Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

marvel27 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:36:
Net dubbel naar enkeltarief aangepast, datum naar eind februari gezet en maandbedrag verlaagd van 350 naar 5€. Ging best vlot. Nu even zien of ze het waarmaken ;)
telefonisch, die datum naar achteren?

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31
ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:38:
telefonisch, die datum naar achteren?
Yup, stond in het contract op 26/9/22. Mevrouw moest het even navragen bij een collega, maar gaf aan dat dit in orde ging komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hmmm, vreemd. Bij mij werd er aangegeven dat veranderen van de datum niet mogelijk is en dat dit waarschijnlijk met de tarieven 'of zo' te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

davasch schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:42:
Hmmm, vreemd. Bij mij werd er aangegeven dat veranderen van de datum niet mogelijk is en dat dit waarschijnlijk met de tarieven 'of zo' te maken had.
weird inderdaad. zelfde verhaal net aan de telefoon. kan echt niet en stuur maar een mail. dat heb ik dan maar gedaan en nu maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marvel27 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:36:
Net dubbel naar enkeltarief aangepast, datum naar eind februari gezet en maandbedrag verlaagd van 350 naar 5€. Ging best vlot. Nu even zien of ze het waarmaken ;)
Waarom datum naar februari en niet direct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:42
genc007 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:29:
[...]
komt natuurlijk allemaal doordat de helft van alle kerncentrales in frankrijk op zn gat ligt en dat nordstream 1 tot begin september ook bijna offline is.

Ik gok dat ergens begin-mid september de elektra prijzen gaan beginnen te dalen, maar tot hoever de kwh prijs (en de TLV van Innova) nog gaan stijgen weet niemand.
Frankrijk is de future voor komende wintermaanden baseload >€1,60 en ze hebben meer vraag dan NL intercontects samen (6.5GW nom). Voor peakload hebben ze donderdag zelfs max in bidzone moet verhogen van €3000/MWh naar €5000/MWh

Gas is omgeslagen in speculatie, volumes die "prijs" bepalen lopen terug, de genomen maatregelen zijn inmiddels 40% meer dan Nordstream 1 max kan transporten (55bcm), besparing (NL/DE/BE=26bcm) en LNG uitbreidingen(uitbreiding/bestaande/Zeebrugge/Eemshaven.Brunsbuttel=36bcm) , de prijs zal wel verhoogt blijven want er dienen wel LNG schepen voor de prijs willen aanmeren aan die terminals

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droplul
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-11-2022
Heerlijk dit topic om te volgen oOo
Ik zat bij budget en nu sinds 6 weken bij eneco.
Vanaf 1 september ga ik naar greenchoice, drie jaar vast.
Ben heel benieuwd hoe alles uitpakt het komende jaar, vooral nu bij innova.
Ik begrijp er niks meer van, de één verlaagd de tarieven en de ander verhoogd ze…
Gun iedereen de hoogst mogelijke tlv, maar ik heb voor rust gekozen. Dit is niet bij te houden zo joh 8)7
Ik gebruik mijn overschot wel om te verwarmen, dat scheelt enorm veel m3 gas, dus dat is ook een besparing.
Maar nogmaals, ik blijf het hier met veel plezier volgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

JoKo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Bij mij wel gelukt, staat ook dal/normaal.
Binnen 5 seconden iemand aan de lijn, wordt doorgegeven, je krijgt geen nieuwe bevestiging per e-mail daarvan maar wel te controleren in je portaal. Duurt een aantal dagen voor dat verwerkt is.

Let’s gamble :P
Is al aangepast in mijn portaal. Nu 1 tarief.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
Droplul schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:56:
Mag ik vragen wat voor tarief/tarieven je daar krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droplul
Treveo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Mag ik vragen wat voor tarief/tarieven je daar krijgt?
Voor terugleveren 0,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

/offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Richard op 26-08-2022 16:08 . Reden: Ik ging offtopic ]

20*350ZO45°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Droplul schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:56:
Heerlijk dit topic om te volgen oOo
Ik zat bij budget en nu sinds 6 weken bij eneco.
Ben heel benieuwd hoe alles uitpakt het komende jaar, vooral nu bij innova.
Ik begrijp er niks meer van, de één verlaagd de tarieven en de ander verhoogd ze…
Gun iedereen de hoogst mogelijke tlv, maar ik heb voor rust gekozen. Dit is niet bij te houden zo joh 8)7
Ik gebruik mijn overschot wel om te verwarmen, dat scheelt enorm veel m3 gas, dus dat is ook een besparing.
Maar nogmaals, ik blijf het hier met veel plezier volgen :*)
Jij gaat off topic en meteen vragen over jou 3 jaar contract.
Vertel er meteen bij dat dat een Univé/GC deal is en niet meer af te sluiten is.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-10 23:44
Het valt mij op dat er wel veel wordt gekozen voor Innova vergeleken met een paar weken geleden.

Goed teken voor Innova ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Waarom datum naar februari en niet direct?
zie het maar als een soort future

Wat ik nu doe is:
- van Eneco zsm over op UC
- voor de winter (met gemiddeld negatief saldo, dus nov-feb) naar een goedkopere boer dan de tlv van UC als dat lukt, anders blijf ik bij UC)
- als ik weer ga terugleveren begint een zomertje bij Innova (als ze nog bestaan en er geen hogere tlv's zijn dan, anders kost het 50 euro opzeggen).

Het lijkt wel blufpoker zolangzamerhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplul
JoKo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Jij gaat off topic en meteen vragen over jou 3 jaar contract.
Vertel er meteen bij dat dat een Univé/GC deal is en niet meer af te sluiten is.
Misschien moet je niet zo voorbarig zijn in je aannames en wat beter teruglezen.
Als je eerder gas hebt afgesloten daar kun je nu nog je stroom eraan toevoegen als je unive belt :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 12:29
Droplul schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Misschien moet je niet zo voorbarig zijn in je aannames en wat beter teruglezen.
Als je eerder gas hebt afgesloten daar kun je nu nog je stroom eraan toevoegen als je unive belt :w
Klopt, dat heb ik ook gedaan. :+

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoTU-aK6NVucb2Hb8eH7c5b-SHs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHoppao6lAah8kstWCgxp6Ps.png?f=user_large

Is al allemaal goed aangepast in het portaal! Eerste ervaring met Innova is dus positief :) maar het enige wat mij boeit is of ze het uitzingen tot het einde van het volgende terugleverseizoen.

@Verwijderd Dat is meteen de reden waarom ik niet vanaf nu al bij Innova wil gaan zitten: ze zijn een vreemde eend in de bijt tussen de energieleveranciers. Als enige een vast contract, verhogen de TLV terwijl zo goed als iedereen ze sterk verlaagt, negatieve solvabiliteit tijdje terug... Zou mij niet verbazen als ze omvallen voor/tijdens de winter. Ik ga dus overwinteren bij een stabielere partij, (waarschijnlijk Eneco, gezien kwh-prijs niet uitmaakt als je kan salderen) en als ze eind februari nog rechtstaan flink cashen aan 90c per kWh. En dan blijven ze hopelijk bestaan tot en met september 2023.

[ Voor 7% gewijzigd door marvel27 op 26-08-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:09
Domba schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Frankrijk is de future voor komende wintermaanden baseload >€1,60 en ze hebben meer vraag dan NL intercontects samen (6.5GW nom). Voor peakload hebben ze donderdag zelfs max in bidzone moet verhogen van €3000/MWh naar €5000/MWh

Gas is omgeslagen in speculatie, volumes die "prijs" bepalen lopen terug, de genomen maatregelen zijn inmiddels 40% meer dan Nordstream 1 max kan transporten (55bcm), besparing (NL/DE/BE=26bcm) en LNG uitbreidingen(uitbreiding/bestaande/Zeebrugge/Eemshaven.Brunsbuttel=36bcm) , de prijs zal wel verhoogt blijven want er dienen wel LNG schepen voor de prijs willen aanmeren aan die terminals
Kwestie van tijd dat er een aantal franse energie toko's bij nederland komen shoppen voor 'goedkoop' zonneneergie van consumenten? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
marvel27 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:13:
[Afbeelding]

Is al allemaal goed aangepast in het portaal! Eerste ervaring met Innova is dus positief :) maar het enige wat mij boeit is of ze het uitzingen tot het einde van het volgende terugleverseizoen.

@Verwijderd Dat is meteen de reden waarom ik niet vanaf nu al bij Innova wil gaan zitten: ze zijn een vreemde eend in de bijt tussen de energieleveranciers. Als enige een vast contract, verhogen de TLV terwijl zo goed als iedereen ze sterk verlaagt, negatieve solvabiliteit tijdje terug... Zou mij niet verbazen als ze omvallen voor/tijdens de winter. Ik ga dus overwinteren bij een stabielere partij, en als ze eind februari nog rechtstaan flink cashen aan 90c per kWh.
Bij wie valt er te overwinteren? Klinkt niet verkeerd namelijk.
Moet in oktober met oxxio verder of ik stap direct over naar Innova in oktober.
Ook al vallen ze om, 5 euro per maand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

als ze in februari omvallen moet ik ook alle verbruik in de winter aftikken tegen 1,05€ per kWh. Dat is minder met full electric huis en een elektrische auto.

Ik heb dan wel 18.000 Wp op mijn dak liggen, ik ga in de winter wel de min in.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

[Afbeelding]

@Verwijderd Dat is meteen de reden waarom ik niet vanaf nu al bij Innova wil gaan zitten: ze zijn een vreemde eend in de bijt tussen de energieleveranciers. Als enige een vast contract, verhogen de TLV terwijl zo goed als iedereen ze sterk verlaagt, negatieve solvabiliteit tijdje terug... Zou mij niet verbazen als ze omvallen voor/tijdens de winter. Ik ga dus overwinteren bij een stabielere partij, (waarschijnlijk Eneco, gezien kwh-prijs niet uitmaakt als je kan salderen) en als ze eind februari nog rechtstaan flink cashen aan 90c per kWh. En dan blijven ze hopelijk bestaan tot en met september 2023.
mits ze de zomer van 2023 overleven natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

als ze in februari omvallen moet ik ook alle verbruik in de winter aftikken tegen 1,05€ per kWh. Dat is minder met full electric huis en een elektrische auto.

Dat klopt maar waar is het goedkoop en wie zegt dat de variebele tarieven bij die partij 4 maanden ongewijzigd zullen blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Als je nu per direct overstapt pak je een halve september maand en oktober maanden mee, dat zijn vaak netto teruglever maanden.
Richting eind februari ga ikezlf weer de + in, dus dat valt best mee kwa risico denk.

Alleen hoe later je overstapt hoe hoger het risico wordt indd.
September is wel een belangrijke maand om mee te pakken als buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

genc007 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Als je nu per direct overstapt pak je een halve september maand en oktober maanden mee, dat zijn vaak netto teruglever maanden.
Richting eind februari ga ikezlf weer de + in, dus dat valt best mee kwa risico denk.

Alleen hoe later je overstapt hoe hoger het risico wordt indd.
September is wel een belangrijke maand om mee te pakken als buffer.
Klopt hoor, dat is waar. Strategie is dus om met een buffertje de winterperiode in te gaan om risico's te beperken.

Ik ben ook aan het proberen om Innova per 5 september in te laten gaan, weet niet of dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Dat klopt maar waar is het goedkoop en wie zegt dat de variebele tarieven bij die partij 4 maanden ongewijzigd zullen blijven?
Of ze tussentijds de tarieven aanpassen weet je niet. Maar deze discussie kun je beter hier voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

Bij wie valt er te overwinteren? Klinkt niet verkeerd namelijk.
Moet in oktober met oxxio verder of ik stap direct over naar Innova in oktober.
Volgens mij is er momenteel geen goede overwinteraar (als je per feb wil overgaan en dan dus afrekent voor je winterverbruik), tarieven die je betaald zijn overal fors voor zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Klopt hoor, dat is waar. Strategie is dus om met een buffertje de winterperiode in te gaan om risico's te beperken.

Ik ben ook aan het proberen om Innova per 5 september in te laten gaan, weet niet of dat gaat lukken.
Als je ze belt en de mevrouw een contract voor je laat maken, dan kan ze het per 16-09 laten ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Valt hier echt op, dat er zoveel mensen zijn, die hun hoofd in het zand steken. Staat gewoon overal op de nieuwssites en op Eneco site zelf. Het tarief gaat naar 9 cent TLV

Nog mensen: ja ik heb nog niets vernomen, zal mij wel niet aangaan. Hoezo?? Hoeveel meer bewijs wil je hebben, denk ik dan? En dan ook nog verwarring blijven zaaien hier ook.

Ik ben in ieder geval weg bij Eneco. Een bedrijf dat zo met klanten omgaat, gun ik nog geen 1 hele cent. Dan maar een mindere TLV, en terug naar Vattenfall O-) 16 cent TLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

atomix9 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:25:
Valt hier echt op, dat er zoveel mensen zijn, die hun hoofd in het zand steken. Staat gewoon overal op de nieuwssites en op Eneco site zelf. Het tarief gaat naar 9 cent TLV

Nog mensen: ja ik heb nog niets vernomen, zal mij wel niet aangaan. Hoezo?? Hoeveel meer bewijs wil je hebben, denk ik dan? En dan ook nog verwarring blijven zaaien hier ook.

Ik ben in ieder geval weg bij Eneco. Een bedrijf dat zo met klanten omgaat, gun ik nog geen 1 hele cent. Dan maar een mindere TLV, en terug naar Vattenfall O-) 16 cent TLV
omdat ze (denken) in hun recht te staan, wat misschien ook zo is. Dus die accepteren het nog niet en willen het misschien ook gaan aanvechten. Dat is ook een strategie. vechten of vluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-10 00:21

Copitano

Hoorn NH

Dwaalboy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:56:
Wat een geouwehoer dat een ieder snel bij Eneco weg wil.
Volgens mij blijven ze gewoon de 61 cent tot januari aan bestaande klanten/contracten hanteren.
Nergens word door Eneco gezegd dat die tlv word verlaagd. En niemand is geinformeerd (persoonlijk dan)
Jawel, ik heb twee dagen geleden via de mail van Eneco een bericht gehad dat mijn tlv wijzigt naar 9 ct. Heb meteen opgezegd. per 8 september zit ik bij UC. Twee dagen pech dus. Ga nog wel klagen bij ACM over het niet aanhouden van een redelijke termijn. Aangezien je bij overstappen meestal 30 dagen moet aanhouden is twee weken vooraf geen redelijke termijn te noemen. Overigens wordt volgens mij ook lekker misbruik gemaakt van de 14 dagen bedenktijd. Die is volgens mij bedoeld om consumenten te beschermen, niet om ze er mee te pesten. De tlv van innova is inderdaad bijna astronomisch te noemen. Als dat maar goed gaat.

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

omdat ze (denken) in hun recht te staan, wat misschien ook zo is. Dus die accepteren het nog niet en willen het misschien ook gaan aanvechten. Dat is ook een strategie. vechten of vluchten.
Ok, zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb respect voor mensen die voor een doel vechten en niet zonder slag of stoot akkoord gaan met deze aanpassing naar 9 cent TLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[...]

Eneco zou Eneco niet zijn als ze zich geen breuk lachen bij dit soort uitspraken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:07
Ik ga deze winter toch flink wat kWh verbruiken omdat ik ga verwarmen met airco's. Op zich hoef ik dus niet over te stappen van energieleverancier, want ik ga toch een hoop weer verbruiken, en kan dit dus salderen.

Volgens mij heb ik 3 opties momenteel :
1. Blijven bij Eneco, dit betekend dat ik de winter op het dieptepunt op -2000kwh sta. Dit ga ik in het voorjaar 23 weer leveren en zodra ik op 0 sta ga ik weg. Ik saldeer dan wel mijn opgebouwde kWh a 61 cent op deze winter. Wat de tlv is voorjaar 23 weet niemand.
2. Overstappen naar Innova of UC. Deze bieden nog een mooie tlv, maar ik wil bij geen van deze partijen deze winter -2750 kWh staan. Mocht zo'n partij dan omvallen kan ik 2750 * 0,90 cent afrekenen. De curator komt deze dan wel bij mij halen. Dat ik dit in het voorjaar zou terugleveren en dus zou kunnen salderen heeft hij geen boodschap aan.
3. Overstappen naar 1 van de andere grote, (Essent of Vattenfall). Geen hoge terugleververgoeding, maar geen probleem om daar flink wat kWh's in de min te staan, deze wek ik voorjaar 23 weer op. Dit zal dan wel langer duren dan ik bij Eneco blijf, maar ik troost me met de gedachte dat ik Eneco dan toch even 1000 euro afhandig heb gemaakt, de rotzakken..

Ik neig zelf naar de veiligheid, zekerheid en rust van optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-10 00:21

Copitano

Hoorn NH

[...]

hahahaha, de derde was bevriezen ;)

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:38
Als je naar Innova wilt switchen, kan dat dan het beste via de website(online ) of beter bellen?

ik lees verschillende dingen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
De mensen die naar Innova gaan of zijn gegaan.

Als startdatum voor de winter aangegeven of na de winterperiode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genc007
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:40:
De mensen die naar Innova gaan of zijn gegaan.

Als startdatum voor de winter aangegeven of na de winterperiode?
je kan beste bellen en per direct (16-09) overstappen.

zo kan je nog 1,5 maand lekker terugleveren en een buffer opbouwen voor de wintermaanden.
dan ben je gelijk beschermd mocht innova gaan omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:38
Innova:
De medewerkster kon geen aanbieding geven/invullen omdat de computer niks liet zien...
en adviseerde via de website invullen.

De website kan ik invullen, maar bij: UW PERSOONLIJKE AANBOD.... komt niks .. :F

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genc007
Hansieo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:01:
Innova:
De medewerkster kon geen aanbieding geven/invullen omdat de computer niks liet zien...
en adviseerde via de website invullen.

De website kan ik invullen, maar bij: UW PERSOONLIJKE AANBOD.... komt niks .. :F
dit probleem was er gisteren ook.
volgens mij hebben ze een quota per dag aan nieuwe klanten en daarna gaat het op slot.

morgen/maandag weer eens proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 12:20
Zouden ze bij Innova de komma per ongeluk naar links hebben verschoven ipv naar rechts :+

90 cent TLV...absurd. Zojuist mijn eerdere aanvraag geannuleerd en nieuwe ingeschoten miv medio september. Net als velen hier dubbeltarief gekregen terwijl ik enkel wil (was geen optie voor op de site). Heb er een mailtje achteraan gestuurd (again, net als velen hier).

Innova gaat deze winter Sinterklaas spelen. Daar lijkt het op althans. Ben erg beniewd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen. Ben zelf niet zo bang voor faillissement, eerder voor een weigering om na een kalenderjaar uit te betalen >:)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
Zojuist Eneco modelcontract opgezegd per 5-9 en Innova gevraagd contract te laten starten per 6-9 met akkoord voor start binnen de wettelijke bedenktijk van 14 dagen (en daarbij bewijs geleverd dat ik zelf Eneco contract opgezegd heb per 5-9). Eens kijken of het lukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:10
atomix9 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:25:

Alleen werkt de wet niet zo. Eneco wijzigt eenzijdig de voorwaarden van het contract dat je bent aangegaan en daarover zullen ze je persoonlijk moeten inlichten. Doen ze dat niet dan geldt het dus niet voor jou.

Vooralsnog heb ik ook nog niets ontvangen dus ik ben benieuwd (en ik houd de log van de mailserver in de gaten ;)).

Aldus de voorwaarden van de overeenkomst:
2.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringstarieven.
Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en op 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert Eneco u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.

[ Voor 23% gewijzigd door Timmy op 26-08-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
genc007 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

je kan beste bellen en per direct (16-09) overstappen.

zo kan je nog 1,5 maand lekker terugleveren en een buffer opbouwen voor de wintermaanden.
dan ben je gelijk beschermd mocht innova gaan omvallen.
Zit nog tot oktober bij Oxxio eerder kan dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yurie
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:18:
[...]

Zit nog tot oktober bij Oxxio eerder kan dus niet
Ligt eraan, wellicht is €50,- aftikken goedkoper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:55
[Afbeelding]

Idd 1ste ervaring is positief. Rond half 3 contract ingeschoten via de website.
Daarna Direct bevestigd via mail, wel dubbel tarief. 1500 gebeld voor enkel tarief, en zouden ze ook wijzigen. Nu zichtbaar in portaal.
Had ook direct iemand aan de lijn toe ik belde.

Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de wintermaanden.
De. Reden dat ik asap, 22 sept in Dit geval, over ga. Is dat ik dan nog wat opwek kan bufferen van sept en okt
Nov, Dec, Jan neem. Ik netto af. En in Feb lever ik weer terug. Dus heb dan toch al een buffertje van sept en okt opgebouwd voor de winter. Maandbedrag 5 euro. Niet heel veel risico in mijn ogen.
Enige risico gaat zijn maart tot september volgend jaar en kijken of ze uit (kunnen) cashen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
Timmy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:14:
[...]

Alleen werkt de wet niet zo. Eneco wijzigt eenzijdig de voorwaarden van het contract dat je bent aangegaan en daarover zullen ze je persoonlijk moeten inlichten. Doen ze dat niet dan geldt het dus niet voor jou.

Vooralsnog heb ik ook nog niets ontvangen dus ik ben benieuwd (en ik houd de log van de mailserver in de gaten ;)).

Aldus de voorwaarden van de overeenkomst:

[...]
Idd net m`n mailbox nog eens gecontroleerd niets gevonden.
Ook als ik inlog geen melding of bericht.

Ik wacht nog even geduldig af.

Kan altijd nog wisselen. Ben ook eens benieuwd wat de ACM van deze gang van zaken vindt..

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Hier ook een Innova klant. Mijn TLV is van iets langer geleden. Toen nog 0,40 cent incl. btw.

Mijn probleem is dat ik nu nog gas verbruik voor warm water a 1,36 euro per m3.
Nu overstappen zou voor mij betekenen dat ik 4,32 euro per m3 ga betalen.

Denk dat ik op korte termijn een elektrische boiler zal moeten gaan installeren.

Een TLV van 0,90 cent is wel heeel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

KaasOmelet schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:45:
Hier ook een Innova klant. Mijn TLV is van iets langer geleden. Toen nog 0,40 cent incl. btw.

Mijn probleem is dat ik nu nog gas verbruik voor warm water a 1,36 euro per m3.
Nu overstappen zou voor mij betekenen dat ik 4,32 euro per m3 ga betalen.

Denk dat ik op korte termijn een elektrische boiler zal moeten gaan installeren.

Een TLV van 0,90 cent is wel heeel aantrekkelijk.
Verhuis gewoon alleen je stroom. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

warhamstr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Eneco zou Eneco niet zijn als ze zich geen breuk lachen bij dit soort uitspraken.
Prima, als ze vervolgens maar betalen.
Eneco staat niet boven de wet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Verhuis gewoon alleen je stroom. Simpel.
Had ik nog niet eens aan gedacht 8)7
Ga maandag met Innova bellen.
Bedankt Peer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:56
warhamstr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Iedereen die ze hebben, hebben ze.
Iedereen die nu weggaat, hoeven ze geen superdure KWHs te leveren. Denk dat ze hebben zitten slapen met inkopen, anders zou je nu niet iedereen eruit jagen.

Toevallig de MWH prijzen door het dak zien gaan al?

Ik blijf, maar ga niet omrollen. Ben ook niet geïnformeerd, wel al berichtje naar de ACM gestuurd dat dit gaat spelen en dat ze zich bij mij in ieder geval niet aan de 10 dagen hebben gehouden die ze zelf in hun eigen voorwaarden hebben staan (over de 30 die de ACM aanhoudt maar niet te beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:07

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Randy1800 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:03:
[...]

....
.....
Nog niet zo hoog dan in Frankrijk,
maar € 668/MWh per september contract "Dutch Base Power Futures" zag ik net op TheIce.com.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:34
Randy1800 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:03:
[...]

Iedereen die ze hebben, hebben ze.
Iedereen die nu weggaat, hoeven ze geen superdure KWHs te leveren. Denk dat ze hebben zitten slapen met inkopen, anders zou je nu niet iedereen eruit jagen.

Ik blijf, maar ga niet omrollen. Ben ook niet geïnformeerd, wel al berichtje naar de ACM gestuurd dat dit gaat spelen en dat ze zich bij mij in ieder geval niet aan de 10 dagen hebben gehouden die ze zelf in hun eigen voorwaarden hebben staan (over de 30 die de ACM aanhoudt maar niet te beginnen).
Hier net zo. Met de toevoeging dat de klantenservice medewerker vandaag toegaf dat hij inderdaad zag dat ik niet geïnformeerd ben.
Wordt zeker vervolgd haha.

Dat kunnen ze vrij makkelijk oplossen. Dat doen ze dan maar. Laten ze maar een nieuwe termijn van 10 dagen in gaan ofzo. Zal mij worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:56
NileZ_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Hier net zo. Met de toevoeging dat de klantenservice medewerker vandaag toegaf dat hij inderdaad zag dat ik niet geïnformeerd ben.
Wordt zeker vervolgd haha.

Dat kunnen ze vrij makkelijk oplossen. Dat doen ze dan maar. Laten ze maar een nieuwe termijn van 10 dagen in gaan ofzo. Zal mij worst wezen.
Bij mij hebben ze nog een ander probleem. Bij mij is nooit de algemene AV verstrekt op basis waarvan ze beweren dit te mogen doen. Alleen AV van het modelcontract :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Nieuwe TLV's van Engie!!!!!!

Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,86287 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,60138 per kWh

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 23:35
Hier ook prima contact gehad met Innova, snel iemand aan de lijn die ook vlot actie heeft ondernomen.
Gisteren de wijziging van dubbel naar enkeltarief aangevraagd en die wijziging is vandaag al doorgevoerd en zichtbaar in de klantomgeving.

Allemaal leuk dat dit goed gaat, uitbetalen volgend jaar is van een groter belang :)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
Pejdref schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Uit de voorwaarden:

2. Tarieven en betaling
2.1. Vaste tarieven
Als u een contract voor bepaalde tijd (vast tarief) heeft gesloten, dan wijzigen de tarieven niet tijdens
de looptijd van uw contract. Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de
overheidsheffingen of de belastingen.
Ff 1 ding nog over Innova en de voorwaarden.
De korting op de energiebelasting is toch tot 31-12 dit jaar?
Dus als die 1-1-23 weer naar 21% gaat, is dat voor Innova dan een reden om aan de (TLV) tarieven te sleutelen?
Dan heb je dus ook niks aan je "vaste" contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:21
Srednier schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:21:

Normaaltarief per kWh
€ 0,86287 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,60138 per kWh
Blijft engie gewoon kale tarief als TLV betalen :? Want dat mis ik een beetje in je ericht, je post alleen leveringstarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:25

Normaaltarief per kWh
€ 0,86287 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,60138 per kWh
ybos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Blijft engie gewoon kale tarief als TLV betalen :? Want dat mis ik een beetje in je ericht, je post alleen leveringstarieven?
Het volgende staat op de website van Engie:
Inclusief btw en overheidsheffingen. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 26-08-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
ybos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Nee is TLV ex BTW.
Dus levertarieftarief ex belastingen in geval van Engie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:56

Zenix

BOE!

Qosmic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Ff 1 ding nog over Innova en de voorwaarden.
De korting op de energiebelasting is toch tot 31-12 dit jaar?
Dus als die 1-1-23 weer naar 21% gaat, is dat voor Innova dan een reden om aan de (TLV) tarieven te sleutelen?
Dan heb je dus ook niks aan je "vaste" contract.
Denk dat de regering dat gewoon op 9% gaat houden, dat zullen we wel horen met Prinsjesdag. Ik verwacht eerder dat ze helemaal geen BTW meer gaan heffen dan het weer verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 08:21
Srednier schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:32:
[...]

Nee is TLV ex BTW.
Dus levertarieftarief ex belastingen in geval van Engie
Thanks. Denk dat ik naar hen overstap. Toch een iets meer betrouwbare partij dan Innova met toch nog een redelijke vergoeding (denk nog wel 50 cent plus? weet ff de berekening niet).
50 cent is nog steeds prima geld, en dan in maart oid maar eens verder kijken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
M.b.t. tijdig informeren van Eneco heeft de geschillencommissie in soortgelijke zaken (ging over levertarieven i.p.v. TLV) uitspraak gedaan dat 30 dagen (gelijk aan geldende opzegtermijn) een redelijke termijn is. Ondanks dat in de voorwaarden 10 dagen stond. Die 30 dagen komt ook overeen met wat de ACM als redelijk acht.

Diverse uitspraken:
https://www.degeschillenc...-over-tariefswijzigingen/

https://www.degeschillenc...ondiging-was-niet-tijdig/

https://www.degeschillenc...eovereenkomst-is-te-kort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Zenix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:32:
[...]

Denk dat de regering dat gewoon op 9% gaat houden, dat zullen we wel horen met Prinsjesdag. Ik verwacht eerder dat ze helemaal geen BTW meer gaan heffen dan het weer verhogen.
Dat zou ook inhouden dat ze kunnen/mogen wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 21:21
Oh, ik lees net in mijn mail per 22-8 15ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Zimonia2 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:40:
M.b.t. tijdig informeren van Eneco heeft de geschillencommissie in soortgelijke zaken (ging over levertarieven i.p.v. TLV) uitspraak gedaan dat 30 dagen (gelijk aan geldende opzegtermijn) een redelijke termijn is. Ondanks dat in de voorwaarden 10 dagen stond. Die 30 dagen komt ook overeen met wat de ACM als redelijk acht.

Diverse uitspraken:
https://www.degeschillenc...-over-tariefswijzigingen/

https://www.degeschillenc...ondiging-was-niet-tijdig/

https://www.degeschillenc...eovereenkomst-is-te-kort/
Helemaal mee eens. Echter denk ik dat Eneco zal roepen dat er voor de consument een opzegtermijn van 9 dagen geldt (formeel) en dat ze daarom 10 dagen zouden mogen hanteren. Wat natuurlijk nog steeds onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Laat ook maar.

[ Voor 92% gewijzigd door Truus01 op 26-08-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

NileZ_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Helemaal mee eens. Echter denk ik dat Eneco zal roepen dat er voor de consument een opzegtermijn van 9 dagen geldt (formeel) en dat ze daarom 10 dagen zouden mogen hanteren. Wat natuurlijk nog steeds onzin is.
De consument kan binnen 30 dagen nergens naartoe. Dat is ook wat de ACM op consuwijzer.nl als richtlijn geeft voor tariefswijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
NileZ_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Bij één voorbeeld van de geschillencomissie stond in de AV zelfs 10 dagen maar hanteerde de commissie toch 30.

Nog iets anders: het nieuwe voorwaardenoverzicht geldt pas vanaf 05-sept. Nu gelden nog de oude voorwaarden waaronder ze niet mogen wijzigen. Je zou ook kunnen stellen dat ze daarom pas vanaf 05-sept mogen wijzigen met een wijzigingstermijn van 10 dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zimonia2 op 26-08-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

De consument kan binnen 30 dagen nergens naartoe. Dat is ook wat de ACM op consuwijzer.nl als richtlijn geeft voor tariefswijzigingen
Dat weet ik, ik heb ook een hele uitgebreide casus lopen bij het ACM. Maar denk dat ze zullen roepen dat de opzegtermijn voor de consument 9 dagen is en dat ze zich daarom aan 10 dagen houden. Is natuurlijk nog steeds veel te weinig, maar in een aantal uitspraken kwam naar voren dat de consument een opzegtermijn van 30 dagen had.

Ik heb nog even gekeken hoe het zat in Juni. En daar kreeg ik op 17 juni de aankondiging dat het per 1 juli ging wijzigen. Nu heb ik helemaal geen persoonlijk bericht gehad. Wat ook bevestigd is door de klantenservicemedewerker.
Uiteindelijk zal dat allemaal niet zoveel uithalen, maar dat is in strijd met hun eigen voorwaarden natuurlijk.
De vraag is ook nog of de omstandigheden wel bijzonder genoeg zijn om überhaupt een wijziging door te voeren, maar ook dat zal wel rechtgelult worden door ze.
Maar als dit geklaag ervoor zorgt dat Eneco de voorwaarden moet aanpassen en de termijn moet verlengen dan is dat al winst voor de toekomst.
En als ze op de vingers getikt worden en een boete krijgen, nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Laatst online: 10:03
Velen hier zijn ineens heel enthousiast over de hoge tlv van innova, maar betaald innova een opgebouwd tegoed wel uit? Als ik de recensies van innova zo lees zou het mij niet heel erg verbazen als ze gewoon niet uit betalen. Je kan misschien recht hebben op het geld maar hoe krijg je je recht?

Of ben ik nu te pessimistisch?

Heeft er iemand ooit een leuk bedrag ontvangen van innova? Van Eneco weten we bijvoorbeeld dat ze echt uitbetalen.

[ Voor 16% gewijzigd door gebruiker001 op 26-08-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Nog steeds niet enthousiast hier hoor ;)
Maar de TLV is nu wel bizar hoog, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

gebruiker001 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:05:
Iedereen is ineens heel enthousiast over de hoge tlv van innova, maar betaald innova een opgebouwd tegoed wel uit? Als ik de recensies van innova zo lees zou het mij niet heel erg verbazen als ze gewoon niet uit betalen. Je kan misschien recht hebben op het geld maar hoe krijg je je recht?

Heeft er iemand ooit een leuk bedrag ontvangen van innova? Van Eneco weten we bijvoorbeeld dat ze echt uitbetalen.
Je bent pessimistisch. Je hebt er gewoon recht op en kunt dus je recht halen! Zolang ze niet omvallen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
ybos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Thanks. Denk dat ik naar hen overstap. Toch een iets meer betrouwbare partij dan Innova met toch nog een redelijke vergoeding (denk nog wel 50 cent plus? weet ff de berekening niet).
50 cent is nog steeds prima geld, en dan in maart oid maar eens verder kijken :)
Engie, https://www.engie.nl/energie/aanvragen/
Enkel is €0,74703/1,09=€0,6853. Althans, huh, onder een ander tabje zie ik €0,98533 (dus €0,90397)?!
En vaste leveringskosten van €16,67

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Velen hier zijn ineens heel enthousiast over de hoge tlv van innova, maar betaald innova een opgebouwd tegoed wel uit? Als ik de recensies van innova zo lees zou het mij niet heel erg verbazen als ze gewoon niet uit betalen. Je kan misschien recht hebben op het geld maar hoe krijg je je recht?

Na de jaarafrekening moeten ze wel. Bijna Eneco kon je via tussentijdse nota uitbetaling regelen. Of Innova dat doet weet ik niet.

Innova moet nog wel bestaat bij de jaarrekening, om te kunnen betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:11:
Na de jaarafrekening moeten ze wel. Bijna Eneco kon je via tussentijdse nota uitbetaling regelen. Of Innova dat doet weet ik niet.

Innova moet nog wel bestaat bij de jaarrekening, om te kunnen betalen ;)
Misschien kan iemand die naar Innova gaat en ook in de winter teruglevert na x maanden om een tussentijdse nota vragen. Als ze dat niet willen doen, met vage redenen, is er misschien meer aan de hand en kan iedereen nog enigszins tijdig het mogelijk zinkende schip verlaten voordat het de diepte in verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplul
Truus01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Oh, ik lees net in mijn mail per 22-8 15ct.
Gisteren las ik 11,5, vandaag in contract stond 12 cent.
Heb geen mail gehad, maar contract gaat ook pas 1-9 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:15

Normaaltarief per kWh
€ 0,86287 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,60138 per kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi2j9kGDBHomL1Nq-5l_I5cJSPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUlHDqcS0Y04UReqvBjgdw2A.png?f=fotoalbum_large

Kan je zien wat dat op enkel tarief zou zijn?
Zou dat hoger dan hierboven zijn? (Van een week geleden).

Dan kan ik namelijk binnen 14dgn het contact annuleren en opnieuw afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:56

Zenix

BOE!

Truus01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Misschien kan iemand die naar Innova gaat en ook in de winter teruglevert na x maanden om een tussentijdse nota vragen. Als ze dat niet willen doen, met vage redenen, is er misschien meer aan de hand en kan iedereen nog enigszins tijdig het mogelijk zinkende schip verlaten voordat het de diepte in verdwijnt.
Eneco wou mij ook geen tussentijdse nota geven bij vaste contract. Die tussentijdse nota zou ik verwachten bij variabel en model. Dus ik denk dat je dat niet krijgt bij Innova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Whiskey48 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:47:
[...]

[Afbeelding]

Kan je zien wat dat op enkel tarief zou zijn?
Zou dat hoger dan hierboven zijn? (Van een week geleden).

Dan kan ik namelijk binnen 14dgn het contact annuleren en opnieuw afsluiten.
74 cent op enkel tarief uit mn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic

Ben ook wel benieuwd of innova uitbetaald en iemand überhaupt ooit wel eens iets terug gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij invullen modelcontract bij Engie andere tarieven - maar de calculator is vrij brak en past aan bij sommige wijzigingen en waar je vandaan komt op de site.

Hier stond iig concreet modelcontract bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdryIiMgsnU8WRaQwTKDPuuvspI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PcomsPNPFynvIEHbIEdowK3.jpg?f=fotoalbum_large

Let wel dat de leveringskosten met EUR 10 zijn verhoogd.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Qosmic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

Ben ook wel benieuwd of innova uitbetaald en iemand überhaupt ooit wel eens iets terug gekregen heeft.
Dat kan je toch helemaal niet maken.
Dan zou ik verwachten dat je na 10 jaar niet meer bestaat.

Ze lopen al een aantal jaar mee volgens mij, en ze hebben een mooi pand aan de A4 in den haag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:59:
Ik zie bij invullen modelcontract bij Engie andere tarieven - maar de calculator is vrij brak en past aan bij sommige wijzigingen en waar je vandaan komt op de site.

[Afbeelding]

Gek, ik krijg dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8uBj2PpHgrfv6ChT1lDbTSbzTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw5KMtjIPlk7XoLI9Tv5ho5E.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_stiech
  • Laatst online: 13-09 16:45

[Afbeelding]

Dit probleem heb ik ook.
Zodra ik invul dat ik meer teruglever dan gebruik, dan schiet mijn tarief ineens naar € 0,74703 per kWh

Vul ik in dat ik meer verbruik dan teruglever, dan is het ineens € 0,98533 per kWh

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik ben gisteren per direct van Innova naar Vandebron overgestapt met mijn elektra i.v.m. Extra aanschaf zonnepanelen en de BTW teruggave, ga in januari weer terug daar naar toe maar zoals ik het nu lees dat de tarieven omhoog zijn gegaan misschien wel eerder, ik heb nog wat geld tegoed van hun dus ben benieuwd hoe dat gaat maar verwacht geen problemen.
Niet zo negatief denken, is niet goed voor je, het is maar geld.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

da_stiech schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Dit probleem heb ik ook.
Zodra ik invul dat ik meer teruglever dan gebruik, dan schiet mijn tarief ineens naar € 0,74703 per kWh

Vul ik in dat ik meer verbruik dan teruglever, dan is het ineens € 0,98533 per kWh
Dat is de truc idd. Ik ben benieuwd wat in het contract zou komen.
Voor de volledigheid:
Normaaltarief per kWh
€ 1,12549 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,80909 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 16,67 per maand

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Laatst online: 00:08
klump4u schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Ik ben gisteren per direct van Innova naar Vandebron overgestapt met mijn elektra i.v.m. Extra aanschaf zonnepanelen en de BTW teruggave, ga in januari weer terug daar naar toe maar zoals ik het nu lees dat de tarieven omhoog zijn gegaan misschien wel eerder, ik heb nog wat geld tegoed van hun dus ben benieuwd hoe dat gaat maar verwacht geen problemen.
Niet zo negatief denken, is niet goed voor je, het is maar geld.
Houd ons op de hoogte :) Ben benieuwd hoeveel tijd er tussen opzegging en uitbetaling zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
da_stiech schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Dit probleem heb ik ook.

Wellicht werken ze nog met 21% btw in die calculator? 0.98 / 1.21 - 8,1 cent komt wel ongeveer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

denneappel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Houd ons op de hoogte :) Ben benieuwd hoeveel tijd er tussen opzegging en uitbetaling zit.
In mijn Innova is het elektra contract al weg dezelfde dag dus ze hebben de opzegging binnen, ben meer benieuwd hoe ze het met de boete van voortijdig beëindigen doen en hoe het met mijn cashback gaat, mijn gascontract heb ik overigens niet opgezegd en dat loopt nog tot 1 januari.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:28
fsfikke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Dat is de truc idd. Ik ben benieuwd wat in het contract zou komen.
Voor de volledigheid:
[...]
Maar als je vervolgens in het Kosten tabblad kijkt staat er
Enkeltarief
€ 0,74703

Ook krijg ik Flexibel en niet Modelcontract

All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_

[Afbeelding]

Als je meer opwek dan verbruik invult krijg je het teruglevertarief te zien.
Vul je minder opwek in dan zie je afname tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Laatst online: 29-01-2024
Hvdbnl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Maar als je vervolgens in het Kosten tabblad kijkt staat er
Enkeltarief
€ 0,74703

Ook krijg ik Flexibel en niet Modelcontract
Zoals hiervoor omschreven krijg ik ook 74 ct als je gaat terugleveren. Als het verbruik meer is dan leveren dan 98 ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

hier stond een offtopic bericht

[ Voor 64% gewijzigd door teacher op 26-08-2022 22:45 ]

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

niet reageren op offtopic berichten

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 26-08-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:28
Angelique1974 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Zoals hiervoor omschreven krijg ik ook 74 ct als je gaat terugleveren. Als het verbruik meer is dan leveren dan 98 ct
Ik verbruik meer dan ik teruglever en in het Tarieven tabblad staat ook 98ct.
Alleen bij de Kosten dus 74ct.

Hebben anderen dat ook?

Er lijkt iets niet lekker te gaan of ze zijn nog bezig met de tarieven te verhogen :)

All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

Hier een leuk verhaaltje over het vaststellen van de TLV...

6899_Consultatiedocument_Redelijke_Terugleververgoeding_Vergunninghouders.pdf

Link ff kopieren naar google.
Dan vind je het artikel bij Acn

[ Voor 19% gewijzigd door paulv1973 op 26-08-2022 23:07 ]

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi2j9kGDBHomL1Nq-5l_I5cJSPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUlHDqcS0Y04UReqvBjgdw2A.png?f=fotoalbum_large

Huh, ik snap er niks meer van. De tarieven van vorige week waren beter dan nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

paulv1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:05:
Hier een leuk verhaaltje over het vaststellen van de TLV...

6899_Consultatiedocument_Redelijke_Terugleververgoeding_Vergunninghouders.pdf

Link ff kopieren naar google.
Dan vind je het artikel bij Acn
https://www.acm.nl/sites/...ing_Vergunninghouders.pdf

Is echter wel uit 2005. Dat waren andere tijden

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Angelique1974 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

0,747 zie ik ook op enkel.
Maar bij engie pakt afrekenen op dubbel beter uit. Voor de sportivelingen - bij Engie kun je online switchen tussen engel en dubbel berekeningen - je zou dus het in het weekend op enkel kunnen zetten en door de week op dubbel. Ik heb nog niemand gehoord die dit deed, maar het kan...

Pagina: 1 ... 102 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2