Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:57
Vandaag is mijn ruitensproeier er mee opgehouden, misschien bevroren hoop ik en dan zou het volgende week vanzelf weer opgelost moeten zijn.

Vandaag 750km gereden en hoopte dat het wel weer zou gaan werken.

Iemand hier la mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Ankh schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:14:
[...]

Nope, gewoon "vrije" voorraad. Auto stond in de showroom
Pfff beetje jammer dan! Maar is het niet gunstig want dan is ie in 2023 op kenteken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:35
crimby schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:33:
[...]

Pfff beetje jammer dan! Maar is het niet gunstig want dan is ie in 2023 op kenteken denk ik?
Juist niet. Als ie pas in 2023 wordt geregistreerd, heb je hogere bijtelling. Tenzij je niet zakelijk rijdt natuurlijk…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:36
Ik zie diverse opmerkingen over traag snelladen met deze kou. Dit is eenvoudig te verklaren. Bij uitrollen van ME3 heeft Skoda ervoor gekozen het rijbereik in de winter te 'optimaliseren'. Dit bereikt men simpelweg door de batterij niet verder dan 3 graden op te warmen. Pre ME3 was dit 12 a 13 graden. Als je dus met een ME3 auto naar een snellader rijd kom je in deze koude tijden altijd aan met een enorm koude batterij, en inderdaad is dan het snellaadtempo dramatisch.
Helaas kan je de batterij nog niet voorverwarmen, dit zit niet in de software op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:40
Enyaq rijders met tips hoe de laadklep te openen bij vrieskou? Eerder deze week ging hij niet meer dicht, nu dus niet meer open.

Edit: blijkbaar helpt het om op de klep te drukken en tegelijk de auto een aantal keer te openen/sluiten. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door iRbn op 15-12-2022 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:17
jules schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:14:

Het multimedia display is helaas even slecht als de Passat en de ID3. Regelmatig geen connectie, of volume instel problemen. Al moet ik bekennen dat dit waarschijnlijk ook grotendeels kwam door een instelling in Flitsmeister, waardoor je op willekeurige momenten alleen het navigatie volume kon veranderen en niet meer het volume van de muziek. Uit en aanzetten was de enige workaround.
Of, je drukt op het voice command knopje en cancel.
Bij welke uitgever komt je boek uit?
Mand.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Senaxx schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:29:
[...]

Mijn Enyaq had wel zin in meewerken blijkbaar. 08:00 gebracht, 15:00 een appje dat die klaar was. En om 14.00 al mailtje dat auto uit mijn Skoda Connect was gegooid.

Net een poging gedaan om hem weer aan te melden maar nog geen succes na 10x. De losse update die klaar stond al wel gedaan. Maar ik probeer het nog wel een keer. Is het jou wel gelukt @JanHenk ?
Gisteravond nog eens geprobeerd aan te melden en ging toen prima. Nu maar eens zien of deze me3 update de TA en FA meldingen oplost

Edit: te vroeg gejuicht. Bij instappen moest ik de S-Pin invoeren, maar "deze functie is momenteel niet beschikbaar" en kan ik mij dus niet aanmelden. Waarschijnlijk liggen de vw/skoda servers weer te roken aangezien half Europa wakker word en ze allemaal even de ontdooi stand willen aanzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Senaxx op 15-12-2022 08:47 ]

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47
Jeetje je moet het wel zwaar hebben...

Memento mori

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Wootism schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:38:
[...]

Skoda geeft aan dat de update gemiddeld 5 uur duurt.
Wat echter weinig mensen weten is dat de dealer elke update per auto los moet downloaden vanaf de Skoda servers. Dus als ze langzaam prut-internet hebben kan het inderdaad langer duren.
De update wordt ook in delen uitgevoerd dus het kan op meerdere momenten even tegenzitten. En misschien draait alles wel op Windows ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 15-12-2022 07:52 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

[...]

BGFG schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:32:
[...]

Juist niet. Als ie pas in 2023 wordt geregistreerd, heb je hogere bijtelling. Tenzij je niet zakelijk rijdt natuurlijk…
Ik ga hem zakelijk rijden en gelukkig wordt ie nog wel op 2022 ten naam gesteld.
Nou ja, het is in ieder geval sneller dan een nieuwe te bestellen ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Senaxx schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:29:
[...]

Mijn Enyaq had wel zin in meewerken blijkbaar. 08:00 gebracht, 15:00 een appje dat die klaar was. En om 14.00 al mailtje dat auto uit mijn Skoda Connect was gegooid.

Net een poging gedaan om hem weer aan te melden maar nog geen succes na 10x. De losse update die klaar stond al wel gedaan. Maar ik probeer het nog wel een keer. Is het jou wel gelukt @JanHenk ?
Bijzonder die verschillende ervaringen.

Ik heb m'n auto in de middag opgehaald. De werkplaatsreceptie liep even met mij mee om de auto te koppelen. Alle tips die hier eerder voorbij kwamen met hem doorlopen, zoals na koppeling even naar de shop om die pakketten te activeren, opletten op de spatie tussen postcode en huisnummer, etc. Ging allemaal in één keer goed.

Ik had blijkbaar ook een "S-PIN", maar kon me niet herinneren die ooit aangemaakt te hebben. Na wat proberen kwam ik op de juiste.. :?. Meteen maar laten onthouden, de gebruikersprofielen zijn toch vrij zinloos.

De losse update heb ik dan weer nog niet aangeboden gekregen.

Vanochtend de auto voorverwarmd met de app. Tot mijn verassing ook de stoel- en stuurverwarming op temperatuur, dat was voorheen nooit zo. Ook aangenaam, een verbruik van 21 kWh/100 op mijn woon-werk rit van 10 kilometer. Dat was voor ME3 nog bijna 35 kWh/100km. Puur door (ontbreken van) de batterijverwarming, dus.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gewoon omdat het kan, een fysieke knop in huis die de verwarming van de auto aan zet en eventueel ook weer uit kan zetten (voor het geval de auto niet aan de laadkabel hangt).

Handig voor mede-bestuurders zonder App, die graag voorverwarmd weg willen rijden.

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:34
Bozznl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:52:
Hoe werkt de geheugen functie van automatische stoel bij jullie sinds ME3?

Pre ME3: via set en de nummertjes, stand instellen + wanneer nodig nr ingedrukt houden. Daarnaast als ik de stoel instel via SET + NR volgt een bevestigingspiep.

Met ME3: gebeurd er helemaal niks bij het indrukken van de knopjes... ook geen piepje. Wordt het nu alleen gekoppeld aan je gebruikersprofiel ofzo? Of is er iets niet goed geactiveerd?
Heb je dat nog opgelost? Ik heb zelfde probleem na de update.

• ManiacScum
sparks schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:18:
[...]

Bij werkt het nog steeds zoals voorheen, Instellen -> SET -> Nummer (Inclusief piep)
Zo heb ik 2 'profielen' voor de stoel, 1 en 2 en dan werkt nog steeds.

Het grote verschil met voor de update is dat ik de sleutel-afhankelijkheid niet meer voor elkaar krijg, dus als sleutel 1 wordt gebruikt dat Profiel 1 voor de stoel actief wordt en voor sleutel 2, profiel 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

sparks schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:18:
[...]

Ik heb de dealer gebeld, ik kan volgende week even langskomen (uurtje wss). Hij had het over een testprogramma voor de stoelen die goed afgerond moest worden. Whatever de oorzaak is, ze gaan het fixen... Komt door de update dus/ hoe hun het hebben uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Bozznl op 15-12-2022 09:23 ]

GT: The Bozzz88

• JanHenk
  • Niet online
ManiacScum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:21:
[...]
Bij werkt het nog steeds zoals voorheen, Instellen -> SET -> Nummer (Inclusief piep)
Zo heb ik 2 'profielen' voor de stoel, 1 en 2 en dan werkt nog steeds.
Bij mij ook.
Het grote verschil met voor de update is dat ik de sleutel-afhankelijkheid niet meer voor elkaar krijg, dus als sleutel 1 wordt gebruikt dat Profiel 1 voor de stoel actief wordt en voor sleutel 2, profiel 2.
Die functie met de verschillende sleutels is inderdaad geschrapt ten faveure van de gebruikersprofielen.... Het zou mooi zijn als je zo'n profiel dan ook kan koppelen aan de sleutel, maar helaas..

• Senaxx
ManiacScum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:04:
Gewoon omdat het kan, een fysieke knop in huis die de verwarming van de auto aan zet en eventueel ook weer uit kan zetten (voor het geval de auto niet aan de laadkabel hangt).

Handig voor mede-bestuurders zonder App, die graag voorverwarmd weg willen rijden.
Dit zou i.c.m. met Home Assistant niet zo moeilijk moeten zijn. Daar heb ik al zo'n knopje om hem meteen aan te zetten.

• ManiacScum
Senaxx schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:39:
[...]

Dit zou i.c.m. met Home Assistant niet zo moeilijk moeten zijn. Daar heb ik al zo'n knopje om hem meteen aan te zetten.
Dat is het ook niet, daarom vermelde ik het ook ;)
In mijn geval is het een ongebruikte deurbel

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 15-12-2022 09:46 ]

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
JanHenk schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:27:
Die functie met de verschillende sleutels is inderdaad geschrapt ten faveure van de gebruikersprofielen.... Het zou mooi zijn als je zo'n profiel dan ook kan koppelen aan de sleutel, maar helaas..
De koppeling met gebruikersprofiel is voor mij sowieso een raadsel. De stoel gaat bij mij niet in een easy entry stand an past zich ook niet aan bij mijn gebruikersprofiel. Wel kan ik de knoppen 1 t/m 3 instellen.

Als ik dan test door handmatig de stoel in een andere stand te zetten en de auto te verlaten, dan gaat de stoel niet automatisch naar mijn stand die gekoppeld zou moeten zijn aan mijn profiel. Ik moet nog steeds dan handmatig de 1, 2 of 3 ingedrukt houden waarna de stoel de geprogrammeerde stand inneemt.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• JanHenk
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:05:
[...]

De koppeling met gebruikersprofiel is voor mij sowieso een raadsel. De stoel gaat bij mij niet in een easy entry stand an past zich ook niet aan bij mijn gebruikersprofiel. Wel kan ik de knoppen 1 t/m 3 instellen.

Als ik dan test door handmatig de stoel in een andere stand te zetten en de auto te verlaten, dan gaat de stoel niet automatisch naar mijn stand die gekoppeld zou moeten zijn aan mijn profiel. Ik moet nog steeds dan handmatig de 1, 2 of 3 ingedrukt houden waarna de stoel de geprogrammeerde stand inneemt.
Je moet ook letterlijk eerst gebruikersprofiel wisselen in de infotainment, dan pas gaat de stoel verstellen. Anders functies zijn er volgens mij niet. Niet heel handig, want waarschijnlijk zit je dan al.

Je kunt (volgens mij) vóórdat je gaat zitten wel op de instelknop drukken, dan hoef je hem niet ingedrukt te houden dus. Misschien verzacht dat het leed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:18
[...]

Bij mij ook.

[...]

Typisch weer niet "Simply Clever", om je gebruikersprofiel aan te passen, moet je eerst instappen. Mijn dochter is 1.58m, als die heeft gereden kom ik dus de auto NIET in zonder de stoel aan te passen en dat was handig met de sleutel (pre-ME3). Dit is dus een ernstige achteruitgang!
Is me echt een raadsel waarom ze iets wat zo goed werkt, eraf gesloopt hebben. Ze hadden ook enkel het profiel-gebruik kunnen toevoegen en de sleutel behouden.

[ Voor 11% gewijzigd door royverdegem op 15-12-2022 10:20 ]

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:18
JanHenk schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:16:
[...]

Je moet ook letterlijk eerst gebruikersprofiel wisselen in de infotainment, dan pas gaat de stoel verstellen. Anders functies zijn er volgens mij niet. Niet heel handig, want waarschijnlijk zit je dan al.

Je kunt (volgens mij) vóórdat je gaat zitten wel op de instelknop drukken, dan hoef je hem niet ingedrukt te houden dus. Misschien verzacht dat het leed?
Dat kan, maar dan werkt de Easy-Entry dus weer niet.

• JanHenk
  • Niet online
royverdegem schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:19:
[...]

Dat kan, maar dan werkt de Easy-Entry dus weer niet.
Maar de stoel staat dan toch in jouw positie? Of kom je er dan alsnog niet in? :P

(Ik ben het met je eens dat de gebruikersprofielen i.c.m. elektrische verstelbare stoelen en geheugen niet echt heel goed zijn ingeregeld hoor. Maar op die manier is het overkomelijk, vind ik.)

[ Voor 26% gewijzigd door JanHenk op 15-12-2022 10:29 ]

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:25
BigGreen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:16:
Vandaag is mijn ruitensproeier er mee opgehouden, misschien bevroren hoop ik en dan zou het volgende week vanzelf weer opgelost moeten zijn.

Exact dit, al vermoed ik dat mn vloeistof gewoon op is (achterruitenwisser lekt een beetje en meer dan dat ook niet). pomp is duidelijk hoorbaar.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
ManiacScum schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:04:

Share the code ? :) (home assistant neem ik aan)

Water-Escape

• BigGreen
AlexZuH schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:40:
[...]

Exact dit, al vermoed ik dat mn vloeistof gewoon op is (achterruitenwisser lekt een beetje en meer dan dat ook niet). pomp is duidelijk hoorbaar.
Als de vloeistof op is krijg ik normaal gesproken al vrij snel een mededeling in het dashboard.
Inmiddels doet de voorkant het vandaag weer. achter nog niet.
Heb er inmiddels een fles concentraat bijgedaan en dat zou tot -30 moeten volstaan.

Moet morgen weer een lange rit maken en zonder ruitensproeier is het gewoon niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
BigGreen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:47:
[...]

Als de vloeistof op is krijg ik normaal gesproken al vrij snel een mededeling in het dashboard.
Inmiddels doet de voorkant het vandaag weer. achter nog niet.
Heb er inmiddels een fles concentraat bijgedaan en dat zou tot -30 moeten volstaan.

Moet morgen weer een lange rit maken en zonder ruitensproeier is het gewoon niet te doen.
Mijn IV80 staat nu bij de dealer voor ME3.0 dus ik check even na ophalen (fingers crossed) na een dagje werkplaats of het allemaal weer ontdooit is, en/of dat ik gewoon beter moet kijken naar de niveau's,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
water_escape schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:46:
[...]

Share the code ? :) (home assistant neem ik aan)
Klopt, het is niet heel complex, je zorgt dat een actional button hebt in HA (in mijn geval een deurbel)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
alias: enyaq_start_clima_with_button
description: "Start Clima with a button click"
trigger:
  - platform: device
    domain: mqtt
    device_id: 59d86de55cdc2e7185a4e8c8311f15a0
    type: action
    subtype: pressed
    discovery_id: 0x842e14fffef81746 action_pressed
condition: []
action:
  - service: switch.toggle
    data: {}
    target:
      entity_id: switch.skoda_enyaq_electric_climatisation
mode: single

Je kunt zelfs een ongebruikte knop van de Hue remote er voor op offeren, dat had ik eerst namelijk maar toen vond ik deze Lidl deurbel terug in de kast.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacScum op 15-12-2022 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
@ManiacScum ah nice! ja zo heb ik hem al in HA. Maar idd geen losse knop die je even 30m van te voren indrukt. Handig voor de rest thuis. Thanks.

Water-Escape

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:15
Nou, lekker dan. Vandaag bandenwissel gehad nadat ze vorige keer niet de juiste banden bleken te hebben. Krijgen ze het voor elkaar om een gigantische diepe groef in mijn velg te veroorzaken met de bandenwissel machine. En dan eerst doen alsof hun neusbloed..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-D_-kGhSibnHoM4jhV4XIX2j7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UE0KeQgWafJdWnuVn9jD6lUE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKXLFBa60mfTsztzmDTyh_b378A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnpJiHNnFFobZkquv8mAnf3d.jpg?f=fotoalbum_large

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Senaxx
Oggy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:00:
Nou, lekker dan. Vandaag bandenwissel gehad nadat ze vorige keer niet de juiste banden bleken te hebben. Krijgen ze het voor elkaar om een gigantische diepe groef in mijn velg te veroorzaken met de bandenwissel machine. En dan eerst doen alsof hun neusbloed..[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou die groef is wel iets te netjes om stoeprand schade te zijn. Daar is duidelijk te zien dat dat een paar mm van de rand deze helemaal rondom loopt. :(

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
Hebben er meer mensen last van dat bij het voorwarmen van de auto (via Skoda app OF via HA) daarna de stuurverwarming niet meer uit wil. Lieft zou ik helemaal geen stuurverwarming activeren, maar dat lijkt standaard te zijn. Wat er nu gebeurd als ik weg wil rijden is dat de knop voor wisselen van stuurverwarming niets doet. Het is wel echt random. Want soms kan ik hem wel uitzetten bij het wegrijden. Voor mijn gevoel is het een beetje 50/50 kans.

Geen mega issue maar zo'n warm stuur gedurende een lange rit vind ik maar niets.

Deze twee opties probeer ik dan en werken beide niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4skCeODzsQy5qfze30qPBrWVDao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm8mUpKxmzHeXymHBmLcsyVk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJZHsGYTSVOaqI-1rW5og13ur48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUpelZ3usxmLwLlgdqwqQe82.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik bij voor-climatisering kijk of ik stuurverwarming uit kan zetten dan is stuur en stoelverwarming één optie. Het lijkt dus dat je niet kan kiezen om wel stoelverwarming maar geen stuurverwarming te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLOP0VzVF3BCqxU8OljbwbrOIkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80qTXUFcjyDZ6jx3W9bHntBg.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:40
GAEvakYD schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:00:
Hebben er meer mensen last van dat bij het voorwarmen van de auto (via Skoda app OF via HA) daarna de stuurverwarming niet meer uit wil. Lieft zou ik helemaal geen stuurverwarming activeren, maar dat lijkt standaard te zijn. Wat er nu gebeurd als ik weg wil rijden is dat de knop voor wisselen van stuurverwarming niets doet. Het is wel echt random. Want soms kan ik hem wel uitzetten bij het wegrijden. Voor mijn gevoel is het een beetje 50/50 kans.

Geen mega issue maar zo'n warm stuur gedurende een lange rit vind ik maar niets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik bij voor-climatisering kijk of ik stuurverwarming uit kan zetten dan is stuur en stoelverwarming één optie. Het lijkt dus dat je niet kan kiezen om wel stoelverwarming maar geen stuurverwarming te doen.
[Afbeelding]
Heb ik ook gehad, de enige oplossing die ik vond is de stuurverwarming via de voice assistant uit te zetten, daarna werkt de knop op het stuur opnieuw.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wanneer moet de Enyaq voor onderhoud? Bij welke kilometers? Het staat nergens vermeld in de boekjes, en de dealer geeft ook geen duidelijk antwoord; dynamisch, afhankelijk van je km's...
BigGreen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:16:

Ja, toevallig stopte hij er gisteren ook mee. Maar ik was er niet verbaasd over. Er zat nog zomer spul in. Vanmorgen stond hij 2 uur in een garage geparkeerd, even uitgeprobeerd en hij deed het weer. Meteen bij thuiskomst even bijgevuld met winter vloeistof.

Moet wel zeggen dat ik de pomp wel nog hoorde, maar er kwam niks uit. Hoorde jij hem wel nog of alleen maar een klik?

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 15-12-2022 13:44 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pimmr schreef op donderdag 15 december 2022 @ 03:44:
[...]

Of, je drukt op het voice command knopje en cancel.
Oh ja, de voice commando die te pas en te onpas aan springt zonder dat je op het knopje gedrukt hebt...
Bij welke uitgever komt je boek uit?
Mand.
Je hebt net mijn ebook al gelezen, wil je de paperback of de hardcover?

• RandomNick
  • Laatst online: 17:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Spraak gebruiken. Dat werkt wel.

• BigGreen
jules schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:37:
Wanneer moet de Enyaq voor onderhoud? Bij welke kilometers? Het staat nergens vermeld in de boekjes, en de dealer geeft ook geen duidelijk antwoord; dynamisch, afhankelijk van je km's...

Onderhoud is om de 2 jaar ongeacht kilometers.

[...]

Ja, toevallig stopte hij er gisteren ook mee. Maar ik was er niet verbaasd over. Er zat nog zomer spul in. Vanmorgen stond hij 2 uur in een garage geparkeerd, even uitgeprobeerd en hij deed het weer. Meteen bij thuiskomst even bijgevuld met winter vloeistof.

Moet wel zeggen dat ik de pomp wel nog hoorde, maar er kwam niks uit. Hoorde jij hem wel nog of alleen maar een klik?
Inmiddels werken alle sproeiers weer en heb er nu geconcentreerde winter sproeiervloeistof er puur in gedaan. hopelijk is dit voldoende om te blijven werken.

Hoorde wel iets maar de ruitenwissers maakte meer lawaai over de droge ruiten.

Morgen een rit naar zuid duitsland dus hoop dat ze het blijven doen.

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
BeaM-R schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:58:
[...]

@water_escape @jeroenkb @Martinez-

Bij instellingen in de app op je telefoon even youtube en webbrowser activeren (vinkje aanzetten). Dan krijg je onderin de balk ook een youtube logo en een webbrowser logo.
Vervolgens kan je met de webbrowser naar ziggo go site of Netflix site gaan, inloggen met je account en that's it.

Rechtsonderin menu - settings - addons. Daar dan youtube en webbrowser aanvinken.
Bij mij werkt het definitief niet. Vraag is nu natuurlijk of je al op ME3 zit?

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Martinez- schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:57:
[...]

Hier ook niet. ME3 aanwezig.

Zou je een geroote telefoon moeten hebben? Of een oude(re) versie van Android Auto?

Nu AA geïntegreerd is in assistant, werkte er een hoop niet meer volgens mij.

• ManiacScum
[...]

Voor de 'meerwaarde' bij verkoop? :+

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb juist het probleem dat de stuurverwarming niet aan gaat bij voorverwarmen, stoelverwarming staat bijv wel op twee streepjes als je na 15min de auto in stapt.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

BeaM-R

Powerrrrr

Martinez- schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:57:
[...]

Nee zit nog niet op ME3. Volgende week krijg ik de update.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Martinez-
  • Niet online
BeaM-R schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:12:
[...]

Nee zit nog niet op ME3. Volgende week krijg ik de update.
Ik vermoed dat het daarom nog werkt voor jou. ;)

• AlexZuH
AlexZuH schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:48:
[...]

Mijn IV80 staat nu bij de dealer voor ME3.0 dus ik check even na ophalen (fingers crossed) na een dagje werkplaats of het allemaal weer ontdooit is, en/of dat ik gewoon beter moet kijken naar de niveau's,
Om aan de berg ellende een positieve draai te geven... 0800 Enyaq afgegeven en met een T-Cross de weg op. Rond half 1 ging mn app af over niet beschikbare dingen, privacy mode etc. 14:30 belletje dat ie klaar stond.

Het kan dus zonder gezeik :)

Oh en de ruitensproeiers doen het ook weer. Morgenochtend nog maar een keer testen.

Registreren/auto opnieuw toevoegen was nodig in app en daarmee Skoda connect voor nieuwe services en de shop werkend krijgen.

Nu nog kijken of de perikelen van de bijrijders deur opgelost zijn... Men kon niets vinden...

• pollekeb
  • Laatst online: 14-09 22:16
https://www.recurrentauto.com/research/winter-ev-range-loss

30% verlies in de winter, dat doen ze bij Tesla een stuk beter met maar 17%
Nog veel werk aan de winkel bij VAG

• oomtom
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde probleem. En andersom komt het probleem ook voor (na voorverwarmen werkt de stuurverwarming helemaal niet).
Via die geweldige skoda-app ;) is voorverwarmen de afgelopen week nog niet gelukt, dus gebruik ik de optie 'direct klimatiseren' en staan we weer ouderwets ruiten te krabben.
Met wegrijden vergeet ik alleen dat vaak weer uit te zetten. En reageert de stuurverwarming niet.
Als ik 'direct klimatiseren' tijdens het rijden uitzet reageert de stuurverwarming weer. Probeer het eens..

[ Voor 0% gewijzigd door oomtom op 15-12-2022 21:14 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Fantastisch die logos op de grond. Hoe zien die van jullie eruit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxHOywUj5YFOGM-NbJr1N1QZMVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDwQ0EjpAPNPawghxDnob2dj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdvWmjkwBUEEiRy1KfKExCbrSy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFtUN6jNcqewWz0YAPBv96wb.jpg?f=fotoalbum_large

• Senaxx
Martinez- schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:05:
[...]

Ik vermoed dat het daarom nog werkt voor jou. ;)
Bij mij werkt het ook op ME3 :P Ik kreeg die 2 tabjes eerder ook niet, maar nadat ik gevolgd had wat in dit filmpje gedaan werd werkte het perfect. Ik zou alleen sterk aanraden dit niet tijdens het rijden te gebruiken ookal kan dit wel....

YouTube: Android Auto 8.0 Watch Youtube With Fermata Auto NOT ROOT

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Nou, lekker dan. Vandaag bandenwissel gehad nadat ze vorige keer niet de juiste banden bleken te hebben. Krijgen ze het voor elkaar om een gigantische diepe groef in mijn velg te veroorzaken met de bandenwissel machine. En dan eerst doen alsof hun neusbloed..[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg vervelend, ook een soort gelijk probleem gehad met de bandenboer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D

[Afbeelding]
Ik heb dit ook aan de hand gehad vorig jaar bij Profile Tyrecenter. In eerste instantie werd mij ook aangegeven dat de schade er al zat. Ik had echter van te voren foto's en een video gemaakt en daar konden ze dus niet onderuit. In de werkplaats zijn ze dus gewoonweg verkeerd omgegaan met de bandenlepel. Ik heb ook de 21" Betria en de schade zat mij mij gelukkig alleen rechtsvoor. Die heb ik op kosten van Profile laten herstellen. Twee weken geleden wederom de afspraak voor de bandenwissel en nu loop ik vooraf alle velgen met een medewerker langs om er zeker van de te zijn dat ze de auto + velgen onbeschadigd in ontvangst nemen. Uiteraard lopen we na de wissel nogmaals om de auto heen. Het kan dus zeker wel zonder schade!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Verwarming..

Hoe zat het nou? Wat is de reden dat de auto na x aantal minuten heel even koude lucht geeft om na 2 minuten weer de warme lucht te geven. En dat gaat continu zo door.

Moet de auto de accu af en toe verwarmen? why?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
water_escape schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:05:
Verwarming..

Hoe zat het nou? Wat is de reden dat de auto na x aantal minuten heel even koude lucht geeft om na 2 minuten weer de warme lucht te geven. En dat gaat continu zo door.

geen flauw idee.

De oplossing die bij mij werkt is de verwarming stand op benenverwarmen zetten. Sindsdien geen koude lucht meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
jules schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:14:
De standaard veiligheidshamers dealer af gemonteerd in de deurvakken. Exact hetzelfde model hadden we in de Passat ook. Binnen een half jaar zaten ze los, rammelden ze mee met de muziek en schoven ze van voor naar achter in het deurvak. Vastdraaien waar maar een tijdelijke oplossing. Totdat er eens eentje los kwam zetten was ik er klaar mee. Ronduit gevaarlijk vind ik ze daardoor! Heb ze indertijd vervagen door een ander model dat ik tegen de midden tunnel bevestigde in het tapijt. Helaas zie ik in de Enyaq hier geen mogelijkheid toe. Zijn er andere geschikte plekken waar ik een veiligheidshamers zou kunnen monteren zonder het dat gevaarlijk is en waar je er gemakkelijk bij kan?
Ik had deze nog liggen van een vorige auto, je kan er prima bij en het zit niets in de weg. Ze kleuren ook beter bij het interieur. ;) Kun je de vakken in de deuren tenminste weer gebruiken voor waar ze voor bedoeld zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5TJ8_PcFmvJoGreQh3GxRVGTUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xebiGkTgO8NxcmJAU7ZQ0ioE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Martinique schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:40:
[...]

Ik had deze nog liggen van een vorige auto, je kan er prima bij en het zit niets in de weg. Ze kleuren ook beter bij het interieur. ;) Kun je de vakken in de deuren tenminste weer gebruiken voor waar ze voor bedoeld zijn.

[Afbeelding]
Grappig, maar die kleur oranje is toch echt er voor dat je b.v onderwater de hamer goed kunt zien of vinden.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
rammes schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:53:
[...]

Grappig, maar die kleur oranje is toch echt er voor dat je b.v onderwater de hamer goed kunt zien of vinden.
Hmm in middellandse-zee-water misschien wel ja. Maar ik weet niet hoe jouw hamer gemonteerd zit maar ik kan hier op de tast beter bij dan waar hij origineel zat. Ik kreeg hem met moeite uit de houder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
Ik krijg sinds enkele dagen continu onderstaande melding. Opnieuw aanmelden heeft geen enkele zin. Melding komt steeds terug.

Wat zou dit kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX1SzZgm7geDqn6VG8zJt2Gy-hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAOXsGTWLFPqLODU2HDi57MD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
remc1979 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:49:
Ik krijg sinds enkele dagen continu onderstaande melding. Opnieuw aanmelden heeft geen enkele zin. Melding komt steeds terug.

Wat zou dit kunnen zijn.

[Afbeelding]
Ik vermoed een slechte verbinding met de Skoda servers. Hetzelfde meegemaakt tijd geleden, gewoon de meldingen genegeerd en na een paar dagen was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape

Wat zou dit kunnen zijn.

[Afbeelding]
Ik ook. alles werkt verder prima, ook remote. Dus ignore.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Wat zou dit kunnen zijn.

[Afbeelding]
Heb je de update naar '3.0.1' gedaan? Volgens mij is dit een bug uit die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
[quote]JanHenk schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:33:
[...]

Heb je de update naar '3.0.1' gedaan? Volgens mij is dit een bug uit die update.
[/quote

Heb enkele weken geleden een update gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Ik zie dat er een recente recall toegevoegd is op mijn Enyaq.

Iemand ervaring met deze recall?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/En_0gs1rFJfco_PQGewQrm-4Tvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W8Ag6YV13f7zdFKfDmZSUpGg.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Ik heb de details van de recall gevonden in erWin: :*)

Basic filtering of vehicle description
De recall is van toepassing op deze VINs: TMB___NY_NF029964 t/m 061538

Technische achtergrond
Bij Enyaq-voertuigen uit een bepaalde productieperiode is het nodig, de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving te updaten, om de auto's voor toekomstige Over-The-Air-updates voor te bereiden.

Maatregel
Voor de betrokken auto's is een Over-The-Air-update van de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving nodig. De elektrische aandrijfeenheid wordt naar softwareversie 6045 (voor 4x4-voertuigen – criterium 01) en 6046 (voor 4x2-voertuigen - criterium 02) geüpdatet.

Attentie
De servicewerkplaats voert geen acties/reparaties uit! Het gaat hierbij om een Over-The-Air SW-update van de regelapparaten, die door de klant wordt uitgevoerd. Als er geen servicemaatregel voor de auto in ElsaPro is afgerekend, adviseer dan de klant om de update uit te voeren (moet een hoofdgebruiker hebben). Over-The-Air-updates worden in groepen gestart, zodat het mogelijk is dat de update voor de klant later wordt weergegeven.

Als de ME3.0.3 OTA-update mislukt en de auto vergrendeld is moet u de auto altijd direct ter plekke ontgrendelen!

[ Voor 13% gewijzigd door Digimusic op 16-12-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:39:
[...]

Bij mij werkt het ook op ME3 :P Ik kreeg die 2 tabjes eerder ook niet, maar nadat ik gevolgd had wat in dit filmpje gedaan werd werkte het perfect. Ik zou alleen sterk aanraden dit niet tijdens het rijden te gebruiken ookal kan dit wel....

YouTube: Android Auto 8.0 Watch Youtube With Fermata Auto NOT ROOT
Na het volgen van deze stappen is het inderdaad gelukt! Downgraden naar AA8.0 was niet nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Martinez- schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:28:
[...]

Na het volgen van deze stappen is het inderdaad gelukt! Downgraden naar AA8.0 was niet nodig ;) .
Hier lukt het niet... Gek. Ik zit wel in het Android auto beta programma, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Io-FU1ZBtpi-GlAQGr5LMwUSGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ys0IUgne0MaLI3cYU5BIOirD.png?f=fotoalbum_large

Lekker snel laden op dit tijdstip en met deze temperaturen. :+

Inmiddels 15 minuten later zit hij wel alweer op de 10kW. Nooit gedacht dat die temperatuur zo'n invloed zou hebben.
Martinique schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:40:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor je foto. Bij de Passat had ik ze daar ook zitten. Maar nu met de hogere zitpositie vind ik dat geen veilige plaats meer. Mijn vrouw is een stuk kleiner dan mij, en mochten we met de auto op zijn kop komen te liggen, vastgesnoerd in de gordels, dan kun je daar alsnog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimpje9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 23:41
Bij een af-fabriek klasse 3 alarm, is bij iemand bekend of Pon of de dealer dit SCm certificaat opvragen? Neem aan dat dit wel nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bob-B190 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:45:
[...]

Jeetje je moet het wel zwaar hebben...
Een auto van 14K heeft minder mankementen na bijna 4 jaar dan dit ding binnen een half jaar...
Kwam er vanmiddag achter dat de deur speaker rechtsvoor het niet meer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[...]

Jammer dat het dan niet meer sleutel afhankelijk is. Maar gebruikersprofielen hebben ook wel meerwaarde. Ik heb duidelijk een andere voorkeur van knoppen en instellingen dan mijn vrouw. Begreep van een buurman met een Seat dat je tot de spiegels inklappen aan toe sleutel afhankelijk kon instellen. Benieuwd hoe dat dan bij de Enyaq geïmplementeerd gaat worden. Hoop snel de update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Senaxx schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:39:
[...]

Ik heb gewoon een schema ingesteld. Hoef je er niet over na te denken, je komt altijd bij een ontdooide auto aan. Mijn vrouw zou het anders iedere dag vergeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

royverdegem schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:18:
[...]

Typisch weer niet "Simply Clever", om je gebruikersprofiel aan te passen, moet je eerst instappen. Mijn dochter is 1.58m, als die heeft gereden kom ik dus de auto NIET in zonder de stoel aan te passen en dat was handig met de sleutel (pre-ME3). Dit is dus een ernstige achteruitgang!
Is me echt een raadsel waarom ze iets wat zo goed werkt, eraf gesloopt hebben. Ze hadden ook enkel het profiel-gebruik kunnen toevoegen en de sleutel behouden.
Het past ook een beetje bij het merk denk ik dan. Het is een budget merk dat met premium features schermd, die ondertussen minder doordacht en verfijnd zijn en werken dan bij de echte premium merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
water_escape schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:05:
Verwarming..

Heb je een warmtepomp? Ik heb thuis ook een warmtepomp voor de verwarming, en die moet eens in de zoveel tijd even "omkeren" omdat de warmtewisselaar aan de buitenkant (de koude kant waar warmte vandaan wordt getrokken) bevroren is en ontdooid moet worden. Dat duurt even twee minuten en daarna schakelt hij weer om. Tijdens het ontdooien koelt hij juist het water in de verwarming van mijn huis. Dit klinkt als precies hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Pluimpje9 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:21:
Bij een af-fabriek klasse 3 alarm, is bij iemand bekend of Pon of de dealer dit SCm certificaat opvragen? Neem aan dat dit wel nodig is?
als je er niet naar vraagt zit het er niet bij ,maar je kunt het wel kostenloos krijgen

de mijne moest daarvoor naar de audi dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Digimusic schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:07:
Ik heb de details van de recall gevonden in erWin: :*)

Basic filtering of vehicle description
De recall is van toepassing op deze VINs: TMB___NY_NF029964 t/m 061538

Technische achtergrond
Bij Enyaq-voertuigen uit een bepaalde productieperiode is het nodig, de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving te updaten, om de auto's voor toekomstige Over-The-Air-updates voor te bereiden.

Maatregel
Voor de betrokken auto's is een Over-The-Air-update van de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving nodig. De elektrische aandrijfeenheid wordt naar softwareversie 6045 (voor 4x4-voertuigen – criterium 01) en 6046 (voor 4x2-voertuigen - criterium 02) geüpdatet.

Attentie
De servicewerkplaats voert geen acties/reparaties uit! Het gaat hierbij om een Over-The-Air SW-update van de regelapparaten, die door de klant wordt uitgevoerd. Als er geen servicemaatregel voor de auto in ElsaPro is afgerekend, adviseer dan de klant om de update uit te voeren (moet een hoofdgebruiker hebben). Over-The-Air-updates worden in groepen gestart, zodat het mogelijk is dat de update voor de klant later wordt weergegeven.

Als de ME3.0.3 OTA-update mislukt en de auto vergrendeld is moet u de auto altijd direct ter plekke ontgrendelen!
Vraag me af of je deze versienummers (6046 en 3.0.3) nog ergens kan checken? Ik val ook in deze vin range, maar info scherm geeft nog gewoon 3.0.0

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
samba123 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 06:31:
[...]

Heb je een warmtepomp? Ik heb thuis ook een warmtepomp voor de verwarming, en die moet eens in de zoveel tijd even "omkeren" omdat de warmtewisselaar aan de buitenkant (de koude kant waar warmte vandaan wordt getrokken) bevroren is en ontdooid moet worden. Dat duurt even twee minuten en daarna schakelt hij weer om. Tijdens het ontdooien koelt hij juist het water in de verwarming van mijn huis. Dit klinkt als precies hetzelfde!
nee die optie heb ik niet aangevinkt. Dus zou ik niet moeten hebben.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZbSaOr1SL4HQz6nGkc5n6U7BFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeGdlJ5fcfHXQYHvRRwe6Ukf.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker wakker worden. Dochter zat met de versnelling te spelen toen mijn vrouw de auto aan wilde zetten om hem te laten ontdooien. Die gaan we even missen...

(Ze was blijkbaar er niet van op de hoogte dat de auto niet aangezet hoefde te worden, omdat hij zichzelf al automatisch klimatiseerde.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
kaydecop schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:01:
[...]

Hier lukt het niet... Gek. Ik zit wel in het Android auto beta programma, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Geen idee. Ik heb wel eerst AA verwijderd en 8.0 handmatig erop gezet. Vanuit daar weer geüpdate, vanuitgaande dat alles ongedaan werd gemaakt. Maar dat was dus niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:46:
[...]

Een auto van 14K heeft minder mankementen na bijna 4 jaar dan dit ding binnen een half jaar...
Kwam er vanmiddag achter dat de deur speaker rechtsvoor het niet meer doet...
Ben je bekend met statistiek? Jouw n=1 waarneming zegt helemaal niets. Heb je gewoon pech gehad met maandagochtend model.

Rij al anderhalf jaar rond zonder 1 probleem. Maar ja; is ook n=1.

Pas bij grote aantallen waarnemingen kun je uitspraken zoals jij doet onderbouwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:28:
[Afbeelding]

Lekker wakker worden. Dochter zat met de versnelling te spelen toen mijn vrouw de auto aan wilde zetten om hem te laten ontdooien. Die gaan we even missen...

(Ze was blijkbaar er niet van op de hoogte dat de auto niet aangezet hoefde te worden, omdat hij zichzelf al automatisch klimatiseerde.)
Hoe dan? Je moet toch op de rem trappen om een versnelling in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47
BGFG schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:52:
[...]

klopt

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
samba123 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 06:31:
[...]

Dit verschijnsel doet zich vooral voor bij een buitentemperatuur rond de 0 graden (+/- 2-3 graden) bij hoge luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
@jules : ben serieus benieuwd hoe dit kan. Je moet op de rem trappen om een versnelling in te schakelen en ik dacht dat je ook niet zomaar met de deur open kunt rijden, maar kan me vergissen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
BGFG schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:34:
[...]

@jules : ben serieus benieuwd hoe dit kan. Je moet op de rem trappen om een versnelling in te schakelen en ik dacht dat je ook niet zomaar met de deur open kunt rijden, maar kan me vergissen….
Dat laatste klopt, ik wilde deze week straks langs de stoep parkeren aan de bestuurderszijde en deed daarbij de deur open om te checken of dat goed ging....niet dus, dat ging niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
A3-D schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:18:
[...]

Dat laatste klopt, ik wilde deze week straks langs de stoep parkeren aan de bestuurderszijde en deed daarbij de deur open om te checken of dat goed ging....niet dus, dat ging niet :X
Dank voor je bevestiging. Dat maakt de schade oorzaak van @jules des te vreemder…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Martinez- schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:14:
[...]

Geen idee. Ik heb wel eerst AA verwijderd en 8.0 handmatig erop gezet. Vanuit daar weer geüpdate, vanuitgaande dat alles ongedaan werd gemaakt. Maar dat was dus niet het geval.
Heb jij AA draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Yup, draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jeroenkb schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:43:
[...]

Ben je bekend met statistiek? Jouw n=1 waarneming zegt helemaal niets. Heb je gewoon pech gehad met maandagochtend model.

Rij al anderhalf jaar rond zonder 1 probleem. Maar ja; is ook n=1.

Pas bij grote aantallen waarnemingen kun je uitspraken zoals jij doet onderbouwen
De kleine auto is inderdaad een n=1 meting. Maar de Enyaq heb ik in dit topic al genoeg voorbeelden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:52:
[...]

De informatie van mijn vrouw is inmiddels wat beter geland bij mij. Ze had mijn dochter de opdracht gegeven om hem in de versnelling te zetten. 7(8)7

Hele ochtend kwijt geweest aan verzekering bellen, vervangend vervoer regelen, auto laten ophalen etc etc. Voor mij ook een keer een first om dat te regelen.

De timing is wel echt k met die gladheid nu. De autoschadeherstellers hebben het nu wel mega druk met de gladheid. De chauffeur van de bergingsdienst was gevraagd om al veel eerder te beginnen omdat het druk was. En dan deze schade die niet eens gladheid gerelateerd is.
Gelukkig een prima tijdelijke vergelijkbare leenauto; Nissan Qasqai. Totdat de schadehersteller zijn voertuig leverde. Ik gok dat dat een Mercedes A180 wordt. Wel een leuk karretje, maar minder ruim etc.

[ Voor 31% gewijzigd door jules op 18-12-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:34:
[...]

Ik dacht ook dat er allemaal beveiligingen in zaten. Inclusief die van deur open. Ik kan er ook niet helemaal bij waarom ze zo ver is doorgeschoten, behalve dan van de schrik pas laat op de rem kunnen trappen. Want er zit een opstaand randje voor de struiken, daar moet je echt wel even het gas voor intrappen wil je daaroverheen rijden.
Mijn dochter is zeker wel een kwartier van streek geweest.

Was een keer in de wasstraat, met een vochtige doek wilde ik alvast het interieur schoonmaken. Toen ik rechts voor het dashboard wilde doen, kwam ik iets uit de stoel. Wat ik toen niet door had was dat hij automatisch de handrem activeerde. Het voelde alsof ik aan de achterkant ergens overheen reed (dat treintje dat het achterwiel trekt werd er onderdoor getrokken. Pas bij de tweede had ik door wat er was gebeurd. Het scheelde niet veel met mijn achterbuurman kan ik je zeggen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Rem intrappen, in zijn vrij, handrem eraf.

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 18-12-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Gisterenavond voor het eerst deze melding gekregen op de app toen ik wilde voorverwarmen. Mocht dus ook voor het eerst in een ijskoude Enyaq stappen 🥴

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUzaQ62syv-BWjoPzI-6-WofpAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZv85CSZLrEMbnVGPJJNadhN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jules schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:38:
[...]

De kleine auto is inderdaad een n=1 meting. Maar de Enyaq heb ik in dit topic al genoeg voorbeelden gelezen.
Je snapt hopelijk wel dat alle ellende zich verzameld in dit topic.
Ik rij bijvoorbeeld al 50k kilometers zeer tevreden rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jules schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:38:
[...]

Op dit forum zijn misschien 20 tot 30 unieke Tweakers actief. Er zijn in NL alleen al meer dan 5000 Enyaq's verkocht.

Daarnaast geldt het principe dat klagers vocaler zijn dan mensen die tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
jules schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:47:
[...]

Ik dacht ook dat er allemaal beveiligingen in zaten. Inclusief die van deur open. Ik kan er ook niet helemaal bij waarom ze zo ver is doorgeschoten, behalve dan van de schrik pas laat op de rem kunnen trappen. Want er zit een opstaand randje voor de struiken, daar moet je echt wel even het gas voor intrappen wil je daaroverheen rijden.
Mijn dochter is zeker wel een kwartier van streek geweest.

Was een keer in de wasstraat, met een vochtige doek wilde ik alvast het interieur schoonmaken. Toen ik rechts voor het dashboard wilde doen, kwam ik iets uit de stoel. Wat ik toen niet door had was dat hij automatisch de handrem activeerde. Het voelde alsof ik aan de achterkant ergens overheen reed (dat treintje dat het achterwiel trekt werd er onderdoor getrokken. Pas bij de tweede had ik door wat er was gebeurd. Het scheelde niet veel met mijn achterbuurman kan ik je zeggen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Rem intrappen, in zijn vrij, handrem eraf.
Is het misschien zo dat je met de berijders deur kan rijden bij starten (zal wel een waarschuwing komen). Vermoed dat tijdens het rijden de deuren zijn vergrendeld en als je ze openmaakt bij stilstand de auto in P gaat. Tenminste, dit is zo bij mijn Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Wootism schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:22:
[...]

Hier nog iemand. Wel echt teleurgesteld over het bereik in de winter, de grotere accu + beloofde capaciteit is o.a. voor mij een rede geweest om 'in te stappen' na een Tesla Model 3. Het grote verschil tussen zomer en winter vertekent nogal.

Uiteraard zijn er wel een paar kleine dingen zoals de lane assist (maar dit had ik ook in de Tesla én in een BMW die ik heb gehad), de kwaliteit van de app (VAG is geen softwareconcern) maar die vind ik met name in de software. En de snelheid van ontwikkelen hiervan (nadat je Tesla software gewend bent). Qua auto vind ik hem super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:58:
[...]

Het past ook een beetje bij het merk denk ik dan. Het is een budget merk dat met premium features schermd, die ondertussen minder doordacht en verfijnd zijn en werken dan bij de echte premium merken.
Heb je de topics van de Audi Q4 etron en de Volvo XC40 wel gelezen? Dat zouden dan premium merken moeten zijn. Vooral topic van Volvo staat vol met niet doordachte glitches, fouten etc etc.

I

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoemp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-09 21:59
Na alle verhalen over langzaam laden sinds de nieuwe update, ging ik toch minder relaxed op pad vandaag naar oost Duitsland maar meteen bij de eerste lader ging ie ruim over de 110 kw heen en bij de tweede stop zelfs naar een nieuw record van 136. Dus als je die accu voor het laden maar ver genoeg leeg rijdt (beide keren onder de 10%), dan werkt het top.
Kortom was al een super wagen en dat is met de update alleen maar meer geworden omdat de schoonheidsfoutjes nu verholpen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RPdm7rX1MSQaLyOy1O8Ey6pKao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gvkRT3daqFGsSbbgBiVVLgWM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/triRoyFWoaLlZj3efMpbAg6tT0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRNfW6fXZelRuhbsCOuSEPB4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Stoemp schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:21:
Na alle verhalen over langzaam laden sinds de nieuwe update, ging ik toch minder relaxed op pad vandaag naar oost Duitsland maar meteen bij de eerste lader ging ie ruim over de 110 kw heen en bij de tweede stop zelfs naar een nieuw record van 136. Dus als je die accu voor het laden maar ver genoeg leeg rijdt (beide keren onder de 10%), dan werkt het top.
Kortom was al een super wagen en dat is met de update alleen maar meer geworden omdat de schoonheidsfoutjes nu verholpen zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
en jij hebt me3?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoemp
  • Laatst online: 05-09 21:59
Zeker, dit was de eerste reis na de me3 update waarbij snel laden nodig was

[ Voor 4% gewijzigd door Stoemp op 18-12-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

STIMPPYYY schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:06:
[...]

Is het misschien zo dat je met de berijders deur kan rijden bij starten (zal wel een waarschuwing komen). Vermoed dat tijdens het rijden de deuren zijn vergrendeld en als je ze openmaakt bij stilstand de auto in P gaat. Tenminste, dit is zo bij mijn Tesla.
Ik kan het verschil de komende week/weken niet uitproberen :+
Wat ik wel weet, is dat ik met de deur naar voren geklapt weliswaar wel nog heb kunnen rijden. Blijkbaar kun je hem wel starten en rijden met de deur geopend.
Wootism schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:22:
[...]

Binnen 100km had ik al gemerkt dat hij niet zo fijn reed als de Passat, binnen de 200km ook al diverse keren ervaren dat het entertainment systeem net zo slecht was qua bugs als de ID3 (zelfde systeem onderhuids) en de Passat. In 20K heb ik het multimedia systeem een 2-3x moeten herstarten. Ik vind dat echt onacceptabel. In de kleine Kia stadsrakker, heb ik welgeteld 1x echt issues gehad met AA, en dat in inmiddels bijna 4 jaar tijd. Bij het starten merk je meteen of er issues zijn. De Enyaq wordt net iets vaker gestart dan de Kia.

Binnen 10K die zijspiegellampjes, met 15k het insect in de lamp, en met 21K vermoedelijk een speaker aan de passagierskant.
En de app op telefoon die de helft van de tijd niet functioneert.

Ben blij dat VAG het inmiddels zelf heeft ingezien en externen heeft ingehuurd om de software te verbeteren. Het entertainment systeem zou vlotter moeten gaan reageren daarna. Hoezee!
Boeie schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:57:
[...]

Hier nog iemand. Wel echt teleurgesteld over het bereik in de winter, de grotere accu + beloofde capaciteit is o.a. voor mij een rede geweest om 'in te stappen' na een Tesla Model 3. Het grote verschil tussen zomer en winter vertekent nogal.
Dat bereik veranderlijk is met weersomstandigheden wat ik al wel gewend met de Passat. In de winter letterlijk de helft met alles aan.
jeroenkb schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:12:
[...]

Heb je de topics van de Audi Q4 etron en de Volvo XC40 wel gelezen? Dat zouden dan premium merken moeten zijn. Vooral topic van Volvo staat vol met niet doordachte glitches, fouten etc etc.
Ik had een buurman met een A3 Etron gevraagd of de app van Audi inmiddels beter werkte, want had het idee dat VAG voor alles dezelfde achtergrond infrastructuur gebruikte. Maar hij zei dat alles goed werkte. Maar wellicht wat hij zo blij met de overstap van Renault naar Audi, dat hij een hoop niet had opgemerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Stoemp schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben afgelopen week ook naar Duitsland geweest en mocht blij zijn als ik 85 kw aantikte.
Best wel vaak aan de lader gestaan maar geen hoge laadsnelheid kunnen halen vooral door temperatuur die tussen -3 en -8 lag.

Ik heb ME3 en ga meestal rond 15% aan de lader, vooral omdat de range met dit weer niet groot is en dan kun je eventueel bij een kapotte lader nog ergens anders heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGro3772
  • Laatst online: 11-09 08:33
BigGreen schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:12:
[...]

Ben afgelopen week ook naar Duitsland geweest en mocht blij zijn als ik 85 kw aantikte.
Best wel vaak aan de lader gestaan maar geen hoge laadsnelheid kunnen halen vooral door temperatuur die tussen -3 en -8 lag.

Ik heb ME3 en ga meestal rond 15% aan de lader, vooral omdat de range met dit weer niet groot is en dan kun je eventueel bij een kapotte lader nog ergens anders heen.
Ik heb dezelfde ervaring. Vorig weekend ben ik richting Munchen geweest en op zowel de heenweg als terugweg ook rond de 85kW. Heb veel al tussen de 10% en 15% SoC een laadstop gehouden. De temperatuur was om de nabij -3 graad.
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.