Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Inderdaad nog iets wat aangepast zou moeten worden.
Declareren? Als je een beetje een leasecontract hebt, is dat mogelijk.mibkiller schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:02:
[...]
Zakelijk heb ik geen creditcard.
En betaal al genoeg eigen bijdrage.
helaas dan moet je bij ons 8,50 administratie kosten betalen.ManiacScum schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:08:
[...]
Declareren? Als je een beetje een leasecontract hebt, is dat mogelijk.
Tesla moet gewoon in de app de laadpas kunnen toevoegen net zoals bij fastned.
[ Voor 13% gewijzigd door mibkiller op 16-09-2022 22:30 ]
Water-Escape
Op scherm enyaq moet je toestemming geven ergens bij instellingen om dit vrij te geven. Daarna werkt het meteen.water_escape schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:22:
Hoe werkt de parkeer locatie weergeven? Alles werkt nice met ME3 maar de service Parkeerpositie is momenteel uitgeschakeld geeft de app aan....
Data abonnement voor in de auto kan inderdaad via Cubic Telecom, https://skoda.cubictelecom.com/nl.dingo35 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:21:
[...]
Zover ik weet moet je hiervoor een extra abonnement bij een derde partij afsluiten (ben de naam even vergeten) waardoor je auto webradio kan ontvangen én als hotspot kan dienen.
Zonder dat abonnement krijg je alleen maar notificaties totdat je webradio uitzet.
Hiermee kan je o.a. webradio en Hotspot met internet gebruiken.
Tesla moet niets , het had VW gesierd om ook zo'n netwerk op te zettenmibkiller schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:29:
[...]
helaas dan moet je bij ons 8,50 administratie kosten betalen.
Tesla moet gewoon in de app de laadpas kunnen toevoegen net zoals bij fastned.
Je kunt alles over die gekke Musk zeggen maar hij doet het wel.
Dat heeft VW ook, in samenwerking met wat andere merken, het heet IonityMLLL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:47:
[...]
Tesla moet niets , het had VW gesierd om ook zo'n netwerk op te zetten![]()
Je kunt alles over die gekke Musk zeggen maar hij doet het wel.
Ja en daar werkt je laadpas welmacmellow schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:14:
[...]
Dat heeft VW ook, in samenwerking met wat andere merken, het heet Ionity
Ik ga vrijdag de ME3 update halen en ben dan de aanpassingen kwijt die ik door OBDEleven heb gedaan. Maar OBDEleven is nog niet specifiek ge-update voor ME3. Zo denkt de software nog steeds dat 125 kW laden dan nog steeds de limiet is, etc. Vermoedelijk werkt het allemaal prima, maar misschien weet iemand hier het antwoord. Zo niet, dan ga ik de makers eens contacten, en hier het antwoord delen natuurlijk
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Nou... die vergelijking gaat toch wel mank hoor :-)macmellow schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:14:
[...]
Dat heeft VW ook, in samenwerking met wat andere merken, het heet Ionity
Ionity heeft nu 1876 snelladers over 430 locaties, Tesla meer dan 6000 snelladers over 600 locaties (2021). Uiteraard heeft Tesla een voorsprong in tijd, maar ze ontwikkelen ook gewoon veel en veel sneller.
Dan lees je zeer regelmatig dat er bij Ionity altijd wel 1 paal op laag vermogen staat, waardoor je effectief ca. 15%-25% van de aantallen kan aftrekken afhankelijk van de locatie.
Het verbaast mij zeer dat ondanks de samenwerking van een aantal grote fabrikanten de ontwikkeling zwaar achterblijft bij Tesla.
Afgelopen juni een mooi voorbeeld in FR. Tesla opent in één week een paar nieuwe locaties en heeft daarmee direct +100 snelladers erbij. Bij Ionity staan ze te springen en klappen dat ze elke maand één locatie met 4-6 stalls openenen.
Laad zelf in het buitenland altijd bij Ionity tot nu toe, maar de ramp-up zou wel 4x zo snel mogen gaan.
Enig idee wat dat kost? Ik zie op de website dat je eerst moet registeren voordat ze daar inzage ingeven... liever nietjeroenribbink schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:58:
[...]
Data abonnement voor in de auto kan inderdaad via Cubic Telecom, https://skoda.cubictelecom.com/nl.
Hiermee kan je o.a. webradio en Hotspot met internet gebruiken.

Staat er gewoon hoorfrankveldink schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:00:
[...]
Enig idee wat dat kost? Ik zie op de website dat je eerst moet registeren voordat ze daar inzage ingeven... liever niet
![]() | ![]() |
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat klopt ook alleen jammer dat daar onze laadpassen niet werken of dat je zoals in de smoov app je laadkaart kan toevoegen.RandomNick schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:23:
[...]
Nou... die vergelijking gaat toch wel mank hoor :-)
Ionity heeft nu 1876 snelladers over 430 locaties, Tesla meer dan 6000 snelladers over 600 locaties (2021). Uiteraard heeft Tesla een voorsprong in tijd, maar ze ontwikkelen ook gewoon veel en veel sneller.
Dan lees je zeer regelmatig dat er bij Ionity altijd wel 1 paal op laag vermogen staat, waardoor je effectief ca. 15%-25% van de aantallen kan aftrekken afhankelijk van de locatie.
Het verbaast mij zeer dat ondanks de samenwerking van een aantal grote fabrikanten de ontwikkeling zwaar achterblijft bij Tesla.
Afgelopen juni een mooi voorbeeld in FR. Tesla opent in één week een paar nieuwe locaties en heeft daarmee direct +100 snelladers erbij. Bij Ionity staan ze te springen en klappen dat ze elke maand één locatie met 4-6 stalls openenen.
Laad zelf in het buitenland altijd bij Ionity tot nu toe, maar de ramp-up zou wel 4x zo snel mogen gaan.
Ik kan deze instelling nergens vinden. Weet iemand toevallig waar het staat?goetfoud schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:15:
[...]
Op scherm enyaq moet je toestemming geven ergens bij instellingen om dit vrij te geven. Daarna werkt het meteen.
bij je profiel stond het bij mijRonem schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:47:
[...]
Ik kan deze instelling nergens vinden. Weet iemand toevallig waar het staat?
Deze ben je allemaal kwijt en moet je opnieuw activeren via OBDeleven straks.GAEvakYD schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:38:
Weet iemand die de nieuwe ME3 update heeft of de Apps van OBDEleven nog steeds werken?
Ik ga vrijdag de ME3 update halen en ben dan de aanpassingen kwijt die ik door OBDEleven heb gedaan. Maar OBDEleven is nog niet specifiek ge-update voor ME3. Zo denkt de software nog steeds dat 125 kW laden dan nog steeds de limiet is, etc. Vermoedelijk werkt het allemaal prima, maar misschien weet iemand hier het antwoord. Zo niet, dan ga ik de makers eens contacten, en hier het antwoord delen natuurlijk
Water-Escape
Iemand goede tips voor setje winterbanden qua merk op 20" velgen?
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Dat is niet wat ik vroeg he. Ik weet dat ik alle aanpassingen kwijt ben. Maar meer dat of na de update de OBDeleven apps nog werken (opnieuw te activeren zijn). Maximale oplaadsnelheid kun je bijvoorbeeld tot 125kW instellen, terwijl na de ME3 update de max op 200 kW ligt.water_escape schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:45:
[...]
Deze ben je allemaal kwijt en moet je opnieuw activeren via OBDeleven straks.
Het zijn niet mijn eerste winterbanden maar wel voor het eerst onder een EV van 2 ton en voor het eerst 20” maar ik ben wel tevreden met de Continental WINTERCONTACT 235/50R20 (iV 60)Star65 schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:56:
Sinds 1 week heb ik ook de Skoda "rubbermatten", erg tevreden mee nu het natte seizoen begint.
Iemand goede tips voor setje winterbanden qua merk op 20" velgen?
Nu is dat wel op basis van maar 1 winter ervaring met niet echt winterse omstandigheden.
Ik merkte geen verschil in het rijden en qua geluid leken ze me zelfs stiller dan de Pirelli Scorpion zomerbanden
Let op met bestellen dat je voor de 80 achter een andere maat hebt dan voor.
Eerder drukte ik op de travel assist knop op het stuur(rechtsboven) waarna de huidige snelheid als ACC waarde werd overgenomen en travel assist geactiveerd werd. Na de update wordt er geswitcht tussen ACC en Travel-assist als ik op deze knop druk en lijkt hij niet te activeren en ook niet de ACC aan te zetten op de huidige snelheid. Is dit normaal?
[ Voor 9% gewijzigd door Slachtafval123 op 20-09-2022 10:57 ]

Dit is bij Van Tilburg-Bastianen in Breda. Maar ook de vestigingen van TB in Roosendaal en Oosterhout hebben blijkbaar zulke lange wachttijden.
Weet iemand toevallig een dealer in zuidwest Nederland waar je eerder terecht kan?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ohh, dan ga ik geen moeite doen om ze te benaderen 🙈, ik hou het nog wel even vol met de huidige software.BeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:14:
Ik heb vrijdag ook een online afspraak ingepland voor de ME3 update. Vandaag teruggebeld dat ze op zijn vroegst pas 22 december tijd hebben. Dat is over 3 maanden![]()
Dit is bij Van Tilburg-Bastianen in Breda. Maar ook de vestigingen van TB in Roosendaal en Oosterhout hebben blijkbaar zulke lange wachttijden.
Weet iemand toevallig een dealer in zuidwest Nederland waar je eerder terecht kan?
niet helemaal zuidwest maar kijk eens hierBeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:14:
Ik heb vrijdag ook een online afspraak ingepland voor de ME3 update. Vandaag teruggebeld dat ze op zijn vroegst pas 22 december tijd hebben. Dat is over 3 maanden![]()
https://www.huiskes-kokkeler.nl/
Ik zou het doen!
Ik heb 2 weken geleden een afspraak bij Poppe in Goes gemaakt. Ik kan pas eind oktober terecht.BeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:14:
Twente is niet bepaald zuidwest Nederlandrammes schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:05:
[...]
niet helemaal zuidwest maar kijk eens hier
https://www.huiskes-kokkeler.nl/
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Heeft iemand dit eerder gehad en ee idee hoe dit opgelost kan worden
staat die niet op slot? dan kan je die in het menu van het slot afhalenDaan8 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:42:
Ik heb een vraagje mijn verwarming achterin krijg ik met geen mogelijkheid aan. Hij blijft gewoon op off staan.ik kan dit niet aanpassen op het scherm en ook niet met de bediening op de middenconsole achterin.
Ames Sliedrecht, vanaf 23 september.BeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:14:
Eerst even de open deur: zit er wel iemand achterin? Want op basis van stoelbezetting zet de auto de klimatisering aan of uit, of op eco.Daan8 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:42:
Ik heb een vraagje mijn verwarming achterin krijg ik met geen mogelijkheid aan. Hij blijft gewoon op off staan.ik kan dit niet aanpassen op het scherm en ook niet met de bediening op de middenconsole achterin.
Je vind de sync knop bij de clima-settings.
Festina lente
Dat staat in de online planner inderdaad. Bij TB stond ook 26 september maar dat klopt dus niet.newtastyland schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:00:
[...]
Ames Sliedrecht, vanaf 23 september.
Via online planner was ook maar een kwartier ingepland vandaar dat ik contact op moest nemen.
Heb na de update hetzelfde nu dat de knop op het stuur alleen wisseld tussen ACC en Travel assist. Voorheen drukte je deze knop in en nam de auto de snelheid over en ging Travel assist aan. Nu moet je steeds de knop op de linker handel gebruiken.Slachtafval123 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:56:
Ik heb afgelopen week de update naar ME3 kunnen krijgen. Naast dat ik mijn stoel-stand niet meer kan opslaan is me ook iets anders opgevallen.
Eerder drukte ik op de travel assist knop op het stuur(rechtsboven) waarna de huidige snelheid als ACC waarde werd overgenomen en travel assist geactiveerd werd. Na de update wordt er geswitcht tussen ACC en Travel-assist als ik op deze knop druk en lijkt hij niet te activeren en ook niet de ACC aan te zetten op de huidige snelheid. Is dit normaal?
Ook zie ik nog niet het voordeel naar sneller laden, vorige week met soc 15 % aan de snellader maar ging niet hoger dan 110 kw,/h ook van de week na 5 min al terug naar 44kw/h. Of dit aan de huidige buitentemperatuur ligt weet ik niet. Maar vooralsnog niet echt blij met deze update.
Er staat een optie voor Enyaq systeem upgrade oid in hun planner en ze hadden/hebben 23 september een slot beschikbaar.BeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:57:
[...]
Dat staat in de online planner inderdaad. Bij TB stond ook 26 september maar dat klopt dus niet.
Via online planner was ook maar een kwartier ingepland vandaar dat ik contact op moest nemen.
Ik heb zelf de planner gebruikt en mijne is daar 12de geweest (opgehaald/ retour gebracht en vervangend vervoer). Persoonlijk zou ik er geen rit langer dan 30 min voor over hebben gehad. Veel blah blah voor weinig.
De chauffeur vertelde me dat hij naar eerder Friesland was gereden om een Enyaq op te halen….
Dit vind ik ook echt irritant. Heb het normale welkomstscherm en afsluitscherm uit kunnen zetten met obd maar heeft iemand een idee hoe je dat nieuwe welkomstscherm uitzet waar je moet bevestigen dat jij de bestuurder ben na de ME3 update?D.deJong schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:09:
Het welkomstscherm is wel vreselijk irritant.
Verder weinig klachten. Nou ja na update gaf ineens mijn airco storing. Blijkt een sensor van koolstofdioxide te zijn. Was daarvoor niet maar oke heeft niet met de update te maken was puur toeval🤔
En ohja je kan nu met obd het comfort knipperen ook naar 5 zetten ipv 3 dus das ook opgelost.
Deze schijn je aan te kunnen passen via obd door het aanpassen van de tijd dat het scherm zo in beeld blijft, schijnt ook naar 1 sec te kunnen.Kokkie81 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:41:
[...]
Dit vind ik ook echt irritant. Heb het normale welkomstscherm en afsluitscherm uit kunnen zetten met obd maar heeft iemand een idee hoe je dat nieuwe welkomstscherm uitzet waar je moet bevestigen dat jij de bestuurder ben na de ME3 update?
Verder weinig klachten. Nou ja na update gaf ineens mijn airco storing. Blijkt een sensor van koolstofdioxide te zijn. Was daarvoor niet maar oke heeft niet met de update te maken was puur toeval🤔
En ohja je kan nu met obd het comfort knipperen ook naar 5 zetten ipv 3 dus das ook opgelost.
Mijn conclusie is dat deze berekend wordt op basis van het verbruik in het verleden? Want op de heen reis zat hij er ongeveer 4% naast(best veel op een ritje van 60km) en op de terugreis was het precies zoals voorspeld bij het wegrijden.
Nog iets anders wat mij opviel is dat ik via de app gisteren een melding kreeg dat ik een motor storing zou hebben, in de auto was niets te zien. Zojuist heb ik de app weer geopend en is de storing hier ook weg
Thanks @D.deJong dat ga ik is opzoeken en proberen je hoort wel of het gelukt is.D.deJong schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:42:
[...]
Deze schijn je aan te kunnen passen via obd door het aanpassen van de tijd dat het scherm zo in beeld blijft, schijnt ook naar 1 sec te kunnen.
Uiteindelijk doen we allemaal maar wat
Nope, geen last van...BaseLine schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:23:
Meer mensen waarvan de app sinds vanochtend niet meer werkt? Of zou het aan mijn auto liggen.
[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde sinds vanmorgen. Ik heb nog oude software. Gebeurt wel vaker, tot nu toe elke keer vanzelf goed gekomen...BaseLine schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:23:
Meer mensen waarvan de app sinds vanochtend niet meer werkt? Of zou het aan mijn auto liggen.
[Afbeelding]
Yup hier ook dezelfde melding.BaseLine schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:23:
[Afbeelding]
Lost zich vanzelf wel weer op denk ik dan maar
let me know waar die zitKokkie81 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:01:
[...]
Thanks @D.deJong dat ga ik is opzoeken en proberen je hoort wel of het gelukt is.
Water-Escape
Sorry. Ja dat kan gewoon weer wat ik bij andere heb gelezen. Ik ga het zelf van het weekend weer proberen als ik tijd heb.GAEvakYD schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:02:
[...]
Dat is niet wat ik vroeg he. Ik weet dat ik alle aanpassingen kwijt ben. Maar meer dat of na de update de OBDeleven apps nog werken (opnieuw te activeren zijn). Maximale oplaadsnelheid kun je bijvoorbeeld tot 125kW instellen, terwijl na de ME3 update de max op 200 kW ligt.
Water-Escape
Dat is precies 160 op de GPS. De meter meet met twee maten: t/m de weergegeven 160 met afwijking (als in: 50 op de klok is 47 GPS), maar de laatste paar km/h lijkt hij toch iets van een GPS meting te hanteren.antonvh schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:14:
Autobahn. Hij doet dus meer dan 160. En het groene lijntje is niet eens helemaal vol.
[Afbeelding]
Vooral irritant bij heuvel af, hij remt op de 160 (164) gewoon bij. Typische softwarematige begrenzing.
ik kon het niet laten, zojuist alles weer geactiveerd via odb. geen probleem dus.GAEvakYD schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:02:
[...]
Dat is niet wat ik vroeg he. Ik weet dat ik alle aanpassingen kwijt ben. Maar meer dat of na de update de OBDeleven apps nog werken (opnieuw te activeren zijn). Maximale oplaadsnelheid kun je bijvoorbeeld tot 125kW instellen, terwijl na de ME3 update de max op 200 kW ligt.
Water-Escape
zou dit dan aan te passen zijninternetinfo schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:26:
[...]
Dat is precies 160 op de GPS. De meter meet met twee maten: t/m de weergegeven 160 met afwijking (als in: 50 op de klok is 47 GPS), maar de laatste paar km/h lijkt hij toch iets van een GPS meting te hanteren.
Vooral irritant bij heuvel af, hij remt op de 160 (164) gewoon bij. Typische softwarematige begrenzing.
Water-Escape
Great, dank je.water_escape schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:32:
[...]
ik kon het niet laten, zojuist alles weer geactiveerd via odb. geen probleem dus.
Nu mag ik een Enyaq clever IV60 kiezen via het werk.
Wat is de werkelijke range ongeveer van deze versie in de winter en in de zomer?
Thanks.
https://cc.skoda-auto.com...xtraequipments%7Cservices
Hangt een beetje af van je rechtervoet en het soort ritten en hoe streng die ‘winter’ is. Maar reken in de winter grofweg op 270 en zomers 360 ongeveer.Dennis__ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:10:
Mijn vrouw heeft zo een Octavia combi IV PHEV gekregen van het werk en we zijn er zeer tevreden van.
Nu mag ik een Enyaq clever IV60 kiezen via het werk.
Wat is de werkelijke range ongeveer van deze versie in de winter en in de zomer?
Thanks.
https://cc.skoda-auto.com...xtraequipments%7Cservices
Ik kom meer in de buurt van 240 en 310, meer is zeker haalbaar als je voet wat lichter isMartinique schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:41:
[...]
Hangt een beetje af van je rechtervoet en het soort ritten en hoe streng die ‘winter’ is. Maar reken in de winter grofweg op 270 en zomers 360 ongeveer.
Edit: 100% laden
De vraag is hoe vol ga je hem laden? Tot de aanbevolen 80%? En rij je meer snelweg dus hogere snelheden of meer in stad/dorp/80 km wegen. Ik zit op zo'n 240 met tot 80% laden.Daan_P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:28:
[...]
Ik kom meer in de buurt van 240 en 310, meer is zeker haalbaar als je voet wat lichter is
Anders mag je mij aan het overzicht toevoegen voor regio Limburg. @Trackerfire
Water-Escape
240km in de zomer is wel heel weinigsparks schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
[...]
De vraag is hoe vol ga je hem laden? Tot de aanbevolen 80%? En rij je meer snelweg dus hogere snelheden of meer in stad/dorp/80 km wegen. Ik zit op zo'n 240 met tot 80% laden.
Voor mij zou het geen autosnelweg zijn naar het werk. Vooral wegen waar je 80 mag rijden.
Dan kan ik misschien beter de Renault- E-tech kiezen die heeft een range van 470km.
Een heatpump haalt dit iets uit?
80 wegen zijn ideaal voor je range, rijwind weerstand is dan minder funest dan bij +100.Dennis__ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:20:
[...]
240km in de zomer is wel heel weinig
Voor mij zou het geen autosnelweg zijn naar het werk. Vooral wegen waar je 80 mag rijden.
Dan kan ik misschien beter de Renault- E-tech kiezen die heeft een range van 470km.
Warmtepomp is al veel over geschreven, zoek maar eens in dit en het vorige deel. Volgens mij is de conclusie dat het vooral in koude klimaten interessant wordt, Noorwegen ofzo. Onze winters zijn er te zacht voor.
Is die 470 realistisch? Heb me er verder niet in verdiept maar dat zou de WLTP kunnen zijn, die ga je in de praktijk dan maar zeer zelden halen…
Succes met je zoektocht en het wachten!
Die 240 is in de winter. In de zomer kom ik rond de 280 - 300 uit, weer tot 80% laden.Dennis__ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:20:
[...]
In de praktijk goed bruikbaar, ik laad voor 90% thuis.
En ik heb een warmtepomp, maar die haalt weinig uit.
Gewoon even de daadwerkelijke range vergelijken op EV-database. Dat komt heel dicht bij de werkelijkheidDennis__ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:20:
[...]
Gewoon de IV80 pakken. Zomer en winter gewoon lekker stevig kunnen blijven doorrijden en altijd voldoende range voor een dagje touren door NL.macmellow schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:39:
[...]
Gewoon even de daadwerkelijke range vergelijken op EV-database. Dat komt heel dicht bij de werkelijkheid
Kost je wel 'gewoon' even 6k. Ik rij een dag in de week 300km retour met een IV60 en dat lukt me tot nu toe altijd met één lading. In de winter misschien niet, maar kan gelukkig op locatie laden en anders even een paar minuten onderweg.Maat28 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:04:
[...]
Gewoon de IV80 pakken. Zomer en winter gewoon lekker stevig kunnen blijven doorrijden en altijd voldoende range voor een dagje touren door NL.
Die 470 kilometer is WLTP, dat haalt je niet. Als je hier kijkt zie je dat het verschil tussen de Renault en Skoda niet zo groot is (hier de link voor de Skoda om te vergelijken).Dennis__ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:20:
[...]
Skoda | Renault | |
stad winter | 320 km | 335 km |
snelweg winter | 235 km | 260 km |
combi winter | 275 km | 305 km |
stad zomer | 480 km | 540 km |
snelweg zomer | 300 km | 335 km |
combi zomer | 375 km | 420 km |
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
En het bereik van de Enyaq zou met de ME3 update zelfs nog iets groter zijn, vanwege geoptimaliseerde accuprestaties. Iemand daar overigens al ervaring mee? Is dit een merkbaar verschil?MerijnB schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:44:
[...]
Die 470 kilometer is WLTP, dat haalt je niet. Als je hier kijkt zie je dat het verschil tussen de Renault en Skoda niet zo groot is (hier de link voor de Skoda om te vergelijken).
Skoda Renault stad winter 320 km 335 km snelweg winter 235 km 260 km combi winter 275 km 305 km stad zomer 480 km 540 km snelweg zomer 300 km 335 km combi zomer 375 km 420 km
Ik mag kiezen tussen deze 3 wagens met heatpump + opties.MerijnB schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:44:
[...]
Die 470 kilometer is WLTP, dat haalt je niet. Als je hier kijkt zie je dat het verschil tussen de Renault en Skoda niet zo groot is (hier de link voor de Skoda om te vergelijken).
Skoda Renault stad winter 320 km 335 km snelweg winter 235 km 260 km combi winter 275 km 305 km stad zomer 480 km 540 km snelweg zomer 300 km 335 km combi zomer 375 km 420 km
Skoda Enyaq iV 60 179PK (de ruimste)
Renault Megane E-Tech EV60 130pk (beste range)
Mercedes EQA 250 190PK (duurste)
Zal een moeilijke keuze worden zeker met de levertijden
Iets met appels en peren...Dennis__ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:40:
[...]
Ik mag kiezen tussen deze 3 wagens met heatpump + opties.
Skoda Enyaq iV 60 179PK (de ruimste)
Renault Megane E-Tech EV60 130pk (beste range)
Mercedes EQA 250 190PK (duurste)
Zal een moeilijke keuze worden zeker met de levertijden
Ik kan de aangegeven tijd niet vinden dus als je een optie heb waar die staat of hoe het heet is die welkom. Het welkomstscherm kun je alleen aan of uit zetten en exit scherm kun je wel tijd instellen maar dat heeft helaas geen invloed op de nieuwe online welkomstschermD.deJong schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:42:
[...]
Deze schijn je aan te kunnen passen via obd door het aanpassen van de tijd dat het scherm zo in beeld blijft, schijnt ook naar 1 sec te kunnen.
Ik zal de vraag daar eens uit zetten, dat is voor hun ook eens wat anders dan de gemiddelde Facebook klager over het bereik en alle kleine bugs.
[ Voor 19% gewijzigd door D.deJong op 23-09-2022 05:28 ]
Daarnaast krijg ik usb gestuurde android auto niet aan het werk, alleen draadloos.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Maar sinds enkele dagen heb ik nu ook geregeld meldingen dat de deuren niet op slot zijn of zelfs dat de deuren open staan. Het status scherm in de app geeft dat ook aan. Maar ik ben het telkens gaan nakijken en de deuren zijn allemaal gesloten en op slot.
Hebben jullie dat ook al meegemaakt?
/f/image/sCm3AarJkJwXCZjtTg392ZIg.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al 2x een melding (push notificatie) gehad dat de ramen niet goed dicht zaten. Terug naar de auto gewandeld en ze stonden inderdaad nog een paar MM open... In mijn geval klopte het dus en was ik blij dat het even gemeld werd.. (ME3)virtualj schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:05:
Ik krijg geregeld meldingen van de MySkoda app dat de Air Conditioning klaar is terwijl ik helemaal niets zelf heb gestart of heb ingepland. Ik heb hier op het forum nog meldingen van gezien dus het lijkt een vaak voorkomend probleem.
Maar sinds enkele dagen heb ik nu ook geregeld meldingen dat de deuren niet op slot zijn of zelfs dat de deuren open staan. Het status scherm in de app geeft dat ook aan. Maar ik ben het telkens gaan nakijken en de deuren zijn allemaal gesloten en op slot.
[Afbeelding]
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Via ODB kun je instellen dat de laatste keuze onthouden wordt. Dus als je hem uit zet in de instellingen wordt dat vervolgens onthouden.Wilde schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:18:
Is er een manier, via ODB of otherwise,
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ja via OBDEleven is dat een optie. Heb ik ook gedaan, heerlijk. Schrik mij niet dagelijks kapot op een 60 weg als het auto plots hard begint te sturen. Volgens mij is het officieel verplicht om aan te hebben staan, daarom maken auto fabrikanten het ook zo dat hij na elke stop/start weer default aan staat. Ik vermoed dat je dus zelfs in overtreding bent als je het default uit zet. Maar ja, piesen tegen een boom mag officieel ook niet.Wilde schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:18:
Is er een manier, via ODB of otherwise, om Laneassist per default uit te zetten? Blijkbaar rijd ik te onrustig voor het systeem. Ik wordt een beetje moe van die rukjes aan het stuur steeds en ziet het liever gewoon aan als ik er behoefte aan heb (en default uit dus)
[ Voor 23% gewijzigd door GAEvakYD op 23-09-2022 11:03 ]
Ja het moet wel in het leasebudget passen idd. Maar sommige zie ik stuntelen dat het perse een sport line oid moet zijn en dan een kleine accu gaan rijden met de nodige range beperkingen. Maarja het is maar waar de voorkeur ligt. Ik rij liever ook in de winter zonder tussenstops van de haag naar het oosten met ruim 130km/u op de teller zonder gedoe.macmellow schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:07:
[...]
Kost je wel 'gewoon' even 6k. Ik rij een dag in de week 300km retour met een IV60 en dat lukt me tot nu toe altijd met één lading. In de winter misschien niet, maar kan gelukkig op locatie laden en anders even een paar minuten onderweg.
Ik begrijpt 't hele systeem soms ook niet. Vanmorgen op de A28 bij Amersfoort op de linker (iets versmalde strook) bleef ie maar pingpongen/corrigeren omdat ik schijnbaar te dicht tegen de linkerstrook aan zat. Vervolgens begint ie te piepen met de melding "emergency assyst actief, status bestuurder onbekend" en begint ie op de rem te trappen.. Tja misschien kom ik soms slaperig over in de auto, maar dat sloeg echt nergens op. Het wordt dan een last ipv een hulp, vind ik. Ik ga maar op zoek naar een ODB device. dank je.GAEvakYD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:03:
[...]
Ja via OBDEleven is dat een optie. Heb ik ook gedaan, heerlijk. Schrik mij niet dagelijks kapot op een 60 weg als het auto plots hard begint te sturen. Volgens mij is het officieel verplicht om aan te hebben staan, daarom maken auto fabrikanten het ook zo dat hij na elke stop/start weer default aan staat. Ik vermoed dat je dus zelfs in overtreding bent als je het default uit zet. Maar ja, piesen tegen een boom mag officieel ook niet.
Let op dat je wel OBDeleven device komt. Alle andere OBD devices kun je alleen mee uitlezen en geen aanpassingen doen.Wilde schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:06:
[...]
Ik begrijpt 't hele systeem soms ook niet. Vanmorgen op de A28 bij Amersfoort op de linker (iets versmalde strook) bleef ie maar pingpongen/corrigeren omdat ik schijnbaar te dicht tegen de linkerstrook aan zat. Vervolgens begint ie te piepen met de melding "emergency assyst actief, status bestuurder onbekend" en begint ie op de rem te trappen.. Tja misschien kom ik soms slaperig over in de auto, maar dat sloeg echt nergens op. Het wordt dan een last ipv een hulp, vind ik. Ik ga maar op zoek naar een ODB device. dank je.
Buiten de bebouwde kom mag je gewoon piesen tegen een boom!GAEvakYD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:03:
[...]
Ja via OBDEleven is dat een optie. Heb ik ook gedaan, heerlijk. Schrik mij niet dagelijks kapot op een 60 weg als het auto plots hard begint te sturen. Volgens mij is het officieel verplicht om aan te hebben staan, daarom maken auto fabrikanten het ook zo dat hij na elke stop/start weer default aan staat. Ik vermoed dat je dus zelfs in overtreding bent als je het default uit zet. Maar ja, piesen tegen een boom mag officieel ook niet.
Heb overigens nooit echt last van de lane assist tenzij ik echt niet oplet.
ja helaas ook veel meldingen en ook weer storingen nu het wat kouder weer is.virtualj schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:05:
Ik krijg geregeld meldingen van de MySkoda app dat de Air Conditioning klaar is terwijl ik helemaal niets zelf heb gestart of heb ingepland. Ik heb hier op het forum nog meldingen van gezien dus het lijkt een vaak voorkomend probleem.
[Afbeelding]
Ook als je stuurverwarming aanzet vliegen de travel assist foutmeldingen er weer in.
Mijn S20 FE 5G laadt prima, zowel kabel als draadloos, maar daar moet ik bij vermelden dat mijn draadloze lader naderhand zelf ingebouwd is (dus niet de fabrieksversie); zie een hele tijd geleden op dit forum.Oggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:52:
Iemand het USB laadprobleem met telefoons maar ook draadloos weten op te lossen? Mijn galaxy s20+ 5g wil eigenlijk niet opladen...
Daarnaast krijg ik usb gestuurde android auto niet aan het werk, alleen draadloos.
Verder hebben meerdere mensen gerapporteerd dat Samsung laadproblemen opgelost zijn als zij "snel laden" uitzetten op hun telefoon.
Kom ik daar, hebben ze een Fabia voor mij klaar staan. Gelukkig hoefde ik vandaag maar 30 kilometer te rijden, maar dit gaan we volgende keer anders doen.
:strip_exif()/f/image/FS708DmNGyKtAo67os3JjOlB.jpg?f=fotoalbum_large)
Been zit klem tussen het plastic en het stuur en ik kan net mijn enkel bewegen om gas te geven. Als ik in deze toestand een ongeluk krijg is dat been er niet best aan toe. Weer een leer voor de volgende keer dus.
Dat klinkt bekend vorige keer wilde ze mij een micra meegeven ja dat werkt niet met meerdere server die vervoerd moeten worden.GAEvakYD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:09:
Bij Pouw Deventer zijn ze ook wel creatief met het regelen van vervangend vervoer. Vandaag de Me3 update en ik had aangegeven gelijkwaardig vervangend vervoer te willen, desnoods met bijbetaling. Vanwege mijn lengte van 2m03 is dat vaak wel noodzakelijk.
Kom ik daar, hebben ze een Fabia voor mij klaar staan. Gelukkig hoefde ik vandaag maar 30 kilometer te rijden, maar dit gaan we volgende keer anders doen.
[Afbeelding]
Been zit klem tussen het plastic en het stuur en ik kan net mijn enkel bewegen om gas te geven. Als ik in deze toestand een ongeluk krijg is dat been er niet best aan toe. Weer een leer voor de volgende keer dus.
Jammer dat als je bij de afspraak het aan geeft ze het gewoon niet doen of contact opnemen als het niet mogelijk is zo sta je in de ochtend bij de dealer kostbare tijd te verdoen.
Inderdaad. Ik weet dat al die leasecontracten enorm uitgeknepen zijn. Vandaar dat ik bewust gekozen had voor de optie: "Ja, ik wil graag gelijkwaardig vervangend vervoer tegen dagtarief.".mibkiller schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:49:
[...]
Dat klinkt bekend vorige keer wilde ze mij een micra meegeven ja dat werkt niet met meerdere server die vervoerd moeten worden.
Jammer dat als je bij de afspraak het aan geeft ze het gewoon niet doen of contact opnemen als het niet mogelijk is zo sta je in de ochtend bij de dealer kostbare tijd te verdoen.
Ik hoop echt dat ze zo nog bellen en ik de auto kan ophalen. Anders moet ik morgen met deze auto en 3 voetballende pubers gaan rijden.
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 24-09-2022 14:31 ]
Roep maar, welke regio zit je?Wilde schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:06:
[...]
Ik begrijpt 't hele systeem soms ook niet. Vanmorgen op de A28 bij Amersfoort op de linker (iets versmalde strook) bleef ie maar pingpongen/corrigeren omdat ik schijnbaar te dicht tegen de linkerstrook aan zat. Vervolgens begint ie te piepen met de melding "emergency assyst actief, status bestuurder onbekend" en begint ie op de rem te trappen.. Tja misschien kom ik soms slaperig over in de auto, maar dat sloeg echt nergens op. Het wordt dan een last ipv een hulp, vind ik. Ik ga maar op zoek naar een ODB device. dank je.
Water-Escape
Ik ben net geweest bij (kleine) Skoda dealer Goossens in Hapert. ME3 netjes doorgevoerd.BeaM-R schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:14:
Ik had niet de indruk dat het erg druk met updates was….
SJoepie
Ah, de welbekende zaterdagfamilieGAEvakYD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:57:
[...]
Inderdaad. Ik weet dat al die leasecontracten enorm uitgeknepen zijn. Vandaar dat ik bewust gekozen had voor de optie: "Ja, ik wil graag gelijkwaardig vervangend vervoer tegen dagtarief.".
Ik hoop echt dat ze zo nog bellen en ik de auto kan ophalen. Anders moet ik morgen met deze auto en 3 voetballende pubers gaan rijden.
Ik heb dezelfde telefoon. Hij stopt altijd na een halve minuut met laden. Ik heb het opgegeven en ik heb er een "imoshion powerbank 20.000 mah" tussen gehangen. Die laadt prima op via usb-c van de enyaq, en hij kan de telefoon laden terwijl hij zelf ook oplaadt bij de auto. Die powerbank ligt nu in het telefoonvak met mijn telefoon er bovenop, de telefoon in de powerbank en de powerbank in de enyaq.Oggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:52:
Iemand het USB laadprobleem met telefoons maar ook draadloos weten op te lossen? Mijn galaxy s20+ 5g wil eigenlijk niet opladen...
Android Auto met draad heb ik nooit aan de praat gekregen.
Dat laatste had ik ooit gemeld maar het werkte 1 dag en daarna niet meer. Geen idee waarom het 1x werkte, maar het was voor mij dus geen oplossing. (Galaxy S20+ 5G)dingo35 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:05:
[...]
Mijn S20 FE 5G laadt prima, zowel kabel als draadloos, maar daar moet ik bij vermelden dat mijn draadloze lader naderhand zelf ingebouwd is (dus niet de fabrieksversie); zie een hele tijd geleden op dit forum.
Verder hebben meerdere mensen gerapporteerd dat Samsung laadproblemen opgelost zijn als zij "snel laden" uitzetten op hun telefoon.
Ik heb de Enyaq daar destijds gehaald, maar woon zelf in Friesland, en heb dan ook al een afspraak staan voor ergens eind oktober van Van Den Brug.
Maar vind het wel hele nette service van A-Point moet ik zeggen.
Donderdag afspraak bij de garage. Ze spraken een nog een software update, ook al heb ik van bij de aflevering (nog geen maand geleden
Nog iemand ervaring mee of iets anders dat ik in tussentijd kan proberen?
Klinkt bekend helaas, bij Pouw moet je niet voor de after sales zijn. Gelukkig woon en werk ik in Deventer dus pak ik tot nu toe meestal één van die gekke oranje fietsen die ze hebben staan, maar dat moet je natuurlijk wel net zo uitkomen.GAEvakYD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:09:
Bij Pouw Deventer zijn ze ook wel creatief met het regelen van vervangend vervoer. Vandaag de Me3 update en ik had aangegeven gelijkwaardig vervangend vervoer te willen, desnoods met bijbetaling. Vanwege mijn lengte van 2m03 is dat vaak wel noodzakelijk.
Hmm, moet zeggen dat ik die ervaring niet heb. Mijn Enyaq komt niet bij Pouw Deventer vandaan, maar ik krijg tot nu toe prima service van hun!internetinfo schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:20:
[...]
Klinkt bekend helaas, bij Pouw moet je niet voor de after sales zijn. Gelukkig woon en werk ik in Deventer dus pak ik tot nu toe meestal één van die gekke oranje fietsen die ze hebben staan, maar dat moet je natuurlijk wel net zo uitkomen.
Het werd uiteindelijk nog veel gekker met Pouw Deventerbasmq schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:22:
[...]
Hmm, moet zeggen dat ik die ervaring niet heb. Mijn Enyaq komt niet bij Pouw Deventer vandaan, maar ik krijg tot nu toe prima service van hun!
1645 maar eens gebeld of de update klaar was en ik mijn Enyaq kon ophalen. Kreeg ik de reactie dat hij niet klaar was en ze vergeten waren mij te bellen.
Aangegeven dat het vervangend vervoer waar ik in de ochtend al over geklaagd had, maar die voor 1 simpel ritje voldoende was, nu wel echt een probleem zou worden. In die Fabia kon ik niet zaterdag een aantal pubers vervoeren richting de voetbal, op zondag voor een familierit van 150km en maandag ook veel (300-400) werk kilometers moest maken. De medewerker zou het oplossen en moest even wat bellen, ik zou worden teruggebeld.
17:30 maar vast naar de dealer gereden omdat ik zag dat ze 18:00 dicht zouden gaan. Ondertussen niets meer gehoord over een oplossing. Toen maar gebeld naar Pouw en kreeg te horen dat iedereen al naar huis was.

Zaterdag 09:30 werd ik gebeld door Pouw volkswagen. Skoda zou niet bereikbaar zijn op zaterdag en als ruimte echt een probleem was, dan kon ik alleen een Octavia krijgen. Ik werd duidelijk in de hoek gezet al zeurende klant. Die moest ik wel zelf komen halen overigens. Geen heel probleem, maar toch 30 min heen en 30 min terug. Uiteindelijk maar gedaan, en die Octavia meegenomen. Daar heb ik gelukkig al veel meer ruimte in.
Nu maar hopen dat maandag mijn Enyaq gereed is. Dat zou dan voorlopig mijn laatste keer Pouw zijn. Wat een ongelijke klote dienstverlening hebben ze daar zeg. Ik ben principieel genoeg om daar voorlopig niet terug te komen.
Ik vraag me af of het toeval was toen iedereen al maar huis was toen jij er aan kwam..GAEvakYD schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:12:
[...]
Het werd uiteindelijk nog veel gekker met Pouw Deventer
1645 maar eens gebeld of de update klaar was en ik mijn Enyaq kon ophalen. Kreeg ik de reactie dat hij niet klaar was en ze vergeten waren mij te bellen.
Aangegeven dat het vervangend vervoer waar ik in de ochtend al over geklaagd had, maar die voor 1 simpel ritje voldoende was, nu wel echt een probleem zou worden. In die Fabia kon ik niet zaterdag een aantal pubers vervoeren richting de voetbal, op zondag voor een familierit van 150km en maandag ook veel (300-400) werk kilometers moest maken. De medewerker zou het oplossen en moest even wat bellen, ik zou worden teruggebeld.
17:30 maar vast naar de dealer gereden omdat ik zag dat ze 18:00 dicht zouden gaan. Ondertussen niets meer gehoord over een oplossing. Toen maar gebeld naar Pouw en kreeg te horen dat iedereen al naar huis was.![]()
![]()
![]()
Toch vrij stevig en duidelijk aangegeven dat dit echt schandalig is. De vrouw aan de telefoon kon er niets aan doen, dus heb ik mijn frustraties meer op haar collega's en het proces gegooid. Ik zou zaterdagochtend worden teruggebeld.
Zaterdag 09:30 werd ik gebeld door Pouw volkswagen. Skoda zou niet bereikbaar zijn op zaterdag en als ruimte echt een probleem was, dan kon ik alleen een Octavia krijgen. Ik werd duidelijk in de hoek gezet al zeurende klant. Die moest ik wel zelf komen halen overigens. Geen heel probleem, maar toch 30 min heen en 30 min terug. Uiteindelijk maar gedaan, en die Octavia meegenomen. Daar heb ik gelukkig al veel meer ruimte in.
Nu maar hopen dat maandag mijn Enyaq gereed is. Dat zou dan voorlopig mijn laatste keer Pouw zijn. Wat een ongelijke klote dienstverlening hebben ze daar zeg. Ik ben principieel genoeg om daar voorlopig niet terug te komen.
Je zal maar een paar dagen in een Fabia moeten rondrijden zeg. Belachelijk!
Leuk zo'n cynische post, maar als je had teruggelezen zag je dat ik 2m05 lang ben en dit meer problemen geeft dan je zou denken.Pimmr schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:56:
[...]
Ik vraag me af of het toeval was toen iedereen al maar huis was toen jij er aan kwam..
Je zal maar een paar dagen in een Fabia moeten rondrijden zeg. Belachelijk!
Normaal en veilig rijden zat er voor mij in die Fabia niet in. Mijn been zat klem tussen het stuur en het bodywork. Gas geven lukte net als ik mijn been klem zette tussen het stuur en dan mijn enkel bewoog. Normaal naar voren kijken door de voorruit lukt ook niet. Met de stoel in de onderste stand kijk ik nog tegen de zonneklep aan, dus constant voorover gebogen.
Maar goed, komt ook wel weer goed. Er zijn ergere dingen inderdaad.
Dit probleem had ik recent ook, maar na een nacht stil gestaan te hebben op onze oprit, deed hij het de volgende dag gewoon weer.dvx76 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:33:
Deze week heeft mijn infotainment scherm het opgegeven. Blijft helemaal donker nu. Geen radio, geen instellingen. Achteruitrijcamera werkt wel. Tips uit dit topic geprobeerd, 30+ seconden aan/uit knop, zekeringen 19, 30 en 46 er uit. Geen resultaat.
Donderdag afspraak bij de garage. Ze spraken een nog een software update, ook al heb ik van bij de aflevering (nog geen maand geleden) ME3 ...
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Zoek even in deel 1 op '5F'. Ik heb dit ook gehad, en er moest bij mij een module vervangen worden die het entertainment aanstuurt.dvx76 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:33:
Deze week heeft mijn infotainment scherm het opgegeven. Blijft helemaal donker nu. Geen radio, geen instellingen. Achteruitrijcamera werkt wel. Tips uit dit topic geprobeerd, 30+ seconden aan/uit knop, zekeringen 19, 30 en 46 er uit. Geen resultaat.
Donderdag afspraak bij de garage. Ze spraken een nog een software update, ook al heb ik van bij de aflevering (nog geen maand geleden) ME3 ...
Dit topic is gesloten.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.