Wagen staat bij dealer (BE) voor update... Voorrang gekregen op ID-wagens omdat auto bij warm weer vermogen verliest tot stilvalt. Ze denken dat update (beter thermisch management) dit misschien gaat oplossen.
Voor iedereen die Tronity wilt gebruiken, ik kreeg zojuist onderstaande mail van ze:
Doe er je voordeel mee!Hi,
I have just changed your access to a free account. For the ENYAQ, TRONITY will remain free for the time being as long as we don't get more data from Skoda.
Thanks & Best Regards
Nils
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Please try again later! Je auto kan snelladen, want:shinzo1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:
Hoi,
Sinds kort de trotste bezitter van een Skoda Enyaq IV60!
Nu loop ik qua snelladen even tegen het volgende aan:
Vorige week voor het eerst snel geladen, auto was op 12% en was redelijk warm weer (dus schat accu op temperatuur). Maar de Shell recharge 175KW lader stond strak op 97KW en niet richting de verwachte 120KW.
ik heb ME3 update en auto is 2 maanden terug geproduceerd, en ook de dealer geeft aan dat ik 120KW zou moeten kunnen laden.
In de Skoda app geeft dan wel weer 100KW charging aan.
Iemand hier ervaring mee?
- Je haalt snelheden boven 50KW.
- Je hebt een recent model waarbij snelladen al standaard is.
Velen van ons hebben bij een snellader gestaan en niet de beloofde snelheden gehaald. De eerste paar snellaad sessies kwam ik vaak niet hoger dan 85. Maar ik heb inmiddels ook de 133 voorbij zien komen toen de condities blijkbaar wel goed waren...
Tx! Ga ik het binnenkort nog eens testen om te kijken wat hij doet.Martinique schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:38:
[...]
Please try again later! Je auto kan snelladen, want:
- Je haalt snelheden boven 50KW.
- Je hebt een recent model waarbij snelladen al standaard is.
Velen van ons hebben bij een snellader gestaan en niet de beloofde snelheden gehaald. De eerste paar snellaad sessies kwam ik vaak niet hoger dan 85. Maar ik heb inmiddels ook de 133 voorbij zien komen toen de condities blijkbaar wel goed waren...
Heb je nadere info over de syntax van die api-call? Google komt steeds op de bekende homeassistant skodaconnect Integratie maar die geeft me geen productiedatum...Digimusic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:
In de JSON-respons op de VIN van api.skoda-connect.com/vehicles zie ik dat de auto is geproduceerd is op 1 juli 2022.
Top! Dan weet ik dat dat niks zegt in ieder geval
Ik zit in ingelogde toestand op https://www.skoda-connect.com/ . Daar heb ik de auto toegevoegd op basis van de VIN, maar nog niet geactiveerd. Logisch, want hij staat hier nog niet voor de deurdingo35 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
[...]
Heb je nadere info over de syntax van die api-call? Google komt steeds op de bekende homeassistant skodaconnect Integratie maar die geeft me geen productiedatum...
Via F12 in de browser zie ik dat daar een GET Request uitgaat naar Request URL: https://api.skoda-connect.com/vehicles/JOUW-VIN-ID
In de respons staat
code:
1
| "vehicleProductionDate": "2022-07-01" |
Zeer interessant, bedankt!!Digimusic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:44:
[...]
Via F12 in de browser zie ik dat daar een GET Request uitgaat naar Request URL: https://api.skoda-connect.com/vehicles/JOUW-VIN-ID
In de respons staat
code:
1 "vehicleProductionDate": "2022-07-01"
SKODA headquaters en PR hebben blijkbaar andere info:D.deJong schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:16:
De afspraak van half September bij Ames Ridderkerk die ik gisteren had gepland via hun site is geannuleerd door Ames.
Helaas hebben wij bericht van de importeur ontvangen dat er onderdelen voor de update in backorder staan.
Dit betekent dat de update nog niet uitgevoerd kan worden en de afspraak niet plaats kan vinden.
Wanneer de update uitgevoerd kan worden nemen wij contact met u op.
Wat ik al dacht, te mooi om waar te zijn.
https://twitter.com/StepanRehak/status/1562005077296046082
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Heeft ermee te maken dat die Shell recharge stations zelden hoge snelheden verzorgen. In ieder geval zeer onbetrouwbaar naar mijn ervaring.shinzo1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:
Hoi,
Sinds kort de trotste bezitter van een Skoda Enyaq IV60!
Nu loop ik qua snelladen even tegen het volgende aan:
Vorige week voor het eerst snel geladen, auto was op 12% en was redelijk warm weer (dus schat accu op temperatuur). Maar de Shell recharge 175KW lader stond strak op 97KW en niet richting de verwachte 120KW.
ik heb ME3 update en auto is 2 maanden terug geproduceerd, en ook de dealer geeft aan dat ik 120KW zou moeten kunnen laden.
In de Skoda app geeft dan wel weer 100KW charging aan.
Iemand hier ervaring mee?
Beste kan je het testen bij een Ionity of Fastnet punt. Dat zijn 350kW laders die je met gemak naar de 120kW trekken, ook boven de 20% SoC.
tx! ga ik dat nog even testen.Wootism schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:15:
[...]
Heeft ermee te maken dat die Shell recharge stations zelden hoge snelheden verzorgen. In ieder geval zeer onbetrouwbaar naar mijn ervaring.
Beste kan je het testen bij een Ionity of Fastnet punt. Dat zijn 350kW laders die je met gemak naar de 120kW trekken, ook boven de 20% SoC.
Net Wittebrug gebeld om n afspraak in te plannen en inderdaad, spullen in back order en de uitrol van de update is uitgesteld tot nader order 🤷p.d.s.mane schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:43:
[...]
SKODA headquaters en PR hebben blijkbaar andere info:
https://twitter.com/StepanRehak/status/1562005077296046082
Of pak een Tesla Supercharger, daar met 16% gestart met 125KW, en bleef 100KW+ tot de 40 ish procent, en ging daarna langzaam teruglopen.Wootism schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:15:
[...]
Heeft ermee te maken dat die Shell recharge stations zelden hoge snelheden verzorgen. In ieder geval zeer onbetrouwbaar naar mijn ervaring.
Mijn wagen:Digimusic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:
Binnenkort ga ik ook een Enyaq IV80 rijden!Het betreft een voorraadmodel. In de JSON-respons op de VIN van api.skoda-connect.com/vehicles zie ik dat de auto is geproduceerd is op 1 juli 2022.
Komt deze nu wel/niet met ME3 uit de fabriek voor geïnstalleerd? En moet de 12V accu nog vervangen worden?
Zowel de verkoper als de service-afdeling van mijn dealer zeggen (los van elkaar) dat de ME3-update en 12V vervanging nog moet. Maar lijkt me sterk dat ze nog zo lang uitgeleverd hebben met oude software en accu. Iemand ervaring?
Op Skoda Storyboard lees ik een zin die multi-interpretabel is
[...]
vehicleProductionDate: "2022-06-21"
En is voorzien van ME3.. Geen pijl op te trekken dus..
En Stephan Rahak tweette net dit :iketot schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:05:
[...]
Net Wittebrug gebeld om n afspraak in te plannen en inderdaad, spullen in back order en de uitrol van de update is uitgesteld tot nader order 🤷
https://twitter.com/StepanRehak/status/1562357636288446464
De communicatie gaat dus nog steeds langs elkaar heen. Heerlijk zo, deze onduidelijkheid. :-/
Naast deze mat heb ik ook de originele vloermatten in de aanbieding voor de liefhebber. Ik heb alles vervangen .
Systeem ook al herstart? (misschien domme opmerking)remc1979 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:44:
Sinds enkele dagen krijg ik onderstaande melding bij het opstarten van de info systeem.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
[Afbeelding]
10 sec aan/uit knopje ingedrukt houden tot beeld zwart wordt.
Al meerdere keren, zonder effectshinzo1984 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:48:
[...]
Systeem ook al herstart? (misschien domme opmerking)
10 sec aan/uit knopje ingedrukt houden tot beeld zwart wordt.
Wat zegt de Skoda app over de resterende looptijd van de Skoda Connect Services?Free1990 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:55:
Zie dat zonet mijn update afgerond is... Echter:
[Afbeelding]
Dat kost dus geld om die services te krijgen?
iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist
Vervallen in 1970efbeel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:03:
[...]
Wat zegt de Skoda app over de resterende looptijd van de Skoda Connect Services?
Ik heb een keer het entertainment systeem gereset door zekering 19 in het dashboard te verwijderen en na een minuut weer terug te plaatsen.remc1979 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:44:
Sinds enkele dagen krijg ik onderstaande melding bij het opstarten van de info systeem.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
[Afbeelding]
Uitleg zie hier:
https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/
1970? Dat is typisch de waarde die IT systemen laten zien als er geen of een nul waarde is. Lijkt er dus op dat ze met de update de bestaande licenties niet hebben overgenomen. Op mijn Enyaq zit er minstens een periode van 3 jaar op die licenties.
iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist
Als je deze instructie (van skoda) bekijkt moet je volgens mij de optie gratis proberen kiezen voor gratis toegang.Free1990 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:55:
Zie dat zonet mijn update afgerond is... Echter:
[Afbeelding]
Dat kost dus geld om die services te krijgen?
Good to know... De wagen staat nog bij de dealer. Heb gezien dat ze mijn wagen uit de skoda connect hebben gehaald, moet deze dus terug toevoegen als ik er weer mee mag rijden.aritmeester schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
Als je deze instructie (van skoda) bekijkt moet je volgens mij de optie gratis proberen kiezen voor gratis toegang.
[YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - ME3 Software Update - Connect Licentie Upgrade]
Bijzonder.. Ach ik zie 't wel, heb gezegd dat ik eind volgende maand wel ff terug bel.. Geen haast..windfreak schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:51:
[...]
En Stephan Rahak tweette net dit :
https://twitter.com/StepanRehak/status/1562357636288446464
De communicatie gaat dus nog steeds langs elkaar heen. Heerlijk zo, deze onduidelijkheid. :-/
:strip_exif()/f/image/tFpcesmUvcZQvGFc6VYxVfAw.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat houd ik toch van het mooie weer, echt een super verbruik. Constant 100 op snelweg en laatste stukje binnendoor 80.
[ Voor 8% gewijzigd door Vanitas1996 op 24-08-2022 16:59 ]
Sow had je windje mee?Vanitas1996 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:59:
[Afbeelding]
Wat houd ik toch van het mooie weer, echt een super verbruik. Constant 100 op snelweg en laatste stukje binnendoor 80.
Klopt, dit had ik laatst ook en dit heeft geholpen.coop schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:07:
[...]
Ik heb een keer het entertainment systeem gereset door zekering 19 in het dashboard te verwijderen en na een minuut weer terug te plaatsen.
Uitleg zie hier:
https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/
Heb nu wel helaas een storing in het SOS systeem, en daar heb ik geen fix voor kunnen vinden. Dus aangemeld bij de dealer. Wel vervelend want hij geeft elke keer dat je de auto ontgrendelt de melding.
Dank voor de reacties, ik ga het eens proberenBoeie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:08:
[...]
Klopt, dit had ik laatst ook en dit heeft geholpen.
Heb nu wel helaas een storing in het SOS systeem, en daar heb ik geen fix voor kunnen vinden. Dus aangemeld bij de dealer. Wel vervelend want hij geeft elke keer dat je de auto ontgrendelt de melding.
Hallo ieder,
Ben sinds ruim 7 maanden eigenaar van een sportline iv60. Nog geen 3000 km gereden. Gisteren overkwam me het volgende; bij het wegrijden begon het waarschuwingslampje vd 12 volt accu te branden met de melding te weinig spanning in de accu. De display in de auto gaf aan om met de auto te rijden zodat de accu zou laden, heb vervolgens 25 km gereden maar lampje blijft branden.
Ik heb het online instructieboekje erop nageslagen en dit geeft aan om de hoopvolst accu te laden dan wordt ook de 12 volt accu geladen. Auto aan de lader gehangen en van 40% naar 80% geladen, ook dat was geen succes lampje van te weinig spanning blijft branden.
Iemand ervaring hiermee?
Ben sinds ruim 7 maanden eigenaar van een sportline iv60. Nog geen 3000 km gereden. Gisteren overkwam me het volgende; bij het wegrijden begon het waarschuwingslampje vd 12 volt accu te branden met de melding te weinig spanning in de accu. De display in de auto gaf aan om met de auto te rijden zodat de accu zou laden, heb vervolgens 25 km gereden maar lampje blijft branden.
Ik heb het online instructieboekje erop nageslagen en dit geeft aan om de hoopvolst accu te laden dan wordt ook de 12 volt accu geladen. Auto aan de lader gehangen en van 40% naar 80% geladen, ook dat was geen succes lampje van te weinig spanning blijft branden.
Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring mee, heb je evt een multimeter? Dan kan je nameten of de spanning werkelijk te laag is of dat het alleen een foutieve melding is.hevds schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:52:
Hallo ieder,
Iemand ervaring hiermee?
Bijv op de accu/zekeringkast, of de 12v aansluiting in de kofferbak.
Dit kan je zowel doen met contact uit = accu spanning en met contact aan = accu laad spanning (tenminste als je accu nog goed is, vergelijkbaar met wanneer dynamo draait).
Anders zou ik de dealer raadplegen.
Ik denk het haha! ZO laag heb ik het normaliter nooit. Eerder tussen de 14,3-15.
Als je de motorkap opentrekt kun je vrij gemakkelijk bij de accu; de minpool is vrij toegankelijk, voor de pluspool moet je een plastic kapje omhoog wippen.Daan_P schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:57:
[...]
Geen ervaring mee, heb je evt een multimeter? Dan kan je nameten of de spanning werkelijk te laag is of dat het alleen een foutieve melding is.
Bijv op de accu/zekeringkast, of de 12v aansluiting in de kofferbak.
Dit kan je zowel doen met contact uit = accu spanning en met contact aan = accu laad spanning (tenminste als je accu nog goed is, vergelijkbaar met wanneer dynamo draait).
Anders zou ik de dealer raadplegen.
Iemand met ervaring met de Enyaq en Tronity? Ik meen me te herinneren dat hier gemeld werd dat met ME3 ook de odo en trip stats worden geregistreerd. Ik zie dat alleen niet terug, moet je er nog iets voor activeren ofzo?
In de myskoda app zie ik de odo stand wel..
/f/image/wTSKz6RvyN4sUCcd22RahCm4.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik ook Tronity maar voor zover ik begreep word odo en trip stats niet door de API doorgegeven en kan Tronity die dus niet wergeven.Wilde schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:17:
Iemand met ervaring met de Enyaq en Tronity? Ik meen me te herinneren dat hier gemeld werd dat met ME3 ook de odo en trip stats worden geregistreerd. Ik zie dat alleen niet terug, moet je er nog iets voor activeren ofzo?
[Afbeelding]
Dit werkt dan toch op slects enkele Tesla locaties in Frankrijk?Maat28 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:41:
[...]
In Frankrijk is zelfde als in NL laden via de tesla app
Als ik in de Tesla app zoek in de regio Marseille of La Havre komt er niets beschikbaar.
In de regio Parijs vind ik er 12.
Of doe ik iets fout?
Ik tref dit aan als zoekresultaten in de Tesla app…..RedCellNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:29:
[...]
Dit werkt dan toch op slects enkele Tesla locaties in Frankrijk?
Als ik in de Tesla app zoek in de regio Marseille of La Havre komt er niets beschikbaar.
In de regio Parijs vind ik er 12.
Of doe ik iets fout?
/f/image/jUABY2jlM6Cl5yKHrcJInhOd.png?f=fotoalbum_large)
Ja de windrichting en kracht mag je er zeker bij zetten! Ik had een flink stuk met de dakkoffer erop windkracht 4 tegen in Zuid Frankrijk….pfff dat ging me hard met het verbruik! Moest echt terug naar 100km/u om mijn ‘stint’ van 300 km met een volle accu (iv80) te halen.
Ik denk dat je gewoon meer moet rijden. Als je 3000km in 7 maanden rijdt voelt de Enyaq zich een beetje beledigd denk ik😉hevds schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:52:
Hallo ieder,
Iemand ervaring hiermee?
Maat28 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:35:
[...]
Ik tref dit aan als zoekresultaten in de Tesla app…..ik ben van Arnhem naar Perpignan gereden op uitsluitend Tesla superchargers.
[Afbeelding]
Daar zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. De werkplaats van mijn dealer zei op mijn vragen over het laden van de 12V accu:Maat28 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:43:
[...]
Ik denk dat je gewoon meer moet rijden. Als je 3000km in 7 maanden rijdt voelt de Enyaq zich een beetje beledigd denk ik😉
"De 12v accu wordt enkel en alleen geladen wanneer het contact aan staat. Wanneer de auto langdurig stil staat wordt de accu dus niet middels de hoogvolt accu geladen."
Dus zelfs als hij aan de lader staat wordt hij niet bijgeladen, immers de zelfontlading van de hoogvoltaccu is gering en sluipverbruikers zorgen voor een (langzame) ontlading van de 12V accu; bijvoorbeeld als je in "online modus" staat...
Alleen als de hoogvoltaccu actief geladen wordt, verbruikt de auto zo'n 220W, daaruit concludeer ik dat dan ook de 12V accu bijgeladen wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door dingo35 op 25-08-2022 07:57 ]
Dit zou je dus misschien kunnen doen door de auto aan de lader te hangen, en dan nog eens op de start/stop knop te drukken. Dan gaat de auto immers niet in standby en blijft de airco en radio ook werken. Misschien dat dan actief ook de 12v word bijgeladen?dingo35 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:55:
[...]
Daar zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. De werkplaats van mijn dealer zei op mijn vragen over het laden van de 12V accu:
"De 12v accu wordt enkel en alleen geladen wanneer het contact aan staat. Wanneer de auto langdurig stil staat wordt de accu dus niet middels de hoogvolt accu geladen."
Dus zelfs als hij aan de lader staat wordt hij niet bijgeladen, immers de zelfontlading van de hoogvoltaccu is gering en sluipverbruikers zorgen voor een (langzame) ontlading van de 12V accu; bijvoorbeeld als je in "online modus" staat...
Alleen als de hoogvoltaccu actief geladen wordt, verbruikt de auto zo'n 220W, daaruit concludeer ik dat dan ook de 12V accu bijgeladen wordt.
:strip_exif()/f/image/m0Vn94smWB9uUyLjDlVlKi2E.png?f=user_large)
Ik kreeg bericht van Shell dat ze de laad app hebben aangepast en ook in Apple Carplay nu oa. alle laadpalen ( dus ook van andere marken) zichtbaar zijn. Leek mij zeker interessant.
Ik heb het inderdaad 5 minuten kunnen bekijken, maar nu sluit de app bij openen gelijk weer af. Heeft iemand anders ervaringen met deze app? Ligt dit aan de Enyaq of de app?
Ik rij een Iv 80 en hen een Iphone XR.
Spidermellow
Woot woot. Gebeld door de dealer. Afspraak voor update (ME3) is ingepland. In oktober een datum geprikt.
Vanaf 1 september wordt het uitgerold.
Voorbehoud is idd de 12v batterij die ik backorders staat.
Vanaf 1 september wordt het uitgerold.
Voorbehoud is idd de 12v batterij die ik backorders staat.
[ Voor 21% gewijzigd door Tukker87 op 25-08-2022 18:38 ]
De Shell Recharge App had vanochtend een verstoring waardoor de laadpunten bij mij niet in de (iphone)-app werden getoond. Wellicht was er meer stuk... Misschien nog een keer proberen?langevoort schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:12:
Ik kreeg bericht van Shell ... maar nu sluit de app bij openen gelijk weer af. Heeft iemand anders ervaringen met deze app?
Edit: je bent niet alleen. Ik zie op Facebook dat de app bij meer mensen via CarPlay eruit klapt.
[ Voor 10% gewijzigd door Digimusic op 26-08-2022 10:19 ]
Auto kreeg gisteren een update enkele bevindingen:
- Pinkers die minder hard klinken is weer even aanpassen.
- Max. laadsnelheid volgens de app nog steeds 125 kW
- Je kan de status van de ramen, parkeerlicht en vergrendeling van op afstand zien in de app maar niet aanpassen.
- Verder lijkt alles iets stabieler te gaan tot op heden. Wat je met die gebruikersprofielen allemaal kan doen moet ik nog wat uitzoeken.
Edit: deze tip werkte ook goed:
- Je kan de status van de ramen, parkeerlicht en vergrendeling van op afstand zien in de app maar niet aanpassen.
- Verder lijkt alles iets stabieler te gaan tot op heden. Wat je met die gebruikersprofielen allemaal kan doen moet ik nog wat uitzoeken.
aritmeester schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
Als je deze instructie (van skoda) bekijkt moet je volgens mij de optie gratis proberen kiezen voor gratis toegang.
[YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - ME3 Software Update - Connect Licentie Upgrade]
[ Voor 33% gewijzigd door Free1990 op 25-08-2022 15:08 ]
jammer dat je de auto niet op afstand van vergrendelen.. (mijn vrouw vergeet het nog weleens..Free1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Bij de meest recente Skoda Octavia is dat een optie die je eerst via de dealer moet laten activeren door het tonen van je rijbewijs. Wellicht is dat bij de Enyaq ook zo?8y-one schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:27:
[...]
jammer dat je de auto niet op afstand van vergrendelen.. (mijn vrouw vergeet het nog weleens..)
:strip_exif()/f/image/DzGltnQSOEAJYYy1cpiusvfL.jpg?f=fotoalbum_medium)
Was dit een update die in het update menu beschikbaar was? Of heb je al ME3 en had je daarop een update gekregen?Free1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
Zijn er mensen die ervaring hebben met Car scanner pro ? Ik gebruik de free version in combinatie met een Kuulaa obdii dongle (bluetooth 4). Het connecten gaat goed, maar ik zie vrijwel geen data. Iemand enig idee wat dit kan zijn? De dongle misschien?
:strip_exif()/f/image/XMEFecABmXT89yJi0x9arEtg.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/aiuzMZ4eM0hBcf0DHwmKaqBa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XMEFecABmXT89yJi0x9arEtg.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/aiuzMZ4eM0hBcf0DHwmKaqBa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZhxtFZJGlwDWYgeEz3bWKugL.png?f=fotoalbum_large)
Is upgrade naar ME3 na problemen met temperatuurmanagement batterij van de wagen. Met update hopen ze dat dat opgelost is.Senaxx schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Was dit een update die in het update menu beschikbaar was? Of heb je al ME3 en had je daarop een update gekregen?
Heb toestemming gegeven online om rijbewijs te koppelen. Krijg dit scherm ook nergensDigimusic schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:38:
[...]
Bij de meest recente Skoda Octavia is dat een optie die je eerst via de dealer moet laten activeren door het tonen van je rijbewijs. Wellicht is dat bij de Enyaq ook zo?
[Afbeelding]
Duits filmpje (Engels ondertiteld eventueel) over de productie van Skoda accu’s in Tsjechië. YouTube: Škoda ENYAQ iV / VW ID4 / MEB Batterie Produktion in Mlada Boleslav,...
Even een (poging tot een) "peiling":Free1990 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:01:
[...]
Is upgrade naar ME3 na problemen met temperatuurmanagement batterij van de wagen. Met update hopen ze dat dat opgelost is.
Zijn er behalve @Free1990 hier nog anderen die al een upgrade/Update naar ME3 hebben gekregen?
M.a.w. worden wel al (enkele) upgrades naar ME3 in NL (of BE?) gedaan (hoewel weinig en langzaam i.v.m. benodigde "componenten" in backorder?)?
Ik lees hier anders alleen berichten over uitstel tot 2023 of voor onbepaalde tijd ...
Dank!
(Ik ben nog niet door A-POINT Amsterdam gecontacteerd over de update, maar heb ze ook zelfs nog niet gevraagd...)
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Ik (BE) heb een afspraak voor 30 september en voorlopig nog niets gehoord over uitstel...p.d.s.mane schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:21:
[...]
Even een (poging tot een) "pijling":
Zijn er behalve @Free1990 hier nog anderen die al een upgrade/Update naar ME3 hebben gekregen?
M.a.w. worden wel al (enkele) upgrades naar ME3 in NL (of BE?) gedaan (hoewel weinig en langzaam i.v.m. benodigde "componenten" in backorder?)?
Ik lees hier anders alleen berichten over uitstel tot 2023 of voor onbepaalde tijd ...
Dank!
(Ik ben nog niet door A-POINT Amsterdam gecontacteerd over de update, maar heb ze ook zelfs nog niet gevraagd...)
Ik (NL) heb afspraak staat op 7 september. Nog niet geannuleerd tot nu toe.p.d.s.mane schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:21:
[...]
Even een (poging tot een) "pijling":
Dank!
Ik had een afspraak staan voor 31-8. Deze is geannuleerd. Dealer wil geen nieuwe plannen, omdat ze verwachten dat de verwachte nieuwe lanceerdatum (1-9) niet gehaald gaat worden.
Net gebeld door mijn dealer (A-POINT Amsterdam) voor een afspraak om alsnog het ontbrekende certificaat voor de scm klasse 3 alarm te laten maken en te krijgen.goetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:14:
[...]
Ik (NL) heb afspraak staat op 7 september. Nog niet geannuleerd tot nu toe.
Voordat ik zelf over de ME3 update kon vragen vertelde hij mij dat ze over kort (begin september) beginnen klanten voor afspraken te contacteren, maar dat het wel even kan duren, omdat nu elke dealer hunderden 12v accu's bestelt maar deze moeilijk te leveren zijn. Hij had het over 10+k accu's alleen voor NL. Blijkbaar heeft Škoda bij de aankondiging van de update niet voldoende rekening gehouden met deze logistieke praktijk uitdaging. Hij was duidelijk niet blij met de communicatie en planing vanuit Skoda, maar wel heel duidelijk en eerlijk over de praktijk.
We zouden nog even geduld moeten hebben..
Update duurt volgens hem tussen de 3 uur en 3 dagen, maar hij gaat ook toe dat er nog weinig ervaringen mee zijn.
Offtopic: Wat gaat er gebeuren met die oude 10k accu's :-)p.d.s.mane schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Hij had het over 10+k accu's alleen voor NL. Blijkbaar heeft Škoda bij de aankondiging van de update niet voldoende rekening gehouden met deze logistieke praktijk uitdaging.
Ik heb ook nog geen uitnodiging gehad vanuit Broekhuis.
Ik ben toevallig net door dealer gebeld. Afspraak blijft staan en gaat door. Zou een van de eerste zijn. Reserve sleutel moet mee en ze hebben inloggegevens myskoda nodig.p.d.s.mane schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Net gebeld door mijn dealer (A-POINT Amsterdam) voor een afspraak om alsnog het ontbrekende certificaat voor de scm klasse 3 alarm te laten maken en te krijgen.
Voordat ik zelf over de ME3 update kon vragen vertelde hij mij dat ze over kort (begin september) beginnen klanten voor afspraken te contacteren, maar dat het wel even kan duren, omdat nu elke dealer hunderden 12v accu's bestelt maar deze moeilijk te leveren zijn. Hij had het over 10+k accu's alleen voor NL. Blijkbaar heeft Škoda bij de aankondiging van de update niet voldoende rekening gehouden met deze logistieke praktijk uitdaging. Hij was duidelijk niet blij met de communicatie en planing vanuit Skoda, maar wel heel duidelijk en eerlijk over de praktijk.
We zouden nog even geduld moeten hebben..
Update duurt volgens hem tussen de 3 uur en 3 dagen, maar hij gaat ook toe dat er nog weinig ervaringen mee zijn.
In principe stond een dag gereserveerd maar men gaf aan dat het vanwege gebrek aan ervaring ook 2 dagen kan duren. Tevreden met duidelijkheid die verschaft is.
Ze hebben wat nodig? Alleen je gebruikersnaam mag ik hopen...goetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:35:
[...] en ze hebben inloggegevens myskoda nodig. [...]
[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 26-08-2022 13:42 ]
Volgens dealer moeten ze in myskoda zijn, dus alleen emailadres zal niet volstaan....sopsop schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
Ze hebben wat nodig? Alleen je gebruikersnaam mag ik hopen...
Ik mag toch hopen dat dit niet waar is, man man mangoetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Volgens dealer moeten ze in myskoda zijn, dus alleen emailadres zal niet volstaan....

Dat kan echt niet.goetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Volgens dealer moeten ze in myskoda zijn, dus alleen emailadres zal niet volstaan....
Ik ga vooralsnog even uit van een goede intentie van deze dealer: De heractivering van Skoda Connect na de software-update.goetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Maar ik vind het inderdaad ook niet kunnen. Dat kun je beter als “service” doen als klanten hun auto weer op komen halen.
Uiteraard zal ik laten weten hoe het uiteindelijk gegaan is.Digimusic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:35:
[...]
Ik ga vooralsnog even uit van een goede intentie van deze dealer: De heractivering van Skoda Connect na de software-update.
Maar ik vind het inderdaad ook niet kunnen. Dat kun je beter als “service” doen als klanten hun auto weer op komen halen.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee. Nadien evt password aanpassen.
Ik wacht denk ik nog even tot de dealers een fatsoenlijke aanpak hebben betreft deze update….
Voorzie een hoop gezeur ivm slechte communicatie en dealers die geen idee hebben. We gaan het meemaken
Voorzie een hoop gezeur ivm slechte communicatie en dealers die geen idee hebben. We gaan het meemaken
same here, die van mij is uit mei 2022Bertuz-x10 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:17:
[...]
Je zou het inderdaad verwachten echter is de Enyaq die ik rijdt (geproduceerd in april) nog uitgerust met de oude software…
Vanmiddag belletje gehad van Ames en de afspraak is gepland voor 6 September, ik ben benieuwd.
Bij mij is het ook 6 september geworden.D.deJong schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:28:
Vanmiddag belletje gehad van Ames en de afspraak is gepland voor 6 September, ik ben benieuwd.
Hopen dat alles goed gaat 😉
Ik heb sinds een aantal dagen de nieuwe skoda Enyaq en heb sinds vanavond een foutmelding zodra de auto opstart.
Ik heb geen rare dingen gedaan, behalve dat ik de AC uit heb gezet. Na het uitstappen kreeg ik een foutmelding in de app op de telefoon dat de voorverwarming niet goed is gegaan. In de auto stappen, kreeg ik een melding: "elektrosysteem werkt niet correct".
Ik krijg deze melding niet weg en ik weet niet of ze gerelateerd zijn. Morgen garage maar bellen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
]
:strip_exif()/f/image/hwdiW4PI5ypgyXOia0LRdD3F.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen rare dingen gedaan, behalve dat ik de AC uit heb gezet. Na het uitstappen kreeg ik een foutmelding in de app op de telefoon dat de voorverwarming niet goed is gegaan. In de auto stappen, kreeg ik een melding: "elektrosysteem werkt niet correct".
Ik krijg deze melding niet weg en ik weet niet of ze gerelateerd zijn. Morgen garage maar bellen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
]
:strip_exif()/f/image/hwdiW4PI5ypgyXOia0LRdD3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6G5fvRcTJPFeA9iZ205chnkn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Jurryt op 27-08-2022 07:31 ]
ze konden vorige week pas na 12 september omdat ze nog op onderdelen wachten.goetfoud schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:11:
[...]
Bij mij is het ook 6 september geworden.
Hopen dat alles goed gaat 😉
Mij is niks gezegd over 2de sleutel en de app ze hadden alleen de wagen 1 dag nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door mibkiller op 26-08-2022 23:26 ]
Zo denk ik er ook over. Bovendien weet ik dan ook wat de gevolgen voor met OBDeleven geactiveerde opties zijn...Maat28 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:46:
De ‘oude’ software werkt top! Ik ga in 2023 wel een keer voor de ‘update’😊
Inderdaad.Wootism schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:53:
Ik wacht denk ik nog even tot de dealers een fatsoenlijke aanpak hebben betreft deze update….
Snap die eagerness om die update te draaien ook niet zo.
Wens de early birds veel succes. Ik ga wel een keer als dealers er heel veel ervaring mee hebben.
Vóór de wintersport verbeterd HV accu management bij koudere temperaturen? En die 12v accu is denk ik ook een terugroep actie: wat ik begreep uit de Facebook pagina (https://www.facebook.com/...3379183599035322/?app=fbl) zijn daar relatief veel problemen mee en wisselen ze daarvoor misschien ook in 10k+ Enyaq’s 12v accu. Heb ik ook graag voor de winter vervangen.jeroenkb schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:10:
[...]
Inderdaad.
Snap die eagerness om die update te draaien ook niet zo….
[ Voor 10% gewijzigd door Matmar op 27-08-2022 08:41 ]
Heb die van mij al sinds mei vorig jaar. Hele winter overleefd zonder last te hebben van 12v accu of range problemen. Ik geloof het wel...Matmar schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
Vóór de wintersport verbeterd HV accu management bij koudere temperaturen? En die 12v accu is denk ik ook een terugroep actie: wat ik begreep uit de Facebook pagina zijn daar relatief veel problemen mee en wisselen ze in 10k+ Enyaq’s van LiPo naar LiOn 12v accu. Heb ik ook graag voor de winter vervangen.
Je laat je gewoon gek maken. Natuurlijk komt alle ellende samen op zo’n Facebook pagina.Matmar schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
Vóór de wintersport verbeterd HV accu management bij koudere temperaturen? En die 12v accu is denk ik ook een terugroep actie: wat ik begreep uit de Facebook pagina (https://www.facebook.com/...3379183599035322/?app=fbl) zijn daar relatief veel problemen mee en wisselen ze daarvoor misschien ook in 10k+ Enyaq’s 12v accu. Heb ik ook graag voor de winter vervangen.
Ondertussen rij ik al een jaar zonder problemen rond, samen met duizenden anderen. Ik moet er niet aan denken om als een soort van proefpersoon in die update-molen te stappen.
Snap je opmerking over eagerness niet, weet niet waar dat op gebaseerd is.jeroenkb schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:10:
[...]
Inderdaad.
Snap die eagerness om die update te draaien ook niet zo.
Wens de early birds veel succes. Ik ga wel een keer als dealers er heel veel ervaring mee hebben.
Er wordt een update uitgerold, er zijn mensen die navraag doen en vervolgens ingepland worden en dit hier melden. Niet meer, niet minder.
Hoezo proefpersoon? Lekker negatief weer. Update is lang aan gewerkt. Dealers zijn geïnstrueerd, bouwen alleen wat veiligheid in omdat het voor hen ook de 1e keer is.Wootism schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
Je laat je gewoon gek maken. Natuurlijk komt alle ellende samen op zo’n Facebook pagina.
Ondertussen rij ik al een jaar zonder problemen rond, samen met duizenden anderen. Ik moet er niet aan denken om als een soort van proefpersoon in die update-molen te stappen.
En ook ik rij al vanaf de 1e leverdag zonder al teveel problemen.
Maar als er na bijna 1,5 jaar een update is dan wil ik daar graag gebruik van maken.
Ieder zijn ding toch?
Snap niet dat je je door mijn post aangesproken voelt maar toch maar een antwoord:goetfoud schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Snap je opmerking over eagerness niet, weet niet waar dat op gebaseerd is.
Er wordt een update uitgerold, er zijn mensen die navraag doen en vervolgens ingepland worden en dit hier melden. Niet meer, niet minder.
Er wordt gemeld dat er binnenkort een update aankomt en dat iedereen door de dealer benaderd zal worden om een afspraak te maken.
Vervolgens gaat het hier meerdere pagina's over mensen die actief dealers gaan bellen; websites waarbij het wel of niet al mogelijk is om in te plannen, dealers die van niets weten etc etc etc
Sorry maar dat is eagerness. Anders wacht je gewoon rustig op de brief..
Absoluut.goetfoud schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:16:
[...]
Hoezo proefpersoon? Lekker negatief weer. Update is lang aan gewerkt. Dealers zijn geïnstrueerd, bouwen alleen wat veiligheid in omdat het voor hen ook de 1e keer is.
Maar als er na bijna 1,5 jaar een update is dan wil ik daar graag gebruik van maken.
Ieder zijn ding toch?
Dan ben je dus eager

Precies, ieder zijn ding. Succes.goetfoud schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:16:
[...]
Hoezo proefpersoon? Lekker negatief weer. Update is lang aan gewerkt. Dealers zijn geïnstrueerd, bouwen alleen wat veiligheid in omdat het voor hen ook de 1e keer is.
Ieder zijn ding toch?
Haha ik zit niet voor niks op dit forum:
Definition of tweaker: one who makes minor adjustments to something (such as electronic equipment) to improve its performance or effectiveness : a person who tweaks something.
Anders was ik wel naar een website voor compleet tevreden Enyaq rijders gegaan 😜
Definition of tweaker: one who makes minor adjustments to something (such as electronic equipment) to improve its performance or effectiveness : a person who tweaks something.
Anders was ik wel naar een website voor compleet tevreden Enyaq rijders gegaan 😜
Nou ook Martineager heeft een afspraak ingepland staan hoor!! Dealer heeft via de website de mogelijkheid gemaakt middels een online werkplaats formulier. Afspraken zijn mogelijk vanaf eind sept / begin okt. Niet dat ik er echt haast mee heb, rij naar volle tevredenheid maar gewoon omdat het kan. En ik denk dat als de communicatie vanuit de dealers pas echt op gang komt dat de wachttijden dan alleen maar langer worden aangezien ze er maar 1 of 2 per dag doen.
Iets anders, deze week bijna een dwarslaesie opgelopen dankzij de frontassist. Ik reed op een voorrangsweg, ca 45/50 km/u, met een middenberm/vluchtheuvel. Komt er een fietser met best een vaart oversteken en ik zie haar nog net op tijd stoppen in/op de vluchtheuvel. Niks aan de hand dus. Maar de Enyaq neemt blijkbaar toch maar het zekere voor het onzekere en maakt dus een noodstop. Echt, je schrikt je dood. Je tanden nog net niet in het stuur...
Op zich fijn dat de techniek zijn werk doet, maar bij elke fietser die nu opdoemt heb ik weer zweet in mijn handen.
Iets anders, deze week bijna een dwarslaesie opgelopen dankzij de frontassist. Ik reed op een voorrangsweg, ca 45/50 km/u, met een middenberm/vluchtheuvel. Komt er een fietser met best een vaart oversteken en ik zie haar nog net op tijd stoppen in/op de vluchtheuvel. Niks aan de hand dus. Maar de Enyaq neemt blijkbaar toch maar het zekere voor het onzekere en maakt dus een noodstop. Echt, je schrikt je dood. Je tanden nog net niet in het stuur...

Op zich fijn dat de techniek zijn werk doet, maar bij elke fietser die nu opdoemt heb ik weer zweet in mijn handen.
Dat is wel even schrikken ja! Ik krijg altijd de melding in 1 bepaalde bocht met geparkeerde auto’s, gelukkig grijpt hij daar niet in. Is 50km weg door centrum van Chaam.Martinique schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:48:
Nou ook Martineager heeft een afspraak ingepland staan hoor!! Dealer heeft via de website de mogelijkheid gemaakt middels een online werkplaats formulier. Afspraken zijn mogelijk vanaf eind sept / begin okt. Niet dat ik er echt haast mee heb, rij naar volle tevredenheid maar gewoon omdat het kan. En ik denk dat als de communicatie vanuit de dealers pas echt op gang komt dat de wachttijden dan alleen maar langer worden aangezien ze er maar 1 of 2 per dag doen.
Iets anders, deze week bijna een dwarslaesie opgelopen dankzij de frontassist. Ik reed op een voorrangsweg, ca 45/50 km/u, met een middenberm/vluchtheuvel. Komt er een fietser met best een vaart oversteken en ik zie haar nog net op tijd stoppen in/op de vluchtheuvel. Niks aan de hand dus. Maar de Enyaq neemt blijkbaar toch maar het zekere voor het onzekere en maakt dus een noodstop. Echt, je schrikt je dood. Je tanden nog net niet in het stuur...![]()
Forward elektriciteitsprijzen voor komende winter staan op dit moment ruim over de 1 euro per kWh. Daarmee wordt elektrisch rijden straks (tijdelijk?) fors duurder dan rijden op benzine aangezien de olieprijs redelijk stabiel lijkt.
Ook zorgt het laden van elektrische auto's voor een hoger gasverbruik, aangezien de meeste elektriciteit (zeker in de winter) met gascentrale's wordt opgewekt. Niet handig aangezien we deze winter fors moeten besparen op ons gasverbruik.
Ik denk dat ik onze Enyaq komende winter wat vaker ga laten staan:)...
Ook zorgt het laden van elektrische auto's voor een hoger gasverbruik, aangezien de meeste elektriciteit (zeker in de winter) met gascentrale's wordt opgewekt. Niet handig aangezien we deze winter fors moeten besparen op ons gasverbruik.
Ik denk dat ik onze Enyaq komende winter wat vaker ga laten staan:)...
Ik zat vanmiddag ineens in een servicescherm (me3). Geen idee hoe, maar ik kwam er vanuit het laadscherm. Helaas 3 uitgelaten kids in de auto, dus ik kon niet even rustig kijken. Iemand enig idee hoe je hier komt en waar ik op heb zitten drukken..?
:strip_exif()/f/image/Ock9sjpZqgUJ11Lv1DIL0qVd.jpg?f=fotoalbum_large)
In de Octavia IV kom je hier door het menuknopje een tijdje vast te houden. Mogelijk is dit bij de Enyaq hetzelfde? In Octavia kan ik er niet veel mee. Je ziet wat codes en je kan hem in software update mode zetten.Wilde schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:23:
Ik zat vanmiddag ineens in een servicescherm (me3). Geen idee hoe, maar ik kwam er vanuit het laadscherm. … Iemand enig idee hoe je hier komt en waar ik op heb zitten drukken..?
Is bij de Enyaq hetzelfde, knopje met het huisje erop even ingedrukt houden.Digimusic schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:47:
[...]
In de Octavia IV kom je hier door het menuknopje een tijdje vast te houden. Mogelijk is dit bij de Enyaq hetzelfde? In Octavia kan ik er niet veel mee. Je ziet wat codes en je kan hem in software update mode zetten.
Ah, dan is dat het geweest. ThanksScorpio_King schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:53:
[...]
Is bij de Enyaq hetzelfde, knopje met het huisje erop even ingedrukt houden.
Heeft iemand toevallig al ervaring met het laden van de Enyaq aan een Tesla Destination Charger?
We staan in Frankrijk op de camping waarbij we bewust een accommodatie hebben uitgezocht met een volledig vrijgegeven eigen laadpunt.
De Enyaq weigert echter te laden.
De lader is 100% vrij voor niet-Tesla, met eigen ogen getest door onze buurman met een Peugeot.
Al geprobeerd:
Lader gereset (rode knop aantal sec ingedrukt)
Knop op de T2 stekker ingedrukt
Laadsnelheid in de Enyaq verlaagd
Geprobeerd met de auto vergrendeld/ontgrendeld
Na aansluiten in de App op "Start laden" gedrukt
In alle gevallen gaat na zo'n 20-30 seconden het rode lampje branden en is er niets geladen.
We staan in Frankrijk op de camping waarbij we bewust een accommodatie hebben uitgezocht met een volledig vrijgegeven eigen laadpunt.
De Enyaq weigert echter te laden.
De lader is 100% vrij voor niet-Tesla, met eigen ogen getest door onze buurman met een Peugeot.
Al geprobeerd:
Lader gereset (rode knop aantal sec ingedrukt)
Knop op de T2 stekker ingedrukt
Laadsnelheid in de Enyaq verlaagd
Geprobeerd met de auto vergrendeld/ontgrendeld
Na aansluiten in de App op "Start laden" gedrukt
In alle gevallen gaat na zo'n 20-30 seconden het rode lampje branden en is er niets geladen.
ter info, bij DAGO is het nog niet mogelijk om een afspraak in te plannen. Mailing volgt.
Ik zou het doen!
Oh, wat bijzonder!Senaxx schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:20:
Ik heb ook iets raars (of geluk), maar kan het niet helemaal verklaren.
Van Skoda heb ik ook de Powerpass, deze heb ik aangevraagd met het duits adres trucje. Na een week kreeg ik netjes de fysieke pas binnen en had ik in de auto gelegd. 90% van de gevallen laad ik gewoon aan huis, en afgelopen vakantie heb ik veel met Bonnet kunnen doen. Maar nu bonnet de prijzen heeft verhoogd was Skoda Powerpass de voordeligste.
Dus op 3 augustus heb ik deze voor het eerste gebruikt bij een nieuwe publieke laadpaal die voor ons kantoor van mijn werk staat. Deze staat er denk ik net een week of 2. Ik had hem daar geparkeerd en laten laden voor 3 uurtjes. Nadat de auto vol was heb ik deze vervolgens op de parkeerplaats van mijn werk gezet. Ik was benieuwd hoeveel het gekost had en keek in de PowerPass app, maar zag dat hier geen sessie geregistreerd stond. Ik dacht er het zijne van en was in de veronderstelling dat ik misschien 1 van de andere oplaad druppels gebruikt had.
Gisteren weer opgeladen bij die bewuste paal en nu zeker weten met de PowerPass app opgeladen. Auto netjes op 100% en daarna weer verplaatst. Ook deze keer geen sessie in de app, De FaQ zegt dat het nog tot 24 uur duren maar ook nu zie ik geen sessie in de app.
Als ik in de PowerPass app kijk zie ik netjes dat mijn subscription active is en mijn fysieke PowerPass Cards op active staat. Serienummer komt ook exact overeen.
Iemand ook deze ervaring gehad? Ik kan nog eens testen bij een andere paal, maar voor nu lijkt het dat mijn auto netjes opgeladen wordt maar dat ik geen sessies en dus facturen krijg.
Inmiddels al een factuur ontvangen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.