Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.010.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 11:54
Wilde schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:50:
[...]

Ik heb dit zojuist weten te verhelpen door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.. Verkeersinformatie wordt nu direct getoond. Best weird allemaal. Hopelijk wordt de navi update (hij blijft steken op 22.6) nu ook doorgevoerd
Mijn auto is afgeleverd met ME3 maar met navi 21.7? Hoe werken die navi updates precies? is dat OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:47
shinzo1984 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:19:
[...]

Mijn auto is afgeleverd met ME3 maar met navi 21.7? Hoe werken die navi updates precies? is dat OTA?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 20:04
Ik heb al een hele tijd een probleem met Flitsmeister op mijn android telefoon en de spraak assistent van de Enyaq.
Iedere keer dat Flitsmeister een spraakmelding geeft, zoals: "Let op, linker rijstrook afgesloten", blijft de spraak assistent actief / bezet. Als ik daarna het volume van het mediasysteem wil veranderen dan kan ik alleen het volume van de spraak assistent veranderen. Om dit op te lossen moet ik dan op het stuur op het knopje van de spraak assistent klikken, en daarna op het infotainment scherm op het kruisje klikken. Daarna kan ik weer gewoon het volume regelen van de radio e.d.

Zijn er meer mensen met dit probleem die er een oplossing voor hebben? FM updaten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 15:33
water_escape schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:
Gezien het September is, zijn er mensen die inmiddels de 3.0 update hebben gekregen?
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.

Mijn terugroep staat ingepland voor 11 oktober en ben benieuwd of het wat kleine bugs oplost. Had toevallig gisteren voor het eerst dat het scherm volledig zwart bleef. Vanmorgen functioneerde alles weer naar behoren.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Update ivm schildpadje terwijl batterij nog voldoende vol zit (>50%): software update heeft dit niet verholpen. Dealer heeft probleem zelf kunnen uitlokken bij warm weer en snelladen. Alle gegeven nu doorgestuurd naar fabriek om eventueel herstel te kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Robh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:12:
[...]

Is er de zgn. Easy entrance toegevoegd (bij electrische berijders stoel)?
Niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:34:
[...]

Kan je hem nu ook op afstand open doen?
Nee, alleen de status kan je in de app zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC_MY0mHWJ1YeIxlT0VAjlNn6t4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeQ61ZIubXgbHrkxBnyZigaw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik ben ook wel benieuwd wanneer ik benaderd word voor de ME3 update door de dealer (Pouw Deventer). Afgelopen jaar paar keer gevraagd, incl paar weken geleden na het persbericht. Ik zou wat horen zodra het zou kunnen, na het 12v accu logistiek probleem was opgelost. We zijn nu al weer eventjes verder en ik lees hier ook veel geluksvogels.

Maar goed, er zijn ergere dingen. Ik ben stiekem wel benieuwd wanneer ze zelf eens gaan bellen. Met dit soort dingen verlang ik soms nog wel eens naar mijn Tesla. Die was op IT vlak echt top, maar was kwa auto echt een gehorig hok en de Enyaq is heerlijk ruim en lekker hoge instap.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:45:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer ik benaderd word voor de ME3 update door de dealer (Pouw Deventer). Afgelopen jaar paar keer gevraagd, incl paar weken geleden na het persbericht. Ik zou wat horen zodra het zou kunnen, na het 12v accu logistiek probleem was opgelost. We zijn nu al weer eventjes verder en ik lees hier ook veel geluksvogels.

Maar goed, er zijn ergere dingen. Ik ben stiekem wel benieuwd wanneer ze zelf eens gaan bellen. Met dit soort dingen verlang ik soms nog wel eens naar mijn Tesla. Die was op IT vlak echt top, maar was kwa auto echt een gehorig hok en de Enyaq is heerlijk ruim en lekker hoge instap.
Of je wacht niet tot ze je bellen en plant zelf je afspraak in. De eerst mogelijke afspraak in Deventer is 23-9:

https://www.pouw.nl/werkplaatsplanner

(Zelf ook gedaan, ik was nog niet benaderd, collega die z’n wagen een half jaar eerder had al wel. Dus dat uitnodigen doen ze waarschijnlijk in batches. Maar ook zonder uitnodiging mag je inplannen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinique op 07-09-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinique schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:10:
[...]

Of je wacht niet tot ze je bellen en plant zelf je afspraak in. De eerst mogelijke afspraak in Deventer is 23-9:

https://www.pouw.nl/werkplaatsplanner

(Zelf ook gedaan, ik was nog niet benaderd, collega die z’n wagen een half jaar eerder had al wel. Dus dat uitnodigen doen ze waarschijnlijk in batches. Maar ook zonder uitnodiging mag je inplannen.)
Wow, nondedju dat is handig. En ze kunnen die update gewoon op alle auto's knallen? Voorheen hadden ze nog een verhaal dat dat alleen kon als je VIN was vrijgegeven voor die update. Dus dat ze niet zo maar willekeurig mensen konden beloven. Dat klonk al als heel erg ongeloofwaardig.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:19:
[...]
Voorheen hadden ze nog een verhaal dat dat alleen kon als je VIN was vrijgegeven voor die update.
Volgens mij als je VIN in deze ranges zit kan je gewoon de update ontvangen:

TMB___NY_MF006001 - 032502
TMB___NY_NF006001 - 050738

[ Voor 0% gewijzigd door MadFly op 07-09-2022 22:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
MadFly schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:26:
[...]

Volgens als je VIN in deze ranges zit kan je gewoon de update ontvangen:

Nope mijn VIN heeft een andere opbouw zie ik. Bouwjaar 29-06-2021
TMB___NY_MF012***

Ik heb wel gewoon een afspraak ingeschoten net. Ben benieuwd. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:38
GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:36:
[...]

TMB___NY_MF012***

Die valt dan toch in de eerst genoemde reeks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:36:
[...]

TMB___NY_MF012***

012xxx is toch tussen 006001 - 032502

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• goetfoud
Nu een dag van update me3 gebruik gemaakt.
Mijn 1e indruk;
Navi is zwaar geüpdate in positieve zin.
AR in HUD is prachtig geworden, meer navi info dat mooi word weergegeven.
Er is veel geklaagd over te harde geluid knipperlicht (Wat ik wel mee vond vallen). Dit teruggeschroefd naar minimaal geluid wat ik ontzettend irritant vind.
Verder vind ik het erg jammer dat je alles niet veel persoonlijker kunt maken, bijvoorbeeld pictogrammen, achtergrond etc. Anno 2022 beetje achterhaald wat mij betreft.
Positief is dat ik geen traffic assist storingsmelding meer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17
goetfoud schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:55:
...
Traffic of Travel assist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Oeps, travel bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinique schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:38:
[...]

012xxx is toch tussen 006001 - 032502
Ah oeps. Mijn fout.

• basmq
Goed om te weten. De mijne staat al 4 dagen bij de garage vanwege het Travel Assist probleem. ME3 is er in gezet, maar ze wilden hem nog een paar dagen houden om te testen. Hopen dat dat er nu inderdaad bij mij ook uit is dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met het Travel Assist probleem, bedoelen jullie daarmee dat de auto in toenemende mate (soms 10x in een minuut) piept en zegt dat Travel Assist momenteel niet inschakelbaar is? Ik word er helemaal gek van :|

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• basmq
P_de_B schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:39:
Met het Travel Assist probleem, bedoelen jullie daarmee dat de auto in toenemende mate (soms 10x in een minuut) piept en zegt dat Travel Assist momenteel niet inschakelbaar is? Ik word er helemaal gek van :|
Dat is wel mijn interpretatie ja. Dat doet (deed..?) mijn auto inderdaad.

Al bij de garage geweest?

• P_de_B
  • Niet online
basmq schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:43:
[...]

Dat is wel mijn interpretatie ja. Dat doet (deed..?) mijn auto inderdaad.

Al bij de garage geweest?
Ok, bij mij hetzelfde dus. Nog niet bij de garage geweest, nog geen tijd voor gehad. Maar het wordt sinds kort wel erger.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vond het wel grappig om te horen dat de werkplaats geen afspraak wilde maken op vrijdag voor de update. Want "als het niet werkt" zit je in het weekend zonder auto, En eigenlijk is het ook een beetje triest zo'n belangrijke update moet toch gewoon 200% getest zijn.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
rammes schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:54:
Ik vond het wel grappig om te horen dat de werkplaats geen afspraak wilde maken op vrijdag voor de update. Want "als het niet werkt" zit je in het weekend zonder auto, En eigenlijk is het ook een beetje triest zo'n belangrijke update moet toch gewoon 200% getest zijn.
Nochtans niets mis mee.
In de industrie doen we ook geen releases op vrijdag, net om diezelfde reden.
Hoe goed het ook getest is, murphy loert altijd om de hoek.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 15:47
Ik heb /had geen issues. De auto staat nu bij de dealer voor de ME3 update. Ben benieuwd.
Alleen helaas mijn ODBeleven aanpassingen kwijt straks, dus zelf ook weer aan de slag.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
MadFly schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:26:
[...]

Volgens mij als je VIN in deze ranges zit kan je gewoon de update ontvangen:

Heyyyyy, dat is handel! Ingepland voor 30-09 bij Pouw Deventer. Na reservering liep de datum alweer op naar 7-10 op de website, dus fijn als het 30-9 gefixt kan worden!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
P_de_B schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:45:
[...]

Ok, bij mij hetzelfde dus. Nog niet bij de garage geweest, nog geen tijd voor gehad. Maar het wordt sinds kort wel erger.
Ik wel (ook wel vrij laat overigens) en hij wist mij te vertellen dat ze waren gestopt met vervangen van stuurwielen omdat dat het probleem ook niet verhielp. Oftewel, of was (nog) geen oplossing.

Hopelijk is de update naar ME3 dan de oplossing voor die verschrikkelijk irritante probleem. Ik heb de laatste tijd ook weer steeds vaker deze storingsmelding (en dan inderdaad soms 10x per minuut).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
JanHenk schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:14:
[...]

Ik wel (ook wel vrij laat overigens) en hij wist mij te vertellen dat ze waren gestopt met vervangen van stuurwielen omdat dat het probleem ook niet verhielp. Oftewel, of was (nog) geen oplossing.

Hopelijk is de update naar ME3 dan de oplossing voor die verschrikkelijk irritante probleem. Ik heb de laatste tijd ook weer steeds vaker deze storingsmelding (en dan inderdaad soms 10x per minuut).
Weet niet of het gerelateerd is. Ik heb dit probleem 1 keer gehad. En dit was toen ik er een kar achter had met een 7 naar 13 polige verloopstekker.

Gelukkig was ik toen 50 meter van huis en toen ik thuis eenmaal de auto uit had gehad en weer aan ging was het probleem verholpen. Maar dat is bij mij ook de enige keer dat het zich heeft voorgedaan.

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Bij mij heeft het vervangen van het stuur toch zeker wel effect gehad!

Ik mag 15-09 komen voor de ME3 update. Ik had begin september al gebeld voor een afspraak maar er was toen nog niks over bekend bij Century Groningen waardoor de eerdere afspraak geannuleerd werd. Kreeg een paar dagen later ineens een afspraak via de mail dat het toch wel kon.

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Ik ga dit weekend denk ik TA maar even uitzetten via ODB11, kijken of dat het oplost. Dan maar even zonder.

• P_de_B
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:19:
[...]

Weet niet of het gerelateerd is. Ik heb dit probleem 1 keer gehad. En dit was toen ik er een kar achter had met een 7 naar 13 polige verloopstekker.
Ik heb geen trekhaak. Ik dacht dat het eerst te maken had met een vieze grille. Ik had het voor het eerst toen ik een kerkhof aan vliegen op mijn grille had. Nadat ik dat schoongemaakt had leek het beter, maar dat zal toeval geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
Slachtafval123 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:22:
[...]

...
Bij mij is het stuur ca. een half jaar geleden vervangen. Heeft maar een beperkte periode geholpen. Probleem is wel in één keer teruggekomen en leek de laatste tijd te verergeren.

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
basmq schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:16:
[...]

Bij mij is het stuur ca. een half jaar geleden vervangen. Heeft maar een beperkte periode geholpen. Probleem is wel in één keer teruggekomen en leek de laatste tijd te verergeren.
Ik denk dat er meerdere oorzaken/problemen tegelijk spelen.

Het vervangen van stuur heeft bij mij zeker geholpen, aangezien het probleem exact te reproduceren was door stuurverwarming aan te zetten en dan na 30sec irritante melding in kleine scherm.

Ik heb sinds een paar weken ook weer veel TA niet beschikbaar meldingen en het kan toeval zijn, maar het was meestal bij een temperatuur rond de 20 graden.
Zou fijn zijn als dit met update opgelost is.
Zou nog fijner zijn als de oorzaak helder zou zijn voor gebruikers, bijv welke sensor triggert de melding?
Ik zag laatst iets over HoD detectie dat via de spoelen van de stuurverwarming verloopt (of in ieder geval kan met een bepaalde chipset).
Een thermische relatie is dan nog niet zo gek.

• A3-D
Grappig, ik ben aan het overwegen om OBDeleven aan te kopen maar twijfel of ik het wel de moeite waard vind (aanschaf + credits).

In ieder geval leek de mirror dip me wel één van de handige opties om mijn 21" velgen te beschermen bij het achteruit file inparkeren. Blijkt dat ik deze optie al standaard heb...lol

Kwestie van de spiegel in de R stand zetten en achteruit rijden. Ik had de bediening van mijn spiegels altijd in het midden staan.

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 08-09-2022 17:26 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• water_escape
Auto is terug van de ME3 update. Dealer weet er nog niet veel van, maar goed geholpen.
Straks op weg naar huis eens kijken.

- Alle OBD aanpassing zijn idd weg (scandinavian achterlichten heeft dealer netjes aangezet weer voor mij, rest moet ik zelf doen)
- App is nog niet nieuw. Skoda servers lijken het moeilijk te hebben. Benieuwd wanneer die de nieuwe app features laat zien.

Vraag: Ik heb het idee dat de ACC nu NIET meer hervat door het stuur vast te pakken. Maar alleen als je een tikje gas geeft. Voorheen was dit WEL door het stuur vast te pakken. Dat zou wel een hele slechte zet zijn. Kan iemand dit bevestigen die ME3 heeft?

Water-Escape

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 14:19
water_escape schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:12:
Auto is terug van de ME3 update.

Vraag: Ik heb het idee dat de ACC nu NIET meer hervat door het stuur vast te pakken. Maar alleen als je een tikje gas geeft. Voorheen was dit WEL door het stuur vast te pakken. Dat zou wel een hele slechte zet zijn. Kan iemand dit bevestigen die ME3 heeft?
Dat zou inderdaad niet wenselijk zijn, is een heel fijne functie in files en bij stoplichten.

Heb je (af fabriek) Travel Assist?

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
internetinfo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:12:
[...]

Dat zou inderdaad niet wenselijk zijn, is een heel fijne functie in files en bij stoplichten.

Ik heb TA af fabriek en nog geen ME3, dit gedrag zie ik eens in de 10 tot 100x, in ieder geval al een keer of 5 gehad. Ik vermoed dat dit samenhangt met soms gebrekkige hod herkenning

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
Slachtafval123 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:22:
[...]

Ik mag 15-09 komen voor de ME3 update. Ik had begin september al gebeld voor een afspraak maar er was toen nog niks over bekend bij Century Groningen waardoor de eerdere afspraak geannuleerd werd. Kreeg een paar dagen later ineens een afspraak via de mail dat het toch wel kon.
Bij mij ook na vervangen stuur meldingen met 99% afgenomen, nu alleen nog op koude vochtige ochtenden na 500 meter een melding die na een paar minuten weer verdwijnt.
Afgelopen maandag ME3 update gehad, perfect verlopen en zeer tevreden met verbeterde software. Reservesleutel moest ik nabrengen die was noodzakelijk bij de update.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hier is ME3 update woensdag gestart maar ook vandaag helaas niet succesvol. Garage gaf aan dat dit vaker gebeurt is bij oa id4's. Gehele update is wel uitgevoerd maar sommige elementen zijn niet "goedgekeurd " waardoor gehele update dan opnieuw moet. PON moet VIN eerst weer vrijgeven voor ze opnieuw kunnen beginnen. Morgen nieuwe kans...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 20:12
goetfoud schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:55:
Nu een dag van update me3 gebruik gemaakt.
Mijn 1e indruk;
Navi is zwaar geüpdate in positieve zin.
AR in HUD is prachtig geworden, meer navi info dat mooi word weergegeven.
Er is veel geklaagd over te harde geluid knipperlicht (Wat ik wel mee vond vallen). Dit teruggeschroefd naar minimaal geluid wat ik ontzettend irritant vind.
Verder vind ik het erg jammer dat je alles niet veel persoonlijker kunt maken, bijvoorbeeld pictogrammen, achtergrond etc. Anno 2022 beetje achterhaald wat mij betreft.
Ja dat zachte knipperlicht, daar ben ik ook bang voor :) .

Ik ga een afspraak plannen bij een dealer dicht bij kantoor, die dealer dicht bij mijn huis heeft de update nog niet in hun online onderhoudsmodule. Zal eind oktober worden

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
FJP84 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:42:
[...]

Ja dat zachte knipperlicht, daar ben ik ook bang voor :) .
Mijn Enyaq is in mei dit jaar geleverd en heb dus nooit met de oude software gereden. Ik weet dus niet hoe extreem luid de knippers gestaan hebben maar kennelijk hebben sommigen gehoorschade opgelopen als ik de reacties lees want om nu te zeggen dat ze met de nieuwe software heel zacht staan kan ik ook niet zeggen. Vergeleken met onze andere nieuwe Seat Leon merk ik vrijwel geen verschil iig :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

jeroen1988! schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:33:
[...]

Mijn Enyaq is in mei dit jaar geleverd en heb dus nooit met de oude software gereden. Ik weet dus niet hoe extreem luid de knippers gestaan hebben maar kennelijk hebben sommigen gehoorschade opgelopen als ik de reacties lees want om nu te zeggen dat ze met de nieuwe software heel zacht staan kan ik ook niet zeggen. Vergeleken met onze andere nieuwe Seat Leon merk ik vrijwel geen verschil iig :?
het is een storm in een glas water.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
jeroen1988! schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:33:
[...]

Het verschil zal wellicht gewoon enorm groot zijn tussen het harde en het zachte, waardoor het zachte als te zacht zou overkomen.

Gehoorschade is idd overdreven, maar bij mijn testrit toen ik die knipperlichten aanzette was dat toch wel even een reactie van "wtf hoe luid staat die niet!".
Mijn eerste vraag aan de dealer na de testrit was meteen over het feit dat die knipperlichten hopelijk stiller konden. Toen scoorde de dealer al direct slechte punten door te zeggen dat dat geluid mechanisch is en daar dus niets aan kan gedaan worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
burlapp schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:56:
Hier is ME3 update woensdag gestart maar ook vandaag helaas niet succesvol. Garage gaf aan dat dit vaker gebeurt is bij oa id4's. Gehele update is wel uitgevoerd maar sommige elementen zijn niet "goedgekeurd " waardoor gehele update dan opnieuw moet. PON moet VIN eerst weer vrijgeven voor ze opnieuw kunnen beginnen. Morgen nieuwe kans...
heb je voorbeelden daarvan? Hoe weet je of het goed is gegaan?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
internetinfo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:12:
[...]

Nee ik heb geen TA. Die moet ik weer activeren :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Voor de overige die ME3 update hebben gehad... wat heb je gedaan om in de app de nieuwe opties te zien? Ik zie deze nog steeds niet...

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
water_escape schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:41:
Voor de overige die ME3 update hebben gehad... wat heb je gedaan om in de app de nieuwe opties te zien? Ik zie deze nog steeds niet...
App updaten of verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
goetfoud schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:46:
[...]

App updaten of verwijderen en opnieuw installeren.
Helaas...

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
Bij mij ook niet heb een iPhone, misschien alleen te zien op Android ?
Nu wel zichtbaar …….
Normaal positief ondanks klungelige app, registratie via het portal is echter ook een drama.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDUAbYRvo3Km9yA8bHto0hKN99Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/edk0ZbZ5zAxm3WXaAJHvbKR0.png?f=fotoalbum_large

Via de shop in de auto geactiveerd …

[ Voor 55% gewijzigd door frankdaan op 09-09-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Vandaag kreeg ik de bevestiging van mijn afspraak voor de ME3 update van mijn dealer (Maas Autogroep). Toen ik belde en zij vroegen of ik vervangend vervoer nodig had zei ik dat ik had begrepen van anderen dat bij deze terugroepactie (i.v.m. de 12v accu) een andere auto kosteloos beschikbaar wordt gesteld. Oke zeiden ze. Maar nu staat er toch "huurauto" in de bevestiging. :?

Ik had eerder al gemerkt dat Maas heel graag de klanten opzadeld met huurauto's. Zijn er hier mensen die dit herkennen? En zijn er wellicht andere dealers in de Randstad die hier meer relaxed mee omgaan?
Dat zou dan een alternatief kunnen zijn als ik bij een update / reparatie die dag echt een auto nodig heb. Uit ervaring weet ik dat je leenfietsen gratis meekrijgt, dus dat is het alternatief als ik gewoon thuis kan werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bram2700 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:42:
Vandaag kreeg ik de bevestiging van mijn afspraak voor de ME3 update van mijn dealer (Maas Autogroep). Toen ik belde en zij vroegen of ik vervangend vervoer nodig had zei ik dat ik had begrepen van anderen dat bij deze terugroepactie (i.v.m. de 12v accu) een andere auto kosteloos beschikbaar wordt gesteld. Oke zeiden ze. Maar nu staat er toch "huurauto" in de bevestiging. :?

Ik had eerder al gemerkt dat Maas heel graag de klanten opzadeld met huurauto's. Zijn er hier mensen die dit herkennen? En zijn er wellicht andere dealers in de Randstad die hier meer relaxed mee omgaan?
Dat zou dan een alternatief kunnen zijn als ik bij een update / reparatie die dag echt een auto nodig heb. Uit ervaring weet ik dat je leenfietsen gratis meekrijgt, dus dat is het alternatief als ik gewoon thuis kan werken. ;)
Aangezien de plaatselijke dealer bij mij in de buurt de update nog niet als optie in de afspraakplanner had staan, en telefonisch de boot ook nog aan het afhouden waren, heb ik ook bij Maas (in de buurt van kantoor) de update ingepland. Daar stond inderdaad dat er kosten verbonden zijn aan gelijkwaardig vervangend vervoer, echter zit dit (gelukkig) in mijn leasecontract (voor de zekerheid) nog even bij LM nagevraagd.

Volgens mij heb ik een airco check (perongeluk) toegevoegd. Van de week even bellen dat die niet hoeft.

1 november maar eens kijken hoe de update gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Auto is terug van de ME3 update. Dealer weet er nog niet veel van, maar goed geholpen.

- Alle OBD aanpassing zijn idd weg (scandinavian achterlichten heeft dealer netjes aangezet weer voor mij, rest moet ik zelf doen)
- App is nog niet nieuw. Skoda servers lijken het moeilijk te hebben. Benieuwd wanneer die de nieuwe app features laat zien.

Antwoord op je vraag; ik heb het getest en het werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44

Zou nou met elke toekomstige OTA update ook alle OBD11 aanpassingen verdwenen zijn, bijv om dat ze alles incl instellingen flashen? Dan wordt dat op termijn een duur dingetje :'(

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

• water_escape
goetfoud schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:54:
[...]

Antwoord op je vraag; ik heb het getest en het werkt nog gewoon.
heb jij Travel assist? Ik niet. Weet niet waar HoD bij zat. Maar hier werkt het nu niet meer.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 08:45
Wilde schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:43:
Ik zie eigenlijk nooit file-informatie op de Skoda navi (ME3). Dit terwijl ik de navi verder eigenlijk best wel prettig vind werken. Is dit ergens aan te zetten of gewoon een kwestie van.. jammer dan?
Ik ben donderdag mijn nieuwe Enyaq eindelijk kunnen gaan ophalen. Heel tevreden mee maar ik heb net hetzelfde probleem. Geen file-informatie.

Heeft er iemand al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
virtualj schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:13:
[...]

Ik ben donderdag mijn nieuwe Enyaq eindelijk kunnen gaan ophalen. Heel tevreden mee maar ik heb net hetzelfde probleem. Geen file-informatie.

Heeft er iemand al een oplossing voor gevonden?
Het zou niet moeten mogen, maar bij mij herstelde alles door in de navigatie een fabrieksinstellingen te doen. Naast filemeldingen zie ik nu ook direct of laadpalen vrij zijn of niet. Die groen/rode bolletjes onder het laadicoontje. Dat zag ik voor de reset ook niet, ondanks dat ik wel een goede internetverbinding had in de auto

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
bram2700 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:42:

Ik heb een afspraak bij A-point in Amsterdam ZO. Ze gaven aan dat ze standaard iedereen vervangend vervoer (auto) aanbieden. Dit omdat ze niet weten of het allemaal lukt binnen 1 dag begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
water_escape schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:30:
[...]

heb jij Travel assist? Ik niet. Weet niet waar HoD bij zat. Maar hier werkt het nu niet meer.
Ik heb travel assist inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Kaaschef schreef op maandag 12 september 2022 @ 03:07:
[...]

Ik heb een afspraak bij A-point in Amsterdam ZO. Ze gaven aan dat ze standaard iedereen vervangend vervoer (auto) aanbieden. Dit omdat ze niet weten of het allemaal lukt binnen 1 dag begreep ik.
Puur uit nieuwsgierigheid:
Ben je door Skoda/A-Point uitgenodigd
Of heb je zelfs een afspraak gemaakt?
Ik zit ook bij A-point (A'dam ZO), en begreep van hen dat ik i.d.d. op een uitnodiging van hen moest wachten ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
p.d.s.mane schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:42:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid:
Ben je door Skoda/APoint uitgenodigd
Of heb je zelfs een afspraak gemaakt?
Ik zit ook bij.apoint (A'dam ZO), en begreep van hem dat ik i.d.d op een uitnodiging van hen moest wachten ...
ik ben uitgenodigd inderdaad :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Ik rij nu 5 dagen met 3.0 en alleen al het geluid (gebrek aan) van de richtingaanwijzers maakt het de moeite waard.
Ik heb nog geen rare bugs gehad en ook heb ik de eerst soms terugkomende trafic-assist storing niet meer terug gezien.
Eerst moest ik van carplay via home naar de climate controle en dat hoeft nu ook niet meer.

Het welkomstscherm is wel vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Wie heeft er ervaring met het toepassen van een zwart logo voor op de motorkap? Skoda zelf of de dealers leveren deze niet. Wat ze wel kunnen doen is een origineel logo zwart spuiten alleen wordt daar van gezegd dat door o.a. steenslag deze snel lelijk kan worden.

Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en wat iemand zou adviseren? want gezien ik een sportline heb vind ik dat namelijk wel net afmaken zeg maar :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mdoe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:50:
Wie heeft er ervaring met het toepassen van een zwart logo voor op de motorkap? Skoda zelf of de dealers leveren deze niet. Wat ze wel kunnen doen is een origineel logo zwart spuiten alleen wordt daar van gezegd dat door o.a. steenslag deze snel lelijk kan worden.

Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en wat iemand zou adviseren? want gezien ik een sportline heb vind ik dat namelijk wel net afmaken zeg maar :)
Klopt. Ik heb de zwarte letters wel via de Skoda dealer, maar het zwarte logo via Skoda in Slowakije.
http://www.kopacek.com/Sk...-CARLO-black-emblem-FRONT

Ik heb ook een Ali versie geprobeerd, maar daarvan was de bolling niet goed en daardoor toch de bovenstaande besteld en die was perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0HB30TCoGuSFtZ67n9XMkzcni8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOoP3UTAZq9i765fgvShjmiu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdLseaKdmhfmpgWidd2gGir0NRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOqnmK5X2rbJJr0hMtE3Uz6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWynXbmIvqm_egcDa5S-HKQPgWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSswvtipK3Q5hw0rspJTpKPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7CKQtW_4QGDEHYfW7_aGYELFYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaBTUTQBr6qFiGYZiapmnYTi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Kaaschef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:19:
[...]

Ik heb zojuist ook een uitnodiging voor de ME3 update (en nieuwe 12V-accu) van A-Point SKODA per email gekregen en niet op hun belletje ("binnen nu en drie weken") gewacht, maar zo meteen online een afspraak ingepland: 14 nov (eerder was niets beschikbaar) --- dan zo meteen ook de winterwielen erop laten zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door p.d.s.mane op 13-09-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

mdoe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:50:

Helemaal eens m.b.t. Sportline en afmaken.
Echter, geheel zwart "durft ik net niet aan" ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_njIw1QPRhCmux-DgyCepJ6HIiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAIG6GfQhcqWwdQEOnmshalY.jpg?f=fotoalbum_large

(http://skoda-acc.com/inde...&search=Enyaq%20emblem%20)

[ Voor 3% gewijzigd door p.d.s.mane op 13-09-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Ik heb ook zojuist bericht van A-Point gehad, maar daar ga ik echt niet op in. Autobeheer heeft die locatie gekozen als leverende dealer, niet ik. Simpelweg een uur rijden vanuit woonadres en werkadres.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06 20:32
Arosa schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:01:
Ik heb ook zojuist bericht van A-Point gehad, maar daar ga ik echt niet op in. Autobeheer heeft die locatie gekozen als leverende dealer, niet ik. Simpelweg een uur rijden vanuit woonadres en werkadres.
Zullen we stoppen met de mededelingen dat iemand een software update heeft gepland….serieus who cares…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:51:
[...]

Zullen we stoppen met de mededelingen dat iemand een software update heeft gepland….serieus who cares…
Een pagina skoda emblemen is lekker.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
Ik ben inmiddels ook uitgenodigd voor het vervangen van het embleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Herkent iemand dit: Als ik de wagen in z’n achteruit zet gebeurt sinds kort regelmatig het volgende:
Of de audio springt van mute naar radio, óf de audio wisselt van Spotify (CarPlay) naar radio.
Iemand ook deze ervaring? Eerst dacht ik dat ik zelf elke keer per ongeluk het volume wiel op het stuur induwde waardoor hij unmute maar het gebeurt dus ook als je aan het luisteren bent naar Spotify. Vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinique schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:09:
Herkent iemand dit: Als ik de wagen in z’n achteruit zet gebeurt sinds kort regelmatig het volgende:
Of de audio springt van mute naar radio, óf de audio wisselt van Spotify (CarPlay) naar radio.
Iemand ook deze ervaring? Eerst dacht ik dat ik zelf elke keer per ongeluk het volume wiel op het stuur induwde waardoor hij unmute maar het gebeurt dus ook als je aan het luisteren bent naar Spotify. Vaag.
Ja super irritant. Zit je rustig een podcast te luisteren via Spotify. Zet je de auto in de achteruit en schakelt de auto naar radio. Het gebeurd hier niet elke dag, maar wel zeer regelmatig.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
Kaaschef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:19:
[...]

Same, ook hier een uitnodiging van A-Point Amsterdam via de mail (omdat ik daar de auto gekocht heb). Maar ik woon zelf in Friesland. Zal eens met Van Den Brug bellen of ik hem daar inmiddels in kan plannen. 3 dagen na het persbericht destijds waren ze er nog niet zo happig op :+

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 14-09-2022 01:34 ]

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

GAEvakYD schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:05:

Klopt. Ik heb de zwarte letters wel via de Skoda dealer, maar het zwarte logo via Skoda in Slowakije.

Ik heb ook een Ali versie geprobeerd, maar daarvan was de bolling niet goed en daardoor toch de bovenstaande besteld en die was perfect.
Dank je wel nuttige reactie! :Y zal ook eens kijken op die website. Tevreden over de kwaliteit?
p.d.s.mane schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:56:
[...]

Helemaal eens m.b.t. Sportline en afmaken.
Echter, geheel zwart "durft ik net niet aan" ;-)

[Afbeelding]

(http://skoda-acc.com/inde...&search=Enyaq%20emblem%20)
haha snap ik, is wel redelijk pontificaal en moet zeggen ook wel een chique tussenvorm zo zeg! (y) Jammer dat ze deze nog niet in Graphite Grey hebben

Be Awesome Instead

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-06 10:44
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nog tips om het logo netjes en krasvrij te verwijderen. Op Youtube gaan er filmpjes rond waarbij eerst logo rondom wordt afgeplakt en dan met een fohn verhit wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Senaxx schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:33:
[...]

Same, ook hier een uitnodiging van A-Point Amsterdam via de mail (omdat ik daar de auto gekocht heb). Maar ik woon zelf in Friesland. Zal eens met Van Den Brug bellen of ik hem daar inmiddels in kan plannen. 3 dagen na het persbericht destijds waren ze er nog niet zo happig op :+
Ik heb inmiddels een afspraak staan in Heerenveen. Wel een stuk vooruit in de tijd (eind oktober). Maar ze plannen dus wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
goetfoud schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:38:
[...]

Een pagina skoda emblemen is lekker.....
Welke onderwerpen kunnen we nog wél aansnijden? :+

• Martinique
GAEvakYD schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:40:
[...]

Ja super irritant. Zit je rustig een podcast te luisteren via Spotify. Zet je de auto in de achteruit en schakelt de auto naar radio. Het gebeurd hier niet elke dag, maar wel zeer regelmatig.
Ok gelukkig ligt het dus niet aan mij! Ik ben benieuwd of dit net zo spontaan opgelost wordt als dat het gekomen is. Volgens mij is het namelijk niet altijd zo geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
mdoe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:49:
[...]

Dank je wel nuttige reactie! :Y zal ook eens kijken op die website. Tevreden over de kwaliteit?

[...]
Ja geen klachten over de kwaliteit.
PGro3772 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:50:
[...]

Heb je nog tips om het logo netjes en krasvrij te verwijderen. Op Youtube gaan er filmpjes rond waarbij eerst logo rondom wordt afgeplakt en dan met een fohn verhit wordt.
Zelf heb ik het gedaan met een föhn warm maken inderdaad en toen met een floss draadjes via de onderkant. Dat werkte super eenvoudig. Even schoonmaken en plakken maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-06 18:14
JanHenk schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:58:
[...]

Welke onderwerpen kunnen we nog wél aansnijden? :+
Op welke kleur de binnenverlichting staat, en hoe vaak je deze verandert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
RandomNick schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:08:
[...]

Op welke kleur de binnenverlichting staat, en hoe vaak je deze verandert :)
Dat hangt er vanaf of de r in de maand is of dat de naam van de dag eindigt op 'dag'.

Als dat het geval is, dan 'nee' anders rood.

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 14:51
Ondertussen in BE uitgenodigd via een email van de importeur (D'ieteren).
Die mail linkt naar https://www.dieteren.be/nl/recall/ waar je met je VIN nummer dit krijgt te zien:
https://www.dieteren.be/nl/recall/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poBHUxSRAo0ehLrMKOurBOKhuzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u2sOxbulM1KcMLRD8PEOlFhp.png?f=fotoalbum_large

Edit: ik had proactief al een afspraak geboekt bij mijn dealer op 30 sept, maar goed om te zien dat mensen effectief uitgenodigd worden :-).

[ Voor 11% gewijzigd door iRbn op 14-09-2022 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Valt me nu pas op na update me3 dat tesla chargers ook meegenomen worden in automatische laadstop navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
goetfoud schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:17:
Valt me nu pas op na update me3 dat tesla chargers ook meegenomen worden in automatische laadstop navi.
Nog geen ME3 maar dat had ik laatst ook nadat ik via ODB11 de laadsettings goed in had laten stellen. Zelf een Tesla charger opengesteld in Frankrijk.

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
De week bij de dealer geweest ivm een aantal punten hij gaf aan dat een aantal hiervan opgelost zouden worden door een update..
Punten:
-Airbag storing (3x reeds)
-Stuurverwarming spontaan aan
-Scherm loopt vast
-Carplay verbinding verbreekt verbinding
-Een grapjas heeft mijn parkeersensoren doorgedrukt achter :?

Begin van oktober een afspraak kunnen maken.

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-06 17:42
Hallo allemaal,

Heb gisteren de ME3 update gekregen. Volgens mij is alles goed gegaan, echter kan ik nu geen verbinding meer maken met de webradio. Andere mensen hier ook last van? En hoe zou dit op te lossen zijn.

Dank voor de reacties.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:18
Opperhoof schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:09:
Ik heb al een hele tijd een probleem met Flitsmeister op mijn android telefoon en de spraak assistent van de Enyaq.
Iedere keer dat Flitsmeister een spraakmelding geeft, zoals: "Let op, linker rijstrook afgesloten", blijft de spraak assistent actief / bezet. Als ik daarna het volume van het mediasysteem wil veranderen dan kan ik alleen het volume van de spraak assistent veranderen. Om dit op te lossen moet ik dan op het stuur op het knopje van de spraak assistent klikken, en daarna op het infotainment scherm op het kruisje klikken. Daarna kan ik weer gewoon het volume regelen van de radio e.d.

Zijn er meer mensen met dit probleem die er een oplossing voor hebben? FM updaten werkt niet.
Ik heb dit gisteren voor het eerst meegemaakt, maar ik had nog geen besef dat het door FM zou kunnen komen, maar achteraf klinkt dit inderdaad aannemelijk.

Ik moet zeggen dat ik sowieso de laatste tijd wat (meer) problemen heb met Android Auto; AA wireless wil niet altijd connecten, en ik ook als ik hem koppel met de kabel laat Spotify zien dat ie aan het afspelen is, maar komt er geen muziek uit de boxen, terwijl telefoneren wel gewoon goed gaat.

Meestal lost een herstart (telefoon, danwel entertainment systeem in de Enyaq) het probleem op, maar vooral gisteren was dat niet het geval.

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
McPoowl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb dit gisteren voor het eerst meegemaakt, maar ik had nog geen besef dat het door FM zou kunnen komen, maar achteraf klinkt dit inderdaad aannemelijk.

Ik moet zeggen dat ik sowieso de laatste tijd wat (meer) problemen heb met Android Auto; AA wireless wil niet altijd connecten, en ik ook als ik hem koppel met de kabel laat Spotify zien dat ie aan het afspelen is, maar komt er geen muziek uit de boxen, terwijl telefoneren wel gewoon goed gaat.

Meestal lost een herstart (telefoon, danwel entertainment systeem in de Enyaq) het probleem op, maar vooral gisteren was dat niet het geval.
Ik heb het idee dat met een recente AA update de connectiviteit van mijn S10+ in de Enyaq weer slechter is geworden.
Na lang veel problemen gehad te hebben om AA dmv kabel werkend te krijgen (ik verkies kabel boven draadloos) heeft dit een hele tijd ik denk zeker 6 maanden prima gewerkt, draadloos verbinden in AA settings uitgezet en kon gewoon de telefoon aansluiten en hij startte AA vanzelf op. Maar sinds een paar weken krijg ik het niet meer voor elkaar en moet telkens draadloos verbinden in het menu van de Enyaq aan/uit zetten om AA weer te kunnen verbinden met de kabel. Dus maar weer naar draadloos gegaan, maar vind dat niet prettig werken.
Hopelijk op beterschap met een toekomstige AA update. Misschien dat ME3 hier nog een verschil maakt maar dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
remc1979 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:25:
Hallo allemaal,

Heb gisteren de ME3 update gekregen. Volgens mij is alles goed gegaan, echter kan ik nu geen verbinding meer maken met de webradio. Andere mensen hier ook last van? En hoe zou dit op te lossen zijn.

Dank voor de reacties.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik zie de foutmelding geregeld voorbij komen (ook voor ME3), maar gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 21:05
euhm, hebben wij web-radio?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
newtastyland schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:10:
[...]

Ik zie de foutmelding geregeld voorbij komen (ook voor ME3), maar gebruik het niet.
Voor ME3 had ik er geen last van. Ik gebruik het altijd in het buitenland (lekkers Nederlandse radio luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:47
Oggy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:13:
[...]

euhm, hebben wij web-radio?
Zover ik weet moet je hiervoor een extra abonnement bij een derde partij afsluiten (ben de naam even vergeten) waardoor je auto webradio kan ontvangen én als hotspot kan dienen.

Zonder dat abonnement krijg je alleen maar notificaties totdat je webradio uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
dingo35 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:21:
[...]

Zover ik weet moet je hiervoor een extra abonnement bij een derde partij afsluiten (ben de naam even vergeten) waardoor je auto webradio kan ontvangen én als hotspot kan dienen.

Zonder dat abonnement krijg je alleen maar notificaties totdat je webradio uitzet.
Ik heb dergelijk argument. Kwam er net achter dat ik dat na de update opnieuw moest activeren. Nu werkt het weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
goetfoud schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:17:
Ja alleen werkt daar de laadpas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 14:40
mibkiller schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:16:
[...]

Tesla app, creditcard koppelen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 20:25
mibkiller schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:16:
[...]

Wat @Mastehose zegt, en anders kan je het filter voor Powerpass aanzetten zodat ze niet meegenomen worden in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
dingo35 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:21:
[...]

Ik gebruik myTuner radio app op mijn telefoon en die heeft ook Apple CarPlay. Dat werkt in het buitenland top en super makkelijk in gebruik.

Sowieso gebruik ik veel Apple automations. Waardoor als de auto verbinding maakt start hij Flitsmeister en Spotify als app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Mastehose schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:21:
[...]

Tesla app, creditcard koppelen en klaar.
Zakelijk heb ik geen creditcard.
En betaal al genoeg eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
GAEvakYD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:27:
[...]

Ik gebruik myTuner radio app op mijn telefoon en die heeft ook Apple CarPlay. Dat werkt in het buitenland top en super makkelijk in gebruik.

Sowieso gebruik ik veel Apple automations. Waardoor als de auto verbinding maakt start hij Flitsmeister en Spotify als app.
Is er ook een optie om de Flitsmeister app te sluiten bij het verbreken van de CarPlay verbinding? Want die heb ik nog niet gevonden....

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.