Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.005.035 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Enyaq schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:58:
[...]

Zoek even in deel 1 op '5F'. Ik heb dit ook gehad, en er moest bij mij een module vervangen worden die het entertainment aanstuurt.
Bedankt! Ik ben je posts nu aan het doorlezen. Toch hopen dat er niets vervangen moet worden. Na 14 maanden het wachten toch wel wat beu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 11:02
basmq schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:22:
[...]

Hmm, moet zeggen dat ik die ervaring niet heb. Mijn Enyaq komt niet bij Pouw Deventer vandaan, maar ik krijg tot nu toe prima service van hun!
Ik ook niet, Pouw Apeldoorn. Zeer tevreden. Topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:45

rammes

koekebakker 1e klas

dvx76 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:33:
Deze week heeft mijn infotainment scherm het opgegeven. Blijft helemaal donker nu. Geen radio, geen instellingen. Achteruitrijcamera werkt wel. Tips uit dit topic geprobeerd, 30+ seconden aan/uit knop, zekeringen 19, 30 en 46 er uit. Geen resultaat.

Donderdag afspraak bij de garage. Ze spraken een nog een software update, ook al heb ik van bij de aflevering (nog geen maand geleden :| ) ME3 ...

Nog iemand ervaring mee of iets anders dat ik in tussentijd kan proberen?
zelfde als wat ik had. je boordcomputer moet vervangen worden.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Ik ben tussen het ME3 update geweld wel eens benieuwd, wie na zijn huidige Enyaq zou kunnen kiezen om als volgende auto wederom een Enyaq te nemen (principes om niet twee keer dezelfde auto te kiezen daargelaten)

Persoonlijk weet ik nu dat de Enyaq voor mij eenmalig gaat zijn en vind ik zelf dat Skoda kwalitatief achteruit is gegaan, komend van een Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ManiacScum schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:54:
Ik ben tussen het ME3 update geweld wel eens benieuwd, wie na zijn huidige Enyaq zou kunnen kiezen om als volgende auto wederom een Enyaq te nemen (principes om niet twee keer dezelfde auto te kiezen daargelaten)

Persoonlijk weet ik nu dat de Enyaq voor mij eenmalig gaat zijn en vind ik zelf dat Skoda kwalitatief achteruit is gegaan, komend van een Superb.
Ik zou zeker opnieuw een Enyaq kiezen. Echt een genot om in te rijden. Ben wel benieuwd op welke punten je graag het e.e.a. veranderd zou zien worden. Wat zijn de dealbreakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 12:59
dvx76 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:33:
Deze week heeft mijn infotainment scherm het opgegeven. Blijft helemaal donker nu. Geen radio, geen instellingen. Achteruitrijcamera werkt wel. Tips uit dit topic geprobeerd, 30+ seconden aan/uit knop, zekeringen 19, 30 en 46 er uit. Geen resultaat.

Donderdag afspraak bij de garage. Ze spraken een nog een software update, ook al heb ik van bij de aflevering (nog geen maand geleden :| ) ME3 ...

Nog iemand ervaring mee of iets anders dat ik in tussentijd kan proberen?
Heb niet direct een tip voor je hoe dit te voorkomen of op te lossen. Gisteren was ik naar een concert in het Adamse bos waar geen GSM verbinding is. Op de terugweg met geen mogelijkheid de navigatie nog via Skoda nog via Carplay aan de gang te krijgen en hele systeem liep vast. Pas ergens op de A1 richting Afoort kwam het scherm terug. Ik wist de weg gelukkig :-), maar goed, een Enyaq (en vroeger ook mijn Tesla) zonder internet geeft kennelijk flinke problemen.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-03 20:50

Tot nu toe zeer tevreden over de Enyaq! Over 3,5 jaar loopt het leasecontract er pas uit dus je vraag is (denk ik voor de meesten hier) wel erg vroeg. Tzt moet maar blijken of de Enyaq een goede deal is tov de concurrentie. In de huidige markt zou ik 100% weer Enyaq kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:43
In reactie op de vraag van @ManiacScum : Ik heb mijn Enyaq nu bijna een 1 jaar, dus nog 3 jaar te gaan. Ik ben wel nieuwsgiering of met de huidige prijsstijging de Enyaq nog steeds een optie was binnen het gestelde budget. Al is de afdeling autobeheer op dat vlak soms wat onnavolgbaar.
Toen ik moest kiezen was het of een stationwagen (Toyota Corolla of Skoda Octavia of gelijkwaardig) of Skoda Enyaq, andere serieuze opties waren er niet. Niet lang daarna kwam de prijs van de ID4 iets omlaag, verscheen er een betaalbaardere uitvoering van de Polestar 2 en was de Hyundia Ioniq 5 bestelbaar. Kortom er kwam ineens veel meer keuze, deze heb ik nooit serieus bekeken en zou ik nu wel doen als ik opnieuw moest kiezen. Waarbij de kans zeker aanwezig is dat de Enyaq favoriet wordt.

En Enyaq bevalt prima, rijdt goed, voldoende binnenruimte, etc.

Ik las afgelopen weekend berichten over de aankomende Skoda Octavia EV. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Zou zeker weer voor een Enyaq gaan.

Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik kwam ook van een Superb, maar vind de Enyaq kwalitatief een vooruitgang op de Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Martinez- schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:03:
[...]

Ik zou zeker opnieuw een Enyaq kiezen. Echt een genot om in te rijden. Ben wel benieuwd op welke punten je graag het e.e.a. veranderd zou zien worden. Wat zijn de dealbreakers?
Algehele kwaliteit, het rammelt mij veel te veel voor een auto van deze prijs.
Ik wil ook iets roepen over de software maar dat is misschien iets te voorbarig gezien de ME3 update, al is het natuurlijk wel zo dat ik er al bijna anderhalf jaar 'last' van heb.

Postief vind ik de rij eigenschappen maar dat is niet enkel voorbehouden aan de Enyaq, dat is meer een EV eigenschap heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Goede vraag.

Ik ben het grotendeels eens met @Arosa.

Ik heb met m'n vorige auto 1,5 jaar gedaan. Die daarvoor 1 jaar. De Enyaq staat nu een ruim jaar op de oprit. Maar eigenlijk word ik nog iedere dag blij als ik in de auto stap. Ik heb hem 'gewoon' gekocht, dus zou hem ook zo in kunnen ruilen als ik zou willen. Daar heb ik dus totaal geen behoefte aan momenteel, waar ik dat bij m'n vorige auto's wel had.

Het blijkt steeds meer dat de techniek in de auto eigenlijk al behoorlijk volwassen is en in de praktijk heel goed bruikbaar. Zo ging een ritje naar Frankrijk met de vouwwagen perfect. In dagelijks gebruik heb ik al helemaal niets te klagen.

Ik zou in ieder geval altijd weer een BEV kiezen. Wat het ook mag kosten. En als ik op dit moment zou kiezen, zou ik serieus weer een Enyaq kopen (wel een andere kleur :+)... M'n wensen en budget zijn nog steeds hetzelfde.

En rammels.. Echt? Mijn vorige BMW, 3-serie, rammelde meer....

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik rijd nu al een paar dagen in een huurauto op mijn vakantie, een benzine Mercedes Gla, maar dan mis je je Enyaq wel. Veel meer geluid, zelf steeds remmen en optrekken valt ook tegen.
Ik heb na 1 jaar Enyaq 1 grote storing gehad, maar desondanks zou ik ‘m niet inruilen nu. Wie weet wat ik over 4 jaar kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ManiacScum schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:35:
[...]

Algehele kwaliteit, het rammelt mij veel te veel voor een auto van deze prijs.
Ik wil ook iets roepen over de software maar dat is misschien iets te voorbarig gezien de ME3 update, al is het natuurlijk wel zo dat ik er al bijna anderhalf jaar 'last' van heb.

Postief vind ik de rij eigenschappen maar dat is niet enkel voorbehouden aan de Enyaq, dat is meer een EV eigenschap heb ik gemerkt.
Software is genoeg over gezegd, inderdaad was het slecht. Echter ME3 heeft voor ommekeer gezorgd. Vele verbeterpunten in verwerkt.
Rammel herken ik me totaal niet in. Werkelijk nada bij mij. Enige is wat kraakjes in het begin bij sterke temperatuur wisseling. In zomer airco en in winter verwarming. Duurt echter maar 1 minuut of zo.
Mijn conclusie tot nu toe:
Voor wat betreft ruimte weinig vergelijkingsmateriaal, alleen binnen de Volkswagen Groep. Dan steekt naar mijn mening de Enyaq er bovenuit qua vormgeving en materiaalkeuze. Is uiteraard smaak. Als een kleinere EV geen probleem is zijn er zeker goede alternatieven waarbij ik persoonlijk de megane EV eruit vind springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vind het ook na 4 maanden nog altijd een fantastische wagen en heb (mede door ME3 bij levering misschien?) helemaal geen issues gehad met software of tekortkomingen.

Enige kleine puntje van kritiek vind ik de kraak bij tot stilstand komen uit de remmen. Geen idee of daar wat aan te doen is, maar het klinkt nasty.

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-03 20:50
Wilde schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:56:
Ik vind het ook na 4 maanden nog altijd een fantastische wagen en heb (mede door ME3 bij levering misschien?) helemaal geen issues gehad met software of tekortkomingen.

Enige kleine puntje van kritiek vind ik de kraak bij tot stilstand komen uit de remmen. Geen idee of daar wat aan te doen is, maar het klinkt nasty.
Same here mbt die kraak. Lijkt erop dat de auto hold functie er niet soepel opgezet wordt…..iemand hier al weleens naar laten kijken in garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:51
Vanmiddag einde van de dag de auto weer opgehaald incl ME3 update. Blijkbaar hebben ze best wat problemen gehad met de update, want de monteur zei dat het een flinke bevalling was geweest. Dat blijkt ook wel in de tijd dat het gekost heeft.

Zoals anderen al hadden opgemerkt werkt het knopje op het stuur voor de adaptieve cruisecontrol incl lane assist nu anders. Dat moet ik nog gaan uitzoeken. Eerder was het één knopje indrukken en dan werd de snelheid vastgezet en stuurde de auto tussen de rijbanen. Nu werkt dat knopje heel anders en had ik in een kort ritje snelweg niet zo snel door wat de nieuwe werkwijze is.

Van de week met OBDEleven sowieso een paar aanpassingen weer doorvoeren. Waaronder default uitschakelen van lane assist.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
GAEvakYD schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:23:
Vanmiddag einde van de dag de auto weer opgehaald incl ME3 update. Blijkbaar hebben ze best wat problemen gehad met de update, want de monteur zei dat het een flinke bevalling was geweest. Dat blijkt ook wel in de tijd dat het gekost heeft.

Zoals anderen al hadden opgemerkt werkt het knopje op het stuur voor de adaptieve cruisecontrol incl lane assist nu anders. Dat moet ik nog gaan uitzoeken. Eerder was het één knopje indrukken en dan werd de snelheid vastgezet en stuurde de auto tussen de rijbanen. Nu werkt dat knopje heel anders en had ik in een kort ritje snelweg niet zo snel door wat de nieuwe werkwijze is.

Van de week met OBDEleven sowieso een paar aanpassingen weer doorvoeren. Waaronder default uitschakelen van lane assist.
Knopje vind ik nu beter, je kan schakelen tussen ACC en TA+ACC.Voorheen drukte het knopje in voor TA, maar kon je die alleen uitschalen door ACC te deactiveren. Nu kan je dus TA uitschakelen door het knopje op het stuur in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04 16:25
Ik kan een lopende bestelling voor een Enyaq 80 overnemen van een collega. Dit betreft een auto die al geproduceerd is, maar ik weet niet wanneer precies.

Volgens de dealer beschikt de auto niet over de ME3-update, en is het ook niet 100% zeker of de update nog naar de wagen komt.

Weet iemand hier meer over? Vanaf welke productiedatum mag ik zeker een ME3 verwachten, of vallen bepaalde configuraties uit de boot?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:40
redzone schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:28:
Ik kan een lopende bestelling voor een Enyaq 80 overnemen van een collega. Dit betreft een auto die al geproduceerd is, maar ik weet niet wanneer precies.

Volgens de dealer beschikt de auto niet over de ME3-update, en is het ook niet 100% zeker of de update nog naar de wagen komt.

Weet iemand hier meer over? Vanaf welke productiedatum mag ik zeker een ME3 verwachten, of vallen bepaalde configuraties uit de boot?
Alle Enyaq's die na 03/2022 zijn geproduceerd hebben dacht ik de ME3 update. Maar als je auto geen ME3 heeft kan je hem altijd laten upgraden naar ME3. Misschien kan je met je dealer afspreken dat ze hem voor aflevering naar ME3 updaten?

Maar ongeachte productiedatum ME3 komt naar alle Enyaq's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
Senaxx schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:31:
[...]

Alle Enyaq's die na 03/2022 zijn geproduceerd hebben dacht ik de ME3 update. Maar als je auto geen ME3 heeft kan je hem altijd laten upgraden naar ME3. Misschien kan je met je dealer afspreken dat ze hem voor aflevering naar ME3 updaten?

Het blijft toch schokkend hoeveel dealers zo weinig van de auto weten. Alle Enyaq's zijn geschikt voor ME3 en dat is tevens de enige update waar de auto voor naar de dealer hoeft. Toekomstige updates gaan Over-The-Air. Er zijn overigens wel leveringsproblemen met de update, vanwege de 12V-accu die vervangen moeten worden bij de update. Deze accu's zijn slecht leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
royverdegem schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:40:
[...]

Het blijft toch schokkend hoeveel dealers zo weinig van de auto weten. Alle Enyaq's zijn geschikt voor ME3 en dat is tevens de enige update waar de auto voor naar de dealer hoeft. Toekomstige updates gaan Over-The-Air. Er zijn overigens wel leveringsproblemen met de update, vanwege de 12V-accu die vervangen moeten worden bij de update. Deze accu's zijn slecht leverbaar
Gisteren eens gebeld naar de dealer, er staan nog 100 wachtenden voor u, u wordt gebeld, kan wel even duren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-04 20:51

Bozznl

GT: The Bozzz88

[...]

Klopt ik had voor morgen een afspraak staan bij Wittebrug voor ME3 update. Helaas een maand moeten verschuiven ivm de 12v accu's die in backorder staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
Bozznl schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:06:
[...]

Klopt ik had voor morgen een afspraak staan bij Wittebrug voor ME3 update. Helaas een maand moeten verschuiven ivm de 12v accu's die in backorder staan.
Ik was vorige week maandag de eerste update voor Wittebrug Zoetermeer, kostte 2 dagen, maar prima verlopen. Nieuwe features zijn niet echt aanleiding haast te hebben met de update: richtingaanwijzer is wat zachter qua volume, layout entertainment-systeem iets gewijzigd. Voor degenen met TA, deze kan je nu op het stuur ook uitschakelen (wisselen tussen ACC en ACC/TA). Naast easy-entry (in het geval van elektrische stoelen) is er nu ook easy-exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-04 20:51

Bozznl

royverdegem schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:12:
[...]

Ik was vorige week maandag de eerste update voor Wittebrug Zoetermeer, kostte 2 dagen, maar prima verlopen. Nieuwe features zijn niet echt aanleiding haast te hebben met de update: richtingaanwijzer is wat zachter qua volume, layout entertainment-systeem iets gewijzigd. Voor degenen met TA, deze kan je nu op het stuur ook uitschakelen (wisselen tussen ACC en ACC/TA). Naast easy-entry (in het geval van elektrische stoelen) is er nu ook easy-exit.
Ah prima, ik wacht het rustig af. Ik ben net buiten de boot gevallen ofzo met me 12v accutje... Afspraak was in Forepark, maar hij zei dat er nu overal te kort was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
Bozznl schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:06:
[...]

Hmmm, ik heb 2 weken geleden een afspraak gemaakt bij Witteburg Voorschoten. Ik had gisteren al terecht gekund, maar ga volgende week dinsdag. Ze leveren onderling dus geen onderdelen uit?
Overigens van de dealer via wie de auto geleverd is (Muntstad) nog niets gehoord. Terwijl Muntstad een dochteronderneming van PON is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bixby op 27-09-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demander
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-04 08:44
Net bij de dealer geweest in Utrecht ivm deze storing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJQwHgwCWkwxIPKIVPDhyssl5TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G95LivexA78qTAnHtavLsEwu.jpg?f=fotoalbum_large

Bleek gisteren ook een Enyaq binnen te zijn gekomen met zelfde storing. Warmte element moet vervangen worden, moet uit Tsjechië komen. Gaan een paar dagen overheen. Stond binnen 15 minuten weer buiten met een vervangende Skoda Octavia Combi. Service prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Zelf vind ik de update van het BMS nog wel de moeite waard met de koude periode aanstaande.

Ik rij veel korte stukken van ± 8 kilometer, soms meerdere keren per dag heen en weer (van en naar kantoor). In de winterperiode gaat daarbij iedere keer de batterijverwarming op standje maximaal (meerdere kilowatts), terwijl de batterij daar op die korte stukken van 10 minuten nauwelijks van profiteert. Maar het zorgt wel voor een gigantisch verbruik.

In ME3 zou de batterijverwarming een soort slow-start krijgen, waardoor je dus op korte ritten niet meteen een significant deel van je batterijlading kwijt raakt. (Ik heb aangaande het verbruik vorige winter ook m'n beklag gedaan op 't forum..)

Misschien is het geen heilige graal, maar het klinkt wel de moeite waard...

(Ik betaal de stroom zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Easy entry werkt na update bij mij niet meer, easy exit zegt me al helemaal niets.
Moet ik weer iets opnieuw instellen mbt elektrische stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:57
goetfoud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:00:
[...]

Easy entry werkt na update bij mij niet meer, easy exit zegt me al helemaal niets.
Als je dit via ODBEleven had gedaan, moet het opnieuw. Easy exit nog niet gemerkt. Eens op letten dan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
Senaxx schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:31:
[...]

Top, dat maakt al heel wat duidelijk. Voor mij zou de lease van een Enyaq totaal onverwacht zijn (ik stond op het punt een Nissan Ariya te bestellen, na heel wat testritten en inlezen). De snelle levertermijn van deze Enyaq trekt mij over de streep. En het is natuurlijk ook geen slechte auto ;).

Onwetendheid bij dealers is inderdaad een dingetje. Zo kan ik nog altijd niet uit aan alle opties die op de offerte staan. Lane Assist bijvoorbeeld, dat blijkbaar met of zonder Traffic Jam Assist/Emergency Assist bestaat (?). En geen idee wat dan het verschil is met de Travel Assist die Skoda uitlegt op de website (niet inbegrepen bij de offerte)...

Eenvoud siert, en dat geldt ook voor optiepakketten :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
goetfoud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:00:
[...]

Ik had TA en Easy Entry via OBDEleven ingesteld, die moest ik opnieuw instellen. Easy Exit had ik voor de update niet, maar nu gaat de stoel bij uitstappen ineens een stukje naar achter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
royverdegem schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik had TA en Easy Entry via OBDEleven ingesteld, die moest ik opnieuw instellen. Easy Exit had ik voor de update niet, maar nu gaat de stoel bij uitstappen ineens een stukje naar achter :-)
Door alleen Easy Entree weer te activeren? Dan is het mij gewoon nog niet opgevallen haha.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
water_escape schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:46:
[...]

Door alleen Easy Entree weer te activeren? Dan is het mij gewoon nog niet opgevallen haha.
Easy entry had ik niet ingesteld via obde maar door de 2 sleutels. 1 voor mijn instellingen en 1 voor mijn vrouw.
Dat werkt nu niet meer en krijg ik ook niet meer ingesteld met gebruik van de sleutels.
Iemand de oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
[...]

Over onwetende dealers gesproken. Bij aflevering raadde de verkoper aan altijd tot 100 te laden en ook fastcharging kon de norm zijn. Verlies was niet meetbaar en in de praktijk vrijwel een broodje aap!

• royverdegem
goetfoud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:52:
[...]

Easy entry had ik niet ingesteld via obde maar door de 2 sleutels. 1 voor mijn instellingen en 1 voor mijn vrouw.
Dat werkt nu niet meer en krijg ik ook niet meer ingesteld met gebruik van de sleutels.
Iemand de oplossing?
Volgens mij hebben we het over een andere "easy entry", met de sleutels heb je keyless entry en op basis van de sleutel wordt de stoel (en buitenspiegels) op de juiste plek gezet. Easy Entry is dat de stoel een stukje naar achter schuift als je de deur opent, om zo het instappen te vereenvoudigen.

• royverdegem
Wilde schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:55:
[...]

Over onwetende dealers gesproken. Bij aflevering raadde de verkoper aan altijd tot 100 te laden en ook fastcharging kon de norm zijn. Verlies was niet meetbaar en in de praktijk vrijwel een broodje aap!
En dat terwijl er genoeg tests zijn gedaan met EV's van een jaar of 4 a 5, waarbij de auto's die veel werden snelgeladen duidelijk slechtere SoH Accu's hadden dan de auto's die veelal AC hadden geladen. Zelfde geldt voor tot 100% laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
royverdegem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:40:
[...]

En dat terwijl er genoeg tests zijn gedaan met EV's van een jaar of 4 a 5, waarbij de auto's die veel werden snelgeladen duidelijk slechtere SoH Accu's hadden dan de auto's die veelal AC hadden geladen. Zelfde geldt voor tot 100% laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkAgJzJWWRpEzkvozX2PuylW5yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrNglsVxUZLlxRsqoKOe6TGM.jpg?f=fotoalbum_large

DCFC is snelladen

• water_escape
goetfoud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:52:
[...]

Iemand de oplossing?
Weet niet waar je zit. maar kan met OBDeleven kijken voor je.

Water-Escape

• goetfoud
royverdegem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:38:
[...]

Volgens mij hebben we het over een andere "easy entry", met de sleutels heb je keyless entry en op basis van de sleutel wordt de stoel (en buitenspiegels) op de juiste plek gezet. Easy Entry is dat de stoel een stukje naar achter schuift als je de deur opent, om zo het instappen te vereenvoudigen.
Het eerste werkt niet meer bij mij. Dus ik moet voor instappen op 1 of 2 drukken op stoel.

Het tweede heb ik niet eens....
Hoe kan dat?

• goetfoud
water_escape schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:39:
[...]

Weet niet waar je zit. maar kan met OBDeleven kijken voor je.
Regio Nijmegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
goetfoud schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:48:
[...]

Het eerste werkt niet meer bij mij. Dus ik moet voor instappen op 1 of 2 drukken op stoel.

Hoe kan dat?
Aha, de eerste is wel een issue, zou gewoon moeten werken. Bezoekje dealer.
Tweede kan je aan (laten) zetten met OBDEleven

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
goetfoud schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:48:
[...]

Hoe kan dat?
Waar ik deze week (na 9 maand) achter kwam; als je op 1/2/3 van de elektrische stoel drukt terwijl portier nog open is, hoef je knopje niet vast te houden.
Voor wat het waard is :)

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• redzone
Op een aantal forums wordt beweerd dat ME3 ook een verbeterde B-stand bevat. Je zou namelijk kunnen kiezen dat de wagen volledig tot stilstand komt m.a.w. echte “one pedal”. Zou een extra optie zijn in de instellingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit een broodjeaapverhaal?

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
redzone schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:42:
Op een aantal forums wordt beweerd dat ME3 ook een verbeterde B-stand bevat. Je zou namelijk kunnen kiezen dat de wagen volledig tot stilstand komt m.a.w. echte “one pedal”. Zou een extra optie zijn in de instellingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit een broodjeaapverhaal?
Zeker niet in ME3 (3.0) maar zou wel in 3.1 komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAEvakYD
Sinds de ME3 update zag mijn Skoda app er nog precies hetzelfde uit. Ik zag nog geen nieuwe dingen.

Zojuist de Skoda integratie in HomeAssistant geüpdatet en daar zijn de nieuwe sensoren wel zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPipB-Xa_lmKo5eY-8EKWYZHdXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3QxOwsWZBPAlw5zLbGdsAGS.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral die locatie ben ik blij mee en de optie om deuren te vergrendelen/ontgrendelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK8NI87UEG1JGiCr91cmk8NeaFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GS7meniaS58cJqKcw8YMlDbN.png?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Jitse H
GAEvakYD schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:17:
Sinds de ME3 update zag mijn Skoda app er nog precies hetzelfde uit. Ik zag nog geen nieuwe dingen.

Zojuist de Skoda integratie in HomeAssistant geüpdatet en daar zijn de nieuwe sensoren wel zichtbaar.
[Afbeelding]

Vooral die locatie ben ik blij mee en de optie om deuren te vergrendelen/ontgrendelen.
[Afbeelding]
Gaaf!

Werkt het vergrendelen/ontgrendelen wel via HomeAssistant?
Ik heb laatst ergens gelezen dat het via de app (nog) niet lukt (met ME3).

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• water_escape
Ow nice. Ik ga eens mijn HA updaten :)

Water-Escape

• water_escape
Regio Roermond hier. Als je stukje wil cruisen, welkom.

Water-Escape

• water_escape
GAEvakYD schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb jij deze gekregen? Ik zie 21 entiteiten. EDIT: never mind, needed een restart.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

GAEvakYD schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:35:
[...]

Zelf heb ik het gedaan met een föhn warm maken inderdaad en toen met een floss draadjes via de onderkant. Dat werkte super eenvoudig. Even schoonmaken en plakken maar.
Ook zo gedaan met föhn en flosdraad en erg tevreden! ook over de kwaliteit van het logo.
Moet wel zeggen het verwijderen van de dubbelzijdige plakband is wel even een klusje hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdzEnZ3A1aDpZHDGkmhfPoB4nm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEw3scFAYorLQXoX1Bx32wvt.jpg?f=fotoalbum_large

En nu eerst naar carclean om wat nieuwe schoonmaakspullen te bestellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door mdoe op 29-09-2022 09:48 ]

Be Awesome Instead

• water_escape
Jitse H schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:03:
[...]

Gaaf!

Net getest. Via HA werkt dit ook niet helaas.

Water-Escape

• Jitse H
water_escape schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:50:
[...]

Net getest. Via HA werkt dit ook niet helaas.
Helaas :/ , dank voor het testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Jitse H schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:03:
[...]

Gaaf!

Inderdaad, die switch entity lijkt nog niets te doen. Ook wel boeiend dat mijn Skoda app dus nog niet de zaken zoals locatie laat zien. Blijkbaar hebben ze nu eerst de API gefixt en komt de App later. Ik ben al heel blij met die locatie coordinaten. Voor diegene met HomeAssistant die ook zo'n kaartje willen laten zien op basis van de positie. Dit is de Lovelace code:
code:
1
2
3
4
5
          - type: map
            aspect_ratio: 16:9
            default_zoom: 16
            entities:
              - device_tracker.skodaenyaXXX_position

Hopelijk hebben ze die API ook wat schaalbaarder gemaakt. Met het koude weer op komt vrees ik weer voor veel klachten dat de Apps het niet doen. Iedereen (including me) die massaal de auto gaat voorwarmend.

[ Voor 20% gewijzigd door GAEvakYD op 29-09-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Andere vraag.
Heeft iemand, of kan iemand de schermen vinden waar de "errors" worden weergegeven? Ik zoek afbeeldingen van de auto waarbij hij aan het laden is, deuren locked en unlocked zijn, lampen aan staan e.d.

Denk aan dit soort afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wnFof3RDKidUF93IYFUYa9Aqzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvQajGc5tQDEf8QNif4DvZSK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit wil ik om in HomeAssistant de afbeelding aan te laten passen en dus visueel weer te geven als er iets aan/uit staat.

zo is het nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9UIlooMaoWMrQswuf-LLCVa9Rc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ieu7erGMWUcKL2exD1LvciGU.png?f=user_large

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
Om nog maar hier op toe te voegen... als nerd vind ik het irritant dat in het laadscherm in het entertainmentscherm de verkeerde velgen onder de auto zit. Terwijl blijkbaar dit wel goed gaat als je de afbeelding via de skoda app of via HA ophaalt.

• water_escape
Ik kan mij herinneren dat als je de auto unlocked, en geen deuren open maakt, hij vanzelf weer op slot gaat.
Ik test dit net (ME3) , en de auto blijft open. (hij staat wel aan de lader als dat wat uitmaakt)

Water-Escape

• sun1984
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo allemaal,

Heeft iemand een laatste versie van het document van alle aanpassingen die met ODB gedaan kunnen worden? Inlogscherm is heel irritant, je moet op een gebruiker klikken. Dat wil ik weg hebben.

Daarnaast heb ik geen apparaat en ben ik aan het kijken welke aan te schaffen. Tips and tricks zijn welkom.

• Senaxx
sun1984 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:48:
Hallo allemaal,

Heeft iemand een laatste versie van het document van alle aanpassingen die met ODB gedaan kunnen worden? Inlogscherm is heel irritant, je moet op een gebruiker klikken. Dat wil ik weg hebben.

Daarnaast heb ik geen apparaat en ben ik aan het kijken welke aan te schaffen. Tips and tricks zijn welkom.
Ik weet niet of er al een document is met ME3 aanpassingen. Maar voor een apparaat kan ik ODBEleven aanraden.

• water_escape
sun1984 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:48:
Hallo allemaal,

Gebruiker klikken kan niet weg. Nog niemand gevonden. Ik heb wel het laatste doc van april 2022. Maar kan hier geen doc uploaden.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-05 20:19
In de Enyaq kan je je homescherm behoorlijk personaliseren. Zelf rij ik eigenlijk altijd met de navigatie op volledig scherm, maar ik ben wel benieuwd of er hier nog wat voorbeelden zijn van mooie / nuttige schermindelingen ter inspiratie.

• Wilde
  • Niet online
svenblom schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:32:
In de Enyaq kan je je homescherm behoorlijk personaliseren. Zelf rij ik eigenlijk altijd met de navigatie op volledig scherm, maar ik ben wel benieuwd of er hier nog wat voorbeelden zijn van mooie / nuttige schermindelingen ter inspiratie.
ik heb hem vrij default gelaten, ik vind hem dan al vrij goed naar mijn persoonlijke smaak.

Wel enorm handig dat je de 3 favorieten kan aanpassen (onderin). Daar ingezet: AutoHold, Muziek en Assistentiesystemen zodat je die met 1 klik kan aanpassen.

• GAEvakYD
water_escape schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:00:
[...]

Gebruiker klikken kan niet weg. Nog niemand gevonden. Ik heb wel het laatste doc van april 2022. Maar kan hier geen doc uploaden.
@sun1984 Zie de openingspost. Daarin zit een link naar een versie die ik via een Google Drive gedeeld heb.

Zelf heb ik de OBDeleven en de apps zijn nog niet aangepast voor ME3 software. Lane assist kon ik vrij snel uitzetten met de bestaande OBDeleven app. De Scandinavian DRL activeren werkt helaas niet meer. Dat werkte eerder wel en nu krijg ik een melding dat dat niet ondersteund is.

Ik zal op het OBDeleven forum eens vragen of er specifieke ME3 aanpassingen voor OBDeleven komen. Bijvoorbeeld die gebruikers keuze inderdaad. Dat is echt irritant.

Volgens mij heb ik nog een bug gevonden. Op de snelweg herkent mijn auto de snelheidsborden en gaat hij op de ACC en TA stand bijvoorbeeld vanzelf naar 100 kilometer / uur. Echter heb ik die optie uitstaan in de instellingen. Bij de instellingen kan je zien dat het icoon van de bord herkenning aan lijkt te staan, zie de groene kleur rechts op de foto hieronder. Echter als ik dat icoon aanklik om het uit te zetten, dan heb ik niet meer opties dan dit. Er valt ook niet te scrollen in dat scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp9cqpzxRX4vypYxzxI0uswDzQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OX1nku3M2jpVRPXaBuCFzIc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOuCSNk96sa6aeLKgd3c0DGfoNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sppHLDqwOCJlkFTmXxumSLZy.jpg?f=fotoalbum_large

• JanHenk
  • Niet online
GAEvakYD schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:57:
[...]

Zelf heb ik de OBDeleven en de apps zijn nog niet aangepast voor ME3 software. Lane assist kon ik vrij snel uitzetten met de bestaande OBDeleven app. De Scandinavian DRL activeren werkt helaas niet meer. Dat werkte eerder wel en nu krijg ik een melding dat dat niet ondersteund is.

Ik zal op het OBDeleven forum eens vragen of er specifieke ME3 aanpassingen voor OBDeleven komen. Bijvoorbeeld die gebruikers keuze inderdaad. Dat is echt irritant.
Waarom zijn de 'apps' nog niet aangepast? Er zijn toch al legio Enyaq's met ME3 sedert begin dit jaar? Of wat te denken van de ID.-auto's van VW? Lopen die ook tegen hetzelfde aan?

Zelf heb pas recent OBDeleven gekocht en een paar credits, hij is nog niet eens binnen. Is het met long coding wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
GAEvakYD schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:57:
[...]

@sun1984 Zie de openingspost. Daarin zit een link naar een versie die ik via een Google Drive gedeeld heb.

Volgens mij heb ik nog een bug gevonden. Op de snelweg herkent mijn auto de snelheidsborden en gaat hij op de ACC en TA stand bijvoorbeeld vanzelf naar 100 kilometer / uur. Echter heb ik die optie uitstaan in de instellingen. Bij de instellingen kan je zien dat het icoon van de bord herkenning aan lijkt te staan, zie de groene kleur rechts op de foto hieronder. Echter als ik dat icoon aanklik om het uit te zetten, dan heb ik niet meer opties dan dit. Er valt ook niet te scrollen in dat scherm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet daarvoor niet bij Verkeersborden setting zijn, maar bij je cruisecontrol setting (linksboven). En dan de onderste optie.

Achterlichten aan kan je beste via long coding doen dan. Ik heb het de dealer meteen laten doen na de ME3 update deze keer. De andere dingen zelf weer met ODBeleven

Water-Escape

• water_escape
Wilde schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:46:
[...]

ik heb hem vrij default gelaten, ik vind hem dan al vrij goed naar mijn persoonlijke smaak.

Wel enorm handig dat je de 3 favorieten kan aanpassen (onderin). Daar ingezet: AutoHold, Muziek en Assistentiesystemen zodat je die met 1 klik kan aanpassen.
Ik heb AC aan/uit / Radio / Home (navigeer naar huis)

Radio heb ik erin staan omdat als ik instap Spotify meteen start met spelen (why?) en als ik dan op die radio knop druk start de radio weer gewoon.

Water-Escape

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-05 20:19
Ik bedoelde voornamelijk de schermen, zoals hier YouTube: Škoda Enyaq iV | Highlight Personalisation
water_escape schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:52:
[...]

Ik heb AC aan/uit / Radio / Home (navigeer naar huis)

Radio heb ik erin staan omdat als ik instap Spotify meteen start met spelen (why?) en als ik dan op die radio knop druk start de radio weer gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Maandag mijn Enyaq opgehaald! Alleen rijgedrag was niet conform verwachting en anders dan de demo-auto. Vooral bij drempels zeer oncomfortabel. Verkoper gesproken, die gaf aan dat het ook een erg zware wagen is met stugge vering.

Uiteindelijk zelf toch nog maar een keer op onderzoek gegaan. Bleken de transportblokken voor er nog op te zitten. 2 x 3 blokken. Net verwijderd door de dealer, dat scheelt echt hemel en aarde in rijgedrag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRJvtmns7Lc5o5C81V8t-vYufkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHpWEL2tSIUYfnTfdr5z01lX.jpg?f=fotoalbum_large

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-04 11:32
@MadFly Dat is vervelend, helaas hoor je het vaker. Kon je de blokken gewoon zien zitten of zaten ze verstopt achter die stofhoes? Dan weet ik waar ik tzt op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
aritmeester schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:06:
@MadFly Kon je de blokken gewoon zien zitten of zaten ze verstopt achter die stofhoes? Dan weet ik waar ik tzt op moet letten.
Ze zaten verstopt achter de hoes. Die moest een flink stuk omhoog om ze te kunnen vinden. Gisteren had ik ze niet opgemerkt, vandaag toch nogmaals gecontroleerd. Er bestaan ook blauwe en witte varianten zag ik elders.

Aanvullend: ik heb de variant met DCC. Ik weet niet of de blokken ook op Enyaq’s zonder DCC zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door MadFly op 29-09-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

Had ik eerst ook omdat CarPlay automatisch verbindt en meteen doorgaat waar die was. Weet niet meer precies hoe ik het heb opgelost maar volgens mij door de auto uit te zetten met radio als laatst gekozen. En op m’n telefoon Spotify ff afsluiten/killen en niet opnieuw starten. En de keer erop bleef de radio volgens mij aan.

Wat ook kan is dat ik in CarPlay op de auto maps heb aangeklikt ipv spotify. Dan de auto uit en weer aan. Dan pakt hij maps als 1e app en niet spotify.

[ Voor 13% gewijzigd door Captor op 29-09-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:45
Ik merk sinds enige tijd dat ik een rammel heb rechts achterin de auto. Ik heb zelf al gekeken maar ik kan niks binnen in de auto vinden wat dat kan veroorzaken,dus het moet bijna wel in de ophangen of de laadpoort zitten. Iemand anders die daar ook last van heeft gehad? Ik heb voor 25 oktober de ME3 update staan (twee dagen voor ingepland) en ik zal het daar ook even bij aangeven.

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:02
Sand0rf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:59:
Ik merk sinds enige tijd dat ik een rammel heb rechts achterin de auto. Ik heb zelf al gekeken maar ik kan niks binnen in de auto vinden wat dat kan veroorzaken,dus het moet bijna wel in de ophangen of de laadpoort zitten. Iemand anders die daar ook last van heeft gehad? Ik heb voor 25 oktober de ME3 update staan (twee dagen voor ingepland) en ik zal het daar ook even bij aangeven.
Heel misschien de achterklep? Er zijn al best wat mensen geweest waarbij er 'iets' met de achterklep was, dat was meestal een kwestie van de afstandshouders iets verder in/uit draaien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• water_escape
Leuke extra opties inderdaad met ME3. Nu ook uit te lezen in HomeAssistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP8DGiho-GbjzgYl2O0Uvn7E7zQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fvi9lUwy57JiuwqXUctOwa50.png?f=user_large

Batterij groen = aan het laden
Batterij wit - niet laden

lampen rood = geen lampen parkeerlicht aan
stuur rood = niet aan het rijden, geel = auto is in beweging
slotje groen = auto op slot, rood = niet op slot

voorruit verwarming geel = aan, wit = uit
pre-heater / collen gee; = aan, wit = uit

en natuurlijk de kmstand live uitlezen.

Overige info is ook leuk, Maar op de mobiel met 1 afbeelding werken en dingen kunnen triggeren is het fijnste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsSlQlQDlycci4awtrx5EFnCMF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zzstx2nWZsXAkRyJIIoJVVY2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door water_escape op 30-09-2022 13:29 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
water_escape schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:27:

[Afbeelding]

Overige info is ook leuk, Maar op de mobiel met 1 afbeelding werken en dingen kunnen triggeren is het fijnste.
[Afbeelding]
:*)

Weet je ook met welke interval de locatie wordt bijgewerkt als je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Jitse H schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:08:
[...]

:*)

Weet je ook met welke interval de locatie wordt bijgewerkt als je rijdt?
nee, maar erg snel. Ik zie bijna live of de achterklep open staat of dicht is enzo.
Ook zie je de % erbij komen tijdens het laden.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
internetinfo schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:20:
[...]

Klinkt bekend helaas, bij Pouw moet je niet voor de after sales zijn. Gelukkig woon en werk ik in Deventer dus pak ik tot nu toe meestal één van die gekke oranje fietsen die ze hebben staan, maar dat moet je natuurlijk wel net zo uitkomen.
Hier wil ik graag nog gedeeltelijk op terugkomen.
Afgelopen woensdagochtend heb ik de Enyaq bij Pouw gebracht voor de ME3-update. Fietsje mee, regenbuitje gepakt, allemaal prima.

Helaas werd ik donderdag eind van de dag gebeld dat het allemaal niet mee zat. Ze hadden een VW Tiguan klaargezet, of ik die toch niet liever wilde verruilen voor de fiets. hmmm.
Ook vandaag zijn ze niet verder gekomen. Ze hebben hulp van de importeur nodig, aldus de service adviseur.

Klinkt allemaal erg vaag... en dat voor slechts een software update. Hij wist me zelfs te vertellen dat ik niet raar op moet kijken als ik na enkele honderden kilometers alsnog storingen zou krijgen, er zouden namelijk gevallen zijn waarbij delen van de hoogspanningsaccu kapot zouden zijn gaan dóór de verbeteringen die een hogere range zouden moeten geven...

Ach ja, als ie voor het volgende weekend maar klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
internetinfo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:44:
[...]

Afgelopen woensdagochtend heb ik de Enyaq bij Pouw gebracht voor de ME3-update. Fietsje mee, regenbuitje gepakt, allemaal prima.

Helaas werd ik donderdag eind van de dag gebeld dat het allemaal niet mee zat. Ze hadden een VW Tiguan klaargezet, of ik die toch niet liever wilde verruilen voor de fiets. hmmm.
Ook vandaag zijn ze niet verder gekomen. Ze hebben hulp van de importeur nodig, aldus de service adviseur.

Klinkt allemaal erg vaag... en dat voor slechts een software update. Hij wist me zelfs te vertellen dat ik niet raar op moet kijken als ik na enkele honderden kilometers alsnog storingen zou krijgen, er zouden namelijk gevallen zijn waarbij delen van de hoogspanningsaccu kapot zouden zijn gaan dóór de verbeteringen die een hogere range zouden moeten geven...

Idem hier, maar (nog) niet zo erg. Deze ochtend de wagen binnen gebracht voor de ME3 update, maar de update liep enkele keren vast. Ze gaan er maandag mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
[...]

Ik werd vandaag door de dealert gebeld dat mijn ME3 afspraak van volgende week niet door gaat. Er zou vanuit Skoda een stop gezet zijn op de update. En er waren wat onderdelen niet leverbaar, 12v accu en afdekklep. Vaag verhaal, mijn versie van het verhaal is dat ze gewoon te laat zijn met accu's bestellen en nu achteraan in de rij staan. De afspraak kon namelijk wel verplaatst worden naar eind november.

Maar goed het zal mij een zorg zijn, rij nu al een jaar storingsvrij dus geen haast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
Ik werd vandaag door Witteburg Voorschoten gebeld dat de nieuwe accu benodigd voor de ME3-update niet meer in back-order stond (vanuit de fabriek) en dat mijn afspraak dinsdag gewoon door kan gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Bixby op 30-09-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 09:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan, zou je misschien in het HA topic willen delen hoe je die afbeelding + icoontjes en GPS map hebt geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Laatst online: 21-03 20:23
[...]

Mijn auto heeft afgelopen maandag de update gehad. Ze gaven bij ophalen aan dat bij een klein aantal er iets van de hoogspanningaccu vervangen moest worden. En de mijne was er 1 van. Gaan ze over 2 weken doen. Was duur grapje iets meer dan 4000 euro. Garantie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 08:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ook erg geïnteresseerd in dat Dashboard, zou je de code inderdaad in het HA topic willen plaatsen?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit de km nu standaard in de api of Alleen ME3 enyaqs? Zou deze gegegevens ook willen opslaan of in tronity op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-04 15:22

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Hebben jullie na de ME3 update Travel Assist ook weer werkend gekregen met ODBEleven?

Ik had hem daarstraks wel even, ik zag het dashboard veranderen en er stond iets in de trant van "Travel assist geactiveerd"

maar nu doet hij het niet meer.. instellingen nog eens nagekeken en die staan nog goed.

gewone cruise control enzo wel aan kunnen zetten dat werkt wel.

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Pimmr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:31:
[...]

Netjes gedaan, zou je misschien in het HA topic willen delen hoe je die afbeelding + icoontjes en GPS map hebt geplaatst?
De kaart krijg je standaard als je integratie koppelt. De foto is de standaard HA Picture Element Card.
Maar stuur gerust een bericht als je iets zou willen overnemen aan settings.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Senaxx schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:52:
[...]

Zit de km nu standaard in de api of Alleen ME3 enyaqs? Zou deze gegegevens ook willen opslaan of in tronity op te nemen
Vanaf ME3 kreeg ik dit erbij.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Night89 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:50:
Hebben jullie na de ME3 update Travel Assist ook weer werkend gekregen met ODBEleven?

Ik had hem daarstraks wel even, ik zag het dashboard veranderen en er stond iets in de trant van "Travel assist geactiveerd"

maar nu doet hij het niet meer.. instellingen nog eens nagekeken en die staan nog goed.

gewone cruise control enzo wel aan kunnen zetten dat werkt wel.
Ja werkt perfect weer hier. Goede update ook.
Doe je het via longcoding? Even goed nalopen dan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nepos
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-04 17:41
Op mijn vorige week geleverde Enyaq iv80 Sportline ontbreekt de side assist. Had er op moeten zitten. Vast het bekende chiptekort maar ik wacht nog op antwoord van de dealer.

Verder de bekende kraak/kloink bij het volledig tot stilstand komen.

Voor de rest een fijn rijdende en ogende wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02 02:23

zumba

De eAmbu is onderweg!

Sand0rf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:59:
Zat bij mij in het panodak. re.achter. Uit het niets, na een jaar stilte. Als ik mijn stoel flink achterover doe kan ik er net bij. Met stevig duwen op de uiterste hoek was de rammel weg.
Verholpen door Korterink, dealer Rouveen. Geen idee hoe.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Nepos schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:19:
Op mijn vorige week geleverde Enyaq iv80 Sportline ontbreekt de side assist. Had er op moeten zitten. Vast het bekende chiptekort maar ik wacht nog op antwoord van de dealer.

Verder de bekende kraak/kloink bij het volledig tot stilstand komen.

Voor de rest een fijn rijdende en ogende wagen.
Ik merk zelf dat je dit kan verminderen door iets anders te remmen. Als je namelijk maar zacht remt vlak voor je stil komt te staan gaat de auto hold er niet op. Lastig uitleggen maar probeer het maar eens op een parkeerterrein.
Ook te doen door weg te rijden door pedaal even in te drukken en vervolgens heel zacht remmen om dit kantelpunt te vinden.
Zelf druk ik altijd de rem nog even wat harder in bij tot stilstand komen voor stoplicht om zeker te zijn dat auto hold er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Heeft er hier iemand al een enyaq coupe iv60? Hoeveel range hou je over van de wltp opgave rond de 390km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hmmm vandaag ook weer wat vreemds met de Skoda IT diensten. Ik had nog maar 2 van 3 Skoda Connect pakketten geactiveerd na de ME3 update. Vermoedelijk was dat de reden waarom de Skoda app nog niet ME3 functies liet zien in de app. Dus ik dacht, ik ga naar https://www.skoda-connect.com/.

Echter na het inloggen daar kreeg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpw9_ZWHVeR_sjPaB8fwZ0FgMbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T1Kr3XroGKR0a2lcJN1rY36s.png?f=fotoalbum_large

En daarna kreeg ik van dit soort berichten als push bericht van Skoda Connect
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKFqJYlkxxf2lUpSMoiVdD_8muQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vsvOHMTIxEZKTn9ox4tXDbIg.jpg?f=user_large

Probleem is nu dat mijn Skoda Connect app nu helemaal geen info meer laat zien over klimaat of accu, want de services zijn verlopen zegt die. Grmbl. Dit lijkt ook aan de server kant van Skoda fout te gaan, dus ik denk dat een zekering 19 reset etc niet gaat helpen. Herkent iemand dit?

EDIT; toch de zekering 19 truc gedaan, maar helaas. Inloggen op Skoda Connect website geeft bovenstaande foutmelding. En de Skoda Connect app geeft een foutmelding dat ik een abo nodig heb.

[ Voor 21% gewijzigd door GAEvakYD op 01-10-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
SWIGGA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:37:
Heeft er hier iemand al een enyaq coupe iv60? Hoeveel range hou je over van de wltp opgave rond de 390km?
Coupe komt als eerste als RS 82KWh. De mijne is volgende week als het goed is klaar. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-04 15:22

Night89

Als je alles op een rijtje heb

water_escape schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Ja werkt perfect weer hier. Goede update ook.
Doe je het via longcoding? Even goed nalopen dan.
ik ben dr vandaag achter gekomen, de knopjes werken nu iets anders, eerst kon je met de TA knop ta aanzetten elke keer als je dat wilde, nu is dat een schakelknop van ACC en TA, en het aanzetten doe je met de CC knoppen.

ik had hem dus op gewone CC staan, en dan kan die geen TA inschakelen, dat ging vroeger gewoon naadloos over en schakelde ACC weer in.

Maar het werkt :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 20:08
GAEvakYD schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:14:
Hmmm vandaag ook weer wat vreemds met de Skoda IT diensten. Ik had nog maar 2 van 3 Skoda Connect pakketten geactiveerd na de ME3 update. Vermoedelijk was dat de reden waarom de Skoda app nog niet ME3 functies liet zien in de app. Dus ik dacht, ik ga naar https://www.skoda-connect.com/.

Echter na het inloggen daar kreeg ik deze foutmelding:
[Afbeelding]

En daarna kreeg ik van dit soort berichten als push bericht van Skoda Connect
[Afbeelding]

Probleem is nu dat mijn Skoda Connect app nu helemaal geen info meer laat zien over klimaat of accu, want de services zijn verlopen zegt die. Grmbl. Dit lijkt ook aan de server kant van Skoda fout te gaan, dus ik denk dat een zekering 19 reset etc niet gaat helpen. Herkent iemand dit?

EDIT; toch de zekering 19 truc gedaan, maar helaas. Inloggen op Skoda Connect website geeft bovenstaande foutmelding. En de Skoda Connect app geeft een foutmelding dat ik een abo nodig heb.
Idem hier voor wat betreft die error 500. Lijkt mij meer een issue van de befaamde VAG backend die weer eens weekend viert ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
Night89 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

ik ben dr vandaag achter gekomen, de knopjes werken nu iets anders, eerst kon je met de TA knop ta aanzetten elke keer als je dat wilde, nu is dat een schakelknop van ACC en TA, en het aanzetten doe je met de CC knoppen.

ik had hem dus op gewone CC staan, en dan kan die geen TA inschakelen, dat ging vroeger gewoon naadloos over en schakelde ACC weer in.

Maar het werkt :)
Je krijgt zeker geen “change notes” mee bij de update ;) wat de betere software bedrijven wel beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Daan_P schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:33:
[...]

Je krijgt zeker geen “change notes” mee bij de update ;) wat de betere software bedrijven wel beschikbaar hebben.
Software bedrijven? Volgens mij is Skoda altijd nog een van de oudste auto fabrikanten. (Je weet wel, die dingen met zo’n verbrandingsmotor.)
Maar een officieel overzicht van what’s new / changed had wel handig geweest inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinique op 02-10-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-05 11:27
SWIGGA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:37:
Dit is nogal een hele brede vraag. :) Bij 0 graaden en na 19 uur met 140 op de ACC of met 20 graden lekker 90 achter een vrachtwagen plakken?

Zou verder gewoon de cijfers ("Praktische Actieradius") van de normale 60 aanhouden;

https://ev-database.nl/auto/1279/Skoda-Enyaq-iV-60

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Inspired schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Dit is nogal een hele brede vraag. :) Bij 0 graaden en na 19 uur met 140 op de ACC of met 20 graden lekker 90 achter een vrachtwagen plakken?

Zou verder gewoon de cijfers ("Praktische Actieradius") van de normale 60 aanhouden;

https://ev-database.nl/auto/1279/Skoda-Enyaq-iV-60
Bedankt, dan ben je zeker goed. De coupé zou toch iets verder moeten komen... eigenlijk voor de meeste mensen denk ik voldoende bereik en vermogen en kan je ook 11kw ac laden met de 60? Mits je bijbetaald voor de laadkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-05 11:27
SWIGGA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Bedankt, dan ben je zeker goed. De coupé zou toch iets verder moeten komen... eigenlijk voor de meeste mensen denk ik voldoende bereik en vermogen en kan je ook 11kw ac laden met de 60? Mits je bijbetaald voor de laadkabel?
WLTP is redelijk gelijk toch? Zeg in de praktijk een 10km verder. Is te verwaarlozen imho.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.