Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
JoKo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Ik zou nog even wachten. In de maand juni worden de nieuwe tlv prijzen bekendgemaakt die vanaf 1 juli gelden.
Dit ga ik ook doen. Mijn contract loopt tot eind augustus, maar wil mn welkomsbonus a 250 + boete a 50 niet zomaar vergooien door een net iets te vroege overstap :9

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:16
cville schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Dit was bij mijn 5-jaars contract - tot juni 2025 geen enkel probleem. Wel duidelijk communiceren bij de aanvraag (telefonisch). Contract bij Eneco kan per vandaag ingaan en je hoeft bij Greenchoice niets op te zeggen.
@cville dank voor je reactie, wat bedoel je met duidelijk communiceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 11:35
badjakker schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:36:
[...]

@cville dank voor je reactie, wat bedoel je met duidelijk communiceren?
Het niveau van de klantenservice medewerkers varieert nogal en niet iedereen is op de hoogte van alle ins en outs, b.v. de mogelijkheid om een contract per direct in te laten gaan. Soms worden zaken die gewoon kunnen, glashard ontkent - b.v. de mogelijkheid om een maandelijks voorschot van EUR 0 te hebben.

Dus duidelijk zijn en eventueel opnieuw bellen in de hoop dat je een wat beter onderlegde medewerker aan de lijn krijgt of eventueel vragen naar 2e lijns support.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Niwla

dat dus....

Eind deze maand loopt mijn contract voor stroom en gas af bij Vattenfall, september wordt mijn nieuwe (gasloze) woning opgeleverd voorzien van 25 panelen. Op dit moment heb ik er 13.

Gevoelsmatig wil ik het contract gewoon af laten lopen en variabel overbruggen en voor de nieuwe woning dan kijken naar een nieuw contract. Is dat slim?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-09 07:46
Ik lever ongeveer 3 tot 5 mWh per jaar terug (64 panelen, geen gas), en nu zag ik dat mijn leverancier Greenchoice slechts 8 cent betaalt per kWh.

Ik heb dit topic voor zover mogelijk doorgelezen maar als ik het goed begrijp ben ik dus dom bezig en kan ik beter meteen Eneco bellen om een nieuw contract af te sluiten? Mijn variabele contract met Greenchoice loopt 1 juli af.

Is er een specifiek contract waar ik naar moet vragen of is dat gewoon 'het' stroomcontract bij Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels11
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:22
Je kan vragen naar het modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Laatst online: 12:43
Als je het topic goed door hebt gelezen, dan weet je dat het in dit geval om het modelcontract gaat.

Dit tarief staat nog 'vast' tot 1 juli. Wat het tarief daarna gaat doen weet nog niemand in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Dusky5 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:05:
Ik lever ongeveer 3 tot 5 mWh per jaar terug (64 panelen, geen gas), en nu zag ik dat mijn leverancier Greenchoice slechts 8 cent betaalt per kWh.

Ik heb dit topic voor zover mogelijk doorgelezen maar als ik het goed begrijp ben ik dus dom bezig en kan ik beter meteen Eneco bellen om een nieuw contract af te sluiten? Mijn variabele contract met Greenchoice loopt 1 juli af.

Is er een specifiek contract waar ik naar moet vragen of is dat gewoon 'het' stroomcontract bij Eneco?
Yep, meteen bellen, kun je nog tussen de 600 en 1.000 kWh terugleveren voor 58 cent….ka-ching :+

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:07
Dusky5 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:05:

Jep, ASAP bellen en vandaag laten overzetten naar modelcontract en daarna mij een appeltaart sturen. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

mathijshooi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Jep, ASAP bellen en vandaag laten overzetten naar modelcontract en daarna mij een appeltaart sturen. That's it.
Moeten we ondertussen ook een onbeperkt sportschoolabbo daarbij doen? ;)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
Inmiddels gebeld, contract gaat over 6 dagen in. Volgens de telefoniste blijft de terugleververgoeding uit dit contract 1 jaar geldig en wordt het niet gewijzigd op 1 juli, maar ik vertrouw erop dat jullie hier meer weten dan zij dus we zullen wel zien. In ieder geval komende maand een mooie bonus dan :-)

Ben wel benieuwd hoe dit periodiek afgelezen gaat worden omdat ik nog een oude Ferraris meter heb.

Bedankt voor de tips! Stom dat ik niet eerder actie heb ondernomen, maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Dusky5 op 24-05-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
leejoow schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Moeten we ondertussen ook een onbeperkt sportschoolabbo daarbij doen? ;)
Misschien na 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Dusky5 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:46:
Inmiddels gebeld, contract gaat over 6 dagen in. Volgens de telefoniste blijft de terugleververgoeding uit dit contract 1 jaar geldig en wordt het niet gewijzigd op 1 juli, maar ik vertrouw erop dat jullie hier meer weten dan zij dus we zullen wel zien. In ieder geval komende maand een mooie bonus dan :-)

Ben wel benieuwd hoe dit periodiek afgelezen gaat worden omdat ik nog een oude Ferraris meter heb.

Bedankt voor de tips! Stom dat ik niet eerder actie heb ondernomen, maar goed.
Achja, kost je maar 2500 euro op jaarbasis 8)7

Wat bij veel mensen het idee is, is om op 31 juni weer over te stappen mochten de tarieven veranderen. Dit om potentieel gezeik qua afrekenen met verschillende tariefgroepen te voorkomen en om alvast wat te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
mathijshooi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Achja, kost je maar 2500 euro op jaarbasis 8)7

Wat bij veel mensen het idee is, is om op 31 juni weer over te stappen mochten de tarieven veranderen. Dit om potentieel gezeik qua afrekenen met verschillende tariefgroepen te voorkomen en om alvast wat te cashen.
Ja wrijf het er lekker in! haha

Goede tip wel, zal het volgende maand nauwlettend in de gaten houden. Ik ben alleen bang dat ik nu nog veel zuiniger ga zijn met stroomverbruik terwijl ik er al zo veel op let. Wordt een koude winter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 21:51

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Noord27 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:18:
[...]

Resultaat van 2 weken. En zo gunstig liggen de paneeltjes hier niet.. ;)

[Afbeelding]
Ik ook maar eens kijken na een maandje. "U heeft meer gebruikt dan gebruikelijk". Blijkt dat ze op de Eneco klanten website alleen maar het verbruik rapporteren, niet de teruggeleverde energie. Ik heb de meterstanden opgevraagd en bekeken en zie dat alle vier meters prima zijn uitgelezen. Zoals verwacht een paar honderd kWh meer teruggeleverd dan zelf verbruikt. Hoe moeilijk kan het zijn om dat ook naar de klant te rapporteren 8)7?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:59

de Peer

under peer review

xah5kiDe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Ik ook maar eens kijken na een maandje. "U heeft meer gebruikt dan gebruikelijk". Blijkt dat ze op de Eneco klanten website alleen maar het verbruik rapporteren, niet de teruggeleverde energie. Ik heb de meterstanden opgevraagd en bekeken en zie dat alle vier meters prima zijn uitgelezen. Zoals verwacht een paar honderd kWh meer teruggeleverd dan zelf verbruikt. Hoe moeilijk kan het zijn om dat ook naar de klant te rapporteren 8)7?
Sterker nog, ze weten helemaal niets over je exacte stroomverbruik. Ze weten alleen hoeveel stroom je bij hen afneemt. Maar dat zijn 2 verschillende getallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Weet niet of ie gepost is, en het is inmiddels uiteraard al gedateerd (peildatum 19 april), maar toch: een overzicht van de Consumentenbond: https://cloudfront.consum...-onderzoek-2-mei-2022.pdf

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Essent en Vattenfall lachen zich toch rot, volgens mij hebben die best veel klanten die totaal geen besef van de tarieven hebben.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badjakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12-2024
Kreeg vorige week van Budget Energie onderstaande variabele tarieven binnen, geldend vanaf 25-05. Weet iemand wat het nieuwe TLV tarief dan wordt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqF5_Nxxz2tgyFAdXW67olIoCcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AQ0zoSs0DAxqMfTZdbnRmHyh.jpg?f=user_large

5200Wp(16x325)-SE4k || ZZW55 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 11:35
xah5kiDe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Dat is helemaal niet moeilijk maar zoals ik eerder schreef zal Eneco haar rapportage niet veranderen. Het is me een raadsel wat de gedachte hierachter is.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 09:45
In de Eneco app kan ik alles wel zien. 1 foutje hierin is dat de TLV incl. BTW wordt vermeld. Eigenlijk zou je in de totaal prijs mijn eigen verbruik moeten zien, vervolgens ook dezelfde hoeveelheid opgewekt incl. BTW en wat er overblijft aan teruggeleverd, exclusief BTW.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:53:
[...]
31 juni? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:35
cville schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:21:
[...]

Dat is helemaal niet moeilijk maar zoals ik eerder schreef zal Eneco haar rapportage niet veranderen. Het is me een raadsel wat de gedachte hierachter is.
De terug levering word volgens het normaal en dal tarief van afname verrekend, simpelweg omdat ze er vanuit gaan dat er gesaldeerd word.
De computer snapt het negatieve getal niet...

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
https://zoek.officielebek...t-2006-82-p28-SC74915.pdf

Nog iets leesvoer, hier word beschreven wat een redelijke TLV zou moeten zijn

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
Dus een redelijke vergoeding is minimaal 70% van het (kale) leveringstarief. Volgens mij voldoet Greenchoice daar niet aan met hun €0,08 per kWh. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
GioStyle schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:43:
Dus een redelijke vergoeding is minimaal 70% van het (kale) leveringstarief. Volgens mij voldoet Greenchoice daar niet aan met hun €0,08 per kWh. _O-
Hoewel ik het helemaal met je eens ben... die 8 cent is over de eerste 2000 kWh. Daarna is het wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mama
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-03 12:49
Weet iemand al iets over de teruglevertarieven van Greenchoice na 1.7.22?

Ik vind het zo raar dat Greenchoice tot 2000 kWh teruglevering 8 €ct betaalt en als je meer terug levert het kale leveringstarief en dat is volgens de tabel 39 €ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
mama schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:06:
Weet iemand al iets over de teruglevertarieven van Greenchoice na 1.7.22?

Ik vind het zo raar dat Greenchoice tot 2000 kWh teruglevering 8 €ct betaalt en als je meer terug levert het kale leveringstarief en dat is volgens de tabel 39 €ct
Niks raars aan, dat doen ze al zeker een jaartje of vier...
Daarvoor was alles 11 cent, toen waren ze koploper.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterhammer
  • Laatst online: 07-01 14:15
Beste Srednier, waarom rekende Eneco 50 euro opzegkosten? Was dit geen modelcontract?
mvg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
Schrikkelzomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Extra lange zomer. Extra euro's.. sounds good to me 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:32
Ik zit tot 03-06 bij Greenchoice en had zo nog gewacht met bellen om tariefwijzigingen af te wachten. Net gesproken met Eneco maar het blijkt dat ik 14 dagen bedenktijd heb + iets extra. Het gaat dan pas in per 16-06. Is dit normaal? Eigenlijk wil ik per 03-06 direct over naar Eneco en pak ik die 2 weken zon nog even mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Headshot_NL op 25-05-2022 11:49 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 08:22
Kan iemand mij nou vertellen hoe het zit met greenchoice en die 2000kwh? Want ik lever per jaar 4000kwh terug en verbruik iets van 3500kwh. Rekenen ze dan 2000-500? Of krijg ik over die 500 meteen het hogere tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Maartinho schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:01:
Kan iemand mij nou vertellen hoe het zit met greenchoice en die 2000kwh? Want ik lever per jaar 4000kwh terug en verbruik iets van 3500kwh. Rekenen ze dan 2000-500? Of krijg ik over die 500 meteen het hogere tarief?
Er wordt eerst gesaldeerd, dus lage tarief ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Headshot_NL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:48:
Ik zit tot 03-06 bij Greenchoice en had zo nog gewacht met bellen om tariefwijzigingen af te wachten. Net gesproken met Eneco maar het blijkt dat ik 14 dagen bedenktijd heb + iets extra. Het gaat dan pas in per 16-06. Is dit normaal? Eigenlijk wil ik per 03-06 direct over naar Eneco en pak ik die 2 weken zon nog even mee.
Dat is normaal. Je kan vragen aan Eneco of je je recht op bedenktijd kan opheffen. Dan zie je af van je bedenktijd en kunnen ze je eerder overzetten.

Dit is een wettelijke regeling, niet om je te pesten maar te beschermen. maar een maitlje/belletje kan je misschien verder helpen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 25-05-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Waah schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Dat is normaal. Je kan vragen aan Eneco of je je recht op bedenktijd kan opheffen. Dan zie je af van je bedenktijd en kunnen ze je eerder overzetten.

Dit is een wettelijke regeling, niet om je te pesten maar te beschermen. maar een maitlje/belletje kan je misschien verder helpen O-)
Ja uiteraard snap ik dat dit er is om je als consument te beschermen. Maar omdat mijn contract verloopt en ik mijn voorwerk al had gedaan heb ik gewacht met het belletje, achteraf niet zo slim.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Laatst online: 17-09 16:41
Headshot_NL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Ja uiteraard snap ik dat dit er is om je als consument te beschermen. Maar omdat mijn contract verloopt en ik mijn voorwerk al had gedaan heb ik gewacht met het belletje, achteraf niet zo slim.
volgens deze post
JoKo in "Het grote terugleververgoeding topic"
en de 2e post er na, zou het dus wel mogelijk zijn om op kortere termijn dan 14 dagen over te stappen; Bellen dus, en laat ons even weten!

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Naalroc schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:
[...]

volgens deze post
JoKo in "Het grote terugleververgoeding topic"
en de 2e post er na, zou het dus wel mogelijk zijn om op kortere termijn dan 14 dagen over te stappen; Bellen dus, en laat ons even weten!
Ik ben al bezig met de chat. Zal zo de uitkomst even in deze post plakken.

edit:

Ja gelukt. via de chat is dit niet mogelijk maar telefonisch hebben ze dit gelijk aangepast!
Vreemd, vanmorgen kon ik echt niet onder die bedenktijd uit. Maar waarschijnlijk is die bedenktijd er nu alsnog en kan je dus binnen 14 dagen opzeggen zonder reden.

[ Voor 23% gewijzigd door Headshot_NL op 25-05-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Inderdaad bellen, ik werd destijds doorverbonden met een andere collega (afdeling?) Omdat mevrouw 1 het niet direct kon laten ingaan en mevrouw 2 wel. Ik heb wel expliciet aangegeven dat ik het modelcontract per direct/vandaag wilde afsluiten. Als je bijvoorbeeld zegt 'ik wil bij jullie stroom afnemen' dan zullen ze hier waarschijnlijk anders op handelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badjakker
Gisteren gebeld en ook per direct overgestapt van Greenchoice naar Eneco. Zie dit vandaag ook al in “mijn Greenchoice” staan. Levering gestopt per 24 mei, het is dus ook zo uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Headshot_NL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Ik ben al bezig met de chat. Zal zo de uitkomst even in deze post plakken.

edit:

Ja gelukt. via de chat is dit niet mogelijk maar telefonisch hebben ze dit gelijk aangepast!
Vreemd, vanmorgen kon ik echt niet onder die bedenktijd uit. Maar waarschijnlijk is die bedenktijd er nu alsnog en kan je dus binnen 14 dagen opzeggen zonder reden.
Heb het net zelf gedaan, per telefoon, en werd praktisch gelijk doorverbonden met de juiste persoon, niks 'in de wacht" dus, ik wilde per 1 juni overgaan, en gaf aan geen bedenktijd te wensen, was prima geregeld voor mij. Contract gaat in per 1 juni.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Vreemd. Misschien toch afhankelijk van de medewerker die je spreekt. In het eerste gesprek direct aangegeven om vanaf de 3e over te willen. Dat was volgens hem geen optie. De 2e man die ik net sprak vroeg niet eens waarom. "Op welke datum wil je hem laten ingaan? Dan pas ik het direct aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
Ik heb ook gebeld zojuist en het is gelukt.
Levering begint vandaag ipv over 9 dagen. Ze zullen onderhand wel doorhebben waar het om gaat als iedereen dit nu aan het proberen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
En toen kelderde de tlv bij Eneco naar 3x niks 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Yurie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
En toen kelderde de tlv bij Eneco naar 3x niks 😄
Je mag aannemen dat ze nog steeds met winst deze stroom kunnen wegzetten, dus kan best zijn dat ze heel blij zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Dat komt goed uit dan, want met 1700 euro teruglevering in de afgelopen 4 weken ben ik ook heel blij met hun. >:) >:) >:)

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
Of het teruglevertarief zo blijft vroeg ik ook aan Eneco. Hij had het er over dat ze die gelijk zouden houden maar natuurlijk hebben ze dat niet zwart op wit gezet.
Zoals het nu lijkt switch ik ergens in september naar de (op dat moment) aantrekkelijkste qua normaal/dal tarief. Het is nog ver weg, prijzen zullen nog wel weer veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:09
Innova biedt nu ook een jaarcontract aan met €0,40 TLV. Stof tot nadenken.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:25
Linkje? Ik zie het niet op hun site.

[ Voor 67% gewijzigd door marvel27 op 25-05-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Gisteren is mijn jaarcontract bij BudgetEnergie voorbij. Per vandaag overgestapt naar Eneco. Ik kijk het tot 1 juli aan.
marvel27 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:42:
Linkje? Ik zie het niet op hun site.
https://www.innovaenergie...AbSVW_CE5O0xoCUeQQAvD_BwE

Ik kan hier gewoon gegevens invullen en daarna de 'Specificatie verwachte verbruikskosten per jaar 1 jaar vast' bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

GioStyle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:54:
Gisteren is mijn jaarcontract bij BudgetEnergie voorbij. Per vandaag overgestapt naar Eneco. Ik kijk het tot 1 juli aan.

[...]

https://www.innovaenergie...AbSVW_CE5O0xoCUeQQAvD_BwE

Ik kan hier gewoon gegevens invullen en daarna de 'Specificatie verwachte verbruikskosten per jaar 1 jaar vast' bekijken?
Dan krijg ik 36,757 eurocent. Verschilt dit per gebied?

Teruglevering resterende kWh -0,36757

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
@Oekol

Ik krijg hier te zien: Teruglevering resterende €0,34698 exclusief btw.

Ik zit in regio Utrecht.

[ Voor 13% gewijzigd door GioStyle op 25-05-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
GioStyle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:15:
@Oekol

Ik krijg hier te zien: Teruglevering resterende €0,34698 exclusief btw.

Ik zit in regio Utrecht.
Zelfde hier, Hilversum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

44,476 ct incl btw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yZTb7d1SrNxGKlhJ72eco_pTRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2L5t67baNdfunD7QyKboEK5N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Laatst online: 14-09 22:24
badjakker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:36:
Gisteren gebeld en ook per direct overgestapt van Greenchoice naar Eneco. Zie dit vandaag ook al in “mijn Greenchoice” staan. Levering gestopt per 24 mei, het is dus ook zo uitgevoerd.
Hoezo lukt dit bij jou (en ook anderen) per direct? Ik kreeg toch echt te horen dat ik een maand moest wachten ivm opzegtermijn.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Waterhammer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:38:
[...]

Beste Srednier, waarom rekende Eneco 50 euro opzegkosten? Was dit geen modelcontract?
mvg.
Dat was een jaarcontract, afgesloten in februari. De TLV daarvan was 46 cent, hier kun je nu dus iets meer voor krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
KoningPaulus schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Hoezo lukt dit bij jou (en ook anderen) per direct? Ik kreeg toch echt te horen dat ik een maand moest wachten ivm opzegtermijn.
Ik heb Eneco opgebeld en gezegd dat ik een modelcontract voor elektriciteit wil afsluiten. Vervolgens kreeg ik een ander telefoonnummer waar ik heen moest bellen en het werd direct geregeld. Er werd wel gevraagd in het eerste telefoongesprek waarom ik wilde overstappen. Gezegd dat mijn jaarcontract bij oude energieleverancier voorbij is en tijd is voor een andere.

[ Voor 16% gewijzigd door GioStyle op 25-05-2022 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itheo.tech
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 01:17
Als je met je nieuwe contract geheel variabel wil gaan (dus de inkoopprijs betalen) dan heb ik een telegrambot of twitter bot voor je.

Je moet dan wel een contract hebben bij bijvoorbeeld Frank Energie, ANWB of EnergyZero.

Voor telegram gebruikers : https://t.me/EnergiePrijzen_bot, hier kan je zelf je meldingen instellen.

Voor twitter gebruikers: https://twitter.com/EPrijzen ieder uur de prijs inzichtelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Zijn jullie nu bezig om voor elektriciteit een andere aanbieder te gebruiken en een gas only aanbieder?

Begrijp ik dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 18-09 21:21
Interessant topic. Wij hebben net zonnepanelen liggen (krappe week). Afrekening gehad tm 31/3/22 van Greenchoice met een variabel contract.
Hoe kan ik bepalen of het voordeliger is om over te stappen naar een duurdere leverancier maar met betere TLV?
We gebruiken nu ongeveer 3000kWh en hebben 9 panelen van 405Wp pal zuid schijn dak liggen. Na salderen zou dan ongeveer nog 500kWh terug geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badjakker
Lensent schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:05:
Zijn jullie nu bezig om voor elektriciteit een andere aanbieder te gebruiken en een gas only aanbieder?

Begrijp ik dit goed?
Ja, ik had één contract tot augustus 23 bij Greenchoice maar zoals @cville schreef mag je toch alleen voor stroom overstappen. Ik had voor de zekerheid ook nog klantenservice Greenchoice gebeld die bevestigde dat je mag splitsen. Vervolgens Eneco contract alleen voor stroom afgesloten en gascontract (€ 0,73 :) is gewoon blijven staan tot augustus 23 bij Greenchoice, stroom is gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

henkjobse schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:07:
Interessant topic. Wij hebben net zonnepanelen liggen (krappe week). Afrekening gehad tm 31/3/22 van Greenchoice met een variabel contract.
Hoe kan ik bepalen of het voordeliger is om over te stappen naar een duurdere leverancier maar met betere TLV?
We gebruiken nu ongeveer 3000kWh en hebben 9 panelen van 405Wp pal zuid schijn dak liggen. Na salderen zou dan ongeveer nog 500kWh terug geleverd worden.
Je kunt dan een berekening maken van je huidige tarieven plus tlv en nieuwe tarieven plus een onbekende factor voor in de winter.

Met zo weinig panelen cq teruglevering zal het waarschijnlijk niet interessant zijn voor je.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ben dan ook benieuwd waar je het beste gastarief krijgt eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:59

de Peer

under peer review

500 kWh is wel erg weinig. Stel je stroomverbruik valt iets hoger uit en je blijkt toch geen overschot te hebben. Ik zou niet te veel moeite doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 10:44
de Peer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:06:
[...]

500 kWh is wel erg weinig. Stel je stroomverbruik valt iets hoger uit en je blijkt toch geen overschot te hebben. Ik zou niet te veel moeite doen.
Deze zomer zal er wel flink overschot zijn, en met variabele contracten wordt er wel gesaldeerd per tariefsperiode dus kan je nu beter ergens zitten met hoge tlv en dan in oktober/november moven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Ff excelletje in elkaar geflanst zodat we een beetje kunnen bijhouden wat we gaan verdienen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDsvy3_DknLy2zD2lPCg4d8KksE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWbVfuWtDmRRf2NIZ5I0UPjz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Soortgelijke situatie qua overschot (maar veel meer in de zomer natuurlijk), ik krijg half juni zonnepanelen, 3 dagen nadat mijn contract afloopt bij Eneco. Dan ga ik om modelcontract vragen, en dan met gas overstappen naar een gasonly aanbieder. En dan in het najaar kijken welke aanbieder eventueel beiden goedkoop aan biedt.
Het is de vraag of je zin hebt om je er elke maand op in te lezen of dat je in één keer af wil sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
@JoKo Maak dan gelijk even een excelletje om te berekenen, wat energie je in de wintermaanden gaat KOSTEN, 6 maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Naalroc schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:57:
@JoKo Maak dan gelijk even een excelletje om te berekenen, wat energie je in de wintermaanden gaat KOSTEN, 6 maanden lang.
Das een lange winter....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Naalroc schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:57:
Niks, want ik hou 6 MW per jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Als je zoveel overhoud, stook je zeker nog op gas? Red ik niet met 13.630Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Niks, want ik hou 6 MW per jaar over.
Ik zie op dit moment al 3 aanbieders onder 45 cent, misschien loont het te switchen in winter.
Betalen 45 is beter dan salderen voor 60+

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:07
reneeke1970 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Ik zie op dit moment al 3 aanbieders onder 45 cent, misschien loont het te switchen in winter.
Maar niet als je saldeert toch?
Ik zit nu ook bij eneco met modelcontract. Hou 3k kWh over per jaar.

Maar als de prijzen vanaf 1 juli gelijk of hoger blijven bij eneco blijf ik daar. En over een jaar gezien saldeer je alles en wat je overhoudt krijg je toch gewoon die 58 cent tlv voor.

Of zie ik het verkeerd?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

reneeke1970 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Ik ga maandag Eneco bellen. (gokje op goeie prijs)
Heb dan bedenktijd en in die tijd zie ik nieuwe prijzen vanaf 1 juli van diverse “sponsors”.
Is Engie goed, dan cancel ik het contract, anders naar een ander.
Wil per 1 juli weg bij Engie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• reneeke1970
Qosmic schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Maar niet als je saldeert toch?
Ik zit nu ook bij eneco met modelcontract. Hou 3k kWh over per jaar.

Maar als de prijzen vanaf 1 juli gelijk of hoger blijven bij eneco blijf ik daar. En over een jaar gezien saldeer je alles en wat je overhoudt krijg je toch gewoon die 58 cent tlv voor.

Of zie ik het verkeerd?
Ja dat zie je verkeerd. Je piek van solar is in zomer, dus stel je verbruikt vanaf eind oktober meer dan je opwekt, dan kun je kiezen om uit te laten betalen voor 58 cent, en vervolgens ga je naar leverancier die maar 45 cent rekent voor afname, die betaal je met plezier tot begin maart, en dan ga je weer naar leverancier met hoge terug lever vergoeding.
Als jij in de winter blijft zitten dan ga je salderen tegen 58 cent. Wat dus duurder uitpakt voor je.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik ga maandag Eneco bellen. (gokje op goeie prijs)
Heb dan bedenktijd en in die tijd zie ik nieuwe prijzen vanaf 1 juli van diverse “sponsors”.
Is Engie goed, dan cancel ik het contract, anders naar een ander.
Wil per 1 juli weg bij Engie.
Pas eind juni weet Eneco zijn nieuwe prijs voor na 1 juli

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

reneeke1970 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Pas eind juni weet Eneco zijn nieuwe prijs voor na 1 juli
Da’s klut……zit met 30 dagen opzegtermijn bij Engie.
Ze hebben mij mondeling wel verzekerd dat er per “Periode” afgerekend wordt.
Teruggeleverd t/m 30 juni is voor de prijs die in je contract staat.
Daarna de nieuwe prijs tot een eventuele overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Da’s klut……zit met 30 dagen opzegtermijn bij Engie.
Ze hebben mij mondeling wel verzekerd dat er per “Periode” afgerekend wordt.
Teruggeleverd t/m 30 juni is voor de prijs die in je contract staat.
Daarna de nieuwe prijs tot een eventuele overstap.
Één ding is zeker, engie zal zakken voor je. Dus alvast opzeggen kan geen kwaad. Naar wie je daarna gaat kun je op laatste moment kiezen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:07
reneeke1970 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Ja dat zie je verkeerd. Je piek van solar is in zomer, dus stel je verbruikt vanaf eind oktober meer dan je opwekt, dan kun je kiezen om uit te laten betalen voor 58 cent, en vervolgens ga je naar leverancier die maar 45 cent rekent voor afname, die betaal je met plezier tot begin maart, en dan ga je weer naar leverancier met hoge terug lever vergoeding.
Als jij in de winter blijft zitten dan ga je salderen tegen 58 cent. Wat dus duurder uitpakt voor je.
Ok duidelijk. Vanaf oktober kom ik idd niet meer helemaal uit met m'n opwek. Vanaf maart weer wel.
Dus dan in oktober naar een provider met lager afname tarief tot zeg 1 maart en dan weer degene zoeken met de dikste tlv.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Inmiddels heb ik al een beetje ervaring, dit jaar al 2 vaste contracten en 2 modelcontracten. Ik lees hier vanalles over opzegtermijnen en leveringen die pas na 14 dagen in gaan. Mijn ervaring is dat een modelcontract gewoon altijd opzegbaar is zonder termijn of boete. Bij een vast contract geldt er een kleine boete, maar men heeft mij nooit gehouden aan een opzegtermijn.
De 14 dagen is een wettelijke bedenktijd, echter geen reden om het nieuwe contract niet al vast in te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Qosmic schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Ok duidelijk. Vanaf oktober kom ik idd niet meer helemaal uit met m'n opwek. Vanaf maart weer wel.
Dus dan in oktober naar een provider met lager afname tarief tot zeg 1 maart en dan weer degene zoeken met de dikste tlv.
Precies, gewoon even puzzelen wat op dat moment de prijzen zijn.
Sowieso weet je niet wat na 1 januari de prijzen weer doen. Dat zou je alleen met een jaar contract weten, maar die zijn er nu niet.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sickmans
  • Laatst online: 19-07-2023
Met interesse ben ik dit topic aan het volgen. Ik heb 10 panelen en wek hiermee 4.300 op per jaar. Mijn overschot is zo'n beetje 2.200, dus ik wil overstappen van Energiedirect naar Eneco of Mega aangezien de TLV daar 10x zo hoog is.

Kan ik een modelcontract afsluiten bij Essent/Mega voor álleen electra? Gasprijs is namelijk wel aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Sickmans schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:19:
Met interesse ben ik dit topic aan het volgen. Ik heb 10 panelen en wek hiermee 4.300 op per jaar. Mijn overschot is zo'n beetje 2.200, dus ik wil overstappen van Energiedirect naar Eneco of Mega aangezien de TLV daar 10x zo hoog is.

Kan ik een modelcontract afsluiten bij Essent/Mega voor álleen electra? Gasprijs is namelijk wel aan de hoge kant.
Sure waarom niet, ik ben van alles @ Frank, naar gas bij Frank gelaten en stroom naar Eneco. Heb ook 2000kwh per jaar overschot teruglevering. Maar voor de herfst ga ik wsl wel afrekenen en cashen bij Eneco! Dan weer ergens anders heen met de stroom, weer n dagelijk/maandelijks opzegbaar contract. Voor de winter. Mss weer naar Frank vanwege accu opslag die ik heb, kan ik snachts goedkoop opladen en overdag tijdens pieken de accu inzetten. En dan in de lente mss weer naar een Eneco aka hoge terugleververgoeding-toko,

[ Voor 27% gewijzigd door PCJR op 26-05-2022 15:57 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sickmans
  • Laatst online: 19-07-2023
Hi PCJR, dat klinkt als een prima plan die je hebt!
Thx voor het antwoord, zo zat ik zelf ook te denken. Het is allemaal duur zat nu, en dan bespaar je toch een hoop geld door je er even in te verdiepen en halfjaarlijks over te stappen!

Toch slechte business case voor de leveranciers. Wanneer ze alleen maar zonnepanelen bezitters hebben met overschot, dan levert ze dat niets op (kost alleen maar geld!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
Sickmans schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:13:

Toch slechte business case voor de leveranciers. Wanneer ze alleen maar zonnepanelen bezitters hebben met overschot, dan levert ze dat niets op (kost alleen maar geld!)
Dacht je dat echt? Tuurlijk niet, wat ze jou betalen verkopen ze voor veel meer geld aan diegenen die geen panelen hebben, en/of niet naar de prijzen kijken. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 17-09 20:25
Mijn 1 jarig contract bij powerpeers is de 24e afgelopen. Daar kreeg ik 11ct terugleververgoeding.
Dus ik kan Eneco bellen om alleen voor stroom over te gaan naar ze en dan krijg ik 58ct ? En dan vragen naar het modelcontract?

Heb zo'n 2400kwh overschot per jaar dus dat zou wel schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
inTIMidate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:22:
Mijn 1 jarig contract bij powerpeers is de 24e afgelopen. Daar kreeg ik 11ct terugleververgoeding.
Dus ik kan Eneco bellen om alleen voor stroom over te gaan naar ze en dan krijg ik 58ct ? En dan vragen naar het modelcontract?

Heb zo'n 2400kwh overschot per jaar dus dat zou wel schelen!
Ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en weer open, graag ontopic vanaf nu, dus geen geneuzel over warmtepompen, kosten van gas, de werking van de spotprijsmarkt, salderingsregelingen, je dure pv offerte. Dit topic gaat over waar nu de beste deal te krijgen is als je netto teruglevert, niet meer en niet minder....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
dit heeft niets met terugleververgoedingen te maken...

[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 10:44

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Net de afrekening van 6 dagen HVC ontvangen. In tegenstelling tot de afrekening van Engie lijkt de afrekening van HVC niet te kloppen. Ze gaan met mij afrekenen tegen een tarief van 0,77 EUR/kWh. Dus het tarief incl BTW. Engie rekende het tarief ex BTW af.
In plaats van de ca 250 euro die ik verwachtte gaan ze 318 euro uitkeren, toch weer mooi meegenomen denk ik dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wzerYvqhK3YZRKn9S82zcE0t5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONf6khvZ0Cwq4BTtcjCTMp17.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de volledigheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
Staan de al in rekening gebrachte termijnen er wel goed in? Het lijkt nu of je nog eens 50 euro zou moeten betalen? Hoort dit er niet afgetrokken te worden, zodat het op -368 euro uitkomt?

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
kevinjkok schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Staan de al in rekening gebrachte termijnen er wel goed in? Het lijkt nu of je nog eens 50 euro zou moeten betalen? Hoort dit er niet afgetrokken te worden, zodat het op -368 euro uitkomt?
In die 6 dagen hadden ze geen tijd om een termijn in rekening te brengen... In mijn HVC staan 2 nota's open eentje van 50 en eentje van 268. Beide door hen te betalen aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:42

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:55 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 27-05-2022 21:55 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Pagina: 1 ... 30 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2