Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.008.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
jules schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:13:
[...]

In hoeverre werkt zo'n knop dan beter dan de Skoda app zelf als je nog steeds afhankelijk bent van de storingen van Skoda? Omdat je niet meer hoeft in te loggen?
Omdat ik dat 1 keer op een fysieke knop kan drukken, ipv app openen, navigeren, drukken.

en omdat het kan ;)

En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van Skoda, je spreekt immers de api aan van dit fantastische stukje software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:48
jules schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:00:
[...]

Dat zou je moeten kunnen zien; dunne draden.
Nee dus, de meeste verwarmde voorruiten zijn tegenwoordig met een dunne filmlaag (ik dacht iets met infrarood). Zie je precies helemaal niets van. Behalve een soort gloed over de ruit van buitenaf, als deze ook nog warmte werend is. Had zo'n ruit in mijn vorige Passat. Werkte super, zowel verwarmend als voorkomen van warmtestraling in de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
ManiacScum schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:52:
[...]

En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van Skoda, je spreekt immers de api aan van dit fantastische stukje software.
Wel is mijn ervaring dat ik op een koude ochtend meestal niet met de app de klimatisering kan starten. De klimatisering starten via HomeAssistant doet het via de api dan wel prima. Dus ik denk dat je knop het beter doet dan de app ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 11-01-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Martinique schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Wel is mijn ervaring dat ik op een koude ochtend meestal niet met de app de klimatisering kan starten. HomeAssistant doet het via de api dan wel prima. Dus ik denk dat je knop het beter doet dan de app ;)
Ja klopt inderdaad en mijn indruk is ook dat de auto sneller reageert op een toggle via HA dan via de app.
Waarbij het in mijn geval soms via de app minuten duurt voordat de auto iets doet, is dat met HA < 1 min

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

efbeel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:38:
[...]

Mooie grafiekjes. Hoe heb je die voor elkaar gekregen: Carscanner?
Klopt, carscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
mibkiller schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:45:
[...]
Ik ben nu al een paar keer aan t snelladen geweest in mijn dorp en ben nog niet boven de 40kw en dus 200km per uur gekomen,meestal bij een accu op 35 procent bij aanvang laden. Vreemd dat het niet sneller gaat

Helaas is mijn ervaring dat het toch veel warmer wordt zeker sport modus gaat ook de accu verwarmen is mij opgevallen.

Wat ze hier bedoelen is dat ze niet een lange rit hebben maar een rit om een keer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 14:40
De Tweakers/Marktplaats combi; Ik weet niet of dat hier mag maar anders mag het bericht verwijderd worden.

Ik heb 4 Pirelli Scorpion zomerbanden (235-55 R19) in de aanbieding. 3500km mee gereden, +-7mm profiel. Praktische nieuwe banden dus nog.
Iemand interesse? Dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
Ik wil graag een Enyaq gaan rijden. Ben nu bezig met het samenstellen. Ik heb nu de vraag: is een HUD (Head Up Display) alleen verkrijgbaar als onderdeel van het Business Upgrade (Plus) optiepakket (WAC en WAD), of kan die ook als losse accessoire worden gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Mavom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:27:
Heeft iemand met een iv80 na de ME3 update al laadsnelheden rond de 170kwh gezien? Zo ja, wanneer vlakte hij af richting de 100Kwh? Medio 2022 kwam dat al eens langs in een Tjechisch filmpje.
Ik heb zelf mijn piek op 177kw gehad in oktober in Zwitserland. Toen was de accu al lekker warm na een paar keer laden. Loopt wel snel terug naar 100kw rond de 50% maar schiet dan wel lekker op :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KTrWJpyczMxncVkDx051Wb3CqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXvoagPhRn9pvZv4iFGQWRFl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0tvqD8jfKMBk6anFLwG15-Vsbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISU4N2K55g7ASBaAWCS2WqaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
JazzMatazz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:07:
Ik wil graag een Enyaq gaan rijden. Ben nu bezig met het samenstellen. Ik heb nu de vraag: is een HUD (Head Up Display) alleen verkrijgbaar als onderdeel van het Business Upgrade (Plus) optiepakket (WAC en WAD), of kan die ook als losse accessoire worden gekozen?
Losse opties zijn er bijna niet, zit nu allemaal in bepaalde pakketen zoals Business Upgrade (plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
RolfdeVries schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Losse opties zijn er bijna niet, zit nu allemaal in bepaalde pakketen zoals Business Upgrade (plus).
Jammer! Dat BU pakket is gewoon veel te duur terwijl ik alleen de HUD wil ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
Wellicht reeds eerder behandeld in dit topic, kan het helaas niet zo snel terug vinden.

Sinds september vorig jaar rijd ik zakelijk een Skoda Enyaq iV 60.
Over het comfort zeer te spreken, of het snelladen absoluut niet.

Bij nog maar 30% accu en 89 km te gaan, aan de 300 kW snellader gehangen.
Het laden varieert altijd tussen de 40 en 50 kW, dit in vergelijk met een ander die wel start met laden met over de 100 kW.

Volgende week heb ik een afspraak bij de garage om dit te onderzoeken.

Bij het maken van de afspraak is al naar voren gekomen dat (deze dealer) dit al twee keer heeft meegemaakt. Ik ben dus de derde. Zijn er meer mensen die dit kennen?

Als tweede, ik meen overal te lezen dat de iV 60 uit 2022, standaard 120 kW snel laden heeft.
De MySkoda app geeft 100 kW aan. Heeft de app of de auto het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 13:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Het maximum dat ik ooit heb gehaald is 80kW (iV60 uit 2021), dat was pas na de ME3 update, daarvoor ook nooit boven de 40/50 geweest. In de app staat inderdaad 100kW, er staat ook een i-tje bij met de tekst dat die waarde mogelijk niet bijgewerkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Sapperdeflap

Is eigenlijk vooral afhankelijk van de temperatuur van de batterij. Gezien we geen voorverwarming hebben (...) en je waarschijnlijk met name aan de snellader hebt gehangen met wat lagere buitentemperatuur (waarschijnlijk), vind ik het wel verklaarbaar. 30 graden batterijtemperatuur is wel nodig om het maximale te bereiken. En 30% soc bij aanvang laden is gewoon te hoog om de maximum snelheid te halen.

Probeer het eens met 5% soc? (Moet natuurlijk wel zo uitkomen met de lader, maar je kunt er wel redelijk op plannen.)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Sapperdeflap schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:29:
Wellicht reeds eerder behandeld in dit topic, kan het helaas niet zo snel terug vinden.

Het laden varieert altijd tussen de 40 en 50 kW, dit in vergelijk met een ander die wel start met laden met over de 100 kW.

Bij het maken van de afspraak is al naar voren gekomen dat (deze dealer) dit al twee keer heeft meegemaakt. Ik ben dus de derde. Zijn er meer mensen die dit kennen?

Als tweede, ik meen overal te lezen dat de iV 60 uit 2022, standaard 120 kW snel laden heeft.
Ben hier helaas ook mee bekend maar dit kan hebben gelegen aan minder dan ideale omstandigheden. Vorige week na de ME3 update met 8 graden buiten temp en 43% SoC aan een 300 kW paal gaan hangen en dat ging van start met 32kW op 43% en liep op tot 42kW op 62%.

Nou heb ik geen snel laad optie (ben dus gelimiteerd tot 50kW) en wordt me o.a. verteld dat bij een hoge SoC de laadsnelheid wordt beperkt wat ik wel snap maar 32kW vind ik echt serieus weinig. Ik was ook voornemens om de dealer eens uit te gaan horen maar had er nog geen werk van gemaakt, ben wel benieuwd wat jouw bevindingen gaan zijn!

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
Sapperdeflap schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:29:

Veel aandacht aan besteed in verschillende fora. Goede uitleg bij Speicher Elektrisiert
YouTube: Ladedauer Skoda ENYAQ 10-80% mit ME3 Software schneller? Wie leer un...

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
JanHenk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:
@Sapperdeflap

Is eigenlijk vooral afhankelijk van de temperatuur van de batterij. Gezien we geen voorverwarming hebben (...) en je waarschijnlijk met name aan de snellader hebt gehangen met wat lagere buitentemperatuur (waarschijnlijk), vind ik het wel verklaarbaar. 30 graden batterijtemperatuur is wel nodig om het maximale te bereiken. En 30% soc bij aanvang laden is gewoon te hoog om de maximum snelheid te halen.

Probeer het eens met 5% soc? (Moet natuurlijk wel zo uitkomen met de lader, maar je kunt er wel redelijk op plannen.)
Volgens de dealer zou je de +/- maximale snelheid moeten behalen bij een 30% - 40% soc.

Een soc van 5% is gewoon niet doable.
Als ik bij 30% nog maar 90 km ongeveer kan rijden, betekent dit bij 5% slechts 15 km.

Laat ik nu gisteren langs de snelweg gepoogd heb te laden en er achter kom dat deze paal defect is.
Heb op de route 30 km door kunnen rijden naar de volgende laad gelegenheid.
Met 5% soc zou dit betekenen dat ik langs de kant kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
JanHenk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:
@Sapperdeflap

Temp van de accu is duidelijke variabele maar waarom speelt die SoC waarop je start toch zo'n grote rol? Mijn hoofd kan niet begrijpen waarom je alleen maar hoge snelheden kan halen als je start op <10%. Of ik nou naar 40% toe laad of hierop start maakt (afgezien van accu temp) veranderd toch niets in het chemische proces van de accu?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
sPENKMAN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Temp van de accu is duidelijke variabele maar waarom speelt die SoC waarop je start toch zo'n grote rol? Mijn hoofd kan niet begrijpen waarom je alleen maar hoge snelheden kan halen als je start op <10%. Of ik nou naar 40% toe laad of hierop start maakt (afgezien van accu temp) veranderd toch niets in het chemische proces van de accu?!
Het SoC waarop je start maakt absoluut een verschil. Uitleg oa YouTube: Skoda ENYAQ iV - Batteriehersteller, Laden, Konditionierung, Plug & ...

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JazzMatazz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:56:
[...]

Jammer! Dat BU pakket is gewoon veel te duur terwijl ik alleen de HUD wil ☹️
Is inderdaad erg raar.

Ik heb een 2021 Enyaq en kon nog gewoon alles als losse optie aankruisen. Als ik mijn auto nu zou moeten samenstellen dat eindig ik bij de duurste variant. Zou ik zo'n 15k meer kwijt zijn terwijl de helft van de opties die ik dan heb ik niet nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Sapperdeflap schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Volgens de dealer zou je de +/- maximale snelheid moeten behalen bij een 30% - 40% soc.
Dat klopt wel, maar wel bij 25-30 graden batterijtemp.
Als ik bij 30% nog maar 90 km ongeveer kan rijden, betekent dit bij 5% slechts 15 km.

Laat ik nu gisteren langs de snelweg gepoogd heb te laden en er achter kom dat deze paal defect is.
Ik heb op vakantie in Frankrijk 10% aangehouden en daar ging het goed. Maar ik snap ook wel dat er eens een defect kan zijn en dat je dan mogelijk een probleem hebt (bijv. verplicht uitwijken naar 11kW langzame lader, etc.).
sPENKMAN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Dat is eigenlijk vrij eenvoudig te verklaren: de batterijconditionering gaat (bij de Enyaq en alle andere MEB-modellen) pas aan als het laden start. Daarnaast warmt een batterij ook aardig goed op van het snelladen zelf. Hoe lager de soc, hoe meer tijd je hebt om de ideale temperatuur (bij lage soc) en dus maximale snelheid te halen. Je zal dan zien dat de laadsnelheid oploopt, wellicht zelfs tot het maximum.

Bij 30% soc heb je die tijd niet, vanaf dat punt loopt de curve sowieso al weer naar beneden. Met als resultaat dat de batterij wel opwarmt, maar tegen de tijd dat de 25-30 graden is bereikt, de soc een hogere laadsnelheid niet toelaat. Oftewel, een curve zo plat als een dubbeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
[...]

5% hoeft niet perse, als je maar onder 20% zit, hoe lager hoe beter. Vanaf 20% heb je nog wel wat marge. Eind december naar Frankrijk en bij de eerste stop met 10% aangekomen bij Tesla. Startte met 130kW (Enyaq iV60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Bij “volgens de dealer” gaat het al mis. Die hebben vaak geen idee waar ze over praten.
Je auto inleveren om het te laten onderzoeken heeft dan ook geen zin en is zonde van je tijd.

Maximale snelheid haal je onder de 20% (zie ook de screenshots in dit topic van hoge oplaadsnelheden).
Daarboven neemt het gestaag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
Wootism schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Bij “volgens de dealer” gaat het al mis. Die hebben vaak geen idee waar ze over praten.
Je auto inleveren om het te laten onderzoeken heeft dan ook geen zin en is zonde van je tijd.

Maximale snelheid haal je onder de 20% (zie ook de screenshots in dit topic van hoge oplaadsnelheden).
Daarboven neemt het gestaag af.
Ik heb mijn auto (iV 60 van dec '21) afgelopen maandag voor dit issue naar de dealer gebracht. Ik heb de snellaadoptie, maar van snelladen is nauwelijks sprake. De auto hang ik af en toe aan de snellader met >20% en dan zie ik waarden van rond de 60 - 70 kWh maximaal. Vind dat enorm tegenvallen, zeker na ME3 waar ik maximaal 120 zou moeten kunnen halen. ik weet dat dat van heel veel zaken afhangt, maar het blijft een irritant en groot verschil. Conclusie: er zijn geen storingen dus dan weten wij het ook niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
Adnil21 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Ik heb mijn auto (iV 60 van dec '21) afgelopen maandag voor dit issue naar de dealer gebracht. Ik heb de snellaadoptie, maar van snelladen is nauwelijks sprake. De auto hang ik af en toe aan de snellader met >20% en dan zie ik waarden van rond de 60 - 70 kWh maximaal. Vind dat enorm tegenvallen, zeker na ME3 waar ik maximaal 120 zou moeten kunnen halen. ik weet dat dat van heel veel zaken afhangt, maar het blijft een irritant en groot verschil. Conclusie: er zijn geen storingen dus dan weten wij het ook niet |:(
Dan mag je nog van geluk spreken, want mijn ervaring is tussen de 30 kW en 50 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 20:12
Bizar hoe die snellaad ervaringen hier verschillen. Ik heb een iV80 met snellaad optie, en tik structureel de 150kW aan als ik hem net van 100% naar 10% heb gereden, ook op weg naar wintersport.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ik gebruik bijna nooit een snellader. Afgelopen zomer een keer na 200 kilometer autobahn met 140km/u, toen tikte ik strak 100kWh aan met 10% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb hem eens op 124,5 kW gehad met een soc van 25%. Maar hoger heb ik de iv80 nog niet zien doen. Heeft denk ik nog niet de me3 update. Zal ook nog wel even duren, is nog niet terug van de schadehersteller.

In noord Frankrijk hadden was onze regel dat we nog minstens 100-150km bereik zouden hebben voordat we gingen zoeken. We waren precies in de Franse laadwoestijn. De heenweg was echt een drama, de terugweg heb ik gezorgd dat we in een keer door konden rijden en zijn we met een bijna lege accu gaan laden in België. Daar met een goed gevulde accu goed door kunnen rijden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:59
Pre-ME3 een paar keer boven 130kw gehaald, maar na ME3 moeizamer, misschien nog een keertje 110 kw.
Zou Skoda misschien uit voorzorg met de update willen voorkomen dat er teveel batterijpakketten onder garantie vervangen moeten worden tzt.?
Iemand idee hoe dat bij de VW ID modellen ervaren wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 23:28
[...]

Lekker... Ik zal zo meteen ook maar eens bij de snellader kijken of ik tegen hetzelfde aanloop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-05 20:31
[...]

Ik zou een obd2 dongle en de Carscanner app kopen. Check bij welke accu temperaturen je aan het snelladen bent. Als je bij accu temperaturen hoger dan 20 graden en SOC lager dan 40% niet de 100kW haalt dan is er iets mis. Anders niet.

Stond afgelopen week langs een Peugeot E2008, een Mercedes EQC, een Kia EV6 en een Mercedes E-Vito te laden. Geen van allen boven de 100kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Die legt helaas niet het verschil uit waarop ik doel. Uitgaande van een gelijkwaardige batterij temperatuur zou het op 40% qua laadsnelheid niet uit moeten maken of ik ben gestart op 10% of op 40%.

Ik ben sowieso gelimiteerd tot 50kW, het gaat me dus niet op de topsnelheid van 100-135kW, maar als je de curves bekijkt zou het snel laden pas voorbij de 80% onder de 50kW moeten zakken. Dat ik, op een SoC van 40% waar de curve rond de 80kW max ligt maar met 32kW begin te laden lijkt me gewoon een erg groot gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
De volgende week krijg ik een update naar 3.0. Ik heb een Enyaq ev60 en ben erg tevreden. Weinig tot geen storing. Nu lees ik regelmatig dat het mis gaat tijdens het updaten en dat het soms een extra of dagen kost om de update succesvol uit te voeren.
Zijn er veel mensen die sinds de laatste maand hun Enyaq hebben laten updaten zonder problemen? Ik ben heel benieuwd. Anders is het misschien verstandig om nog even te wachten zodat men meer ervaring heeft opgedaan met het updaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
GroeneEnyaq schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:15:
De volgende week krijg ik een update naar 3.0. Ik heb een Enyaq ev60 en ben erg tevreden. Weinig tot geen storing. Nu lees ik regelmatig dat het mis gaat tijdens het updaten en dat het soms een extra of dagen kost om de update succesvol uit te voeren.
Zijn er veel mensen die sinds de laatste maand hun Enyaq hebben laten updaten zonder problemen? Ik ben heel benieuwd. Anders is het misschien verstandig om nog even te wachten zodat men meer ervaring heeft opgedaan met het updaten.
Vlekkeloos en snel verlopen bij mij, kon hem rond 15:00 weer ophalen. Je leest het meestal alleen als het mis gaat hè! Ze hebben er al honderden gedaan inmiddels dus met die ervaring zit het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bixby schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
Pre-ME3 een paar keer boven 130kw gehaald, maar na ME3 moeizamer, misschien nog een keertje 110 kw.
Zou Skoda misschien uit voorzorg met de update willen voorkomen dat er teveel batterijpakketten onder garantie vervangen moeten worden tzt.?
Iemand idee hoe dat bij de VW ID modellen ervaren wordt?
De ID3 1ST edition was ook geen snellaad kampioen. Heb er maar 2 maanden in gereden en amper aan een snellader gestaan. Dus kan er niet heel veel over zeggen. Maar was zeker niet beter. Veel kleinere accu hielp ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
Martinique schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:04:
[...]

Vlekkeloos en snel verlopen bij mij, kon hem rond 15:00 weer ophalen. Je leest het meestal alleen als het mis gaat hè! Ze hebben er al honderden gedaan inmiddels dus met die ervaring zit het ook wel goed.
Bij mij ook prima gegaan. Zelfde dag klaar, sindsdien veel minder storingen. Zelfs mijn telefoon laadt tegenwoordig op aan de kabel, en bedrade Android Auto werkt. Dat werkte voorheen nooit. En de Travel Assist rijdt nu veel strakker in het midden van de rijbaan Dus ik ben heel blij met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
Bij mij was het in twee dagen gedaan. Eerst ging inderdaad fout maar had daar al rekening mee gehouden en gezegd dat ik hem over twee dagen wel op zou halen :-). Na de update nog meer tevreden dan ik al was.

Ik heb de iV80 ook met snelladen. Ik was net even toevallig bii fastned. Op de kast stond 350kW maar op de houder van de kabel stond max 175kW. 9.0c buitentemperatuur, half uur gereden en 36% SoC. 58-60kW. Binnenkort eens kijken of ik een een keer leger bij de snellader kan staan.

Vraag: ik sta aan de publieke laadpaal in mijn wijk en zag dat ik AC stroom verlagen nog aan had staan. Maakt het voor behoud van de accu nog uit of ik 7,5u op 5,5 kW laad of 3,25u op 10,5kW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-02 12:38
Vervolg van de terugroepactie op de Oostenrijkse VIN check site die hier laatst voorbij kwam:

Muntstad algemene nummer geeft aan dat als er niks bij de rdw bekend is, er geen actie en ik dus gewoon door kan rijden.

Geen genoegen mee genomen en direct mijn dealer in Utrecht gemaild: "Ja meneer! Het klopt dat er een terugroepactie is voor het HV pakket, waaruit 2 modules vervangen moeten worden."

Misschien verklaart dat ook waarom ik (iv60 december 2021, 41k op de teller) bij 10 graden 's ochtends met 80% weg rijd en 140 km later al onder de 20% sta. Ik red het met een volle accu nog geen 200km als ik een beetje door rijd (120km).

Nu kan ik alleen pas in april terecht. :(

Dan vraag ik me af wat dit doet met de degradatie van alle andere cellen, omdat die nu extra aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
FJP84 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:10:
[...]

Bij mij was het in twee dagen gedaan. Eerst ging inderdaad fout maar had daar al rekening mee gehouden en gezegd dat ik hem over twee dagen wel op zou halen :-). Na de update nog meer tevreden dan ik al was.

Ik heb de iV80 ook met snelladen. Ik was net even toevallig bii fastned. Op de kast stond 350kW maar op de houder van de kabel stond max 175kW. 9.0c buitentemperatuur, half uur gereden en 36% SoC. 58-60kW. Binnenkort eens kijken of ik een een keer leger bij de snellader kan staan.

Vraag: ik sta aan de publieke laadpaal in mijn wijk en zag dat ik AC stroom verlagen nog aan had staan. Maakt het voor behoud van de accu nog uit of ik 7,5u op 5,5 kW laad of 3,25u op 10,5kW?
Gisteren toevallig ook aan snellader omdat in q-park centrum oost in Amsterdam geen laders waren, vond ik toch vreemd voor een garage in een grote stad.

25% 8,5gr en pas net 15min gereden, 66kw. Iv60 uit 2021.

Overigens eerst bij een paal van shell zelf geprobeerd maar daar werkte mtc pas niet? Bij fastned wel. Bij een ander shell station ooit wel geladen. Al leek het wel een paal specifieke voor betaal passen, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 09:00
Ik moet het toch even kwijt: de achteruitrijcamera is met dit weer en dit donker jaargetijde echt teleurstellend. Ik moet toegeven het is een beetje beter geworden na de software-update, maar zelfs mijn ali camera die ik op een andere auto heb gemonteerd geeft vele malen beter beeld. Lijkt wel alsof ze een 10 euro camera op een ruim 50k auto hebben geplakt. Echt triest en een andere monteren is ook niet mogelijk. Tenminste nog niks gevonden. Beetje jammers dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
kasteleman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:52:
Ik moet het toch even kwijt: de achteruitrijcamera is met dit weer en dit donker jaargetijde echt teleurstellend. Ik moet toegeven het is een beetje beter geworden na de software-update, maar zelfs mijn ali camera die ik op een andere auto heb gemonteerd geeft vele malen beter beeld. Lijkt wel alsof ze een 10 euro camera op een ruim 50k auto hebben geplakt. Echt triest en een andere monteren is ook niet mogelijk. Tenminste nog niks gevonden. Beetje jammers dit.
Persoonlijk ervaar ik dat niet zo en vond ik juist de camera verrassend goed. Heb je al eens met de instellingen gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik heb al met de instellingen gespeeld. Werd wat beter, maar nog steeds slecht te noemen. Nu heb ik al heel wat berichten gelezen over een 3D geprint kapje. Monteer je deze middels dubbelzijdige tape? Blijft ie goed zitten, ook bij wasstraatbezoek? Is het nog verschillend naar gelang welke uitvoering m.b.t. verlichting je op je Enyaq hebt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Nou, na wat voor pret in dit topic is het dan toch eindelijk zover. Gistermiddag m'n nieuwe lease auto opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZmUo-lPghUsCGLXN3p3e1yT8PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8YtX1ZgK8CAP4bA36CL8nYf.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een 80 Sportline Limited Edition model, in de kleur raceblue.

Heerlijk! Wel even wennen qua rijhoogte (vooral met de huidige) en een goede zit positie vinden (zit al goed, maar kan beter). Meteen van Breda naar Veldhoven gereden en vanuit daar weer naar huis (Kop van NH). Had nog 80KM in de accu zitten, dus wilde thuis laden in de straat. Helaas had zowel de andere lader als een andere auto net te krap geparkeerd, waardoor ik pas vanochtend hem aan de lader heb kunnen hangen. Na een lange laadsessie staat ie nu lekker op de oprit.

Nu vooral lekker uitvogelen

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zweedinexiel
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik rij in een iV60 First Edition sinds augustus 2021. Hij is in december 2022 van ME3 voorzien. Voor nog na de software update niets geen problemen gehad. Ik ben heel tevreden met de auto. De teller staat nu op 60.000 fijne kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
kasteleman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:11:
Ik heb al met de instellingen gespeeld. Werd wat beter, maar nog steeds slecht te noemen. Nu heb ik al heel wat berichten gelezen over een 3D geprint kapje. Monteer je deze middels dubbelzijdige tape? Blijft ie goed zitten, ook bij wasstraatbezoek? Is het nog verschillend naar gelang welke uitvoering m.b.t. verlichting je op je Enyaq hebt?
Kapje is naar mijn mening een must (heb nog geen me3).
Dit komt namelijk omdat de verlichting op de achterbumper weerkaatst in de camera. Een ander type camera gaat hier weinig verbetering geven behalve als het een echte HDR sensor zou hebben.
Heb zelf de arctic silver uutvoering, zou kunnen als je een zwarte enyaq hebt dat het een stuk minder weerkaatst.

Kenteken verlichting zal wel verplicht zijn voor de apk, anders kon je die afplakken.

Zelf heb ik nog wat lijm op het kapje gedaan omdat hij na een paar maanden los was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

samba123 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:06:
[...]

Bij mij ook prima gegaan. Zelfde dag klaar, sindsdien veel minder storingen. Zelfs mijn telefoon laadt tegenwoordig op aan de kabel, en bedrade Android Auto werkt. Dat werkte voorheen nooit. En de Travel Assist rijdt nu veel strakker in het midden van de rijbaan Dus ik ben heel blij met de update.
Dat je telefoon laad aan de kabel heeft meer te maken met de temperatuur van je telefoon. In de zomer laad hij vaak een stuk slechter. Het werkt om hem op een goed geventileerde plek in de schaduw te leggen. Leg je hem in de middenbouw in de armsteun, dan word het al snel warm.
Travel Assist heeft hier altijd prima in het midden gereden zonder te slingeren. Wellicht hebben ze nog eens goed naar de afstelling gekeken? Ik rij nu tijdelijk in een Tiguan, maar die vind ik toch echt wel beduidend minder presteren. Ping pongt tussen de lijnen, en in een bocht op een N weg rijd hij heel dicht langs de lijn. Hoeft maar iets ter gebeuren en hij schiet ernaast...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FJP84 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:10:
[...]

Mijn gevoel zegt dat 11kW al langzaam zat is voor behoud van de accu.

Langzamer laden is alleen maar inefficiënter en dus duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

kasteleman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:52:
Bij dit type auto geen je ook eigenlijk geen camera nodig. De auto eindigd direct achter de achterruit. Verder lekker alles op de spiegeltjes en de piepjes rijden. Lekker oldschool. Maar daar houdt je het wel het langste mee vol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kasteleman
Dat klinkt logisch, maar in de spiegels zie je bar weinig in het donker icm regen en piepjes helpen niet echt voor verder naar achteren kijken. Die voldoen natuurlijk prima voor inparkeren.

Aanvulling: thx Jitse voor de snelle reactie. Hoop komende week het kapje te ontvangen.

[ Voor 19% gewijzigd door kasteleman op 14-01-2023 20:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• efbeel
Net OTA update gehad. Nee, geen ME3.1 maar een pre-update, zoals Stepan Rehak van Skoda aangeeft, als optimalisatie voor de grote OTA update naar 3.1. Dit zorgt voor de calibratie van de elektrische motor zodat alle Enyaqs op hetzelfde level zitten.

Voor wie de update nog moet krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4O4cz9Dmx1kiZHYYca08P_3XeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBpF0VNTOgXCTHydsM2LYKAT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKJYY_knYHmmIgbMt3y65nbAYWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GK9jIXJQtcemZf9BkGjSiU43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVyiq_m5UiHSXow5iMUBa2eUisk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn5mxzKipilnMglrzjM9jj9O.jpg?f=fotoalbum_large

De update zegt te installeren zodra de auto wordt uitgezet en ongeveer 10 min te duren. Wel kon ik de knop Installeren pas aanklikken nadat ik eerst de Stadslichten handmatig had uitgezet. Apart dat de update dat niet zelf kan doen.
Bij mij duurde de update iets langer. Ik opende de auto na nog geen 10 min en kreeg de melding dat de update was mislukt. Bij de tweede poging wilde ik het portier openen na een kwartier wachten, maar dat lukte alleen met de knop op de sleutel. Op het display bleek de installatie nog bezig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCMmA_DA1PH7DZhW8Ua4d5Q2ipo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGtjGf82msYOZ4OlmIqNFASL.jpg?f=fotoalbum_large

Een minuutje later was de installatie klaar en verschijnt kort de volgende melding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsRuhDLJmuQM2Wp5w31QmrXw4tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qag4nb6rJUaXr2vhTTySvIu6.jpg?f=fotoalbum_large

De versie nummers in het Setup info scherm zijn nadien ongewijzigd.

Vervolgens uurtje gereden en bij uitstappen kon ik het portier opnieuw alleen met de knop op de sleutel afsluiten.
Even later kwam ik in de buurt van de auto en gingen de portieren weer automatisch van het slot af. Zal wel zijn omdat de auto nu wel tussendoor uit heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dank voor de update! Betreft dit die s-electric drive control unit update? Die zou ik dan ook nog moeten krijgen. Ben benieuwd..

Vandaag het automatische grootlicht eens getest. Werkt verassend handig en geen geknippervvsn tegenliggers. Ik krijg het alleen niet meer uit…. Hendel naar achteren duwen wisselt tussen automatisch en vol groot licht. Hendel naar je toe halen is seinen met grootlicht. Het moet toch ook weer uitkunnen?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
Wilde schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:16:
Dank voor de update! Betreft dit die s-electric drive control unit update? Die zou ik dan ook nog moeten krijgen. Ben benieuwd..

Vandaag het automatische grootlicht eens getest. Werkt verassend handig en geen geknippervvsn tegenliggers. Ik krijg het alleen niet meer uit…. Hendel naar achteren duwen wisselt tussen automatisch en vol groot licht. Hendel naar je toe halen is seinen met grootlicht. Het moet toch ook weer uitkunnen?
Uit mijn hoofd: snel naar achteren en meteen weer naar voren halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
jules schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Dat je telefoon laad aan de kabel heeft meer te maken met de temperatuur van je telefoon. In de zomer laad hij vaak een stuk slechter.
Dat was bij mij niet het probleem. Hij laadde altijd zo'n 30 seconden na het inpluggen en stopte dan. Winter of zomer, maakt niet uit. De laadstroom was ook belachelijk laag en fluctueerde heel erg tot hij stopte. Alleen op mijn Galaxy S20+, de S10 van mijn vrouw had nergens last van. Andere mensen hebben op dit forum hetzelfde probleem met die telefoon gemeld, waarschijnlijk iets met de protocol onderhandelingen waar de telefoon en de auto elkaar net niet konden vinden. Nu dus wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Wilde schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:16:

Om m uit te zetten druk ik altijd 2x op de AUTO knop naast de ‘slecht weer’ knop links.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien voor een hoop al bekend, maar ik kwam er vanmorgen achter hoe je de tientallen ‘u moet opnieuw aanmelden’ berichten moet verhelpen die in me3 voorkomen, zonder dat je iets in de app hoeft te doen (en die blijft ook werken zonder reset). Het komt omdat het lokale authenticatietoken in de auto expired is en de oplossing is eigenlijk heel eenvoudig. Swipe naar het berichtencentrum in de auto en tap op het bericht dat je opnieuw moet aanmelden. Hier wil hij dat je de qr code opnieuw scant maar dit moet je niet doen. Ipv daarvan klik je op email aanmelden en geef je (in de auto) handmatig je emailadres en wachtwoord in. Hier ververste hij het token en zijn de meldingen weg. De app werkt ook nog steeds :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Ik mag zo een laadstation laten zetten bij mij thuis via men werk (levering Enyaq dit jaar)

Is het beter om het laadstation binnen te plaatsen in de warme garage zodat die beter laad in de winter?
Of is het beter en veiliger om een laadstation buiten te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Dennis__ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:49:
Ik mag zo een laadstation laten zetten bij mij thuis via men werk (levering Enyaq dit jaar)

Is het beter om het laadstation binnen te plaatsen in de warme garage zodat die beter laad in de winter?
Temperatuur is bij AC laden niet zo spannend lijkt me, hij gaat binnen niet sneller laden dan je paal kan leveren. Je accu temperatuur houd je het liefst wel warm omdat je range dan het meest rendabel is. Maar zodra je de garage uit rijdt heb je daar ook niets meer aan…

Aanvulling: ik zou hem buiten laten, kan visite hem evt ook makkelijker gebruiken in de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinique op 16-01-2023 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56

Een laadpaal is enkel een stopcontact met een metertje en een RFID-lezer. Het omvormen gebeurt in de auto.

Ik zou dus zeggen dat het niet uitmaakt of het buiten of binnen is. De temperatuur van de accu maakt voor zover ik weet ook pas uit bij snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Okey, bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 21:51
Martinique schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:58:
[...]

Aanvulling: ik zou hem buiten laten, kan visite hem evt ook makkelijker gebruiken in de toekomst.
Als dat betekent dat je je auto s nachts buiten laat staan om overnight te laden, zou ik m binnen inbouwen, zeker voor de winter!

Als je m vlak bij je garagedeur in laat bouwen, met een kabel van metertje of 5 kan ook de visite laden als ze bij de garagedeur parkeren ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 21:24
Mpaj schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:11:
……….

Misschien verklaart dat ook waarom ik (iv60 december 2021, 41k op de teller) bij 10 graden 's ochtends met 80% weg rijd en 140 km later al onder de 20% sta. Ik red het met een volle accu nog geen 200km als ik een beetje door rijd (120km).

Nu kan ik alleen pas in april terecht. :(

Dan vraag ik me af wat dit doet met de degradatie van alle andere cellen, omdat die nu extra aangepakt worden.
Dit is geen degradatie maar normaal voor de iV60 bij 120 km per uur in de winter. Probeer het maar eens zonder ‘normaal doorrijden op 120’, dus max 100, en je bereik wordt dan > 200 km bij laden tot 80%.
Bereik van mijn iV60 is rond 400 km in de zomer en rond 280 in de winter bij 100% lading.
Uit vergelijkingen van verschillende EV’s blijken alle EV’s van VAG relatief veel bereik te verliezen in de winter, namelijk zo’n 30%. Dat gaat je dealer niet verhelpen. Volgende keer ander merk kiezen, bijvoorbeeld Tesla verliest maar 17%….

[ Voor 31% gewijzigd door jdbiggelaa op 16-01-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 21:24
kasteleman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:11:
Kapje heeft na de update geen zin meer. Bij mij heeft het 6 maanden volgehouden en toen gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Weet iemand hoe het nou zit met de memoryseats en of die nu ingesteld worden op basis van de sleutel of toch het gebruikersprofiel?

als ik in de auto ga zitten en mijn profiel kies, wordt de stoel keurig ingesteld volgens mijn wensen. Als ik daarna switch naar een ander profiel, dan gebeurt er niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Ankh mooie uitvoering!

Gister op de autosalon in Brussel voor het eerst eens naar een Enyaq gekeken. Toch wel erg mooie en ruime auto hoor! Zat er ook erg goed in, zowel voor als achter. Het enige nadeel vind ik het relatief beperkte vermogen en de infotainment. Lettertype ben ik op een of andere manier ook allergisch voor. Het is niet zo erg als in onze e-Golf, maar ik vind het niet strak genoeg ofzo.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:
@Ankh mooie uitvoering!

Gister op de autosalon in Brussel voor het eerst eens naar een Enyaq gekeken. Toch wel erg mooie en ruime auto hoor! Zat er ook erg goed in, zowel voor als achter. Het enige nadeel vind ik het relatief beperkte vermogen en de infotainment. Lettertype ben ik op een of andere manier ook allergisch voor. Het is niet zo erg als in onze e-Golf, maar ik vind het niet strak genoeg ofzo.
Je benoemt precies de sterke en de minder sterke punten van de auto. :)

Infotainment ben ik inmiddels wel aardig aan gewend. Was eerst wat onoverzichtelijk, maar kan nu snel vinden wat ik zoek. Modern komt het echter niet over (iets wat voorheen juist wel een redelijk sterk punt was van VAG). Het HUD is overigens wel erg fijn, daar ben ik gauw aan gewend geraakt.

Omdat ik ook redelijk vaak korte stukken (woon-werk) van 10km rij en er dan een hoop energie 'verloren' gaat aan verwarming, heb ik gisteren eens wat met de settings zitten prutsen. Met de A/C uit, temperatuur op LO en handmatige setting van de fan-speed is effectief de kachel en de airco uit, maar heb je wel voldoende ventilatie zodat ook de ramen niet beslaan. Met de stuur- en stoelverwarming aan is het dan ook wel prima te doen.

Nu haalde ik ineens 170 Wh/km op mijn standaard rit, waar dat anders gauw 250 Wh/km zou zijn. Toch zo'n 30% besparing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:18
JanHenk schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Je benoemt precies de sterke en de minder sterke punten van de auto. :)

Infotainment ben ik inmiddels wel aardig aan gewend. Was eerst wat onoverzichtelijk, maar kan nu snel vinden wat ik zoek. Modern komt het echter niet over (iets wat voorheen juist wel een redelijk sterk punt was van VAG). Het HUD is overigens wel erg fijn, daar ben ik gauw aan gewend geraakt.

Omdat ik ook redelijk vaak korte stukken (woon-werk) van 10km rij en er dan een hoop energie 'verloren' gaat aan verwarming, heb ik gisteren eens wat met de settings zitten prutsen. Met de A/C uit, temperatuur op LO en handmatige setting van de fan-speed is effectief de kachel en de airco uit, maar heb je wel voldoende ventilatie zodat ook de ramen niet beslaan. Met de stuur- en stoelverwarming aan is het dan ook wel prima te doen.

Nu haalde ik ineens 170 Wh/km op mijn standaard rit, waar dat anders gauw 250 Wh/km zou zijn. Toch zo'n 30% besparing. :)
Op welke instellingen ben je uiteindelijk uit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Op welke instellingen ben je uiteindelijk uit gekomen?
Voor de climate control? Staat ook in de post.

A/C uit, fan-speed handmatig op ~2 en temperatuur op LO. In andere auto's heb je ook een 'only fans' mode... Dat heb je niet op MEB, maar op deze manier kun je het wel bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
mr_jows schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:46:
Weet iemand hoe het nou zit met de memoryseats en of die nu ingesteld worden op basis van de sleutel of toch het gebruikersprofiel?

als ik in de auto ga zitten en mijn profiel kies, wordt de stoel keurig ingesteld volgens mijn wensen. Als ik daarna switch naar een ander profiel, dan gebeurt er niets?
Pre ME3.0: sleutel.
Vanaf ME3.0: profiel
Meer over wat profiel wel en niet kan is goed te zien in een video Speicher Elektrisiert (vanaf 6:17)
YouTube: Die 3 grössten Probleme mit den Benutzerprofilen im Skoda ENYAQ iV -...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
efbeel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Meer over wat profiel wel en niet kan is goed te zien in een video Speicher Elektrisiert (vanaf 6:17)
YouTube: Die 3 grössten Probleme mit den Benutzerprofilen im Skoda ENYAQ iV -...
Goeie filmpjes overigens, eerlijk geluid over de Enyaq (m.i.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik zou de auto binnen gaan laden om verschillende redenen.
-diefstal auto/laadkabel
-voorwarm temperatuur sneller bereikt in de winter of misschien zelfs helemaal niet nodig.
-laadsnelheid behalen ook als het buiten -10 is
-geen zon op de auto in de zomer en dus minder airco nodig.

Ik kan eigenlijk geen nadeel bedenken om de lader in de garage te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
laforte schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Ik zou de auto binnen gaan laden om verschillende redenen.
-diefstal auto/laadkabel
-voorwarm temperatuur sneller bereikt in de winter of misschien zelfs helemaal niet nodig.
-laadsnelheid behalen ook als het buiten -10 is
-geen zon op de auto in de zomer en dus minder airco nodig.

Laadsnelheden wijken bij mij niet af, ook al is het -10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ManiacScum schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Laadsnelheden wijken bij mij niet af, ook al is het -10.
Vreemd want als je accu onder de 0 graden is moet deze verwarmd worden? Ergens moet deze energie vandaan komen.

Daarnaast heeft het ook behoorlijk wat voordelen om uit een warme garage te rijden dan met koude accu. Denk aan de hoeveelheid regen wat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:48
laforte schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:09:
[...]
Oef, maar waar laat ik al mijn spullen in de garage dan? On a serious note: natuurlijk is het prachtig als je auto in de garage kan staan maar ik moet hier in de randstad nog flink doorsparen voordat ik daar ook echt de ruimte voor heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:
@Ankh mooie uitvoering!

Moet zeggen dat ik het in de Enyaq (ook in Brussel gekeken) best prima te doen vind qua lettertype op het scherm. Hier thuis staat ook een eGolf voor de deur en daar vind ik het lettertype ook niet heel gek? De laatste Passat met Active Info Display vind ik vele malen erger/kinderachtiger. De Enyaq ziet er prima leesbaar en zakelijk uit imho :) De Enyaq vind ik ook veel beter overkomen qua interieur dan de ID.4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 20:44
Verduidelijking ivm laadsnelheden winter tov eerdere ervaringen door wijzigingen batterij bijwarmen na rijden.
https://twitter.com/StepanRehak/status/1615643925703786496

info Stepan Rehak https://twitter.com/StepanRehak
Getting questions & comments connected to lower charging speed when comparing Enyaq iV built before summer 2021 and after the SW update to ME3. Let me explain what happend with your car and how we optimized your driving experience in winter.

Do you remember your first winter with Enyaq iV? I do🤖 very high consumption and low range comparing to normal temperature. What was the issue here? The battery system was optimized to heat the battery to around 10 degrees. It means that always when you start to drive and outside temperatures were around 0 or below. The car start to heat the battery and your consumption went rocket high. This happend always when the battery went below the target temperature. So the energy was used not only for driving but also for heating the battery.

On the other hand when you arrived at the charging station your battery was pretty much heated and you start to charge with nice speed. Depends on the SOC and charging curve. During winter plenty of customers were complaining about the consumption and range.

We started to work on optimization of the consumption and range. From production summer 2021 we change the algoritm and start to heat the battery to just above 0 degrees. The consumption went down significantly. I can see customers driving with around 20kWh/100km in winter.

hen you heat the battery only just above 0 degrees and you arrive to charging station with more than 25% of SOC. The charging station is heating the battery (to 23 degrees) and charging at the same time. The charging speed is bit lower due to charging curve of the battery.

My personal recommendation would be: Always set your departure time. Arrive at the charging station in winter season with lower SOC (I do it below 10%), drive faster few km's before charging station to heat the battery. Here is my charging curve from recent trip to Frankfurt
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FmvqEndWQAAK-FX?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:48
Hakki schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:44:
Verduidelijking ivm laadsnelheden winter tov eerdere ervaringen door wijzigingen batterij bijwarmen na rijden.
https://twitter.com/StepanRehak/status/1615643925703786496

info Stepan Rehak https://twitter.com/StepanRehak

[...]
Laat ze nou maar gewoon opschieten met de 'pre heat battery for fast charging' knop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
efbeel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Ik heb dit nog eens goed bekeken en blijkbaar heb ik een afwijking met mijn Enyaq, nergens in het menu zie het onderdelen 'stoelen' naar voren komen.

Hoe ik nu kan regelen dat een bepaalde instelling geldt voor een bepaald profiel is me ook onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:45
ManiacScum schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb dit nog eens goed bekeken en blijkbaar heb ik een afwijking met mijn Enyaq, nergens in het menu zie het onderdelen 'stoelen' naar voren komen.

Hoe ik nu kan regelen dat een bepaalde instelling geldt voor een bepaald profiel is me ook onduidelijk
Easy entry is volgens mij pas later standaard aan de electrische stoelen toegevoegd. Zou je de toenmalige prijslijst op moeten naslaan.

Ook zonder extra profielen in het menu.

Me3.1: Menu -> Wagen -> Tab wagen ->Tab Interieur -> Stoelen

Je krijgt dan de optie om Comfortinstap voor beide stoelen aan of uit te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 18-01-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Mirx_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Easy entry is volgens mij pas later standaard aan de electrische stoelen toegevoegd. Zou je de toenmalige prijslijst op moeten naslaan.

Je krijgt dan de optie om Comfortinstap voor beide stoelen aan of uit te zetten.
Voor de in Nederland geleverde Enyaqs is de optie voor elektrisch verstelbare stoel alleen mogelijk voor de bestuurderstoel terwijl in andere landen dat voor beide voorstoelen geldt. Dat zorgt ook voor het verschil in menu settings. Mijn 80x is geleverd in Nederland in juli 2022 met ME3.0 en heeft dan ook alleen de elektrisch verstelbare bestuurderstoel en daarom geen Easy Entry setting in het menu.
Nu was er op een UK Enyaq forum iemand die met OBD2 dit heeft weten te activeren waarbij ook de setting in het menu verscheen.
Ben benieuwd of dat voor de in Nederland geleverde Enyaqs ook werkt.

UPDATE: Het kan ook voor Nederlandse Enyaqs: zie post uit jan 2022
Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXHmAnA2tWjm8rCAmtNwtea1VZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efgv6gq0ZnpfXVuVBYzFtQFu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door efbeel op 18-01-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Het UK forum: https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1508

[ Voor 88% gewijzigd door efbeel op 18-01-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
efbeel schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Voor de in Nederland geleverde Enyaqs is de optie voor elektrisch verstelbare stoel alleen mogelijk voor de bestuurderstoel terwijl in andere landen dat voor beide voorstoelen geldt.
Sinds januari 2022 is is dat bij NL er ook bij gekomen. Ik heb beide stoelen, met instelbare easy access in het menu, vanaf fabriek.

Enkele stoel ging van ~500 euro naar ~900, terwijl dubbele stoel ~1100 kostte. Massagefunctie zit wel alleen op de bestuurdersstoel, maar misschien is dat inmiddels ook al wel weer gewijzigd.

Comfort Stoel PB0 € 890 € 736 ○ ○ ○ ○

- Elektrisch verstelbare bestuurders stoel met Easy entry / acces
- Elektrisch verstelbare lendensteun
- Elektrisch bedienbare buitenspiegels met geheugen functie
Let op: Verplicht i.c.m. Assistentie pakket

Comfort Stoel Plus PB1 € 1.100 € 909 ○ ○ ○ ○
- Elektrisch verstelbare voorstoelen met Easy entry / acces
- Elektrisch verstelbare lendensteun met massagefunctie
- Elektrisch bedienbare buitenspiegels met geheugen functie
Let op: Verplicht i.c.m. Assistentie pakket

[ Voor 12% gewijzigd door Mirx_NL op 18-01-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:35
Wilde schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:51:
Misschien voor een hoop al bekend, maar ik kwam er vanmorgen achter hoe je de tientallen ‘u moet opnieuw aanmelden’ berichten moet verhelpen die in me3 voorkomen, zonder dat je iets in de app hoeft te doen (en die blijft ook werken zonder reset). Het komt omdat het lokale authenticatietoken in de auto expired is en de oplossing is eigenlijk heel eenvoudig. Swipe naar het berichtencentrum in de auto en tap op het bericht dat je opnieuw moet aanmelden. Hier wil hij dat je de qr code opnieuw scant maar dit moet je niet doen. Ipv daarvan klik je op email aanmelden en geef je (in de auto) handmatig je emailadres en wachtwoord in. Hier ververste hij het token en zijn de meldingen weg. De app werkt ook nog steeds :)
Dit is voor mij niet de oplossing. Blijf de melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:45
Sinds vorige week bezitter van een 80 limited edition. Fijne auto, alleen die laneassist vonden we dramatisch: hij bleef pingpongen zodat je er soms bijna wagenziek van werd. Gelukkig met obdeleven kunnen inregelen dat ie niet iedere keer weer aan ging. Ook travel assist geactiveerd en dat werkt top!

Wel een paar keer de melding front assist gehad bij het wegrijden ‘s ochtends, maar ik heb het gevoel dat dat komt doordat de sensor bevroren is of last heeft van regen, condens oid. De melding verdween in ieder geval na een paar minuten weer.
Alleen het locatieafhankelijk laden krijg ik niet voor elkaar: ik stel in dat ie thuis pas om 23.00 mag laden, maar dat doet ie dus niet, met als gevolg een bijna lege accu ‘s morgens. Das niet fijn en doen we dus maar niet meer. Weer ouderwets aanzetten als de hond moet plassen voor het naar bed gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
In de auto en app kun je zien of hij de locatie herkent. In de app staat dan "op opgeslagen locatie". In de auto past hij het laadscherm aan.

Hier start het toe nu toe nog elke keer netjes om 2310 na instellen van voorkeurstijden en starten van de laadsessie op de laadpaal. Alleen elke keer wel checken dat hij niet op direct laden teruggesprongen is.

Wat ik wel gek vond is dat hij zodra ik de kabel erin steek al begint met conserveren (o.a. verwarmen accu) terwijl het soms nog 6 uur duurt voor de laadsessie mag starten.
Na een tijdje valt hij terug op "klaar om op te laden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Mirx_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Easy Entry is niet mijn grootste issue, dat geloof ik wel, zoveel verschillen mijn vrouw en ik niet qua lengte dat ik dubbel gevouwen achter het stuur kom te zitten als ik na haar in stap.

Maar wat ik simpelweg niet weet in te stellen is dat de stoel in mijn positie gaat als ik mijn profiel kies en haar positie als ik het andere profiel kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:45
Mirx_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:04:
In de auto en app kun je zien of hij de locatie herkent. In de app staat dan "op opgeslagen locatie". In de auto past hij het laadscherm aan.

Hier start het toe nu toe nog elke keer netjes om 2310 na instellen van voorkeurstijden en starten van de laadsessie op de laadpaal. Alleen elke keer wel checken dat hij niet op direct laden teruggesprongen is.
Klinkt niet heel stabiel, dat deed mijn Kia’tje beter…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 10:32

Boedha

Niks

ManiacScum schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Easy Entry is niet mijn grootste issue, dat geloof ik wel, zoveel verschillen mijn vrouw en ik niet qua lengte dat ik dubbel gevouwen achter het stuur kom te zitten als ik na haar in stap.

Maar wat ik simpelweg niet weet in te stellen is dat de stoel in mijn positie gaat als ik mijn profiel kies en haar positie als ik het andere profiel kies.
Is dat dan niet gewoon als de stoel op de juiste stand staat, op SET drukken en dan stand 1 of 2 knop. Als je dan de stoel wil verstellen druk (vast houden) je op 1 of 2, en op de bijrijders stoel heb je nog nr 3. Voorzover ik heb geprobeerd werkt dat niet met de profielen keuze.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Het is een van de weinige dingen die schijnbaar wel werkt in de profielen, zie paar post met video hierboven.

Ik kan je daar verder niet mee helpen, wij hebben gezien de halfbakken implementatie te weinig voordeel dus geen profielen ingesteld.

Los van profielen werkt het knopje indrukken voor het gaan zitten als het goed is het beste, hij gaat dan in een keer naar de bewaarde positie. Scheelt iig het knopje inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Boedha schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:06:
[...]

Is dat dan niet gewoon als de stoel op de juiste stand staat, op SET drukken en dan stand 1 of 2 knop. Als je dan de stoel wil verstellen druk (vast houden) je op 1 of 2, en op de bijrijders stoel heb je nog nr 3. Voorzover ik heb geprobeerd werkt dat niet met de profielen keuze.
Dan is mijn conclusie dat het nog slechter is dan ik daadwerkelijk dacht. Maar als ik de Duitser in het betreffende YT filmpje mag geloven, werkt het wel op basis van profielen (hoe nadelig dat ook kan zijn, het zou wel moeten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:18
BGFG schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:43:

Wel een paar keer de melding front assist gehad bij het wegrijden ‘s ochtends, maar ik heb het gevoel dat dat komt doordat de sensor bevroren is of last heeft van regen, condens oid. De melding verdween in ieder geval na een paar minuten weer.
Ja, deze had ik vanmorgen ook. Heeft te maken dat de sensor die boven bij de voorruit dan nog bevroren is. Je kan dan ook een melding krijgen dat hij de nummerborden niet goed kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
efbeel schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Voor de in Nederland geleverde Enyaqs is de optie voor elektrisch verstelbare stoel alleen mogelijk voor de bestuurderstoel terwijl in andere landen dat voor beide voorstoelen geldt. Dat zorgt ook voor het verschil in menu settings. Mijn 80x is geleverd in Nederland in juli 2022 met ME3.0 en heeft dan ook alleen de elektrisch verstelbare bestuurderstoel en daarom geen Easy Entry setting in het menu.
Nu was er op een UK Enyaq forum iemand die met OBD2 dit heeft weten te activeren waarbij ook de setting in het menu verscheen.
Ben benieuwd of dat voor de in Nederland geleverde Enyaqs ook werkt.

UPDATE: Het kan ook voor Nederlandse Enyaqs: zie post uit jan 2022
Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

[Afbeelding]
Heb je hier die premium features van obd11 voor nodig?

En ik heb ook me3 (erg tevreden) maar ik moet nog steeds de geheugen toetsen van de stoel inhouden bij verstellen. Moet ik dit nog ergens instellen?

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 19-01-2023 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Mirx_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:26:

Los van profielen werkt het knopje indrukken voor het gaan zitten als het goed is het beste, hij gaat dan in een keer naar de bewaarde positie. Scheelt iig het knopje inhouden.
Het beste werkt(te) het natuurlijk voor de upgrade, waarbij de stoel gekoppeld was aan 1 van de sleutels. Deur open met je sleutel; stoel naar je stand.

Kan hier echt niet bij, waarom ze dit veranderd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:16
Begrijp het probleem niet.

- Keyless unlocken
- deur open, stoel gaat automatisch naar achteren (easy entree)
- Druk op knop 1, is mijn stand (voordat je instapt) of houdt 1 ingedrukt als je er al in zit.
- Druk op knop 2 is voor mijn vrouw.
- Uitstappen auto, stoel gaat vanzelf naar achteren (easy exit)

Sleutel profiel nooit gebruikt, want we gebruiken dezelfde sleutel en kessy ipv de knop. Profielen gebruiken we helemaal niet, gewoon op OK klikken en gaan.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Senaxx schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:05:
[...]

Ja, deze had ik vanmorgen ook. Heeft te maken dat de sensor die boven bij de voorruit dan nog bevroren is. Je kan dan ook een melding krijgen dat hij de nummerborden niet goed kan lezen.
De front assist zit in de grille! Achter je ruit zit lane assist en verkeersborden herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
water_escape schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:45:

- Keyless unlocken
- Druk op knop 1, is mijn stand (voordat je instapt) of houdt 1 ingedrukt als je er al in zit.

Sleutel profiel nooit gebruikt, want we gebruiken dezelfde sleutel en kessy ipv de knop. Profielen gebruiken we helemaal niet, gewoon op OK klikken en gaan.
Ik heb geen Kessy. Kom aanlopen, druk op sleutel, open mijn deur, stoel gaat in mijn stand. Niets op knoppen drukken of wat dan ook. En dat is in mijn geval erg prettig, omdat ik bij de stoelstand van mijn vrouw niet achter het stuur kan komen.

Moet dus dadelijk een 1e wereldprobleem handeling uitvoeren van op een knop drukken en dan 10 sec wachten op de stoel.

(met Kessy kan dat trouwens ook; in ieder geval wel op mijn Superb. Moet je wel eigen sleutel gebruiken. En dus na de update niet meer. teruggaan door achteruitgaan zullen we maar zeggen)

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenkb op 19-01-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
water_escape schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:45:

- Keyless unlocken

Nou niets van dit dus, dat is het probleem. Geen enkele automatische actie die jij beschrijft werkt in mijn auto.

Zoals @jeroenkb ook beschrijft.
Voor ME3 werkte het automatisch positioneren van de stoelen wel met de sleutel. Ik zoek nu dus het alternatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:16
ManiacScum schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:50:
[...]

Nou niets van dit dus, dat is het probleem. Geen enkele automatische actie die jij beschrijft werkt in mijn auto.

Zoals @jeroenkb ook beschrijft.
Voor ME3 werkte het automatisch positioneren van de stoelen wel met de sleutel. Ik zoek nu dus het alternatief
Dit kan uit staan nu. Ik kan dat met OBD11 weer aanzetten...(regio limburg)
alleen als het helemaal niet werkt, want sleutel is nu profiel geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door water_escape op 19-01-2023 13:32 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
jeroenkb schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 06:53:
[...]

Het beste werkt(te) het natuurlijk voor de upgrade, waarbij de stoel gekoppeld was aan 1 van de sleutels. Deur open met je sleutel; stoel naar je stand.

Kan hier echt niet bij, waarom ze dit veranderd hebben.
Ik ook niet, maar bovenstaande was ook maar halfbakken, want werkte weer niet integraal met kessy . Waarbij de auto toch echt ook wist welke sleutel in de beurt van de auto was, en dus ook de stoel in de juiste positie kon instellen.

Laten we het er maar gezamenlijk op houden dat het een stelletje prutsers zijn die met een paar simpele tweaks de gebruikerservaring enorm kunnen verbeteren. :o Gelukkig hebben ze wel een ingang waar je feature requests of bugs kunt aanmelden... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
water_escape schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Dit kan uit staan nu. Ik kan dat met OBD11 weer aanzetten...(regio limburg)
alleen als het helemaal niet werkt, want sleutel is nu profiel geworden.
Welke OBD11 gebruik je als ik vragen mag?
Niet om al te negatief te klinken over de Enyaq maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets erger kan maken wat al 'stuk' is ;)

Kan ik gelijk zelf enkele andere zaken regelen zoals Scandic Lights en irritatnte piepjes uitzetten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01:14
remc1979 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Dit is voor mij niet de oplossing. Blijf de melding krijgen.
Probeer deze eens: de app op je telefoon verwijderen en opnieuw installeren. Werkte uiteindelijk bij mij. Nadat ik eerst alles naar factory reset had gezet.
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.