Omgeving Den Bosch. We staan (met de auto) op de Huis & Enegie beurs in Den Bosch komende 3 dagen.water_escape schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:11:
[...]
Wat leuk. dat had ik gelezen en hier gepost idd. Goed als jullie hier zelf ook zien. Skoda of niet, hoe dan ook leuk om te volgen
. En jullie zijn van Roermond?
Een dealer in Apeldoorn gaf aan dat nu bestellen verwachte levertijd januari/februari 2023 is. Leek mij wat optimistisch maar wel interessant, Gaat waarschijnlijk een 80 sportline worden met wat leuke opties (via athlon bestellen overigens, zakelijke lease)
[ Voor 10% gewijzigd door BertP op 10-06-2022 13:10 ]
Bij dezelfde dealer heb ik in februari een IV 60 besteld en deze lijkt begin augustus geleverd te worden... het kan dus welBertP schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:05:
Een dealer in Apeldoorn gaf aan dat nu bestellen verwachte levertijd januari/februari 2023 is. Leek mij wat optimistisch maar wel interessant, Gaat waarschijnlijk een 80 sportline worden met wat leuke opties (via athlon bestellen overigens, zakelijke lease)
De auto en oplossingen zagen er op de FullyCharged afgelopen maand al imposant uitMkeespiet schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:45:
[...]
Leuk om te horen dat we al langs zijn gekomen!
Over het laden daar later meer over! Eind deze maand gaan we testen, maar de oplossing ziet er op papier goed uit!

Vandaag de Enyaq opgehaald!!
Direct de letters van de klep gehaald en SKODA in het zwart aangebracht. Ook het logo op de motorkap in het zwart aangebracht.
Volgende week nog de grill en de vinnen zwart laten wrappen
Heb perongeluk 2 logo's voor de prijs van 1 gekregen dus mocht iemand interesse hebben... PB-tje graag voor een vriendenprijsje...
.
:strip_exif()/f/image/Bse4YjcBGr7V6GGaRIdG1vJM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZxXC6ABLL7xhGXqpKC4e0lw.jpg?f=fotoalbum_large)
Direct de letters van de klep gehaald en SKODA in het zwart aangebracht. Ook het logo op de motorkap in het zwart aangebracht.
Heb perongeluk 2 logo's voor de prijs van 1 gekregen dus mocht iemand interesse hebben... PB-tje graag voor een vriendenprijsje...

.
:strip_exif()/f/image/Bse4YjcBGr7V6GGaRIdG1vJM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZxXC6ABLL7xhGXqpKC4e0lw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dkSTixSbfOW6wMD4xgcEoVqz.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die me kan helpen/tips geven voor het oplossing van mijn 'probleem'? Zoals je in de onderstaande afbeeldingen ziet, heb ik Tronity werkend, welke in overeenstemming is met de Skoda app (en de gegevens in de auto). Echter de ABRP-app geeft niet de juiste waarde aan (45% i.p.v. 67%). Ik heb inmiddels van alles geprobeerd zoals apps opnieuw installeren (en dus ook opnieuw inloggen in de 3 apps) en connectie vanuit ABRP naar Tronity verwijderd en opnieuw ingesteld, maar krijg niet de juiste SOC in ABRP. Voor de zekerheid ook nog een keer Premium 'besteld', maar zoals bekend is dat niet nodig voor alleen de SOC te verkrijgen.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
/f/image/4pZYzXSKKv56ZX7P3xGXANIL.png?f=fotoalbum_large)
Goede tip, gisteren besteld, vandaag in huis.markiep schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:58:
De dakdragers zijn weer in de aanbieding in de Skoda-shop... vorig jaar ook rond deze tijd. Mocht je op zoek zijn, doe er je voordeel mee, mooie prijs (prijs mooier dan de dakdragers zeg maar)
MAAR: Heeft iemand al een handige manier gevonden om die rubber strips op hun plaats te krijgen? Er in rijgen, smeren met afwasmiddel, lukt niet, te stug/te lange afstand. En over de gehele lengte erin drukken werkt ook niet....
EDIT: over de lengte dubbel vouwen en met botte kracht erin frotten, dan zit hij er slechts licht beschadigd in.
Niet echt een dealer-product waardig...
[ Voor 11% gewijzigd door dingo35 op 10-06-2022 17:07 ]
Zondag vroeg gaan we de rit naar Barcelona (in twee etappes) maken!
ABRP biedt 3 routes aan: over Parijs en Clermont Ferrand of via Brussel dan wel Luxemburg via Lyon. Heeft iemand adviezen of voorkeur voor de keuze? Beetje mooie route is ook wel leuk!
ABRP biedt 3 routes aan: over Parijs en Clermont Ferrand of via Brussel dan wel Luxemburg via Lyon. Heeft iemand adviezen of voorkeur voor de keuze? Beetje mooie route is ook wel leuk!
Leuk, ben erg benieuwd. Deze staat bij ons ook op de planning voor de zomer in augustus, maar dan naar Pineda de Mar. Ook in 2x geknipt, heb de route al in 4 delen in ARBP staan voor de heen en terugreis.Mpaj schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:53:
Zondag vroeg gaan we de rit naar Barcelona (in twee etappes) maken!
Geef zelf de voorkeur om over Luxemburg te rijden, overnachten in Macron net boven Lyon (847km). Vooral het eerste deel vind ik mooier over Luxemburg.
Voor laadtips in/rond Barcelona hou ik me aanbevolen, volgens mij ga je in Spanje een paar jaar terug in de tijd wat betreft laad infra!
Alvast een fijne vakantie, hoor graag je ervaring.
Gave bak. PB voor het logo.jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:46:
Heb perongeluk 2 logo's voor de prijs van 1 gekregen dus mocht iemand interesse hebben... PB-tje graag voor een vriendenprijsje...![]()
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even uit nieuwsgierigheid. Is er iemand die een foto heeft van de koplampen in het donker?
Ben een benieuwd naar de lichtopbrengst
Geen foto, maar kan je zeggen dat die niet tegenvalt met de Matrix Led koplampen.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
YouTube: Skoda Enyaq adaptive headlights testMastehose schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:00:
Even uit nieuwsgierigheid. Is er iemand die een foto heeft van de koplampen in het donker?
Excuses, het ging mij om de standaard verlichting.
In tronity bij instellingen je verbinding met de auto op pauze zetten en daarna weer starten. Dan komt de status weer goed te staan als ik het goed heb.Pappabakker9045 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:32:
Iemand die me kan helpen/tips geven voor het oplossing van mijn 'probleem'? Zoals je in de onderstaande afbeeldingen ziet, heb ik Tronity werkend, welke in overeenstemming is met de Skoda app (en de gegevens in de auto). Echter de ABRP-app geeft niet de juiste waarde aan (45% i.p.v. 67%). Ik heb inmiddels van alles geprobeerd zoals apps opnieuw installeren (en dus ook opnieuw inloggen in de 3 apps) en connectie vanuit ABRP naar Tronity verwijderd en opnieuw ingesteld, maar krijg niet de juiste SOC in ABRP. Voor de zekerheid ook nog een keer Premium 'besteld', maar zoals bekend is dat niet nodig voor alleen de SOC te verkrijgen.
Iemand nog tips?
[Afbeelding]
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ik had net een bizar probleem. Tijdens het rijden viel alles uit, snelheidsmeters, km teller, accucapaciteit, totaal km’s, alle veiligheidssystemen, parkeersensoren enz. Ook het wagen menu doet niets meer.
Deze melding kwam in beeld. Mobiliteitsservice belt me zo terug om te komen kijken, TD gebeld maar die vinden het onverantwoord om zelf naar de dealer te rijden.
Deze melding kwam in beeld. Mobiliteitsservice belt me zo terug om te komen kijken, TD gebeld maar die vinden het onverantwoord om zelf naar de dealer te rijden.
:strip_exif()/f/image/E9r8E4txDs6yelewTppVzQlz.jpg?f=fotoalbum_large)
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Heb ik ook één keer gehad op de snelweg. Parkeerplaats opgezocht en Skoda technische dienst gebeld. Konden niks zinnigs zeggen. Mannetje sturen zou zeker een uur duren.ervh schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:23:
Ik had net een bizar probleem. Tijdens het rijden viel alles uit, snelheidsmeters, km teller, accucapaciteit, totaal km’s, alle veiligheidssystemen, parkeersensoren enz. Ook het wagen menu doet niets meer.
Ik heb de gok gewaagd en ben naar huis gereden, nog een goed half uur. Het is raar rijden zonder display, want je ziet ook geen snelheid. Maar Apple Carplay deed het wel gewoon, dus TomTom ook. En Lane Assist bleef ook werken.
Thuis een kwartier gewacht, auto op slot en sleutel ver genoeg weg. Auto resette vanzelf. Daarna nooit meer gehad.
Mobiliteitsservice is net geweest. Auto geeft nu geen storing meer want bij een “busrus” doet ie een soort software reset. Volgens de monteur start dat proces na een half uurtje dus de storing was ook niet meer zichtbaar.
Maar bij het uitlezen met OBD kwamen er tientallen actieve storingen in beeld. Morgen naar de dealer.
Als ik er mee door zou rijden omdat de storing nu weg is en zou die later toch terug komen dan vervalt de garantie vanuit de mobiliteitsservice; volgens de servicemonteur.
Maar bij het uitlezen met OBD kwamen er tientallen actieve storingen in beeld. Morgen naar de dealer.
Als ik er mee door zou rijden omdat de storing nu weg is en zou die later toch terug komen dan vervalt de garantie vanuit de mobiliteitsservice; volgens de servicemonteur.
Bedankt voor de tip. Dit had ik al eerder gedaan, maar nu toch nog een keer. Helaas zonder resultaat. Heb ook de login met de auto in datzelfde scherm nog een keer geüpdate. De data komt wel naar Tronity, maar om één of andere reden kan ABRP die data niet goed ophalen. Zou de fout/probleem bij ABRP of bij Tronity liggen? Wil nl. bij een van die partijen de vraag bij hun support stellen. Of iemand moet nog een heldere ingeving hebben...😘ervh schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:21:
[...]
In tronity bij instellingen je verbinding met de auto op pauze zetten en daarna weer starten. Dan komt de status weer goed te staan als ik het goed heb.
Update: Het op pauze zetten en weer herstarten van Tronity was toch de oplossing. Het bleek nl. dat ik 2 accounts had, waardoor er werd verwezen naar de verkeerde (die dus gefreezed stond). Helemaal blij. Bedankt @ervh, je hebt me toch de goede richting op gestuurd💪👍
[ Voor 16% gewijzigd door Pappabakker9045 op 11-06-2022 08:37 . Reden: Toch anders als eerst vermeld in mijn reactie ]
Dank voor je tips! Overnachten nu bij Ibis Montélimar Nord. Die hebben 25 Tesla Superchargers op de parkeerplaats, dus durf ik wel met 10% aan te komen. Betekent 4 tussentijdse laad-/flesje-/verschoon-/speelstops. (Elektrisch rijden is wat dat betreft top met kleine kinderen)Pimmr schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:57:
[...]
Alvast een fijne vakantie, hoor graag je ervaring.
Tweede dag lekker rustig de laatste etappes. In Barcelona een plek op een parkeerplaats reserveren die ook een paar laadpalen heeft (Wellington Zoo), maar eerst even checken in chargemap.
Heb je wel gekeken of deze Tesla Supercharger ook voor Non Tesla is?Mpaj schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:15:
[...]
Dank voor je tips! Overnachten nu bij Ibis Montélimar Nord. Die hebben 25 Tesla Superchargers op de parkeerplaats, dus durf ik wel met 10% aan te komen. Betekent 4 tussentijdse laad-/flesje-/verschoon-/speelstops. (Elektrisch rijden is wat dat betreft top met kleine kinderen)
Tweede dag lekker rustig de laatste etappes. In Barcelona een plek op een parkeerplaats reserveren die ook een paar laadpalen heeft (Wellington Zoo), maar eerst even checken in chargemap.
Volgens mij zijn nog niet alles Superschargers opengesteld in Frankrijk.
Na jouw bericht ook maar even aan de slag gegaan met de strips. Erin rijgen kan je vergeten inderdaad.dingo35 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:31:
[...]
Goede tip, gisteren besteld, vandaag in huis.
MAAR: Heeft iemand al een handige manier gevonden om die rubber strips op hun plaats te krijgen? Er in rijgen, smeren met afwasmiddel, lukt niet, te stug/te lange afstand. En over de gehele lengte erin drukken werkt ook niet....
EDIT: over de lengte dubbel vouwen en met botte kracht erin frotten, dan zit hij er slechts licht beschadigd in.
Niet echt een dealer-product waardig...
In plaats van dubbelvouwen ben ik aan de rechterkant begonnen met de strip er een stukje in te drukken en vervolgens afwisselend de linkerkant naar boven en beneden te buigen, en met de rechter duim aan de tegenovergestelde kant van de linkerduim de strip erin drukken. Dit ging eigenlijk prima, zat er met 5 min in zonder beschadiging.
Maar helemaal eens met je, dit kan je zo niet afsturen. Die had er gewoon in moeten zitten.
![]() | ![]() | ![]() |
Dit heb ik al vaker gehad daarna werkt het weer is probleem met computers.ervh schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:23:
Deze melding kwam in beeld. Mobiliteitsservice belt me zo terug om te komen kijken, TD gebeld maar die vinden het onverantwoord om zelf naar de dealer te rijden.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/r8pPEY6Jr9MaH4vO04is1MXo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aaeL5pE0wWfQOBV6CZai5Fb6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Iru9CSgGiXIRrII2dQwooM29.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vy0zNySBDRNLz11tQzkAgOXh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door mibkiller op 11-06-2022 12:12 ]
Goede opmerking! Maar deze is wel opengesteld 👌hilbert_nl schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Heb je we gekeken of deze Tesla Supercharger ook voor Non Tesla is?
Ben ik inderdaad voor de zekerheid even nagegaan! Deze doen inderdaad mee. Thanks voor het meedenken!hilbert_nl schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Heb je we gekeken of deze Tesla Supercharger ook voor Non Tesla is?
Spanje wordt even wat lastiger ben ik bang. Een Electromaps tag was misschien nog wel nuttig geweest.
Je kunt, tenminste zo is het bij vergelijkbare Thule drager, hulpstukken in schuiven. Het rubber zou je dan op maat kunnen snijden, vandaar dat het er niet in zit?Pimmr schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Na jouw bericht ook maar even aan de slag gegaan met de strips. Erin rijgen kan je vergeten inderdaad.
In plaats van dubbelvouwen ben ik aan de rechterkant begonnen met de strip er een stukje in te drukken en vervolgens afwisselend de linkerkant naar boven en beneden te buigen, en met de rechter duim aan de tegenovergestelde kant van de linkerduim de strip erin drukken. Dit ging eigenlijk prima, zat er met 5 min in zonder beschadiging.
Maar helemaal eens met je, dit kan je zo niet afsturen. Die had er gewoon in moeten zitten.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ok, dat wist ik niet. Dan begrijp ik het. Maar alsnog vrij lastig erin te krijgen!newtastyland schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:17:
[...]
Je kunt, tenminste zo is het bij vergelijkbare Thule drager, hulpstukken in schuiven. Het rubber zou je dan op maat kunnen snijden, vandaar dat het niet in zit?
Vandaag abrp premium getest met Android auto, maar het geluid van de stembegeleiding komt niet door. Alles staat aan in de app. In de betaperiode werkte dit wel. Iemand tips?
jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:46:
Heb perongeluk 2 logo's voor de prijs van 1 gekregen dus mocht iemand interesse hebben... PB-tje graag voor een vriendenprijsje...![]()
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/HmWnRy4rVrvR3tfniPtqKWFH.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je nog willen weten hoe de grill, zwarte sportline vinnen en zwarte kappen erbij staan. Zelfde kleur auto.
Even gegoogled. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden en aangepast. Ik heb een Samsung telefoon en de standaard engine voor tekst naar spraak was na een update ingesteld op Samsung, maar deze moet (volgens het ABRP forum) op Google staan.FJP84 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:37:
Vandaag abrp premium getest met Android auto, maar het geluid van de stembegeleiding komt niet door. Alles staat aan in de app. In de betaperiode werkte dit wel. Iemand tips?
Volgende week weer testen.
ABRP Navigatie heeft wel wat eigenaardigheden. Opeens geeft het aan dat ik over 5km een afslag moet nemen terwijl ik eerst nog een splitsing tegemoet ga. Ik moest goed op de kaart kijken welke kant ik op moest en het is dat ik de route zelf wist wat het moest zijn. Op onbekend terrein minder relaxed denk ik zo.
Mensen mensen heb inmiddels 21 berichten haha. Hij is al verkocht!jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:46:
Yeah nice!!!RoLinn schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:47:
[...]
Mocht je nog willen weten hoe de grill, zwarte sportline vinnen en zwarte kappen erbij staan. Zelfde kleur auto.
21 mensen die de weg naar Aliexpress nog niet gevonden hebben?jeroen1988! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:32:
[...]
Mensen mensen heb inmiddels 21 berichten haha. Hij is al verkocht!
Dat is maar goed ook want die ongelovelijke goedkope troep moet je niet op je bolide willen hebbenWootism schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:31:
[...]
21 mensen die de weg naar Aliexpress nog niet gevonden hebben?

21 Hollanders,Wootism schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:31:
[...]
21 mensen die de weg naar Aliexpress nog niet gevonden hebben?
Ik zou het doen!
Hi allemaal,
Gedoe met Android auto, hij vindt de telefoon, gaat connecten, telefoon geeft daar ook melding van en past, helaas kon uw mobiele apparaat niet worden verbonden...
En dat met twee telefoons. Iemand enig idee?!
Gedoe met Android auto, hij vindt de telefoon, gaat connecten, telefoon geeft daar ook melding van en past, helaas kon uw mobiele apparaat niet worden verbonden...
mixing a drink and music
Reset van multimedia systeem al geprobeerd?Boefmans schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:30:
Hi allemaal,
Aan/uit knop van het systeem 10 sec vasthouden
Heb dit zelf regelmatig eigenlijk. Misschien wel 1 op de 3 keer. Even inpluggen en uitpluggen (bekabeld verbonden) helpt bij mij vrijwel altijd.Boefmans schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:30:
Hi allemaal,
Met kabel? Ik trek tijdens het connected de kabel eruit. Dan krijg ik ook de melding kan niet connecten. Dan kabel er in een voila het werkt. Het is wel omslachtig doordat ik weer ga kijken of draadloos Android auto goed werkt maar daar is mijn budget Samsung net te traag voor denk ikBoefmans schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:30:
Hi allemaal,
Geen ervaring met dakdragers maar. Rubber ligt insmeren met wasbenziene en het glijdt heel makkelijk. De wasbenzine vervliegt heel snel. Fietenmakers gebruiken deze truc ook om rubberen handgrepen te monteren.Pimmr schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Ok, dat wist ik niet. Dan begrijp ik het. Maar alsnog vrij lastig erin te krijgen!
Ja, maar een handvat is geen 150 cm. Geloof me, niet te doen!mestief schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Geen ervaring met dakdragers maar. Rubber ligt insmeren met wasbenziene en het glijdt heel makkelijk. De wasbenzine vervliegt heel snel. Fietenmakers gebruiken deze truc ook om rubberen handgrepen te monteren.
Ik vind de Enyaq iV toch wel een van de mooiere EV’s in zijn segment momenteel maar voor een particuliere aankoop is 2 jaar garantie toch wel extreem karig en zorgt er ook zeker voor dat dit ‘m niet gaat worden. Ik las dat VW met de iD modellen naar de 4 jaar gaat, iemand hier iets van gelezen over Skoda en elektrisch?
De Configurator van de Enyaq is op de Belgische site tijdelijk verdwenen.Blijkbaar aanpassingen op komst aan de configs ervan (volgens de dealer waar ik een afspraak had gemaakt vandaag voor een offerte).
Op de Nederlands of Franse site kan je wel nog steeds een config maken voor de Enyaq, dus zo'n drastische aanpassingen zullen er wel niet zijn vermoed ik
Op de Nederlands of Franse site kan je wel nog steeds een config maken voor de Enyaq, dus zo'n drastische aanpassingen zullen er wel niet zijn vermoed ik
Over welke garanties heb je het dan? Want de garantie termijnen per onderdelen verschillen.J-M-T schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:28:
Ik vind de Enyaq iV toch wel een van de mooiere EV’s in zijn segment momenteel maar voor een particuliere aankoop is 2 jaar garantie toch wel extreem karig en zorgt er ook zeker voor dat dit ‘m niet gaat worden. Ik las dat VW met de iD modellen naar de 4 jaar gaat, iemand hier iets van gelezen over Skoda en elektrisch?
2 jaar garantie op het geheel
3 jaar lakgarantie
8 jaar garantie op de batterij (of 160.000km)
12 jaar op carrosserie
Het eerder genoemde resetten (de 10sec) werkte uiteindelijk.FJP84 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:20:
[...]
Met kabel? Ik trek tijdens het connected de kabel eruit. Dan krijg ik ook de melding kan niet connecten. Dan kabel er in een voila het werkt. Het is wel omslachtig doordat ik weer ga kijken of draadloos Android auto goed werkt maar daar is mijn budget Samsung net te traag voor denk ik
Ik heb hem niet bekabeld aangelsoten (wist niet eens dat dat kon? ding zit vaak wel aan een laadkabeltje, is dat 'dezelfde' ingang?
mixing a drink and music
Ja, en dat zou ik echt adviseren. Bekabeld werkt bij mij een stuk stabieler.Boefmans schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Ik heb hem niet bekabeld aangelsoten (wist niet eens dat dat kon? ding zit vaak wel aan een laadkabeltje, is dat 'dezelfde' ingang?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik heb zo'n zakje met bagagenetten bij mijn Enyaq gekregen. Heel leuk idee maar als je de grote vastzet kan de variabele klep niet meer open waardoor je niet bij de laadkabel kan. Lekker handig.
Ik gebruik ze langs de wanden om bagage vast te zetten. Niet er overheen.macmellow schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:39:
Ik heb zo'n zakje met bagagenetten bij mijn Enyaq gekregen. Heel leuk idee maar als je de grote vastzet kan de variabele klep niet meer open waardoor je niet bij de laadkabel kan. Lekker handig.
Sowieso als je koffer vol is kom je moeilijk bij die ruimte.
Ik heb nooit problemen om draadloos de connectie te behouden. Samsung S21. Initiële startup ongeveer 30sec. De keren daarna, even boodschap doen en weer instappen, binnen 10sec.P_de_B schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Ja, en dat zou ik echt adviseren. Bekabeld werkt bij mij een stuk stabieler.
Alleen als ik samen met m'n vrouw in de auto zit dan wil hij wel eens switchen. Dus dan gooi ik 1 daarvan even uit in AA.
Die op het geheel inderdaad.Senaxx schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:01:
[...]
Over welke garanties heb je het dan? Want de garantie termijnen per onderdelen verschillen.
2 jaar garantie op het geheel
3 jaar lakgarantie
8 jaar garantie op de batterij (of 160.000km)
12 jaar op carrosserie
Nu bij Girona bijladen zodat ik met 70% in Barcelona aankom.Pimmr schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:57:
[...]
Leuk, ben erg benieuwd. Deze staat bij ons ook op de planning voor de zomer in augustus [...] hoor graag je ervaring.
De uitgebreide verslagen die geschreven zijn kosten meer moeite dan het laden in Frankrijk zelf. De route Soleil is tegenwoordig voorzien van (zeer) uitgebreide haltes met praktisch overal Ionity of fastned. Elke 2 uur even een laadpauze en ik trek m gewoon lekker naar de 100%. Perfect voor een flesje voor de kleine en de concentratie oog van de oudste + een beetje benen strekken voor ons.
Overnacht bij een karige Ibis in Montelimar, maar wel met ca 20 opengestelde Tesla superchargers. Was alweer vol na het uitladen en inchecken. Bij 100% gaat ie een idle charge rekenen, maar ik gok dat ie daarom maar tot 99% ging.
Wat opvalt is dat in onze ogen de laadinfrastructuur een woestijn en achtergesteld lijkt. Maar als je ziet dat alle laadstations nagenoeg leeg waren, op een enkele Nederlander of Duitser na, loot het heel erg voor op de Franse ev markt. Echt nergens hoeven wachten: we waren regelmatig de enige met ca. 7-10 laders per halte.
Spanje ben ik ietsje huiveriger voor, maar buiten Barcelona en op gezette afstanden zit Oinity. Tesla zou hier ook opengesteld zijn, maar die kom ik nog niet tegen in de Tesla app. Voor de zekerheid wordt er toch een Electrmapas laadtag bezorgd op ons vakantieadres vandeweek.
Toch wel om te huilen eigenlijk. VW T-roc, Seat Leon en Skoda Octavia gehad. Allemaal eigenlijk wel de nodige rare problemen met de boordcomputer gehad, volledig uitvallen van alles e.d.
Echt heul slecht om te zien dat dit nu dus nog steeds niet voor elkaar is bij VAG auto's...
Echt heul slecht om te zien dat dit nu dus nog steeds niet voor elkaar is bij VAG auto's...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik vermoed dat dit ook gewoon zo zal blijven tot heel de software door Android Auto of Apple Carplay kan overgenomen worden.Damian schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:49:
Toch wel om te huilen eigenlijk. VW T-roc, Seat Leon en Skoda Octavia gehad. Allemaal eigenlijk wel de nodige rare problemen met de boordcomputer gehad, volledig uitvallen van alles e.d.
De technologische evolutie gaat volgens mij harder dan de software teams van VAG aankunnen.
Andere merken kunnen het wel aan hoorthis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:33:
[...]
Ik vermoed dat dit ook gewoon zo zal blijven tot heel de software door Android Auto of Apple Carplay kan overgenomen worden.
De technologische evolutie gaat volgens mij harder dan de software teams van VAG aankunnen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zoals?
Bij elk EV merk hoor ik wel miserie, Skoda (of VAG) is hier zeker niet alleen in.
Ik krijg wel de indruk dat het bij Skoda en VW wat erger is, maar dat is misschien omdat ik zelf een Enyaq in de bestelling heb staan en er dus meer op focus.
Ja tot gisteren ging het hier ook altijd probleemloos (en dat na 22.000 km met eignelijk altijd connectie, waze, telefoon, spotifu etc.). Ik zal wel even kijken of dat kebeltje iig wel kan, zeker voor vakantie enzo wel prettigRoLinn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Ik heb nooit problemen om draadloos de connectie te behouden. Samsung S21. Initiële startup ongeveer 30sec. De keren daarna, even boodschap doen en weer instappen, binnen 10sec.
Alleen als ik samen met m'n vrouw in de auto zit dan wil hij wel eens switchen. Dus dan gooi ik 1 daarvan even uit in AA.
mixing a drink and music
Voor degene die nog hoop hebben op fatsoenlijke software, lees dit artikel maar eensthis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:40:
[...]
Zoals?
Bij elk EV merk hoor ik wel miserie, Skoda (of VAG) is hier zeker niet alleen in.
Ik krijg wel de indruk dat het bij Skoda en VW wat erger is, maar dat is misschien omdat ik zelf een Enyaq in de bestelling heb staan en er dus meer op focus.

https://nachrichten.hande...028399664?xing_share=news
Oh jee. Heb net een nieuwe lease gekozen.
Gaat nog leuk worden. 🤔🥴
Gaat nog leuk worden. 🤔🥴
Goed om te lezen van je positieve ervaring in Frankrijk. Denk wel dat het anders zal zijn tijdens de zomervakantie, de meesten zullen tijdens die 2 maanden van het jaar beoordelen hoe het bevalt als de drukte zomaar 10x toeneemt. Niet heel eerlijk misschien maar wel de realiteitMpaj schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Nu bij Girona bijladen zodat ik met 70% in Barcelona aankom.
De uitgebreide verslagen die geschreven zijn kosten meer moeite dan het laden in Frankrijk zelf. De route Soleil is tegenwoordig voorzien van (zeer) uitgebreide haltes met praktisch overal Ionity of fastned. Elke 2 uur even een laadpauze en ik trek m gewoon lekker naar de 100%. Perfect voor een flesje voor de kleine en de concentratie oog van de oudste + een beetje benen strekken voor ons.
Overnacht bij een karige Ibis in Montelimar, maar wel met ca 20 opengestelde Tesla superchargers. Was alweer vol na het uitladen en inchecken. Bij 100% gaat ie een idle charge rekenen, maar ik gok dat ie daarom maar tot 99% ging.
Wat opvalt is dat in onze ogen de laadinfrastructuur een woestijn en achtergesteld lijkt. Maar als je ziet dat alle laadstations nagenoeg leeg waren, op een enkele Nederlander of Duitser na, loot het heel erg voor op de Franse ev markt. Echt nergens hoeven wachten: we waren regelmatig de enige met ca. 7-10 laders per halte.
Spanje ben ik ietsje huiveriger voor, maar buiten Barcelona en op gezette afstanden zit Oinity. Tesla zou hier ook opengesteld zijn, maar die kom ik nog niet tegen in de Tesla app. Voor de zekerheid wordt er toch een Electrmapas laadtag bezorgd op ons vakantieadres vandeweek.
Waar koop ik een niet-aliexpress versie van het logo, en is dat eenvoudig zelf te vervangen? Vind het wel veel mooier dan hoe ik het nu heb met verder alles mooi sportline zwart.jeroen1988! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:32:
[...]
Mensen mensen heb inmiddels 21 berichten haha. Hij is al verkocht!
https://www.google.com/search?q=skoda+enyaq+emblemJustTrying schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Waar koop ik een niet-aliexpress versie van het logo, en is dat eenvoudig zelf te vervangen? Vind het wel veel mooier dan hoe ik het nu heb met verder alles mooi sportline zwart.
https://www.google.com/search?q=skoda+enyaq+logo
https://www.google.com/search?q=skoda+enyaq+badge
...
b.v.:
http://skoda-acc.com/inde...rch&search=enyaq%20emblem
http://www.kopacek.com/de/Skoda/ENYAQ/Emblems/
https://www.vagshop.nl/in...a++Enyaq&description=true
https://www.vagshop.nl/in...a++Enyaq&description=true
https://www.k-electronic-...torhaube-Front-vorne.html
https://www.k-electronic-...torhaube-Front-vorne.html
https://www.skoda-tuning....chriftzug/logo-enyaq.html
[ Voor 7% gewijzigd door p.d.s.mane op 14-06-2022 01:41 ]
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Stuur je straks wel even een bp-tje met wat foto's etc.JustTrying schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Waar koop ik een niet-aliexpress versie van het logo, en is dat eenvoudig zelf te vervangen? Vind het wel veel mooier dan hoe ik het nu heb met verder alles mooi sportline zwart.
Ah, daar heb ik een paar weken geleden opgeladen en wat gegeten. Mooie plek voor een slaap- laad combi of eet- laad combiMpaj schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:15:
[...]
Dank voor je tips! Overnachten nu bij Ibis Montélimar Nord. Die hebben 25 Tesla Superchargers op de parkeerplaats, dus durf ik wel met 10% aan te komen. .....
Wij zijn met onze Skoda Enyaq 80 in Toscane (Vada) in Italië op vakantie. Met de Powerpass laadpas kun je hier zeer goed terecht. Helaas laad onze auto niet meer AC, bij elk willekeurig laadpaal geeft het beeldscherm een rode laadpaal in het menu laden. Heeft iemand dat ook wel eens gehad, en heeft iemand een tip wat ik evt nog kan doen qua oplossing? Snelweg gaat gelukkig wel goed.
Andere laadkabel geprobeerd?hitgew schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:37:
Wij zijn met onze Skoda Enyaq 80 in Toscane (Vada) in Italië op vakantie. Met de Powerpass laadpas kun je hier zeer goed terecht. Helaas laad onze auto niet meer AC, bij elk willekeurig laadpaal geeft het beeldscherm een rode laadpaal in het menu laden. Heeft iemand dat ook wel eens gehad, en heeft iemand een tip wat ik evt nog kan doen qua oplossing? Snelweg gaat gelukkig wel goed.
Theoretisch kan een draadbreuk er voor zorgen dat de communicatie niet meer werkt tussen auto en laadpaal.
Als ik thuis mijn auto inplug, maar de sessie nog niet autoriseer met de laadpas is de laadpaal ook altijd 'rood' in de auto. Weet je zeker dat je laadpas wel goed werkt? EN zit je stekker wel goed aangedrukt?hitgew schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:37:
Wanneer het wat meer bergop en bergaf gaat: verlies je dan soms een beetje beschikbaar vermogen (= gele balkje)? Of ben ik enige die hier last van heeft na meerdere uren rijden en snelladen...Mpaj schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Nu bij Girona bijladen zodat ik met 70% in Barcelona aankom.
Ik laad voornamelijk thuis, maar doe even een gokje:hitgew schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:37:
Bij DC steek je eerst de stekker in en activeer je de sessie. Bij AC is het net andersom.
Kan dit het zijn?
The best is yet to come
Ook bij AC sluit ik eerst de kabels aan hou dan de pas voor de lezer..Dean Martin schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:02:
[...]
Ik laad voornamelijk thuis, maar doe even een gokje:
Bij DC steek je eerst de stekker in en activeer je de sessie. Bij AC is het net andersom.
Kan dit het zijn?
Okay, ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd, maar de handleiding van mijn thuislader zegt andersom, vandaar. Zoals gezegd, een gokje of dat het zou kunnen oplossen8y-one schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:46:
[...]
Ook bij AC sluit ik eerst de kabels aan hou dan de pas voor de lezer..
The best is yet to come
Nieuwe prijzen bij aflopen van Powerpass
Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Elli support team.
Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u een overzicht wilt van de abonnementen en de laadtarieven ervan.
U kunt kiezen uit 3 tarieven:
'Charge Free' zonder maandelijkse vergoeding (AC 0,55 EUR/kWh, DC 0,76 EUR/kWh, Ionity 0,79 EUR/kWh)
'Simply Charge' voor 4,99 euro per maand opladen (AC 0,39 EUR/kWh, DC 0,49 EUR/kWh, Ionity 0,79 EUR/kWh)
'Charge Faster' voor 12,99 EUR per maand (AC 0,35 EUR/kWh, DC 0,45 EUR/kWh Ionity 0,35/kWh)
Voor alle bovenstaande tarieven zijn blokkeringskosten merkbaar. Voor AC-laden betaal je 0,05 euro per minuut na 180 minuten opladen (niet tussen 21:00 en 09:00 uur).
Na de 90 minuten betaalt u 0,15 euro per minuut voor DC-laden.
We hopen dat wij uw verzoek voldoende hebben kunnen verduidelijken.
Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.
Informeer de support medewerker ook het casenummer 295088 als u contact met ons opneemt, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.
We wensen u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Uw Elli Service Team
Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Elli support team.
Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u een overzicht wilt van de abonnementen en de laadtarieven ervan.
U kunt kiezen uit 3 tarieven:
'Charge Free' zonder maandelijkse vergoeding (AC 0,55 EUR/kWh, DC 0,76 EUR/kWh, Ionity 0,79 EUR/kWh)
'Simply Charge' voor 4,99 euro per maand opladen (AC 0,39 EUR/kWh, DC 0,49 EUR/kWh, Ionity 0,79 EUR/kWh)
'Charge Faster' voor 12,99 EUR per maand (AC 0,35 EUR/kWh, DC 0,45 EUR/kWh Ionity 0,35/kWh)
Voor alle bovenstaande tarieven zijn blokkeringskosten merkbaar. Voor AC-laden betaal je 0,05 euro per minuut na 180 minuten opladen (niet tussen 21:00 en 09:00 uur).
Na de 90 minuten betaalt u 0,15 euro per minuut voor DC-laden.
We hopen dat wij uw verzoek voldoende hebben kunnen verduidelijken.
Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.
Informeer de support medewerker ook het casenummer 295088 als u contact met ons opneemt, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.
We wensen u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Uw Elli Service Team
Leuk verzonnen maar als je een laadpaal hebt waarbij dit nodig is voldoet hij niet aan de EVSE standaarden.Dean Martin schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:02:Bij DC steek je eerst de stekker in en activeer je de sessie. Bij AC is het net andersom.
Kan dit het zijn?
Principieel is het altijd beter eerst kabels aan te sluiten, en vervolgens de laadprotocollen te activeren met passen e.d.
Gelukkig is het allemaal zo idiot-proof ontworpen dat als je het andersom doet, er niets fout kan gaan (geen hoge spanning op de kabel voordat er een laagspanningsverbinding is gelegd, zodat paal én auto zeker weten dat de laadkabel aan beide kanten goed aangesloten is.
TLTR: In de praktijk maakt het dus niets uit.
Bedankt voor het meedenken iedereen. Heb geen zin om naar een Italiaanse Skoda dealer te gaan en in het Italiaans het probleem uit te leggen. Over twee dagen zal ik weer eens een andere AC lader proberen met jullie tips.RandomNick schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:10:
[...]
Als ik thuis mijn auto inplug, maar de sessie nog niet autoriseer met de laadpas is de laadpaal ook altijd 'rood' in de auto. Weet je zeker dat je laadpas wel goed werkt? EN zit je stekker wel goed aangedrukt?
ja is bij mij al stuk dus geen werkende airco begreep ik van de dealer mijn auto staat al 1 maand stil echt slecht auto is 1 jaar en 2 maanden oud.Daan_P schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:37:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand dit “gordijntje” tussen de radiator en ventilator al eens opgevallen?
Wel handige oplossing om vermogen te beperken/ijsvorming te voorkomen in warme omstandigheden/hoge lunchtvochtigheid bij gebruik van airco.
Ik zou de volgende keer een Ford Mustang kopen. </sarcasme>mibkiller schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:28:
[...]
ja is bij mij al stuk dus geen werkende airco begreep ik van de dealer mijn auto staat al 1 maand stil echt slecht auto is 1 jaar en 2 maanden oud.
Het gras is altijd groener bij de buren. Maar dat denkt de buurman ook.
Als je auto al een maand stil staat denk ik niet dat de vergelijking nog met gras opgaat, eerder bruine aardeTukker87 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:01:
[...]
Ik zou de volgende keer een Ford Mustang kopen. </sarcasme>
Eens. Maar dat is natuurlijk een combinatie van.this schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:43:
[...]
Als je auto al een maand stil staat denk ik niet dat de vergelijking nog met gras opgaat, eerder bruine aarde.
1. De dealer? Capaciteit problemen in de werkplaats.
2. Componenten tekort en leverproblemen?
3. Gebrekkige bouw (snel op de markt willen brengen door Skoda/VW).
We zitten allemaal met een eerste generatie EV althans voor Skoda. Dus de kans op kinderziektes is groter.
Daar is VW niet uniek in. Vandaar voorbeeld van Ford. Die maken ook al even auto’s. Toch?
Ik ga straks meteen kijken... wat is precies het nut ervan? Moet je die zelf 'open' en 'dicht' zetten?Daan_P schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:37:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand dit “gordijntje” tussen de radiator en ventilator al eens opgevallen?
Wel handige oplossing om vermogen te beperken/ijsvorming te voorkomen in warme omstandigheden/hoge lunchtvochtigheid bij gebruik van airco.
Vooral afblijven zou ik zeggen!8y-one schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:16:
[...]
Ik ga straks meteen kijken... wat is precies het nut ervan? Moet je die zelf 'open' en 'dicht' zetten?
Zal wel een motortje opzitten, net zoals je zonnescherm
Wel heel zuur als het al zo lang duurt.
Sinds lange tijd was net de Travel Assistent niet beschikbaar melding weer present. Auto heeft wel lekker de hele dag in de zon gestaan. Ik ben benieuwd wat het morgenochtend gaat brengen
Bij mij de afgelopen weken ook weer regelmatig voorbij gekomen.FJP84 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:19:
Sinds lange tijd was net de Travel Assistent niet beschikbaar melding weer present. Auto heeft wel lekker de hele dag in de zon gestaan. Ik ben benieuwd wat het morgenochtend gaat brengen
Hier ook. Wel kortstondig. Ik denk idd de warmte.vinom schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:
[...]
Bij mij de afgelopen weken ook weer regelmatig voorbij gekomen.
Ford mustang worden terug geroepen recall.Tukker87 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:01:
[...]
Ik zou de volgende keer een Ford Mustang kopen. </sarcasme>
Mijn Enyaq had ik toevallig maandag naar de dealer gebracht, o.a. om deze melding.FJP84 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:19:
Terugkoppeling: Skoda erkent het probleem maar vervangt sinds vorige week geen stuurwielen meer, dit zou niet de oplossing zijn...
Zelfde geldt eigenlijk voor de melding "Storing Elektrosysteem", daarvan konden ze de oorzaak en oplossingen ook niet vinden. Die vind ik vervelender, vooral omdat de vrouw dit een paar keer heeft gehad en mij dan zenuwachtig opbelt.
Matig weer allemaal.
Bij mij ook. Na stuurwissel geen last meer van gehad tot paar dagen geleden. Komt weer dagelijks voor.vinom schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:
[...]
Bij mij de afgelopen weken ook weer regelmatig voorbij gekomen.
No shit sherlock, zie de link. 😂😅mibkiller schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:32:
[...]
Ford mustang worden terug geroepen recall.
Mijn stuur is al vervangen en dat was oplossing voor de TA error icm stuurverwarming. Nu denk ik inderdaad het warme weer.internetinfo schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:06:
[...]
Mijn Enyaq had ik toevallig maandag naar de dealer gebracht, o.a. om deze melding.
Terugkoppeling: Skoda erkent het probleem maar vervangt sinds vorige week geen stuurwielen meer, dit zou niet de oplossing zijn...
Zelfde geldt eigenlijk voor de melding "Storing Elektrosysteem", daarvan konden ze de oorzaak en oplossingen ook niet vinden. Die vind ik vervelender, vooral omdat de vrouw dit een paar keer heeft gehad en mij dan zenuwachtig opbelt.
Matig weer allemaal.
Ik had zelfs het idee. Na de storing gisteren. Dat mijn stuurverwarming aan ging (zonder dat ik er iets mee te maken had). Nu was het een korte rit, dus niet erg. En ik hoop dat het bij 1x blijft.FJP84 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Mijn stuur is al vervangen en dat was oplossing voor de TA error icm stuurverwarming. Nu denk ik inderdaad het warme weer.
Extreme temperaturen vinden die sensoren niet zo fijn blijkt al wel.
Toch maar weer zo’n reflecterend zonneschermpje voor de ruitTukker87 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 06:58:
[...]
Ik had zelfs het idee. Na de storing gisteren. Dat mijn stuurverwarming aan ging (zonder dat ik er iets mee te maken had). Nu was het een korte rit, dus niet erg. En ik hoop dat het bij 1x blijft.
Of airco aan voor vertrek.
Sta nu bij de dealer (lekke achterband).
Ik vroeg hem naar de update ME3. Zijn antwoord was dat deze tot nader orde NIET uitgeleverd mag worden, hij is nog onvoldoende getest (zou oorspronkelijk Q2 zijn).
Ik vroeg hem naar de update ME3. Zijn antwoord was dat deze tot nader orde NIET uitgeleverd mag worden, hij is nog onvoldoende getest (zou oorspronkelijk Q2 zijn).
En dat terwijl nieuwe enyaq's al met deze software van de band rollen. Of zou het te maken hebben met het artikel dat hier eerder gepost is? dat ging over de rotzooi m.b.t. software ontwikkeling bij de VW Groep.remc1979 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:52:
Ik zie verdacht veel lekke banden voorbij komen in dit topic...remc1979 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:52:

Herkenbaar, dacht laatst dat ik zelf gek was/werd. Had echt het idee dat stuurverwarming aan stond, maar het was ook 25 graden buiten en het icoontje was uit. Maar als ik dit zo lees was ik zelf misschien toch niet gekTukker87 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 06:58:
[...]
Ik had zelfs het idee. Na de storing gisteren. Dat mijn stuurverwarming aan ging (zonder dat ik er iets mee te maken had). Nu was het een korte rit, dus niet erg. En ik hoop dat het bij 1x blijft.
Levensgevaarlijke Lane Assist
Als ik na 500m vanaf huis de provinciale weg zonder middenstreep oprijd, duwt de Enyaq me zo veel mogelijk naar de eerstvolgende tegenligger
. Ik zet het systeem dus zsm uit. Via ODBeleven is het mogelijk dit permanent uit te zetten (of iig default uit). Wat is hiervoor het stappenplan en welke dongle (Nextgen dongle/Pro Pack/Ultimate Pack) moet ik hebben? Is het eenvoudig te doen?
Of kan iemand met een ODBeleven me helpen (midden Nederland)?
Als ik na 500m vanaf huis de provinciale weg zonder middenstreep oprijd, duwt de Enyaq me zo veel mogelijk naar de eerstvolgende tegenligger

Ik woon zelf in het Noorden, dus kan je niet helpen. Maar je hebt het pro pack nodig ivm long coding. Het is heel eenvoudig, stappenplan: https://drive.google.com/...SVW7ql0lNM6bfvayajLf/viewMars Flow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:48:
Levensgevaarlijke Lane Assist
Als ik na 500m vanaf huis de provinciale weg zonder middenstreep oprijd, duwt de Enyaq me zo veel mogelijk naar de eerstvolgende tegenligger. Ik zet het systeem dus zsm uit. Via ODBeleven is het mogelijk dit permanent uit te zetten (of iig default uit). Wat is hiervoor het stappenplan en welke dongle (Nextgen dongle/Pro Pack/Ultimate Pack) moet ik hebben? Is het eenvoudig te doen?
Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5) Lange codering Configuration_for_lane_departure_warning_kl15: Last_setting
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik merkte laatst dat als ik radio luister via favorieten en ik scroll verder via stuur dat hij dan in de totale lijst scrollt en niet in de favorietenlijst. Kan dat anders.
Tijdens vakantie dank ik wat gaan snelladen, ik wil dan de auto ook koel houden met klimaatisering op afstand. Werkt dat gewoon goed icm snelladen?
Tijdens vakantie dank ik wat gaan snelladen, ik wil dan de auto ook koel houden met klimaatisering op afstand. Werkt dat gewoon goed icm snelladen?
Voor de verandering hier maar een melding dat ik zonder enige foutmelding of wat dan ook de eerste 10.000 km erop heb zitten. Misschien is dit bericht de goden verzoeken maar toch…..heb overigens geen extra ‘hulp systemen’ als (voor mij zeer onnodige ) optie genomen en schakel lane assist zsm altijd uit😊
zo zijn er vele mensen, maar die hoor je niet omdat alles goed gaat. Is altijd overal bij ieder product.Maat28 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:01:
Voor de verandering hier maar een melding dat ik zonder enige foutmelding of wat dan ook de eerste 10.000 km erop heb zitten. Misschien is dit bericht de goden verzoeken maar toch…..heb overigens geen extra ‘hulp systemen’ als (voor mij zeer onnodige ) optie genomen en schakel lane assist zsm altijd uit😊
Ik hoor er ook (nog) bij na 3000km haha.
Water-Escape
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.