Ik ga deze niet liken vanwege het aantal likes
Sorry maar dit is gewoon niet waar. Hamilton lag niet "slecht in de race". In die race lag hij solide op koers voor het kampioenschap op de 4e plaats, met druk van Vettel achter hem. Een 5e plaats was genoeg voor het kampioenschap.asing schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Ik vind ook niet dat Lewis moet zeuren. Hij is per slot van rekening in 2008 voor het eerst wereldkampioen geworden. Waarom? Hij lag slecht in de race. Dat ging gewoon niet goed. De enige reden was dat zijn team tactisch besloot naar nat weer banden te gaan waar Toyota besloot buiten te blijven. Toen ging Timo aan de glij en had Lewis het voordeel.
Zijn team nam toen wel het initiatief en koos voor de noodzakelijke regenbanden die hem het kampioenschap bezorgden, waar Mercedes vorig jaar niet het initiatief pakte, buiten bleef en gokte op finish onder de safety car.
erutangiS
Daar heb je ook gelijk in maar dat was niet het enige wat er gebeurd was.RobertMe schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:47:
[...]
2016 gaat die toch ook nog een boek over schrijven?
Lewis ziet zichzelf vooral als de beste en als het hem tegen zit ligt het aan iedereen behalve hemzelf. Zo vaak dat hij de strategie van het team sterk in twijfel trekt en zijn eigen plan trekt, en naderhand ook nog eens naar het team begint te wijzen (zie Turkije vorig jaar bv). Maar dus ook met Rosberg waarbij hij de schuld bij het team legt omdat het team had besloten de monteurs door elkaar te husselen. En bij McLaren met Alonso zal het niet anders zijn gegaan. Want dat met de kwalificatie van Hongarije lijkt een dikke naaistreek van Alonso, maar was Hamilton 100% zelf schuld. Hamilton vertrok tegen afspraak het eerste uit de pitbox, tot irritatie van Alonso en het team die ik meen tot Ron Dennis aan toe in zijn oren hadden lopen te vragen om Alonso langs te laten. Iets waar Hamilton ineens Oost-Indisch doof voor was. Vervolgens maakte Alonso eerder zijn pitstop waardoor Hamilton dus achter hem kwam en heeft Alsonso hem meteen terug gepakt. En warempel deed Hamilton zijn boordradio het toen ineens weer wel.
Echter kan het goed zijn er met alle gebeurtenissen van toen en later van Hamilton hij zichzelf in de vingers heeft gesneden.
Bij Hamilton gebeurt er veel een beetje sneaky in of tegen zijn voordeel en dat is tekenend voor hem.
Blijft een fantastische coureur maar dit is wel een lijn die door zijn hele carrière gaat.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bij gebrek aan topic warning met oa daarin alle links naar andere F1 topics
[F1 2022] Testdagen
CC: @DaniëlWW2
[F1 2022] Testdagen
CC: @DaniëlWW2
In den beginne was ik nog niet zo enthousiast over het uiterlijk van de nieuwe formule. Maar nu de bolides het daglicht hebben gezien ben ik om. Gave bakken! Nu vind ik de vorige formule maar ouderwets en hoekig ogen. Het kan snel gaan.
Hoop wel dat er nog wat betere onboard camera posities bij komen.
Dat heb ik precies hetzelfde.Tommy The Cat schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:39:
In den beginne was ik nog niet zo enthousiast over het uiterlijk van de nieuwe formule. Maar nu de bolides het daglicht hebben gezien ben ik om. Gave bakken! Nu vind ik de vorige formule maar ouderwets en hoekig ogen. Het kan snel gaan.
Zien er allemaal vet uit en toen ik dit overzicht zag moest ik bij het zien van al die neuzen een beetje aan een harpoen denken.
:strip_exif()/f/image/LfSpfCbkFtkcZMqbOSBLiqlF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind z’n interviews altijd zo ongemakkelijk, de beste man lijktd-vine schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Daar heb je ook gelijk in maar dat was niet het enige wat er gebeurd was.
Echter kan het goed zijn er met alle gebeurtenissen van toen en later van Hamilton hij zichzelf in de vingers heeft gesneden.
Bij Hamilton gebeurt er veel een beetje sneaky in of tegen zijn voordeel en dat is tekenend voor hem.
Blijft een fantastische coureur maar dit is wel een lijn die door zijn hele carrière gaat.
nooit een direct antwoord te kunnen geven.
Dus laat ze nog maar lekker doorjammeren. Max heeft vorig jaar in een mindere wagen en ondanks een aanslag en een veegpartij toch het WDC gewonnen. Tegen het einde was de Mercedes zelfs weer echt dominant. Dat vond ik een vreemd gegeven. Ik vind het geweldig wat Max gepresteerd heeft en iedere race fan en kenner is het daar mee eens. Ik denk dat een hoop van de jammeraars het ook wel weten, maar niet (aan zichzelf) toe willen/kunnen geven.Giem schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:00:
[...]
Ik vrees, na wat je nu allemaal nog leest en hoort op de Engelse media, dat dit nog wel eens het hele seizoen door kan gaan. Masi uit zijn functie halen heeft ze alleen nog maar meer voer..
Als Max dit seizoen niet wint: Zie je wel, het vorige seizoen had hij ook niet gewonnen.
Win Max, dan is hij 2e keer wdc, dan is het die is zijn eerste, de andere was gegeven of er wordt een draai aan gegeven dat deze ook weer gegeven is.
Enige manier om van dit gezeur af te komen is vrees ik een hele andere Engelse winnaar, Russel of Norris..
een treffende spreuk
Werkelijk bizar inderdaad, ik verbaas me er ook al een tijdje over.Kenhas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:06:
[...]
[...]
Djeezes zeg, hoe ver kan je eigenlijk gaan in het haten van iemand. Hamilton laat alles berusten, doet geen grote uitspraken, houdt zich gedeisd, ... Dan komt ie terug en zoals hierboven ook al gezegd, verklaart dat Verstappen niets te verwijten valt, en dan is het weer niet goed.![]()

Het lijkt me vooral vreselijk vermoeiend om constant met zoveel negatieve energie richting de concurrentie zogenaamd 'liefhebber' van de sport te zijn, maar ieder zn ding i guess..
Haha nice, ik ga niet liken.... Likes staan op #33
In het zonlicht ziet ze er ook niet slecht uit..
/f/image/EBxWCfW7kIE8ngfuhiZqQR4Y.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie trouwens al aardig wat verschillen met de launch spec:
-geen gills meer aan de zijkant (wel gills op bovenaanzicht foto van vandaag)
-andere voorvleugel met meer flaps
-andere vorm wheelcovers bij de ophanging
-andere achtervleugel
-stepped floor
-?..
/f/image/EBxWCfW7kIE8ngfuhiZqQR4Y.png?f=fotoalbum_large)
-andere achtervleugel
-stepped floor
-?..
[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 22-02-2022 21:58 ]
Het zal vast ook aan de foto liggen maar ik vind die neus zo wel heel lang lijken.Grimmie187 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:36:
In het zonlicht ziet ze er ook niet slecht uit..![]()
[Afbeelding]
-andere achtervleugel
-stepped floor
-?..
AMuS heeft een vergelijking tussen de nieuwe 2022 wagens gedaan en gekeken waarom er toch zoveel variatie te zien is.
https://www.auto-motor-un...grosser-technikvergleich/
- Al 3 jaar lang klagen de ingenieurs van de Formule 1 teams steen en been dat hun handen vanaf 2022 gebonden zijn. Er zou nauwelijk vrijheid zijn door de voorgeschreven legality boxes en oppervlakten. Wagens zouden zich alleen nog in kleur onderscheiden en Formule 1 zou meer een verfijnde Indycar worden zo werd gezegd.
- Na alle team presentaties is het resultaat dat er evenveel verschillende wagens als teams zijn. Dit kan over een jaar weer anders zijn en misschien wel eerder. Volgens Aston Martin (Andry Green) is het makkelijker om grote oppervlakten te kopiëren dan bijvoorbeeld kleine onderdelen zoals vinnen, flapjes, randjes bij een bargeboard of vloer.
- Wie het straks bij het verkeerde eind heeft kan mogelijk het hele seizoen afschrijven. Door het budgetplafond is het volgens Mercedes (Toto Wolff) niet meer mogelijk een hele wagen opnieuw om te bouwen. Door de vele verschillende concepten kan een team het fout hebben hoewel de FIA (Nikolas Tombazis) van mening is dat wel 3 of 4 concepten kunnen doorbreken.
- Het regelement geeft ingenieurs veel speelruimte bij de voorvleugel, de neus, de sidepods, de bekleding bij de motor, de geometrie van de ophanging en de achtvleugelsteun(en). De gebieden waar nu eenheidsworst geldt is overal waar gerichte luchtwervelingen gegenereerd kunnen worden, waar de luchtstroom naar buiten wordt geduwd en achter de wagen waar turbulentie bij de grond geprovoceerd kan worden.
- Daarom zijn de gebieden onder de neus, rond de voorwielen, de velgen, de voorste bodemplaat, de uitsparing rond de achterwielen en gedeeltes van de achtervleugel verboden gebied. Deze compponenten zien er bij alle teams daarom praktisch hetzelfde uit.
- Grondeffect wagens en lage profielbanden is nieuw terrein en kan voor verschillen zorgen. Zonder bruikbare data van circuits of betekenisvolle referenties uit het vorige seizoen ontwikkelden de ingenieurs eigenlijk in het luchtledige. Er is geen referentie of meetlat daarom kan enkel team exact aangeven hoe ver hun model van de werkelijkheid afstaat. Volgens McLaren (James Key) wordt dat pas duidelijk wanneer de wagens voor het eerst gaan rijden.
- De 2021 wagens leken zoveel op elkaar omdat de regels waren uitgeput. Er werd nog steeds gebouwd op basis van het regelement uit 2009* en de brede wagens doen ook al weer 5 seizoenen mee. De ingenieurs wisten inmiddels wat wel werkte en wat niet, daardoor beperkte de innovatie zich tot details zoals bargeboards of bij de vloer.
- Een belangrijk verschil tussen de 2022 wagens zit in de afmetingen. De maximale wielbasis van 3600 mm laat de wagenlengte tussen de 5 en 10 cm krimpen. De grote tunnels onder de wagen nemen veel ruimte in de hoogte in beslag waardoor het lastiger wordt om alles goed weg te stoppen. De externe vormen laten wel zien in hoeverre dit een teams gelukt is en welke aerodynamische ideeën daardoor toegepast kunnen worden. Volgens Ferrari (Mattia Binotto) ligt de sleutel tot een goede wagen onder de bekleding.
- Een uitdaging bij een nieuw regelement is het vinden van mazen (loopholes). Misschien zijn er geen grote maar wel zijn een aantal kleine gevonden. Zo hebben Mercedes en Williams in bepaalde gebieden bij de vloer ribbels zitten. Alfa Romeo heeft juist een buigzame rand om een luchtwerveling te genereren zodat de bodem vanaf de zijkant verzegeld wordt. Mercedes en Aston Martin maken gebruik van een hellend oppervlak naast de koelinlaten. Haas heeft de airbox vin niet aan de bekleding vastzitten waardoor de hete lucht van de motor via kieuwen aan de bovenkant van de bekleding kan ontsnappen. Dit zou lucht naar buiten kunnen duwen (outwash). Outwash en vortex generators zijn juist zaken die de makers van het nieuwe regelement willen voorkomen.
- Hoewel de wagens verschillen kunnen bepaalde ontwerpen in families onderverdeeld worden. Bij de voorvleugel en neus zijn er 2 families. De eerste familie bestaande uit Mercedes, Ferrari, Williams en Alfa Romeo laten de voorvleugel volledig door de neus bedekken en is de neus rechtstreeks met het eerste element verbonden. De tweede familie bestaande uit Aston Martin, Alpine, McLaren en Haas. Zij laten het voorste element uitsteken waardoor er een ruimte ontstaat is tussen de neus en de voorvleugel.
- Bij Aston Martin en Alfa Romeo vormt het centrale deel van de vleugel en neus het hoogste punt aan de voorkant. Bij Mercedes, Williams en Ferrari is dit precies andersom.
- Bij Ferrari, Aston Marton, Alfa Romeo, Alpine en Alpha Tauri zijn de sideopods lang en breed maar verschillen in vorm. Bij Mercedes, Williams en McLaren beginnen ze dik bij de luchtinlaat maar krijgen al snel een slanke taille naar achteren. Bij dit ontwerp zit de difussortunnel onder de bekleding. De vorm van deze tunnel onder de wagen wordt bij Williams en Mercedes verraden door de bovenkant van de vloer.
- De luchtinlaten zijn bij Alpine het kleinst en bij bij Williams het grootst. Interessanter is waar de lucht straks weer naar buiten gaat. Ferrari, Aston Martin, Alpine en Haas doen dat vroegtijdig via sleuven. Andere teams laten de bekleding aan de achterkant juist meer open. In Barcelona zal zeker met deze sleuven geëxperimenteerd worden en ook door teams die ze niet toonden bij hun presentatie.
- Bij de achtervleugel gebruiken Mercedes, Williams, Alpine en McLaren 1 steun. Andere teams hebben er 2. Bepaalde teams spelen nog met de dikte van het hoofdblad om zo meer speelruimte te hebben bij het vleugelprofiel.
https://www.auto-motor-un...grosser-technikvergleich/
Deze heb ik nu al op meerdere plekken voorbij zien komen en ik heb hier heel erg het Feyenoord gevoel bij.
Daarmee bedoel ik, de Feyenoord fans zien liever Ajax verliezen dan hun eigen team winnen. Dat zegt veel over het vertrouwen in het eigen team.
Volgens mij is dit een wijziging die teams gedurende het seizoen wel vaker deden? Afhankelijk van het circuit (of wellicht omgevingstemperatuur etc, geen idee) hadden ze de ene keer een dubbele pilaar en de andere keer een enkele. Dat er nu op de 2022 auto's zijn met dubbel vs enkel zegt IMO dus niet veel.Chocoball schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:57:
Bij de achtervleugel gebruiken Mercedes, Williams, Alpine en McLaren 1 steun. Andere teams hebben er 2. Bepaalde teams spelen nog met de dikte van het hoofdblad om zo meer speelruimte te hebben bij het vleugelprofiel.
@Chocoball vooral dit:
maakt het voor mij een leuk seizoenWie het straks bij het verkeerde eind heeft kan mogelijk het hele seizoen afschrijven. Door het budgetplafond is het volgens Mercedes (Toto Wolff) niet meer mogelijk een hele wagen opnieuw om te bouwen. Door de vele verschillende concepten kan een team het fout hebben hoewel de FIA (Nikolas Tombazis) van mening is dat wel 3 of 4 concepten kunnen doorbreken.
Kwam deze tegen op youtube.
Er heeft iemand blijkbaar veel moeite gedaan om het hele seizoen van 2021 in anderhalf uur samen te vatten met diverse beelden.
Ik vond hem wel geslaagd.
[YouTube: THE EIGHTH AND ONE - Max VERSTAPPEN vs Lewis HAMILTON F1 2021 | FLoz Formula 1 Documentary]
Er heeft iemand blijkbaar veel moeite gedaan om het hele seizoen van 2021 in anderhalf uur samen te vatten met diverse beelden.
Ik vond hem wel geslaagd.
[YouTube: THE EIGHTH AND ONE - Max VERSTAPPEN vs Lewis HAMILTON F1 2021 | FLoz Formula 1 Documentary]
Het is geen haat. Als ik ergens een hekel aan heb is het het woord haat. Het gaat mij er gewoon om dat Lewis door een passieve houding in deze kwestie de zaak alleen maar verergerd heeft. Hij is dan zo sportief om Max te feliciteren maar daarna gaat hij helemaal in de passieve houding en laat alles lekker gebeuren. Als hij zo sportief was had hij de hele kwestie met één bericht kunnen ontkrachten. Dat heeft niks met haat te maken maar alles met een observatie. Punt!Kenhas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:06:
[...]
[...]
Djeezes zeg, hoe ver kan je eigenlijk gaan in het haten van iemand. Hamilton laat alles berusten, doet geen grote uitspraken, houdt zich gedeisd, ... Dan komt ie terug en zoals hierboven ook al gezegd, verklaart dat Verstappen niets te verwijten valt, en dan is het weer niet goed.![]()
"When you grow up your heart dies"
Haha oké... Hand in hand... toch?Erazzzer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:09:
[...]
Deze heb ik nu al op meerdere plekken voorbij zien komen en ik heb hier heel erg het Feyenoord gevoel bij.
Daarmee bedoel ik, de Feyenoord fans zien liever Ajax verliezen dan hun eigen team winnen. Dat zegt veel over het vertrouwen in het eigen team.
Mijn boefje is liev!
je hebt een hekel aan het woord haat maar dat zou je niet zeggen aan de hand van je post.sjaool schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:08:
[...]
Het is geen haat. Als ik ergens een hekel aan heb is het woord haat. Het gaat mij er gewoon om dat Lewis door een passieve houding in deze kwestie de zaak alleen maar verergerd heeft. Hij is dan zo sportief om Max te feliciteren maar daarna gaat hij helemaal in de passieve houding en laat alles lekker gebeuren. Als hij zo sportief was had hij de hele kwestie met één bericht kunnen ontkrachten. Dat heeft niks met haat te maken maar alles met een observatie. Punt!
Hij heeft Verstrappen gefeliciteerd en zich dan uit alle discussies terug getrokken. Dan keert hij terug en zegt dat Verstrappen niets verkeerd gedaan heeft.
Had hij dat bericht, waarvan jij spreekt, uitgebracht, dan ging er commentaar gekomen zijn hoe schijnheilig hij wel niet is en dat er vanalles achter zal zitten.
Het kampioenschap was voorbij en verloren. En hij had tijd nodig om alles te verwerken.
En ik weet niet eens wat hij net had moeten ontkrachten. Wat is "de zaak" waar je het over hebt? Behalve in de Engelse pers en op fora als dit (waar er redelijk wat gebruikers zijn die iedere punt en komma zoeken om Mercedes en Hamilton in een slecht daglicht te zetten) is er helemaal niets aan de hand.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Toto speelde de grootste rol in de manier waarop mensen naar Hamilton en Mercedes keken/kijken. Sporters onder druk (ook Toto) verdienen vaak geen schoonheidsprijs.
Maar goed, in de auto kijken we ook niet steeds in de spiegel naar de weg die achter ons ligt dus laten we dat nu ook niet meer doen. De kaarten zijn voor alle teams en rijders opnieuw geschud dus voor mij persoonlijk ook voor Lewis, Toto en Mercedes.
Hebben we al een opsomming voor bronnen waar we de rest van de week de testdagen kunnen volgen?
Maar goed, in de auto kijken we ook niet steeds in de spiegel naar de weg die achter ons ligt dus laten we dat nu ook niet meer doen. De kaarten zijn voor alle teams en rijders opnieuw geschud dus voor mij persoonlijk ook voor Lewis, Toto en Mercedes.
Hebben we al een opsomming voor bronnen waar we de rest van de week de testdagen kunnen volgen?
Kijk, en dat neem ik hem dus juist kwalijk. Dat hij er een paar maanden mee wacht. Hij had de pers direct de mond moeten snoeren. Dan hadden we deze heisa een heel stuk minder gehad. Wat dacht van de diverse Twitter hetze accounts tegen Masi, die zelfs met de dood is bedreigt. Of Latifi die met hetzelfde te maken heeft gehad. Maar Lewis besloot om zijn mond te houden. Juist daar waar hij zo tegen onrecht is. Dat neem ik hem dus kwalijk. Het is maar sport en dat wordt vaak vergeten. De financiële belangen zijn misschien groot maar de F1 is één groot circus à la het showworstelen in Amerika. Ik gooi het maar op zijn sociale onbekwaamheid.Kenhas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:27:
[...]
Hij heeft Verstrappen gefeliciteerd en zich dan uit alle discussies terug getrokken. Dan keert hij terug en zegt dat Verstrappen niets verkeerd gedaan heeft.
Maar ik laat het hier nu bij want het blijft wat dit betreft toch een eindeloze discussie.
Wat eerste afbeeldingen van de RB18:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/us8aGC4I3XbS8doi35AMUPEa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cm5x59vKGcKUzFxXdlylQMi6.jpg?f=user_large)
Hebben we nog een liveblog ergens? Anders dan deze: https://nl.motorsport.com...1-test-barcelona/1112944/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/us8aGC4I3XbS8doi35AMUPEa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cm5x59vKGcKUzFxXdlylQMi6.jpg?f=user_large)
Hebben we nog een liveblog ergens? Anders dan deze: https://nl.motorsport.com...1-test-barcelona/1112944/
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
[F1 2022] TestdagenspartacusNLD schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Extigo in "[F1 2022] Testdagen"spartacusNLD schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:17:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hoe kom je hier in godsnaam bij?Erazzzer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:09:
[...]
Spreek voor jezelf
Nu.nl staat er ook eentje.spartacusNLD schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was deze al gedeeld? De introductie van 'Show and tell'.
Teams moeten ieder raceweekend voor de klas vertellen welke upgrades ze doorgevoerd hebben, tenzij ze een briefje hebben van de meester dat het niet hoeft. Alle teams moeten hier verplicht aan deelnemen:
Dat is toch helemaal niet leuk? Al denk ik voor de kijker dat een 'level playing field' wel in ons voordeel is.
Teams moeten ieder raceweekend voor de klas vertellen welke upgrades ze doorgevoerd hebben, tenzij ze een briefje hebben van de meester dat het niet hoeft. Alle teams moeten hier verplicht aan deelnemen:
Dat is toch helemaal niet leuk? Al denk ik voor de kijker dat een 'level playing field' wel in ons voordeel is.
Sidepods met een schepje:

Het doet me denken aan Ferrari die hun luchtinlaat ook als vleugel lijken te gebruiken, al zit het uitsteeksel bij Ferrari aan de bovenkant
* CAPSLOCK2000 schopt zichzelf, tnx@Chocoball
Het doet me denken aan Ferrari die hun luchtinlaat ook als vleugel lijken te gebruiken, al zit het uitsteeksel bij Ferrari aan de bovenkant
* CAPSLOCK2000 schopt zichzelf, tnx@Chocoball
[ Voor 50% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23-02-2022 10:24 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Leuke still met Jos Verstappens Arrows op 1:42Ypuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:57:
Teams moeten ieder raceweekend voor de klas vertellen welke upgrades ze doorgevoerd hebben, tenzij ze een briefje hebben dan de meester dat het niet hoeft. Alle teams moeten hier verplicht aan deelnemen:
[YouTube: The new F1 rule to stop teams hiding their secrets]
/f/image/EahxRXT71Nd0Jn2HLZKk4bAE.png?f=fotoalbum_large)
Wat denken jullie: zou Toto al 23 vrijstellingen hebben?Ypuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:57:
Teams moeten ieder raceweekend voor de klas vertellen welke upgrades ze doorgevoerd hebben, tenzij ze een briefje hebben dan de meester dat het niet hoeft. Alle teams moeten hier verplicht aan deelnemen:
[YouTube: The new F1 rule to stop teams hiding their secrets]
"They're always trying to get us!"
ping 127.212.23.124
Ik ben skeptisch. De eerste keer zal het leuk zijn maar ik verwacht dat het vrij snel saai wordt. "Ja, eh, we hebben de hoek van dit flapje met 0.2 graden vergroot zodat de bovenkant 2mm breder is. Dat hebben we gedaan omdat... eh... de computer zegt dat het sneller is."Ypuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:57:
Als er een keer echt iets slims is zul je zien dat ze het net die keer vergeten te vertellen en dan, oh je, een waarschuwing krijgen!
Hopelijk stellen de journalisten goede vragen maar voor de "mainstream media" zal het toch nooit heel diep kunnen gaan. De journalisten hebben immers geen voorbereidingstijd of de kans om een techneut te spreken die ze kan helpen de juiste vragen te stellen.
Maar ik hoop dat het goed komt. Het is zeker niet kansloos want er zijn ook journalisten die wel genoeg kennis en ervaring hebben om voorbij de cosmetica te kijken. Mijn twijfel is vooral of ze kans krijgen om hun werk goed te doen.
En iemand moet heel snel die gozer van Kyle Engineering inhuren om moeilijke vragen te stellen tijdens show-and-tell. Hierbij zijn Mercedes video, die was hier volgens mij nog niet gepost:
het in een tv-segment van een paar minuten geplaatst moet worden.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Voor wie het interessant vindt, een forummember van F1technical heeft een (high-level) CFD analyse gedaan van de 2 tegenstelde sidepod concepten ('micro pods'=> Mercedes, 'tub sidepods' => Ferrari).

Conclusies (ja, dit is niet 1 op 1 toepasbaar op de echte auto's, maar geeft een inzicht in het conceptuele verschil):
Overall, micro-pods-car generated more downforce and more drag, for those who believe this information might be valuable. I won't mention downforce and drag percentages and such, but I think it could be noted that the difference in drag is twice as big as the downforce difference - meaning micro-pods-car generated more downforce but with lower downforce/drag ratio.
https://www.f1technical.n...ic.php?p=1035377#p1035377

Conclusies (ja, dit is niet 1 op 1 toepasbaar op de echte auto's, maar geeft een inzicht in het conceptuele verschil):
As can be seen on iso views, the rear tyre of micro-pods has a larger stagnation zone. It naturally had comparatively more drag as well. This was unexpected for me, as micro-pods, just like W13, feature an outwash "flick" along the inlet and I expected this is used to throw the air out and let it hit the tyre. It might as well be that other W13 elements help with this and the overall effect is better, but this is what we have. Sidepod and rear-tyre mixed together - tub-pods are slightly less draggy.
From the top view, the difference is astonishing and one could easily confuse these two cars for completely different series. Micro-pods, being micro, leave a large floor surface exposed, where the air can slow down a bit and build up some pressure to add to the overall downforce. And this is not insignificant over such a large surface.
Finale conclusie:However, for some reason the top surface of the rear wing generates less downforce, being "less red" This was also unexpected for me and I couldn't find the proper reason for this. Seeing these results gives another angle at why W13 has such a huge rear wing angle over the entire span, along with the huge airbox.
Overall, micro-pods-car generated more downforce and more drag, for those who believe this information might be valuable. I won't mention downforce and drag percentages and such, but I think it could be noted that the difference in drag is twice as big as the downforce difference - meaning micro-pods-car generated more downforce but with lower downforce/drag ratio.
https://www.f1technical.n...ic.php?p=1035377#p1035377
zouden ze de kwalificaties zonder wielcovers mogen rijden? daar hebben ze toch geen last van, dan zien we iig de mooie velgen weer terug
Waarom zouden ze dat mogen?HyperTrophy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:30:
zouden ze de kwalificaties zonder wielcovers mogen rijden? daar hebben ze toch geen last van, dan zien we iig de mooie velgen weer terug
Zodat we de mooie velgen zien, dat schrijft die toch
Zijn geen lelijke velgen om naar te kijken en het maakt de auto's wel stukken mooier dan die covers die er nu op zitten.RobertMe schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:38:
[...]
Zodat we de mooie velgen zien, dat schrijft die tochAlleen rijden alle teams met dezelfde BBS velgen vanaf dit jaar. Dus dat mooie is er sowieso vanaf.
Maar het lijkt me sterk dat het mag en ik denk dat de meeste teams nu ook niet meer zonder willen rijden omdat de hele airflow op dichte velgen is gebaseerd.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hebben Feyenoord en Ajax gemotoriseerde voetbalschoenen?Erazzzer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:09:
[...]
een treffende spreuk
Mwah, valt wel altijd op dat Ajacieden weer over Feyenoorders denken over Ajax dat ze denken dat ze denken.pro_6or schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Hebben Feyenoord en Ajax gemotoriseerde voetbalschoenen?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zeg, kunnen we dat voetbal hier ff buiten houden joh
Dit soort gezeur mag je voortzetten in het randzaken topicLouwke schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:46:
https://www.nu.nl/formule...iet-onbevooroordeeld.html
Het gezeur over stewards is nu al begonnen
Daar staat het al namelijk
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tickets voor Rusland zijn niet meer te koop op F1 Tickets. Twitter meldt dat Turkije nu verkocht wordt, maar ik kan er zelf niets over vinden op de website zelf.
Leest als: welke gek halen ze het geld liever van. Het is nu niet echt alsof Erdogan het lieverdje van de klas is zeg maar. En ja, als er een (koude) oorlog met Rusland is is het een beetje gek om daar een GP te houden. Maar waar trek je de grens dan v.w.b. geld vs mensenrechten etc.. Een land dat een oorlog begint dus blijkbaar niet, maar een land als Saoudi-Arabie dan weer wel?Extigo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:54:
Tickets voor Rusland zijn niet meer te koop op F1 Tickets. Twitter meldt dat Turkije nu verkocht wordt, maar ik kan er zelf niets over vinden op de website zelf.
[Afbeelding]
Gewoon een 3 strike principe, Rusland scoort met alle 3 punten meteen (politiek, mensenrechten, algemeen), terwijl veel landen op de kalender (China bv) slechts 1 of 2 scoren, dan kan je dat wel wegmoffelenRobertMe schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:12:
[...]
Leest als: welke gek halen ze het geld liever van. Het is nu niet echt alsof Erdogan het lieverdje van de klas is zeg maar. En ja, als er een (koude) oorlog met Rusland is is het een beetje gek om daar een GP te houden. Maar waar trek je de grens dan v.w.b. geld vs mensenrechten etc.. Een land dat een oorlog begint dus blijkbaar niet, maar een land als Saoudi-Arabie dan weer wel?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik neem aan dat waar trek je de grens pun intended was?RobertMe schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:12:
[...]
Leest als: welke gek halen ze het geld liever van. Het is nu niet echt alsof Erdogan het lieverdje van de klas is zeg maar. En ja, als er een (koude) oorlog met Rusland is is het een beetje gek om daar een GP te houden. Maar waar trek je de grens dan v.w.b. geld vs mensenrechten etc.. Een land dat een oorlog begint dus blijkbaar niet, maar een land als Saoudi-Arabie dan weer wel?
een treffende spreuk
Wat is er randzaak aan dan? Het bespreken van hoe de wedstrijdleiding het komende seizoen in gaat is toch geen randzaak? Dat in randzaken topic staat dat het voor 'gezeur over Hamilton' is wil niet zeggen dat alles wat hij zegt daar thuis hoort lijkt me. Zaken over afgelopen seizoen daar prima, zaken over BLM of andere politieke statements van coureurs prima. Maar eventuele (on)partijdigheid of inconsistentie in het komende seizoen mag lijkt me gewoon besproken worden (uiteraard onderbouwd en op een nette manier).YakuzA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Dit soort gezeur mag je voortzetten in het randzaken topic
Daar staat het al namelijk
Maar dat zijn mijn 2 centjes.
Het exacte nieuwsbericht had ik hier al gelinkt:Shinji schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:01:
[...]
Wat is er randzaak aan dan? Het bespreken van hoe de wedstrijdleiding het komende seizoen in gaat is toch geen randzaak? Dat in randzaken topic staat dat het voor 'gezeur over Hamilton' is wil niet zeggen dat alles wat hij zegt daar thuis hoort lijkt me. Zaken over afgelopen seizoen daar prima, zaken over BLM of andere politieke statements van coureurs prima. Maar eventuele (on)partijdigheid of inconsistentie in het komende seizoen mag lijkt me gewoon besproken worden (uiteraard onderbouwd en op een nette manier).
Maar dat zijn mijn 2 centjes.
YakuzA in "[F1] Randzaken"
Niet heel nuttig om dan hier nog weer de Nederlandse vertaling en opinie over Lewis zijn uitspraken overnieuw te doen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je bent dus verplicht om beide topics te volgen zodat je weet wat er geplaatst wordt?YakuzA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:11:
[...]
Het exacte nieuwsbericht had ik hier al gelinkt:
YakuzA in "[F1] Randzaken"
Niet heel nuttig om dan hier nog weer de Nederlandse vertaling en opinie over Lewis zijn uitspraken overnieuw te doen?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Here we go, testdag nummer 2
Zag er goed uit gisteren!
Zag er goed uit gisteren!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik ben blij dat de nieuwe Ferrari in ieder geval betrouwbaar is. De meeste rondjes van elk team, en dat met een nieuwe motor.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zaken aangaande Rusland graag in [F1] Randzaken
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Had Perez een rode vlag veroorzaakt? las later iets over een kapotte versnellingsbak..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Probeer het hier eensG_Dragon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:39:
Had Perez een rode vlag veroorzaakt? las later iets over een kapotte versnellingsbak..
Plenkske in "[F1 2022] Testdagen"
Oh is daarvoor een ander topic gemaakt joh?new_guy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:42:
[...]
Probeer het hier eens
Plenkske in "[F1 2022] Testdagen"
Hoeveel Formule 1 topics hebben we inmiddels wel al niet

Bedankt dat je me erop wijst want vond het al zo extreem rustig hier over de testdagen, dit verklaard waarom.
Hoeveel topics? Deze, eentje waarvan je zelf topicstarter ent, eentje voor randzaken, en een per keer / "weekend" dat de auto's rondjes rijden. Dat de testdagen een eigen "rondjes rijden" topic hebben is dus niet heel gekG_Dragon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:44:
[...]
Oh is daarvoor een ander topic gemaakt joh?
Hoeveel Formule 1 topics hebben we inmiddels wel al niet![]()
Bedankt dat je me erop wijst want vond het al zo extreem rustig hier over de testdagen, dit verklaard waarom.
RobertMe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:26:
[...]
Hoeveel topics? Deze, eentje waarvan je zelf topicstarter ent, eentje voor randzaken, en een per keer / "weekend" dat de auto's rondjes rijden. Dat de testdagen een eigen "rondjes rijden" topic hebben is dus niet heel gek
Om precies te zijn:
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
Het stond in de topic waarschuwing van het 2021 seizoen maar is nog niet in deze verwerkt.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Het stond in de topic waarschuwing van het 2021 seizoen maar is nog niet in deze verwerkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 24-02-2022 16:48 ]
Zou Lewis vorig seizoen als laatste kans om 8 keer het WK te pakken hebben gezien, en daardoor zo erg teleurgesteld was deze winter.
Kheb zo het idee dat Russel sneller kan zijn dan Lewis. Zal hijzelf ook wel aan hebben voelen komen misschien. Dit wordt een mooi en onvoorspelbaar seizoen, nu merc wat meer op de hielen wordt gezeten, tenminste dat moet nog blijken, en mooie F1 wagens hebben alle teams. Kan niet wachten tot het begint
Kheb zo het idee dat Russel sneller kan zijn dan Lewis. Zal hijzelf ook wel aan hebben voelen komen misschien. Dit wordt een mooi en onvoorspelbaar seizoen, nu merc wat meer op de hielen wordt gezeten, tenminste dat moet nog blijken, en mooie F1 wagens hebben alle teams. Kan niet wachten tot het begint
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
+ de Race topics, zou bijna zeggen; maak een Autosport sub aan in sport; maar dat word toch al gelijk afgeschoten.Chocoball schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:07:
Om precies te zijn:
Een Ferrari F1-75 bestickeren onder begeleiding van een dramatisch muziekje iemand?
Dat je zoveel moeite doet en Charles hem dan de eerste race alweer in de muur hangt, toch jammer.Chocoball schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:52:
Een Ferrari F1-75 bestickeren onder begeleiding van een dramatisch muziekje iemand?
[YouTube: F1-75 Stickering]
ping 127.212.23.124
Ik denk dat we zullen gaan meemaken hoe ongelooflijk goed Lewis is. (en Max)Mel33 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:27:
Zou Lewis vorig seizoen als laatste kans om 8 keer het WK te pakken hebben gezien, en daardoor zo erg teleurgesteld was deze winter.
Kheb zo het idee dat Russel sneller kan zijn dan Lewis. Zal hijzelf ook wel aan hebben voelen komen misschien.
Ik verwacht dat Russel niet beter is dan bijvoorbeeld Rosberg.
Als de auto’s gelijkwaardig genoeg zijn wordt het weer Lewis vs Max, denk ik.
Ik hoop vooral dat de auto’s een beetje gelijkwaardig zijn, want anders wordt het erg afzien na zo’n mooi jaar.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daar is de auto die de meeste van ons willen zien. 
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
de ervaring die lewis heeft, jaren aan de top, de druk en alles wat daarbij komt kijken [..] heeft russel geen ervaring mee (jah junior classes)Mel33 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:27:
Dat werd ook van Max gezegd en die bleek daar niet veel hinder van te hebben. Lewis is naar mijn mening nog steeds heel zenuwachtig als hij onder druk komt te staan. Daar helpen die 7 kampioenschappen niet aan mee. Het ligt echt aan de persoon en zijn persoonlijkheid.himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:09:
[...]
de ervaring die lewis heeft, jaren aan de top, de druk en alles wat daarbij komt kijken [..] heeft russel geen ervaring mee (jah junior classes)
Wat zijn die currenct circumstances?Extigo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:01:
Uitspraak van F1 over de Russiche GP:
[Afbeelding]
Dat Rusland Oekraine aanvalt? Betekend dat dat als zij stoppen met aanvallen en ze "gewonnen" hebben de race weer doorgaat?
Vaag antwoord weer.
Ze nemen een beslissing zonder politiek erbij te betrekken.TrekDr0p schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Wat zijn die currenct circumstances?
Dat Rusland Oekraine aanvalt? Betekend dat dat als zij stoppen met aanvallen en ze "gewonnen" hebben de race weer doorgaat?
Vaag antwoord weer.
Self reflection is the school of wisdom
Laat dat nu precies het doel zijn van statement, iets zeggen zonder jezelf iets te laten doenTrekDr0p schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Wat zijn die currenct circumstances?
Vaag antwoord weer.
Dit soort geruchten vragen om een bron.himlims_ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:28:
mazepin
Fittipaldi
//edit; that escalated quickly
Pietro Fittipaldi will replace Nikita Mazepin for the season at Haas, this is practically a certainty at Haas,
over uurtje press momentje
Hier zie je dat stuiteren goed zeg:
YouTube: Track Session Day 2 | F1 TV Tech Talk | 2022 Pre-Season
YouTube: Track Session Day 2 | F1 TV Tech Talk | 2022 Pre-Season
Bron dan. Het lijkt erop dat Mazepin echt weg kan zijn.
To my fans and followers - it's a difficult time and I am not in control over a lot of what is being said and done. I'm choosing to focus on what I CAN control by working hard and doing my best for my @HaasF1Team . My deepest thanks for your understanding and support. 🙏
— Nikita Mazepin (@nikita_mazepin) 25 februari 2022
Eigenlijk houden ze de deur vol open om in september alsnog de GP door te laten gaan. Vind het een zwak statement.Extigo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:01:
Uitspraak van F1 over de Russiche GP:
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik blijf het slap vinden, liever gehad dat hij met een echt statement kwam en de acties van Rusland had afgekeurd.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:50:
Bron dan. Het lijkt erop dat Mazepin echt weg kan zijn.
[Embed]
Als hij eruit wordt gezet niemand zal hem missen.
Zijn vader is een Russische oligarch. Als hij dus nu zegt dat hij tegen die oorlog is, dan komen daar problemen uit voort. Als hij zegt dat hij voor Rusland is, dan ook. Hij kan gewoon niks.d-vine schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Ik blijf het slap vinden, liever gehad dat hij met een echt statement kwam en de acties van Rusland had afgekeurd.
Verder vermoed ik dat het probleem nu is dat Haas niet meer betaald kan worden door alle financiële sancties. Dan is het meteen voorbij.
En dan zeker weten zijn zitje en toekomst kwijt zijn? Zijn hele funding komt vanuit bronnen rondom de Russische regering, zelfs als hij het zou willen afkeuren kan hij dat in zijn positie niet.d-vine schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Ik blijf het slap vinden, liever gehad dat hij met een echt statement kwam en de acties van Rusland had afgekeurd.
Ben nog niet overtuigd dat hij weg is, uit het bericht van hem zelf haal ik dat niet.
Dat was ik even vergeten en snap het nu wel.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Zijn vader is een Russische oligarch. Als hij dus nu zegt dat hij tegen die oorlog is, dan komen daar problemen uit voort. Als hij zegt dat hij voor Rusland is, dan ook. Hij kan gewoon niks.
Maar zijn dagen lijken dan wel geteld.
moreel gezien wel - maar realistisch weet je ook dat 'hij dat niet kan'd-vine schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Hoort dit niet in het F1 randzaken topic? Immers zijn alle posts van gisteren ook verplaatst?
@DaniëlWW2 die gisteren fanatiek heeft zitten schuiven maar nu ook hier in de discussie mee doet
@DaniëlWW2 die gisteren fanatiek heeft zitten schuiven maar nu ook hier in de discussie mee doet
Lijkt me allemaal wat randzaak verhaaltjes ^^ 
Maar volgens mij is er nog niemand echt op de baan geweest qua testen hoe goed je met de nieuwe auto elkaar kan volgen? Ze hadden zo'n enorme focus op de nieuwe auto dat er beter mee te racen is in achtervolging, maar neem aan dat ze dat toch ergens ook in praktijk moeten testen/laten zien?
Maar volgens mij is er nog niemand echt op de baan geweest qua testen hoe goed je met de nieuwe auto elkaar kan volgen? Ze hadden zo'n enorme focus op de nieuwe auto dat er beter mee te racen is in achtervolging, maar neem aan dat ze dat toch ergens ook in praktijk moeten testen/laten zien?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is een onderwerp dat zowel in beide topics kan horen en dat maakt het gewoon onmogelijk...RobertMe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
Hoort dit niet in het F1 randzaken topic? Immers zijn alle posts van gisteren ook verplaatst?
Immers een van de twintig coureurs dreigt zijn plek te verliezen. Maar de redenen zijn heel wat complexer dan een simpele kwestie over geld of het presteren van een coureur.
Dat gold gisteren toch net zo goed?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:09:
[...]
Dit is een onderwerp dat zowel in beide topics kan horen en dat maakt het gewoon onmogelijk...
Immers een van de twintig coureurs dreigt zijn plek te verliezen. Maar de redenen zijn heel wat complexer dan een simpele kwestie over geld of het presteren van een coureur.
Laat hier lekker de "aankondiging" staan en discussie er over kan in randzaken.
Vroegah, toen Bernie er nog was dan zou hij het team financieel hebben bijgestaan. Ik denk dat wat betreft Bernie nog steeds gemist wordt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Zijn vader is een Russische oligarch. Als hij dus nu zegt dat hij tegen die oorlog is, dan komen daar problemen uit voort. Als hij zegt dat hij voor Rusland is, dan ook. Hij kan gewoon niks.
Verder vermoed ik dat het probleem nu is dat Haas niet meer betaald kan worden door alle financiële sancties. Dan is het meteen voorbij.
Hier werd Sainz gisteren naar gevraagd en die was overwegend positief.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
[Bron YouTube: What We Learned On Day 2 Of F1 Running In Barcelona | 2022 Pre-Season vanaf ~8minuten]
[ Voor 17% gewijzigd door Racing-Paradise op 25-02-2022 14:23 ]
Ik heb ergens gelezen dat volgen nu wel goed mogelijk is, maar inhalen niet, omdat je zodra je uit de slipstream komt zoveel downforce verliest. Zal even kijken of ik die bron nog kan vinden.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:04:
Haas is safe momenteelsjaool schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Vroegah, toen Bernie er nog was dan zou hij het team financieel hebben bijgestaan. Ik denk dat wat betreft Bernie nog steeds gemist wordt.
https://racer.com/2022/02...says-team-future-is-safe/
En Bernie had genoeg mindere eigenschappen, dat gemis zal wel meevallen.
Voor vroeger prima, time to move on
Was het niet juist andersom? Dat op de rechte stukken je een mooie fijne slipstream hebt, er naar toe loopt, en zodra je uit de slipstream gaat de ineens een bak downforce en weerstand hebt waardoor inhalen alsnog moeilijk is?NiaX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat volgen nu wel goed mogelijk is, maar inhalen niet, omdat je zodra je uit de slipstream komt zoveel downforce verliest. Zal even kijken of ik die bron nog kan vinden.
Ik weet is RN365Racing-Paradise schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:16:
[...]
Hier werd Sainz gisteren naar gevraagd en die was overwegend positief.
[Bron YouTube: What We Learned On Day 2 Of F1 Running In Barcelona | 2022 Pre-Season vanaf ~8minuten]
https://racingnews365.nl/...at-is-nu-iets-makkelijker
"Ik heb achter een aantal andere auto's gereden en het is iets makkelijker om andere auto's te volgen. Je verliest nu niet ineens al je downforce als je dicht achter iemand rijdt, of hebt ineens veel onder- of overstuur", aldus de Nederlander. "Ik had echter niet verwacht dat het probleem volledig verdwenen zou zijn en dat je auto's zeer kort kan volgen. We rijden natuurlijk met hoge snelheden in de Formule 1, maar het lijkt in ieder geval wat meer onder controle te zijn. De auto's zijn in orde."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics