Snowhite0901 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:20:
[...]
ik ben blij dat jij nog iets positiefs hebt kunnen vinden. Daarnaast zijn de nieuwe high speed bochten misschien ook genoeg om hun truukje met het ineens inveren moeilijker te maken.... Ik weet wel dat als ham weer duidelijk de snelste auto heeft ik de podiumceremonie niet ga kijken:)
Oh ik heb er denk ik nog wel eentje.

Ik vermoed dat RBR + Honda erg hebben gewerkt aan het hele systeem rond starten. Dus koppeling perfect, goede tractie en mappings van de motor en waarschijnlijk ook een eerste versnelling die hier perfect voor is.
Mercedes lijkt juist beter door te trekken in de tweede versnelling. Dat zie je vaak ook bij de start, maar ook als je een langzame bocht uitkomt. Want het voordeel zit eigenlijk meer aan het begin van een recht stuk dan aan het einde. Als een recht stuk te lang is, dan ben je toch kansloos door DRS. Het gaat juist om die niet al te lange stukken waar je nog kan verdedigen. We hebben de laatste tijd gezien dat je toch wel binnen 0,7s moet zitten om een kans te maken.
Ik weet dus niet of ik zo bang ben voor de rechte stukken of het verdwijnen van die paar bochten. Zeker het eerste stuk lijkt het niet te zijn. Het tweede stuk misschien wat meer, maar daar zit weer een bochtencombinatie tussen het tweede detectiepunt.
Komt bij dat ik hoop dat de aanpassingen betekenen dat RBR weer met hun relatief lage neerwaartse druk vleugel kunnen rijden. Want met die vleugel verliezen ze niet zoveel qua topsnelheid en hebben ze alsnog hun vloer + diffuser combinatie voor de bochten. Want dat zagen we al in Saudi-Arabië en daar had je ook nog de C2 banden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.