Er gaat wel iets gebeuren dadelijk. Max gaat em pakken, ik voel het aan mn waterdesalniettemin schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Ruim 4 seconden al..
23 secondenFranko P. schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Weet iemand het pit window van deze baan?
Zit ook gewoon een Brit tussen die stewards in de belangrijkste wedstrijd van het jaar in een sport die al grotendeels beïnvloed wordt door Britten.
Mercedes is zo te zien sowieso sneller dus had max denk ik toch niet kunnen houden.D-e-n schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:18:
[...]
Ik zou volgend jaar niet meer meedoen. Ze zoeken het maar uit met hun Mercedes clubje
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
HAM VER en PER hebben wel een flink gat naar SAI en de rest.
Dit is toch pointless? Wtfff... haal m naar binnen!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
HAM had die positie terug moeten geven, maar het had niet uitgemaakt met dit tempo van de Mercedes. Het is niet alsof VER structureel sneller is en er niet voorbij komt.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dit. Ik heb bij elke twijfelachtige beslissing totnutoe in het hele seizoen beide kanten een beetje gleijk kunnen geven. De situaties waren lastig, dus het dubbeltje kon beide kanten op vallen. Maar dit was helemaal niet lastig. Max was Hamilton al voorbij. Hamilton rijdt gewoon via de parkeerplaats terug naar de 1e positie en wint daarbij ook nog tijd.Krukar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:16:
[...]
Eh, nee? Hij verliest het wanneer HAM even via de parkeerplaats z'n plek terugpakt en er niet voor wordt gestraft / z'n plek terug hoeft te geven.
Ik heb er ook geen lol meer aan. Kon je totnutoe nog zeggen dat de beslissingen van de stewards twijfelachtig waren, dit was gewoon vals spel.
En ja, ik weet dat Max z'n start verprutste en wat langzamer is, maar dat zegt niks. Als Hamilton 2e had gelegen had hij bij elk rondje nadeel gehad omdat hij in vuile lucht rijdt en bezig met zijn met inhalen. Dus die positie maakt alle verschil. Er moet echt een wonder gebeuren wil Verstappen nu nog winnen.
[ Voor 16% gewijzigd door PhilipsFan op 12-12-2021 14:25 ]
Martin draait niet bij, Martin zei vanaf slowmo 1 al dat Hamilton fout zat.Jasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Zelfs Martin Brundle is aan het bijdraaien en vinden dat Ham wel erg veel voordeel haalde uit het incident
Dan nog met dit paceverschil is Hamilton eerstedawg schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Een voordeel. De hele wereld heeft nu de FIA in actie gezien.
Maar wat jammer weer. In mijn optiek heeft de FIA echt teveel invloed gehad op het kampioenschap. Dat is wel een aanfluiting.
Hoe vaker ik die herhaling zie, hoe meer ik het gewoon een mooie tekstboek overtake move vind.
Dat het voordeel al was terug gegeven is natuurlijk de grootste onzin, want het voordeel was de positie behoud...
Dat het voordeel al was terug gegeven is natuurlijk de grootste onzin, want het voordeel was de positie behoud...
Ik kijk lang genoeg F1 om te beseffen dat er een wonder moet gebeuren.
Dat zijn niet voor niets verslaggevers en geen stewards he.Krukar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:20:
[...]
Als ie z'n plek daar gewoon terugkrijgt komt hij in vrije lucht en moet HAM pushen, nu rijdt HAM onterecht in vrije lucht, nogal een groot verschil.
Zelf de grootste pro-HAM verslaggevers op Sky waren verbijsterd over de beslissing van de stewards hier, nuff said...
En dan?Alfa Novanta schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:22:
Daar win je nu echt niks mee.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Hij zou midden in verkeer komen. Dat is eigenlijk geen optie.Alfa Novanta schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:22:
PSN: xMaurice93
Dan had Lewis hem er ook minstens naast moeten rammen... Inhalen lijkt nog steeds moeilijk te zijn op dit circuit...spartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:22:
[...]
Mercedes is zo te zien sowieso sneller dus had max denk ik toch niet kunnen houden.
"When you grow up your heart dies"
Na meer dan 30 jaar Formule 1 is vandaag de dag dat ik de tv bij voorbaat uit zet en waarschijnlijk geen F1 meer ga volgen vanwege de paywall volgend jaar.
Jammer van dit seizoen. Geweldige strijd tussen twee rijders, maar de sfeer is kapot. En ook de hegemonie van Mercedes ben ik zat. Ik kan leven met het feit dat Max geen kampioen wordt, maar niet dat Mercedes/Hamilto/Toto het weer worden.
Volgend jaar het vrouwen curling maar volgen.
Jammer van dit seizoen. Geweldige strijd tussen twee rijders, maar de sfeer is kapot. En ook de hegemonie van Mercedes ben ik zat. Ik kan leven met het feit dat Max geen kampioen wordt, maar niet dat Mercedes/Hamilto/Toto het weer worden.
Volgend jaar het vrouwen curling maar volgen.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Nee, enige hoop is SC / red flag.Alfa Novanta schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:22:
Dat ben ik met je eens, Hamilton had relatief veel voordeel, dat was denk ik niet terecht, maar dat betekent niet dat de FIA niet objectief is. Het was gewoon een lastige situatie, omdat verstappen vrij agressief in kwam.DoubleDutch schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:19:
[...]
Zeker een lastige situatie, maar Ham neemt wel een erg korte bocht. 🤐
Die van Hamilton dan, want Bottas heeft meer verloren dan ingehaald..ScorpionSquad schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Ik zal wel pessimistisch zijn, maar zonder gekke gebeurtenissen is het al gebeurd. Die Mercedes is vandaag gewoon sneller in de race.
Uiteindelijk niet de juiste strategie met die rode band. Hij verliest nu bakken met tijd en kan niet naar binnen.
Wow ze hebben de race gewoon in de eerste ronde omgebracht, geen investigation niks.. Nu lijkt t dat Max sowieso geen kans had maar wat een rare beslissing.
Dit is wel k*t, k*t, k*t, super k*t, k*t, super, super k*t, k*t, k*t, super k*t, k*t, etc...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Het geeft de RBR/HAM fans iets om ontevreden over te zijn. Maar kijk naar het verschil in race pace. Als het zo doorgaat, dan wint de snelste op deze baan.LAD93 schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:19:
Prima, maar dan was het wel fair en square geweest. Nu is het weer een discutabele beslissing die de race beïnvloedt.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Kan Perez Hamilton er niet gewoon even afrijden?
Nou, wie crashed er en heeft ham een gratis pitstop?
Volg je bankbiljetten
Zonder (V)SC is t gedaan.
Lewis is on fire.
Softs door de slechte start nu een slechte keuze.
Als VER nu naar hard gaat, gaat ie t op t einde niet redden tegen HAM
Lewis is on fire.
Softs door de slechte start nu een slechte keuze.
Als VER nu naar hard gaat, gaat ie t op t einde niet redden tegen HAM
2.1s, perfecte pitstop.
HAM kon natuurlijk ook niet verder insturen, zou dan op VER geklapt zijn. Ik snap dus wel dat HAM even van de baan gaat, maar hier pakte hij wel teveel voordeel. Anders had het voor VER ook volstaan als hij het voordeel wat hij had vorige week ook gewoon enkel terug kunnen geven toch, als het blijkbaar zo werkt opeens?forzav schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:19:
Welk voordeel, op het moment dat het gebeurd ligt Max ervoor...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ham pit
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet meer in te halen dit toch?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Enige hoop is denk ik dat Ham een probleem krijgt, motor ofzo, maar bij Ham gooit er bijna nooit iets stuk.
Zo jammer dit, de race was al na de eerste bocht beslist. Schandalige beslissing van de FIA.
Straks onder investigation omdat het te dicht tegen de 2.0 aanzat?sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:23:
2.1s, perfecte pitstop.
Nee, gaat niet gebeuren.carpebios schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:24:
Niet meer in te halen dit toch?
Laat Perez Hamilton maar even brake checken.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Max reed vlak achter Hamilton, sterker nog bij het aanremmen zat hij er naast? Waar was Hamilton aan het einde van diezelfde ronde? Juist, ruim een seconde voor Max.Jolke schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:17:
[...]
Dat en dat Lewis het voordeel aan het eind van de ronde weer had ingeleverd.
Dus waar heeft hij het voordeel ingeleverd precies?
2.4s, prima pitstop... 0.3s winst voor Max...
Ja, was er voor de race al bang voor..ScorpionSquad schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:21:
Ik zal wel pessimistisch zijn, maar zonder gekke gebeurtenissen is het al gebeurd. Die Mercedes is vandaag gewoon sneller in de race.
HAM is gewoon snel, de motoren zijn beter en geluk is er ook meer bij hun.
Ga je nooit redden met een 1 stopper.. max mooi genaaid door de stewards dit seizoen. Helaas pindakaas. Lewis moet en zal het 8e kampioenschap krijgen.
Zero.
Ok Perez, torpedo die onterechte winnaar er maar vanaf
Per nu stampen...
Langzamere pit van HAM dan VER.
Langzamere pit van HAM dan VER.
Nu moet Hamilton sowieso nog een keer pitten?
Volg je bankbiljetten
Undercut afstoppenMaStar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:25:
Waarom gaat Ham nu de pit in?
Dat is een opvallende vroege pit stop voor Hamilton. Zelf denk ik dat Max niet het bij een 1 stopper houdt en Mercedes had het wel bij een 1 stop kunnen houden en dat is nu de vraag.
schaduwen van strategieMaStar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:25:
Alleen win je daar geen races mee, enkel wat meters, meer niet.
Even een theorie; wat als dit het plan was van VER bij de start? In de hoop dat er een straf uitgesproken zou worden of hij 1e zou blijven na overtake?
Om Max bij te houdenMaStar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:25:
Nee?ZeRoC00L schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:25:
Nu moet Hamilton sowieso nog een keer pitten?
Ik vind dat de FIA toch moet kijken naar VER, hij kwam iets te gluiperig de baan op.
Hij heeft een goede voorsprong op VER. Als je dan gewoon hetzelfde blijft doen als je tegenstander win je.MaStar schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:25:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat als Perez zichzelf opoffert is er een regel dat Max hiervoor zou kunnen bestraffen? Dacht het niet. De FIA kan de pot op.
Die kan toch niet uitrijden op deze banden?
Volg je bankbiljetten
Zo jammer dit.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat hoeven ze niet eens te onderzoeken. Dat oordeel ligt al klaarAmphiebietje schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:24:
[...]
Straks onder investigation omdat het te dicht tegen de 2.0 aanzat?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Oef, moment bij Leclerc hoor, auto breekt zo ff uit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
PER moet zich nu heel breed gaan maken en blokken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
WK matchfixing?
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Degene die voorligt kan dan dezelfde strategie blijven volgen zonder teveel te verliezen.
Verwijderd
Nou, Perez!!!
Nu is je kans om eindelijk Max eens te helpen.
Hou Hamilton even een paar rondjes goed op, of liever... rij gewoon lekker zijn voorvleugel eraf!
Laat karma nou eindelijk eens zijn werk doen.
Nu is je kans om eindelijk Max eens te helpen.
Hou Hamilton even een paar rondjes goed op, of liever... rij gewoon lekker zijn voorvleugel eraf!
Laat karma nou eindelijk eens zijn werk doen.
Leek met VER te maken te hebben, maar toch niet. Was toeval.Quad schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:26:
Oef, moment bij Leclerc hoor, auto breekt zo ff uit.
Gezien hoe ze genaaid werden door de stewards lijkt Perez opofferen me nu volledig fair game toch?
Na deze shitshows van de stewards de afgelopen recaes moet Perez Ham er rustig en beheerst aftikken..
Wat een shitshow dit.
Wat een shitshow dit.
Sowieso schrijf je zo!
of de B van Blokkeren, om het netjes te houden
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Verwijderd
Hamilton eraf rijden door Perez gaat echt niet gebeuren. Dat heeft niets met sport te maken.
Nou perez, heeeeeel breed houden. Al krijg je een penalty voor twee keer bewegen…
Dan rijdt Perez nooit meer een wedstrijd in de F1BramViking schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:26:
Wat als Perez zichzelf opoffert is er een regel dat Max hiervoor zou kunnen bestraffen? Dacht het niet. De FIA kan de pot op.
Ik snap die plan B niet, 1x achter Perez is op het rechte stuk er simpel met DRS langs, dat is ophouden voor ongeveer 2 bochten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe maken we van Perez' auto 's werelds breedste Red Bull?
Tijd voor GIGAPEREZ
Tijd voor GIGAPEREZ
[ Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 12-12-2021 14:28 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou ik denk dat ik maar ga gamen... Hij heeft gewoon een plek en 4 sec verloren meteen pitstop... Kansloos door de FIA.
Die turn 1 beslissing ook nietVerwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:27:
Hamilton eraf rijden door Perez gaat echt niet gebeuren. Dat heeft niets met sport te maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |