[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.009 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40

flessuh

Set sail for fail!

pro_6or schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Hamiltons wagen wás al sneller, metname naar het eind vh seizoen zelfs flink.

Binnen budget.
Grotendeels door een verse motor elke paar races, welke buiten het budget vallen.
Dat is ook de reden dat men nu bezig is met een motoren budget.

Las zelfs ergens dat men een motoren budget wil en dan van de straffen voor wisselen af, want bij te vaak wisselen ga je wel over het budget.. dat is pas riskante regelgeving :X

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 00:06
Is het nou wel handig voor Mercedes om een streng budgetbeleid voor te staan?

Het lijkt me dat ze zelf nog wel wat budget nodig hebben om hun huidige auto op niveau te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:51
D-Ed schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

En in het artikel aanhaalt dat ze in Silverstone bij waren bijgetrokken (maar vergeet daar even bij te zeggen dat Max daar 'door omstandigheden' 0 punten heeft gepakt :F )
Dat kwam toch ook door de banden met stijvere wang, waar het ontwerp van RB minder goed mee overweg kon? Ik blijf die mid-season veranderingen rieken naar beinvloeding, idem tav purpoising TD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjtuinenburg
Thinlanet schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Dat kwam toch ook door de banden met stijvere wang, waar het ontwerp van RB minder goed mee overweg kon? Ik blijf die mid-season veranderingen rieken naar beinvloeding, idem tav purpoising TD.
Nee, ik denk dat hij doet op de crash van Verstappen na contact met Hamilton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:55

Dazzler2120

FP ProMod
D-Ed schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

En in het artikel aanhaalt dat ze in Silverstone bij waren bijgetrokken (maar vergeet daar even bij te zeggen dat Max daar 'door omstandigheden' 0 punten heeft gepakt :F )
Hij haalde in het interview aan dat ze in Silverstone waren bijgetrokken qua ontwikkelachterstand, niet qua punten - dat klopte wel redelijk denk ik.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hjtuinenburg schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:59:
Is het nou wel handig voor Mercedes om een streng budgetbeleid voor te staan?

Het lijkt me dat ze zelf nog wel wat budget nodig hebben om hun huidige auto op niveau te krijgen?
Vraag het eens aan Renault. Die wilden lange tijd vasthouden aan de MGU-H binnen het nieuwe motorreglement, ondanks dat ze die dingen zelf om het weekend opbliezen :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Alweer vergeten inderdaad met die banden.. (die Mercedes banden rookte ze voor die wijziging wat sneller op toch?). Maar goed, het boeit mij eigenlijk allemaal steeds minder jammer genoeg.

Zelden een 'sport' meegemaakt waar het in alle lagen zo ziek is gemaakt in een paar jaar tijd (van rijders onderling, management, pers, fans en belangrijkste, de organisatie zelf).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Hij haalde in het interview aan dat ze in Silverstone waren bijgetrokken qua ontwikkelachterstand, niet qua punten - dat klopte wel redelijk denk ik.
Ja klopt maar als Max daar gewoon z'n 25 punten had gepakt (of iets minder wellicht) dan had hij op het einde van het seizoen alsnog met meer punten voorgestaan.. Maar goed, als, als, als.. Echt wat een niveau van 'de GOAT' om nu nog steeds zich te laten verleiden om met dit soort opmerkingen te komen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 09:55

Dazzler2120

FP ProMod
D-Ed schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Ja klopt maar als Max daar gewoon z'n 25 punten had gepakt (of iets minder wellicht) dan had hij op het einde van het seizoen alsnog met meer punten voorgestaan.. Maar goed, als, als, als.. Echt wat een niveau van 'de GOAT' om nu nog steeds zich te laten verleiden om met dit soort opmerkingen te komen _O-
Nouja, hij wordt door een journalist gevraagd erna he. Ik zou eerder zeggen wat een niveau van de 'journalisten' om hier constant naar te vragen bij partijen die niet relevant zijn voor de situatie.
Hamilton die beantwoord de vraag gewoon naar zoals hij denkt. Een F1 coureur - zeker talentvolle coureurs als Verstappen, Hamilton en Leclerc - zijn gewoon enorm overtuigd van hun eigen kunnen. Ofwel Hamilton is er oprecht van overtuigd dat als ze een upgrade van de voorvleugel hadden kunnen doen, dat hij Verstappen had verslagen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

[...]

Die TD stinkt helemaal aangezien de metric voor Singapore aangepast werd zodat men niet over de grens zou gaan... waarom stel je dan in godsnaam een grens in als je hem verlegt zodra je denkt er overheen te gaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:51
Ik blijf erbij, een budgetplafond gaat nooit het beoogde doel halen met deze vorm. Rijke teams zoeken naar ruimte om administatief minder uit te geven dan ze werkelijk doen (lees onder het plafond blijven) en de arme teams maak je er niet rijker van. Met de huidige inkomsten bron vanuit prijzengeld/TV-rechten, hou je de huidige rangorde alleen maar in stand. Als een deel van het prijzengeld wordt verdeeld naar de armere teams (die uberhaupt niet hun budgetplafond halen), krijg je er tenminste geen gezeur over (dan moet het team dit natuurlijk nog wel goed uitnutten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Nouja, hij wordt door een journalist gevraagd erna he. Ik zou eerder zeggen wat een niveau van de 'journalisten' om hier constant naar te vragen bij partijen die niet relevant zijn voor de situatie.
Hamilton die beantwoord de vraag gewoon naar zoals hij denkt. Een F1 coureur - zeker talentvolle coureurs als Verstappen, Hamilton en Leclerc - zijn gewoon enorm overtuigd van hun eigen kunnen. Ofwel Hamilton is er oprecht van overtuigd dat als ze een upgrade van de voorvleugel hadden kunnen doen, dat hij Verstappen had verslagen.
Een 'Greatest Of All Time' mag onderhand ook eens reageren op dit seizoen ipv zich laten verleiden tot dit soort uitspraken... Half uurtje mediatraining zal wel helpen denk ik.

Edit:
Zo kun je de monden ook snoeren O-)

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 06-10-2022 13:18 . Reden: linkje ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

De vraag is hier überhaupt nog of de FIA (bewust) vals spel wel heeft kunnen aantonen of niet, of dat er slechts een schikking is geweest omdat beide partijen geen zin hadden in een lang lopend proces. Normaal schik je immers niet als je 100% overtuigd bent van je gelijk en je dat ook meent te kunnen bewijzen.

Dat zal bij de budget cap overschrijdingen, als ze er inderdaad zijn, denk ik een stuk minder grijs zijn. Ik vind het aanhalen van Ferrari om die reden niet zo nuttig in deze discussie, we weten immers daar niet van de hoed en de rand en kunnen dus ook geen conclusies trekken, enkel speculeren.
Zwart, wit, grijs, paars, ... is allemaal afhankelijk van definitie en interpretatie. Flexibele achtervleugel die jarenlang door de tests komt uiteindelijk illegaal op basis van wat camerabeelden bv. Abu Dhabi waar het gaat over "any" vs "all" cars. En zo kan het best dat in het reglement staat dat de fuelflow sensor niet meer dan X mag meten i.p.v. dat niet meer dan X verbruikt mag worden. Dan kan Ferrari net zo goed beargumenteren dat de fuel flow sensor nooit meer gemeten heeft dan toegestaan. Net zoals Red Bull beargumenteerd dat hun achtervleugel door alle FIA tests komt. Dat in het geval van de furl flow sensor deze niet gemanipuleerd mag worden stond niet in de regels, tot de TD in Austin.
En hetzelfde met de budget cap. Welke personeelskosten vallen onder de cap? Lee Stevenson, t/m 2020 de nr 1 mechanic van Verstappen, was (/is nog steeds?) onderdeel van het demo team (als opstapje naar chief mechanic), dat valt buiten de cap. In Abu Dhabi was hij in de Red Bull pitbox aanwezig, in teamkleding, valt daarom (een deel van?) zijn loon alsnog onder de budget cap? En hoeveel dan? (En dit jaar is hij al meerdere weekenden echt aan het werk geweest, wisselt hij dat nog af met demo team?). Maar ook wat in dat nep FIA bericht staat "wij betalen terminaal ziek personeel door". Nu is dat een extreem geval, maar hoe zit het met bv personeel dat zwanger-/ouderschapsverlof heeft? Personeel dat (tijdelijk) in ziektewet zit? Dat soort zaken zijn AFAIK niet omschreven en maakt het toch allemaal erg grijs en afhankelijk van interpretatie wat wel of niet meetelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjtuinenburg
Is het hele spel rondom de regels niet eigenlijk net zo interessant als de races zelf?

Zo'n Ferrari met slang die opzwelt en extra brandstof levert als het nodig is. Dat is niet "in de geest van de regels", maar ook niet illegaal zolang het niet expliciet vermeld staat in de reglementen. Het is wat mij betreft een extra dimensie aan de strijd, een continue slijpen van de regels en het vinden van slimmigheden om, binnen de regels, toch die extra performance te vinden.

Die budget cap is nog vrij nieuw, het hele kat en muisspel eromheen begint nog maar net.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Overigens wel beetje flauw om Hamilton zo in je verhaal te noemen. Alsof het van hem een strategie is om auto's op hun achterwiel uit de wedstrijd te tikken.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

RobertMe schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

En hetzelfde met de budget cap. Welke personeelskosten vallen onder de cap? Lee Stevenson, t/m 2020 de nr 1 mechanic van Verstappen, was (/is nog steeds?) onderdeel van het demo team (als opstapje naar chief mechanic), dat valt buiten de cap. In Abu Dhabi was hij in de Red Bull pitbox aanwezig, in teamkleding, valt daarom (een deel van?) zijn loon alsnog onder de budget cap? En hoeveel dan? (En dit jaar is hij al meerdere weekenden echt aan het werk geweest, wisselt hij dat nog af met demo team?). Maar ook wat in dat nep FIA bericht staat "wij betalen terminaal ziek personeel door". Nu is dat een extreem geval, maar hoe zit het met bv personeel dat zwanger-/ouderschapsverlof heeft? Personeel dat (tijdelijk) in ziektewet zit? Dat soort zaken zijn AFAIK niet omschreven en maakt het toch allemaal erg grijs en afhankelijk van interpretatie wat wel of niet meetelt.
Ouderschapsverlof is gewoon omschreven en valt buiten de budgetcap. Er is duidelijk omschreven hoe men met personeel om gaat en de salariskosten. Met de 3 meestverdienende medewerkers die niet meetellen, buiten de coureurs die sowieso niet mee tellen.

Het grijze gebied is met mensen die misschien verschillende rollen binnen de algehele organisatie hebben en welk gedeelte valt binnen R&D voor het F1 team en wat niet en hoe controleer je dat nu echt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
[...]

Overigens wel beetje flauw om Hamilton zo in je verhaal te noemen. Alsof het van hem een strategie is om auto's op hun achterwiel uit de wedstrijd te tikken. Ja, ik weet dat er mensen zijn die overtuigd zijn dat Hamilton Silverstone met opzet heeft gedaan, maar niemand doet dit met 280 km/u. Is gewoon onzin.
Dat denk ik eerlijk gezegd dus wel.
Wellicht niet met die snelheid (nou ja?) maar er zijn afgelopen seizoen genoeg beelden voorbij gekomen van Hamilton die elke keer (wanneer het gebeurde) hetzelfde "truukje" deed en de tegenstander uitschakelde of flink benadeelde.

/edit:
Filmpje ervan bij @JEightyFive

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2022 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
RobertMe schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

Zwart, wit, grijs, paars, ... is allemaal afhankelijk van definitie en interpretatie. Flexibele achtervleugel die jarenlang door de tests komt uiteindelijk illegaal op basis van wat camerabeelden bv. Abu Dhabi waar het gaat over "any" vs "all" cars. En zo kan het best dat in het reglement staat dat de fuelflow sensor niet meer dan X mag meten i.p.v. dat niet meer dan X verbruikt mag worden. Dan kan Ferrari net zo goed beargumenteren dat de fuel flow sensor nooit meer gemeten heeft dan toegestaan. Net zoals Red Bull beargumenteerd dat hun achtervleugel door alle FIA tests komt. Dat in het geval van de furl flow sensor deze niet gemanipuleerd mag worden stond niet in de regels, tot de TD in Austin.
Nog steeds deel van het demo team. :) (2 weken geleden) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TlXowOT4pqCd7PELLdykWLgiSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdJnpPkcrVtmNKOGcIQAn3Vx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjtuinenburg
[...]

Overigens wel beetje flauw om Hamilton zo in je verhaal te noemen. Alsof het van hem een strategie is om auto's op hun achterwiel uit de wedstrijd te tikken. Ja, ik weet dat er mensen zijn die overtuigd zijn dat Hamilton Silverstone met opzet heeft gedaan, maar niemand doet dit met 280 km/u. Is gewoon onzin.
Mannen als Hamilton en Verstappen kennen maar weinig angst, ik geloof best dat ze op die snelheden durven te wheelbangen. Ik vind de F1 van tegenwoordig heel wat tammer dan vroeger, ik moet altijd denken aan de race van 2007 tussen Kubica en Massa : https://www.youtube.com/watch?v=AnxUu36-uYw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:57
D-Ed schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:05:
[...]
Zelden een 'sport' meegemaakt waar het in alle lagen zo ziek is gemaakt in een paar jaar tijd (van rijders onderling, management, pers, fans en belangrijkste, de organisatie zelf).
Blijkbaar levert dat meer op.

Erg jammer wel, want er is geen nieuwsbericht, geen reactie of forumpagina, geen quali of race en dergelijke zonder dat er wel weer iets aan geneuzel voorbij komt. En dan uiteraard de aandacht volledig opeist...

XSX: legianb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
Legian117 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Erg jammer wel, want er is geen nieuwsbericht, geen reactie of forumpagina, geen quali of race en dergelijke zonder dat er wel weer iets aan geneuzel voorbij komt. En dan uiteraard de aandacht volledig opeist...
Die hele F1 show is een beetje het nieuwe GTST, maar dan voor een andere doelgroep. :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Gaat het nog steeds over Hamilton vs Verstappen, Toto vs Horner, en alle andere randzaken? :') Misschien kan dat ook gewoon in het randzaken topic, of gewoon niet? Manmanman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:16
Legian117 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Negeer het, klik niet op de artikelen. Als het niets oplevert stoppen “ze” er vanzelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:57
Patrick4 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Negeer het, klik niet op de artikelen. Als het niets oplevert stoppen “ze” er vanzelf mee.
Dat is het punt juist, het is ondertussen nauwelijks meer te negeren. Nieuws lees ik al tijden niet meer, hier lees ik ook steeds minder en vooral vluchtiger merk ik. Maar ook tijdens de race, quali en dergelijke komen die dingen altijd weer naar boven bij de commentatoren.

Ik ga er wel mee in @Providentia dat dit gewoon een soap ala GTST aan het worden is. Ik hoopte eigenlijk dat het alleen bij Drive to Survive zou blijven. Maar helaas.

XSX: legianb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Patrick4 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Er zijn ook bepaalde mensen die misschien andere antwoorden kunnen geven of gewoon niet antwoorden? Maar misschien willen ze dit gewoon zelf? Noem het taktiek, politiek, elke keer twijfel zaaien, steekjes onder water etc etc. Elke kans die ze krijgen stippen ze het aan. Ja, de media helpt graag, maar toch....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Legian117 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:02:
[...]

Dat is het punt juist, het is ondertussen nauwelijks meer te negeren. Nieuws lees ik al tijden niet meer, hier lees ik ook steeds minder en vooral vluchtiger merk ik. Maar ook tijdens de race, quali en dergelijke komen die dingen altijd weer naar boven bij de commentatoren.

Ik ga er wel mee in @Providentia dat dit gewoon een soap ala GTST aan het worden is. Ik hoopte eigenlijk dat het alleen bij Drive to Survive zou blijven. Maar helaas.
Drive to survive was zeer succesvol. En die drama zoeken de drive to survive kijkers nog steeds :+

Daarnaast ziet de FOM ook dat het succesvol is. Dus waarom niet het hele formule 1 circus zo opstellen.

Wst dat betreft is het net een echt circus. Knappe trucs, acrobaten, clowns (op de pit wall) met een heel eigen en aparte omgang onderling :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deel 2 voor het geval dat mensen hem gemist hadden:

En Dele 1:

[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-10-2022 18:56 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
hjtuinenburg schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:30:
Is het hele spel rondom de regels niet eigenlijk net zo interessant als de races zelf?

Zo'n Ferrari met slang die opzwelt en extra brandstof levert als het nodig is. Dat is niet "in de geest van de regels", maar ook niet illegaal zolang het niet expliciet vermeld staat in de reglementen. Het is wat mij betreft een extra dimensie aan de strijd, een continue slijpen van de regels en het vinden van slimmigheden om, binnen de regels, toch die extra performance te vinden.

Die budget cap is nog vrij nieuw, het hele kat en muisspel eromheen begint nog maar net.
Dat is gewoon meer fuel flow hebben maar dan op een manier dat het niet te meten is. Oftewel je mag in Nederland ook 200 rijden zolang je maar niet wordt geflitst, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Krankenhausen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:55:
[...]

Ik denk dat dat wel gewoon stijl is. Ik kan zelf Horner ook beter hebben omdat het gewoon overduidelijk is als hij weer aan het stoken is. Maar ik kan me op zich wel voorstellen dat dat sommige mensen juist weer erg tegen staat.
Horner is altijd English cheeky en dat is toch wat aangenamer om naar te luisteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:43

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Feci0qWWYAEsVHk?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Feci0qPWQAEmmye?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

meenkdrie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Dat is gewoon meer fuel flow hebben maar dan op een manier dat het niet te meten is. Oftewel je mag in Nederland ook 200 rijden zolang je maar niet wordt geflitst, etc.
Je kan 200 rijden, maar dat mag dan nog steeds niet.
Je kan ook 200 rijden terwijl je geflitst wordt, tis wel een duur grapje :+

Verder was in F1 de opslag van benzine achter de fuel flow sensor in elke mogelijke vorm verboden. Ook de slangen hadden max lengtes etc dacht ik speciaal voor dit soort grappen.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2022 08:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
YakuzA schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

Je kan 200 rijden, maar dat mag dan nog steeds niet.
Je kan ook 200 rijden terwijl je geflitst wordt, tis wel een duur grapje :+

Verder was in F1 de opslag van benzine achter de fuel flow sensor in elke mogelijke vorm verboden. Ook de slangen hadden max lengtes etc dacht ik speciaal voor dit soort grappen.
Ja, dat bedoelde ik dus. Het was gewoon keihard illegaal, maar het is nog steeds een aanname dat ze dat deden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
meenkdrie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Ja, dat bedoelde ik dus. Het was gewoon keihard illegaal, maar het is nog steeds een aanname dat ze dat deden..
En zolang de FIA en Ferrari ons niet vertellen wat er aan de hand was, is het prima om de zwaarste variant van die aanname als waarheid aan te houden. O-)

Als ze dat vervelend vinden, zij hebben de info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

meenkdrie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

De aanname was toch nog steeds dat ze de high-voltage kabel van de ES vlak langs de fuel flow sensor legden, waardoor bij volle deployment van de ES richting MGU-K dat dat genoeg storing gaf zodat de fuel flow sensor niet correct de throughput vastlegde oid?

volgens mij was in de loop der tijd al de 'opslag achter de sensor' verhaal als onwaarschijnlijk bestempeld omdat dat al zwart/wit verboden was.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
YakuzA schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

De aanname was toch nog steeds dat ze de high-voltage kabel van de ES vlak langs de fuel flow sensor legden, waardoor bij volle deployment van de ES richting MGU-K dat dat genoeg storing gaf zodat de fuel flow sensor niet correct de throughput vastlegde oid?

volgens mij was in de loop der tijd al de 'opslag achter de sensor' verhaal als onwaarschijnlijk bestempeld omdat dat al zwart/wit verboden was.
Klopt. Trucje van Ferrari was gewoon opzettelik EMC dingetje ("straling", deel van spectrum dus inteference) richting sensor.

(wat vreemd is, want ik zou verwachten dat de fuel sensor goed ingepakt zit, zie ook de problemen die RBR eerder dit jaar had met een fuel sensor), is ook een standaard part als ik het goed begrepen heb)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
Klopt. Trucje van Ferrari was gewoon opzettelik EMC dingetje ("straling", deel van spectrum dus inteference) richting sensor.

(wat vreemd is, want ik zou verwachten dat de fuel sensor goed ingepakt zit, zie ook de problemen die RBR eerder dit jaar had met een fuel sensor), is ook een standaard part als ik het goed begrepen heb)
Volgens mij was het dat deze met pulsjes door de slang heen stuurt en op basis van die pulsjes de flow meette, dus niet iets intern in die sensor.
Wat weer betekend dat je de sensor nog zo goed in kan pakken, maar de plek waar die het meet was misschien het interceptie punt.

Maar dit gaat allemaal technisch verder de diepte in dan ik echte kennis van heb :P dit is het punt waar ik meestal afhaak ;)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2022 10:30 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Na het artikel van AMUS waarbij erbij volgens hun een drop is van de auto op hoge snelheden bij Red Bull, hier een video hoe dat te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
loekf2 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:23:
Red Bull heeft geen problemen met ee fuel flow sensor gehad? Die uitvalbeurten in Bahrein hebben twee mogelijke oorzaken: 1. De pomp heeft blijkbaar problemen om bij een legere tank benzine uit de tank te krijgen; 2. De nieuwe E10 brandstof verdampt meer dan de oude brandstof, waardoor de tank dus leger raakt zonder dat die benzine langs de sensor gaat.
V.w.b. de sensor en standaard onderdeel. Ja, de sensor is een standaard onderdeel, maar deze "is van het team" / "permanent uitgeleend". Dus Ferrari kan dat ding op de fabriek wel "testen" etc. Als maatregel is er daarom een extra sensor bij gekomen. Deze sensor wordt door de FIA op donderdag/vrijdag uitgedeeld aan de teams en op zondag moet die weer ingeleverd worden. Oftewel de teams kunnen hem niet uit elkaar halen. Daarnaast is de data van deze extra sensor alleen inzichtelijk door de FIA. Dus zelfs al zou die tijdens de race per ongeluk gemanipuleerd worden kan het team dat niet zien en dus ook proberen te achterhalen waarom dat was en hoe ze het doelbewust zouden kunnen doen. En als laatste is de tweede sensor afwijkend in techniek ten opzichte van de eerste. Dus als het al lukt om deze te manipuleren ontstaat er een afwijking met de eerste sensor, dus moeten al beide sensoren tegelijkertijd, op een verschillende manier, gemanipuleerd worden. Maar het kan uiteraard ook dat die tweede sensor een placebo is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Red Bull heeft geen problemen met ee fuel flow sensor gehad? Die uitvalbeurten in Bahrein hebben twee mogelijke oorzaken: 1. De pomp heeft blijkbaar problemen om bij een legere tank benzine uit de tank te krijgen; 2. De nieuwe E10 brandstof verdampt meer dan de oude brandstof, waardoor de tank dus leger raakt zonder dat die benzine langs de sensor gaat.
V.w.b. de sensor en standaard onderdeel. Ja, de sensor is een standaard onderdeel, maar deze "is van het team" / "permanent uitgeleend". Dus Ferrari kan dat ding op de fabriek wel "testen" etc. Als maatregel is er daarom een extra sensor bij gekomen. Deze sensor wordt door de FIA op donderdag/vrijdag uitgedeeld aan de teams en op zondag moet die weer ingeleverd worden. Oftewel de teams kunnen hem niet uit elkaar halen. Daarnaast is de data van deze extra sensor alleen inzichtelijk door de FIA. Dus zelfs al zou die tijdens de race per ongeluk gemanipuleerd worden kan het team dat niet zien en dus ook proberen te achterhalen waarom dat was en hoe ze het doelbewust zouden kunnen doen. En als laatste is de tweede sensor afwijkend in techniek ten opzichte van de eerste. Dus als het al lukt om deze te manipuleren ontstaat er een afwijking met de eerste sensor, dus moeten al beide sensoren tegelijkertijd, op een verschillende manier, gemanipuleerd worden. Maar het kan uiteraard ook dat die tweede sensor een placebo is :+.
Ik reageer nu op jou maar als een toevoeging, idee dat ik had, niet om te ontkrachten, aan te vechten oid.

Redbull had idd twee keer uitval beurten, waarschijnlijk door "vapor" lock dan kan de pomp de brandstof die er nog wel is in de tank niet meer aanzuigen omdat fuel dampen (vapor) de pomp alleen deze dampen aan laten zuigen. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon underfueled zijn geweest. Maar in Australie viel Max al erg vroeg uit (voor underfueled).

Maar het verhaal gaat dat er aan het begin vh seizoen wat onderhandse TDs zijn geweest. De teams moeten dit jaar namelijk met meer (wat was het, 10% bio fuels (ethanol?) rijden). Deze heeft echter een lagere calorische waarde dan het traditionele mengsel en ontbrandt daardoor minder krachtig. Het verhaal ging dat teams een gedeelte van de ethanol lieten verdampen en zo houd je dus een mengsel over met minder dan 10% ethanol en heb je dus wat meer PKs. Ik denk dat RBR daar wat problemen mee heeft gehad die eerste races. Dat die ethanol dampen de vapor lock veroorzaakte. Giswerk hoor. Maar dat daar eea speelde lijkt me duidelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Que

reactie onde bovenstaande tweet

[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 07-10-2022 17:58 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:54
Dat de RB18 snel is op de rechten stukken wisten we al. Volgens de concurrentie ligt dat niet alleen aan de aerodynamische efficiënte van de wagen maar ook door iets anders wat door het huidige regelement moeilijk te realiseren is maar blijkbaar toch gelukt is in de vertaling en samenvatting.
  • Op 9 van de 17 circuits staat Red Bull bovenaan de lijst van topsnelheden. Alleen Williams kont met 4 noteringen bovenaan in de buurt. Echter genereert de FW44 de minste downforce van alle wagens in het veld. De RB18 is niet alleen snel op de rechten stukken maar ook in de bochten. De metingen zijn gebaseerd op de resultaten in kwalificatie omdat de topsnelheid in de race niet altijd zuiver is door het gebruik van DRS en bijkomende slipstream.
  • In Singapore reed Verstappen in het middenveld en constant in verkeer en toch was hij op de 4 meetpunten de snelste coureur in het veld. Op Ferrari was hij tussen de 5,5 en 7,9 km/u sneller en op Mercedes tussen de 4,8 en 6,7 km/u. Aan het einde van de race kreeg Vettel met de achtervolgers Hamilton en Verstappen te maken. Wat Hamilton 18 ronden lang niet lukte namelijk Vettel inhalen lukte Verstappen wel in slechts 1 ronde.
  • Volgens Aston Marin ligt het niet alleen de aerodynamische efficiënte van de RB18. Kijkend naar het snelheidsprofiel dan neemt halverwege het rechte stuk de snelheid rap toe. Ook Leclerc is van mening dat het niet alleen aerodynamisch is. Er moet iets mechanisch achter zitten volgens hem.
  • Voorheen was Red Bull zwak op de rechte stukken maar sinds 2021 heeft het een motor die zich kan meten met Ferrari en Mercedes. Hoewel Mercedes vorig seizoen de maatstaf bepaalde en Red Bull zich een half seizoen afvroeg wat nu het geheim van Mercedes was. Deels kwam het door het chassis, bij een bepaalde snelheid kon Mercedes de wagen aan de achterkant laten zakken waardoor er een onderbreking van de luchtstroom bij de diffuser ontstond. Vele teams hebben het geprobeerd te kopiëren maar geen een kreeg het zo perfect als Mercedes. Bij Red Bull was deze truc niet mogelijk door hun high rake concept, daarbij staat de wagen achter hoger afgesteld en is het moeilijker de rijhoogte gecontroleerd te laten zakken. Door het grond effect concept verdween het high rake concept omdat de wagens veel lager bij de grond rijden.
  • Met de hudige regels is deze truc dus zeer lastig te realiseren en hydraulische ophanging is verboden. Met conventionele dempers en veren is het vrij gecompliceerd het chassis bij bepaalde belasting te laten zakken.Echter zou het Red Bull gelukt zijn volgens de Mercedes ingenieurs. In stilstand heeft de RB18 de meeste bodemvrijheid achter, bij hoge snelheden de minste zo wordt beweerd.
  • Mercedes heeft ervoor gekozen om haar oude truc niet op 2022 wagen te gebruiken. Dat bij een conventioneel chassis toe te passen kost plaats en gewicht. Beiden konden we ons niet permitteren. Vanwege dezelfde redenen is Alpine daar ook niet aan begonnen. Overigens werkt de truc niet op alle circuits, bij extreem snelle bochten wil je de wagen juist niet laten zakken. Met behulp van sensoren zou het mogelijk zijn om te bepalen of de wagen zich in een bocht of op het rechte stuk bevindt. Alleen mag deze informatie niet gebruikt worden om de wagen tijdens het rijden aan te passen.
  • Blijkbaar heeft Red Bull toch een investerin gedaan om de Mercedes truc naar de grond effect wagen te krijgen en plukt nu daar de vruchten van. Mogelijk heeft dit ook een relatie met het relatief hoge gewicht aan het begin van het seizoen. Gewicht verminderen is makkelijker dan achteraf te moeten aanpassen en lichter betekent ook betere rondetijden.
https://www.auto-motor-un...geheimnis-f1-saison-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:59:
Dat de RB18 snel is op de rechten stukken wisten we al. Volgens de concurrentie ligt dat niet alleen aan de aerodynamische efficiënte van de wagen maar ook door iets anders wat door het huidige regelement moeilijk te realiseren is maar blijkbaar toch gelukt is in de vertaling en samenvatting.
  • Op 9 van de 17 circuits staat Red Bull bovenaan de lijst van topsnelheden. Alleen Williams kont met 4 noteringen bovenaan in de buurt. Echter genereert de FW44 de minste downforce van alle wagens in het veld. De RB18 is niet alleen snel op de rechten stukken maar ook in de bochten. De metingen zijn gebaseerd op de resultaten in kwalificatie omdat de topsnelheid in de race niet altijd zuiver is door het gebruik van DRS en bijkomende slipstream.
  • In Singapore reed Verstappen in het middenveld en constant in verkeer en toch was hij op de 4 meetpunten de snelste coureur in het veld. Op Ferrari was hij tussen de 5,5 en 7,9 km/u sneller en op Mercedes tussen de 4,8 en 6,7 km/u. Aan het einde van de race kreeg Vettel met de achtervolgers Hamilton en Verstappen te maken. Wat Hamilton 18 ronden lang niet lukte namelijk Vettel inhalen lukte Verstappen wel in slechts 1 ronde.
  • Volgens Aston Marin ligt het niet alleen de aerodynamische efficiënte van de RB18. Kijkend naar het snelheidsprofiel dan neemt halverwege het rechte stuk de snelheid rap toe. Ook Leclerc is van mening dat het niet alleen aerodynamisch is. Er moet iets mechanisch achter zitten volgens hem.
  • Voorheen was Red Bull zwak op de rechte stukken maar sinds 2021 heeft het een motor die zich kan meten met Ferrari en Mercedes. Hoewel Mercedes vorig seizoen de maatstaf bepaalde en Red Bull zich een half seizoen afvroeg wat nu het geheim van Mercedes was. Deels kwam het door het chassis, bij een bepaalde snelheid kon Mercedes de wagen aan de achterkant laten zakken waardoor er een onderbreking van de luchtstroom bij de diffuser ontstond. Vele teams hebben het geprobeerd te kopiëren maar geen een kreeg het zo perfect als Mercedes. Bij Red Bull was deze truc niet mogelijk door hun high rake concept, daarbij staat de wagen achter hoger afgesteld en is het moeilijker de rijhoogte gecontroleerd te laten zakken. Door het grond effect concept verdween het high rake concept omdat de wagens veel lager bij de grond rijden.
  • Met de hudige regels is deze truc dus zeer lastig te realiseren en hydraulische ophanging is verboden. Met conventionele dempers en veren is het vrij gecompliceerd het chassis bij bepaalde belasting te laten zakken.Echter zou het Red Bull gelukt zijn volgens de Mercedes ingenieurs. In stilstand heeft de RB18 de meeste bodemvrijheid achter, bij hoge snelheden de minste zo wordt beweerd.
  • Mercedes heeft de vingers gelaten om haar oude truc ook bij haar grond effect wagen te gebruiken. Dat bij een conventioneel chassis toe te passen kost plaats en gewicht. Beiden konden we ons niet permitteren. Vanwege dezelfde redenen is Alpine daar ook niet aan begonnen. Overigens werkt de truc niet op alle circuits, bij extreem snelle bochten wil je de wagen juist niet laten zakken. Met behulp van sensoren zou het mogelijk zijn om te bepalen of de wagen zich in een bocht of op het rechte stuk bevindt. Alleen mag deze informatie niet gebruikt worden om de wagen tijdens het rijden aan te passen.
  • Blijkbaar heeft Red Bull hier toch in geïnvesteerd en plukt nu de vruchten daarvan. Mogelijk heeft dit ook een relatie met het relatief hoge gewicht aan het begin van het seizoen. Gewicht verminderen is makkelijker dan achteraf te moeten aanpassen en lichter betekent ook betere rondetijden.
https://www.auto-motor-un...geheimnis-f1-saison-2022/
Adrian Newey had als is eerder aangegeven dat hij vooral had gefocust op de suspensie van de RB wagen. Aerodynamica was meerendeels door de rest van het team gedaan. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45
@Chocoball ik weet dat het niet jouw woorden zijn, maar suggereer je met de laatste twee punten dat er toch een soort actieve aero wordt toegepast? Sensoren die zorgen voor aanpassingen bocht vs straight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Lynx schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:10:
@Chocoball ik weet dat het niet jouw woorden zijn, maar suggereer je met de laatste twee punten dat er toch een soort actieve aero wordt toegepast? Sensoren die zorgen voor aanpassingen bocht vs straight?
Er word gesuggereerd dat RB een oude methode gebruikt die zij voorheen niet konden gebruiken vanwege de hoge rake die ze hadden. Andere teams maakten er al eerder gebruik van (heel succesvol bij Mercedes vorig jaar), maar hebben dat dit jaar niet toegepast omdat het moeilijker is bij ground effect wagens (o.a. meer gewicht).

[ Voor 4% gewijzigd door NeverSettle op 07-10-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:12:
[...]

Er word gesuggereerd dat RB een oude methode gebruikt die zij voorheen niet konden gebruiken vanwege de hoge rake die ze hadden. Andere teams maakten er al eerder gebruik van (heel succesvol bij Mercedes vorig jaar), maar hebben dat dit jaar niet toegepast omdat het moeilijker is bij ground effect wagens (o.a. meer gewicht).
Het laatste stukje gaat specifiek over dat je dit niet altijd wilt. Als in: niet bij hoge snelheid bochten. Waarom het sensoren stukje daarbij wordt aangehaald snap ik ook niet. Het mag niet, en zou het per direct een actieve ophanging maken (ok: sensoren mogen wel, maar er mag geen actieve component in de ophanging zitten dus de data van de sensoren is er dan alleen voor analyse, niet voor aansturing).

Edit:
Ik weet ook niet of de oude oplossing nu echt moeilijker is bij ground effect autos. Maar vanaf dit jaar mag hydraulische vering niet meer. En dat doorzakken werd geregeld door de olie van de vering. Onder druk kan olie zich anders gedragen naar hoe ik het begrepen heb. Dus normaliter geeft de olie veel weerstand waardoor de vering harder is. Maar onder de juiste belasting valt die weerstand weg waardoor de vering inzakt.
Alleen moeten ze sinds dit jaar weer met een traditionele vering rijden (met een veer :p). En daarmee vallen deze trucjes dus niet (/veel minder makkelijk) uit te halen. En de reden waarom hydraulische vering niet meer mag... heeft volgens mij alles te maken met de wetloop die daarin bezig was waarin er steeds meer geld werd gestoken in dit systeem zo slim mogelijk te maken. Als blijkt dat Red Bull nu hetzelfde doet dan zou een aanpassing in de regels mij dus ook niks verbazen.

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 07-10-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Komt toch meer neer op een 2-stage ophanging? Bij voldoende neerwaartse druk knikt de eerste door om de auto lager te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:10:
Ik heb de tekst iets aangepast dus hopelijk is het nu beter. Er wordt de truc van Mercedes bedoeld en niet hydraulische vering wat niet is toegestaan wat @RobertMe al aangaf. Actieve vering wordt pas weer actueel bij het 2026 regelement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:59:
Mercedes heeft de vingers gelaten om haar oude truc ook bij haar grond effect wagen te gebruiken.
Wat betekent dit :? :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
I am stupid...iets vanuit het Duits in het Nederlands omzetten en niet bedenken dat we in het Nederlands niet zo kennen :$

Moet dit nog naar de stewards? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

I am stupid...iets vanuit het Duits in het Nederlands omzetten en niet bedenken dat we in het Nederlands niet zo kennen :$

Volgende keer een 10s stop & go penalty. Heb je de tijd om het zelf nog even na te lezen op fouten :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Volgende keer een 10s stop & go penalty. Heb je de tijd om het zelf nog even na te lezen op fouten :+
ayeayeaye....blimey....mate, what the hell... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:44
Chocoball schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Waarom moet ik nu meteen aan de Race Director Notes van Monaco denken? Daar was ook iets niet helemaal goed omgezet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Transportman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Waarom moet ik nu meteen aan de Race Director Notes van Monaco denken? Daar was ook iets niet helemaal goed omgezet >:)
Nee, dat was gewoon een ordinaire copy/paste fout. Regels zijn gewijzigd tussen '21 en '22. Met een copy/paste actie heb je dan ineens iets in de event notes staan dat niet overeen komt met de geldende regels.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56

Marc H

- - Is wakker - -

Het is officieel, Gasly gaat naar Alpine.

https://www.formula1.com/...Aog8YGlyBOFO5SskzYXD.html

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:52
Nick de Vries naar AlphaTauri en Gasly naar Alpine!!

https://the-race.com/form...alphatauri-gets-de-vries/ (Kuch The Race, wel de eerste die ik zag met het bericht)

Via F1.com: https://www.formula1.com/...Aog8YGlyBOFO5SskzYXD.html

F1.com zelf geeft aan dat Nyck nog niet bevestigd is:

It remains unclear who will replace Gasly at AlphaTauri, but Mercedes reserve Nyck de Vries – who scored points on debut as a stand-in for Alex Albon at Williams in the Italian Grand Prix – is favourite.

[ Voor 112% gewijzigd door MuVo op 08-10-2022 02:21 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nyck is ook bevestigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QQSXVnk2QFbZM2YxKZX4bpTAj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8Aq8xlsGll5EsaKsVHC6Duv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door sjaool op 08-10-2022 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- Merde ce putte, il me fait chier.

Ocon na het nieuws :+
Ben benieuwd, popcorn en bier zullen nodig zijn denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 08-10-2022 03:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:43

basvn

Breezand - NHN

Hoop mensen zullen nu wakker worden en denken dat ze nog dromen

Gasly naar alpine
Nyck in de f1, als een niet rbr junior naar AT toe

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Enorm leuk voor Nyck, 2 Nederlanders in de F1 sinds Doornbos/Albers.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bullet NL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 05:19:
Enorm leuk voor Nyck, 2 Nederlanders in de F1 sinds Doornbos/Albers.
* Sinds Monza :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:03
Double Dutch bij RBR over een jaar? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
Rivanov schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 06:45:
Double Dutch bij RBR over een jaar? ;)
Crikey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FegYGRcXEAEntib?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Max heeft dus goed woordje voor Nyck gedaan bij Marko.
Aldus Nyck zelf nu op Viaplay tegen Tom Coronel.

Zal dus dikke kans zijn dat hij Perez gaat vervangen als tweede rijder als hij het goed doet. Perfecte tweede viool voor Max natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2022 07:34 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zal toto blij mee zijn. Of zou dat zijn geruchtenpoep van vorige week verklaren? :+
Snel RBR in discrediet brengen voor Nyck de vuile was buiten hangt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Coronel staat weer te janken op Viaplay.

Meerdere jaren contract. Performance based.
Meer dan 3 jaar.

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2022 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

Heeft de Vries dit puur te danken aan Monza? Want dan heeft hij wel mazzel gehad, en het zelf afgedwongen door 1 kans te krijgen en aan te pakken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:44
Leuk voor De Vries, toch een echte F1 kans, maar wel balen voor alle RBR junioren, die deur zit voorlopig dicht, al zat daar niet echt iemand tussen die de sterren van de hemel rijdt.
Player1S schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:37:
Zal toto blij mee zijn. Of zou dat zijn geruchtenpoep van vorige week verklaren? :+
Snel RBR in discrediet brengen voor Nyck de vuile was buiten hangt
Wolff heeft het zwaar, eerst verliest hij de halve motorafdeling aan RB, vervolgens het WDC, en nu verliest hij zijn maatje om de sessies te bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Transportman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:06:
Wolff heeft het zwaar, eerst verliest hij de halve motorafdeling aan RB, vervolgens het WDC, en nu verliest hij zijn maatje om de sessies te bekijken.
Daar ging mijn koffie.... :D :D :D

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Quad schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:05:
Heeft de Vries dit puur te danken aan Monza? Want dan heeft hij wel mazzel gehad, en het zelf afgedwongen door 1 kans te krijgen en aan te pakken.
Volgens hem speelde het al sinds Alonso het circus in gang had gezet met zijn move naar AMR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Leuk voor Nyck, ben benieuwd hoe hij het gaat doen, maar voorspelt weinig goeds voor de hele RB junior trein. Dat ze niet eens een shootout doen of wat juniors laten testen is een beetje verbazingwekkend. Niet echt motiverend voor de RB junioren.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

P2, P2. Question?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Transportman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:06:
Leuk voor De Vries, toch een echte F1 kans, maar wel balen voor alle RBR junioren, die deur zit voorlopig dicht, al zat daar niet echt iemand tussen die de sterren van de hemel rijdt.
Dan moeten die Red Bull junioren beter hun best doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rivanov schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:14:
[...]

Volgens hem speelde het al sinds Alonso het circus in gang had gezet met zijn move naar AMR.
Volgens mij ook. Ik meende dat er daarvoor al gesprekken waren geweest tussen Marko en De Vries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:36
Rivanov schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:34:
Max heeft dus goed woordje voor Nyck gedaan bij Marko.
Aldus Nyck zelf nu op Viaplay tegen Tom Coronel.

Zal dus dikke kans zijn dat hij Perez gaat vervangen als tweede rijder als hij het goed doet. Perfecte tweede viool voor Max natuurlijk.
Nou nou nou. Laat De Vries eerst maar eens lekker rijden bij Alpha Tauri ipv hem gelijk in gedachten in de Red Bull te plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:35
siggy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:17:
Leuk voor Nyck, ben benieuwd hoe hij het gaat doen, maar voorspelt weinig goeds voor de hele RB junior trein. Dat ze niet eens een shootout doen of wat juniors laten testen is een beetje verbazingwekkend. Niet echt motiverend voor de RB junioren.
Die Vips heeft dat toch helemaal zelf verpest? Wie zou de volgende zijn dan?

Wat een geweldig nieuws zeg! Een Fries in de Formule 1, yes! Symphatieke gast en echt iemand om voor te supporten volgend seizoen. Hopen op mooie gevechten in het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45
Van een fransoos naar een Fries. Chauvinistisch stoeltje? 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:27
Zoals enigzins verwacht, geen Danny Ric op de grid volgend jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
laat dit alsjeblieft

[ Voor 79% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-10-2022 11:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Quad schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:05:
Ik denk dat het ook meehelpt dat hij meervoudig kartkampioen, Formula Renault 2.0 kampioen, Formule 2 kampioen, Formule E kampioen en Formule 1 testcoureur is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 07:30
Zo te lezen is Max 100% verantwoordelijk voor de komst van Nyck:
Verstappen adviseerde De Vries

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ypuh schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:28:
Zo te lezen is Max 100% verantwoordelijk voor de komst van Nyck:
Verstappen adviseerde De Vries
Hahaha.
"Ik zei: bel gewoon Helmut op. Wie weet, toch?", zei Verstappen zaterdag in gesprek met Viaplay.
Ik zou daar geen 100% verantwoordelijk op durven plakken.
Het klinkt meer als een yolo grap ;)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Dentist

Next patient please...

Homeland schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

:+

Kon het niet laten. erg mooi nieuws dat Nyck eindelijk een plek heeft, zonde van Daniel, hoop dat die een jaartje toch naar de US gaat, die zou erg goed in die cultuur passen.
NASCAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Is er ooit een wereldkampioen in de F1 na afloop gediskwalificeerd of zijn titel ontnomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Woudloper schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:48:
Is er ooit een wereldkampioen in de F1 na afloop gediskwalificeerd of zijn titel ontnomen?
Rond Michael Schumacher zijn wel hele rechtzaken geweest, ooit.
Weet de details zo even niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
AequitasII schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Die Vips heeft dat toch helemaal zelf verpest? Wie zou de volgende zijn dan?

Wat een geweldig nieuws zeg! Een Fries in de Formule 1, yes! Symphatieke gast en echt iemand om voor te supporten volgend seizoen. Hopen op mooie gevechten in het middenveld.
Kreeg toch een klein brokje in mijn keel toen ik DEV zijn helm zag in Monza. Normaliter ben ik niet zo patriottisch richting Friesland maar het deed me nu toch wel wat. :D

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik moest wel lachen (* Maasluip is Limburger).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maasluip schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

Ik moest wel lachen (* Maasluip is Limburger).
Ah een reservenederlanderd. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
hjs schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Schumacher nadat hij zijn tegenstander (Hill?) van de baan ramde om wereldkampioen te kunnen worden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

hjs schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Dat was volgens mij zijn tweede plek in het jaar waarin hij Villeneuve van de baan reed om de titel te pakken. Dit keer mislukte het helaas voor Schumi. Wat dat betreft snap ik de haat naar Max ook niet zo. Ik ben jarenlang fan van Prost geweest en heb nooit gedacht dat Senna de titel niet verdiende. Ook toen Schumi Hill een beuk gaf vond ik het niet erg sympathiek (het blijft een Duitser zei iemand op RTL toen), maar dat heb ik hem nooit nagedragen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ach Schumacher heeft zo'n beetje het boek van vuile truukjes geschreven.
Monaco 2006, "per ongeluk" Rascasse missen zodat Alonso zijn ronde niet af kon maken.
Schumacher mocht achteraan starten en Alonso won de race. Rumour is dat dat de eerste keer was dat hij "Zilly Boys" zei :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
Offtopic, maar hier zijn denk ik genoeg petrolheads die dit ook wel mooi vinden"

Guy Martin VS Jenson Button: F1 Classic the FULL Documentary
[YouTube: Guy Martin VS Jenson Button: F1 Classic the FULL Documentary | Guy Martin Proper]
In this winner takes all special F1 event Guy Martin took part in his first ever Formula 1 race, driving a classic 1983 Williams F1 car at the iconic Silverstone, against former world champion Jenson Button, who's in a six-wheel prototype Williams F1 car from the 1980s.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De perfecte samenvatting van het 2022 seizoen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dit mag je per DM met mij opnemen als je wenst.

Verdiende titel voor Max, wel weer kneuzerig hoe de FIA handelt maar dat is ondertussen geen verrassing meer.

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-10-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max dus weer kampioen :)F
Ik neem aan dat hij met nummer 1 blijft rijden, totdat ie ontkroond wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:39:
Max dus weer kampioen :)F
Ik neem aan dat hij met nummer 1 blijft rijden, totdat ie ontkroond wordt?
Yep. Zolang hij wereldkampioen is blijft die 1 op zijn wagen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Ondertussen bij de Max Verstappen Shop:
You are now in line.
Thank you for your patience.

Your estimated wait time is 3 hours and 58 minutes.

We are experiencing a high volume of traffic and using a virtual queue to limit the amount of users on the website at the same time. This will ensure you have the best possible online experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:43:
Ondertussen bij de Max Verstappen Shop:

[...]
Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
En ik maar denken dat we in economisch slechte tijden zitten :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We hebben nog een kleine aanpassing van de topic titel in het vooruitzicht? *O*

"[F1] Seizoen 2022 - Max Verstappen WDC!"

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 107 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics