Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.498 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
water_escape schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:24:
[...]

zo zijn er vele mensen, maar die hoor je niet omdat alles goed gaat. Is altijd overal bij ieder product.
Ik hoor er ook (nog) bij na 3000km haha.
Grootse gedeelte zijn naar mijn mening ook luxe problemen ;) zolang je auto niet spontaan uitvalt op de snelweg valt het wel mee vind ik.

Zelf vooral wat meldingen gehad en nieuw stuur, 1 x geen informatie systeem beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
P_de_B schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Ik woon zelf in het Noorden, dus kan je niet helpen. Maar je hebt het pro pack nodig ivm long coding. Het is heel eenvoudig, stappenplan: https://drive.google.com/...SVW7ql0lNM6bfvayajLf/view

Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5)
Lange codering
Configuration_for_lane_departure_warning_kl15: Last_setting
Werkt met een uitgeschakelde lane assist de volledige werking van Travel Assist nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
leuk die max 80% setting van je accu laden, maar de auto zit nu al op 91% .... lol

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
internetinfo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Werkt met een uitgeschakelde lane assist de volledige werking van Travel Assist nog wel?
Ja, sinds ik TA heb geactiveerd heb ik die niet-werkende lane assist sowieso niet meer en alleen nog maar TA.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
water_escape schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:24:
[...]

zo zijn er vele mensen, maar die hoor je niet omdat alles goed gaat. Is altijd overal bij ieder product.
Ik hoor er ook (nog) bij na 3000km haha.
Nou vooruit, dan doe ik een duit in het zakje.

Na 16.500 km eigenlijk sporadisch een keer issues met sunroof / binnenverlichting gehad, doorgaans met een paar minuten opgelost, of omzeild door met sleutel van buitenaf alles te sluiten

Wel in April TA geactiveerd via OBDeleven (geen assistentie plus, wel het knopje) en sindsdien lukraak heel veel of nagenoeg geen (rit afhankelijk) meldingen over TA niet beschikbaar. Nu moet ik zeggen dat
- TA 100.000x neter is dan de lane assist
- Die meldingen dat vervolgens grotendeels teniet doen (gebruik TA voornamelijk op langere ritten, en die doe ik niet zo vaak
- de daarmee ook ingeschakelde Emergency Assist echt een verschrikking zijn. TA aan, handje aan het stuur (ontspannen), geen HOD meldingen, en toch beetje afdrijven richting de witte markering, oranje strepen op de HUD en binnen een seconde schiet de EA aan, en probeert de ankers uit te gooien, inclusief rode waarschuwingen op HUD, dash en harde piepsignaal. Vinden de mensen achter mij doorgaans niet heel relaxt...

Voor de rest geen centje pijn, behalve dat ik het idee heb dat al het plastic (bijvoorbeeld op de deuren / b stijl, en in het interieur door de warmte (en zo extreem warm is het nu niet) kraken en klappen wanneer ik tijdens het rijden de cabine weer laat klimatiseren. Dacht bijna weer in de oude CLIO IV van mn vrouw te rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:26
quovadis25 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:51:
De Configurator van de Enyaq is op de Belgische site tijdelijk verdwenen.Blijkbaar aanpassingen op komst aan de configs ervan (volgens de dealer waar ik een afspraak had gemaakt vandaag voor een offerte).

Op de Nederlands of Franse site kan je wel nog steeds een config maken voor de Enyaq, dus zo'n drastische aanpassingen zullen er wel niet zijn vermoed ik
De configurator op skoda.nl is inmiddels ook aangepast. Ook de Enyaq Coupe (normale versie) is nu beschikbaar in de configurator.
Een pon medewerker gaf vandaag aan dat de huidige leverindicatie voor de Coupe RS op week 11-2023 staat. Voor de gewone Coupe vooralsnog op 48/49-2022 maar dat zijn uiteraard indicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
aritmeester schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:38:
[...]

De configurator op skoda.nl is inmiddels ook aangepast. Ook de Enyaq Coupe (normale versie) is nu beschikbaar in de configurator.
Een pon medewerker gaf vandaag aan dat de huidige leverindicatie voor de Coupe RS op week 11-2023 staat. Voor de gewone Coupe vooralsnog op 48/49-2022 maar dat zijn uiteraard indicaties.
Zijn de stoelen ook veranderd in de nieuwe configurator?
https://iprenders.blob.co....png?v=637909856280000000

Daarnaast lijkt de matrix verlichting, comfort, assistent en klimaat als optie te zijn vervallen?

Ah.. nieuwe prijslijst juli 2022, nu verschillend edities, zoals business etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Oggy op 16-06-2022 16:17 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
Oggy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:15:
[...]
Daarnaast lijkt de matrix verlichting, comfort, assistent en klimaat als optie te zijn vervallen?
Daar lijkt het helaas wel op ja. De assistent en matrix zitten in de Business Plus uitvoering maar kun je, lijkt het, niet als optie op de andere uitvoeringen toevoegen.

Voor de verschillende uitvoeringen zijn er weinig keuze mogelijkheden meer over gebleven. Het lijkt erop dat Skoda de productielijn wil optimaliseren door weinig variatie toe te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
water_escape schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:50:
leuk die max 80% setting van je accu laden, maar de auto zit nu al op 91% .... lol
Dan staat waarschijnlijk de locatie waar je laadt als één van je favorieten ingesteld. Elke favoriet heeft zijn eigen maximum instelling die prevaleert boven de app of slider uit het hoofdmenu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
internetinfo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Dan staat waarschijnlijk de locatie waar je laadt als één van je favorieten ingesteld. Elke favoriet heeft zijn eigen maximum instelling die prevaleert boven de app of slider uit het hoofdmenu...
ga ik naar zoeken.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
[...]

Ik woon zelf in het Noorden, dus kan je niet helpen. Maar je hebt het pro pack nodig ivm long coding. Het is heel eenvoudig, stappenplan: https://drive.google.com/...SVW7ql0lNM6bfvayajLf/view

Lange codering
wat een ramp is het nu, veel meldingen terwijl ik het stuur gewoon vast heb, ik rij standaard iets mee richting buitenzijde weg, dat vind hij ook niet leuk :( . Pff wordt er gek van.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaaschef op 06-08-2022 17:13 . Reden: LA ipv TA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
[...]

Lange codering
Wacht, lees ik dat nu goed. Het is gewoon 'last setting' instellen ipv steeds weer 'on' Damn die eikels bij Skoda dat dit niet de standaard setting is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Maat28 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:01:
Voor de verandering hier maar een melding dat ik zonder enige foutmelding of wat dan ook de eerste 10.000 km erop heb zitten. Misschien is dit bericht de goden verzoeken maar toch…..heb overigens geen extra ‘hulp systemen’ als (voor mij zeer onnodige ) optie genomen en schakel lane assist zsm altijd uit😊
Hier intussen 30000+ km erop zitten zonder problemen. Prima auto en nog steeds blij mee. 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 11:45
Mars Flow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:48:
Levensgevaarlijke Lane Assist

Als ik na 500m vanaf huis de provinciale weg zonder middenstreep oprijd, duwt de Enyaq me zo veel mogelijk naar de eerstvolgende tegenligger 8)7 . Ik zet het systeem dus zsm uit. Via ODBeleven is het mogelijk dit permanent uit te zetten (of iig default uit). Wat is hiervoor het stappenplan en welke dongle (Nextgen dongle/Pro Pack/Ultimate Pack) moet ik hebben? Is het eenvoudig te doen?

Of kan iemand met een ODBeleven me helpen (midden Nederland)?
Ik snap wat je bedoeld, alleen ervaar ik het niet als een groot probleem. een keer het systeem tegen werken en tot de volgende kruising heb ik geen probleem. dan houdt hij op met het tonen van de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Kaaschef schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:44:
[...]

Als er iemand van dit forum mij wilt helpen regio leiden - hoofddorp (tegen vergoeding) om de TA uit te zetten zou ik zo blij zijn :) wat een ramp is het nu, veel meldingen terwijl ik het stuur gewoon vast heb, ik rij standaard iets mee richting buitenzijde weg, dat vind hij ook niet leuk :( . Pff wordt er gek van.
Je kunt toch het knopje niet aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Zal dan ook maar mijn mening geven na bijna een jaar een 40.000KM.
Geen enkel serieus probleem gehad, de dealer 2x gezien, voor bandenwissels...
1x een rit de TA niet beschikbaar melding gehad, verder niks.

Dus ja; de vele problemen die je leest op het internet zijn er niet zoveel als je weet hoeveel mensen er wel zijn die geen problemen ervaren.

Helaas ga ik de auto over een week inleveren. Andere werkgever en auto gaat niet mee. Ga weer privé rijden, old school benzine 😀.
Vond de overname prijs + afkoop leasecontract net wat te hoog. Denk dat over een jaar of 3 à 4 de 2de hands markt voor EVs een stuk beter zal zijn. Althans dat hoop ik.

Vond de proefrit in de passat benzine toch wel weer behoorlijk wennen. Ben het semi one pedal driving i.c.m. directe koppel en rust/geluid toch wel heel erg gaan waarderen in dit laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
  • Laatst online: 29-08 08:07
Ik was de afgelopen dagen aan het oriënteren voor een Enyaq. Nu zie ik dat ze bij Skoda opeens iets met de prijzen gedaan hebben. Het goedkoopste model (iV60 kaal) kost nu al 48690. Dat is ongeveer 6000 euro duurder dan gisteren of eergisteren. Ook is de Sportline ineens weg.

Zijn dit prijsschommelingen die vaker gezien worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6KDgTPbshYzIdcKDox3HCpPU-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Mn8DtSzk7a4sVI2yXWpLexv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
miesjaa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:37:
Ik was de afgelopen dagen aan het oriënteren voor een Enyaq. Nu zie ik dat ze bij Skoda opeens iets met de prijzen gedaan hebben. Het goedkoopste model (iV60 kaal) kost nu al 48690. Dat is ongeveer 6000 euro duurder dan gisteren of eergisteren. Ook is de Sportline ineens weg.

[Afbeelding]
Ze hebben nu "pakketten" , dus het is geen kale auto meer. Je kiest bijvoorbeeld voor business version. Dan zitten er verschillende opties in die ik bij bestellen los heb moeten aanvinken.

maar hij is ook zeker duurder geworden zoals gecommuniceerd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:50

Oef, als ik de mijne nu samenstel (wel met suite interieur nu vanwege infotainment+) komt ik zo 4k duurder uit dan waar ik de mijne voor heb samengesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
FJP84 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Oef, als ik de mijne nu samenstel (wel met suite interieur nu vanwege infotainment+) komt ik zo 4k duurder uit dan waar ik de mijne voor heb samengesteld.
private lease is nu 200 euro per maand meer dan toen ik in februari tekende. Scheelt met dus 10k over de hele looptijd. Meerprijs km is ruim 12ct ipv 10ct. Iets met inflatie

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20

[Afbeelding]
Is dit in NL? Bij mij ziet het er nog anders uit. Lijkt erop alsof ze de hele configurator onder handen hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Sinds gister is online mode niet beschikbaar hier, zijn er meer die daar ‘last’ van hebben? Enige wat ik er echt van merk is dat ik niet op mijn mobiel kan zien hoe ver hij is met laden.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
elmoxx schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:54:
Sinds gister is online mode niet beschikbaar hier, zijn er meer die daar ‘last’ van hebben? Enige wat ik er echt van merk is dat ik niet op mijn mobiel kan zien hoe ver hij is met laden.
Dat gebeurt soms. Ik heb in bijna 7 maanden het nu 2 of 3 keer gehad. Lost zichzelf ook weer op na een aantal dagen. Je kunt zekering 19 even eruit halen. De laatste tijd is het eigenlijk heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:35
water_escape schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:30:
[...]

Ze hebben nu "pakketten" , dus het is geen kale auto meer. Je kiest bijvoorbeeld voor business version. Dan zitten er verschillende opties in die ik bij bestellen los heb moeten aanvinken.

maar hij is ook zeker duurder geworden zoals gecommuniceerd.
Wel gek, als je naar de skoda site gaat staat er vanaf 43.000, maar als je dan naar de modellen gaat is de goedkoopste 48k...

heb net voor de grap mijn auto nu geconfigureerd (in april in ontvangst genomen) en die komt nu ruim boven de 60k uit.... moet zeggen dat de waarde van mijn auto het beter doet dan mijn aandelen momenteel 8)7

Over mijn auto gesproken; ik heb nagenoeg 0 problemen... alleen merk ik dat de auto wat moeizaam opengaat via de knop op de sleutel. De elektrische achterklep gaat hiermee wel netjes open en dicht, maar de auto reageert dan slecht. Keyless entry werkt dan wel weer perfect.
Meer mensen hier last van?

[ Voor 17% gewijzigd door crimby op 17-06-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
crimby schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Wel gek, als je naar de skoda site gaat staat er vanaf 43.000, maar als je dan naar de modellen gaat is de goedkoopste 48k...

heb net voor de grap mijn auto nu geconfigureerd (in april in ontvangst genomen) en die komt nu ruim boven de 60k uit.... moet zeggen dat de waarde van mijn auto het beter doet dan mijn aandelen momenteel 8)7

Over mijn auto gesproken; ik heb nagenoeg 0 problemen... alleen merk ik dat de auto wat moeizaam opengaat via de knop op de sleutel. De elektrische achterklep gaat hiermee wel netjes open en dicht, maar de auto reageert dan slecht. Keyless entry werkt dan wel weer perfect.
Meer mensen hier last van?
Last is een groot woord, maar ik merk inderdaad dat je soms twee keer moet drukken.

En mijn twee centen, hier ook geen klachten over de auto. Eén keer gehad dat alles opnieuw opstartte terwijl ik aan het rijden was, maar verder pijnloos. Oh en draadloos laden werkt niet goed met mijn telefoon, maar dat boeit mij niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Net weer even gekeken. De oude prijzen zijn weer terug. Zie wel bij de prijslijsten dat de prijzen per 1 juli wel flink omhoog gaan. Dat waren de prijzen die gisteravond getoond werden.

Voorbeelden:
Basismodel iV60 gaat van 43690 naar 48690
Sportline iV60 gaat van 48390 naar 56090

Aangezien ik de sportline iV60 overweeg, moet ik snel beslissen. Scheelt bijna 8K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
macmellow schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Last is een groot woord, maar ik merk inderdaad dat je soms twee keer moet drukken.

En mijn twee centen, hier ook geen klachten over de auto. Eén keer gehad dat alles opnieuw opstartte terwijl ik aan het rijden was, maar verder pijnloos. Oh en draadloos laden werkt niet goed met mijn telefoon, maar dat boeit mij niet zoveel.
Ja last wil ik het ook niet noemen nee, aangezien ik vooral kessy gebruik en de achterklep wel top werkt. maar ik moet ook vaak 2 keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
miesjaa schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:27:
Net weer even gekeken. De oude prijzen zijn weer terug. Zie wel bij de prijslijsten dat de prijzen per 1 juli wel flink omhoog gaan. Dat waren de prijzen die gisteravond getoond werden.

Voorbeelden:

Aangezien ik de sportline iV60 overweeg, moet ik snel beslissen. Scheelt bijna 8K..
Dat is wel even een flink verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

crimby schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:10:
[...]

De waardes gaan nergens meer over. Ik zie gewoon Enyaqs 80 uit eind 2020 met een catalogus prijs van 52k die voor 60k als occasions (10 - 20k in km) verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Ik zie overigens dat standaard uitrusting van de verschillende varianten wel wat ruimer zijn geworden. Dat verklaart natuurlijk een deel van de stijgingen. Niet volledig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:44
miesjaa schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:27:

Voorbeelden:

Als ik heb me niet vergis worden alle komende prijsverhoging, tot moment levering, doorberekend. Dat werd me tenminste een tijdje terug door de dealer verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
Bob-B190 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:49:
[...]
private lease is nu 200 euro per maand meer dan toen ik in februari tekende. Scheelt met dus 10k over de hele looptijd. Meerprijs km is ruim 12ct ipv 10ct. Iets met inflatie
En geen subsidie meer ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is er al een concrete ETA van de nieuwe software-update voor auto's die al meer dan een jaar rijden?

Mogelijk dat dit enigszins het gevoel van een aankomende miskoop kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ManiacScum schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:21:
Is er al een concrete ETA van de nieuwe software-update voor auto's die al meer dan een jaar rijden?

Mogelijk dat dit enigszins het gevoel van een aankomende miskoop kan beïnvloeden.
Waarom aankomende miskoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
crimby schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Waarom aankomende miskoop?
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel issues gehad met een auto als deze.
Het is dat het zo fantastisch rijdt maar alles wat kan kraken, kraakt, alles wat software-matig kan storen, stoort ook werkelijk dagelijks.

Maar goed ik gooi mijn hoop op de software update, daar ligt toch nu wel de grootste uitdaging.

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacScum op 17-06-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
elmoxx schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:54:
Gisteren rond 17u had ik er even last van toen ik niet de klimatisering op afstand kon inschakelen. Later die avond werkte dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42
ManiacScum schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:21:

ME3 zal wel weer langer duren dan wij graag willen. Wat ze intussen wel goed op orde is de updates van de navigatiedatabase, 22.5 staat er nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Scorpio_King schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:04:
[...]

ME3 zal wel weer langer duren dan wij graag willen. Wat ze intussen wel goed op orde is de updates van de navigatiedatabase, 22.5 staat er nu op.
Krijg je daar een melding van? (m.a.w. is het OTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Ik heb een Skoda iv 60 en wil in de vakantie nu en dan de Grannykabel 230 v gebruiken ( normaal stopcontact). Ik vraag me af: aan zo’n kabel zit dat kastje met de controlelampjes. Kan je dat gewoon in de regen laten liggen of kan dit juist niet? Ik kan er niks over vinden.
Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
ManiacScum schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Krijg je daar een melding van? (m.a.w. is het OTA)
Nee geen melding, niets! De update gaat inderdaad OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
leenderttimmers schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:25:
Ik heb een Skoda iv 60 en wil in de vakantie nu en dan de Grannykabel 230 v gebruiken ( normaal stopcontact). Ik vraag me af: aan zo’n kabel zit dat kastje met de controlelampjes. Kan je dat gewoon in de regen laten liggen of kan dit juist niet? Ik kan er niks over vinden.
Dank alvast
Misschien is er een merk of type dat niet waterbestendig is maar zover ik weet kunnen de Granny Chargers normaal tegen de buitenlucht en regen.

Wellicht handig om informatie van de fabrikant op te zoeken of kijk even of er iets van een IP waarde op staat https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:04
YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...

Beetje jolig filmpje zoals altijd. Maar wel praktische weergave van de situatie en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Warm weer… beschikbare vermogen (na 30’ autosnelweg) niet maximaal. Nog mensen die hier last van hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzGFmvXUYqnDCybITRA9J55DbB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IT0xdIY9Ne7fd67RyMNi8Po.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
JS-Ah schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:05:
YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...

Beetje jolig filmpje zoals altijd. Maar wel praktische weergave van de situatie en verbruik.
Had het ook gezien, idd echt een ANWB filmpje maar een meerverbruik van meen ik 5Kwh per 100 km vind ik niet schrikbarend voor die keer dat je op vakantie gaat. Als je dit telt aan €0,80 per kwh laden onderweg vind ik €4 op 100 km wel erg meevallen. Denk dat de meeste benzine/dieselauto's meer kwijt zijn per 100km met de vouwwagen erachter.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

P_de_B schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Dat gebeurt soms. Ik heb in bijna 7 maanden het nu 2 of 3 keer gehad. Lost zichzelf ook weer op na een aantal dagen. Je kunt zekering 19 even eruit halen. De laatste tijd is het eigenlijk heel stabiel.
Ik had er vanaf dinsdag last van. In het begin heb ik ook een paar keer de zekering getrokken en dan doet hij het meteen weer. De dealer zei echter dat als gevolg daarvan de auto heel veel errors ging laten zien en met het verzoek om het toch niet meer te doen en even af te wachten. Dus dat heb ik de vorige keer gedaan, kostte drie dagen en toen was hij ineens weer online. Nu is het maanden goed gegaan, maar inderdaad afgelopen dinsdag ineens weg. Donderdagmiddag kwam het weer online. Dus als je de verkeersinformatie en eventueel uitlezen van de auto op afstand niet direct nodig hebt, dan is het waarschijnlijk toch beter om het rustig af te wachten.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Zojuist ook even een proefritje gemaakt in de RS. Is me goed bevallen. De stoelen zitten echt heel fijn.

De kleur (Phoenix Orange) is opzich best mooi als de zon er op staat. In de winter wordt t te denk ik, beetje hetzelfde als de Mamba Green.

Zelf hou ik m op nog op wit. Levering staat nog steeds fictief op week 42.

Voor de liefhebbers een paar foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa2izzQqzkDIPZV--c6JnTErPz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vm3b5zh1UnBp7Wdx0Nz4LC75.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLdlcm99IQOi5JV6yvPDL3Tx5KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfmtWm0nY5XEZz2Ged1raDFg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zjAViu6fZKYZpe_qKUXqoG8Q38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBh4aVWhql6ggO7OZNr1uBwq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYtQMqZGiFQ8aebiZhN7eLGW2_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02NJjbLV0Z7EcTqshjeGixtw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
mr_jows schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:52:
Zojuist ook even een proefritje gemaakt in de RS. Is me goed bevallen. De stoelen zitten echt heel fijn.

De kleur (Phoenix Orange) is opzich best mooi als de zon er op staat. In de winter wordt t te denk ik, beetje hetzelfde als de Mamba Green.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zitten er nu links andere wielen op dan rechts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
BigGreen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Scherp, zo te zien missen aan 1 kant de 'afdekplaten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
BigGreen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Nee, vroeg of ie er even af mocht. Daarna er weer opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
mr_jows schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave bak die coupe. Ik zou hem zo in het oranje doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Mkeespiet schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:40:
Ola! Hier ook een Skoda Enyaq iV 80 eigenaar. We gaan de auto goed gebruiken gezien we er vanuit Nederland naar Zuid Afrika mee gaan rijden en terug.

Een kort introductie, later meer informatie mocht dit wenselijk zijn.
Tijdens onze reis gaan we de auto en vooral de batterij monitoren en data delen op onze website (die nog vernieuwd gaat worden). Daarnaast zullen we gaan kijken wat wind (windmeter mee) en ondergrond (hoe wordt nu uitgewerkt) doet met je range.

We gaan de auto wrappen, verhogen, komen all-road banden onder en er zit al reeds een daktent op de auto. We rijden nu al z'n 7.500km met daktent en ik ben zelf erg verrast over het verbruik: ~165W/km wanneer we rond de 90km/u rijden, niet dicht achter een vrachtauto. De auto zelf gaan we opladen met zonnepanelen die we mee nemen.

Mocht je het leuk vinden meer over onze expeditie te lezen, kijk dan even op: www.4x4electric.com
Niet als reclame bedoelt, want we verkopen niets, puur informatief.
Zag jullie vanochtend (07:30) rijden op de A27 ri Almere thv Groenekan. Mooi ding en fijn dat die daktent er zo goed op zit. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij hebben afgelopen week de sportline 80 besteld. Benieuwd naar levertijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik ben op zoek naar ervaringen van mede Enyaq bezitters en het (laten) inbouwen van een dashcam (voor en achter).

Iemand?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 11:45
A3-D schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:39:
Ik ben op zoek naar ervaringen van mede Enyaq bezitters en het (laten) inbouwen van een dashcam (voor en achter).

Iemand?
Ik heb zelf een BlackVue DR750S-2ch geinstalleerd. Hiervoor heb ik een piggyback fuse gebruikt. Weten hoe ik dat aangesloten heb? Zie post jeroenribbink in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Van het installeren van de camera heb ik geen foto’s gemaakt maar de kabels heb ik allemaal net langs de rand van de bekleding aan de linkerkant er boven gedrukt. Met hulp van plastic wigjes/hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-03 07:36
Afgelopen week voor de 3e keer het ruitensproeier reservoir leeg. Wederom op een moment dat het niet goed uit kwam (raam vol muggen aan het sproeien). Heeft de Enyaq geen lampje voor bijna leeg melding of is die bij mij gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hier gisteren een eerste issue ondervonden. Ik dacht even testen of het lekker is met dak open of dat het te warm zou worden op het hoofd. Dat laatste was het geval, maar de Enyaq was het daar niet mee eens. Het dak wilde niet meer dicht….

Auto aan de kant gezet, uit gedaan en met de sleutel het dakraam kunnen sluiten…. Inmiddels reageren de sliders weer, maar enig idee waarom dit zo was? Door de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Artskeohnaj schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:14:
Afgelopen week voor de 3e keer het ruitensproeier reservoir leeg. Wederom op een moment dat het niet goed uit kwam (raam vol muggen aan het sproeien). Heeft de Enyaq geen lampje voor bijna leeg melding of is die bij mij gewoon stuk?
Bij een lampje en een iritante piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
FJP84 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Bij een lampje en een iritante piep
Bij mij laats ook, wel pas wanneer er al schuim uit kwam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
crimby schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:22:
Hier gisteren een eerste issue ondervonden. Ik dacht even testen of het lekker is met dak open of dat het te warm zou worden op het hoofd. Dat laatste was het geval, maar de Enyaq was het daar niet mee eens. Het dak wilde niet meer dicht….

Auto aan de kant gezet, uit gedaan en met de sleutel het dakraam kunnen sluiten…. Inmiddels reageren de sliders weer, maar enig idee waarom dit zo was? Door de warmte?
Heel soms werken de sliders opeens niet meer. De truc is dan het leeslampje aan te tikken… Op bepaalde manier reset dat de sliders, ze werken daarna wel weer.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
JanHenk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Heel soms werken de sliders opeens niet meer. De truc is dan het leeslampje aan te tikken… Op bepaalde manier reset dat de sliders, ze werken daarna wel weer.
Thanks, ga ik onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenDw
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik ga normaal volgende week mijn Enyaq ophalen (normaal had ik hem vrijdag moeten hebben maar zat een terugroepactie op - moest een onderdeel vervangen worden). Zaken waarop ik moet letten bij het afhalen? Eerst EV dus als er nog belangrijke tips zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door MaartenDw op 19-06-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

MaartenDw schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:37:
Ik ga normaal volgende week mijn Enyaq ophalen (normaal had ik hem vrijdag moeten hebben maar zat een terugroepactie op - moest een onderdeel vervangen worden). Zaken waarop ik moet letten bij het afhalen? Eerst EV dus als er nog belangrijke tips zijn?
Ik vond bij aflevering dat ze bv ook hadden mogen vertellen hoe je de auto laad (Hoe krijg je de stekker er in, en hoe er weer uit). Klinkt allemaal heel logisch maar toch prettig om dat van iemand te horen ipv zelf zoeken.

Verder misschien nog wel belangrijker
  • Bij ons was het onmogelijk om de 3e zone van de airco te activeren (ook als er iemand achterin zat). Als je die optie hebt: Check of die zone ook te regelen is!
  • Ik vind zelf dat de achterklep niet zo goed uitgelijnd is met de rest van de auto. Het is lang geen tesla van toen maar de lijnen lopen niet mooi door. Daar zou je zeker wat van kunnen vinden
  • Als je niet confort-plus hebt (net als wij), dan moet je ook zelf de kofferbak dichtgooien ipv op een knopje drukken. Check in dat geval hoe makkelijk dat gaat. Bij ons moet je met behoorlijk veel kracht de klep dichtgooien en dat voelt niet goed.
Maar vooral, geniet er van en reken er op dat je minimaal een uur onder de pannen bent :)

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
A3-D schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:39:

Iemand?
Hier een fitcamx laten inbouwen. Zie op FB van enyaq groep wanneer je daar ook video's etc van wilt zien. In elk geval moet je van die dashcam model c hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
roel visseren schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:38:
[...]

Hier een fitcamx laten inbouwen. Zie op FB van enyaq groep wanneer je daar ook video's etc van wilt zien. In elk geval moet je van die dashcam model c hebben..
Dat ziet er goed uit zeg! Het is DEZE voor de Enyaq zie ik.

Je zou zeggen dat het een vrij simpele montage is, maar dat is alleen de voorzijde denk ik. Waar heb je hem aangeschaft en in laten bouwen als ik vragen mag? En wat was je in het totaal kwijt?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
elmoxx schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Ik vond bij aflevering dat ze bv ook hadden mogen vertellen hoe je de auto laad (Hoe krijg je de stekker er in, en hoe er weer uit). Klinkt allemaal heel logisch maar toch prettig om dat van iemand te horen ipv zelf zoeken.

Verder misschien nog wel belangrijker
  • Ik vind zelf dat de achterklep niet zo goed uitgelijnd is met de rest van de auto. Het is lang geen tesla van toen maar de lijnen lopen niet mooi door. Daar zou je zeker wat van kunnen vinden
  • Als je niet confort-plus hebt (net als wij), dan moet je ook zelf de kofferbak dichtgooien ipv op een knopje drukken. Check in dat geval hoe makkelijk dat gaat. Bij ons moet je met behoorlijk veel kracht de klep dichtgooien en dat voelt niet goed.
Er zitten stelschroeven in de achterklep. Zijn deze misschien niet even lang? Die zou je bij kunnen stellen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
MaartenDw schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:37:
In ieder geval de app even goed koppelen. Voor de rest kreeg ik hele uitgebreide uitleg, dat was wel fijn. Check ook of de transportblokken bij de wielen weg zijn, die werden wel eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 22:43
A3-D schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:45:
[...]

Je zou zeggen dat het een vrij simpele montage is, maar dat is alleen de voorzijde denk ik. Waar heb je hem aangeschaft en in laten bouwen als ik vragen mag? En wat was je in het totaal kwijt?
En daarbij vraag ik me ook af:
  • Is hij ook in het zwart te krijgen? (Sportline heeft zwarte hemelbekleding)
  • Bestaat er een mogelijkheid om een camera naar achteren te krijgen in dezelfde stijl?
Zie geen antwoorden hierop op de website... ben er bang voor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
ZeroNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:56:
[...]

En daarbij vraag ik me ook af:
  • Is hij ook in het zwart te krijgen? (Sportline heeft zwarte hemelbekleding)
  • Bestaat er een mogelijkheid om een camera naar achteren te krijgen in dezelfde stijl?
Zie geen antwoorden hierop op de website... ben er bang voor :/
ja da camera is er ook in het zwart. kan je selecteren. achter moet je hem vastplakken aan het raam geloof ik zoals iedere webcam.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:03
Het was weer warm dit weekend... Wat ik opmerk is dat het scherm lekker heet wordt en eigenlijk niet meer goed functioneert. Nog meer mensen met deze ervaring? Wat is jullie truc om te voorkomen dat je 30 minuten niets kan doen... in beide gevallen kreeg ik nog wel de airco aan maar fijn is het niet.

ohja paar keer scherm uitzetten met power off button uiteraard geprobeerd, maar hielp niets.

[ Voor 13% gewijzigd door oeroe.b op 20-06-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
roel visseren schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:38:
[...]

Filmt hij ook bij motion detection? Of als de auto bijv een tik krijgt als hij geparkeerd staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
Check deze site ook even voor wat betreft een mooi weggewerkte dashcam:

https://www.carcam.nl/das...hd-dashcam-binnenspiegel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
mr_jows schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:51:
[...]

Filmt hij ook bij motion detection? Of als de auto bijv een tik krijgt als hij geparkeerd staat?
ja als je hem via een zekering aansluit ipv via de spiegaansluiting.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
jeroen1988! schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:49:
Check deze site ook even voor wat betreft een mooi weggewerkte dashcam:

https://www.carcam.nl/das...hd-dashcam-binnenspiegel/
ziet er uit als dezelfde maar dan duurder somehow.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel visseren
A3-D schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:45:
[...]

Klopt, de klantenservice is ook zo handig om je nog voor de zekerheid even te vragen wat voor auto etc je hebt. Het inbouwen heb ik in Almere laten doen voor 80 euro (per camera was het 40 euro). De aanschaf was 268 euro voor de voor en achtercamera. Dus 348 euro voor het hele setje. De mijne is niet aangesloten op de zekeringkast, dus doet het alleen als de auto aan staat of aan het laden is. Ik heb besteld bij de officiële website van fitcamx. De voorcamera kun je zeker zelf inbouwen; dat is niet zo heel ingewikkeld. Je moet wel een beetje durven om natuurlijk de kapjes etc achter je spiegel eraf te halen. Maar goed, ik heb dus gekozen om het allemaal te laten inbouwen.. scheelde mij klooien :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
mr_jows schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:51:
[...]

Wanneer je hem aansluit op de zekeringkast wel, anders niet. Dan alleen tijdens het laden heb je motion detection enz. Gelukkig is er nog niemand tegen de auto aangereden dus ik weet nog niet of het ook werkt wanneer er een harde tik is :-). Ik hoop het ook nooit te ontdekken overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
water_escape schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:48:
[...]

ja da camera is er ook in het zwart. kan je selecteren. achter moet je hem vastplakken aan het raam geloof ik zoals iedere webcam.
Bij mij zit hij aan de achterklep vast zoals je kunt zien op de foto. Dat is een handige plek want ergens anders kun je nog wel tegenaan stoten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7fzLeb5uXJRWdhEy1rbydVm5Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbUjVPSQPQvr5PNbVJ2NKqHe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viruskiller
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 10:14
Enkele dagen geleden eindelijk mijn IV80 kunnen gaan afhalen! Wat een leuke rijervaring. Ik ben ook aangenaam verrast van de werkelijke actieradius.

De "rijhulpsystemen" vind ik wel minder werken: het aanpassen van de snelheid op basis van de verkeersbordherkenning zit er regelmatig naast (heb ik maar uit gezet), het aanpassen van de snelheid op basis van het wegverloop na de tweede misser ook. Voor mij was het vooral bizar dat lane assist de wagen niet dynamisch in het midden van het vak kan houden (wat mijn Golf Variant uit 2018 wel kon), maar dat daarvoor de travel assist nodig is die je steeds aan moet zetten en ook direct de cruise control omvat. De melding dat je je stuur moet vasthouden lijkt me ook vele frequenter te komen ("ik heb mijn stuur toch vast") en de melding dat ik in het midden van het baanvak moet rijden ook ("dat zal toch geen centimeter van het midden zijn").

Twee openstaande problemen:
  • Bij het thuis opladen van de wagen, via een Alfen Proline (3f - 11kW) zoemen mijn andere huishoudelijke toestellen. Vergelijkbaar met het geluid van een inductiekookplaat. Dit lijken me EMC problemen te zijn. Iemand die dit probleem al gehad heeft? Zit dit in de Enyaq of in de laadpaal? Kabels en aardingen lijken me in orde, electriciteitskast is recent.
  • Disco modus in het donker: de binnen lichten beginnen te knipperen, de drukknoppen knipperen en alle schermen dimmen in/uit --> hier zal wel ergens een productiefout in een sensor zitten --> terug naar dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
@Viruskiller wat info; https://www.biind.nl/arti...oomvervuiling-veroorzaken

Zou dus door de omvormer in de auto komen. Wellicht is er een buurman/kennis met een BEV om de laadpaal uit te sluiten? Dan kun je met het issue naar de dealer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Vanavond even met deze op pad geweest, wat een power en wat een leuke wagen, zit in de verkoop bij Skoda en hadden hem ff te leen van de importeur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfshGLI4u0BhEd2XmrPPJYENVTc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7zk6KOkOMToFnYL6Fygudi3x.jpg?f=user_large

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
ronaldm3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:31:
Vanavond even met deze op pad geweest, wat een power en wat een leuke wagen, zit in de verkoop bij Skoda en hadden hem ff te leen van de importeur

[Afbeelding]
Echt een geslaagd design. Ik vind het zelf een stuk mooier dan zijn neef de Idx5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 21:18
ronaldm3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:31:

[Afbeelding]
Gezien je in de verkoop zit van Skoda; zou je aan kunnen geven hoe de verduistering ‘gordijn’ van het zonnedak door Skoda is opgelost? Ik zag in eerdere filmpjes dat hiervoor een aparte vitrage achtig geval ingeklikt moest worden….dat was echt super triest maar neem aan dat dit inmiddels elektrisch is gemaakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Gezien je in de verkoop zit van Skoda; zou je aan kunnen geven hoe de verduistering ‘gordijn’ van het zonnedak door Skoda is opgelost? Ik zag in eerdere filmpjes dat hiervoor een aparte vitrage achtig geval ingeklikt moest worden….dat was echt super triest maar neem aan dat dit inmiddels elektrisch is gemaakt oid?
Dat is dan filmpje van een prototype-model geweest o.i.d.. Mijn auto is van het eerste productiejaar en ik heb gewoon een elektrisch gordijn. Geen klachten over het panoramadak wat mij betreft, hij gaat nu regelmatig open 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
JanHenk schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Dat is dan filmpje van een prototype-model geweest o.i.d.. Mijn auto is van het eerste productiejaar en ik heb gewoon een elektrisch gordijn. Geen klachten over het panoramadak wat mij betreft, hij gaat nu regelmatig open 8)
Ik doel hier uiteraard op de Enyaq Coupe….niet de ‘gewone’ Enyaq. De Coupe heeft een glazen dak dat niet open kan maar de verduistering was nogal amateuristisch opgelost vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:39
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Ik doel hier uiteraard op de Enyaq Coupe….niet de ‘gewone’ Enyaq. De Coupe heeft een glazen dak dat niet open kan maar de verduistering was nogal amateuristisch opgelost vond ik.
Dat is nog steeds het geval. In principe geven ze aan dat het warmtewerende glas voldoende is, maar als je echt wilt verduisteren dan moet dat "amateuristische" ding erin ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Excuus, dat had ik inderdaad niet goed begrepen.

De ID.4 heeft ook een glazen dak dat niet open kan met eveneens een licht aflopende daklijn, maar ook die heeft gewoon een elektrisch gordijn. Lijkt me dat dat in een Enyaq Coupe ook wel moet kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 21-06-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Trackerfire schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Dat is nog steeds het geval. In principe geven ze aan dat het warmtewerende glas voldoende is, maar als je echt wilt verduisteren dan moet dat "amateuristische" ding erin ;)
Thanks voor de reactie….wat een flop dan wat mij betreft☹️ In zo’n dure auto kun je hier niet mee aan komen vind ik. Dacht echt dat het iets van een prototype gevalletje was ofzo. Maar anders heb je die hoofd ruimte achterin uiteraard niet meer en scheer je met je kruintje tegen het gordijn aan….uit noodzaak geboren deze creatie lijkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door Maat28 op 21-06-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Thanks voor de reactie….wat een flop dan wat mij betreft☹️ In zo’n dure auto kun je hier niet mee aan komen vind ik. Dacht echt dat het iets van een prototype gevalletje was ofzo. Maar anders heb je die hoofd ruimte achterin uiteraard niet meer en scheer je met je kruintje tegen het gordijn aan….uit noodzaak geboren deze creatie lijkt het.
Het had mooi geweest - en is idd een beetje knullig -, maar ik kan er ook niet mee zitten. Ik heb mn huidige eigenlijk altijd open en die laat meer zon door dan de Enyaq Coupe. Ik heb dan wel het Suite interieur genomen (leder) en die kan op een zonnige dag wel wat heet gaan worden ben ik bang.

Dan kan ik dat filter altijd plaatsen. Onhandig zeker, maar voor die paar keer dat de zon schijnt…..

Ik zie de toegevoegde waarde er dan ook niet echt van. Als je geen panoramadak wil, dan snap ik het. Ik wil echter juist een panorama dak, vanwege het licht in de cabine.

Sterker nog, ik ben niet voor een Q4 gegaan, omdat er geen panoramadak geleverd kon worden.

Hoe dan ook, iets zegt mij dat de facelift (als die ooit komt) wel een elektrische krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55
ManiacScum schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:36:
[...]

Ik heb werkelijk nog nooit zoveel issues gehad met een auto als deze.
Het is dat het zo fantastisch rijdt maar alles wat kan kraken, kraakt, alles wat software-matig kan storen, stoort ook werkelijk dagelijks.

Maar goed ik gooi mijn hoop op de software update, daar ligt toch nu wel de grootste uitdaging.
"Opmerkelijk" dat er zoveel verschil in kan zitten. Volgens mij had ik de mijne een week of 3 voor jouw levering en ik heb er tot op heden geen issues mee gehad. Tuurlijk, het infosysteem hangt wel eens (1x per kwartaal of zo), maar voor de rest kan ik me niets bedenken.
Enige echte irritatiepunt kwam uiteindelijk door een monteur die de kentekenplaathouder niet goed vast had gezet. Leek wel of er ergens in de auto een schroef loszat en dat trilde de hele auto door.

Deze week een beurt laten doen (33K km). Was met name beniewd naar de slijtage van de banden. Heb er 20inch onder liggen en er zat nog 5-6mm op. Valt me nog mee gezien mijn rijstijl.

Over een systeemupgrade hadden ze nog niet gehoord....typisch. Navraag was dat het dan na de zomervakantie kwam (lekker handig). Dat is trouwens voor de auto's van het eerste uur. Ben benieuwd.
Zou dan wel een OTA zijn.

En dan kunnen we het nog uitgebeid over de app gaan hebben, maar die slaat kort gezegd echt helemaal nergens op. Zelden connectie.
Ik zie het maar als iets los van de auto, want nogmaals, daar ben ik goed over te spreken

Heb al een tijdje niet meer gekeken, maar schrok toch wel van de prijzen die je nu voor een Enyaq moet betalen. Makkelijk 15% meer.
-EDIT- maak er maar 25% van. Heb een elektrische kofferbak en die kan je schijnbaar alleen op de business plus krijgen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 21-06-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
mr_jows schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Het had mooi geweest - en is idd een beetje knullig -, maar ik kan er ook niet mee zitten. Ik heb mn huidige eigenlijk altijd open en die laat meer zon door dan de Enyaq Coupe. Ik heb dan wel het Suite interieur genomen (leder) en die kan op een zonnige dag wel wat heet gaan worden ben ik bang.

Dan kan ik dat filter altijd plaatsen. Onhandig zeker, maar voor die paar keer dat de zon schijnt…..

Ik zie de toegevoegde waarde er dan ook niet echt van. Als je geen panoramadak wil, dan snap ik het. Ik wil echter juist een panorama dak, vanwege het licht in de cabine.

Sterker nog, ik ben niet voor een Q4 gegaan, omdat er geen panoramadak geleverd kon worden.

Hoe dan ook, iets zegt mij dat de facelift (als die ooit komt) wel een elektrische krijgt.
Hoi Jows, het blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk. Wat de 1 amateuristisch vindt kan de ander prima mee leven. Maar jij zou toch de Coupe in mei geleverd krijgen…..? Je zweerde destijds bij hoog en lag dat Skoda tijdig ging leveren…..of heb ik dat fout? Je hebt nu alvast geproefd aan de loze beloftes van een Skoda dealer…en ik weet het maar al te goed….dat smaakt niet naar meer🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Hoi Jows, het blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk. Wat de 1 amateuristisch vindt kan de ander prima mee leven. Maar jij zou toch de Coupe in mei geleverd krijgen…..? Je zweerde destijds bij hoog en lag dat Skoda tijdig ging leveren…..of heb ik dat fout? Je hebt nu alvast geproefd aan de loze beloftes van een Skoda dealer…en ik weet het maar al te goed….dat smaakt niet naar meer🥲
Nou, ik heb niks gezweerd volgens mij….? Alleen dat ik niet akkoord zou gaan met minder opties. Ze bouwen m dan maar als ze alles in huis hebben.

In april kreeg ik te horen dat ie richting september ging, inmiddels op week 42. Hij is iig nog niet in productie genomen, dus definitief is niks.

Ik vind t wel knullig dat ze er in maart zo zeker van waren en dat ze mij niet persoonlijk even belden voor een proefrit, maat dat was volgens hen een samenloop van omstandigheden (vakantie en iemand uit dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
mr_jows schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Nou, ik heb niks gezweerd volgens mij….? Alleen dat ik niet akkoord zou gaan met minder opties. Ze bouwen m dan maar als ze alles in huis hebben.

In april kreeg ik te horen dat ie richting september ging, inmiddels op week 42. Hij is iig nog niet in productie genomen, dus definitief is niks.

Ik vind t wel knullig dat ze er in maart zo zeker van waren en dat ze mij niet persoonlijk even belden voor een proefrit, maat dat was volgens hen een samenloop van omstandigheden (vakantie en iemand uit dienst).
Je was nogal stellig laat ik maar zeggen. Maar welkom bij de knullige dienstverlening en kul excuses van Skoda. Dit is bij Audi overigens geen steek anders heb ik inmiddels van mijn collega begrepen, die zit inmiddels op een levertijd van 16 maanden voor zijn Q4 en krijgt alleen maar zoethoudertjes van de dealer te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Zo net thuis en nog net vandaag ff een foto kunnen maken, idd zonder zonwering maar wel donkerder raam wel mooi. Zie deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPCDjLIO9HnhQRzFHkyqDJrtRks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aJCPgt7Ej0gLVvnW6pqD4OSV.jpg?f=user_large

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Tja, volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Alles duurt lang. Kunnen ze bij Skoda en Audi ook niet zoveel aan doen. Ik moet zeggen dat Oktober me nog steeds meevalt, maar of oktober gehaald wordt is een tweede.

We zien t wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Loepoog schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:25:
[...]

"Opmerkelijk" dat er zoveel verschil in kan zitten. Volgens mij had ik de mijne een week of 3 voor jouw levering en ik heb er tot op heden geen issues mee gehad. Tuurlijk, het infosysteem hangt wel eens (1x per kwartaal of zo), maar voor de rest kan ik me niets bedenken.
Enige echte irritatiepunt kwam uiteindelijk door een monteur die de kentekenplaathouder niet goed vast had gezet. Leek wel of er ergens in de auto een schroef loszat en dat trilde de hele auto door.

Deze week een beurt laten doen (33K km). Was met name beniewd naar de slijtage van de banden. Heb er 20inch onder liggen en er zat nog 5-6mm op. Valt me nog mee gezien mijn rijstijl.

Over een systeemupgrade hadden ze nog niet gehoord....typisch. Navraag was dat het dan na de zomervakantie kwam (lekker handig). Dat is trouwens voor de auto's van het eerste uur. Ben benieuwd.
Zou dan wel een OTA zijn.

En dan kunnen we het nog uitgebeid over de app gaan hebben, maar die slaat kort gezegd echt helemaal nergens op. Zelden connectie.
Ik zie het maar als iets los van de auto, want nogmaals, daar ben ik goed over te spreken

Heb al een tijdje niet meer gekeken, maar schrok toch wel van de prijzen die je nu voor een Enyaq moet betalen. Makkelijk 15% meer.
-EDIT- maak er maar 25% van. Heb een elektrische kofferbak en die kan je schijnbaar alleen op de business plus krijgen 8)7
Prijzen zijn inderdaad niet normaal geworden, ik ben ook blij als vroege rijder. Toen vele opties gekozen en als ik nu zie wat de Enyaq kost hetzelfde uitgerust......schrikken.
Verder ook zeer tevreden, nu ca.54k gereden zonder al teveel problemen. Top auto.
Maar ME3 mocht wel wat sneller komen...😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:05
Tip voor degenen die niet lang willen/kunnen wachten: als je bij de dealer een Enyaq ziet die al een kenteken heeft, dan moet hij binnen 30 dagen op naam gezet worden. Dan weet je dus dat hij de deur uit moet, op rdw.nl kun je zien hoe lang ze nog hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door dingo35 op 21-06-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

dingo35 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:14:
Tip voor degenen die niet lang willen/kunnen wachten: als je bij de dealer een Enyaq ziet die al een kenteken heeft, dan moet hij binnen 30 dagen op naam gezet worden. Dan weet je dus dat hij de deur uit moet, op rdw.nl kun je zien hoe lang ze nog hebben.
Mocht ie binnen die tijd niet verkocht worden gaat ie op eigen naam, al heel wat demos op die manier particulier verkocht :)

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
mr_jows schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:12:
Tja, volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Alles duurt lang. Kunnen ze bij Skoda en Audi ook niet zoveel aan doen. Ik moet zeggen dat Oktober me nog steeds meevalt, maar of oktober gehaald wordt is een tweede.

We zien t wel.
Langere levertijden kunnen ze niets aan doen….waar ze wel iets aan kunnen doen is gewoon goede communicatie geven (geen zoethoudertjes) en sowieso het first in first out principe hanteren bij bestellingen. De logica ontbreekt totaal. Nu mocht ik nog niet klagen met 10 maanden levertijd maar sommige hadden de wagen al 3 maanden eerder terwijl er later besteld was….tja dan maak je mij wel pissig als je daardoor net in een hogere bijtelling komt….maar ok first world problems I know. Succes met de levering en hoop voor je dat oktober lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:05
ronaldm3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Mocht ie binnen die tijd niet verkocht worden gaat ie op eigen naam, al heel wat demos op die manier particulier verkocht :)
Ja maar dan ben je niet de eerste eigenaar, koop je in feite een tweedehands auto. Is toch (iets) minder waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

dingo35 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:35:
[...]

Ja maar dan ben je niet de eerste eigenaar, koop je in feite een tweedehands auto. Is toch (iets) minder waard...
No man, huidige tekorten duren nog ff voor dat die hersteld zijn!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Maat28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Langere levertijden kunnen ze niets aan doen….waar ze wel iets aan kunnen doen is gewoon goede communicatie geven (geen zoethoudertjes) en sowieso het first in first out principe hanteren bij bestellingen. De logica ontbreekt totaal. Nu mocht ik nog niet klagen met 10 maanden levertijd maar sommige hadden de wagen al 3 maanden eerder terwijl er later besteld was….tja dan maak je mij wel pissig als je daardoor net in een hogere bijtelling komt….maar ok first world problems I know. Succes met de levering en hoop voor je dat oktober lukt.
Dan nog weet ik niet zozeer of het aan de dealers ligt. In hun systeem staat gewoon weinig info. Heb het zelf gezien. Zolang daar niks staat, kunnen ze niks zeggen. Ook oktober dus eigenlijk niet. Dus dat ze je zoethouden is vervelend.

Overigens is het bij Kia, Hyundai en andere merken net zo erg hoor. Veel dealers weten gewoon totaal niet hoe ze klanten moeten binnenhalen en hoe ze het contact moeten onderhouden. Vooral bij Kia zakte mn broek af van hun onbekwaamheid. Ik voel me echt geen koning, maar die mensen vergeten wel even dat je voor een auto van ruim 60k komt. En als je dan al wil dat klanten voor jou kiezen, geef dan net iets meer korting en inruil, zodat ze wel voor jou kiezen en de overstap naar jouw merk maken. Vooruit denken en klantenbinding is niet hun ding blijkbaar….

BMW belde me in ieder geval nog op na de proefrit, of ik nog vragen had over de auto en om wat feedback.

Ik ben het wel eens dat het ze die auto’s op basis van FIFO moeten leveren. Heb zelf geen last van bijtelling, omdat ik hem privé koop, maar ik snap dat het anderen maandelijks geld kan schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
mr_jows schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:41:
[...]

Ik ben het wel eens dat het ze die auto’s op basis van FIFO moeten leveren.
Op basis van FIFO leveren? Stel jij bestelt met wat toeters en bellen, daarna kom ik met een standaard bestelling. Door dat er voor een optie op jouw auto een onderdeeltje niet geleverd kan worden, zou die van mij later geleverd moeten worden (nadat die van jouw klaar is en geleverd kan worden)?
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.