Afgelopen week met een kleine caravan T@b320 richting zuid Frankrijk geweest.
Dacht dat het verbruik rond de 35kw/100km zou uit komen, maar het was dramatisch.
Heen via de Jura gereden, en dus in 2 etappes gedaan.
Maar kwam er al snel achter dat ik met een 80kw accu Ni veel verder dan 170km kwam.
Heen net voorbij Lyon kwamen bij een Ionity snellader waar het behoorlijk druk was. Snel caravan afgekoppeld en kon deze toevallig nog kwijt op de plek van een kapotte 50kw lader. Na 20 minuten mocht ik dan gaan laden, alleen waren er al inmiddels 5 wachtende achter mij. Omdat ik echt tot 100% moest laden kost dit telkens 55 minuten. Dit is natuurlijk niet fijn voor de wachtende achter mij maar had gewoon geen keus.
Gelukkig kon ik op de camping steeds met een 220v adapter van mijn collega zijn Tesla op halve kracht laden tussen de 1,5 en 2 je per uur. Dit zorgde dat de 10A zekering er netjes in bleef.De terugweg wilde we in één keer doen en zijn afgelopen zaterdag rond 14:30 vertrokken vanaf de camping met 100%, helaas moesten we al snel bijladen op de snelweg omdat ik anders de volgende snellader niet kon halen.
Heb trajecten maar 80/90 gereden om maar de volgende lader te kunnen halen.Zelfs één keer op nog maar 1km officieel op de teller.
De trip van 1040km heeft ons 20 uur gekost, met de mazzel dat we de nacht doorgereden zijn om drukte bij de laadstations te vermijden.
Dit was eens maar nooit meer, en gaan we niet meer met een elektrische auto op vakantie. Daar de wintersport afgelopen jaar ook 6 keer laden heen en 6 keer laden terug koste. Kou en een bak op het dak hielp hierin ook niet. Ook moest ik zorgen dat de accu goed leeg was en op de juiste temperatuur. Dit deed ik dan maar door 10 minuten voor het laden wat meer te accelereren en remmen. Dit zorgde dat de accu door de hoge stroom wat opwarmde.
Wij gaan deze auto niet meer gebruiken voor dit soort afstanden, en zullen weer overgaan naar een benzine auto.
:strip_exif()/f/image/xK4QuJKnLqfWMrBIXwisP9sI.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig hadden we soms geluk en kon de caravan er achter blijven hangen.
Verbruik deze vakantie met caravan erachter was 41,5 kw/100 km met een snelheid van 90/95 km/u