STIMPPYYY schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:06:
[...]
Is het misschien zo dat je met de berijders deur kan rijden bij starten (zal wel een waarschuwing komen). Vermoed dat tijdens het rijden de deuren zijn vergrendeld en als je ze openmaakt bij stilstand de auto in P gaat. Tenminste, dit is zo bij mijn Tesla.
Ik kan het verschil de komende week/weken niet uitproberen

Wat ik wel weet, is dat ik met de deur naar voren geklapt weliswaar wel nog heb kunnen rijden. Blijkbaar kun je hem wel starten en rijden met de deur geopend.
Binnen 100km had ik al gemerkt dat hij niet zo fijn reed als de Passat, binnen de 200km ook al diverse keren ervaren dat het entertainment systeem net zo slecht was qua bugs als de ID3 (zelfde systeem onderhuids) en de Passat. In 20K heb ik het multimedia systeem een 2-3x moeten herstarten. Ik vind dat echt onacceptabel. In de kleine Kia stadsrakker, heb ik welgeteld 1x echt issues gehad met AA, en dat in inmiddels bijna 4 jaar tijd. Bij het starten merk je meteen of er issues zijn. De Enyaq wordt net iets vaker gestart dan de Kia.
Binnen 10K die zijspiegellampjes, met 15k het insect in de lamp, en met 21K vermoedelijk een speaker aan de passagierskant.
En de app op telefoon die de helft van de tijd niet functioneert.
Ben blij dat VAG het inmiddels zelf heeft ingezien en externen heeft ingehuurd om de software te verbeteren. Het entertainment systeem zou vlotter moeten gaan reageren daarna. Hoezee!
Boeie schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:57:
[...]
Hier nog iemand. Wel echt teleurgesteld over het bereik in de winter, de grotere accu + beloofde capaciteit is o.a. voor mij een rede geweest om 'in te stappen' na een Tesla Model 3. Het grote verschil tussen zomer en winter vertekent nogal.
Dat bereik veranderlijk is met weersomstandigheden wat ik al wel gewend met de Passat. In de winter letterlijk de helft met alles aan.
Ik had een buurman met een A3 Etron gevraagd of de app van Audi inmiddels beter werkte, want had het idee dat VAG voor alles dezelfde achtergrond infrastructuur gebruikte. Maar hij zei dat alles goed werkte. Maar wellicht wat hij zo blij met de overstap van Renault naar Audi, dat hij een hoop niet had opgemerkt