Ah, nee zover met polijsten was ik nog niet. Misschien laat ik het dan maar doen.water_escape schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:48:
[...]
Als er nog geen swirls op zitten. Voor het aanbrengen van coating adviseer ik wel altijd de auto minimaal 2 (medium en soft cut) te polijsten.
Zojuist m'n enyaq IV80 opgehaald. Prachtauto! Geleverd met software 3.0
Ben wel flink aan het stoeien met alle waarschuwingen en correcties die de auto geeft tijdens het rijden. Misschien is mijn rijstijl te slordig..
Het viel me daarnaast op dat ik zo af en toe een knipperend oranje lichtje zie aan de binnenkant van de buitenspiegels. Ik kon het niet direct terugvinden in de handleiding. Heeft dat te maken met verkeer in de dode hoek?
Ben wel flink aan het stoeien met alle waarschuwingen en correcties die de auto geeft tijdens het rijden. Misschien is mijn rijstijl te slordig..
Het viel me daarnaast op dat ik zo af en toe een knipperend oranje lichtje zie aan de binnenkant van de buitenspiegels. Ik kon het niet direct terugvinden in de handleiding. Heeft dat te maken met verkeer in de dode hoek?
:strip_exif()/f/image/33cQlPqUb9EfCHDxLHvtI87s.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Wilde op 14-07-2022 14:32 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Betekent idd dat er iemand naast je zitWilde schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:18:
Zojuist m'n enyaq IV80 opgehaald. Prachtauto!
Ben wel flink aan het stoeien met alle waarschuwingen en correcties die de auto geeft tijdens het rijden. Misschien is mijn rijstijl te slordig..![]()
Volgens mij is dat officieel Side-assist.Wilde schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:18:
Zojuist m'n enyaq IV80 opgehaald. Prachtauto!
Ben wel flink aan het stoeien met alle waarschuwingen en correcties die de auto geeft tijdens het rijden. Misschien is mijn rijstijl te slordig..![]()
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Apart, wel geleverd met Software 3.0, maar met een oude navigatie-versie. Hadden ze (voor aflevering) die niet meteen kunnen upgraden? Volgens mij zitten we al op 22.3.Wilde schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:18:
[Afbeelding]
Is/was dat side assist een optie die je moest bijkopen? Of een vinkje ergens in een optie menu?
Side-assist zat in het Assistentie-pakketDevilmen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Is/was dat side assist een optie die je moest bijkopen? Of een vinkje ergens in een optie menu?
Ik heb 22.6, zag ik vanochtend. Is wel slordig inderdaad.royverdegem schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:57:
[...]
Apart, wel geleverd met Software 3.0, maar met een oude navigatie-versie. Hadden ze (voor aflevering) die niet meteen kunnen upgraden? Volgens mij zitten we al op 22.3.
Goede vraag. Ik heb er niet op gelet. Hopelijk is het wel bij te werken. Komt vast goed.. Overigens werkt het koppelen van de telefoon hier ook niet, dus ik voel al een eerste factory reset aankomen
Is er geen beschikbare update? Had eentje en werkte daarna wel. Is ook al voorbij gekomen eerder op het forum.Wilde schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:01:
Goede vraag. Ik heb er niet op gelet. Hopelijk is het wel bij te werken. Komt vast goed.. Overigens werkt het koppelen van de telefoon hier ook niet, dus ik voel al een eerste factory reset aankomen
Ik had het gelezen ja. Helaas nog geen update aangeboden gekregen, ook niet van de navigatie.. kan nog komen, ik wacht maar even geduldig af..Korntrae schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:46:
[...]
Is er geen beschikbare update? Had eentje en werkte daarna wel. Is ook al voorbij gekomen eerder op het forum.
Side Assist inderdaad. Wanneer heb jij je auto besteld? Er gaan veel verhalen rond dat Side Assist namelijk al lange tijd niet meer door het chiptekort wordt geleverd, maar bij jou (gelukkig) wel.Wilde schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:18:
[Afbeelding]
Ik heb ook side assist geleverd gekregen. Besteld nov 2021 en geleverd 3 juni 2022.ZeroNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:46:
[...]
Side Assist inderdaad. Wanneer heb jij je auto besteld? Er gaan veel verhalen rond dat Side Assist namelijk al lange tijd niet meer door het chiptekort wordt geleverd, maar bij jou (gelukkig) wel.
Op basis van die verhalen was ik ook best verbaasd dat het er bij mij ook op zat, november 2021 besteld, 8 juli 2022 geleverd.ZeroNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:46:
[...]
Side Assist inderdaad. Wanneer heb jij je auto besteld? Er gaan veel verhalen rond dat Side Assist namelijk al lange tijd niet meer door het chiptekort wordt geleverd, maar bij jou (gelukkig) wel.
De enige optie die wel besteld was maar bij mij niet geleverd was de 360 graden camera.
Hebben ze ook vermeld onder welke categorie dat viel? Overige wens/klacht?Senaxx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:07:
Een kennis van mij had contact gehad met zijn Skoda dealer en die vertelde hem dat vanaf 16 juli online een afspraak gemaakt kan worden voor de ME3 update.
Bij de VW ID3 rolt inmiddels ook de 3.0 update uit. Daarvoor moeten klanten eerst naar de garage voor een 2.4 update en nieuwe batterij 12v accu. Versie 3.0 komt dan via OTA.
Ben benieuwd of ze het dan aannemen als je komt met de ME3 update.
Eind Januari. Enige verschil met de order is dat ik er free of charge een trekhaakvoorbereiding bij heb gekregen. Mhh okZeroNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:46:
[...]
Zou de navupdate vanzelf ota aangeboden moeten worden trouwens?
Ja, maar dat gaat niet altijd goed. Een factory reset help dan. (Maar dan moet je wel al je settings weer terug zetten naar je eigen wens)Wilde schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:21:
[...]
Eind Januari. Enige verschil met de order is dat ik er free of charge een trekhaakvoorbereiding bij heb gekregen. Mhh ok
Zou de navupdate vanzelf ota aangeboden moeten worden trouwens?
Water-Escape
Vraagje over keyless entree/start/go, we gaan vaak als gezin op pad, maar als ik via de sleutel alles unlock krijg ik alleen de deuren open. Dus als ik bij de linker achter deur sta om een van de kinderen in stoeltje te zetten, kan mijn partner niet de andere achter deur open krijgen. Zelfde geldt dan bij de achterklep en passagier deur. Hoe werkt dit systeem?!, Zorgt voor redelijk wat irritatie..
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Volgens mij kan je dat instellen bij Wagen > Buiten > 3e tabblad > Centrale vergrendeling. Dan onderaan bij portierontgrendeling kan je kiezen voor alle portieren, één portier of wagenzijde.
Nu op de camping bij Parijs. Met de Iv80 met 100% vertrokken uit Utrecht. Stop gepland bij Laarne met een paar Allego palen. In tegenstelling tot wat ABRP zei alle snelle palen bezet. Omdat we niet perse hoefden te laden even tijdens de stop aan de 50kw paal gehangen (5km/minuut).
Daarna door naar Froyennes. We kwamen eerst langs Sud dus die genomen. Alle 4 Ionity waren vrij. Lekker geluncht aan een picknicktafel en na een sanitaire stop was de auto alweer 100% met 445km op de teller
Volgende stop Saint-Witz. Gedurende de rit van 200km zag ik hem op ABRP voller raken en daarna steeds 1 vrijkomen die meteen weer bezet was. Eenmaal daar was het vermoeden bevestigd, ik kon aansluiten als 4e in de rij. 90% Hollanders.
In de wetenschap dat ik op de camping 50km verderop kan laden even gepauzeerd en doorgereden. Verder wel een prima locatie waar het goed mogelijk is om even te wachten.
Uiteindelijk met 200km range aangekomen. Zo maar de laadpaal uitproberen
Daarna door naar Froyennes. We kwamen eerst langs Sud dus die genomen. Alle 4 Ionity waren vrij. Lekker geluncht aan een picknicktafel en na een sanitaire stop was de auto alweer 100% met 445km op de teller
Volgende stop Saint-Witz. Gedurende de rit van 200km zag ik hem op ABRP voller raken en daarna steeds 1 vrijkomen die meteen weer bezet was. Eenmaal daar was het vermoeden bevestigd, ik kon aansluiten als 4e in de rij. 90% Hollanders.
In de wetenschap dat ik op de camping 50km verderop kan laden even gepauzeerd en doorgereden. Verder wel een prima locatie waar het goed mogelijk is om even te wachten.
Uiteindelijk met 200km range aangekomen. Zo maar de laadpaal uitproberen
Wist niet eens dat je daar kon swipen naar verschillende tabs. Thx!macmellow schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:22:
Volgens mij kan je dat instellen bij Wagen > Buiten > 3e tabblad > Centrale vergrendeling. Dan onderaan bij portierontgrendeling kan je kiezen voor alle portieren, één portier of wagenzijde.
Ook unlocked terwijl en aan komt lopen! En bij coming home en die andere sequence ook bij aanlopen ipv via afstandsbediening. Vet!
[ Voor 15% gewijzigd door Oggy op 15-07-2022 19:57 ]
Dat unlocken bij aan komen lopen vind ik ruk, maar misschien gebruik ik het verkeerd.Oggy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:55:
[...]
Wist niet eens dat je daar kon swipen naar verschillende tabs. Thx!
Ook unlocked terwijl en aan komt lopen! En bij coming home en die andere sequence ook bij aanlopen ipv via afstandsbediening. Vet!
Stap ik uit lock ik de auto loop ik langs de achterkant weg. Klik auto weer open. 🧐
Ik zou het doen!
Als bestuurder bij uitstappen even de vinger/duim op dat kleine vierkantje? Dan zou hij moeten locken, ik verwacht (niet getest) dat hij dan gelocked blijft.rammes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:33:
[...]
Dat unlocken bij aan komen lopen vind ik ruk, maar misschien gebruik ik het verkeerd.
Stap ik uit lock ik de auto loop ik langs de achterkant weg. Klik auto weer open. 🧐
Achterkant van de hand tegen 1 van de 4 handgrepen, zo lock ik altijd de wagen. Nog nooit unlocked tijdens weglopen daarna.Oggy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:36:
[...]
Als bestuurder bij uitstappen even de vinger/duim op dat kleine vierkantje? Dan zou hij moeten locken, ik verwacht (niet getest) dat hij dan gelocked blijft.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heeft iemand al een afspraak kunnen maken voor de 3.0 update?
Die vraag wilde ik net stellen 😉laforte schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:40:
Vanmorgen stap ik in de wagen en Skoda connect werkt goed en de navigatie blijkt bijgewerkt naar 22.6. Misschien heb ik een hoop software issues gemist door in te stappen met 3.0, alles werkt namelijk fantastisch. Wat een heerlijke auto!water_escape schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:45:
[...]
Ja, maar dat gaat niet altijd goed. Een factory reset help dan. (Maar dan moet je wel al je settings weer terug zetten naar je eigen wens)
Iemand een idee als hier iets te zien zal zijn als 3.0 beschikbaar is voor je auto?
https://updateportal.skoda-auto.com/nl-be
Ik denk van niet omdat in de compatibiliteitslijst de Enyaq helemaal niet genoemd staat en als ik mijn VIN in geef dat ik UNKNOWN te zien krijg. Toch maar weer geduld proberen op te brengeniRbn schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:34:
Iemand een idee als hier iets te zien zal zijn als 3.0 beschikbaar is voor je auto?

De vraag is, ga je ook weer “tester” zijn voor 3.0 of wacht je tot de eerste ervaringen er zijn.
Ik zou het doen!
Tot heden heb ik 0,0 problemen ervaren met 3.0. Ik heb echter geen ervaring met de 2.x-versies.rammes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:19:
De vraag is, ga je ook weer “tester” zijn voor 3.0 of wacht je tot de eerste ervaringen er zijn.
Hmm klopt, zelfde met mijn VIN.jeroenribbink schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:04:
[...]
Ik denk van niet omdat in de compatibiliteitslijst de Enyaq helemaal niet genoemd staat en als ik mijn VIN in geef dat ik UNKNOWN te zien krijg. Toch maar weer geduld proberen op te brengenof de dealer stalken
Ik belde de dealer al eens ivm een update voor de Enyaq, maar die viel uit de lucht. Bij aflevering van mijn wagen had ik ook al het idee dat ik zelf veel meer van de wagen wist dan de verkoper (met dank aan dit topic
Best handig een software batterijTukker87 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:44:
[Afbeelding]
Euh. De app is nu wel heel optimistisch. IV60 🤥
:strip_exif()/f/image/zGK7fA99tICixMbIsRfHJl5y.jpg?f=fotoalbum_large)
Source: https://www.enyaqforums.c...wtopic.php?f=7&t=1245#top
Info over MY23. Het schijnt dat de productielijn(en) nu worden aangepast hierop.
Klein vraagje: de cruisecontrol snelheid kun je aanpassen door de hendel op/neer te bewegen. Maar wel met stappen van 10km/h. Is dat ook ergens kleiner te zetten? Hoe doen jullie dat?
Naar je toe halensunib schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:06:
Klein vraagje: de cruisecontrol snelheid kun je aanpassen door de hendel op/neer te bewegen. Maar wel met stappen van 10km/h. Is dat ook ergens kleiner te zetten? Hoe doen jullie dat?
Mijn iV60 is nog optimistischer.Tukker87 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:44:
[Afbeelding]
Euh. De app is nu wel heel optimistisch. IV60 🤥
/f/image/OWlJOjLQIwk2rOu4T32CLFI5.png?f=fotoalbum_large)
Zie pagina 176 (bestuurdershulpsystemen) van het instructieboekje.sunib schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:06:
Hier ben ik ook wel benieuwd naarlaforte schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:40:
Wie trapt de bal af
En dan zijn er nog steeds mensen met range anxiety
[ Voor 7% gewijzigd door Jasperzzz op 17-07-2022 16:13 ]
Thanks en thanks @vinom.Wootism schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Zie pagina 176 (bestuurdershulpsystemen) van het instructieboekje.
Ik heb alleen een Tsjechische handleiding vooralsnog dus ik begrijp er niks van.
Met set is het -1 km/h en met de hendel naar je toe halen idd +1. Helemaal fijn, nu kan ik weer ietsjes te hard rijden.
Vanaf deel twee naar Rouffigniac in de Dordogne. Wat een heerlijke trip.
Met 100% (440km) weggereden van de camping in Parijs met weer 500km voor de boeg. Opties waren Ionity Orleans Nord, Tesla Vierzon, Ionity Boismandé, Allego Limoges.
Na een kleine pitstop vooraf was duidelijk dat Orleans Nord geen nut zou hebben. Dus doorgereden naar Tesla Vierzon. Toplocatie! Nog even de wagen verplaatst omdat de paal waar ik eerst stond geen nummer op de paal had. Daarna met de app het laden gestart (ging vlekkeloos) en toen naar het nabijgelegen Ibis hotel gelopen voor een cappuccino en wat appelsap voor de kids. Klein speelhoekje daar dus die vermaakten zich prima. We moesten nog 'haasten' naar de auto om de idle fee te vermijden. Bij aankomst stond er een rode Enyaq gebroederlijk naast me te laden. Instappen maar en met 97% (425km) weer door.
:strip_exif()/f/image/hXgws2PfTEYPwpaWgvzCauAt.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen besloten dat Ionity Boismandé te dicht bij was dus op naar Allego Limoges. 3 plaatsen vrij dus inpluggen maar. De supermarkt daar was nog open dus de laatste boodschappen meteen gedaan. Ook daar was de auto al op 100% vlak voordat we klaar waren.
:strip_exif()/f/image/71C9j9ff2DV25nziEYU4XAjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste 140km gingen soepeltjes en met 68% en 300km range aangekomen op de camping
Met 100% (440km) weggereden van de camping in Parijs met weer 500km voor de boeg. Opties waren Ionity Orleans Nord, Tesla Vierzon, Ionity Boismandé, Allego Limoges.
Na een kleine pitstop vooraf was duidelijk dat Orleans Nord geen nut zou hebben. Dus doorgereden naar Tesla Vierzon. Toplocatie! Nog even de wagen verplaatst omdat de paal waar ik eerst stond geen nummer op de paal had. Daarna met de app het laden gestart (ging vlekkeloos) en toen naar het nabijgelegen Ibis hotel gelopen voor een cappuccino en wat appelsap voor de kids. Klein speelhoekje daar dus die vermaakten zich prima. We moesten nog 'haasten' naar de auto om de idle fee te vermijden. Bij aankomst stond er een rode Enyaq gebroederlijk naast me te laden. Instappen maar en met 97% (425km) weer door.
:strip_exif()/f/image/hXgws2PfTEYPwpaWgvzCauAt.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen besloten dat Ionity Boismandé te dicht bij was dus op naar Allego Limoges. 3 plaatsen vrij dus inpluggen maar. De supermarkt daar was nog open dus de laatste boodschappen meteen gedaan. Ook daar was de auto al op 100% vlak voordat we klaar waren.
:strip_exif()/f/image/71C9j9ff2DV25nziEYU4XAjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste 140km gingen soepeltjes en met 68% en 300km range aangekomen op de camping
:strip_exif()/f/image/z8Bfje2kRiV9C6Vg5nhV1aVP.jpg?f=fotoalbum_large)
+1 is naar je toe halen, -1 is heel precies op de bovenkant of onderkant van de set knop drukken. Wie dat ooit verzonnen heeft.... Gaat vaker fout dan goedsunib schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:06:
Wij ook vandaag op reis met de Enyaq 60 richting Zweden. Auto volgeladen met kampeerspullen en 4 personen Flinke dakkoffer erop dus was wat onzeker over het verbruik en hoeveelheid stops die we nodig zouden hebben.
:strip_exif()/f/image/DhGvFbBoBgznlgpzZUTnudgA.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles is enorm meegevallen. Het gemiddelde verbruik is 18,5 kWh/100km. bij een snelheid rond de 100km/u
:strip_exif()/f/image/IreIuHvVGsWCYqmZjmXADWLV.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben eigenlijk geen tijdsverlies gehad voor het laden, Vertrokken met 100% vanuit Groningen, na 3 uur , 285 km , de 1e koffiestop bij Ionity Buddikate Ost net even ten oosten van Hamburg.
Na het gebruikelijke plassen, koffie halen, even 5 minuten gekletst met wat andere EV rijders en na een half uur en 40 kWh geladen weer door richting de Veerboot bij Puttgarden.
Aangekomen bij Puttgarden eerst langs de bordershop om wat tax free bier en wijn in te kopen. Hier een half uur Gratis!
kunnen laden met 50kw. Erg fijn en genoeg om door te rijden tot Kopenhagen
helaas wel lang in de rij gestaan voor we de boot op konden.
Om 19:00 aangekomen bij Ionity Greve voor wat eten en om direct were bij te laden. Deze Ionity is net voor Kopenhagen. hier was een laadplein met 12 laders! voldoende plek en laden startte weer met 100 kw.
Eten duurde even en auto was tot 98 % bijgeladen bij terugkomst. Ruim genoeg om door te rijden naar het hotel. Bij het hotel in Zweden aangekomen met 70%, hier was een van de 4 laadpunten vrij (helaas slechts 3 Kw). maar net genoeg om morgen ochtend met 100% te kunnen vertrekken
Het is ons in ieder geval erg goed bevallen deze eerste lange reisdag.
:strip_exif()/f/image/DhGvFbBoBgznlgpzZUTnudgA.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles is enorm meegevallen. Het gemiddelde verbruik is 18,5 kWh/100km. bij een snelheid rond de 100km/u
:strip_exif()/f/image/IreIuHvVGsWCYqmZjmXADWLV.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben eigenlijk geen tijdsverlies gehad voor het laden, Vertrokken met 100% vanuit Groningen, na 3 uur , 285 km , de 1e koffiestop bij Ionity Buddikate Ost net even ten oosten van Hamburg.
Na het gebruikelijke plassen, koffie halen, even 5 minuten gekletst met wat andere EV rijders en na een half uur en 40 kWh geladen weer door richting de Veerboot bij Puttgarden.
Aangekomen bij Puttgarden eerst langs de bordershop om wat tax free bier en wijn in te kopen. Hier een half uur Gratis!
helaas wel lang in de rij gestaan voor we de boot op konden.
Om 19:00 aangekomen bij Ionity Greve voor wat eten en om direct were bij te laden. Deze Ionity is net voor Kopenhagen. hier was een laadplein met 12 laders! voldoende plek en laden startte weer met 100 kw.
Eten duurde even en auto was tot 98 % bijgeladen bij terugkomst. Ruim genoeg om door te rijden naar het hotel. Bij het hotel in Zweden aangekomen met 70%, hier was een van de 4 laadpunten vrij (helaas slechts 3 Kw). maar net genoeg om morgen ochtend met 100% te kunnen vertrekken
:strip_exif()/f/image/RPV1NWewR6m7kU0PdssrGbBH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb Skoda NL een berichtje gestuurd en gevraagd of 16 juli klopt en of mijn Enyaq geupdate kan worden. Als antwoord gekregen dat de updates 2e helft 2022 komen (lekker vaag nog steeds) en dat ze mijn info aan de dealer hebben doorgeleid en d3ze contact met mij gaat opnemen. Gewoon afwachten dus, heb er weinig vertrouwen in dat mijn bericht heeft geholpen om sneller aan de beurt te zijn.laforte schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:40:
Spidermellow
Bij vertragen los ik dat gewoon op door de CC af te zetten en op het moment dat je je gewenste snelheid bereikt, de CC aan te zetten.FJP84 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:35:
[...]
+1 is naar je toe halen, -1 is heel precies op de bovenkant of onderkant van de set knop drukken. Wie dat ooit verzonnen heeft.... Gaat vaker fout dan goed
Bij versnellen, als de CC bijvoorbeeld enkel +10km/u zou hebben, zet ik die op +10 en op het moment dat je aan de gewenste snelheid komt, zet je die heel snel uit en aan.
Als de CC bij Skoda makkelijk aan en uit gezet kan worden, is dit misschien wel een handigere manier.
[ Voor 5% gewijzigd door this op 18-07-2022 09:24 ]
Hieronder de link naar de NL manualsunib schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:01:
[...]
Thanks en thanks @vinom.
Ik heb alleen een Tsjechische handleiding vooralsnog dus ik begrijp er niks van.
Met set is het -1 km/h en met de hendel naar je toe halen idd +1. Helemaal fijn, nu kan ik weer ietsjes te hard rijden.
https://carmanuals2.com/d/116570
Dat werkt misschien prettig als je geen Travel Assist gebruikt, maar naar mijn ervaring is het zetten van de kleine stapjes echt prettiger. Dit voelde was in het begin wat onwennig, twee totaal verschillende handelingen voor sneller/zachter, maar na 100 kilometer is dat ook weer ingesleten.this schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:24:
[...]
Bij vertragen los ik dat gewoon op door de CC af te zetten en op het moment dat je je gewenste snelheid bereikt, de CC aan te zetten.
Bij versnellen, als de CC bijvoorbeeld enkel +10km/u zou hebben, zet ik die op +10 en op het moment dat je aan de gewenste snelheid komt, zet je die heel snel uit en aan.
Als de CC bij Skoda makkelijk aan en uit gezet kan worden, is dit misschien wel een handigere manier.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier:
Binnenkort ga ik op vakantie, en ik twijfel of ik mijn racefiets meeneem, of dat ik ter plekke zo af en toe een racefiets ga huren. Eén van de overwegingen zou het verbruik kunnen zijn. Ik heb een fietsendrager voor op de trekhaak. Binnen Nederland gebruik ik die vrij regelmatig, maar écht grote afstanden heb ik er nog niet mee afgelegd. Ik heb dus niet echt een beeld wat het met het verbruik doet.
Uiteraard heb ik een beetje lopen Googlen, en ik zie wel e.e.a. over mensen met een Tesla Model 3, en dat er best wat extra verbruik is. Alleen mijn simpele verstand zegt dan 'ja, maar daar steken de fietsen ook ruim boven de achterkant van de auto uit, op de Enyaq steekt 'ie nauwelijks tot niet uit. Maar ik kan me ook voorstellen dat de aerodynamica wel verstoord wordt doordat er een fiets achter hangt.
Lang verhaal kort:
Wat is jullie ervaring met het effect van een trekhaak-fietsendrager op het verbruik.
Binnenkort ga ik op vakantie, en ik twijfel of ik mijn racefiets meeneem, of dat ik ter plekke zo af en toe een racefiets ga huren. Eén van de overwegingen zou het verbruik kunnen zijn. Ik heb een fietsendrager voor op de trekhaak. Binnen Nederland gebruik ik die vrij regelmatig, maar écht grote afstanden heb ik er nog niet mee afgelegd. Ik heb dus niet echt een beeld wat het met het verbruik doet.
Uiteraard heb ik een beetje lopen Googlen, en ik zie wel e.e.a. over mensen met een Tesla Model 3, en dat er best wat extra verbruik is. Alleen mijn simpele verstand zegt dan 'ja, maar daar steken de fietsen ook ruim boven de achterkant van de auto uit, op de Enyaq steekt 'ie nauwelijks tot niet uit. Maar ik kan me ook voorstellen dat de aerodynamica wel verstoord wordt doordat er een fiets achter hangt.
Lang verhaal kort:
Wat is jullie ervaring met het effect van een trekhaak-fietsendrager op het verbruik.
Travel assist is een slimme ACC zeker hé? Die heb ik bewust niet gekozen omdat Skoda niet de mogelijkheid geeft om te kiezen tussen ACC en CC.internetinfo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:39:
[...]
Dat werkt misschien prettig als je geen Travel Assist gebruikt, maar naar mijn ervaring is het zetten van de kleine stapjes echt prettiger. Dit voelde was in het begin wat onwennig, twee totaal verschillende handelingen voor sneller/zachter, maar na 100 kilometer is dat ook weer ingesleten.
Hmm mijn vrouw belde net dat mijn Enyaq uit 2021 wilt updaten. Ben benieuwd naar wat dan.
If it aint broke, fix it till it is!
Via OBD Eleven kun je CC aan/uit coderen, ik heb nu ACC, CC en tempomat, vind die ACC erg vervelend en
ben blij dat ik deze optie nu heb
kort antwoord;pim89 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:59:
Lang verhaal kort:
ja het verbruikt meer, nee je hoeft niet om de 100km te laden. Ik zou die fiets gewoon meenemen.
Ik zou het doen!
Wel super dat iedereen z'n reisverhalen hier deelt. Ik ga zelf half augustus richting Oostenrijk met het gezin. Onderweg leuk B&B uitgezocht op het Duitse platteland halverwege. Mag daar laden aan het stopcontact. We zien het allemaal wel, deze controlfreak heeft zich voorgenomen om het los te laten en het avontuur tegemoet te gaan.
Memento mori
Mijn ervaring is alleen van in NL maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt, ik denk dat een dakkoffer bijv. meer range kost dan een slanke racefiets achter de auto. Er gaat toch niets boven je eigen racefiets zou ik zeggen, tenminste, als je tevreden bent met je fiets. Ik zou er zoveel mogelijk afhalen, bidons, tasje.pim89 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:59:
Lang verhaal kort:
Volgens mij is CC en tempomat hetzelfde, maar de derde optie die je ziet is een limiet zetten op je snelheid; kan me niet echt een praktische situatie voor die laatste voorstellen, maar het zit erop...Boet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:33:
Via OBD Eleven kun je CC aan/uit coderen, ik heb nu ACC, CC en tempomat, vind die ACC erg vervelend en
Heerlijk kort maar krachtig antwoord. Dank!rammes schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:40:
[...]
kort antwoord;
ja het verbruikt meer, nee je hoeft niet om de 100km te laden. Ik zou die fiets gewoon meenemen.
Dan zou ik je voor jouw volgende auto adviseren om iets beter onderzoek te doen.this schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:13:
[...]
Travel assist is een slimme ACC zeker hé? Die heb ik bewust niet gekozen omdat Skoda niet de mogelijkheid geeft om te kiezen tussen ACC en CC.
Ook met de optie Travel Assist kan je kiezen voor reguliere- en slimme ACC.
Voor de "gewone domme" CC wordt sinds dit jaar overigens geen typegoedkeuring meer gegeven.
Hmm nu zat ik dit te zoeken, (hoe kan ik mijn airco aan laten voor de passagiers als ik ff uitstap) maar laat ik dit scherm (en welkom scherm) nu net uitgezet hebben met ODB Eleven.Trebor78 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:35:
[...]
Als je de handrem erop hebt en rem loslaat krijg je een afsluitend scherm met aantal opties. "Online modus" "service stand ruitenwissers" o.i.d. en "direct klimatiseren". Tik je die schuif aan gaat hij een half uur klimatiseren op de ingestelde waarde (in te stellen in settings van clima... gelijke instelling van klimatisering bij ontgrendeling). Staat bij mij standaard op 21gr.
Start stop knop? Je weet wel, die knop die je nooit gebruikt.Senaxx schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Hmm nu zat ik dit te zoeken, (hoe kan ik mijn airco aan laten voor de passagiers als ik ff uitstap) maar laat ik dit scherm (en welkom scherm) nu net uitgezet hebben met ODB Eleven.
Ik dacht dat deze nog steeds uit ging als ik als bestuurder uitstapte. Morgen nog maar eens proberen. En moet zeggen dat ik deze knop eigenlijk wel gebruik. Als ik na het werk de auto parkeer op de oprit en druk op die knop gaat die meteen op de handrem en kan ik uitstappen.Martinique schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Start stop knop? Je weet wel, die knop die je nooit gebruikt.
[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 18-07-2022 20:35 ]
Volgens mij moet je eerst uitstappen en dan indrukken. En de sleutel in de auto laten.Senaxx schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:34:
[...]
Ik dacht dat deze nog steeds uit ging als ik als bestuurder uitstapte. Morgen nog maar eens proberen. En moet zeggen dat ik deze knop eigenlijk wel gebruik. Als ik na het werk de auto parkeer op de oprit en druk op die knop gaat die meteen op de handrem en kan ik uitstappen.
Ok, ieder zijn gewoonte, ik trek altijd aan de ‘handrem’ maar we bereiken allebei hetzelfde. (Mocht je autohold gebruiken kun je zelfs zonder handeling uitstappen.)
Deze über control freak kan beamen dat dat het beste is. Globaal plannen en met ABRP op de route zelf bepalen wat je handig vind kijken naar werkelijk verbruik op de dag.Bob-B190 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:31:
Wel super dat iedereen z'n reisverhalen hier deelt. Ik ga zelf half augustus richting Oostenrijk met het gezin. Onderweg leuk B&B uitgezocht op het Duitse platteland halverwege. Mag daar laden aan het stopcontact. We zien het allemaal wel, deze controlfreak heeft zich voorgenomen om het los te laten en het avontuur tegemoet te gaan.
Ok, ik heb even jullie advies nodig, er gaat iets niet goed. Tijdens onze reis in Zweden gaat er iets fout met het hele systeem
Het hele entertainment systeem staat in een loop. Start op. Na ca 1 minuut weer uit/reset om weer op te starten.
Heb dit voor 2 uur zijn gang laten gang tijdens laatste rit van 2 uur maar stopt niet te resetten.
Ook nu op de camping als de auto op slot staat, start het entertainment systeem steeds op. Help! 😱
Het hele entertainment systeem staat in een loop. Start op. Na ca 1 minuut weer uit/reset om weer op te starten.
Heb dit voor 2 uur zijn gang laten gang tijdens laatste rit van 2 uur maar stopt niet te resetten.
Ook nu op de camping als de auto op slot staat, start het entertainment systeem steeds op. Help! 😱
-
[ Voor 100% gewijzigd door Kaaschef op 18-07-2022 22:25 ]
Zekering er even uit halen? Weet even niet welke.
Iets.met zekering 19?Daan_P schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Zekering er even uit halen? Weet even niet welke.
Sterkte @Kaaschef, dat lijkt me heel vervelend op vakantie.
Bel vooral ook de pechhulp van Skoda, in de app kun je direct 'doorklikken' bij pechoproep. Die zijn toch ook voor dit soort dingen lijkt me.
Bel vooral ook de pechhulp van Skoda, in de app kun je direct 'doorklikken' bij pechoproep. Die zijn toch ook voor dit soort dingen lijkt me.
Ik zou zekering 30 of 46 deze zijn voor het infotainment.
30 zit in het interieur links onder het stuur.
46 zit onder de voorklep (motorkap)
30 zit in het interieur links onder het stuur.
46 zit onder de voorklep (motorkap)
Vorig jaar mee genomen naar Frankrijk. Was prima te doen, verbruik is verwaarloosbaar. Gewoon je eigen fiets mee, niets zo mooi als op je eigen fiets in het buitenland toch?pim89 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:59:
Lang verhaal kort:
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Wij gaan dit weekend richting Italië. RIchting Milaan - Bologna - Rimini en dan nog 100 km het binnenland in. We rijden in twee dagen. Ik zie dat het beide dagen tussen de 37 en 40 graden onderweg is; is er al een ervaringsdeskundige die kan aangeven wat de beste ervaringen zijn voor de Enyaq met deze temperaturen? In de D of de B-stand bijvoorbeeld; kan me voorstellen dat recupereren zorgt voor extra hitte op je accupack wat je misschien liever wilt vermijden en daardoor kiest voor de D-stand?
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ook mijn ervaring. Gisteren eerste reisdag, en ook hier anders geladen dan de reisplanning die ik gemaakt had. Blijft lastig te voorspellen wanneer iemand moet plassen, verse koffie gewenst is etc. Als er dan toch een lader staat direct maar inpluggen. Op die manier gisteren eigenlijk geen minuut verlies gehad, ondanks dat ik steeds met een te hoge SoC ging laden. Heb namelijk geen enkele stop gehad alleen om te laden.FJP84 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:38:
[...]
Deze über control freak kan beamen dat dat het beste is. Globaal plannen en met ABRP op de route zelf bepalen wat je handig vind kijken naar werkelijk verbruik op de dag.
heb ik ook gehad. plan evn geen route met de navigatie dan stop tKaaschef schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:23:
Ok, ik heb even jullie advies nodig, er gaat iets niet goed. Tijdens onze reis in Zweden gaat er iets fout met het hele systeem
Ik zou het doen!
Als het systeem zich 1x gereset heeft dan staat de routeplanning toch ook automatisch uit?rammes schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:58:
[...]
heb ik ook gehad. plan evn geen route met de navigatie dan stop t
Welk onderzoek? Je zegt toch net dat je geen CC meer kan hebben?internetinfo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:59:
[...]
Dan zou ik je voor jouw volgende auto adviseren om iets beter onderzoek te doen.
Ook met de optie Travel Assist kan je kiezen voor reguliere- en slimme ACC.
Voor de "gewone domme" CC wordt sinds dit jaar overigens geen typegoedkeuring meer gegeven.
Daar gaat het mij om, CC. Ik vind ACC maar nuttig in bepaalde situaties, in andere situaties vind ik het ronduit vervelend.
Vandaar dat ik CC belangrijk vind.
Bij BMW kan je nog met ACC ook CC hebben.
Het is wel handig om te weten dat dit nog mogelijk is met coderen, maar aangezien ik een leasewagen heb, ga ik daar geen aanpassingen op doen.
Ik meende dat als je de powerknop knop (van het entertainment systeem) voor 20 seconden inhoud ook een complete reboot is van het entertainment systeem.Kaaschef schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:23:
Dat kan nu ook in de Enyaq.this schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Welk onderzoek? Je zegt toch net dat je geen CC meer kan hebben?
Daar gaat het mij om, CC. Ik vind ACC maar nuttig in bepaalde situaties, in andere situaties vind ik het ronduit vervelend.
Het is wel handig om te weten dat dit nog mogelijk is met coderen, maar aangezien ik een leasewagen heb, ga ik daar geen aanpassingen op doen.
Ik gebruik altijd ACC, maar CC heb ik ook in het menu. Op een drukke 2baans weg is ACC lastiger.
Water-Escape
Volgens mij heb je met het assistentie-pakket alsnog gewoon een normale limiter, kan via infotainment of via het stuur instellen op je instrumentarium (oude CC).this schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Welk onderzoek? Je zegt toch net dat je geen CC meer kan hebben?
water_escape schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:24:
[...]
Dat kan nu ook in de Enyaq.
Ik gebruik altijd ACC, maar CC heb ik ook in het menu. Op een drukke 2baans weg is ACC lastiger.
Aha dat is nieuwe info, was dat altijd al zo?Oggy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Volgens mij heb je met het assistentie-pakket alsnog gewoon een normale limiter, kan via infotainment of via het stuur instellen op je instrumentarium (oude CC).
Wel raar dat @Boet dit via OBDEleven heeft moeten instellen.
En de dealer had mij ook doorgegeven dat dit niet kon (al weten we allemaal dat verkopers niet altijd goed op de hoogte zijn).
Maar niet getreurd, ik heb andere mooie opties genomen en ik ben tevreden met enkel CC
EDIT iemand was me voor, bericht verwijderd.
[ Voor 126% gewijzigd door dingo35 op 19-07-2022 13:28 ]
Stel ik ga een Enyaq bestellen, welke opties moet ik dan minimaal nemen om met OBDeleven wat leuke dingen open te kunnen zetten.
Ik zal voor bijvoorbeeld Lane Follow Assist of Traffic Assist of hoe het ook heet wel minimaal een bepaalde camera e.d. erin moeten hebben, en wellicht wat fysieke knopjes.
Ik zal voor bijvoorbeeld Lane Follow Assist of Traffic Assist of hoe het ook heet wel minimaal een bepaalde camera e.d. erin moeten hebben, en wellicht wat fysieke knopjes.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heeft iemand ervaring met de iV clever charger (of hoe dat ding ook mag heten) -- de Skoda laadkabel die op 3.6 of zelfs 11 kW kan laden op krachtstroom? (Dit is m.i. on topic omdat hij alleen bij de enyaq wordt meegeleverd volgens mij, en hier heb ik de beste kans om iemand te vinden die dat apparaat ook kent.)
Ik heb dit apparaat meegenomen op vakantie om als granny te fungeren. Maar bij mijn vakantiehuis in Noorwegen geeft hij een rood lampje voor de power en de twee bovenste extra lampjes branden ook (bij het teken van het huisje en het teken van het autootje). Volgens de handleiding die ik kon vinden online betekent dit dat het stopcontact niet goed geaard is (is volgens mij wel zo maar misschien klopt er iets niet). In dezelfde handleiding vind ik instructies om het probleem te negeren::strip_exif()/f/image/1adf8FWpy35QYe453AJ4ACN0.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dat lukt me dus niet. Als ik die twee knopjes tegelijk indruk dan lukt het me soms (1 op de 20 keer of zo) om het derde lampje zes keer te laten knipperen. De andere keren knippert hij niet, of 1x of 2x. En dat moet ik dus twee keer achter elkaar doen, een kans van 1 op 400 dat het lukt.
Nu is dus de vraag: heeft iemand dit ook meegemaakt? En is er een truuk om die knopjes in te drukken zodat hij "pakt"? Gaat het om duwen op de juiste plek, of juist heel hard duwen?
Ik heb dit apparaat meegenomen op vakantie om als granny te fungeren. Maar bij mijn vakantiehuis in Noorwegen geeft hij een rood lampje voor de power en de twee bovenste extra lampjes branden ook (bij het teken van het huisje en het teken van het autootje). Volgens de handleiding die ik kon vinden online betekent dit dat het stopcontact niet goed geaard is (is volgens mij wel zo maar misschien klopt er iets niet). In dezelfde handleiding vind ik instructies om het probleem te negeren:
:strip_exif()/f/image/1adf8FWpy35QYe453AJ4ACN0.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dat lukt me dus niet. Als ik die twee knopjes tegelijk indruk dan lukt het me soms (1 op de 20 keer of zo) om het derde lampje zes keer te laten knipperen. De andere keren knippert hij niet, of 1x of 2x. En dat moet ik dus twee keer achter elkaar doen, een kans van 1 op 400 dat het lukt.
Nu is dus de vraag: heeft iemand dit ook meegemaakt? En is er een truuk om die knopjes in te drukken zodat hij "pakt"? Gaat het om duwen op de juiste plek, of juist heel hard duwen?
Heb je al een ander stopcontact geprobeerd? Wellicht zitten er in de badkamer wel geaarde stopcontacten. Ik heb zelf nooit geprobeerd om de aarde check uit te zetten.samba123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:49:
Heeft iemand ervaring met de iV clever charger (of hoe dat ding ook mag heten) -- de Skoda laadkabel die op 3.6 of zelfs 11 kW kan laden op krachtstroom? (Dit is m.i. on topic omdat hij alleen bij de enyaq wordt meegeleverd volgens mij, en hier heb ik de beste kans om iemand te vinden die dat apparaat ook kent.)
Ik heb dit apparaat meegenomen op vakantie om als granny te fungeren. Maar bij mijn vakantiehuis in Noorwegen geeft hij een rood lampje voor de power en de twee bovenste extra lampjes branden ook (bij het teken van het huisje en het teken van het autootje). Volgens de handleiding die ik kon vinden online betekent dit dat het stopcontact niet goed geaard is (is volgens mij wel zo maar misschien klopt er iets niet). In dezelfde handleiding vind ik instructies om het probleem te negeren: [Afbeelding]
Wij willen November de met Enyaq naar Disneyland. We hadden eerst gewild met de trein. Maar die gaat niet rechtstreeks. Ik heb echter alleen een laadpas van Shell.
Welke pas gebruiken jullie om in België of Frankrijk te laden?
De Shell pas werkt prima in BE en FR. Je zou ook nog de "gratis" ANWB pas kunnen aanvragen (je betaalt alleen verzendkosten. Geeft ook prima tarief bij snelladers.https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/laadpas-abonnement
Je gaat maar een klein stukje Frankrijk in, maar je zou ook nog de KiWHi pas aan kunnen vragen. https://www.kiwhipass.fr/
Vraag dan ook gelijk via MANGO de tolpas aan, die kost je €10 en daarmee kun je via de Telepeage poortjes in FR.
https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0
Je gaat maar een klein stukje Frankrijk in, maar je zou ook nog de KiWHi pas aan kunnen vragen. https://www.kiwhipass.fr/
Vraag dan ook gelijk via MANGO de tolpas aan, die kost je €10 en daarmee kun je via de Telepeage poortjes in FR.
Keep rolling sixes!
Afgelopen maandag een Skoda Enyaq IV 80 kWh (150 KW) besteld
Is het eigenlijk mogelijk om de B mode standaard aan te zetten of moet je deze elke keer selecteren?
Ikzelf heb de pas van ANWB, Shell, Skoda Powerpass en Bonnet (app). En ik moet zeggen dat Bonnet mij tot nu toe wel goed bevalt en goed tarief bij snelladers.lampshade schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:42:
Wij willen November de met Enyaq naar Disneyland. We hadden eerst gewild met de trein. Maar die gaat niet rechtstreeks. Ik heb echter alleen een laadpas van Shell.
Gisteren even getest en werkt perfect. Gisteren moest ik even snel de supermarkt in en kon hiermee mijn vriendin en dochter lekker in de airco en met muziek laten zitten.Martinique schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:49:
[...]
Volgens mij moet je eerst uitstappen en dan indrukken. En de sleutel in de auto laten.
Ok, ieder zijn gewoonte, ik trek altijd aan de ‘handrem’ maar we bereiken allebei hetzelfde. (Mocht je autohold gebruiken kun je zelfs zonder handeling uitstappen.)
Dus inderdaad uitstappen en dan start/stop drukken
Deze moet je elke keer selecteren, maar mogelijk dat OBDEleven er iets mee kanperseas schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:25:
Afgelopen maandag een Skoda Enyaq IV 80 kWh (150 KW) besteldIs het eigenlijk mogelijk om de B mode standaard aan te zetten of moet je deze elke keer selecteren?
Die selecteer je elke keer. Ik verwacht dat je vanzelf ontdekt dat het niet altijd handig is om de B te gebruiken. Zelf gebruik ik die over het algemeen alleen in 30 km/u-zones. Op overige wegen laat ik OF de auto het zelf uitzoeken (predictive cc) OF ik gebruik de regeneratie-handles op het stuur.perseas schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:25:
Afgelopen maandag een Skoda Enyaq IV 80 kWh (150 KW) besteldIs het eigenlijk mogelijk om de B mode standaard aan te zetten of moet je deze elke keer selecteren?
Momenteel voor €0 te bestellen zelfs!Isheara schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:07:
Edit: helaas de actie lijkt voorbij. Ik kon hem vorige week voor €0 verzendkosten bestellen

[ Voor 12% gewijzigd door Pimmr op 20-07-2022 12:38 ]
Ja, en daar hetzelfde verhaal. Als hij in het volgende huisje hetzelfde probleem geeft dan ligt het aan het apparaat, en dan bestel ik wel een nieuwe. Ik heb het voor elkaar gekregen om 2x de zes keer knipperen te krijgen, maar zelfs dat deed niks.BAJ82 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:26:
[...]
Heb je al een ander stopcontact geprobeerd? Wellicht zitten er in de badkamer wel geaarde stopcontacten. Ik heb zelf nooit geprobeerd om de aarde check uit te zetten.
Ik heb het schroefje van de aansluiting van de stroomkabel er niet in zitten omdat ik hem in stukken vervoer (dat pakt kleiner in), misschien dat dat het verschil maakt. Maar het lijkt me sterk.
Wut?samba123 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:34:
Ik heb het schroefje van de aansluiting van de stroomkabel er niet in zitten omdat ik hem in stukken vervoer (dat pakt kleiner in), misschien dat dat het verschil maakt. Maar het lijkt me sterk.
Memento mori
Vandaag contact gehad met de dealer Nav een email van de lease maatschappij dat mijn auto onderhoud nodig zou hebben.
Gelijk maar gevraagd of ik dan de 2.4 update krijg maar er stond nog geen terugroepactie voor skoda actief. Ze waren druk met de uitrol voor de id series.
De verwachting is dat als die uitrol goed verloopt (en dat doet het) skoda snel volgt.
Dus nog even geduld 🙄
Gelijk maar gevraagd of ik dan de 2.4 update krijg maar er stond nog geen terugroepactie voor skoda actief. Ze waren druk met de uitrol voor de id series.
De verwachting is dat als die uitrol goed verloopt (en dat doet het) skoda snel volgt.
Dus nog even geduld 🙄
Life goes as it goes.
Ik heb hier nog niemand over gehoord (ook niet in de zoekacties) maar vinden jullie het niet irritant dat je telkens je gebruikersaccount moet bevestigen als je het infotainment systeem wilt gebruiken. Dit is trouwens pas nadat ik de mySkoda app heb gekoppeld aan de auto... ik heb nog niets gevonden om dit te omzeilen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.