Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

JB

Cédric roelt!

Ik ben toch echt wel benieuwd als een "identieke" situatie zou ontstaan zoals in Silverstone, alleen dan andersom qua impact, of Max ook 10s strafje krijgt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:04
JB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:37:
Ik ben toch echt wel benieuwd als een "identieke" situatie zou ontstaan zoals in Silverstone, alleen dan andersom qua impact, of Max ook 10s strafje krijgt...
Tuurlijk niet. Dan gaan ze ineens punten aftrekken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat nog even te kijken naar welke banden er vorig jaar gebruikt zijn:
Tyres
See also: Formula One tyres
Sole tyre supplier Pirelli provided the C3, C4 and C5 tyre compounds (the softest selection available) for use in dry conditions.[9] Pirelli tested the 2021 tyre compounds during the second practice session.[10]
Geen verschil met vorig jaar dus, en wellicht wat minder slijtage door minder bochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MikeyMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:39:
Zat nog even te kijken naar welke banden er vorig jaar gebruikt zijn:

[...]

Geen verschil met vorig jaar dus, en wellicht wat minder slijtage door minder bochten?
Geen regen voorspeld? Aliens? Verkeersdrempels?

Vind dat die groene & blauwe band ook wel eens gebruikt mogen worden daar :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Laat ik het dan maar even heel bot stellen.
Als het hier de komende dagen alleen nog maar gaat over eruit crashen, stewards die partijdig zijn en gezeur, dan gaat dit topic nog voor de race dicht en ook niet meer open. En de individuen die hiermee door willen gaan, mogen dan in ieder geval de race uitzitten zonder toegang tot Tweakers.net...

Dus klaar nu. Er valt genoeg te bespreken dat niet neerkomt op dit eindeloze gezeur. Tevens gaat de quick reply nu ook voor het weekend uit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 16:04
JB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:37:
Als die bijna identieke situatie er komt, dan weten we denk ik pas over een paar maanden de echte uitslag ;)

@DaniëlWW2 als dit bericht niet (meer) mocht dan verwijder maar. We plaatsten het tegelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 09-12-2021 11:44 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 15:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HzUo-ZRRJK7YWlYGE6sWClnc9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMu6NwZhuqvOdj7pntmhQ0vt.png?f=fotoalbum_large
De eerste vliegtuigen met Verstappen fans zijn onderweg naar Abu Dhabi

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Qua DRS-detectiezones en DRS lijkt het verdomd veel op Brazilië. En we weten allemaal hoe dat verliep. In het gunstige geval dat Max in de race voor Lewis komt te liggen, zal Lewis de eerste DRS gebruiken om in de buurt te komen en Max te dwingen defensief te rijden richting de chicane. Dat zorgt er voor dat Max niet de beste lijnen kan pakken en Lewis met een betere exit vanuit de chicane de tweede DRS kan gebruiken om Max op het tweede rechte stuk te verschalken.

Max moet er voor zorgen dat hij bij de eerste DRS-detectiezone buiten die gevreesde 1 seconde zit.

Hoe dan ook. Het gaat verdomd spannend worden!

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Lees dit nog eens goed. Want ik blijf het niet vragen.
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 12:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:55

basvn

Breezand - NHN

gaat wel heel ver zo.. :/

[ Voor 41% gewijzigd door basvn op 09-12-2021 11:58 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
En las gisteren of eergisteren nog dat puntenaftrek niet kon....

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
poor Leno schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:51:
[...]

En dan vraag ik me af, aan de andere kant, als Hamilton weer hetzelfde zou doen als in Silverstone, zouden ze dan bij hem ook punten aftrekken?

Gezien de waarschuwingen nu al vooraf, wel..

Maarja, het is eigenlijk best boeiend om te zien wat er gaat gebeuren als Hamilton een dubieuze “fout” maakt, ipv. Verstappen.. (Waar mensen bijna al vanuit gaan..)
Hamilton heeft simpelweg de snellere auto; dus hij wil zo clean mogelijk rijden en elke vorm van risico uit de weg gaan. Zou me niets verbazen als we hem al vrij vroeg in de race bijv. de curbstones niet meer zien raken waar Max het risico op een klapband wel moet nemen om bij te blijven.

Max heeft de tragere auto, heeft als enige voorsprong nog een overwinning extra over en zal dit met hand en tand moeten verdedigen. Dat betekent agressief rijden, en dan maar het risico op een penalty voor lief nemen. Geen penalty heeft hij geluk, wel penalty geeft waarschijnlijk hetzelfde resultaat als clean rijden.

Persoonlijk vind ik het ook nogal overdreven dat Max nu weggezet wordt als een halve psychopaat; in het begin van het seizoen had hij de snelste auto en reed hij net zo clean rond als Hamilton nu. Max past zich gewoon aan aan de huidige situatie en zoekt daarbij de grenzen op.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
bvbal79 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:58:
[...]

En wat is de extra info?

Trouwens hoelaat is de pesconferentie, schijnt dat Max en Lewis samen moeten.
Zie https://www.formula1.com/...b_Emirates/Timetable.html
Dat is 14:30 lokale tijd
Abu Dhabi zit op GMT+4
Wij zitten in NL nuu op GMT+1
Dus dan kom je op 14.30 - 3 = 11.30 .. ergo .. ze zijn al begonnen :X

edit; Don is weer spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 09-12-2021 12:07 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pilskes schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:18:
Nou, de laatste voor dit jaar... Heb er een hard hoofd in dat Max het gaat redden. Mocht Lewis kampioen worden, dan heefd Max het nog steeds erg goed gedaan dit seizoen!

Ook vind ik niet dat Lewis dit jaar beter is geweest, de Mercedes is gewoon de betere auto.
Na de Q zullen we het weten.
Vorig jaar was RB ook verrassend sterk in Abu Dhabi.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
YakuzA schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:08:
[...]

Toen liepen beide Mercedessen ook bijna stationair omdat ze beide kampioenschappen al binnen hadden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Jasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:02:
De situatie va 1997 met Schumacher en Villeneuve wordt hierbij aangehaald waarbij Schumacher zijn 2e plek in eindklassering is afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:38

g0tanks

Moderator CSA
YakuzA schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:08:
[...]

Vorig jaar had Mercedes wel engine reliability issues waardoor ze het vermogen om laag hadden geschroefd. Plus HAM was herstellende van COVID-19.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
"Als" Honda inderdaad een hogere setting wil gebruiken voor hun motor dit weekend, wanneer moet dit dan gebeuren? FP1 direct of pas bij FP3 of kwalificatie?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Jasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:02:
[...]

Tja die artikelen in het grote regelboek zijn niet nieuw, maar ik denk dat er maar weinig mensen op aarde zijn die ze allemaal kent.
Mensen die roepen dat puntenaftrek niet kon wisten dus ook niet van deze regels, maar baseren zich vooral op zaken uit het verleden. Maar het regelboek was toen natuurlijk anders.

Ik lees die regels vooral als: in uitzonderlijke gevallen kunnen we kiezen voor puntaftrek of diskwalificatie.
Maar zoals bij zoveel regels is het natuurlijk niet echt gedefinieerd. Wat is uitzonderlijk ;) Dus dan kom je weer op "in het verleden is het ook nooit gebeurd". Dus een uitzonderlijk geval moet erger zijn dan wat eerder, met dezelfde regels, gebeurd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Extigo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:18:
"Als" Honda inderdaad een hogere setting wil gebruiken voor hun motor dit weekend, wanneer moet dit dan gebeuren? FP1 direct of pas bij FP3 of kwalificatie?
Bij start kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 11:59
Extigo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:18:
Vanaf dat de pits uit wordt gereden tijdens Q1 mag er niets motorisch e.d. worden aangepast.
Uitzonderlijk is dat wanneer er veiligheidsproblemen optreden de motor alléén mag worden teruggeschroefd (en daarna dus niet meer "omhoog").

[ Voor 19% gewijzigd door Stoksbrood op 09-12-2021 12:24 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
DonJunior schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:05:
[...]

Zie https://www.formula1.com/...b_Emirates/Timetable.html
Dat is 14:30 lokale tijd
Abu Dhabi zit op GMT+4
Wij zitten in NL nuu op GMT+1
Dus dan kom je op 14.30 - 3 = 11.30 .. ergo .. ze zijn al begonnen :X

edit; Don is weer spuit 11
Nee het is blijkbaar 14.30 onze tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Woudloper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:15:
[...]

De situatie va 1997 met Schumacher en Villeneuve wordt hierbij aangehaald waarbij Schumacher zijn 2e plek in eindklassering is afgenomen.
Dus geen puntenaftrek, maar DSQ uit het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Sand0rf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:46:
[Afbeelding]
De eerste vliegtuigen met Verstappen fans zijn onderweg naar Abu Dhabi
6.5 uur in een koekblik van een Boeing 737 pfff 8)7

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40
Kwestie van motor 100% full power zetten om enige kans te maken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18
Woudloper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:15:
[...]

Je beseft dat het voor Max zoiets kan zijn als "2nd is first loser" en de dood of de gladiolen?

Ik hoop echt dat het netjes blijft zonder "FIA/Mercedes" en "FIA/RedBull Racing" in beeld. Ook geen documenten met summons car 33 op de FIA site. Gewoon een nette wereldtitel zonder smerige acties en ingrepen van de stewards.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Laatst online: 22-05 11:18

kevinr1

Dude?

Martinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:25:
Kwestie van motor 100% full power zetten om enige kans te maken?
Dat brengt dus ook weer andere issues met zich mee, bijv. stabilitietsproblemen.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kevinr1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:28:
[...]

Dat brengt dus ook weer andere issues met zich mee, bijv. stabilitietsproblemen.
Snap ik, maar als blijkt uit de trainingen dat je het niet redt, lijkt mij dit nog de enige optie?
Of ie nu 2de wordt of uitvalt met kapotte motor maakt op zich ook niks uit voor zijn doel.
Dan gokken op full power (als dat al genoeg is om ervoor te blijven) en bidden tot het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Laatst online: 22-05 11:18

kevinr1

Dude?

Martinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:32:
[...]

Snap ik, maar als blijkt uit de trainingen dat je het niet redt, lijkt mij dit nog de enige optie?
Of ie nu 2de wordt of uitvalt met kapotte motor maakt op zich ook niks uit voor zijn doel.
Dan gokken op full power (als dat al genoeg is om ervoor te blijven) en bidden tot het eind?
Er zijn nog andere mogelijkheden natuurlijk, het spelletje draait niet alleen op snelheid vd motor.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kevinr1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:33:
[...]

Er zijn nog andere mogelijkheden natuurlijk, het spelletje draait niet alleen op snelheid vd motor.
Na Brazilië zie ik weinig kans, hoe jammer ik dat ook vind. Mercedes is gewoon heel erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bjorn180179 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:24:
[...]

6.5 uur in een koekblik van een Boeing 737 pfff 8)7
Wat denk je van de 6.5 uur terug? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kevinr1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:33:
[...]

Strategie, maar dan moet je wel bij kunnen blijven ;)
En Mercedes kan Bottas natuurlijk ook gewoon op 100% laten rijden op 1 van de 100 motoren uit zijn poule om zich te mengen tussen Ham en Ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:49

Spotmatic

Ken sent me

Martinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:34:
[...]

Strategie, maar dan moet je wel bij kunnen blijven ;)
En Mercedes kan Bottas natuurlijk ook gewoon op 100% laten rijden op 1 van de 100 motoren uit zijn poule om zich te mengen tussen Ham en Ver.
Dat kunnen ze bij Perez ook doen natuurlijk. Die zal prima rechtuit kunnen rijden. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MikeyMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:34:
[...]

Wat denk je van de 6.5 uur terug? :P
Best gezellig denk ik als Max wint, anders vrees ik een wat bedompte sfeer :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Vozze schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:49:
Qua DRS-detectiezones en DRS lijkt het verdomd veel op Brazilië. En we weten allemaal hoe dat verliep. In het gunstige geval dat Max in de race voor Lewis komt te liggen, zal Lewis de eerste DRS gebruiken om in de buurt te komen en Max te dwingen defensief te rijden richting de chicane. Dat zorgt er voor dat Max niet de beste lijnen kan pakken en Lewis met een betere exit vanuit de chicane de tweede DRS kan gebruiken om Max op het tweede rechte stuk te verschalken.

Max moet er voor zorgen dat hij bij de eerste DRS-detectiezone buiten die gevreesde 1 seconde zit.

Hoe dan ook. Het gaat verdomd spannend worden!
Het is nog veel erger....check waat drs detectiepunt 1 zit....en wat ervoor zit. Lewis zit daar binnen 1 sec....dan heeft hij een heel lang recht stuk om Max gewoon al voor de chicane in te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59
Het is natuurlijk wel afwachten hoe groot de degradatie van de motor is. Het trucje met de zakkende auto had Mercedes al het begin van het seizoen, kunnen jullie je nog herinneren dat Hamilton er toen niet aan voorbij kwam?

De grote vraag is in mijn optiek of de motor van Hamilton nog de prestaties van Brazilië kan evenaren. Afgelopen weekend had zijn motor duidelijk al aan vermogen ingeleverd, als er nog meer snelheid verloren is gegaan heeft Max een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 22:06

TrekDr0p

QR niet scannen

Laatste race laatste kans.
We gaan het merken hoe de bandjes het gaan doen met die nieuwe bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:40
codex schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:50:
Het is natuurlijk wel afwachten hoe groot de degradatie van de motor is. Het trucje met de zakkende auto had Mercedes al het begin van het seizoen, kunnen jullie je nog herinneren dat Hamilton er toen niet aan voorbij kwam?

De grote vraag is in mijn optiek of de motor van Hamilton nog de prestaties van Brazilië kan evenaren. Afgelopen weekend had zijn motor duidelijk al aan vermogen ingeleverd, als er nog meer snelheid verloren is gegaan heeft Max een kans.
Als blijkt dat RBR bij de trainingen te sterk is, gooien ze er toch gewoon een andere motor in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik kan er niet echt bij dat ze het circuit zo nodig moesten veranderen? Het was best een aardig circuit dat al vrij snel was, maar het moest nóg sneller schijnbaar, wat weer in het voordeel van Mercedes werkt. Ook gezien de detectie punten van de DRS ziet het er niet echt best uit voor Red Bull, tenzij ze de gok gewoon nemen en de motor volledig open draaien want wat heb je te verliezen?

Als Nederlander hoop ik dat Verstappen wint natuurlijk, maar dat zou voor mij het enigste positieve einde van dit seizoen zijn. Als Hamilton hem pakt dan zal er veel gepraat worden hoe oneerlijk het is gegaan. En ik kan mensen daar niet kwalijk voor nemen, want heel eerlijk was het niet wat betreft de bemoeienissen door de FIA met hun dubbele standaard.

Maar, als McLaren fan hoop ik dat zij ook nog even gaan knallen en gewoon voor de Ferrari's eindigen, omdat het kan. Spannend zal het zeker worden. Als Nederlander hoop je dat Verstappen hem pakt, je hoopt dat het gewoon eerlijk verloopt, maar ook hoop je op een waanzinnige actie van Verstappen en daarnaast let ik natuurlijk op mijn team, McLaren en mijn favo coureur, Alonso!

En best jammer dat er een einde komt aan dit tijdperk net nu Mercedes eindelijk concurrentie krijgt vanuit een ander team. Maar tegelijk ook benieuwd wat volgend seizoen brengt met de nieuwe wagens en regels. Ik verwacht meer teams die mee zullen kunnen dan en veel meer diversere podiums. We Shall See.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
De_Bastaard schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:00:
[...]

Als blijkt dat RBR bij de trainingen te sterk is, gooien ze er toch gewoon een andere motor in?
RB nieuwe strategie, trainingen kak rijden heel langzaam, Mercedes denkt met 70% motor te kunnen winnen en in kwalificatie komt RB met 100% vermogen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
V3g3ta schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:00:
Ik kan er niet echt bij dat ze het circuit zo nodig moesten veranderen? Het was best een aardig circuit dat al vrij snel was, maar het moest nóg sneller schijnbaar, wat weer in het voordeel van Mercedes werkt. Ook gezien de detectie punten van de DRS ziet het er niet echt best uit voor Red Bull, tenzij ze de gok gewoon nemen en de motor volledig open draaien want wat heb je te verliezen?

Als Nederlander hoop ik dat Verstappen wint natuurlijk, maar dat zou voor mij het enigste positieve einde van dit seizoen zijn. Als Hamilton hem pakt dan zal er veel gepraat worden hoe oneerlijk het is gegaan. En ik kan mensen daar niet kwalijk voor nemen, want heel eerlijk was het niet wat betreft de bemoeienissen door de FIA met hun dubbele standaard.

Maar, als McLaren fan hoop ik dat zij ook nog even gaan knallen en gewoon voor de Ferrari's eindigen, omdat het kan. Spannend zal het zeker worden. Als Nederlander hoop je dat Verstappen hem pakt, je hoopt dat het gewoon eerlijk verloopt, maar ook hoop je op een waanzinnige actie van Verstappen en daarnaast let ik natuurlijk op mijn team, McLaren en mijn favo coureur, Alonso!

En best jammer dat er een einde komt aan dit tijdperk net nu Mercedes eindelijk concurrentie krijgt vanuit een ander team. Maar tegelijk ook benieuwd wat volgend seizoen brengt met de nieuwe wagens en regels. Ik verwacht meer teams die mee zullen kunnen dan en veel meer diversere podiums. We Shall See.
Dat is nu de visie achteraf he.... het circuit is veranderd voor meer inhaalmogelijkheden. Die gaan we ook zien in het middenveld denk ik. Vaak is het treintje rijden op Abu Dabi, maar blijkbaar zijn mensen dat alweer vergeten

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
Mooie livery wijziging van Alfa Romeo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGKjeiQXEAM70sP?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 19:41
[...]

Ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt door de FIA. Mag hopen dat ze dan wat meer vragen gaan stellen en niet alleen maar 5 plekken straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:40
Martinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:11:
[...]

RB nieuwe strategie, trainingen kak rijden heel langzaam, Mercedes denkt met 70% motor te kunnen winnen en in kwalificatie komt RB met 100% vermogen :+
Haha,

Ja dat zou wel echt nice zijn. Gewoon iets uit de hoge VTEC hoed trekken.
JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]

Ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt door de FIA. Mag hopen dat ze dan wat meer vragen gaan stellen en niet alleen maar 5 plekken straf.
Want? De regels staan het toe. Tsja, niet netjes om met zoveel motoren het kampioenschap te winnen maar who cares?

[ Voor 34% gewijzigd door De_Bastaard op 09-12-2021 13:14 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Blijft leuk om te delen. Max wordt op het moment, op Reddit met name, totaal afgebrand vanwege zijn agressieve rijstijl, maar Hamilton dan? Nou, back in 2011...
https://www.reuters.com/a...ion-idUKTRE78M4YY20110923
SINGAPORE (Reuters) - Britain’s ex-Formula One champion Lewis Hamilton defended his driving style on Friday, saying his aggression was simply due to the fact his McLaren car was not fast enough.

The 2008 champion has been a regular in the stewards’ room this season after a spate of crashes and controversies that have often overshadowed his performances on the track.

A low-point came at the Monaco Grand Prix where he first blasted race stewards after collecting two drive-through penalties and later was moved to apologise to two fellow drivers for insulting comments he made in the heat of the moment.

On Friday the 26-year-old finished third fastest in Singapore practice before launching a defence of his style.

“I drive the way I drive, if people have an issue with that, that’s their problem,” he told reporters at the Southeast Asian floodlit street circuit.

“I think there is a balance ... I don’t ever try to be aggressive to endanger anyone. I drive aggressively because my car is not fast enough at times and I have to push and be aggressive.”

Hamilton said the style was learnt when he first started racing go-karts.

“I had a go-kart that was not brand new and it was slow and I had to push extra, extra hard to make the time and that’s what I am doing now.

“If I had a car I could cruise around, then I wouldn’t have to be aggressive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]

Ik dacht dat Mercedes hun raketmotor gewoon in de pool hebben zitten en die de afgelopen race niet hebben gebruikt? Die zouden ze dan in kunnen zetten.

En als ze een nieuwe motor willen gebruiken dan kan dat gewoon, de regels zijn prut dus niets zal het verhinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54

V3g3ta

Fueled by Games!

bvbal79 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:12:
[...]

Dat is nu de visie achteraf he.... het circuit is veranderd voor meer inhaalmogelijkheden. Die gaan we ook zien in het middenveld denk ik. Vaak is het treintje rijden op Abu Dabi, maar blijkbaar zijn mensen dat alweer vergeten
De trend van dit jaar is zowat op elk circuit waar men niet kon inhalen, dit wel gebeurde op spectaculaire wijzes ook nog vaak. Op Monaco na is er volgens mij geen circuit waar men niet kan inhalen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

V3g3ta schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:00:
Ik kan er niet echt bij dat ze het circuit zo nodig moesten veranderen? Het was best een aardig circuit dat al vrij snel was, maar het moest nóg sneller schijnbaar
Ongetwijfeld al meerdere keren langsgekomen maar vergeet niet dat het spelletje "F1" ook aantrekkelijk moet zijn voor hele volksstammen die al decennia geen echt circuit gewend zijn ;)

Dus niet alleen snelheid / spektakel op de baan moet omhoog, maar ook extra awards zoals fastest lap / pole / driver of the day / bonuspuntjes / etc.; het moet allemaal bijdragen om een breder en groter publiek te trekken.

En helaas horen daar een aantal circuit-aanpassingen bij zoals, Abu Dhabi; kan me echter niet herinneren dat "het circuit is sneller" ook een puntje van kritiek was toen het over Zandvoort ging?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:14:
Blijft leuk om te delen. Max wordt op het moment, op Reddit met name, totaal afgebrand vanwege zijn agressieve rijstijl, maar Hamilton dan? Nou, back in 2011...
https://www.reuters.com/a...ion-idUKTRE78M4YY20110923

[...]
Nu kan het dus komen door een langzamere auto, maar mogelijk dat HAM nu ook anders rijd door ervaring, dat word ook genoeg genoemd door mensen die er verstand van hebben, dat Max gewoon enorm achter loopt qua jaren ervaring vergeleken met Hamilton.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Homeland schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:16:
[...]
Nu kan het dus komen door een langzamere auto, maar mogelijk dat HAM nu ook anders rijd door ervaring, dat word ook genoeg genoemd door mensen die er verstand van hebben, dat Max gewoon enorm achter loopt qua jaren ervaring vergeleken met Hamilton.
Dat is ook gewoon zo. Maar waarom zegt HAM dan niet: vroeger was ik ook zo. Er wordt nu een frame neergezet alsof Max de duivel zelf is terwijl HAM met zijn kampioenschappen en snelle auto nu makkelijk praten heeft.

Vooral die laatste zin van HAM doet het 'm voor mij: "If I had a car I could cruise around, then I wouldn’t have to be aggressive."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:19:
[...]

Dat is ook gewoon zo. Maar waarom zegt HAM dan niet: vroeger was ik ook zo. Er wordt nu een frame neergezet alsof Max de duivel zelf is terwijl HAM met zijn kampioenschappen en snelle auto nu makkelijk praten heeft.

Vooral die laatste zin van HAM doet het 'm voor mij: "If I had a car I could cruise around, then I wouldn’t have to be aggressive."
Omdat HAM natuurlijk niet de acties of manier van rijden van VER hoeft goed te praten of te verdedigen. Het is aan journalisten om de boel te duiden en er zijn er op F1 vlak helaas weinig die goed en neutraal zijn. Dat levert immers ook geen kliks en views op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40

Major_ton

Shoot!

[...]

Los van wat ze bij RBR kunnen presteren zullen ze dus wel moeten sandbaggen. Verder ook gewoon niet kijken naar wat ze bij Mercedes kunnen of doen, dat is alleen maar zand in de ogen. 100% uitgaan van eigen kracht en alles eruit persen wat eruit te persen valt. Gaat bij mij ook altijd goed op het toilet... :X

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
Major_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:27:
[...]

Los van wat ze bij RBR kunnen presteren zullen ze dus wel moeten sandbaggen. Verder ook gewoon niet kijken naar wat ze bij Mercedes kunnen of doen, dat is alleen maar zand in de ogen. 100% uitgaan van eigen kracht en alles eruit persen wat eruit te persen valt. Gaat bij mij ook altijd goed op het toilet... :X
Keep pushing... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

max is/was het niet eens met de beslissingen van afgelopen race, en sluit aan bij alonso zijn uitspraak; verschillende straffen voor verschillende nationaliteiten

https://www.motorsportwee...w-im-treated-differently/

https://www.gpfans.com/en...-at-hamilton-and-the-fia/

https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:15
himlims_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:31:
max is/was het niet eens met de beslissingen van afgelopen race, en sluit aan bij alonso zijn uitspraak; verschillende straffen voor verschillende nationaliteiten

https://www.motorsportwee...w-im-treated-differently/

https://www.gpfans.com/en...-at-hamilton-and-the-fia/

https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk
Ik denk dat hij dat beter niet had kunnen doen, het komt een beetje zeurderig over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56

nog minstens 10x racen op dit circuit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 14:47
Oei! Blijkbaar zijn er na de renovatie bepaalde kerbs gebruikt waar Pirelli niet van op de hoogte was en zeker niet blij mee is:

https://twitter.com/motor...tatus/1468689239911112710

Even door Google Translate gehaald:

Het gerucht gaat dat Pirelli zich niet bewust was van de verandering in de stoepranden totdat ze in Abu Dhabi aankwamen.

Dit was geen goed nieuws voor de ingenieurs van de Italiaanse fabrikant.

Laten we je er ook aan herinneren dat Pirelli dit weekend de zachtste banden zal gebruiken die beschikbaar zijn

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/6sjtkzxqwd481.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=65f197f5636016244bd86b473e5a39e7c6b9feed

[ Voor 59% gewijzigd door Danielson op 09-12-2021 13:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqQkmZZkowaxKvKqfknQhtKkgl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n2npTox79HcroC4uufRAqGB2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-EFI9B_8tQjMcLVcaCR3CWVWNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDQjWND1o4yYfvwg64jusY92.jpg?f=user_large

@basvn had deze al in het F1 topic gezet. Ze horen hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 12:21
Danielson schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:40:
Oei! Blijkbaar zijn er na de renovatie bepaalde kerbs gebruikt waar Pirelli niet van op de hoogte was en zeker niet blij mee is:

Het gerucht gaat dat Pirelli zich niet bewust was van de verandering in de stoepranden totdat ze in Abu Dhabi aankwamen.

Laten we je er ook aan herinneren dat Pirelli dit weekend de zachtste banden zal gebruiken die beschikbaar zijn
Zelfde als in Qatar en Oostenrijk. Had Hamilton niet problemen met de kerbs in Oostenrijk? En in Qatar reden ook een aantal hun banden stuk..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Transportman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat hij dat beter niet had kunnen doen, het komt een beetje zeurderig over.
Tja, helaas is politiek een onderdeel van F1. Mercedes is daar over het algemeen beter in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:40:

[Afbeelding]
Goede manier om de track limits aan te geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Transportman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:38:
[...]

Denk het ook niet. Hij had het beter kunnen laten rusten want dit soort opmerkingen werkt bij Verstappen en RBR meestal averechts. Sowieso zal iedere touché of schijn overtreding onder een vergrootglas komen te liggen. De stewards zullen niet zomaar straffen gaan uitdelen die de uitslag van het kampioenschap beïnvloeden, maar ze willen achteraf ook geen gezeur over niet gegeven penalties, protesten, waarschuwingen, etc.

Gaat een apart weekend worden denk ik, hopelijk niet zo'n circus als vorige week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

M.b.t. de kerbs en zachte banden. Stel je voor, Lewis die het kampioenschap verliest vanwege een puncture. In ieder geval haalt dat wat van de haat op Max weg. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Spotmatic op 09-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:49
JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:51:
[...]

Denk het ook niet. Hij had het beter kunnen laten rusten want dit soort opmerkingen werkt bij Verstappen en RBR meestal averechts. Sowieso zal iedere touché of schijn overtreding onder een vergrootglas komen te liggen. De stewards zullen niet zomaar straffen gaan uitdelen die de uitslag van het kampioenschap beïnvloeden, maar ze willen achteraf ook geen gezeur over niet gegeven penalties, protesten, waarschuwingen, etc.

Gaat een apart weekend worden denk ik, hopelijk niet zo'n circus als vorige week.
juist niet. Gewoon de feiten benoemen en ook Silverstone blijven aanhalen. Ze meten met 2 maten maar de media ziet dat blijkbaar niet dus alleen Max krijgt de shit terwijl HAM bij wijze nog zou juichen als die in een zak toen het circuit af zou moeten. Hypocrieten moet je altijd terechtwijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:27
Spotmatic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:52:
M.b.t. de kerbs en zachte banden. Stel je voor, Lewis die het kampioenschap verliest vanwege een puncture. In ieder geval haalt dat wat van de haat op Max weg. ;)
Ja, maar omdat Max zo agressief rijdt moest hij een wijdere lijn rijden om sneller een groter gat te kunnen slaan. Dus het is gewoon zijn schuld. ;( Max +10 second penalty. :+

Ik vind het eigenlijk wel goed hoge, scherpe kerbs en een zachte compound, eindelijk een goede reden om je aan de track limits te houden en anders is het je eigen schuld. :P

Maar goed, Pirelli zal natuurlijk ook wel weer een tranentrekker gaan doen, en het zal me ook niets verbazen wanneer ze ineens met een andere compound aan komen zeulen... "...voor de veiligheid..." ;(

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 09-12-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:51:
[...]
Sowieso zal iedere touché of schijn overtreding onder een vergrootglas komen te liggen.
Dat was zonder de uitspraken van Max ook al zo geweest. Ik denk toch dat dit vanuit RBR georkestreerd is om bij een eventueel verlies de schuld aan partijdige stewards te kunnen geven. Net als dat Lewis zijn praatje voor na de finish al klaar heeft. Heeft hij het kampioenschap gewonnen, dan is dat ondanks Max en COVID. Heeft hij het kampioenschap verloren, dan is dat vanwege Max en COVID.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nachtnet
Bernd gaat dwars door de nieuwe bocht 11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPcgfLG0vjsU9qHE2BlTOmgddDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4Z5Beat1QdTjuzZLS1EtvUW.jpg?f=fotoalbum_large

+ laatste race voor Honda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC7ozLXC3QEK5WY2prOHdL_7tFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Am2Vd6s4h9CZvx5b6Lr424AS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Je verliest omdat je minder punten haalt dan de winnaar. Winnaar is wie de meeste punten heeft aan het eind van de rit.
Iedereen heeft het nu in eigen hand. Omdat het nu neigt naar een jurysport moet je hem een ko geven. Geen discussie.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJeWKlP5HHZJctTjM-WoEq9v9SE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHtDFK9MtRmXqU9CbAtEzoas.jpg?f=user_large

No Comment. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
AMARONE schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:53:
[...]
juist niet. Gewoon de feiten benoemen en ook Silverstone blijven aanhalen. Ze meten met 2 maten maar de media ziet dat blijkbaar niet dus alleen Max krijgt de shit terwijl HAM bij wijze nog zou juichen als die in een zak toen het circuit af zou moeten. Hypocrieten moet je altijd terechtwijzen.
Dat is inmiddels toch wel gedaan? Je gaat het perspectief van vele media toch niet veranderen op deze manier, sterker nog het zal voor hen juist bevestigen dat Verstappen een emotionele en ongecontroleerde zeurpiet is die alleen maar doet waar hij zelf zin in heeft.

Hoe het ook eindigt, er zal heel lang gesproken worden over dit seizoen. Hopelijk trekt de FIA er ook lering uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Waar pluk je deze vandaan? Ik heb inmiddels F1TV Pro maar zo te zien is er nu niks live.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:06:
[...]

Waar pluk je deze vandaan? Ik heb inmiddels F1TV Pro maar zo te zien is er nu niks live.
mijn eigen "geheime" feed op http://192.168.1.200/F1-live

spoiler:
twitter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:53:
[...]
Alle media zien dat niet, alleen Max en een deel van zijn fans? Als er iets aan de hand was, dan hadden Helmut, Horner en media die op de hand is van Max al lang moord en brand geschreeuwd. Het geeft genoeg aan dat zelfs een Helmut Marko zijn eerdere commentaar introk en het eens was met de beslissing van de FIA afgelopen weekend.

De FIA heeft een reeks rare besluiten genomen, soms de regels volgen en soms zijn ze ineens laks maar dat ze pro HAM of anti VER zijn dat geloof ik echt niet, daar komen ze nooit mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:06:
[...]

Duurt altijd even, ze moeten de piepjes er nog aan toevoegen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38
Lees dit nog eens:

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Homeland schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:07:
[...]
De FIA heeft een reeks rare besluiten genomen, soms de regels volgen en soms zijn ze ineens laks maar dat ze pro HAM of anti VER zijn dat geloof ik echt niet, daar komen ze nooit mee weg.
Ze komen overal mee weg. De reden is dat je niet tegen sommige straffen in beroep kan gaan en beroep tegen andere straffen eindigt bijna altijd met een sisser.

Garry Comelly is overigens wederom 1 van de Stewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

-tom-562

Oliesjeik

Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:22:
[...]

Dat laatste zou ook wel mooi zijn. Lekker naar een klasse waar het veel meer om de coureur gaat en minder geneuzel met straffen. Denk wel dat Viaplay niet zo'n voorstander zou zijn van zo'n move. :)
IndyCar :+ Krijgen we een paar jaar Verstappen dominantie aan de andere kant van de plas :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:20:
[...]

Je vergeet even te vermelden dat ze de punten bij de coureur en de deelnemer weghalen. Dus niet alleen Max verliest 370 punten, Red Bull verliest ze ook. Dat maakt ze 5e in het WK en dat kost een hele bak centjes.
Ze gaan niet even alle punten afpakken. Dat lijkt me zelfs voor de FIA te gek. Ze pakken genoeg punten af om Ham WDC te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
-tom-562 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:23:
[...]

IndyCar :+ Krijgen we een paar jaar Verstappen dominantie aan de andere kant van de plas :P
Wacht eens even. Daarom gaat Doornbos niet mee natuurlijk. :+ Bij Ziggo zijn ze al op de hoogte van dit plan van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:23:
[...]

Ze gaan niet even alle punten afpakken. Dat lijkt me zelfs voor de FIA te gek. Ze pakken genoeg punten af om Ham WDC te maken.
Artikel 12.4.5: “Voor alle FIA-kampioenschappen, cups, challenges, trofeeën of series kunnen de stewards ook besluiten om de volgende straffen op te leggen: Schorsing voor één of meerdere competities, intrekking van punten voor het kampioenschap, de cup, challenge, trofee of serie.”
Artikel 12.4.5.a: “Punten mogen niet afzonderlijk worden ingetrokken bij de rijders en deelnemers, behalve in uitzonderlijke omstandigheden.”

bron : motorsport.com

Er is 1 precedent, Schumacher. En die werd DSQ voor het hele seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 14:08
Persmoment Max/Lewis nog ergens live te zien dat iemand weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
mannetje19 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:26:
op SKy \italië iig live te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn om punten in mindering te brengen. Je trekt echt een beerput open en als ze op die manier het WK gaan beslissen krijgen we 3 maanden lang protest. Zou ook wel gek zijn om nu voor vergrijpen waar normaliter gridstraffen op staan ineens punten af te trekken. Ga dan met tijdstraffen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
mannetje19 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:26:
Sky F1is live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Transportman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:25:
[...]

Ze mogen punten afpakken, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren, tenzij er echt opzettelijke acties plaatsvinden. Doelbewust eraf rijden, harde brake checks, en dan zou punten afpakken ook terecht zijn, maar voor ongelukken zal het niet gebeuren.

Andere tijden, maar zelfde organisatie en belangen.

De verklaring was: Senna heeft de chicane gemist, dus krijgt een DQ. For real? :/

Kun je het hem kwalijk nemen dat hij 1 jaar later zijn WK wilde verzekeren in de eerste bocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

Vuvuzela

My spire is forming

JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:29:
Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn om punten in mindering te brengen. Je trekt echt een beerput open en als ze op die manier het WK gaan beslissen krijgen we 3 maanden lang protest. Zou ook wel gek zijn om nu voor vergrijpen waar normaliter gridstraffen op staan ineens punten af te trekken. Ga dan met tijdstraffen werken.
Dat het hier op tweakers 3 maanden (ik gok langer) zuur is boeit ze niet. Maar je wilt gewoon bij de finishvlag meteen een winnaar en niet nog 3 uur billenknijpen en dan terwijl je ergens in je motorhome zit een berichtje krijgen dat je wdc bent geworden.. Kan je daarna nog naar een leeg podium voor een lege tribune, beetje met champagne spuiten. :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vuvuzela schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:33:
[...]

Dat het hier op tweakers 3 maanden (ik gok langer) zuur is boeit ze niet. Maar je wilt gewoon bij de finishvlag meteen een winnaar en niet nog 3 uur billenknijpen en dan terwijl je ergens in je motorhome zit een berichtje krijgen dat je wdc bent geworden.. Kan je daarna nog naar een leeg podium voor een lege tribune, beetje met champagne spuiten. :X
Ze moeten af van die knullige tijdstraffen, gewoon met drive-throughs en stop-and-go penaltys strooien als het nodig is, die vinden in elk geval ook tijdens de race plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:00
asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:25:
[...]

Artikel 12.4.5: “Voor alle FIA-kampioenschappen, cups, challenges, trofeeën of series kunnen de stewards ook besluiten om de volgende straffen op te leggen: Schorsing voor één of meerdere competities, intrekking van punten voor het kampioenschap, de cup, challenge, trofee of serie.”
Artikel 12.4.5.a: “Punten mogen niet afzonderlijk worden ingetrokken bij de rijders en deelnemers, behalve in uitzonderlijke omstandigheden.”

bron : motorsport.com

Er is 1 precedent, Schumacher. En die werd DSQ voor het hele seizoen.
Die werd wel DSQ, maar zijn punten, overwinningen e.d. mocht hij houden, en het team ook. Hij werd 'alleen' niet opgenomen in de eind uitslag bij de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:17:
[...]

Ze komen overal mee weg. De reden is dat je niet tegen sommige straffen in beroep kan gaan en beroep tegen andere straffen eindigt bijna altijd met een sisser.

Garry Comelly is overigens wederom 1 van de Stewards.
Lees dit nog eens:

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 14:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:43:
Modbreak:Laat ik het dan maar even heel bot stellen.
Als het hier de komende dagen alleen nog maar gaat over eruit crashen, stewards die partijdig zijn en gezeur, dan gaat dit topic nog voor de race dicht en ook niet meer open. En de individuen die hiermee door willen gaan, mogen dan in ieder geval de race uitzitten zonder toegang tot Tweakers.net...

Dus klaar nu. Er valt genoeg te bespreken dat niet neerkomt op dit eindeloze gezeur. Tevens gaat de quick reply nu ook voor het weekend uit.
Modbreak:En strike 1 mensen.
Het gezeur mag nu echt ophouden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

Vuvuzela

My spire is forming

Hoelaat verwachten jullie de persconferenties op F1tv?

[ Voor 90% gewijzigd door Vuvuzela op 09-12-2021 14:44 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
StealthyPeanut schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:17:
Zou mij ook niks verbazen trouwens, als MAX met een WK in z'n pocket direct stopt met de F1 en andere, minder politieke autosporten gaat doen.
Heb je hier ooit iets over gehoord? Ben benieuwd of Max na F1 andere ambities heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:42:
[...]

[modbreak] En strike 1 mensen.
Het gezeur mag nu echt ophouden...[/]
What happens in Jeddah stays in Jeddah _/-\o_

Op naar een hopelijk fantastische apotheose op het circuit van Abu Dhabi !

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:44:
[...]

Heb je hier ooit iets over gehoord? Ben benieuwd of Max na F1 andere ambities heeft.
Hij harkt nu 40 mln plus binnen per jaar.... Denk niet dat hij gaat stoppen na dit seizoen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• nachtnet

Ik denk dat iedereen (media, fans etc.) gewoon eens een koude douche moeten nemen en gewoon gaan kijken hoe VER en HAM het zondag gaan uitracen (Uitvechten lijkt verkeerde woordkeuze.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:27
[...]

Max heel z'n leven heeft in het teken gestaan van autosport en met als einddoel het bereiken van de F1 waarschijnlijk. Hij is dat na de 1e titel of spuugzat :+ of hij wil de beste allertijden worden.

Gezien zijn drive en hoe ik hem hoor overkomen, lijkt het laatste me eerder het geval. Ook omdat hij zich kan afsluiten van F1 om andere dingen te doen. Voorlopig is Max de meest succesvolle NL'er in de F1 ooit, en dat zal hij waarschijnlijk ook nog wel even blijven.
worldfastest schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:46:
[...]

Hij harkt nu 40 mln plus binnen per jaar.... Denk niet dat hij gaat stoppen na dit seizoen.
Aan de andere kant, Rosberg is ook gestopt na z'n 1e titel. In een interview zei hij later dat het was, omdat hij het er niet meer voor over had. Andere situatie want heel zijn leven draaide op een gegeven moment juist alleen nog maar om de F1 en het verslaan van HAM, daarvoor moest hij op een gegeven moment ook dingen laten. Daar lag ook een contract van 100 miljoen klaar, dus geld lijkt toch niet direct de grootste motivator in de F1 :+

[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 09-12-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Max heeft de ambitie om 1x WK te worden. Dat is zijn doel. Niet om het record van Hamilton te verbreken.

Dus stel dat het zondag lukt, ben ik heel erg benieuwd :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
worldfastest schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:46:
[...]

Dan heeft hij ondertussen genoeg om te stoppen met werken en van andere dingen in het leven te genieten. :D

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-12-2021 14:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
waarschijnlijk straks op f1tv terug te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T9inTpTOr5Gp4Lf8HEO3TZh-BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exBoOdPXYl8vP0b8ze7Zec8x.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord