Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.603 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Captor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:30:
Ik heb hier nog niemand over gehoord (ook niet in de zoekacties) maar vinden jullie het niet irritant dat je telkens je gebruikersaccount moet bevestigen als je het infotainment systeem wilt gebruiken. Dit is trouwens pas nadat ik de mySkoda app heb gekoppeld aan de auto... ik heb nog niets gevonden om dit te omzeilen.
Mogelijk omdat de rest hier geen last van heeft.
Ik herken in ieder geval niet wat je hiermee bedoelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Nizzomoi schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Ik verwacht dat je vanzelf ontdekt dat het niet altijd handig is om de B te gebruiken.
En wat is daar dan niet handig aan? (Uit pure interesse)

Ik rij nu 15 maanden onafgebroken in de B stand namelijk, misschien zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

ManiacScum schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Mogelijk omdat de rest hier geen last van heeft.
Ik herken in ieder geval niet wat je hiermee bedoelt.
Misschien is het dan een ME3 dingetje. Als ik nu instap en ga rijden komt er een scherm met "Welkom roepnaam" waarin je op OK moet drukken om te bevestigen dat je dit bent, of je kunt kiezen om te wisselen naar een andere Gebruiker, bv. een gast gebruiker. Als je de laatste keer als Gast bent aangemeld in de auto krijg je een scherm met uit mn hoofd iets van privemodus of onlinemodus of ook weer Gebruikswissel.

Dit is dus pas ontstaan toen ik mezelf als hoofdgebruiker koppelde via de mySkoda app. Hiervoor pakte die standaard het gast account gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Captor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:57:
[...]

Misschien is het dan een ME3 dingetje. Als ik nu instap en ga rijden komt er een scherm met "Welkom roepnaam" waarin je op OK moet drukken om te bevestigen dat je dit bent, of je kunt kiezen om te wisselen naar een andere Gebruiker, bv. een gast gebruiker. Als je de laatste keer als Gast bent aangemeld in de auto krijg je een scherm met uit mn hoofd iets van privemodus of onlinemodus of ook weer Gebruikswissel.

Dit is dus pas ontstaan toen ik mezelf als hoofdgebruiker koppelde via de mySkoda app. Hiervoor pakte die standaard het gast account gok ik.
Jullie hebben gebruikers? Op welke update zit jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor

Captor

Ik zit al op 3.0, auto is net nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
ManiacScum schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Ik rij nu 15 maanden onafgebroken in de B stand namelijk, misschien zie ik iets over het hoofd
Inde B stand reageert de auto te abrupt als je wat gas terugneemt ( ja ok, stroompedaal😉)
Je kan dus niet uitrollen en langzaam vaart minderen als je bv een kruispunt nadert.

In de D stand, remt hij dan (net gaspedaal helemaal los) pas af als het nodig is om met ca 30 km/u bij het kruispunt of rotonde te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:17
ManiacScum schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Same here, ieder zijn ding natuurlijk. Ik weet dat de motivatie van sommige is dat in de B stand op de snelweg het remlicht vaak oplicht als je je voet van stroom haalt en dit voor andere weggebruikers vervelend is. Ik heb zelf het idee dat als je je voet op het stroompedaal houd maar lichtjes oplicht het remlicht niet direct aangaat, volgens mij is dat op een bepaalde vertraging.

Ikzelf kan eigenlijk niet meer in D rijden, omdat ik het afremmen door middel van recupereren zo gewend ben dat ik in D het gevoel heb overal door te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Captor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:08:
Ik zit al op 3.0, auto is net nieuw
Ik heb hetzelfde ‘issue’, zit ook op 3.0. In 3.0 heb je inderdaad de mogelijkheid om gebruikers te wisselen. Ik heb het weggekregen vorige week, ik denk door met contact aan een andere gebruiker te kiezen (mezelf ipv gast) maar weet niet meer zeker. Het is terug na een factory reset.

Ik heb steeds na contact aan de melding ‘Installatie van de handleiding - de inhoud wordt geïnstalleerd’ gevolgt 5 min later door: ‘Installatie van de handleiding is geannuleerd- probeer het later nog eens’. Een reset heeft dus niet geholpen dit verholpen te krijgen.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmr
Kaaschef schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:24:
[...]

Inde B stand reageert de auto te abrupt als je wat gas terugneemt ( ja ok, stroompedaal😉)
Je kan dus niet uitrollen en langzaam vaart minderen als je bv een kruispunt nadert.
Zo ga ik altijd een rotonde over en dat is dan ook juist wat je moet leren in B. Niet het pedaal loslaten, maar je voet er altijd ophouden en doseren. Komt aardig dicht bij one pedal driving. Maar nogmaals, ieder zijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Pimmr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:28:
[...]

Same here, ieder zijn ding natuurlijk. Ik weet dat de motivatie van sommige is dat in de B stand op de snelweg het remlicht vaak oplicht als je je voet van stroom haalt en dit voor andere weggebruikers vervelend is. Ik heb zelf het idee dat als je je voet op het stroompedaal houd maar lichtjes oplicht het remlicht niet direct aangaat, volgens mij is dat op een bepaalde vertraging.

Ikzelf kan eigenlijk niet meer in D rijden, omdat ik het afremmen door middel van recupereren zo gewend ben dat ik in D het gevoel heb overal door te schieten.
Ik krijg iedereen in de auto misselijk op B. Het steeds afremmen maakt het allemaal best onrustig, met D op automatic vind ik hem heel soepel rollen en veel prettiger. 1 ding herken ik wel: het gevoel dat hij de laatste meters voor een stoplicht bv doorrolt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmr
Wilde schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Ik krijg iedereen in de auto misselijk op B. Het steeds afremmen maakt het allemaal best onrustig, met D op automatic vind ik hem heel soepel rollen en veel prettiger. 1 ding herken ik wel: het gevoel dat hij de laatste meters voor een stoplicht bv doorrolt.
Als je schokkerig rijd in B dan heb je het echt niet onder de knie nee. Bij mij merken ze het verschil niet tussen remmen of recupereren achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Senaxx schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Ik meende dat als je de powerknop knop (van het entertainment systeem) voor 20 seconden inhoud ook een complete reboot is van het entertainment systeem.
Helaas werkt geen van de tips. Het hele systeem heeft 2 dagen continu opgestart, zelfs als ik de auto op slot zette/contact uit. Lampjes op stuur blijven ook branden trouwens.

Daar het scherm loei heet werd, heb ik nu zekering 46 eruit. Die heeft alleen betrekking op het grote scherm
Verder rijdt de auto nog wel normaal. De enige dealer hier in de buurt in Zweden (op 100km) wilde niet helpen omdat ik dus nog kon rijden (geen noodsituatie....)

Mbt zekering 19 hoe lang moet die eruit om effect te hebben voor een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

Wilde schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb hetzelfde ‘issue’, zit ook op 3.0. In 3.0 heb je inderdaad de mogelijkheid om gebruikers te wisselen. Ik heb het weggekregen vorige week, ik denk door met contact aan een andere gebruiker te kiezen (mezelf ipv gast) maar weet niet meer zeker. Het is terug na een factory reset.

Ik heb steeds na contact aan de melding ‘Installatie van de handleiding - de inhoud wordt geïnstalleerd’ gevolgt 5 min later door: ‘Installatie van de handleiding is geannuleerd- probeer het later nog eens’. Een reset heeft dus niet geholpen dit verholpen te krijgen.
Ja dat van die handleiding heb ik idd ook.

Maar dan ga ik toch nog maar eens kijken of ik die gebruikerskeuze er ook uit kan toveren door wat te wisselen van gebruiker. Het is nu nog enkel steeds op OK drukken maar toch onnodig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Captor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:30:
Ik heb hier nog niemand over gehoord (ook niet in de zoekacties) maar vinden jullie het niet irritant dat je telkens je gebruikersaccount moet bevestigen als je het infotainment systeem wilt gebruiken. Dit is trouwens pas nadat ik de mySkoda app heb gekoppeld aan de auto... ik heb nog niets gevonden om dit te omzeilen.
Dat is dacht ik sowieso een ME3 optie, en zou het alleen voorkomen als je meerdere hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Senaxx schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:49:
[...]

Dat is dacht ik sowieso een ME3 optie, en zou het alleen voorkomen als je meerdere hebt ingesteld.
Klopt. Maar na activeren Skoda connect heb je er meerdere: gast en jezelf.

Balen dat ik de eerste keer niet zo heb opgelet. Hij vroeg mij ergens ook om de s-pin van de hoofduser en daar kan je aanvinken ‘never show again’. Misschien was dat de truuk.. we komen er wel weer achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06
[...]
Heb precies hetzelfde. Denk dat dit een bug is die misschien met 3.1 wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
Hoi,
Sinds 2 weken in het bezit van een Enyaq, IV80
Zeer tevreden over de auto.
Het E rijden is een "moetje" van de zaak.
Na 17 een verlengde VW Transporter te hebben gereden is het wel even wennen betreft ruimte.
Zeker wanneer de hobby motorracen betreft.
Afgelopen weekend voor het eerst naar een Frans circuit gereden, afgeladen zoals altijd en met volle aanhanger.
Omdat ik veel mensen hier vragen zie stellen over het verbruik met alles meer dan alleen de auto, deel ik mijn ervaring even.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlOa0su0oeRt69cbEwSdYl2-kiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7iAGeLI3iCdZxSvUEhh5ak6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYooI_3VC-m4TSd6mkrHuMohLPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnLFShdWUu0ZUDGwPyYLGjah.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wp8h6NfeMHkpzC4rJqOQmKdkbAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/009TAmgmxytDnDZgSJCpsjd6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Miklp8EYIWmlDjguyFdjNecL1xE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdCaD9azVdTdm9YLOthvybbc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4TYG3vzb9EfnVduJEbLuPfLuaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BuPRZ7drg79u9ruzV92TcQlO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
samba123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:49:
Heeft iemand ervaring met de iV clever charger (of hoe dat ding ook mag heten) -- de Skoda laadkabel die op 3.6 of zelfs 11 kW kan laden op krachtstroom? (Dit is m.i. on topic omdat hij alleen bij de enyaq wordt meegeleverd volgens mij, en hier heb ik de beste kans om iemand te vinden die dat apparaat ook kent.)

Ik heb dit apparaat meegenomen op vakantie om als granny te fungeren. Maar bij mijn vakantiehuis in Noorwegen geeft hij een rood lampje voor de power en de twee bovenste extra lampjes branden ook (bij het teken van het huisje en het teken van het autootje). Volgens de handleiding die ik kon vinden online betekent dit dat het stopcontact niet goed geaard is (is volgens mij wel zo maar misschien klopt er iets niet). In dezelfde handleiding vind ik instructies om het probleem te negeren: [Afbeelding]

Maar dat lukt me dus niet. Als ik die twee knopjes tegelijk indruk dan lukt het me soms (1 op de 20 keer of zo) om het derde lampje zes keer te laten knipperen. De andere keren knippert hij niet, of 1x of 2x. En dat moet ik dus twee keer achter elkaar doen, een kans van 1 op 400 dat het lukt.

Nu is dus de vraag: heeft iemand dit ook meegemaakt? En is er een truuk om die knopjes in te drukken zodat hij "pakt"? Gaat het om duwen op de juiste plek, of juist heel hard duwen?
Toevallig zelfde meegemaakt in Noorwegen, 3 weken geleden. Wat in de handleiding staat is wel de juiste actie, de knoppen hoef je niet hard in gedrukt te houden, lijkt een soort touch te zijn.. na bevestiging laadt de kabel via elk stopcontact, geaard of niet. Duurde wel even voor ik dit door had, maar goed lezen en precies doen wat in de handleiding staat is de truc.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
BaseLine schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:50:
[...]

Heb precies hetzelfde. Denk dat dit een bug is die misschien met 3.1 wordt opgelost.
Laten we hopen. Is iig vervelend. Zeker omdat maar 1 account gebruikt wordt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
De lokale Skoda Dealer gaf aan dat de 'grote' update verwacht wordt in september... Was dit al bekend?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
september 2022, september 2023 of september ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik ervaar inderdaad hetzelfde 'probleem' - het steeds 'OK' klikken stoort me niet, voorheen moest ik steeds een PIN invullen, maar dat heb ik al gewijzigd.

De 'installatie van de handleiding'-waarschuwing kreeg ik ook steeds, maar na een aantal dagen lukte de installatie wel (was wel een langere rit). Geduld is daarin dus een schone zaak... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 20:23

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Is er misschien iemand in de omgeving Groningen die een mobiele lader heeft voor de Enyaq en deze tussen 5 en 30 augustus niet gebruikt? Ik heb het normaal gesproken niet nodig(laadpaal thuis en op het werk) en vindt het sneu geld om voor 3 weken 400 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
laforte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:52:
Is er misschien iemand in de omgeving Groningen die een mobiele lader heeft voor de Enyaq en deze tussen 5 en 30 augustus niet gebruikt? Ik heb het normaal gesproken niet nodig(laadpaal thuis en op het werk) en vindt het sneu geld om voor 3 weken 400 euro uit te geven.
€199 bedoel je? Nog steeds een hoop geld maar scheelt de helft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Martinique schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:37:
[...]

€199 bedoel je? Nog steeds een hoop geld maar scheelt de helft. ;)
Als ik zelf 1 zou kopen dan ga ik voor zoiets ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Pimmr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Als je schokkerig rijd in B dan heb je het echt niet onder de knie nee. Bij mij merken ze het verschil niet tussen remmen of recupereren achterin.
Same here. Dan ben je behoorlijk digitaal aan het rijden, als dat schokkerig aanvoelt. Rustig voetje omhoog is licht remmen, heerlijk. Ik moet zeggen dat ik de D stand nu ook meer en meer onveiliger aan vind voelen: als ik snel moet remmen, dan is de B stand veel sneller (want al remmen bij loslaten gaspedaal) dan bij D stand.
Ik ben nu in Noorwegen door de bergen aan het rijden (met dakkoffer gemiddeld verbruik circa 17,5-18 kWh/100km BTW, ik had gezien de verhalen hier een schokkender verbruik verwacht) en ik vind die B stand echt heerlijk. Maar ook bij gewoon rijden in de stad en op een NL snelweg hoor, lekker op de ACC.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 14:59
Cazzo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:38:
Hoi,
Sinds 2 weken in het bezit van een Enyaq, IV80
Zeer tevreden over de auto.
Het E rijden is een "moetje" van de zaak.
Na 17 een verlengde VW Transporter te hebben gereden is het wel even wennen betreft ruimte.
Zeker wanneer de hobby motorracen betreft.
Afgelopen weekend voor het eerst naar een Frans circuit gereden, afgeladen zoals altijd en met volle aanhanger.
Omdat ik veel mensen hier vragen zie stellen over het verbruik met alles meer dan alleen de auto, deel ik mijn ervaring even.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En wat is je ervaring geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:57
Boeie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Ik denk sprakeloos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
Zijn er ervaringsdeskundigen met het plasti-dippen van de omlijsting van de grille?

Is dit te doen met 1 busje dip of is het handig om er voor de zekerheid twee op voorraad te hebben?

Daarnaast heb ik nog een vraag met betrekking tot thuis laden. Is het aan te raden om de auto iedere dag aan de lader te hangen. En tot welk % is het raadzaam om op te laden. 80%, 90%, 100%?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
Mastehose schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:25:
Zijn er ervaringsdeskundigen met het plasti-dippen van de omlijsting van de grille?

Is dit te doen met 1 busje dip of is het handig om er voor de zekerheid twee op voorraad te hebben?

Daarnaast heb ik nog een vraag met betrekking tot thuis laden. Is het aan te raden om de auto iedere dag aan de lader te hangen. En tot welk % is het raadzaam om op te laden. 80%, 90%, 100%?

Grille moet ik nog doen, maar heb ik wel embleem en "SKODA" gedaan. Een busje is volgens mij voldoende, maar zorg wel voor genoeg lagen. Ik had 5 gedaan, maar is eigenlijk nog te weinig. Zou voor 7 gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyRvWp8WWeKYbUYKyGiPjwwvDIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35lPeY7Xc0564SdYhcNN9Vxy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk0O2q5WViCpzITI2jSZ1FJMUPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSZrhqsFvgDFmK77JIln1u8T.png?f=fotoalbum_large

Wat laden betreft, iedereen zegt altijd tot 80% is beter voor je accu, dus als je die 100% niet nodig hebt. Ik laad idd altijd tot 80% tenzij ik de total range echt nodig heb. Zoals laatst, retourtje Zoetermeer - Brussel (360km) net gehaald met mijn 60. Kwam thuis aan met 0% :)

[ Voor 8% gewijzigd door royverdegem op 21-07-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
lampshade schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:42:
Wij willen November de met Enyaq naar Disneyland. We hadden eerst gewild met de trein. Maar die gaat niet rechtstreeks. Ik heb echter alleen een laadpas van Shell.

Welke pas gebruiken jullie om in België of Frankrijk te laden?
De bekende kaarten voor de grote laadstations langs de snelweg, de KiWhi kaart voor de kleine plaatsen in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
laforte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:52:
Ik heb de standaard Skoda Granny charger en ben 1 augustus terug. Ca 30 km van de stad Groningen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:46

Ik heb de grill omlijsting gedaan, dat haal je makkelijk met 1 bus. Let op met het lostrekken van de tape, daar ging ik de fout in.

Ik laad altijd maar tot 70%, behalve als ik meer nodig heb voor een lange rit op korte termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
FunkyBro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:46:
[...]

Toevallig zelfde meegemaakt in Noorwegen, 3 weken geleden. Wat in de handleiding staat is wel de juiste actie, de knoppen hoef je niet hard in gedrukt te houden, lijkt een soort touch te zijn.. na bevestiging laadt de kabel via elk stopcontact, geaard of niet. Duurde wel even voor ik dit door had, maar goed lezen en precies doen wat in de handleiding staat is de truc.
Bedankt, dan ben ik dus niet gek! Ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, en nu lukte het wel. Misschien dat mijn vingers te vet of droog of weetikveel waren. Maar hij staat nu te laden in hetzelfde stopcontact waar het eerst niet lukte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Deures schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:53:
Goedemiddag,

Ik ondervind wat problemen met bekabeld opladen van mijn Samsung S21 in de Enyaq.

Als ik mijn telefoon bekabeld aansluit op de USB C oplader, en heb AA en Flitsmeister aan, dan loopt de telefoon leeg in plaats van dat hij oplaad.

Zelf al meerdere kabeltjes etc. geprobeerd maar dat wil alsnog niet werken.

Iemand tips of tricks?
Heb je al een oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem.
Samsung S10+ en S20 FE. Laadt prima op aan de standaard Fastcharge adapter maar kan niet voldoende laden via de USB-C poorten.

Heb er vandaag een metertje tussen gezet: USB-C poorten leveren maar 0,5A.
Is natuurlijk veel te weinig. Heb minstens 1,2A nodig.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Nu online
efbeel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Samsung S10+ en S20 FE. Laadt prima op aan de standaard Fastcharge adapter maar kan niet voldoende laden via de USB-C poorten.

S20plus hier idem, kabel stopt met laden na 30s op de USB c. Allerlei kabels geprobeerd.. draadloos laden loopt ie in ieder geval langzamer leeg.....

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Laatst online: 11-09 14:41
Ik heb helaas ook nog geen oplossing voor het laadprobleem. Erg irritant, met name bij lange ritten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:57

Mijn Dealer zei dat 100% laden gewoon goed is.

Nu in de zomer laadt ik meestal tot 90% op omdat ik voldoende bereik heb. In de winter ging hij gewoon vol.
Heb het bereik vaak niet nodig maar moet onverwacht ook nog wel eens verder weg. Kan dus moeilijk plannen.

Volgens mij kun je beter langzaam laden naar 100% ipv vaak snelladen naar 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
laforte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Als ik zelf 1 zou kopen dan ga ik voor zoiets ;)
Zou hem dan sowieso hier kopen (zoek de 0 verschillen op het plaatje ;-)

https://nl.aliexpress.com...2112000027084351616%21sea

Full disclosure: gebruik er al eentje meer dan een jaar dagelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BigGreen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Nu in de zomer laadt ik meestal tot 90% op omdat ik voldoende bereik heb. In de winter ging hij gewoon vol.
Heb het bereik vaak niet nodig maar moet onverwacht ook nog wel eens verder weg. Kan dus moeilijk plannen.

dan heeft jouw dealer de ballen verstand van accu technologie. Geen enkele accu vindt het fijn om tot 100% geladen worden. Op een beetje moderne telefoon kun je tegenwoordig al instellen dat laden stopt bij 80-85% om je accu levensduur te verlengen.

En ja: ik weet dat de fabrikanten marge aanhouden (58Kwh is eigenlijk maar 56Kwh of zoiets beschikbaar). dan nog als het niet nodig is; max tot 80% laden.

Of is het een leaseauto en dan kun je daar natuurlijk lak aan hebben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
efbeel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Probleem lijkt nu opgelost met betere USB-C laadkabels O-)

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Nu online
efbeel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:49:
[...]

Probleem lijkt nu opgelost met betere USB-C laadkabels O-)
Welke? Lukt het opladen via kabel ook als je draadloos AA gebruikt?
Want zelfs een 65W of 90W USB-C to USB-C werkt niet goed bij mij, de telefoon geeft op gegeven moment aan niet meer op te laden via de kabel. Dit lijkt uitgeschakeld te worden..

[ Voor 26% gewijzigd door Oggy op 22-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

jeroenkb schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Zou hem dan sowieso hier kopen (zoek de 0 verschillen op het plaatje ;-)

https://nl.aliexpress.com...2112000027084351616%21sea

Full disclosure: gebruik er al eentje meer dan een jaar dagelijks
Gelijk besteld! Bedankt voor de tip 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cazzo
  • Laatst online: 21-02 07:19
Boeie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:28:
[...]

De ervaring is dat je volbeladen met aanhanger een range hebt van 329 km bij een 100% volle accu.
Daar vragen mensen hier wel eens om, omdat ze op vakantie willen met een aanhanger of caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
BigGreen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Ik heb intussen een paar ervaringen gehoord van Tesla rijders die telkens hun batterij tot 100% laden en de degradatie is echt wel gevoelig sneller gegaan.
(FYI dit gaat niet over de laatste generatie Tesla Model 3 SR, want die mag je wel tot 100% laden elke keer)

Ik zou het risico dus maar niet nemen. Ik denk dat Skoda hier ook wel mee zou adverteren mocht dit waarheid zijn.
Wel frappant van je dealer om zo'n onwaarheden te vertellen, die dan nog eens grote gevolgen kunnen hebben op de levensduur van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
this schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb intussen een paar ervaringen gehoord van Tesla rijders die telkens hun batterij tot 100% laden en de degradatie is echt wel gevoelig sneller gegaan.
(FYI dit gaat niet over de laatste generatie Tesla Model 3 SR, want die mag je wel tot 100% laden elke keer)

Ik zou het risico dus maar niet nemen. Ik denk dat Skoda hier ook wel mee zou adverteren mocht dit waarheid zijn.
Wel frappant van je dealer om zo'n onwaarheden te vertellen, die dan nog eens grote gevolgen kunnen hebben op de levensduur van de batterij.
Ergens in dit forum staat een heel helder plaatje, maar zowel hele hoge of lage SoC(%) dragen bij aan snellere degradatie maar dit geld ook voor zover ik weet voor hele hoge laad en ontlaad stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Oggy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Welke? Lukt het opladen via kabel ook als je draadloos AA gebruikt?
Want zelfs een 65W of 90W USB-C to USB-C werkt niet goed bij mij, de telefoon geeft op gegeven moment aan niet meer op te laden via de kabel. Dit lijkt uitgeschakeld te worden..
Opladen werkt ook met draadloos AA.
Kabel is tijdelijk BlitzWolf 22W USB A naar USB C met adapter USB C naar A. Niet ideaal maar was voldoende voor deze test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Cazzo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
[...]

De ervaring is dat je volbeladen met aanhanger een range hebt van 329 km bij een 100% volle accu.
Daar vragen mensen hier wel eens om, omdat ze op vakantie willen met een aanhanger of caravan.
Zolang de aanhanger niet boven de auto uitsteekt, gaat het prima. Ik heb in maart een dichte boedelbak achter mijn auto gehangen en de range halveerde hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
this schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Een tesla laad je best niet tot 100% op omdat tesla minder of amper reserve vrij houdt. De degradatie van de batterij zal dus veel sneller gaan. Bij de Enyaq/ID4/Q4 is er meer reserve en zal het dus minder erg zijn om tot 100% te laden... ook zal inderdaad veel snelladen tot 80% minder goed zijn voor de batterij als 11kw of langzamer laden tot 100%. Die 100% bij de vw groep producten is eigenlijk maar een goeie 85% in realiteit terwijl het bij tesla wel zo goed als 100% is, daarom zeggen de dealers dat 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

SWIGGA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Een tesla laad je best niet tot 100% op omdat tesla minder of amper reserve vrij houdt. De degradatie van de batterij zal dus veel sneller gaan. Bij de Enyaq/ID4/Q4 is er meer reserve en zal het dus minder erg zijn om tot 100% te laden... ook zal inderdaad veel snelladen tot 80% minder goed zijn voor de batterij als 11kw of langzamer laden tot 100%. Die 100% bij de vw groep producten is eigenlijk maar een goeie 85% in realiteit terwijl het bij tesla wel zo goed als 100% is, daarom zeggen de dealers dat 😉
Snap ik het nog steeds niet? De 80 heeft een accu van 82kWh en je mag 77kWh gebruiken. Dat is toch 94%? Geen 85% wat jij beweert. Bij Tesla is dit volgens mij 95 of 96%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Gekke gedachte misschien maar de accu zou goed tegen snelladen moeten kunnen. Je gebruikt dit steeds voor korte tijd als je remt toch? Heel veel kleine beetjes doen ook veel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Blijft een interessante kwestie die batterij-degradatie.
Ik heb mijn iV80 vanaf september en gooi hem eigenlijk altijd vol bij een snellaadpunt. En dan als het kan tot 100%. Stukje gemak en heb geen zin om veel na te denken over de range etc…
(+ de overtuiging dat die degradatie wel mee valt :D)

Is er een mogelijkheid om de huidige ‘health’ van de accucellen uit te lezen? Best interessant om mijn ‘lompe’ laadgewoonte te vergelijken met een Enyaq van dezelfde leeftijd met een 20-80% 11kW eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wilde schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:23:
Gekke gedachte misschien maar de accu zou goed tegen snelladen moeten kunnen. Je gebruikt dit steeds voor korte tijd als je remt toch? Heel veel kleine beetjes doen ook veel:)
Klopt inderdaad. Als ik het me goed kan herinneren stuur je met maximaal regenereren 75kW naar de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:28
Wootism schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:26:
Blijft een interessante kwestie die batterij-degradatie.
Ik heb mijn iV80 vanaf september en gooi hem eigenlijk altijd vol bij een snellaadpunt. En dan als het kan tot 100%. Stukje gemak en heb geen zin om veel na te denken over de range etc…
(+ de overtuiging dat die degradatie wel mee valt :D)

Is er een mogelijkheid om de huidige ‘health’ van de accucellen uit te lezen? Best interessant om mijn ‘lompe’ laadgewoonte te vergelijken met een Enyaq van dezelfde leeftijd met een 20-80% 11kW eigenaar.
Ik dacht dat je met OBDeleven een parameter kunt uitlezen die aangeeft wat de maximale capaciteit (in kW) is, en die een maatstaf is voor de mate van degeneratie.
Zeker interessant experiment, ik heb wel een OBDeleven dongle, maar mijn Enyaq is nog maar een paar maanden oud dus nog wat te jong om degeneratie te kunnen meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Binnenkort heeft elke elektrische auto LFP batterijen en is het helemaal geen probleem meer om tot 100% te laden. Ik zou enkel aan de snellader (DC) niet vaak volledig opladen. (Enkel als het nodig is) Thuis AC laden zal niet heel veel kwaad kunnen tot 100%. Wil je zeker zijn, laadt dan op tot 90%. Ik dacht dat de marge groter was, (bruto vs netto) maar 80 procent als maximum lijkt me wat overdreven. Dan mag je ook niet onder de 20% komen want dat is ook niet goed voor de batterij, maar ook daar is er marge voorzien zodat je toch nog even kan doorrijden al zou ik dat niet te vaak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Weet iemand met welke accu de 230v aansluiting in de auto gevoed wordt? Is dit met de 12v accu of het accupakket van de auto?
Dezelfde vraag eigenlijk voor de usb-c aansluitingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@hilbert_nl Dat gaat allemaal vanuit de 12V boordaccu.

En je kunt niet onbeperkt stroom tappen… Want de Enyaq sluit niet automatisch de 400V accu aan op de DC-DC converter om de 12V boordaccu bij te laden, helaas. Veiligheidskwestie, me dunkt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
SWIGGA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Bij het tot 100% laden van een MEB zit je ook zo op 96% van de totale capacteit. Een gedeelte van de buffer kWhs gebruikt VAG voor de buffer aan de onderkant. Zoveel extra top buffer heeft een MEB niet tov een Tesla. Sterker nog, een nieuwe Model 3 LR/P heeft 82kWh bruto, waarvan ±77kWh netto. Dus rond de 94%. "Beter" dan MEB.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 22-07-2022 21:59 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
SWIGGA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:16:
Binnenkort heeft elke elektrische auto LFP batterijen en is het helemaal geen probleem meer om tot 100% te laden. Ik zou enkel aan de snellader (DC) niet vaak volledig opladen. (Enkel als het nodig is) Thuis AC laden zal niet heel veel kwaad kunnen tot 100%. Wil je zeker zijn, laadt dan op tot 90%. Ik dacht dat de marge groter was, (bruto vs netto) maar 80 procent als maximum lijkt me wat overdreven. Dan mag je ook niet onder de 20% komen want dat is ook niet goed voor de batterij, maar ook daar is er marge voorzien zodat je toch nog even kan doorrijden al zou ik dat niet te vaak doen.
Laden tot 100% is laden tot 100%. Maakt voor de cellen weinig uit als je dit via DC doet, of via AC. Ook op DC zal het niet snel meer gaan boven de 95%.

Overigens valt de stress van het tot (bijna) tot 100% laden wel mee. Snel laden en/of ontladen is veel slechter. Dat is bij een MEB toch wat meer beperkt dus zou me er niet zo druk over maken. Een Tesla zoekt daar wel wat meer de limieten op.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 22-07-2022 22:01 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
JanHenk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:35:

En je kunt niet onbeperkt stroom tappen… Want de Enyaq sluit niet automatisch de 400V accu aan op de DC-DC converter om de 12V boordaccu bij te laden, helaas. Veiligheidskwestie, me dunkt.
Jammer. Dan maar wachten op bi-directioneel laden 😅
Bedankt voor je antwoord 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
SWIGGA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:16:
Binnenkort heeft elke elektrische auto LFP batterijen en is het helemaal geen probleem meer om tot 100% te laden.
Waarom denk je dat? Het is niet voor niets dat Tesla dit enkel in hun goedkoopste model gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
samba123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:22:
[...]

Bedankt, dan ben ik dus niet gek! Ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, en nu lukte het wel. Misschien dat mijn vingers te vet of droog of weetikveel waren. Maar hij staat nu te laden in hetzelfde stopcontact waar het eerst niet lukte!
En bij het volgende huisje geeft hij nog steeds gele lampjes, wat volgens mij betekent dat de aarding niet in orde is. Misschien dat de aarding in Noorwegen op een andere manier wordt aangesloten die dit apparaat niet herkent? (Ik weet niet hoe dat dan zou moeten zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:28
samba123 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:55:
[...]

Misschien dat de aarding in Noorwegen op een andere manier wordt aangesloten die dit apparaat niet herkent?
Er zijn verschillende aardingssystemen; ik ben geen specialist maar begrijp van het alwetende internet dat in Noorwegen het IT systeem veel toegepast werd, en dat wij in NL TT en/of TN gebruiken; waarbij vermeld wordt dat bij nieuwe installaties in Noorwegenen ook naar TN aan het bewegen is.

Dus misschien dat je bij nieuwere huisjes het probleem niet hebt.

Bron:
https://www.elektra-info.nl/elektriciteit-en-aarding/
https://www.norsk.nl/nl/w...pleiding/electrotechniek/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Zojuist weer terug van een trip naar Parijs met de IV60 - 21 inch (de 2e keer). Deze keer gewoon doorgereden naar Parijs, wetende dat ik daar wel kon laden met de Granny. De eerste keer wilde ik nog wat extra zekerheid en met 50% aankomen, maar dat hoefde nu dus niet. Met 3 (kleine) kinderen op de achterbank een heerlijke reisauto. Ik ben zondag vertrokken en vrijdag (gisteren) teruggekomen.

Ik rijd met ABRP gekoppeld aan een OBD dongle, zodat mijn batterij-status uitgelezen wordt en ik zie met hoeveel % ik aankom. Dat geeft mij wat rust, gelukkig komt dat met de update in de auto.

Mijn eerste stop is in Oosterhout (goede locatie, kinderen kunnen gerust even rondrennen over de parkeerplaats. Er is altijd genoeg plek. De tweede stop was in Froyennes, ook een goede locatie. Hier was ik ook de enige. Ik had vervolgens de keuze om bij Saint-Witz nog te laden (en met 130 km p/u naar Parijs te rijden) of rustiger te rijden (100-110 km p/u) en aan te komen met 10-20%. Ik heb voor dat laatste gekozen. Prima optie wat mij betreft. Bij het Novotel hotel waren de laders steeds bezet en ik rijd liever iets langzamer, maar dat ik rijd, dan dat ik daar 20 minuten moet wachten om nog te kunnen laden.

De terugreis kon ik doorrijden naar Le Roeulx (prima plek), maar daarna leidde hij mij (had ik niet door) over Best. Dat vind ik zelf niet een hele fijne locatie. Veel verkeer voor het tankstation. Maar goed, dat kan ook komen omdat we er dan bijna zijn en je minder van de reis geniet ;).

De volgende keer is in de herfstvakantie, de laatste keer met de zomerbanden. Maar ik maak niet eens meer een planning verwacht ik. Omdat je de stations kent en weet wat je opties zijn. Dat gaat nu min of meer vanzelf.

Ik heb mij wel verbaasd over het gebrek aan voorbereiding wat ik bij sommige mede-laders zie. Ik stond in Nederland naast een vrouw die volledig in paniek was omdat de auto (Kia Niro) met 85% niet op topsnelheid zat met laden. Ik snap dat best, maar zij gingen na deze laadsessie op vakantie en dachten we gooien hem nog snel even vol... In Belgie was er een Deense mevrouw (die de auto net een maand had) die er van overtuigd was dat haar Ioniq 5 niet hoger dan 80% mocht. Daarom hadden ze in de laad-woestijn ten noorden van Parijs aan een 50kW lader gestaan... Bijzondere taferelen.

Nog wel een vraag. Ik heb een tolbadge van Mango (via dit forum). Maar deze werkte niet. Althans. Wij kunnen iets fout doen (met aankomen rijden, plaatsen van de badge). Degene die een tol-badge gebruiken kunnen jullie mij misschien er mee doorheen meenemen hoe je dit doet, waar de badge plaatst? Ik heb de badge rechts van de spiegel geplaatst net onder het zwart gestippelde. Op de terugreis hebben we hem vastgehouden in het zwarte deel (misschien lag het aan een warmtewerende folie stond ergens). Werkte in beide gevallen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tukker87 op 23-07-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:35:

Is bekend wanneer de 12v accu zich weer bij laad? Dat zou dan ook enkel tijdens het opladen van de auto gebeuren? Als dat zo is dan zou enkel snelladen tijdens vakantietrips best impact kunnen hebben op die accu. Die heeft dan simpelweg niet voldoende tijd om volledig bij te laden. Zeker als de kids achterin dan ook de 220v veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 08:41
Wilde schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Is bekend wanneer de 12v accu zich weer bij laad? Dat zou dan ook enkel tijdens het opladen van de auto gebeuren? Als dat zo is dan zou enkel snelladen tijdens vakantietrips best impact kunnen hebben op die accu. Die heeft dan simpelweg niet voldoende tijd om volledig bij te laden. Zeker als de kids achterin dan ook de 220v veel gebruiken.
zodra de auto gestart is, zal dc/dc converter starten. ook als je op start drukt terwijl je erin zit en de sleutel in de auto laat. ik heb eens op FB gezien dat iemand tijdens een stroomstoring zijn TV, modem en kleine verlichting van de 230v aansluiting kon draaien. Enige wat ik niet meer zeker weet of hij dit maar 30 minuten doet en je daarvoor weer even in de auto moet zitten om de timeout te verlengen. zou je moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tukker87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:17:
Zojuist weer terug van een trip naar Parijs met de IV60 - 21 inch (de 2e keer). Deze keer gewoon doorgereden naar Parijs, wetende dat ik daar wel kon laden met de Granny. De eerste keer wilde ik nog wat extra zekerheid en met 50% aankomen, maar dat hoefde nu dus niet. Met 3 (kleine) kinderen op de achterbank een heerlijke reisauto. Ik ben zondag vertrokken en vrijdag (gisteren) teruggekomen.

Ik rijd met ABRP gekoppeld aan een OBD dongle, zodat mijn batterij-status uitgelezen wordt en ik zie met hoeveel % ik aankom. Dat geeft mij wat rust, gelukkig komt dat met de update in de auto.

Mijn eerste stop is in Oosterhout (goede locatie, kinderen kunnen gerust even rondrennen over de parkeerplaats. Er is altijd genoeg plek. De tweede stop was in Froyennes, ook een goede locatie. Hier was ik ook de enige. Ik had vervolgens de keuze om bij Saint-Witz nog te laden (en met 130 km p/u naar Parijs te rijden) of rustiger te rijden (100-110 km p/u) en aan te komen met 10-20%. Ik heb voor dat laatste gekozen. Prima optie wat mij betreft. Bij het Novotel hotel waren de laders steeds bezet en ik rijd liever iets langzamer, maar dat ik rijd, dan dat ik daar 20 minuten moet wachten om nog te kunnen laden.

De terugreis kon ik doorrijden naar Le Roeulx (prima plek), maar daarna leidde hij mij (had ik niet door) over Best. Dat vind ik zelf niet een hele fijne locatie. Veel verkeer voor het tankstation. Maar goed, dat kan ook komen omdat we er dan bijna zijn en je minder van de reis geniet ;).

De volgende keer is in de herfstvakantie, de laatste keer met de zomerbanden. Maar ik maak niet eens meer een planning verwacht ik. Omdat je de stations kent en weet wat je opties zijn. Dat gaat nu min of meer vanzelf.

Ik heb mij wel verbaasd over het gebrek aan voorbereiding wat ik bij sommige mede-laders zie. Ik stond in Nederland naast een vrouw die volledig in paniek was omdat de auto (Kia Niro) met 85% niet op topsnelheid zat met laden. Ik snap dat best, maar zij gingen na deze laadsessie op vakantie en dachten we gooien hem nog snel even vol... In Belgie was er een Deense mevrouw (die de auto net een maand had) die er van overtuigd was dat haar Ioniq 5 niet hoger dan 80% mocht. Daarom hadden ze in de laad-woestijn ten noorden van Parijs aan een 50kW lader gestaan... Bijzondere taferelen.

Nog wel een vraag. Ik heb een tolbadge van Mango (via dit forum). Maar deze werkte niet. Althans. Wij kunnen iets fout doen (met aankomen rijden, plaatsen van de badge). Degene die een tol-badge gebruiken kunnen jullie mij misschien er mee doorheen meenemen hoe je dit doet, waar de badge plaatst? Ik heb de badge rechts van de spiegel geplaatst net onder het zwart gestippelde. Op de terugreis hebben we hem vastgehouden in het zwarte deel (misschien lag het aan een warmtewerende folie stond ergens). Werkte in beide gevallen niet.
En toen moest je achteruit? Dat is wel enorm klote zeg.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Ik ben afgelopen weken op vakantie geweest in Zuid Frankrijk (Luberon Parc, voorbij Avignon), met een geleend busje. Was wel nodig voor alle kampeerspullen.

Opvallend genoeg zag ik een stuk of drie Enyaqs op de camping. Iemand van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Dean Martin schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:58:
[...]

En toen moest je achteruit? Dat is wel enorm klote zeg.
Nee, je pakt een ticket en rekent die bij de exit af. Het was niet druk, dus kostte weinig tijd. Tolbadge was achteraf gezien dus niet nodig. Maar wil graag weten hoe hij moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tukker87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Nee, je pakt een ticket en rekent die bij de exit af. Het was niet druk, dus kostte weinig tijd. Tolbadge was achteraf gezien dus niet nodig. Maar wil graag weten hoe hij moet werken.
Dat is gek. Ik meen me te herinneren dat bij de automatische poortjes geen tickets te krijgen zijn! Heb je wel het goede poortje gepakt (telepeage)?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Dean Martin schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Dat is gek. Ik meen me te herinneren dat bij de automatische poortjes geen tickets te krijgen zijn! Heb je wel het goede poortje gepakt (telepeage)?
Met een gele T erboven. Je hebt niet heel veel smaken daar hè. Maar mocht iemand ervaring hebben waarbij het wel gelukt is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Gisteren weer een heerlijke ervaring gehad. Ik ben nu een rondtocht aan het maken door Zuid-Scandinavië, waarbij ik primair van Tesla superchargers gebruik wil maken. Deze hebben vaak een bende laders beschikbaar en op locaties waar genoeg faciliteiten zijn. Alles de hele reis helemaal goed gegaan tot Denemarken.
Gisteren landden we met de Fjord Line in Hirtshals, daar naar de eerste geopende Supercharger gegaan. Gelukkig vond ik een plekje, stop de lader erin en de app staat nog te synchroniseren om te starten. Helaas parkeert een Tesla op de plek ernaast en steekt blind de tweede stekker van het station erin. Ik weet niet zeker of dat een probleem veroorzaakte, maar mijn Enyaq wilde niet meer goed werken met de lader, ook niet nadat de Tesla de stekker terughing en ik de kabel er een paar keer uit en in had gedaan. Ook bleven er maar Tesla’s binnenstromen op het station, dus toch maar een alternatief gezocht.
Even later - ik moest helemaal naar Ribe- bij het 2e station (Hedensted): bijna vol op 2 plekken na. Ik kon dus nog staan (helaas dus twee laders blokkerend), en was aan het laden. Een enorme gezellige boel, want hier was het dus ook spitsuur. De ene zuchtende Tesla rijder na de andere, stink-eyes, hoofden schudden. En omdat ik door de parkeerwijze een andere blokkeerde kregen zij op hun systeem wel door dat er nog een vrij moest zijn. Tegelijkertijd stond er ook nog een e-tron, en die had maar zijn kont uit het parkeervak laten hangen, om maar een plek te bezetten. Achteraf had ik dat ook kunnen doen, maar dan met de neus. Je hindert her parkeerverkeer, maar er kan tenminste weer een Tesla aan de overgebleven lader….
Nadat ik 40% bijgeladen had, dacht ik toch maar sociaal te zijn en door te trekken naar een volgende beschikbare Supercharger, met zo op het oog veel meer vrije plekken. Dat klopte ook, maar tot mijn afgrijzen gaf de Tesla app niet aan dat deze vrij was voor non-Tesla’s (Kolding - wel in zowel Pump als ABRP). Arghh!
Uiteindelijk bij een 50kW e.On charger maar flink doorgeladen.

TLDR; superchargers geweldig, tot Denemarken en zeer drukke locaties…. ;(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tukker87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Met een gele T erboven. Je hebt niet heel veel smaken daar hè. Maar mocht iemand ervaring hebben waarbij het wel gelukt is hoor ik het graag.
Klopt. Heb er een jaar gewoond en kan me niet herinneren dat je bij die poortjes een kaartje kunt krijgen. Anyway.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:42
Bij mij hangt de sensor gewoon onder het zwarte gedeelte van de ruit en werkt prima...
Tukker87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Zo, we zijn inmiddels aangekomen bij de Lofoten met onze IV80 en aanhangwagen met daktent. Qua laden heel goed te doen. Prachtige rit en enorm de moeite waard.
Zoals verwacht rijden hier heel veel ev's rond. Nu en dan ook een ev met caravan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwJlnR9Oby8R2upw59cZBa6qcOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADgZUDAhd7a2VaZtwUxY6o2n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door windfreak op 23-07-2022 20:50 ]

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vanmiddag eens zitten stoeien met park assist+. Leuke toevoeging, maar als je zelf een beetje ruimtelijk gevoel heb dan lijkt het me weinig toevoegen. Anderen die er wel (dankbaar) gebruik van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:03
Wilde schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:20:
Vanmiddag eens zitten stoeien met park assist+. Leuke toevoeging, maar als je zelf een beetje ruimtelijk gevoel heb dan lijkt het me weinig toevoegen. Anderen die er wel (dankbaar) gebruik van maken?
Handig als je partner minder ruimtelijk gevoel heeft, of omgekeerd. De ene kan de manoeuvers van de andere gebruiken. Of als je altijd op een heel specifieke plaats wil staan zodat je bijv nog met de fiets langs kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:03
Vandaag terug gereden met IV 80 vanuit de Vogezen. 522 km aan gemiddeld 15,5 kWh/100km bij max 120 km/h. Een autonomie van bijna 500 km dus!
Het helpt natuurlijk dat er stukken 110, 90 en 80 zijn.
In elk geval veel zuiniger dan wat ABRP aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
Oggy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:41:
[...]

S20plus hier idem, kabel stopt met laden na 30s op de USB c. Allerlei kabels geprobeerd.. draadloos laden loopt ie in ieder geval langzamer leeg.....
Precies hetzelfde hier, ook een S20+. Binnen de minuut stopt hij met laden, meerdere kabels geprobeerd. De S10 van mijn vrouw laadt wel gewoon. Ook de draadloze lader moet ik in de gaten houden, hij stopt er na een tijdje mee. De telefoon wordt dan ook loeiheet (accu temperatuur boven de 40 graden) dus dat is ook niet gezond. Mijn huidige oplossing is om een 10000 mAh powerbrick mee te nemen op lange ritten, en/of om de telefoon in pauzes op te laden aan de
USB-lader die ik in de 12V aansluiting in de achterbak heb. (Ik ben nu door Noorwegen aan het toeren dus dat is momenteel dus elke dag.)

Het verbruik van de auto in Noorwegen is overigens heel redelijk. Je mag hier eigenlijk overal maar 80, en op de supermooie bergroutes rijd je vaak nog langzamer. Gisteren van Gol naar Flåm gereden via de Laerdaltunnel (24.5 km, saai maar totaal ontspannen door TA) en toen via de oude kronkelige weg door de bergen (1200m hoogte) door naar het Sognefjord. In totaal iets van vier uur gereden, accu in die tijd slechts van 77% naar 37%, ongeveer 12 kWh/100km. In die tijd twee keer geklommen tot boven de km hoogte en terug naar zeeniveau. Het interessante is voor mij dat het ding bergop echt superveel gebruikt, een klim van 600m kost ongeveer 7% van je acculading, en dat komt bovenop het normale gebruik voor de afstand (beladen met 5 personen plus bagage). Maar vervolgens win je dat eigenlijk allemaal terug door naar beneden te rijden met recuperatie. De les: zorg dat je voldoende buffer hebt voordat je de berg op rijdt, zodat je niet op 0% staat voor je boven bent, en verder komt alles goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Tukker87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:17:

Ik heb de Mango tolbadge juist wel in het zwarte gedeelte (niet warmtewerend) helemaal bovenaan aan de rechterkant van de spiegel bevestigd dit werkt top. Ik heb de Mango App en daar zie ik de tolbadge ook staan. Misschien die app even gebruiken en kijken of de tolbadge daar beschikbaar en beheersbaar is. Misschien werkt dat als een soort van activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
FJP84 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Ik heb de Mango tolbadge juist wel in het zwarte gedeelte (niet warmtewerend) helemaal bovenaan aan de rechterkant van de spiegel bevestigd dit werkt top. Ik heb de Mango App en daar zie ik de tolbadge ook staan. Misschien die app even gebruiken en kijken of de tolbadge daar beschikbaar en beheersbaar is. Misschien werkt dat als een soort van activatie.
Zou je een foto willen maken hoe je hem hebt geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NufY1ajQbTxeoGKh9cgw8ecT3t8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9biyFbcSJucu83P2M4BGAD1M.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag nog even de laadpaal in het nabijgelegen dorp gepropbeerd, met de IZIVIA pas een fluitje van een cent. 0,099 cent per minuut en 1u15min geladen naar 100% morgen vertrekken we met 96% weer voor een trip van 500km richting de tussenstop bij Parijs.

Aangezien de 4g bundels en zonder wifi redelijk doorheen zijn gevlogen afgelopen week gaan we de Skoda navigatie zelf even uitproberen. ABRP er on the side bij maar niet meer met actieve navigatie denk ik.

We kunnen nog altijd uitwijken naar Google Maps of Waze. Eerste stop. Ionity Boismandé of Tesla Vierzon. Lekker toeren morgen en maandag (weer naar huis in NL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba123
samba123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Precies hetzelfde hier, ook een S20+. Binnen de minuut stopt hij met laden, meerdere kabels geprobeerd. De S10 van mijn vrouw laadt wel gewoon. Ook de draadloze lader moet ik in de gaten houden, hij stopt er na een tijdje mee. De telefoon wordt dan ook loeiheet (accu temperatuur boven de 40 graden) dus dat is ook niet gezond. Mijn huidige oplossing is om een 10000 mAh powerbrick mee te nemen op lange ritten, en/of om de telefoon in pauzes op te laden aan de
USB-lader die ik in de 12V aansluiting in de achterbak heb. (Ik ben nu door Noorwegen aan het toeren dus dat is momenteel dus elke dag.)
Interessante discussie hier: https://www.goingelectric...opic.php?t=79268&start=10

De suggestie is dat het wel eens zou kunnen helpen om snelladen van de telefoon uit te zetten. Ga ik morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 14:59
Cazzo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Oh zo. Ik kijk weinig naar de range die afgegeven wordt als je hem oplaadt, maar veel meer naar wat hij per km of per 100km rijdt. Is het je mee of tegengevallen? Wat deed je vorige auto (transporter) met/zonder deze kar? Een trailer met twee motoren is natuurlijk weinig aerodynamisch.

Ik heb zelf geen trekhaak op mijn enyaq (had geen voorbereiding en was een voorraadmodel) maar ben wel degelijk geïnteresseerd in deze ervaring (omdat ik met mijn andere auto ook wel eens zo'n kar trek, maar ik het zelf niet direct aan zou durven om elektrisch te rijden met een kar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matmar
  • Laatst online: 31-08 08:03
FJP84 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:39:
[Afbeelding]

Vandaag nog even de laadpaal in het nabijgelegen dorp gepropbeerd, met de IZIVIA pas een fluitje van een cent. 0,99 cent per minuut en 1u15min geladen naar 100% morgen vertrekken we met 96% weer voor een trip van 500km richting de tussenstop bij Parijs.
Dat zijn de betere prijzen!

[ Voor 7% gewijzigd door Matmar op 24-07-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Nu online
De auto startte vanochtend raar op. ACC en TA werkt niet meer. Krijg het niet werkend en telkens krijg een geluidje 'ping'.

[ Voor 32% gewijzigd door Oggy op 24-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

Matmar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Dat zijn de betere prijzen!
🧐 dus al ik het goed zie koste die tankbeurt 75 euro?!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

FJP84 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Idem hier ook juist wel in het zwart gestippelde rechts naast de spiegel. Afgelopen weken heen- en weer zuid Frankrijk gedaan. Ging prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Bozznl op 24-07-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

samba123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:06:
[...]

Interessante discussie hier: https://www.goingelectric...opic.php?t=79268&start=10

De suggestie is dat het wel eens zou kunnen helpen om snelladen van de telefoon uit te zetten. Ga ik morgen proberen!
Heel interessant. Het probleem is mij ook opgevallen op mijn trip van en naar zuid Frankrijk.

Met de 2 USB c aansluitingen achterin (family pakket) had ik dan weer geen problemen (zo leek het de laatste 100 km). Daarnaast als workaround de snellader/adapter van telefoon maar gewoon in het stopcontact gestopt achterin en verbonden met tel.

Alsnog niet wenselijk, de 2 voorste USB c aansluitingen moeten ook gewoon blijven werken.

En inderdaad op korte afstanden in NL geen problemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
Pimmr schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:36:
[...]

Zou je een foto willen maken hoe je hem hebt geplaatst?
Voila!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5otTw0ntsOTNLScz0FWkWfnReCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o47EIEpS6eOpBWfjV6uWibij.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Ik had hem horizontaal, maar dat maakt geen klap uit volgens mij. Ik denk dat hij gewoon stuk is dus. Wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

rammes schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Er staat 0.99 cent per minuut, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk, 75 cent is wel erg weinig voor dik een uur laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
rammes schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Dat lijkt mij toch ook genoeg! Om dan 400km te rijden, dat is € 18,75 per 100km! Amper verschil met super 95 hier in België...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Gisteren onze tweede enyaq kunnen ophalen, nadat ik de eerste helaas total loss had gereden.

De aflevering was soepel, omdat auto bekend was, lukte niet om te koppelen en dat had te maken met de update die moest uitgevoerd worden aan het navigatiesysteem. (Hier ook gelezen dus gezegd tegen de verkoper komt we goed).

Wat mij opvalt is inderdaad nu batterij percentage toegevoegd, en de dode hoek waarschuwing is niet geleverd op deze auto.

Voor de rest nog geen veranderingen gemerkt gezien, weet ook niet meer heel de lijst.

De zwarte is de oude en de witte de nieuwe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV3jvKbW9G04wkp0lxywXEbo8HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9d2d1FXEZNTewxskf7Gern0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vGC4zEkHKwmIUFc3eReMFQMOj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEE3yRh31wz0sYtSSNYyz19b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08
Pdro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:09:
Gisteren onze tweede enyaq kunnen ophalen, nadat ik de eerste helaas total loss had gereden.

De aflevering was soepel, omdat auto bekend was, lukte niet om te koppelen en dat had te maken met de update die moest uitgevoerd worden aan het navigatiesysteem. (Hier ook gelezen dus gezegd tegen de verkoper komt we goed).

Wat mij opvalt is inderdaad nu batterij percentage toegevoegd, en de dode hoek waarschuwing is niet geleverd op deze auto.

Voor de rest nog geen veranderingen gemerkt gezien, weet ook niet meer heel de lijst.

De zwarte is de oude en de witte de nieuwe.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er met de eerste Enyaq gebeurd? :|

Ah, zie het al op de FB groep. Hopelijk van deze wat langer plezier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jitse H op 24-07-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Jitse H schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Wat is er met de eerste Enyaq gebeurd? :|

Ah, zie het al op de FB groep. Hopelijk van deze wat langer plezier :)
Kan je het ook hier posten voor degenen die niet op fb zitten?

Wel zot dat je al 2 Enyaqs hebt voor ik nog maar mijn eerste heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Iemand enig idee wat ‘parkeerpositie opslaan’ inhoud? De optie viel me nu pas op in het menu.. heeft dat ook te maken met de parkassist?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ocmp3TvSCXI5z1DjZFGZIHa8_TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly0ycNxUlmk0MBncSsbyo1O8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Wilde schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:51:
Iemand enig idee wat ‘parkeerpositie opslaan’ inhoud? De optie viel me nu pas op in het menu.. heeft dat ook te maken met de parkassist?

[Afbeelding]
Wut? Parkeeropdracht opslaan, die is hier volgens mij nog niet voorbij gekomen. Maar klinkt als: vastleggen hoe hij de wagen doorgaans op de oprit moet manoeuvreren.

Stop met vragen en druk op die knop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
internetinfo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Wut? Parkeeropdracht opslaan, die is hier volgens mij nog niet voorbij gekomen. Maar klinkt als: vastleggen hoe hij de wagen doorgaans op de oprit moet manoeuvreren.

Daarom dat ik eerder een changelog zocht m.b.t. ME3. De nieuwe Enyaq-gebruikers weten niet wat anders is dan de versie ervoor en denken dat het dus 'normaal' is. :9

Zelf net ook even op die knop geramt. Hij parkeert de auto dan idd op een bepaalde lengte en breedte-graad aka de oprit >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
internetinfo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Ja gedaan :) Ik kom er nog niet helemaal uit. Hij slaat de laatste aanrijd- en parkeermanouvre op en je kan hem delen. Maar verder ben ik nog niet. Vanavond even verder klieren.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.