Ben ik ook benieuwd naar, lijkt me net wat accurater dan Tronity die ook wel eens opnieuw gekoppeld moet worden. Heb je dan trouwens nog steeds EV notify nodig op de achtergrond of kun je de dongle direct koppelen?Kaaschef schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:38:
[...]
Wat is nu de meest voordelige/beste koop. Dongle om te gebruiken met ABRP? Zoveel aanbod, niet de ODB11 dacht ik?
Formaat hond van ons is een paar maatjes groter en is het gewend om op de achterbank te zitten, in het begin altijd even met de poten op de armsteun maar daarna gaat ze zich achter op de bank liggen.Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:11:
[...]
Zo'n "mat" hadden wij ook. Die moest je dan aan de hoofdsteunen vastmaken en aan de handvaten boven de portieren, zodat het een soort van "zak" werd. Vervolgens zat hij dan met een riempje vastgeklikt in de gordel.
Echter was dat ook niet echt een succes met een nieuwsgierige Jack Russel, want dan had hij alsnog teveel bewegingsvrijheid en zat hij telkens met zijn neus tegen het raam of half tussen onze voorstoelen in.
@water_escape : Goeie tip, ga even uitzoeken waar dat zit bij de OBD11.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Kijk eens op deze link
https://www.iternio.com/abrp-obd
Daar staat een lijst met ondersteunde dongles inclusief voor en nadelen. Koppelen kan voortaan rechtstreeks vanuit de app. Die van mij is onderweg dus heb nog niet kunnen proberen.
https://www.iternio.com/abrp-obd
Daar staat een lijst met ondersteunde dongles inclusief voor en nadelen. Koppelen kan voortaan rechtstreeks vanuit de app. Die van mij is onderweg dus heb nog niet kunnen proberen.
FJP84 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar, lijkt me net wat accurater dan Tronity die ook wel eens opnieuw gekoppeld moet worden. Heb je dan trouwens nog steeds EV notify nodig op de achtergrond of kun je de dongle direct koppelen?
Ik had nog een veepeak obdcheck ble, die werkt prima met abrp.Kaaschef schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:38:
[...]
Wat is nu de meest voordelige/beste koop. Dongle om te gebruiken met ABRP? Zoveel aanbod, niet de ODB11 dacht ik?
Wat? Ik rijd momenteel 110 op TA, Clima op 18 en zit alleen in de auto en kom op 16-17 kw/100km. Mijn rijbereik staat elke dag op +-330 tot 360 km.mestief schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:16:
Ik verbaas me wel over het verbruik wat ik hier regelmatig lees.
Ik rijd zelf ongeveer 80% snelweg en meestal TA aan op 106 - 110 km/u. Maar zelfs in mn eentje mag ik blij zij als ik in de buurt van 20kw/100km kom met dit mooie weer. Afgelopen weken zat ik rond 22-23 kw/100km.
Laatste 2 weken een paar lange ritten gemaakt met 4 personen en een aardig volle kofferbak. Maar dan kom ik niet eens op 25kw/ 100km.
Als ik 130 - 140 km/u rijd haal ik amper 200km.
Heb overigens een iv60 First edition op 20"
Misschien dat je toch ergens een foute waarde hebt of dat je auto iets anders leest...
Ik heb de 60 Sportline met de standaard Sportline velgen.
En laat je die er ook inzitten qua security?Boeie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Ik had nog een veepeak obdcheck ble, die werkt prima met abrp.
de waarschuwing is inderdaad duidelijk:
First: A big fat security WARNING
All known OBD BLE dongles on the market have very limited security – they will happily accept Bluetooth connections from anyone at certain times. Lower quality dongles often allow pairing at any time. This means anyone passing by your car at the right time could potentially pair with your dongle and unlock the car with the right software. It has nothing to do with the ABRP app specifically. Do not leave the OBD dongle connected when you are not in the car!
dit kon ik vinden:Star65 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:49:
[...]
Formaat hond van ons is een paar maatjes groter en is het gewend om op de achterbank te zitten, in het begin altijd even met de poten op de armsteun maar daarna gaat ze zich achter op de bank liggen.
@water_escape : Goeie tip, ga even uitzoeken waar dat zit bij de OBD11.
Uitzetten geluid gordels
Informatie elektronica 1 (5F)
Aanpassing
Safety_belt_warning: Rdw eu ncap -> OFF
Water-Escape
Die 7 kw wordt ook niet gehaald.Boeie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:24:
[...]
Vandaag even opgelet bij Disney, er zijn inderdaad 7kw en 11kw palen, maar dat zie je alleen maar aan de sticker bovenop. Maakt nogal een verschil qua laden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik ben nu weer 100% vol. Er staan veelal dezelfde auto's geparkeerd bij de hotels, en die staan dan niet te laden of zijn al vol.
Die staat standaard op OFF. Dat werkt dus niet.water_escape schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:00:
[...]
dit kon ik vinden:
Uitzetten geluid gordels
Informatie elektronica 1 (5F)
Aanpassing
Safety_belt_warning: Rdw eu ncap -> OFF
U+
ow jammer. Andere optie in die lijst?Jeroen_ae92 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Die staat standaard op OFF. Dat werkt dus niet.
Water-Escape
EDIT ---zojuist mijn skoda app geüpdatet en daar staan de antwoorden op mijn vragen over de Skoda services duidelijk in ‐--
[ Voor 89% gewijzigd door dingo35 op 11-05-2022 15:34 ]
Ik heb dit ook sinds enkele weken. Af en toe gaan beide achterlichten aan als het opladen gestart is. Iemand een idee?Jappa26 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:50:
Misschien zie ik iets over het hoofd in het boekje, misschien is het meer mensen opgevallen, maar ik zie dat tijdens het laden het achterlicht van de auto af en toe aan staat. Het is alleen het rechter achterlicht (matrix).
Hoort dat of is het een bug in systeem?
Dat heb ik ook soms, ook als ik wel eens langsloop zonder sleutel in me zak dan gaan de "streepjes" in de deur ineens rood branden voor 2-3 seconde en dan gaat het uit.Colin McRoyski schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:46:
[...]
Ik heb dit ook sinds enkele weken. Af en toe gaan beide achterlichten aan als het opladen gestart is. Iemand een idee?
Hebben jullie ook als je de auto in D of B zet en weg wil rijden dat de ruitenwissers 5 cm eenmalig op en neer gaan?
1cm hierlampshade schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:05:
[...]
Dat heb ik ook soms, ook als ik wel eens langsloop zonder sleutel in me zak dan gaan de "streepjes" in de deur ineens rood branden voor 2-3 seconde en dan gaat het uit.
Hebben jullie ook als je de auto in D of B zet en weg wil rijden dat de ruitenwissers 5 cm eenmalig op en neer gaan?
Memento mori
Ze bewegen een klein stukje maar dat is wel normaal gedrag hoor bij in ieder geval Skoda. Deed mijn eerste Octavia al.lampshade schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:05:
[...]
Het idee erachter weet ik niet precies, had het met vriezen te maken ofzo? Bij het actief wissen zakken ze volgens mij ook niet helemaal tot het diepste punt maar als het daarna een tijdje niet meer regent zie je ze volgens mij ook een stukje dieper zakken, misschien voor de aërodynamica. Althans zo ging dat bij de Octavia.
Na een tijdje rondbellen naar dealers of er nog Enyaqs op voorraad waren 'Nee meneer, niet voor de lease uiteraard', blijkt dat de leasemaatschappij er nog 7 had staan uit 2021! Volgende week woensdag wordt ie geleverd 
Gaat om een 60 First Edition in het licht grijs.
Gaat om een 60 First Edition in het licht grijs.
[ Voor 10% gewijzigd door macmellow op 12-05-2022 09:52 ]
Volgens mij gaan de ruitenwissers in principe juist iets omhoog als de auto 'uit' staat. De ruitenwissers liggen tijdens het rijden extra laag omwille van aerodynamica. Alleen als een auto stilstaat willen er nog wel eens mensen zijn die iets onder de ruitenwisser willen steken. En je kan de ruitenwisser niet openklappen als die zo diep ligt.lampshade schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:05:
[...]
Ten minste, dit heb ik ooit bij andere merken wel eens gehoord. Dus ik ben er gevoegelijk van uitgegaan dat dit ook voor de Enyaq geldt
Dat soort waardes kan ik alleen van dromen. Ben nu aan het experimimenteren met de D stand. Heb m nu buiten bebouwdekom op D en hij lijk idd zuiniger. Zit nu op een gemiddelde van 19kw/100km. Ga dit weekend weer een lange snelwegrit maken zal daarna een beter beeld hebben of het verbeterd.BlueBird95 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:31:
[...]
Wat? Ik rijd momenteel 110 op TA, Clima op 18 en zit alleen in de auto en kom op 16-17 kw/100km. Mijn rijbereik staat elke dag op +-330 tot 360 km.
Misschien dat je toch ergens een foute waarde hebt of dat je auto iets anders leest...
Ik heb de 60 Sportline met de standaard Sportline velgen.
Officieel volgens het startmenu is die ruitenwisserstand de service stand. Kun je ook eventueel uitschakelen.pim89 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Volgens mij gaan de ruitenwissers in principe juist iets omhoog als de auto 'uit' staat. De ruitenwissers liggen tijdens het rijden extra laag omwille van aerodynamica. Alleen als een auto stilstaat willen er nog wel eens mensen zijn die iets onder de ruitenwisser willen steken. En je kan de ruitenwisser niet openklappen als die zo diep ligt.
Ten minste, dit heb ik ooit bij andere merken wel eens gehoord. Dus ik ben er gevoegelijk van uitgegaan dat dit ook voor de Enyaq geldt
Idd zo werkt het bij de meeste automerken dacht ik, de ruitenwissers komen enkel naar boven in service stand of wanneer ze effectief moeten wissen.Bixby schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Officieel volgens het startmenu is die ruitenwisserstand de service stand. Kun je ook eventueel uitschakelen.
Bij de servicestand komen ze helemaal omhoog (druk maar eens op die knop). Dit is een klein stukje.Bixby schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Officieel volgens het startmenu is die ruitenwisserstand de service stand. Kun je ook eventueel uitschakelen.
Nu je het zegt, ik had hem laatst aan de paal ook laten koelen maar het viel met tegen hoe warm het binnen nog was, toen ik ging rijden werd het wel direct veel koeler.mibkiller schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:58:
Heeft iemand de laatste tijd ook met voor koelen via de app dat dan de airco uit blijft en de auto niet koel wordt als die aan de laadpaal staat.
Met rijden werkt de airco wel goed.
Zie hier onder de foto tijdens koelen via de via de app staat ac uit.
[Afbeelding]
Servicestand is inderdaad wat anders dan gaan ze veel verder omhoog zodat je de bladen kunt wisselen, je auto kunt wassen, je er een antivriesdeken onder kunt doen etc.Bixby schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Vorig jaar ergens hadden ze bij VAG nog gezegd dat de ID.4, Q4 en Enyaq volgend jaar (dit jaar dus) met V2H/V2G functionaliteit zou komen.
Hoe zit dat nu eigenlijk? Is dat gereserveerd voor de facelift, of kan het zomaar zijn dat de Enyaqs die nu afgeleverd worden al compatibel zijn met die technologie maar dat het softwarematig nog uit staat?
Hoe zit dat nu eigenlijk? Is dat gereserveerd voor de facelift, of kan het zomaar zijn dat de Enyaqs die nu afgeleverd worden al compatibel zijn met die technologie maar dat het softwarematig nog uit staat?
Die gaan idd maar 1 a 2 cm op en neer, dit verschijnsel zal idd te maken hebben dat ze zakken ivm de aerodynamica. Voor zover ik heb gemerkt is dit alleen als de ruitenwisserstand op automatisch staat, indien deze op OFF staat blijven ze onderin liggen.lampshade schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:05:
[...]
Bij de servicestand gaan ze veel verder omhoog.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Ik heb ook alles al afgezocht, maar kan er ook niets over vinden. Misschien een mailtje aan de importeur?this schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:44:
Vorig jaar ergens hadden ze bij VAG nog gezegd dat de ID.4, Q4 en Enyaq volgend jaar (dit jaar dus) met V2H/V2G functionaliteit zou komen.
Ja hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik had ook gelezen dat het voor de ID4 beschikbaar zou komen rond de zomer van 2022. Maar hier werd specifiek alleen de ID4 benoemd en niet de Enyaqthis schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:44:
Voor heen was die bij mij supergoed gekoeld op afstand nu in eens niet meerMartinique schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Nu je het zegt, ik had hem laatst aan de paal ook laten koelen maar het viel met tegen hoe warm het binnen nog was, toen ik ging rijden werd het wel direct veel koeler.
Bij mij is laatst mijn voorruit vervangen. Nu heb ik het idee dat er toch iets mis is met de uitlijning van de HuD. Voorheen kon ik de positie prima naar links en naar rechts kantelen in het voor mij gevoel waterpas in te stellen.
Echter merk ik nu dat als ik de HuD ook maar een beetje naar links kantel, de hoek linksonder uit het zich verdwijnt. Nu staat het dus voor mijn gevoel iets gekanteld naar rechts, maar als ik hem recht wil zetten valt een deel van het ACC icoontje weg.
Ik ga morgen de ruitenboer even bellen hierover.
Echter merk ik nu dat als ik de HuD ook maar een beetje naar links kantel, de hoek linksonder uit het zich verdwijnt. Nu staat het dus voor mijn gevoel iets gekanteld naar rechts, maar als ik hem recht wil zetten valt een deel van het ACC icoontje weg.
Klinkt een beetje als een nieuw filmdoek bestellen bij een kapotte projectorFJP84 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:02:
Bij mij is laatst mijn voorruit vervangen. Nu heb ik het idee dat er toch iets mis is met de uitlijning van de HuD. Voorheen kon ik de positie prima naar links en naar rechts kantelen in het voor mij gevoel waterpas in te stellen.
Het wegvallen van de linker-onderhoek van de HUD is bij veel mensen het geval, inclusief mezelf. Mijns inziens heeft dit niks met je vooruit te maken.
Maar wel vreemd dat dit bij mijn vorige ruit niet het geval wasWootism schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:43:
[...]
Klinkt een beetje als een nieuw filmdoek bestellen bij een kapotte projector
Het wegvallen van de linker-onderhoek van de HUD is bij veel mensen het geval, inclusief mezelf. Mijns inziens heeft dit niks met je vooruit te maken.
Dit al gelezen?FJP84 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:03:
[...]
Maar wel vreemd dat dit bij mijn vorige ruit niet het geval was
https://gathering.tweaker...message/70378738#70378738
Ja die had ik langs zien komen inderdaad. Dit was bij mij toen niet het geval. Nu wel en dus dacht ik aan het causaal verband met het vervangen van de ruit, waarbij de partij in kwestie alle systemen die daarop betrekking kunnen hebben opnieuw configureert/afstelt. Dus niet per definitie aan een productiefout.
@funkylicious Wat is nu bij jou de StaVaZa?
Ik kreeg zojuist deze mail van de ontwikkelaar van de stekker.app. Wij kunnen onze enyaq pas volgende week ophalen en dus dan pas koppelen, maar dit is voor bestaande gebruikers wel even een stap.
Hoi Senaxx,
Je ontvangt deze e-mail omdat we hebben gezien dat er problemen zijn met het koppelen van Stekker.app aan je Skoda Enyaq.
Het probleem is dat we je Skoda Enyaq niet terug zien in We-Connect. Dezelfde situatie hebben we ondertussen bij een aantal andere gebruikers gehad.
Helaas is de enige oplossing die wij op dit moment zien het voertuig opnieuw te koppelen in We Connect. Dat betekent je voertuig te verwijderen uit de Skoda app, en opnieuw toevoegen. Om het voertuig opnieuw toe te voegen dien je in de auto te gaan zitten met beide sleutels en je telefoon. Je kiest daarna voor terugzetten naar fabrieksinstellingen (in de auto) en dan kun je het voertuig opnieuw aanmelden via de app.
We snappen dat dit best wel even een stap is, maar helaas kunnen we op dit moment niets anders aanbieden.
Erik van Boekel
[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 13-05-2022 12:10 ]
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Mooie uitvoering! Gefeliciteerdp.d.s.mane schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:02:
Hij is er. Super blij--- met name ook met de range
--- eerste OTA software update ook al gelukt
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende keer wel iets minder foundation op doen.
a-point Amsterdam zo te zien?p.d.s.mane schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:02:
Hij is er. Super blij--- met name ook met de range
--- eerste OTA software update ook al gelukt
.
Maar mooie auto! Ik heb ook lang getwijfeld om een 'artic silver' versie te halen maar ben uiteindelijk toch voor de licht grijze gegaan. Veel plezier ermee
Dank je wel!Wootism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:14:
[...]
Mooie uitvoering! Gefeliciteerd
Volgende keer wel iets minder foundation op doen.
Ook voor de make-up tip - je hebt er blijkbaar meer ervaring/kennis dan ik
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Zo. Woensdag de veepak obd dongle gekocht op Amazon, gisteren binnen. Vanmorgen zonder al teveel moeite abrp premium aangeslinherd en dongle gekoppeld.
Allen: ABRP hapert! Bij elke andere navigatie volgt het pijltje soepeltjes de route, maar bij ABRP lijkt het als of elk frame opnieuw geladen moet worden. Anderen last van? Dit is terug naar tomtom in 2005.
Allen: ABRP hapert! Bij elke andere navigatie volgt het pijltje soepeltjes de route, maar bij ABRP lijkt het als of elk frame opnieuw geladen moet worden. Anderen last van? Dit is terug naar tomtom in 2005.
Als je hier de laatste paar pagina's had doorgespit had je kunnen lezen dat er meer (de laatste tijd) ontevreden zijn over ABRP, mois incluis.
Voor mij werkt Pump beter.
Inderdaad a-point AmsterdamSenaxx schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:16:
[...]
a-point Amsterdam zo te zien?Ik mag daar volgende week zaterdag heen onze Enyaq ophalen.
Maar mooie auto! Ik heb ook lang getwijfeld om een 'artic silver' versie te halen maar ben uiteindelijk toch voor de licht grijze gegaan. Veel plezier ermee
Ik wilde eerst Race Blue, maar zag dan Arctic Silver naast Race Blue in de showroom, en vond het sterkere contrast van de zwarte accenten met de lichtere Arctic Silver dan de donkerde Race Blue mooier --- had er (ook nog) een witte of licht grijze gestaan was mijn keuze moeilijker geweest

Succes en veel plezier (vanaf) volgende week Zaterdag!
Geniet ervan!
Die van mij is gelost op 28-04 en uitgeleverd op 02-05. Helaas in het zonlicht veel poetsvlekken. Ze zijn zichtbaar als de zon er op schijnt.. 3d witte strepen en vlekken.
Wel goed opgelost, de auto gaat binnenkort terug om volledig opnieuw gepoetst te worden.
Ook het issue van de laadsnelheid in het infotainment systeem bij ze neergelegd. En verwacht er ook snel een oplossing voor.Het is een leasebak dus liever niet via odb11.
Al met al super geholpen door de verkoper welke ook nog zijn nek durft uit te steken.
Die van mij is gelost op 28-04 en uitgeleverd op 02-05. Helaas in het zonlicht veel poetsvlekken. Ze zijn zichtbaar als de zon er op schijnt.. 3d witte strepen en vlekken.
Wel goed opgelost, de auto gaat binnenkort terug om volledig opnieuw gepoetst te worden.
Ook het issue van de laadsnelheid in het infotainment systeem bij ze neergelegd. En verwacht er ook snel een oplossing voor.Het is een leasebak dus liever niet via odb11.
Al met al super geholpen door de verkoper welke ook nog zijn nek durft uit te steken.
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Klopt, maar niet per se om de 'lag'..Star65 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:48:
Als je hier de laatste paar pagina's had doorgespit had je kunnen lezen dat er meer (de laatste tijd) ontevreden zijn over ABRP, mois incluis.
En Pump is er voor zover ik zie alleen nog voor iPhone. Daar kan ik niet zo veel mee als Android (nee, beter) gebruiker ?
Ik heb eindelijk een draadloze lader gevonden die werkt met de Enyaq.
Mijn bevindingen (alleen geldig voor Android telefoons, iPhone niet getest):
1) De telefoon wordt (bij mij) voornamelijk warm door het intensieve verkeer via Bluetooth en Wifi bij Android Auto (ook als ik niet draadloos laad);
2) Zogenaamde MagSafe laders zijn bedoeld voor iPhone maar zouden ook Android compatible moeten zijn, al dan niet met gebruik van een metalen opplak-ring. Het voordeel van deze laders is dat ze erg klein zijn en dat je dus veel ruimte hebt om te schuiven, zodat ze optimaal geplaatst kunnen worden.
Ik heb geen van deze laders met de Enyaq aan de praat kunnen krijgen; sommigen doen het met een usb-c adapter wel, anderen helemaal niet.
3) Uiteindelijk bleek deze lader bij mij het beste te werken: https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Past precies in het luikje en heeft net voldoende power om door het luikje en het rubber matje heen te laden.
4) De positionering komt héél erg nauw, veel experimenteren voordat je de goede plek gevonden hebt, en dat is dan nog voor één (merk) telefoon. Er is duidelijk een gebrek aan standaardisering voor de optimale plek van de lader t.o.v. de externe behuizing van de telefoon; de MagSafe oplossing van Apple probeert dit op te lossen, werkt dan weer niet in een vakje zonder schuifmogelijkheid.
Het verwondert me dan ook niet dat mensen met lego-blokjes de optimale positie voor hun telefoon moeten vinden; dit is een onmogelijke opgave voor de VW-ingenieurs.
5) Het laden werkt alleen met een kale telefoon, een hoesje is al te dik om het laden te activeren.
Mijn bevindingen (alleen geldig voor Android telefoons, iPhone niet getest):
1) De telefoon wordt (bij mij) voornamelijk warm door het intensieve verkeer via Bluetooth en Wifi bij Android Auto (ook als ik niet draadloos laad);
2) Zogenaamde MagSafe laders zijn bedoeld voor iPhone maar zouden ook Android compatible moeten zijn, al dan niet met gebruik van een metalen opplak-ring. Het voordeel van deze laders is dat ze erg klein zijn en dat je dus veel ruimte hebt om te schuiven, zodat ze optimaal geplaatst kunnen worden.
Ik heb geen van deze laders met de Enyaq aan de praat kunnen krijgen; sommigen doen het met een usb-c adapter wel, anderen helemaal niet.
3) Uiteindelijk bleek deze lader bij mij het beste te werken: https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Past precies in het luikje en heeft net voldoende power om door het luikje en het rubber matje heen te laden.
4) De positionering komt héél erg nauw, veel experimenteren voordat je de goede plek gevonden hebt, en dat is dan nog voor één (merk) telefoon. Er is duidelijk een gebrek aan standaardisering voor de optimale plek van de lader t.o.v. de externe behuizing van de telefoon; de MagSafe oplossing van Apple probeert dit op te lossen, werkt dan weer niet in een vakje zonder schuifmogelijkheid.
Het verwondert me dan ook niet dat mensen met lego-blokjes de optimale positie voor hun telefoon moeten vinden; dit is een onmogelijke opgave voor de VW-ingenieurs.
5) Het laden werkt alleen met een kale telefoon, een hoesje is al te dik om het laden te activeren.
:strip_exif()/f/image/OFULBgRNkdkDWHoxRDnZFwYC.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iedereen die niet het ID.X topic volgt, mijn langlopende frustratie is eindelijk ten einde!!!Armada schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:06:
[...]
Jij wel, ik denk dat gewoon een deel van de Enyaq-rijders structureel overgeslagen wordt.
* Armada staart naar 21.9 versie van zijn Enyaq…
En dit werkte dus ook voor mijn Enyaq!Simply1337 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
[...]
Ik was weer een halfjaar stuk op navi-versie 21.9.
eergisteren heb ik mijn infotainment gereset en dus weer alles goed moet zetten en mijn we connect id app weer moest verbinden etc. En ja hoor, binnen 8 uur was het van 21.9 naar 22.3.![]()
dus ja, geen idee. online was auto altijd verbonden, maar dit gebeurt me de tweede keer dat ik een volledige reset moet uitvoeren om navi map up-to-date te krijgen.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Oh jawel, dat hebben jullie wel. gewoon niet naar de juiste persoon gevraagdArmada schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:05:
[...]
offtopic:
Ja en toch zijn er kleine verschillen, zo kan je bij VW blijkbaar wel zelf een recente update downloaden van de site en op een stick zetten. Die mogelijkheid hebben we helemaal niet bij Skoda. En toch ook vreemd dat dit niet bekend is bij Skoda NL helpdesk en dealers en dat er wat meer op VAG niveau qua informatie gecoördineerd wordt. Geen idee of dat niet goed loopt op VAG niveau of op Pon niveau.
https://updateportal.skod...appVIN=&appLanguage=NL-NL
Let op: Lees handleiding hoe het werkt. Gaat wel via VIN, dus iemand die proefkonijn wil zijn?
Hier kun je ook map suggesties toevoegen
EDIT: even een VIN van internet gepakt.. geen map update, alleen radiostation logo update.. okey.. blijkbaar ook niet lol. sorry voor valse hoop
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 14-05-2022 19:37 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Iemand ervaring met onderstaande lader?
https://www.accu-machine....e-auto-met-113246657.html
Zou hem willen aanschaffen voor onderweg/vakantie en eventueel voor thuisladen indien openbare paal (parkeerkoffers) niet werken.
Of eventueel andere ervaring met leverancier kabels/laders.....
Hoor graag
Zou hem willen aanschaffen voor onderweg/vakantie en eventueel voor thuisladen indien openbare paal (parkeerkoffers) niet werken.
Hoor graag
Ik heb deze, bevalt prima:JS-Ah schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:31:
Iemand ervaring met onderstaande lader?
Hoor graag
https://evplug.eu/collect...ko?variant=37700644700321
Ik heb zelf deze gekocht: https://shop.skoda.nl/aut...-thuislader-kabelreiniger
Maar die kan maximaal op 1 fase laden.
[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 15-05-2022 00:19 ]
Kan deze ook op 6 ampere voor op de camping?Senaxx schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:18:
Ik heb zelf deze gekocht: https://shop.skoda.nl/aut...-thuislader-kabelreiniger
Die niet, deze wel. Instelbaar in stappen van 1A tussen 6-16A. Heb hem zelf en bevalt erg goedHeineken63 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:14:
[...]
Kan deze ook op 6 ampere voor op de camping?
Tip van een mede tweaker hier, 2 vrienden van mij hebben hem inmiddels ook aangeschaft. Hele degelijke kabel en stekkers.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 4% gewijzigd door Pimmr op 15-05-2022 08:49 ]
Deze heb ik ook. Kan gewoon in het stopcontact en instelbaar vanaf 6amp dus kan ook op de camping ingeplugd worden!johnvanderster schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:06:
[...]
Ik heb deze, bevalt prima:
https://evplug.eu/collect...ko?variant=37700644700321
Net wat luxer dan die van Skoda zelf met het beeldschermpje enzo
ShitHeineken63 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb een vraag, binnenkort kan ik een demo enyaq overnemen, een first edition in Nov 21 geleverd. Maar behalve dat de titel zegt first edition (met warmtepomp toch?) Hoe kan ik dat controleren? Er is bijvoorbeeld zwart leer interieur ipv loft of lounge. Het is een IV 60. Heeft een HUD maar geen stoelverwarming. Wel weer elektrische achterklep en alle rij assistentie systemen zoals dode hoek etc, maar 21 inch wielen ipv 20 inch zoals bij een first edition?. Fiscale waarde is 47,5k ipv 48,3k volgens een prijijst die ik heb gevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door Oggy op 15-05-2022 12:20 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
De standaard granny van Skoda kan ook gewoon op de camping toch? Begreep dat die automatisch aanpast aan de omstandigheden? Iemand ervaring?
jeroen1988! schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:22:
[...]
Deze heb ik ook. Kan gewoon in het stopcontact en instelbaar vanaf 6amp dus kan ook op de camping ingeplugd worden!
Net wat luxer dan die van Skoda zelf met het beeldschermpje enzo
Heb je de brochure/prijslijst van 2021 er bij gepakt?Oggy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:18:
Ik heb een vraag, binnenkort kan ik een demo enyaq overnemen, een first edition in Nov 21 geleverd. Maar behalve dat de titel zegt first edition (met warmtepomp toch?) Hoe kan ik dat controleren? Er is bijvoorbeeld zwart leer interieur ipv loft of lounge. Het is een IV 60. Heeft een HUD maar geen stoelverwarming. Wel weer elektrische achterklep en alle rij assistentie systemen zoals dode hoek etc, maar 21 inch wielen ipv 20 inch zoals bij een first edition?. Fiscale waarde is 47,5k ipv 48,3k volgens een prijijst die ik heb gevonden.
Ja, vandaar dat ik wat verschillen zag en twijfeldelaforte schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Heb je de brochure/prijslijst van 2021 er bij gepakt?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Gewoon in de auto je laadstroom aanpassen/verlagen. Maakt niet uit welke lader je hebt dan.Senaxx schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:16:
[...]
Shit![]()
Daar had ik nog niet eens op gelet... kan dus weer retour... Ik zal 1 van de suggesties van de tweaker hierboven gaan overnemen.
Als Skoda (VW) je dat nu gewoon liet instellen op een waarde.. Nu heb je alleen maar een aan/uit-schuifje..JS-Ah schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:59:
[...]
Gewoon in de auto je laadstroom aanpassen/verlagen. Maakt niet uit welke lader je hebt dan.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Zou ook meteen een fiets voor d’r kopen. Kan ze daar voortaan mee reizen ;-)CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
[Afbeelding]
Kwam de vriendin gisteren mee thuis![]()
Band moet denk ik vervangen worden, zo even kijken wat de opties zijn om de velg ook te herstellen.
Velg is nog wel weer te herstellen, kost natuurlijk wel wat. Als de band diep genoeg beschadigd is kan dit ook een APK afkeurpunt zijn. Maar met een nieuwe auto heb je die de eerste 3 jaar niet.CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
[Afbeelding]
Band moet denk ik vervangen worden, zo even kijken wat de opties zijn om de velg ook te herstellen.
Dit is meer dan een stoepje geweest vermoed ik...CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
[Afbeelding]

Eerste 4 jaar zelfs voor een niet diesel...Senaxx schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:18:
[...]
Velg is nog wel weer te herstellen, kost natuurlijk wel wat. Als de band diep genoeg beschadigd is kan dit ook een APK afkeurpunt zijn. Maar met een nieuwe auto heb je die de eerste 3 jaar niet.
Maar of je daarom maar door moet rijden met een onveilige band...
Best bijzonder dat je dus 4 jaar geen APK nodig hebt terwijl er wel degelijk in die tijd iets gevaarlijk kapot kan gaan...
Yep.. al met al een duur grapje helaas. Zo te zien zijn het de 21" Betria velgen met Pirelli banden. Het repareren en een nieuwe band zullen beide niet goedkoop zijn.Jasperzzz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:22:
[...]
Eerste 4 jaar zelfs voor een niet diesel...
Maar of je daarom maar door moet rijden met een onveilige band...
Best bijzonder dat je dus 4 jaar geen APK nodig hebt terwijl er wel degelijk in die tijd iets gevaarlijk kapot kan gaan...
Gisteren mijn OBD dongle ontvangen.
Koppelen aan ABRP ging heel erg simpel.
Omdat ik niet zeker weet hoe 'veilig' het is om deze in de auto te zitten, plug ik deze voor elke rit in, en na elke rit uit. Hoe doen jullie dit met bijv. lange laadstops op vakantie? Ook uitpluggen of in die periode laten zitten?
Omdat ik niet zeker weet hoe 'veilig' het is om deze in de auto te zitten, plug ik deze voor elke rit in, en na elke rit uit. Hoe doen jullie dit met bijv. lange laadstops op vakantie? Ook uitpluggen of in die periode laten zitten?
ALTIJD ER UIT HALEN.Enahs schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:54:
Gisteren mijn OBD dongle ontvangen.
Handige mensen met ODB tools kunnen zo pairen met je ODB Dongle en bijvoorbeeld de auto ontgrendelen.
Er zit geen authenticatie op die dongles en kunnen zo er mee verbinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 16-05-2022 12:16 ]
Een vraag: Hebben jullie het ook dat als de Enyaq in de volle zon heeft gestaan, daarna tijdens het rijden veel meer bijgeluiden vanuit de portieren komen? Beetje het geluid van krakend ijs, alsof ergens door hitte meer spanning opstaat, alsof er geen rekening gehouden is met de warmte-uitzetting-coëfficiënt.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het zou moeten veroorzaken, alles gaat normaal open en dicht. Vind het een beetje een vaag klacht om mee naar de garage te gaan. Was daarom benieuwd of er meerdere zijn met dergelijke klachten en misschien ook een oorzaak weten.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het zou moeten veroorzaken, alles gaat normaal open en dicht. Vind het een beetje een vaag klacht om mee naar de garage te gaan. Was daarom benieuwd of er meerdere zijn met dergelijke klachten en misschien ook een oorzaak weten.
Exact hetzelfde, maar alleen in het rechter voorportier.Arosa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
Een vraag: Hebben jullie het ook dat als de Enyaq in de volle zon heeft gestaan, daarna tijdens het rijden veel meer bijgeluiden vanuit de portieren komen? Beetje het geluid van krakend ijs, alsof ergens door hitte meer spanning opstaat, alsof er geen rekening gehouden is met de warmte-uitzetting-coëfficiënt.
Idem. Ook uit het dashboard.Arosa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
Volgens mij is het max 10A en dan met laadsnelheid beperken , 5 A. Dat zou dan moeten werken op een camping. Ik moet het wel even testen bedenk me nu.Heineken63 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:14:
[...]
5x 230= 1,15 kw/uur schiet natuurlijk niet echt op maar na een dag toch ca 100km erbij geladen
Dat klopt niet; de minimum laadstroom volgens de EVSE standaarden is 6A. De maximum laadstroom van de Enyaq is 16A. Het schuifje "laadstroom beperken" beperkt de laadstroom tot 8A.Kaaschef schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:17:
[...]
Volgens mij is het max 10A en dan met laadsnelheid beperken , 5 A. Dat zou dan moeten werken op een camping. Ik moet het wel even testen bedenk me nu.
5x 230= 1,15 kw/uur schiet natuurlijk niet echt op maar na een dag toch ca 100km erbij geladen
[ Voor 6% gewijzigd door dingo35 op 16-05-2022 14:31 ]
Dank voor de foto's!Robbie8454 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:41:
@Pimmr en omgedraaid is dus helemaal van stof. Zoals je op de bovenkant ziet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echter, ik heb nog een praktische vraag of twee:
1) hoe vouw je het gedeelte over de bumper uit als er al iets in de kofferbak (dus op de (niet uitgevouwen?) mat) ligt?
dal wel
2) hoe / waar vouw je het gedeelte dat de bumper bij het inladen beschermde heen als de lading in de kofferbak is? boven op de lading? blijft hij daar goed liggen? of helemaal opgerold tussen lading en achterklep?
Dank!
Weet iemand of het mogelijk is de hands on detectie uit te breiden naar andere plekken op het stuur. Dmv een capacitive plakband ofzo als dat bestaat. Mijn favo plekken op het stuur bij lange ritten werken helaas niet.
De kwart voor stand met 2 vingers om de spaak en helemaal onder op het stuur met een hand.
Ik dacht misschien valt er een koperdraadje oid aan het stuur vast te plakken om die positie te bereiken of zo'n ribbon connector welke aan je telefoon display zit oid. Heeft iemand hier ervaring mee. Of is mijn stuur niet goed?
De kwart voor stand met 2 vingers om de spaak en helemaal onder op het stuur met een hand.
Ik dacht misschien valt er een koperdraadje oid aan het stuur vast te plakken om die positie te bereiken of zo'n ribbon connector welke aan je telefoon display zit oid. Heeft iemand hier ervaring mee. Of is mijn stuur niet goed?
Hoe krijg je nu alles gereset, ik heb de knop 30 seconden vastgehouden dan gaat alles wel uit maar zie het niet gereset worden.
Waar zit die detectie dan? Ik zit altijd met mijn handen op 3 en 9 uur.JayEm schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:46:
Weet iemand of het mogelijk is de hands on detectie uit te breiden naar andere plekken op het stuur. Dmv een capacitive plakband ofzo als dat bestaat. Mijn favo plekken op het stuur bij lange ritten werken helaas niet.
Skoda gaat nu toch niet gaan bepalen waar ik mijn handen op het stuur moet gaan houden?
Voor zover ik het weet zitten ze alleen hier (helemaal kut).this schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:24:
[...]
Waar zit die detectie dan? Ik zit altijd met mijn handen op 3 en 9 uur.
Skoda gaat nu toch niet gaan bepalen waar ik mijn handen op het stuur moet gaan houden?
/f/image/MtKPP8tUueXlpCiCZNawci0H.png?f=fotoalbum_large)
Nee ook eronder, want linksonder hou ik het stuur vast.CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Voor zover ik het weet zitten ze alleen hier (helemaal kut).
[Afbeelding]
En als ik soms een melding krijg pak ik rechtsonder vast ofzo en gaat het snel weg. krijg erg weinig meldingen.
Water-Escape
Ik zat wel goed met de 10 A. Zie fotodingo35 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:28:
[...]
Dat klopt niet; de minimum laadstroom volgens de EVSE standaarden is 6A. De maximum laadstroom van de Enyaq is 16A. Het schuifje "laadstroom beperken" beperkt de laadstroom tot 8A.
:strip_exif()/f/image/D2JoT0NcSyrYgy1kUKXYX5QG.jpg?f=fotoalbum_large)
2177 watt = ca 9,5 A. En als ik dan AC-laadstroom verlaag, dan zakt het idd slechts terug tot 1840 Watt, dat is 8 A.
Helaas wordt er dus niet gehalveerd wat mijn beleving was.
Ik heb een 25 verlengsnoer gebruikt, zou dat de laadsstroom beperken wellicht want ik haal dus ook geen 16A
Zou je eens aan kunnen geven waar dat volgens jou dan ook precies zit? Vind de twee plekken die ik ken rete irritant.water_escape schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:01:
[...]
Nee ook eronder, want linksonder hou ik het stuur vast.
En als ik soms een melding krijg pak ik rechtsonder vast ofzo en gaat het snel weg. krijg erg weinig meldingen.
Hier gok ik. (sportline stuur)CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:21:
[...]
Zou je eens aan kunnen geven waar dat volgens jou dan ook precies zit? Vind de twee plekken die ik ken rete irritant.
:strip_exif()/f/image/hwfyete2w7JKinKxERgP0RJl.png?f=user_large)
Water-Escape
Thanks, binnenkort maar eens proberen (zodra ik weer kan rijden haha)water_escape schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:00:
[...]
Hier gok ik. (sportline stuur)
[Afbeelding]
Precies dit. Zie ook: https://gathering.tweaker...message/68737394#68737394water_escape schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:01:
[...]
Nee ook eronder, want linksonder hou ik het stuur vast.
Aangezien iemand het moet doen 🙊: ik zou een andere forumnaam kiezenCrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
[Afbeelding]
Hier ook. Eerste paar honderd meter. Voor mijn gevoel is het de temperatuurverandering van het kunststof.Arosa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
Wordt er geen factoryreset bedoeld?Kaaschef schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Hoe krijg je nu alles gereset, ik heb de knop 30 seconden vastgehouden dan gaat alles wel uit maar zie het niet gereset worden.
Nou nee hoor, bij mij zo'n beetje het hele stuur. Werkt perfect!CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Voor zover ik het weet zitten ze alleen hier (helemaal kut).
[Afbeelding]
Inderdaad, heb ik ook. Lijkt het zetten van het kunststof te zijn. Als je temperatuur heel laag zet is het ook erger, denk door grotere temperatuur verschil.Martinique schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:09:
[...]
Hier ook. Eerste paar honderd meter. Voor mijn gevoel is het de temperatuurverandering van het kunststof.
Echter binnen paar minuten weg.
Lijkt me gek? Voor zover ik het ontdekt heb zijn er 2 manier van detecteren:goetfoud schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:30:
[...]
Nou nee hoor, bij mij zo'n beetje het hele stuur. Werkt perfect!
- Specifieke punten met touch. Als ik een stukje op travel assist rij met mijn handen los, dan kan ik gewoon met 2 vingers een van beide aangegeven punten ff aanraken (aan beide kanten van het stuur) en dan stopt de melding.
- Het stuur bewegen (bijv licht tegensturen).
Zelfs met een hand lichtjes aan het stuur ergens anders op het stuur krijg ik alsnog een melding als ik niet een van deze twee dingen doe.
Hier hetzelfde gehad, alleen was bij ons de band niet beschadigd. Velg reparatie kost +-125e, ze freezen er een beetje van af en zetten deze dan opnieuw in de blanke lak. Als ook het binnenste antraciet deel beschadigd is dan wordt het wel duurder.CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
[Afbeelding]
Overigens laat ik het wel pas in de winter repareren, want de doorlooptijd zou ongeveer 2 weken zijn en zo lang kan ik mijn zomerwiel nu niet missen.
Het hele stuur is voorzien van sensoren, rondom. Been there, done that, got the steering wheel myself.CrashKonijn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Lijkt me gek? Voor zover ik het ontdekt heb zijn er 2 manier van detecteren:
- Specifieke punten met touch. Als ik een stukje op travel assist rij met mijn handen los, dan kan ik gewoon met 2 vingers een van beide aangegeven punten ff aanraken (aan beide kanten van het stuur) en dan stopt de melding.
- Het stuur bewegen (bijv licht tegensturen).
Zelfs met een hand lichtjes aan het stuur ergens anders op het stuur krijg ik alsnog een melding als ik niet een van deze twee dingen doe.
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat het hebben van droge handen en/of een smoezelig stuur de werking negatief kan beïnvloeden. Ook moet je op sommige plekken een beetje knijpen, waar op andere plekken een simpel tapje voldoende is.
Ik kan iig hele afstanden snelweg afleggen met TA ingeschakeld en bijv één hand op zeven of negen uur, vrijwel zonder meldingen.
Heeft mijn huidige Audi A4 avant ook. Dagje in de volle zon en daarna naar huis met de airco aan en de panelen zetten zich.Arosa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
In de instellingen alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Let op: je raakt daarbij alle instellingen kwijt: nav.punten, lichtinstellingen, etc. Dus ff paar foto’s maken van hoe je het nu ingesteld hebt. Ook wordt de auto uit je Skoda app gehaald, maar die heb je zo weer aangemeld als je de startprocedure van de auto doorloopt.Kaaschef schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:22:
[...]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Herkenbaar. Aangezien het capacitieve sensoren zijn en wij mensen zal het variëren.internetinfo schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Het hele stuur is voorzien van sensoren, rondom. Been there, done that, got the steering wheel myself.
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat het hebben van droge handen en/of een smoezelig stuur de werking negatief kan beïnvloeden. Ook moet je op sommige plekken een beetje knijpen, waar op andere plekken een simpel tapje voldoende is.
Ik kan iig hele afstanden snelweg afleggen met TA ingeschakeld en bijv één hand op zeven of negen uur, vrijwel zonder meldingen.
Vandaag merkte ik bijvoorbeeld na een tijd met linkerhand hoog aan stuur dat hij meer begon te zeuren, vervolgens met rechterhand onder aan stuur geen probleem. Gok dat mijn doorbloeding wat minder geworden was links
Voordat ik naar fabrieksinstellingen ga, wat zijn de verbeteringen van de navigatie als je van 21.9 naar 22.3 gaat.
Uhm wil je dat echt weten? Dat hij alle nieuwe nummers van de Sint Nicolaasstraat in Lutjebroek nu goed herkend etc?FJP84 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:03:
Voordat ik naar fabrieksinstellingen ga, wat zijn de verbeteringen van de navigatie als je van 21.9 naar 22.3 gaat.
Volgens mij zijn het alleen maar kaartupdates. Geen functionele veranderingen.
Dat meen je niet. Heb de originele skoda lader er bij gekocht voor op de camping in Spanje... Zou dat niet gaan? (Dwz trekt dus teveel stroom)? Dan moet ik gaan kijken of ze hem nog terug nemen, zal wel niet. Doos weggegooid en ligt onder de mat in de auto ( voor nood)Pimmr schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:48:
[...]
Die niet, deze wel. Instelbaar in stappen van 1A tussen 6-16A. Heb hem zelf en bevalt erg goed
Tip van een mede tweaker hier, 2 vrienden van mij hebben hem inmiddels ook aangeschaft. Hele degelijke kabel en stekkers.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Met Vriendelijke Groet,
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.