Gewoon geen enkele aanleiding willen geven voor een domme straf in een training die nergens om gaat.KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:45:
Ik vond ook wel dat Max na dat incident tussen Hamilton en Mazepin heel opzichtig uit de weg reed bij andere coureurs. Maximaal vertragen voor bepaalde bochtensecties, half naast de baan, om maar zo min mogelijk in de weg te rijden. Braafste jongetje van de klas spelen?
Verwacht geen aktie van de FIA, willen het kampioenschap/ Race niet beïnvloeden.Crashhill schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:44:
Gewoon een reprimande en dus een gridstraf. Hij rijd gewoon echt serieus gevaarlijk in de weg. FIA is nu aan zet.
We shall see
Als ze voor die gele vlag situatie van Ham niks doen, dan bij dit soort dingen al helemaal niet.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:47:
[...]
Verwacht geen aktie van de FIA, willen het kampioenschap/ Race niet beïnvloeden.
We shall see
Helemaal niet - ik denk dat velen hopen dat de FIA consistent is. Je kan niet nu anders beoordelen OMDAT het de laatste race is. De regels nu niet toepassen is onrechtvaardig als je ze in de voorgaande race wel toepast.FabianGTI schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:39:
[...]
Ik hoop dat het ook niet komt.
Ondanks dat ik zwaar in de minderheid ben, hoop ik eindelijk eens op een clean race zonder allemaal penaltys, gewoon racen.![]()
*knip*
En het is Hamilton die hier een fout lijkt te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2021 13:37 . Reden: Quote aangepast ]
Blijft echt belachelijk. Had Hamilton ergens anders een 10 plekken gridstraf gehad dan had je kans dat Verstappen met een p2 of p3 kampioen had geworden. Elke straf heeft invloed op het kampioenschap, ongeacht in welke race het is.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:47:
[...]
Verwacht geen aktie van de FIA, willen het kampioenschap/ Race niet beïnvloeden.
We shall see
En daarmee beïnvloeden ze de race en het kampioenschap.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:47:
[...]
We shall see
Dan weer een tik op de vingers en een boete van 25.000 dollar?Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:49:
[...]
Helemaal niet - ik denk dat velen hopen dat de FIA consistent is. Je kan niet nu anders beoordelen OMDAT het de laatste race is. De regels nu niet toepassen is onrechtvaardig als je ze in de voorgaande race wel toepast.
Het niet willen beïnvloeden van het kampioenschap is juist wel het beïnvloeden daarvan. Waarom de FIA hier de laatste paar races zo krampachtig om doet en dit blijft benadrukken vind ik nogal kortzichtig. De punten (en dus ook straffen) van de eerste race tellen net zo goed op tot de eindstand...Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:49:
[...]
Helemaal niet - ik denk dat velen hopen dat de FIA consistent is. Je kan niet nu anders beoordelen OMDAT het de laatste race is. De regels nu niet toepassen is onrechtvaardig als je ze in de voorgaande race wel toepast.
Die tik is zijn 3e, en resulteert dan in 10 place grid penalty.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:50:
[...]
Dan weer een tik op de vingers en een boete van 25.000 dollar?
Geen straf (indien dat wel gegrond is) is ook beïnvloeden. Stel dat Max nipt verliest, en wel had kunnen winnen als Lewis een gridstraf had gekregen, dan maakt dat nog veel meer los dan niets doen.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:47:
[...]
We shall see
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 11-12-2021 12:53 ]
Tik op de vingers (reprimande), zou 3e keer zijn, en dus 10 plekken straf.cme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:50:
[...]
Dan weer een tik op de vingers en een boete van 25.000 dollar?
Dit, en daarom was het ook zo dom van de FIA om de nadruk op de regels te leggen voorafgaand aan de race.marcelcee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:51:
[...]
Het niet willen beïnvloeden van het kampioenschap is juist wel het beïnvloeden daarvan. Waarom de FIA hier de laatste paar races zo krampachtig om doet en dit blijft benadrukken vind ik nogal kortzichtig. De punten (en dus ook straffen) van de eerste race tellen net zo goed op tot de eindstand...
Sprak er na Silverstone iemand van de FIA over puntentrek?
Vandaar ook mijn knipoog, verwacht dat de FIA helemaal niets doet om het kampioenschap niet te beïnvloeden... Althans niet voor Sir Hamilton. Maar waarschijnlijk is dat mijn oranjebril en zien de Hamilton fans het heel anders.TIGER1125 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:52:
[...]
Tik op de vingers, zou 3e keer zijn, en dus 10 plekken straf.
Niet uitdelen van straffen waar ze wel op zn plaats zijn IS het kampioenschap beïnvloedencme2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:47:
[...]
We shall see
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
YouTube: FP3 2021 Abu Dhabi Grand Prix | Lewis Hamilton On Nikita Mazepin's Way - dit?
Tja, zonder dat silverstone incident was VER al kampioen. Dat daar amper wat mee gedaan is blijft echt bizar._ferry_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:52:
[...]
Geen straf (indien dat wel gegrond is) is ook beïnvloeden. Stel dat Max nipt verliest, en wel had kunnen winnen als Lewis een gridstraf had gekregen, dan maakt dat nog veel meer los dan niets doen.
MERC heeft het echt smerig gespeeld dit seizoen. En dat maakt het slot zo zuur. Het was niet nodig geweest als de FIA consequent was geweest, want dat was VER al WDC geweest.
Ik denk dat je 3 stewards in een hokje moet stoppen die niet kunnen communiceren met de buitenwereld en beelden voorschotelt krijgt van de situatie waarin de auto's zijn gemaskeerd en dus niet weten om wie het gaat en alleen de situatie kunnen beoordelen.Biggg schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:54:
[...]
Niet uitdelen van straffen waar ze wel op zn plaats zijn IS het kampioenschap beïnvloeden
Misschien is dit technisch nog niet mogelijk.
Het is ook maar een gedachte spinsel
+/- Half uur naar P3 kwam de summon, dus ik verwacht dat als er iets volgt we dat voor de Quali horen.Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:57:
Weet iemand wanneer de FIA die vorige reprimande bekend heeft gemaakt? Was dat nog voor de qualy of veel later?
https://www.fia.com/sites...r%2044%20-%20Impeding.pdfLoekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:57:
Weet iemand wanneer de FIA die vorige reprimande bekend heeft gemaakt? Was dat nog voor de qualy of veel later?
20:02 lokale tijd dus erna pas.
[ Voor 3% gewijzigd door Skidmarks op 11-12-2021 12:59 ]
Veel vragen over mogelijk ophouden Mazepin door Hamilton, net als vorige week. Maar nee, er is geen sprake van een onderzoek. Red Bull heeft er natuurlijk ook naar gekeken, maar noemt het een marginaal vergrijp en gaat geen protest indienen. #F1
Sky sports meld het ook.
[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 11-12-2021 13:01 ]
6 MINUTEN GELEDENd-vine schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:59:
Veel vragen over mogelijk ophouden Mazepin door Hamilton, net als vorige week. Maar nee, er is geen sprake van een onderzoek. Red Bull heeft er natuurlijk ook naar gekeken, maar noemt het een marginaal vergrijp en gaat geen protest indienen. #F1
Sky sports meld het ook.
De Telegraaf: 'Geen onderzoek naar Hamilton'
Er komt geen onderzoek naar het incident met Lewis Hamiltos, zo meldt een verslaggever ter plaatse van De Telegraaf.
Volgens de krant heeft Red Bull het incident beoordeeld, maar vindt het "een marginaal vergrijp" en laat het verder rusten.
Bron: NOS
Had Max daar in Silverstone voorzichtiger geweest was ie nu ook praktisch al kampioen of hij nou 2e of 1e zou zijn.LZ86 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:56:
[...]
Tja, zonder dat silverstone incident was VER al kampioen. Dat daar amper wat mee gedaan is blijft echt bizar.
MERC heeft het echt smerig gespeeld dit seizoen. En dat maakt het slot zo zuur. Het was niet nodig geweest als de FIA consequent was geweest, want dat was VER al WDC geweest.
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:57:
Er is (nog?) geen document dat er een onderzoek gestart is. Ik verwacht ook niet dat die gaat komen overigens..
Ik denk niet dat je dat zo kunt zeggen.. What-if history is natuurlijk heel ingewikkeld. Maar je kunt wel zeggen dat Hamilton daar goed is weggekomen. Maar of het tot een kampioenschap had geleid is zeer de vraag. Je neemt dan ten onrechte aan dat in dat geval de uitkomst van alle daaropvolgende races hetzelfde waren geweest als nu het geval is, maar er zijn (natuurlijk) allerlei scenario's en redenen te bedenken waarom die races anders hadden kunnen verlopen indien Silverstone anders was gelopen. De geschiedenis is meer een kettingreactie dan een simpele optelsom van gebeurtenissen, denk ik..LZ86 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:56:
[...]
Tja, zonder dat silverstone incident was VER al kampioen. Dat daar amper wat mee gedaan is blijft echt bizar.
Zie hierboven, komt er ook niet.xPhantom schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
Er is (nog?) geen document dat er een onderzoek gestart is. Ik verwacht ook niet dat die gaat komen overigens..
M'n Telegraaf vermelding was eraf gevallenmarcelcee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
6 MINUTEN GELEDEN
Er komt geen onderzoek naar het incident met Lewis Hamiltos, zo meldt een verslaggever ter plaatse van De Telegraaf.
Volgens de krant heeft Red Bull het incident beoordeeld, maar vindt het "een marginaal vergrijp" en laat het verder rusten.
Aangepast nu
Lees dit nog eensd-vine schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:59:
Erik van Haren Telegraaf
Sky sports meld het ook.
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 13:04 ]
Dit is wat mij betreft het verschil tussen MER en RBR - Mercedes zou er alles aan doen om dit incident op de radar van de stewards te krijgen. Snap niet zo goed waarom je het niet zou doen…marcelcee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
6 MINUTEN GELEDEN
per aspera ad astra
Tja, HAM is daar 26 punten ingelopen. Dat had 7 punten grotere achterstand geworden als ie VER niet moedwillig van de baan had gedrukt.Loekoe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
Ik denk niet dat je dat zo kunt zeggen.. What-if history is natuurlijk heel ingewikkeld. Maar je kunt wel zeggen dat Hamilton daar goed is weggekomen. Maar of het tot een kampioenschap had geleid is zeer de vraag. Je neemt dan ten onrechte aan dat in dat geval de uitkomst van alle daaropvolgende races hetzelfde waren geweest als nu het geval is, maar er zijn (natuurlijk) allerlei scenario's en redenen te bedenken waarom die races anders hadden kunnen verlopen indien Silverstone anders was gelopen. De geschiedenis is meer een kettingreactie dan een simpele optelsom van gebeurtenissen, denk ik..
Nogal substantieel. Natuurlijk is er verder ook nog zat gebeurt en heeft MERC helaas iets gevonden de laatste races. Maar neemt niet weg dat HAM dan alsnog met een achterstand dit weekend in was gegaan en VER dan prima met een P2 of P3 ook kampioen was geworden.
Verspilde energie waarschijnlijk.LAD93 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:03:
[...]
Dit is wat mij betreft het verschil tussen MER en RBR - Mercedes zou er alles aan doen om dit incident op de radar van de stewards te krijgen. Snap niet zo goed waarom je het niet zou doen…
Ik snap het wel eerlijk gezegd, de marketing en communicatie afdeling van Mercedes is zo groot als het gehele Honda/ Red Bull team (van horen zeggen)LAD93 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:03:
[...]
Dit is wat mij betreft het verschil tussen MER en RBR - Mercedes zou er alles aan doen om dit incident op de radar van de stewards te krijgen. Snap niet zo goed waarom je het niet zou doen…
Inderdaad, herhaaldelijk dezelfde fout zou reden genoeg zijn om het opnieuw aan te kaarten.LAD93 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:03:
[...]
Hier moet je bovenop zitten, niks te verliezen toch?
Zojuist geld gezet op Lewis die de race en het WK wint.
:strip_exif()/f/image/mMP9X0Z8Afy8RgRPYbrL4wQo.jpg?f=fotoalbum_large)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maar met een gunfactor win je geen WDC of WCC… ik snap het oprecht niet. Tuurlijk heeft Mercedes meer budget en mensen, maar als je echt met het mes tussen je tanden wilt winnen, moet je ook hier iets mee doen.jbdeiman schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:05:
[...]
Ik snap het wel eerlijk gezegd, de marketing en communicatie afdeling van Mercedes is zo groot als het gehele Honda/ Red Bull team (van horen zeggen)dat als zij hier zout op leggen, dat bij iedere minimale afwijking van Max wat wellicht niet 100% zuiver is Mercedes aan de bel trekt. Ze hopen waarschijnlijk op een gunfactor in de gehele opinie, omdat dat Nog sterker is dan marketing.
per aspera ad astra
Maar het onderzoek zou toch sowieso niet alleen moeten komen als een ander team protesteert? Er doet zich een gevaarlijke situatie voor, dus moeten de stewards dit sowieso onderzoeken en een beslissing nemen.marcelcee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
6 MINUTEN GELEDEN
Prima dat RBR hier het braafste jongetje van de klas speelt en Mercedes geen oor wil aannaaien, maar dat neemt niet weg dat een onderzoek hier volgens mij wel op zijn plaats is. Laat Haas anders maar naar de stewards stappen. Zij werden immers benadeeld.
De wedstrijdleiding ziet dit toch ook, waarom zou er eerst dan een klacht moeten binnenkomen van bijv redbull, voordat de wedstrijdleiding er wat mee gaat doen?marcelcee schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
6 MINUTEN GELEDEN
Ik hoop dat Max wint, leuk voor hem, leuk voor Redbull, leuk voor Nederland. Maar o wat is de F1 een shit show zeg. Ik vraag me serieus elke keer weer af waarom ik die shitshow zit te bekijken.
Inderdaad, niet meer te volgen.Dacuuu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:09:
[...]
De wedstrijdleiding ziet dit toch ook, waarom zou er eerst dan een klacht moeten binnenkomen van bijv redbull, voordat de wedstrijdleiding er wat mee gaat doen?
Ik hoop dat Max wint, leuk voor hem, leuk voor Redbull, leuk voor Nederland. Maar o wat is de F1 een shit show zeg. Ik vraag me serieus elke keer weer af waarom ik die shitshow zit te bekijken.
Overweeg serieus om maar eens een jaar niet te meer te kijken, scheelt een hoop frustratie.
Al is het maar om meer duidelijkheid te scheppen voor een volgende keer. En ook de FIA een kans geven consistentie op te bouwen in hun beslissingen en die toe te lichten. Want eigenlijk blijkt voor mij uit zo'n situatie dat de stewards enkel bereid zijn een reprimande op te leggen zolang het geen gevolgen heeft. Maar als dan puntje bij paaltje komt en de 3e reprimande gegeven moet worden, dan rechtvaardigen de feiten een zware straf opeens niet meer. Het idee van die reprimande lijkt mij dat teams/coureurs er iets van merken en gedragsaanpassingen maken bij herhaaldelijke (gevaarlijke) gedragingen. Dus de straf is niet alleen voor het derde (lichte) vergrijp.dutchgio schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:06:
[...]
Inderdaad, herhaaldelijk dezelfde fout zou reden genoeg zijn om het opnieuw aan te kaarten.
Hier moet je bovenop zitten, niks te verliezen toch?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Laat wel zijn dat dit erg jammer is van de FIA in de zin van consistency.
Garry says no.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:22:
Ik snap niet dat de stewards dit geval niet oppakken. Het zou zo'n goede kans zijn om uit te leggen waarom dit geval anders is dan vorige week (we hebben het gezien, maar...), of een straf uit te delen. Beide geeft duidelijkheid.
Ik vind dat prima uitkomst, maar door het voorval te negeren mis je de kans om met leiderschap zaken te verduidelijken.
Als dit Ham en Max waren geweest? In Q1?
Wat dan?
Mooi, want aangezien jij altijd pech hebt, gaat Max nu winnenPhusebox schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:07:
Jullie kennen mij, ik heb altijd pech met alles... Dus waarom dat niet eens ten goede gebruiken?
Zojuist geld gezet op Lewis die de race en het WK wint.
[Afbeelding]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dit is ook het grootste gebrek denk ik, niet de vermeende inconsistentie, want ik geloof ergens best dat verschillende situaties die op elkaar lijken toch ergens wat anders zijn in details.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:22:
Ik snap niet dat de stewards dit geval niet oppakken. Het zou zo'n goede kans zijn om uit te leggen waarom dit geval anders is dan vorige week (we hebben het gezien, maar...), of een straf uit te delen. Beide geeft duidelijkheid.
Maar dan moeten ze dit toelichten en open kaart spelen, juist dat ze bij alleen wel straffen duidelijk maken waarom dit wel een straf was en bij het niet straffen niet lijkt het erop dat degene die wel regelmatig wordt onderzocht maar geen straf krijgt bevoordeeld wordt, terwijl dat misschien helemaal niet zo is.
Tegelijkertijd wordt dan ook duidelijker wanneer er echt me twee maten wordt gemeten en zal de sport daar alleen maar zuiverder en eerlijker van worden.
Dan zou het ook een straf moeten zijn?Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:25:
[...]
Ik vind dat prima uitkomst, maar door het voorval te negeren mis je de kans om met leiderschap zaken te verduidelijken.
Wat dan?
Mijn punt is een beetje dat de FIA door dit te negeren zichzelf in de problemen brengt met andere, soortgelijke maar misschien net iets heftigere situaties.
Nog even los van het feit dat mazepin hem ook achterin had kunnen parkeren.. en straffen er meestal zijn voor de veiligheid.
[ Voor 16% gewijzigd door Dentist op 11-12-2021 13:29 ]
Dan had Max straf gekregen. Voor het te hard naderen van een langzame auto.Dentist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:25:
[...]
Wat dan?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als jij die derde reprimande net zo snel uitdeelt als de stewards, hoeven we ons nergens zorgen over te maken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:31:
[...]
[modbreak] En dit mag je rekenen als strike twee. Ik blijf het niet vragen met het eindeloze gezeur over de stewards...[/]
Sorry, deze was te makkelijk...

Ik verwacht dat Mercedes dat toch wel zou doen. In die fase zitten zij al lang. Red Bull hoort er ook niet naar te hoeven vragen. Net zoals mercedes trouwens. De FIA behoort straffen uit te delen als dit nodig is.jbdeiman schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:05:
[...]
Ik snap het wel eerlijk gezegd, de marketing en communicatie afdeling van Mercedes is zo groot als het gehele Honda/ Red Bull team (van horen zeggen)dat als zij hier zout op leggen, dat bij iedere minimale afwijking van Max wat wellicht niet 100% zuiver is Mercedes aan de bel trekt. Ze hopen waarschijnlijk op een gunfactor in de gehele opinie, omdat dat Nog sterker is dan marketing.
Ik ben voor event notes voor elk raceweekendDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:31:
[...]
[modbreak] En dit mag je rekenen als strike twee. Ik blijf het niet vragen met het eindeloze gezeur over de stewards...[/]
**Wegduikt in een zee van smileys**
Vorige week waren er allemaal mogelijke scenario's maar ik kan het overzicht voor deze week niet vinden
Ik ben benieuwd met de quali.
Zal denk ik wel een close call gaan worden.
PSN: McMillan0984
Ze staan gelijk aan punten. Max heeft 1 win meer. Max moet sws van lewis winnen. Als ze beide puntloos worden dan heeft Max het WDC.Clavat schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:40:
Heeft er iemand het overzicht voor wat Max moet worden en Hamilton dat Max kampioen kan worden?
Vorige week waren er allemaal mogelijke scenario's maar ik kan het overzicht voor deze week niet vinden![]()
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Waarom? Je directe concurrent mist (expres?) de apex en tikt je eraf. Wat had Max dan anders moeten doen? Nog verder naar buiten gaan?Viswinkel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]
Had Max daar in Silverstone voorzichtiger geweest was ie nu ook praktisch al kampioen of hij nou 2e of 1e zou zijn.
"When you grow up your heart dies"
Wie er als eerste over de finish komt van die twee wint, tenzij Ham 9e word en Max 10e met de snelste ronde want dan word Max kampioenClavat schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:40:
Heeft er iemand het overzicht voor wat Max moet worden en Hamilton dat Max kampioen kan worden?
Vorige week waren er allemaal mogelijke scenario's maar ik kan het overzicht voor deze week niet vinden![]()
Snel de app aanslingeren? Hier doet hij het gewoon wel op de zender.computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:42:
Nou vooralsnog kan er niet gekeken worden. Error 2031 bij ziggo...
Ja hoor,Clavat schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:40:
Max | Lewis |
1 | 2 |
2 | 3 |
3 | 4 |
4 | 5 |
5 | 6 |
6 | 7 |
7 | 8 |
8 | 9 |
9 | 10 |
9 | 10 + FL |
10 | 11 |
10 + FL | 9 |
[ Voor 3% gewijzigd door xPhantom op 11-12-2021 19:47 ]
computerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:42:
:strip_exif()/f/image/3mSiP2efKXQkrTAiuzlZEBLM.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon goed beeld hier
De nieuwe wagen en banden zijn voor mij een reden om toch maar te blijven kijken. Eens zien of het veld een beetje opgeschud gaat worden en of Mercedes nog zo oppermachtig is of niet...Exocet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:12:
[...]
Inderdaad, niet meer te volgen.
Overweeg serieus om maar eens een jaar niet te meer te kijken, scheelt een hoop frustratie.
Misschien lukt het ze niet de reclame met kerstgroet goed op beeld te krijgencomputerjunky schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:42:

Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vice versa? De TV's gooien hun AB door de Ham fans?Kalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:47:
Vraag me af hoeveel TV's er morgen sneuvelen, Ham fans gooien hun AB door de TV als Max wint en vice versa...
Want er is morgen maar één uitkomst immers
Met ijs en een paar biertjes erin?AtlAntA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:45:
Ik heb gewoon pre-race buikpijn voor een kwalificatie. Mag morgen wel een emmer klaarzetten voor de race..
Mijn vrouw was preventief en heeft mij voor morgen het huis uitgestuurdKalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:47:
Vraag me af hoeveel TV's er morgen sneuvelen, Ham fans gooien hun AB door de TV als Max wint en vice versa...
Oei, en wat als Max 6de wordt?xPhantom schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:44:
[...]
Ja hoor,
Max Lewis 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 7 8 8 9 9 10 10 11 10 + FL 9
No keyboard detected. Press F1 to continue.
En Max 9, Lewis 10 + FL?xPhantom schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:44:
[...]
Ja hoor,
Max Lewis 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 7 8 8 9 9 10 10 11 10 + FL 9
Wat er ook gebeurt, hier sneuvelt niks. Hooguit grote blijdschap of diepe treurnis...Kalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:47:
Ik hoop gewoon op een mooie faire race en dat het echt om de 2 topcoureurs gaat en niet om de stewards.
Ik hoop dat Mercedes er ook zo in staat en niet teruggrijpt op strategie van verleden week die echt niet onder fair play vallen. Die prijs verdienen ze naar mijn mening niet.
Ben benieuwd of er nog gekkies zullen zijn die Mercedessen gaan slopen.sjaool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:52:
[...]
Wat er ook gebeurt, hier sneuvelt niks. Hooguit grote blijdschap of diepe treurnis...
Ik hoop gewoon op een mooie faire race en dat het echt om de 2 topcoureurs gaat en niet om de stewards.
Ik hoop dat Mercedes er ook zo in staat en niet teruggrijpt op strategie van verleden week die echt niet onder fair play vallen. Die prijs verdienen ze naar mijn mening niet.
Die blokken zijn toch verzegeld? Ze kunnen ze toch niet uit elkaar trekken om ff alle krukas en drijfstang lagers te vervangen? ff cilinders ophonen en een setje nieuwe zuigers, nieuwe zuigerveren en kleppen/klepseals erin.. Toch?Bron: https://www.gptoday.net/n...-honda-motor-in-abu-dhabi
Max Verstappen zal met een compleet nagekeken en sterker gemaakte motor rijden in Abu Dhabi, zo meldt een bron aan GPToday.net. Uit zijn poule had hij een gen 4 en gen 3 motor. Welke hij precies heeft laten renoveren is niet duidelijk, wel is duidelijk dat de motor dus in optimale staat is.
Verstappen vs Hamilton
Red Bull Racing zou de Honda-motor compleet hebben gerenoveerd in samenwerking met Red Bull Powertrains. Dit heeft het team gedaan om het maximale vermogen van de motor te kunnen vragen in de strijd om de wereldtitel. Voor Honda is het ook een belangrijke strijd, omdat de motorleverancier na lange tijd weer een wereldkampioenschap kan binnenslepen als leverancier. De Japanners hebben alles op alles gezet, om een motor neer te zetten van top kwaliteit.
Snap er nu geen jota meer van

Edit: broodje aap verhaal, duidelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2021 14:00 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verstappen, gelijk in punten maar meer race wins
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dezelfde site wist met zekerheid te zeggen dat Nyck de Vries in de F1 zou komen in 2022.Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:54:
Wait whuttt?
[...]
Die blokken zijn toch verzegeld? Ze kunnen ze toch niet uit elkaar trekken om ff alle krukas en drijfstang lagers te vervangen? ff setje nieuwe zuigers en kleppen erin.. Toch?
Snap er nu geen jota meer van
Pitbox is ook ‘in de f1’.NotSoSteady schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:55:
[...]
Dezelfde site wist met zekerheid te zeggen dat Nyck de Vries in de F1 zou komen in 2022.
Nee geen beste site…
ping 127.212.23.124
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
#F1: Verstappen had the "Bahrain" engine yesterday in his car. Way over the foreseen mileage. Honda engine very reliable this year. Today he has the freshest engine in his Red Bull. #AMuS, #AbuDhabiGP
— Andreas Haupt (@andihaupt1) 11 december 2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee de AB's gooien hun Hams door de TV....Playa del C. schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:49:
[...]
Vice versa? De TV's gooien hun AB door de Ham fans?
Want er is morgen maar één uitkomst immers
Dat betekend dat ik en mn tv en mijn telefoon kapot gooi. De kans dat dat gebeurd is kleiner dan dat Ocon pole paktKalder schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:47:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Op het circuit gelden andere regels.Dacuuu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:58:
Zie ik nou net een fan met een plastic glas bier in zijn handen?
Maar het kan ook 0,0% zijn natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 11-12-2021 13:59 ]
Vind ik ook!
Opdat de beste honda mogen winnen.
🤔Jasphur schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:58:
[...]
Dat betekend dat ik en mn tv en mijn telefoon kapot gooi. De kans dat dat gebeurd is kleiner dan dat Ocon pole pakt
Ik acht de kans ook klein maar toch bookmark dit bericht voor de zekerheid
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |