Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.010.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8y-one
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-03-2023
ik heb hem ook van Ames gekregen. Is voor mij te ver weg, dus wacht op het belletje van Vallei Auto groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:50

BeaM-R

Powerrrrr

Blijkbaar beginnen dealers nu dan toch de uitnodigingen te versturen voor de 2.4 update.

Overigens heel verwarrend. Ze noemen het versie 3.0 maar dit is dus eigenlijk 2.4. ME3 kan vervolgens OTA, maar wanneer die dan beschikbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0CePFyDpRypzWSS5zXTx2LkpJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qnKtkeq1oTrowKBv03W10AH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWOoRtpU86cnRdd3OJD8D6O-xXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMeRHrdnYp2CPmJAqn66Vn96.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BeaM-R schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:01:
Blijkbaar beginnen dealers nu dan toch de uitnodigingen te versturen voor de 2.4 update.

Overigens heel verwarrend. Ze noemen het versie 3.0 maar dit is dus eigenlijk 2.4. ME3 kan vervolgens OTA, maar wanneer die dan beschikbaar is?
Zoals ik hier eerder al zei... JanHenk in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Zo gaat het bij de software van de ID3 en 4 ook. De "update 2.4" is een tussenliggende update om o.a. OTA mogelijk te maken, waarbij 3.0 via OTA dus komt. Mogelijk doen ze dit ook gewoon bij de dealer trouwens.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
Faraz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Oh, wat bijzonder!

Inmiddels al een factuur ontvangen? ;) Ben benieuwd!
Nope, nog steeds geen sessions, geen invoices en niets van de CC af .

Maar inmiddels moet ik maar wat gaan doen aan de laadpaal etiquette. Er staat elke woensdag daar een auto die al rond een uur of 11 vol is, maar niet verplaatst word. Bij die Alfen Twin laadpalen kan je namelijk zien aan de lampjes er op of de auto aan het laden is, of dat deze vol is.

[ Voor 35% gewijzigd door Senaxx op 29-08-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Senaxx schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Maar inmiddels moet ik maar wat gaan doen aan de laadpaal etiquette. Er staat elke woensdag daar een auto die al rond een uur of 11 vol is, maar niet verplaatst word. Bij die Alfen Twin laadpalen kan je namelijk zien aan de lampjes er op of de auto aan het laden is, of dat deze vol is.
je kan het ook op de auto zien

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:00
BeaM-R schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarop baseer je dat je versie 2.4 krijgt? Dealer alsook Skoda zelf heeft het over 3.0.

Zie bijv deze tweets van iemand die dicht bij het vuur zit:
https://mobile.twitter.co...tatus/1563231521628368896
https://mobile.twitter.co...tatus/1563233597389443073
https://mobile.twitter.co...tatus/1563394332932984833

Nu staat daar niet expliciet dat je versie 3.0 krijgt maar dat kun je volgens mij wel concluderen.

Zie ook deze originele tweet en foto van Matthias Speicher:
https://mobile.twitter.co...tatus/1563230679537979400

[ Voor 8% gewijzigd door Martinique op 29-08-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
JanHenk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Zoals ik hier eerder al zei... JanHenk in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Zo gaat het bij de software van de ID3 en 4 ook. De "update 2.4" is een tussenliggende update om o.a. OTA mogelijk te maken, waarbij 3.0 via OTA dus komt. Mogelijk doen ze dit ook gewoon bij de dealer trouwens.
Is 2.4 niet een minor update? Om het mogelijk te namen OTA updates te krijgen?
Volgens mij ben ik daar ooit na een paar maanden voor terug bij dealer geweest. Ik denk dus dat voor diegene die dat nog niet gedaan hebben dit in 1x gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
goetfoud schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Volgens mij ben ik daar ooit na een paar maanden voor terug bij dealer geweest. Ik denk dus dat voor diegene die dat nog niet gedaan hebben dit in 1x gedaan wordt.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor een “minor” update mijn auto een hele dag nodig hebben incl de reservesleutel, de 12v accu moeten vervangen en ik mijn inloggegevens bij de hand moet hebben als ik mijn auto weer op ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 09:04
Kan iemand met ME3 al bevestigen dat laadlocaties nu wel goed werken?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
goetfoud schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Ja, het is ook een minor update, maar wel een belangrijke. Het is de voorwaarde voor het kunnen installeren van 3.0. Al heb je in de communicatie eigenlijk alleen maar 2.3 en 3.0.

Heb jij 2.4 op je auto? Lijkt me sterk. Je kunt het zien in de info, 2.3 is versie “0795”.

Ze gaan bij de dealer ook heus meteen updaten naar ME3. Maar voor 3.0 hebben ze wel eerst de tussenstap naar 2.4 nodig. ME3 komt vervolgens wel ota, edoch bij de dealer zelf. Waarschijnlijk hebben ze daarom de hele dag nodig..

Daarom is het natuurlijk wel gewoon “2.3 -> 3.0 in 1 dag”..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 19:04
Senaxx schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Hmm wat bijzonder!

Bij alle palen die ik ooit heb gebruikt kun je dat wel zien hoor (meestal Allego), en anders wel op/aan de betreffende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
D.deJong schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor een “minor” update mijn auto een hele dag nodig hebben incl de reservesleutel, de 12v accu moeten vervangen en ik mijn inloggegevens bij de hand moet hebben als ik mijn auto weer op ga halen.
Ik bedoelde dat 2.4 een klein onderdeel is van de mega update ME3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:06
Star65 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:30:
Ik heb nog géén ME3, maar wel de laadcapaciteit en accucapaciteit goed gezet met OBDeleven.

Dan krijg je op de kaart nog steeds 11kW en 22kW laadlocaties te zien, maar bij het automatisch inplannen pakt hij automatisch snelladers die langs de route liggen.
Omdat ik de powerpass heb, heb ik een voorkeur voor Ionity laders; je kunt zoeken op "ionity", dan krijg je de optie om langs de route te zoeken; selecteer je dat, dan krijg je een klein kaartje met je huidige positie te zien, en gaat hij de ionity laders binnen dat kaartje opzoeken. Als je het kaartje verplaatst naar het deel van de route waar je wil laden, krijg je de gewenste laders te zien en kun je ze als tussenstop toevoegen.

Na verloop van tijd krijg je bij zoeksuggesties het ionity teken te zien, dan gaat het nog iets sneller....

Nav versie 22.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:29
Star65 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:30:
Laadlocatie instellen in de wagen zorgt er hier in elk geval voor dat ik betrouwbaar s nachts kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

Voor alle die willen weten hoe de update werkt is hier het bericht van Matthias Speicher (Speicher electrified):
YouTube: Skoda ENYAQ iV wird auf ME3 aktualisiert - Update, wichtige Bugfixes...

Met name de info's over reservesleutel en inloggegevens (waren bij hem niet nodig) en over het afdekplaatje voor de nieuwe 12V accu (is ook niet urgent nodig en kan ook later nog geplaatst worden) zijn interessant.

Edit:
Info over 12V accu afdekking bevestigd door Stepan Rehak (ŠKODA AUTO Spokesperson E-mobility):
https://twitter.com/StepanRehak/status/1563542300440940547

[ Voor 12% gewijzigd door p.d.s.mane op 30-08-2022 10:32 ]

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-03-2023
Eens een niet update post...

Deze morgen na anderhalve week voor 't eerst een bug... De radio ging loeihard bij het opstarten van de auto. Direct gemute want 't was supervroeg in de ochtend. Maar je kon duidelijk horen dat de boxen overstuurd werden.

Een reset van het nav scherm hielp perfect... iemand bekend met deze bug?

Voor de rest een zalige wagen! Na laden tot 80% een 400km predictie...

Waiting for my Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:07
@Mafke Die bug heb ik enige weken terug ook eenmaal gehad. Ook het geluid van de richtingaanwijzers en dergelijke was belachelijk hard. De enige oplossing die bij mij werkte is het trekken van zekering 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 13:49
Mafke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:26:

Deze morgen na anderhalve week voor 't eerst een bug... De radio ging loeihard bij het opstarten van de auto. Direct gemute want 't was supervroeg in de ochtend. Maar je kon duidelijk horen dat de boxen overstuurd werden.

Ik heb dit ook gehad in de wagen waarmee ik een proefrit heb gereden. Leek alleen uit de linkse speaker te komen. Uitstappen, op slot en instappen en het was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
Mafke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:26:

Ondertussen 23000km gereden en drie keer voorgekomen, je schrikt je rot! Bij mij hielp een reset van het scherm door lang indrukken aan/uit knop bij het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
royverdegem schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:37:
[...]

Ondertussen 23000km gereden en drie keer voorgekomen, je schrikt je rot! Bij mij hielp een reset van het scherm door lang indrukken aan/uit knop bij het scherm
Twee keer gehad, bij tweede keer kwam ik er achter dat bij mij ook het wijzigen van voor/achter geluid het oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

p.d.s.mane schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:51:
Heeft iemand hier een aanbeveling voor een auto detailing / customization bedrijf in (de buurt van) Amsterdam
die het originele Skoda logo (chrome met zwarte achtergrond) --- of anders een al geheel zwart gespoten logo ---
zou kunnen "omtoveren" (spuiten, wrappen, ...?) in (zo iets als) deze:
http://skoda-acc.com/GENUINE-SKODA-ENYAQ-FRONT-EMBLEM-BLACK-SILVER-ARCTIC-5LA853621-F7B?search=enyaq%20emblem
[Afbeelding]
dus zwart met arctic silver achtergrond?

Deze hier boven is al maanden uitverkocht en blijkt niet meer beschikbaar te komen(?)

Dank!
Logo was afgelopen week op eens toch weer beschikbaar en is vandaag binnengekomen.
Nu moet ik hem nog plaatsen:
Zijn er nog tips hoe ik de oude/originele logo het beste kan verwijderen?
"Gewoon" met een foehn warm maken, met visdraatje/dentalfloss lossnijden, en stikker/lijm resten verwijderen?

Dank!

ps: Zijn er losse stickers voor de logo verkrijgbaar? --- Voor het geval dat ik (onverwacht) het originele logo terug zou willen plaatsen ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
Vanochtend viel door de lage zon mij iets geels op achter het rooster dat onder de grill zit. Blijkbaar kan je met de Enyaq prima peuken vangen op de snelweg. Hoe zou je dit op kunnen ruimen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhzJ9SYGL-THb88eiGzAGG-bwgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rC1DOn2o6aOestaOjvlq5DBg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Daan_P schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Twee keer gehad, bij tweede keer kwam ik er achter dat bij mij ook het wijzigen van voor/achter geluid het oploste.
Had ik ook geprobeerd, dat hielp bij mij helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
BaseLine schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:54:
Vanochtend viel door de lage zon mij iets geels op achter het rooster dat onder de grill zit. Blijkbaar kan je met de Enyaq prima peuken vangen op de snelweg. Hoe zou je dit op kunnen ruimen?

[Afbeelding]
Vlees pincet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
Ja dat past misschien net door die ruitjes. De buren zullen ook wel weer denken wat ik nou weer aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
BaseLine schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Ja dat past misschien net door die ruitjes. De buren zullen ook wel weer denken wat ik nou weer aan het doen ben.
Stukje (tuin) slang aan stofzuiger tapen ;)? / bladblazer / etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Martinique schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:24:
Zojuist weer ongevraagd de melding op mijn telefoon “Airconditioning voltooid” terwijl er niets gepland is… _O-
Ik heb dit echt een paar keer per dag nu |:(

Volgens mij gebeurt er in de auto wel niets. SoC en rijbereik veranderen bvb niet (en auto hangt niet aan de lader).

Dus gaat denk ik om een notificatie die ergens online vast zit bij Skoda en om de zoveel tijd opnieuw wordt verstuurd zonder gewist te worden...

Iemand die hier ondertussen een oplossing voor weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W10aQWS4zbFOGhY8Q59a35mMbNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntMqTKxszmy1x0mv1LyAr1Di.jpg?f=fotoalbum_largeGaat lekker bij ionity. Iets meer dan de 100kw op papier.

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
Een woord dat je niet zo vaak hoort! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09-2022
Goedemiddag,

Ik heb op 13 sept een afspraak voor ME3 staan, Pouw Apeldoorn. Ik heb al sinds aanschaf maart 2022 een/de bekende Travel Assist storing, erg vervelend, km teller valt soms kilometers uit en de navigatie werkt ook niet meer, ik was erg benieuwd of iemand weet of dat deze storing ook wordt meegenomen in de software update? Speicher Elektrisiert (Youtube) heeft het ook over bepaalde CARIS modules?? Ik weet niet wat daar mee wordt bedoelt, ik zou heel heel erg geholpen zijn met een antwoord en uiteindelijk DE oplossing.

bvd
B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
dvx76 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Gewoon negeren?

Krijg ze ook af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Wat een paar dagen 80 km wegen het bereik toch positief beïnvloed 😉
IV60.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yA1DLe8OpnJFWQJTBG47ES-Rpno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDokMzNxaNmUIFzdRNQh9SsO.jpg?f=fotoalbum_large

• royverdegem
goetfoud schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:06:
Wat een paar dagen 80 km wegen het bereik toch positief beïnvloed 😉
IV60.

[Afbeelding]
Tenzij je denkt, ik doe ff een retourtje Gouda - Maastricht (410km) op 1 lading, dan kom je bedrogen uit ;)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zie eigenlijk nooit file-informatie op de Skoda navi (ME3). Dit terwijl ik de navi verder eigenlijk best wel prettig vind werken. Is dit ergens aan te zetten of gewoon een kwestie van.. jammer dan?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
p.d.s.mane schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 01:47:

Zijn er nog tips hoe ik de oude/originele logo het beste kan verwijderen?
"Gewoon" met een foehn warm maken, met visdraatje/dentalfloss lossnijden, en stikker/lijm resten verwijderen?

Dank!
Föhn heb je niet eens nodig. Visdraadje erachter en het originele logo is zo los. Lijmresten verwijderen en nieuwe plakken. Kind kan de was doen :*)

• dingo35
Wilde schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:43:
Ik zie eigenlijk nooit file-informatie op de Skoda navi (ME3). Dit terwijl ik de navi verder eigenlijk best wel prettig vind werken. Is dit ergens aan te zetten of gewoon een kwestie van.. jammer dan?
Op de oude, pré ME3 software krijg ik super actuele verkeersinfo, zowel hier als in Duitsland. Dit uit zich in:
-file- en wegwerkzaamheden- verkeersborden op de kaart én op de vertcale route-streep rechts van de full screen kaart
-bij file oranje of rode lijn langs de weg getekend, óók bij wegen die niet in de actuele route opgenomen zijn
-wijzigingsvoorstellen van de actuele route

Heb je de auto wel aangemeld voor de connect services, via de app?

• Wilde
  • Niet online
dingo35 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:46:
[...]

Op de oude, pré ME3 software krijg ik super actuele verkeersinfo, zowel hier als in Duitsland. Dit uit zich in:
-file- en wegwerkzaamheden- verkeersborden op de kaart én op de vertcale route-streep rechts van de full screen kaart
-bij file oranje of rode lijn langs de weg getekend, óók bij wegen die niet in de actuele route opgenomen zijn
-wijzigingsvoorstellen van de actuele route

Heb je de auto wel aangemeld voor de connect services, via de app?
Ik zie onderstaande, geen idee of dit alles is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szVMyy5u0XqYEj8r31YgP1Ei_T8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fVdrgKle1yn8ZgyVD6qGltDb.png?f=fotoalbum_large

• dingo35
Wilde schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:56:
[...]

Ik zie onderstaande, geen idee of dit alles is?

[Afbeelding]
Dat zou voldoende moeten zijn, als je doorklikt op online infotainment zie je (in ieder geval bij pre ME3) online verkeersinformatie staan.

Kun je ook doorklikken op online travel assist, ben wel benieuwd wat daar onder zit?

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:11
jeroen1988! schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:05:
[...]

Föhn heb je niet eens nodig. Visdraadje erachter en het originele logo is zo los. Lijmresten verwijderen en nieuwe plakken. Kind kan de was doen :*)
Heb je nog een tip voor een middeltje om de lijm resten te verwijderen?

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:14
Maat28 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:43:
[...]

Heb je nog een tip voor een middeltje om de lijm resten te verwijderen?
Caramel schijf of rollen (maken) met je vingers.

Ik gebruik gewoon een APC-middel van bijv carclean. Er komt toch weer iets overheen dus je ziet er uiteindelijk weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
dingo35 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:43:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn, als je doorklikt op online infotainment zie je (in ieder geval bij pre ME3) online verkeersinformatie staan.

Kun je ook doorklikken op online travel assist, ben wel benieuwd wat daar onder zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi920mB9y4qohrWS56NrgsFB6qY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ECYrtU5BaTQiIoowwmqZvrtp.png?f=fotoalbum_large

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:35
[...]

Volgens mij gebeurt er in de auto wel niets. SoC en rijbereik veranderen bvb niet (en auto hangt niet aan de lader).

Dus gaat denk ik om een notificatie die ergens online vast zit bij Skoda en om de zoveel tijd opnieuw wordt verstuurd zonder gewist te worden...

Hier gisteren ook weer diverse keren. En er gebeurt wel zeker iets! Steeds staat mijn airco te loeien.
Auto offline zetten is de enige truuk die helpt.

• goetfoud
royverdegem schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:39:
[...]

Tenzij je denkt, ik doe ff een retourtje Gouda - Maastricht (410km) op 1 lading, dan kom je bedrogen uit ;)
Inderdaad, schone schijn😉

• jeroenkb
  • Niet online
En hierom heb ik hier eerder gemeld dat ik nog wel even wacht met de update:
einde dag 1 : het duurt lang en we het zal uitlopen tot morgen
einde dag 2 : update loopt vast en we proberen het op nieuw
einde dag 3: update luk nog steeds niet en auto rijdt niet, we wachten op antwoord van hoofdkantoor. Je mag de vervangwagen houden zolang nodig is. Het is niet de eerste update die ze uitvoeren maar wel de eerste iD.4.
Nu dag 4 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Recent ~455 km (waarvan 111 km NL snelwegen en 303 km DE Autobahn) met mijn iV 80 Sportline van A'dam naar midden in Duitsland (~60km ten oosten van Kassel) (en terug) gereden:

- airco automatisch op 22 graden (links voor en achteren --- vrouwlief en peuterlief zitten als VIP's op de achterbank ;)),
- eco-mode,
- travel-assist + acc (NL snelwegen: 100 km/h; DE Autobahn: 130 km/h) --- werkt voor mij nagenoeg perfect
- pano-dak de meeste tijd op kier open (gekanteld)
- 2,5 personen plus bagage
- heen 20/8 ("zeer warm, maar niet heet")
- terug 28/8 ("lekker, maar niet te warm")
- in beide richtingen met 100% vertrokken en een keer onder weg geladen (tijdens de geplande lunch stop op Raststätte langs Duitse Autobahn)
- heen 63% -> 100% (29.66 kW) in 45 min @ EnBW 50 kW lader (300 kW was bij aankomst net nog bezet)
- terug 55% -> 100% (35.94 kW) @ EnBW 300 kW lader (begon met net boven de 80 kW --- niet slecht bij 55% SOC ...)
- beide malen geen file/drukte bij de laders
- laden ging sneller dan pauze met peuter (;))
- beiden malen betaald met PowerPass (€ 0.47 / kWh)
- boardcomputer:
- heen: 457 km, 5:20h, 86 km/h gemiddeld, 18,7 kWh/100km, 24% rest accu
- terug: 454 km, 5:11h, 88 km/h gemiddeld, 19,5 kWh/100km, 28% rest accu

Dus, heen (100-63)+(100-24) = 113% accu verbruikt, terug (100-55)+(100-28) = 117% accu verbruikt.

Had ik me in DE ook tot max. 100 km/h op de Autobahn beperkt, had ik de 460 km "makkelijk" op een lading kunnen halen --- maar ja, ik moest voor vrouwlief en peuterlief toch sowieso tweemaal pauze maken ...).

Duidelijke conclusie: een heerlijke familie reis auto !!!

edit:
Ja, "vroeger" reed ik dat in mijn eentje in een ICE in geen 4,5h non-stop; maar dan moet je ook (waar het mag en kan) met 200(+) km/h over de Duitse Autobahn jagen --- ook leuk, maar anders ... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door p.d.s.mane op 01-09-2022 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 15:06
Tukker87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik gewoon een APC-middel van bijv carclean. Er komt toch weer iets overheen dus je ziet er uiteindelijk weinig van.
Toevallig net vandaag ook gedaan.

Lijmresten met HG stickerverwijderaar gedaan. Ik heb zelf een heatgun die ik er ook nog even gebruikt heb voor de lijmresten, maar die is niet perse nodig... maakt het net iets makkelijker (ook voor je nagels :P ).

Het hele klusjes is zo gepiept inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHow-HWZYuTx_DzBlcSZmdK1gdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQKyeNzYZmwtu5CmKV6Ivkxm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGVQP7IHhEjaEXtUTYdeyUxBMBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMYMQA9Mu3CsidceBCRoHRcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH3SBXVEtN_UckaSOAzDhdqkcSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4UotyuUDmCpmJ4wESOJshxe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-is3i5VoOefPx-vB_G9omS4GCF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usvttQ3jOw0jvVtpAr4oyjJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_pi3N-7FPymdh5MKlkE5Sapenw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rso2TZnDuD8rHrr2OlalV4Sd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door ZeroNL op 01-09-2022 14:24 . Reden: Foto's toegevoegd ]

• Maat28
Tukker87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:14:
[...]

Nee bedoel meer voor de ‘Enyaq’ en ‘IV80’ aaanduidingen op de klep te verwijderen. Embleem is prima zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:38
Heeft iemand ook al eens iets uitgevonden voor een tablet houder voor de Enyaq Sportline versie? Deze heeft namelijk de sport(line?) stoelen en hier is niet zo makkelijk een tablet aan te bevestigen. Heeft iemand misschien tips voor een tabblet houder? Ik kom "officieel" niet zoveel tegen.

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Senaxx schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:33:
Heeft iemand ook al eens iets uitgevonden voor een tablet houder voor de Enyaq Sportline versie? Deze heeft namelijk de sport(line?) stoelen en hier is niet zo makkelijk een tablet aan te bevestigen. Heeft iemand misschien tips voor een tabblet houder? Ik kom "officieel" niet zoveel tegen.
Heb ooit ergens een plaatje gezien van een tablethouder in de middenarm steun achter, maar kan hem even niet vinden..

• ZeroNL
Senaxx schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:33:
Voor €16,29 bij Amazon.nl deze gekocht:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Net geplaatst en zit wel redelijk OK, dus nog geen ervaring met hoe het tijdens rijden gaat.
Hiervoor had ik een "officiële" in de BMW (van BWM zelf) en dat was wel allemaal een stuk meer solide...
Maar als dit gewoon blijft zitten dan vind ik het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZwg4DxEewa16L1keNxup-usQOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUjB2N7k49BiAUAxTBOirfHl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ujS4BwVtvJIPGiU2xyw76cf6y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPWvG8hCmO1r9P4mKeEudRd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnUXm15AWsnhDKzsXR4Ya3YmtyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGwbNeb1yBhmoWuTIczRYjYi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
MarcoKL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:53:
[...]

Heb ooit ergens een plaatje gezien van een tablethouder in de middenarm steun achter, maar kan hem even niet vinden..
Dat was ik in deze post (onderste foto). Betreft de originele houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
internetinfo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:09:
Heeft iemand toevallig al ervaring met het laden van de Enyaq aan een Tesla Destination Charger?

We staan in Frankrijk op de camping waarbij we bewust een accommodatie hebben uitgezocht met een volledig vrijgegeven eigen laadpunt.
De Enyaq weigert echter te laden.
De lader is 100% vrij voor niet-Tesla, met eigen ogen getest door onze buurman met een Peugeot.

Al geprobeerd:

Lader gereset (rode knop aantal sec ingedrukt)
Knop op de T2 stekker ingedrukt
Laadsnelheid in de Enyaq verlaagd
Geprobeerd met de auto vergrendeld/ontgrendeld
Na aansluiten in de App op "Start laden" gedrukt

In alle gevallen gaat na zo'n 20-30 seconden het rode lampje branden en is er niets geladen.
Klinkt raar maar wat hierbij helpt is de auto een paar meter vooruit/achteruit te rijden…
Heb dit meerdere malen gehad en dit was de oplossing :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Maat28 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:03:
[...]

Nee bedoel meer voor de ‘Enyaq’ en ‘IV80’ aaanduidingen op de klep te verwijderen. Embleem is prima zo
Zelfde antwoord. Heb ik namelijk daarmee gedaan. Je kunt dan nog wat sterker schoonmaak spul gebruiken (prep bijv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 14:19
Thiazzz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 06:17:
[...]

Klinkt raar maar wat hierbij helpt is de auto een paar meter vooruit/achteruit te rijden…
Heb dit meerdere malen gehad en dit was de oplossing :?
Haha hou op, jij bent zeker onze buurman met de Peugeot en een camera in de aanslag :P
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, na meerdere keren te zijn aangekomen - juist zodat ik verschillende percentages zou hebben.

Ik ga het vanmiddag proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
Maat28 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:03:
[...]

Zelfde verhaal. Visdraadje achterlangs en lijmresten met de vinger en daarna met wat WD40 of stickerverwijderaar weghalen. Heb zelf de letters SKODA vervangen voor zwarte en de rest eraf gelaten. Hele kale kont vind ik, maar wie ben ik, niet mooi... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
jeroen1988! schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:18:
[...]

Zelfde verhaal. Visdraadje achterlangs en lijmresten met de vinger en daarna met wat WD40 of stickerverwijderaar weghalen. Heb zelf de letters SKODA vervangen voor zwarte en de rest eraf gelaten. Hele kale kont vind ik, maar wie ben ik, niet mooi... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk0O2q5WViCpzITI2jSZ1FJMUPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSZrhqsFvgDFmK77JIln1u8T.png?f=fotoalbum_large
Helemaal mee eens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:36
Nou mijn update naar ME3 staat gepland, gelukkig nog net voor de vakantie!

Binnenkort maar eens door dit topic heen spitten op zoek naar de beste laadpassen in Frankrijk. Of hebben we hier ergens een overzichtje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CrashKonijn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:35:

Binnenkort maar eens door dit topic heen spitten op zoek naar de beste laadpassen in Frankrijk. Of hebben we hier ergens een overzichtje van?
Ik hoop dat je wel wat speling ingebouwd hebt voor het geval het wat langer gaat duren dan gepland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
jeroenkb schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:37:
[...]

Ik hoop dat je wel wat speling ingebouwd hebt voor het geval het wat langer gaat duren dan gepland?
Een weekje, moest er zelfs voor uitwijken naar een andere stad maar lijkt me voldoende :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maat28
CrashKonijn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:35:

Shell recharge pas en de Tesla app. That’s it. Succes en goede vakantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:07

zumba

De eAmbu is onderweg!

Maat28 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:21:
[...]

Das wel heel kort door de bocht. Zo ga je echt meer betalen...
Kijk even op laadpastop10. En check Chargeprice. Aanraders m.i. zijn Bonnet, Kiwhi, Freshmile. Ga ja naar het zuidoosten dan ontkom je niet aan Prise de Nice.
Voorbeeldje: Betreft CPO Elektra, snellader, in de buurt van Chamonix.. Had er nog nooit van gehoord. Met Freshmile echt minder kwijt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v27gSeWJBwgZDEhBnHOcCIiD7Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jpKR2MYUNvatD6XP81b1Ma1.jpg?f=fotoalbum_large

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
zumba schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:23:
[...]

Das wel heel kort door de bocht. Zo ga je echt meer betalen...
Kijk even op laadpastop10. En check Chargeprice. Aanraders m.i. zijn Bonnet, Kiwhi, Freshmile. Ga ja naar het zuidoosten dan ontkom je niet aan Prise de Nice.
Voorbeeldje: Betreft CPO Elektra, snellader, in de buurt van Chamonix.. Had er nog nooit van gehoord. Met Freshmile echt minder kwijt.[Afbeelding]
Valt wel mee. Abonnement bij Tesla voor 1 maand afnemen (12 euro) en dan voor 51 cent per kWh laden en laadpaal gegarandeerd. Is ons top bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:17

MLLL

Palm Treo 650

Maat28 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:05:
[...]

Valt wel mee. Abonnement bij Tesla voor 1 maand afnemen (12 euro) en dan voor 51 cent per kWh laden en laadpaal gegarandeerd. Is ons top bevallen.
Bovendien , als je vakantie gaat maken die extra paar centjes weinig uit, indien wel kun je beter thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:37
Hebben degene die een update gepland hebben hiervoor een uitnodiging gehad? De dealer waar ik een paar keer langs ben geweest voor wat klein onderhoud gaf aan daarop te moeten wachten. Ben aan het kijken of ik anders bij een andere dealer ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 20:38
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdQl6-O2GDZNn9Imc3b788TMi4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHrHCBENgLQtwCRpmw9g5zSA.png?f=fotoalbum_large Volgens mij kun je hier instellen of je meldingen airco wilt hebben. Op de skoda connect pagina bij profiel en dan instellingen.

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
FJP84 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:10:
Hebben degene die een update gepland hebben hiervoor een uitnodiging gehad? De dealer waar ik een paar keer langs ben geweest voor wat klein onderhoud gaf aan daarop te moeten wachten. Ben aan het kijken of ik anders bij een andere dealer ga proberen.
Ik ben gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
[...]

En ik heb een zakelijke leaseauto, kan alles declareren. Als ik maar kan laden inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:07

zumba

De eAmbu is onderweg!

[...]

Is zeker prima... als er een in de buurt is (of op doorreis) open voor non-Tesla rijders. En dat is grote delen van Frankrijk niet het geval.
Lees dit eens. https://www.lotgenoten.fr...nkrijk-dit-moet-je-weten/Wij zitten nu in de Queyras, een dunbevolkt berggebied (prachtig trouwens) waar je zonder een Freshmile of Kiwhi gewoon voor aap staat met je ev bij zo'n laadpaal..

[ Voor 25% gewijzigd door zumba op 04-09-2022 07:57 ]

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
zumba schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:53:
[...]

Is zeker prima... als er een in de buurt is (of op doorreis) open voor non-Tesla rijders. En dat is grote delen van Frankrijk niet het geval.
Lees dit eens. https://www.lotgenoten.fr...nkrijk-dit-moet-je-weten/Wij zitten nu in de Queyras, een dunbevolkt berggebied (prachtig trouwens) waar je zonder een Freshmile of Kiwhi gewoon voor aap staat met je ev bij zo'n laadpaal..
Ja je moet je er uiteraard wel even in verdiepen wat er in jouw vakantie regio beschikbaar is aan laadpalen(aanbieders)…..dat lijkt mij logisch. Alhoewel je met de Shell recharge echt een eind komt. Shell recharge werkt ook op Freshmile palen in Frankrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Maat28 op 04-09-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-06 14:22
Maat28 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:21:
[...]

Prima als je laadt langs de hoofdroutes. In dorpen in het binnenland zoals de Morvan en de Auvergne kom je er niet met deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
jdbiggelaa schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:49:
[...]

Prima als je laadt langs de hoofdroutes. In dorpen in het binnenland zoals de Morvan en de Auvergne kom je er niet met deze twee.
Op welke palen werkt jouw Shell recharge pas niet? Kiwhi niet maar verder….? Maar het is voor een iv60 rijder allemaal ook wat belangrijker dan een voor een IV80 rijder. Ik heb tijdens onze vakantie een paar keer fast charge gepakt en we konden weer ruim 400km….dan ga je ook niet in ieder dorp de laadmogelijkheden uitzoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Maat28 op 04-09-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:17

qntal

Omlet du fromage!

** Zie de topicwarning. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 04-09-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag wat extra aandacht voor de topicwaarschuwing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:02:
[...]

Op welke palen werkt jouw Shell recharge pas niet? Kiwhi niet maar verder….? Maar het is voor een iv60 rijder allemaal ook wat belangrijker dan een voor een IV80 rijder. Ik heb tijdens onze vakantie een paar keer fast charge gepakt en we konden weer ruim 400km….dan ga je ook niet in ieder dorp de laadmogelijkheden uitzoeken.
Wat met een 60 ook niet nodig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Net weer eens op de Skoda configurator gekeken naar een Enyaq.

Ik heb medelijden met iedereen die er nu pas 1 kan bestellen. Je wordt gewoon gedwongen tot de keuze uit 1 van 4 pakketten. Je kan dus helemaal niets meer samenstellen.

Als ik mijn Enyaq nu weer zou moeten bestellen kan ik niet anders dan voor de Sportline gaan. Terwijl ik de helft van de opties in die versie niet wil hebben (en wel 13k duurder uit zijn)

Snap dat het voor Skoda / Pon makkelijker is, maar je hebt geen keuzevrijheid meer en ik zou niet meer voor een Enyaq gegaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
jeroenkb schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:13:
Net weer eens op de Skoda configurator gekeken naar een Enyaq.

Ik heb medelijden met iedereen die er nu pas 1 kan bestellen. Je wordt gewoon gedwongen tot de keuze uit 1 van 4 pakketten. Je kan dus helemaal niets meer samenstellen.

Als ik mijn Enyaq nu weer zou moeten bestellen kan ik niet anders dan voor de Sportline gaan. Terwijl ik de helft van de opties in die versie niet wil hebben (en wel 13k duurder uit zijn)

Snap dat het voor Skoda / Pon makkelijker is, maar je hebt geen keuzevrijheid meer en ik zou niet meer voor een Enyaq gegaan zijn.
Dan doen helaas tegenwoordig veel merken, dat was voor mij reden voor de Enyaq te gaan (medio 2021) in plaats van de ID.4. Geen moment spijt van trouwens, interieur van de Enyaq is zoveel mooier. Maar inderdaad, slechte zaak dat je maar 4 paketten heb :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-06 09:51
internetinfo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:09:
Heeft iemand toevallig al ervaring met het laden van de Enyaq aan een Tesla Destination Charger?

We staan in Frankrijk op de camping waarbij we bewust een accommodatie hebben uitgezocht met een volledig vrijgegeven eigen laadpunt.
De Enyaq weigert echter te laden.
De lader is 100% vrij voor niet-Tesla, met eigen ogen getest door onze buurman met een Peugeot.

In alle gevallen gaat na zo'n 20-30 seconden het rode lampje branden en is er niets geladen.
Ik heb exact dezelfde ervaring gehad bij een Frans hotel met drie Tesla destination chargers en mijn iV60. Allemaal exact dit gedrag.
Er is een elektromonteur bijgekomen die de laders spanningsloos heeft gemaakt, heeft gereset en alle mogelijke volgordes van auto aansluiten getest, niets hielp, ook de auto verplaatsen hielp niet.
Volgens het hotel hebben andere niet-Tesla merken geen probleem.

Lijkt een compatibility issue tussen de Tesla en Skoda(/VW?) implementatie van het laadprotocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Taro schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:14:
[modbreak]Graag wat extra aandacht voor de topicwaarschuwing.[/]
Misschien kan je meteen even de topicwaarschuwing updaten naar het meest recente 'Openbare laadpalen...' deel? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InO9aGabN4gzgna0-ZCiDbhlr3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBsq5btP5q6fvRnlk5R1bpZO.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze hier al voorbij gekomen? Je ziet duidelijk de overeenkomst met de Enyaq, vind hem zelf ook bijzonder sexy. https://edison.media/skod...-elektroantrieb/25229825/

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 15:09
CrashKonijn schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]

Is deze hier al voorbij gekomen? Je ziet duidelijk de overeenkomst met de Enyaq, vind hem zelf ook bijzonder sexy. https://edison.media/skod...-elektroantrieb/25229825/
Als je het plaatje 'corrigeert' is het ook gewoon een Enyaq:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRclik-zPAxyeP1-MCWDjhJKo4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jup2t32jQucHVPpNaMtDrt8Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Gezien het September is, zijn er mensen die inmiddels de 3.0 update hebben gekregen?

Water-Escape

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
water_escape schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:
Gezien het September is, zijn er mensen die inmiddels de 3.0 update hebben gekregen?
Ik zit nu bij dealer te wachten om auto met update terug te krijgen.
Instructie filmpje voor heraanmelding heb ik al per mail gekregen.

https://urldefense.com/v3...eoySU_Yo6quPEWekgw2RqWOY$

[ Voor 20% gewijzigd door goetfoud op 06-09-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Mijn ENYAQ heeft nu eindelijk ook zijn nieuwe ŠKODA logo/badge/embleem op zijn neus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJVWAaZYRmuWm0WL4NC3s_xPyfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwygtiFUsvscK6durSylYTPt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHtAHFyXRfJoK6SLn1aPvQTAhIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAn2tsxG104IUPMJLwJKFHzN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz6iL8UhnOQv03dV7E257kix-7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bWVThObTR3WoVP3H3pvdGrL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IhPDDItOq4IKBLQ05vjizuWqgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN4PLEWYdlpROBKdmwIMaXBz.jpg?f=fotoalbum_tile

(2x origineel, 2x nieuw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
CrashKonijn schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]

Als je een boer vraagt of hij een paar keer met z’n trekker over je Enyaq rijdt ziet hij er ook zo uit. Beloof ik je. 😇😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
water_escape schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:
Ik heb hem erop zitten en 1e kms gemaakt. Als er vragen zijn stel ze gerust. Dan kan ik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
goetfoud schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:37:
[...]

Ik heb hem erop zitten en 1e kms gemaakt. Als er vragen zijn stel ze gerust. Dan kan ik kijken.
Blijven de ODBeleven aanpassingen (bijv. activatie TA) bewaard bij de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RandomNick schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:00:
[...]

Misschien kan je meteen even de topicwaarschuwing updaten naar het meest recente 'Openbare laadpalen...' deel? Alvast bedankt!
Wat bedoel je precies, want dat staat er al in?

Edit: Ah, je bedoelt de versie uit o.a. het Tesla topic. Heb die nu idd overgenomen (y)

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 06-09-2022 19:08 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Die van mij moet nog een nachtje bij Ames blijven slapen en ze gaan het morgen weer opnieuw proberen.
De eerste helft van de update was wel gelukt maar een gedeelte wat via een usb stick geladen moest worden pakte niet.
Ik heb ook weer een Enyaq als leenauto mee gekregen dus ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robh
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-08-2024
goetfoud schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:37:
[...]

Is er de zgn. Easy entrance toegevoegd (bij electrische berijders stoel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Cunic schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:42:
[...]

Blijven de ODBeleven aanpassingen (bijv. activatie TA) bewaard bij de upgrade?
Helaas niet, kwam er thuis achter dat Scandinavisch licht niet meer geactiveerd was.
Ook nog eens bij de dealer laten doen lang geleden....
Dus daar moet ik voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Robh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:12:
[...]

Niet gemerkt. Volgens mij dus niet. Zal morgen eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
Robh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:12:
[...]

In mijn fabriek-af ME 3.0 versie staat er inderdaad een optie voor de bijrijders stoel, maar die staat standaard uit. Vandaar dat je het nog niet zal merken, denk ik?

(Ter info: heb zelf de Comfort Stoel Plus optie)

[ Voor 6% gewijzigd door ZeroNL op 06-09-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
p.d.s.mane schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:25:
Mijn ENYAQ heeft nu eindelijk ook zijn nieuwe ŠKODA logo/badge/embleem op zijn neus:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

(2x origineel, 2x nieuw)
Ziet er heel erg gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
goetfoud schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:00:
[...]

Ik zit nu bij dealer te wachten om auto met update terug te krijgen.
Instructie filmpje voor heraanmelding heb ik al per mail gekregen.

https://urldefense.com/v3...eoySU_Yo6quPEWekgw2RqWOY$
Kan je hem nu ook op afstand open doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
goetfoud schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:50:
[...]

Helaas niet, kwam er thuis achter dat Scandinavisch licht niet meer geactiveerd was.
Ook nog eens bij de dealer laten doen lang geleden....
Dus daar moet ik voor terug.
Dat is jammer. Maargoed, is weer in te stellen allemaal via OBDeleven.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:53

rammes

koekebakker 1e klas

is er een mogelijkheid om niet met een profiel te werken? of zo dat je niet op OK hoeft te klikken elke keer als je de auto start.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:29
p.d.s.mane schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:25:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

(2x origineel, 2x nieuw)
After Market? Zie er goed uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 21:05
Hier voor 24 oktober (kon wel eerder) een afspraak voor de update bij Pouw, vervangend vervoer hebben ze al gereserveerd.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Wilde schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:43:
Ik heb dit zojuist weten te verhelpen door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.. Verkeersinformatie wordt nu direct getoond. Best weird allemaal. Hopelijk wordt de navi update (hij blijft steken op 22.6) nu ook doorgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Taro schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:07:
[...]

Wat bedoel je precies, want dat staat er al in?

Edit: Ah, je bedoelt de versie uit o.a. het Tesla topic. Heb die nu idd overgenomen (y)
ik bedoel dat het openbare laadpalen topic al bij deel 3 zit, terwijl er nog gelinkt wordt naar deel 2 :-)
Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.