Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.615 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Net Muntstad gebeld, die zeggen ook te wachten op de uitnodiging vanuit Skoda. Zal de LM maar eens informeren of zij al wat gehoord hebben aangezien de auto op hun naam staat. Even snel naar Van Udenhout hoppen voor de update is een optie, maar kan me voorstellen dat dat idee niet opgaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:18
Wootism schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Als je met een 80 onder de 30% SoC zit haal je ook makkelijk 135kW. Althans, ik ga ervan uit dat als ik dat haal zonder ME3 dat dit voor jou ook zou moeten gelden.
Zie net in Tronity dat ik zelfs een keer 132kW heb gehaald, iV60 uit 2021 zonder ME3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5cDrpd2ztd2GSo0_0qcF3Kq83s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sm6359piUCH40CQktpuWqODA.jpg?f=fotoalbum_large

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
Martinique schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Zelfde situatie hier IV60, okt/nov 2021. Ik denk dat het alleen wat beter zal worden, niet slechter. Mogelijk gaat de max niet omhoog maar haal je sneller de max van ca 130 in de ideale omstandigheden.
Dat dit alleen maar beter gaat worden zou ik niet zomaar van uitgaan.
Voor hetzelfde geld is het een bug die de max laad limiet overschrijdt.

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
this schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Dat dit alleen maar beter gaat worden zou ik niet zomaar van uitgaan.
Voor hetzelfde geld is het een bug die de max laad limiet overschrijdt.
Hmm het is speculeren maar ik geloof niet zo in een softwarematige max laadsnelheid limiet. (Behalve de begrenzing op 50kW bij de eerste modellen zonder snellaadupgrade.) Het is gewoon hardware die er voor zorgt dat een 80 net wat sneller laad dan de 60. Mogelijk kunnen ze softwarematig wat optimaliseren zodat het laden nog wat sneller / efficiënter gaat? Maar waarom zou je je klanten met een limiet opzadelen?

• this
Martinique schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Hmm het is speculeren maar ik geloof niet zo in een softwarematige max laadsnelheid limiet. (Behalve de begrenzing op 50kW bij de eerste modellen zonder snellaadupgrade.) Het is gewoon hardware die er voor zorgt dat een 80 net wat sneller laad dan de 60. Mogelijk kunnen ze softwarematig wat optimaliseren zodat het laden nog wat sneller / efficiënter gaat? Maar waarom zou je je klanten met een limiet opzadelen?
Hoe denk je dat het dan lukt bij ME3? Dat is pure software die de limiet verhoogt.
Ook bij Tesla en Audi hebben ze al vaker de laadlimiet softwarematig verhoogd.

Er kunnen zeker verschillen zijn tussen de 60 en de 80, maar dat neemt niet weg dat er softwarematige beperkingen zijn.

En er zijn héél goede redenen om klanten met een limiet op te zadelen, om te voorkomen dat je de batterij kapot laadt natuurlijk :D

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

BeaM-R

Powerrrrr

Op de Enyaq Facebook pagina een bericht dat Broekhuis aangeeft dat de update door de importeur is uitgesteld.
https://www.facebook.com/...ermalink/767475831137861/

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Dat Plug en Charge is een beetje zoals de Bonnet of Fastnet app het ook doen. Je kan de kabel connecten en dan in de app op start drukken om te beginnen met laden.

• Senaxx
BeaM-R schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:32:
Op de Enyaq Facebook pagina een bericht dat Broekhuis aangeeft dat de update door de importeur is uitgesteld.
https://www.facebook.com/...ermalink/767475831137861/
Voor mij niet beschikbaar (kan mij niet aanmelden) kan je er ook een screenshot van delen?

• Viruskiller
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:50
Dailybits schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:54:
Mijn dealer hier in BE valt nog uit de lucht en spreekt van Q1 2023. Eens horen bij persdienst van Skoda BE... 🙈🙄
Dezelfde ervaring bij mijn dealer - die hoorde het gisteren donderen in Keulen toen ik over ME3 sprak. De IV80 was binnengeweest voor een hele lijst problemen, spijtig genoeg na één dag sleutelen met dezelfde lijst van problemen terug naar huis gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Hm, daar staat nergens "3.1" in --- dit gaat alleen(?) over een OTA update boven op ME3 welke ‘Plug & Charge’ mogelijk maakt, meer niet, toch?
Of lees ik het fout?
ME3.1 zal toch (op termijn) meer bieden dan alleen extra ‘Plug & Charge’, toch?

‘Plug & Charge’ klinkt leuk, maar vereist Powerpass en die is maar een jaar gratis (en dat officieel niet eens in NL).

Zou pas handig zijn als stroomprijzen gewoon op de laadpaal staan --- net zo als benzineprijzen bij de pomp --- en ik mijn auto aan mijn bankrekening of creditcard kan koppelen: transparant en handig.
(Ja, ik droom soms ook overdag ;) )

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Martinique
this schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

Hoe denk je dat het dan lukt bij ME3? Dat is pure software die de limiet verhoogt.
Ook bij Tesla en Audi hebben ze al vaker de laadlimiet softwarematig verhoogd.

Er kunnen zeker verschillen zijn tussen de 60 en de 80, maar dat neemt niet weg dat er softwarematige beperkingen zijn.

En er zijn héél goede redenen om klanten met een limiet op te zadelen, om te voorkomen dat je de batterij kapot laadt natuurlijk :D
Nogmaals, ik verwacht niet dat er letterlijk een limiet is. Met de gebruikte hard en software loop je gewoon tegen een grens aan van wat mogelijk is. Als je de software vervolgens efficiënter maakt krijg je er blijkbaar nog wat meer uit geperst.

Heb je van de winter toen het vroor wel eens bij een snellader gestaan? Grote kans dat je de 100 niet haalde, dat is echt geen ingeprogrammeerde limiet die je op dat moment tegenhoudt.

• GoolseKruik
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DktRHsDKOdM1ypVJYz-ZAq0H_Vw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1SbrebdrqfZFz3Zn32YntPkN.png?f=fotoalbum_large

Ik heb sinds vanmiddag deze melding in de app. Nog meer mensen last hiervan?. Ik heb deze nog niet eerder gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
GoolseKruik schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:57:
[Afbeelding]

Ik heb sinds vanmiddag deze melding in de app. Nog meer mensen last hiervan?. Ik heb deze nog niet eerder gekregen.
Dan heb je je auto nog niet lang denk ik _O- Dit is een bekende melding en ik heb ‘m ook. ;)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
De afspraak van half September bij Ames Ridderkerk die ik gisteren had gepland via hun site is geannuleerd door Ames.
Helaas hebben wij bericht van de importeur ontvangen dat er onderdelen voor de update in backorder staan.
Dit betekent dat de update nog niet uitgevoerd kan worden en de afspraak niet plaats kan vinden.
Wanneer de update uitgevoerd kan worden nemen wij contact met u op.
Wat ik al dacht, te mooi om waar te zijn.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
D.deJong schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:16:
De afspraak van half September bij Ames Ridderkerk die ik gisteren had gepland via hun site is geannuleerd door Ames.
Helaas hebben wij bericht van de importeur ontvangen dat er onderdelen voor de update in backorder staan.
Dit betekent dat de update nog niet uitgevoerd kan worden en de afspraak niet plaats kan vinden.
Idem bij Century. Past geheel in het teleurstellende plaatje wat mij betreft, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
GoolseKruik schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:57:
[Afbeelding]

Auto uit de app gooien en opnieuw aanmelden.

• FJP84
D.deJong schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:16:
Zijn de 12v accu's op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 20:10
Schijnt inderdaad een onderdeel voor de 12v accu vervanging in de backorder te staan bij de fabriek
https://m.facebook.com/gr...oup&anchor_composer=false

Fijn dat we hierna de software updates gewoon OTA krijgen!

[ Voor 7% gewijzigd door srkoster op 18-08-2022 19:01 ]

• FJP84
srkoster schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Schijnt inderdaad een onderdeel voor de 12v accu vervanging in de backorder te staan bij de fabriek
https://m.facebook.com/gr...oup&anchor_composer=false

Fijn dat we hierna de software updates gewoon OTA krijgen!
Ik ga het rustig afwachten en alleen zorgen dat de communicatie (eventueel) via LM goed verloopt. De dealers zullen het er druk genoeg mee krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10
YouTube: Skoda ENYAQ iV - Batteriehersteller, Laden, Konditionierung, Plug & ...

Interessante info over de accu en de verbeteringen (of mogelijk niet bij oudere Enyaqs) die ME3 gaat brengen.

Ben benieuwd naar het type accu in mijn Enyaq.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
ManiacScum schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Idem bij Century. Past geheel in het teleurstellende plaatje wat mij betreft, helaas.
Bij mij staat de afspraak vooralsnog. Als ik dit zo lees zal ik ook wel slecht nieuws krijgen....

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
goetfoud schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Bij mij staat de afspraak vooralsnog. Als ik dit zo lees zal ik ook wel slecht nieuws krijgen....
Ik hoop het niet voor je maar ik werd dezelfde dag nog gebeld dat ze geen idee hadden wanneer ze de update kunnen uitvoeren. Ik had overigens al ruim aan gehouden en pas voor september gepland.

• this
Martinique schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Nogmaals, ik verwacht niet dat er letterlijk een limiet is. Met de gebruikte hard en software loop je gewoon tegen een grens aan van wat mogelijk is. Als je de software vervolgens efficiënter maakt krijg je er blijkbaar nog wat meer uit geperst.

Heb je van de winter toen het vroor wel eens bij een snellader gestaan? Grote kans dat je de 100 niet haalde, dat is echt geen ingeprogrammeerde limiet die je op dat moment tegenhoudt.
Het is een combinatie van software en hardware, maar de software is wel degelijk (deels) verantwoordelijk voor de limitering.
Anders zou je nooit met een software update opeens een hogere laadsnelheid kunnen halen hé ;)

[ Voor 6% gewijzigd door this op 18-08-2022 22:39 ]

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-08 08:03
goetfoud schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Haha heb maar eens bij 3 dealers een werkplaatsafspraak gemaakt: Pon (belde daags erna dat ze niet wisten waar ik het over had qua update, wat me niets verbaasde want die dealer heeft echt geen verstand van EV), van Mossel (adverteert met de update) en van Udenhout (ook op basis van advertentie). Van de laatste 2 nog geen reactie, maar ik verwacht weinig. <+:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 19:51
this schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Het is een combinatie van software en hardware, maar de software is wel degelijk (deels) verantwoordelijk voor de limitering.
Anders zou je nooit met een software update opeens een hogere laadsnelheid kunnen halen hé ;)
De limiet op het laadvermogen wordt volledig softwarematig bepaald. De accu is hardwarematig een 'passief' ding, hoe hoger de DC-spanning die op de accu gezet wordt hoe sneller deze geladen wordt. De spanning kun je gewoon blijven opvoeren als deze niet softwarematig gelimiteerd zou worden. Totdat de accu in brand vliegt.
De daadwerkelijk limietering vindt overigens plaats in de snellader, die van de auto te horen krijgt wat het maximum vermogen (bepaald door de laadspanning) mag zijn. Wellicht dat er in de auto wel een aparte spanningscheck plaatsvindt die de stroomkring onderbreekt als de laadpaal de fout in gaat.

• this
BAJ82 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

De limiet op het laadvermogen wordt volledig softwarematig bepaald. De accu is hardwarematig een 'passief' ding, hoe hoger de DC-spanning die op de accu gezet wordt hoe sneller deze geladen wordt. De spanning kun je gewoon blijven opvoeren als deze niet softwarematig gelimiteerd zou worden. Totdat de accu in brand vliegt.
De daadwerkelijk limietering vindt overigens plaats in de snellader, die van de auto te horen krijgt wat het maximum vermogen (bepaald door de laadspanning) mag zijn. Wellicht dat er in de auto wel een aparte spanningscheck plaatsvindt die de stroomkring onderbreekt als de laadpaal de fout in gaat.
Ah kijk, ik dacht dat de hardware nog een factor speelde er in. Maar blijkbaar helemaal software dus.
Dank je voor de uitleg.

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Ik sprak vandaag een dealer. Hij had maar twee apparaten om updates uit te voeren staan (voor de VAG-merken). Er zijn er wel meer apparaten besteld, maar worden gewoon niet uitgeleverd.

Bijzonder weer dat de marketing afdeling zo hoog van de toren blaast, maar de communicatie en operatie nog niet goed ingericht is.

• Senaxx
Digimusic schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:13:
Ik sprak vandaag een dealer. Hij had maar twee apparaten om updates uit te voeren staan (voor de VAG-merken). Er zijn er wel meer apparaten besteld, maar worden gewoon niet uitgeleverd.

Bijzonder weer dat de marketing afdeling zo hoog van de toren blaast, maar de communicatie en operatie nog niet goed ingericht is.
En niet te vergeten dat vaak bij dezelfde consorten ook VW onder hetzelfde dak (of er naast zit). En al die ID3 en ID4's moeten ook nog geüpdatet worden met een 12V accu en de ME3 variant van VW.

En waarschijnlijk zullen dat wel dezelfde soorten apparaten zijn? Je kan immers met VCDS of een andere ODB tool ook de hele VAG groep uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:44
Ik las net deze.. 😅🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvT9T_hDWnfo8HusKrxt8N5GcDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joCRIb52AkTRFza2UX4G2b5m.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Is bij jullie de bekleding ook zo snel vies? Ik heb er erg snel vlekken in zitten. In andere auto's had ik dat niet zo snel en zo erg. Ik heb de standaard bekleding met grijze stof en nep leer aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Goedenmiddag allemaal, sinds vorige week zijn we een trotse bezitter van een Enyaq 80 sportline uitvoering. Gisteren heb ik de auto goed kunnen testen d.m.v. een ritje München op en neer, heen met z'n tweeën in de auto, terug alleen. We gingen namelijk een Audi q4 Quattro S-Line ophalen voor m'n vader :).

Qua reizen naar omgeving Munchen is het wel aan te bevelen om via Frankfurt am Mein te gaan. Via Kassel zijn er toch een stuk minder snelladers. Onderweg hebben we bij Allego, Ionity, Aral (BP) en AUDI (bij de fabriek) geladen. Waarbij de Aral Pulse stations ook een prima alternatief zijn voor Ionity.
De Shell Recharge druppel werd op deze stations moeiteloos geaccepteerd. We hebben twee keer geprobeerd te laden bij een klein laadstation d.w.z. 1 CCS snellader (350Kwh en 50Kwh) op een Raststatte, maar dat was geen succes.
Uiteindelijk kwamen we op en gemiddeld verbruik van 17,1KwH uit over 1450 km waarbij we gewoon 120 hebben gereden waar dit mocht en ook de airco stond aan. Dit verbruik viel mij behoorlijk mee.

De airco viel me wel wat tegen bij buitentemperaturen van 29-31 graden. Deze werd niet echt fris en koel. Android Auto werkte ook niet fijn, 1 keer is het gelukt om de telefoon te connecten, daarna werd hij niet meer herkend voor AA. Bellen en Spotify streamen via bluetooth ging wel goed.
De standaard navigatie was verder prima, 1 keer hadden we een laadstation gekozen die we o.b.v. range niet zouden halen. Een alternatief werd voorgesteld (ideaal), helaas was dat een 50Kwh lader. Kun je in de instellingen aangeven dat je dan alleen een 150KwH of hoger alternatief wil ontvangen?
Qua comfort is het echt een hele goede auto.

Qua reizen naar omgeving München is het wel aan te bevelen om via Frankfurt am Mein te gaan. Via Kassel zijn er toch een stuk minder snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
skaaf schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:09:
De airco viel me wel wat tegen bij buitentemperaturen van 29-31 graden. Deze werd niet echt fris en koel. Android Auto werkte ook niet fijn, 1 keer is het gelukt om de telefoon te connecten, daarna werd hij niet meer herkend voor AA. Bellen en Spotify streamen via bluetooth ging wel goed.
Hoe heb je hem verbonden (snoer of draadloos?). Als ik mijn telefoon in mijn broekzak laat zitten disconnect hij ook regelmatig (draadloos), ik leg mijn telefoon meestal gewoon in de midden console en dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Ik heb Tilburg Bastianen ook even een berichtje gedaan voor de update, volgens hun was er nog niks beschikbaar:
Goedemiddag CrashKonijn, Helaas is de update bij ons nog niet beschikbaar. Deze hebben ze uitgesteld en wij weten nog niet tot wanneer. U krijgt bericht van ons zodra we die kunnen uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
skaaf schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:09:

De airco viel me wel wat tegen bij buitentemperaturen van 29-31 graden. Deze werd niet echt fris en koel.
Dit komt wel vaker voorbij, kan instelling zijn. Als je de Clima knop indrukt, kan je settings van de auto-clima wijzigen, bij sommigen stond deze op laag.
Indien deze goed staat (midden of hoog) is het advies naar de dealer te gaan. De airco hoort het gewoon goed te koelen. Van de zomer was ik in Italië met 35 graden en ik had per abuis de auto voorgekoeld op 16 graden, dat werkte erg goed (te goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Nu online
CrashKonijn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

Hoe heb je hem verbonden (snoer of draadloos?). Als ik mijn telefoon in mijn broekzak laat zitten disconnect hij ook regelmatig (draadloos), ik leg mijn telefoon meestal gewoon in de midden console en dan is er niks aan de hand.
Met snoer in middenconsole of in dat bakje onder de armsteun. Draadloos connecten was met nog niet gelukt. Daarvoor moet je wifi in de auto hebben via cube? weet niet of ik dat ga doen, of is dat onderdeel van 3 jaar infotainment?
royverdegem schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Dit komt wel vaker voorbij, kan instelling zijn. Als je de Clima knop indrukt, kan je settings van de auto-clima wijzigen, bij sommigen stond deze op laag.
Indien deze goed staat (midden of hoog) is het advies naar de dealer te gaan. De airco hoort het gewoon goed te koelen. Van de zomer was ik in Italië met 35 graden en ik had per abuis de auto voorgekoeld op 16 graden, dat werkte erg goed (te goed)
Bedankt voor de suggestie
Volgens mij staat hij op middel, dat ga ik nog even checken. De airco werkte eerst ook goed, maar later de reis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-08 08:03
Weet iemand of er bij de update ME3 altijd vervanging of aanpassing van de 12v accu nodig is? Ik lees daar niets over in alle Skoda berichtgeving over de update, maar wel hier in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
skaaf schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:25:

[...]

Volgens mij staat hij op middel, dat ga ik nog even checken. De airco werkte eerst ook goed, maar later de reis niet.
Schijnt dat de airco niet altijd (goed) gevuld is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hier de afspraak ook geannuleerd door Ames. Stond pas voor eind september. Balen!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Nu online
royverdegem schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Oke neem ik mee richting de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
royverdegem schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Kan je dat makkelijk zelf controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
this schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Kan je dat makkelijk zelf controleren?
Geen idee, wat ik lees is dat iedereen hiervoor naar de dealer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Vraag aan diegene met ME3 en headup display met AR
Werkt AR ook, blauwe pijltjes etc, bij gebruik van andere navigatie zoals sygic, waze en Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Matmar schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:27:
Weet iemand of er bij de update ME3 altijd vervanging of aanpassing van de 12v accu nodig is? Ik lees daar niets over in alle Skoda berichtgeving over de update, maar wel hier in het forum.
Voor zover ik heb begrepen wel, vanmorgen dit bericht ontvangen van A-Point Adam:

Zojuist nieuws gekregen van Pon dat de update is uitgesteld naar 1 September.
Dit komt omdat er een product die hiervoor nodig is in backorder staat bij de fabriek.

De update moet in de garage gedaan worden want de 12v accu moet ook vervangen worden voor de update.

[ Voor 6% gewijzigd door Pimmr op 19-08-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Je hebt geen wifi in de auto nodig om draadloos te connecten met Android Auto of Apple Carplay. Hij gebruikt wel het WiFi signaal van je telefoon trouwens.

Als je telefoon via bluetooth aangesloten is en je in de Android Auto app op je telefoon draadloos connecten toestaat dan zet hij vanzelf WiFi aan op je telefoon zodra je op Android Auto klikt op je scherm in de Enyaq.
skaaf schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Met snoer in middenconsole of in dat bakje onder de armsteun. Draadloos connecten was met nog niet gelukt. Daarvoor moet je wifi in de auto hebben via cube? weet niet of ik dat ga doen, of is dat onderdeel van 3 jaar infotainment?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
goetfoud schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:01:
Vraag aan diegene met ME3 en headup display met AR
Werkt AR ook, blauwe pijltjes etc, bij gebruik van andere navigatie zoals sygic, waze en Google?
Nee, geen AR bij Google, Waze of Flitsmeister.
Geen verschil tussen wireless of wired verbonden. Getest met Android.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnMC-WRCiLIYYbx0UD8lQt4tuMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTH1VdU7e4shBYWRZOVnhcka.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door efbeel op 19-08-2022 18:09 ]

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
efbeel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]
Dank voor het testen.
Erg jammer, werd gezegd dat dit in de update zou zitten. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
goetfoud schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:36:
[...]

Dank voor het testen.
Erg jammer, werd gezegd dat dit in de update zou zitten. Niet dus.
Wellicht net als Plug & Play doorgeschoven naar ME3.1 die voor later dit jaar is aangekondigd

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
efbeel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

Wellicht net als Plug & Play doorgeschoven naar ME3.1 die voor later dit jaar is aangekondigd
Hopelijk, fingers crossed 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Bij het lezen van dit soort comments denk ik: “toch maar blij met de tesla”, want ik wil soms wel eens switchen.

Maar dan zie ik daarna dit:
DirkBouwman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:29:
Je hebt geen wifi in de auto nodig om draadloos te connecten met Android Auto of Apple Carplay. Hij gebruikt wel het WiFi signaal van je telefoon trouwens.

Als je telefoon via bluetooth aangesloten is en je in de Android Auto app op je telefoon draadloos connecten toestaat dan zet hij vanzelf WiFi aan op je telefoon zodra je op Android Auto klikt op je scherm in de Enyaq.

[...]
En denk ik, ik mis Apple CarPlay toch wel!

Of dit:
efbeel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]
Ik wil ook een HUD 😅😱

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
De Enyaq gaat al wat grote wielerrondes mee maar nu dus ook de Coupé van Jumbo Visma in de Vuelta.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1443/1920_ttttraining3.jpeg?10000

https://www.skoda.nl/nieu...tner-van-vuelta-a-espana/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Matmar schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:27:
De 12V accu wordt vervangen en de software wordt bij de dealer geüpdatet naar 2.4.

3.0 en alle volgende updates komen vervolgens ota.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
JanHenk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

De 12V accu wordt vervangen en de software wordt bij de dealer geüpdatet naar 2.4.

Volgens eerdere berichten komt OTA pas met 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
JanHenk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Weet je dat zeker. Zeg je daarmee dat ME3 gelijk is aan 2.4? Want in het persbericht staat:
ŠKODA start binnenkort met de installatie van de nieuwe ME3 softwareversie voor reeds geleverde ŠKODA’s ENYAQ iV.
Toekomstige software-upgrades komen over-the-air beschikbaar
Stepan Rehak heeft het in al zijn tweets ook alleen over 2.3 / 3.0 / 3.1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LDGBSPvxLeT--ITQiGhDYScjpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5phdyOwOARgy6kAYLx5tREEu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
efbeel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Volgens eerdere berichten komt OTA pas met 3.0
Dat is niet hoe ik het heb begrepen, maar afijn.

Bij VW is het 3.0 in ieder geval OTA, waarbij software 2.4 en een nieuwe 12V accu de voorwaarde is.

Hier het stuk van de VW website.

Zou het bij Skoda anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
JanHenk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Dat is niet hoe ik het heb begrepen, maar afijn.

Bij VW is het 3.0 in ieder geval OTA, waarbij software 2.4 en een nieuwe 12V accu de voorwaarde is.

Hier het stuk van de VW website.

Zou het bij Skoda anders zijn?
Mogelijk alleen voor de eerste ID.3’s die in 2020 al rond reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet iemand waar de meest recente versie van het odbeleven aanpassingen pdf’je te vinden is? De link in de startpost wijst naar een oude versie..

Heb een dongle/licentie aangeschaft om keyboard in Carplay aan te kunnen zetten.. ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Heb een Skoda IV 60 vanuit de voorraad besteld. (Zakelijke lease) Hopelijk in September gelijk instappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
Wilde schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:06:
Weet iemand waar de meest recente versie van het odbeleven aanpassingen pdf’je te vinden is? De link in de startpost wijst naar een oude versie..

Heb een dongle/licentie aangeschaft om keyboard in Carplay aan te kunnen zetten.. ;)
ik heb er een van 22-04. maar geen idee hoe ik hier een pdf kan uploaden.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmr
  • Nu online
water_escape schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

ik heb er een van 22-04. maar geen idee hoe ik hier een pdf kan uploaden.
Ik zag deze link eens voorbij komen en had hem opgeslagen, daar staat de 22-04 versie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Das mooi, vrouwlief komt terug van een weekend weg met een scheur van 40 cm in de voorruit. Uiteraard links en op ooghoogte.
Gelijk gebeld met de ruitenboer: Deze ruit is niet op voorraad, kan wel even gaan duren.
Vraag even?
Antwoord, weken / maanden ze weten het ook niet.

Iemand al hetzelfde meegemaakt of in de wacht?

In September ga ik op vakantie. 900 km met een kapotte ruit rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
MacDuck schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:20:
Das mooi, vrouwlief komt terug van een weekend weg met een scheur van 40 cm in de voorruit. Uiteraard links en op ooghoogte.
Gelijk gebeld met de ruitenboer: Deze ruit is niet op voorraad, kan wel even gaan duren.
Vraag even?

Lijkt me niet verstandig, andere ruitenboer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
MacDuck schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:20:
Vraag even?

Zie eerdere posts:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71513464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
royverdegem schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Lijkt me niet verstandig, andere ruitenboer proberen?
Idd, na overleg leasemaatschappij bij andere ruitenboer een ruit op voorraad.
Thank's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Laatst online: 14:42
Ik ben van plan om zowel de vloermatten als de kofferbakmat te vervangen voor niet stoffen versies. Ik weet dat er weleens eerder wat over geschreven is, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen na een tijdje gebruikt met slijtage, etc.

Zijn de originele van Skoda goed of weten jullie betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Wootism schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Wat heeft dat met zijn vraag te maken? :p
Vraag was wie dit eerder heeft meegemaakt. Deze post was van iemand die eerder zijn voorruit had vervangen. Daarbij geen melding van vertraging dus wellicht heeft hij tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
svenxyz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:02:
Ik ben van plan om zowel de vloermatten als de kofferbakmat te vervangen voor niet stoffen versies. Ik weet dat er weleens eerder wat over geschreven is, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen na een tijdje gebruikt met slijtage, etc.

Toevallig gisteren de auto gestofzuigd viel het mij op dat bij de bestuurder bij het gedeelte waar je hak staat al een aardig slijtageplek zit (20.000km). Nog niet heel erg maar al wel iets waar ik bijna over een jaar mag gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Laatst online: 14:42
Senaxx schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Toevallig gisteren de auto gestofzuigd viel het mij op dat bij de bestuurder bij het gedeelte waar je hak staat al een aardig slijtageplek zit (20.000km). Nog niet heel erg maar al wel iets waar ik bijna over een jaar mag gaan vervangen.
Bij mij hetzelfde, dus vandaar mijn vraag naar alternatieven en ervaringen daarmee...naast de originele zie ik ook die van justcarpets.nl en de veel duurdere van WeatherTech via bv mattenloods.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
Ik heb de originele rubberen van Skoda. 43k mee gereden en niets aan te zien. Ruikt trouwens ook niet. Ik wil niet meer anders.

Kofferbak mat heeft een opstaand randje, dat ziet er wat minder uit, maar verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Eindelijk enigszins bevestiging dat mn RS in week 38 geproduceerd gaat worden.
Levering week 42 als alles meezit. Ben benieuwd. Las ergens dat ze nu niet eens meer bestellingen aannemen van de RS, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Laatst online: 29-07 21:36
DirkBouwman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:08:
Ik heb de originele rubberen van Skoda. 43k mee gereden en niets aan te zien. Ruikt trouwens ook niet. Ik wil niet meer anders.

Kofferbak mat heeft een opstaand randje, dat ziet er wat minder uit, maar verder ook prima.

[...]
Ik heb dezelfde ervaring 19k kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
mr_jows schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:11:
Eindelijk enigszins bevestiging dat mn RS in week 38 geproduceerd gaat worden.
Levering week 42 als alles meezit. Ben benieuwd. Las ergens dat ze nu niet eens meer bestellingen aannemen van de RS, maar dat lijkt me sterk.
Ik dacht dat de RS net de grootste marge had. Dus het zou me inderdaad wel straf lijken.
Net zoals de Performance bij Tesla, daar krijgt de Performance voorrang op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Weet iemand of de iV50 nog naar Nederland komt? In 2020 was de Nederlandse prijs reeds bekendgemaakt en had een tijd geleden ook ergens gelezen dat iemand hem al afgeleverd had gekregen (was volgens mij in de Enyaq FB groep). Maar blijft verder verdacht stil om de iV50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Senaxx schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Hier ook al met 6000 op de teller, dit is geen beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

De standaard rubberen matten van Skoda zijn absoluut goed. Nu 22k gereden en je ziet helemaal niets van slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik kan de rubberen matten ook van harte aanraden. Veel makkelijker schoon te houden met een simpele borstel en ze slijten niet. Bij mijn vorige twee Skoda Octavia's ging de mat altijd vrij snel slijten bij de hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Nu online
DirkBouwman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:08:

[...]
Zelfde ervaring hier, ik heb nog nooit eerder rubberen matten gehad, maar weet nu al dat ik nooit meer anders neem. Na een half jaar en 12.000 op de teller nog als nieuw, altijd makkelijk schoon te maken. Je keert ze om en alles is eruit, in tegenstelling tot stoffen matten die je kan kloppen tot je een ons weegt. Je spuit er flink wat reiniger op, doekje er overheen en weer als nieuw. Modderige schoenen, sneeuw, het maakt niet uit.
En nee, ik verkoop ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
vinom schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Si! Voor een maandje afgesloten voor Frankrijk en later deze maand nog Denemarken. De stress met bezette plekken, weinig stalls of moeten wachten heb ik geen zin in, dus ABRP staat ingesteld op Tesla only laders. Bevalt prima tot nu toe en aangezien mijn PowerPass abo toch afgelopen was, ben ik niet duurder uit dan bijvoorbeeld Ionity. Ik kan het iedereen van harte aanraden :)
Als ik de Tesla app open en kies voor Charge Your Non-Tesla komen er alleen laadpunten in NL en BE naar voren. Hoe laad jij dan in Frankrijk en Denemarken met Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
royverdegem schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Wat was het verbruik tijdens de wintersport met dakkoffer? Wij gaan dit in december doen, met 4 man en een dakkoffer 8)7
Ik ben naar Zell am See gecrossed deze zomer met 380 liter dakkoffer. Haalde +/- 375 km (80 KW).
Natuurlijk wel even de kou meerekeken ipv de zon die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
6 maanden geleden is mijn stuur vervangen ivm Travel Assist niet beschikbaar meldingen.
Wat ik nu weleens merk is dat spontaan de stuurverwarming aangaat. Op het dispay is dit niet te zien. Auto uit/aan verhelpt het weer. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18

Ik heb de rubberen kofferbak mat erbij geregeld bij aflevering destijds. Bevalt goed! Je kunt dan niet meer zo handig in het bodem vak maar of je die nu echt mist….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
RedCellNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:00:
[...]

Als ik de Tesla app open en kies voor Charge Your Non-Tesla komen er alleen laadpunten in NL en BE naar voren. Hoe laad jij dan in Frankrijk en Denemarken met Tesla?
In Frankrijk is zelfde als in NL laden via de tesla app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
RedCellNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Ik ben naar Zell am See gecrossed deze zomer met 380 liter dakkoffer. Haalde +/- 375 km (80 KW).
Met dakkoffer, volle achterbak en 2 kids + vrouw haalde ik 21kw op 100km….echt wel ingehouden gereden dan (115km per uur zoiets steeds). Kom net terug uit Barcelona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Opperhoof schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:39:
Is bij jullie de bekleding ook zo snel vies? Ik heb er erg snel vlekken in zitten. In andere auto's had ik dat niet zo snel en zo erg. Ik heb de standaard bekleding met grijze stof en nep leer aan de zijkant.
Heb ik ook. Op de lichte delen op de achterbank bij de kids is het al niet zo fris meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
RedCellNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:09:
6 maanden geleden is mijn stuur vervangen ivm Travel Assist niet beschikbaar meldingen.
Wat ik nu weleens merk is dat spontaan de stuurverwarming aangaat. Op het dispay is dit niet te zien. Auto uit/aan verhelpt het weer. Heeft iemand anders dit ook?
Bij mij is ook het stuur vervangen maar herken het probleem met de stuurverwarming niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
RedCellNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

375km op 1 lading? In zo'n slechte omstandigheden? 8)7
Hoeveel haal je dan in de zomer zonder dakkoffer? 500km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
Mijn stuur is ook vervangen en daar ging pas (op een warme dag) de stuurverwarming ook uit zichzelf aan. Dacht gek te worden (zal de zon wel zijn op het zwarte stuur) maar hij werd echt overal warm. Bij mij hielp het de stuurverwarming via de knop aan te zetten (terwijl hij dus uit zichzelf aan gegaan was) en weer uit. Nog maar 1 keer meegemaakt.
RedCellNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:09:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinzo1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 09:33
Hoi,

Sinds kort de trotste bezitter van een Skoda Enyaq IV60!

Nu loop ik qua snelladen even tegen het volgende aan:

Vorige week voor het eerst snel geladen, auto was op 12% en was redelijk warm weer (dus schat accu op temperatuur). Maar de Shell recharge 175KW lader stond strak op 97KW en niet richting de verwachte 120KW.

ik heb ME3 update en auto is 2 maanden terug geproduceerd, en ook de dealer geeft aan dat ik 120KW zou moeten kunnen laden.

In de Skoda app geeft dan wel weer 100KW charging aan.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
shinzo1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:
Hoi,

Sinds kort de trotste bezitter van een Skoda Enyaq IV60!

Nu loop ik qua snelladen even tegen het volgende aan:

Vorige week voor het eerst snel geladen, auto was op 12% en was redelijk warm weer (dus schat accu op temperatuur). Maar de Shell recharge 175KW lader stond strak op 97KW en niet richting de verwachte 120KW.

ik heb ME3 update en auto is 2 maanden terug geproduceerd, en ook de dealer geeft aan dat ik 120KW zou moeten kunnen laden.

In de Skoda app geeft dan wel weer 100KW charging aan.

Iemand hier ervaring mee?
Er zijn een paar factoren die bepalen hoe snel de auto laadt:
- SoC idealiter begin je onder de 10%
- idd het weer, hoewel ME3 een beterwerkend BMS zou moeten hebben, dus hopelijk iets minder last daarvan heeft
- navigatie ingesteld op een snellaadpunt

Ik heb zelf met een IV60 (zonder ME3 update, maar wel met een andere update gekregen na een grote storing) meerdere keren al meer dan 130 kw gehaald, die daarna dan wel redelijk snel daalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoolseKruik
  • Laatst online: 27-10-2024
Wat bedoel je met navigatie ingesteld op snellaadpunt? Weet de auto dan letterlijk dat er sneller geladen kan worden? Of is dit jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Binnenkort ga ik ook een Enyaq IV80 rijden! oOo Het betreft een voorraadmodel. In de JSON-respons op de VIN van api.skoda-connect.com/vehicles zie ik dat de auto is geproduceerd is op 1 juli 2022.

Komt deze nu wel/niet met ME3 uit de fabriek voor geïnstalleerd? En moet de 12V accu nog vervangen worden?

Zowel de verkoper als de service-afdeling van mijn dealer zeggen (los van elkaar) dat de ME3-update en 12V vervanging nog moet. Maar lijkt me sterk dat ze nog zo lang uitgeleverd hebben met oude software en accu. Iemand ervaring?

Op Skoda Storyboard lees ik een zin die multi-interpretabel is
ŠKODA has been installing the new ME3 software version in the ENYAQ COUPÉ iV since production was launched in February 2022, and it is also being installed in all new ŠKODA ENYAQ iVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
Bixby schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Er zijn een paar factoren die bepalen hoe snel de auto laadt:
- SoC idealiter begin je onder de 10%
- idd het weer, hoewel ME3 een beterwerkend BMS zou moeten hebben, dus hopelijk iets minder last daarvan heeft
- navigatie ingesteld op een snellaadpunt

Ik heb zelf met een IV60 (zonder ME3 update, maar wel met een andere update gekregen na een grote storing) meerdere keren al meer dan 130 kw gehaald, die daarna dan wel redelijk snel daalde.
En in jouw app geeft hij ook nog steeds 100KW aan? En heb jij snelladen erbij gekocht (toen dat nog een optie was?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
GoolseKruik schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:04:
Wat bedoel je met navigatie ingesteld op snellaadpunt? Weet de auto dan letterlijk dat er sneller geladen kan worden? Of is dit jouw ervaring?
Ik heb ergens gelezen dat hij dan de batterij gaat voorbereiden op snelladen, maar het nog niet officieel ergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divino83
  • Laatst online: 27-07 12:25
Digimusic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:

Komt deze nu wel/niet met ME3 uit de fabriek voor geïnstalleerd? En moet de 12V accu nog vervangen worden?
Naar mijn weten zijn alle Enyaqs geproduceerd na februari 2022 voorzien van ME3 en bijgevolg ook de 12V accu. Als jou wagen in juli geproduceerd is zou ik verwachten dat deze geleverd wordt met ME3.

Maar de (ver)wonder (ing)en zijn de Skoda wereld nog niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
shinzo1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat hij dan de batterij gaat voorbereiden op snelladen, maar het nog niet officieel ergens terugvinden.
Volgens mij is dat (nog) niet zo, ook niet met software ME3 (3.0.0). Zou wel moeten komen in een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuz-x10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Divino83 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Naar mijn weten zijn alle Enyaqs geproduceerd na februari 2022 voorzien van ME3 en bijgevolg ook de 12V accu. Als jou wagen in juli geproduceerd is zou ik verwachten dat deze geleverd wordt met ME3.

Maar de (ver)wonder (ing)en zijn de Skoda wereld nog niet uit 8)7
Je zou het inderdaad verwachten echter is de Enyaq die ik rijdt (geproduceerd in april) nog uitgerust met de oude software…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
GoolseKruik schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:04:
Ik had idd gelezen of gezien op Youtube dat bij ME3 je de navi instelt op een snellaadpunt, het BMS de accu op de juiste tepratuur brengt.
shinzo1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

En in jouw app geeft hij ook nog steeds 100KW aan? En heb jij snelladen erbij gekocht (toen dat nog een optie was?).
Ik zie in de app niet wat mijn maximum is qua laadsnellheid. Ik heb 'm in mei 2021 besteld met de 100kw optie, maar inmiddels een paar keer ervaren dat tie zelf iets boven 130 kw uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Bixby schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Ik had idd gelezen of gezien op Youtube dat bij ME3 je de navi instelt op een snellaadpunt, het BMS de accu op de juiste tepratuur brengt.
Zie o.a. Senaxx in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Volgens “Speicher” is er dus nog geen preconditionering van de HV-batterij in ME3 bij selecteren dan snellader in de navigatie.

Hij verifieert alle info op z’n kanaal met Skoda, dus ik neem aan dat het klopt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
Bixby schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

[...]

Ik zie in de app niet wat mijn maximum is qua laadsnellheid. Ik heb 'm in mei 2021 besteld met de 100kw optie, maar inmiddels een paar keer ervaren dat tie zelf iets boven 130 kw uitkomt.
Ook niet bij More > Vehicle details?
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.