Zolang de auto unlocked is kan bij mij het laadklepje niet open. Alleen als ik de auto op slot doe en de spiegels inklappen kan bij mij het laadklepje open.Martinique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:30:
[...]
Ik hoef in ieder geval niet mijn auto op slot te zetten om de ‘laadklep’ te ontgrendelen als dat is wat jij bedoelt?!
Lijkt me niet juist en niet wenselijk. Net als bij een ICE auto wil je niet dat men die klep open kan maken als je de wagen waar dan ook achterlaat. Genoeg ideeën wat een ander er allemaal in kan stoppen…Senaxx schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:36:
[...]
Zolang de auto unlocked is kan bij mij het laadklepje niet open. Alleen als ik de auto op slot doe en de spiegels inklappen kan bij mij het laadklepje open.
Ja ik vond het ook al raar, en snapte het ook niet. Maar ik dacht zal wel weer des Skoda's zijn. Of iets van ICE's. Zou ook niet weten hoe dat kan...Martinique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:09:
[...]
Lijkt me niet juist en niet wenselijk. Net als bij een ICE auto wil je niet dat men die klep open kan maken als je de wagen waar dan ook achterlaat. Genoeg ideeën wat een ander er allemaal in kan stoppen…
Zelfde conclusie vandaag. Je hebt wel gelijk in het wisselen. Denk dat ik maar bij de tikjes blijf, dan hoef ik niet na te denkenMartinique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:27:
[...]
@Pimmr Deze woorden trek ik in. Na instappen is het nog steeds 2x tikken, eenmaal in B kun je wel met 1 ruk wisselen naar R en andersom…
Volgens mij moet je met de sleutel dubbel klikken om de laadklep te ontgrendelen. Ik heb niet meegemaakt dat de laadklep niet open kan als de auto unlocked is. Wel is het volgens mij zo dat als je net gereden hebt en je zelf uitstapt, de rest vd auto nog ge-auto-locked is. Dat kun je met de centrale lock-knop opheffen.Senaxx schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:36:
[...]
Zolang de auto unlocked is kan bij mij het laadklepje niet open. Alleen als ik de auto op slot doe en de spiegels inklappen kan bij mij het laadklepje open.
De app voor iPhone is trouwens bijgewerkt (5.1.0). Het valt me op dat de routeplanner nu ABRP gebruikt was dat altijd al zo? Nooit gebruikt overigens.
??? Net andersom. Bij auto op slot zit de laadklep ook op slot en auto open is laadklep open….Senaxx schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:36:
[...]
De VAG rijders weten dit al jaren natuurlijk maar als je de ‘open’ knop lang ingedrukt houd gaan alle ramen open….en andersom weer dicht👍Maat28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:51:
[...]
??? Net andersom. Bij auto op slot zit de laadklep ook op slot en auto open is laadklep open….
Dat deed mijn Alfa 147 al…Maat28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:52:
[...]
De VAG rijders weten dit al jaren natuurlijk maar als je de ‘open’ knop lang ingedrukt houd gaan alle ramen open….en andersom weer dicht👍
Toch even een vraag hierover. Klopt het dat je de knop lang moet indrukken maar daarna ook ingedrukt moet houden totdat de ramen gesloten zijn? Als ik de knop indruk en ik zie dat de ramen bewegen en laat dan de knop los, dan stoppen ze weer. Vind het een handige functie maar het zou helemaal mooi zijn als je de knop kan loslaten zodra je ziet dat de ramen bewegen, en je kan omdraaien en weglopen.Maat28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:52:
[...]
De VAG rijders weten dit al jaren natuurlijk maar als je de ‘open’ knop lang ingedrukt houd gaan alle ramen open….en andersom weer dicht👍
Zal ongetwijfeld een veiligheids puntje zijn overigens.
De 5.1 is uit van de iOS app, maar voor zover ik zie hebben ze enkel de interface donker gemaakt.
De prioriteiten zitten goed daar!

Er staat ook meer informatie in 'Vehicle Details'
Want daar zitten we allemaal op te wachtenmacmellow schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:42:
Helaas nog steeds geen mogelijkheid om de auto op slot te doen etc... Jammer!
Veel merken volgens mij. Volvo en BMW doen dit ook al lang.
Zeker geen VAG dingetje.
Ik zou het overigens wel raar vinden dat de auto op slot moet als je de laadklep wilt openen.
Want als je medepassagiers mee hebt, wil je toch ook dat ze gewoon de auto in en uit kunnen stappen.
Ik moet vaak nog een keer extra op 'unlock' drukken op de sleutel om de klep te openen. Waarschijnlijk omdat de klep niet mee van slot ga als ik met 'keyless entry' in ben gestapt.
Dat je de auto juist op slot moet zetten om de laadklep te openen, herken ik niet @Senaxx ?
Dat je de auto juist op slot moet zetten om de laadklep te openen, herken ik niet @Senaxx ?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Het viel mij vandaag ook op dat ik de 'Doors and light' optie mis, maar die is zeker alleen voor Android oid?iRbn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:56:
[...]
Want daar zitten we allemaal op te wachten.
Helaas nog steeds geen mogelijkheid om de auto op slot te doen etc... Jammer!

Dan moet ik toch maar even naar de Skoda dealer.... Ik heb het vanmorgen meermalen geprobeerd. De laadklep gaat alleen open als de auto op slot is. Als de auto open is krijg ik de laadklep met geen mogelijkheid open.Maat28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:51:
[...]
??? Net andersom. Bij auto op slot zit de laadklep ook op slot en auto open is laadklep open….
Wat ik ook probeer, 1x van slot drukken, 2x van slot drukken. Kofferbak knopje, niets helpt. Alleen wanneer ik de auto op slot doe en de spiegels inklappen gaat bij mij de laadklep open.
En mede waarom ik dit zo raar vond is omdat ik al jaren een VAG rijder benMaat28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:52:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Senaxx op 01-06-2022 09:16 ]
Nee dat is om je lekker te maken, kan met Android ook niet. Misschien met een Octavia / Superb etc wel maar (nog) niet met de Enyaq. Dus plaatje klopt niet.MarcoKL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:10:
[...]
Het viel mij vandaag ook op dat ik de 'Doors and light' optie mis, maar die is zeker alleen voor Android oid?
[Afbeelding]
Zou er mee terug gaan inderdaad, is echt niet correct.Senaxx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:14:
[...]
Dan moet ik toch maar even naar de Skoda dealer.... Ik heb het vanmorgen meermalen geprobeerd. De laadklep gaat alleen open als de auto op slot is. Als de auto open is krijg ik de laadklep met geen mogelijkheid open.
Wat ik ook probeer, 1x van slot drukken, 2x van slot drukken. Kofferbak knopje, niets helpt. Alleen wanneer ik de auto op slot doe en de spiegels inklappen gaat bij mij de laadklep open.
iRbn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
De 5.1 is uit van de iOS app, maar voor zover ik zie hebben ze enkel de interface donker gemaakt.
Het viel mij ook op dat er bij de screenshot die gebruikt wordt voor de 'nieuwe features' onderaan 'Accu laden' iets stond over 'Plug and Charge' met daaronder Powerpass.macmellow schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:42:
Zijn er mensen met software versie 3.0 waarbij dit werkt?
Misschien een beetje een domme vraag, maar zie veel verschil in kleuren grijs op de Enyaq...
Is de kleur die je nu kunt bestellen als Graphite Grey een andere kleur als wagens die ongeveer een half jaar geleden geleverd zijn?
Zie veel plaatjes en filmpjes, maar zie toch nog wel wat verschillen. Ligt dit aan de belichting en camera enz. of is dit echt een andere kleur?
Is de kleur die je nu kunt bestellen als Graphite Grey een andere kleur als wagens die ongeveer een half jaar geleden geleverd zijn?
Zie veel plaatjes en filmpjes, maar zie toch nog wel wat verschillen. Ligt dit aan de belichting en camera enz. of is dit echt een andere kleur?
Plannen gaat nu ook via ABRP. Werkt nog niet optimaal, maar komt in de richting.iRbn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
/f/image/5jbcS17XY85VO6lBj0iUWSNN.png?f=fotoalbum_large)
Voor de graphite was het quarts. Die is donkerder en meer blauw.matthijscamp schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
Misschien een beetje een domme vraag, maar zie veel verschil in kleuren grijs op de Enyaq...
Gisteren mijn 60 Sportline opgehaald. Helaas nog niet de nieuwe software (productie was op 8 maart). Vanmorgen aan de lader gehangen maar kreeg vervolgens een rare melding dat de laadstatus niet kon worden opgehaald (had al een tijdje geladen overigens). Stekker opnieuw erin en aangemeld en het werkte weer.
Wat mij opviel was de versie van de navi (20.7), meen hier gelezen te hebben dat er nieuwe versies zijn, maar ik heb geen updates die ik nog op uitvoeren.
:strip_exif()/f/image/6ysceJbsbu1xSGHGBi3ndnkG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GVRWcWOeO62uoFVmaAq5Z4cc.png?f=fotoalbum_large)
Wat mij opviel was de versie van de navi (20.7), meen hier gelezen te hebben dat er nieuwe versies zijn, maar ik heb geen updates die ik nog op uitvoeren.
:strip_exif()/f/image/6ysceJbsbu1xSGHGBi3ndnkG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GVRWcWOeO62uoFVmaAq5Z4cc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PzX8e5hmeUt9YWpq3m8kY778.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja je moet em ingedrukt houden idd👍Pimmr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:17:
[...]
Toch even een vraag hierover. Klopt het dat je de knop lang moet indrukken maar daarna ook ingedrukt moet houden totdat de ramen gesloten zijn? Als ik de knop indruk en ik zie dat de ramen bewegen en laat dan de knop los, dan stoppen ze weer. Vind het een handige functie maar het zou helemaal mooi zijn als je de knop kan loslaten zodra je ziet dat de ramen bewegen, en je kan omdraaien en weglopen.
Senaxx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:14:
[...]
Dan moet ik toch maar even naar de Skoda dealer.... Ik heb het vanmorgen meermalen geprobeerd. De laadklep gaat alleen open als de auto op slot is. Als de auto open is krijg ik de laadklep met geen mogelijkheid open.
Dat klinkt niet logisch inderdaad….even
Mee naar de dealer
[...]
En mede waarom ik dit zo raar vond is omdat ik al jaren een VAG rijder benGolf, Passat, Scirocco
Heeft er iemand al een uitnodiging ontvangen voor de update naar ME3?
Ik denk niet dat het om veiligheid gaat, maar om de keuze om de ramen te laten openen tot een bepaald punt.Pimmr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:17:
[...]
Toch even een vraag hierover. Klopt het dat je de knop lang moet indrukken maar daarna ook ingedrukt moet houden totdat de ramen gesloten zijn? Als ik de knop indruk en ik zie dat de ramen bewegen en laat dan de knop los, dan stoppen ze weer. Vind het een handige functie maar het zou helemaal mooi zijn als je de knop kan loslaten zodra je ziet dat de ramen bewegen, en je kan omdraaien en weglopen.
Dus dat je de mogelijkheid hebt om het op een kiertje te laten openen.
Al heb ik al bij verschillende merken gemerkt dat die ramen niet altijd aan exact dezelfde snelheid naar beneden gaan, wat 'op een kiertje openen' dus een beetje bemoeilijkt
Ja daarom vroeg ik me hier hardop af of dat dat nieuw was dat het nu via ABRP gaat, je hebt overigens 0 controle over de route, type laders etc en als de route te lang wordt doet hij het ook niet meer… Maar zoals voor de hele app geldt, het begin is er, nu de rest nog…Tukker87 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:51:
[...]
Plannen gaat nu ook via ABRP. Werkt nog niet optimaal, maar komt in de richting.
[Afbeelding]
Het is echt een andere kleur grijs. Nu is de Graphite grijs en deze is lichter van kleur dan de grijs die hiervoor gebruikt werd. Helaas is de ‘oude’ grijs eruit gegaan met de komst van de graphite…..persoonlijk vind ik die graphite veel te licht van kleur en staat niet op de Enyaq….maar uiteraard een smaak kwestie!matthijscamp schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
Op Android is de update ook meegekomen. Bij plannen van een route kun je overigens ook naar laadpalen navigeren en krijg je direct beschikbaarheid te zien van laadpalen in de omgeving.
Klopt het dat ik alleen bij gebruik van Apple Maps de route begeleiding in het scherm achter het stuur krijg en bij gebruik van Google maps niet? Ik gebruik Apple CarPlay
Is het ook mogelijk om de route naar de navigatie van de auto te sturen? Ik heb alleen de opties van google en apple.Tukker87 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:51:
[...]
Plannen gaat nu ook via ABRP. Werkt nog niet optimaal, maar komt in de richting.
[Afbeelding]
Die foutmelding heb ik ook heel vaak, maar dan ook zelfs dat hij dus maar iets van 5 kw. heeft geladen en dan is gestopt. Heel frustrerend als je bij de auto komt en niet heeft geladen.8y-one schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:45:
Gisteren mijn 60 Sportline opgehaald. Helaas nog niet de nieuwe software (productie was op 8 maart). Vanmorgen aan de lader gehangen maar kreeg vervolgens een rare melding dat de laadstatus niet kon worden opgehaald (had al een tijdje geladen overigens). Stekker opnieuw erin en aangemeld en het werkte weer.
Bij Skoda zeggen ze dat het aan de laadpaal ligt, bij de laadpaal zeggen ze dat het aan de laadpas ligt en bij shell recharge is ook alles goed.
Dit probleem heb ik bij meerdere verschillende openbare palen.
Klopt helaas. Alleen Apple Maps. Google, Waze e.d. niet…Maat28 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:48:
Klopt het dat ik alleen bij gebruik van Apple Maps de route begeleiding in het scherm achter het stuur krijg en bij gebruik van Google maps niet? Ik gebruik Apple CarPlay
Bijzonder. Vanaf mijn android telefoon met AA krijg je wel de aanwijzingen in de cockpit te zien met GM of Waze.Martinique schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:14:
[...]
Klopt helaas. Alleen Apple Maps. Google, Waze e.d. niet…
In de preview video’s van ME3 kun je dat wel instellen. Dus komt vast. Wel bijzonder als dat onder water ook gewoon ABRP blijkt te zijn.Martinique schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:02:
[...]
Ja daarom vroeg ik me hier hardop af of dat dat nieuw was dat het nu via ABRP gaat, je hebt overigens 0 controle over de route, type laders etc en als de route te lang wordt doet hij het ook niet meer… Maar zoals voor de hele app geldt, het begin is er, nu de rest nog…
Volgens mij is dit helemaal niet bijzonder.RandomNick schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:21:
[...]
Bijzonder. Vanaf mijn android telefoon met AA krijg je wel de aanwijzingen in de cockpit te zien met GM of Waze.
Apple maps is van Apple, die Apple Carplay ontwikkeld hebben.
Google maps en Waze zijn van Google, die Android Auto ontwikkeld hebben.
Het lijkt me logisch dat ze dit eerst voor hun eigen applicaties ontwikkelen, dan voor apps van derden.
Al weet ik niet bij wie de last voor deze ontwikkeling ligt, bij degene die het platform voorziet of bij degene die de app moet uitbreiden zodat deze mogelijkheid er is.
Ik weet niet of het al ergens in het topic voorbij is gekomen maar let op met je sleutel in een tas doen en die in de kofferbak zetten.
Tijdens het sporten zit mijn sleutel altijd in mijn rugzak. Laatst ging ik na het sporten boodschappen doen, rugzak op de rug en de winkel in. Daarna naar de auto, kofferbak open en boodschappen en rugzak in de kofferbak gezet. Kofferbak dicht en in willen stappen... vergeet het maar.
Bij het van achteren naderen van de auto ging alleen de kofferbak open, de portieren bleven (blijkbaar) op slot. Toen de kofferbak dicht ging zat deze direct op slot en was niet meer te openen. Gelukkig was het hier in de dorp en konden de kinderen mijn reserve sleutel komen brengen.
Je zou een soort beveiliging verwachten waardoor dit soort situaties niet kunnen onstaan maar deze zit er dus niet op.
Tijdens het sporten zit mijn sleutel altijd in mijn rugzak. Laatst ging ik na het sporten boodschappen doen, rugzak op de rug en de winkel in. Daarna naar de auto, kofferbak open en boodschappen en rugzak in de kofferbak gezet. Kofferbak dicht en in willen stappen... vergeet het maar.
Bij het van achteren naderen van de auto ging alleen de kofferbak open, de portieren bleven (blijkbaar) op slot. Toen de kofferbak dicht ging zat deze direct op slot en was niet meer te openen. Gelukkig was het hier in de dorp en konden de kinderen mijn reserve sleutel komen brengen.
Je zou een soort beveiliging verwachten waardoor dit soort situaties niet kunnen onstaan maar deze zit er dus niet op.
Ik probeerde dit laatst ook, maar toen de sleutel in het midden console lag ging hij niet op slot.bvk1983 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:45:
Ik weet niet of het al ergens in het topic voorbij is gekomen maar let op met je sleutel in een tas doen en die in de kofferbak zetten.
Wel interessant dit! konden we maar de app gebruiken om m te unlocken
Hier ook al 2x voorgekomen door vriendin die bij naderen eerst jas in de kofferbak deed (met sleutel)...bvk1983 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:45:

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB
Je kan er niet mee en niet zonder..Jitse H schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Hier ook al 2x voorgekomen door vriendin die bij naderen eerst jas in de kofferbak deed (met sleutel).... Alleen met reservesleutel weer kunnen openen.
Wel goed om te weten overigens. Ik was in de veronderstelling dat sleutel ook wel gedetecteerd zou worden als ie in de kofferbak ligt. Zo werkt het althans wel (getest) bij de keyless entry van mijn vaders Mercedes. Blijkbaar is er ergens nog wat bespaard op sensoren.
PS: Bovenstaande is nog niet zo erg als wat mij overkwam toen ik de Enyaq net een maand had. Ik ben de sleutel toen kwijtgeraakt op vakantie. Die zwerft nog ergens rond op Kos. Mijn ouders hebben toen de reservesleutel naar Schiphol moeten brengen...
Inderdaad heel jammer dat deze functionaliteit er niet in zit. Of via NFC/Bluetooth om het toch net wat veiliger te hebben.MarcoKL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:08:-
Wel interessant dit! konden we maar de app gebruiken om m te unlocken
Wat hebben mensen hier met de ruitenwissers gedaan? Deze krassen de ramen erg snel.
Ik kon vinden dat de Bosch AP28U en de AP18U de goede vervangers zijn. Iemand deze al erop zitten?
Ik kon vinden dat de Bosch AP28U en de AP18U de goede vervangers zijn. Iemand deze al erop zitten?
Water-Escape
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 30 seconden tijd hebt om je fuck up goed te maken.bvk1983 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:45:
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
In de handleiding (ja, die bestaat er en kan gelezen worden ;-)) staat in de sectie "Sleutelloos vergrendelen (KESSY)" op bladzijde 39:Star65 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 30 seconden tijd hebt om je fuck up goed te maken.
... zo ver de theorie --- ik heb het nog nooit geprobeerd --- mijn sleutel zit altijd in mijn broekzak als ik mijn auto gebruik.Beveiliging tegen per ongeluk achterlaten van de sleutel in de
wagen
Als de sleutel in de wagen wordt achtergelaten, wordt de wagen
automatisch ontgrendeld. Als binnen circa 45 s geen portier
wordt geopend, wordt de wagen automatisch weer vergrendeld.
Als de sleutel in de bagageruimte wordt achtergelaten, kan de
bagageruimteklep binnen 2 minuten worden geopend.
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
p.d.s.mane schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:56:
[...]
In de handleiding (ja, die bestaat er en kan gelezen worden ;-)) staat in de sectie "Sleutelloos vergrendelen (KESSY)" op bladzijde 39:
[...]
... zo ver de theorie --- ik heb het nog nooit geprobeerd --- mijn sleutel zit altijd in mijn broekzak als ik mijn auto gebruik.
Blijkbaar lukt dit niet in de praktijk, of de definitie van 'direct' betekent voor @bvk1983 iets anders dan 'direct'Bij het van achteren naderen van de auto ging alleen de kofferbak open, de portieren bleven (blijkbaar) op slot. Toen de kofferbak dicht ging zat deze direct op slot en was niet meer te openen. Gelukkig was het hier in de dorp en konden de kinderen mijn reserve sleutel komen brengen.
In de auto zit een optie Wifi om te verbinden met een netwerk, nu geeft de mijne telkens een foutmelding.
Kan in dit topic niets over vinden of in de handleiding, maar zijn er bepaalde specs waar mijn wifi aan moet voldoen? bijv alleen wifi B oid..
Kan in dit topic niets over vinden of in de handleiding, maar zijn er bepaalde specs waar mijn wifi aan moet voldoen? bijv alleen wifi B oid..
Het is meestal handig als je deeltMarcoKL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:25:
In de auto zit een optie Wifi om te verbinden met een netwerk, nu geeft de mijne telkens een foutmelding.
- wie je met wie via wifi wil verbinden (mobile toestel met infotainment-hotspot of infotainment met hotspot van mobile toestel?),
- de precieze foutmelding die je ziet,
- en wie deze foutmelding geeft (de infotainment scherm van de auto, of je mobile toestel?)
Dan hebben lezers een (beter) idee wat er mogelijk fout zou kunnen gaan en kunnen mogelijk beter adviseren/helpen ...
De uitgebreide (online) handleiding geeft vanaf pagina 137 in sectie "Wifi" best wat informatie ...
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Ik probeer de auto met mn thuis wifi te contacten, maar lees in de handleiding alleen over mobiele-telefoon-hotspot. De foutmelding zegt vrij weinig alleen dat het is mislukt.p.d.s.mane schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:44:
[...]
Het is meestal handig als je deelt
- wie je met wie via wifi wil verbinden (mobile toestel met infotainment-hotspot of infotainment met hotspot van mobile toestel?),
- de precieze foutmelding die je ziet,
- en wie deze foutmelding geeft (de infotainment scherm van de auto, of je mobile toestel?)
Dan hebben lezers een (beter) idee wat er mogelijk fout zou kunnen gaan en kunnen mogelijk beter adviseren/helpen ...
De uitgebreide (online) handleiding geeft vanaf pagina 137 in sectie "Wifi" best wat informatie ...
Las in de handleiding geen bijzonderheden, dus dacht vraag t eens hier, maar ik ga wel eens spelen met B/G etc..
Hier idem: gratis jaar abonnement via DE is nu verlopen. Geprobeerd een nieuw account te maken op ander emailadres, land DE maar helaas geen gratis abo meer.ervh schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:46:
[...]
Meerdere accounts geprobeerd, zowel Duitsland, België als Frankrijk. Maar krijg het helaas niet voor elkaar, lijkt erop dat ze de VIN registratie toch wel redelijk op orde hebben bij het verlopen van het eerste jaar Powerpass. Helaas!
Vorig jaar zomer heen & weer naar ITA geweest, alleen maar IONITY geladen met 50% korting, was top. Willen we komende zomer weer doen, alleen is 79 cent per kwh wel duur.
Als ik zo'n 2750 km zal rijden en met IONITY wil laden, 20 kwh per 100 km, dan heb ik dus zo'n 550 kwh nodig. Tegen 79 cent is dat bijna 450 euro!
Volgens mij kan ik dan beter een jaarabonnement CHARGE FASTER nemen a 12.99 euro per maand en een laadtarief a 35 cent per kwh. Dan ben ik deze zomer "slechts" zo'n 350 euro kwijt.
Weet iemand waar mijn accountgegevens kan aanpassen van DE naar NL? Nu kreeg ik steeds Duitse facturen en mails
En weet iemand nog een andere oplossing voor laden bij IONITY palen in DE/ZWI die wellicht ook voordelig is? Dank dank dank!
Bij mij is de app Nederlandstalig, en de facturen ook, met de Nederlandse btw 21%. Het enige Duitse is het land van mijn factuuradres (en wel in het Nederlands: "Duitsland").Jeroenberger schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:09:
[...]
Weet iemand waar mijn accountgegevens kan aanpassen van DE naar NL? Nu kreeg ik steeds Duitse facturen en mails
Ik dacht dat de taal van de instellingen het OS (Android) afgeleid werd, blijkbaar toch niet (of heb jij Apple?).
De Bonnet app heeft sinds kort ook Ionity dekking. Die hebben een vast tarief en je kunt door refill abo's ook nog gunstiger tarieven krijgen (zie ook [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2). Zelf nog niet geprobeerd met Ionity (mijn Powerpass abo loopt nog), maar wellicht het proberen waard... Mijn ervaring met Bonnet was tot nu toe alleen met Fastned en dat ging prima.Jeroenberger schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:09:
[...]
Hier idem: gratis jaar abonnement via DE is nu verlopen. Geprobeerd een nieuw account te maken op ander emailadres, land DE maar helaas geen gratis abo meer.
Vorig jaar zomer heen & weer naar ITA geweest, alleen maar IONITY geladen met 50% korting, was top. Willen we komende zomer weer doen, alleen is 79 cent per kwh wel duur.
Als ik zo'n 2750 km zal rijden en met IONITY wil laden, 20 kwh per 100 km, dan heb ik dus zo'n 550 kwh nodig. Tegen 79 cent is dat bijna 450 euro!
Volgens mij kan ik dan beter een jaarabonnement CHARGE FASTER nemen a 12.99 euro per maand en een laadtarief a 35 cent per kwh. Dan ben ik deze zomer "slechts" zo'n 350 euro kwijt.
En weet iemand nog een andere oplossing voor laden bij IONITY palen in DE/ZWI die wellicht ook voordelig is? Dank dank dank!
Volgens mij is het mogelijk om je telefoon/tablet met de wifi van de auto te verbinden.MarcoKL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Ik probeer de auto met mn thuis wifi te contacten, maar lees in de handleiding alleen over mobiele-telefoon-hotspot. De foutmelding zegt vrij weinig alleen dat het is mislukt.
Las in de handleiding geen bijzonderheden, dus dacht vraag t eens hier, maar ik ga wel eens spelen met B/G etc..
Vanmiddag viel ineens de Apple CarPlay uit omdat de telefoon te heet was geworden. Deze lag op de oplaadplek onderin het dashboard. Telefoon was inderdaad heel heet. Andere telefoon geprobeerd, werd ook heet.
Is dit een bekend probleem?
Ga morgen even bellen, maar handig om te weten of het een veel voorkomend issue is.
Daarnaast haalde ik slechts 100kw bij de snellader. In de Skoda-app bij Wagendetails staat ook 100kw laadvermogen.
Ga morgen even bellen, maar handig om te weten of het een veel voorkomend issue is.
Daarnaast haalde ik slechts 100kw bij de snellader. In de Skoda-app bij Wagendetails staat ook 100kw laadvermogen.
Welkom! Beide onderwerpen zijn regelmatig aan de orde geweest. Zoek eens op heet en snelladen! En wat je 2e punt betreft, 100 is best netjes, mijn maximum na 3x snelladen ligt op 84…8y-one schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:24:
Vanmiddag viel ineens de Apple CarPlay uit omdat de telefoon te heet was geworden. Deze lag op de oplaadplek onderin het dashboard. Telefoon was inderdaad heel heet. Andere telefoon geprobeerd, werd ook heet.
Heeft er iemand ook last van het niet open of dicht krijgen van zijn opendak? De garage gaf aan dat ze een recall verwachten door de vele klachten die ze krijgen...
Ik heb inmiddels wel een work around... als je je leeslampje aan en weer uit zet, dan doet het dak het wel weer.... logisch :-D
Ik heb inmiddels wel een work around... als je je leeslampje aan en weer uit zet, dan doet het dak het wel weer.... logisch :-D
Jup, al regelmatig voorbij gekomen. Al zelfs in deel 1. Zelf ook sporadisch last van. Echt maar zelden.burlapp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:54:
Heeft er iemand ook last van het niet open of dicht krijgen van zijn opendak? De garage gaf aan dat ze een recall verwachten door de vele klachten die ze krijgen...
Klopt, overkomt me ook regelmatig, maar heb er geen last van.burlapp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:54:
Merk dat de "slide to open" of "slide to close" functie dan niet meer werkt, vaak alleen het blijven indrukken van de open of close knop laat het raam bewegen.
En het leeslampje bedienen lijkt het inderdaad te resetten, al weigert die soms ook aan te gaan. Meestal na een paar minuten werkt het lampje weer, en is het dakraam ook gereset zo lijkt.
1x keer voorgekomen in 8000km dat ik een keer wegreed, en het dakraam zonder dat ik iets deed elke 2 sec op de kiepstand ging en weer dicht. Voelde als een soort haunted Enyaq
Ik weet niet of dit al eerder gedeeld is, maar voor de Enyaq rijders die op vakantie gaan deze zomer; Tesla heeft de pilot aardig uitgebreid, zie hun website:
Can I Supercharge if I am visiting the Netherlands, France, Norway, UK, Spain, Sweden, Belgium and Austria?
The Non-Tesla Supercharger pilot is currently limited to EV drivers who live in the following countries:
The Netherlands
France
Norway
Germany
UK
Spain
Sweden
Belgium
Austria
Can I Supercharge if I am visiting the Netherlands, France, Norway, UK, Spain, Sweden, Belgium and Austria?
The Non-Tesla Supercharger pilot is currently limited to EV drivers who live in the following countries:
The Netherlands
France
Norway
Germany
UK
Spain
Sweden
Belgium
Austria
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Klopt het trouwens dat je bij Tesla minimaal €10,00 aftikt en daarna 0,70EURper kWh betaald (zonder abonnement)?ervh schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:04:
Ik weet niet of dit al eerder gedeeld is, maar voor de Enyaq rijders die op vakantie gaan deze zomer; Tesla heeft de pilot aardig uitgebreid, zie hun website:
The Netherlands
France
Norway
Germany
UK
Spain
Sweden
Belgium
Austria
Dat klinkt net als de citroën c4 die ik had 😂 daar moest je ook altijd het spiegel verstel knopje heen en weer doen om de ramen weer te kunnen bedienen. Sterkte er meeburlapp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:54:
Je bedoelt een minimale afname? Of echt een vaste opstap en iedere kWh betalen?FJP84 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:34:
[...]
Klopt het trouwens dat je bij Tesla minimaal €10,00 aftikt en daarna 0,70EURper kWh betaald (zonder abonnement)?
Beide kan ik niet terugvinden overigens. Bij mijn weten is het gewoon per kWh zonder minimum.
Je betaald met credit card? Is het geen reservering van 10 EUR die dan later aangepast word obv geladen kWh’s? Er staat nergens iets over minimaal aantal kWh’s en lijkt me ook gek.FJP84 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:34:
[...]
Klopt het trouwens dat je bij Tesla minimaal €10,00 aftikt en daarna 0,70EURper kWh betaald (zonder abonnement)?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Afgelopen weekend een lastig trip gehad met de auto in Durbuy -> Parijs -> Brussel.
Onderweg naar Durbuy bij een Ionity laadpaal gestopt, waarvan 2 van de 4 het niet deden en dus aardig lang kon wachten totdat er een vrij was. Niet heel ernstig, kleine kreeg zijn flesje, wij konden rustig even wat eten..
In Durbuy zelf viel het best tegen, de laadpalen die de Enyaq zichtbaar had gemaakt waren allen laadpalen bij hotels gelegen wat erg balen was.
Vanuit Durbuy naar Parijs ging het opzich wel, echter haalde ik de laadpaal niet, door het hoge verbruik die de Enyaq had. De auto verbruikte een stuk meer omdat ik voornamelijk omhoog ging.
Vanuit de Shell Recharge app snel gekeken naar de dichtbijzijnste laadpaal en dit was bij een Porsche dealer, echter was die gesloten bij aankomst..
Gelukkig had ik nog met 10km op de teller een 11KWh laadpaal gevonden bij de citroen dealer, daar even 10 minuten gestaan en vervolgens door naar Ionity.
In Parijs zelf ging het opzich wel goed, alleen kwam het niet echt overeen met de Skoda navigatie wat echt tegenviel, ik zocht de laadpalen op vanuit de Skoda navigatie, reed naar de bestemming maar er stond niks.. Uiteindelijk een zijstraatje gevonden bij de eifeltoren waar je de auto's kon laden. Dit zag de navigatie van Skoda ook niet..
Terugweg vanuit Parijs naar Brussel heb ik er best lang over gedaan, half 10 vertrokken en 2 uur aangekomen. Dit was misschien ook een stomme fout van mij, ik had met de parameters van ABRP lopen spelen waardoor ik dacht dat ik wel 1 laadpaal kon overslaan... Vervolgens bij Avia aangekomen waar de laadpaal het niet deed en uiteindelijk weer moest omrijden naar een Ionity laadpaal..
De navigatie van Skoda valt mij toch vies tegen moet ik zeggen, zo zie ik ook niet heel snel de fast-chargers voorbij komen maar gewoon de 50KWh chargers.
Wat gebruiken jullie, gewoon ABRP? En iemand betere ervaring richting Parijs?
Voor mij was het uiteindelijk ook een beetje zoeken allemaal, waar ik het meest van geschrokken was is toch wel het verbuik van de 60 wanneer je eenmaal omhoog rijdt. Daar leek ABRP niet helemaal rekening mee te houden..
Wel een genot om er in te rijden met zo een afstand!
Onderweg naar Durbuy bij een Ionity laadpaal gestopt, waarvan 2 van de 4 het niet deden en dus aardig lang kon wachten totdat er een vrij was. Niet heel ernstig, kleine kreeg zijn flesje, wij konden rustig even wat eten..
In Durbuy zelf viel het best tegen, de laadpalen die de Enyaq zichtbaar had gemaakt waren allen laadpalen bij hotels gelegen wat erg balen was.
Vanuit Durbuy naar Parijs ging het opzich wel, echter haalde ik de laadpaal niet, door het hoge verbruik die de Enyaq had. De auto verbruikte een stuk meer omdat ik voornamelijk omhoog ging.
Vanuit de Shell Recharge app snel gekeken naar de dichtbijzijnste laadpaal en dit was bij een Porsche dealer, echter was die gesloten bij aankomst..
Gelukkig had ik nog met 10km op de teller een 11KWh laadpaal gevonden bij de citroen dealer, daar even 10 minuten gestaan en vervolgens door naar Ionity.
In Parijs zelf ging het opzich wel goed, alleen kwam het niet echt overeen met de Skoda navigatie wat echt tegenviel, ik zocht de laadpalen op vanuit de Skoda navigatie, reed naar de bestemming maar er stond niks.. Uiteindelijk een zijstraatje gevonden bij de eifeltoren waar je de auto's kon laden. Dit zag de navigatie van Skoda ook niet..
Terugweg vanuit Parijs naar Brussel heb ik er best lang over gedaan, half 10 vertrokken en 2 uur aangekomen. Dit was misschien ook een stomme fout van mij, ik had met de parameters van ABRP lopen spelen waardoor ik dacht dat ik wel 1 laadpaal kon overslaan... Vervolgens bij Avia aangekomen waar de laadpaal het niet deed en uiteindelijk weer moest omrijden naar een Ionity laadpaal..
De navigatie van Skoda valt mij toch vies tegen moet ik zeggen, zo zie ik ook niet heel snel de fast-chargers voorbij komen maar gewoon de 50KWh chargers.
Voor mij was het uiteindelijk ook een beetje zoeken allemaal, waar ik het meest van geschrokken was is toch wel het verbuik van de 60 wanneer je eenmaal omhoog rijdt. Daar leek ABRP niet helemaal rekening mee te houden..
Registratie gaat op VIN - dus twee keer een gratis abbo krijgen met dezelfde VIN gaat je niet lukken.Jeroenberger schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:09:
[...]
Hier idem: gratis jaar abonnement via DE is nu verlopen. Geprobeerd een nieuw account te maken op ander emailadres, land DE maar helaas geen gratis abo meer.
Omzetten naar een NL account zal je een nieuw account moeten aanmaken, aanpassen kan niet.
Als je 550 kW naar Italië gaat laden is kan het Charge Faster abbo nog wel uit hoor. Het omslagpunt ligt rond de 350 kW. Ik heb hem zelf ook opnieuw afgesloten omdat ik dat jaarlijks wel ga redden. Zeker als je in NL ook af en toe Ionity pakt ipv aan Fastned.
Tsjonge, ik wist niet dat er mensen waren die echt op de Skoda navi vertrouwden voor dit soort trips :-)Krishh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:15:
Afgelopen weekend een lastig trip gehad met de auto in Durbuy -> Parijs -> Brussel.
De meeste plannen met ABRP, en navigeren er ook mee (Via Android Auto / Apple Carplay) of gebruiken een andere navigatie app. Je zou ook PUMP kunnen gebruiken, werkt soortgelijk als ABRP. Daarnaast is het handig om als je onderweg bent af en toe de status van de volgende lader te checken via ABRP of Chargemap.
Ja ik bracht mezelf in twijfel... Pump had ik ook inderdaad, maar kwam er later pas achter dat ik de tesla laadpalen kon negeren.RandomNick schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Tsjonge, ik wist niet dat er mensen waren die echt op de Skoda navi vertrouwden voor dit soort trips :-)
De meeste plannen met ABRP, en navigeren er ook mee (Via Android Auto / Apple Carplay) of gebruiken een andere navigatie app. Je zou ook PUMP kunnen gebruiken, werkt soortgelijk als ABRP. Daarnaast is het handig om als je onderweg bent af en toe de status van de volgende lader te checken via ABRP of Chargemap.
Heeft geen zin om te bellen, is namelijk niet op te lossen. Ze hebben gewoon een waardeloze Qi-lader ingebouwd.8y-one schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:24:
Ik heb laatst ter test mijn €10 Qi-lader van Aliexpress aangesloten in mijn Enyaq en ben gaan rijden met Flitsmeister, Waze en Spotify.
Werd lauw-warm maar niet heet.
Het is trouwens niet enkel Skoda die hier last van heeft.Wootism schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Heeft geen zin om te bellen, is namelijk niet op te lossen. Ze hebben gewoon een waardeloze Qi-lader ingebouwd.
Ik heb laatst ter test mijn €10 Qi-lader van Aliexpress aangesloten in mijn Enyaq en ben gaan rijden met Flitsmeister, Waze en Spotify.
Blijkbaar zou BMW gekoelde Qi-laders hebben in hun nieuwere modellen om dit op te lossen (ik vind hier wel geen bron van BMW terug).
En na 1,5 uur? Want mijn telefoon wordt ook pas warm na 1,5 uurWootism schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Heeft geen zin om te bellen, is namelijk niet op te lossen. Ze hebben gewoon een waardeloze Qi-lader ingebouwd.
In mijn Enyaq (vorige week geleverd) zit de nieuwste versie van de navigatie en ik moet zeggen dat het tot nu toe met mijn werk trips wel aardig werkt. Heb op de achtergrond Apple Maps aanstaan en de file informatie komt praktisch overeen met dezelfde ETA. Als ik langere trips plan dan zie ik ook dat ie stops pakt bij snelladers. Deze zomer naar Italie en zal dan eens goed gaan vergelijken. Denk dat ik primair Skoda Nav zal gebruiken met op de achtergrond PUMP in Carplay.RandomNick schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Tsjonge, ik wist niet dat er mensen waren die echt op de Skoda navi vertrouwden voor dit soort trips :-)
Voor mij hetzelfde verhaal, 1 jaar DE abbo afgelopen, dus nu omschakelen.RandomNick schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Als je 550 kW naar Italië gaat laden is kan het Charge Faster abbo nog wel uit hoor. Het omslagpunt ligt rond de 350 kW. Ik heb hem zelf ook opnieuw afgesloten omdat ik dat jaarlijks wel ga redden. Zeker als je in NL ook af en toe Ionity pakt ipv aan Fastned.
Ik overweeg ook nog om het Tesla abbo te nemen. De tarieven zijn vergelijkbaar aan Ionity Charge Faster (maar liggen niet vast), en je kunt het per maand afsluiten.
Inmiddels al een paar keer op een SuperCharger punt geladen, werkt prima!
Was een rit van een uur.crimby schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:26:
[...]
En na 1,5 uur? Want mijn telefoon wordt ook pas warm na 1,5 uur
Mijn iPhone Xs gaat meestal al throttlen na 30 minuten
Ja, hier is nog niet echt een heel goed sluitende oplossing voor. Lang niet alle laadpunten geven hun status goed doorKrishh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:15:

Hier heb ik met ABRP (Premium) nog nooit last van gehad. Hij neemt heel goed de hoogteverschillen, weersafhankelijkheden (tegenwind) en verkeersomstandigheden mee. Ik heb wel gemerkt dat het helpt om ABRP op max 120kmu te zetten.In Durbuy zelf viel het best tegen, de laadpalen die de Enyaq zichtbaar had gemaakt waren allen laadpalen bij hotels gelegen wat erg balen was.
Poeh, over laadpaalstress gesproken zeg.Vanuit de Shell Recharge app snel gekeken naar de dichtbijzijnste laadpaal en dit was bij een Porsche dealer, echter was die gesloten bij aankomst..
Ik heb in Parijs met ABRP prima ervaringen. Het komt wel voor dat een paal bezet is, maar sja, dan klik je op "doe deze maar even niet", en hij vertelt je meteen een andere, die 2km verder is.In Parijs zelf ging het opzich wel goed, alleen kwam het niet echt overeen met de Skoda navigatie wat echt tegenviel, ik zocht de laadpalen op vanuit de Skoda navigatie, reed naar de bestemming maar er stond niks.. Uiteindelijk een zijstraatje gevonden bij de eifeltoren waar je de auto's kon laden. Dit zag de navigatie van Skoda ook niet..
Dit moet je leren inderdaad.Terugweg vanuit Parijs naar Brussel heb ik er best lang over gedaan, half 10 vertrokken en 2 uur aangekomen. Dit was misschien ook een stomme fout van mij, ik had met de parameters van ABRP lopen spelen waardoor ik dacht dat ik wel 1 laadpaal kon overslaan... Vervolgens bij Avia aangekomen waar de laadpaal het niet deed en uiteindelijk weer moest omrijden naar een Ionity laadpaal..
Ik houd tegenwoordig voor de planning van de trips in het buitenland aan:
1. Vertrek op 90% SOC
2. Laadpunten op 10% SOC
3. Eindpunt op 50% SOC
Dat laatste geeft je vooral een boel rust. Je hoeft niet te laden als je aankomt, je kunt nog met gemak 100km zoeken naar een laadpunt.
Ik ben ook flink teleurgesteld in de navigatie van Skoda. Verkeerssituaties, afsluitingen, inplannen van laadstops zijn allemaal onder de maat wat mij betreft.De navigatie van Skoda valt mij toch vies tegen moet ik zeggen, zo zie ik ook niet heel snel de fast-chargers voorbij komen maar gewoon de 50KWh chargers.
Ik gebruik na een jaar in de praktijk 3 apps via Android Auto allemaal:
1. ABRP voor langere ritten of het plannen van ritten
2. Waze als ik genoeg lading heb (gebeurt best vaak in NL
3. Google maps als ik even snel ergens naartoe moet
Skoda navigatie is mijn backup, voor als mijn telefoon er geen zin in heeft
@Mescaline waarom vertrek op 90% ? Zeker voor een lange rit kan je toch beter met 100% weg rijden...
Water-Escape
Nee direct was ook echt directthis schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:08:
[...]
[...]
Blijkbaar lukt dit niet in de praktijk, of de definitie van 'direct' betekent voor @bvk1983 iets anders dan 'direct'
We horen je nog wel als je trips gaat maken met meerdere stops en snelladers op de route 😂BaseLine schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:37:
[...]
In mijn Enyaq (vorige week geleverd) zit de nieuwste versie van de navigatie en ik moet zeggen dat het tot nu toe met mijn werk trips wel aardig werkt. Heb op de achtergrond Apple Maps aanstaan en de file informatie komt praktisch overeen met dezelfde ETA. Als ik langere trips plan dan zie ik ook dat ie stops pakt bij snelladers. Deze zomer naar Italie en zal dan eens goed gaan vergelijken. Denk dat ik primair Skoda Nav zal gebruiken met op de achtergrond PUMP in Carplay.
Als leek mag je er toch wel van uit gaan dat multinational als een Volkswagengroep zoiets op orde kan makenRandomNick schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Je koopt een EV met navi die laadpalen aangeeft en je hebt er vervolgens geen kloot aan, ik zou mij diep en diep schamen als fabrikant zijnde....
Je moet het met tweederangsapp's die het vervolgens nog beter doen, ik vind het allemaal maar bijzonder.
Kan mij niet voorstellen dat het budget van ABRP groter is dan VW om zoiets te ontwikkelen
[ Voor 17% gewijzigd door MLLL op 03-06-2022 18:48 ]
Is dit na een recente update oid? Ik las eerder dat dit voor auto’s na week 25 gold geloof ik en mijn auto is eerder geproduceerd, maar heb dat nog niet bevestigd gezien door Skoda. Voor zover bekend kom ik niet verder dan 102kWBixby schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:23:
[Afbeelding]
Top dagje qua laadsnelheid voor mijn iV60 (productie juli/aug 2021), bijna 130 kw.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
De auto heeft na een uitval 2 maanden geleden een update gekregen, waarna die duidelijk sneller laad. Andere omstandigheden hielpen ook mee, zoals de buitentemperatuur, ruim een uur gereden en de navi ingesteld op een snellader.ervh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Is dit na een recente update oid? Ik las eerder dat dit voor auto’s na week 25 gold geloof ik en mijn auto is eerder geproduceerd, maar heb dat nog niet bevestigd gezien door Skoda. Voor zover bekend kom ik niet verder dan 102kW
Zit in Frankrijk en krijg op de navi de melding dat er geen informatie over het gebied beschikbaar is en derhalve kan ik dus ook geen routes plannen. Ook verkeerstekenherkenning doet het niet. Had gehoopt dat dit via 4G wel geüpdatet zou worden als de auto een tijd stil zou staan, maar helaas..
Heb al even gezocht, maar vind niets hierover. Iemand anders dit al eens ervaren en wellicht al opgelost?
Helaas is het me nog niet gelukt om een foto van de melding te maken.
Heb al even gezocht, maar vind niets hierover. Iemand anders dit al eens ervaren en wellicht al opgelost?
Helaas is het me nog niet gelukt om een foto van de melding te maken.
Ik de praktijk vind ik het lastig om te plannen dat ik dan binnen een half uurtje vertrek, in verband met de accuprestaties.water_escape schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:54:
@Mescaline waarom vertrek op 90% ? Zeker voor een lange rit kan je toch beter met 100% weg rijden...
wow, wat een gave kleur!!!Team KG schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:25:
Vandaag een ritje gemaakt . En nu maar wachten op onze groene!!!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen week terug gekomen van een weekje Italië (Garda), met een IV60. Ondertussen al de 3de keer Italië met de IV60. Was weer goed bevallen, deze keer volledig via Ionity gereden. Behalve in Italië, daar via EnelX.
Niet vanwege powerpass o.i.d., want baas betaald laadkosten. Maar metname vanwege de betrouwbaarheid.
Heenweg s nachts gereden en overal stond ik alleen te laden. Terug overdag, af en toe iemand anders aan het laden, maar nergens hoeven wachten.
Wel 1x stress momentje in de nacht. Er had een vrachtwagen bedacht om te parkeren voor de laadpalen...! Kon er gelukkig nog net bij. Had namelijk nog maar 2% accu.
Voordat ik foto maakte stond er ook nog een vrachtwagen achter deze vrachtwagen.
Sommige ionitys zijn anders opgebouwd waardoor dit niet kan gebeuren, maar hier dus wel.
Niet vanwege powerpass o.i.d., want baas betaald laadkosten. Maar metname vanwege de betrouwbaarheid.
Heenweg s nachts gereden en overal stond ik alleen te laden. Terug overdag, af en toe iemand anders aan het laden, maar nergens hoeven wachten.
Wel 1x stress momentje in de nacht. Er had een vrachtwagen bedacht om te parkeren voor de laadpalen...! Kon er gelukkig nog net bij. Had namelijk nog maar 2% accu.
Voordat ik foto maakte stond er ook nog een vrachtwagen achter deze vrachtwagen.
Sommige ionitys zijn anders opgebouwd waardoor dit niet kan gebeuren, maar hier dus wel.
:strip_exif()/f/image/THcuOagphBwAZLjeFnBLaAXi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Jasperzzz op 04-06-2022 09:05 ]
Bij welke dealer is dit? Wanneer heb jij m besteld en wanneer zou hij geleverd moeten worden? Die van mij zou eind mei geleverd worden, toen augustus, nu gepland voor week 42.Team KG schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:25:
Vandaag een ritje gemaakt . En nu maar wachten op onze groene!!!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh - ook belangrijk -, hoe rijdt hij tov de normale Enyaq?
Koop je zo’n dikke en brute bak… installeren ze er een beschamende kinderbel op als toeter…
Of ben ik de enige met zo’n debiele toeter?
Hahaha, you’re not alone!crimby schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:12:
Koop je zo’n dikke en brute bak… installeren ze er een beschamende kinderbel op als toeter…
Welke laadpas gebruikte je bij EnelX?Jasperzzz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:04:
Afgelopen week terug gekomen van een weekje Italië (Garda), met een IV60. Ondertussen al de 3de keer Italië met de IV60. Was weer goed bevallen, deze keer volledig via Ionity gereden. Behalve in Italië, daar via EnelX.
[Afbeelding]
Ik ga volgende week die kant op en lees het en der problemen met o.a. Shell Recharge kaarten die daar niet meer lijkt te werken.
Vandaag als test ook even gecheckt bij een Fastned 150 kW snellader. Piek lag ook rond de 133 kW. iV60 productie rond okt 2021. Met ca 4% sessie gestart.Bixby schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:23:
[Afbeelding]
Top dagje qua laadsnelheid voor mijn iV60 (productie juli/aug 2021), bijna 130 kw.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DxzbSr3pFCDs38RkehGhbvuO.jpg?f=user_large)
Dit is bij TB Breda.mr_jows schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:20:
[...]
Bij welke dealer is dit? Wanneer heb jij m besteld en wanneer zou hij geleverd moeten worden? Die van mij zou eind mei geleverd worden, toen augustus, nu gepland voor week 42.
Oh - ook belangrijk -, hoe rijdt hij tov de normale Enyaq?
Februari 2022 gekocht bij van mossel Tilburg , levering was eerst in de week van 6 juni. Verwachting nu september - oktober 2022. Op dit moment rij ik privé een id 4 first Max . In vergelijking lijkt de coupe kleiner maar sportiever. Wat betreft rijden merk ik in vergelijking met de id4 dat de enyaq wel behoorlijk meer interieur geluid heeft . Meer bonkt ook met Dcc op oneffenheden. Behoorlijk minder ruim lijkt op de voorstoelen, deze zitten overigens we fantastisch. Wat betreft prestatie merk ik een iets verbeterde wegligging en Acceleratie. Had vooral op dat laatste toch wat hogere verwachtingen. Het valt niet tegen maar is ook weer niet een wereld van verschil met mijn huidige id4. Wel kleeft hij aan de weg als je vol in een bocht accelereert.
Maar al met al ben ik blij met mijn keuze. De coupe in RS uitvoering ziet er zowel van binnen als van buiten moddervet uit. Zeker in het groen
Overigens kun je testrijden met de ENYAQ COUPÉ RS iV bij de volgende dealers
2 t/m 8 juni
Van Tilburg-Bastianen Breda
Auto Hoogenboom Rotterdam
Maas Autogroep Gouda
Wittebrug Den Haag
9 t/m 15 juni
Van den Brug Heerenveen
Bourguignon Leeuwarden
Century Groningen
Pouw Deventer
16 t/m 22 juni
RijnWoud Rotterdam
Ames Dordrecht
A-Point Amsterdam
Broekhuis Alkmaar
23 t/m 29 juni
Pon Dealer Amersfoort
Muntstad Utrecht
De Waal Gorinchem
30 juni t/m 6 juli
Vallei Auto Groep Veenendaal
DAGO Doetinchem
Huiskes-Kokkeler Hengelo
7 t/m 13 juli
Van den Udenhout Den Bosch
Van Mossel Tilburg
Wealer Roermond
14 t/m 20 juli
Auto Poppe Goes
Zelf heb ik de EnelX JuicePass besteld maar die staat al 5 weken in bestelling…. Nog geen pas gezienEnahs schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:12:
[...]
Welke laadpas gebruikte je bij EnelX?
Ik ga volgende week die kant op en lees het en der problemen met o.a. Shell Recharge kaarten die daar niet meer lijkt te werken.
Thnx voor de uitgebreide reactie. Ga even Broekhuis bellen.Team KG schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:30:
[...]
Dit is bij TB Breda.
Februari 2022 gekocht bij van mossel Tilburg , levering was eerst in de week van 6 juni. Verwachting nu september - oktober 2022. Op dit moment rij ik privé een id 4 first Max . In vergelijking lijkt de coupe kleiner maar sportiever. Wat betreft rijden merk ik in vergelijking met de id4 dat de enyaq wel behoorlijk meer interieur geluid heeft . Meer bonkt ook met Dcc op oneffenheden. Behoorlijk minder ruim lijkt op de voorstoelen, deze zitten overigens we fantastisch. Wat betreft prestatie merk ik een iets verbeterde wegligging en Acceleratie. Had vooral op dat laatste toch wat hogere verwachtingen. Het valt niet tegen maar is ook weer niet een wereld van verschil met mijn huidige id4. Wel kleeft hij aan de weg als je vol in een bocht accelereert.
Maar al met al ben ik blij met mijn keuze. De coupe in RS uitvoering ziet er zowel van binnen als van buiten moddervet uit. Zeker in het groen![]()
Overigens kun je testrijden met de ENYAQ COUPÉ RS iV bij de volgende dealers
2 t/m 8 juni
Van Tilburg-Bastianen Breda
Auto Hoogenboom Rotterdam
Maas Autogroep Gouda
Wittebrug Den Haag
9 t/m 15 juni
Van den Brug Heerenveen
Bourguignon Leeuwarden
Century Groningen
Pouw Deventer
16 t/m 22 juni
RijnWoud Rotterdam
Ames Dordrecht
A-Point Amsterdam
Broekhuis Alkmaar
23 t/m 29 juni
Pon Dealer Amersfoort
Muntstad Utrecht
De Waal Gorinchem
30 juni t/m 6 juli
Vallei Auto Groep Veenendaal
DAGO Doetinchem
Huiskes-Kokkeler Hengelo
7 t/m 13 juli
Van den Udenhout Den Bosch
Van Mossel Tilburg
Wealer Roermond
14 t/m 20 juli
Auto Poppe Goes
Veel plezier , ik zie je reactie hier graag verschijnenmr_jows schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:33:
[...]
Thnx voor de uitgebreide reactie. Ga even Broekhuis bellen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.