Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.164 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 06:52
Kaaschef schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:14:
Sinds de software update, heb ik veel problemen met het koppelen van mijn telefoon.
Soms wel, soms niet. koppelen duurt lang. Elke keer moet ik opnieuw rechten geven op de telefoon. Weet iemand hoe je met de ODBeleven, de melding / beperking dat de mobiele telefoon niet gekoppeld kan worden tijdens het rijden, uit kan zetten? Ook als die melding dat je bestuurder niet kan koppelen.
Er zijn ik meen een viertal settings mbt Android die beschreven staan in het OBD11 document van april 2022, die betrekking hebben op zaken die je als bestuurder niet mag doen tijdens het rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Gisteren in de vrieskou helaas geen toegang meer tot mijn Enyaq...de handzender deed het niet meer en de reservesleutel niet in de buurt (ik vermoed een lege batterij).

Telefonisch contact met de Skoda mobiliteitsservice gehad en dat is echt top. Met noodsleutel deur open gemaakt (die in de zender zit) en vervolgens een noodstart de auto aan de gang kunnen krijgen (sleutel in het linker bekerhoudertje leggen).

Handig om te weten als je ergens vast komt te staan.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dingo35
A3-D schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:12:
Gisteren in de vrieskou helaas geen toegang meer tot mijn Enyaq...de handzender deed het niet meer en de reservesleutel niet in de buurt (ik vermoed een lege batterij).

Telefonisch contact met de Skoda mobiliteitsservice gehad en dat is echt top. Met noodsleutel deur open gemaakt (die in de zender zit) en vervolgens een noodstart de auto aan de gang kunnen krijgen (sleutel in het linker bekerhoudertje leggen).

Handig om te weten als je ergens vast komt te staan.
RTFM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-09 22:32
Vandaag merkte ik opeens iets vreemds met de Enyaq. Op het moment dat ik een u-turn maak hoor en voel ik opeen een een schok (fonetisch: kloenk).

Het nog wat zitten te proberen en het lijkt alleen voor te komen als ik het stuur volledig naar links draai naar dan wel bij zowel vooruit als achteruit rijden.

Morgen de update bij de dealer dus meteen maar even aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:29
FJP84 schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:35:
Vandaag merkte ik opeens iets vreemds met de Enyaq. Op het moment dat ik een u-turn maak hoor en voel ik opeen een een schok (fonetisch: kloenk).

Het nog wat zitten te proberen en het lijkt alleen voor te komen als ik het stuur volledig naar links draai naar dan wel bij zowel vooruit als achteruit rijden.

Dat is vermoedelijk een veer die iets verdraait tov de veerschotel. Kan geen kwaad, de dealer zal het wss smeren. Tenzij ie gebroken is, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGFG
Vriendelijk…. De manual lag waarschijnlijk binnen in de auto ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:13
BGFG schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:58:
[...]

Vriendelijk…. De manual lag waarschijnlijk binnen in de auto ;)
De manual is altijd op te roepen via de App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 16:24

Dat merk ik bij mijn wagen ook inderdaad. Heb het bij vorige wagens ook wel eens gemerkt. Sowieso vind ik de draaicirkel klein. Dat heeft er vast ook mee te maken.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
RandomNick schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:27:
[...]

De manual is altijd op te roepen via de App :)
Weet ik… gaat me om the tone of voice……De truuk met de noodsleutel en het leggen in de console/bekerhouder werkt bij vrijwel iedere auto met keyless, maar je moet het even weten.

[ Voor 24% gewijzigd door BGFG op 04-12-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34

ah, daar heb ik ook last van!! Eerst dacht ik dat de band zacht was maar die was ok, heb ik op 2,5 bar gecheckt/ gezet en had het weer een paar keer. Ik lees nu hier dat het iets met de vering kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoolseKruik
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Ook ik heb daar last van. Ik dacht misschien dat het aan de achterwielaandrijving lag. In combinatie met wielen die voor helemaal schuin staan. Draaicirkel is ook mega kort. Veel korter dan mijn vorige Opel Astra sports tourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand enig idee wat ‘bezig met conserveren’ betekent? Ik kreeg vanmorgen de laadkabel er niet uit, terwijl de auto niet meer aan het laden was volgens het laadscherm in de auto. Met geen mogelijkheid weg komen en dus eerste afspraak gemist.. heerlijk :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cep9qiLvJEE5XiQeCGP3TAmgbao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wKWJ68ll54Le0nhUAUpFsame.png?f=fotoalbum_large

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 16:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik moet altijd meteen naar rechts vanaf mijn oprit, met maximale stuuruitslag, en dan hoor en voel je even tak-tak-tak-tak en het is weer weg als je weer terug stuurt. 's Zomers heb ik er geen last van, maar nu met de kou hoor en voel ik het weer.

Ander dingetje trouwens, weet niet of iemand dat al eerder heeft gehad. Auto aan de laadpaal bij mijn huis, opladen gestart, trekt ook gewoon 10kW, auto op slot. Kijk ik na een paar uur naar buiten: lampen aan. Gewoon de volledige koplampen. Pas na het openmaken van de auto, laadkabel eruit, auto starten en auto weer uit gingen de koplampen weer uit.

[ Voor 19% gewijzigd door sopsop op 05-12-2022 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 10:56
Wilde schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:31:
Iemand enig idee wat ‘bezig met conserveren’ betekent? Ik kreeg vanmorgen de laadkabel er niet uit, terwijl de auto niet meer aan het laden was volgens het laadscherm in de auto. Met geen mogelijkheid weg komen en dus eerste afspraak gemist.. heerlijk :(

[Afbeelding]
Dat is die volgens mij idle met een actieve laadsessie. Dat zegt mijn auto ook als ik hem aansluit om te laden, maar als de auto nog volgens de oplaadtijden nog niet mag starten. Zodra het dan 23:00 is begint hij met laden.

Heb je geprobeerd de kabel te ontgrendelen door twee keer op de ontgrendelen knop van de autosleutel te drukken? Dan moet de kabel aan de auto kant sowieso los gaan. Actieve laadsessie of niet.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:35

[Afbeelding]
Conserveren is ook wat je ziet als de auto aan het voorverwarmen is. Kan het dat zijn? Je weet dat je de laadsessie altijd kan onderbreken (en laadkabel ontgrendelen) door 2x op de "open auto" knop te drukken op je sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zo de auto is afgeleverd bij de dealer voor de ME3 update. Met een Polo automaat als vervangende auto ga ik de enyaq straks weer nog meer waarderen denk ik.

Afgesproken om de auto morgen einde dag weer op te halen. Dan ben ik toch in de buurt en hebben ze even wat meer tijd.

Toen ik vroeg of ik de auto uit de app / skoda Connect omgeving moest verwijderen had men dat geen weet van. Ben nu in dubio, wat is hier het advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 10:56
FJP84 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:21:
Zo de auto is afgeleverd bij de dealer voor de ME3 update. Met een Polo automaat als vervangende auto ga ik de enyaq straks weer nog meer waarderen denk ik.

Afgesproken om de auto morgen einde dag weer op te halen. Dan ben ik toch in de buurt en hebben ze even wat meer tijd.

Toen ik vroeg of ik de auto uit de app / skoda Connect omgeving moest verwijderen had men dat geen weet van. Ben nu in dubio, wat is hier het advies?
Dat verwijderen uit de Skoda Connect omgeving doet de dealer voor je. Na de update moet je hem weer even opnieuw koppelen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
iRbn schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:15:
[...]

Conserveren is ook wat je ziet als de auto aan het voorverwarmen is. Kan het dat zijn? Je weet dat je de laadsessie altijd kan onderbreken (en laadkabel ontgrendelen) door 2x op de "open auto" knop te drukken op je sleutel?
Ja ik weet 't.. Het gekke is dat de auto niet aan het laden was, dus er was niets te onderbreken. 2x drukken gaf hem niet vrij..

Ik heb de auto afgesloten, koffie gedronken en na 30 mins helemaal opnieuw geprobeerd. Toen lukte het in 1x zonder gedoe en zoals normaal... Erg maf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:21:

Ik heb niets gedaan. App lekker geïnstalleerd gelaten. Na ophalen auto even opnieuw in de auto inloggen en toen draaide alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
GAEvakYD schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:24:
[...]

Dat verwijderen uit de Skoda Connect omgeving doet de dealer voor je. Na de update moet je hem weer even opnieuw koppelen.
Hier dus niet. Auto is aldoor in de omgeving geweest, nooit verwijderd en gewoon blijven staan.
Kon de update vanuit huis zo volgen, online bleef 'ie zichtbaar, en in de app kwam even later diverse nieuwe opties erbij (ramen/deuren/licht). Wellicht doen ze het verwijderen, ontkoppelen vaak voor de zekerheid, maar het kan blijkbaar zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick

[Afbeelding]
Heb je geprobeerd in te stappen en via het infotainment 'stop laden' te kiezen in het laadscherm?
Niet zeker of deze beschikbaar is als er niet actief geladen wordt, maar ik dacht van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
RandomNick schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:55:
[...]

Heb je geprobeerd in te stappen en via het infotainment 'stop laden' te kiezen in het laadscherm?
Niet zeker of deze beschikbaar is als er niet actief geladen wordt, maar ik dacht van wel.
Ja zeker geprobeerd, maar je kan niet kiezen voor stoppen als er niet geladen wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Wilde schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:10:
[...]

Ja zeker geprobeerd, maar je kan niet kiezen voor stoppen als er niet geladen wordt..
Pagina 211 van de handleiding geeft info voor een handmatige ontgrendeling. Leek me al vreemd dat dit niet zou kunnen. Er zijn dus handelingen die je kan doen om te ontgrendelen als de normale ontgrendeling niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
RandomNick schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:12:
[...]

Pagina 211 van de handleiding geeft info voor een handmatige ontgrendeling. Leek me al vreemd dat dit niet zou kunnen. Er zijn dus handelingen die je kan doen om te ontgrendelen als de normale ontgrendeling niet werkt.
Ja, dat klopt helemaal en de handleiding heb ik volledig gelezen. De vraag is even of ik zin had om rond 7.30 op een koude en grijze maandagmorgen zonder koffie een stukje bekleding stuk te drukken en te staan hannesen om de kabel los te krijgen.. Antwoord heb ik al voor je: nee! :)

Het is meer de frustratie dat je zo af en toe voor verassingen komt te staan met de auto. Gelukkig was het uit zichzelf opgelost na bus-rust... Geeft je te denken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wilde schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:48:
[...]

Het is meer de frustratie dat je zo af en toe voor verassingen komt te staan met de auto. Gelukkig was het uit zichzelf opgelost na bus-rust... Geeft je te denken..
Een verassing kom je maar 1 keer voor te staan met de Enyaq ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Wilde schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:48:
[...]

Ja, dat klopt helemaal en de handleiding heb ik volledig gelezen. De vraag is even of ik zin had om rond 7.30 op een koude en grijze maandagmorgen zonder koffie een stukje bekleding stuk te drukken en te staan hannesen om de kabel los te krijgen.. Antwoord heb ik al voor je: nee! :)

Dat zegt misschien iets over de urgentie/noodzaak van die eerste afspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredsworra
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-12-2022
Een tweetal weken inmiddels dat ik met een Enyaq rij, zalige auto tot dusver. Wat ik niet begrijp is dat ik na een uurtje parkeren en de wagen afgesloten te hebben de status vehicle unlocked te zien krijg in de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZODFgs8DrToHDhIotlOC282mO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZUDrRNagSjNENPX3S5vU9EL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Update mislukt! Ik had al gepland dat de dealer er een dag langer over kon doen, maar mooi dat ze transparant zijn en er toch nog even over informeren.

We gaan zien wat morgen brengt. Ik heb gezegd dat ik nog wel even vooruit kan naar dat ik zaterdag wel of de Enyaq of iets groters moet hebben dan een VW Polo. Ik had immers ruim van te voren gelijkwaardig vervangend vervoer aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
fredsworra schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:54:
Een tweetal weken inmiddels dat ik met een Enyaq rij, zalige auto tot dusver. Wat ik niet begrijp is dat ik na een uurtje parkeren en de wagen afgesloten te hebben de status vehicle unlocked te zien krijg in de app?

[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat wanneer er in de app unlocked staat, de auto ook echt unlocked is. Behalve wanneer je 'm in een parkeergarage hebt gezet waar het bereik minimaal is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
Wilde schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:17:
[...]

Dit niet, maar wel iets soortgelijks. Ik heb mijn thuislocatie opgeslagen als laadlocatie en uitgesteld laden geconfigureerd tussen 2 en 6u snachts. Echter hij begint vrij random af en toe toch ineens te laden. Soms pas na eerst braaf een uurtje gewacht te hebben. Als ik dan kijk dan is ie terug gesprongen op de optie ‘direct laden’ ipv ‘uitgesteld laden’ in het laadscherm. Heel irritant en maakt het uigesteld laden voor mij vrijwel onbruikbaar
Ik heb dit dus ook... Auto inpluggen -> LED flasht groen (laden tijdens voorkeurstijden), en na een onbepaald aantal minuten/uren begint de auto toch te laden voor zijn voorkeurstijd. Zeer vreemd. Soms gaat het wel helemaal goed. ME3.0 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Even schaamteloos gejat uit het idx topic:
Volkswagen ID. Drivers Club
Volkswagen ID. · 3 min ·

Dear ID. Drivers,
Last week we informed you about the last status of the current ID. software 3.0 OTA-wave. Now that we have analyzed the results of the current OTA wave, we would like to inform you about the next steps, as promised:
- We will start an additional ID. software 3.0 OTA wave for those who registered for the “I want OTA” action via email but were not able to be included in the previous wave (please note that the vehicle must meet the requirements. All emails will be reconsidered received by Nov. 30th, 2022)
- We have noticed that a few vehicles can currently not be supplied with OTA updates due to a certain hardware composition. We are working on a service solution for these vehicles.
- The above-mentioned ID. software 3.0 OTA-wave is planned to start in December 2022. We will soon provide you with detailed information about the start of the upcoming wave as well as tips for successfully installing the OTA update.
We know that you had to wait some time for the update and would like to thank you for your feedback and patience.
To avoid confusion, we would also like to inform you that we are launching an additional OTA campaign for certain MEB vehicles of the Volkswagen and SKODA brands that were built and delivered with ID. software 3.0 already installed. The customers with certain MEB vehicles having ID. software 3.0 already installed during the production process will receive an optimized version of the ID. software 3.0 software factory-version via an OTA campaign.
As usual the update will be rolled out in the form of a canary release – i.e. in staggered waves that grow in the number of participants. The software contains optimizations and no new features. Over the next few weeks participating vehicles will display the familiar notification in the infotainment system. You can find more information about the update in the release notes available there and start the installation as usual via the exit panel.
Your Volkswagen ID. Team
Zou het stukje beginnende met ‘to avoid confusion’ betekenen dat ze alle 333 builds van me3 naar 363 tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredsworra
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-12-2022
Martinez- schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:51:
[...]

Mijn ervaring is dat wanneer er in de app unlocked staat, de auto ook echt unlocked is. Behalve wanneer je 'm in een parkeergarage hebt gezet waar het bereik minimaal is. ;)
Dat was ook zo effectief, gaan winkelen en plekje gevonden in ondergrondse parkeergarage waar ik kon opladen. Wagen natuurlijk netjes afgesloten en wanneer ik het laden in de app wil opvolgen zie ik dat het plots op unlocked staat. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
ManiacScum schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:50:
[...]

Vandaag staat mijn auto bij de garage voor de winterwielen, dat kon volgens mij ook niet vroeg genoeg komen als ik de zomerbanden eens bekijk:

[Afbeelding]
Zojuist ook de winterbanden gemonteerd. Van de tweede set zomerbanden die deze zomer gemonteerd is zijn de voorbanden na 10k alweer aardig versleten werd er aangegeven. De eerste set was schuin afgesleten (zoals ook bij jou op de foto) omdat de auto niet goed was uitgelijnd.

Niet normaal deze slijtage. Ik snap dat de auto zwaar is en veel vermogen op de achterwielen heeft maar dit is wel een reden om nooit prive een elektrische auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02
Gewicht is en mag niet het issue zijn. Mijn vorige auto (A6 Allroad) was ook 2000kilo en quattro en veel meer vermogen. Banden gingen heel lang mee. Ik ga vanmiddag naar de winterwissel na 15k km. Benieuwd hoe ze eruit zien.

[ Voor 5% gewijzigd door water_escape op 06-12-2022 11:33 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Kris Die ervaring deel ik niet...

Ik heb na 25K km nog prima profiel op zowel (ruim 6mm) voor als achter. Ik vind het trouwens wel apart dat je voorbanden zo zijn gesleten, de achteras is de aangedreven as dus die slijten normaliter sneller.

Ik denk dat ik pas bij 45K eens moet nadenken over vervanging. En dat is veel later dan ik zelf had verwacht. Dan rij ik in 'de winter' ook nog gewoon door op de zomerbanden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44
nog meer mensen last met het voorverwarmen dat het 9 vd 10 niet lukt om dit te starten via de app? Elke keer blijft het maar laden en hangen in de app en wil de auto maar niet starten met voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 11:29
JanHenk schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:34:
@Kris Die ervaring deel ik niet...

Ik heb na 25K km nog prima profiel op zowel (ruim 6mm) voor als achter. Ik vind het trouwens wel apart dat je voorbanden zo zijn gesleten, de achteras is de aangedreven as dus die slijten normaliter sneller.

Ik denk dat ik pas bij 45K eens moet nadenken over vervanging. En dat is veel later dan ik zelf had verwacht. Dan rij ik in 'de winter' ook nog gewoon door op de zomerbanden.
Welke maat? Het lijkt erop dat 21 (en ook 20) harder slijt dan 19. En denk dat het merk ook nogal uitmaakt.
keepitfrosty schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:40:
nog meer mensen last met het voorverwarmen dat het 9 vd 10 niet lukt om dit te starten via de app? Elke keer blijft het maar laden en hangen in de app en wil de auto maar niet starten met voorverwarmen.
Ik vind het nogal onduidelijk wanneer hij gestart is, en of dat het 'verzoek' doorgekomen is. Vaak blijkt hij het dan wel te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Boeie op 06-12-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Boeie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:00:
[...]

Welke maat? Het lijkt erop dat 21 (en ook 20) harder slijt dan 19. En denk dat het merk ook nogal uitmaakt.

[...]

Ik vind het nogal onduidelijk wanneer hij gestart is, en of dat het 'verzoek' doorgekomen is. Vaak blijkt hij het dan wel te doen.
Ja dat ook als het dan werkt is het nog steeds ruk want je ziet inderdaad niet goed of het wel of niet werkt totdat je bij de auto komt. Maar bij mij werkt het nu vaker niet dan wel. Echt hoor die hele app / platform van Skoda / vw is zo fubar als wat.

Is er btw een manier om de auto voor te verwarmen in de auto zelf? Want de auto sluit alles af wanneer ik er nu uitstap dus ook de verwarming.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 06-12-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Boeie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:00:
[...]

Ik heb 21". Het zijn Pirelli's (Scorpion uit mijn hoofd, daar is ie op afgeleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 11:29
JanHenk schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:06:
[...]

Ik heb 21". Het zijn Pirelli's (Scorpion uit mijn hoofd, daar is ie op afgeleverd).
Zoals ik hier https://gathering.tweaker...message/73595964#73595964 schreef, ik zit nu op 18k en mijn achterbanden kunnen max 10k nog mee. Ook dezelfde banden, Pirelli Scorpion, maar dan op 20".

Even de prijzen opgezocht van de banden, en dat is inderdaad niet mis. Tussen de 275/400 voor een achterband en 175/275 voor een voorband, ex montage.

Het is evident aan elektrische auto's, harder slijtende banden ivm het regenereren etc. Het is als het goed is ook 1 van de weinige onderhoudskosten die je eraan hebt, maar wel een flinke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 15:58
Zijn er meer mensen die merken dat je met de winterbanden echt een heel stuk minder ver komt? Ik heb de Enyaq IV60 +/- 12 januari van dit jaar opgehaald en toen ik met mijn zomerbanden reed had ik een range van 320/330km.

Dit jaar heb ik mijn winterbanden er in oktober op laten zetten en merk ik dat mijn range echt gekelderd is naar 270-280km. Is dit normaal met Winterbanden? Lijkt mij misschien wel door de betere grip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

rammes

koekebakker 1e klas

Vanitas1996 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:00:
Zijn er meer mensen die merken dat je met de winterbanden echt een heel stuk minder ver komt? Ik heb de Enyaq IV60 +/- 12 januari van dit jaar opgehaald en toen ik met mijn zomerbanden reed had ik een range van 320/330km.

Dit jaar heb ik mijn winterbanden er in oktober op laten zetten en merk ik dat mijn range echt gekelderd is naar 270-280km. Is dit normaal met Winterbanden? Lijkt mij misschien wel door de betere grip?
wat dacht je van de temperatuur van de afgelopen tijd. ik ga (iv80) van herfst 410km naar nu 340

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
keepitfrosty schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:03:
[...]

Ja dat ook als het dan werkt is het nog steeds ruk want je ziet inderdaad niet goed of het wel of niet werkt totdat je bij de auto komt. Maar bij mij werkt het nu vaker niet dan wel. Echt hoor die hele app / platform van Skoda / vw is zo fubar als wat.

Is er btw een manier om de auto voor te verwarmen in de auto zelf? Want de auto sluit alles af wanneer ik er nu uitstap dus ook de verwarming.
Contact met startknop aanleggen zonder te gaan zitten (of op zetel te steunen).
Verwarming opzetten.

Zo doe ik het...

Ik zou heel tevreden zijn met een manier om uit te stappen zonder dat het systeem alles af sluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag is de update afgerond, ik wilde nu via Skoda Connect op PC die services activeren, maar ik krijg de melding dat factuuradres iet kan worden gevakideerd. Hoe nu verder, of kan dit ook via het infotainment van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 17:25
FJP84 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:16:
Vandaag is de update afgerond, ik wilde nu via Skoda Connect op PC die services activeren, maar ik krijg de melding dat factuuradres iet kan worden gevakideerd. Hoe nu verder, of kan dit ook via het infotainment van de auto?
Ik had dit ook en kwam er doorheen door bij de postcode alleen de 4 getallen in te vullen, dus zonder de twee letters..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

rammes

koekebakker 1e klas

McPoowl schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:21:
[...]

Ik had dit ook en kwam er doorheen door bij de postcode alleen de 4 getallen in te vullen, dus zonder de twee letters..
hier het advies gekregen om postcode op deze manier 0000 AA in te vullen

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 12:19
[...]

Zeker je kunt als het goed is in het menu de knop voorverwarmen gebruiken. of de optie in het snelmenu plaatsen en gebruiken. Veeg dan van midden boven in het scherm naar beneden, houdt de knoppen die er zijn vast en sleep nieuwe opties uit de getoond opties onderin naar boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
rammes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:23:
[...]

iher het advies gekregen om postcode op deze manier 0000 AA
Probeerde dat voordat ik deze post zag, want dacht het Inderdaad ergens langs hebben zien komen.

Nu nog even zoeken waar die voorkeuren voor laadstations te vinden is. Al met al behoorlijk tevreden bog met de update #knockonwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 18:56
Hi iedereen,

Hopelijk is dit de correcte plaats om deze melding te plaatsen.

Ik zoek iemand om mijn bestelling van een Skoda Enyaq IV80 over te nemen.
De bestelling is gedaan in België op 25/03/2022. De verwachte leverdatum zou dus niet te overdreven lang meer mogen duren.

Het gaat om een antraciet grijze IV80:
- EcoSuite leder interieur
- Panoramisch open dak
- Pack convenience plus
- Warmtepomp
- 20" lichtmetalen velgen Neptune
- Pack light & view basic (LED matrix)
- Pack transport
- Pack assisted drive basic
- Pack climate basic
- Pack family basic
- Pack infotainment plus

Totale prijs van 62.127 euro inc. BTW.
Moest iemand interesse hebben of iemand kennen die interesse heeft mag je me altijd een DM sturen.

Als er een betere plaats is voor dit soort berichten mag je me dit ook laten weten dan verwijder ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 21:40
OGrasmachien schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:54:
Totale prijs van 62.127 euro inc. BTW.
Raak je die niet kwijt aan de garage in haalbare deal? Als je de huidige prijzen bekijkt, kunnen ze daar zeeeer mooi aan verdienen en toch iemand snel verder helpen.
Misschien interessant om de reden van annulatie te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HmTeB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-06-2023
Boeie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:17:
[...]

Zoals ik hier https://gathering.tweaker...message/73595964#73595964 schreef, ik zit nu op 18k en mijn achterbanden kunnen max 10k nog mee. Ook dezelfde banden, Pirelli Scorpion, maar dan op 20".

Even de prijzen opgezocht van de banden, en dat is inderdaad niet mis. Tussen de 275/400 voor een achterband en 175/275 voor een voorband, ex montage.

Het is evident aan elektrische auto's, harder slijtende banden ivm het regenereren etc. Het is als het goed is ook 1 van de weinige onderhoudskosten die je eraan hebt, maar wel een flinke.
Is bovenmatige slijtage van de banden niet te wijten aan het rijden in de B-stand? Ik heb er geen last van maar rijd ook nagenoeg altijd in D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Laatst online: 01-09 18:56
Hakki schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:47:
[...]

Raak je die niet kwijt aan de garage in haalbare deal? Als je de huidige prijzen bekijkt, kunnen ze daar zeeeer mooi aan verdienen en toch iemand snel verder helpen.
Misschien interessant om de reden van annulatie te vermelden?
Ze laten me annuleren met verlies van mijn voorschot van 4000 euro.
Vandaar dat ik toch op zoek ga naar iemand die de bestelling zou willen overnemen. Ik heb hem ook al op autoscout24 en 2dehands geplaatst.

De reden van de annulatie is door een onzekerheid van inkomsten en omdat ik eigenlijk wel verder kan met mijn huidige wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 09:50
Vanitas1996 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:00:

Ja dat herken ik zeker. Met iv60 haal ik zo ongeveer 220km met winterbanden. Ik rij gewoon zuinig op D met gebruik van peddels. Komt echt door de temperatuur. Als ik ‘s morgens naar het werk rij gebruik ik 20% en ‘s middags terug met 7 graden verschil is dat 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
jeroenribbink schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:43:
[...]

Zeker je kunt als het goed is in het menu de knop voorverwarmen gebruiken. of de optie in het snelmenu plaatsen en gebruiken. Veeg dan van midden boven in het scherm naar beneden, houdt de knoppen die er zijn vast en sleep nieuwe opties uit de getoond opties onderin naar boven. :)
Ah ok nice en als je dan uit de auto stapt dan stopt dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Hi all,

Sinds april maak ik gebruik van deze groene rakker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFU7dPG_ywbpDE32dqh3iP3bNCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zUVvVawmzlR7fSeX21Lgqur.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week de ME3 update gekregen en nu af en toe (iets vaker dan vóór de update) een geel lampje op het dashboard die verband houdt met front assist. Het lampje gaat ook weer uit en na het lezen van alle perikelen hier, laat ik het voorlopig maar zo. Met mijn ervaring als automonteur weet ik dat er niets lastiger is storingen te zoeken met lampjes die aan- en weer uitgaan op allerlei momenten. Er zal ongetwijfeld een logfile in de auto zitten, maar ik vind het wel even best zo.

Waar ik niet goed van word is lane assist. Al vaak langsgekomen hier en ik zou deze graag willen laten om programmeren, zodat de laatste stand in het geheugen blijft. Ook de achterlichten zou ik graag aan hebben overdag. misschien zijn er nog meer dingen waar ik (nog) niet aan gedacht heb om aan te laten passen, maar dat komt dan nog wel.

Dus bij deze mijn vraag of er iemand in de buurt van Leusden/Amersfoort is met een OBD11, die mij hierin kan voorzien. Stuur maar ff een PB.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 24-08 21:06
kaydecop schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:22:

Sinds april maak ik gebruik van deze groene rakker!
Mooie auto! Welke velgen zijn dat? Skoda Asterion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09 14:30
[...]

Met OBDEleven kan je instellen dat alle systemen aan blijven als je uitstapt, dus ook de radio blijft dan aan :-)
Overigens heeft de auto standaard de "pre-heat" optie, als je die aanklikt gaat de auto voorverwarmen als je deze verlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
d4damager schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:57:
[...]

Contact met startknop aanleggen zonder te gaan zitten (of op zetel te steunen).
Verwarming opzetten.

Zo doe ik het...

Ik zou heel tevreden zijn met een manier om uit te stappen zonder dat het systeem alles af sluit...
Met OBDEleven kan je dit (laten) instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Viewlite schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:03:
[...]

Mooie auto! Welke velgen zijn dat? Skoda Asterion?
Dank! Inderdaad, Asterion breedset 20" erg blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 21:40
royverdegem schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:17:
[...]

Met OBDEleven kan je instellen dat alle systemen aan blijven als je uitstapt, dus ook de radio blijft dan aan :-)
Overigens heeft de auto standaard de "pre-heat" optie, als je die aanklikt gaat de auto voorverwarmen als je deze verlaat
gaat die dan uit als je de auto sluit? Of blijft die continu door spelen tot x-aantal tijd later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 02-09 23:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nGVQr-Km5Iq2cs4D-Z2Rc4K5sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKyQjxRhNZIqKS0rCYCv94M2.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer komt er nu eens een update dat snelladen ook echt snel gaat.
3.0 en meer dan een uur gereden en nog niet naar de beloofde 130 kw/h😡😡😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hakki schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:48:
[...]

gaat die dan uit als je de auto sluit? Of blijft die continu door spelen tot x-aantal tijd later?
Die blijft verwarmen, ik dacht 30 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:45
pollekeb schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:34:
[Afbeelding]

Heeft alles te maken met condities, in jouw geval een te koude accu. Ik heb op vakantie iig, pre ME3, al ruim 130kW gehad (131 om precies te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 07-09 19:09
[Afbeelding]

Als je de navigatie instelt naar een snellader dan gaat de auto de accu ruim van te voren voorverwarmen zodat je op 130kW kunt laden. Dit is een ME3 update.

Afgelopen weekend rit gehad van 125km, accu was van 3 naar 7 graden opgewarmd. Het is nu te koud om de accu enkel door een stukje te rijden op de juiste snellaad temperatuur te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 12:19
keepitfrosty schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:17:
[...]

Ah ok nice en als je dan uit de auto stapt dan stopt dat dus niet?
Klopt, alleen als 30 minuten verstreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[Afbeelding]

Liep het laadvermogen niet op na een paar min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:56
[Afbeelding]

Je accu warmt niet op bij deze lage buitentemperatuur. Daardoor blijft ook je laadsnelheid lager. Tja, in de winter is alles minder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
BAJ82 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:42:
[...]

Als je de navigatie instelt naar een snellader dan gaat de auto de accu ruim van te voren voorverwarmen zodat je op 130kW kunt laden. Dit is een ME3 update.

Afgelopen weekend rit gehad van 125km, accu was van 3 naar 7 graden opgewarmd. Het is nu te koud om de accu enkel door een stukje te rijden op de juiste snellaad temperatuur te krijgen.
Waar kun je de temp. van de accu aflezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02
Cazzo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:28:
[...]

via OBD dongle

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
[...]

En anders flinke stoplichtsprintjes trekken. Flink vermogen aanspreken en hard regenereren in B, kan wellicht het e.e.a. verbeteren. Die "een uur gereden" is natuurlijk niet meetbaar in de vorm van hoeveel aanspraak er op de accu is gedaan. 1 uur lang 100 op de CC doet weinig tot niets met de accutemp in huidige omstandigheden zoals BAJ82 omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Ik dacht dat dit nog niet werkte? Als ik de YouTube-vlogs van "Speicher" mag geloven althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Hakki schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:48:
[...]

De pre-heat treedt juist pas in werking bij verlaten van de auto, is standaard 30 minuten. Als je na 10 minuten weer gaat rijden, pauzeert de pre-heat en gaat weer verder (20 minuten) als je auto wederom verlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vorige week ME3 upgrade gehad. Duurde een extra dag, maar verder wel vrij smooth verlopen. Geen problemen gehad met hoofdgebruiker aanmaken etc.

Wel valt me op dat de lane assist wat feller en eerder in lijkt in te grijpen. Ik had er eigenlijk nooit last van, was wel redelijk tevreden met hoe het werkte, maar nu vind ik het irritant geworden. Verbeeld ik me dit nou helemaal? Komt het door het donkere natte weer? Of is er echt iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
JanHenk schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:32:
[...]

Ik dacht dat dit nog niet werkte? Als ik de YouTube-vlogs van "Speicher" mag geloven althans.
Ow, dat heb ik niet meegekregen. Dan is de accu verwarming volledig uitgeschakeld met ME3. Althans, ik zou niet weten in welke gevallen deze dan nog gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
Cazzo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8iebiuUcUoCNAsIXJ1qgDHHF14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJlBOm4eI7Qe7WX2Irgf4Nis.jpg?f=fotoalbum_large

Obd dongle inderdaad en Car Scanner app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
[Afbeelding]

Het kan echt wel hoor, maar met deze weersomstandigheden vaak pas nadat je al een keer hebt snelgeladen. Twee weken terug 150 kW gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQupzqTWZeFbEgVG7iveuHUfQi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be9N0azbK6uzLKrIrRK1Rsq2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05

Bozznl

GT: The Bozzz88

Hoe werkt de geheugen functie van automatische stoel bij jullie sinds ME3?

Pre ME3: via set en de nummertjes, stand instellen + wanneer nodig nr ingedrukt houden. Daarnaast als ik de stoel instel via SET + NR volgt een bevestigingspiep.

Met ME3: gebeurd er helemaal niks bij het indrukken van de knopjes... ook geen piepje. Wordt het nu alleen gekoppeld aan je gebruikersprofiel ofzo? Of is er iets niet goed geactiveerd?

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Bozznl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:52:

Pre ME3: via set en de nummertjes, stand instellen + wanneer nodig nr ingedrukt houden. Daarnaast als ik de stoel instel via SET + NR volgt een bevestigingspiep.

Met ME3: gebeurd er helemaal niks bij het indrukken van de knopjes... ook geen piepje. Wordt het nu alleen gekoppeld aan je gebruikersprofiel ofzo? Of is er iets niet goed geactiveerd?
Er is bij mij niks veranderd qua werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bozznl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:52:

Bij mij ook niets veranderd. Ik hooptr dat ik de geheugen knop niet meer in hoefde te houden. Binnenkort ga ik een extra gebruikersaccount koppelen voor mijn vriendin, dan is het als het is gekoppeld aan het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
laforte schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:22:
[...]

Liep het laadvermogen niet op na een paar min?
Nee, en in de navigatie aangeven waar je wil laden helpt ook niet. Enige wat soms helpt is veel remmen en optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
JanHenk schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:32:
[...]

Klopt werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillus
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-10-2024
Mijn Enyaq maakt sinds een week tijdens het rijden een licht zoemend/gierend geluid, dat er eerder niet was. Lijkt onder de motorkap vandaan te komen. Vanaf ca. 30 km/h en boven 50 km/h wordt het (denk ik) overstemd door banden- en windruis. 45.000 km gereden en nog geen ME3 update.
Wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
pollekeb schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 06:04:
[...]

Nee, en in de navigatie aangeven waar je wil laden helpt ook niet. Enige wat soms helpt is veel remmen en optrekken.
Ik zou me in dit jaargetijde niet al te druk maken over de laadsnelheid: gisteren exact dezelfde lange rit gemaakt als afgelopen zomer; toen laadde hij direct op 120kW, nu begon hij op 40kW en klom met moeite naar 50kW...
[Sofware pre 3.0]

De opmerking dat de 3.0 software zou gaan preheaten bij ritplanning klopt volgens mij niet, dat zou op zijn vroegst in 3.1 zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
dingo35 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:27:
[...]

Ik zou me in dit jaargetijde niet al te druk maken over de laadsnelheid: gisteren exact dezelfde lange rit gemaakt als afgelopen zomer; toen laadde hij direct op 120kW, nu begon hij op 40kW en klom met moeite naar 50kW...
[Sofware pre 3.0]

De opmerking dat de 3.0 software zou gaan preheaten bij ritplanning klopt volgens mij niet, dat zou op zijn vroegst in 3.1 zitten...
Het antwoord is waarschijnlijk nee, maar is de preheater niet aan te zetten via odb?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Heb mogelijk een oplossing voor de koude luchtstroom uit het middenconsole, waarbij de auto bij verwarmen relatief koude lucht uit de 2 middenroosters blaast.

Zet de verwarming nu standaard op 'benen' verwarmen. Auto wordt nu (in ieder geval gevoelsmatiger) warmer dan op de 'auto' stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Daan_P schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:37:
[...]

Het antwoord is waarschijnlijk nee, maar is de preheater niet aan te zetten via odb?
Ik rommel liever niet met slecht/niet gedocumenteerde parameters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5700 Helmond
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Kan iemand helpen. Mijn MySkoda App regeert niet meer als ik de vertrekplanner wil instellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
5700 Helmond schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:57:
Kan iemand helpen. Mijn MySkoda App regeert niet meer als ik de vertrekplanner wil instellen.
De Skoda App die niet werkt, dat is nieuw zeg :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
Daan_P schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:37:
[...]

Ik rommel liever niet met slecht/niet gedocumenteerde parameters....
5700 Helmond schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:57:
Het is vandaag weer prijs, mijn auto staat te laden en de app zegt "laadkabel niet goed ingeplugd".

Kortom er zijn weer server problemen bij VAG, niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 14:03
Cunic schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:46:
Vorige week ME3 upgrade gehad. Duurde een extra dag, maar verder wel vrij smooth verlopen. Geen problemen gehad met hoofdgebruiker aanmaken etc.

Wel valt me op dat de lane assist wat feller en eerder in lijkt in te grijpen. Ik had er eigenlijk nooit last van, was wel redelijk tevreden met hoe het werkte, maar nu vind ik het irritant geworden. Verbeeld ik me dit nou helemaal? Komt het door het donkere natte weer? Of is er echt iets aangepast?
Grappig, voor de update vond ik de lane assistent in sommige situaties erg hinderlijk, bijvoorbeeld op polderwegen zonder middenlijn. Sinds de update vind ik de correcties aan het stuur juist wat subtieler, iets minder dwingend, ik merkte het gelijk het eerste ritje…

Edit: maar goed, bij mij was de richtingaanwijzer ook niet hard en nu hoor ik hem met minimale muziek al helemaal niet meer 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinique op 09-12-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:21

[Afbeelding]
Ik heb geen skoda, maar je kan de laadkabel wanneer die vast zit in je auto, mechanisch ontgrendelen.
Ik heb in mijn auto een trekknop onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Ferry34 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:24:
[...]
Ik heb geen skoda, maar je kan de laadkabel wanneer die vast zit in je auto, mechanisch ontgrendelen.
Ik heb in mijn auto een trekknop onder de motorkap.
Die heeft de Enyaq ook, rechts achterin, verscholen acht een paneel, maar deze werkte bij mij niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Zijn er meer mensen waarbij het normale thuisladen (AC) met de kou langzamer gaat? Hier wil de Enyaq momenteel niet sneller dan 4,5 kW, terwijl dit normaal 11 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
RandomNick schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:23:
Zijn er meer mensen waarbij het normale thuisladen (AC) met de kou langzamer gaat? Hier wil de Enyaq momenteel niet sneller dan 4,5 kW, terwijl dit normaal 11 is.
Lijkt alsof je keurig afknijpt op 1 fase 20A. 'Laadstroom verminderen' staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
macmellow schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:06:
[...]

Lijkt alsof je keurig afknijpt op 1 fase 20A. 'Laadstroom verminderen' staat uit?
Alles 3x gecheckt, instellingen staan goed. Snelheid hangt rond de 4,5kW. Vermoed een lekker koude accu, auto staat al ~24 uur stil. Vreemd is dat tijdens het laden nu de snelheid niet omhoog gaat. Zou denken dat 'ie zelf omdat ie geladen wordt wel een beetje gaat verwarmen, maar daar hebben de Skoda engineers misschien niet aan gedacht. Laat hem even voorverwarmen ondertussen, maar zelfs dat doet niets. Moet waarschijnlijk eerst even warm worden door rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
RandomNick schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:40:
[...]

Alles 3x gecheckt, instellingen staan goed. Snelheid hangt rond de 4,5kW. Vermoed een lekker koude accu, auto staat al ~24 uur stil. Vreemd is dat tijdens het laden nu de snelheid niet omhoog gaat. Zou denken dat 'ie zelf omdat ie geladen wordt wel een beetje gaat verwarmen, maar daar hebben de Skoda engineers misschien niet aan gedacht. Laat hem even voorverwarmen ondertussen, maar zelfs dat doet niets. Moet waarschijnlijk eerst even warm worden door rijden.
Temperatuur heeft afaik geen invloed op AC laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet imand hoe je die stats aan de rechterkant van het cockpit display krijgt? Ik heb daar nooit iets anders dan navigatieinstructies gezien… (plaatje van Stepan Rehak in een recente tweet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBFLniHJY8NjYN7ZTWyLKYp54jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcEQsblOuIDrhTlBZtmlfbfl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cunic op 10-12-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Cunic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:06:
Weet imand hoe je die stats aan de rechterkant van het cockpit display krijgt? Ik heb nooit iets anders dan navigatieinstructies gezien…

[Afbeelding]
Ook gezien op Twitter. Misschien een feature in 3.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
iRbn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:05:
[...]

Temperatuur heeft afaik geen invloed op AC laden.
Heb dit in 1,5 jaar Enyaq ook niet eerder gezien. Kan het later vandaag wel even testen, want straks een lange rit en dan weer even AC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 08:50
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.