Het langste wat op medium staat is 32 rondes. Dat moet je dan rekken tot 47 om nog 24 ronden op rood te doen. Dat ga je echt niet halen. Al helemaal niet omdat het vandaag warmer zou zijn.Rene schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:52:
[...]
Als je al 24 rondes op soft kan rijden vermoed ik dat de top gewoon op strategie “slowest” gaat. Je zou bijna kunnen speculeren of med-soft een mogelijk combi is.
Andere omstandigheden, warmer en meer benzine in de tank.Rene schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:52:
[...]
Als je al 24 rondes op soft kan rijden vermoed ik dat de top gewoon op strategie “slowest” gaat. Je zou bijna kunnen speculeren of med-soft een mogelijk combi is.
Naadjes dicht tapen (nog van de sprint race)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mercedes al geprotesteerdJasphur schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:00:
Naadjes dicht tapen (nog van de sprint race)
[Afbeelding][Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
F1 LIVE: Brazil Grand Prix Build-Up vanaf 16:20
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CSoCb0UWJWY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CSoCb0UWJWY]
[ Voor 6% gewijzigd door noo op 14-11-2021 15:06 ]
Ik vermoed eigenlijk dat Max nu wel op soft gaat starten. Het zal cruciaal zijn om Bottas zo spoedig mogelijk in te halen, liefst bij de start.
Achter Bottas blijven hangen gaat veel teveel tijd kosten.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Starten op soft is zelfmoord. In de sprint was de baantemperatuur ongeveer 35 graden. Tijdens de race zal het 50 graden zijn.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Denk dat het Med - Hard - Hard wordt of heel misschien Med - Hard -Soft voor zowel Max als Bottas. Soft met volle tank moet je na 12 ronden al wisselen ofzoGlashelder schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:03:
Ik vermoed eigenlijk dat Max nu wel op soft gaat starten. Het zal cruciaal zijn om Bottas zo spoedig mogelijk in te halen, liefst bij de start.
Ik had het inderdaad over Mercedes aangezien iemand zich afvroeg of Mercedes WCC punten zouden opgeven om Hamilton WDC te helpen worden.soulcrusher schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:48:
[...]
Misschien heb je het enkel over Mercedes maar Ferrari gaf altijd veel minder om constructeurs kampioenschap dan het rijders kampioenschap. Daarom hadden ze voorheen ook altijd een echte nummer 1 en nummer 2 coureur. Dit was wel nog ten tijde dat Ferrari een extra bak geld kreeg naast hun plek in het constructeurs kampioenschap en ik weet eigenlijk niet of dit nog steeds zo is.
Mercedes gebruikt hun piloten zelden voor marketng, veel meer de auto en naam Mercedes
Tja, Ferrari is altijd al een speciaal geval geweest. Scheelt natuurlijk als je al tientallen miljoenen krijgt, gewoon om mee te doen als historisch team
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Toch heeft Toto dat wel gezegd (I know, wat is zijn woord waard maar toch).Kenhas schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:07:
[...]
Ik had het inderdaad over Mercedes aangezien iemand zich afvroeg of Mercedes WCC punten zouden opgeven om Hamilton WDC te helpen worden.
Mercedes gebruikt hun piloten zelden voor marketng, veel meer de auto en naam Mercedes
Tja, Ferrari is altijd al een speciaal geval geweest. Scheelt natuurlijk als je al tientallen miljoenen krijgt, gewoon om mee te doen als historisch team
En eigenlijk hebben ze Bottas al punten laten verliezen door met hem met de motoren te laten experimenteren.
Andere jaren hoefden ze de keus overigens niet echt te maken. WCC was twee vingers in de neus.
Tuurlijk. Constructeursprijs is een B-prijs. Er hangen wat miljoenen aan vast, maar niemand weet nog wie er 10 jaar geleden constructeurstitel pakte. Het zou ook 'vreemd' zijn als je wel de constructeurstitel pakt, maar niet de WDC.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:13:
[...]
Grote kans is dat er straks een vraag komt of Mercedes Bottas compleet wilt/druft te slachtofferen ten kosten van het constructeurskampioenschap om Hamilton kampioen te laten worden.
Mercedes zou Bottas nog in de zijkant van Verstappen parkeren en zo de WDC pakken, als ze er mee weg konden komen. Los van de regels, is F1 in de basis een sponsorevent om je merk in een positief daglicht te zetten. Denk dus dat de publieke opinie nog wel iets zwaarder weegt.
Verder wil ik Mercedes ook niet in een kwaad daglicht zetten vanwege onsportiviteit, maar ik denk wel dat ze iedere strategie overwegen, en het inzetten van je tweede man lijkt me daarin een prima keuze. Hoop dat Perez hetzelfde doet vandaag voor Max. Liever 4e worden en Hamilton er niet voorbij laten, dan 2e worden en Hamilton op het podium.
------------------------------------------------------DataGhost schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:30:
Gisteren nog. In de afgelopen jaren is het ook regelmatig gebeurd. Het komt maar zelden voor, maar goed:
Onderstaanden allemaal gediskwalificeerd van kwalificatie en dus achteraan starten. Dus het gebeurt gewoon.
* [batterij-telemetry] Ricciardo in Singapore 2019 voor >120kW met MGU-K
* [brandstof-telemetry] Gasly in diezelfde race voor 0.02g boven de 100kg/u fuel flow
* [brandstof-sample] Maldonado in Silverstone 2014 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-telemetry] Ricciardo in Australie 2014 vanwege fuel flow
* [brandstof-sample] Webber in China 2013 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Vettel in Abu Dhabi 2012 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Hamilton in Spanje 2012 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Buemi in Duitsland 2011 vanwege afwijkende brandstof na Q tov ervoor
* Red Bull in Abu Dhabi 2014 vanwege buigende voorvleugels
https://www.bbc.com/sport/formula1/30167902 , volgens Newey was gevonden doordat F1 een test had verzonnen voor dit specifieke moment, maw, stond niet in de test procedure, en dus was een reactie op een video wel of niet aangegeven door andere teams, maw een third party heeft de werkelijke inspectie gedaan en niet initieel Fia zelf.
Questionable to say the least dus.
* Kimi in Baku 2019 omdat zijn voorvleugel te ver doorboog
https://www.planetf1.com/...ut-alfa-front-wing-issue/
Een echt inspectie issue dus.
* Kimi in Abu Dhabi 2013 vanwege een 5mm teveel buigende vloer
https://www.independent.c...mi-raikkonen-8919317.html
Lotus zei door schade opgelopen door een curbstone, maw een silly penalty, maar anyway wel iets dat door inspectie naar voren komt.
* Di Resta in Silverstone 2013 vanwege minimumgewicht
--------------------------------------------------------
Gewoon ?
Bij telemetry en brandstof samples hoef je niet aan de auto te zitten.
Maar 2-3 gevallen in 10 jaar waar er door fysieke meting een team of auto niet door de inspectie is gekomen.
Minimum gewicht noem ik niet eens een inspectie meting, dat hoor je zelfs zonder officiele inspectie te meten, en daar heb je geen experts voor nodig.
Zeker met de complexiteit van F1 verwacht je vaker verhaaltjes en dat er meer rijders/teams gestraft wordt dan alleen Kimi.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 14-11-2021 15:22 ]
How do you save a random generator ?
Verwijderd
No way, dank kom je na de eerste pitstop in verkeer en ben je kansloos. Liever iets langer op de mediums zodat je na de stop op minstens P3 terugkomt. Of gewoon als laatste stoppen (van de leiding aan de leiding aldus dhr. Mol). Dat is geen optie als je op soft start.Glashelder schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:03:
Voor Bottas trouwens wel: op soft starten om de leiding te behouden, en als ze op raken Verstappen ophouden (maar voorblijven dankzij topsnelheid) zodat Hamilton dichterbij komt.
Beetje mazzel komt Hamilton de eerste bocht beschadigd uit.
Leuk zo'n spannend seizoen. Maar een iets veiligere marge voor Max zou wel leuk zijn.
Leuk zo'n spannend seizoen. Maar een iets veiligere marge voor Max zou wel leuk zijn.
Haters everywhere but I don’t really care
Moeten teams voor een bepaalde tijd de bandenkeuze doorgeven?
Mijn boefje is liev!
Dat mag alleen bij een aantoonbaar probleem en moet significant zijn.Humma Kavula schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:09:
[...]
Nope, ze mogen altijd lager zetten ivm "safety". Moet wel op die lagere stand blijven staan rest van het weekend want hij mag niet weer omhoog.
een treffende spreuk
Reken daar maar niet op. Niemand vecht met hem. Bottas is wél enorm onder druk gezet om met Max te vechten. Zowel persoonlijk over de radio, als via de pers aangespoord door Lewis zelf én Toto.matthijst schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:20:
een treffende spreuk
Volgens mij niet specifiek doorgeven. Maar ze moeten wel een X aantal minuten voor de start op de auto zitten.JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:20:
Moeten teams voor een bepaalde tijd de bandenkeuze doorgeven?
Ik vind dat een rare verwachting, zeker als je naar de kosten kijkt. Van het salaris van Verstappen of Hamilton kan je twee a drie NASCAR-teams een jaar financieren. Het budget van F1-teams is met de budget-cap 10x zo hoog en voor de budget-cap zaten de topteams nog makkelijk aan 30x. Voor 150M of 450M euro per jaar zorg je dat de boel in orde is. Een race gediskwalificeerd kost je een achterlijke klauw met geld. Het kan toch ook gewoon dat de auto's vrijwel altijd in orde zijn en dat de klappen dus vooral bij telemetrie en brandstof vallen? Ik vind het eerder vreemder dat in andere klassen zo vaak zo veel mis is.enchion schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:18:
[...]
* [batterij-telemetry] Ricciardo in Singapore 2019 voor >120kW met MGU-K
* [brandstof-telemetry] Gasly in diezelfde race voor 0.02g boven de 100kg/u fuel flow
* [brandstof-sample] Maldonado in Silverstone 2014 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-telemetry] Ricciardo in Australie 2014 vanwege fuel flow
* [brandstof-sample] Webber in China 2013 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Vettel in Abu Dhabi 2012 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Hamilton in Spanje 2012 omdat er geen 1L uit de tank gehaald kon worden
* [brandstof-sample] Buemi in Duitsland 2011 vanwege afwijkende brandstof na Q tov ervoor
* Red Bull in Abu Dhabi 2014 vanwege buigende voorvleugels
https://www.bbc.com/sport/formula1/30167902 , volgens Newey was gevonden doordat F1 een test had verzonnen voor dit specifieke moment, maw, stond niet in de test procedure, en dus was een reactie op een video wel of niet aangegeven door andere teams, maw een third party heeft de werkelijke inspectie gedaan en niet initieel Fia zelf.
Questionable to say the least dus.
* Kimi in Baku 2019 omdat zijn voorvleugel te ver doorboog
https://www.planetf1.com/...ut-alfa-front-wing-issue/
Een echt inspectie issue dus.
* Kimi in Abu Dhabi 2013 vanwege een 5mm teveel buigende vloer
https://www.independent.c...mi-raikkonen-8919317.html
Lotus zei door schade opgelopen door een curbstone, maw een silly penalty, maar anyway wel iets dat door inspectie naar voren komt.
* Di Resta in Silverstone 2013 vanwege minimumgewicht
Gewoon ?
Bij telemetry en brandstof samples hoef je niet aan de auto te zitten.
Maar 2-3 gevallen in 10 jaar waar er door fysieke meting een team of auto niet door de inspectie is gekomen.
Minimum gewicht noem ik niet eens een inspectie meting, dat hoor je zelfs zonder officiele inspectie te meten, en daar heb je geen experts voor nodig.
Zeker met de complexiteit van F1 verwacht je vaker verhaaltjes en dat er iemand gestraft wordt dan alleen Kimi.
Dat is dus precies wat je hier doet, Mercedes in een kwaad daglicht zetten met je zelf verzonnen scenario.Ypuh schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:13:
[...]
Mercedes zou Bottas nog in de zijkant van Verstappen parkeren en zo de WDC pakken, als ze er mee weg konden komen. .......
Verder wil ik Mercedes ook niet in een kwaad daglicht zetten vanwege onsportiviteit, maar ....
Dat niemand met Hamilton vecht betekent natuurlijk niet dat hij geen schade kan rijden. Hij kan altijd in de verdrukking komen, of dat voor hem iets gebeurt waarvoor hij niet meer (voldoende) kan uitwijken of wat dan ook.pro_6or schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:24:
[...]
Reken daar maar niet op. Niemand vecht met hem. Bottas is wél enorm onder druk gezet om met Max te vechten. Zowel persoonlijk over de radio, als via de pers aangespoord door Lewis zelf én Toto.
Wat ik me nog afvraag, de straf van Max, 50k boete.
Staat dat ergens in de regels of is dit weer iets wat ter plekke verzonnen is?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Hopelijk straks een iets betere race dan de sprint.
Behalve de grote "ik ploeg ff het veld door" show van HAM gebeurde er eigenlijk niks bijzonders, de Britten kunnen dan nu wel enthousiast zijn geworden voor dit sprint concept maar ik vind het een aanfluiting.
Tactische compound beslissingen voor de start die een sprint bepalen en verder nauwelijks significante bandenslijtage, nogmaals, deze was leuk voor HAM maar voor de rest... het mag wel een beetje spannender.
Behalve de grote "ik ploeg ff het veld door" show van HAM gebeurde er eigenlijk niks bijzonders, de Britten kunnen dan nu wel enthousiast zijn geworden voor dit sprint concept maar ik vind het een aanfluiting.
Tactische compound beslissingen voor de start die een sprint bepalen en verder nauwelijks significante bandenslijtage, nogmaals, deze was leuk voor HAM maar voor de rest... het mag wel een beetje spannender.
Er staat wel iets over in de regels. Maar volgens mij zonder strafmaat? Daarnaast staat in het FIA document ook heel helder waarom er nu wel naar gekeken is, waarom er nu wel een straf volgt, en dat deze straf "willekeurig" is omdat er geen vergelijkbare situaties zijn en dit dus niet de maatstaf zal zijn.ZeRoC00L schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:27:
Wat ik me nog afvraag, de straf van Max, 50k boete.
Zoals Vettel dan ook op de boordradio grapte "misschien ga ik aan [Hamiltons] voorvleugel zitten, misschien kost dat maar €25.000".
Ik persoonlijk kan mij ook vinden in de beredenering van de stewards. Doordat Verstappen aan de achtervleugel had gezeten bemoeilijkte dit het proces / onderzoek inzake Hamilton. Dat ze nu dus willen dat er gewoon echt niet aan auto's wordt gezeten vind ik dan ook een redelijke eis. Of vervolgens een boete van 50k realistisch is is een ander verhaal. Maar dat er een straf voor is gegeven om een precedent te scheppen kan ik mee leven.
Denk dat dat vooral door de risk/reward-verhouding komt. Die ligt niet goed. Het risico dat je neemt om 1 plekje te stijgen in de race is te groot om een sprint-race echt de moeite waard te maken.PalingDrone schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:30:
Merk persoonlijk ook dat ik het niet leuk vind om naar te kijken, omdat ik eigenlijk continue aan het hopen ben dat het niet fout gaat, in plaats van dat ik de beste performance van een rijder verwacht (zoals bij de normale kwali)
Niemand van de top 4 heeft nog een nieuw setje soft over dus dat ze daarop starten met een volle tank lijkt me vrij klein. Kansen zijn nu gelijk qua keuze, in tegenstelling tot gisteren. Zullen dus wel op medium starten.
Dat heb ik dus exact hetzelfde.Dentist schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:33:
[...]
Denk dat dat vooral door de risk/reward-verhouding komt. Die ligt niet goed. Het risico dat je neemt om 1 plekje te stijgen in de race is te groot om een sprint-race echt de moeite waard te maken.
Merk persoonlijk ook dat ik het niet leuk vind om naar te kijken, omdat ik eigenlijk continue aan het hopen ben dat het niet fout gaat, in plaats van dat ik de beste performance van een rijder verwacht (zoals bij de normale kwali)
Zit de hele tijd te denken: Oh als dit maar goed gaat. Gelukkig was dit de laatste sprintrace dit seizoen.
Van mij mogen ze het afschaffen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Pitstop start voor RAI ivm veranderde spec achtervleugel
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 14-11-2021 15:40 ]
De sprintrace is eigenlijk gewoon een verlenging van de echte race met een rode vlag na 1/4e.
Wil je toto een aneurysma bezorgen??matthijst schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:20:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dan landt er wel ff een UFO op het circuit waardoor de race niet telt ofzo.RobertMe schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:26:
[...]
Dat niemand met Hamilton vecht betekent natuurlijk niet dat hij geen schade kan rijden. Hij kan altijd in de verdrukking komen, of dat voor hem iets gebeurt waarvoor hij niet meer (voldoende) kan uitwijken of wat dan ook.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
1/3desNielz123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:57:
De sprintrace is eigenlijk gewoon een verlenging van de echte race met een rode vlag na 1/4e.
Worden er straks maar 48 rondes gereden? Dan kan ik misschien toch nog op tijd naar bed na zon slechte nacht
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Op de een of andere manier las ik BOT.Jasphur schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:40:
Pitstop start voor RAI ivm veranderde spec achtervleugel
[Afbeelding]
De sprint is toch 1/3de van een race? 100km/305km
Dat vind ik dus totaal niet. De race heeft - buiten de lengte - een totaal ander karakter en andere benadering van de rijders. Het is niet simpelweg de afstand.sNielz123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:57:
Want de normale race, die dus verleng word is 320 km?
De sprint is nu 1/4 van de totale race+sprint, die sprint is weer 1/3 van de race afstand.
Edit: je hebt gelijk, dacht dat je meende dat de race met 1/4 verlengd was, maar je bedoelde het punt van de rode vlag
[ Voor 34% gewijzigd door stekkiekiller op 14-11-2021 16:17 ]
YouTube: F1 LIVE: Brazil Grand Prix Build-Up
[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 14-11-2021 16:19 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Klopt. Als Hamilton geen straf had gekregen was het - net als de vorige sprint races - een optocht geworden.PalingDrone schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:30:
De enige 'truc' waarmee je enige spanning kunt krijgen is een verplichte pitstop. Maar dat zou het geheel nog gekunstelder maken dan het al is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
True. Maar zolang MB en RB nog steeds makkelijk wegrijdt van de rest van het veld, is dit soort 'neutralisatie' het enige mechanisme - op een safety car na - om het veld weer te condenseren.sNielz123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:57:
Hopelijk gaat die nieuwe achtervleugel het inhaal probleem oplossen. Ik verwacht zelfs wel dat ze dan met DRS gaan stoppen, omdat dat een tussenoplossing zou zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 14-11-2021 16:26 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Persoonlijk vind ik dat de Sprintrace te veel invloed heeft / kan hebben op de de echte race.alexbl69 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:22:
[...]
Klopt. Als Hamilton geen straf had gekregen was het - net als de vorige sprint races - een optocht geworden.
De enige 'truc' waarmee je enige spanning kunt krijgen is een verplichte pitstop. Maar dat zou het geheel nog gekunstelder maken dan het al is.
Een kleinigheidje kan het hele klassement op de kop zetten. Het voelt als een soort gecreëerd buitenspel kansspel. En juist F1 is geen kansspel en moet het ook niet worden.
Vinden jullie ook dat ik een pizza mag bestellen voor de race straks? 
Ben benieuwd, gisteren was een beetje mixed. Hopelijk kan Lando ook goed scoren vandaag!
Ben benieuwd, gisteren was een beetje mixed. Hopelijk kan Lando ook goed scoren vandaag!
eerst je vriendin maar om toestemmingHollowGamer schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:28:
Vinden jullie ook dat ik een pizza mag bestellen voor de race straks?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Is goed, zal mijn kat vragen of het mag.Kees_frl schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:29:
[...]
eerst je vriendin maar om toestemming, dan wij.
Ik snap dit ook best wel van Mercedes. De straf is weliswaar terecht, maar waarom kan die pas zo laat worden gegeven? Dat had ook makkelijk gisteren gekund, uiteindelijk zijn de regels voor dit juist heel simpel.AvK schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:22:
Mooi stukje bij de NOS.
https://nos.nl/artikel/24...en-wil-keihard-terugslaan
[removed]
Dan moeten ze om te beginnen drs weer afschaffen. F1 lijkt weinig vertrouwen in hun nieuwe concept te hebben aangezien f1 volgend jaar nog steeds drs heeft. Sprintrace leek leuk op het eerste oog, maar intussen heeft het geen enkele toegevoegde waarde, vooral omdat alleen de eerste 3 punten krijgen, schamele punten ook nog. Mag van mij op de schop. Liever 2 races van 65% lengte met evenveel punten dan dit.AvK schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:27:
[...]
Persoonlijk vind ik dat de Sprintrace te veel invloed heeft / kan hebben op de de echte race.
Een kleinigheidje kan het hele klassement op de kop zetten. Het voelt als een soort gecreëerd buitenspel kansspel. En juist F1 is geen kansspel en moet het ook niet worden.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vreemd, deze gebruiker bestaat niet op mijn systeem.jan390 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:29:
Kimi start uit de [url=".."]pits[/url]
[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 14-11-2021 16:31 ]
Dat het zo laat was, is Mercedes toch echt wel zelf schuld. Kan me nog de Monza race herinneren die Gasly won, daar deed men ook zo traag over een straf van Hamilton (door rood rijden) die Kimi binnen 10 minuten kreeg. Waarom? Mercedes zat alleen maar te zeiken bij de stewards.redwing schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:30:
[...]
Ik snap dit ook best wel van Mercedes. De straf is weliswaar terecht, maar waarom kan die pas zo laat worden gegeven? Dat had ook makkelijk gisteren gekund, uiteindelijk zijn de regels voor dit juist heel simpel.
Ik had eigenlijk liever gehad dat de straf vandaag pas was gekomen.redwing schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:30:
[...]
Ik snap dit ook best wel van Mercedes. De straf is weliswaar terecht, maar waarom kan die pas zo laat worden gegeven? Dat had ook makkelijk gisteren gekund, uiteindelijk zijn de regels voor dit juist heel simpel.
Na dat hele gedoe met de wing is eigenlijk alleen maar duidelijker wat de filosofie van Mercedes is;
Het effect van het makkelijker inhalen door DRS teniet te doen door sneller te zijn op de straights. (Diffuser stall en mogelijk bendy ondervleugel) En tegelijkertijd zorgen dat je als eerste iedereen voor blijft (motorvermogen, plenum koeling truc).
Ik ben benieuwd of de achterkant van de vleugel onder de drs flap zichtbaar is op de rear onboard cam.
Kan me zomaar voorstellen dat je met het R&D budget van Mercedes iets kan bedenken dat ie bij lage belasting stijf blijft, zodat je de FIA testen passed, maar dat het materiaal bij volle belasting met 300 op de straights meer meegeeft zodat die DRS opening groter is dan toegestaan.
Mogelijk kan dit ook met geheugenmetaal wat je simpelweg opwarmt met uitlaatgassen.
Het effect van het makkelijker inhalen door DRS teniet te doen door sneller te zijn op de straights. (Diffuser stall en mogelijk bendy ondervleugel) En tegelijkertijd zorgen dat je als eerste iedereen voor blijft (motorvermogen, plenum koeling truc).
Ik ben benieuwd of de achterkant van de vleugel onder de drs flap zichtbaar is op de rear onboard cam.
Kan me zomaar voorstellen dat je met het R&D budget van Mercedes iets kan bedenken dat ie bij lage belasting stijf blijft, zodat je de FIA testen passed, maar dat het materiaal bij volle belasting met 300 op de straights meer meegeeft zodat die DRS opening groter is dan toegestaan.
Mogelijk kan dit ook met geheugenmetaal wat je simpelweg opwarmt met uitlaatgassen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Kimi andere vleugel en moet starten vanuit de pits.
Toch vreemd dan dat Hamilton vanaf P20 mocht starten en daarmee 4 plekken kon veroveren bij de start.
Toch vreemd dan dat Hamilton vanaf P20 mocht starten en daarmee 4 plekken kon veroveren bij de start.
PSN ID = Jorco
Zelfde spec vs andere spec.Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:35:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wat een zeikvolk toch dat Mercedes.AvK schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:22:
Mooi stukje bij de NOS.
Een auto niet door de keuring is DSQ. Dat is zeer duidelijk.
Dus, je auto komt niet door de keuring, accepteer dan gewoon dat je de boel hebt verkloot. Maar nee alleen maar miepen. Je kiest zelf voor de maximale opening en dan gaat er iets kapot waardoor het gat groter wordt, maar het ligt aan alles en iedereen, behalve je zelf.
Ja omdat je zelf zo loopt te kloten om maar onder die straf uit te komen."We werden twee uur voor de sprintrace gediskwalificeerd. Dat is te triest voor woorden."
Serieus ga toch fietsen, ik kan en wil het niet begrijpen. Een levensles.... Klaag toch niet zo, shit happens."Toen ik het hoorde, zat ik stuk. Ik kan en wil het niet begrijpen, maar probeer het als een levensles te beschouwen en te groeien."
Lijkt mij duidelijk een gevalletje in diskrediet brengen van de sport, wat verboden is onder de sporting regulations. Een aai over een achtervleugel kost 50.000. Fuck them all over de stewards en andere teams, niks aan het handje.Lewis, je hebt de schade beperkt. Prima gedaan. Fuck them all.
Nou waarom loop je dan als een klein kind te janken....Toch besloot de Mercedesleiding de straf te accepteren. "Als je een test niet haalt, is dat heel zwart-wit. Dan is het een feit, ben je de klos en heb je het gewoon te incasseren. Daarom hebben we ook geen beroep aangetekend. We hadden graag de zwaktes in het besluit willen aanvechten, maar dan ben je zo weken verder. Dat wil je in deze fase van het kampioenschap ook niet."
Dat heeft geen ene drol te maken met die hele DRS issue. Je hebt zelf de zaakjes niet voor elkaar. Dus sla je zelf voor de kop ipv te zeiken dat een ander team je behandelt zoals je hun al het hele jaar behandeld....Venijnig wordt Wolff als het gaat over de gevolgde procedures en de klacht die werd ingediend door rivaal Red Bull Racing. Het is duidelijk dat de teams van Verstappen en Hamilton nu echt de bokshandschoenen aan hebben getrokken.
"We hebben hier aan den lijve ondervonden dat de handelswijze in de Formule 1 is veranderd. We gedragen ons in deze sport weliswaar niet altijd als heren, maar er is al jaren sprake van een 'gentlemans agreement': dit had nooit bij de stewards mogen komen. Normaal gesproken hadden we de schade mogen repareren. Zo ging het altijd. Nu niet."
erutangiS
Eens dat de straf te laat gegeven is, verder echt een huilverhaal. Ze hebben het zelf allemaal moeilijker gemaakt dan nodig door ook VER er bij te betrekken.AvK schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:22:
Mooi stukje bij de NOS.
En Lewis zat helemaal stuk, alsjeblieft zeg.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Nu op Reddit: het stuurwiel van HAM maakte gisteren weer een DAS achtige beweging.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
[ Voor 46% gewijzigd door Spotmatic op 14-11-2021 16:44 ]
Source please.Spotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:43:
Nu op Reddit: het stuurwiel van HAM maakte gisteren weer een DAS achtige beweging.
[Embed: https://streamja.com/zPZAM]Spotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:43:
https://streamja.com/zPZAM
Zal dat iets met de achtervleugel te maken kunnen hebben? Kan me een simpel mechanisme voorstellen waarbij je doorbuiging van de vleugel kan locken/unlocken op deze manier.
Ban! Ban! Ban! Ban!
Mja, ik zie wat er gebeurd, de vraag is uiteraard of de bandengeometrie veranderde.
Cache fooled meSpotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:05:
Starten op soft is zelfmoord. In de sprint was de baantemperatuur ongeveer 35 graden. Tijdens de race zal het 50 graden zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door winwiz op 14-11-2021 16:52 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Maar dit zie ik toch echt meer als een fout van de FIA. Bij voetbal gaat de scheids toch ook geen discussie aan over een kaart? Oftewel, ze moeten een keer de coureurs/teams hun kant van het verhaal laten vertellen, daarna bepaalt de FIA en is het ook definitief. Zeker als het om zoiets gaat als dit, het onderdeel voldoet gewoon niet aan de spec, dus DSQ.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:31:
[...]
Dat het zo laat was, is Mercedes toch echt wel zelf schuld. Kan me nog de Monza race herinneren die Gasly won, daar deed men ook zo traag over een straf van Hamilton (door rood rijden) die Kimi binnen 10 minuten kreeg. Waarom? Mercedes zat alleen maar te zeiken bij de stewards.
[removed]
Moeilijk te zien, maar er lijkt wel een lichte beweging te zijn. Maar de camera zoomt ook in terwijl het lijkt te gebeuren.
Als het iedere ronde gebeurt, zouden er betere beelden te vinden moeten zijn.
Interne luchtstroom herdistribuerensiggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:46:
[...]
Ban! Ban! Ban! Ban!![]()
![]()
![]()
![]()
Mja, ik zie wat er gebeurd, de vraag is uiteraard of de bandengeometrie veranderde.
Je ziet niet waar het gebruikt wordt, hij doet het wel pas als ie in zijn 8e versnelling zit, dus lang recht stuk. Dus goede kans dat het er mee te maken heeft. En absurd als FIA dit ooit heeft goedgekeurd. Hopelijk krijgt het wat viral alert....Dentist schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:46:
[...]
Zal dat iets met de achtervleugel te maken kunnen hebben? Kan me een simpel mechanisme voorstellen waarbij je doorbuiging van de vleugel kan locken/unlocken op deze manier.
Tsja dat is de FIA, stewards horen helemaal niet naar de teams te luisteren, alsof die de braafste jongetjes over hun eigen dingen beslissen. Snap niet dat er uberhaupt contact mogelijk zou zijn. Het was sowieso een als, dit, dan dat moment, maar door Merc duurde het absurd langer. Niks anders dan een DSQ was absurd geweest. Jammer genoeg blijven ze dat maar toelaten, contact tussen stewards en teampersoneel......redwing schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:48:
[...]
Maar dit zie ik toch echt meer als een fout van de FIA. Bij voetbal gaat de scheids toch ook geen discussie aan over een kaart? Oftewel, ze moeten een keer de coureurs/teams hun kant van het verhaal laten vertellen, daarna bepaalt de FIA en is het ook definitief. Zeker als het om zoiets gaat als dit, het onderdeel voldoet gewoon niet aan de spec, dus DSQ.
Op Ziggo noemt Olav nu net ook 50 graden.
Lewis gebruikt een vleugel die hij dit seizoen eerder heeft gebruikt.Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:35:
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Nee, hij gebruikt dezelfde specificatie als die hij vrijdag heeft gebruikt, maar daar was na de kwalificatie blijkbaar een beschadiging/productiefout vastgesteld waardoor het DRS gat te groot was geworden. Die is dus vervangen door een vleugel zonder dat defect maar wel van dezelfde spec.Quad schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:58:
[...]
Lewis gebruikt een vleugel die hij dit seizoen eerder heeft gebruikt.
Mijn voorspelling: Bot: geel, Ver: geel, Sai: geel, Per: geel, Ham: geel.Spotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:05:
Ik zie niks vreemds. In ieder geval geen DAS.chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:48:
[...]
Moeilijk te zien, maar er lijkt wel een lichte beweging te zijn. Maar de camera zoomt ook in terwijl het lijkt te gebeuren.
Als het iedere ronde gebeurt, zouden er betere beelden te vinden moeten zijn.
Ik verwacht top 10 allemaal medium, in de 11-20 een paar die op wit starten en gokken dat het hun kant op valt.kraanwagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:02:
[...]
Mijn voorspelling: Bot: geel, Ver: geel, Sai: geel, Per: geel, Ham: geel.
[ Voor 5% gewijzigd door Transportman op 14-11-2021 17:05 ]
Het lijkt tijdens zijn Q-lap ook vaak te gebeuren. Geen idee nog of het wat is of niet want ik vind het erg moeilijk te zien. Het is in ieder geval rustig aan groter aan het worden op Reddit dus voor zover dit niet al bij de teams/FIA bekend was zal dat niet heel lang meer duren lijkt me.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:49:
[...]
Je ziet niet waar het gebruikt wordt, hij doet het wel pas als ie in zijn 8e versnelling zit, dus lang recht stuk. Dus goede kans dat het er mee te maken heeft. En absurd als FIA dit ooit heeft goedgekeurd. Hopelijk krijgt het wat viral alert....
Je kunt zien dat het stuur ietsje in de richting van Lewis verschuift omdat er een stukje van een ring of iets dergelijks zichtbaar wordt. Het zal geen DAS zijn maar wel iets anders. Speling op het stuur lijkt mij in ieder geval sterk.kraanwagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:04:
[...]
Ik zie niks vreemds. In ieder geval geen DAS.
Dit vraagt uiteindelijk wel om een onderzoekje van de FIA...
Btw de teams zouden inmiddels wel moeten weten dat ze niet alleen bij de FIA onder een vergrootglas liggen maar ook bij de fans...
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 14-11-2021 17:07 ]
"When you grow up your heart dies"
Knip
[ Voor 102% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2021 17:52 ]
Pics?alienfruit schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:07:
Ik hoop dat Verstappen meer geluk heeft dan ik want een vriend heeft mijn Huracán kaduuk gereden.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Pics or it didn’t happen!alienfruit schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:07:
Ik hoop dat Verstappen meer geluk heeft dan ik want een vriend heeft mijn Huracán kaduuk gereden.
Mijn boefje is liev!
Je moet je speelgoed dan ook niet laten slingeren of uitlenen...alienfruit schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:07:
Ik hoop dat Verstappen meer geluk heeft dan ik want een vriend heeft mijn auto kaduuk gereden.
"When you grow up your heart dies"
Click baitalienfruit schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:07:
Ik hoop dat Verstappen meer geluk heeft dan ik want een vriend heeft mijn auto kaduuk gereden.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Man man man, gaat mijn TV net kaduk
Gelukkig nog wel garantie maar wat een moment
Hopelijk heeft Max meer geluk vanavond
Even wat randoms; McLaren is sneller dan Mercedes:
[YouTube: Mercedes & McLaren Pit Crew Member’s Race Down The Pit Lane #f1 #brazilgp]
[YouTube: Mercedes & McLaren Pit Crew Member’s Race Down The Pit Lane #f1 #brazilgp]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Klopt het dat Lewis wel erg veel geluk heeft dat er een sprint race gehouden werd? Zou hij niet anders gediskwalificeerd zijn voor de quali waardoor hij in de race achteraan zou staan?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Autos, tv's, ziggo kastjes...
Er sneuvelde veel in dit topic dit weekend!
Er sneuvelde veel in dit topic dit weekend!
Mensen, ik heb het kampioenschap voor Max gered. Net 50 euro op Hamilton gezet voor WDC (odds 4.0), aangezien ik echt nooit iets win kunnen we vandaag gewoon allemaal niet kijken, om ons hart te kunnen sparen.
Yep, zat daar ook al aan te denken....Kalder schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:13:
Klopt het dat Lewis wel erg veel geluk heeft dat er een sprint race gehouden werd? Zou hij niet anders gediskwalificeerd zijn voor de quali waardoor hij in de race achteraan zou staan?
Zelfs als het hem tegenzit zit het hem mee
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Haha, maar ze hadden ook meer MK, man-kracht...Illegal_Alien schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:13:
Even wat randoms; McLaren is sneller dan Mercedes:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nog maar even over die video. Op reddit zegt men dat het altijd al gebeurde tijdens het remmen, terwijl op dit filmpje het overduidelijk ná het schakelen naar de 8e versnelling gebeurd. Is geen enkele reden om dan aan het stuur te trekken. Normale speling lijkt het helemaal niet te zijn. Hoe groot is de kans dat ze het hele DAS systeem hebben weggegooid? Niet dat ze de wielen ermee 'bedienen', maar nu de achterwielophanging waardoor de top speed ineens zoveel groter is.
Als de overtreding nog steeds na de kwalificatie geconstateerd zou zijn, zou hij inderdaad achteraan moeten starten. Vraag is alleen of dat het geval zou zijn geweest.Kalder schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:13:
Ik zou de goden niet verzoeken als ik jou wasHelix schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:10:
Man man man, gaat mijn TV net kadukGelukkig nog wel garantie maar wat een moment
![]()
Knip
[ Voor 94% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2021 17:52 ]
Ja al is het maar om een palletje los te zetten ofzo, waardoor er wat vrij komt.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:15:
Nog maar even over die video. Op reddit zegt men dat het altijd al gebeurde tijdens het remmen, terwijl op dit filmpje het overduidelijk ná het schakelen naar de 8e versnelling gebeurd. Is geen enkele reden om dan aan het stuur te trekken. Normale speling lijkt het helemaal niet te zijn. Hoe groot is de kans dat ze het hele DAS systeem hebben weggegooid? Niet dat ze de wielen ermee 'bedienen', maar nu de achterwielophanging waardoor de top speed ineens zoveel groter is.
Weet niet wie gisteren met de tip van @fiadocbot kwam, maar da's wel een mooie zeg.
Verbazingwekkend hoeveel onderdelen er nog worden vervangen onder Parc ferme.
Icm Horner’s opmerkingen in de trant van “we know what they are doing” Ben ik benieuwd of dit het ding is waar zij het over hebben en dat daarom die vleugel “kapot” was vrijdag.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:15:
Rookgordijn met Wolff zijn bitchen op iedereen. Max heeft wellicht de opdracht gehad om er aan te voelen om het politiek correct te attenderen?
Mijn boefje is liev!
Dat is inderdaad niet goed afgelopenDutchOwnage schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:16:
[...]
Ik zou de goden niet verzoeken als ik jou wasKennis van mij ging ie dus gewoon echt kaduuk hé, net voor de WK finale voetbal Zuid-Afrika.
Maar Max heeft al genoeg pech gehad dus dat zou toch goed moeten gaan
Ik zag het net ook weer in de herhaling op Ziggo. Het kan ook geen gewone speling zijn want dat lijkt me aardig gevaarlijk.siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:15:
Ja, wtf? Wanhoopsdaad? Ik vind dat echt bijzonder.JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:28:
Max op rood?
Max op rood. Tenzij ze banden nog wisselen.. (mag dat?)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |