Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.366 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
CrashKonijn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:55:
Ik heb gisteren maar contact opgenomen met mijn dealer, heb het meest bijzondere antwoord terug gekregen. Geen idee wat ik hier in godsnaam op moet reageren...

[...]

Kreeg ik dit zojuist als reactie.

[...]
Je kan er om lachen zo'n reactie, maar eigenlijk is het om te huilen dat dit het niveau is van het personeel bij de dealer.

Ik weet niet hoe je relatie/vertrouwen in deze dealer is/was, maar als dit mijn dealer was (en dat hoop ik niet :) ), dan zou mijn vertrouwen compleet weg zijn.

Alleen al de manier hoe het geschreven is qua interpunctie. Ik ben geen taal-nazi, maar dit is wel heel extreem slecht voor 'professionele' communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Ik heb gisteren maar contact opgenomen met mijn dealer, heb het meest bijzondere antwoord terug gekregen. Geen idee wat ik hier in godsnaam op moet reageren...

[...]

[...]
Wat een slechte reactie!! Dit komt niet eens in de buurt van de Nederlandse taal en inhoudelijk ook geen touw aan vast te knopen. Dealers….om te janken😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 20:10
Faraz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:44:
Sinds enkele dagen krijg ik (voor het eerst na circa 3-4 maanden) direct de melding “verbindingsstatus onbekend (of zoeken)…” op de display van mijn IV80 te zien.
De melding lijkt na 10-20 sec te verdwijnen, maar ik weet niet of dat enkel door het rijden komt, en dat de melding dus ergens op de achtergrond blijft staan.

Tevens viel het me op dat ik ongeveer gelijktijdig geen verbinding meer lijk te hebben in de MySkoda & Tronity apps. De apps zelf geven overigens niks specifieks aan, behalve het volgende: Er staat al sinds zaterdag dat de auto aan het laden is en op 93% blijft haken, terwijl ik de auto al meerdere malen heb gebruikt zonder hem sindsdien op te laden. De SoC is in de tussentijd al op 100% geweest, en is nu ca. 60% (om even aan te geven dat die status van charging & 93% écht niet klopt).

Herkent iemand dit probleem? Hoe kan ik dit (laten) oplossen?
Heb je zekering 19 er al uit gehad en daarna je infotainment scherm een reboot gegeven? Zie https://skodaforum.eu/top...?utm_source=pocket_mylist

Heeft hier het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:25

[...]

[...]
Wauw. Ik zou een andere dealer zoeken die wel verstand heeft van elektrische wagens 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47

[...]

[...]
Ik zou gewoon antwoorden dat je graag zou hebben dat ze iemand aanspreken die kennis heeft van die zaken om het eens uit te leggen.
Of misschien gewoon zeggen 'Beste, ik weet niet wie u deze info gegeven heeft, maar dit klopt niet. Is het mogelijk om dit eens te overleggen met iemand die wel weet hoe deze systemen in elkaar zit?'
Zodat de dealer ook gewoon beseft dat zijn info gewoon echt foutief is.

Eigenlijk schandalig om met zo'n antwoord te komen als je er niets van kent, foute info is erger dan geen info.

[ Voor 18% gewijzigd door this op 18-01-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:48

[...]

[...]
Wat een onzin zeg. Ik laad altijd aan 125 kw, sommige auto's (Porsche, Hyundai ionic 5,..)laden zelfs aan nog veel hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Jasperzzz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Je kan er om lachen zo'n reactie, maar eigenlijk is het om te huilen dat dit het niveau is van het personeel bij de dealer.
Mijn dealer ook. Die wist van toeten noch blazen. Warmtepomp? Geen idee waarvoor dat was. Trekhaakvoorbereiding? Geen idee wat je dan krijgt. Powerpass? Nooit van gehoord. Gruwelijk. Alarm klasse 3 op een auto van 50k+? Nergens voor nodig!

Conclusie: lees dit forum en doe heel goed je research!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Is er van Skoda een uservoice/github/jira/zendesk achtig ding waar je klachten kan registreren? Dat ze een beetje zien hoeveel mensen last hebben van welke issues?

Ik betwijfel of zo door hebben hoe slecht de nummerbordherkenning/ACC werkt op Nederlandse snelwegen met 100/130. En die nummberbordverlichting bij achteruitrijden. En die navigatie die niet de juiste laadsnelheid pakt. Etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
Nou mijn auto staat bij de dealer om voor de 2e keer in een maand tijd het SOS noodoproepsysteem te repareren. Ze kennen me inmiddels al zonder dat ik mijn naam of kenteken hoef op te geven ;(

Of het vandaag geregeld was wisten ze niet, ze zouden er dit keer grondig onderzoek naar doen. Ik ben benieuwd

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Voor degenen die 't interessant vinden met welke software een recent afgeleverde auto wordt geleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhtMXJi1-Hxm5MJC0K-0ByNcy8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuaiOor1314GFkmXDMrBUefd.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
this schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Ik zou gewoon antwoorden dat je graag zou hebben dat ze iemand aanspreken die kennis heeft van die zaken om het eens uit te leggen.
Of misschien gewoon zeggen 'Beste, ik weet niet wie u deze info gegeven heeft, maar dit klopt niet. Is het mogelijk om dit eens te overleggen met iemand die wel weet hoe deze systemen in elkaar zit?'
Zodat de dealer ook gewoon beseft dat zijn info gewoon echt foutief is.

Eigenlijk schandalig om met zo'n antwoord te komen als je er niets van kent, foute info is erger dan geen info.
Helaas was dit ook nog eens iemand met een iets hogere functie. Details laat ik uiteraard weg vanwege privacy.

Deze dealer heeft mij tot nu toe altijd goed bijgestaan, los van wat communicatie issues laatst. T geeft alleen niet echt vertrouwen zo.

Ik heb dit maar teruggestuurd. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Hallo [redacted],

Als ik mijn Enyaq (met 100kw snellaadmogelijkheid) aan een ionity 350kw snellader hang dan moet ik toch gewoon rond de 100kw kunnen laden, niet rond de 50.

Dus volgens u heb ik rond de zomer tig achter elkaar bij een 'ongebruikte' snellader gehangen en nu in de winter toevallig tig keer bij een 'gebruikte' paal?

Zelfs Skoda zelf geeft aan dat je de batterij voor een lange rit in de winter het beste kunt opwarmen voor het rijden (door een vertrektijd in te stellen), en dan pas na 200-300km te gaan laden. Dit zou er voor moeten zorgen dat je batterij op temperatuur is, waarna je kunt fastchargen.

https://www.skoda-storybo...nyaq-ivs-range-in-winter/ vanaf 3:50 in het filmpje kunt u het Jens Kosyna (Head of project management van de Enyaq) zien vertellen.

De temperatuur buiten heeft wel degelijk veel impact op een electrische auto, ik was dan ook teleurgesteld over het langzame laden van de Enyaq. Het blijkt nu echter dat andere Enyaqs (iv60 met fastcharging) wel rond de 100kw kunnen laden, dan blijft er voor mij alleen de conclussie over dat er met mijn auto iets niet goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:48
CrashKonijn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Helaas was dit ook nog eens iemand met een iets hogere functie. Details laat ik uiteraard weg vanwege privacy.

Deze dealer heeft mij tot nu toe altijd goed bijgestaan, los van wat communicatie issues laatst. T geeft alleen niet echt vertrouwen zo.

Ik heb dit maar teruggestuurd. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

[...]
Laten we zeggen dat ik iets minder diplomatisch had gereageerd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
Cloclo100 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Laten we zeggen dat ik iets minder diplomatisch had gereageerd 😂
Los van dat ik weet dat zijn verhaal bullshit is, heb ik zelf verder ook geen kennis van zaken. Heb dus geprobeerd om duidelijk te maken dat hij onzin verkoopt terwijl ik inderdaad nog netjes blijf. Als ik nu weer zo'n reactie krijg ga ik er wel gewoon heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLt9VrKS1d7nITEjgpOIniJDjw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kW7SIKfc3q2WdcswJ2xScUoe.png?f=fotoalbum_large

Voor wat het waard is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trackerfire
1e filmpje met VW ID 3.0 software van de ID5 verschenen. Niet veel info, je kunt spelletjes spelen en wat apps downloaden uit de App Store (bijv. Spotify en Apple Music). Tevens lijkt hij nu de juiste snelladers op basis van je accupakket te kiezen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Trackerfire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:04:
1e filmpje met VW ID 3.0 software van de ID5 verschenen. Niet veel info, je kunt spelletjes spelen en wat apps downloaden uit de App Store (bijv. Spotify en Apple Music). Tevens lijkt hij nu de juiste snelladers op basis van je accupakket te kiezen.

[YouTube: Volkswagen ID.5 i ID. Software 3.0: nawigacja, gry, Spotify, inne]
Spotify zou wel erg fijn zijn,

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashKonijn
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Spotify zou wel erg fijn zijn,
Ik hoop zelf op iets van Netflix, zou toch mooi zijn tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Genestealer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:33:
[...]

Ja, ik had die op een gevend moment ook continue met of zonder stuurverwarming. Een storingsmelding is opzich niet vervelend, maar dat geluidje er continue erbij wat niet bepaald zachtjes is....

Bij mij heeft, tot nu toe, de stuur vervangen de meldingen verholpen.
Denk dat ik hier ook niet aan ontkom, wordt gek van die melding "Travel Assist niet beschikbaar" en bijbehorde piepjes.

[ Voor 3% gewijzigd door RedCellNL op 18-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

RedCellNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Denk dat ik hier ook niet aan ontkom, wordt gek van die melding "Travel Assist niet beschikbaar" en bijbehorde piepjes.
uit ervaring weet ik dat sturen in backorder staan, weekje levertijd.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Hoe mag ik dit lezen, bij bestelling een week levertijd of dat er nu een hoop sturen aan komen? Ik wacht al een maand op een telefoontje van de dealer om het stuur te vervangen namelijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Slachtafval123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Hoe mag ik dit lezen, bij bestelling een week levertijd of dat er nu een hoop sturen aan komen? Ik wacht al een maand op een telefoontje van de dealer om het stuur te vervangen namelijk :O
mijn ervaring was:

* melding bij dealer van het probleem
* controle door dealer.
* kreeg teruggemeld dat het probleem idd bestond en er een nieuw stuur op moest
* stuur was besteld en duurde een weekje voordat deze bij de dealer was
* vervangen stuur was 20 min werk.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:50:
[...]

mijn ervaring was:

* melding bij dealer van het probleem
* controle door dealer.
* kreeg teruggemeld dat het probleem idd bestond en er een nieuw stuur op moest
* stuur was besteld en duurde een weekje voordat deze bij de dealer was
* vervangen stuur was 20 min werk.
Heb er maar eens achteraan gebeld. Ik wacht ondertussen een maand.. De merkdealer in Groningen is zo slecht te bereiken het is niet te geloven. Voor de zoveelste keer een terugbel notitie achter kunnen laten en helaas is dat niet de enige slechte ervaring die ik tot dusver met ze gehad heb. Nu weer even ademhalen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:03:
[...]

De merkdealer in Groningen is zo slecht te bereiken het is niet te geloven. Voor de zoveelste keer een terugbel notitie achter kunnen laten en helaas is dat niet de enige slechte ervaring die ik tot dusver met ze gehad heb. Nu weer even ademhalen |:(
Dat kan er maar één zijn. Ik ben er toen geweest, heb offerte gekregen en lukte me daarna niet eens te bestellen. Meerdere keren gemailed, gebeld. Geen reactie 8)7

Dus tja, dan maar naar een dealer verderop.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Zou het mogelijk zijn om het reguliere stuurt te vervangen voor het multifuncionele stuur? Wat zou dit kosten? Ik mis de stuurverwarming en de flippers toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Mpaj schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Zou het mogelijk zijn om het reguliere stuurt te vervangen voor het multifuncionele stuur? Wat zou dit kosten? Ik mis de stuurverwarming en de flippers toch wel.
geen idee, ik ben geen monteur maar IT'er, op basis daarvan zou ik altijd zeggen tuuuuurlijk updaten we even :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:06:
[...]

geen idee, ik ben geen monteur maar IT'er, op basis daarvan zou ik altijd zeggen tuuuuurlijk updaten we even :D
Technisch lijkt me dit niet erg ingewikkeld, waarschijnlijk een aanpassing in de software configuratie (of als ze het mooi oogezet hebben herkent de software andere hardware en geeft functies vrij).

Stuurverwarming snap ik heel goed, de flippers alleen niet?

Ik vind de auto stand ideaal, maar ben misschien nog wat veel gewend aan een schakel benzine auto en nog niet overtuigd van “one pedal driving” (wat volgensmij niet 100%werkt ivm niet volledig stoppen?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Sinds 16 december de trotste berijder van een Sportline uitvoering met het grootste accupakket. Nog geen noemenswaardige problemen (pas 2x dat infotainment scherm uitviel, aan/uit 10 sec ingedrukt en het werkt weer).

Sinds gisteravond waarschuwingslampje van airbag, vanmiddag bij de dealer geweest (‘rij maar even langs, kijken we even!’). Half uur gewacht, hoop moeilijke gezichten in de werkplaats. Lang verhaal kort: het betreft de airbag sensor indicator sensor (het controlesysteem van de signalering in het instrumentenpaneel achter het stuur). Hadden ze nog niet eerder gezien. Volgende week donderdag de auto een dag kwijt (lang leve thuiswerkbeleid door Corona!) en hopen dat ze de oorzaak vinden.

Ondanks dit een fantastische auto, een genot om te rijden! Stil, ruim, nou ja alles is wel voorbij gekomen. 3D kapje ook besteld en geplaatst, werkt super!

Nu nog de app, de versie 3 software dan zijn er wel een paar stappen gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
(Johan) schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:42:
https://www.autoweek.nl/a...-aan-nieuwe-laadstations/

[...]

Dan moeten er rond de zomervakantie vast al een aantal operationeel zijn lijkt me.
Toch maar eens de plannen voor midden Frankrijk concreet gaan maken. Iemand tips? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 13:49
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Zou oprecht wel benieuwd zijn of dit mogelijk zou zijn…. :)

Ik ben namelijk ICTer :p

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas1996 op 18-01-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Nu online

[...]

[...]
Dit getuigt niet echt van verstand van zaken. Als je de mogelijkheid hebt zou je je auto een etmaal in een verwarmde garage kunnen zetten. Dan is je accu door en door tot 20 graden verwarmd alsof het zomer is. En dan naar een snellader in de buurt met een lage SOC en testen maar.

Iemand hier die trouwens een Nederlandse Skoda dealer kan aanraden? Dus niet zo als in de quote hierboven, maar eentje met kennis van zaken en een goede communicatie. Ik rijd liever wat verder voor een goede dealer dan andersom. Ik kom uit de buurt van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36

jurma

simply connecting...

BAJ82 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Dit getuigt niet echt van verstand van zaken. Als je de mogelijkheid hebt zou je je auto een etmaal in een verwarmde garage kunnen zetten. Dan is je accu door en door tot 20 graden verwarmd alsof het zomer is. En dan naar een snellader in de buurt met een lage SOC en testen maar.

Iemand hier die trouwens een Nederlandse Skoda dealer kan aanraden? Dus niet zo als in de quote hierboven, maar eentje met kennis van zaken en een goede communicatie. Ik rijd liever wat verder voor een goede dealer dan andersom. Ik kom uit de buurt van Eindhoven.
Ik moet zeggen dat ik mijn Skoda heb van de dealer uit Tilburg (kom zelf uit Tilburg) en voor mij is dit een goede dealer, met goede communicatie die ook gewoon de tijd voor je neemt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felt
  • Laatst online: 20-04-2023
Slachtafval123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Heb er maar eens achteraan gebeld. Ik wacht ondertussen een maand.. De merkdealer in Groningen is zo slecht te bereiken het is niet te geloven. Voor de zoveelste keer een terugbel notitie achter kunnen laten en helaas is dat niet de enige slechte ervaring die ik tot dusver met ze gehad heb. Nu weer even ademhalen |:(
Betreft dit de zakelijke lease-afdeling of maakt dat überhaupt geen verschil binnen die dealer? Dit in verband met mijn (als het goed is :/ ) aanstaande Enyaq *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Mpaj schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Ik volg. Ik mis de stuurverwarming ook.

Ik had echter ook verwacht dat ik de flippers zou gaan missen maar dat is dus echt niet zo. Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik zou wensen dat de auto minder zou afremmen dan in de B stand. Sterker nog, hij mag af en toe wel eens harder remmen wat mij betreft. Zacht remmen/regenereren valt prima te doseren met het ‘gas’pedaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Martinique schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Ik had echter ook verwacht dat ik de flippers zou gaan missen maar dat is dus echt niet zo. Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik zou wensen dat de auto minder zou afremmen dan in de B stand. Sterker nog, hij mag af en toe wel eens harder remmen wat mij betreft. Zacht remmen/regenereren valt prima te doseren met het ‘gas’pedaal.
die flippers zijn vooral handig in de bergen bij het afdalen

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Ok, ik woon in de randstad dus daar valt het wel mee qua bergen. :P
Maar gewoon uit belangstelling: Waarom werkt het iets minder diep intrappen van het ‘gas’pedaal in die situatie slechter dan gas loslaten en regenereren in 1/2/3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
rammes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Waarom is dat daar handig? Kun je hem toch net zo goed op cruise control zetten? Dan remt die ook zelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Hi,

Ben nieuw hier en rij sinds een week een witte Enyaq iv 60. Erg fijne auto weinig over te klagen na de 1000km.
Echter vind ik het laden bij bv een Fastned erg tegenvallen. 42kW maximaal (25% vol, buiten een graad of 6) terwijl 130kW in ieder geval besteld is..
Collega’s met een ID3 en ID4 laden onder dezelfde omstandigheden beduidend sneller.

Wat zijn hier de gemiddelde waardes bij een Fastned als ik vragen mag?

De dealer wijdt het vooralsnog aan het weer, maar ik vind het verschil wel erg fors.

Gr. Alex

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 22:34
Ik gebruik de flippers best vaak. Als ik op de snelwegen of randwegen aan het rijden ben heb ik hem altijd in D stand. Dit rijdt voor mij stuk rustiger. Bij wat flauwe bochten of minimaal afremmen vind ik de flippers ideaal en houdt ik momentum lekker aan zonder te veel met mijn voeten bezig te zijn. Heerlijk ontspannen. Alleen in bebouwde kom zet ik hem in B stand.

ACC doet ook veel ja, maar niet altijd juist of op tijd. Sommige situaties rij ik zonder acc en dan dus met de flippers zo nu en dan. Van 100 weg naar stoplicht, flippers.

Het is erg persoonlijk vermoed ik 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Genestealer op 18-01-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Het is wat met (een deel van) "de merkdealers" tegenwoordig.

Goede nieuws, nieuwe stuur heeft de storingen travel assist opgelost. Vervanging aansturing elektronische kinderslot beveiliging heeft ook daar de storing opgelost. Winterbanden op de 21 inch velg waren na 3 maanden eindelijk binnen. ("Gewoon" Continental)

Wel jammer dat ze een kras op mijn velg veroorzaakt hebben. (Is inmiddels door een specialist op kosten van de garage eruit gepolijst) Ik twee keer de banden heb moeten laten balanceren omdat het stuur voelbaar trilde. (Er zal wel een plakloodje los gegaan zijn denkt de garage) Men vergeten was de piano lak "kapjes" over te zetten op het nieuwe stuur waardoor het stuur er niet uit zag.

Kortom gewoonweg slordig. Allemaal geen mega problemen maar het niveau van deze dealer laat ook echt wel te wensen over.

Wel verrast trouwens dat er 4mm van het profiel van de zomerbanden aan de achterzijde verdwenen was na 20.000 km. Ik ben niet als laatste weg bij het stoplicht maar pak ook niet elke rotonde als Max Verstappen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
Felt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Betreft dit de zakelijke lease-afdeling of maakt dat überhaupt geen verschil binnen die dealer? Dit in verband met mijn (als het goed is :/ ) aanstaande Enyaq *O*
Gaat in mijn geval om een zakelijke auto maar volgens mij maakt dat weinig uit bij deze dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Gaat in mijn geval om een zakelijke auto maar volgens mij maakt dat weinig uit bij deze dealer
De vraag was denk ik of er sprake is van (operational) lease, vroeger 'huur' genoemd, al dan niet via een eigen leasemaatschappij (lees: verhuurmaatschappij), of van koop.

Of een auto vervolgens 'zakelijk' of 'privé' is, was m.i. de vraag niet. Hoewel zakelijk en lease vaak in één adem genoemd worden, heb je ook privé lease of zakelijke koop. Het staat dus los van elkaar..

Om het nog ingewikkelder te maken, heb je ook koop of afbetaling, wat dan tegenwoordig ook weer lease heet (maar dan financial lease).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Typ1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:22:
Hi,

Ben nieuw hier en rij sinds een week een witte Enyaq iv 60. Erg fijne auto weinig over te klagen na de 1000km.
Echter vind ik het laden bij bv een Fastned erg tegenvallen. 42kW maximaal (25% vol, buiten een graad of 6) terwijl 130kW in ieder geval besteld is..
Collega’s met een ID3 en ID4 laden onder dezelfde omstandigheden beduidend sneller.

Wat zijn hier de gemiddelde waardes bij een Fastned als ik vragen mag?

De dealer wijdt het vooralsnog aan het weer, maar ik vind het verschil wel erg fors.

Gr. Alex
Lees vooral eens dit en voorgaand topic door. Gebruik daarbij de zoekfunctie maar eens. Al heel veel over geschreven.
Korte antwoord; max laadsnelheid (130kW in jouw geval) haal je alleen onder de juiste omstandigheden. Bij deze temperaturen betekent dat dat je minimaal een uur hebt gereden (zodat de accu rond de 20 graden zit) en dat je SOC lager dan 15% is.

Als je aan die voorwaarden voldoet zal je wel richting de 100-130 Kw gaan.

Als je nu maximaal 43kW haalt is dat inderdaad wel erg laag, Zal als ik jou was eens een goede test doen door ervoor te zorgen dat je de juiste omstandigheden hebt. Mogelijk is de fabriek vergeten om bij jou de optie 'snelladen' te ontgrendelen en kan je dus nooit boven de 50kW uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
BAJ82 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Van den Udenhout, goede ervaring mee met mijn Enyaq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
Zojuist op iOS een update ontvangen naar versie 5.0.0 Voelt een stuk sneller aan en is veel overzichtelijker dan de vorige versie vind ik persoonlijk. Verder niet veel veranderingen (waarschijnlijk wel onder de motorkap).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZHcIgR2P3RdL5-MiMDCIaRIa4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AQFSd9IIOjm3c4WKJc1XlTvr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Trackerfire op 19-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:53
Trackerfire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:38:
Zojuist op iOS een update ontvangen naar versie 5.0.0 Voelt een stuk sneller aan en is veel overzichtelijker dan de vorige versie vind ik persoonlijk. Verder niet veel veranderingen (waarschijnlijk wel onder de motorkap).
Ziet er inderdaad beter uit met een logischere indeling.
Zie alleen de melding over koude accu die nieuw is (was er al bij Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:34

[Afbeelding]
Als ik in de AppStore kijk, zie ik 4.4.1 als laatste versie, hoe kom je aan die nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
royverdegem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Als ik in de AppStore kijk, zie ik 4.4.1 als laatste versie, hoe kom je aan die nieuwe?
Werd gewoon gepusht naar de telefoon. Wellicht nog niet voor iedereen beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:34
Trackerfire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Werd gewoon gepusht naar de telefoon. Wellicht nog niet voor iedereen beschikbaar ;)
Ff afwachten dus. Hopelijk is het ook een stuk stabieler :)
Zeker nog geen aanvullende diensten, zoals "waar is mijn auto", "km-stand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 11:32
royverdegem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Gewoon naar de App Store gaan (edit; daar was je al zie ik nu :) ), MySkoda zoeken en update klikken. Werkte bij mij tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door mauritsams op 19-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
royverdegem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Nope, functioneel geen aanpassingen buiten een melding voor "koude accu" zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
royverdegem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Helaas inderdaad. Ik zag wel ergens een label "locatie wagen" verschijnen en snel verdwijnen, dus mogelijks bereiden ze achter de schermen eea voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
@Robbie8454 je audio upgrade is deze week toch? Laat je weten wat je ervan vindt? 8) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michelpas
  • Laatst online: 14-12-2022
Wow de tip van de "instructeur" van PON heeft geholpen qua uitgesteld laden. Vul alleen de vertrektijd in en dan gaat de Enyaq zelf berekenen hoelaat ie moet beginnen. En inderdaad de auto was vanmorgen om 0535 vol zoals ik het wilde (en voorverwarmd en de voorruit was ontdooit). En hij is dus ook ergens in de nacht (daluren) begonnen met laden. Voor mij lost dit het probleem van uitgesteld laden op, want als ik op pad ga voor het werk dan vertrek ik om 0535. Waarom de timers van laadtijden niet werkt is mij onbekend. Het lijkt erop als het die 2 elkaar tegenspreken of in de weg zitten. Als je natuurlijk om 0900 weggaat dan gaat bovenstaande niet op want dan laadt je alsnog in de piekuren de laatste uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Stel je toch standaard vertrektijd 07:00 in? voor het laden. En voor het voorverwarmen een aparte tijd? (als dat kan, ik zit nog zonder auto)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19

[Afbeelding]
Nice, het ziet er inderdaad al weer iets rustiger uit.

Helaas komen de beloofde App Store plaatjes nog niet overeen met de werkelijkheid. Hopelijk betekent dit dat deze opties ook naar Enyaq komen voor de Skoda app. Op de plaatjes zie je namelijk een Enyaq waarvan je in ieder geval kan zien of de auto op slot is en of ramen en deuren dicht zijn.

Beloofde plaatje in de app-store.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qO5Odl2bOQUGumXn-2AvbCQeSB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Qc9W2F9iXdl7epq0a043Msz.jpg?f=fotoalbum_large

Realiteit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pAMHyh8gLVEqVY3Filsr6jarZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USaTlHWaG7Kub4JDlW5jE8ML.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit echt met smacht te wachten op een functie om de auto te kunnen openen/sluiten op afstand. Want dan kan in ieder geval die auto-lock feature bij het weglopen realiseren dmv Home Assistant.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Weet niet of het eerder gevraagd is maar qua voetenverlichting is er wel een lampje bij bestuurder onder dashboard en onder bestuurdersstoel en passagierstoel, maar onder dashboard bij passagierszijde niet.
Ben ik één van de weinige (of enige) die dit niet heeft en anderen wel?
Heb de vraag omdat brochure verlichting (lijkt) te laten zien in beenruimte bij bestuurder en passagier en ook verlichting 'krentenbollen' vak, maar dat verlichting 'krentenbollen' vak niet gene is van beenruimte passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
GAEvakYD schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:17:

Helaas komen de beloofde App Store plaatjes nog niet overeen met de werkelijkheid. Hopelijk betekent dit dat deze opties ook naar Enyaq komen voor de Skoda app. Op de plaatjes zie je namelijk een Enyaq waarvan je in ieder geval kan zien of de auto op slot is en of ramen en deuren dicht zijn.

Realiteit
[Afbeelding]

Ik zit echt met smacht te wachten op een functie om de auto te kunnen openen/sluiten op afstand. Want dan kan in ieder geval die auto-lock feature bij het weglopen realiseren dmv Home Assistant.
Leuk dat plaatje van koelen van stoelen, maar de tot op heden geleverde enyaq's hebben dat niet en staat (nog) niet in prijslijsten.
Zag op site dat prijslijst april er ook al is (misschien al gemeld, maar nog niet alles terug gelezen).
Er is nu wel te kiezen voor elektrische voorstoelen (ipv alleen bestuurder) en massagefunctie en easy entry.
Hopelijk dat met update Q2 genen met elektrische bestuurdersstoel wel easy entry krijgen zoals update aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
GAEvakYD schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Beloofde plaatje in de app-store.
[Afbeelding]

Realiteit
[Afbeelding]

De ‘beloofde App Store plaatjes’ komen wel overeen met de werkelijkheid mits je bijv. een Octavia / Superb hebt. Hopelijk komt alles op korte termijn ook naar de Enyaq. Dat het nog niet kan is volgens mij MEB platform breed want bijv de ID.x app heeft volgens mij nog niet heel veel meer functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinique schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

De ‘beloofde App Store plaatjes’ komen wel overeen met de werkelijkheid mits je bijv. een Octavia / Superb hebt. Hopelijk komt alles op korte termijn ook naar de Enyaq. Dat het nog niet kan is volgens mij MEB platform breed want bijv de ID.x app heeft volgens mij nog niet heel veel meer functionaliteit.
Klopt, maar dan moeten ze ook een plaatje van een Octavia / SuperB gebruiken en niet die van een Enyaq. ;)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
GAEvakYD schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Klopt, maar dan moeten ze ook een plaatje van een Octavia / SuperB gebruiken en niet die van een Enyaq. ;)
Haha ja daar heb je een punt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Misschien is het wel zo dat ze hiervoor een update van de auto moeten doen en dat dit in ME3 update zit die we binnenkort allemaal gaan krijgen. >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 22:34
knirrebir schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Leuk dat plaatje van koelen van stoelen, maar de tot op heden geleverde enyaq's hebben dat niet en staat (nog) niet in prijslijsten.
Zag op site dat prijslijst april er ook al is (misschien al gemeld, maar nog niet alles terug gelezen).
Er is nu wel te kiezen voor elektrische voorstoelen (ipv alleen bestuurder) en massagefunctie en easy entry.
Hopelijk dat met update Q2 genen met elektrische bestuurdersstoel wel easy entry krijgen zoals update aangeeft.
Easy entry is al aan te zetten mocht je niet kunnen wachten via OBD. Werkte bij mij prima, alleen mijn vrouw vind het niets. Ik zelf heb er niet zo veel aan omdat ik zelf erg lang ben en de stoel aardig ver naar achter zit. Heb het weer uit gezet.

Oh, en het werkt alleen als je auto opent met de sleutel, niet via keyless handgreep. Hetzelfde principe met de stoel geheugen wat zich ook alleen aanpast als je de auto opent met de sleutel. Wel een kleine ergenis puntje overigens aangezien ik altijd keyless handgreep gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Genestealer op 19-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
michelpas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:33:
Wow de tip van de "instructeur" van PON heeft geholpen qua uitgesteld laden. Vul alleen de vertrektijd in en dan gaat de Enyaq zelf berekenen hoelaat ie moet beginnen. En inderdaad de auto was vanmorgen om 0535 vol zoals ik het wilde (en voorverwarmd en de voorruit was ontdooit). En hij is dus ook ergens in de nacht (daluren) begonnen met laden. Voor mij lost dit het probleem van uitgesteld laden op, want als ik op pad ga voor het werk dan vertrek ik om 0535. Waarom de timers van laadtijden niet werkt is mij onbekend. Het lijkt erop als het die 2 elkaar tegenspreken of in de weg zitten. Als je natuurlijk om 0900 weggaat dan gaat bovenstaande niet op want dan laadt je alsnog in de piekuren de laatste uren.
Bedankt voor deze info; was zo gewend dat vertrektijden in auto en app gelijk aan elkaar zijn (kom uit Passat GTE met vergelijkbare app) dat ik nooit de moeite heb genomen om in de auto hier naar te kijken. Veel meer mogelijkheden! Voorbeeldje van RTFM 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
DirkBouwman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:37:
Het is wat met (een deel van) "de merkdealers" tegenwoordig.

Goede nieuws, nieuwe stuur heeft de storingen travel assist opgelost. Vervanging aansturing elektronische kinderslot beveiliging heeft ook daar de storing opgelost. Winterbanden op de 21 inch velg waren na 3 maanden eindelijk binnen. ("Gewoon" Continental)

Wel jammer dat ze een kras op mijn velg veroorzaakt hebben. (Is inmiddels door een specialist op kosten van de garage eruit gepolijst) Ik twee keer de banden heb moeten laten balanceren omdat het stuur voelbaar trilde. (Er zal wel een plakloodje los gegaan zijn denkt de garage) Men vergeten was de piano lak "kapjes" over te zetten op het nieuwe stuur waardoor het stuur er niet uit zag.

Kortom gewoonweg slordig. Allemaal geen mega problemen maar het niveau van deze dealer laat ook echt wel te wensen over.

Wel verrast trouwens dat er 4mm van het profiel van de zomerbanden aan de achterzijde verdwenen was na 20.000 km. Ik ben niet als laatste weg bij het stoplicht maar pak ook niet elke rotonde als Max Verstappen :-).
Rijd je veel in de B-stand? Dan gaat er meer remvermogen over de achterwielen ten opzichte van meer uitrollen in de D-stand en een beetje bij flipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Trackerfire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
@Robbie8454 je audio upgrade is deze week toch? Laat je weten wat je ervan vindt? 8) 8)
Hey. Oorspronkelijk wel. Maar de afspraak is helaas verzet naar dinsdag. Ik laat het weten👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:46
Het viel mij vandaag op dat ondanks het vooraf instellen van een vertrektijd via de app op de dag voor vertrek, en de auto aan de laadkabel, het blauwe balkje in de cockpit (dat de accutemperatuur aangeeft dacht ik) toch niet helemaal vol was bij vertrek. Ik meende onlangs ergens gezien te hebben dat de auto ook de accu al voorverwarmd, maar wellicht is dit (nog?) niet zo. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:53:
Het viel mij vandaag op dat ondanks het vooraf instellen van een vertrektijd via de app op de dag voor vertrek, en de auto aan de laadkabel, het blauwe balkje in de cockpit (dat de accutemperatuur aangeeft dacht ik) toch niet helemaal vol was bij vertrek. Ik meende onlangs ergens gezien te hebben dat de auto ook de accu al voorverwarmd, maar wellicht is dit (nog?) niet zo. Iemand meer info hierover?
Ik denk dat jij het recuperatie vermogen bedoeld? Dit is geen temperatuur en bij een volle accu zal die niet vol zijn inderdaad aangezien die het vermogen nergens kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Vanitas1996 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Heb dus een set via Aliexpress gekocht. https://a.aliexpress.com/_vDMZHv

@Wootism had deze geadviseerd en in deel 1 een foto e.d. laten zien. Hij adviseerde om de kabel van de sigarettenaansteker af te knippen en deze te solderen op een piggyback zekering (heb je adapters voor), dus dat moet ik nog even doen. Ik weet alleen nog niet op welke 5W aansluiting ik het moet aansluiten.

Hier nog een foto van in het donker (moet alleen de uitschijn aan het einde nog fixen):
[Afbeelding]
Vandaag hiermee verder gegaan. Ik heb de sigaretten aansteker van het geheel geknipt en vervolgens de losse kabel op de zekering adapter aangesoldeerd. Ik krijg alleen nu geen stroom op meer op de led lamp… 7.5W zekering aangesloten op de adapter en daarna in de zekeringenkast gestoken. De binnenverlichting doet het vervolgens, maar de led lamp niet :?

Moet er iets meer in duiken…

EDIT: twee zekeringen nodig in de adapter…. :p morgen maar eens even verder peuteren. @SSJVegito , nog even geduld voor de foto’s :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas1996 op 19-01-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
SSJVegito schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat jij het recuperatie vermogen bedoeld? Dit is geen temperatuur en bij een volle accu zal die niet vol zijn inderdaad aangezien die het vermogen nergens kwijt kan.
Ook bij koude temperaturen is die niet helemaal vol (althans de eerste km's) heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
Nog niet voorbij zien komen, maar iemand die ook last heeft van willekeurig openstaande ramen van de voorportieren? 8)7

Nu al twee keer gehad, auto op de oprit, netjes op slot. Tijdje later terug naar de auto: ramen wagenwijd open.. alleen voor dus niet per ongeluk geactiveerd met de sleutel. Kan niet verzinnen waardoor dit komt..

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
iRbn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Ook bij koude temperaturen is die niet helemaal vol (althans de eerste km's) heb ik gemerkt.
Dat is mij nog nooit opgevallen. En als er al verschil in zit is het miniscuul. Ik kan met 0 graden instappen en gewoon vol recuperatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
FunkyBro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:47:
Nog niet voorbij zien komen, maar iemand die ook last heeft van willekeurig openstaande ramen van de voorportieren? 8)7

Nu al twee keer gehad, auto op de oprit, netjes op slot. Tijdje later terug naar de auto: ramen wagenwijd open.. alleen voor dus niet per ongeluk geactiveerd met de sleutel. Kan niet verzinnen waardoor dit komt..
Er is een optie over welke ramen er open gaan, weet je zeker dat je het niet perongeluk met de sleutel doet?

EDIT: Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de auto dat maarzo doet en dit toch aan de sleutel ligt. En anders zou ik naar de dealer gaan want als het regent buiten en je ramen staan ineens open is toch niet echt de bedoeling.

[ Voor 17% gewijzigd door SSJVegito op 19-01-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Laatst online: 08-09 20:10

In het vorige topic en op Facebook ook wel voorbij gekomen. https://m.facebook.com/gr...=false&ref=content_filter

Paar mensen zeggen dat het ook bij andere skoda's wel eens gebeurt en dat het verstandig is om de optie uit te zetten om de ramen te open bij het lang indrukken van de ontgrendel knop op de sleutel aan te raden is. De optie zit bij de wagen opties in je infotainment menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEagle
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-02-2022
Vanitas1996 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Vandaag hiermee verder gegaan. Ik heb de sigaretten aansteker van het geheel geknipt en vervolgens de losse kabel op de zekering adapter aangesoldeerd. Ik krijg alleen nu geen stroom op meer op de led lamp… 7.5W zekering aangesloten op de adapter en daarna in de zekeringenkast gestoken. De binnenverlichting doet het vervolgens, maar de led lamp niet :?

Moet er iets meer in duiken…
Heb je een foto van de aansluiting?
Ik denk dat je de massa vergeten bent. En anders, meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
IceEagle schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Heb je een foto van de aansluiting?
Ik denk dat je de massa vergeten bent. En anders, meten = weten.
De adapter heeft plek voor 2 zekeringen. Aan de video’s te zien heb ik er dus 2 nodig. Ik heb ook even een multimeter nodig voor het controleren van de massa inderdaad. Morgen maar eens verder gaan. :) Ik zal wel even foto’s delen als het dan nog steeds niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
Op mijn zappi kan ik zien dat je auto verwarmen voor vertrek evenveel stroom trekt als twee haardrogers. Voor de liefhebbers.

Ik stel laden op nacht tarief ook in via zappi, niet via de auto. Hij is altijd strak vol s ochtends.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xraZDWKOSAcZySbFpvaumnGCG-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kCt2R0Q0OXZD13waUZvNo7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
SSJVegito schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Dat is mij nog nooit opgevallen. En als er al verschil in zit is het miniscuul. Ik kan met 0 graden instappen en gewoon vol recuperatie hebben.
Mij valt dit vooral op als je het verschil bekijkt tussen met en zonder gebruik van slimme plannen. Dit is alleen wat lastig te analyseren omdat je geen technische data beschikbaar hebt via het infotainment systeem (behalve batterij percentage en de lastig afleesbare recuperatie indicatie).

Als techneut zou me het mooi lijken als alle can bus informatie (read only wegens veiligheids aspecten) beschikbaar zou zijn in een soort service omgeving binnen infotainment, zodat je niet met een odb dongle aan de gang moet.

Maar dit gaat waarschijnlijk in tegen de verdienmodellen van autofabrikanten, aangezien de garage tooling tegenwoordig vast ook in abbonnement vormen gegoten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
SSJVegito schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Er is een optie over welke ramen er open gaan, weet je zeker dat je het niet perongeluk met de sleutel doet?

EDIT: Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de auto dat maarzo doet en dit toch aan de sleutel ligt. En anders zou ik naar de dealer gaan want als het regent buiten en je ramen staan ineens open is toch niet echt de bedoeling.
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar de sleutel hangt netjes aan een haakje, geen mogelijkheid om per ongeluk in te drukken.
Zoals ik al aangaf zijn het ook alleen de voorste ramen. Als ik nu de knop op de sleutel inhoud, gaan ze alle 4 open.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Daan_P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Mij valt dit vooral op als je het verschil bekijkt tussen met en zonder gebruik van slimme plannen. Dit is alleen wat lastig te analyseren omdat je geen technische data beschikbaar hebt via het infotainment systeem (behalve batterij percentage en de lastig afleesbare recuperatie indicatie).

Als techneut zou me het mooi lijken als alle can bus informatie (read only wegens veiligheids aspecten) beschikbaar zou zijn in een soort service omgeving binnen infotainment, zodat je niet met een odb dongle aan de gang moet.

Maar dit gaat waarschijnlijk in tegen de verdienmodellen van autofabrikanten, aangezien de garage tooling tegenwoordig vast ook in abbonnement vormen gegoten is.
Ik heb dit nog nooit gezien ik gebruik nooit slimme plannen maar heb altijd volle recuperatie. Weet het dan ook niet, misschien verschil in 60 en 80?

Dat zou te mooi zijn he dat alle informatie beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
FunkyBro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Ik kan het me ook niet voorstellen, maar de sleutel hangt netjes aan een haakje, geen mogelijkheid om per ongeluk in te drukken.
Zoals ik al aangaf zijn het ook alleen de voorste ramen. Als ik nu de knop op de sleutel inhoud, gaan ze alle 4 open.
Dat is wel heel apart. Dan zou ik toch naar de dealer gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronosair
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2024

Idem hier, twee dagen geleden exact hetzelfde. Alleen ramen van de voorportieren deels open. 100% zeker dat ik niet langdurig op de openknop heb gedrukt. Gelukkig had het niet geregend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
srkoster schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:47:
[...]

In het vorige topic en op Facebook ook wel voorbij gekomen. https://m.facebook.com/gr...=false&ref=content_filter

Paar mensen zeggen dat het ook bij andere skoda's wel eens gebeurt en dat het verstandig is om de optie uit te zetten om de ramen te open bij het lang indrukken van de ontgrendel knop op de sleutel aan te raden is. De optie zit bij de wagen opties in je infotainment menu.
Ik vind de sleutel van de Enyaq iV wel verbeterd ten opzichte van de Superb voorheen. Bij de Superb had ik ook vaak zat dat de achterklep ineens open stond etc. maar bij deze helemaal niet en die knoppen druk je ook niet maarzo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Vette velgen, welke zijn dit? Staan ook wel mooi onder mijn brilliant silver denk ik 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
BAJ82 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Rijd je veel in de B-stand? Dan gaat er meer remvermogen over de achterwielen ten opzichte van meer uitrollen in de D-stand en een beetje bij flipperen.
Altijd in de B stand idd. Zou dat invloed hebben op banden slijtage of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEagle
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-02-2022
Vanitas1996 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:59:
[...]

De adapter heeft plek voor 2 zekeringen. Aan de video’s te zien heb ik er dus 2 nodig. Ik heb ook even een multimeter nodig voor het controleren van de massa inderdaad. Morgen maar eens verder gaan. :) Ik zal wel even foto’s delen als het dan nog steeds niet werkt.
Massa haal je in ieder geval niet uit een zekering. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:00
Zijn er al mensen met een Enyaq op wintersport geweest? Wij zijn afgelopen weekend bij de Enyaq wezen kijken en vooral mijn vrouw was helemaal weg van de (kofferbak)ruimte. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe ver ik ongeveer kan rijden op een accu richting de wintersport (volle auto, skikoffer op het dak, 130kmh op de cruise control, temperatuur rond de 0), uitgaande van een Enyaq 80. Hij gaf aan dat een Enyaq 60 onder die omstandigheden nog zeker 260km op een accu haalt, maar dat leek mij een vrij optimistische inschatting als ik hier zie hoe ver sommigen hier komen zonder skikoffer en met hogere temperaturen. Zijn er hier mensen met een Enyaq 80 die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje: hoeve km range kun je erbij verwachten bij een iV80 in de zomer als je deze voor een nachtje 7-8u aan de 'granny' hangt op een gemiddelde Franse camping? Dank voor de info.

We zitten een beetje te kijken of de iV80 naar midden Frankrijk pakken of kijken voor een ICE alternatief. Zelf uiteraard de voorkeur voor de Enyaqs, maar zoeken naar campings met laadmogelijkheid beperken wel de opties. En ik wil niet te hele vakantie bezig zijn met de range van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:08:
Vraagje: hoeve km range kun je erbij verwachten bij een iV80 in de zomer als je deze voor een nachtje 7-8u aan de 'granny' hangt op een gemiddelde Franse camping? Dank voor de info.

We zitten een beetje te kijken of de iV80 naar midden Frankrijk pakken of kijken voor een ICE alternatief. Zelf uiteraard de voorkeur voor de Enyaqs, maar zoeken naar campings met laadmogelijkheid beperken wel de opties. En ik wil niet te hele vakantie bezig zijn met de range van de auto.
Geen snellaad mogelijkheden in de buurt van de camping? Dan volladen en op de camping neer zetten? Of is dat geen optie of niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04

9-10 km per uur laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Sturgeon22 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:51:
Zijn er al mensen met een Enyaq op wintersport geweest? Wij zijn afgelopen weekend bij de Enyaq wezen kijken en vooral mijn vrouw was helemaal weg van de (kofferbak)ruimte. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe ver ik ongeveer kan rijden op een accu richting de wintersport (volle auto, skikoffer op het dak, 130kmh op de cruise control, temperatuur rond de 0), uitgaande van een Enyaq 80. Hij gaf aan dat een Enyaq 60 onder die omstandigheden nog zeker 260km op een accu haalt, maar dat leek mij een vrij optimistische inschatting als ik hier zie hoe ver sommigen hier komen zonder skikoffer en met hogere temperaturen. Zijn er hier mensen met een Enyaq 80 die hier ervaring mee hebben?
Ben net terug uit Oostenrijk met een Enyaq 60.
bij 100 kmh per uur 230 bij 100 procent.
als je snelladen doet tot 86 procent kom je 201 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 07-09 14:26
Zelf daar nog geen ervaring mee maar alle reacties lezende zou ik meer uitgaan van 260 km range voor de IV80 onder die omstandigheden….(volle belading, dakkoffer, lage temperaturen en 130 rijden).

En voor alles wat de dealer verteld is van toepassing; deel alle door hen genoemde getallen door 2 en doe je eigen research en zie de gegeven informatie van de dealer als ‘richtlijn’🙂

Ander bijkomend voordeel; als je de Enyaq nu besteld hoef je daar de volgende wintersport nog geen zorgen over te maken…..dan is de auto namelijk toch nog niet geleverd🙃

[ Voor 6% gewijzigd door Maat28 op 20-01-2022 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:31
Nico1984 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Vette velgen, welke zijn dit? Staan ook wel mooi onder mijn brilliant silver denk ik 😊
Poeh, dat is een goeie. Deze kreeg ik bij de Enyaq omdat deze bij de dealer stonden. Zijn 21" inch velgen, maar heel veel meer weet ik er niet van. Als ik een beetje google onder "21 inch blacked out rims" dan krijg ik dezelfde velgen te zien, maybe it helps! :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
knirrebir schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:21:
Weet niet of het eerder gevraagd is maar qua voetenverlichting is er wel een lampje bij bestuurder onder dashboard en onder bestuurdersstoel en passagierstoel, maar onder dashboard bij passagierszijde niet.
Ben ik één van de weinige (of enige) die dit niet heeft en anderen wel?
Heb de vraag omdat brochure verlichting (lijkt) te laten zien in beenruimte bij bestuurder en passagier en ook verlichting 'krentenbollen' vak, maar dat verlichting 'krentenbollen' vak niet gene is van beenruimte passagier.
Zie je daar wel een led zitten? Heb je dan wel de verlichting in de deur in het 1.5ltr flessen vak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
SSJVegito schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:24:
[...]

Geen snellaad mogelijkheden in de buurt van de camping? Dan volladen en op de camping neer zetten? Of is dat geen optie of niet mogelijk?
Daar zal ik eens naar kijken. 50kw valt toch al die categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
IceEagle schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Massa haal je in ieder geval niet uit een zekering. Succes.
Goedemorgen..... Het was al laat voor mij. Ik bedoelde de 12v kant van de zekering (schijnt een verschil in te zitten). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:00
@mibkiller Bedankt! Was dat met of zonder skikoffer? En heb je wel of geen warmtepomp?

@Maat28 Wij rijden altijd 's nachts en vanwege de kinderen wil ik niet ieder 1,5 uur stoppen, vind het fijn om minimaal 2,5 uur achter elkaar te rijden. Eventueel iets langzamer (110km/h ofzo) is ook geen probleem. Ik heb ook het idee dat dit wel kan, maar check graag even met mensen die hier ervaring mee hebben. Informatie over range in zomer en winter is wel te vinden, maar weinig over de invloed van de skikoffer en ik verwacht dat die vrij groot is.
Volgens de dealer zou levering ergens midden augustus moeten kunnen, dus dit jaar inderdaad nog geen problemen. Maar ik wil graag zorgen dat ik de 5 jaren daarna ook zonder al te veel "gedoe" op wintersport kan :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelpas
  • Laatst online: 14-12-2022
Martinique schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Ik heb beide en ik merk toch dat ik ook vaker in de D stand rij en op de flippers afrem. Ik maak er dan een sport van om de afrit om thuis te komen lekker uit te rollen en dan smooth de rotonde over. B is mooi voor in de stad maar ik vind dat ie soms te hard afremt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5700 Helmond
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Zeker, ben met mijn VI80 (met warmtepomp) naar Oostenrijk gereden wel zonder dankbak(750km), vol vertrokken, twee keer laden onder weg en met 15% aankomen. Temperatuur was rond 0 en ik rij dan 110 op de cruise control

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD

Wat @SSJVegito ook zegt. Ik doe dit al meerdere jaren met meerdere EV'S. Vaak zorg ik dat ik niet helemaal leeg aankom op de doorreislocatie. Door bijvoorbeeld kort voor de locatie nog te snelladen tot 60-70% en dan op de grannycharger af te toppen tot 100%. De grannycharger doet 2.5kwh dus na 12 uur laden heb je maar 30 kWh bijgeladen. Zolang je maar genoeg hebt om de volgende snellader op de route du soleil te halen, dan is het prima. Hij hoeft dus ook niet perse tot 100%.

Gewoon je reis plannen met ABRP incl tussenstop. Je kunt dat nu ook al een beetje verkennen door het verbruik wat lager aan te houden dan nu. Bijv 200 Wh/km is denk ik vrij veilig voor de zomer.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.