Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
newtastyland schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Op basis van FIFO leveren? Stel jij bestelt met wat toeters en bellen, daarna kom ik met een standaard bestelling. Door dat er voor een optie op jouw auto een onderdeeltje niet geleverd kan worden, zou die van mij later geleverd moeten worden (nadat die van jouw klaar is en geleverd kan worden)?
Alsof ze 1 auto tegelijk doen…. Ze moeten die voorraad gewoon op orde hebben en dan starten met de productie. Dus als alles op voorraad is, gaat de mijne in jouw voorbeeld voor.

Ga even uit van de reguliere markt, dan vind ik FIFO wel netjes ja.

Ik snap dat het in de huidige markt niet te doen is, maar dan nog….

Stel bij mij mist een chip voor de HUD. Jij hebt er een zonder. Dan gaan ze verder met de jouwe, maar dan blijkt er daarna geen elektromotor meer te zijn (die zit in de jouwe) en moet ik daardoor wachten, terwijl ik eerder had besteld. Lullig toch? Het is maar net hoe ie het bekijkt. Waarom moet ik dan wel wachten en jij niet? Omdat ik enkele opties meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
mr_jows schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Alsof ze 1 auto tegelijk doen…. Ze moeten die voorraad gewoon op orde hebben en dan starten met de productie. Dus als alles op voorraad is, gaat de mijne in jouw voorbeeld voor.

Ga even uit van de reguliere markt, dan vind ik FIFO wel netjes ja.

Ik snap dat het in de huidige markt niet te doen is, maar dan nog….

Stel bij mij mist een chip voor de HUD. Jij hebt er een zonder. Dan gaan ze verder met de jouwe, maar dan blijkt er daarna geen elektromotor meer te zijn (die zit in de jouwe) en moet ik daardoor wachten, terwijl ik eerder had besteld. Lullig toch? Het is maar net hoe ie het bekijkt. Waarom moet ik dan wel wachten en jij niet? Omdat ik enkele opties meer heb?
Die auto's haal je niet zomaar even uit de productielijn om dan te gaan stallen. Er komt echt wel wat meer bij kijken.
FIFO is in veel sectoren met zo veel variaties op het eindproduct, zelden haalbaar.
En alles op voorraad hebben kost ook weer gigantisch veel ruimte. Veel efficiënter om de levering van onderdelen zo kort bij het effectieve assemblage moment te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnyakWim
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
Hoi,

Ik heb een Skoda Enyaq iV 60.
Het achteruit rijden met een aanhanger is erg irritant. De auto slaat bij het minste of geringste af als hij ook maar iets in de omgeving detecteert. Enige remedie lijkt het bij de rem houden van mijn voet maar dan rijdt hij wel erg langzaam achteruit.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:44
EnyakWim schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:06:
Hoi,

Het achteruit rijden met een aanhanger is erg irritant. De auto slaat bij het minste of geringste af als hij ook maar iets in de omgeving detecteert. Enige remedie lijkt het bij de rem houden van mijn voet maar dan rijdt hij wel erg langzaam achteruit.
Alvast dank!
Wellicht kun je de sensoren uitschakelen op het moment dat je in achteruit staat (dat kon tenminste bij m’n vorige auto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:45
Hoi,

Alvast dank!
Vreemd. Zou de auto niet moeten detecteren dat er een aanhanger aan de auto gekoppeld zit en hier de systemen op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnyakWim
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
Sensor uitschakelen werkt niet. Heb ik al geprobeerd.

De auto detecteert idd de aanhanger, zie je ook in beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
EnyakWim schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:03:
Sensor uitschakelen werkt niet. Heb ik al geprobeerd.

De auto detecteert idd de aanhanger, zie je ook in beeld
Is de trekhaak(voorbereiding) af fabriek? Ik heb begrepen dat je ergens moet activeren dat er een trekhaak op de auto zit. Als dat niet goed is gedaan verklaart dat dit gedrag denk ik?

Zie bijvoorbeeld: svenxyz in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

[ Voor 11% gewijzigd door P_de_B op 22-06-2022 15:14 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Als ik even een winkel inloop en auto afsluit, wil ik de airco laten lopen, zonder eerst via de app de airco te starten (app doet het vaak niet).
Iemand enig idee hoe dat via het menu kan, voordat je de auto uitstapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
Hoi,

Alvast dank!
Ik heb ook een IV60. Ik heb er zelfs een caravan achter gehad en geen problemen gehad met het achteruitrijden. Ik denk zelf dat er met de montage van de trekhaak iets niet is goed gegaan. Enige probleem wat ik had was het verbruik, maar dat was te verwachten. Ik zou dus even bij de dealer langsgaan om dit na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
MacDuck schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:44:
Als ik even een winkel inloop en auto afsluit, wil ik de airco laten lopen, zonder eerst via de app de airco te starten (app doet het vaak niet).
Iemand enig idee hoe dat via het menu kan, voordat je de auto uitstapt?
Als je de handrem erop hebt en rem loslaat krijg je een afsluitend scherm met aantal opties. "Online modus" "service stand ruitenwissers" o.i.d. en "direct klimatiseren". Tik je die schuif aan gaat hij een half uur klimatiseren op de ingestelde waarde (in te stellen in settings van clima... gelijke instelling van klimatisering bij ontgrendeling). Staat bij mij standaard op 21gr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
Zojuist weer ongevraagd de melding op mijn telefoon “Airconditioning voltooid” terwijl er niets gepland is… _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Martinique schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:24:
Zojuist weer ongevraagd de melding op mijn telefoon “Airconditioning voltooid” terwijl er niets gepland is… _O-
Hier ook. Misschien iets met de hitte te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Tukker87 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:30:
[...]

Hier ook. Misschien iets met de hitte te maken?
Is in het verleden wel vaker gebeurd bij meerdere mensen tegelijk, ook toen het niet warm was. Volgens mij eerder iemand bij Skoda die op de verkeerde knop drukt… Dit wetende ben ik blij dat je met de app de auto (nog) niet kunt unlocken/ ramen open kunt zetten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
Trebor78 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:35:
[...]

Als je de handrem erop hebt en rem loslaat krijg je een afsluitend scherm met aantal opties. "Online modus" "service stand ruitenwissers" o.i.d. en "direct klimatiseren". Tik je die schuif aan gaat hij een half uur klimatiseren op de ingestelde waarde (in te stellen in settings van clima... gelijke instelling van klimatisering bij ontgrendeling). Staat bij mij standaard op 21gr.
Dank je wel, morgen gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:30
Same!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Hoort dat niet dan? Ik heb dat altijd al sinds ik de auto heb en de app geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Laatst online: 13-09 22:04
Pimmr schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Na jouw bericht ook maar even aan de slag gegaan met de strips. Erin rijgen kan je vergeten inderdaad.
In plaats van dubbelvouwen ben ik aan de rechterkant begonnen met de strip er een stukje in te drukken en vervolgens afwisselend de linkerkant naar boven en beneden te buigen, en met de rechter duim aan de tegenovergestelde kant van de linkerduim de strip erin drukken. Dit ging eigenlijk prima, zat er met 5 min in zonder beschadiging.

Maar helemaal eens met je, dit kan je zo niet afsturen. Die had er gewoon in moeten zitten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat doen ze bewust los, voor de mensen (zoals ik) die een dakkoffer met T-stuk hebben. Dan moet je namelijk de strips knippen op de juiste plek om de T-stukjes erin te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door royverdegem op 23-06-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Hoi,

Alvast dank!
Ik heb daar geen last van. Ik heb het 1 keer wel gehad, maar volgens mij zat de aanhangwagenstekker toen niet gekoppeld. Ik vermoed dat dat een van de manier is waarmee de auto detecteert of er een aanhangwagen gekoppeld is

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Blijkbaar maakt Škoda nu (pas!??) instructie video's voor dealers/garages voor de ME3 upgrade?
https://mobile.twitter.co...tatus/1539562539889090560

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
p.d.s.mane schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:25:
Blijkbaar maakt Škoda nu (pas!??) instructie video's voor dealers/garages voor de ME3 upgrade?
https://mobile.twitter.co...tatus/1539562539889090560
Echt bizar, toen ik de auto bestelde (vorige jaar feb) was er al sprake dat ME3 er aan zou komen later dat jaar. Ruim een jaar verder zijn we er nog niet... Had wel verwacht dat de release cycle iets sneller zou zijn.

Zeker omdat het systeem niet altijd even lekker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Hoi,

Alvast dank!
Ga je niet perongeluk met je billen van de stoel af? Als je langzaam gaat en te weinig gewicht op de stoel, slaat de auto uit.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Hoi,

Alvast dank!
Lijkt me niet correct inderdaad. Zelf heb ik dit niet gehad met aanhanger en fietsendrager. Scheelt het nog als je Auto Hold uit zet, mijn auto maakt zonder Auto Hold aan minder snel noodstop tijdens het achteruit rijden. Los daarvan zou ik er wel mee terug gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
KiefDelicious schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Hoort dat niet dan? Ik heb dat altijd al sinds ik de auto heb en de app geïnstalleerd.
Lijkt me logisch dat dat niet hoort toch? Of was het sarcastisch bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Martinique schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Lijkt me logisch dat dat niet hoort toch? Of was het sarcastisch bedoeld?
beetje wel, nooit moeite gedaan om uit te zoeken waar het door kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zijn hier lease rijders die de zomer update al hebben laten uitvoeren? Is de update uberhaupt beschikbaar inmiddels? Probeer een beetje rond te bellen omdat ik het gewoon zie als een noodzakelijke update maar dealer zegt dat er kosten mee gemoeid zijn en dat de lease maatschappij deze dus wel akkoord moet geven.

Vind betalen voor software updates, zeker bij instabiele software, toch wel verkeerd voelen.

Nevermind, wordt als algemene update beschouwd en hoort bij lease-contract.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 23-06-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:41
Goedemiddag,

Ik ondervind wat problemen met bekabeld opladen van mijn Samsung S21 in de Enyaq.

Als ik mijn telefoon bekabeld aansluit op de USB C oplader, en heb AA en Flitsmeister aan, dan loopt de telefoon leeg in plaats van dat hij oplaad.

Zelf al meerdere kabeltjes etc. geprobeerd maar dat wil alsnog niet werken.

Iemand tips of tricks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Deures schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:53:
Goedemiddag,

Ik ondervind wat problemen met bekabeld opladen van mijn Samsung S21 in de Enyaq.

Als ik mijn telefoon bekabeld aansluit op de USB C oplader, en heb AA en Flitsmeister aan, dan loopt de telefoon leeg in plaats van dat hij oplaad.

Zelf al meerdere kabeltjes etc. geprobeerd maar dat wil alsnog niet werken.

Iemand tips of tricks?
Je usb-c poort van je mobiel schoonmaken.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Naast Ford heeft Toyota nu ook een leuke terugroepactie.
Er gaat iets mis met een fundamenteel onderdeel.

Het kan dus erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
Hi allen, om de vraag te beantwoorden die hier vorige maand werd besproken m.b.t. wie er voorrang heeft, de auto of Stekker:

Je Skoda is uiteindelijk de baas, wanneer je in de auto instelt dat het laden maar tot 50% mag gaan, kunnen wij dat vanuit Stekker.app (nog) niet overschrijven.

Je krijgt wel een notificatie van Stekker dat het laden niet meer lukt.

Voor andere automerken hebben we wel al de functionaliteit om dit te overschrijven wanneer een gebruiker dit wil.

Beyond smart charging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Laatst online: 06-12-2023
elmoxx schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:17:
Domme vraag misschien maar wat is de toegevoegde waarde van de stekker-app? Aangezien vrijwel iedereen (=aanname) nog steeds vaste tarieven voor stroom heeft (wellicht dag en nacht tarief) levert dat toch allemaal niet zoveel op?

Voorlopig zie ik de toegevoegde waarde niet maar wellicht kunnen jullie me van gedachte doen veranderen? Hoor het graag want heb het gevoel dat ik wat mis 🤪
De toegevoegde waarde zit hem bij een vast contract in de impact op het klimaat. Door gebruik te maken van Stekker.app weet je zeker dat je laadt op de beste momenten. Waardoor je je CO₂ footprint beperkt en er letterlijk voor zorgt dat er mindere duurzame energie weg wordt gegooid, dat is onze missie.

We zien trouwens ook dat mensen met onze app zo'n €1000 kunnen besparen ten opzichten van een vast tarief wanneer ze een energie met uurtarieven (EPEX) kiezen. (Nieuwestroom/Frank,etc)

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
MacDuck schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Dank je wel, morgen gelijk proberen.
Je kan dit ook doen door het notificatie paneel naar beneden te swipen, daar zit ook een knop op volgens mij om dit aan te zetten. Kan zijn dat je die eerst moet toevoegen door je favorieten daarin aan te passen. Ik weet alleen even niet zeker of die ook met airco werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tukker87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:41:
Naast Ford heeft Toyota nu ook een leuke terugroepactie.
Er gaat iets mis met een fundamenteel onderdeel.

Het kan dus erger.
Kunnen ze gelijk de hele buitenkant vervangen; wat een lelijk ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Sorry voor de foto's maar nog 1 tje dan! Kan niet wachten tot dat ie in de vloot zit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkpoTldPKwD3r9uccodPn3JWfuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7NlDZvTtv9Xy97MY8H15XCsS.jpg?f=user_large

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:46
ronaldm3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:27:
Sorry voor de foto's maar nog 1 tje dan! Kan niet wachten tot dat ie in de vloot zit :)

[Afbeelding]
Op de kleur na kan hij mij niet bekoren.
Maar smaken verschillen natuurlijk😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:20
Stekker.app schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:11:
[...]

De toegevoegde waarde zit hem bij een vast contract in de impact op het klimaat. Door gebruik te maken van Stekker.app weet je zeker dat je laadt op de beste momenten. Waardoor je je CO₂ footprint beperkt en er letterlijk voor zorgt dat er mindere duurzame energie weg wordt gegooid, dat is onze missie.

We zien trouwens ook dat mensen met onze app zo'n €1000 kunnen besparen ten opzichten van een vast tarief wanneer ze een energie met uurtarieven (EPEX) kiezen. (Nieuwestroom/Frank,etc)
Bij mij valt het me anders op dat laden via Stekker vaak meteen begint, ondanks instellingen van piek / dal tijden, terwijl het op dar moment piektijd is.
Daarom gebruik ik de app ook eigenlijk praktisch niet.

Volgorde waarin ik werk is altijd eerst stekker app openen, vertrektijd instellen op volgende morgen en dan de auto pas inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
RandomNick schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:37:
[...]

Bij mij valt het me anders op dat laden via Stekker vaak meteen begint, ondanks instellingen van piek / dal tijden, terwijl het op dar moment piektijd is.
Daarom gebruik ik de app ook eigenlijk praktisch niet.

Volgorde waarin ik werk is altijd eerst stekker app openen, vertrektijd instellen op volgende morgen en dan de auto pas inpluggen.
Het kijkt naar stroomprijzen (flexibele contracten), niet naar piek/dal. Nu er een overschot is met zonne-energie is dat de goedkoopste periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Tukker87 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Het kijkt naar stroomprijzen (flexibele contracten), niet naar piek/dal. Nu er een overschot is met zonne-energie is dat de goedkoopste periode.
Weet je dat zeker?
Op basis van onderstaande app instelling zou ik toch verwachten dat @Stekker.app deze tijden aanhoudt, los van de Epex.

Het verbaast mij dan dat als ik om 20.30 inplug, en via Stekker aangeef dat de batterij om 06.00 moet zijn bijgeladen, het laden gewoon direct van start gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Its0ldDPcMghx7xSoKfn7H42FFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvYRQtcWwYQ8okcSXtgCHwHc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door RandomNick op 24-06-2022 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
RandomNick schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:01:
[...]

Het verbaast mij dan dat als ik om 20.30 inplug, en via Stekker aangeef dat de batterij om 06.00 moet zijn bijgeladen, het laden gewoon direct van start gaat.

[Afbeelding]
Stekker laadt eerst een (instelbare) minimale hoeveelheid, bijv tot 50%. De rest gaat dan op daltarief.

Bij mij doe ik de stekker erin, auto begint met laden. Daarna start ik Stekker.app en start een laadsessie. Als de auto dan het minimale batterijpercentage al heeft stopt het laden direct, en begint na 23 uur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Tukker87 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Afhankelijk van je instelling bij laadalgoritme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
goetfoud schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Smaakkwestie inderdaad…..de zogenaamde coupe versies vind ik ook erg lelijk. En de tranen staan nog steeds in mijn ogen mbt het verduisteringsgaasje voor het zonnedak🥲🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
P_de_B schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:17:
[...]

Stekker laadt eerst een (instelbare) minimale hoeveelheid, bijv tot 50%. De rest gaat dan op daltarief.

Bij mij doe ik de stekker erin, auto begint met laden. Daarna start ik Stekker.app en start een laadsessie. Als de auto dan het minimale batterijpercentage al heeft stopt het laden direct, en begint na 23 uur weer.
Ik zal deze volgorde ook eens proberen. Uiteraard zorg ik in het beschreven voorbeeld al dat de minimale hoeveelheid dan lager staat dan de actuele SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
goetfoud schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Ik zag deze uitvoering gisteren ter hoogte van Oosterwolde Noord... op afstand leek het eerst een Ford.. maar van dichterbij toch mooi, ook deze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 04:53
Goedemiddag,

Mag ik vragen waar van Almere je dit hebt laten inbouwen?
Welk bedrijf?
roel visseren schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Klopt, de klantenservice is ook zo handig om je nog voor de zekerheid even te vragen wat voor auto etc je hebt. Het inbouwen heb ik in Almere laten doen voor 80 euro (per camera was het 40 euro). De aanschaf was 268 euro voor de voor en achtercamera. Dus 348 euro voor het hele setje. De mijne is niet aangesloten op de zekeringkast, dus doet het alleen als de auto aan staat of aan het laden is. Ik heb besteld bij de officiële website van fitcamx. De voorcamera kun je zeker zelf inbouwen; dat is niet zo heel ingewikkeld. Je moet wel een beetje durven om natuurlijk de kapjes etc achter je spiegel eraf te halen. Maar goed, ik heb dus gekozen om het allemaal te laten inbouwen.. scheelde mij klooien :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Even dubbelchecken; mijn auto wordt momenteel opgeladen… dit gebeurt niet overdekt, is dat een issue met buien zoals gisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
crimby schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:43:
Even dubbelchecken; mijn auto wordt momenteel opgeladen… dit gebeurt niet overdekt, is dat een issue met buien zoals gisteren?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Langere levertijden kunnen ze niets aan doen….waar ze wel iets aan kunnen doen is gewoon goede communicatie geven (geen zoethoudertjes) en sowieso het first in first out principe hanteren bij bestellingen. De logica ontbreekt totaal. Nu mocht ik nog niet klagen met 10 maanden levertijd maar sommige hadden de wagen al 3 maanden eerder terwijl er later besteld was….tja dan maak je mij wel pissig als je daardoor net in een hogere bijtelling komt….maar ok first world problems I know. Succes met de levering en hoop voor je dat oktober lukt.
Kijk eens bij levertijden Tesla, levertijden BMW, levertijden Volvo, Levertijden Kia en levertijden Hyundai; allemaal topics hier op Tweakers en ze doen het allemaal even slecht simpelweg omdat de dealers en zelfs de importeurs het niet weten.
Storend is het natuurlijk wel als je ineens het jaar over gaat en je bijtelling omhoog vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
crimby schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:43:
Trolmodus/ Ja, maar de regensensoren in je enyaq zorgen dat het laadproces onderbroken wordt. Geen zorgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
D.deJong schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Kijk eens bij levertijden Tesla, levertijden BMW, levertijden Volvo, Levertijden Kia en levertijden Hyundai; allemaal topics hier op Tweakers en ze doen het allemaal even slecht simpelweg omdat de dealers en zelfs de importeurs het niet weten.
Storend is het natuurlijk wel als je ineens het jaar over gaat en je bijtelling omhoog vliegt.
Daar heb ik het toch ook helemaal niet over. Ik heb het over communicatie….ze doen beloftes terwijl ze het niet na kunnen komen. En hanteren geen fifo. Beide kun je aanpakken, ook in tijden van crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maat28 op 24-06-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Maat28 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Daar heb ik het toch ook helemaal niet over. Ik heb het over communicatie….ze doen beloftes terwijl ze het niet na kunnen komen. En hanteren geen fifo. Beide kun je aanpakken, ook in tijden van crisis.
** Knip, terug naar de inhoud aub. **, alle fabrikanten scoren even slecht.

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 24-06-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
** Knip **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 24-06-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:30
Is er iemand die een tolbadge geïnstalleerd heeft in de ENYAQ? ANWB zegt midden onder spiegel, maar daar zit niet het zwarte raster, wat nodig is voor beter bereik. Obv andere handleiding kan ik hem rechts plaatsen. Zelf lijkt me dan verticaal het beste, omdat hij dan mooi volledig achter het raster zit, maar wat ik zie dat het doorgaans horizontaal bevestigd wordt. Of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critty33
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Gister bij het schoonmaken van de Enyaq had ik een lekker muziekje aan en de deuren open. Is er een manier om die irritante piep uit te zetten?
Of een andere manier om je Enyaq als geluidsinstallatie te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

FJP84 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:37:
Is er iemand die een tolbadge geïnstalleerd heeft in de ENYAQ? ANWB zegt midden onder spiegel, maar daar zit niet het zwarte raster, wat nodig is voor beter bereik. Obv andere handleiding kan ik hem rechts plaatsen. Zelf lijkt me dan verticaal het beste, omdat hij dan mooi volledig achter het raster zit, maar wat ik zie dat het doorgaans horizontaal bevestigd wordt. Of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Denk dat het niet uitmaakt. Bij ons zit 'ie rechts naast de spiegelbevestiging. Verticaal. Werkt al een vakantie of drie prima.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

FJP84 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:37:
Is er iemand die een tolbadge geïnstalleerd heeft in de ENYAQ?
Rechts van de spiegel werkt de badge bij ons iig goed.
edit: zag te laat dat er al een antwoord was

[ Voor 46% gewijzigd door windfreak op 25-06-2022 19:46 ]

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
Gisteren eens aangenaam verrast.

Van Heerlen naar Enschede gereden over NL, 266 km, 100 km/h, airco aan en drie volwassenen in de auto (iV 60).
Verbruik, 14,5 kWh/100 km

In Enschede opgeladen aan snellader bij een Avia tankstastion, prima locatie.

Terug over Duitsland, 238 km, 120km/h, weer met airco en zelfde bezetting.
Verbruik 17,8 kWh/100 km.

Dat alles bij temperaturen tussen 22 - 26 C
Laat het maar lekker warm blijven 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
MacDuck schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:33:
Gisteren eens aangenaam verrast.

Van Heerlen naar Enschede gereden over NL, 266 km, 100 km/h, airco aan en drie volwassenen in de auto (iV 60).
Verbruik, 14,5 kWh/100 km

In Enschede opgeladen aan snellader bij een Avia tankstastion, prima locatie.

Terug over Duitsland, 238 km, 120km/h, weer met airco en zelfde bezetting.
Verbruik 17,8 kWh/100 km.

Dat alles bij temperaturen tussen 22 - 26 C
Laat het maar lekker warm blijven 😏
Netjes! Dat heb ik helaas nog nooit gehaald. Komt misschien ook doordat ik meestal iets harder rij.
Maar die heenrit gaat zelfs voorbij aan de WLTP waarde ! Dat is heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Laatst online: 14-04-2024
Even een vraagje want heb hem nog niet voorbij zien komen...

Kan het van de week zelf even testen maar is er misschien iemand die met een dakkoffer onderweg geweest is? Zo ja, hieveel kost dit extra qua verbruik?

Heb op onze route 2x een stuk van 200 km in niemandsland. :|

Rij met een 60 en gaan onderweg met 3 kids, 2 volwassenen en dus de dakkoffer.

Las ergens dat het zo'n 30% extra verbruik moet kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 19:20
jeroen1988! schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:12:
Even een vraagje want heb hem nog niet voorbij zien komen...

Kan het van de week zelf even testen maar is er misschien iemand die met een dakkoffer onderweg geweest is? Zo ja, hieveel kost dit extra qua verbruik?

Heb op onze route 2x een stuk van 200 km in niemandsland. :|

Rij met een 60 en gaan onderweg met 3 kids, 2 volwassenen en dus de dakkoffer.

Las ergens dat het zo'n 30% extra verbruik moet kosten...
Je zou even boven aan in dit venster in de zoekbalk dakkoffer kunnen typen…

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Laatst online: 14-04-2024
Bob-B190 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Je zou even boven aan in dit venster in de zoekbalk dakkoffer kunnen typen…
Haha ik heb niks gevraagd :X Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
Jasperzzz schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Netjes! Dat heb ik helaas nog nooit gehaald. Komt misschien ook doordat ik meestal iets harder rij.
Maar die heenrit gaat zelfs voorbij aan de WLTP waarde ! Dat is heel netjes.
Dat was voor mij ook de eerste keer.
Wat denk ik belangrijk was, het was rustig genoeg om constant dezelfde snelheid te kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Gister ineens een raar ding met laden: hij wilde maar niet harder dan 3kw laden ipv de normale 11.. Wallbox gereset, etc maar geen oplossing.

Tijdens het 3kw laden gaf de app aan dat de auto de kabel niet goed kon ‘vergrendelen’. Meerdere keren opnieuw stekker er in gedaan en daarna maar gelaten.

Vanochtend keek ik opnieuw naar de stekker en het viel me op dat 1 van de polen in de auto veel dieper zit dan de overige (meer dan een cm dieper dan de rest). Ik heb online vluchtig gezocht maar helaas geen duidelijke foto’s kunnen vinden of dat normaal is, daarom bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_IZNMQOUQbhUD4nxQc4m4DR2sU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4m5Bc67xCHL40mPlWmzpyeC.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om de pool in het kleine gaatje rechts boven, zit die bij jullie ook dieper of is het tijd om de garage te bellen?

Wel ging het laden vanochtend ineens weer met de normale snelheid overigens..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Vandaag kwam op de weg richting oprit A1 bij Naarden een Artic Silver mij tegemoet, ik moest even twee keer kijken maar die had dus de lager liggende streepjes in de grill verchroomd. En dat zag er best vet uit!!

Tot nu toe voornamelijk de zwarte grill ontchroomd te zien maar ik was hier ook wel van gecharmeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
elmoxx schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:32:
Gister ineens een raar ding met laden: hij wilde maar niet harder dan 3kw laden ipv de normale 11.. Wallbox gereset, etc maar geen oplossing.

Tijdens het 3kw laden gaf de app aan dat de auto de kabel niet goed kon ‘vergrendelen’. Meerdere keren opnieuw stekker er in gedaan en daarna maar gelaten.

Vanochtend keek ik opnieuw naar de stekker en het viel me op dat 1 van de polen in de auto veel dieper zit dan de overige (meer dan een cm dieper dan de rest). Ik heb online vluchtig gezocht maar helaas geen duidelijke foto’s kunnen vinden of dat normaal is, daarom bij deze:

[Afbeelding]

Het gaat om de pool in het kleine gaatje rechts boven, zit die bij jullie ook dieper of is het tijd om de garage te bellen?

Aangezien ik in Italië ook wat issue had met een AC lader was mij dit ook opgevallen. Bij onze auto zit deze pool ook een stuk dieper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
elmoxx schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:32:

[Afbeelding]

Dat er 1 dieper ligt is normaal. Kijk maar eens naar je stekker zelf. Daar is er 1 ook langer dan de andere.

Voor zover mijn kennis omtrent type 2 stekkers gaat worden deze 2 bovenste pinnen gebruikt door de auto/laadpaal om te bepalen of de kabel er goed in zit. Maar mogelijk heb ik dat fout.

In ieder geval is het niet raar dat er 1 dieper zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Ter info; Als je inzoomt op de foto zie je waar de aders voor gebruikt worden. Aarde / 3x Fase / Nul en de bovenste 2 PP / CP.
De Proximity Pilot (PP) is via een genormeerde weerstand verbonden met de PE-geleider. Hierlangs kan de laadzuil uitlezen tot welke stroomsterkte de laadkabel geschikt is.
De Control Pilot (CP) is via een extra ader in de laadkabel verbonden met het voertuig. Hierlangs vindt de communicatie plaats tussen voertuig en laadsysteem en wordt o.a. de hoogte van de laadstroom met het aangesloten voertuig gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Pimmr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:10:
Vandaag kwam op de weg richting oprit A1 bij Naarden een Artic Silver mij tegemoet, ik moest even twee keer kijken maar die had dus de lager liggende streepjes in de grill verchroomd. En dat zag er best vet uit!!

Tot nu toe voornamelijk de zwarte grill ontchroomd te zien maar ik was hier ook wel van gecharmeerd...
Waarschijnlijk was dat zo’n Chrystal face grill.
Die zie je inderdaad steeds meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
Wootism schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:59:
[...]

Waarschijnlijk was dat zo’n Chrystal face grill.
Die zie je inderdaad steeds meer.
Nee, dat was het niet want die heb ik zelf. Die herken ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Senaxx schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Ja hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik had ook gelezen dat het voor de ID4 beschikbaar zou komen rond de zomer van 2022. Maar hier werd specifiek alleen de ID4 benoemd en niet de Enyaq
Ik las ergens dat dit een over the air update wordt eind 2022... weet even niet meer welk artikel dat was. Er werd alleen over de ID4 gesproken, maar gok dat dat concern-wide gaat zijn.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et2006
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
LexIsLang schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Ik las ergens dat dit een over the air update wordt eind 2022... weet even niet meer welk artikel dat was. Er werd alleen over de ID4 gesproken, maar gok dat dat concern-wide gaat zijn.
Hier staat een stukje. Inderdaad alleen de ID4:
https://driveteslacanada....r-in-ota-software-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Mij lijkt het wat anders dan de lang verwachte (en het zal nog wel een tijdje duren) update voor de Enyaq. Overigens, er wordt alleen gesproken over 77 kW uitvoeringen van de ID4... gaan andere uitvoeringen geen update krijgen die bidirectioneel laden mogelijk maken?? Als dit ook voor Skoda geldt voel ik mij als bezitter van een model 60 flink gepakt :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:15

BeaM-R

Powerrrrr

Nieuwe prijzen voor de Enyaq:
https://www.autoweek.nl/a...-tot-ruim-e7-500-duurder/

Niet normaal meer deze verhogingen. Mijn iV60 Sportline die eind december geleverd is voor 47K kost nu dus 56K. Een verhoging van 9K in een half jaar tijd.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
BeaM-R schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:18:

Niet normaal meer deze verhogingen. Mijn iV60 Sportline die eind december geleverd is voor 47K kost nu dus 56K. Een verhoging van 9K in een half jaar tijd.
Ik ben heel benieuwd wat dat met de inruilprijzen doet. Geen zorgen ik “rol” nog wel even mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maat28
Tukker87 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat dat met de inruilprijzen doet. Geen zorgen ik “rol” nog wel even mee.
Ik denk dat ik de leasemaatschappij maar eens ga vragen om het leasetarief aan te passen…..dit geeft een hogere restwaarde op deze manier😛. Mijn iv80 van 51k gaat inmiddels door de 60k!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Maat28 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Ik denk dat ik de leasemaatschappij maar eens ga vragen om het leasetarief aan te passen…..dit geeft een hogere restwaarde op deze manier😛. Mijn iv80 van 51k gaat inmiddels door de 60k!
Laat maar weten als het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Ik denk dat het enige voordeel dat jij er nog uit kan halen is om op het einde van de lease, de auto over te kopen aan een heel voordelige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Wat aanvullend nog irritant is, dat je niet meer redelijk autonoom je wagen kan samenstellen.

Als ik mijn Enyaq nu zou moeten bestellen met de opties die ik essentieel vind, dan kom ik op 54k uit. En dan zit er voor 5k aan opties op die ik niet wil hebben (en ontbreken er een paar volledig, zie nergens 3 weg airco, verwarmbare achterbank of voorruit staan)

Jaar geleden 45k betaald (effectief 41k door subsidie) voor de mijne met precies de opties die ik wilde hebben

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 28-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:10

Kan het verkeerd hebben, maar nu komt deze ook wel dichtbij een simpele Audi Q4 (Sportback) die op hetzelfde platform staat dacht ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 28-06-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Kan het verkeerd hebben, maar nu komt deze ook wel dichtbij een simpele Audi Q4 (Sportback) die op hetzelfde platform staat dacht ik?
Die zal ook wel gaan stijgen ;)
Die komt dan weer dichter bij een huidige e-tron. Die op voorraad is en een flinke stap hoger qua segment naar mijn idee.En die zal weer duurder gaan worden wanneer het de Q8 e-tron gaat worden volgend jaar met een faceliftje erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Dean Martin op 28-06-2022 11:40 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Heeft iemand hier een aanbeveling voor een auto detailing / customization bedrijf in (de buurt van) Amsterdam
die het originele Skoda logo (chrome met zwarte achtergrond) --- of anders een al geheel zwart gespoten logo ---
zou kunnen "omtoveren" (spuiten, wrappen, ...?) in (zo iets als) deze:
http://skoda-acc.com/GENUINE-SKODA-ENYAQ-FRONT-EMBLEM-BLACK-SILVER-ARCTIC-5LA853621-F7B?search=enyaq%20emblem
Afbeeldingslocatie: http://skoda-acc.com/image/cache/EMIL%203.3/WhatsApp%20Image%202021-10-04%20at%2016.04.07-1024x768.jpeg
dus zwart met arctic silver achtergrond?

Deze hier boven is al maanden uitverkocht en blijkt niet meer beschikbaar te komen(?)

Dank!

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 18-08 13:00
[...]

je bijtelling dan ook ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
AlexZuH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:49:
[...]

je bijtelling dan ook ;P
Bijtelling gaat dan toch omlaag? Auto is voor X aangekocht door de lease maatschappij en deze schat op een bepaald moment nog Y waard te zijn. X veranderd niet, Y wel... dus de bijtelling gaat naar beneden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 18-08 13:00
crimby schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Bijtelling gaat dan toch omlaag? Auto is voor X aangekocht door de lease maatschappij en deze schat op een bepaald moment nog Y waard te zijn. X veranderd niet, Y wel... dus de bijtelling gaat naar beneden 8)7
Bijtelling is altijd over X, en veranderd uberhaupt niet.

Fair enough qua restwaarde, de afschrijving verminderen en niet het totaal bedrag. I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25
Bijtelling blijft hetzelfde. Fiscale waarde van de auto staat voor altijd vast. Het percentage van de fiscale waarde van de auto die opgeteld wordt bij je inkomen blijft gelijk voor 5 jaar en wordt daarna opnieuw bepaald. Het leasebedrag zou in principe omlaag kunnen omdat de afschrijving per maand nu een stuk lager is. Het is een belletje waard. Andersom gooien ze ook het leasebedrag omhoog als je opeens (meer) wegenbelasting moet gaan betalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
AlexZuH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Bijtelling is altijd over X, en veranderd uberhaupt niet.

Fair enough qua restwaarde, de afschrijving verminderen en niet het totaal bedrag. I stand corrected.
Maar niet dat de lease maatschappij daar gaat in trappen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Laatst online: 12-09 13:13
Nieuwe Enyaq eigenaar meldt zich. Helemaal blij mee!

Hebben jullie ook dat de app niet werkt op dit moment? Hij blijft maar zeggen dat de wagen in privé modus is maar volgens mij dat niet zo. Hebben ze er gewoon wat servers uitliggen? Ik las al wel eea in het topic over de instabiele app.

Gisteren deed ie het nog.

En zijn er hier ook mensen die de auto op afstand op slot kunnen zetten? Is het inderdaad zo dat ze dat bij de garage kunnen 'autoriseren'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
sunib schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:01:
Nieuwe Enyaq eigenaar meldt zich. Helemaal blij mee!

Hebben jullie ook dat de app niet werkt op dit moment? Hij blijft maar zeggen dat de wagen in privé modus is maar volgens mij dat niet zo. Hebben ze er gewoon wat servers uitliggen? Ik las al wel eea in het topic over de instabiele app.

Gisteren deed ie het nog.

En zijn er hier ook mensen die de auto op afstand op slot kunnen zetten? Is het inderdaad zo dat ze dat bij de garage kunnen 'autoriseren'?
Gefeliciteerd!!

Bij mij doet de app het in ieder geval wel.

Ervan uit gaande dat jij de ME3 software al af-fabriek hebt kun jij waarschijnlijk meer met de app dan ‘wij’. In theorie moet je de auto middels de app kunnen (un)locken en nog wat dingen meer. Deel gerust wat screens van de app als hij het weer doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
sunib schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:01:
Hebben jullie ook dat de app niet werkt op dit moment? Hij blijft maar zeggen dat de wagen in privé modus is maar volgens mij dat niet zo.
App werkt hier gewoon. Enkele weken geleden had een kennis dit probleem ook met een ID3-compatible, dat was op te lossen door de app opnieuw te activeren (met de QR code). Halverwege het activeringsproces, nog vóór het scannen van de QR code, kwam de wagen opeens weer online, na wekenlang offline te zijn geweest...

[ Voor 3% gewijzigd door dingo35 op 29-06-2022 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Laatst online: 12-09 13:13
Bedankt! En bedankt voor de tips.

Hij doet het nu na een nachtje slapen ineens weer, hij is wel traag (als in het laden en 'uploaden' naar de server). Maar daar hebben er meer last van als ik de 1 ster app review in play store mag geloven.

En kwa ME3: ik denk niet dat ik dat heb, ik heb een auto die vorig jaar geproduceerd is (Muntstad heeft nog een paar auto's op voorraad staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Martinique schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Gefeliciteerd!!

Bij mij doet de app het in ieder geval wel.

Ervan uit gaande dat jij de ME3 software al af-fabriek hebt kun jij waarschijnlijk meer met de app dan ‘wij’. In theorie moet je de auto middels de app kunnen (un)locken en nog wat dingen meer. Deel gerust wat screens van de app als hij het weer doet 8)
Zou je eigenlijk de sleutel in de auto kunnen laten en zo enkel met de gsm de auto openen?
Los van de betrouwbaarheid van deze functionaliteit via de app.
De sleutel zou wel in de auto moeten liggen denk ik, aangezien je de auto niet kan starten via de app (en dit zal er vermoedelijk ook nooit komen?).

[ Voor 11% gewijzigd door this op 29-06-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

Zijn er nog campeerders in deze groep? ik zoek een oplossing voor ee kleine electrische koelbox in de auto, je zou toch denken dat je met zo'n enorme accu wel iets kunt aansluten. Ik lees dat de 12v aanslutiing op de normale accu zit. Hoe doen jullie dan zonder dat de accu de volgende ochtend leeg is?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@rammes Ja hiero. Ik had recent dezelfde gedachte; de 12V-aansluiting in de kofferbak zou altijd onder spanning staan. Het "boordnet" werkt inderdaad op 12V accu. Die wordt gevoed door een DC/DC-converter uit de hoogvoltaccu.

Mij is niet bekend of de 12V-accu "automatisch" wordt bijgeladen als de 12V-accu dreigt leeg te raken. Ik probeerde hier recent ook achter te komen, maar ik ben er nog niet uit.

Ik heb trouwens ook een 12V-compessor koelbox, ik zie wel hoe het komt. Het is van mij een aanname dat de Enyaq dit zelf wel regelt en dat je niet met een lege 12V-accu kunt komen te staan.

Maar wellicht iemand die wél het antwoord heeft?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

JanHenk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:47:
Ik heb trouwens ook een 12V-compessor koelbox, ik zie wel hoe het komt. Het is van mij een aanname dat de Enyaq dit zelf wel regelt en dat je niet met een lege 12V-accu kunt komen te staan.

Geen antwoord, maar het zou wel 'grappig' zijn als je met een lege 12v-accu komt te staan toch..
Als er zo'n enorme batterij onder hangt.. Ben er ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Laatst online: 13-09 22:04
JanHenk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:47:
@rammes Ja hiero. Ik had recent dezelfde gedachte; de 12V-aansluiting in de kofferbak zou altijd onder spanning staan. Het "boordnet" werkt inderdaad op 12V accu. Die wordt gevoed door een DC/DC-converter uit de hoogvoltaccu.

Mij is niet bekend of de 12V-accu "automatisch" wordt bijgeladen als de 12V-accu dreigt leeg te raken. Ik probeerde hier recent ook achter te komen, maar ik ben er nog niet uit.

Wat ik zo op internet kon vinden, als de auto uitgeschakeld wordt, werkt de DC/DC converter niet en zal de 12V accu dus NIET opladen. Als er 's nachts stroom nodig is, voor connectie met fabriek of voorwarmen via app, dan zal het voertuig worden ingeschakeld om te voorkomen dat de 12V accu leeg raakt.
Tot zover de theorie, ben wel benieuwd wat er in de praktijk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Uit de handleiding maak ik wel op dat de 12V-accu ook leeg kan lopen. Je moet dan de wagen 'in gebruik nemen met de 12V-accu van een ander voertuig'.

Sommige BEV sluiten inderdaad zelf de HV-accu aan (ook als de auto geparkeerd staat dus) om de 12V-accu op te laden, maar ik betwijfel nu sterk of de Enyaq dat wel doet.

Het blijkt in ieder geval niet klip en klaar uit het instructieboekje, die lijkt wel geschreven in steno.

De 12V-accu wordt in ieder geval bijgeladen als de auto aan de laadpaal ligt en de HV-accu wordt opgeladen. En ook onderweg c.q. als de auto 'op contact' staat. Maar op contact staat ie niet als er geparkeerd wordt. Dan wordt de HV-accu standaard ontkoppeld (in verband met brandgevaar, me dunkt).

[ Voor 31% gewijzigd door JanHenk op 29-06-2022 12:02 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
this schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Zou je eigenlijk de sleutel in de auto kunnen laten en zo enkel met de gsm de auto openen?
De sleutel zou wel in de auto moeten liggen denk ik, aangezien je de auto niet kan starten via de app (en dit zal er vermoedelijk ook nooit komen?).
Definieer "starten van de auto" _O-

Je bedoeld hooguit klimatiseren, dat kan al vanuit de app en werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Pimmr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Definieer "starten van de auto" _O-

Je bedoeld hooguit klimatiseren, dat kan al vanuit de app en werkt prima...
Starten zodat je er mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
this schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Starten zodat je er mee kan rijden.
de app zal hem niet in de D of R zetten. beetje gevaarlijk :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

this schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Gaat nooit op die manier gebeuren. Als het al gebeurd zal het je telefoon zijn die je sleutel vervangt, zoals BMW dat al op enkele modellen toepast icm een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
water_escape schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:46:
[...]

de app zal hem niet in de D of R zetten. beetje gevaarlijk :)
Blijkbaar heb ik me niet goed verwoord.
De situatie is er van uitgaande dat we de auto nooit kunnen starten (starten zodat je als bestuurder de mogelijkheid hebt om de auto in D/R te zetten) via de app.

Ik vroeg me dus af, aangezien je de auto kan unlocken met de app
  1. Je zit in de auto met de autosleutel en je stapt uit, terwijl de autosleutel in de auto blijft zitten
  2. Dan ga je auto op slot doen met de app.
  3. Dan verlaat je de auto
  4. ...
  5. Dan kom je terug bij de auto en unlock je deze met de app
  6. Je stapt in de auto en je kan vertrekken, omdat je de autosleutel bij hebt die altijd al in de auto lag
Beetje onveilig natuurlijk, want je hebt enerzijds het risico dat de app het niet doet (een vrij reël risico als ik het zo hoor) en anderzijds als iemand in de auto inbreekt, heeft die natuurlijk de autosleutels.

Maar ik zou dit eigenlijk wel een toffe situatie vinden. Zeker als je via je smartwatch zou kunnen werken.
Dan kan je bv gaan lopen/wandelen/... zonder dat je autosleutels moet bijhouden.
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.