Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.010.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Inspired schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

WLTP is redelijk gelijk toch? Zeg in de praktijk een 10km verder. Is te verwaarlozen imho.
Klopt, ik dacht dat het meer was... kan 11kw geladen worden met de 60? Ik weet dat het bij de audi Q4 35 e-tron niet gaat met 11kw...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:40
SWIGGA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Klopt, ik dacht dat het meer was... kan 11kw geladen worden met de 60? Ik weet dat het bij de audi Q4 35 e-tron niet gaat met 11kw...
Ja. Gewoon 11kW. De 35 heeft een kleinere accu dacht ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
Help, ik weet niet hoe ik de controle heb over de spiegelverwarming. Ik meen dat als je de spiegelverwarming aanzet via de spiegelbediening dat er dan een geel lampje ging branden. Dit doet ie bij mij niet meer. Wie kan me helpen? Kan ik de spiegelverwarming ook nog op een andere manier aan en uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:55

elmoxx

xx xx xx

Hier nog nooit een lampje oid gezien die aangeeft dat spiegel verwarming actief is. Weet je zeker dat dat wel ergens zou moeten? (Heb er wel naar gezocht in het begin maar dat doe ik tegenwoordig niet meer)

Ik kan de verwarming net zo makkelijk weer uitzetten door het knopje terug te draaien naar de stand die tussen links en rechts bedienen in zit btw. Andere manier nooit gevonden en nooit nodig gehad. (Aangezien het een fysieke knop is verwacht ik ook niet dat die er is eigenlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door elmoxx op 03-10-2022 17:33 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 02:09
Vandaag een mindere ervaring met de Enyaq IV80. We reden op een N-weg, ongeveer 110 km/u op de ACC. Opeens kreeg ik een melding dat de 12 volt accu storing had, en begon de wagen af te remmen. Ik kon geen 'gas' meer geven, en had geen vermogen meer. Toen kwam de melding "Electrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken a.u.b.".

Ik heb de auto laten uitrollen via de vluchtstrook en we konden net op de parkeerplaats bij een tankstation komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_p32-nQBBYNSBKVvqsCf3IK784A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmGkcm7SKX0B48PwK0vlwob2.jpg?f=fotoalbum_large

Na de auto uit en weer aan gezet te hebben, bleef de melding maar kon ik wél weer rijden. Ter plekke contact met mijn leasemaatschappij gehad, en via hen doorverwezen naar een Skoda dealer in Armhem, die zat 5 min verderop. Omdat de auto kon rijden en het een 'gele melding' / waarschuwing was, gaven ze aan dat het veilig was de weg te vervolgen.

De Skoda dealer heeft het log bekeken (meldingen die ik kon zien waren vanzelf verdwenen) en gaf aan dat er rond de 7000 Enyaqs worden teruggeroepen, waarbij de 12V accu wordt vervangen en er een software update wordt gedaan die de gehele dag zou kunnen duren. Auto zou er dan 1 a 2 dagen staan. De dealer gaf echter aan dat er grote aantallen accu's besteld zijn, maar dat ze nog niet te leveren zijn. Terugroepactie code is 97GA. Daar kan ik echter nog niets over vinden. Ik vermoed dat de software update die update naar ME3 zal zijn.

Nu heb ik uiteraard dit topic al even doorzocht, en vind ik enkele berichten over een waarschijnlijke terugroepactie. Hebben meer van jullie deze ervaring gehad en is er bij iemand al actie ondernomen?

Saillant detail: toen ik stil stond stopte achter mij nét een mooie blauwe Sportline Enyaq. Ik ben naar de bestuurder gelopen met de vraag of hij dit kende. Hij kende dit probleem niet, maar was gestopt omdat het touchscreen niet meer reageerde... Na de auto herstarten werkte het aanraken weer.

Andere software problemen: Enige weken geleden ook al een software probleem gehad, toen viel het kleine scherm uit met de melding "Waarschuwing en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!". Met Flitsmeister hebben we toen de snelheid bijgehouden om thuis te komen , want starten en stoppen had geen effect. Dag later was er niets meer aan de hand.

Ook heb ik regelmatig de melding dat bijvoorbeeld ACC niet beschikbaar is, of dat de camera's niet aan gaan bij achteruit rijden.

Tevens heeft de Enyaq mij een keer met 55 van de web getrokken, Lane Assist gaf vanuit het niets een melding en trok mij rechts de weg af. Ik kon gelukkig op tijd reageren om de struiken en bomen te ontwijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-LTUf2IbcqJ8LNfSDib9OLBjCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KwbOkg6o6xv5sxiQCRHIRYV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqX9Nyr23KO07x_M8CWaFqhePYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67yPFkANF0KL9KUJ9lUxOQXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al vind ik dit toch iets wat niet moet kunnen. We zitten met een baby van 5 maand in de auto, het moet wel veilig blijven...

[ Voor 4% gewijzigd door luuksnijmegen op 03-10-2022 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
luuksnijmegen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:

De Skoda dealer heeft het log bekeken (meldingen die ik kon zien waren vanzelf verdwenen) en gaf aan dat er rond de 7000 Enyaqs worden teruggeroepen, waarbij de 12V accu wordt vervangen en er een software update wordt gedaan die de gehele dag zou kunnen duren. Auto zou er dan 1 a 2 dagen staan. De dealer gaf echter aan dat er grote aantallen accu's besteld zijn, maar dat ze nog niet te leveren zijn. Terugroepactie code is 97GA. Daar kan ik echter nog niets over vinden. Ik vermoed dat de software update die update naar ME3 zal zijn.

Nu heb ik uiteraard dit topic al even doorzocht, en vind ik enkele berichten over een waarschijnlijke terugroepactie. Hebben meer van jullie deze ervaring gehad en is er bij iemand al actie ondernomen?
Lang verhaal kort, bij alle ‘oudere’ modellen moet inderdaad een ME3 update gedaan worden en wordt de 12v accu vervangen. Ik weet niet waar je naar gezocht hebt maar als je naar me3 / 12v / terugroepactie had gezocht had je toch minimaal tig hits moeten krijgen!

[ Voor 12% gewijzigd door Martinique op 03-10-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Martinique schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

Lang verhaal kort, bij alle ‘oudere’ modellen moet inderdaad een ME3 update gedaan worden en wordt de 12v accu vervangen. Ik weet niet waar je naar gezocht hebt maar als je naar me3 / 12v had gezocht had je toch minimaal tig hits moeten krijgen!
Dank voor je reactie! Ik zocht op '12 volt' en dan krijg ik veel minder hits. De link met mijn uitvallende auto en de ME3 had ik nog niet gelegd, en niet op ME3 gezocht.

'Terugroepactie' heb ik ook gezocht, maar daar vind ik geen terugroepacties voor een uitvallende Enyaq of specifiek de accu. Meer andere zaken zoals HUD of de electrische kofferbak.

Maar ik begrijp dus dat de 'oudere modellen' een update moeten hebben (ME3) waarbij de 12V accu vervangen moet worden. Klopt het dan dat dit is omdat de auto dus kan uitvallen? Want dat kan ik dus niet vinden. En heb jij ook dergelijke ervaringen met de toch wat buggy software?

[ Voor 10% gewijzigd door luuksnijmegen op 03-10-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
luuksnijmegen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:
Vandaag een mindere ervaring met de Enyaq IV80. We reden op een N-weg, ongeveer 110 km/u op de ACC. Opeens kreeg ik een melding dat de 12 volt accu storing had, en begon de wagen af te remmen. Ik kon geen 'gas' meer geven, en had geen vermogen meer. Toen kwam de melding "Electrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken a.u.b.".

Ik heb de auto laten uitrollen via de vluchtstrook en we konden net op de parkeerplaats bij een tankstation komen.
[Afbeelding]

Na de auto uit en weer aan gezet te hebben, bleef de melding maar kon ik wél weer rijden. Ter plekke contact met mijn leasemaatschappij gehad, en via hen doorverwezen naar een Skoda dealer in Armhem, die zat 5 min verderop. Omdat de auto kon rijden en het een 'gele melding' / waarschuwing was, gaven ze aan dat het veilig was de weg te vervolgen.

Saillant detail: toen ik stil stond stopte achter mij nét een mooie blauwe Sportline Enyaq. Ik ben naar de bestuurder gelopen met de vraag of hij dit kende. Hij kende dit probleem niet, maar was gestopt omdat het touchscreen niet meer reageerde... Na de auto herstarten werkte het aanraken weer.

Andere software problemen: Enige weken geleden ook al een software probleem gehad, toen viel het kleine scherm uit met de melding "Waarschuwing en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!". Met Flitsmeister hebben we toen de snelheid bijgehouden om thuis te komen , want starten en stoppen had geen effect. Dag later was er niets meer aan de hand.

Ook heb ik regelmatig de melding dat bijvoorbeeld ACC niet beschikbaar is, of dat de camera's niet aan gaan bij achteruit rijden.

Tevens heeft de Enyaq mij een keer met 55 van de web getrokken, Lane Assist gaf vanuit het niets een melding en trok mij rechts de weg af. Ik kon gelukkig op tijd reageren om de struiken en bomen te ontwijken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al vind ik dit toch iets wat niet moet kunnen. We zitten met een baby van 5 maand in de auto, het moet wel veilig blijven...
Allemaal bekend in andere topic.
Had wel 15 meldingen ook gewoon tijdens het rijden probleem zit in de communicatie tussen de computers.
Zeker als het kouder is heb je dat probleem.
Als er een ding uitvalt triggerde deze de andere en krijg je weer extra meldingen erbij.

Nu met de me3 update ook weer fouten van front assist en travel assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mibkiller schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Allemaal bekend in andere topic.
Naar welk topic refereer je, Deel 1? Of echt een andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
luuksnijmegen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Dank voor je reactie! Ik zocht op '12 volt' en dan krijg ik veel minder hits. De link met mijn uitvallende auto en de ME3 had ik nog niet gelegd, en niet op ME3 gezocht.

'Terugroepactie' heb ik ook gezocht, maar daar vind ik geen terugroepacties voor een uitvallende Enyaq of specifiek de accu. Meer andere zaken zoals HUD of de electrische kofferbak.

Maar ik begrijp dus dat de 'oudere modellen' een update moeten hebben (ME3) waarbij de 12V accu vervangen moet worden. Klopt het dan dat dit is omdat de auto dus kan uitvallen? Want dat kan ik dus niet vinden. En heb jij ook dergelijke ervaringen met de toch wat buggy software?
No problem. Ook de melding over het elektrosysteem is vaker voorbij gekomen, soms gepaard met beperkt vermogen. Ik zou een afspraak maken bij je dealer voor de update en kijken of je het daarna nog steeds hebt.
Wat betreft je laatste vraag: Zelf ben ik geen goeie referentie want ik rij al een klein jaar zonder storingen rond. Maar ze zullen niet voor niets preventief hardware gaan vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
luuksnijmegen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Naar welk topic refereer je, Deel 1? Of echt een andere?
deel 1 en deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05-2024
water_escape schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:52:
[...]

Radio heb ik erin staan omdat als ik instap Spotify meteen start met spelen (why?) en als ik dan op die radio knop druk start de radio weer gewoon.
Dit is een instelling in Android Auto. Je kan dit aanpassen in de Android Auto instellingen op je gsm. Heet 'Muziek automatisch starten'

Iets anders:
Sinds vandaag heb ik plots geen verkeersinformatie meer in de navigatie van de wagen. Wagen uitzetten, infotainment uitzetten. Heeft niets geholpen. Iemand die dit probleem kent? En vooral weet hoe op te lossen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Divino83 op 03-10-2022 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06
Iets anders:
Sinds vandaag heb ik plots geen verkeersinformatie meer in de navigatie van de wagen. Wagen uitzetten, infotainment uitzetten. Heeft niets geholpen. Iemand die dit probleem kent? En vooral weet hoe op te lossen ;)
[/quote]

Merkte ik gisterenavond ook. Wel eerder gehad in mijn octavia, dan liggen de skoda servers er uit.
Komt vanzelf weer terug ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 13-06 10:29
Helaas zojuist een belletje van A-Point Almere, geplande recall + Me3 uitgesteld. Aankomende week gaat niet door, bladibla, grondstoffen, backorder parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 08:22
Net ME3 update gehad. Nu zie ik in de app de een leeg veld voor 'Deuren en verlichting". Ook het "wagenstatusrapport" is leeg. Er staat een melding dat de 'Service is verlopen'.

Maar na de update moet dit toch beschikbaar zijn lijkt me?
Moet ik nog wat aanvinken? Opnieuw auto koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
d.j.hissink schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:50:
Net ME3 update gehad. Nu zie ik in de app de een leeg veld voor 'Deuren en verlichting". Ook het "wagenstatusrapport" is leeg. Er staat een melding dat de 'Service is verlopen'.

Maar na de update moet dit toch beschikbaar zijn lijkt me?
Moet ik nog wat aanvinken? Opnieuw auto koppelen?
Same here. Heeft het eventjes gedaan, maar sinds afgelopen weekend niet meer. Zie ook mijn posts een paar dagen geleden. Ik ben nu met de Skoda dealer aan het mailen over dit probleem.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 15:30

MarcoKL

That's a huge b*tch!

@d.j.hissink
ik moest eerst via de shop een abo afsluiten voor 1e jaar 0 euro, maar dat is ie vast niet meer volgend jaar :-)

edit:
Care Connect - Remote Access
via https://shop.skoda-connect.com/articleOverview

[ Voor 32% gewijzigd door MarcoKL op 04-10-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47
MarcoKL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:46:
@d.j.hissink
ik moest eerst via de shop een abo afsluiten voor 1e jaar 0 euro, maar dat is ie vast niet meer volgend jaar :-)

edit:
nee is maar voor 1 jaar idd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
@d.j.hissink

edit:
Klopt, dat had ik ook gedaan en daarna werkte de app. Echter is opeens iets fout aan de backend kant van de VAG servers. Als ik op Skoda Connect inlog op de website krijg ik een HTTP 500 foutmelding. En de apps doen het ook niet meer.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40
Gisteren heeft mijn Enyaq de update naar ME3 gehad, dat ging zonder problemen.

Vervolgens het hele gebruikersaccount aan maken, apps 'kopen' en installeren, weer aan de auto koppelen, S-pin, etc. was niet bepaald vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 08:22
water_escape schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

nee is maar voor 1 jaar idd.
Hoezo zou dat dan maar voor 1 jaar zijn?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
GAEvakYD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

… Echter is opeens iets fout aan de backend kant van de VAG servers. Als ik op Skoda Connect inlog op de website krijg ik een HTTP 500 foutmelding. …
Skoda-connect heeft bij mij ook een aantal dagen niet gewerkt (http 500), maar inmiddels werkt het weer (bij mij). De mobiele app is al die tijd wel bij mij blijven werken, misschien via wifi zonder tussenkomst van de Skoda servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
Arosa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:16:
Gisteren heeft mijn Enyaq de update naar ME3 gehad, dat ging zonder problemen.

Vervolgens het hele gebruikersaccount aan maken, apps 'kopen' en installeren, weer aan de auto koppelen, S-pin, etc. was niet bepaald vanzelfsprekend.
Hier ook een dik drama zeg jemig. Niet zo gek dat een Apple met Carplay alles wil overnemen van de auto. Van mij mogen ze want de autofabrikanten zijn echt prutsers op UX en gebruiksvriendelijkheid gebied.

Nu kan ik de service niet bestellen want mijn factuur adres kan niet worden gevalideerd? Alles gechecked maar ook de KS zegt tjah hm meneer dan moet ik even een case aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:09
Dit is waarom sommige dealers je MySKODA login vragen, dan doen ze het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
macmellow schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:57:
Dit is waarom sommige dealers je MySKODA login vragen, dan doen ze het voor je.
Haha hm nou die van mij die snapt er denk ik nog minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
MadFly schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Skoda-connect heeft bij mij ook een aantal dagen niet gewerkt (http 500), maar inmiddels werkt het weer (bij mij). De mobiele app is al die tijd wel bij mij blijven werken, misschien via wifi zonder tussenkomst van de Skoda servers?
wow vanmorgen werkte het nog niet en nu inderdaad bij mij ook weer. Nu kan ik weer pakketten aanzetten.

Wel bijzonder dat die pakketten dus aanvullend geld kosten en maar voor 1 jaar op proef zijn. Dat zou ik gewoon standaard verwachten bij een rijk uitgeruste Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
Vanochtend mijn auto ook weggebracht voor de inmiddels beruchte ME3 update. Die is helaas foutgelopen, dus ik moet minimaal tot morgen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40
De service-medewerker zei, dat kunt u prima zelf. Dat is ook gelukt, maar er ontbreekt hier en daar wat logica in de wijze waarop.

Dacht dat het makkelijk zou zijn, ik had dit filmpje bekeken (https://vimeo.com/745690320/a390851402), maar het proces uit het filmpje kwam niet overeen met mijn werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
d.j.hissink schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Hoezo zou dat dan maar voor 1 jaar zijn?????
Die nieuwe opties zijn voor 1 jaar. Waarom...ze moeten geld verdienen denk ik

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQz_xKi48XhZCoJ_DbvT-3CkS_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOLMYkNBkenCTwjB5vllEPZL.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg gisteren de Noodoproepfunctie Storing.
Vandaag bij Dealer geweest en hebben de ME3 update ingepland en dan hopen ze dat deze melding dan ook weggaat.
Nog wel even 6 weken mee doorrijden :-(

Heeft iemand dit al gehad en is dit opgelost door de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:40
BigGreen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:43:
[Afbeelding]

Kreeg gisteren de Noodoproepfunctie Storing.
Vandaag bij Dealer geweest en hebben de ME3 update ingepland en dan hopen ze dat deze melding dan ook weggaat.
Nog wel even 6 weken mee doorrijden :-(

Heeft iemand dit al gehad en is dit opgelost door de update?
Is een bekende storing (VAG-breed) en hiervoor moet de SOS-regelmodule worden vervangen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 13-06 10:29
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Hier ook een dik drama zeg jemig. Niet zo gek dat een Apple met Carplay alles wil overnemen van de auto. Van mij mogen ze want de autofabrikanten zijn echt prutsers op UX en gebruiksvriendelijkheid gebied.

Nu kan ik de service niet bestellen want mijn factuur adres kan niet worden gevalideerd? Alles gechecked maar ook de KS zegt tjah hm meneer dan moet ik even een case aanmaken.
Spatie tussen de cijfers en letters van je postcode, las ik ergens in de FB groep, zou mogelijk oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasaj
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-01 11:24
Hi Allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een Enyaq Sportline. Ik merk dat hier heel veel tevreden mensen zijn maar ik vind het een vreselijke auto tot nu toe; wie weet hebben jullie tips:

- Ik woon op het platte land; bij ons hebben de wegen geen of amper witte strepen op de weg; de Enyaq ziet ze soms wel en stuurt continu tegen. Leuke gadget op een snelweg, maar op het platteland levert dit systeem enkel meer gevaar op. Waarom kan je dit systeem niet continu uitzetten? Ik vind het te veel moeite om voor elk kort ritje in het systeem mijn voorkeuren op te slaan.
- Dit geldt ook voor snelheidsbord herkenning. Rij ik ontspannen op cruisecontrol, 130km per uur na 19.00. Remt die opeens af omdat die ergens een 100 bord ziet die voor overdag bedoeld is. Zelfde als hierboven, je kan toch niet verwachten dat je telkens dat ding uitzet voordat je gaat rijden?
- Navigatie is veel slechter dan google maps;
- Carplay werkt niet meer na ME3 update;
- Schokbrekers zijn oncomfortabel stijf in de sportline, geen transportblokken, maar ik stuiter over elke hobbel.
- laatst ging ik vol op de rem, ruk aan mijn gordel. De enyaq zag een spook denk ik?
- Midden in de nacht krijg ik meldingen op mijn telefoon dan airconditioning voltooid is. Nooit opdracht gegeven.

Lang verhaal kort... mocht iemand een rijk uitgeruste sportline uit mei 2022 zoeken met oa. warmtepomp, panoramadak, family pakket, you name it, hij is denk ik binnenkort te koop.

[ Voor 9% gewijzigd door lucasaj op 04-10-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lucasaj schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:31:
Hi Allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een Enyaq Sportline. Ik merk dat hier heel veel tevreden mensen zijn maar ik vind het een vreselijke auto tot nu toe; wie weet hebben jullie tips:

- Ik woon op het platte land; bij ons hebben de wegen geen of amper witte strepen op de weg; de Enyaq ziet ze soms wel en stuurt continu tegen. Leuke gadget op een snelweg, maar op het platteland levert dit systeem enkel meer gevaar op. Waarom kan je dit systeem niet continu uitzetten? Ik vind het te veel moeite om voor elk kort ritje in het systeem mijn voorkeuren op te slaan.
- Dit geldt ook voor snelheidsbord herkenning. Rij ik ontspannen op cruisecontrol, 130km per uur na 19.00. Remt die opeens af omdat die ergens een 100 bord ziet die voor overdag bedoeld is. Zelfde als hierboven, je kan toch niet verwachten dat je telkens dat ding uitzet voordat je gaat rijden?
- Schokbrekers zijn oncomfortabel stijf in de sportline, geen transportblokken, maar ik stuiter over elke hobbel.
- laatst ging ik vol op de rem, ruk aan mijn gordel. De enyaq zag een spook denk ik?
- Midden in de nacht krijg ik meldingen op mijn telefoon dan airconditioning voltooid is. Nooit opdracht gegeven.

Lang verhaal kort... mocht iemand een rijk uitgeruste sportline uit mei 2022 zoeken met oa. warmtepomp, panoramadak, family pakket, you name it, hij is denk ik binnenkort te koop.
Ik denk dat de auto niet bij je past, eerlijk gezegd. Elk punt dat je noemt kan verholpen worden, maar ik vermoed dat het type wagen gewoon niet bij je past. Dat kan natuurlijk! Suc6 met de verkoop, dat zal wel lukken!

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:22
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Is dit al opgelost? Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost door een spatie op te nemen tussen het getal en de letters van de postcode in mijn adres _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
@d.j.hissink

edit:
Tja, nu het gratis prima, maar ze denken toch niet dat ik ga betalen, alleen om op mijn app te zien dat mijn auto op slot staat en mijn ramen dicht zijn ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Hi Allemaal,

Ach, het went allemaal en dat een sportline hard afgeveerd is viel te verwachten, toch? Wellicht idd een kweste van verkeerde keuze. Ik heb een gewone 60 sinds april 2020 en vind het een heerlijke auto. En de paar nadelen neem ik voor lief en bijvoorbeeld de waardeloze app gebruik ik gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37

rammes

koekebakker 1e klas

Hi Allemaal,

vraag me bij het lezen werkelijk af of je wel een proefrit hebt gemaakt.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:12
1 november heb ik de ME3 update gepland staan (mis deze nog doorgaat ivm bevindt 12v accus)

Ik begin wel te twijfelen of ik een nu probleemloze Enyaq moet gaan updaten als ik hier de laatste berichten lees.

Nog een vraag. Ik meen dat ik bij mijn bestelling (november 2020/februari 2021 - wijzigingin in opties) care connect voor 3jr inbegrepen was. Nu zie ik dat dit maar een jaar is na activeren. Iemand een idee hoe dit zit?

Tot slot: ik zag vandaag een afschrijving van de Skoda de Powerpass op de creditcard die ik niet echt kon plaatsen. Toen ik wilde checken in de app, moest ik deze updaten, maar ook opnieuw inloggen. Dat laatste lukt niet en ik krijg een 500 nginx error. Hebben hier meer mensen last van?

[ Voor 25% gewijzigd door FJP84 op 04-10-2022 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
FJP84 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:12:
1 november heb ik de ME3 update gepland staan (mis deze nog doorgaat ivm bevindt 12v accus)

Ik begin wel te twijfelen of ik een nu probleemloze Enyaq moet gaan updaten als ik hier de laatste berichten lees.
Sinds enkele weken heb ik de ME3 update, die probleemloos verliep. Met gratis leenauto, een Seat ICE automaat. Wat was ik blij dat ik weer in mijn Enyaq kon stappen _/-\o_

Verder geen problemen gehad. Je krijgt een % naast je accu-indicator en ineens veel groene laadpalen in je navigatiescherm. De laatste gebruik ik nooit, dus geen idee of je daar iets aan hebt. Carplay met Google werkt wat mij bertreft perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronem
  • Laatst online: 25-03 19:37
Nog een vraag. Ik meen dat ik bij mijn bestelling (november 2020/februari 2021 - wijzigingin in opties) care connect voor 3jr inbegrepen was. Nu zie ik dat dit maar een jaar is na activeren. Iemand een idee hoe dit zit?
Ik had ook al het idee dat het voor de update bij mij 3 jaar stond. Na het opnieuw activeren na de update is het nu 1 jaar. Maar ik kan dit nu natuurlijk niet meer exact terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 23-06 14:07
jdbiggelaa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Ach, het went allemaal en dat een sportline hard afgeveerd is viel te verwachten, toch? Wellicht idd een kweste van verkeerde keuze. Ik heb een gewone 60 sinds april 2020 en vind het een heerlijke auto. En de paar nadelen neem ik voor lief en bijvoorbeeld de waardeloze app gebruik ik gewoon niet.
Of april 2021? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je hebt in ieder geval zelf niet veel energie in de auto gestoken. De eerste twee punten staan gewoon in je handleiding, maar ook je garage kan je hier bij helpen. Dat je carplay niet werkt, waarschijnlijk ook.

Over harde vering kan ik niet niets zeggen, heb nog nooit in de sportline gereden, maar zoals hierboven ook al aangegeven: heb je dit niet bij de proefrit ondervonden? Weet je overigens zeker dat de transportblokken eraf zijn. Las in dit topic dat ze verschillende kleuren kunnen hebben en dat ze vrij lastig te ontdekken zijn.

Overigens wel een zeer kwalijke zaak dat die blijkbaar wel eens vergeten worden bij het afleveringsklaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 15:33
Ronem schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:30:
[...]

Ik had ook al het idee dat het voor de update bij mij 3 jaar stond. Na het opnieuw activeren na de update is het nu 1 jaar. Maar ik kan dit nu natuurlijk niet meer exact terug vinden.
Klopt, 3 jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wJ0Q7SGV_fb2SJ7AtdWLRTpH0s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UjgSiDYcnlbf8wYpDgAJUb3V.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:26
Vandaag wordt onze auto geüpdatet. Ik heb af en toe last van de “travel-assist” melding en daarom ging de update door. Het schijnt dat ze nog een kleine voorraad 12v hebben en die reserveren voor auto’s met problemen.

Het klopt dat de VW auto’s problemen hebben in de hoogspanning accu. Als dat een probleem is komt dat bij de diagnose zeker naar voren. Maar na deze updates staat er een hele periode gepland voor de ID series om die cellen te vervangen.
Het is dus niet zo dat die problemen komen door de update. Het zit er al in, maar komt nu naar voren.

Ik heb nog gepolst of het op dat moment ook mogelijk is om cellen toe te voegen. Ik rijd tevreden een 60 variant, maar als de cellen toch open liggen. Afijn, het antwoord is er niet en ze weten niet aan wie ze de vraag kunnen stellen. +1 voor het niet gelijk antwoorden met nee. Maar het lijkt een complex proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasaj
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-01 11:24
sopsop schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:37:
[...]

Je hebt in ieder geval zelf niet veel energie in de auto gestoken. De eerste twee punten staan gewoon in je handleiding, maar ook je garage kan je hier bij helpen. Dat je carplay niet werkt, waarschijnlijk ook.

Over harde vering kan ik niet niets zeggen, heb nog nooit in de sportline gereden, maar zoals hierboven ook al aangegeven: heb je dit niet bij de proefrit ondervonden? Weet je overigens zeker dat de transportblokken eraf zijn. Las in dit topic dat ze verschillende kleuren kunnen hebben en dat ze vrij lastig te ontdekken zijn.

Overigens wel een zeer kwalijke zaak dat die blijkbaar wel eens vergeten worden bij het afleveringsklaar maken.
Ik heb een proefrit gemaakt in een normale enyaq. De verkoper verkocht mij het luxere sportline pakket. Er werd niet gesproken over een stuggere vering. Nu moet ik zeggen dat ik jaren BMW met een M Sport onderstel heb gereden, daarbij vond ik het veel minder storend.

Je geeft aan dat de eerste 2 punten verholpen kunnen worden; natuurlijk heb ik de dealer gebeld. Antwoord was dat dit soort veiligheidssystemen niet uitgezet kunnen worden, enkel bij aanvang van een rit. Ik heb alleen niet zo veel zin om telkens bij aanvang van de rit alle instellingen naar mijn wens te zetten. Als dit wel blijvend uit te zetten is dan hoor ik heel graag hoe want dit is mijn grootste frustratie.

Bij de ME3 update hebben ze de transportblokken gecontroleerd. zaten er niet meer onder.

Weet iemand hoe je carplay weer kan laten verschijnen nadat die verdwenen is? Iphone is wel verbonden; ik kan wel muziek afspelen en telefoon opnemen.

Ik kan mij voorstellen dat hier veel leaserijders zijn; auto van de zaak. Maar ik kan je vertellen dat wanneer je bijna 60.000 euro netto betaalt voor een auto, dat is voor veel mensen 2-3 jaarsalarissen, wel verwacht dat je een goede auto koopt en niet een hok op wielen vol kinderziektes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19

jdbiggelaa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:55:
[...]

Sinds enkele weken heb ik de ME3 update, die probleemloos verliep. Met gratis leenauto, een Seat ICE automaat. Wat was ik blij dat ik weer in mijn Enyaq kon stappen _/-\o_
Zo zie je maar, het kan alle kanten op. Mijn auto staat sinds vorige week woensdag al bij de dealer, update zou totaal in de soep zijn gelopen. Dealer weet het niet, importeur weet het niet, fabriek reageert niet.

Ik heb een leenauto (handbak benzine, weliswaar), dus first world problems? Zeker. Maar enorm slordig en stom is het wel, dit geeft toch weinig vertrouwen in de softwarekwaliteit van een voertuig.
Het allerergst is nog de manier hoe de dealer hier dan uitleg over geeft. "Ja meneer, vergelijk het met uw laptop, die krijgt ook updates en dat gaat ook wel eens mis."...
Ik heb maar niet gezegd dat mijn Macs al decennia lang trouwe dienst bewijzen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Een paar maanden terug wilde ik graag vooraan staan met de update, want vooral de BMS in de winter is een mooie aanpassing. Nu wacht ik echter nog wel even, aangezien ik nu redelijk storingsvrij rij en niet zit te wachten op een profiel scherm wat je met elke rit moet bevestigen of scandanavian light die niet meer te activeren zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• water_escape
lucasaj schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt in een normale enyaq. De verkoper verkocht mij het luxere sportline pakket. Er werd niet gesproken over een stuggere vering. Nu moet ik zeggen dat ik jaren BMW met een M Sport onderstel heb gereden, daarbij vond ik het veel minder storend.

Je geeft aan dat de eerste 2 punten verholpen kunnen worden; natuurlijk heb ik de dealer gebeld. Antwoord was dat dit soort veiligheidssystemen niet uitgezet kunnen worden, enkel bij aanvang van een rit. Ik heb alleen niet zo veel zin om telkens bij aanvang van de rit alle instellingen naar mijn wens te zetten. Als dit wel blijvend uit te zetten is dan hoor ik heel graag hoe want dit is mijn grootste frustratie.

Bij de ME3 update hebben ze de transportblokken gecontroleerd. zaten er niet meer onder.

Weet iemand hoe je carplay weer kan laten verschijnen nadat die verdwenen is? Iphone is wel verbonden; ik kan wel muziek afspelen en telefoon opnemen.

Ik kan mij voorstellen dat hier veel leaserijders zijn; auto van de zaak. Maar ik kan je vertellen dat wanneer je bijna 60.000 euro netto betaalt voor een auto, dat is voor veel mensen 2-3 jaarsalarissen, wel verwacht dat je een goede auto koopt en niet een hok op wielen vol kinderziektes.
Waar woon jij? Kom anders eens vergelijken hier (ook sportline). En je software issues kunnen we aanpassen met OBDeleven. Je bent welkom iig.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
vinom schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:05:
Een paar maanden terug wilde ik graag vooraan staan met de update, want vooral de BMS in de winter is een mooie aanpassing. Nu wacht ik echter nog wel even, aangezien ik nu redelijk storingsvrij rij en niet zit te wachten op een profiel scherm wat je met elke rit moet bevestigen of scandanavian light die niet meer te activeren zijn.
Scandanavian light gewoon weer aangezet hier hoor :). Voor de update geen storingen en nu ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door water_escape op 05-10-2022 09:08 ]

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hi Allemaal,

Europese regels verplichten het, maar via ODB11 kun je het permanent uitzetten.
Dit kun je permanent uitzetten in de instellingen, en moet je doen.
Klopt, maar ik gebruik dus altijd Google maps. Daar wordt de auto verder niet slechter van wat mij betreft.
Ik heb zelf de sportine, maar herken het niet. Heb je DCC? Dan zou je het nog zachter kunnen zetten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Online infotainment = 3 jaar
care connect = 1 jaar (wagen status en parkeer positie -> Sinds ME3

Water-Escape

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keepitfrosty
AlexZuH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Spatie tussen de cijfers en letters van je postcode, las ik ergens in de FB groep, zou mogelijk oplossing bieden.
de letters moeten perse hoofdletters zijn. Dat was de oplossing haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

[...]

Er vervelend voor je als je je Enyaq Sportline niet bevalt.
Welke wielen/velgen zaten/zitten onder de proefrit en onder je Sportline? 19/20/21inch?

Het staat echter duidelijk in de documentatie dat de Sportline standaard met een verlaagd (en dus stugger) sportonderstel komt. Met de keuze voor de DCC vervalt het sportonderstel echter.

Als je (net als ik zelf) 60k (of meer) duur voor een auto vind (privékoop), dan zou ik voor de volgende keuze wat meer onderzoek voor de koop aanraden.

Ik zelf vond een half uur proefrit alles behalve voldoende om een goede keuze te kunnen maken. Dus heb ik een Enyaq voor een maand gesupershortleased en ermee zelfs een 1000 km reis door Europa gemaakt. Daarna was ik overtuigd. Proefrit en supershortlease waren "gewone" ENYAQs (geen Sportline; weet niet meer of met of zonder DCC) op 20 inch. Ik vond de rijkwaliteit perfect. Noch te zacht noch te stug. Wist dan wel dat ik de Sportline wilde (looks, stoelen, etc.), maar noch sportonderstel noch 21 inch wielen; dus met standaard 20 inch en DCC bestelt. Rij er nu al 5 maanden met alle plezier ermee.

Succes!

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Tukker87 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:33:
Vandaag wordt onze auto geüpdatet. Ik heb af en toe last van de “travel-assist” melding en daarom ging de update door. Het schijnt dat ze nog een kleine voorraad 12v hebben en die reserveren voor auto’s met problemen.

Het klopt dat de VW auto’s problemen hebben in de hoogspanning accu. Als dat een probleem is komt dat bij de diagnose zeker naar voren. Maar na deze updates staat er een hele periode gepland voor de ID series om die cellen te vervangen.
Het is dus niet zo dat die problemen komen door de update. Het zit er al in, maar komt nu naar voren.

Ik heb nog gepolst of het op dat moment ook mogelijk is om cellen toe te voegen. Ik rijd tevreden een 60 variant, maar als de cellen toch open liggen. Afijn, het antwoord is er niet en ze weten niet aan wie ze de vraag kunnen stellen. +1 voor het niet gelijk antwoorden met nee. Maar het lijkt een complex proces.
Wat voor problemen in de HV-accu dan? Kapotte cellen? Lagere capaciteit? Of andere zaken..
[...]

Het is vreemd om enerzijds te wijzen naar; "er zitten hier vast veel leaserijders, maar ik heb hem zelf betaald" en anderzijds niet eens te kijken naar wat er precies bij de Sportline hoort... Ik denk dat hier een hoop leaserijders zitten die wel wat meer onderzoek hebben gedaan naar hun wagen.

Sport-chassis staat ongeveer bovenaan bij de lijst van opties die horen bij de Sportline.

En een BMW M-sport onderstel is ook wel wat afhankelijk van de serie. Een 3-serie M-sport is eigenlijk kneiterhard, een 5-serie M-sport is toch een stuk comfortabeler afgesteld.
Dat het lane assist standaard aan is, is (net als vroeger met de 'start/stop') het gevolg van Europese regelgeving. Iedere nieuwe auto met Lane Assist heeft hier last van.

Gelukkig is het met OBDeleven wel gewoon uit te zetten als het echt zo'n grotere ergernis is, zie ook comment van @water_escape. En dan heeft de Enyaq juist ineens een streepje voor, want er zijn toch best wel wat zaken te configureren naar eigen wens. In tegenstelling tot andere wagens.
Dit is wel wat overdreven en gechargeerd.

Maar, het sportonderstel is jou wellicht gewoon te hard. Dan kan ik DCC (adaptief onderstel) van harte aanraden. Ben nog steeds onder de indruk van hoe je het karakter van de auto kunt wijzigen. Inruil van je huidige auto is vast ook bespreekbaar, want er is grote vraag naar auto's van dit kaliber.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met die OBDeleven apps. Als je die één keer hebt gekocht, kan ik ze dan na ME3 update opnieuw activeren, of kost dat opnieuw je credits...

(Ik wil nog wat wijzigen, maar als ik het 2x moet kopen wacht ik wel even).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
JanHenk schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:19:
Hoe zit het eigenlijk met die OBDeleven apps. Als je die één keer hebt gekocht, kan ik ze dan na ME3 update opnieuw activeren, of kost dat opnieuw je credits...

(Ik wil nog wat wijzigen, maar als ik het 2x moet kopen wacht ik wel even).
Dat kost je weer credits idd. Maar ik doen alles via de long coding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
water_escape schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Dat kost je weer credits idd. Maar ik doen alles via de long coding.
Oké, goed om te weten, bedankt voor de reactie. :)

Maar ook long coding kost een bedrag per jaar :P Voor mijn gebruik niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JanHenk schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Oké, goed om te weten, bedankt voor de reactie. :)

Maar ook long coding kost een bedrag per jaar :P Voor mijn gebruik niet echt noodzakelijk.
helemaal eens. maar niet alles kon met credits. Sommige dingen alleen met long coding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
water_escape schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

helemaal eens. maar niet alles kon met credits. Sommige dingen alleen met long coding.
Waar kom je vandaan? Ik zoek in november misschien iemand die de lampen standaard aan kan zetten (scandinavian lights ofzo). Is er iemand met een ODBC in de buurt van Alkmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
mr_jows schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Waar kom je vandaan? Ik zoek in november misschien iemand die de lampen standaard aan kan zetten (scandinavian lights ofzo). Is er iemand met een ODBC in de buurt van Alkmaar?
Zuiden :). Omgeving Roermond

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
code:
1
Foutje in de quote.

[ Voor 94% gewijzigd door Tukker87 op 05-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
JanHenk schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Wat voor problemen in de HV-accu dan? Kapotte cellen? Lagere capaciteit? Of andere zaken..

[...]
Het heeft met bepaalde spanningswaarden te maken waardoor de cellen vervangen moeten worden. Of ze kapot zijn, brandgevaar of wat dan ook, geen idee.

Hier een item in het Duits erover.
YouTube: nextnews: Seriendefekt Skoda Enyaq, vorgezogene BAFA-Änderung, Markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
mr_jows schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Kan een dealer dat niet voor je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Ai, das wel een eindje rijden 😂
ManiacScum schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Kan een dealer dat niet voor je doen?
Geen idee. Ik heb ook niet echt een idee wat er allemaal mogelijk is. Ik heb alle softwarematige opties die erop kunnen, dus het gaat vooral om praktische zaken.

Knipperlicht 4 of 5x i.p.v 3x. Die Scandinavische dagrijverlichting (is dat verlichting achter standaard aan ofzo)?

Ik zoek hier en daar wel op wat sites waar die mods staan, maar echt een filmpje van wat het precies doet kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
mr_jows schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:06:
[...]

Ai, das wel een eindje rijden 😂

[...]

Geen idee. Ik heb ook niet echt een idee wat er allemaal mogelijk is. Ik heb alle softwarematige opties die erop kunnen, dus het gaat vooral om praktische zaken.

Knipperlicht 4 of 5x i.p.v 3x. Die Scandinavische dagrijverlichting (is dat verlichting achter standaard aan ofzo)?

Ik zoek hier en daar wel op wat sites waar die mods staan, maar echt een filmpje van wat het precies doet kan ik niet vinden.
Standaard staat overdag alleen de verlichting voor aan (LED strip). Met Scandinavische dagrijverlichting wordt inderdaad bedoeld dat overdag ook het achterlicht brandt. Je dealer kan dit programmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
Bixby schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:21:
Ik werd vandaag door Witteburg Voorschoten gebeld dat de nieuwe accu benodigd voor de ME3-update niet meer in back-order stond (vanuit de fabriek) en dat mijn afspraak dinsdag gewoon door kan gaan.
Helaas voor de 2e dag op rij is de update mislukt. Misschien had ik toch beter even kunnen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ik ben nu toch wel teleurgesteld in de werkwijze rondom de travel assist storing. De auto is inmiddels nauwelijks meer met plezier te rijden. Hij pingt soms wel 15 keer per minuut met de foutmelding. De dealer geeft aan dat het een bekend probleem is, maar dat ze niet weten wat er aan te doen is. Het schijnt zo te zijn dat een kleine groep met een nieuw stuur aan het testen is.

Skoda geeft aan dat ze het probleem niet kennen en dat de auto simpelweg naar de dealer moet. Dat moet dan direct een hele week waarbij ik zelf het vervangend vervoer moet betalen. Daar pas ik voor, maar daarmee zitten we wel in een deadlock. De dealer wil de auto gerust een week bij zich houden, maar geeft dus op voorhand al aan dat ze het probleem niet gaan vinden. Ik heb overigens niet zo'n probleem met de eerlijkheid van de dealer, maar het feit dat Skoda simpelweg ontkent dat het een algemeen probleem is en je eigenlijk met een kluitje het riet instuurt is wel vervelend.

Is er iemand die deze storing ook had waarbij het inmiddels is opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21:
Ik ben nu toch wel teleurgesteld in de werkwijze rondom de travel assist storing. De auto is inmiddels nauwelijks meer met plezier te rijden. Hij pingt soms wel 15 keer per minuut met de foutmelding. De dealer geeft aan dat het een bekend probleem is, maar dat ze niet weten wat er aan te doen is. Het schijnt zo te zijn dat een kleine groep met een nieuw stuur aan het testen is.

Skoda geeft aan dat ze het probleem niet kennen en dat de auto simpelweg naar de dealer moet. Dat moet dan direct een hele week waarbij ik zelf het vervangend vervoer moet betalen. Daar pas ik voor, maar daarmee zitten we wel in een deadlock. De dealer wil de auto gerust een week bij zich houden, maar geeft dus op voorhand al aan dat ze het probleem niet gaan vinden. Ik heb overigens niet zo'n probleem met de eerlijkheid van de dealer, maar het feit dat Skoda simpelweg ontkent dat het een algemeen probleem is en je eigenlijk met een kluitje het riet instuurt is wel vervelend.

Ja, wij hadden deze storing ook, is verdwenen na de ME3 update (die probleemloos is verlopen). Dealer gaf daarvoor ook aan dat ze geen sturen meer mochten vervangen hiervoor omdat dit heel vaak geen oplossing bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jarod schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:30:
[...]

Ja, wij hadden deze storing ook, is verdwenen na de ME3 update (die probleemloos is verlopen). Dealer gaf daarvoor ook aan dat ze geen sturen meer mochten vervangen hiervoor omdat dit heel vaak geen oplossing bleek te zijn,.
Hmm, mijn dealer zegt juist dat ME3 niet een bewezen oplossing is. Lekker duidelijk. Misschien moet ik die eerst afwachten, maar dat is pas medio november gepland (als het al door gaat...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Hmm, mijn dealer zegt juist dat ME3 niet een bewezen oplossing is. Lekker duidelijk. Misschien moet ik die eerst afwachten, maar dat is pas medio november gepland (als het al door gaat...).
Mijn dealer wist het ook niet zeker, maar het was het proberen waard en het lijkt bij ons dus goed uit te pakken. Met de ME3 update had ik geluk, die is 14 september al uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Hier met de ME3 update nog steeds de Ta storing, opvallend genoeg alleen in de ochtend als ik naar het werk rij na een paar honderd meter gereden te hebben en vaak zelfs op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 14:51
Sinds gisteren ook de ME3 update. Vandaag viel me op dat het CarPlay scherm kleiner lijkt te zijn, er is namelijk een rand tussen de bovenbalk (waar het uur etc staat) en de bovenkant van het CarPlay scherm. Moeilijk uit te leggen, maar misschien beeld ik het me in, of was deze rand er ook pre-ME3? :-) In elk geval geen ramp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duiayUp0w-tjuBKYgkrjGpwn6uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmvk9QMobFdP05EMVl178iwu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
D.deJong schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:38:
Hier met de ME3 update nog steeds de Ta storing, opvallend genoeg alleen in de ochtend als ik naar het werk rij na een paar honderd meter gereden te hebben en vaak zelfs op dezelfde plek.
Ik vermoed een thermische component. Bij mij is stuur vervangen en hiermee is het probleem niet weg maar wel veranderd van reproducerrbaar naar nog onbegrijpelijk. Nog geen ME3.
Ben wel benieuwd of er mensen met storing zijn die een odb dongle hebben of er dan verschil te zien is kwa storing op low level niveau, weet niet of het bij enyaq mogelijk is om de data op de can-bus ook te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 23:41

Boedha

Niks

Die levertijden springen ook heen en weer, in april een Coupé' RS besteld nu is het weer week 52. Bijna alle weken al gezien van 31.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Boedha schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:13:
Die levertijden springen ook heen en weer, in april een Coupé' RS besteld nu is het weer week 52. Bijna alle weken al gezien van 31.
Het wachten is klote inderdaad. De mijne is iig zo goed als geproduceerd nu. Afwachten wanneer hij geleverd wordt. Overigens heb ik de mijne een maandje eerder besteld. 8 Maart om precies te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4kdR8tUS_8CJN4pyNc4TisvU6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9PJ2kHaqySp8NnH5SUrNcuC.jpg?f=fotoalbum_large

In Alkmaar hebben ze bij Broekhuis een exemplaar staan nu (Mamba Green).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Martinique schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Standaard staat overdag alleen de verlichting voor aan (LED strip). Met Scandinavische dagrijverlichting wordt inderdaad bedoeld dat overdag ook het achterlicht brandt. Je dealer kan dit programmeren.
Zodra ik een leverdatum heb zal ik het even bij hen neerleggen. Benieuwd of ze het willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
iRbn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:24:
Sinds gisteren ook de ME3 update. Vandaag viel me op dat het CarPlay scherm kleiner lijkt te zijn, er is namelijk een rand tussen de bovenbalk (waar het uur etc staat) en de bovenkant van het CarPlay scherm. Moeilijk uit te leggen, maar misschien beeld ik het me in, of was deze rand er ook pre-ME3? :-) In elk geval geen ramp.

[Afbeelding]
Lelijk inderdaad, ik ben nog pre-ME3 en heb de rand iig niet. Is het niet toevallig een full screen widget nu ipv het aparte CarPlay scherm? Beetje vaag uitgelegd misschien, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HmTeB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-06-2023
D.deJong schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:38:
Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan slechte bereikbaarheid / performance van Skoda servers kan liggen, want de ene rit heb je er geen enkele last van en de volgende over dezelfde route veel. Rijd de Enyaq sinds november 2021, heb nog geen ME3 en heb TA in juni pas aan laten zetten (coding). Sindsdien wel veel gebruikt maar helaas tijdens een deel van de ritten de storingsmelding; ook als je TA niet gebruikt.

Mijn allereerste storingsmelding over travel assist niet beschikbaar kreeg ik pas op de terugweg van een vakantie in Oostenrijk, in september. Kan me dus toch ook wel voorstellen dat het iets met sensoren in / en het stuur te maken heeft (3-spaaks), want daar zit tijdens het gebruik van TA de nodig beweging in door continue kleine correcties. Lane Assist heb ik standaard uit laten zetten. Meldingen soms dagen niet te zien (vaak korte ritten). Maandag een enkele reis van 125 km met veel TA gereden, zonder meldingen. De terugrit aan het einde van de middag weer veel meldingen.

[ Voor 29% gewijzigd door HmTeB op 06-10-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
HmTeB schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan slechte bereikbaarheid / performance van Skoda servers kan liggen, want de ene rit heb je er geen enkele last van en de volgende over dezelfde route veel. Rijd de Enyaq sinds november 2021, heb nog geen ME3 en heb TA in juni pas aan laten zetten (coding). Sindsdien wel veel gebruikt maar helaas tijdens een deel van de ritten de storingsmelding; ook als je TA niet gebruikt.
vreemd hoor. Ik ook zelf aangezet, rij sinds april. Nooit een melding gehad.
Auto, en dus alle sensoren zijn wel altijd goed schoon.

Alleen melding gehad een keer over groot licht assistent : " vooruit schoonmaken aub" :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 14:51
Martinique schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Lelijk inderdaad, ik ben nog pre-ME3 en heb de rand iig niet. Is het niet toevallig een full screen widget nu ipv het aparte CarPlay scherm? Beetje vaag uitgelegd misschien, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is het niet (ik heb bij wijze van test alle widgets op het "home screen" verwijderd, maar nog steeds hetzelfde gedrag bij CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie102
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-05 10:49
Ik wacht nog op de ME3 update maar mijn tijd komt wel...

Wel had ik last van storingen zoals het uitvallen van de cruisecontrol, parkeerhulp en frontassist.
Auto is bij de dealer uitgelezen en er zat een storing in het slot van de achterklep.
Een nieuw slot is tot op heden de oplossing. Er zijn geen storingen meer.

Auto bevalt verder erg goed sinds mei 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
@JanHenk Zojuist ben ik door de Skoda dealer gebeld om de ME3 afspraak te annuleren vanwege tekort aan 12V accu's. Omdat ik dacht dat wij bij dezelfde dealer zitten gok ik dat jij dit telefoontje ook gehad heb, of misschien nog gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Welke accu zit er in de auto, en welke accu gaan ze er met de update in zetten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
water_escape schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:51:
Dat weet ik zo niet, maar ze zijn een onderdeel van een terugroep actie die ook voor de VW ID3's moest vervangen worden. Aangezien deze auto's op het zelfde platform staan zullen ze ook gebruik maken van dezelfde VW accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik kan nu kijken welke erin zit, maar ik heb geen idee welke erin zat :). Ik heb de update al gehad.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 13:49
water_escape schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:51:
De nieuwe accu heeft onderdeelnummer 000 915 105 FA en beschermende accu-cover 1EA 915 325.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
vinom schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:05:
Ja, dat profielscherm is irritant, bizar dat je dat bij elke rit voor de kiezen krijgt. En un de praktijk merk ik niets van de ME3 update. Ik had gehoopt op een sterk verbeterde stabiliteit en grotere functionaliteit. Nada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Oeps 😅 Ja, 4-2021👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Digimusic schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:11:
[...]

De nieuwe accu heeft onderdeelnummer 000 915 105 FA en beschermende accu-cover 1EA 915 325.
Ik zie de accu zo zitten. Geen cover (denk ik)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JanHenk schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Slechte cellen die een onbalans veroorzaken in de accu. Klachten zijn onvoldoende vermogen en zelfs geheel uitvallen van de auto op willekeurige momenten. Mijn bron is Nextmove op YouTube, doorgaans erggoed geïnformeerd over de VW perikelen. De eerste meldingen kwamen van ID.x rijders, maar nu kennelijk ook van Enyaq rijders. Logisch, ze gebruiken allemaal het MEB pakket. In diverse landen zijn al terugroepacties in gang gezet, maar nog niet in NL. Pon zal wel weer wachten tot ze niet anders kunnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 23-06 14:07
jdbiggelaa schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ja, dat profielscherm is irritant, bizar dat je dat bij elke rit voor de kiezen krijgt. En un de praktijk merk ik niets van de ME3 update. Ik had gehoopt op een sterk verbeterde stabiliteit en grotere functionaliteit. Nada.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het anders ervaar. ME3 een mega stap vooruit.
Vooral navi is nu top waarbij perfect en feilloos rekening gehouden wordt met laadstops waarbij je zelf mooi kunt aangeven wat criteria zijn.
Ook de HUD met AR is enorm verbeterd en een waar genot nu.
Ik heb verder sinds update begin september 0 storingen meer gehad.

Profielscherm is inderdaad knap waardeloos.
Persoonlijk stoor ik me ook aan het onoverzichtelijke radio menu met favorieten.
En leuk, niet noodzakelijk, was het geweest als je eigen achtergrond, icoontjes etc zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 22:05
jdbiggelaa schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Slechte cellen die een onbalans veroorzaken in de accu. Klachten zijn onvoldoende vermogen en zelfs geheel uitvallen van de auto op willekeurige momenten. Mijn bron is Nextmove op YouTube, doorgaans erggoed geïnformeerd over de VW perikelen. De eerste meldingen kwamen van ID.x rijders, maar nu kennelijk ook van Enyaq rijders. Logisch, ze gebruiken allemaal het MEB pakket. In diverse landen zijn al terugroepacties in gang gezet, maar nog niet in NL. Pon zal wel weer wachten tot ze niet anders kunnen…
In NL niet een terugroep? Volgens mij wel. A.s. Maandag en dinsdag is mijn auto bij de dealer voor de vervanging van HV accu cellen.
Volgens dealer waren het enkele bij hun. Dus lang niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 22:09
P_de_B schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21:

Ik heb deze storing gisteren voor het eerst gehad. Constant de melding "Travel Assist is momenteel niet beschikbaar" gevolgd door "ACC is niet beschikbaar". Af en toe zag ik in mijn HUD de oranje warning icoontjes verdwijnen, maar een x aantal seconden daarna kreeg ik weer dezelfde melding (met dus inderdaad dezelfde piepjes).

Toen ik vanmorgen echter de auto startte, waren alle meldingen verdwenen en deed de auto het weer zoals vanouds. Ben benieuwd of dit vaker gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
Bixby schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:29:
[...]

Helaas voor de 2e dag op rij is de update mislukt. Misschien had ik toch beter even kunnen wachten
Er blijkt een of andere regelaar van de HV batterij vervangen te moeten worden en daarna kunnen ze pas de update uitvoeren.
Wordt voor het weekend niet opgelost :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Vandaag de auto terug ontvangen van de update. Alles verliep prima. Geen problemen met de HV accu.

Ik laat weten of ik de TA melding nog te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
goetfoud schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het anders ervaar. ME3 een mega stap vooruit.
Vooral navi is nu top waarbij perfect en feilloos rekening gehouden wordt met laadstops waarbij je zelf mooi kunt aangeven wat criteria zijn.
Ook de HUD met AR is enorm verbeterd en een waar genot nu.
Ik heb verder sinds update begin september 0 storingen meer gehad.

Profielscherm is inderdaad knap waardeloos.
Persoonlijk stoor ik me ook aan het onoverzichtelijke radio menu met favorieten.
En leuk, niet noodzakelijk, was het geweest als je eigen achtergrond, icoontjes etc zou kunnen gebruiken.
Het is nog niet mogelijk om net als bij ABRP aan te geven om alleen via Ionity te gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:48
Tukker87 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Het is nog niet mogelijk om net als bij ABRP aan te geven om alleen via Ionity te gaan, toch?
Jawel je kunt voorkeur voor laders ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 23-06 19:33
Daan_P schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:06:
[...]

Ik vermoed een thermische component. Bij mij is stuur vervangen en hiermee is het probleem niet weg maar wel veranderd van reproducerrbaar naar nog onbegrijpelijk. Nog geen ME3.
Ben wel benieuwd of er mensen met storing zijn die een odb dongle hebben of er dan verschil te zien is kwa storing op low level niveau, weet niet of het bij enyaq mogelijk is om de data op de can-bus ook te loggen?
Het is zo bizar dat het bijna op de meter nauwkeurig op dezelfde locatie voorkomt. Wanneer is echter geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-06 12:49
TdJ75 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

In NL niet een terugroep? Volgens mij wel. A.s. Maandag en dinsdag is mijn auto bij de dealer voor de vervanging van HV accu cellen.
Volgens dealer waren het enkele bij hun. Dus lang niet allemaal
Is het duidelijk bij welke auto's er cellen vervangen moeten worden en bij welke niet? Heeft dit bijvoorbeeld met de productie datum te maken?
Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.