Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.570 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
qntal schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Grappige is dat Tronity wel werkt. Hierin kan ik nog de status van mijn auto uitlezen. Helaas niet voorkoelen
In pump zie ik ook mijn SoC nog, lijkt echt een issue met de App, niet zozeer de backend erachter.. vind het wel schrikbarend dat het er zo lang uit kan/mag liggen. Geen backup infra niks. Oogt allemaal wat amateuristisch, ook omdat er geen verbetering in (lijkt) te zitten

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:17
BAJ82 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:40:
[...]

En dan nog de 60kWh erbij van het laden 's avonds, dat maakt 200kWh in totaal.
Dat is dus 8% meer dan wat de auto weergeeft.
Of ben je thuis niet met 100% SOC weggereden?
Ja ik was met 100% vertrokken idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

BartOtten schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Of een hacker probeerde even uit of hij commando’s aan alle Enyaqs kon geven (ja dus) en ze hebben de server snel offline gehaald….
Het niet kunnen bereiken van de servers heeft enkel met de laatste app-update te maken.

Zojuist de vorige versie van de app geprobeerd: alles werkt zoals gewend incl. klimatiseren.
Daarna meteen geüpdate naar de laatste versie en niks doet het meer ;(

Dus voor diegene die nog niet ge-update hebben: doe maar niet en blijf voorlopig op 5.1.1

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Wootism schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Het niet kunnen bereiken van de servers heeft enkel met de laatste app-update te maken.

Zojuist de vorige versie van de app geprobeerd: alles werkt zoals gewend incl. klimatiseren.
Daarna meteen geüpdate naar de laatste versie en niks doet het meer :p

Dus voor diegene die nog niet ge-update hebben: doe maar niet en blijf voorlopig op 5.1.1
Kan een modje dit even pinnen ofzo? Dit is wel belangrijke info

Ik zou het doen!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
rammes schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Kan een modje dit even pinnen ofzo? Dit is wel belangrijke info
Inmiddels werkt de laatste versie van de app (Android) weer

[ Voor 3% gewijzigd door efbeel op 11-08-2022 13:53 ]

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Kaaschef schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

Exact dit, ik heb terug uit Denemarken, als laadstrategie het zo gedaan, dat ik steeds het volgende Ionity laadpunt koos op de route, tarieven met powerpass zijn prima namelijk.
Ik laadde dan zo'n 30km (10%) extra dan ik nodig had. Dus steeds van 10% tot ca 50%.. dit gaat dan relatief snel en in 15/20 min.heb je genoeg.

Vond de korte stops wel relaxed eigenlijk.
En hoe lang zat er dan (ongeveer) tussen jouw stops & hoe hard reed je gemiddeld?

• Heineken63
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07 18:20
efbeel schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Inmiddels werkt de laatste versie van de app (Android) weer
Hier helaas (IOS) nog niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:33
royverdegem schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Ik vermoed dat rammes bedoeld dat je ging laden met een te hoge SoC, als je laden start met 10-15% SoC gaat het veel sneller. Dan moet je natuurlijk wel kunnen aankomen met dat lage percentage, wat in Frankrijk wellicht nog weleens lastig kan zijn. Als je met 25% aankomt, maar de volgende paal is te ver om die überhaupt te halen ;-)
De oplossing is dan dus om niet steeds te ver door te laden. Dan kom je automatisch met een lagere SoC bij de volgende en zo ben je elke stop sneller. Aan de andere kant... ik kon omdat ik met een 'te hoge' SoC wegreed wel mooi een Ionity met laadfile skippen en met 5% marge de volgende halen waar ik wel weer direct kon laden toen ik onderweg naar mijn vakantiebestemming was. Je weet dus vooraf niet precies waar je goed aan doet 8)7

• RandomNick
  • Laatst online: 07:33
[...]

Ik zit met android op 5.1.0 (20 mei 2022 laatste update) en ik heb sinds gisteren het 'nieuwe' scherm. Werkt nog niet hier. Ben benieuwd hoe ik terug kan naar 5.1.1. ;)

• Colin McRoyski
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:09
RandomNick schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Ik zit met android op 5.1.0 (20 mei 2022 laatste update) en ik heb sinds gisteren het 'nieuwe' scherm. Werkt nog niet hier. Ben benieuwd hoe ik terug kan naar 5.1.1. ;)
Ik heb met Android ook 5.1.0 maar zie nergens een update naar 5.1.1 ?
Of is die versie er alleen voor de Iphone. O-)

• Faraz
vinom schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:29:
Hier vandaag aangekomen in Frankrijk. Heerlijk ontspannen rit met de Enyaq en 95% met Travel Assist gereden. Wel Android Auto gebruikt in combinatie met maps en van Tesla punt naar Tesla punt gereden. Geen gekke meldingen, storingen of airco die niet werkt. So far so good!
Met Tesla (supercharging) abo? :)

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:23

laforte

Helemaal de weg kwijt!

5.2.0 IOS is niet veel beter 🫤

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dtty68johLcE0WDTmDyAG5EOYvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfUBe8NIsFFStzL4NBdbGqnf.jpg?f=fotoalbum_large

• Faraz
[...]

Bij mij werkte de Skoda app met de vorige (iOS app) versie ook niet hoor, vóór gisteravond.

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Faraz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Bij mij werkte de Skoda app met de vorige (iOS app) versie ook niet hoor, vóór gisteravond.
Idem, en werkt nog steeds niet…

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Faraz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Of bij mij wel. 5.1.1 werkte vanmiddag en de dagen ervoor prima. Het is enkel 5.2.0 die nu roet in het eten gooit op iOS.

• Wilde
  • Niet online
Wootism schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Of bij mij wel. 5.1.1 werkte vanmiddag en de dagen ervoor prima. Het is enkel 5.2.0 die nu roet in het eten gooit op iOS.
Ik heb zojuist geupdate van 5.1.1 op ios, die het tot 5 min geleden niet deed naar de laatste versie.. en die doet ‘t ook niet 😆

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Ik vraag mij even af of meer mensen dit probleem hebben met het opladen van hun telefoons:

Eerder had ik een iPhone 12 Pro, welke aardig veel problemen had met opladen (draadloos is sowieso een nachtmerrie). Via de kabel lijkt hij telkens aan en af te koppelen van het laden. Af en toe laad hij dan opeens super goed en snel.

Nu heb ik een s22 plus en het draadloos laden gaat beter (wordt nog steeds wel heet etc.), maar het bekabeld laden toont dezelfde problemen als hij de iPhone.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben en zo ja, is er een oplossing voor? Ik heb al meerdere kabels geprobeerd.

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
roel visseren schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:38:
[...]

Hier een fitcamx laten inbouwen. Zie op FB van enyaq groep wanneer je daar ook video's etc van wilt zien. In elk geval moet je van die dashcam model c hebben..
Dag Roel, hoe bevalt deze? Goede beelden? Ik ben ook op zoek naar een dashcam, maar weet nog niet of ik deze dure route wil gaan, of een goedkopere. Deze optie is natuurlijk mooi weggewerkt... maar is dat zoveel geld waard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 22:16
Afgelopen week met een kleine caravan T@b320 richting zuid Frankrijk geweest.
Dacht dat het verbruik rond de 35kw/100km zou uit komen, maar het was dramatisch.
Heen via de Jura gereden, en dus in 2 etappes gedaan.
Maar kwam er al snel achter dat ik met een 80kw accu Ni veel verder dan 170km kwam.
Heen net voorbij Lyon kwamen bij een Ionity snellader waar het behoorlijk druk was. Snel caravan afgekoppeld en kon deze toevallig nog kwijt op de plek van een kapotte 50kw lader. Na 20 minuten mocht ik dan gaan laden, alleen waren er al inmiddels 5 wachtende achter mij. Omdat ik echt tot 100% moest laden kost dit telkens 55 minuten. Dit is natuurlijk niet fijn voor de wachtende achter mij maar had gewoon geen keus.
Gelukkig kon ik op de camping steeds met een 220v adapter van mijn collega zijn Tesla op halve kracht laden tussen de 1,5 en 2 je per uur. Dit zorgde dat de 10A zekering er netjes in bleef.De terugweg wilde we in één keer doen en zijn afgelopen zaterdag rond 14:30 vertrokken vanaf de camping met 100%, helaas moesten we al snel bijladen op de snelweg omdat ik anders de volgende snellader niet kon halen.
Heb trajecten maar 80/90 gereden om maar de volgende lader te kunnen halen.Zelfs één keer op nog maar 1km officieel op de teller.
De trip van 1040km heeft ons 20 uur gekost, met de mazzel dat we de nacht doorgereden zijn om drukte bij de laadstations te vermijden.
Dit was eens maar nooit meer, en gaan we niet meer met een elektrische auto op vakantie. Daar de wintersport afgelopen jaar ook 6 keer laden heen en 6 keer laden terug koste. Kou en een bak op het dak hielp hierin ook niet. Ook moest ik zorgen dat de accu goed leeg was en op de juiste temperatuur. Dit deed ik dan maar door 10 minuten voor het laden wat meer te accelereren en remmen. Dit zorgde dat de accu door de hoge stroom wat opwarmde.
Wij gaan deze auto niet meer gebruiken voor dit soort afstanden, en zullen weer overgaan naar een benzine auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krW22AdH1nW72dJvfAWyUc4EvsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK4QuJKnLqfWMrBIXwisP9sI.jpg?f=fotoalbum_large
Gelukkig hadden we soms geluk en kon de caravan er achter blijven hangen.
Verbruik deze vakantie met caravan erachter was 41,5 kw/100 km met een snelheid van 90/95 km/u

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
pollekeb schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:34:
Dacht dat het verbruik rond de 35kw/100km zou uit komen, maar het was dramatisch.
Maar kwam er al snel achter dat ik met een 80kw accu Ni veel verder dan 170km kwam.
Heen net voorbij Lyon kwamen bij een Ionity snellader waar het behoorlijk druk was. Snel caravan afgekoppeld en kon deze toevallig nog kwijt op de plek van een kapotte 50kw lader. Na 20 minuten mocht ik dan gaan laden, alleen waren er al inmiddels 5 wachtende achter mij. Omdat ik echt tot 100% moest laden kost dit telkens 55 minuten. Dit is natuurlijk niet fijn voor de wachtende achter mij maar had gewoon geen keus.
Gelukkig kon ik op de camping steeds met een 220v adapter van mijn collega zijn Tesla op halve kracht laden tussen de 1,5 en 2 je per uur. Dit zorgde dat de 10A zekering er netjes in bleef.De terugweg wilde we in één keer doen en zijn afgelopen zaterdag rond 14:30 vertrokken vanaf de camping met 100%, helaas moesten we al snel bijladen op de snelweg omdat ik anders de volgende snellader niet kon halen.
Heb trajecten maar 80/90 gereden om maar de volgende lader te kunnen halen.Zelfs één keer op nog maar 1km officieel op de teller.
De trip van 1040km heeft ons 20 uur gekost, met de mazzel dat we de nacht doorgereden zijn om drukte bij de laadstations te vermijden.
Dit was eens maar nooit meer, en gaan we niet meer met een elektrische auto op vakantie. Daar de wintersport afgelopen jaar ook 6 keer laden heen en 6 keer laden terug koste. Kou en een bak op het dak hielp hierin ook niet. Ook moest ik zorgen dat de accu goed leeg was en op de juiste temperatuur. Dit deed ik dan maar door 10 minuten voor het laden wat meer te accelereren en remmen. Dit zorgde dat de accu door de hoge stroom wat opwarmde.
Wij gaan deze auto niet meer gebruiken voor dit soort afstanden, en zullen weer overgaan naar een benzine auto.[Afbeelding]
Verbruik deze vakantie met caravan erachter was 41,5 kw/100 km met een snelheid van 90/95 km/u
Klinkt inderdaad als verre van ideaal. Ik denk dat dat ook echt wel de twee situaties zijn waar EV’s het afleggen.

In de kou (en met dakkoffer) en een sleurhut (over langere afstand). Wij hebben zelf de caravan opgegeven bij de EV, omdat ik bang ben dat EV’s hier niet in gaan verbeteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Faraz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Met Tesla (supercharging) abo? :)
Si! Voor een maandje afgesloten voor Frankrijk en later deze maand nog Denemarken. De stress met bezette plekken, weinig stalls of moeten wachten heb ik geen zin in, dus ABRP staat ingesteld op Tesla only laders. Bevalt prima tot nu toe en aangezien mijn PowerPass abo toch afgelopen was, ben ik niet duurder uit dan bijvoorbeeld Ionity. Ik kan het iedereen van harte aanraden :)

• monster1805
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 23:56
Bij mij werkt de app (5.1.0 op Android) eindelijk weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

monster1805 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:53:
Bij mij werkt de app (5.1.0 op Android) eindelijk weer...
ios ook👍

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmr
vinom schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Si! Voor een maandje afgesloten voor Frankrijk en later deze maand nog Denemarken. De stress met bezette plekken, weinig stalls of moeten wachten heb ik geen zin in, dus ABRP staat ingesteld op Tesla only laders. Bevalt prima tot nu toe en aangezien mijn PowerPass abo toch afgelopen was, ben ik niet duurder uit dan bijvoorbeeld Ionity. Ik kan het iedereen van harte aanraden :)
Ik zie mijzelf dit ook wel doen een volgende keer. Het aantal laadplekken is inderdaad beperkt in vergelijking met Tesla en als mijn powerpass abbo afloopt is dat voordeel ook weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
Wij gaan deze auto niet meer gebruiken voor dit soort afstanden, en zullen weer overgaan naar een benzine auto.[Afbeelding]
Dit was vooraf toch al te bedenken? Een caravan achter een EV is gewoonweg nog niet de tijd voor. Ik zou overigens de caravan opgeven….niet de EV😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:32
Dat een caravan tot een hoger verbruik leidt was natuurlijk bekend, maar dat het zo dramatisch zou zijn had ik niet verwacht. Betekent dus ook een verdubbeling van het verbruik en CO2-uitstoot bij een benzine auto, waarschijnlijk zelfs meer omdat je harder gaat rijden. Snap eerlijk gezegd niet goed waarom je dat in deze tijden nog zou willen.
Voor de wintersport is er een mooie oplossing: Een skidrager achter op de trekhaak. Drie keer laden naar St Anton, 120kmh-1 kruissnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
vinom schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Dank voor je reactie.

Wat betreft de vergelijking met Powerpass: met de dc charger abo ben ik wel veel goedkoper (ruim €0.30 per kWh) uit bij Ionity laders.
Zo te zien kost een tesla abo iets meer, en krijg je slechts 11 cent per kWh korting (€0.58 ipv €0.69)?

Edit: zie nu dat het per supercharger verschilt. In Gouda scheelt het bijvoorbeeld 22 cent met abo. Ergens in Frankrijk scheelt het dan weer slechts 8 cent..

[ Voor 9% gewijzigd door Faraz op 11-08-2022 23:48 ]

• Faraz
foutje - eigen quote

[ Voor 98% gewijzigd door Faraz op 11-08-2022 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Faraz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

En hoe lang zat er dan (ongeveer) tussen jouw stops & hoe hard reed je gemiddeld?
Ca 2 uur,. Snelheid was rond de 100. In de ochtend airco uit.

Op de terugweg hebben we ook stukjes van 150 km gedaan en eentje van 75 omdat het zo uitkwam, dat was echt maar 10 min. bijladen. (Dit werkt alleen efficiënt als er geen wachtrij is. )

de route Gotenburg - Oslo was erg druk.met laden (veel Noren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Voor mij de eerste keer laden bij Ionity, met Charge faster DC booster abbo. Ik kom op verschillende tarieven variërend van 22 cent tot 35 cent.
Ik dacht dat het een vast tarief was wat bij dit abonnement hoorde, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2ZKogC6eYTJrwM8Q6nFaEoQTE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2PL7LJwKOo8rs4lMQPAKogH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yla-SQYe7jaHg3XlpeAZNdAmZN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuMuf4YnME5WJPe8axvL5c6k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHxre2FyPusLbrBtjFoARfzkXwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXKv9nT6qwz0MZ4sjIOqbb9e.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Pimmr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:41:
Voor mij de eerste keer laden bij Ionity, met Charge faster DC booster abbo. Ik kom op verschillende tarieven variërend van 22 cent tot 35 cent.
Ik dacht dat het een vast tarief was wat bij dit abonnement hoorde, iemand een idee?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Is Ionity in Frankrijk niet meer per minuut? Lijkt wel 35c per minuut. Je screenshot gaat ook niet over DC laden volgens mij.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Inspired schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Is Ionity in Frankrijk niet meer per minuut? Lijkt wel 35c per minuut. Je screenshot gaat ook niet over DC laden volgens mij.
Het komt inderdaad dichter in de buurt van 35ct/min, (niet exact) maar zo heb ik het nooit begrepen.

Screenshot is denk ik foutje van de app, Ionity doet toch alleen maar DC laden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:04
Wij gaan deze auto niet meer gebruiken voor dit soort afstanden, en zullen weer overgaan naar een benzine auto.
Wat was het verbruik tijdens de wintersport met dakkoffer? Wij gaan dit in december doen, met 4 man en een dakkoffer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Pimmr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Het komt inderdaad dichter in de buurt van 35ct/min, (niet exact) maar zo heb ik het nooit begrepen.

Screenshot is denk ik foutje van de app, Ionity doet toch alleen maar DC laden dacht ik.
Denk dat het wel aardig 35c per minuut is. Zullen ze dan per seconde afrekenen. Je ziet echter hele minuten op de afrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
royverdegem schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Wat was het verbruik tijdens de wintersport met dakkoffer? Wij gaan dit in december doen, met 4 man en een dakkoffer 8)7
Dakkoffer is een 15/20% extra. Afhankelijk van formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demander
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 15:47
Gisteren mijn Enyaq gehaald bij de dealer en hij vertelde mij dat ik de nieuwste software had. Hij zei ook dat ik de beschikking zou hebben over het op afstand vergrendelen/ontgrendelen van de deuren en de actuele parkeerpositie in de app wanneer ik mijn rijbewijs zou invoeren op de Connect portal maar zie geen mogelijkheid om dit te doen. Hij zou het dan vandaag kunnen activeren op afstand.

Kom wel dit fimpje tegen ( https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/service/25 ) maar zie geen mogelijkheidom mijn rijbewijs in te voeren. Weet iemand of dit überhaupt al beschikbaar is en zo ja, waar ik dan mijn rijbewijs moet invoeren?

Hij vertelde dat ik kon zien dat ik de nieuwste versie had omdat het percentage van de accu wordt weergegeven op het schermpje bij het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Demander schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:02:
Gisteren mijn Enyaq gehaald bij de dealer en hij vertelde mij dat ik de nieuwste software had. Hij zei ook dat ik de beschikking zou hebben over het op afstand vergrendelen/ontgrendelen van de deuren en de actuele parkeerpositie in de app wanneer ik mijn rijbewijs zou invoeren op de Connect portal maar zie geen mogelijkheid om dit te doen. Hij zou het dan vandaag kunnen activeren op afstand.

Kom wel dit fimpje tegen ( https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/service/25 ) maar zie geen mogelijkheidom mijn rijbewijs in te voeren. Weet iemand of dit überhaupt al beschikbaar is en zo ja, waar ik dan mijn rijbewijs moet invoeren?

Hij vertelde dat ik kon zien dat ik de nieuwste versie had omdat het percentage van de accu wordt weergegeven op het schermpje bij het stuur.
Rijbewijs invoeren? Waarom zou dat moeten? Raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmendl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-09-2023
I
Ik kan me voorstellen dat het beroerde verbruik deels veroorzaakt wordt door de hoogte van de caravan. Het is een behoorlijke windvanger. Hoewel die van u er op de foto best gestroomlijnd uitziet :-)
Aanhangers of vouwwagens zijn lager, wat het verbruik ten goede komt tov een caravan.
Maar ik begrijp goed dat dit geen doen is zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Harmendl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

I
Ik kan me voorstellen dat het beroerde verbruik deels veroorzaakt wordt door de hoogte van de caravan. Het is een behoorlijke windvanger. Hoewel die van u er op de foto best gestroomlijnd uitziet :-)
Aanhangers of vouwwagens zijn lager, wat het verbruik ten goede komt tov een caravan.
Maar ik begrijp goed dat dit geen doen is zo.
Het gaat om de geleiding van de lucht/wind. De auto is volgens mij zo ontworpen dat de lucht zo optimaal mogelijk langs de auto geleid wordt. Daar houden ze geen rekening met een caravan. Misschien dat de ouderwetse dakspoilers nog een positieve bijdrage zouden leveren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXtRuqKf1fsCvvGlcf2Rxmqcnfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSqwxu687NZxSOHa3YWWCmKW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31

Als je hier inlogt en doorklikt op je profiel, verbonden services > Skoda Connect zie ik dat mijn rijbewijs is gekoppeld op dag van aflevering. Ik heb daar toen ook toestemming voor gegeven. De dealer kan dit zelf voor je regelen, mits hij het rijbewijs van je mag lenen.

https://www.skoda-connect.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Inspired schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Rijbewijs invoeren? Waarom zou dat moeten? Raar verhaal.
Is volgens mij bedoeld als ID check. Is wel eerder voorbij gekomen in dit / vorig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demander
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 15:47
Martinique schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Is volgens mij bedoeld als ID check. Is wel eerder voorbij gekomen in dit / vorig topic.
Heb dit ook staan in mijn profiel. Rijbewijs gegevens heeft hij dus zal wel goed komen dan.
Zijn deze opties al wel beschikbaar in de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYXH3mhyNnLuEI9pvRR7Tw_el6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCmGrIRtbyJv81JMwaxtChQI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Demander schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Heb dit ook staan in mijn profiel. Rijbewijs gegevens heeft hij dus zal wel goed komen dan.
Zijn deze opties al wel beschikbaar in de app?

[Afbeelding]
Ik denk dat het dan wel in orde is, functies die je noemt zijn volgens mij nog niet beschikbaar, maar daar kan ik niet over meepraten want ik heb nog geen ME3 en jij waarschijnlijk wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Dat klopt inderdaad. Zonder de update zie je alleen resterende range in KM. En pas onder 10% komt SoC in beeld. Na de update ziet men altijd SoC en KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Inspired schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Denk dat het wel aardig 35c per minuut is. Zullen ze dan per seconde afrekenen. Je ziet echter hele minuten op de afrekening.
Dat zou toch raar zijn als je geen snellaad optie hebt, dan betaal je de hoofdprijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Pimmr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Dat zou toch raar zijn als je geen snellaad optie hebt, dan betaal je de hoofdprijs!
Dan kun je de 50kW lader pakken, die is voordeliger per minuut. Al zou dit wel ergens moeten staan. Lijkt dat dit niet het geval is. Dat ze per minuut afrekenen in Frankrijk bedoel ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
crimby schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:22:
Hier gisteren een eerste issue ondervonden. Ik dacht even testen of het lekker is met dak open of dat het te warm zou worden op het hoofd. Dat laatste was het geval, maar de Enyaq was het daar niet mee eens. Het dak wilde niet meer dicht….

Auto aan de kant gezet, uit gedaan en met de sleutel het dakraam kunnen sluiten…. Inmiddels reageren de sliders weer, maar enig idee waarom dit zo was? Door de warmte?
JanHenk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Heel soms werken de sliders opeens niet meer. De truc is dan het leeslampje aan te tikken… Op bepaalde manier reset dat de sliders, ze werken daarna wel weer.
Bij mij helpt dat niet. Het leeslampje werkt dan ook niet meer. Totale reset van infotainment ook niet. Alleen uitstappen en de sleutel lang indrukken. Wat ook helpt is soms gewoon even wacht, dan begint het vanzelf weer te werken. En rustig blijven. :'(

Bij mijn hobbyknutsels met esp32 en capacitatieve knoppen is het ook altijd ellende. Ik had precies de Skoda uitgezocht omdat die ECHTE knopjes had, in tegenstelling tot de ID4 en ID5. Maar niet voor het dakraam dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken63
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07 18:20
antonvh schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

[...]

Bij mij helpt dat niet. Het leeslampje werkt dan ook niet meer. Totale reset van infotainment ook niet. Alleen uitstappen en de sleutel lang indrukken. Wat ook helpt is soms gewoon even wacht, dan begint het vanzelf weer te werken. En rustig blijven. :'(

Bij mijn hobbyknutsels met esp32 en capacitatieve knoppen is het ook altijd ellende. Ik had precies de Skoda uitgezocht omdat die ECHTE knopjes had, in tegenstelling tot de ID4 en ID5. Maar niet voor het dakraam dus...
Hier ook regelmatig dit probleem, helaas. Vraag me af of ze hier wat aan kunnen doen. Vervelend is het iniedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Oef , dat viel dan even tegen. En heb je nog een mooi gestroomlijnde caravan ook.

Wellicht kan de Enyaq dit gewoon iets minder goed dan bv een tesla/ audi of Mercedes die wat meer Pk's aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:32
antonvh schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

[...]

Weet je ook wat is de reden dat die capacitieve sensoren vaak niet goed werken? Zijn ze gevoelig voor temperatuur, vochtigheid, anders?
De reden dat er zoveel stuurwielen gewisseld zijn heeft volgens mij ook te maken met problemen van de capacitieve sensoren die in het stuur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 11:32
Over capacitieve sturen gesproken, ik heb onderstaande vraag al eens eerder hier neergelegd, maar nooit echt een antwoord gevonden. Nu zijn er veel meer Enyaqs op de weg.

Mijn vraag was: als de wagen met behulp van de ACC tot stilstand is vertraagd, hoort de ACC dan hervat te worden door het stuur weer vast te pakken?

Bij mij valt de ACC na een paar seconden stilstaan uit, of ik het stuur vasthoud of niet. Gaat ook niet weer aan als ik het stuur opnieuw vastpak.

Volgens de handleiding is het hervatten van de ACC via handherkenning ook echt een onderdeel daarvan en zou dus bij Assistentie Basis moeten werken. Volgens mijn dealer echter is die functie echter alleen onderdeel van Assistentie Plus (Travel Assist).

Als dat laatste zo is, waarom was een stuurwiel met handherkenning dan een verplichte optie bij Assistentie Basis? En waarom hadden ze het in de prijslijst over Traffic Jam Assist als onderdeel van Assistentie Basis als de ACC na een paar seconden stilstaan uitvalt?

Is er iemand hier met een 60 die alleen Assistentie Basis heeft (maar zónder de gratis Travel Assist zoals dat voor productieweek 25 2021 het geval was) waar handherkenning werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mauritsams schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:07:

Mijn vraag was: als de wagen met behulp van de ACC tot stilstand is vertraagd, hoort de ACC dan hervat te worden door het stuur weer vast te pakken?

Is er iemand hier met een 60 die alleen Assistentie Basis heeft (maar zónder de gratis Travel Assist zoals dat voor productieweek 25 2021 het geval was) waar handherkenning werkt?
Ik heb een 80 met alleen assistentie basis (inmiddels niet meer, want TA geactiveerd) en daar werkte het zo idd. Als je door acc tot stilstand komt zie je 'ACC is rijklaar' verschijnen. Als je het stuur vasthoudt gaat de auto rijden zodra het kan, als het langer duurde en je laat het stuur los laat ging de auto idd rijden zodra je stuur vastpakt. Of dat met een 60 anders is weet ik niet, lijkt me vreemd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Hier ook een 80 waar dit zo werkt idd.
Ik had alleen ACC. TA zelf geactiveerd via OBD11.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
BAJ82 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Weet je ook wat is de reden dat die capacitieve sensoren vaak niet goed werken? Zijn ze gevoelig voor temperatuur, vochtigheid, anders?
De reden dat er zoveel stuurwielen gewisseld zijn heeft volgens mij ook te maken met problemen van de capacitieve sensoren die in het stuur zitten.
Ik vermoed dat er een fout zit in de code van de microcontrollers die de sensoren uitlezen. Het feit dat de hele dakconsole 'hangt' doet mij dat vermoeden. Bij mij werkt dan werkelijk niets meer, leeslampjes, knoppen, lampen bij deuren openen, airbag lampje,... De microcontroller in het dak communiceert met de centrale autocomputer en daar is iets mis. Je merkt bij het opstarten van de auto dat ze contact proberen te maken en dat gaat niet altijd goed. En waarschijnlijk blijven onder het rijden ook datapakketten hangen omdat er geen goede timeout geprogrammeerd is. (Of een veeeeeeel te lange - vandaar dat het soms weer werkt naar 10 minuten rijden).

Het stuur vind ik ook niet helemaal relaxed. Hoewel ik mijn handen er op houd, moet ik het regelmatig opnieuw vastpakken onder het rijden, anders gaat hij hard piepen. Maar soms gaat het 10 minuten goed. Onnavolgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 11:32
P_de_B schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Of dat met een 60 anders is weet ik niet, lijkt me vreemd.
water_escape schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:49:
Hier ook een 80 waar dit zo werkt idd.
Thx allebei! Moet toch naar de garage binnenkort (gevalletje hagel in Frankrijk laatst) dan leg ik het ze nog eens voor van dat stuur.

26 van dit soort deuken :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol10X-IGHBVCb1hLDuT4W6546aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wRvxFgm2A36VETUWK9llxMH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATsXmSvTYrzHNr9HvP8KmS_OsYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsLkh9LctTmi5234hVJUn6Nh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 20:53
dzjam schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Dag Roel, hoe bevalt deze? Goede beelden? Ik ben ook op zoek naar een dashcam, maar weet nog niet of ik deze dure route wil gaan, of een goedkopere. Deze optie is natuurlijk mooi weggewerkt... maar is dat zoveel geld waard?
Hij werkt prima; of het een dure route is kan ik niet zeggen; een smartphone als dashcam gebruiken kan natuurlijk ook. Dat is misschien wel goedkoper. Hij zit hier in elk geval zeker niet in de weg en doet prima z'n ding. De beelden zijn prima, maar er zullen vast ook wel betere dashcams zijn die mooiere beelden schieten. Zelf vind ik het wel z'n geld waard, omdat het mooier weggewerkt is. Je ziet er nagenoeg niets van dat je een dashcam hebt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
BAJ82 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:14:
[...]

Dat een caravan tot een hoger verbruik leidt was natuurlijk bekend, maar dat het zo dramatisch zou zijn had ik niet verwacht. Betekent dus ook een verdubbeling van het verbruik en CO2-uitstoot bij een benzine auto, waarschijnlijk zelfs meer omdat je harder gaat rijden. Snap eerlijk gezegd niet goed waarom je dat in deze tijden nog zou willen.
Voor de wintersport is er een mooie oplossing: Een skidrager achter op de trekhaak. Drie keer laden naar St Anton, 120kmh-1 kruissnelheid.
Heb nu eenmaal een dakkoffer, en daar zit natuurlijk meer dan alleen maar ski's in.
Winter betekent dat de accu bij aankomst van lader niet op juiste temperatuur is. En bereik van de accu neemt ook behoorlijk af.
De caravan hadden we gehuurd omdat we vroeger altijd met de kids met een vouwwagen op vakantie gingen.
Was een probeersel met als resultaat nooit meer.
Heb er nu 89.000km op staan waarvan het meeste hier in Nederland, daar kan ik goed vooruit.Maar voor langere afstanden zeker in het buitenland stappen we over op een benzine auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Bixby schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Het gaat om de geleiding van de lucht/wind. De auto is volgens mij zo ontworpen dat de lucht zo optimaal mogelijk langs de auto geleid wordt. Daar houden ze geen rekening met een caravan. Misschien dat de ouderwetse dakspoilers nog een positieve bijdrage zouden leveren.[Afbeelding]
Deze tekeningen geven duidelijk aan wat het probleem is, je zou dus op je auto een plaat moeten monteren. Eigenlijk wat je bij truck ook ziet onder luchtstroom goed te geleiden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
pollekeb schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Deze tekeningen geven duidelijk aan wat het probleem is, je zou dus op je auto een plaat moeten monteren. Eigenlijk wat je bij truck ook ziet onder luchtstroom goed te geleiden.
Of gewoon met je kofferbak open rijden. 😎😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
pollekeb schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Heb nu eenmaal een dakkoffer, en daar zit natuurlijk meer dan alleen maar ski's in.
Winter betekent dat de accu bij aankomst van lader niet op juiste temperatuur is. En bereik van de accu neemt ook behoorlijk af.
De caravan hadden we gehuurd omdat we vroeger altijd met de kids met een vouwwagen op vakantie gingen.
Was een probeersel met als resultaat nooit meer.
Heb er nu 89.000km op staan waarvan het meeste hier in Nederland, daar kan ik goed vooruit.Maar voor langere afstanden zeker in het buitenland stappen we over op een benzine auto. :)
Ik kan je een vouwwagen (waarmee je vroeger ook ging dus) wel aanraden. Verbruik achter de Enyaq 20,0 kWh/100km gisteren met kruissnelheid 100 kmh. Heel goed te doen!!

Caravans raken uit de gratie met de opkomst van BEV’s :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
JanHenk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:19:
[...]

Caravans raken uit de gratie met de opkomst van BEV’s :)
De conventionele caravans in ieder geval… 8)
https://www.ad.nl/auto/elektro-caravan-rijdt-zelf-naar-het-gardameer-en-pakt-meteen-het-wereldrecord~aceb6de7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Mogelijk is deze vraag al eerder gesteld, dus bij voorbaat excuses, ik heb een tijd dit forum niet meer gevolgd. Ik rijd één van de eerste honderd Enyaqs in NL en vraag mij af of de dealers al begonnen zijn met installatie van de ME3 software? Mijn dealer deed vandaag of ze geen idee hadden waarover het gaat!? “Neen mijnheer, er staat hier geen terugroepactie voor de Enyaq” :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:41:
Mogelijk is deze vraag al eerder gesteld, dus bij voorbaat excuses, ik heb een tijd dit forum niet meer gevolgd. Ik rijd één van de eerste honderd Enyaqs in NL en vraag mij af of de dealers al begonnen zijn met installatie van de ME3 software? Mijn dealer deed vandaag of ze geen idee hadden waarover het gaat!? “Neen mijnheer, er staat hier geen terugroepactie voor de Enyaq” :-(
Veel over gesproken al in het topic.

Conclusie is dat ook jouwe een update krijgt, maar er is nog geen enkele dealer begonnen met updaten van oude Enyaqs. Niemand weet wanneer dat van start gaat (al zouden dealers wel moeten weten dat het eraan zit te komen). “Tweede helft van 2022”.

Zo’n update is ook wel wat anders dan een “terugroepactie” trouwens. Of op z’n minst zou dat pas open staan, als er ook daadwerkelijk kan worden ingepland.

Voor VW zijn ze er trouwens wel aan begonnen (oude ID3’s en ID4’s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
jdbiggelaa schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:41:
Ik was vorige week bij mijn dealer in Zwaag. Rijd een Enyaq Founders Edition uit Dec 2021. Mijn auto gaf een storing. (iets met de actieve bocht verlichting defect) Had gelijk gevraagd of ze de auto konden updaten naar ME3. Ik kreeg daar te horen dat het niet ging omdat de software nog niet uit was voor mijn type. Op mijn vraag waarom alle nieuwe auto's die uit de fabriek komen het wel hebben had hij geen antwoord op. Helaas nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Martinique schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat het dan wel in orde is, functies die je noemt zijn volgens mij nog niet beschikbaar, maar daar kan ik niet over meepraten want ik heb nog geen ME3 en jij waarschijnlijk wel. :)
Ik heb me3, rijbewijs gekoppeld in Skoda connect en de laatste versie van de iOS app. Op dit moment zijn de functies ook hier niet beschikbaar in de app, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Pimmr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Heel vreemd inderdaad. Het zou per kWh moeten zijn volgens onze afgesloten abonnementen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Leuk artikeltje/onderzoek over de verschillen in degradation tussen lvl 1 en 2 laden onder hogere ambient tempersturen: https://thenextweb.com/ne...ad-ev-battery-degradation

Grappig dat lvl1(granny) slechter lijkt dan lvl2. Of het toepasbaar is op de Enyaq weet ik niet helemaal. Ik hoor de auto tijdens het laden soms wel even blazen, maar dat lijkt (voor mij) compleet willekeurig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
Wel leuk,. Schijnbaar zag je dit vroeger vaker, jaren 70/80. Echter de plaatsing van een dakspoiler komt heel erg nauw.

De ANWB heeft hier weleens windtunnel testen mee uitgevoerd las ik. Plaatsing is per type caravan /auto weer anders en moet op de mm nauwkeurig anders heeft het geen nut. Vandaar dat dit uit de gratie is geraakt

[ Voor 37% gewijzigd door Kaaschef op 13-08-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Kaaschef op 13-08-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Vanitas1996 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:51:
Ik vraag mij even af of meer mensen dit probleem hebben met het opladen van hun telefoons:

Eerder had ik een iPhone 12 Pro, welke aardig veel problemen had met opladen (draadloos is sowieso een nachtmerrie). Via de kabel lijkt hij telkens aan en af te koppelen van het laden. Af en toe laad hij dan opeens super goed en snel.

Nu heb ik een s22 plus en het draadloos laden gaat beter (wordt nog steeds wel heet etc.), maar het bekabeld laden toont dezelfde problemen als hij de iPhone.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben en zo ja, is er een oplossing voor? Ik heb al meerdere kabels geprobeerd.
Niemand die dit heeft gehad en hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Heet worden is bekend, ik gebruik ook bekabeld laden met iPhone Xr maar jouw probleem heb ik niet.
Neem aan dat je al andere usb c aansluiting hebt geprobeerd en/of ander kabeltje?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Star65 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:25:
Heet worden is bekend, ik gebruik ook bekabeld laden met iPhone Xr maar jouw probleem heb ik niet.
Neem aan dat je al andere usb c aansluiting hebt geprobeerd en/of ander kabeltje?
Andere kabel op mijn telefoon, daadwerkelijk ondertussen geswitched van telefoon (iPhone 12 pro naar een Samsung Galaxy S22 Plus). Daar ook meerdere kabels geprobeerd. Hij lijkt voornamelijk telkens de aansluiting af en aan te koppelen. Maandag maar eens de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Vanitas1996 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Niemand die dit heeft gehad en hier een oplossing voor heeft?
Niet specifiek in de auto, maar wel laadproblemen met bekabelde iPhones. De oplossing die bij mij altijd werkt is het laadpoortje voorzichtig, maar grondig schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Bij (heel) warm en zonnig weer reageert het scherm bij mij niet meer. Het is alsof deze vastloopt. In Nederland een paar keer gehad als de auto in de zon stond, vorige week ook onderweg naar Frankrijk. Heel vervelend omdat je de radio, etc niet meer kan bedienen. Pas na enkele uren (waarsch. afgekoeld) werkt het weer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Kris Kun je niet resetten? Even 10 seconden je vinger leggen op de mute/aan/uit knop (of zo) naast de volumeslider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Vanitas1996 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:10:
[...]

Andere kabel op mijn telefoon, daadwerkelijk ondertussen geswitched van telefoon (iPhone 12 pro naar een Samsung Galaxy S22 Plus). Daar ook meerdere kabels geprobeerd. Hij lijkt voornamelijk telkens de aansluiting af en aan te koppelen. Maandag maar eens de dealer bellen.
Hetzelfde probleem hier. Model van 06/2020 TM 07/2021.

Verder gister met mooi weer door NL gekruisd. TA op 103 kmh, 15,2 kWh/100km. AC op 23 met z'n 4en in de auto. IV 60 model met 21" velgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz6PgLLWuan0RFlX1EQObh1ev14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrnAFDcXm3j69ClQZRCdWBrB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Oggy op 15-08-2022 08:01 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
15.2 is heel netjes volgens mij. Ik haalde vanmorgen 14.5 (ac uit) over 47km snelweg Amersfoort naar Amstelveen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

And so it begins

er wordt in de video gesproken over een duur van 5uur voor de update

en nu ook het persbericht op Skoda.nl

https://www.skoda.nl/nieu...a-nieuwe-software-update/

[ Voor 111% gewijzigd door rammes op 15-08-2022 09:18 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
JanHenk schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:08:
@Kris Kun je niet resetten? Even 10 seconden je vinger leggen op de mute/aan/uit knop (of zo) naast de volumeslider?
Nee helaas. Het scherm gaat dan op de klok (dus uit) maar gaat niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:42
ŠKODA start binnenkort met de installatie van de nieuwe ME3 softwareversie voor reeds geleverde ŠKODA’s ENYAQ iV.
...
Zij worden de komende periode benaderd door hun ŠKODA-dealer om een afspraak voor de installatie van de software-update in te plannen.
Nog wel heel veel vrijblijvendheid in dit bericht. Met alle auto's die naar de dealer moeten en een volledige werkdag per auto heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in dat ik voor het einde van het jaar daadwerkelijk de update heb....

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Sand0rf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

[...]

Nog wel heel veel vrijblijvendheid in dit bericht. Met alle auto's die naar de dealer moeten en een volledige werkdag per auto heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in dat ik voor het einde van het jaar daadwerkelijk de update heb....
Terwijl er eigenlijk voor het einde van het jaar nog een OTA 3.1 zou moeten uitrollen :+ Bij VW maakten ze ook afspraken op zaterdagen om de auto's (ID3) te updaten. Een vriend van mij kon zijn ID3 op zaterdag brengen en ook weer ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 15-08-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
zo he, dit is zeker een update.
Richtingaanwijzer toon
Het volume van de richtingaanwijzer toon is verlaagd.
https://www.skoda.nl/service/software-updates

daarnaast gaan enyaqs direct door naar 3,0 [geen ota sw update?] ipv tussenupdate om 3.0 te kunnen ontvangen [id.x]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Kris schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Nog een keer proberen en / of langer ingedrukt houden. Moest zelf ook zoeken hoe het precies werkte maar is bij mij wel de oplossing voor touch die niet werkt bij warm scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Weer problemen met de App, zie geen actuele status van de accu.
App geeft aan 100% maar is niet, er kan al zo weinig met de App en wat er op zit werkt weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Kris schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Als je de klok ziet heb je hem niet lang genoeg ingedrukt gehouden. Scherm moet echt volledig uit zijn incl radio/muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:36
Je kan nu de afspraak maken bij jou dealer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
scooper1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:54:
Je kan nu de afspraak maken bij jou dealer. _/-\o_
Nee de dealer stuurt je een brief waarna je een afspraak kan maken.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:56
rammes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:01:
And so it begins

[Twitter]

er wordt in de video gesproken over een duur van 5uur voor de update

en nu ook het persbericht op Skoda.nl

https://www.skoda.nl/nieu...a-nieuwe-software-update/
En nu maar hopen dat ze een beetje opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Sand0rf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Een brief nog wel, zetten ze de postduiven in? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
Tja ik heb mijn contactpersoon bij de dealer nog maar even een berichtje gestuurd dat ik ben verhuisd en een nieuw adres heb. Ligt de brief straks op het verkeerde adres ;)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Heeft iemand wel eens bij een Enyaq deze tweak succesvol uitgevoerd?
Met OBDeleven kun je de gewone CC wel toevoegen aan 't lijstje met speed limiter en ACC.
Veel van de Nordics doen dat exact vanwege de issues die je hierboven beschrijft.
Het gaat er dus om dat je naast ACC en limiter ook de mogelijk krijgt om CC te gebruiken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
MerijnB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:47:
Heeft iemand wel eens bij een Enyaq deze tweak succesvol uitgevoerd?

[...]

Het gaat er dus om dat je naast ACC en limiter ook de mogelijk krijgt om CC te gebruiken.
Ik wil dat met ODB Eleven best even proberen. Maar kon niet zo vinden welke settings hier hiermee moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Sand0rf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Ben dan benieuwd of je bij elke dealer een afspraak kan maken of dat je gebonden bent aan de leverende dealer.

Ik kan me voorstellen dat dealers niet zitten te wachten om updates uit te voeren bij auto's die ergens anders vandaan komen.

Zou alleen voor mij betekenen dat ik naar andere kant van het land kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 15:40
jeroenkb schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Ben dan benieuwd of je bij elke dealer een afspraak kan maken of dat je gebonden bent aan de leverende dealer.

Ik kan me voorstellen dat dealers niet zitten te wachten om updates uit te voeren bij auto's die ergens anders vandaan komen.

Ik neem aan dat je bij elke dealer terecht kunt. Anders moet ik naar Spanje 8)7
Zelf nog niet "ingeschreven" bij een dealer dus ben benieuwd wie (denk de leasmij) het bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
[...]

Ik kan me daar niks bij voorstellen.... waarom zou dat volgens jou wel zo zijn?

Of heb jij ervaring met een dealer die ook geen onderhoud wil plegen omdat je de auto daar niet hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Voor zover ik weet gaat service en garantie gewoon via de dichtstbijzijnde dealer. Ik heb onze Enyaq ook in Amsterdam opgehaald maar voor een probleem met de laadklep gewoon bij onze lokale (Friesland) Skoda dealer kunnen aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ManiacScum schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Ik kan me daar niks bij voorstellen.... waarom zou dat volgens jou wel zo zijn?

Of heb jij ervaring met een dealer die ook geen onderhoud wil plegen omdat je de auto daar niet hebt gekocht?
Onderhoud plegen levert geld op. Is een ander verhaal.

Deze update is gratis voor de klant. Ben benieuwd hoe riant Pon is richting de dealers met de kostenvergoeding.
En ja, garantie kun je inderdaad via andere dealer laten lopen. Alleen deze update is toch wel wat anders. Meer dan 5 uur een plek in je werkplaats bezetten en dan maar hopen dat er niets mis gaat met de update.

Vanuit die logica kan ik me bedenken dat dealers daar niet echt op zitten te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
Heb gevraagd of ze m meteen bij het schadeherstel meepakken. Doen ze niet, over efficiency gesproken... schadeherstel is medio september en staat daar dan 2-3 dagen... sommige dealer willen t ook gewoon niet slim spelen lijkt 't...

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Voor zover ik weet gaat service en garantie gewoon via de dichtstbijzijnde dealer. Ik heb onze Enyaq ook in Amsterdam opgehaald maar voor een probleem met de laadklep gewoon bij onze lokale (Friesland) Skoda dealer kunnen aankloppen.
Snap ik.

Maar waarom dan zo specifiek die zin (van de website): je krijgt een bericht van je dealer (aanname: degene die je de Enyaq verkocht heeft). Die zal je een brief sturen als hij ruimte heeft in zijn planning o.i.d.

En dan klop je vervolgens aan bij een andere dealer (met zijn eigen planning van Enyaq's). Wie weet is er niets aan de hand, maar zou best kunnen dat die je dan terugverwijst naar je 'eigen' dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 09:41
Ik heb een dubbelzijdige uitvouwbare kofferbakmat, maar het is niet mijn ding. Als iemand interesse heeft of wilt ruilen voor een gewone dubbelzijdige mat, stuur gerust een PB.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.