Fraude is fraude. Daar doelt hij op.Wolly schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:37:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Is dit een gedachtenoefening of heb je een link naar een onherroepelijke veroordeling?
Gister ook maar 3 jarig contract bij GC via Cooperatie afgesloten, nog geen panelen op dak, maar wel van plan. Ben benieuwd hoe ze met deze regel in hun voorwaarden om zullen springen wanneer de terugleveringvergoeding te pijnlijk voor ze wordt:

Staat niet expliciet bij dat je je contract dan kunt ontbinden namelijk. Geen idee hoe dat wettelijk standhoudt though

Staat niet expliciet bij dat je je contract dan kunt ontbinden namelijk. Geen idee hoe dat wettelijk standhoudt though
[ Voor 15% gewijzigd door Thompson85 op 19-02-2024 19:03 ]
Dit is wat er theoretisch kan gebeuren.Wolly schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:37:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Is dit een gedachtenoefening of heb je een link naar een onherroepelijke veroordeling?
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Insert "Ah jeez, not this shit again" meme.Thompson85 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:03:
Gister ook maar 3 jarig contract bij GC via Cooperatie afgesloten, nog geen panelen op dak, maar wel van plan. Ben benieuwd hoe ze met deze regel in hun voorwaarden om zullen springen wanneer de terugleveringvergoeding te pijnlijk voor ze wordt:
[Afbeelding]
Misschien kan je naast de voorwaarden ook eens je contract doornemen?
Mensen lezen schijnbaar pas de laatste weken hun contracten aangezien de algemene voorwaarden al jarenlang bij elke leverancier hetzelfde zijn.GioStyle schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:05:
[...]
Insert "Ah jeez, not this shit again" meme.
Misschien kan je naast de voorwaarden ook eens je contract doornemen?
En we hebben weer een winnaar.Thompson85 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:03:
[Afbeelding]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
wel al 40x besproken in dit topic thoughThompson85 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:03:
[Afbeelding]
Vaak vindt je dan het antwoord op de meest gestelde vraag in de openingspost.
[ Voor 11% gewijzigd door jan-- op 19-02-2024 20:45 ]
Kan, maar de mensen die die vraag klakkeloos stellen lezen de openingpost ook niet over het algemeenjan-- schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:45:
Vaak vindt je dan het antwoord op de meest gestelde vraag in de openingspost.
Ik ben nooit zo goed geweest in knopen doorhakken en ben een eeuwige twijfelaar (en daarom ook wel eens te laat). Daarom dit weekend toch niet op de knop van Green Choice geklikt om over te gaan naar het befaamde coöperatie 3-jaar contract. Wel had ik al het aanmeldformulier ingevuld en vervolgens weer weg geklikt ergens vorige week.
Nu het niet meer mogelijk is, bekroop me toch een gevoel van spijt. Maar...
Zaterdag kreeg ik 'n mailtje of ik mijn aanmelding nog wilde afronden...
Net maar geprobeerd en de link werkte nog. Ik heb mijn aanmelding alsnog kunnen voltooien. In dezelfde seconde de bevestiging van mijn aanvraag binnen. En 15 minuten later mijn contract in mijn mailbox.
Waarom dan die twijfel?
Ik heb nog een contract tot het einde van het jaar bij Vattenfall...
Gas blijft dus voorlopig daar. Het is de bedoeling om dat contract gewoon uit te zitten en ergens vanaf juli te gaan kijken wat we daarmee gaan doen.
Dus de boete gaat straks 50 euro zijn; het stroomgedeelte. Het enige wat onzeker is, is de 200 euro Bol.com cadeaubon die ik destijds ontvangen heb. Geen idee wat ze daarmee gaan doen?
- Volledig terug betalen, want ik heb het contract open gebroken.
- Voor de helft terug betalen, want gas blijft nog bij Vattenfall.
- Niks terug betalen want als netto terugleverancier kost het stroomcontract Vattenfall toch alleen maar geld en zijn ze me liever kwijt dan rijk.
Iemand een idee?
Volgens mij ben ik nu in ieder geval toch wel blij dat het nog gelukt is bij Green Choice.
Net maar geprobeerd en de link werkte nog. Ik heb mijn aanmelding alsnog kunnen voltooien. In dezelfde seconde de bevestiging van mijn aanvraag binnen. En 15 minuten later mijn contract in mijn mailbox.
Waarom dan die twijfel?
Gas blijft dus voorlopig daar. Het is de bedoeling om dat contract gewoon uit te zitten en ergens vanaf juli te gaan kijken wat we daarmee gaan doen.
Dus de boete gaat straks 50 euro zijn; het stroomgedeelte. Het enige wat onzeker is, is de 200 euro Bol.com cadeaubon die ik destijds ontvangen heb. Geen idee wat ze daarmee gaan doen?
- Niks terug betalen want als netto terugleverancier kost het stroomcontract Vattenfall toch alleen maar geld en zijn ze me liever kwijt dan rijk.
Iemand een idee?
Volgens mij ben ik nu in ieder geval toch wel blij dat het nog gelukt is bij Green Choice.
Ik zit geloof ik in dezelfde situatie.Pythoon1977 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:19:
Ik ben nooit zo goed geweest in knopen doorhakken en ben een eeuwige twijfelaar (en daarom ook wel eens te laat). Daarom dit weekend toch niet op de knop van Green Choice geklikt om over te gaan naar het befaamde coöperatie 3-jaar contract. Wel had ik al het aanmeldformulier ingevuld en vervolgens weer weg geklikt ergens vorige week.
Net maar geprobeerd en de link werkte nog. Ik heb mijn aanmelding alsnog kunnen voltooien. In dezelfde seconde de bevestiging van mijn aanvraag binnen. En 15 minuten later mijn contract in mijn mailbox.![]()
Waarom dan die twijfel?
Iemand een idee?
In het contract staat dat VF het cadeau deels mag terugvorden twv maximaal € 100, €50 per energieproduct. Plus eventueel een opzegvergoeding. Ik vermoed dus dat aangezien je met gas bij VF blijft er €100 kosten in rekening gebracht mag worden, €50 van het cadeau en €50 opzegvergoeding (beide elektra).
An sich puntje bij paaltje prima mocht dit gedaan worden als mij dit weer 3 (eigenlijk 3,5) jaar zekerheid geeft om volledig te kunnen salderen.
Die zekerheid van volledige saldering heb je niet voor 3 jaar, dat hangt van de overheid af. De wet is voor nu weggestemd maar daar kan een nieuwe voor in de plaats komen. De reden voor dit contract is het voorkomen van een zonnepanelenheffing voor 3 jaar en de hoogste terugleververgoeding als je netto teruglevering hebt.poderosoo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:50:
An sich puntje bij paaltje prima mocht dit gedaan worden als mij dit weer 3 (eigenlijk 3,5) jaar zekerheid geeft om volledig te kunnen salderen.
Ik kon het contract mbt het cadeau zo snel niet meer terugvinden (thanks). Maar die 100 euro boete vind ik ook prima voor de zekerheid van de komende 3,5 jaar op het voorkomen van een heffing op terugleveren.poderosoo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:50:
[...]
Ik zit geloof ik in dezelfde situatie.
In het contract staat dat VF het cadeau deels mag terugvorden twv maximaal € 100, €50 per energieproduct. Plus eventueel een opzegvergoeding. Ik vermoed dus dat aangezien je met gas bij VF blijft er €100 kosten in rekening gebracht mag worden, €50 van het cadeau en €50 opzegvergoeding (beide elektra).
De hoogte van de terugleververgoeding is voor mij minder van belang. Ik heb geen glazen bol en ik lever ongeveer 1500 kWh terug, daar loop ik toch niet op binnen. Dit is ook nooit de reden geweest voor het plaatsen van de panelen.
Kreeg je die bol.com meteen al aan het begin? En kon je die meteen al gebruiken, of moet je wachten tot aan het einde van je contract? Want dan snap ik niet dat ze die bon niet gewoon aan het einde geven.Pythoon1977 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:19:
Iemand een idee?
Mijn ervaring is dat je een korting meestal pas aan het einde krijgt en je hier nog geen rekening mee mag houden met je maandbedrag.
Helaas is dit vandaag niet meer mogelijk... De meneer aan de telefoon gaf aan dat dit ook gisteren niet meer kon, hoewel ik neig jou te geloven... Terugleververgoeding is gezakt naar 8 ct.. Contract van 1 jaar vas max.. (normaaltarief 23,7ct, dal 19,9ct, gas 1,11 euro)Stellar schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:14:
[...]
[...]
Even een crosspost naar het aanbiedingen-topic: het afsluiten van een driejarig contract met zonnepanelen én een terugleververgoeding van 11,5 cent is telefonisch wel mogelijk. Panelen verzwijgen is niet nodig!
Het is soms ook maar net welke medewerker je aan de telefoon krijgt, in het Energieleveranciers aanbiedingentopic staan reacties van mensen die het ook vandaag nog gelukt is om het energie coöperatie contract van 3 jaar af te sluiten met €0,115 TLVNejiokrev schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:03:
Helaas is dit vandaag niet meer mogelijk... De meneer aan de telefoon gaf aan dat dit ook gisteren niet meer kon, hoewel ik neig jou te geloven... Terugleververgoeding is gezakt naar 8 ct.. Contract van 1 jaar vas max.. (normaaltarief 23,7ct, dal 19,9ct, gas 1,11 euro)
De medewerkster die ik aan de lijn had, zei in eerste instantie ook dat een driejarig contract niet mogelijk was in combinatie met zonnepanelen. Na wat doorpraten, ‘ontdekte’ ze dat dit nog wel kon via een contract dat heet ‘lokaal groen’. Probeer hier anders naar te vragen, dat is het contract dat dus bij die coöperaties hoort.Nejiokrev schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:03:
[...]
Helaas is dit vandaag niet meer mogelijk... De meneer aan de telefoon gaf aan dat dit ook gisteren niet meer kon, hoewel ik neig jou te geloven... Terugleververgoeding is gezakt naar 8 ct.. Contract van 1 jaar vas max.. (normaaltarief 23,7ct, dal 19,9ct, gas 1,11 euro)
Verrek... ik heb een maandje geleden een nieuw contraqct voor stroom (heb geen gas meer, wel zonnepanelen) afgesloten via zo'n cooperatie voor drie jaar. Die mogelijkheid kom ik online inderdaad niet meer tegen. Wauw, da's snel gegaan.Stellar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:38:
[...]
De medewerkster die ik aan de lijn had, zei in eerste instantie ook dat een driejarig contract niet mogelijk was in combinatie met zonnepanelen. Na wat doorpraten, ‘ontdekte’ ze dat dit nog wel kon via een contract dat heet ‘lokaal groen’. Probeer hier anders naar te vragen, dat is het contract dat dus bij die coöperaties hoort.
Sorry, voegt niks toe, maar m'n verbazing is er niet minder om.
Is toch niet heel gek? Vorige dinsdag is het wetsvoorstel van Jetten in de Eerste Kamer afgeschoten. Dezelfde avond heb ik bij GC een driejarig contract afgesloten. Nu zijn de energieleveranciers wakker en gaan ze op andere manieren proberen particulieren met zonnepanelen uit te melken.Gramser schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:49:
[...]
Verrek... ik heb een maandje geleden een nieuw contraqct voor stroom (heb geen gas meer, wel zonnepanelen) afgesloten via zo'n cooperatie voor drie jaar. Die mogelijkheid kom ik online inderdaad niet meer tegen. Wauw, da's snel gegaan.
Sorry, voegt niks toe, maar m'n verbazing is er niet minder om.
Dat weet ik wel hoor - ik heb het debat en stemming live gevolgd. Maar ik heb twee of drie weken daarvoor al dat GC contract afgesloten, eigenlijk met de verwachting dat ik dit jaar nog volledig kon salderen en een hoge TLV dus gunstig voor me was. Níet in het achterhoofd houdend dat de wet ook wel eens weggestemd kon wordenGioStyle schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:10:
[...]
Is toch niet heel gek? Vorige dinsdag is het wetsvoorstel van Jetten in de Eerste Kamer afgeschoten. Dezelfde avond heb ik bij GC een driejarig contract afgesloten. Nu zijn de energieleveranciers wakker en gaan ze op andere manieren proberen particulieren met zonnepanelen uit te melken.
Energieleveranciers hadden die looptijdbeperking in hun backend natuurlijk gewoon klaar staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Gramser op 20-02-2024 14:41 ]
Voor diegene die zich nog zorgen maken over het niet aanzetten van het zonnepanelen vinkje bij GC zie Maarten69 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
Grappig. Dan zou je ook moeten bellen als je dat vinkje wèl hebt aangezet, want ook dan krijg je nu slechts de optie voor 1 jaar vast of variabel. Edit: ik doel dan op een contract van alléén stroom, geen gas erbij.Novax schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:06:
Voor diegene die zich nog zorgen maken over het niet aanzetten van het zonnepanelen vinkje bij GC zie Maarten69 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
[ Voor 7% gewijzigd door Gramser op 20-02-2024 15:09 ]
Je zet het vinkje uit om de 3 jarig contract optie op de website te krijgen als je teruglevert (met of zonder gas). En je hoeft daarna niet perse te bellen want blijkbaar is het geen probleem.Gramser schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:09:
Grappig. Dan zou je ook moeten bellen als je dat vinkje wèl hebt aangezet, want ook dan krijg je nu slechts de optie voor 1 jaar vast of variabel. Edit: ik doel dan op een contract van alléén stroom, geen gas erbij.
Hoe lang stond je in de wacht en krijg je een bevestiging van de wijziging naar enkeltarief?ro33ie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:51:
[...]
ja top, ik heb dat net via de klantenservice laten doen.
Via whatsappWolly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Hoe lang stond je in de wacht en krijg je een bevestiging van de wijziging naar enkeltarief?
In een chat met Vandebron over de vraag hoe ik met een draaischijfmeter kan bewijzen dat ik onder de 2.000 kWh productie blijf zodat ik niet een nòg hogere zonnepanelenboete ga betalen kwam als reactie:
'In dat geval kunnen we niet meten hoeveel je teruglevert aan het net. Er worden dan ook geen vast terugleveringskosten in rekening gebracht!'
'In dat geval kunnen we niet meten hoeveel je teruglevert aan het net. Er worden dan ook geen vast terugleveringskosten in rekening gebracht!'
Nee, na ongeveer drie maanden.jan-- schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Kreeg je die bol.com meteen al aan het begin? En kon je die meteen al gebruiken, of moet je wachten tot aan het einde van je contract? Want dan snap ik niet dat ze die bon niet gewoon aan het einde geven.
Mijn ervaring is dat je een korting meestal pas aan het einde krijgt en je hier nog geen rekening mee mag houden met je maandbedrag.
Het had me ook logischer geklonken als ze dit pas aan het einde van de contractperiode uitgekeerd hadden.
Zo zag het er bij mij uit:
- December 2021 heb ik het contract afgesloten.
- Medio januari 2022 is het contract in gegaan.
- Een week later is de cashback van 40 euro via Cashback XL goedgekeurd.
- Vervolgens media april 2022 de EnergiecadeauXL voucher code ontvangen. Daarmee kon je in een webwinkel je cadeau uitkiezen. Het Bol.com tegoed was voor mij de beste optie.
- De eerste week van mei heb ik die code verzilvert en had ik 2 tegoedbonnen van Bol.com van 100 euro/stuk.
Destijds ook afgesloten met dank aan de diverse topics op Tweakers en nu dan de overstap naar GC ook via Tweakers.
Edit:
De EnergiecadeauXL voucher code zou verstuurd worden na het derde maandbedrag. En zo geschiede het.
Ik heb overigens ook inmiddels het antwoord gevonden op mijn eigen vraag/zorg:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cv28rYAmvxmD8qaKzbunFTTd.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Pythoon1977 op 20-02-2024 22:32 ]
GC heeft nu nog maar een tlv van 5 cent ook via de coöperaties....
1 jaar, 3 jaar, variabel en met of zonder vinkje
Vaste leveringskosten bij variabel via GC zelf €14,79 p/m
Via coöperaties €10,26 p/m
Vaste leveringskosten bij variabel via GC zelf €14,79 p/m

[ Voor 69% gewijzigd door JMS-2 op 21-02-2024 01:35 ]
Dit tezamen met tarieven die ca. 30% hoger liggen dan de concurentie is een garantie voor succes. Ik hoop voor ze dat ze op tijd op de rem hebben getrapt.JMS-2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 01:13:
GC heeft nu nog maar een tlv van 5 cent ook via de coöperaties....
Vaste leveringskosten bij variabel via GC zelf €14,79 p/m![]()
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Zie net dit
Greenchoice keert daltarief om en rekent extra kosten voor zonnepanelenklant https://www.nu.nl/economi...or-zonnepanelenklant.html
Greenchoice keert daltarief om en rekent extra kosten voor zonnepanelenklant https://www.nu.nl/economi...or-zonnepanelenklant.html
Bedankt voor de tips hier in het topic. Ik denk dat er veel tweakers een goede deal hebben gemaakt met op tijd het GreenChoice 3 jaar coöperatie contract.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Als je kiest voor wind is het ook die 10 euro. Kies je wind uit nl dan 14. Dus oppassen welke je kiest.John245 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:20:
[...]
Dit tezamen met tarieven die ca. 30% hoger liggen dan de concurentie is een garantie voor succes. Ik hoop voor ze dat ze op tijd op de rem hebben getrapt.
Met €0,05 TLV is dus de Greenchoice energie coöperatie optie niet meer de beste terugleververgoeding. Nu is dat 3 jaar Innova met €0,07? Of 1 jaar GC via de vergelijking sites waar de TLV nog wel €0,08 is.
Eneco heeft als TLV €0,09, maar ik kan de vaste leveringskosten niet inzien.Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:41:
Met €0,05 TLV is dus de Greenchoice energie coöperatie optie niet meer de beste terugleververgoeding. Nu is dat 3 jaar Innova met €0,07? Of 1 jaar GC via de vergelijking sites waar de TLV nog wel €0,08 is.
Het is wachten tot Marktplaats overspoeld wordt met particulieren die hun zonnepanelen dumpen. De energietransitie vanuit de burger is nu wel definitief de nek omgedraaid.
Maar de burgers moeten blij zijn want salderen blijft!GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Eneco heeft als TLV €0,09, maar ik kan de vaste leveringskosten niet inzien.
Het is wachten tot Marktplaats overspoeld wordt met particulieren die hun zonnepanelen dumpen. De energietransitie vanuit de burger is nu wel definitief de nek omgedraaid.
Vaste kosten zijn € 107,88 per jaar (€8,99 p/m) bij Eneco, bij Innova € 95,59 (€7,99 p/m) en nog 3 jaar mogelijk.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Eneco heeft als TLV €0,09, maar ik kan de vaste leveringskosten niet inzien.
[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 21-02-2024 09:53 ]
En als je FNV lid bent kunnen die vaste kosten nog lager bij GreenChoice: 80 euro per jaar via de website van de FNV.Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Vaste kosten zijn € 107,88 per jaar (€8,99 p/m) bij Eneco, bij Innova € 95,59 (€7,99 p/m) en nog 3 jaar mogelijk.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Maar wat is de TLV daar nog?Blihi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:59:
[...]
En als je FNV lid bent kunnen die vaste kosten nog lager bij GreenChoice: 80 euro per jaar via de website van de FNV.
5ct (net even gekeken).
Het hangt natuurlijk van het daadwerkelijke aantal kWh op jaarbasis af of je goedkoper uit bent met een hogere TLV en een hogere vaste voet.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
GC FNV:
Variabele kosten
Variabele leveringskosten
0 kWh x € 0,29385
€ 0,00
Netto terugleververgoeding
0 kWh x € 0,05000
€ 0,00
Vaste kosten
Vaste leveringskosten
12 maanden x € 6,67
€ 79,99
Netbeheerkosten
12 maanden x € 33,41
€ 400,92
Vermindering energiebelasting
1 jaar x € -631,39
Edit: @Blihi was me net voor.
Variabele kosten
Variabele leveringskosten
0 kWh x € 0,29385
€ 0,00
Netto terugleververgoeding
0 kWh x € 0,05000
€ 0,00
Vaste kosten
Vaste leveringskosten
12 maanden x € 6,67
€ 79,99
Netbeheerkosten
12 maanden x € 33,41
€ 400,92
Vermindering energiebelasting
1 jaar x € -631,39
Edit: @Blihi was me net voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 21-02-2024 10:19 ]
Lekker!
[quote]Nejiokrev schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:13:
Ik zie het inderdaad... 3 jaar is echter niet mogelijk..
En om dan niet aan te geven dat de zonnepanelen er zijn vind ik toch lastig, ik acht het weinig aannemelijk dat je hard kan maken dat je deze vergissing ten goeder trouw gemaakt hebt..
[/quote]
Ik las ook nog ergens, vinkje 'vergeten', dan bellen (nadat je je contract binnen hebt) en zeggen, oeps, ik was het vinkje vergeten. Schijnt ook gen probleem te zijn, heb je ook niks gedaan wat niet zou mogen.
(En iedereen kan natuurlijk wel eens vergeten een vinkje te zetten. Vooral als je eerst al door al die vinkjes van cookies bent gegaan...
)
Edit, Ah, onder andere daar gelezen dus.
[quote]Novax schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:06:
[/quote]
Blijkbaar totaal niet meer relevant, met die verlaagde TLV. Jammer.
Ik zie het inderdaad... 3 jaar is echter niet mogelijk..
En om dan niet aan te geven dat de zonnepanelen er zijn vind ik toch lastig, ik acht het weinig aannemelijk dat je hard kan maken dat je deze vergissing ten goeder trouw gemaakt hebt..
[/quote]
Ik las ook nog ergens, vinkje 'vergeten', dan bellen (nadat je je contract binnen hebt) en zeggen, oeps, ik was het vinkje vergeten. Schijnt ook gen probleem te zijn, heb je ook niks gedaan wat niet zou mogen.
(En iedereen kan natuurlijk wel eens vergeten een vinkje te zetten. Vooral als je eerst al door al die vinkjes van cookies bent gegaan...
Edit, Ah, onder andere daar gelezen dus.
[quote]Novax schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:06:
[/quote]
Blijkbaar totaal niet meer relevant, met die verlaagde TLV. Jammer.
[ Voor 22% gewijzigd door Truus01 op 21-02-2024 10:25 ]
Hopelijk en waarschijnlijk heeft dit nieuws van gc geen invloed op mijn pas afgesloten contract per 01-07-2024. Ik hoop dit ook voor andere tweakers welke onlangs het 3 jarig contract hebben afgesloten. Indien dat het geval is. Klasse gedaan en bedankt allemaal.
Ben ik ook erg benieuwd naar. Wij hebben hem op 13 februari afgesloten. Gaat pas in op 25 juli.Rick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:46:
Hopelijk en waarschijnlijk heeft dit nieuws van gc geen invloed op mijn pas afgesloten contract per 01-07-2024. Ik hoop dit ook voor andere tweakers welke onlangs het 3 jarig contract hebben afgesloten. Indien dat het geval is. Klasse gedaan en bedankt allemaal.
Site is overbelast denk ik:
Sorry! Dit tarief kan op dit moment niet geladen worden. Probeer het straks opnieuw.
23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM
4,53 per maand extra leveringskosten als je zonnepanelen hebt?xven0mxz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:00:
Zonder zonnepanelen:
[Afbeelding]
Met panelen:
[Afbeelding]
oftewel 54,36 per jaar extra
Leuk dat ze toch een TLV van € 0,05 aanbieden aan mensen zonder zonnepanelen
Wie met zonnepanelen meer opwekt dan het eigen verbruik, krijgt ook een lagere prijs voor die stroom. De energieleverancier verlaagt de terugleveringsvergoeding naar vijf cent. Wie een variabel contract heeft, gaat direct minder terugkrijgen; bij mensen met een vast contract gaat de verandering in per 1 april dit jaar.
Hoe moet ik bovenstaande nu lezen uit het nieuwsbericht van gc? Gaat men toch rommelen in ons vast contract? Of is dit alleen voor nieuwe vaste contracten?
Hoe moet ik bovenstaande nu lezen uit het nieuwsbericht van gc? Gaat men toch rommelen in ons vast contract? Of is dit alleen voor nieuwe vaste contracten?
Je kan ook terugleveren met je windmolen.nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:11:
[...]
Leuk dat ze toch een TLV van € 0,05 aanbieden aan mensen zonder zonnepanelen
Bij rtl z staat weer dat dit voor nieuwe klanten geldt maar ook dat het gefaseerd wordt ingevoerd startende met nieuwe klanten. Dan kan dat wel geïnterpreteerd worden als ook langere contracten. Denk dat het zaak is dat GC dit goed verwoordt zelf.Rick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:
Wie met zonnepanelen meer opwekt dan het eigen verbruik, krijgt ook een lagere prijs voor die stroom. De energieleverancier verlaagt de terugleveringsvergoeding naar vijf cent. Wie een variabel contract heeft, gaat direct minder terugkrijgen; bij mensen met een vast contract gaat de verandering in per 1 april dit jaar.
Contract=ContractRick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:
Daar zitten beide partijen (3 jaar) aan vast. Consument kan tussentijds opzeggen tegen een boete (van € 0,-). Aanbieder kan niks.
dat vraag ik mij dus ook af, je leest het wel alsof is ze bestaande contracten ook aanpassenRick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:
Vanwaar komt die informatie?Rick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:
Gaan ze nu het feit dat de saldering blijft aanvoeren als reden dat dit 'uitzonderlijke marktomsta digheden zijn'. En daardoor in hun optiek dit mogen doen?!
Geen enkele energie leverancier is te vertrouwen blijkbaar (kom van een contract van Engie waarbij de koppeling levering-terugle erg werd verbroken..en eieren voor mijn geld gekozen vanuit het idee dat ze anders ook wel een terugleverboete zouden gaan opleggen). Maar achteraf had ik beter kunnen blijven...want die 'ontkoppeling'. Hebben ze teruggedraaid. Helaas heb ik ze niet geïnformeerd dat dit de reden was van mn overstap Andes had ik ze misschien nog voor de rechter kunnen slepen (immers hebben zij eerst iets onrechtmatig gedaan obv waarvan ik ben weggegaan en draaiden ze dit later terug).. en bekruipt me nu het gevoel ook bij gc opnieuw genaaid te gaan worden...
Het AD maakt er iets anders van dan GreenChoice
https://www.ad.nl/wonen/g...oor-aan-klanten~ab20888e/
https://www.greenchoice.n...rdag-stroom-te-gebruiken/
op de site van greenchoice staat alleen dat de variabele contracten en nieuwe contracten per 1 april aangepast worden, dus niet bestaande lees ik....l3p schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:23:
Dit wordt gefaseerd ingevoerd, waarbij wordt gestart met nieuwe contracten.
Dit zegt Greenchoice zelf. Lijkt me duidelijk. Dat gaat dus voor alle klanten gebeuren. En als zij denken dat dit kan geldt dat ook voor andere energieboeren.
Dit zegt Greenchoice zelf. Lijkt me duidelijk. Dat gaat dus voor alle klanten gebeuren. En als zij denken dat dit kan geldt dat ook voor andere energieboeren.
Bij AD staat oa:l3p schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:23:
Wie een variabel contract heeft, gaat direct minder terugkrijgen; bij mensen met een vast contract gaat de verandering in per 1 april dit jaar.
Ik neem ze graag over voor mijn verzameling. Hier nog €0,21/kWh TLV de komende 3 zomers.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Op hun site zelf staat dit:
Deze verandering gaat voor nieuwe contracten per direct in en voor variabele contracten per 1 april 2024.
Dus niet voor de vaste 1 jaar of 3 jaar contracten als ik het zo lees. Vanaf de bron (GC zelf) zal de communicatie wel kloppen.
Deze verandering gaat voor nieuwe contracten per direct in en voor variabele contracten per 1 april 2024.
Dus niet voor de vaste 1 jaar of 3 jaar contracten als ik het zo lees. Vanaf de bron (GC zelf) zal de communicatie wel kloppen.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Dat zou toch wel heel apart zijn dat je binnen een vast contract je opeens extra kosten moet gaan betalen die niet in het contract staan.Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:26:
Dit staat gewoon op hun site. Laat ad etc lekker zitten. Dit is wat GC zelf zegt.
Dit staat gewoon op hun site. Laat ad etc lekker zitten. Dit is wat GC zelf zegt.
ja alleen, als je start met nieuwe contracten als eerste fase. Wat is dan de tweede fase?Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:28:
Nieuwe contracten zijn in deze contracten die vanaf 1 april worden afgesloten. Ze kunnen niet met terugwerkende kracht contracten die gesloten zijn (ook niet als ze nog niet ingegaan zijn) aanpassen en zeggen "vanaf 1 april geldt dat voor uw contract dat u onlangs heeft afgesloten". Dat is contractbreuk denk ikwouter_tw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:24:
[...]
op de site van greenchoice staat alleen dat de variabele contracten en nieuwe contracten per 1 april aangepast worden, dus niet bestaande lees ik....
Je leest iets wat ik niet lees.Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:26:
Gefaseerd wil niet zeggen dat het voor alle lopende contracten gaat gebeuren.
Alsof de marketing mensen bij GC en journalisten bij AD begrijpen wat er aan de hand is. Ik neem niet alles in de krant voor waarheid aan.Lowlands schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:27:
[...]
Bij AD staat oa:
Wie een variabel contract heeft, gaat direct minder terugkrijgen; bij mensen met een vast contract gaat de verandering in per 1 april dit jaar.
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet lezenWolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:30:
[...]
Je leest iets wat ik niet lees.
Gefaseerd wil niet zeggen dat het voor alle lopende contracten gaat gebeuren.
Misschien GC maar eens vragen om duidelijkheid.
Als je zegt we starten met nieuwe contracten wat zou dan kunnen volgen anders dan daarna bestaande contracten?
[ Voor 14% gewijzigd door Davidrrr op 21-02-2024 11:32 ]
Het zou kunnen dat het per 1 april voor alle lopende variabele gaat gelden en voor alle contracten afgesloten vanaf 1 april.Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:31:
[...]
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet lezen.
Misschien GC maar eens vragen om duidelijkheid.
Om maar een zijweg te noemen.
alle nieuwe contracten vanaf vandaag geldt en en de variabele per 1 april. Ik denk niet de onlangs afgesloten contracten, maar heb deze vraag bij hen gesteldWolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:32:
[...]
Het zou kunnen dat het per 1 april voor alle lopende variabele gaat gelden en voor alle contracten afgesloten vanaf 1 april.
Ik denk dat we moeten oppassen te lezen wat we willen lezen. Zeker met alle ellende met alle energieboeren de laatste jaren. Ik denk dat die altijd een reden gaan vinden om tarieven te verhogen.
Het geldt voor variabel per 1 april, voor nieuw af te sluiten contracten per vandaag en voor lopende contracten (inclusief wat al aangegaan is met startdatum in de toekomst) per einde contractdatum. Dat mag toch wel duidelijk zijn.......Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:32:
[...]
Het zou kunnen dat het per 1 april voor alle lopende variabele gaat gelden en voor alle contracten afgesloten vanaf 1 april.
Precies dit antwoord.nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:34:
[...]
Het geldt voor variabel per 1 april, voor nieuw af te sluiten contracten per vandaag en voor lopende contracten (inclusief wat al aangegaan is met startdatum in de toekomst) per einde contractdatum. Dat mag toch wel duidelijk zijn.......
Dat zeg ik dus ookwouter_tw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:33:
[...]
alle nieuwe contracten vanaf vandaag geldt en en de variabele per 1 april. Ik denk niet de onlangs afgesloten contracten, maar heb deze vraag bij hen gesteld

Goeie vraag, daar lopen we zo'n beetje allemaal tegen aan momenteel.Rick43 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:

Edit;
Als ik het zo lees, gaat er voor de huidige contracten niets aangepast worden in de TLV
[ Voor 13% gewijzigd door xven0mxz op 21-02-2024 11:50 ]
Al 14 jaar bij Green choise. laaste vaste contract loopt af per juni 2024.nietwijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:34:
[...]
Het geldt voor variabel per 1 april, voor nieuw af te sluiten contracten per vandaag en voor lopende contracten (inclusief wat al aangegaan is met startdatum in de toekomst) per einde contractdatum. Dat mag toch wel duidelijk zijn.......
Na tel overleg geen 3 jaar en alleen 0,05 terug leveren .
Dus duidenlijk met directe ingang.....van nieuw contract.
Dat klopt toch ook? Je vaste contract loopt af en je belt over een nieuw contract. Dan geven ze je vanaf vandaag de nieuwe contractvoorwaarden voor dat contract dat vanaf juni voor jou wordt afgesloten en dan ingaat.X21r schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:52:
[...]
Al 14 jaar bij Green choise. laaste vaste contract loopt af per juni 2024.
Off-Topic. Maar door jullie hulp meteen GC 3 jaar gekozen na de stemming 1e kamer. Goede keuze geweest. Dank. Was hier al ‘bang’ voor.
Natuurlijk blijft dat zo, begrijp niet goed waarom mensen denken dat ze zomaar even een afgesloten contract kunnen wijzigen. Paniek om niks.Blihi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:59:
Same here. Ook net 3 jaar vast afgesloten per 15 juli 2024
Volgens hun eigen site blijven vaste contracten vast. Zoals het hoort:
[Afbeelding]
Nou, dat denken mensen omdat het zo in de krant staat en omdat energiebedrijven er soms een handje van hebben zich niet aan de eigen regeltjes te houden. Zo gek vind ik dat niet.Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Natuurlijk blijft dat zo, begrijp niet goed waarom mensen denken dat ze zomaar even een afgesloten contract kunnen wijzigen. Paniek om niks.
Greenchoice heeft geen heffing op teruglevering maar de vaste kosten zijn hoger als je bij een nieuw aanbod aangeeft dat je teruglevert. Dat is een nieuwe en andere vorm van de zonnepanelen boete. Voor zover ik kan zien heeft Greenchoice de voorwaarden namelijk nog niet aangepast. Het verschil met een aparte heffing die in de voorwaarden staat is dat de vaste kosten bij een vast contract ook vast staan en dus niet kunnen wijzigen op basis van de hoeveelheid stroom die je teruglevert. Ook diegene die later zonnepanelen krijgen zullen dan dus niet hogere kosten gaan betalen. Het is denk ik een tijdelijke "oplossing" van Greenchoice totdat ze wel de voorwaarden aan gaan passen. (die dan niet gaan gelden voor al afgesloten contracten)
Het gaat dus voor nu puur om de aanbieding die ze nieuwe klanten voorschotelen op basis van welke pagina je bij GC bezoekt en wat je invult. Bij de Greenchoice energie coöperaties zijn de vaste leverkosten bij zonnepanelen nog steeds € 7,79 dus geen "boete".
Het gaat dus voor nu puur om de aanbieding die ze nieuwe klanten voorschotelen op basis van welke pagina je bij GC bezoekt en wat je invult. Bij de Greenchoice energie coöperaties zijn de vaste leverkosten bij zonnepanelen nog steeds € 7,79 dus geen "boete".
Zal niet de eerste energieleverancier zijn die het zal doen. Dus paniek om niets is natuurlijk kort door de bocht..Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Natuurlijk blijft dat zo, begrijp niet goed waarom mensen denken dat ze zomaar even een afgesloten contract kunnen wijzigen. Paniek om niks.
Als je de krant op hun blauwe ogen gelooft ben je niet te redden. Normaliter ga je bij zulke nieuwsberichten naar de bron én kijk je je contract even na bij twijfel.Blihi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:06:
[...]
Nou, dat denken mensen omdat het zo in de krant staat en omdat energiebedrijven er soms een handje van hebben zich niet aan de eigen regeltjes te houden. Zo gek vind ik dat niet.
Dat er energiebedrijven zijn die het niet altijd even nauw nemen met de regels ben ik met je eens, maar als je in je recht staat heb je niet heel veel te vrezen.
Inderdaad, zo heb ik ook begrepen.X21r schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:52:
[...]
Al 14 jaar bij Green choise. laaste vaste contract loopt af per juni 2024.
Voor de mensen die vandaag een contract willen afsluiten die hebben pech.
Mensen die goed opgelet hebben en alvast een GC contract hebben vastgezet voor 3 jaar met ingangsdatum over een paar maanden hebben geluk gehad.
Op zich wel een positieve ontwikkeling dat Greenchoice piek- en daltarief om gaat draaien. Dat zouden meer energieleveranciers moeten doen. Mooie stimulans voor mensen zonder zonnepanelen om ook 's zomers overdag meer elektriciteit te gebruiken, en 's nachts minder. Uiteindelijk hebben de PV-bezitters er ook wat aan als anderen overdag meer elektriciteit gaan gebruiken en daarmee de waarde van de elektricitet beter wordt. Ben wel benieuwd of Greenchoice dat voor de periode oktober t/m maart dan weer omdraait naar 's nachts goedkoper.
Een vast contract is een contract punt. Ingangsdatum staat er los van.Blihi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:59:
Same here. Ook net 3 jaar vast afgesloten per 15 juli 2024
Volgens hun eigen site blijven vaste contracten vast. Zoals het hoort:
[Afbeelding]
Niet? Dan wil ik wel eens zien hoe jij je recht denkt te halen. Ik had nog een dingetje bij de geschillencommissie over een contractje van Innova. Ondanks dat ze zich van geen kanten aan hun eigen contract hielden verloor ik het toch.Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:13:
[...]
Als je de krant op hun blauwe ogen gelooft ben je niet te redden. Normaliter ga je bij zulke nieuwsberichten naar de bron én kijk je je contract even na bij twijfel.
Dat er energiebedrijven zijn die het niet altijd even nauw nemen met de regels ben ik met je eens, maar als je in je recht staat heb je niet heel veel te vrezen.
Er zijn hier genoeg die soortgelijke ervaringen hebben.
Lijkt mij wel heel verwarrend voor de klanten, als je variabele contract op de seizoenen wordt afgestemd. Dan hadden ze net zo goed een dynamisch contract kunnen afsluitenLinea schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:24:
Op zich wel een positieve ontwikkeling dat Greenchoice piek- en daltarief om gaat draaien. Dat zouden meer energieleveranciers moeten doen. Mooie stimulans voor mensen zonder zonnepanelen om ook 's zomers overdag meer elektriciteit te gebruiken, en 's nachts minder. Uiteindelijk hebben de PV-bezitters er ook wat aan als anderen overdag meer elektriciteit gaan gebruiken en daarmee de waarde van de elektricitet beter wordt. Ben wel benieuwd of Greenchoice dat voor de periode oktober t/m maart dan weer omdraait naar 's nachts goedkoper.
Ik ken jouw zaak niet maar in de regel krijg je met een gedegen argumentatie bij de geschillencommissie wel gelijk. Daarnaast hebben wij nu het "geluk" dat de ACM zich in het verleden ook al heeft uitgesproken over ingrijpen in reeds afgesloten contracten: Dat mag niet.Blihi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:26:
[...]
Niet? Dan wil ik wel eens zien hoe jij je recht denkt te halen. Ik had nog een dingetje bij de geschillencommissie over een contractje van Innova. Ondanks dat ze zich van geen kanten aan hun eigen contract hielden verloor ik het toch.
Er zijn hier genoeg die soortgelijke ervaringen hebben.
Een ander voordeel is dat veel Tweakers nu met een GC contract zitten, mocht er dus iets niet kloppen dan is er snel veel kennis en kunde beschikbaar.
Betreft alleen de TLV. Staat niks over verhogen straks van zonnepanelenboete. Kunnen de maandelijkse kosten omhoog? Zoals ik het lees kan dat zeker gebeuren. En als men 3 euro omhoog kan kan dat volgend jaar 10 zijn.hoihoi66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:25:
[...]
Een vast contract is een contract punt. Ingangsdatum staat er los van.
Nee dat kan niet, zie de constructie die GC gebruikt Novax in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:29:
[...]
Betreft alleen de TLV. Staat niks over verhogen straks van zonnepanelenboete. Kunnen de maandelijkse kosten omhoog? Zoals ik het lees kan dat zeker gebeuren. En als men 3 euro omhoog kan kan dat volgend jaar 10 zijn.
ACM vind in ieder geval vaste kosten tot Euro 120 per maand acceptabel.Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:29:
[...]
Betreft alleen de TLV. Staat niks over verhogen straks van zonnepanelenboete. Kunnen de maandelijkse kosten omhoog? Zoals ik het lees kan dat zeker gebeuren. En als men 3 euro omhoog kan kan dat volgend jaar 10 zijn.
Innova dreigde tijdens de hoorzitting over de contractaanpassing dat zij, als ze zouden verliezen, een vast tarief van 250 euro per maand zouden introduceren voor alle klanten.John245 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:31:
[...]
ACM vind in ieder geval vaste kosten tot Euro 120 per maand acceptabel.
De geschillencommissie merkte toen ook op dat de ACM daar ook iets over te zeggen had, maar Innova hield vol dat dat niet zo was.
Heb helaas voor een vriend een fout gemaakt in de aanmelding een week terug. Had voor 3 jaar bij Greenchoice willen gaan via een corporatie. Blijkbaar voor 1 jaar aangemeld. Zijn er nog opties voor 3 jaar met zonnepanelen?
Dynamisch heb je geen enkele zekerheid over je tarieven. En de meeste Nederlanders willen die zekerheid wel (meer dan de helft heeft inmiddels weer een vast contract).Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:26:
Lijkt mij wel heel verwarrend voor de klanten, als je variabele contract op de seizoenen wordt afgestemd. Dan hadden ze net zo goed een dynamisch contract kunnen afsluiten
Aan tarieven die wijzigen als ongeveer ook de zomer- of wintertijd ingaat, zullen de meesten wel kunnen wennen.
In New South Wales (Ausgrid) in Australië (ook veel zonnepanelen), kennen ze al drie seizoensperiodes:
- zomer (november t/m maart)
- winter (juni t/m augustus)
- geen zomer en geen winter (april/mei en september/oktober).
Als consumenten het daar snappen, dan kan dat hier ook. Al denk ik dat mei hier echt wel bij de zomerperiode mee zou tellen (veel PV-opwekking en al veel minder gebruik door o.a. warmtepompen en diverse schoolvakanties en feestdagen).
In een vast contract staan alle tarieven van de leverancier vast. Dus ook de vaste maandelijkse leverkosten. Alleen gewijzigde belastingen en netbeheerkosten worden doorberekend. Zodra de vaste periode afloopt, dan kunnen die tarieven omhoog.Davidrrr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:29:
Is in dit topic al vaker aan de orde geweest, inclusief uitspraak ACM hierover. En uitspraak van de klantenservice van GC.
[ Voor 14% gewijzigd door Linea op 21-02-2024 13:07 ]
Hoe ist dat dan voor mij, ik heb namelijk wel goed opgelet, maar kon nog niet verlengen/nieuw contract afsluiten bij GC, want zit al bij GC met einde contract op 21 oktober 2024, dus ik heb geen geluk terwijl ik wel geluk verdient vind ik :-)hoihoi66 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:23:
[...]
Inderdaad, zo heb ik ook begrepen.
Voor de mensen die vandaag een contract willen afsluiten die hebben pech.
Mensen die goed opgelet hebben en alvast een GC contract hebben vastgezet voor 3 jaar met ingangsdatum over een paar maanden hebben geluk gehad.
Greenchoice bevestigd mij dat de tarieven in een huidig vast contract tot einde looptijd blijven en dus ongewijzigd zijn
Uiteraard. Anders is het contractbreuk.wouter_tw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:36:
Greenchoice bevestigd mij dat de tarieven in een huidig vast contract tot einde looptijd blijven en dus ongewijzigd zijn
Ja maar sommigen hebben in het verleden geprobeerd er toch onderuit te kunnen, ook met argumenten als dat de TLV geen tarief zou zijn en van dat soort onzin...
GC lijkt me wat dat betreft wel aardig betrouwbaar.
Er was bijvoorbeeld ook zo'n contract van GC met juist enorm lage tarieven, terwijl de prijzen hoog waren en nog hoger gingen ( paar maanden voor inval Oekraïne ) en daarbij hebben ze ook nooit moeilijk gedaan heb ik begrepen van de afnemers van dit contract.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 21-02-2024 14:05 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2