Zojuist weer terug van een trip naar Parijs met de IV60 - 21 inch (de 2e keer). Deze keer gewoon doorgereden naar Parijs, wetende dat ik daar wel kon laden met de Granny. De eerste keer wilde ik nog wat extra zekerheid en met 50% aankomen, maar dat hoefde nu dus niet. Met 3 (kleine) kinderen op de achterbank een heerlijke reisauto. Ik ben zondag vertrokken en vrijdag (gisteren) teruggekomen.
Ik rijd met ABRP gekoppeld aan een OBD dongle, zodat mijn batterij-status uitgelezen wordt en ik zie met hoeveel % ik aankom. Dat geeft mij wat rust, gelukkig komt dat met de update in de auto.
Mijn eerste stop is in Oosterhout (goede locatie, kinderen kunnen gerust even rondrennen over de parkeerplaats. Er is altijd genoeg plek. De tweede stop was in Froyennes, ook een goede locatie. Hier was ik ook de enige. Ik had vervolgens de keuze om bij Saint-Witz nog te laden (en met 130 km p/u naar Parijs te rijden) of rustiger te rijden (100-110 km p/u) en aan te komen met 10-20%. Ik heb voor dat laatste gekozen. Prima optie wat mij betreft. Bij het Novotel hotel waren de laders steeds bezet en ik rijd liever iets langzamer, maar dat ik rijd, dan dat ik daar 20 minuten moet wachten om nog te kunnen laden.
De terugreis kon ik doorrijden naar Le Roeulx (prima plek), maar daarna leidde hij mij (had ik niet door) over Best. Dat vind ik zelf niet een hele fijne locatie. Veel verkeer voor het tankstation. Maar goed, dat kan ook komen omdat we er dan bijna zijn en je minder van de reis geniet

.
De volgende keer is in de herfstvakantie, de laatste keer met de zomerbanden. Maar ik maak niet eens meer een planning verwacht ik. Omdat je de stations kent en weet wat je opties zijn. Dat gaat nu min of meer vanzelf.
Ik heb mij wel verbaasd over het gebrek aan voorbereiding wat ik bij sommige mede-laders zie. Ik stond in Nederland naast een vrouw die volledig in paniek was omdat de auto (Kia Niro) met 85% niet op topsnelheid zat met laden. Ik snap dat best, maar zij gingen na deze laadsessie op vakantie en dachten we gooien hem nog snel even vol... In Belgie was er een Deense mevrouw (die de auto net een maand had) die er van overtuigd was dat haar Ioniq 5 niet hoger dan 80% mocht. Daarom hadden ze in de laad-woestijn ten noorden van Parijs aan een 50kW lader gestaan... Bijzondere taferelen.
Nog wel een vraag. Ik heb een tolbadge van Mango (via dit forum). Maar deze werkte niet. Althans. Wij kunnen iets fout doen (met aankomen rijden, plaatsen van de badge). Degene die een tol-badge gebruiken kunnen jullie mij misschien er mee doorheen meenemen hoe je dit doet, waar de badge plaatst? Ik heb de badge rechts van de spiegel geplaatst net onder het zwart gestippelde. Op de terugreis hebben we hem vastgehouden in het zwarte deel (misschien lag het aan een warmtewerende folie stond ergens). Werkte in beide gevallen niet.
[
Voor 10% gewijzigd door
Tukker87 op 23-07-2022 09:19
]