Wilde schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:21:
[...]
Ik bedoelde te schrijven, maar wellicht was ik onduidelijk, dat je met deze auto uberhaubt nooit hoeft te krabben. Dankzij het ontbreken vsn de noodzaak van motorwarmte is je raam binnen notime ijsvrij. Gewoon in je bevroren bakkie gaan zitten, verwarming aan en luchtstroom langs je voorruit. Volgens mij is er zelfs een speciale aircostand voor. Ik rijd dan binnen een minuut weg, sneller dan hanissen met de app..
Ik zal je zeggen, die nacht had het niet alleen gevroren, maar ook geijzeld. Dat is er niet binnen één minuutje af. En met twee ongeduldige jonge kinderen kun je ook lang niet altijd nuchter nadenken. Dan wil je gewoon dat zaken werken waarvoor je betaald hebt.
Mijn vrouw heeft alleen niet de ervaring van het voorverwarmen met het ding, omdat hij iedere werkdag al paraat staat voor haar. Ze heeft de handelingen proberen uit te voeren die ze met onze andere auto altijd moet doen om die ontdooid te krijgen; motor starten en alvast beginnen te krabben.
Niet iedereen is zo tech savvy als jij en ik. Ik weet ook dat electrisch sneller ontdooid dan een brandstof auto. Dat kreeg ik al als voorbeeld te horen bij de Passat.
VAG moet gewoon zijn zaakjes op orde krijgen. Na 6 (!) jaar en een paar apps en auto's verder nog steeds 0 vooruitgang! Nog steeds exact dezelfde perikelen; regelmatig geen verbinding en regelmatig uit de app geknikkerd worden.
Ik kan nog wel andere voorbeelden verzinnen waarin je terugkom tijdstippen niet kunt timen, maar het wel fijn of zelfs ook een must om de binnen temperatuur op het juiste pijl te hebben. In de zomer kunnen de kinderstoelen enorm heet worden. Als je terugkomt van het strand op een drukke parkeerplaats met hongerige kinderen, dan wil je zsm weg. Je betaald een x bedrag extra voor een elektrische auto ten opzichte van een brandstof auto, dan wil je ook gewoon dat het werkt.
Het komt er op neer dat het een optie is die ik vaak gebruik, en die ik nog vaker zou willen gebruiken maar de storingen laten het helaas niet toe.