[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
SinergyX schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:30:
[...]

Zien hoe de grens is opgezocht en wordt verlegd? De party mode, DAS, doorzakkende rake, nu de DRS, wil je dat echt zien?
Ja, dat is wel waar de F1 voor is.
Juist die slimmigheidjes maken het verschil. Het is niet zo dat Mercedes de enige is die dit doet of heeft gedaan. Dit zit diep in het DNA van de F1.
Voor gelijke of "eerlijke" zijn al die andere formule klassen al.

[ Voor 24% gewijzigd door stekkiekiller op 14-11-2021 07:02 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:03

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Breaking! De boete wordt met terugwerkende kracht ingevoerd voor alle coureurs :+

Dan zou Inspector Seb een aardige rekening hebben _O-

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

Ik snap het ook wel. Als hij incl. sponsordeals zo'n € 50 mln binnenharkt dit jaar, dan is de boete het equivalent van € 50,- voor iemand die het bedrag € 50.000,- (Max z'n boete) per jaar verdient.

Some infinities are bigger than others.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

Heeft iemand al nagedacht over de start van vandaag? Ik gok dat BOT wederom op rood start, om Max dwars te zitten bij de start (position is king) en Max weer op geel voor de long game. Checo zie ik ook wel op rood starten om P3 te pakken bij de start.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Spotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:27:
Heeft iemand al nagedacht over de start van vandaag? Ik gok dat BOT wederom op rood start, om Max dwars te zitten bij de start (position is king) en Max weer op geel voor de long game. Checo zie ik ook wel op rood starten om P3 te pakken bij de start.
Het wordt veel warmer, verwacht dus echt geen rode bandjes. Misschien Perez op wit om zo lang mogelijk door te rijden maar denk dat ze gewoon op geel starten.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb even maar de regels omtrent de formation lap proberen op te zoeken:
36.8 During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight
as possible.
Dus 'tight as possible' is nog niet eens gedefinieerd. Hamilton kon nog 2x zijn achterbanden opwarmen toen de laatste Haas al stilstond.

Benieuwd naar de echte race, Hamilton zal nog steeds flinke overspeed hebben. Denk dat Hamilton binnen 3 rondjes al op de staart van Leclerc zit, al dan niet er voorbij. Norris zal Hamilton weer laten gaan omdat het niet zijn race is dus op rondje 5-6 zit Hamilton achter Perez. Denk niet dat Perez Hamilton heel lang achter zich kan houden, top speed is gewoon niet te verdedigen. Hopelijk heeft Max eens een goede start zodat Bottas hem niet kan ophouden. Hopelijk zijn ze bij RBR nu wel slim en gaan ze voor de softs voor de eerste stint.

Wat betreft RBR en de flex achtervleugel van Merc, is er nou een officieel protest ingediend of wat is nou de status?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Harrie

NederVlaming

Spotmatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:27:
Ik denk niet dat ze op rood gaan starten, maar geel en wit.
Bottas op de gele. Perez op wit om alle opties open te houden. Max waarschijnlijk op geel om toch snel voorbij Bottas proberen te komen?

Lewis op geel, om zo snel mogelijk aan te sluiten op p4, zodat ze de gap naar de rest kunnen openen nog voor de pitstops.

In welke ronde ligt Lewis p4? Nog voor lap 10 waarschijnlijk. Eens DRS enabled is, zal hij er snel zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 14-11-2021 08:39 ]

• jaapstobbe
  • Laatst online: 22:09
Hamilton pakt nog 4x de eerste plaats met deze enorme motor boost. En wordt WDC. ZO is het, meesterzet van Mercedes. Brazilie zou een RBR circuit moeten zijn, dat valt tegen. De volgende circuits liggen Mercedes ook wel. Ik zie Max graag winnen maar we moeten realistisch zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door jaapstobbe op 14-11-2021 08:40 ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
Overigens vond ik het wel zorgelijk hoe langzaam de Red Bull in sector 2 was. Daar sloegen zowel Sainz als als Bottas steeds een gat van een paar tienden waardoor het rechte stuk niet voldoende was voor een inhaalactie.

Hamilton daarentegen kon strak achter de voorligger blijven en had daardoor genoeg aan de DRS op start/finish.

Als dat vandaag weer zo is zie ik het toch somber in voor de Red Bulls..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

DarkFire1985 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:29:
[...]

Het wordt veel warmer, verwacht dus echt geen rode bandjes. Misschien Perez op wit om zo lang mogelijk door te rijden maar denk dat ze gewoon op geel starten.
Daar heb ik niet aan gedacht. Is het dan voor Max geen idee om totaal out of sync te gaan en te starten op wit? Met dus de mogelijkheid om in de eindfase op geel over te gaan (mits een 1-stopper mogelijk is; dat weten wij niet).

Maar even nadenkend: nee, dat is geen goed idee met Ferrari in de buurt. Na de 1e bocht 4e liggen of zo is niet erg handig, de wedstrijd is nog lang.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:28
jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:39:
Hamilton pakt nog 4x de eerste plaats met deze enorme motor boost. En wordt WDC. ZO is het, meesterzet van Mercedes. Brazilie zou een RBR circuit moeten zijn, dat valt tegen. De volgende circuits liggen Mercedes ook wel. Ik zie Max graag winnen maar we moeten realistisch zijn.
Mooi al die mensen met een glazen bol. Nog 4 races, veel variabelen, iets met mechanische sport. Ontspan...

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:39:
Je weet dat die boost niet blijvend is? Bottas had een nieuwe in USA toch? Daar zagen we in Mexico nog weinig van en nu ook niet (in het extreme zoals HAM nu heeft)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cheiron schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:40:
Overigens vond ik het wel zorgelijk hoe langzaam de Red Bull in sector 2 was. Daar sloegen zowel Sainz als als Bottas steeds een gat van een paar tienden waardoor het rechte stuk niet voldoende was voor een inhaalactie.

Hamilton daarentegen kon strak achter de voorligger blijven en had daardoor genoeg aan de DRS op start/finish.

Als dat vandaag weer zo is zie ik het toch somber in voor de Red Bulls..
Bochtige stukken in verkeer = verlies van downforce.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jaapstobbe
peppie71 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:42:
[...]

Mooi al die mensen met een glazen bol. Nog 4 races, veel variabelen, iets met mechanische sport. Ontspan...
Ik ben heel ontspannen hoor, en de beste moet winnen. Dat is Hamilton, kijk maar naar de sprint race van gisteren.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:46:
[...]

Ik ben heel ontspannen hoor, en de beste moet winnen. Dat is Hamilton, kijk maar naar de sprint race van gisteren.
Die straf is net zo consequent als HAMs gehele seizoenprestatie :F Wat rijdt ie een geweldig seizoen, hij is de beste :D

Mijn boefje is liev!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:46:
[...]

Vind ik onzin. Heeft welgeteld 1 fatsoenlijke inhaal actie gedaan en er is niemand geweest die hem er voor heeft laten knokken. Vandaag is de race langer, meer benzine, meer banden slijtage, pitstops. Ik verwacht nog een mooie battle tussen hem in Max.

• jaapstobbe
JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:50:
[...]

Die straf is net zo consequent als HAMs gehele seizoenprestatie :F Wat rijdt ie een geweldig seizoen, hij is de beste :D
Niet over het hele seizoen, maar wel op het moment. Maar goed, inderdaad, de efficientie van de motor kan nog afnemen, en er is het verassings element.

Punt is ook dat Bottas ineens zo goed is en Perez gewoon echt niet goed genoeg.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:19

d0s

sssst

Winst vandaag is wel cruciaal voor Verstappen.

Dan is het een delta van 27 - 29 punten. Dan heeft Verstappen normaal genoeg aan een een 3e, 2e, 2e plek in de laatste drie races. Even los van snelste ronde punten maar die kunnen beide kanten op vallen. Sterker nog de kans is groter dat die bij Verstappen of Perez terecht komen als die 3e of 4e liggen.

Zelfs tweemaal een 3e plek kan dan al genoeg zijn.

Maar als hij niet wint wordt het een heel ander verhaal. Ik ga er voor het gemak vanuit dat HAM vandaag gewoon 2e wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door d0s op 14-11-2021 09:00 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:30
pjlgt schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:51:
[...]

Vind ik onzin. Heeft welgeteld 1 fatsoenlijke inhaal actie gedaan en er is niemand geweest die hem er voor heeft laten knokken. Vandaag is de race langer, meer benzine, meer banden slijtage, pitstops. Ik verwacht nog een mooie battle tussen hem in Max.
Ha nee, wat was er voor de rest van het veld te knokken dan als je met zon verschil in snelheid voorbij wordt gegaan?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:58:
[...]

Ha nee, wat was er voor de rest van het veld te knokken dan als je met zon verschil in snelheid voorbij wordt gegaan?
Omdat er geen punten op het spel stonden.

• jaapstobbe
d0s schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:58:
Winst vandaag is wel cruciaal voor Verstappen.

Dan is het een delta van 27 - 29 punten. Dan heeft Verstappen normaal genoeg aan een een 3e, 2e, 2e plek in de laatste drie races. Even los van snelste ronde punten maar die kunnen beide kanten op vallen. Sterker nog de kans is groter dat die bij Verstappen of Perez terecht komen als die 3e of 4e liggen.

Zelfs twermaal een 3e plek kan dan genoeg zijn.

Maar als hij niet wint wordt het een heel ander verhaal. Ik ga er voor het gemak vanuit dat HAM vandaag gewoon 2e wordt.
Onderschat Bottas niet, die kan er ook nog tussen gaan zitten.

• d0s

d0s

sssst

jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:00:
[...]

Onderschat Bottas niet, die kan er ook nog tussen gaan zitten.
Dat is Bottas een keer gelukt dit seizoen in een race waarin Mercedes dominant was. Op een racelengte en met de temperaturen van vandaag gaat Bottas normaal gesproken geen bedreiging vormen.

• renegrunn
pjlgt schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:00:
[...]

Grid opstelling?

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12 12:12
pjlgt schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:00:
[...]

Al staan er wel punten op het spel, dan maakt het alsnog geen bal uit. Die Mercedes loopt zo idioot hard op het recht stuk, daar is niks tegenin te brengen. Ik verwacht dat Hamilton vandaag met een rondje of 10 aan de staart van de kop zit en dat ie gewoon volop meedoet voor de overwinning.

PSN: xMaurice93

• siggy

siggy

Wait.... what?

renegrunn schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:58:
[...]

Precies. Merc heeft al zonder drs enorme overspeed. Met DRS blaast hij er gewoon langs. Daar valt niet eens tegen te verdedigen, laat staan dat het zin heeft. Dat maakt een motorwisselstraf van 5 gridplaatsen erg goedkoop voor een topteam. Zeker in een sprintrace.

Hoe je het ook wendt of keert, al die straffen zijn een grapje geworden, al dan niet alleen maar voor RB en Merc omdat ze zo veel sneller zijn dan de rest. Zeker met de reductie van 10 naar 5 gridplaatsen is het een hele simpele taktische afweging, nee niet eens een afweging, een cadeautje om een nieuwe motor te nemen. Bottas is al volledig geslachtofferd voor een hele pool van nieuwe motoren, dus hij kan elke race vol gaan als hij zou moeten. Die motorwissel van Lewis was niet nodig, is gewoon compleet taktisch. Wel bizar dat het geen probleem is in hun budget, zoveel extra motoren.

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11 23:20
Behalve dan dat Hamilton 5 plaatsen gridstraf heeft en dus toch achter je start (voor de snellere mensen die hij moest inhalen). En of Hamilton nu 5 of 4 plekken achter je start, hij haalt je in de race toch wel in. Het zou nog interessant zijn als hij anders 1 plek achter je start omdat je dan een buffer hebt naar je echte concurrent, maar dat was nu niet zo.

• renegrunn
Celebithil schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:04:
[...]

Behalve dan dat Hamilton 5 plaatsen gridstraf heeft en dus toch achter je start (voor de snellere mensen die hij moest inhalen). En of Hamilton nu 5 of 4 plekken achter je start, hij haalt je in de race toch wel in. Het zou nog interessant zijn als hij anders 1 plek achter je start omdat je dan een buffer hebt naar je echte concurrent, maar dat was nu niet zo.
Eens, maar waar ik in eerste instantie hierboven op reageerde was de stelling dat Ham zijn sprintrace niet veel voorstelde omdat niemand verdedigde. Althans, zo las ik het. En dat vind ik wel heel kort door de bocht.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:24
siggy schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:04:
Wel bizar dat het geen probleem is in hun budget, zoveel extra motoren.
Mercedes zal ruim voldoende budget hebben. Besparen lekker op de auto ontwikkeling met de budget cap, en de motoren vallen buiten de cap dus daar kunnen ze het geld dan mooi in steken.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand cijfers van wat de persoonlijke fastest lap tijden van de top was tijdens de sprint?

Zegt niet alles, want lijkt dat eigenlijk alleen HAM er echt voor ging (niet FL, maar wel voor maximaal positie); maar heeft HAM überhaupt een ronde in vrije lucht gereden?

De rest reed vrij behoudend (3 treintjes waar iedereen binnen 1-2 sec van voorganger rijdt).

* Jake Kijkt uit naar de race

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
renegrunn schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:08:
[...]

Eens, maar waar ik in eerste instantie hierboven op reageerde was de stelling dat Ham zijn sprintrace niet veel voorstelde omdat niemand verdedigde. Althans, zo las ik het. En dat vind ik wel heel kort door de bocht.
De risk/reward verhouding is tijdens zo'n sprint wat vreemd. Je kan vol gaan vechten voor die ene plek met een risico dat je er af getikt wordt ergens en dus achteraan moet starten. Of je neemt dat ene plekje voor lief en doet mee voor de punten.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:47
Shinji schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:18:
[...]

De risk/reward verhouding is tijdens zo'n sprint wat vreemd. Je kan vol gaan vechten voor die ene plek met een risico dat je er af getikt wordt ergens en dus achteraan moet starten. Of je neemt dat ene plekje voor lief en doet mee voor de punten.
En al helemaal als je weet dat diegene toch een straf heeft en waarschijnlijk toch achter je moet starten, dan ga je inderdaad het risico niet nemen door hard te verdedigen.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12 12:12
Jake schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:18:
Iemand cijfers van wat de persoonlijke fastest lap tijden van de top was tijdens de sprint?

Zegt niet alles, want lijkt dat eigenlijk alleen HAM er echt voor ging (niet FL, maar wel voor maximaal positie); maar heeft HAM überhaupt een ronde in vrije lucht gereden?

De rest reed vrij behoudend (3 treintjes waar iedereen binnen 1-2 sec van voorganger rijdt).

* Jake Kijkt uit naar de race
Ik heb de tijden nier exact bij de hand. Maar weet nog dat ie op een gegeven moment een gaatje had van 3s richting LEC en noteerde op dat moment direct een tijd die 0,6 sneller was dan die van BOT en VER. Wellicht enigszins vertekend doordat VER klem zat en BOT niet harder kon, maar de pace was desondanks erg indrukwekkend. :Y

PSN: xMaurice93

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:12
Jake schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:18:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gMU-ea4Lbh7UvUrxtR_qjUSWCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ljRC8InTEDA1jc0CyXxUwQa.jpg?f=fotoalbum_large

Zie FIA voor zulke overzichten.

In de kolom naast fastest lap zie je in welke ronde die tijd is gereden. Voor Hamilton in ronde 5, Max in 9.

[ Voor 18% gewijzigd door Toke_gt op 14-11-2021 09:36 ]

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 19:11
Ik zie HAM deze wedstrijd zo maar winnen. Hoe bizar hard loopt die Mercedes op het rechte stuk, en dat zonder noemenswaardige verschillen in sector 2 met RB.

• d0s

d0s

sssst

De temperatuur zal een rol gaan spelen vandaag. Daar hoopt RBR ook op riepen ze vrijdag al.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:56
https://www.ad.nl/formule...pe-dat-losraakt~a9d13ee0/

Toto doet een beetje zielig imo...
Hij vind dat ze hem gewoon hadden moeten mogen repareren en vind dat rb protest indient voor elk wissewasje.

[ Voor 26% gewijzigd door Snowhite0901 op 14-11-2021 09:40 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Heb er ook een vreemd gevoel bij, hoe kan de Mercedes opeens zoveel sneller zijn?

Hopelijk kan Max een gat van 20s trekken voordat Lewis bij Checo aangekomen is. Dan gecontroleerd uitrijden en uitlopen tot minimaal 27 punten voorsprong. Dat zou de laatste drie races voldoende moeten zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38
“ Over de boete van vijftigduizend euro die Max Verstappen kreeg voor het aanraken van Hamiltons vleugel tenslotte, zei Wolff: ,,Voor iemand met een solide middenklassesalaris doet dat geen pijn.”

🤣

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
Kun je ergens zien hoeveel budget de teams nog over hebben dit seizoen?

• Jake
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:37:

Hij vind dat ze hem gewoon hadden moeten mogen repareren en vind dat rb protest indient voor elk wissewasje.
"Hij had het meerdere keren over de ‘modus operandi’ in de Formule 1, de normale werkwijze, en dat die in Brazilië was doorbroken."

Ehh, normaal mochten ze wel gewoon met auto's rijden die niet aan de regels voldeden?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:41:
Heb er ook een vreemd gevoel bij, hoe kan de Mercedes opeens zoveel sneller zijn?

Hopelijk kan Max een gat van 20s trekken voordat Lewis bij Checo aangekomen is. Dan gecontroleerd uitrijden en uitlopen tot minimaal 27 punten voorsprong. Dat zou de laatste drie races voldoende moeten zijn.
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar blijft met het risico op een DNF toch altijd gevaarlijk. Tenzij Hamilton een DNF heeft en Max de race wint, denk ik niet dat je ooit echt met een rustig gevoel naar de laatste 3 races (na vandaag) kan kijken.

Ik hoop voor Max dat hij Bottas vandaag snel kan pakken, want als hij achter Bottas klem komt te zitten, dan zie ik Hamilton deze race ook nog wel winnen. Dat zou dan ook wel verdiend zijn, want hij rijdt tot dusverre gewoon een erg sterk weekend en RB zou gewoon moeten winnen hier. Bottas heeft niet de pace die Hamilton heeft en Hamilton moet toch van vrij ver komen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

De snelste ronde die ze gereden hebben was anders gewoon in het voordeel van VER. Die zat gewoon klem achter BOT. Qua racepace was VER sterker dan HAM. BOT had geen ander doel dan VER in de weg zitten, en de rode band bleek een goede gok. Daarnaast die poepstart van VER en het is allemaal wel te verklaren.

Ook is het nou niet zo of HAM heel veel weerstand kreeg. In die sprintrace zijn de coureurs meestal een soort tandeloze welpen. Iets te hard vechten voor een plekje en je start achteraan.

Met een volle tank, volle afstand en warmer weer moet ik het nog maar zien.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er is in ieder geval weer iets om voor te kijken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:55
LZ86 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:47:
[...]
BOT had geen ander doel dan VER in de weg zitten, en de rode band bleek een goede gok.
Wat zou er gebeurd zijn als Verstappen ook op softs (rood) was gestart?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
StefanVerkerk schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:49:
[...]
Wat zou er gebeurd zijn als Verstappen ook op softs (rood) was gestart?
Dan was ie tegen het einde een stuk minder snel geweest. DIe rode banden hadden wel dropoff. BOT ging langzamer. Maar ja, die snelheid op het rechte stuk was genoeg om VER er net niet langs te laten.

BOT gaf in interviews ook aan dat het geen ronde langer meer had moeten duren.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:21

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik hoop erop dat Lewis al last gaat krijgen van degradatie. Volgens rijdt hij met motorsettings die vergelijkbaar zijn met wat voorheen party mode was. Het zou echt balen zijn als Lewis hier weet te winnen, want dat zet Mercedes in een betere uitgangspositie dan RB voor de laatste 3 races. Wint Max deze, dan moet de rest zo goed als 1-2 voor Mercedes zijn om zijn kampioenschap te voorkomen.

Maar goed, dit hele seizoen is onvoorspelbaar. Austin had ik bijvoorbeeld nooit aan zien komen en vorige week dacht ik zaterdag ook al dat het zondag niks ging worden.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 17:12

Hij is denk ik al vergeten hoeveel protesten ze zelf ingediend hebben.
Ze worden wel in een rap tempo minder sympathiek daar bij Mercedes.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Chefbierrr schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:33:
Ik zie HAM deze wedstrijd zo maar winnen. Hoe bizar hard loopt die Mercedes op het rechte stuk, en dat zonder noemenswaardige verschillen in sector 2 met RB.
Oef… Ben bang dat je weleens gelijk zou kunnen krijgen. Uitslag wordt dan Ham, Bot, Ver.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
Hadden we al een luchtfoto gepost?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEHtgY2XEAERShR?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:55
Nou, Toto laat zich hier wel enorm kennen. In de industrie heet dat gewoon binnen specificatie opleveren. Misschien even een cursusje Lean Six Sigma erbij :+

FIA kon geen kant op, als ze tussentijds bij Mercedes hadden overlegd over de vleugel dat er een beschadiging was, dan was er in overleg vast wat mogelijk geweest (tijd schrappen en met tape een nieuw rondje). Maar helaas, zo is het niet gegaan. Je moet je onderdelen dus zo maken dat ze zo goed als alles kunnen weerstaan.

En natuurlijk is dit heel erg zuur, maar niet binnen specificatie is niet binnen specificatie. Het ging om een kwalificatie en dus om de punten, niet om een vrije training.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Waah
  • Laatst online: 22:43
chevsticks schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:58:
[...]

Zeggen dat red Bull voor een wissewasje protest aantekent... En zelf doen ze het voor het aanraken van de auto, iets wat al jaren door coureurs wordt gedaan.

Die man kan je sowieso niet meer serieus nemen. Ze balen gewoon dat ze gepakt zijn. Niets meer, niets minder.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ze waren nooit sympathiek. Zo zijn ze al jaren, maar het viel minder op omdat ze meestal alles wonnen. Maar zodra ze eens niet wonnen, begonnen ze ook al meteen zo. :z

Het gaat trouwens blijkbaar om 0,2mm te veel.

Het commentaar dat ze nu wel RBR willen gaan lastigvallen is dan ook extra treurig. De achtervleugel van Hamilton is kennelijk ook in Austin, Sochi en Monza gecontroleerd. Dat doet de FIA gewoon regelmatig omdat het een simpel proces is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik zat me wederom weer te ergeren aan Perez die telkens geen inhaalactie probeerde, dit was natuurlijk niet de eerste keer dat hij er alleen maar achteraan reedt. Of zijn jullie het niet met mij eens?

Hopen op een betere start vanavond en dat Lewis niet te ver naar voren gaat rijden, want gisteren was wel echt van hoge kwaliteit / klasse! Wat een ervaring komt er dan naar boven bij Hamilton.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jake
  • Niet online
codex schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:55:
Wint Max deze, dan moet de rest zo goed als 1-2 voor Mercedes zijn om zijn kampioenschap te voorkomen.
Zoiets:

VER P1, HAM P2 = 28 ptn. voor VER
Daarna 3x HAM P1, VER P3 = 2 ptn. voor HAM.

Gat naar P4 is echter elke keer zo groot dat VER 'gratis' PIT voor FL :o

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
G_Dragon schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:02:
Ik zat me wederom weer te ergeren aan Perez die telkens geen inhaalactie probeerde, dit was natuurlijk niet de eerste keer dat hij er alleen maar achteraan reedt. Of zijn jullie het niet met mij eens?

Hopen op een betere start vanavond en dat Lewis niet te ver naar voren gaat rijden, want gisteren was wel echt van hoge kwaliteit / klasse! Wat een ervaring komt er dan naar boven bij Hamilton.
Niet met jou eens. Hij probeerde het wel, maar vergeet niet dat Sainz voor hem op rode banden reed. Rood was de beste strategie helaas.

Tomorrow is not today!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:56
Sydney08 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:05:
[...]

Niet met jou eens. Hij probeerde het wel, maar vergeet niet dat Sainz voor hem op rode banden reed. Rood was de beste strategie helaas.
Nou ja, je zag aan het gat tussen Verstappen en Sainz wel dat de Bull (iig in de handen van Verstappen) veel sneller was. Je zou zeggen dat er genoeg overspeed had moeten zijn voor een DRS overtake.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• stekkiekiller
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:02:
[...]

Ze waren nooit sympathiek. Zo zijn ze al jaren, maar het viel minder op omdat ze meestal alles wonnen. Maar zodra ze eens niet wonnen, begonnen ze ook al meteen zo. :z

Het gaat trouwens blijkbaar om 0,2mm te veel.
[Embed]
Het commentaar dat ze nu wel RBR willen gaan lastigvallen is dan ook extra treurig. De achtervleugel van Hamilton is kennelijk ook in Austin, Sochi en Monza gecontroleerd. Dat doet de FIA gewoon regelmatig omdat het een simpel proces is.
Dat RBR protest ging niet eens over de gevonden DRS afwijking in testtoestand. Die hele DSQ van Hamilton staat daar los van. Dat onderzoek schijnt nog te lopen en daar is Wolff een beetje zuur over naar Red Bull racing. Is een vervolg van de hele bendgate wat nota bene begonnen is met het protest van Mercedes richting Red Bull.

Ik weet niet precies wat Red Bull heeft gevonden maar ik meen opgevangen te hebben dat het om de onderste vleugel ging. Of die doorbuigt en zo de DRS opening groter maakt?

Tja wat aangaat die DSQ, tis een beetje lullig, maar dit hoort er ook bij. Volgensmij weet Wolff dat stiekem zelf ook wel.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mugwump schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:12:
[...]

Nou ja, je zag aan het gat tussen Verstappen en Sainz wel dat de Bull (iig in de handen van Verstappen) veel sneller was. Je zou zeggen dat er genoeg overspeed had moeten zijn voor een DRS overtake.
Klopt, maar Sainz reed vaak in de bochten weg van Perez, mede vanwege zijn betere grip. Op de lange stukken kwam Perez weer dichterbij, maar gewoon niet genoeg. Dus Perez liet het in de bochten afweten, of Sainz was gewoon te goed in die bochten.

Tomorrow is not today!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
10 strafregels voor jou want je hebt blijkbaar de OP niet gelezen. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 00:58
Alle teambazen zijn gepikeerd als hun iets overkomt wat ze zelf andersom niet anders aangepakt zouden hebben :+

Maar in dit geval vind ik het een beetje sneu dat ze het feit dat de vleugel niet legaal was probeerden te verhalen op Max die er met zijn vingertjes aan zat. Ik begrijp het wel, maar doe dan niet zo zielig dat RBR zo gemeen is.

iRacing Profiel

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:44
Die Toto blaat ook maar wat, dit was toch gewoon een reguliere test van die vleugel?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:03
Achtervleugel trukje? Aanpassing zodat de bovenste vleugel meer flext/buigt bij hoge snelheid waardoor meer DRS en lagere luchtweerstand. Was al een klacht over vanuit RB. Dat dan de scharnieren overbelast worden en speling krijgen door het flexen lijkt aannemelijk.

Ham ging wel erg hard en had steeds DRS in de achtervolgings sprint race.

/speculatie Off

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Martinusz schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:24:
Die Toto blaat ook maar wat, dit was toch gewoon een reguliere test van die vleugel?
Het is 2021. Het enige wat telt is beeldvorming. De fans moeten geloven dat ze genaaid zijn door Red Bull.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JB

JB

Cédric roelt!

mv_ak schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:24:
[...]

Achtervleugel trukje? Aanpassing zodat de bovenste vleugel meer flext/buigt bij hoge snelheid waardoor meer DRS en lagere luchtweerstand. Was al een klacht over vanuit RB. Dat dan de scharnieren overbelast worden en speling krijgen door het flexen lijkt aannemelijk.

/speculatie Off
Dat wordt vast helder na het WK… 27 km/h verschil op rechte stuk. Zit er een fles NOS onder de reet van HAM?

Mijn boefje is liev!

• Teknix1982
  • Niet online
mv_ak schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:24:
[...]

/speculatie Off
Volgens mij zei Doornbos gister in de analyse na de sprintrace dat Hamilton het won op de stukken zonder DRS. Dan zou die theorie niet op gaan. Doornbos zei ook dat met zo’n kleine afwijking Hamilton echt geen groot voordeel gehad heeft.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:26:
[...]

Dat wordt vast helder na het WK… 27 km/h verschil op rechte stuk. Zit er een fles NOS onder de reet van HAM?
Wellicht een wanhopige Mercedes die op party mode + 10% rijdt?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Teknix1982 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:27:
[...]

Volgens mij zei Doornbos gister in de analyse na de sprintrace dat Hamilton het won op de stukken zonder DRS. Dan zou die theorie niet op gaan. Doornbos zei ook dat met zo’n kleine afwijking Hamilton echt geen groot voordeel gehad heeft.
Doornbos vergeet alleen het feit dat wanneer je meer topsnelheid kan genereren door bijvoorbeeld de motor en de DRS flap, dat je dan met meer downforce kan rijden in ruil voor je overspeed.
Oftewel je gaat weer sneller door de bochten

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:44
Ik maak mij overigens al zorgen over bocht 1, een Bottas die werd verweten de deur open te zetten zal nu zich willen bewijzen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18
Maar heeft Redbulll een formeel klacht ingediend m.b.t. de achtervleugel van Mercedes? En hebben ze de achtervleugel die in beslag was genomen niet terug gegeven t.b.v. het testen? Kan dit dan een staartje krijgen?

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

ronalddus

Buffalo77

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar dit is toch wel indrukwekkend in die korte afstand.
Nog 3 ronden en hij had 3e geëindigd.

https://youtu.be/jPGnz-_G-Go

Buffalo77 | Pokemon Unite

• soulcrusher
JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:26:
[...]

Vergeet niet dat Ham met een verse motor rijdt en de rest allemaal afgeragde motoren heeft :P

iRacing Profiel

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DRS of niet, feit blijft dat de motor van Hamilton reeds 100km op vol vermogen heeft gereden qua damage control. De reden voor de nieuwe motor was om op P1 te rijden, te starten, een gat te trekken en dan te sparen voor de volgende races.

Dat plan ligt in deugen. Ze moeten nu 2 keer gaan racen met de motor op vol vermogen met het mes op de tanden. Dus hun lange termijn plan ligt eruit en dat doet het meeste zeer.

Vandaag mag Hamilton dus vanaf plek 10 starten. En naar wat ik zag was dat al lichtjes omhoog. Dus het wordt daar krap bij de start tov gisteren waarbij het meeste voordeel had (kortste tijd stilstaan, vlakke start en 2 haas wagens die stilstaan). Hij kon gisteren 4 plekken tot aan de eerste bocht goedmaken. Gaat dat vandaag gebeuren? Ik denk maximaal 2 plekken vooruit.

Maar dan zit hij achter de McLaren, de Ferrari's en de Hondas. De sprint van gisteren was mooi maar niemand (muv Hamilton) had er echt iets te winnen maar vooral veel te verliezen. Ik denk dat het vandaag anders gaat zijn.

Hamilton gaat zeker omhoog komen maar tot hoever? Ik denk dat de start cruciaal is maar we weten niet hoe de bandenslijtage van Hamilton is geweest tov Max. Als blijkt dat de sprint pak em beet 10 ronden langer had geduurd waren de softs dood. Maar hoe waren de mediums van Max en Hamilton dan?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• JB

JB

Cédric roelt!

soulcrusher schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:34:
[...]

Vergeet niet dat Ham met een verse motor rijdt en de rest allemaal afgeragde motoren heeft :P
Het zal zeker uitmaken maar ik vertrouw sowieso niets van die slechte verliezers bij Toto.

Mijn boefje is liev!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Haha voor Toto is dat gewoon koekje van eigen deeg na dat gezeik over de pitstops, flexibele spoilers e.d.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:30:
Ik maak mij overigens al zorgen over bocht 1, een Bottas die werd verweten de deur open te zetten zal nu zich willen bewijzen?
Ik maak mij ook zorgen over bocht 1, maar dan meer over de auto's die in de middenmoot zitten. Zeg maar vanaf startpositie 7 t/m 12. Weet niet zo 1,2,3 wie op die plekken staan.. 8)

• Teknix1982
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:30:
[...]

Doornbos vergeet alleen het feit dat wanneer je meer topsnelheid kan genereren door bijvoorbeeld de motor en de DRS flap, dat je dan met meer downforce kan rijden in ruil voor je overspeed.
Oftewel je gaat weer sneller door de bochten
Ik denk dat Doornbos dat niet vergeet, ik denk dat Doornbos weet dat die 0,2mm weinig verschil maakte en dat het voordeel voor Hamilton vooral in de verse motor zat. Want Hamilton was in de sprintrace ook nog snel maar toen had hij al wel de aangepaste vleugel.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:37

Worden?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• JB

JB

Cédric roelt!

De_Bastaard schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:39:
Haha voor Toto is dat gewoon koekje van eigen deeg na dat gezeik over de pitstops, flexibele spoilers e.d.
Juist hun claim over flexiwings komt nu terug bij hun zelf. Maar is me niet helder of daar nu nog iets loopt, die vleugel nog bij de FIA is etc. Alleen de DSQ is voor mijn gevoel in het nieuws geweest.

Mijn boefje is liev!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
soulcrusher schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:34:
[...]

Wat doe je nu, een genuanceerde reactie tussen alle Toto, Lewis en Mercedes zijn slecht reacties.

• siggy

siggy

Wait.... what?

JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:41:
[...]

Juist hun claim over flexiwings komt nu terug bij hun zelf. Maar is me niet helder of daar nu nog iets loopt, die vleugel nog bij de FIA is etc. Alleen de DSQ is voor mijn gevoel in het nieuws geweest.
Zoals met alle 'innovaties' zorgen ze dat ze eerst de FIA aan hun zijde hebben, en dan pas gaan ze het gebruiken, ook al lijkt het tegen de regels in te gaan. Zo blijft de FIA hun verdedigen, omdat de FIA dan hun eigen beslissing aan het verdedigen is. Goed staaltje politiek, met een vies nasmaakje. De RB vleugels werden direct gecontroleerd en de volgende race moesten ze aanpassen. Merc rijdt nu al sinds Turkije met deze vleugel.

• stekkiekiller
JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:41:
[...]

Volgens Olav loopt het nog, en ik meende (Sky interview met Horner?) het ook ergens op de Engelse tv gehoord te hebben.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Na hoeveel races hebben die Mercedes motoren verminderde performance ?

• jaapstobbe
Welke strategie gaat VER nu gebruiken om BOT in te halen deze race? in 24 rondjes lukte het niet, in 71 wel?

• sNielz123
  • Laatst online: 30-11 23:56
Wat een weekend weer. En wat een topic dit. Het is een dagtaak om bij te blijven met lezen.

Ik voel de spanning nu al voor vanavond. De start zal veel bepalend zijn met Max die Bottas voorbij moet.
Maar ook voor Hamilton, want die zit in het midden van het veld en daar kan echt veel gebeuren als de eerste bochten zo dichtbij zijn.

Als Max achter Bottas blijft plakken de eerste ronden en Hamilton komt goed weg bij de start dan wordt het helemaal spannend en kan Hamilton misschien wel winnen.

Dan steekt Toto iedere race een nieuwe motor in die wagen en rijden ze fluitend het WDC binnen voor HAM...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Lol hij probeert het ook te framen alsof het de schuld van Red Bull is dat hun auto een routinecontrole faalde die ook zonder opmerkingen van Red Bull uitgevoerd zou zijn 8)7 Misschien tijd voor een shit-stirring championship onder de teambazen waarbij elke race 25, 18, 15, ... punten te halen zijn. En dan aan het einde van het seizoen een gouden drol als trofee.

• RobertMe
Teknix1982 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:40:
Want Hamilton was in de sprintrace ook nog snel maar toen had hij al wel de aangepaste vleugel.
Ted gaf tijdens FP2 aan dat de nieuwe / vervangende vleugel bij Hamilton van dezelfde specificatie was. Moest eigenlijk ook wel. Ten eerste betekent een andere specificatie dat de parc ferme regels gebroken worden en dus een pitlane start opleveren, en ten tweede omdat Mercedes aangaf deze vleugel al vaker gebruikt te hebben, de FIA / Jo Bauer dit bevestigt, en Mercedes zegt dat er een defect is opgetreden en ze willen weten waarom. De specificatie zou dus niks mis mee moeten zijn, maar specifiek deze vleugel heeft gefaald (of echt defect, of "een schroefje niet vast genoeg gedraaid", of wat dan ook).

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:30
jaapstobbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:48:
Welke strategie gaat VER nu gebruiken om BOT in te halen deze race? in 24 rondjes lukte het niet, in 71 wel?
Als Ham niet in de top 3 komt mag Max gewoon 2e blijven :+

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je gisteren naar de sprint race keek dan zag je dat hij goed kon aanzetten met de gele band. Als ze straks gelijk staan de gele band dan moet Max er makkelijker naar heen kunnen rijden. Dus wat gisteren gebeurde is geen garantie voor succes voor Mercedes want ze hadden de betere bandenkeuze.

Vandaag gaan de kaarten weer anders zijn: waarschijnlijk beiden op medium banden en warmere temperaturen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Race is echt anders dan een sprintrace, om diverse redenen. Maar misschien wel de belangrijkste is dat het ene punt voor een plek die minder fijn is qua start het niet waard is om mogelijk een risico te lopen op veel meer (materiele) schade.
RBR/Max staan wel een beetje bekend om hun strategisch denken en wat aan het einde van het weekend het meeste oplevert.
Ik zou mij niet blindstaren opdat Max niet Bot voorbij kwam, ik maak mij meer zorgen over die +27km/pu

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03
Ik zeg maar iets geks….undercut?

• sNielz123
  • Laatst online: 30-11 23:56
Mercedes is gewoon een kat in het nauw. Die maken rare sprongen. Het zou me niet verbazen als HAM nog een keer een motor opblaast. Of dat ze nog ergens iets doen wat niet geoorloofd is.

Het is dat Bottas zelf een eerlijke rijder is en hij volgend jaar weg gaat bij MERC maar anders had Tto hem misschien wel gevraagd om Max een tikje te geven. Die gast is echt knettergek.

RBR moet nu gewoon rustig blijven en geen gekke dingen doen.
Jammer dat hun "Albon van de Action" niet thuis geeft en Max nog geen een keer heeft kunnen helpen.

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:37
screamhouse schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:51:
[...]

Ik zeg maar iets geks….undercut?
Uiteindelijk zal Max ook geen bizarre risico's nemen met Bottas hoop ik. Bottas doet niet mee voor het kampioenschap. Zolang Max voor Hamilton blijft deze race dan doet hij gewoon goede zaken door weer verder uit te lopen.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:03
RobertMe schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:49:
[...]

Ted gaf tijdens FP2 aan dat de nieuwe / vervangende vleugel bij Hamilton van dezelfde specificatie was. Moest eigenlijk ook wel. Ten eerste betekent een andere specificatie dat de parc ferme regels gebroken worden en dus een pitlane start opleveren, en ten tweede omdat Mercedes aangaf deze vleugel al vaker gebruikt te hebben, de FIA / Jo Bauer dit bevestigt, en Mercedes zegt dat er een defect is opgetreden en ze willen weten waarom. De specificatie zou dus niks mis mee moeten zijn, maar specifiek deze vleugel heeft gefaald (of echt defect, of "een schroefje niet vast genoeg gedraaid", of wat dan ook).
Of flexgate! De scharnieren faalden misschien wel door het meermaals buigen van de DRS flaps. FIA test alleen statisch, niet dynamisch. Ze zouden eigenlijk een mini windtunnel bij de race moeten hebben on te testen/checken.

• soulcrusher
JB schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:37:
[...]

Het zal zeker uitmaken maar ik vertrouw sowieso niets van die slechte verliezers bij Toto.
"Probeer niet je verlies terug te winnen" aldus Toto :+

iRacing Profiel

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:05
Er heerst wel ineens pessimisme in dit topic zeg. Max ligt 21 punten voor, start vanaf P2, terwijl hamilton van P10 start. Ja hamilton gaat makkelijk naar P4-5 rijden, maar vanaf dan wordt het een stuk lastiger. Bovendien gebruikt mercedes de motor véél meer dan ze in eerste instantie hadden gewild.

Dan over de resterende races: ja dit zijn mercedes circuits en hamilton vertoont superioriteit op de rechte stukken, maar die auto is 7 jaar lang enorm superieur geweest. Hoevaak is bottas de afgelopen 3 jaar voor max geëndigd?

2 weken terug had je niet durven dromen van deze uitgangspositie en nu wordt het ineens allemaal heel lastig en gaat hamilton makkelijk wereldkampioen worden.. _O-

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Riderider schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:08:
Er heerst wel ineens pessimisme in dit topic zeg. Max ligt 21 punten voor, start vanaf P2, terwijl hamilton van P10 start. Ja hamilton gaat makkelijk naar P4-5 rijden, maar vanaf dan wordt het een stuk lastiger. Bovendien gebruikt mercedes de motor véél meer dan ze in eerste instantie hadden gewild.

Dan over de resterende races: ja dit zijn mercedes circuits en hamilton vertoont superioriteit op de rechte stukken, maar die auto is 7 jaar lang enorm superieur geweest. Hoevaak is bottas de afgelopen 3 jaar voor max geëndigd?

2 weken terug had je niet durven dromen van deze uitgangspositie en nu wordt het ineens allemaal heel lastig en gaat hamilton makkelijk wereldkampioen worden.. _O-
De schrik zit er denk ik gewoon goed in door de brute snelheid van die Mercedes momenteel :)

Mercedes blijft Mercedes. Die toveren telkens weer een nieuw trucje uit de hoge hoed.

De Mercedes is altijd al iets sneller geweest dan de Red Bull denk ik maar het verschil is nu wel heel groot. We gaan zien of ze dat vol kunnen houden. Of dat ze telkens een nieuwe ICE plaatsen.. die 5 plaatsen zijn dan goedkoop met zoveel extra snelheid :p

• RobertMe
Er1k989 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:05:
[...]

Uiteindelijk zal Max ook geen bizarre risico's nemen met Bottas hoop ik. Bottas doet niet mee voor het kampioenschap. Zolang Max voor Hamilton blijft deze race dan doet hij gewoon goede zaken door weer verder uit te lopen.
Van de ene kant heb je natuurlijk gelijk v.w.b. "zolang Verstappen voor Hamilton finisht". Maar een P2 vs P1 levert natuurlijk wel een pak extra punten op die aan het eind van het seizoen wel eens hard nodig kunnen blijken te zijn. Niemand weet immers wat er de komende drie races nog gaat gebeuren en wat de twee onbekende circuits zullen opleveren. Nu lekker achter Bottas aan cruisen met de gedachte "ik loop toch 2, 3, 4 punten op Hamilton uit" (i.p.v. 7, 8, of 9, want als Hamilton derde rijdt en Bottas tweede komt daar toch een swap) is gewoon een risico voor het kampioenschap. Als de mogelijkheid er is om Bottas aan te vallen of onder druk te zetten moet Verstappen daar dus zeer zeker gebruik van maken. Maar uiteraard zonder do-or-die actie / met te hoog risico.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
Ach, de stemming in dit topic fluctueert per dag ongeveer, het is in die zin bijna net zo spannend als de titelstrijd zelf.

Verder denk ik dat Hamilton niet per se een bijzonder goede uitgangspositie heeft, hij zit vanavond midden in het gedrang. Gisteren was het in die zin eigenlijk makkelijker, hij wist dat er niemand achter hem zat en voor hem zaten alleen auto's die een stuk trager zijn. Het risico vanavond is dus veel groter.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:13
De_Bastaard schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:47:
Na hoeveel races hebben die Mercedes motoren verminderde performance ?
Niet. Ze draaien nooit op 100%.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord