Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Weet iemand of het mogelijk is om de laatste stand van de stoelverwarming langer te laten onthouden? Mijn ervaring is dat het bij een kort boodschapje onthouden blijft maar na een stop van 1 uur moet je hem weer opnieuw instellen… :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
Ik heb onlangs wat zaken met OBD aangepast. Paar dagen geleden officiële trekhaak door Skoda laten monteren. Hierbij is ook wat aangepast aan de software blijkbaar (update vermoed ik). Mijn OBD settings zijn nu namelijk weer weg. Ik ben daarom wel blij met de OBDeleven dongle omdat ik het zelf weer eenvoudig kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:59
Genestealer schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:21:
Ik heb onlangs wat zaken met OBD aangepast. Paar dagen geleden officiële trekhaak door Skoda laten monteren. Hierbij is ook wat aangepast aan de software blijkbaar (update vermoed ik). Mijn OBD settings zijn nu namelijk weer weg. Ik ben daarom wel blij met de OBDeleven dongle omdat ik het zelf weer eenvoudig kan aanzetten.
Ik heb met OBD air care fulltime aangezet. App geeft nu aan dat deze functie op ON staat, echter in de auto is dat niet het geval. Dit geldt voor meerdere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
SSJVegito schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Bij mij geeft die bijna altijd 10.5 kW aan inderdaad.
Idem op mijn Alfen, die geeft (volgens de Skoda app) ook 10,5 KW doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 13:49
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Vraag, heeft iemand een manier om ervoor te zorgen dat het geluid van een gekoppelde iPhone niet altijd over de boxen van de auto gaat? Ik haal vaak mijn kids van de sport en op de weg terug zitten die dan op mijn telefoon te spelen of YouTube te kijken. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een manier te vinden dat de auto niet geforceerd het geluid van de telefoon oppakt. Ik heb al de auto bluetooth en wifi uit gezet maar dat helpt allemaal niet.
Enige wat je denk ik kan doen is je audio uitvoer in mission control aanpassen van CarPlay naar je telefoon, maar dit zorgt ervoor dat alles (ook je telefoontjes…) via je iPhone gaat. Kortom: niet echt een super handige oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
remc1979 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Ik heb met OBD air care fulltime aangezet. App geeft nu aan dat deze functie op ON staat, echter in de auto is dat niet het geval. Dit geldt voor meerdere functies.
Zowel comfort knipperen (4x knipperen inplaats van 3x) als Scandinavische verlichting werken wel direct. Doordat de knipperlicht weer op 3x stond (default dus) kwam ik erachter dat de boel was gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:09
Tukker87 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Je gemiddelde snelheid (en evt reistijd) zijn nog handig bij deze cijfers. 😋 Veel snelweg? Er stond niet veel wind vandaag, dat scheelt al. Of niet, ligt er aan in welke richting je ging.
Excuus: 90% snelweg Utrecht richting Enschede 110km/u

Zojuist voor het eerst een beetje publieke laadstress. Bij mijn huidige verblijf de 4 laadpunten waar ik normaal laad allemaal defect. Uiteindelijk een andere locatie gevonden en aangezien het het zelfde netwerk was even de servicedesk gebeld om te vragen of die wel operationeel was. Dat was het geval. Het begon op 4 kW/h, maar nu steady 10.5kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Pimmr schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Zou je wat foto's kunnen maken? Ik twijfel over de normale of de uitvouwbare dubbelzijdige mat. Beiden momenteel in de aanbieding overigens.
Zal ik morgen even doen👍🏻

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Vandaag de 80x Founders Edition opgehaald. Wat een heerlijke wagen! De 29e sound upgrade in Duitsland. Tot die tijd en daarna eens wat ervaringen verzamelen en delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7821BAhBsBWDxFm-mYPJNoJOL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGoYMRwFzctYmpg4qOTkGteC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhOpQeDMbWpVVX0XE9XP6oIEFAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbK5vIZE1dzDvkIwsJb4qfu1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Trackerfire op 15-01-2022 23:28 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Trackerfire schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:22:
Vandaag de 80x Founders Edition opgehaald. Wat een heerlijke wagen! De 29e sound upgrade in Duitsland. Tot die tijd en daarna eens wat ervaringen verzamelen en delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook vandaag natuurlijk voor t eerst geladen. Ging perfect op een Wallbox Pulsar Plus. Skoda app geeft aan 10,5kW en Wallbox ruimschoots 11kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzpOXM-LMpjMt1q-x8hpvu6yp58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1xW6AYa1vAuBe07k3Jl9QB8.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Sure. 425 euro voor:
  • Dakrails
  • Raamlijsten
  • Voorgrill
  • 2x sierlijst bumper
  • Alle letters achterklep verwijderen, zwarte letters terugplaatsen
  • Front logo verwijderen en vervangen
Zwarte letters heb ik voor 30 euro bij de Skoda dealer gekocht. Officieel van Pon. Zwart logo voor de neus had ik eerst via Ali maar dat was echt een miskoop. Later een officieel logo dat zwart gespoten is gekocht bij
http://www.kopacek.com/Sk...-CARLO-black-emblem-FRONT
@Vanitas1996 hierbij de nog beloofde foto's van de hierboven genoemde aanpassingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vNIC9rjaI9ugobQsuQ0WEGM6gU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/psMQIZAt9tOKygfOsIavgnsZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb16LIbCJpFEC30Rz6g3sYSgNTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AfkujImFPsIeVwdeeIp5Z7VA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9b9mQ1u37SeDCNuCXHWpSBcFFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g8gMGFA7APsJVZ3Za2hvS1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P-4nuphqC3Bgnw_4Irt2XFkjjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmpBSPwUllPGvktHQjqPV698.png?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
GAEvakYD schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:55:
[...]

@Vanitas1996 hierbij de nog beloofd foto's van de hierboven genoemde aanpassingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg bruut zo! Komt die mooie blauwe kleur goed op uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelpas
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
Scorpio_King schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Mijn Enyaq heeft intussen al enkele weken 21.11.
Update bij mij vanzelf zonder dat er een melding van komt.
Heb net gekeken 21.7 heb ik nog maar hoe update ik dat? Ik kon nergens op klikken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robbie8454
@Pimmr en omgedraaid is dus helemaal van stof. Zoals je op de bovenkant ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl75wUqf6OBlZvgZkYMADbafco0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uOCPbZVUwexLuPiL8FUMKHk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqHcIDQmKDATOs_cYI7qxhTsNik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6U1qWT87P8wIKMA0Xj04S8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cobeDf9LlYaz4KUfgvD7YYbdK9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks4UO4IAiX1blMt3axp9e8q2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Robbie8454 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt! Denk dat ik hem ook ga bestellen. Die leg je dus over je bestaande bodem heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
SSJVegito schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Dit heeft mijn auto ook. Er is altijd een update beschikbaar maar installeren doet vervolgens niks.
Net zelf even uitgeprobeerd, en bij mij hetzelfde. Iemand hier die het wel gelukt is om zelf de software te updaten?

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar is deze te bestellen? En wat kost ie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Genestealer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Bedankt! Denk dat ik hem ook ga bestellen. Die leg je dus over je bestaande bodem heen?
Klopt, maar valt bijna niet op dat er wat in ligt.
lvefferen schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Waar is deze te bestellen? En wat kost ie?
Bij Skôda zelf. Volgens Pimmr was hij in de aanbieding nu

Edit: 103 euro nu : https://shop.skoda.nl/aut...uwbare-kofferbakmat-enyaq

[ Voor 13% gewijzigd door Robbie8454 op 16-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Robbie8454 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Klopt, maar valt bijna niet op dat er wat in ligt.

[...]

Bij Skôda zelf. Volgens Pimmr was hij in de aanbieding nu
Ik vermoed dat het deze is: Skoda.nl ?

Voorheen 129 euro, nu 103 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Achteruitrijcamera:

Ik zat gisteren in een Ioniq, en de achteruitrijcamera daar was beduidend helderder 's nachts. Vinden jullie de achteruitrijcamera van de Enyaq ook zo donker in het donker? Het zou fijn zijn als het meer is zoals mijn smart deurbel en mijn camerabewakingssysteem thuis: die schakelen bij te weinig licht op een soort infrarood modus over, waardoor je in het pikkedonker nog goed kan zien.

Kan je via ODBII de gain van die camera opschroeven?

Gelukkig heb je altijd nog de radar. Maar betere zichtbaarheid zou wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
antonvh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:12:
Achteruitrijcamera:

Ik zat gisteren in een Ioniq, en de achteruitrijcamera daar was beduidend helderder 's nachts. Vinden jullie de achteruitrijcamera van de Enyaq ook zo donker in het donker? Het zou fijn zijn als het meer is zoals mijn smart deurbel en mijn camerabewakingssysteem thuis: die schakelen bij te weinig licht op een soort infrarood modus over, waardoor je in het pikkedonker nog goed kan zien.

Gelukkig heb je altijd nog de radar. Maar betere zichtbaarheid zou wel fijn zijn.
Is al veel over geschreven in voorgaand topic. Zoek daar maar eens op camera.
Er is onder andere een fix door gebruik te maken van een 3d geprint kapje. Deze houdt het licht van de achteruitrij lampen tegen, dit zorgt al voor een hele grote verbetering.
Daarnaast is het via long coding mogelijk om de intensiteit van achteruitrij verlichting te verlagen.
En je kan via de camera instellingen de belichting sowieso iets aanpassen wat het al iets beter maakt.

Zie hier een voorbeeld van het kapje verschil:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69907934

[ Voor 4% gewijzigd door Jasperzzz op 16-01-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Achteruitrijcamera:

Het wordt bij een volgende softwareupdate ook verbeterd als het goed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
Vandaag even wezen hobbyen aan de Enyaq. Ik heb het instap interieur en heb dus geen led strip voor. Echter op aanraden van @Wootism ook een ledstrip tussen het dashboard geplaatst. Ziet er nu net als OEM uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpXYXHRmU9ha6E5l6N2fIE2JrQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K1JwcfxpM2NyA1283MRiG0e.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet alleen nog even wachten op een adapter, zodat ik de sigaretten aansluiting kan afknippen en de led kan solderen op een adapter voor in de zekeringenkast.

@Wootism jij nog advies op welke aansluiting ik de adapter het beste kan aansluiten? Of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rco82
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoi Allen, een vraagje al newbee, aankomende week wordt de enyaq 80 geleverd (model 2021). Ik lees op meerdere plaatsen forum; ‘wordt verbeterd bij de volgende software update’, zoals bijvoorbeeld dat de laadcurve aanzienlijk zal verbeteren na een van de toekomstige software updates.

Kan iemand wellicht uitleggen hoe de software update werkt? Dient dat bij de dealer te gebeuren? Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:34
Vanitas1996 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:05:
Vandaag even wezen hobbyen aan de Enyaq. Ik heb het instap interieur en heb dus geen led strip voor. Echter op aanraden van @Wootism ook een ledstrip tussen het dashboard geplaatst. Ziet er nu net als OEM uit.

[Afbeelding]

Ik moet alleen nog even wachten op een adapter, zodat ik de sigaretten aansluiting kan afknippen en de led kan solderen op een adapter voor in de zekeringenkast.

@Wootism jij nog advies op welke aansluiting ik de adapter het beste kan aansluiten? Of maakt dat niets uit?
Dat ziet er heel netjes uit! Is er toevallig een handleiding van? Ben wel benieuwd hoe complex het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
rco82 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:39:
Hoi Allen, een vraagje al newbee, aankomende week wordt de enyaq 80 geleverd (model 2021). Ik lees op meerdere plaatsen forum; ‘wordt verbeterd bij de volgende software update’, zoals bijvoorbeeld dat de laadcurve aanzienlijk zal verbeteren na een van de toekomstige software updates.

Kan iemand wellicht uitleggen hoe de software update werkt? Dient dat bij de dealer te gebeuren? Super bedankt!
In theorie kan Skoda updates uitvoeren op afstand (Over-The-Air, OTA). echter betreft dit een dermate grote update dat over het algemeen verwacht wordt dat je met je Enyaq langs de garage moet. De update komt voor auto's geproduceerd voor Week 2 2022 pas beschikbaar in Q2-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Vanitas1996 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:05:

[Afbeelding]

Ik wil dit ook nog gaan doen, ben ook benieuwd naar hoe jij het precies gedaan hebt en ook hoe netjes het aan de randen is weg gewerkt. Je hebt hier wel een aparte afstandbediening voor nodig toch? Niet dat deze via het infotainment mee kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ik vermoed dat het deze is: Skoda.nl ?

Voorheen 129 euro, nu 103 euro.
dat is m inderdaad. Al heb ik geen idee waarom je zo in de kofferbak zou gaan liggen🤣 het is nou niet dat die mat ingebouwde kussens heeft.
Achteruitrijcamera:

Kapje werkt perfect! Vind m in het donker nu ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:49
SSJVegito schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Ik wil dit ook nog gaan doen, ben ook benieuwd naar hoe jij het precies gedaan hebt en ook hoe netjes het aan de randen is weg gewerkt. Je hebt hier wel een aparte afstandbediening voor nodig toch? Niet dat deze via het infotainment mee kan gaan?
Ik ben er vanmiddag ook mee bezig geweest, maar nog niet helemaal klaar omdat het te donker werd. Kabeltje verbonden met de steekzekeringenhouder en ingeplugd in de zekering van de achterruitwisser, omdat die geschakeld staat. Nu dus de strip plaatsen en het nog netjes weggewerkt zien te krijgen. Verlichting bedien je via Bluetooth app als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Over bluetooth gesproken, als ik én mijn vrouw instappen kiest de auto vaak mijn vrouws telefoon als eerste bluetooth device. Ik snap niet hoe ik snel mijn telefoon kan selecteren via entertainment systeem. Het vervolgens uitzetten van bluetooth op mijn vrouws telefoon werkt niet, die wordt weer automatisch aangezet.

...oeps, staat in handleiding 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZ_A2Y_i_QGfVOtOi78Eri46v_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKhZwU8A961SNwQRmIb3oqcV.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ben ik benieuwd of meer mensen vinden dat de ventilatie vaak luidruchtig is. Ik heb hem op auto staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Genestealer op 16-01-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt @Robbie8454, ik ben verkocht. Dit is echt ideaal om een MTB achterin te gooien zonder iets te beschadigen of je bekleding vuil te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
Tukker87 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Dat ziet er heel netjes uit! Is er toevallig een handleiding van? Ben wel benieuwd hoe complex het is.
Heb dus een set via Aliexpress gekocht. https://a.aliexpress.com/_vDMZHv

@Wootism had deze geadviseerd en in deel 1 een foto e.d. laten zien. Hij adviseerde om de kabel van de sigarettenaansteker af te knippen en deze te solderen op een piggyback zekering (heb je adapters voor), dus dat moet ik nog even doen. Ik weet alleen nog niet op welke 5W aansluiting ik het moet aansluiten.

Hier nog een foto van in het donker (moet alleen de uitschijn aan het einde nog fixen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_9mH_uwyTYtOx805oCyw056MQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj0JEVDE1wScmx0YPeRBApWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-08 10:03
Daarnaast ben ik benieuwd of meer mensen vinden dat de ventilatie vaak luidruchtig is. Ik heb hem op auto staan.
Ik vind de ventilatie eigenlijk best raar. Op de Octavia heb ik 5 jaar enkel de temperatuur veranderd. Nu moet ik, als we met z’n 5e in de auto zitten, telkens de ruiten extra ontwasemen. Alles binnen beslaat dan. En het is echt niet zo dat we met 5 fatsige figuren rijden maar een gezin met 3 kinderen onder de 12 jaar. Dus ik zit telkens aan de knoppen. Ik heb op 1 rit al vaker aan de knoppen gezetten dan in de Octavia in 5 jaar. Wellicht de verkeerde standen maar de auto knop lijkt me toch voldoende. De auto weet immers ook dat alle zitplaatsen bezet zijn. Waarom doet ie dan niet iets meer ventileren?

U+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:16
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Ik vind de ventilatie eigenlijk best raar. Op de Octavia heb ik 5 jaar enkel de temperatuur veranderd. Nu moet ik, als we met z’n 5e in de auto zitten, telkens de ruiten extra ontwasemen. Alles binnen beslaat dan. En het is echt niet zo dat we met 5 fatsige figuren rijden maar een gezin met 3 kinderen onder de 12 jaar. Dus ik zit telkens aan de knoppen. Ik heb op 1 rit al vaker aan de knoppen gezetten dan in de Octavia in 5 jaar. Wellicht de verkeerde standen maar de auto knop lijkt me toch voldoende. De auto weet immers ook dat alle zitplaatsen bezet zijn. Waarom doet ie dan niet iets meer ventileren?
Als je nogmaals op ventilatiestand AUTO klikt krijg je nog een extra optie; laag, midden, hoog. Heb je dat ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Bedankt. Ik heb me suf gegoogled voor de STL file van het camera kapje. Om de andere mensen die moeite te besparen: hier staat hij: https://www.thingiverse.com/thing:5143261/files

Deze week even printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Genestealer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:12:

Als je nogmaals op AUTO tikt heb je 3 standen. (Leeg / halfvol / vol ventilator icoontje.)
Mogelijk staat hij bij jou op de hoogste stand? Vind het zelf namelijk niet luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:49
Vanitas1996 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:41:
[...]

@Wootism had deze geadviseerd en in deel 1 een foto e.d. laten zien. Hij adviseerde om de kabel van de sigarettenaansteker af te knippen en deze te solderen op een piggyback zekering (heb je adapters voor), dus dat moet ik nog even doen. Ik weet alleen nog niet op welke 5W aansluiting ik het moet aansluiten.

Hier nog een foto van in het donker (moet alleen de uitschijn aan het einde nog fixen):
[Afbeelding]
Had jij de dunne platte plastic rand die eraan zit, er af geknipt zodat je het er beter tussen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
[...]

[Afbeelding]
Te felle licht aan einde komt doordat je de strip te ver hebt doorlopen. Is ook bij origineel Skoda niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Als dit ook voor de bestaande Enyaq ook geüpdate wordt zal het zeker een verbetering zijn. Ik hoop zsm, maar lees berichten vanaf Q2??

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-08 10:03
Jitse H schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Als je nogmaals op ventilatiestand AUTO klikt krijg je nog een extra optie; laag, midden, hoog. Heb je dat ook al geprobeerd?
Briljant! En als je weet waar het zit, kinderlijk eenvoudig. Maar zo zie je maar, ik mis het boekje, zo’n papieren ding, toch wel.

U+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pimmr
Laat ik ook nog even een duit in het zakje doen als inmiddels trotse Enyaq bezitter 8) .

Na 6 maanden geduld was het afgelopen woensdag eindelijk zover en kon ik mijn Enyaq in ontvangst nemen oOo. Ondanks dat ik mijn verkoper in de afgelopen maanden regelmatig heb lastig gevallen over de levertijd, was deze nog altijd heel vriendelijk en nam alle tijd voor de aflevering, Hij leek er oprecht plezier in te hebben weer iemand blij te kunnen maken na vele klanten teleurgesteld te moeten hebben, wat me ook geen pretje lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-LNjkWftziv_wjO8jy6-5y0S_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5PU2WNLlCtofsQyzhvhQYWv.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk ben ik ook heel blij met mijn uitvoering. De crystal face was een verassing op laatste moment, Leaseplan bleek het verschil tussen Licht en Licht plus niet helemaal te hebben begrepen. Ik kwam hier een paar weken voor aflevering achter toen ik de dealer vroeg of hij de lijst met opties die op het VIN staan kon uitdraaien en ik opeens PK9 Licht plus in plaats van PK8 Licht zag staan _O- . Stiekem vond ik dit wel een hele leuke onderscheidende feature maar ik wilde er destijds niet de 600 euro extra aan uitgeven, maar nu het erop zit, hoor je mij niet klagen :)
Ook de zwarte grille vind ik trouwens nog steeds wat hebben, ik denk dat ik nooit tussen beide zou kunnen kiezen. En dat vind ik gelijk zo leuk aan de diversiteit van alle uitvoeringen die ik rond zie rijden.
Lounge interieur met de gele stiksels vond ik op de afbeeldingen een speelse en wat exclusieve uitstraling geven binnen, en blijkt dat in de praktijk ook te doen. De combinatie met de led verlichting vind ik echt zeer geslaagd al zeg ik het zelf.
De simply clever details zijn ook erg leuk om te ontdekken. Na 6 maanden dit topic lezen voor mij de verassing: de stayhold die aan de afneembare kunstof kap van het vak boven het linkerachterwiel zit, perfect om een kratje bier mee te klemmen!

En, zoals vele rijders al hebben bevestigd, kan ik dat nu ook beamen na de eerste kilometers: wat een heerlijke auto. De stilte en het rijcomfort is echt een verademing ten opzichte van mijn handgeschakelde voorganger. De ruimte is fantastisch, als je dat niet gewend bent zoals ik. Ik kom van een Hyundai i30 station, geen kleine auto maar op de achterbank hadden de 3 kinderen toch al gauw de knietjes tegen de stoelen (vooral de twee tieners) en ik genoot ervan om de aaah's en oooh's te horen toen ze voor het eerst achterin plaats mochten nemen.
Als techneut vind ik het ontdekken en uitvogelen van alle techniek een feestje op zich B). Het infotainment is erg uitgebreid, soms iets té uitgebreid naar mijn idee maar wellicht heeft dat te maken met mijn voorkeur voor "less is more", iets wat ook prima past bij een merk als Skoda maar waar de focus niet helemaal op heeft gelegen volgens mij.
Zo vind ik de 2 custom home screens, het hoofdmenu, de 3 vaste favorieten en het swipe down menu iets teveel van het goede als het op een GUI aankomt. Een intuïtieve bediening heb ik nog niet ontwikkeld, regelmatig hoor ik mezelf denken "waar vind ik dit ook alweer". Maar misschien word ik gewoon oud :)
Lijkt alsof men teveel naar een telefoon heeft gekeken om deze interface te ontwerpen. Ik ben een verfent gebruiker van AA, dus zal de home screens links laten liggen denk ik.
Overigens stoor ik me er niet aan gelukkig.

Wat betreft rij assistentie systemen heb ik bewust geen pakketten gekozen, misschien omdat ik het nooit heb ervaren maar ik vind het zelf denk ik gewoon te leuk om actief te rijden. Ik heb tot nu toe ook geen enkele storing meegemaakt, echt helemaal niets. Die ervaring zal ik ongetwijfeld nog wel krijgen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het erop lijkt alsof diegene met de meeste storingen ook een assistentie pakket hebben.

Ook op het app gebied heb ik nog weinig problemen ervaren, op de incidentele melding dat er geen verbinding is na werkt het klimatiseren tot nu toe prima, en ook de integratie met home assistant is gelukt, daar kan ik ook nog een avondje mee gaan spelen om dat helemaal in te richten.
Een laadpaal thuis komt er voorlopig nog niet, ik hoef het laden niet te bekostigen en met een iv80 kom ik het gemiddelde weekend prima door als hij daarvoor op kantoor nog aan de paal heeft gehangen.

Ik kan tot nu toe dan ook nog geen negatieve punten melden aan deze auto en na het dit topic maandenlang dagelijks gevolgd te hebben denk ik dat die ook wel beperkt blijven met de uitvoering zoals ik deze achteraf concluderend goed heb uitgekozen. Er valt nog genoeg ervaring op te doen zoals vakantiepret en lange trips maar ik heb daar het volste vertrouwen in.

Heb ik dan helemaal geen wensen of opmerkingen? Jawel hoor.. de trekhaak die ik heb laten vallen zou ik er in de toekomst graag op willen maar vind deze after market nog erg prijzig zonder voorbereiding. Daarnaast twijfel ik nog of ik hem wil laten ontchromen. Dat stond wel op mijn lijstje maar ik vind het chroom zonder de zwarte grille er met de crystal face eigenlijk nog beter uitkomen dan ik dacht, dus ik kijk het nog even aan.

Voor de rest ga ik voorlopig maar eens wat kilometers maken en genieten!

Wel heb ik al 2 kleine vraagjes aan mijn mede Enyaq bezitters:

1. Weet iemand hoe je draadloos opladen van de phone box kan uitschakelen? Ik heb hier nog geen instelling voor gevonden. Ik heb mijn telefoon met kabel aangesloten ivm de verbeterde prestatie van AA, maar leg mijn telefoon evengoed graag in het vakje en krijg dan nu regelmatig de melding van opladen / fout bij opladen omdat ik de S10+ in een hoesje heb en soms pak en niet recht terugleg of de kabel eronder ligt. Ik zou het ook in mijn telefoon kunnen uitschakelen, maar die laad ik thuis wel draadloos op dus zou dat liever in de auto uitschakelen.
2. Heeft iemand een geschikte tas gevonden voor de laadkabel die in het vak links aan de zijkant van de kofferbak past? De laadkabeltas die op de Skoda webshop staat past daar niet tussen. Ik heb eens een foto van een ander model tas gezien volgens mij hier of op het Skoda forum (zie afbeelding) maar kan niet vinden waar ik die kan kopen, weet iemand dat? Volgens mijn dealer is die tas onderdeel van dit pakket, maar vind die setprijs wel erg gortig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU8axfyPkKZ4btIujqGyvF_gqi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NeEu2rBny4FwB2IBcJlsDZj8.jpg?f=user_large
Als iemand een andere tas heeft die mooi in dat vak past hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zijn er hier Enyaq rijders die afgelopen week ook de 'Travel Assist not available' foutmelding regelmatig voorbij hebben zien komen? Ik heb 'm zaterdag bijvoorbeeld een stuk of 10 keer gehad tijdens een rit van ongeveer 150km. Ik ben bekend met de problemen in combinatie met de stuurverwarming van deel 1 van dit forum, maar ik had de stuurverwarming niet aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Pimmr schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:51:

1. Weet iemand hoe je draadloos opladen van de phone box kan uitschakelen? Ik heb hier nog geen instelling voor gevonden. Ik heb mijn telefoon met kabel aangesloten ivm de verbeterde prestatie van AA, maar leg mijn telefoon evengoed graag in het vakje en krijg dan nu regelmatig de melding van opladen / fout bij opladen omdat ik de S10+ in een hoesje heb en soms pak en niet recht terugleg of de kabel eronder ligt. Ik zou het ook in mijn telefoon kunnen uitschakelen, maar die laad ik thuis wel draadloos op dus zou dat liever in de auto uitschakelen.
Herkenbaar verhaal, fijne auto inderdaad. Hier inmiddels een maand in bezit en 0 storingen of negativiteit. (Behalve de app dan _O- …)

Je zou je telefoon in het rechtervakje neer kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Martinique schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Herkenbaar verhaal, fijne auto inderdaad. Hier inmiddels een maand in bezit en 0 storingen of negativiteit. (Behalve de app dan _O- …)

Je zou je telefoon in het rechtervakje neer kunnen leggen.
En ik er maar vanuit gaan dat beide vakjes draadloos laden... Zo overtuigd zelfs dat het niet eens in me op kwam te proberen 8)7 .. Ga ik morgen doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Briljant! En als je weet waar het zit, kinderlijk eenvoudig. Maar zo zie je maar, ik mis het boekje, zo’n papieren ding, toch wel.
Die kreeg ik er gewoon bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
BAJ82 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:59:
Zijn er hier Enyaq rijders die afgelopen week ook de 'Travel Assist not available' foutmelding regelmatig voorbij hebben zien komen? Ik heb 'm zaterdag bijvoorbeeld een stuk of 10 keer gehad tijdens een rit van ongeveer 150km. Ik ben bekend met de problemen in combinatie met de stuurverwarming van deel 1 van dit forum, maar ik had de stuurverwarming niet aan staan.
Ja, ik had die op een gevend moment ook continue met of zonder stuurverwarming. Een storingsmelding is opzich niet vervelend, maar dat geluidje er continue erbij wat niet bepaald zachtjes is....

Bij mij heeft, tot nu toe, de stuur vervangen de meldingen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
(Johan) schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Die kreeg ik er gewoon bij hoor.
Dat is niet zo standaard zoals je het doet voordoen 8) . Volgens mij hebben de meeste (eerste levering) die niet. Ik niet in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GPqXwd2QDSeLrWCRUOu8_6Capo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LA2zyhFdoDxPKBHwO63ch8Bd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit werd 2 dagen geleden op de site duitse van Nextmove in een fimpje bekend gemaakt, waarbij de laadtijden na update ME3 werd vermeld. Opvallend de sterk verbeterde laadtijden van de IV 80.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
Genestealer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:35:
[...]

Dat is niet zo standaard zoals je het doet voordoen 8) . Volgens mij hebben de meeste (eerste levering) die niet. Ik niet in ieder geval.
Bijzonder... ik heb 'm er (ook al heb ik 'm digitaal) toch al een paar keer bij gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
vinom schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Had jij de dunne platte plastic rand die eraan zit, er af geknipt zodat je het er beter tussen krijgt?
Nee, dat deel laat ik erop voor het beter ertussen verwerken. Het uiteinde zal ik er meer tussen moeten drukken om die glow weg te krijgen, maar dat komt wel goed.
SSJVegito schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Er zit in de set een lamp die door een silicone draad schijnt. Er zit feitelijk dus maar 1 led in de gehele stript die door de strip schijnt. Voor het bedienen van de kleuren kan je een app gebruiken die met Bluetooth werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door Vanitas1996 op 17-01-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb dezekfde ervaring, de ruiten beslaan steeds. Viel me laatst op dat het pas na 10 minuten gebeurde, dacht dat het met het opwarmen van het accu pakket te maken hebben wellicht?

Met de nachtvorst laatst moest ik ook aan de binnenkant van de ruiten 'krabben'. Nooit eerder gehad, blijkbaar geeft de airco te veel vochtige lucht af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Kaaschef schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:36:
[...]

Ik heb dezekfde ervaring, de ruiten beslaan steeds. Viel me laatst op dat het pas na 10 minuten gebeurde, dacht dat het met het opwarmen van het accu pakket te maken hebben wellicht?

Met de nachtvorst laatst moest ik ook aan de binnenkant van de ruiten 'krabben'. Nooit eerder gehad, blijkbaar geeft de airco te veel vochtige lucht af?
De aangewasemde ramen zijn inderdaad een zeer vervelend probleem. Heb ze al met vanalles proberen poetsen maar ze blijven aandampen, vooral aan de bovenkant van het raam en aan de A-stijlen.
Ook al vanalles geprobeerd maar climate moet op 21 of hoger staan icm de blazer op de ramen op stand 2.
Lagere temperatuur of de 3 auto standen en mijn ramen slaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
BlueBird95 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:27:
[...]

De aangewasemde ramen zijn inderdaad een zeer vervelend probleem. Heb ze al met vanalles proberen poetsen maar ze blijven aandampen, vooral aan de bovenkant van het raam en aan de A-stijlen.
Ook al vanalles geprobeerd maar climate moet op 21 of hoger staan icm de blazer op de ramen op stand 2.
Lagere temperatuur of de 3 auto standen en mijn ramen slaan aan.
Kan het nog te maken hebben met aircare?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:41
Tukker87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Kan het nog te maken hebben met aircare?
Mogelijks wel, Air Care gaat gepaard met recirculatie (en dus geen verse buitenlucht). Dat lijkt me sowieso niet wat je wil bij vochtige binnenlucht.

Ik stel me trouwens ook vragen bij het forceren van continue aircare via OBD11. Het lijkt me niet zo gezond om permanent met recirculatie te rijden?

In de handleiding staat dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nEi1idXm-J_JdhWxyUvG4nDqR8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dUo44wbuwdAaC9lMZWbQtBAf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Aircare heeft bij mij nog nooit aan gestaan dus daar zal het niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
iRbn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Mogelijks wel, Air Care gaat gepaard met recirculatie (en dus geen verse buitenlucht). Dat lijkt me sowieso niet wat je wil bij vochtige binnenlucht.

Ik stel me trouwens ook vragen bij het forceren van continue aircare via OBD11. Het lijkt me niet zo gezond op permanent met recirculatie te rijden?

In de handleiding staat dit: [Afbeelding]
Eens, ik denk er hetzelfde over en iben benieuwd of degene die hier last van hebben die instelling aan hebben staan.

Ik zie aircare meer als oplossing voor stedelijk gebied of tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35
antonvh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Bedankt. Ik heb me suf gegoogled voor de STL file van het camera kapje. Om de andere mensen die moeite te besparen: hier staat hij: https://www.thingiverse.com/thing:5143261/files

Deze week even printen.
Weet je toevallig welke van de 6 stl files nodig is voor de Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
BlueBird95 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:05:
Aircare heeft bij mij nog nooit aan gestaan dus daar zal het niet aan liggen...
Heb je geen simpele vochtmeter om het percentage vocht in je auto te meten?
Wellicht zit er ergens een lek? Je zou dat ook met het geluid moeten horen, maar ik probeer in oorzaken mee te denken.
Of er komt te veel vocht van buiten je auto in je auto. Misschien merk je dat pas als er ineens meer personen in zitten.
Of de afvoer van vocht is niet goed. Bijvoorbeeld door de instelling je en of roosters die dicht zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Genestealer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egM3Vn_vXTq4iRBoxypsyrvf9KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X95uPOMs5ZsIW6pJgjlaD8oU.jpg?f=fotoalbum_large

Blij met de trekhaak! Gemiddelde verbruik 26.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
langevoort schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:37:
[Afbeelding]

Dit werd 2 dagen geleden op de site duitse van Nextmove in een fimpje bekend gemaakt, waarbij de laadtijden na update ME3 werd vermeld. Opvallend de sterk verbeterde laadtijden van de IV 80.
1. Is super goed nieuws!
2. Op zich niet zo opvallend gezien er her en der al gesproken werd over een verbeterde laadcurve en niet zo zeer een erg aangepaste piekwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Laatst online: 25-07 15:20
Afgelopen weken heb ik een aantal keer een lange rit moeten maken, waarbij ik ook aan de fastcharger gehangen heb. Moet toch wel zeggen dat de laadsnelheden met deze temperaturen me erg tegen vallen.

On average heb ik de afgelopen keren rond de 50kwh geladen, zelfs met een zo goed als lege batterij en na 100-200km rijden. Ik kom met mijn 60 echt een stuk minder ver met dit weer dan in de zomer, en dat het laden dan tergend langzaam gaat maakt het geheel echt een stuk slechter.

Heb absoluut geen spijt van deze auto, maar vind dit wel echt zwaar tegen vallen. Lijkt me niet iets wat een potentiele update naar 120-130kw later dit jaar beter zou maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
CrashKonijn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:04:
Afgelopen weken heb ik een aantal keer een lange rit moeten maken, waarbij ik ook aan de fastcharger gehangen heb. Moet toch wel zeggen dat de laadsnelheden met deze temperaturen me erg tegen vallen.

On average heb ik de afgelopen keren rond de 50kwh geladen, zelfs met een zo goed als lege batterij en na 100-200km rijden. Ik kom met mijn 60 echt een stuk minder ver met dit weer dan in de zomer, en dat het laden dan tergend langzaam gaat maakt het geheel echt een stuk slechter.

Heb absoluut geen spijt van deze auto, maar vind dit wel echt zwaar tegen vallen. Lijkt me niet iets wat een potentiele update naar 120-130kw later dit jaar beter zou maken?
Als je maar 50 kW red weet je wel zeker dat je de sneller laden optie uberhaupt hebt? Tussen besteld hebben en daadwerkelijk krijgen zit ook nog een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
SSJVegito schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Als je maar 50 kW red weet je wel zeker dat je de sneller laden optie uberhaupt hebt? Tussen besteld hebben en daadwerkelijk krijgen zit ook nog een verschil.
Ik heb mijn auto in augustus op mogen halen, heb al flink wat uurtjes aan de snellader gehangen (doe regelmatig Breda - Groningen) en met beter weer haal ik vaak 80-100kW. Met deze temperaturen (onder de 5 graden) kom ik echter niet vaak boven de 50 uit, soms 60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CrashKonijn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb mijn auto in augustus op mogen halen, heb al flink wat uurtjes aan de snellader gehangen (doe regelmatig Breda - Groningen) en met beter weer haal ik vaak 80-100kW. Met deze temperaturen (onder de 5 graden) kom ik echter niet vaak boven de 50 uit, soms 60...
Dit is normaal als je accu koud is, je accu wil niet snelladen als hij <20 graden is. Ja, dat is echt dramatisch (halveert of meer onder de 5 graden). Daarom heeft een elektrische auto accu verwarming. Deze lijkt niet te werken bij je iv60?

Blijft hij de hele sessie rond de 50kW hangen, of gaat hij na een minuut of 10 wel naar vol vermogen? Ik zou navraag doen bij de dealer / laten testen.

https://www.skoda-storybo...nyaq-ivs-range-in-winter/
Improved thermal management of the battery using new software
The ENYAQ iV’s drive battery is kept within an ideal temperature window to enable optimal power output, efficient recuperation and the fastest possible DC charging at fast charging points. A new version of the vehicle software optimises the battery’s thermal management, further extending its range in winter temperatures as well as increasing the battery’s service life. The new software will also be installed in ENYAQ iVs that have already been delivered.
Laatste software laten installeren?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
_eLMo_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Dit is normaal als je accu koud is, je accu wil niet snelladen als hij <20 graden is. Ja, dat is echt dramatisch (halveert of meer onder de 5 graden). Daarom heeft een elektrische auto accu verwarming. Deze lijkt niet te werken bij je iv60?

Blijft hij de hele sessie rond de 50kW hangen, of gaat hij na een minuut of 10 wel naar vol vermogen? Ik zou navraag doen bij de dealer / laten testen.
Als ik al 60 haal dan is dat inderdaad iets later in de laad sessie, maar kom echt niet in de buurt van 100.
_eLMo_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:24:
[...]
Laatste software laten installeren?
Ik zal eens contact opnemen met mijn dealer, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Van de week naar België geweest. Op de terug weg mijn IV60 2 keer kort aan de snellader gehangen. Bij Shell recharge net 90kw gehaald en gemiddeld 80kw en daarna bij Ionity 75kw gemiddeld behaald. Ik was niet ontevreden. Beide keren ongeveer 15 min geladen.
Ionity wel de helft goedkoper door mijn Powerpass.

Komend weekend naar Duitsland. Kijken of dat ook een beetje snellaadt bij Ionity of eens de gratis opties van Lidl of Aldi proberen

[ Voor 7% gewijzigd door Bixby op 17-01-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
ramonp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Weet je toevallig welke van de 6 stl files nodig is voor de Enyaq?
Ik las mensen op dit forum die v6 met succes gebruikt hebben. Ik was van plan 6.2 te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
[Afbeelding]

Wel apart, en jammer, dat er zo weinig verbetering is voor de 80x.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
patman070 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:55:
Quote "Daarna is hij nooit meer boven de 450 gekomen"
Anton zei niet dat hij dit nu haalt :P zal waarschijnlijk net als bij ons rond de 350 liggen.
Grappig is zit standaard rond de 300, met een model 60. (soms 320, soms 290). Nu zet ik de temperatuur niet zo hoog (18-19 graden) en rij ik bijna altijd met CC.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
[Afbeelding]

Erg nice. Ook omdat de hele laadcurve omhoog gaat en niet alleen de pieksnelheid beter is, maar over de hele curve.

Ik ben echt benieuwd wanneer dealers gaan starten om bestaande modellen te voorzien met deze update. Op diverse tweets lees ik dat nieuwe auto's uit 2022 de software standaard al hebben, maar Q2 voor bestaande auto's. En dat kan betekenen dat ze pas starten in juli met die software uitleveren.

Hoe moeilijk kan het zijn he, publiceer die build en gaan. Er vanuit gaande dat er al getest is omdat nieuwe auto's hem al default krijgen. Bij Tesla was dit subliem. Elke x weken een nieuwe OTA. Daar kon je zelfs kiezen of je vooraan de uitlevering wilde zitten of wat conservatiever was en langer wilde wachten.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die upgrade voor de 80 ziet er wel goed uit inderdaad.

Ik heb de zomervakantie geboekt en ben met ABRP even aan het spelen. Wij overnachten ergens ten zuiden van Parijs en ik heb een route gepland: https://abetterrouteplann...34-4e13-8999-0f5700dbdac0

Hierbij heb ik ervoor gekozen om 80% SoC bij aankomst te hebben.Ik heb eigenlijk alleen nog maar met mijn 80 bij < 10 graden gereden, maar ik haal nu deze afstanden niet. Ik zit denk ik op zo'n 380km bij 100%.

Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn. Iemand die al ervaring heeft met de inschattingen van ABRP?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Inderdaad @GAEvakYD. Bied die update desnoods ter download aan, kunnen mensen die niet willen wachten zelf met een stickie of usb-c drive aan de slag.

Beetje fancy lopen doen met OTA updates en vervolgens de early adopters een slordig half jaar laten wachten omdat je alsnog langs de dealer moet om dat te activeren 8)7 (na ME3 zou alles wel OTA verlopen...toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
P_de_B schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:43:

Ik heb de zomervakantie geboekt en ben met ABRP even aan het spelen. Wij overnachten ergens ten zuiden van Parijs en ik heb een route gepland: https://abetterrouteplann...34-4e13-8999-0f5700dbdac0

Hierbij heb ik ervoor gekozen om 80% SoC bij aankomst te hebben.Ik heb eigenlijk alleen nog maar met mijn 80 bij < 10 graden gereden, maar ik haal nu deze afstanden niet. Ik zit denk ik op zo'n 380km bij 100%.

Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn. Iemand die al ervaring heeft met de inschattingen van ABRP?
Het referentieverbruik lijkt me niet helemaal juist. Die staat bij deze berekening op 136 w/km @ 110 kmph. Dat ga je (denk ik) nooit halen op zo'n rit. Als ik zelf zo'n zomerse rit plan zet ik die meestal zo rond de 180 w/km @ 110 kmph.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:11

qntal

Omlet du fromage!

antonvh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ik las mensen op dit forum die v6 met succes gebruikt hebben. Ik was van plan 6.2 te printen.
versie 6.2 werkt inderdaad zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
Boefmans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Grappig is zit standaard rond de 300, met een model 60. (soms 320, soms 290). Nu zet ik de temperatuur niet zo hoog (18-19 graden) en rij ik bijna altijd met CC.
Ik had 460 omdat ik lange ritten reed op eco met mijn iv80. De laatste tijd kortere ritten gedaan (<200km) en ik merk dat ik dat gewoon makkelijker op sport hem helemaal tot het einde trap, 134 rijd wanneer dat mag en de kachel lekker aan. Nu vindt de enyaq niet meer dat ik 460 kan rijden op een volle batterij. Dus rijstijl is enorm bepalend. Ik rijd zo woest als de batterij/trip combinatie toelaat. :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jasperzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Het referentieverbruik lijkt me niet helemaal juist. Die staat bij deze berekening op 136 w/km @ 110 kmph. Dat ga je (denk ik) nooit halen op zo'n rit. Als ik zelf zo'n zomerse rit plan zet ik die meestal zo rond de 180 w/km @ 110 kmph.
Ja, dat is wel heel gunstig voorgesteld. Ik had die advanced settings nog niet aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
antonvh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Ik rijd zo woest als de batterij/trip combinatie toelaat. :P :P
Herkenbaar rijgedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
P_de_B schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Ja, dat is wel heel gunstig voorgesteld. Ik had die advanced settings nog niet aangeraakt.
Bijzonder dat ABRP dan als default deze waarde voorstelt. Of is dat mogelijk de WLTP waarde?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Jasperzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Bijzonder dat ABRP dan als default deze waarde voorstelt. Of is dat mogelijk de WLTP waarde?!
Nee, er zit al een tijdje een bug in ABRP. Volgens mij is maximale snelheid en verbruik omgedraaid. Check maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Tukker87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Nee, er zit al een tijdje een bug in ABRP. Volgens mij is maximale snelheid en verbruik omgedraaid. Check maar eens.
Hmm, in een nieuw incognitovenster krijg ik als ik opnieuw de route plan 210 Wh/km bij 110Km/u als referentieverbruik en is de max snelheid 140. Dat lijkt al een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:47
Tukker87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Eens, ik denk er hetzelfde over en iben benieuwd of degene die hier last van hebben die instelling aan hebben staan.

Ik zie aircare meer als oplossing voor stedelijk gebied of tunnels.
Zitten er eigenlijk filters in het luchtcirculatiesysteem van de Enyaq?
Bijvoorbeeld tegen pollen of roetdeeltjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
[...]

[Afbeelding]
is er ook een bedrijf of iemand die dit inbouwt ?
ik wil dit ook graag maar als ik dit zelf doe vliegt mijn auto in de fik denk ik 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
OH MY ** Knip ivm taalgebruik. **!!!!!!

Net ** Knip ivm taalgebruik. ** 20 minuten besteed aan het serieus invullen van een vragenlijst in het kader van een tevredenheidsonderzoek van Skoda. Hele stukken tekst geschreven met waar ik tegenaan loop (maar ook veel positieve dingen). Klik ik op de laatste "submit" knop, krijg ik gewoon doodleuk dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhjx10gg18vtlplXGdZbMp5DbDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xPrMrm94c55vrFWJTGy6bAlG.png?f=fotoalbum_large

Alles weg! FRUSTRATIEEEEEEEE!@!@!@

(Sorry, moest even venten :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 17-01-2022 19:50 ]

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroen94704 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:42:
OH MY ** Knip ivm taalgebruik. **!!!!!!

Net ** Knip ivm taalgebruik. ** 20 minuten besteed aan het serieus invullen van een vragenlijst in het kader van een tevredenheidsonderzoek van Skoda. Hele stukken tekst geschreven met waar ik tegenaan loop (maar ook veel positieve dingen). Klik ik op de laatste "submit" knop, krijg ik gewoon doodleuk dit:

[Afbeelding]

Alles weg! FRUSTRATIEEEEEEEE!@!@!@

(Sorry, moest even venten :) )
Precies de rede waarom ik nooit die vragenlijsten invul. Is me al tevaak gebeurd dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 17-01-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3srBpvopootY1AT4HDoAfsthY40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCgyLyjh6c6O66nLzC2zQbrP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook.. dit is wel de druppel eigenlijk. Ik moet nog 5 jaar met dit ding, maar de lol is er wel vanaf. (Laatste tijd maar geen berichten geplaatst, maar het aantal storingen en de slechte app, navigatie, slimme technologie rondom laden.... past niet bij 2021).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:46
CrashKonijn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:04:

Ik laad zelden aan de snellader, aar vorige week viel het me toch best mee.
Met zo'n 20% nog en pas 40 min gereden (ca. 105 km/u) haalde ik bij Shell Recharge toch direct 70 kW en dat zakte gedurende 15 langzaam naar 65.
Kijk, anders dan de 125 die ik standaard met vakantie steeds had, maar de omstandigheden waren dan ook heel anders (lagere SOC, langer gereden en harder, veel warmer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:46

Met mijn iV80 haalde ik afgelopen zomer steeds wel 275-300 km tussen laadstops.
Vaak met 85% naar 10-15% gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Trebor78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]

Hier ook.. dit is wel de druppel eigenlijk. Ik moet nog 5 jaar met dit ding, maar de lol is er wel vanaf. (Laatste tijd maar geen berichten geplaatst, maar het aantal storingen en de slechte app, navigatie, slimme technologie rondom laden.... past niet bij 2021).
Maar wel mooi lage bijtelling toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukker87
Trebor78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:14:
(Laatste tijd maar geen berichten geplaatst, maar het aantal storingen en de slechte app, navigatie, slimme technologie rondom laden.... past niet bij 2021).
Je moet nog een blaadje van de kalender afscheuren. Misschien helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Tukker87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Je moet nog een blaadje van de kalender afscheuren. Misschien helpt dat?
Kun je voorstellen...zelfs voor een auto uit 2021 al in 2021 verouderd...dus zonder update is het er met se nieuwe kalender niet beter op geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39

Tip, die 2e lader bij de audi garage heeft 2 plekken, waarvan er 2 weken geleden 1 langdurig bezet was door een gehuurde ID3 (stond iets van car sharing op). Dat hij er lang stond wist ik omdat er geen laadkabel inzat en de ruitenwissers in een knoop waren gelegd :) Waarschijnlijk door een gefrustreerde EV'er. Ik had de pech dat voor mij 2 audis waren aankomen rijden, waardoor ik 45 minuten moest wachten. De audi garage ernaast heeft ook een laadpaal, maar daar wordt je vriendelijk verzocht van het terrein te gaan. Ook de NL audi voor mij mocht daar niet laden 8)7. Ik heb de ervaring dat je in Parijs wel redelijk vol moet aankomen. Laadpalen daar zijn een crime, Vnl. 22KW (11 dus) en de plekken zijn of te klein, of stuk of ze zijn er uberhaupt niet. Erg prettig.....NOT. Succes en laat even weten hoe het ging. Ik heb overigens van Parijs naar huis er ongeveer 9 uur over gedaan (IV 80, 4 pers, 10 graden). Gemiddeld verbruik 22KW. Snelheid 100-120.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Robin2506 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:29:
[...]

is er ook een bedrijf of iemand die dit inbouwt ?
ik wil dit ook graag maar als ik dit zelf doe vliegt mijn auto in de fik denk ik 8)7
Dit is vrij simpel te fixen! Setje op Ali kopen en dan het dunne deel van de silicone strip tussen het dashboard drukken. Ik moet alleen een zekeringsadapter solderen op de kabel. Misschien is dat het stukje “in de fik zetten” wat je bedoelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:03
Genestealer schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
[Afbeelding]

Blij met de trekhaak! Gemiddelde verbruik 26.5
Wat is / was je normale gebruik op dit moment? Hoorde al eerder dat een aanhanger maar beperkt invloed heeft op verbruik. Dit valt mij ook niet tegen voor een ritje in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 07-09 14:26
https://elektrischeautova...langs-de-route-du-soleil/

Dit bericht is al van even terug volgens mij maar weet iemand of ze er ook daadwerkelijk gaan komen/staan in de zomer van 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
svenblom schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Wat is / was je normale gebruik op dit moment? Hoorde al eerder dat een aanhanger maar beperkt invloed heeft op verbruik. Dit valt mij ook niet tegen voor een ritje in de winter.
En geen lichte motor wat erop zat wat ook nog eens boven de Enyaq uitstak. Wel opgevend moment lekker achter een vrachtwagen gehangen met acc. Piek momenten wel gehad van 30 a 35 maar over gehele rit dus 26,5. Rit van 70km

Zonder aanhanger schommelt het een beetje tussen de 21 en 25, korte ritjes geen snelweg zonder warmtepomp. Airco, stuurverwarming en stoelverwarming aan. Ben niet altijd bezig met zuinig rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:35
Maat28 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:38:
https://elektrischeautova...langs-de-route-du-soleil/

Dit bericht is al van even terug volgens mij maar weet iemand of ze er ook daadwerkelijk gaan komen/staan in de zomer van 2022?
Eerste locaties zijn al open. Zie fastned site.

Hier staat wel een plaatje op met alle (toekomstige) locaties; https://fastnedcharging.c...ngrijke-franse-snelwegen/

Helaas maar 4 laders per locatie zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 17-01-2022 21:00 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (Johan)
https://www.autoweek.nl/a...-aan-nieuwe-laadstations/
De investeringen dragen bij aan het doel van de Franse overheid om tegen eind 2022 alle 360 parkeerplaatsen langs tolwegen uit te rusten met laadpalen voor elektrische auto's. Fastned neemt deel aan concurrerende aanbestedingen die tot nu toe zijn uitgeschreven voor ongeveer een derde van deze parkeerplaatsen.
Dan moeten er rond de zomervakantie vast al een aantal operationeel zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Sinds enkele dagen krijg ik (voor het eerst na circa 3-4 maanden) direct de melding “verbindingsstatus onbekend (of zoeken)…” op de display van mijn IV80 te zien.
De melding lijkt na 10-20 sec te verdwijnen, maar ik weet niet of dat enkel door het rijden komt, en dat de melding dus ergens op de achtergrond blijft staan.

Tevens viel het me op dat ik ongeveer gelijktijdig geen verbinding meer lijk te hebben in de MySkoda & Tronity apps. De apps zelf geven overigens niks specifieks aan, behalve het volgende: Er staat al sinds zaterdag dat de auto aan het laden is en op 93% blijft haken, terwijl ik de auto al meerdere malen heb gebruikt zonder hem sindsdien op te laden. De SoC is in de tussentijd al op 100% geweest, en is nu ca. 60% (om even aan te geven dat die status van charging & 93% écht niet klopt).

Herkent iemand dit probleem? Hoe kan ik dit (laten) oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
Ik heb gisteren maar contact opgenomen met mijn dealer, heb het meest bijzondere antwoord terug gekregen. Geen idee wat ik hier in godsnaam op moet reageren...
Goedemiddag,

De afgelopen tijd heb ik meerdere malen een lange afstand afgelegd, waarna ik genoodzaakt was om aan de fast-charger op te laden. Het valt mij echter op dat ik met deze temperaturen nooit meer echt in de buurt kom van de 100kW die mijn auto zou moeten kunnen laden.

Ik ben mij bewust van de laadkurve van deze auto, echter zelf met een lege batterij na 200km rijden kom ik nouwelijks boven de 50kw laden uit, het hoogste wat ik de afgelopen tijd heb gezien was krap 60kw.

Iemand op internet suggereerde dat het opwarmen van mijn accu wellicht niet goed werkt, zou dit een mogelijkheid kunnen zijn? Iemand anders merkte op dat er ook een update is geweest die een Enyaq beter zou moeten laten omgaan met deze koude omstandigheden, is dat wellicht een oplossing?

Alvast bedankt voor je tijd!
Kreeg ik dit zojuist als reactie.
goede morgen dhr CrashKonijn,

snelladen heeft bij u een max.
de auto kan een bepaalde kw aan.
echter dan moet de laadpaal dit wel kunnen leveren.
er is geen 1 laadpaal die gelijk 100kw aan kan dit komt omdat als er geen auto aan hangt deze zich zelf oplaad.
eigenlijk is het een 22kw paal en in de paal zit een condensator deze slaat energie op.
als deze leeg raakt kan deze geen hoger vermogen leveren het heeft niets te maken met het opwarmen van u accu.
maar eigenlijk meer met de hoeveelheid auto's die gebruik maken van deze laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Dat is wel een serieuze condensator als die zoveel kWh kan opslaan in een zo kleine ruimte. Zouden we dat niet beter inzetten als thuisbatterij :).

Er zal mss wel een condensator inzitten om schommelingen op te vangen, maar niet ter grootte van 20-30kWh ofzo om de eerste 30% aan 150kWh te kunnen laden...
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.