NeverSettle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:12:
[...]
Er word gesuggereerd dat RB een oude methode gebruikt die zij voorheen niet konden gebruiken vanwege de hoge rake die ze hadden. Andere teams maakten er al eerder gebruik van (heel succesvol bij Mercedes vorig jaar), maar hebben dat dit jaar niet toegepast omdat het moeilijker is bij ground effect wagens (o.a. meer gewicht).
Het laatste stukje gaat specifiek over dat je dit niet altijd wilt. Als in: niet bij hoge snelheid bochten. Waarom het sensoren stukje daarbij wordt aangehaald snap ik ook niet. Het mag niet, en zou het per direct een actieve ophanging maken (ok: sensoren mogen wel, maar er mag geen actieve component in de ophanging zitten dus de data van de sensoren is er dan alleen voor analyse, niet voor aansturing).
Edit:
Ik weet ook niet of de oude oplossing nu echt moeilijker is bij ground effect autos. Maar vanaf dit jaar mag hydraulische vering niet meer. En dat doorzakken werd geregeld door de olie van de vering. Onder druk kan olie zich anders gedragen naar hoe ik het begrepen heb. Dus normaliter geeft de olie veel weerstand waardoor de vering harder is. Maar onder de juiste belasting valt die weerstand weg waardoor de vering inzakt.
Alleen moeten ze sinds dit jaar weer met een traditionele vering rijden (met een veer

). En daarmee vallen deze trucjes dus niet (/veel minder makkelijk) uit te halen. En de reden waarom hydraulische vering niet meer mag... heeft volgens mij alles te maken met de wetloop die daarin bezig was waarin er steeds meer geld werd gestoken in dit systeem zo slim mogelijk te maken. Als blijkt dat Red Bull nu hetzelfde doet dan zou een aanpassing in de regels mij dus ook niks verbazen.
[
Voor 34% gewijzigd door
RobertMe op 07-10-2022 19:36
]