Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
Martinez- schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Daarom dat ik eerder een changelog zocht m.b.t. ME3. De nieuwe Enyaq-gebruikers weten niet wat anders is dan de versie ervoor en denken dat het dus 'normaal' is. :9

Zelf net ook even op die knop geramt. Hij parkeert de auto dan idd op een bepaalde lengte en breedte-graad aka de oprit >:) .
Leuk dat die er dus aankomt met de update. Toen topic net begon waren er nog discussies over benodigde camera's voor deze functie.

Zie leuke voorbeeld: YouTube: SKODA Memory - Parkassistent im neuen Enyaq IV 80 - Softwareversion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Werkt doormiddel van de vier camera's, voor achter en in de spiegels (360 functie).

[ Voor 75% gewijzigd door Genestealer op 24-07-2022 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:59
Genestealer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:23:
Werkt doormiddel van de vier camera's, voor achter en in de spiegels (360 functie).
Werkt hier ook met enkel achteruitrijcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
mdizzy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:37:
[...]

Inderdaad - ik heb ook alleen de achteruitrijcamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Tour de Tietema met de speciale Pizza Delivery Enyaq Coupe RS. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xq2jMZv.jpg

P-039-SK

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 24-07-2022 18:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
[...]

Daarom dat ik eerder een changelog zocht m.b.t. ME3. De nieuwe Enyaq-gebruikers weten niet wat anders is dan de versie ervoor en denken dat het dus 'normaal' is. :9

Zelf net ook even op die knop geramt. Hij parkeert de auto dan idd op een bepaalde lengte en breedte-graad aka de oprit >:) .
Fancy. En heb jij hiervoor nog een speciaal pakket gekozen? Wel/geen 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
mdizzy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:37:
[...]

Heb je wel parkeersensoren en zo ja, hoeveel? Mijn Enyaq heeft er 4 voor en 4 achter. Nieuwere hebben er 4 extra boven de wielkasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdizzy
Genestealer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:04:
[...]
Heb je wel parkeersensoren en zo ja, hoeveel? Mijn Enyaq heeft er 4 voor en 4 achter. Nieuwere hebben er 4 extra boven de wielkasten.
Ik zie er 4 voor 4 achter 2 links 2 rechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
internetinfo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Fancy. En heb jij hiervoor nog een speciaal pakket gekozen? Wel/geen 360?
Geen 360, alleen camera achter. Wel de sensoren ook aan de zijkant, wist niet dat de oudere modellen die niet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
this schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Kan je het ook hier posten voor degenen die niet op fb zitten?

Wel zot dat je al 2 Enyaqs hebt voor ik nog maar mijn eerste heb :o
Zoals ik al schrijf heb ik de eerste total loss gereden helaas.

Vervelend dat jij nog moet wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
Bozznl schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Heel interessant. Het probleem is mij ook opgevallen op mijn trip van en naar zuid Frankrijk.

Met de 2 USB c aansluitingen achterin (family pakket) had ik dan weer geen problemen (zo leek het de laatste 100 km). Daarnaast als workaround de snellader/adapter van telefoon maar gewoon in het stopcontact gestopt achterin en verbonden met tel.

Alsnog niet wenselijk, de 2 voorste USB c aansluitingen moeten ook gewoon blijven werken.

En inderdaad op korte afstanden in NL geen problemen...
Ik heb het vandaag geprobeerd. En zowaar , het werkt! Ik heb vandaag 5 uur gereden en de telefoon kwam er gewoon vol weer uit. Android Auto verbonden met de kabel scheelt misschien ook flink wat stroom (ik denk dat dat voorheen ook altijd draadloos ging) dus ik denk dat hij het daardoor ook met langzaam laden prima bijhoudt.

Het enige nadeel is dus dat ik bij elke lange rit mijn telefoon uit de snelladen instelling moet halen. Maar daar valt mee te leven. Waarschijnlijk nog beter voor de batterij van de telefoon ook als ik dat altijd uit laat staan, ik heb het bijna nooit nodig want ik laad altijd op als ik slaap, en dat haalt hij ook prima op de langzame stand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Bozznl schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Idem hier ook juist wel in het zwart gestippelde rechts naast de spiegel. Afgelopen weken heen- en weer zuid Frankrijk gedaan. Ging prima.
Zit momenteel in Frankrijk en gebruik ook de tolbadge. Werkt perfect. M’n vrouw houdt ‘m even vast achter het zwart gestippelde gedeelte (geen Enyaq overigens..) en “biep biep” .. klaar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb het zojuist ook nog zitten testen. Hij heeft in mijn geval de laatste 50 meter (ongeveer) waarin ik achteruit een straatje inrij en hem achteruit mijn parkeervak indraai gewoon helemaal opgeslagen. Je kan dat ook een naam geven.

De eerstvolgende keer dat je op de startcoordinaten komt verschijnt er een popup (je hoeft niet in parkassyst mode te zitten). Bevestig je met start, dan kan je het stuur en rem loslaten en rijd hij exact die 50m zoals je hem zelf gereden hebt en sta je vrijwel op de cm identiek geparkeerd. Erg handig als je hem thuis altijd exact gelijk wilt hebben staan, of gewoon voor de leuk

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:04
MLLL schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Er staat 0.99 cent per minuut, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk, 75 cent is wel erg weinig voor dik een uur laden.
Mijn post is aangepast naar 0,099 EUR per minuut. Creditcard zou 0,033 EUR zijn geweest en de pas van de laadpaalleverancier SDE24/Mobivé zou 0,022 EUR zijn geweest. Alleen mijn creditcard heeft nog geen NFC Chip en ik had geen specifieke app dus gewoon de IZIVIA pas ervoor gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
Boeie schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:46:
[...]

Oh zo. Ik kijk weinig naar de range die afgegeven wordt als je hem oplaadt, maar veel meer naar wat hij per km of per 100km rijdt. Is het je mee of tegengevallen? Wat deed je vorige auto (transporter) met/zonder deze kar? Een trailer met twee motoren is natuurlijk weinig aerodynamisch.

Ik heb zelf geen trekhaak op mijn enyaq (had geen voorbereiding en was een voorraadmodel) maar ben wel degelijk geïnteresseerd in deze ervaring (omdat ik met mijn andere auto ook wel eens zo'n kar trek, maar ik het zelf niet direct aan zou durven om elektrisch te rijden met een kar).
Enyaq verbruik incl. aanhanger was gem. 25.5 kw/100KM (echt afgeladen in gewicht)
VW transporter reed met 80L tank bij +/- 110 km/uur 980km
En met deze open kar en 2 motoren erop 825km
Met grote dichte aanhanger 550km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
Is de nieuwe laadcurve van de iv 80 me3 al gekend? Laatst geladen van 34% tot 74% in 20 minuten volgens Tronity. Extrapoleren naar 10-80% (130kW onder 34%, 60kW na 74%) geeft me ongeveer 30 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
mdizzy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:55:
Is de nieuwe laadcurve van de iv 80 me3 al gekend? Laatst geladen van 34% tot 74% in 20 minuten volgens Tronity. Extrapoleren naar 10-80% (130kW onder 34%, 60kW na 74%) geeft me ongeveer 30 minuten.
Het is geen direct antwoord op jouw vraag, maar ik kwam onderstaande grafiek tegen op n ander forum. For what it’s worth..:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2zm3Aw3_1yw9nRSxLldR4EIUHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70YeHBt5uEmEjenoWMXQnm9h.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
Wilde schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:19:
[...]

Het is geen direct antwoord op jouw vraag, maar ik kwam onderstaande grafiek tegen op n ander forum. For what it’s worth..:)
Weinig ;) Los van het gebrek aan coördinaten, ook de vorm lijkt niet te kloppen want de Enyaq kan toch een hele poos (vlak) aan ongeveer 130 kW laden.
Lijkt me een marketingplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.bitware
  • Laatst online: 20-09-2024
Goedemorgen,

Heb een Enyaq 80, zeer tevreden van. Nu ongeveer een 45000 km op de teller.
Sinds een aantal weken merkte ik een vermidering van de kracht van de airco. Nu met het hete weer koelt hij nog bij 26 graden maar eens daarboven begint de warme lucht de overhand te nemen en krijgt hij de ruimte niet meer afgekoelt.
De dealer vertelde me dat hij nog niet de apparatuur heeft om dit na te kijken.

Nog personen die dit voor hebben?

De enyaq heeft een warmtepomp

[ Voor 17% gewijzigd door Frank.bitware op 25-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 12:14
Frank.bitware schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:17:
Goedemorgen,

Heb een Enyaq 80, zeer tevreden van. Nu ongeveer een 45000 km op de teller.
Sinds een aantal weken merkte ik een vermidering van de kracht van de airco. Nu met het hete weer koelt hij nog bij 26 graden maar eens daarboven begint de warme lucht de overhand te nemen en krijgt hij de ruimte niet meer afgekoelt.
De dealer vertelde me dat hij nog niet de apparatuur heeft om dit na te kijken.

Nog personen die dit voor hebben?

De enyaq heeft een warmtepomp
Ik had vorige week op die warme dinsdag ook het gevoel dat de airco het niet meer bijhield. Mijn vorige auto kon ik bijna als ijskast gebruiken.

Misschien dat de auto wat ruimte van de airco gebruikt om de accu's te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.bitware
BigGreen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Ik had vorige week op die warme dinsdag ook het gevoel dat de airco het niet meer bijhield. Mijn vorige auto kon ik bijna als ijskast gebruiken.

Zou mogelijk zijn , maar 28 graden is nu nog niet echt heet ipv de 40 graden van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Frank.bitware schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Zou mogelijk zijn , maar 28 graden is nu nog niet echt heet ipv de 40 graden van vorige week.
Om bij dit topic te blijven, gisteren viel bij vrouwlief alles uit toen de Enyaq aan de snellader stond. Geen beeld meer, het laden was gestopt en de auto heeft ze met de start knop moeten starten. (Plaatsnemen en de rem indrukken werkte niet meer). Gelukkig was al genoeg geladen voor de volgende etappe.
Situatie: aan de lader gehangen na een rit van 260km, temp ongeveer 28 C. De auto stond in de brandende zon te laden. Waarom maken ze niet standaard een afdak boven de laders 8)7?
Mij is tot nu toe niet opgevallen dat de airco het niet bijhoud. Wel is de auto wit en heb ik de donkere ramen. Dat scheelt ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sun1984
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12-2022
Vraagje over de spiegels tijdens parkeren:

In mijn eerdere VAG auto ging bij het achteruit rijden de rechterspiegel omlaag. Ik had toen geen elektrische stoelen. In de Enyaq, zonder elektrische stoelen, gaan de spiegels ook niet omlaag.

Ik heb het onderstaande gevonden, maar het werkt niet:
1. Zet de spiegels in de 'R' stand
2. Zet de auto in de 'R' stand (achteruit)
3. Stel de spiel in op de juiste stand (hoe je het wilt hebben)

Zodra ik de auto dan uitzet, blijft de spiegel zo staan en gaat ie niet naar de 'normale'stand.

Klopt het dat als je geen elektrische stoelen hebt deze functie niet werkt? Zijn er andere met ervaringen en kan dit eventueel met OBD aangepast worden?

Vraagje over een storing

Ik heb de auto nu een paar dagen en voor zover ik me kan herinneren had ik in de eerste 3 dagen geen melding van de airbag. Ik krijg nu een lampje die constant brandt en als ik de auto start krijg ik een paar seconden de melding: airbag storing.

Heeft iemand dit ook eerder ervaren? Ik heb in de forum gezien dat dat wel het geval was en ben benieuwd naar de oplossing (naar de dealer om het te verhelpen?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsWzkn1eeLzvOz4eK2hjACF-_Dc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1vgnOvWy5aTqVaCIbPRzkFsj.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 12:14
Frank.bitware schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Bij mij merkte ik het pas op die warme 40 graden dag.
Ik heb overigens een warmtepomp in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:36
sun1984 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:49:

In mijn eerdere VAG auto ging bij het achteruit rijden de rechterspiegel omlaag. Ik had toen geen elektrische stoelen. In de Enyaq, zonder elektrische stoelen, gaan de spiegels ook niet omlaag.

Zodra ik de auto dan uitzet, blijft de spiegel zo staan en gaat ie niet naar de 'normale'stand.

Klopt het dat als je geen elektrische stoelen hebt deze functie niet werkt? Zijn er andere met ervaringen en kan dit eventueel met OBD aangepast worden?

Vraagje over een storing

Ik heb de auto nu een paar dagen en voor zover ik me kan herinneren had ik in de eerste 3 dagen geen melding van de airbag. Ik krijg nu een lampje die constant brandt en als ik de auto start krijg ik een paar seconden de melding: airbag storing.

Heeft iemand dit ook eerder ervaren? Ik heb in de forum gezien dat dat wel het geval was en ben benieuwd naar de oplossing (naar de dealer om het te verhelpen?)

[Afbeelding]
Spiegel functie werkt alleen bij elektrisch verstelbare stoelen.

Wat airbag betreft, als het lampje continue blijft branden tijdens de rit zou ik naar de dealer gaan. Is imho niet iets wat je zelf moet gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
MacDuck schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Om bij dit topic te blijven, gisteren viel bij vrouwlief alles uit toen de Enyaq aan de snellader stond. Geen beeld meer, het laden was gestopt en de auto heeft ze met de start knop moeten starten. (Plaatsnemen en de rem indrukken werkte niet meer). Gelukkig was al genoeg geladen voor de volgende etappe.
Situatie: aan de lader gehangen na een rit van 260km, temp ongeveer 28 C. De auto stond in de brandende zon te laden. Waarom maken ze niet standaard een afdak boven de laders 8)7?
Mij is tot nu toe niet opgevallen dat de airco het niet bijhoud. Wel is de auto wit en heb ik de donkere ramen. Dat scheelt ook wel iets.
Bij ons is ook na een laadbeurt onderweg naar Zweden de auto flink van slag. Was flink warm die dag. Navigatie/entertainment scherm reboot nu om de 60 seconden. Ook als ik de auto uitzet,blijft het scherm aanspringen en branden de lampjes op het stuur continu.

[ Voor 15% gewijzigd door Kaaschef op 26-07-2022 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MacDuck schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Was het niet gewoon de auto die in stand-by ging?
Als ik langere tijd bij de snellader sta gaat hij op een gegeven moment ook helemaal uit, beeld op zwart, scherm achter het stuur zwart. Geen indicatie meer van het laadproces etc…

Via de app geeft hij echter aan dat het laden nog steeds doorgaat en is hij inderdaad enkel via de Start-knop weer tot leven te wekken.
Zou me er in ieder geval niet al te veel zorgen om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21

Vraagje over een storing

[Afbeelding]
Volgens mij is de volgorde:
1) auto in R zetten
2) Spiegelstand in R
3) Spiegel correct zetten voor achteruit rijden, naar beneden richten.
4) Parkeren
5) Spiegel weer op 0 zetten en gaat naar oude instelling. Bij R in de achteruit (R) weer naar beneden gericht voor achteruit ruiten

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Wootism schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Was het niet gewoon de auto die in stand-by ging?
Als ik langere tijd bij de snellader sta gaat hij op een gegeven moment ook helemaal uit, beeld op zwart, scherm achter het stuur zwart. Geen indicatie meer van het laadproces etc…

Via de app geeft hij echter aan dat het laden nog steeds doorgaat en is hij inderdaad enkel via de Start-knop weer tot leven te wekken.
Zou me er in ieder geval niet al te veel zorgen om maken.
Nee, leek er niet op. het laadproces was afgebroken rond 70% (maximum was nog ingesteld op 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27
Pdro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:09:
Gisteren onze tweede enyaq kunnen ophalen, nadat ik de eerste helaas total loss had gereden.

De aflevering was soepel, omdat auto bekend was, lukte niet om te koppelen en dat had te maken met de update die moest uitgevoerd worden aan het navigatiesysteem. (Hier ook gelezen dus gezegd tegen de verkoper komt we goed).

Wat mij opvalt is inderdaad nu batterij percentage toegevoegd, en de dode hoek waarschuwing is niet geleverd op deze auto.

Voor de rest nog geen veranderingen gemerkt gezien, weet ook niet meer heel de lijst.

De zwarte is de oude en de witte de nieuwe.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet wat het is, maar ik vind die Betria velgen de Enyaq zoveel mooier maken. Is persoonlijke smaak natuurlijk maar toch. (heb ze zelf ook). Zeker onder een sportline (die paar mm lager ligt) vind ik de auto zoveel mooier / sportiever.

Mooie keuze in het wit trouwens. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJP84
Geen moeite gedaan vandaag en lekker via 1 Tesla stop (Neuville-en-Ferrain) vanuit omgeving Parijs naar huis gereden. Als ik had geweten dat ik het meest bij Tesla zou laden had ik een abonnement afgesloten, nu loonde het voor totaal een paar euro verschil niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYQnDklNMSRBkFu42NhVxEKsGW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcCyJm2PwEDOZebQJIpbMTQH.jpg?f=fotoalbum_large

In de zomer is op de 500km 1 laadstop genoeg. Benieuwd hoe het er volgend jaar bij staat met alle aanbestedingen van o.a. Fastned, want de vakantie in exact dezelfde periode volgend jaar naar de Auvergne is weer geboekt.

Gemiddeld verbruik na de hele trip 16,4 kWh (iV80, Regulus velgen) . Bijzonder geslaagd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
BigGreen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Als ik alleen in de auto zit dan is de eco stand (waarbij hij de frisse lucht van de bijrijder zo goed als uitschakelt) bij dat soort temperaturen niet voldoende om de hele auto koud te krijgen. Ik tik dan gewoon een keer op de min (of plus) naast de temperatuur van de bijrijder. Vanaf dan doet die kant ook "gewoon" mee met koelen en gaat het een stuk beter. Wellicht dat dit ook voor jou helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.bitware
BigGreen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Bij mij merkte ik het pas op die warme 40 graden dag.
Ik heb overigens een warmtepomp in de auto.
heb ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.bitware
DirkBouwman schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Als ik alleen in de auto zit dan is de eco stand (waarbij hij de frisse lucht van de bijrijder zo goed als uitschakelt) bij dat soort temperaturen niet voldoende om de hele auto koud te krijgen. Ik tik dan gewoon een keer op de min (of plus) naast de temperatuur van de bijrijder. Vanaf dan doet die kant ook "gewoon" mee met koelen en gaat het een stuk beter. Wellicht dat dit ook voor jou helpt?
heb ik ook al gedaan en ook de binnen cyclus aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
samba123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb het vandaag geprobeerd. En zowaar , het werkt! Ik heb vandaag 5 uur gereden en de telefoon kwam er gewoon vol weer uit. Android Auto verbonden met de kabel scheelt misschien ook flink wat stroom (ik denk dat dat voorheen ook altijd draadloos ging) dus ik denk dat hij het daardoor ook met langzaam laden prima bijhoudt.
Ik snap er nu niets meer van. Vandaag weer geprobeerd, en nu werkt het dus alsnog niet meer. Terug naar mijn powerbank...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04

Vraagje over een storing

[Afbeelding]
Heb hetzelfde. Airbag werkt nog normaal. Airbag module moet vervangen worden en dat gaan ze bij mij begin augustus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Wat meer info over de ME3.

Leuke info. Jammer voor wat opties waar je de sensoren niet voor hebt voor 02.2022 (auto inparkeren, automatisch inhalen etc)

YouTube: Skoda ENYAQ iV - Fragen & Antworten zu Update auf ME3, neue Funktion...

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:40
Interessante video. Gezien het succes van de Enyaq in Nederland zal het hier wel in batches/golven gaan dus ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat ik voor het einde van het jaar de update heb. De dealers gaan ook niet hun volledige werkplaatscapaciteit inruimen de komende maanden om (lease) Enyaqs van een update te voorzien...

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Sand0rf schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:45:
Interessante video. Gezien het succes van de Enyaq in Nederland zal het hier wel in batches/golven gaan dus ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat ik voor het einde van het jaar de update heb. De dealers gaan ook niet hun volledige werkplaatscapaciteit inruimen de komende maanden om (lease) Enyaqs van een update te voorzien...
Bij VW waren ze de ID3's zelf in de weekenden aan het updaten. Veelal omdat die update 6 tot 8 uur duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
water_escape schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:21:
Wat meer info over de ME3.

Leuke info. Jammer voor wat opties waar je de sensoren niet voor hebt voor 02.2022 (auto inparkeren, automatisch inhalen etc)

YouTube: Skoda ENYAQ iV - Fragen & Antworten zu Update auf ME3, neue Funktion...
Inderdaad een beetje zuur. Heb wel de parkassist knop in midden console maar kan door gebrek aan paar sensoren geen gebruik maken dadelijk van deze leuke functionaliteiten. Dit terwijl er vanaf begin mee geadverteerd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
goetfoud schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Inderdaad een beetje zuur. Heb wel de parkassist knop in midden console maar kan door gebrek aan paar sensoren geen gebruik maken dadelijk van deze leuke functionaliteiten. Dit terwijl er vanaf begin mee geadverteerd werd.
Ik baal hier ook wel van, heb maar gewoon alle opties gekozen in de hoop dat automatisch inparkeren (voor de vrouw ;) ) dan later nog als update beschikbaar zou komen en ik dan alle juiste sensoren zou hebben.

Als het echt alleen om de zij-sensoren gaat, waarom konden we die dan ook niet gewoon vast bestellen?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Senaxx
Voor degenen die niet het filmpje willen kijken. Heb zoveel mogelijk proberen te beschrijven waarom sommige dingen niet beschikbaar zijn.

Welke nieuwe opties zullen erin de update zitten?
Er is nog geen volledige changelog beschikbaar, vooralsnog richt het filmpje zich op de belangrijkste grote verschillen t.o.v. versie 0795 vs ME3. Door Skoda is voornamelijk het thermisch management aangepast vooral voor de winter. Dit moet echter nog wel getest worden. Er zal later een optie beschikbaar komen om de batterij voor te verwarmen als je een oplaad station hebt gekozen als navigatie doel. Dit komt alleen nog niet in ME3 maar in een latere update. De ME3 update moet er wel voor zorgen dat je in de winter snellere laadtijden behaald door het verbeterde thermische management.

Sommige functies zullen niet beschikbaar zijn op oudere Enyaq's, dit zijn Enyaq's die voor 02/2022 zijn gebouwd. Dit heeft voornamelijk met de extra zij sensoren te maken. Onder andere betekend dat de parkeer assistent niet beschikbaar is voor oudere Enyaq's. Met deze optie kan je voorbij een parkeerplaats rijden en als de Enyaq hem herkent er automatisch in parkeren. Verder is ook de gemarkeerde parkeerplek optie niet beschikbaar. Via deze optie kan de Enyaq tot op 70 meter op een voor ingestelde plek parkeren (oprit).

Komt swarm data beschikbaar?
Alle bestaande enyaq's met versie 0792 of 0795 zullen niet de swarm data optie krijgen. Deze optie maakt het mogelijk om data te delen die andere Enyaq's (en andere VAG auto's) delen. Reden is dat er bij nieuwe Enyaq's nieuwe hardware gebruikt word. Retrofit is niet mogelijk.

Krijgt de Enyaq ook een nieuwe 12v accu?
Ja de 12v accu gaat bij de Enyaq's ook vervangen worden.

Moet er ook extra hardware vervangen worden?
In principe hoeft er geen extra hardware vervangen te worden. Dit is wel Enyaq specifiek.

Zal de laad-navigatie ook worden verbeterd?
Ja, je kan de map filteren op bepaalde opties. Alle laadstations, 50 kilowatt, en meer dan 100 kilowatt. Ook zal de navigatie gaan aangeven met wat voor bereik je verwacht aan te komen. Dit zal zal niet in percentages zijn maar in kilometers worden aangeduid.

Komen er hardware upgrade kits beschikbaar?
Nee, Skoda geeft aan dat er geen officiële upgrade kits beschikbaar komen. Dit heeft er vooral mee te maken dat er bijna geen vraag naar is.

Komt er een meerdere gebruikers of profielen systeem?
Ja in de ME3 update kan er gekozen worden voor meerdere gebruikers. Alle opties worden aan het individuele gebruiker gekoppeld.

Komt er "echte" één pedaal rijden beschikbaar voor de Enyaq?
Ja, momenteel is er semi een-pedaal rijden beschikbaar. Alleen blijft Enyaq altijd nog op 5km per uur doorrijden. In een update na ME3 zal dit volledig 1 pedaal rijden mogelijk moeten worden.

Komen er andere modi beschikbaar zoals een camping of honden functie
Ja, Skoda is dat momenteel intern aan het bespreken maar zijn wel van plan om extra modi te gaan introduceren. Bijvoorbeeld een hond modus, zodat je hond in de auto kan laten bij warm weer. Iets voor na ME3.

Word het verkeersborden herkenning systeem verbeterd?
Ja, hier worden verbeteringen in doorgevoerd. Skoda geeft aan dat ze deze data van een externe leverancier krijgen en zelf ook niet altijd blij er mee zijn. Gebruikers worden aangemoedigd om fouten door te geven aan Skoda zodat deze opgelost kunnen worden.

Waarom is de update zo vertraagd?
Covid, Covid, Covid -> testen was moeilijker, daardoor waren de doorlooptijden langer. Moest veel getest worden. ME3 moet er ook voor zorgen dat elke auto in vervolg altijd volledig via OTA geupdate kan worden. Ondertussen word er hard doorgewerkt en is de verwachting dat M3.1 ook nog voor het einde van 2022 gaat verschijnen.

Welke Enyaq krijgt de update?
Alle Enyaq's krijgen ME3. Ongeacht model jaar of configuratie.

Wanneer is de update beschikbaar?
Geen harde uitspraken hierover maar voor de winter van 2022.

Hoe gaat het update proces in zijn werk?
Als het goed is ga je een brief / email krijgen van Skoda, waar je geïnformeerd word over de update. Daarna kan je me je lokale dealer een afspraak maken voor de update. Skoda wil dit graag per land gaan regelen.

Wanneer gaan we geïnformeerd worden?
Zeer, zeer zeer binnenkort. We hebben nu voor de winter, of voor het einde van de zomer. Er zal een pers release zijn, een video en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Senaxx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:24:

Nee, Skoda geeft aan dat er geen officiële upgrade kits beschikbaar komen. Dit heeft er vooral mee te maken dat er bijna geen vraag naar is.
Bijzonder, op basis waarvan zouden ze dit besluiten? Er wordt niks gecommuniceerd, het is nu pas duidelijk dat parkeren dus blijkbaar niet gaat met wat we er wel op hebben zitten.

Ik had een upgrade zeker interessant gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Komt er "echte" een pedaal rijden beschikbaar voor de Enyaq?
Ja, momenteel is er semi een-pedaal rijden beschikbaar. Alleen blijft Enyaq altijd nog op 5km per uur doorrijden. In een update na ME3 zal dit volledig 1 pedaal rijden mogelijk moeten worden.
Eindelijk... Echt onzinnig dat standaard 'creep' op een BEV.

Zouden we dan ook af zijn van die vervelende klakkende remmen bij het tot stilstand stoppen?? :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

JanHenk schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:28:
[...]
Eindelijk... Echt onzinnig dat standaard 'creep' op een BEV.
Waarom? In files en met in/uitparkeren echt heerlijk juist (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:10:
[...]

Waarom? In files en met in/uitparkeren echt heerlijk juist (y)
Ieder z'n ding. Op m'n vorige auto met automaat (BMW met ZF-automaat) was het inderdaad heerlijk. Op de Enyaq vind ik het één grote ergernis, vooral door de klakkende remmen en de auto hold die er te snel op schiet. (En ik wil auto hold ook niet uitzetten).

Laat mij maar gewoon doseren met het stroompedaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
Vraagje:
Hoe/ waar zie ik dat de stuurverwarming actief is?
Als ik het knopje op het stuur aanraak, werkt de verwarming wel.
Maar omdat hij natuurlijk doorwarmt, weet ik nu niet of hij uit of aan staat.
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cazzo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:35:
Vraagje:
Alvast bedankt
Bovenin je ‘hoofdscherm’.
Klein stuurwiel-icoontje met daaronder de intensiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Laatst online: 13:24
Cazzo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:35:
Vraagje:
Alvast bedankt
Staat rechtsboven in het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
sparks schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Staat rechtsboven in het grote scherm.
Beide bedankt, ik check het straks even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sun1984
Oggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Volgens mij is de volgorde:
1) auto in R zetten
2) Spiegelstand in R
3) Spiegel correct zetten voor achteruit rijden, naar beneden richten.
4) Parkeren
5) Spiegel weer op 0 zetten en gaat naar oude instelling. Bij R in de achteruit (R) weer naar beneden gericht voor achteruit ruiten
Dit werkt helaas ook niet, net geprobeerd. Volgens mij heb je hier gewoon elektrische stoelen voor nodig..

Is er een brein die dit via OBD heeft aangepast?

[ Voor 4% gewijzigd door sun1984 op 26-07-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21
sun1984 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Dit werkt helaas ook niet, net geprobeerd. Volgens mij heb je hier gewoon elektrische stoelen voor nodig..

Oh ja, klopt. Heb elektrische stoelen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CrashKonijn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Bijzonder, op basis waarvan zouden ze dit besluiten? Er wordt niks gecommuniceerd, het is nu pas duidelijk dat parkeren dus blijkbaar niet gaat met wat we er wel op hebben zitten.

Ik had een upgrade zeker interessant gevonden.
Vanuit het filmpje word de argumentatie gegeven dat er (bijna) geen interesse voor is. De kijkers van zijn kanaal en net als wij zijn zeker meer technisch aangelegd en vinden het wel interessant. Maar het merendeel van de (lease) rijders zal het denk ik niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ook geinig, geen caravan meer nodig op deze manier.
https://www.autoblog.nl/n...rijgt-een-daktent-3373070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verschillende auto’s hier op de camping gezien met zo’n daktent. Ziet er best handig en cool uit.

Maar het is zo’n gedoe als je een dagje weg wilt. Moet je alles weer inpakken en ‘s avonds uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

rammes

koekebakker 1e klas

Rivanov schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Verschillende auto’s hier op de camping gezien met zo’n daktent. Ziet er best handig en cool uit.

Maar het is zo’n gedoe als je een dagje weg wilt. Moet je alles weer inpakken en ‘s avonds uitpakken.
Ik ga ook voor een daktent, tja dat “alles in-uitpakken” is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben zowiezo niet iemand welke drie weken op 1 plek gaat staan. Hooguit 2a3 dagen en dan weer door. Voor mij is dat dan ideaal

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Voor degenen die niet het filmpje willen kijken. Heb zoveel mogelijk proberen te beschrijven waarom sommige dingen niet beschikbaar zijn.

Welke nieuwe opties zullen erin de update zitten?
Er is nog geen volledige changelog beschikbaar, vooralsnog richt het filmpje zich op de belangrijkste grote verschillen t.o.v. versie 0795 vs ME3. Door Skoda is voornamelijk het thermisch management aangepast vooral voor de winter. Dit moet echter nog wel getest worden. Er zal later een optie beschikbaar komen om de batterij voor te verwarmen als je een oplaad station hebt gekozen als navigatie doel. Dit komt alleen nog niet in ME3 maar in een latere update. De ME3 update moet er wel voor zorgen dat je in de winter snellere laadtijden behaald door het verbeterde thermische management.

Sommige functies zullen niet beschikbaar zijn op oudere Enyaq's, dit zijn Enyaq's die voor 02/2022 zijn gebouwd. Dit heeft voornamelijk met de extra zij sensoren te maken. Onder andere betekend dat de parkeer assistent niet beschikbaar is voor oudere Enyaq's. Met deze optie kan je voorbij een parkeerplaats rijden en als de Enyaq hem herkent er automatisch in parkeren. Verder is ook de gemarkeerde parkeerplek optie niet beschikbaar. Via deze optie kan de Enyaq tot op 70 meter op een voor ingestelde plek parkeren (oprit).

Komt swarm data beschikbaar?
Alle bestaande enyaq's met versie 0792 of 0795 zullen niet de swarm data optie krijgen. Deze optie maakt het mogelijk om data te delen die andere Enyaq's (en andere VAG auto's) delen. Reden is dat er bij nieuwe Enyaq's nieuwe hardware gebruikt word. Retrofit is niet mogelijk.

Krijgt de Enyaq ook een nieuwe 12v accu?
Ja de 12v accu gaat bij de Enyaq's ook vervangen worden.

Moet er ook extra hardware vervangen worden?
In principe hoeft er geen extra hardware vervangen te worden. Dit is wel Enyaq specifiek.

Zal de laad-navigatie ook worden verbeterd?
Ja, je kan de map filteren op bepaalde opties. Alle laadstations, 50 kilowatt, en meer dan 100 kilowatt. Ook zal de navigatie gaan aangeven met wat voor bereik je verwacht aan te komen. Dit zal zal niet in percentages zijn maar in kilometers worden aangeduid.

Komt er een meerdere gebruikers of profielen systeem?
Ja in de ME3 update kan er gekozen worden voor meerdere gebruikers. Alle opties worden aan het individuele gebruiker gekoppeld.

Komt er "echte" één pedaal rijden beschikbaar voor de Enyaq?

Komen er andere modi beschikbaar zoals een camping of honden functie
Ja, Skoda is dat momenteel intern aan het bespreken maar zijn wel van plan om extra modi te gaan introduceren. Bijvoorbeeld een hond modus, zodat je hond in de auto kan laten bij warm weer. Iets voor na ME3.

Word het verkeersborden herkenning systeem verbeterd?
Ja, hier worden verbeteringen in doorgevoerd. Skoda geeft aan dat ze deze data van een externe leverancier krijgen en zelf ook niet altijd blij er mee zijn. Gebruikers worden aangemoedigd om fouten door te geven aan Skoda zodat deze opgelost kunnen worden.

Waarom is de update zo vertraagd?
Covid, Covid, Covid -> testen was moeilijker, daardoor waren de doorlooptijden langer. Moest veel getest worden. ME3 moet er ook voor zorgen dat elke auto in vervolg altijd volledig via OTA geupdate kan worden. Ondertussen word er hard doorgewerkt en is de verwachting dat M3.1 ook nog voor het einde van 2022 gaat verschijnen.

Welke Enyaq krijgt de update?
Alle Enyaq's krijgen ME3. Ongeacht model jaar of configuratie.

Wanneer is de update beschikbaar?
Geen harde uitspraken hierover maar voor de winter van 2022.

Hoe gaat het update proces in zijn werk?
Als het goed is ga je een brief / email krijgen van Skoda, waar je geïnformeerd word over de update. Daarna kan je me je lokale dealer een afspraak maken voor de update. Skoda wil dit graag per land gaan regelen.

Wanneer gaan we geïnformeerd worden?
Zeer, zeer zeer binnenkort. We hebben nu voor de winter, of voor het einde van de zomer. Er zal een pers release zijn, een video en foto's.
Op donderdag 29 juli om 18:00 wordt door dezelfde Matthias van Speicher Elektrisiert een video geupload met de verschillen tussen v0795 en ME 3.0

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Weet niet of deze al bekend is. Iets van een changelog id 3.0: https://www.meinid.com/wi...-Vernderungen-nur-ab-Werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

rammes

koekebakker 1e klas

C62) Knacken der Lautsprecher beim Starten des Fahrzeugs behoben
Bisher konnte es in wenigen Situationen dazu kommen, dass beim Starten des Fahrzeugs aus den Lautsprechern ein Knacken vernommen werden konnte. Dieses Phänomen sollte nicht mehr auftreten.
en deze!!
(C63): Ursache für Korruption der Navigationsdaten behoben
Es konnte bisher passieren, dass Teile der Navigationsdatenbank in einen korrupten Zustand versetzt wurden. Dies äußert sich in Fehler bei der Routenberechnung, Absturz des Infotainments, fehlenden Kartendaten oder -details und weiteren Symptomen. Mit diesem Update wird die Ursache behoben und fehlerhafte Navigationsdaten werden im Rahmen des Updates korrigiert.

[ Voor 45% gewijzigd door rammes op 26-07-2022 21:39 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Ook dan heb je elektrische stoelennodig.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 09:50
P_de_B schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Ook dan heb je elektrische stoelen nodig.
Stoelen? Of is alleen de zijde van de rijder ook voldoende. Ik krijg het ook niet werkend, maar ik heb dan ook maar 1 elektrisch verstelbare stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Ronem schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:44:
[...]

Stoelen? Of is alleen de zijde van de rijder ook voldoende. Ik krijg het ook niet werkend, maar ik heb dan ook maar 1 elektrisch verstelbare stoel.
Alleen zijde van rijder. Volgens mij kun je in NL dit niet voor de bijrijder kant bestellen.
En met 1 stoel moet het dus werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Laatst online: 09-09 22:43
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:13:
[...]

Alleen zijde van rijder. Volgens mij kun je in NL dit niet voor de bijrijder kant bestellen.
Moest het even nazoeken in de Skoda prijslijst PDF (1 juli 2022).
Als standaarduitrusting hebben de IV Business Edition en de Sportline:

“Elektrisch verstelbare bestuurders stoel met Easy entry / acces” (enkelvoud)

En bij het “Business Upgrade Plus pakket” (voorheen “Comfort Stoel Plus”):

“Elektrisch verstelbare voorstoelen met Easy entry / acces” (meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ZeroNL schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Ah okay, nu dus wel.
Maar in ieder geval bij 1 of dus 2 elektrisch verstelbare stoel(en) moet je dus rechts je buitenspiegel mee kunnen laten gaan via de instellingen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:13:
[...]

Destijds inderdaad niet. Net als de Canton set... Of die parkeersensoren aan de zijkant waar eerder over is gesproken, etc.

De nieuwe uitvoeringen zijn weliswaar een stukkie duurder, maar ook wel wat rijker uitgerust dan de eerste versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
JanHenk schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:59:
[...]

Destijds inderdaad niet. Net als de Canton set... Of die parkeersensoren aan de zijkant waar eerder over is gesproken, etc.

De nieuwe uitvoeringen zijn weliswaar een stukkie duurder, maar ook wel wat rijker uitgerust dan de eerste versies.
Klopt inderdaad waarbij ik vind dat alles tevoren goed duidelijk was wat wel en niet erop zou zitten. Alleen het geval zij sensoren vind ik zeer misleidend geweest. Ik heb parkassist besteld en ook de knop voor op midden console. Destijds, eind 2020, meerdere malen gecheckt hoe dit ging verlopen waarbij gezegd werd dat het in de grote softwareupdate zou zitten wat nu dus helemaal niet het geval blijkt te zijn.
Op zich geen ramp want ik zie het als een gadget....maar wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Oude versies helaas niet. Ik heb ook een sportline, maar helaas geen elektrisch verstelbare bestuurders stoel.
Maar dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de nieuwe packs.

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 27-07-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sun1984
Senaxx schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Oude versies helaas niet. Ik heb ook een sportline, maar helaas geen Elektrisch verstelbare bestuurders stoel.
Ik ook niet, vorige week binnen gehad. Wel side assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Klopt inderdaad waarbij ik vind dat alles tevoren goed duidelijk was wat wel en niet erop zou zitten. Alleen het geval zij sensoren vind ik zeer misleidend geweest. Ik heb parkassist besteld en ook de knop voor op midden console. Destijds, eind 2020, meerdere malen gecheckt hoe dit ging verlopen waarbij gezegd werd dat het in de grote softwareupdate zou zitten wat nu dus helemaal niet het geval blijkt te zijn.
Op zich geen ramp want ik zie het als een gadget....maar wel een leuke.
Het automatisch wisselen van rijbaan (TA) zal dan ook wel sneuvelen voor de "oude" modellen (mooie voor het HK WTF topic).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Je mist er weinig aan hoor. Ik heb het automatisch wisselen van rijbaan (ik heb geen 360, wel side assist). Je moet sowieso tijdens het wisselen je hand aan het stuur houden, anders breekt hij af. Tja dan kan je het net zo goed zelf doen. Enige echt leuke toevoeging vind ik de 70m parkeerfunctie en het kunnen delen daarvan, dat doet ie echt zelf zonder tussenkomst van de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:34

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

[...]

Kleine correctie. Als ik het goed zie, zit de elektrisch verstelbare bestuurders stoel niet standaard op het Business Edition model maar (pas) op de Business Edition Plus en de Sport uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Wilde schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:52:
Je mist er weinig aan hoor. Ik heb het automatisch wisselen van rijbaan (ik heb geen 360, wel side assist). Je moet sowieso tijdens het wisselen je hand aan het stuur houden, anders breekt hij af. Tja dan kan je het net zo goed zelf doen. Enige echt leuke toevoeging vind ik de 70m parkeerfunctie en het kunnen delen daarvan, dat doet ie echt zelf zonder tussenkomst van de bestuurder.
Die parkeerfunctie, hoe moet ik dat zien? Je stapt uit en de auto parkeert zichzelf op de aangewezen plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
[...]

15 juli mijn Sportline 80x opgehaald en wèl elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen. Rechterspiegel dipt ook bij achteruit rijden maar wel alleen als onderstaande instructies zijn gevolgd. Vooral dat de draaiknop voor de spiegels ook in R moet staan (wel jammer, had liever gehad dat alleen het in zijn achteruit zetten voldoende was).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5sddaAsloZRNEVT1jZjo0_1WHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tU0iIxUPmZgxtCY6FsupxWft.jpg?f=fotoalbum_large

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Wilde schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:52:
Automatische rijbaanwissel werkt alleen bij snelheden 90 - 210 km/u. Reed gisteren net onder de 90 en inderdaad geen automatische rijbaanwissel. Kan nou ook niet zeggen dat ik deze functie altijd gemist heb.
Boven de 210 nog niet uitgeprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:21
Zijn er hier toevallig ook beheerders van de FB groep? Ik probeerde lid te worden maar mijn verzoek lijkt geblokkeerd/geweigerd te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYOrnTlX00xOp2tEpTYSx8npcik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YpWCRpRhWAPBBR0rToe66VT6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Die parkeerfunctie, hoe moet ik dat zien? Je stapt uit en de auto parkeert zichzelf op de aangewezen plek?
De laatste 70m die je aflegt voor je uitstapt worden opgeslagen. Dit kan je delen en de volgende keer dat je in de buurt bent rijd de auto dit zelf. Handen hoeven in de geval niet aan het stuur te blijven. Handjes en voeten los dus. Handig voor lastige parkeersituaties of als je altijd identiek geparkeerd wilt staan op bv je oprit. Uitstappen en gebruiken als soort summon functie kan niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilde op 27-07-2022 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
efbeel schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Automatische rijbaanwissel werkt alleen bij snelheden 90 - 210 km/u. Reed gisteren net onder de 90 en inderdaad geen automatische rijbaanwissel. Kan nou ook niet zeggen dat ik deze functie altijd gemist heb.
Boven de 210 nog niet uitgeprobeerd :P
Ook jouw dikke 80x stopt bij een enorm kinderachtige 160km/h.
Ik ben regelmatig een paar km over de grens in DE en het voelt ergens toch niet goed dat je zelfs de kleinste 1.0 gebakjes niet kan bijhouden. Laat berijders lekker zelf uitvogelen hoe ver ze komen met ~200 km/h ipv dit softwarematig af te dwingen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:37
Weet iemand hoe het zit met geïmporteerde Enyaq's en de update naar bv ME3, moet je daarvoor betalen bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Wilde schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:50:
[...]

De laatste 70m die je aflegt voor je uitstapt worden opgeslagen. Dit kan je delen en de volgende keer dat je in de buurt bent rijd de auto dit zelf. Handen hoeven in de geval niet aan het stuur te blijven. Handjes en voeten los dus. Handig voor lastige parkeersituaties of als je altijd identiek geparkeerd wilt staan op bv je oprit. Uitstappen en gebruiken als soort summon functie kan niet.
Nóg niet want is puur software kwestie. Is in 2020 wel aangekondigd als handige feature bij inparkeren in nauwe ruimtes zoals een garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
skaaf schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:14:
Weet iemand hoe het zit met geïmporteerde Enyaq's en de update naar bv ME3, moet je daarvoor betalen bij de dealer?
Ik verwacht (weet het niet zeker) dat zolang je hem onderhoud hebt bij een NL Skoda dealer je ook de Skoda garantie hebt. En hiermee ook recht hebt op de ME3 update?
internetinfo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Ik ben regelmatig een paar km over de grens in DE en het voelt ergens toch niet goed dat je zelfs de kleinste 1.0 gebakjes niet kan bijhouden. Laat berijders lekker zelf uitvogelen hoe ver ze komen met ~200 km/h ipv dit softwarematig af te dwingen ;(
Ik denk dat er wel iets meer achter zit dan softwarematig afdwingen. Bij 200 km/h zal er misschien schade aan de batterij kunnen optreden, of misschien kan de elektra motor gewoon niet harder dan dat?

[ Voor 45% gewijzigd door Senaxx op 27-07-2022 14:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
internetinfo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Ik zie werkelijk waar nooit een 1.0 gebakje harder dan 160 km/u rijden in Duitsland - en daar kom ik ook regelmatig. Het zijn eerder de wat luxere Duitse merken die je daar zo hard ziet knallen.

De usecases voor harder dan 160km/u zijn dermate beperkt dat het mij niet eens uitmaakt dat het limiet bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
Martinez- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Ik zie werkelijk waar nooit een 1.0 gebakje harder dan 160 km/u zien rijden in Duitsland - en daar kom ik ook regelmatig. Het zijn eerder de wat luxere Duitse merken die je daar zo hard ziet knallen.
Ford Fiesta 1.0 (180 km/h met 999 cc), Fiat Panda PopStar (175 km/h met 875 cc), Mitsubishi Space Star (172 km/h met 999 cc) en binnen eigen merk de Skoda Fabia Greentech (195 km/h met 999 cc), om maar wat voorbeelden te noemen.
De usecases voor harder dan 160km/u zijn dermate beperkt dat het mij niet eens uitmaakt dat het limiet bestaat.
Dat geldt ook voor allerhande opties, maar bedankt voor je mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
internetinfo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Ford Fiesta 1.0 (180 km/h met 999 cc), Fiat Panda PopStar (175 km/h met 875 cc), Mitsubishi Space Star (172 km/h met 999 cc) en binnen eigen merk de Skoda Fabia Greentech (195 km/h met 999 cc), om maar wat voorbeelden te noemen.
Dat ze het kunnen betekend niet dat je ze regelmatig op de linkerbaan in Duitsland aan je voorbij ziet zoeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Senaxx schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Dat ze het kunnen betekend niet dat je ze regelmatig op de linkerbaan in Duitsland aan je voorbij ziet zoeven.
Ach gun hem zijn frustratie nou.

Over 10 jaar of zo zijn alle auto's begrensd op zeg 140km/h (hoop ik dan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• internetinfo
Senaxx schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Het ontgaat mij even waarom je van mijn mening/opmerking een discussie maakt, maar ieder zijn ding.
Om voor de laatste keer op je in te gaan: ik gaf enkel aan het bijzonder te vinden dat de Enyaq 1.0 gebakjes niet kan bijhouden, waarop jij aangaf: "werkelijk waar" nog nooit een 1.0 gebakje harder dan 160 km/h hebt zien rijden. En nu is het opeens "regelmatig". Doei Senaxx :w
jeroenkb schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Dankje :p Al is het geen frustratie maar hooguit oprechte verbazing. Ok en soms frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
internetinfo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:07:
[...]

[...]

Dat geldt ook voor allerhande opties, maar bedankt voor je mening.
Dat ze bestaan betekent niet dat ze daadwerkelijk harder dan 160 km/u rijden.

Voor de rest: geen dank, graag gedaan!

Edit: Overigens was ik het die de opmerking plaatste m.b.t. 'het nooit zien', niet Senax.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinez- op 27-07-2022 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:36
Mijn eerste ervaring met een iets langere rit inclusief bagagewagen en fietsen valt helemaal niets tegen. Op een rit van 325km en cruisecontrol op 100km/u was het verbruik na afloop 20,4 kWh/100km.
Auto was afgeladen, 3 kids achterin en 4 (kinder)fietsen op de bagagewagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYo_f_JznWD1O3n7hgZt_taiq38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaoHX0XKkTABggsgDC1Xkiug.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de laadsessie bij IONITY prima, schatting €14,40 voor 41,1 kWh. (‘Gratis’ Powerpass jaar.) Auto was sneller geladen dan dat wij er klaar voor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:07
Ik probeer ook al tijden lid te worden. Ooit geweigerd wegens onbekende redenen en dan kan je geen contact meer leggen helaas.
aritmeester schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:
Zijn er hier toevallig ook beheerders van de FB groep? Ik probeerde lid te worden maar mijn verzoek lijkt geblokkeerd/geweigerd te zijn.

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Martinez- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:44:
[...]

Dat ze bestaan betekent niet dat ze daadwerkelijk harder dan 160 km/u rijden.

Voor de rest: geen dank, graag gedaan!

Edit: Overigens was ik het die de opmerking plaatste m.b.t. 'het nooit zien', niet Senax.
Volgens mij kom jij niet vaak genoeg in Duitsland...
Of je let niet op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:23:
[...]

Of je let niet op.
Laten we terug on-topic gaan en het over de Enyaq hebben i.p.v. gebakjes. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:23:
[...]

Of je let niet op.
Ik verwacht eerder dat de remmen er niet op berekend zijn ;) Enyaq weegt iets meer dan zon 1.0 autotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Martinique schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:45:
Mijn eerste ervaring met een iets langere rit inclusief bagagewagen en fietsen valt helemaal niets tegen. Op een rit van 325km en cruisecontrol op 100km/u was het verbruik na afloop 20,4 kWh/100km.
Auto was afgeladen, 3 kids achterin en 4 (kinder)fietsen op de bagagewagen.

[Afbeelding]

Ook de laadsessie bij IONITY prima, schatting €14,40 voor 41,1 kWh. (‘Gratis’ Powerpass jaar.) Auto was sneller geladen dan dat wij er klaar voor waren.
Wij zijn er ook achter dat de laad aansluiting beter aan de voorzijde kan zitten, (ook zonder aanhanger.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Vraag aan ME3 software bezitters:
Heeft een van jullie een van de veel gemelde storingen zoals bv 'traffic assist' is niet beschikbaar.
Of zijn deze kleine irritante storingen nu de wereld uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
internetinfo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Het ontgaat mij even waarom je van mijn mening/opmerking een discussie maakt, maar ieder zijn ding.
Om voor de laatste keer op je in te gaan: ik gaf enkel aan het bijzonder te vinden dat de Enyaq 1.0 gebakjes niet kan bijhouden, waarop jij aangaf: "werkelijk waar" nog nooit een 1.0 gebakje harder dan 160 km/h hebt zien rijden. En nu is het opeens "regelmatig". Doei Senaxx :w

[...]

Dankje :p Al is het geen frustratie maar hooguit oprechte verbazing. Ok en soms frustratie.
Ik denk dat jij degene bent die er een discussie van maakt met je voorbeelden :+ En daarnaast was ik ook niet die dat aangaf, dat was @Martinez- Daag internet"mis"info! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdewinter29
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-08 19:59
goetfoud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:13:
Heeft een van jullie een van de veel gemelde storingen zoals bv 'traffic assist' is niet beschikbaar.
Ik heb nu 1600 kilometers gereden met mijn Enyaq v.v. ME3 versie software en ben nog geen vreemde meldingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtkmNx8T2RFJeJRCAuPcmQ7uqbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Esn66Eq0fdxySos76LXGI1H9.png?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met deze melding of hoe ik dit kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
In de maand dat ik de auto nu heb is dit pas 1x voorgekomen: Front assist was 1 minuut in storing nadat ik de auto startte. Het regende toen wel hevig en het was in de nacht, mogelijk dat die omstandigheden er iets mee te maken hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
MK89 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met deze melding of hoe ik dit kan activeren?
Heb je, in je gebruikersaccount in de auto, aangegeven dat de auto je locatiegegevens mag gebruiken? Mogelijk dat daar iets niet juist gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
2000km met me3 achter de rug, nog geen storingen gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:06
jeroenkb schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Over 10 jaar of zo zijn alle auto's begrensd op zeg 140km/h (hoop ik dan)
Ben bang dat het nog minder leuk wordt: https://www.autoblog.nl/n...-meer-interessant-3364252

Voorlopig maar genieten van de Enyaq en daarna maar eens zien of er nog fijne/leuke auto's te kiezen zijn.
Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.