Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
TimmiT28 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:07:
[...]

In de eneco app was alles inclusief btw. App klopt daarom niet
En volgens mij ook incl energiebelasting en ODE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:38
Greenchoice wist mij als oud klant gisteren te bellen en een héél bijzonder, zéér tijdelijk persoonlijk aanbod te doen waarvoor ik écht gedurende het telefoongesprek op de knop "Ja, ik accepteer het aanbod" moest drukken.

Het was een VAST contract tot 1-1-23 met gegarandeerd VASTE tarieven tot 1-1-23. Op mijn vraag of dit niet gewoon een variabel contract was, want de variabele tarieven staan gewoon "vast" tot 1-1-23.... zei ze nadrukkelijk van niet, met enig gestotter.

Ik zou welgeteld €0,115 per teruggeleverd kWh krijgen. Echt véél. /sarcasme.

Opdat ik zei nergens op te gaan drukken, was ze erg sip en wilde me heel graag vrijdag nog eens bellen "mocht ik het vergeten zijn".

Haar aanbod was écht bijzonder en de tarieven zouden IEDER moment kunnen wijzigen, dus ik moest ECHT nu de knop indrukken. Erg onprettig en agressieve verkooptactieken houden ze erop na daar!

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:57
Gieliovd520 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:
Greenchoice wist mij als oud klant gisteren te bellen en een héél bijzonder, zéér tijdelijk persoonlijk aanbod te doen waarvoor ik écht gedurende het telefoongesprek op de knop "Ja, ik accepteer het aanbod" moest drukken.

Het was een VAST contract tot 1-1-23 met gegarandeerd VASTE tarieven tot 1-1-23. Op mijn vraag of dit niet gewoon een variabel contract was, want de variabele tarieven staan gewoon "vast" tot 1-1-23.... zei ze nadrukkelijk van niet, met enig gestotter.

Ik zou welgeteld €0,115 per teruggeleverd kWh krijgen. Echt véél. /sarcasme.

Opdat ik zei nergens op te gaan drukken, was ze erg sip en wilde me heel graag vrijdag nog eens bellen "mocht ik het vergeten zijn".

Haar aanbod was écht bijzonder en de tarieven zouden IEDER moment kunnen wijzigen, dus ik moest ECHT nu de knop indrukken. Erg onprettig en agressieve verkooptactieken houden ze erop na daar!
Ze willen natuurlijk erg graag was lokale goedkope stroomproducten hebben.
Bij het opzeggen van Greenchoice verklaarden ze mij ook voor gek dat ik zou overstappen. Eneco had dan wel 58 cent tlv maar volgens hem bleef daar ook maar 11 cent van over bij de afrekening. Verdere uitleg kon hij niet geven. Mijn eindnota van Eneco geeft toch iets anders aan :)

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 18:08
Enige wil absoluut geen spoedaanvraag doen Indien je al ergens anders een contract hebt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Bij Eneco kun je geen tussentijdse nota krijgen zolang je nog geen 80 dagen klant bent. [Edit] sorry, was al meermaals gemeld. Bijzonder, ik wil wel mijn meterstanden doorgeven en per 1 juli op een of andere manier afgerekend worden. Denk dat het sowieso wel een overstap wordt, ook al zouden ze mee gaan in mijn klacht.
Gieliovd520 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:

Hahaha, op zich wel vermakelijk, dat fanatisme zonder kennis van zaken.

[ Voor 45% gewijzigd door Tiffanylampje op 07-07-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 21:04
Ik zit momenteel in mijn bedenktijd voor Engie, maar heb dus lagere tarieven toegestuurd (in juni) gekregen dan er nu op de website staan. Iemand hier die met hetzelfde zit en weet wat de beste manier is om de nieuwe tarieven te krijgen? Op de website kom ik er momenteel niet door met mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Per 7 juli is de prijs van nieuwe modelcontracten bij Budget Energie flink omhoog gegaan. Zelfs met 50% TLV stijgt die van 18 naar 28 cent. Zie het duidelijke tarievenblad op https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
cj1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:33:
Per 7 juli is de prijs van nieuwe modelcontracten bij Budget Energie flink omhoog gegaan. Zelfs met 50% TLV stijgt die van 18 naar 28 cent. Zie het duidelijke tarievenblad op https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf
Slim die opmerking over de terugleververgoeding:
"*Als de hoeveelheid teruggeleverde elektriciteit in een tariefperiode die van de afgenomen elektriciteit overschrijdt, ontvangt u een vergoeding voor de teruggeleverde elektriciteit."

Als je dan regelmatig je tarieven veranderd dan heb je heel veel tariefperiodes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
Net voor de tweede keer gebeld met een andere medewerker van engie en een spoedoverstap is NIET mogelijk als je een variabel contract hebt. Wat er op de site staat houden ze zich nu niet meer aan.

De reden is dat de prijzen en TLV nu zo hoog zijn dat dat niet mogelijk is.

Wat een geweldig bedrijf is het om van de klantenservice te horen dat je je dom bent en beter moet lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Pejdref schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:29:
Ik zit momenteel in mijn bedenktijd voor Engie, maar heb dus lagere tarieven toegestuurd (in juni) gekregen dan er nu op de website staan. Iemand hier die met hetzelfde zit en weet wat de beste manier is om de nieuwe tarieven te krijgen? Op de website kom ik er momenteel niet door met mijn vragen.
Dan kun je je gewoon bedenken waarna je een nieuwe aanvraagt.
Ik ben net 2 dagen voorbij mijn bedenktijd en Engie wou me niet op een nieuw contract zetten / de nieuwe tarieven voor mij hanteren.
Aangezien Delta mij compleet andere tarieven aanbied als gepubliceerd op hun website / in de lijst ben ik maar overgestapt op UC. Normaal tarief was 57ct incl alles, dus de TLV moet ook wel goed zitten. Als ik de bevestiging krijg wat het precies wordt deel ik het even. Ik stap alleen even over op UC om daarna weer naar Engie te gaan natuurlijk, dus de exacte tarieven vond ik niet zo belangrijk

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Srednier schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Ik ben net 2 dagen voorbij mijn bedenktijd en Engie wou me niet op een nieuw contract zetten / de nieuwe tarieven voor mij hanteren.
Aangezien Delta mij compleet andere tarieven aanbied als gepubliceerd op hun website / in de lijst ben ik maar overgestapt op UC. Normaal tarief was 57ct incl alles, dus de TLV moet ook wel goed zitten. Als ik de bevestiging krijg wat het precies wordt deel ik het even. Ik stap alleen even over op UC om daarna weer naar Engie te gaan natuurlijk, dus de exacte tarieven vond ik niet zo belangrijk
Volgens mij is UC 49 om 37 ct per kWh (volgens hun rekenmodule).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is UC 49 om 37 ct per kWh (volgens hun rekenmodule).
Ik vind hun rekenmodule een beetje vreemd. Dit is idd het tarief wat de website aangeeft, maar dat strookt dan weer niet met die 57ct. Volgens mij loopt deze energie ook via Engie, het kan goed zijn dat ik in de bevestiging gewoon de nieuwe Engie tarieven krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Srednier schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Ik vind hun rekenmodule een beetje vreemd. Dit is idd het tarief wat de website aangeeft, maar dat strookt dan weer niet met die 57ct. Volgens mij loopt deze energie ook via Engie, het kan goed zijn dat ik in de bevestiging gewoon de nieuwe Engie tarieven krijg...
Mee eens, de rekenmodule is vreemd, maar als ze aangeven dat de terugleververgoeding 49 ct is (normaal) en 37 ct (dal) dan mag je daar gewoon op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Mee eens, de rekenmodule is vreemd, maar als ze aangeven dat de terugleververgoeding 49 ct is (normaal) en 37 ct (dal) dan mag je daar gewoon op rekenen.
alle e-boeren zitten momenteel te klooien met de tarieven. Delta nog het gekst, die melden mij per tel een tarief incl alles van ca 36ct terwijl er iets heel anders in hun tarievenblad staat. Eneco snapt niets van BTW. UC meldt over de telefoon weer een ander tarief als op de website.

En jij zegt dat ik ergens op mag rekenen wat ergens op een site staat of gemeld wordt per telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 21:33
Was benieuwd naar het verschil tussen Engie modelcontract en flexibel contract. Dat is er niet volgens de klantenservice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hGSaeZ25b0wqba85ihnwE2c9gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Rs7AaCzfqGS1KjnBxBIpWyx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Srednier schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:59:
[...]

alle e-boeren zitten momenteel te klooien met de tarieven. Delta nog het gekst, die melden mij per tel een tarief incl alles van ca 36ct terwijl er iets heel anders in hun tarievenblad staat. Eneco snapt niets van BTW. UC meldt over de telefoon weer een ander tarief als op de website.

En jij zegt dat ik ergens op mag rekenen wat ergens op een site staat of gemeld wordt per telefoon?
Als je een modelcontract afsluit heb je gewoon te maken met de voorwaarden daarvan:
https://www.unitedconsume...en-Modelcontract-V4.0.pdf
Daar staat:
"- De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op de website www.unitedconsumers.com onder het
kopje “modelcontract”."
De terugleververgoeding dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
Volkerk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:43:
Net voor de tweede keer gebeld met een andere medewerker van engie en een spoedoverstap is NIET mogelijk als je een variabel contract hebt. Wat er op de site staat houden ze zich nu niet meer aan.

De reden is dat de prijzen en TLV nu zo hoog zijn dat dat niet mogelijk is.

Wat een geweldig bedrijf is het om van de klantenservice te horen dat je je dom bent en beter moet lezen.
Ik wil evt als nieuwe klant in 4 of 5 dagen overstappen naar Engie. Volgens alle info op de site gaat dat ook niet, tenzij al klant geweest vroeger, of borg, of verhuizing etc.. Heel apart. 23 leveranciers waar het geen probleem is, maar Engie doet lastig.

Willen ze niet snel wat nieuwe klanten dan. Bizar

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 23-09 21:33
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Ik wil evt als nieuwe klant in 4 of 5 dagen overstappen naar Engie. Volgens alle info op de site gaat dat ook niet, tenzij al klant geweest vroeger, of borg, of verhuizing etc.. Heel apart. 23 leveranciers waar het geen probleem is, maar Engie doet lastig.

Ben 4 juli van Eneco overgestapt naar Delta. En ga nu van 6 augustus (+30 dagen van nu) naar Engie. Geen spoedaanvraag dus maar in de tussentijd dus de Delta tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Engie doet al tijden lastig. Jammer dan. Gewoon aftikken en als je vertrekt krijg je het weer terug, of niet overstappen naar Engie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkerk
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Engie doet al tijden lastig. Jammer dan. Gewoon aftikken en als je vertrekt krijg je het weer terug, of niet overstappen naar Engie.
Zelfs met borg willen ze je niet.. gewoon 30 dagen afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Volkerk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Zelfs met borg willen ze je niet.. gewoon 30 dagen afwachten
Gister was dat geen enkel probleem. Ik heb gister een contract afgesloten wat als het goed is vandaag in gaat/gegaan is. Ik heb vanmorgen de borg betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ok ff kijken wat ik doe dan. Rare praktijken dat Engie de enige is zo met aanmelden.

Toevallig belde Delta mij zojuist, erg netjes wel; zeer deskundige vrouw leek het; na herberekening kwamen ze uit op een negatief termijnbedrag. Of ik toch graag iets wilde betalen per maand, of dat het op 0 euro gezet moest worden.

Ik zeg zet maar op 0 euro :)

-> Over Engie, maakt het voor het contract nog iets uit of je op de site berekent met onder/overschot? (dus de verschillende tarieven)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 21:51

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ben gisteren bij Engie ook afgepoeierd met 30 dagen wachttijd. Er was geen andere optie. Morgen nog maar eens bellen 8)

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
xah5kiDe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:41:
Ben gisteren bij Engie ook afgepoeierd met 30 dagen wachttijd. Er was geen andere optie. Morgen nog maar eens bellen 8)
Edit: net Engie gebeld, idd maar voor de borg gegaan, was niks mogelijk. Maandag gaat Engie starten (heeft Delta even de tijd om het verdriet van de mooie 8 dagen te verwerken). Maandag schrijf ik weer al mijn meterstanden op om het na te rekenen. Link in de email met het Engie contract zou voor de iDeal borg betaling zijn.

Al met al ook weer geregeld. Waar gaan we in Augustus naartoe? :D

- email met oranje knop erin, die gaat naar een site met contract en hier moet je akkoord geven
- nog geen iDeal link gehad voor de borg...

[ Voor 10% gewijzigd door PCJR op 07-07-2022 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:41
Perzikvrucht schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Ben 4 juli van Eneco overgestapt naar Delta. En ga nu van 6 augustus (+30 dagen van nu) naar Engie. Geen spoedaanvraag dus maar in de tussentijd dus de Delta tarieven.
Strak plan. Net Delta gebeld en dit start morgen. Engie start dan over 30 dagen zonder borg (beetje uit principe wil ik dat niet).

Dat is dan toch weer een 200 euro extra winst voor Juli. :*)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Edit: net Engie gebeld, idd maar voor de borg gegaan, was niks mogelijk. Maandag gaat Engie starten (heeft Delta even de tijd om het verdriet van de mooie 8 dagen te verwerken). Maandag schrijf ik weer al mijn meterstanden op om het na te rekenen. Link in de email met het Engie contract zou voor de iDeal borg betaling zijn.

Al met al ook weer geregeld. Waar gaan we in Augustus naartoe? :D
Hoe heb je dit geregeld? Hier geen mogelijkheid binnen 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Volkerk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Hoe heb je dit geregeld? Hier geen mogelijkheid binnen 30 dagen.
" voor de borg gegaan" :>

Aanbod nummer: 2022070700024.
Engie heeft al 24 klanten erbij vandaag...

[ Voor 15% gewijzigd door PCJR op 07-07-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Ik kon het zelfs niet afsluiten met borg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Volkerk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Ik kon het zelfs niet afsluiten met borg..
Huh....dat heb ik nog niet gehoord :? Zeg maar aan de telefoon (optie 1 en dan optie 2, bandje duurt lang in t begin) dat je net iemand hebt gesproken die met borg gewoon morgen kan starten.

iDeal link voor borg komt " binnen enkele dagen" stond in de mail.

[ Voor 10% gewijzigd door PCJR op 07-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Srednier schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Bedankt. Heb zojuist gebeld en inderdaad; annuleren en opnieuw aanmelden was de enige optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:41:
Was benieuwd naar het verschil tussen Engie modelcontract en flexibel contract. Dat is er niet volgens de klantenservice.

[Afbeelding]
Dat is natuurlijk onzin.

Een modelcontract heeft bij alle energieleveranciers dezelfde voorwaarden muv de tarieven.

Het Engie Open contract (flexibel) heeft andere voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Aanbod nummer: 2022070700024.
Engie heeft al 24 klanten erbij vandaag...
Maak dat 32 :)

Hier ook met borg, geen probleem, die krijgen we halverwege de herfst wel weer terug als we goedkoop gaan inkopen...

[ Voor 20% gewijzigd door pirke op 07-07-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:29
pirke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Maak dat 32 :)

Hier ook met borg, geen probleem, die krijgen we halverwege de herfst wel weer terug als we goedkoop gaan inkopen...
Zou de voorwaarden van de borg toch maar goed lezen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Wolly schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Dat is natuurlijk onzin.

Een modelcontract heeft bij alle energieleveranciers dezelfde voorwaarden muv de tarieven.

Zie jij ergens ook de voorwaarden van Engie model dan? (om te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Zie jij ergens ook de voorwaarden van Engie model dan? (om te vergelijken)
Zal je even moeten zoeken op de site, maar uiteindelijk zijn het de voorwaarden zoals gepubliceerd in de Staatscourant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
reneeke1970 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Die borg wordt verrekend met de eindnota, die krijg je gewoon terug.

Ter verduidelijking: halverwege de herfst gaan we weer overstappen naar een goedkope aanbieder omdat we in de winter netto verbruiken. Als er dan een leverancier is die incl btw en heffingen goedkoper is dan de terugleververgoeding van 52 cent, dan betaal ik liever btw en heffingen en saldeer ik niks van wat ik in de zomer duur kan verkopen.

[ Voor 41% gewijzigd door pirke op 07-07-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Wolly schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Dat is natuurlijk onzin.

Bij modelcontract staat dit: https://www.engie.nl/-/me...den-ENGIE-Open-2021_7.pdf

Link doet het niet, maar dit is ook Engie OPEN... Volgens mij hebben ze niet veel anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

reiker

dan jij!

reneeke1970 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Wat meen jij te zien dan ? In de Algemene voorwaarden op https://www.engie.nl/-/me...en-2017-mei-2017-v2_1.pdf

staat in artikel 15 gewoon dat ze de borg terugbetalen als ze vinden dat het niet meer nodig is, of als de overeenkomst wordt beëindigd…

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Bij mogelcontract staat dit: https://www.engie.nl/-/me...den-ENGIE-Open-2021_7.pdf

Link doet het niet, maar dit is ook Engie OPEN... Volgens mij hebben ze niet veel anders?
Voorwaarden staan gewoon op https://www.engie.nl/voorwaarden

Zo ook de productvoorwaarden van het modelcontract, geen idee of ze nog meer documenten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHB5Y3hRZKzOQ6iszv8cIvB13Mg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TUkv9xukWHicIEhkVFP41GLs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
reiker schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Wat meen jij te zien dan ? In de Algemene voorwaarden op https://www.engie.nl/-/me...en-2017-mei-2017-v2_1.pdf

staat in artikel 15 gewoon dat ze de borg terugbetalen als ze vinden dat het niet meer nodig is, of als de overeenkomst wordt beëindigd…
Daarin staat zelfs dat ze de borg gemaximaliseerd is tot het bedrag wat jij in 6 maanden verwacht wordt te moeten betalen. Oftewel ik wil graag 1000 euro borg van ze krijgen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:13
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Huh....dat heb ik nog niet gehoord :? Zeg maar aan de telefoon (optie 1 en dan optie 2, bandje duurt lang in t begin) dat je net iemand hebt gesproken die met borg gewoon morgen kan starten.

iDeal link voor borg komt " binnen enkele dagen" stond in de mail.
Hier ook gebeld, met spoed aanvragen mag niet voor een overstap, ook na aangegeven te hebben akkoord te gaan met een borg/dat anderen wel met een borg overstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door roelvdm3 op 07-07-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:04
Haha dus nu wil Engie zelfs met borg geen klanten meer snel aannemen? Die zien de bui al weer hangen natuurlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
roelvdm3 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Hier ook gebeld, met spoed aanvragen mag niet voor een overstap, ook na aangegeven te hebben akkoord te gaan met een borg.
Oplossing: huidige contract opzeggen, daarna heb je geen leverancier meer op datum X, en vanaf die datum mag Engie een spoedaanvraag doen.

Ik heb Eneco opgezegd, en over 9 dagen gaat mijn Engie contract in.

"work the system"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Beetje onzinnig natuurlijk, want op hun website staat dat ze zelf het contract met je huidige leverancier op zeggen.. Gelul in de ruimte van de verschillende maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:28:
Beetje onzinnig natuurlijk, want op hun website staat dat ze zelf het contract met je huidige leverancier op zeggen.. Gelul in de ruimte van de verschillende maatschappijen.
Het grote verschil is dat ik nu zwart op wit heb dat ik me aan de 9 dagen opzegtermijn van Eneco heb gehouden, en dat geen enkele partij moeilijk kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Weet je, ergens vind ik die borg echt volstrekte onzin, maar goed hun tarieven zijn wel daadwerkelijk een stuk hoger op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
pirke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:22:
[...]

Oplossing: huidige contract opzeggen, daarna heb je geen leverancier meer op datum X, en vanaf die datum mag Engie een spoedaanvraag doen.

Ik heb Eneco opgezegd, en over 9 dagen gaat mijn Engie contract in.

"work the system"
Dat doet me denken aan het volgende, toen wij verhuisden waren we te laat met het regelen van een energieleverancier. Hierdoor hebben we ongeveer 3 weken geen leverancier gehad. Die 3 weken reken je vervolgens met terugwerkende kracht gewoon af bij je nieuwe leverancier. Ik vraag me alleen af of dat ook zo werkt als je netto teruglevert en de leverancier je dus moet gaan uitbetalen over die 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Pejdref schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Dat doet me denken aan het volgende, toen wij verhuisden waren we te laat met het regelen van een energieleverancier. Hierdoor hebben we ongeveer 3 weken geen leverancier gehad. Die 3 weken reken je vervolgens met terugwerkende kracht gewoon af bij je nieuwe leverancier. Ik vraag me alleen af of dat ook zo werkt als je netto teruglevert en de leverancier je dus moet gaan uitbetalen over die 3 weken.
Tja, gewoon voorkomen en dingen op tijd regelen is in dat geval altijd beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Engie wil echt dat je zonder leverancier zit voor een spoedaanvraag, want ander is het een overstap, en dat duurt 30 dagen. Ik zit nog in de bedenktijd bij Delta, dus kortgezegd is dat annuleren de kortste klap. Maar de wijze waarop Engie dit aanvliegt is op zn zachtst gezegd, irritant haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@NileZ_ Je kan ook zeggen dat je je contract al opgezegd hebt en dat je dus zonder aanbieder zit, en nadat je het Engie aanbod hebt geaccepteerd alsnog snel je contract opzeggen. Komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:47
net weer even een belletje naar ENGIE (afgelopen dinsdag ook)

ook déze mevrouw hield voet bij stuk dat het NIET mogelijk is direct over te stappen, OOK niet met een borg.

Ik zou dus moeten wachten tot 20 Juli (dan zijn de 30 dagen voorbij).

Ook nadat ik aangaf dat er vandaag al 30+ een SPOED aanvraag hebben gekregen, kwam ik niks verder.

"dan doen de andere mensen het FOUT.." :S het kán en mág NIET.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ja weet ik, maar ik bedoelde meer als extra info dat dat dus de werkwijze is van Engie omtrent de spoedaanvraag inclusief borg.
Maar je hebt inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
pirke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:51:
@NileZ_ Je kan ook zeggen dat je je contract al opgezegd hebt en dat je dus zonder aanbieder zit, en nadat je het Engie aanbod hebt geaccepteerd alsnog snel je contract opzeggen. Komt op hetzelfde neer.
Hanteren de meeste leveranciers geen standaard opzegtermijn van 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
roelvdm3 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Hier ook gebeld, met spoed aanvragen mag niet voor een overstap, ook na aangegeven te hebben akkoord te gaan met een borg/dat anderen wel met een borg overstappen.
Hier geen enkel probleem, kon zonder probleem gewoon een spoedaanvraag doen. Levering vanaf morgen. #35 voor vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Pejdref schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Hanteren de meeste leveranciers geen standaard opzegtermijn van 30 dagen?
Eneco 9 dagen. Ik zit echt nog in de 14 dagen bedenktijd. (Delta)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AquaPlanning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 12:18
Als ik iedereen met nuttige informatie in dit topic een appeltaart moet sturen dan staat mijn oven zo lang aan dat mijn overschot vanzelf omslaat in een tekort. In ieder geval dank voor alle info, heb meerdere ideeën gelezen die mijn brein anders nooit had verzonnen.

Is een secondair allocatiepunt altijd een bijzondere aansluiting?
Ik heb er stomtoevallig al één, mijn woonhuis was vroeger al gesplitst. Als ik mijn adres opzoek in het EAN codeboek: https://www.eancodeboek.nl/eancodeboek/control/index dan staat bij één van de codes: Bijzondere aansluiting: ja .

Google leerde mij dat dit betekend dat deze EAN niet meeloopt in de reguliere administratieve processen. Is dat standaard voor secondaire allocatiepunten?

2 x Panasonic warmtepomp 5kW, 800 liter boiler, 48 heatpipes, 18 kWp PV, Zero DSR, E-ProAce, bezig met 48V 45 kWh Victron 3 fase, VETUS E-line 22 kWh in 11m zeilboot.te weinig gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:27
Net met Spoed overgestapt naar Engie, wel met borg.... raar dat andere nu zelfs met borg niet een spoed aansluiting kunnen krijgen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Hansieo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:55:

ook déze mevrouw hield voet bij stuk dat het NIET mogelijk is direct over te stappen, OOK niet met een borg.

Ook nadat ik aangaf dat er vandaag al 30+ een SPOED aanvraag hebben gekregen, kwam ik niks verder.

Je moet zeggen dat je vanaf datum X geen leverancier meer hebt en dat je daarom wel een spoedaanvraag moet doen. En dan zelf zorgen dat je contract inderdaad per die datum is opgezegd.

Dan is het dus geen overstap situatie meer.

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 07-07-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratisgeld
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-06-2024
Ben net ook met spoed (per morgen) overgestapt naar Engie (zeer soepel, binnen 5 min. klaar). De borg van €200 krijg je terug na een jaar betalen. Het minimale termijnbedrag van €10 (i.p.v. €50 bij Eneco) is ook wel lekker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:42
Net gebeld met Engie. De aardige mevrouw die me te woord stond las overigens real time mee in dit topic (hallo mevrouw :) ) Engie wordt blijkbaar momenteel overstelpt met deze vraag.

De boodschap was dat ik sowieso niet met spoed kon overstappen, ook niet met een borg, maar dat het contract pas binnen 30 dagen kon ingaan. De spoedaanvraag geldt enkel voor mensen zonder contract of in het kader van een verhuizing.

Ik gaf aan dat ik momenteel bij Eneco een opzegtermijn heb van 9 dagen: als ik vandaag opzeg dan heb ik binnen 9 dagen geen contract meer, en zou ik aan die voorwaarde voldoen. Ze heeft dit even nagevraagd, en gaf aan dat Engie een bewijs gaat vragen dat er langere tijd (met name 1 maand) geen contract actief was op het adres.

Werk aan de winkel bij Engie om alle adviseurs op 1 lijn te krijgen dus zo te zien ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Hallo Engie mevrouw :)

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:13
Dus eigenlijk wil Engie ons niet hebben? Althans niet met spoed als ik het zo goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:27
marvel27 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:31:
Net gebeld met Engie. De aardige mevrouw die me te woord stond las overigens real time mee in dit topic (hallo mevrouw :) )
Heeft ze daar tijd voor tijdens alle aanvragen? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:29
roelvdm3 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:49:
Dus eigenlijk wil Engie ons niet hebben? Althans niet met spoed als ik het zo goed lees.
Vind je het gek, volgende week is Eneco of delta weer de hoogste en dan begint het weer opnieuw.
Energie prijzen gaan sky high momenteel dus zodra ze moeten inkopen is het bingo

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baseonth3road
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:12
reneeke1970 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Vind je het gek, volgende week is Eneco of delta weer de hoogste en dan begint het weer opnieuw.
Energie prijzen gaan sky high momenteel dus zodra ze moeten inkopen is het bingo
Ter duiding even een plaatje van de gasprijzen in MWh, voor prijzen per m3 delen door 100. Goed voor de teruglevertarieven maar de hele economie kraakt en piept terwijl het einde nog lang niet in zicht is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnaFpJqCHUbrUrXJH5vA83RWFKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6CfuOzvABigzdlymTPeDYDx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Hansieo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:55:

https://www.engie.nl/klan...ige-zaken/spoedaanmelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yT9rLc3wKPI7wcRBOKhBZlFXPjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vZDs3o1JuvC6fm4P6c316cfP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Engie wil een bevestiging van opzegging, was dit bij jou ook zo? Dus als bewijs dat je zonder contract zou zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
gratisgeld schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:21:
Ben net ook met spoed (per morgen) overgestapt naar Engie (zeer soepel, binnen 5 min. klaar). De borg van €200 krijg je terug na een jaar betalen. Het minimale termijnbedrag van €10 (i.p.v. €50 bij Eneco) is ook wel lekker.
Na een jaar, of in de herfst bijvoorbeeld als we allemaal weer weggaan bij Engie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratisgeld
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Na een jaar, of in de herfst bijvoorbeeld als we allemaal weer weggaan bij Engie :+
Haha precies ;) Vreemd dat anderen niet met spoed over kunnen stappen, was geen probleem bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:12:
Engie wil een bevestiging van opzegging, was dit bij jou ook zo? Dus als bewijs dat je zonder contract zou zitten..
Nee, ik zeg regelen jullie het met mijn Delta? Ja dat zeggen wij de dag ervoor op. Zondag. Prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
per wanneer stap jij over dan met spoed? Oh man, got to love 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:16:
per wanneer stap jij over dan met spoed? Oh man, got to love 2022
Ze zei, morgen starten? Ik zeg nee doe maar maandag. Anders is t ook zielig voor Delta :P
Contract ondertusse digitaal akkoord gegeven. Engie account gemaakt, portal website en app werkt al. Klantnummer had ik nog niet, maar ff via de chat opgevraagd...

Met borg 200 euro en dan in 3 dagen starten staat gewoon op hun website uitgelegd... stuur de helpdesk mevrouw maar naar haar eigen website...
Nogmaals: https://www.engie.nl/klan...ige-zaken/spoedaanmelding

[ Voor 43% gewijzigd door PCJR op 07-07-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Nogmaals gebeld met deze pagina onder de arm, andere mevrouw aan de lijn gekregen. Maar ook zij gaf aan dat het niet mogleijk is om met spoed over te stappen, tenzij bij een verhuizing. De tekst van de afbeelding zou volgens haar enkel in geval van een afsluiting.

Helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik had eerst een verhuizing gedaan en daarna gebeld dat het een vergissing was. Toen na wat aandringen kon ik wel via een borg overstappen per vandaag. Maar ik heb wel een aantal keer moeten zeggen dat een borg geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
Hoe gaat delta hier bij jullie mee om t.a.v. die 30 dagen opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TimmiT28 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:40:
Hoe gaat delta hier bij jullie mee om t.a.v. die 30 dagen opzegtermijn?
Eigenlijk stiekem: niks mee te maken. Modelcontract was per dag opzegbaar, had ik zo besproken met Delta toen ik daar 2 weken geleden ben begonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
wat. een. flauwekul. Er werd me net gewoon gemeldt dat omdat ik zonnepanelen heb, dit niet mag. Vandaag te horen gekregen.. Dus zodra je aangeeft dat je zonnepanelen hebt icm een spoedaanvraag is het einde oefening vanaf nu.

Volgens de medewerker kan je met de brief van de netbeheerder (dreiging tot afsluiting) wel een spoedaanvraag doen.

Edit: als ik nee had gezegd mbt het hebben van zonnepanelen, dan was het in gang gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door NileZ_ op 07-07-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZYJx1SU-ot14ESo3QV5boRDi78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsCk158dnyvayIq1dW9LqJoD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaat we meemaken. Ff bellen. Valt mn de klomp toch hoor. Ik heb datum 11-7 echt bevestigd in mijn contract email en de app.

[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 07-07-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
hahaha oh god

Edit: Ik wil gerust het hele gesprek met de medewerker hier samenvatten, leidinggevende werd nog gevraagd. Maar ik wil verder ook niet dat er iemand gezeik krijgt daar, zij kunnen er ook weinig aan doen dat dit van hogere hand wordt opgelegd.
Ik heb wel met ze te doen daar aan de telefoon.

Maar aan de deur geweigerd worden omdat je panelen hebt is toch ook wel een zorgelijke situatie.

[ Voor 93% gewijzigd door NileZ_ op 07-07-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 07:05
De Engie mevrouw heeft even snel geschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Wel weer bijzonder, het contract dat ik heb afgesloten heet blijkbaar: ENGIE Opgewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEf9OoWkIMk3y3qpPLUYQp4lDZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmrFyf6KX57g3qpHhRztJW3j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxaU_7TdginF2JBbjuGakbS7ap4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo5ONQbh8jZJe9Sutd87wz0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUuT6RmizQaEmR7MOAcYpTNQteU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9Dz0c5REuJEs4KwRJoBNcy2.jpg?f=fotoalbum_large

Tarieven kloppen nog niet zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Ik ben net overgestapt naar Engie, modelcontract gaat gewoon vanaf morgen in. Bij zowel Eneco als Engie geen probleem om onmiddellijk over te stappen: ik vraag mij af waarom Engie dan zo moeilijk doet, en aangeeft dat dit 'tegen de regels die de energieleveranciers met elkaar hebben afgesproken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Vanaf vandaag is het beleid veranderd, teveel overstappers vanwege de tarieven.
Lees: zodra ja ja zegt op de vraag of je panelen hebt wordt de spoedaanvraag geweigerd, tenzij je daadwerkelijk zonder contract zit, en een dreiging van afsluiting volgt.

Ben benieuwd of dit wel mag, gezien de tekst omtrent een spoedaanvraag daar totaal niks over zegt. Al met al, kan zo'n medewerker er ook niets aan doen dat het van hoger hand opgelegd wordt nu..
Maar een deurbeleid is dit natuurlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:02:
Wel weer bijzonder, het contract dat ik heb afgesloten heet blijkbaar: ENGIE Opgewekt
Dat is het vaste contract per looptijd. Wat staat in je app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:08:
Lees: zodra ja ja zegt op de vraag of je panelen hebt wordt de spoedaanvraag geweigerd, tenzij je daadwerkelijk zonder contract zit, en een dreiging van afsluiting volgt.

Ben benieuwd of dit wel mag, gezien de tekst omtrent een spoedaanvraag daar totaal niks over zegt. Al met al, kan zo'n medewerker er ook niets aan doen dat het van hoger hand opgelegd wordt nu..
Vanaf vandaag...NA 15h00 :>
Ik voel me gediscrimineerd, waar kan ik gaan huilen en een klacht indienen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Dat is het vaste contract per looptijd. Wat staat in je app?
Nog niets: Je hebt momenteel geen actieve contracten lopen bij ENGIE.

Wacht het morgen wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:31

uibeltje

Idiotheque

Ik heb ook maar aangemeld bij Engie. Aangezien ik nu nog met een contract tot december bij Delta zit ben ik toch gebonden aan de 30 dagen opzegtermijn daar. Dan maar 1 maandje iets minder pecunia binnenharken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Nog niets: Je hebt momenteel geen actieve contracten lopen bij ENGIE.

Wacht het morgen wel even af.
Niet de website, de app, bovenaan, zie mijn screenshot, staat ook paar keer de start datum genoemd als t goed is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Er werd zelfs gerept over solvabiliteit. Dus mevrouw van Engie... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:11:
[...]

Niet de website, de app, bovenaan, zie mijn screenshot, staat ook paar keer de start datum genoemd als t goed is :P
Volgens de App ben ik geen klant van Engie... Deze app is alleen geschikt voor klanten van ENGIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Volgens de App ben ik geen klant van Engie... Deze app is alleen geschikt voor klanten van ENGIE.
je kunt via de chat op de site ff je klantnummer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
Ik werd vandaag gebeld door Delta over m'n termijnbedrag (had gevraagd of ze die konden verlagen). En zowaar: ze zien dat ik eigenlijk een negatief bedrag zou moeten krijgen dus wordt het termijnbedrag €0.
Blij dat ik voor Delta gegaan ben tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratisgeld
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:54:
wat. een. flauwekul. Er werd me net gewoon gemeldt dat omdat ik zonnepanelen heb, dit niet mag. Vandaag te horen gekregen.. Dus zodra je aangeeft dat je zonnepanelen hebt icm een spoedaanvraag is het einde oefening vanaf nu.

Volgens de medewerker kan je met de brief van de netbeheerder (dreiging tot afsluiting) wel een spoedaanvraag doen.

Edit: als ik nee had gezegd mbt het hebben van zonnepanelen, dan was het in gang gezet.
Heb gewoon aangegeven dat ik X duizend kWh teruglever, was geen probleem 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Was vast niet na 15:00u dan haha,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
2pietjuh2 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:16:
Ik werd vandaag gebeld door Delta over m'n termijnbedrag (had gevraagd of ze die konden verlagen). En zowaar: ze zien dat ik eigenlijk een negatief bedrag zou moeten krijgen dus wordt het termijnbedrag €0.
Blij dat ik voor Delta gegaan ben tot nu toe.
Had ik ook, mevrouw van Delta belde me vanmorgen. Uurtje later naar Engie gegaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratisgeld
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:18:
Was vast niet na 15:00u dan haha,
Klopt, in de uren ervoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
NileZ_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:08:

Als je je huidige energiecontract al opgezegd hebt, dan zit je letterlijk zonder leverancier. Als ze daarvan bewijs willen dan kan ik dat prima aanleveren, geen probleem, maar het feit dat ik dat aan de telefoon bevestigde was al genoeg.

In het geaccepteerde aanbod staat bij mij een startdatum, daar kunnen ze niet meer onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Klopt..dat bewijs willen ze ook. Aan de hand van een brief van de netbeheerder dat je zonder leverancier zit. Koekoek.
Mogen ze de tekst op hun eigen site rondom de spoedaanvraag ook wel even aanpassen.
Pagina: 1 ... 62 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2