Dat is inderdaad een dingetje. Met name als je de spiegelverwarming ook actief gebruikt, dan moet je bewust met dit knopje omgaan.
- Spiegelverwarming is zo'n beetje bij elke auto gekoppeld aan de achterruitverwarming behalve bij VAG groep. Heeft even geduurd voor ik dat had gevonden.
Voorheen was dit ook gekoppeld aan de achterruit verwarming. Maar sinds de eerste elektrische auto's/hybride auto's hebben ze dit losgekoppeld, ik gok ter besparing van energie. Nadeel is wel dat als het de knop van de spiegels laat staan in verwarmen, hij dat iedere keer bij het starten het 2-3 minuten blijft verwarmen, waardoor je uiteindelijk meer energie kwijt bent.
- Navigatie is ronduit slecht vooral, files vermijden!!
Android Auto of CarPlay gebruiken. Wie gebruikt tegenwoordig nog de ingebouwde navigatie? Dan weet je dat je gegarandeerd maanden tot jaren achterloopt.
De recuperatiestand in de normale modus, is dit niet vast te zetten. Nu moet ik iedere keer met de flippers aan het stuur de boel aanzetten als ik geen "gas" meer geef. In de andere rijdmodus blijft dit wel gewoon aanstaan voor een bepaalde tijd?
Ik zet hem standaard in de B ipv de D. One pedal drive is echt enorm fijn als je het eenmaal beheerst. Rij al 6 jaar zo. Dat je de recuperatie kan instellen met de flippers is fijn, maar dat is alleen als je in de D rijdt. Dat is ook een manier van rijden, maar in mijn optiek omslachtiger. Want bij iedere keer remmen moet je de recuperatie opnieuw instellen. Dit in tegenstelling tot de B modus, die je alleen bij het aanzetten 1x hoeft te activeren.