[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:46:
[...]

Ach, het is elke keer weer hetzelfde pessimisme dat de kop opsteekt. Je raakt eraan gewend. ;)
Net als vorige week, toen een aantal al vonden dat Max het kampioenschap had weggegooid na de "slechte" kwalificatie ;)

Wat mij vooral opviel is dat net als bij Austin de 2de positie aan de binnenkant toch weer een beter uitgangspunt lijkt te zijn. In die zin niet slecht voor Verstappen morgen. Beetje breed houden en Bottas naar buiten laten lopen. P1 pakken en gat trekken 8)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:53
Max gaf bij Sky aan dat hij wat vermoedens over de achtervleugel van Mercedes wou controleren. Later gaf Horner aan dat ze eigenlijk vrij duidelijk weten wat er aan de hand is, maar dat het voor de engineers is om te bepalen. Beiden lijken ze erop te hinten dat er een deel van de vleugel toch verder open buigt/beweegt, waar Max het over een specifiek deel van de vleugel had en Horner dat de test methode misschien opnieuw moet worden aangepast.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:54:
[...]

Want dan komt er meer bij kijken. Als deze sprint nog 10 ronden langer geduurd had dan had Max hem echt wel gepakt. Bandenmanagement is Max beter in dan Bottas. Daarnaast kan Bottas niet echt goed omgaan met langdurige druk. Dus ja, denk dat de race weldegelijk anders gaat uitpakken voor Bottas en Max.
Naja, het is niet de eerste keer dat RB in feite track position weer opgeeft dit seizoen met de hoop ier later in de race weer voorbij te komen. Softs was safe, medium was risico, al ghelemaal met de koelere temperatuur. Ja vast achteraf geneuzel, maar ze wisten dat de softs altijd beter zijn bij de start. Was eigenlijk onnodig geweest.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:48:
[...]

Ik zie Mercedes er haast nog wel voor aan ;)

Maar bij Bottas is er duidelijk wat geëxperimenteerd wat ze kunnen doen met het ICE blok en daar plukt Hamilton nu de vruchten ervan.

In deze race was het damagecontrol, misschien gokten ze zelfs wel op de overwinning als je ziet hoe snel het blok is. De volgende races moet Hamilton dan wel winnen, wil Hamilton nog kampioen worden en mag Max niet tweede worden. Om dan iedere race te gaan gokken op een nieuwe ICE dan maak je het jezelf niet makkelijk en lijkt mij niet de eerste keus. Dit blok moet het gewoon gaan doen voor de komende races, zo snel degradeert de snelheid nu ook weer niet per race.

En het is wel gebleken dit seizoen, iedere race geeft weer een onverwacht resultaat we gaan het gewoon zien. Lekker genieten van dit seizoen :)
Heb je mooi verwoord en ben het helemaal met je eens, maar de quote van hierboven is één op één hetzelfde wat ik zei en die werd gemod en verwijderd, wees consequent of neem alles met een korreltje zout. ✌🏻

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

Bloodclot

Jawier!

Als perez de Ferrari niet voorbij komt in eerste paar ronden. Zie ik het somber in.... Dan haalt Hamilton podium.

Morgen wordt het wel warmer. Dat is iets in het voordeel van honda.

Laatste races gaat de mercedes motor ver open gedraaid worden. Misschien dat Honda in de laatste race zelfde performance hebben dan de Mercedes.

Dat max tweede is geworden niet zo'n ramp. Maar perez die vast zit achter een Ferrari heb je niets aan.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben er nu wel over uit. De sprint is niks omdat er 0.0 strategische mogelijkheden zijn. Morgen gaat het leuker worden, ook als HAM wint. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• BlackMonkey
Overigens, hoe harder Toto aan het roepen is dat ze de straf accepteren, hoe meer het overkomt dat hij dat absoluut niet doet. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij zoals Ferrari zich beledigd voelde toen mensen twijfelde aan de motor.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:56:
[...]

Naja, het is niet de eerste keer dat RB in feite track position weer opgeeft dit seizoen met de hoop ier later in de race weer voorbij te komen. Softs was safe, medium was risico, al ghelemaal met de koelere temperatuur. Ja vast achteraf geneuzel, maar ze wisten dat de softs altijd beter zijn bij de start. Was eigenlijk onnodig geweest.
Ik denk dat de start van Max niet optimaal was, minder dus dan ze verwacht hadden (iets met die gear problems?) en de red bull was op geel gewoon goed. Dus snapte die keus nog wel. En ik denk dat Max ook gewoon zoiets had dat het zo wel goed was voor morgen. Hij weet ook dat Hamilton ver achter hem start morgen en dat de uitgangspositie van Red Bull dus beter is dan die van Mercedes. Zou die dan toch strategischer zijn gaan denken dan in het begin van zijn F1 carriere? :p

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
sly___ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:12:
Wat een pessimisme....na Turkije was t zogenaamd ook gedaan. Die Mercedes moter is een weekend snel en dan is t gedaan. Zonder safety car morgen wint Max gewoon.
Nee.

Max moet na Brazilië 34 punten voorsprong hebben om te beschermen tegen 3x 1-2 van Mercedes in de laatste 3 wedstrijden (allemaal banen met lange rechte stukken, echte Mercedes lay-outs). Dan kan hij met 3x 3e plaats dus 3x 11 punten verliezen (P1 met snelste ronde vs P3 van Verstappen).

Vanochtend leek daar een goede kans op. Die hoop is zojuist vervlogen zo belachelijk veel sneller is Hamilton. Er is eigenlijk geen kans dat Verstappen morgen 13 punten gaat uitlopen. Sterker nog, hij moet oppassen dat Hamilton niet nog gaat winnen met Bottas P2. Dan is het gat nog maar 10 punten ipv de benodigde 34 punten om het in eigen hand te hebben.

En ja, die 25 punten van Silverstone (of 18 als hij had gelift en P2 gepakt) blijken nu dus beslissend.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
[...]

Want dan komt er meer bij kijken. Als deze sprint nog 10 ronden langer geduurd had dan had Max hem echt wel gepakt. Bandenmanagement is Max beter in dan Bottas. Daarnaast kan Bottas niet echt goed omgaan met langdurige druk. Dus ja, denk dat de race weldegelijk anders gaat uitpakken voor Bottas en Max.
In Turkije had Bottas het anders toch vrij makkelijk met Max achter hem …..

Het blijft toch onvoorspelbaar. Ander circuit, andere weersomstandigheden, andere afstelling.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Zonder DSQ was Lewis 2 punten uitgelopen op Max.
Nu loopt Max er 2 uit op Lewis.
4 punten winst dus. Als ze vandaag bij RB een beetje gesandbagd hebben dan kan de race morgen wel eens anders er uit gaan zien, is toch echt al wel eerder voorgekomen.
Vooralsnog gematigd positief, komt omdat ik de Merc vandaag echt zag knallen en Max niet echt.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Om af te sluiten:
https://streamable.com/ut631r
Ik moet toch toegeven dat dit een hele nette actie is.

[Streamable: Lewis Hamilton first lap overtakes]https://streamable.com/mni4yx
En de start van Hamilton was ook niet verkeerd.

Fijne avond allen. Wat een dag! Wat een weekend. >:)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56
BlackMonkey schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:59:
Overigens, hoe harder Toto aan het roepen is dat ze de straf accepteren, hoe meer het overkomt dat hij dat absoluut niet doet. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij zoals Ferrari zich beledigd voelde toen mensen twijfelde aan de motor.
Ik zet standaard zo’n ding achter alle uitspraken van Toto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okPtlFLEHH9wquPPXZBEQaprTFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sVLimhtF2RcPTwyPanT4Ob0p.png?f=user_large

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Toto liep net op Sky hun valsspelen al weer te downplayen dat hun "beschadigde" achtervleugel eigenlijk een nadeel was en ze daarom dachten dat het niet erg was om te gebruiken, jaja.

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:03:
[...]

Nee.

Max moet na Brazilië 34 punten voorsprong hebben om te beschermen tegen 3x 1-2 van Mercedes in de laatste 3 wedstrijden (allemaal banen met lange rechte stukken, echte Mercedes lay-outs). Dan kan hij met 3x 3e plaats dus 3x 11 punten verliezen (P1 met snelste ronde vs P3 van Verstappen).

Vanochtend leek daar een goede kans op. Die hoop is zojuist vervlogen zo belachelijk veel sneller is Hamilton. Er is eigenlijk geen kans dat Verstappen morgen 13 punten gaat uitlopen. Sterker nog, hij moet oppassen dat Hamilton niet nog gaat winnen met Bottas P2. Dan is het gat nog maar 10 punten ipv de benodigde 34 punten om het in eigen hand te hebben.

En ja, die 25 punten van Silverstone (of 18 als hij had gelift en P2 gepakt) blijken nu dus beslissend.
33, Max heeft meeste wins

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
Met deze snelheid kan Mercedes gewoon elk weekend een verse motor pakken. Mozes kriebel wat was hij snel vandaag.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:06:
Toto liep net op Sky hun valsspelen al weer te downplayen dat hun "beschadigde" achtervleugel eigenlijk een nadeel was en ze daarom dachten dat het niet erg was om te gebruiken, jaja.
Wordt hij niet heel moe van zichzelf?

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:10:
Met deze snelheid kan Mercedes gewoon elk weekend een verse motor pakken. Mozes kriebel wat was hij snel vandaag.
Ho ho ho, we hebben niet gezien wat Max in vrije lucht kan. Max kan die race echt nog wel winnen morgen hoor.

• LewisVries
sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:39:
[...]

Wow, welgeteld 1 puntje... Beetje dramaqueen dit... ;)
Turkije 7 punten

• PalingDrone
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:10:
[...]

Wordt hij niet heel moe van zichzelf?
Lachend naar de bank ;)
Toto is echt een prima baasje hoor, dit is gewoon zijn werk en gezien de resultaten in het verleden doet hij zijn werk prima, wat wij daar ook van mogen vinden.
Spelletjes horen er allemaal bij in het circus.

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:06

TinusTegengas

Formula Racing

simons schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:04:
Zonder DSQ was Lewis 2 punten uitgelopen op Max.
Nu loopt Max er 2 uit op Lewis.
4 punten winst dus. Als ze vandaag bij RB een beetje gesandbagd hebben dan kan de race morgen wel eens anders er uit gaan zien, is toch echt al wel eerder voorgekomen.
Vooralsnog gematigd positief, komt omdat ik de Merc vandaag echt zag knallen en Max niet echt.
Nvm

[ Voor 14% gewijzigd door TinusTegengas op 13-11-2021 22:16 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• DarkFire1985
Kunnen ze doen maar een Bottas komt niet iedere race door het veld heen dus dan kan Max gewoon 2e worden.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:19

d0s

sssst

Iemand clipje van Horner op Sky? Gaf daar aan dat bend gate nog niet over was en dat HAM 27km/h(!) sneller ging dan Norris.

• LewisVries
[...]

Probleem is alleen dat elke ronde achter Bottas een ronde is die Hamilton kan gebruiken om aansluiting te vinden met die warp-drive van hem.

• LewisVries
Pendaco schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:54:
[...]

Net als vorige week, toen een aantal al vonden dat Max het kampioenschap had weggegooid na de "slechte" kwalificatie ;)

Wat mij vooral opviel is dat net als bij Austin de 2de positie aan de binnenkant toch weer een beter uitgangspunt lijkt te zijn. In die zin niet slecht voor Verstappen morgen. Beetje breed houden en Bottas naar buiten laten lopen. P1 pakken en gat trekken 8)
Nee, de Red Bulls hadden gewoon een slechtere start. Net als in Austin. Begint een patroon te worden. Verwacht morgen dat Max meer op Sainz moet letten bij start dan dat hij Bottas kan aanvallen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:17:
[...]

Nee, de Red Bulls hadden gewoon een slechtere start. Net als in Austin. Begint een patroon te worden. Verwacht morgen dat Max meer op Sainz moet letten bij start dan dat hij Bottas kan aanvallen.
VER klaagde toch ook over zijn gear sync bij de start?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• LewisVries
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:03:
[...]

Ik denk dat de start van Max niet optimaal was, minder dus dan ze verwacht hadden (iets met die gear problems?) en de red bull was op geel gewoon goed. Dus snapte die keus nog wel. En ik denk dat Max ook gewoon zoiets had dat het zo wel goed was voor morgen. Hij weet ook dat Hamilton ver achter hem start morgen en dat de uitgangspositie van Red Bull dus beter is dan die van Mercedes. Zou die dan toch strategischer zijn gaan denken dan in het begin van zijn F1 carriere? :p
Geloof mij nu maar. Red Bull had morgen liever 1 en 2 gestart. Dan kun je zelf tempo bepalen.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Hoeft Ham nu geen andere achtervleugel te monteren en daarme dus PF te breken met als gevolg een pitstraat start?

• LewisVries
Ligt aan morgen uitslag.

• PalingDrone
  • Niet online
d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:15:
Iemand clipje van Horner op Sky? Gaf daar aan dat bend gate nog niet over was en dat HAM 27km/h(!) sneller ging dan Norris.
Leek er meer op dat de engineers nog wat aan het werk moesten om nog wat meer pk's uit het Hondablok te persen.
Remember dat ze eerst de betrouwbaarheid gefixt hebben en toen het vermogen.
Wie weet hebben de Japanners nog wat onaangesproken reserves liggen, volgens mij hebben de Mercedes engineers de boel vandaag bij HAM extreem opengedraaid. benieuwd of dat blok het morgen in een warmere race en langer in verkeer net zo goed blijft doen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is er overigens al érgens iets bekend aangaande de partij welke F1 races voor NL mogelijkerwijs op TV gaat uitzenden tijdens het seizoen 2022?

Met een mogelijke wereldkampioen, waarbij zelfs de NOS en RTL tegenwoordig al berichten over de sprint qualificatie, kan het toch niet zo zijn dat de aandacht voor deze sport straks verhuisd naar een Pay-Per-View / IPtv kanaal?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Volgens mij is het veiliger voor Mercedes om op de komende circuits gewoon voor pole te gaan en proberen vanaf de 1e startrij weg te rijden, zelfs met het de huidige motor moet Lewis het Max dan lastig kunnen maken.

Ik kan me niet voorstellen dat ze de voorkeur geven aan 3x een inhaalrace in ruil voor wat extra power. Risico op een DNF is gewoon te groot, ook omdat Lewis dan onherroepelijk een paar keer Max zal moeten inhalen in een situatie waarbij beide weten dat het alles of niets is voor de titel.

• LewisVries
DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:15:
[...]

Kunnen ze doen maar een Bottas komt niet iedere race door het veld heen dus dan kan Max gewoon 2e worden.
Daarvoor heeft Max nog niet genoeg punten voorsprong. Hij komt net een race tekort voor alle rekensommen.

Als Saudi Arabie nu eens alsnog wegvalt >:)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
Will_M schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:20:
Is er overigens al érgens iets bekend aangaande de partij welke F1 races voor NL mogelijkerwijs gaat uitzenden tijdens het seizoen 2022?

Met een mogelijke wereldkampioen, waarbij zelfs de NOS en RTL tegenwoordig al berichten over de sprint qualificatie, kan het toch niet zo zijn dat de aandacht voor deze sport straks verhuisd naar een Pay-Per-Vieq / IPtv kanaal?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• LewisVries
Dat is gewoon F2 vs F1 verschillen. Holy mozes. Volstrekt kansloos ben je dan.

[ Voor 5% gewijzigd door LewisVries op 13-11-2021 22:23 ]

• Teknix1982
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:19:
[...]

Geloof mij nu maar. Red Bull had morgen liever 1 en 2 gestart. Dan kun je zelf tempo bepalen.
Zeker hadden ze dat liever. Maar dat het niet zo is, wil niet zeggen dat ze wanhopig hoeven zijn.

• LewisVries
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:23:
[...]

Zeker hadden ze dat liever. Maar dat het niet zo is, wil niet zeggen dat ze wanhopig hoeven zijn.
Wanhopig niet, maar het ziet er wel slecht uit. Vooral doordat Bottas ervoor staat die het tempo kan drukken.

En voor de sprintrace zag het er allemaal zo goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door LewisVries op 13-11-2021 22:25 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:24:
[...]

Wanhopig niet, maar het ziet er wel slecht uit. Vooral doordat Bottas ervoor staat die het tempo kan drukken.

:+

• BlackMonkey
PalingDrone schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:20:
[...]

Leek er meer op dat de engineers nog wat aan het werk moesten om nog wat meer pk's uit het Hondablok te persen.
Remember dat ze eerst de betrouwbaarheid gefixt hebben en toen het vermogen.
Wie weet hebben de Japanners nog wat onaangesproken reserves liggen, volgens mij hebben de Mercedes engineers de boel vandaag bij HAM extreem opengedraaid. benieuwd of dat blok het morgen in een warmere race en langer in verkeer net zo goed blijft doen.
Ze konden het vermogen weer gebruiken doordat ze de betrouwbaarheid hadden gefixt. Dat is iets anders. Het was legaal omdat ze de snelheid al hadden laten zien tijdens de tests. Dat gaf Binotto nog specifiek aan. Maar ik ben het met je eens dat Honda waarschijnlijk wat voorzichtiger draait. Horner gaf gisteren aan dat een Honda motor maar 0.1 verliest in zijn levensduur.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pendaco schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:54:
[knip]

In 2019 waren het de plekken 1 (Verstappen) en 3 (Hamilton), die het beter deden bij de start, je kunt er niet echt een pijl op trekken. Het verschil was dat toen de gehele top 10 op rood startte en er geen kwalificatie-race was.

Ik zie Bottas morgen echter weer op rood vertrekken, Sainz mogelijk eveneens, en dan maar eens zien wat Red Bull als startband uit de hoge hoed trekt.

Testing, one, two ...

• Rene
  • Registratie: September 2007
Hoop geklaag over het snelheidsverschil … wie was het die de snelste ronde had? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 13-11-2021 22:28 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Teknix1982
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:24:
[...]

Dat lukt Bottas niet, ik denk dat Max gewoon niet allin gegaan is net (of niet kon). Kratje bier erop dat het er morgen heel anders uit gaat zien en Max hem gewoon wint? :p

• PalingDrone
  • Niet online
BlackMonkey schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:26:
[...]

Ze konden het vermogen weer gebruiken doordat ze de betrouwbaarheid hadden gefixt. Dat is iets anders. Het was legaal omdat ze de snelheid al hadden laten zien tijdens de tests. Dat gaf Binotto nog specifiek aan. Maar ik ben het met je eens dat Honda waarschijnlijk wat voorzichtiger draait. Horner gaf gisteren aan dat een Honda motor maar 0.1 verliest in zijn levensduur.
Als eigenaar van een 24 jaar oude Honda kan ik bevestigen dat het vermogensverlies over tijd minimaal is :)

• LewisVries
Wat wil je nou precies zeggen?

Volgens mij is de mod ook duidelijk over dit soort posts.

PS: het verloop doet mij een beetje denken aan Montenegro - Nederland, voor degene die kijken. Het zag er zo goed uit....

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

PalingDrone schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:29:
[...]

Als eigenaar van een 24 jaar oude Honda kan ik bevestigen dat het vermogensverlies over tijd minimaal is :)
NSX van 1997 ? :+

Te koop....

• Smultie
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:29:
[...]

Wat wil je nou precies zeggen?

Volgens mij is de mod ook duidelijk over dit soort posts.

PS: het verloop doet mij een beetje denken aan Montenegro - Nederland, voor degene die kijken. Het zag er zo goed uit....
Maat... Ik zit nu al, voor mijn gevoel, een uur en een beetje naar jouw negatieve gez**k te 'luisteren'.
Wat mij betreft wel genoeg....

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 21:56

Franko P.

Hit it.

Klopt het dat morgen de rijders vrije bandenkeuze hebben?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• LewisVries
Smultie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:30:
[...]

Maat... Ik zit nu al, voor mijn gevoel, een uur en een beetje naar jouw negatieve gez**k te 'luisteren'.
Wat mij betreft wel genoeg....
Waarom ben je het al een uur aan het lezen?

En negatief? Is realisme nu ook al negatief gezeik? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door LewisVries op 13-11-2021 22:31 ]

• DarkFire1985
Franko P. schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:31:
Klopt het dat morgen de rijders vrije bandenkeuze hebben?
Ja

• Teknix1982
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:29:
[...]
Ook daar is het nog niet voorbij, it aint over till the fat lady sings. Als het even tegen zit niet direct opgeven ;) Zowel F1 als voetbal als op andere vlakken niet. :p

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 09:31
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:28:
[...]

Dat lukt Bottas niet, ik denk dat Max gewoon niet allin gegaan is net (of niet kon). Kratje bier erop dat het er morgen heel anders uit gaat zien en Max hem gewoon wint? :p
Dat ook, en 2 of 3 punten dat maakt het verschil niet.
De echt grote punten worden morgen bij de race uitgedeeld dus waarom het risico lopen om achter Hamilton te starten wegens een ongeluk.

Startplek 2 versus 10 maakt al een goed verschil morgen.
Verstappen eindigt dan normaal gesproken op 1 of 2 in de slechtste situatie en Hamilton 4 en 3 in de beste situatie.

• LewisVries
D-dark schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:33:
[...]

Dat ook, en 2 of 3 punten dat maakt het verschil niet.
De echt grote punten worden morgen bij de race uitgedeeld dus waarom het risico lopen om achter Hamilton te starten wegens een ongeluk.

Startplek 2 versus 10 maakt al een goed verschil morgen.
Verstappen eindigt dan normaal gesproken op 1 of 2 in de slechtste situatie en Hamilton 4 en 3 in de beste situatie.
Hamilton maximaal 3? Durf je er je hand voor in het vuur te steken? :|

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Mijn voorspelling, Max heeft bij de start niets te vrezen van de rijders achter hem en pakt vrij snel Bot voor P1.
Ham fietst in een ronde of 15 door het veld heen en word 2e. Maar door de voorsprong die Ver al heeft opgebouwd kan Ver hem net voorblijven tot aan de finish.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• LewisVries
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:33:
[...]

Ook daar is het nog niet voorbij, it aint over till the fat lady sings. Als het even tegen zit niet direct opgeven ;) Zowel F1 als voetbal als op andere vlakken niet. :p
U zei? ;)

• DarkFire1985
Het zal allemaal afhangen of Perez ervoor kan blijven. Bottas P2 en Hamilton op P3 wordt een logische teamorder.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 09:31
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:35:
[...]

Hamilton maximaal 3? Durf je er je hand voor in het vuur te steken? :|
Zonder safetycars wel. Kijk maar naar de sprintrace in het verschil in snelheid tussen Bottas en Verstappen versus Sainz. Dat is een gat van 20 seconden. De Ferrari's en Mc Larens zijn om te doen. Perez als hij ergens vast zit ook. Daar gaat Hamilton echt moeite mee krijgen als hij nog iets van banden wil overhouden.

• PalingDrone
  • Niet online
Was het maar zo'n feest, aluminium is nog iets roestbestendiger dan een oude Civic, al wordt mijne wel steeds lichter ;)
Wel VTEC en uit de tijd dat Senna zich nog met de afstelling van het onderstel bemoeide.

Niks mis met de betrouwbaarheid van Japanse motoren iig.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 21:55
Voorzichtige en onpopulaire voorspelling van de top 5 morgen:
1. BOT
2. HAM
3. VER
4. SAI
5. PER

• LewisVries
Franko P. schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:37:
Mijn voorspelling, Max heeft bij de start niets te vrezen van de rijders achter hem en pakt vrij snel Bot voor P1.
Ham fietst in een ronde of 15 door het veld heen en word 2e. Maar door de voorsprong die Ver al heeft opgebouwd kan Ver hem net voorblijven tot aan de finish.
Op basis waarvan denk je dat Max Bottas kan inhalen. En dan doel ik op het snelheidsverschil op het rechte stuk.

Enige kans voor Verstappen die ik zie is een mega-start en dan snel uit DRS bereik en wegwezen en hopen dat er geen SC/VSC zijn die Hamilton helpen. Als hij vastzit achter Bottas gaat die knallen op rechte stuk en vertragen in middendeel om Hamilton aansluiting te geven.

• Teknix1982
  • Niet online
Ik kijk niet naar de wedstrijd maar naar het doel. WK halen in geval van voetbal en kampioen worden in geval van Red Bull en verstappen. 1 veldslag winnen of verliezen zegt nog niets over de oorlog he. Beiden hebben het nog zelf in de hand ;)

• LewisVries
TweakMDS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:39:
1. BOT
2. HAM
3. VER
4. SAI
5. PER
Dan rijdt over een week Russel in de 2e Mercedes.

• PalingDrone
  • Niet online
TweakMDS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:39:
1. BOT
2. HAM
3. VER
4. SAI
5. PER
BOT een race winnen? Op dit punt in het seizoen? Je vergeet de teamorder: Valteri, Lewis is faster than you...

• DataGhost
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Rene schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:28:
Hoop geklaag over het snelheidsverschil … wie was het die de snelste ronde had? ;)
Typisch een conclusie die je alleen maar kan trekken als het enige wat je van deze sprint gezien hebt het tabelletje met de uitslag is. Eenmaal een snelste ronde halen is een heel ander verhaal dan sprint-pace of race-pace volhouden over de hele sprint/race. Zeker omdat Hamilton juist ook vaak achter verkeer zat, dat kost gewoon tijd.

• TweakMDS
  • Laatst online: 01-12 21:55
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:39:
[...]

Dan rijdt over een week Russel in de 2e Mercedes.
Hij is er volgens mij eigenwijs genoeg voor. Als ik iemand dit seizoen lak zie hebben aan team orders is het Bottas wel. Prachtige vent - als het niet je collega is.

• DoubleDutch
Denk wel dat je de sprintrace niet kunt vergelijken met de race morgen, tank veel voller, verschillende compounds en strategie,baan temperatuur.
Weet ook trouwens niet of de engine mapping hetzelfde moet blijven sprintrace vs race?

• DarkFire1985
Morgen hogere temperatuur.
Bottas en Max met vermoedelijk een start op de gele band. Dus geen bandverschil.

Ja ik denk dat Bottas zeker wel ingehaald gaat worden.

• NeverSettle
  • Laatst online: 01-12 17:24
DoubleDutch schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:43:
Denk wel dat je de sprintrace niet kunt vergelijken met de race morgen, tank veel voller, verschillende compounds en strategie,baan temperatuur.
Weet ook trouwens niet of de engine mapping hetzelfde moet blijven sprintrace vs race?
Volgens mij mag men na de parc fermé mag je niet meer aan de engine mapping zitten?

• DoubleDutch
NeverSettle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:45:
[...]

Volgens mij mag men na de parc fermé mag je niet meer aan de engine mapping zitten?
Dit weet ik dus niet. 😬

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19

jgj82

Ja, maar = nee

NeverSettle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:45:
[...]

Jawel, maar alleen omlaag en nooit meer omhoog tijdens de race.

• PalingDrone
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:44:
Morgen hogere temperatuur.
Bottas en Max met vermoedelijk een start op de gele band. Dus geen bandverschil.

Ja ik denk dat Bottas zeker wel ingehaald gaat worden.
BOT had vandaag dubbele mazzel, zachtere banden met meer grip bij de start en een HAM die supertraag richting de startopstelling kroop wat de medium van VER nog wat meer deed afkoelen en een behoorlijk nadeel gaf bij de start.

• DoubleDutch
jgj82 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:47:
[...]

Jawel, maar alleen omlaag en nooit meer omhoog tijdens de race.
Alleen als je kunt aantonen dat je problemen hebt met je motor, mar die hebben ze duidelijk dus niet.

• DoubleDutch
PalingDrone schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:50:
[...]

BOT had vandaag dubbele mazzel, zachtere banden met meer grip bij de start en een HAM die supertraag richting de startopstelling kroop wat de medium van VER nog wat meer deed afkoelen en een behoorlijk nadeel gaf bij de start.
Had ook het gevoel dat Ham wel extra zijn best deed om langzaam bij de start te komen aanrijden.

• PalingDrone
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:54:
[...]

Had ook het gevoel dat Ham wel extra zijn best deed om langzaam bij de start kwam aanrijden.
Daardoor had hij de allerbeste banden, zowel medium als als enige op de best mogelijke temperatuur.
Dat getreuzel was echt overduidelijk.

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Had ook het gevoel dat Ham wel extra zijn best deed om langzaam bij de start kwam aanrijden.
Zijn gaten zijn wel erg absurd. Doet ie ook als Max op P1 staat. Best raar dat daar nooit naar gekeken wordt. Dus grote gaten vallen mag niet alleen als het VSC of SC is, maar bij de opwarmronde mag het? Dacht dat dat vroeger anders was.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:30
Zo, hele dag bezoek gehad. De boel nog eens terug gelezen en gekeken.. Man man man, wat een masterclass van Hamilton...

Heb geen idee hoe dit zich vertaald naar de race van morgen, maar spannend gaat het worden.

• PalingDrone
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:57:
[...]

Zijn gaten zijn wel erg absurd. Doet ie ook als Max op P1 staat. Best raar dat daar nooit naar gekeken wordt. Dus grote gaten vallen mag niet alleen als het VSC of SC is, maar bij de opwarmronde mag het? Dacht dat dat vroeger anders was.
Blijkbaar valt het nog binnen de grenzen anders was daar al lang wat van gezegd maar nu stond het hele veld al lang en breed stil toen HAM nog ff de laatste bocht om kwam keutelen.

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

DoubleDutch schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:52:
[...]

Alleen als je kunt aantonen dat je problemen hebt met je motor, mar die hebben ze duidelijk dus niet.
Met het vele gedraai en geklooi en het zoeken naar loopholes binnen het huidige regelement kijk ik er totaal niet meer van op als blijkt dat ook hier wat mee gedaan is. Er staan constant mensen met een laptop bij die auto's, dat kunnen ze toch never nooit meer controleren als ze een andere mapping erin gooien.

• BlackMonkey
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:57:
[...]

In dit geval viel het uiteindelijk wel mee. Als je naar de eerste paar seconden van deze video kijkt:

Je ziet duidelijk dat hij er dicht op zit, dit was aan het einde van de formatieronde.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:45

mark-k

AKA markkNL

TweakMDS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:41:
[...]

Hij is er volgens mij eigenwijs genoeg voor. Als ik iemand dit seizoen lak zie hebben aan team orders is het Bottas wel. Prachtige vent - als het niet je collega is.
Lol, als Toto zegt Spring vraagt Bottas alleen Hoe hoog?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:19:
[...]

Man man, als ik zo een beetje teruglees dan moeten we volgens mij al je meningen maar geloven.. Vorige week waren trokken de doemdenkers ook aan het kortste eind en toen hoorde je ze niet _O-

Op sommige punten wel eens met je analyses hoor maar zo negatief van insteek joh.. Als dit seizoen iets laat zien is dat vrijwel géén voorspelling is uitgekomen en dat bijna ieder weekend een knotsgekke eindstand heeft..,

• siggy

siggy

Wait.... what?

BlackMonkey schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:06:
[...]

In dit geval viel het uiteindelijk wel mee. Als je naar de eerste paar seconden van deze video kijkt:

[YouTube: Sprint Highlights | 2021 Brazilian Grand Prix | Crypto.com]

Je ziet duidelijk dat hij er dicht op zit, dit was aan het einde van de formatieronde.
Die zijn wel erg goed geknipt. Hij stopt daar nagenoeg, terwijl de beide Haas al stilstaan, komt hij nog aanrijden. Maar goed. Volgens mij zijn er niet echt regels voor zoals bij een sc/vsc. Max gaat ook gewoon te snel. Die formatieronde bij Max is gewoon een traag kwalificatierondje en Hamilton neemt er de tijd voor.

• BlackMonkey
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:09:
[...]

Die zijn wel erg goed geknipt. Hij stopt daar nagenoeg, terwijl de beide Haas al stilstaan, komt hij nog aanrijden. Maar goed. Volgens mij zijn er niet echt regels voor zoals bij een sc/vsc. Max gaat ook gewoon te snel. Die formatieronde bij Max is gewoon een traag kwalificatierondje en Hamilton neemt er de tijd voor.
Ik had ook liever het hele stuk gehad, misschien dat iemand met F1TV die heeft. Maar ik zat er in de live feed op te letten en volgens mij viel het mee. Niet extremer dan anders laten we maar zeggen :9

Max wil gewoon racen :)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:47
siggy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:09:
[...]

Ik had dit keer niet het idee dat HAM echt extreem bezig was. Hij liet in S3 een gat vallen, maar sloot ook weer aan voordat ze de grid op reden. En dat is geen synchroon stoppen, dus dat er een paar seconden tussen zit is ook niet zo gek.

Net even de Driver tracker terug gekregen, ja, Hamilton neemt zijn tijd, maar er zitten ook 2 Alpines en 2 Alfa Romeos wel heel traag de grid op te rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Transportman op 13-11-2021 23:35 ]

• DoubleDutch
Achtervleugels Verstappen en Hamilton opnieuw gecheckt door de FIA (23:42), hebben zoch nog wat gevonden om Max wat verder naar achteren te laten starten. 🤐

• BlackMonkey

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
DoubleDutch schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:55:
Achtervleugels Verstappen en Hamilton opnieuw gecheckt door de FIA (23:42), hebben zoch nog wat gevonden om Max wat verder naar achteren te laten starten. 🤐
Link ?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik gok op een racingnews365 artikel en dan niet de laatste alinea lezen :X

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
We hebben toch een geweldig seizoen. Zo goed als elk weekend klopt er geen voorspellingen en is er wel een of andere fuckup. Ook morgen kan het alle kanten op.
Hamilton zijn motor is volgensmij volledig (of nog wel iets meer) opengedraaid. Ook met de achtervleugel zitten ze op of over het randje. Bij Mercedes is nu alles of niets. Dat is toch wat je wil zien in de strijd om het kampioenschap. Het zou me niet veel verbazen als er morgen een motorplof is, of dat bendgate nog een invloed gaat hebben.
Of totaal wat anders, dit seizoen kan alles.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 19:36
Niet van Sky, maar hier zegt hij hetzelfde. Helaas stopt de video wel iets te vroeg. YouTube: Christian Horner post sprint race interview - Brazilian grand prix 2021

De CSL/OT kroeg !

• JB
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

Dadona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:59:
[...]
Niet van Sky, maar hier zegt hij hetzelfde. Helaas stopt de video wel iets te vroeg. YouTube: Christian Horner post sprint race interview - Brazilian grand prix 2021
“I think we very clearly know what it is…”

Mijn boefje is liev!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:37
Dadona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:59:
[...]
Hebben ze dit officieel aangekaart ook. Het kan toch niet dat ze er niets mee gaan doen?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Had ook het gevoel dat Ham wel extra zijn best deed om langzaam bij de start te komen aanrijden.
Ironisch genoeg zat Mercedes daar vlak voor de start van Mexico ook al over te klagen richting de FIA, op de world feed.

• BlackMonkey
AMARONE schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:13:
[...]

Hebben ze dit officieel aangekaart ook. Het kan toch niet dat ze er niets mee gaan doen?
Als het goed is heeft RB een paar uur voor de huidige saga een compleet boekwerk ingeleverd bij de FIA met bevindingen. Dus het is wel logisch dat ze daar nog geen tijd voor hebben gehad. Even afwachten dus.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stekkiekiller schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:59:
Dat is toch wat je wil zien in de strijd om het kampioenschap.
Zien hoe de grens is opgezocht en wordt verlegd? De party mode, DAS, doorzakkende rake, nu de DRS, wil je dat echt zien? Even buiten de incidenten met de relateerde penalties, want FIA, maar ik zie graag 'gelijk materiaal' (ja dat weet ik, ik doel op eerlijke autos) tussen de top 2 van de wereld.

Ik zie nog steeds die 4 races 2 compleet verschillende kanten op duiken, de 1 vind ik geweldig (puntje tot laatste bocht van de laatste race), de ander.. wordt chaos.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2021 00:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AMARONE schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:13:
[...]

Volgens mij hebben ze dit dus met een heel boekwerk aangekaart voordat de Q begon gisteren. Dat lijkt me ook iets wat al meerdere races bezig is want ze hebben al een paar races behoorlijk hoge topsnelheden op rechte stukken en als het echt een dik boekwerk was schrijf je dat natuurlijk niet even tussen FP1 en Q. Op RN365 schijnt Verstappen gezegd te hebben dat ze verdenken dat hun vleugels op een bepaalde manier buigen die niet tijdens scrutineering naar boven komt, maar waarvan ze vinden dat het niet hoort. Ik neem aan dat dat nog vervolg krijgt in de vorm van een TD, of er wordt niks gezegd en wie weet heeft Red Bull dan volgende race een nieuwe vleugel.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het gaat morgen denk ik van een aantal zaken afhangen:
- Start van Hamilton, als hij er net als vandaag bij de start 4 weet te pakken dan is een P1 echt niet onrealistisch;
- Start van Verstappen, als hij bij de start Bottas weet te pakken dan verwacht ik dat hij wel op P1 eindigt;
- Safety cars, die zullen in het nadeel zijn van Verstappen (zolang Verstappen voor Hamilton zit)
En natuurlijk nog tal van andere scenarios.

Mijn voorzichtige voorspelling:
P1: Max
P2: Lewis
P3: Valtteri

En Bot P3 en Ham P2 zal komen door of een afwijkende pits strategie of een teamorder verwacht ik.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 07:41
Volgens mij is deze nog niet gedeeld, Max' reactie op zn boete.

[YouTube: "I hope they have a nice dinner." - Verstappen on getting fined €50000]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik vraag me af waarom ik dit topic eigenlijk nog heb doorgespit. :/
Jammer dat de actie tussen Leclerc en Norris niet meer in beeld gebracht is.
Bedankt voor de mooie plaatjes @Jasphur, dat maakt nog wat goed.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vettel ziet er ook de humor van in :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Teknix1982
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:30:
[...]

Zien hoe de grens is opgezocht en wordt verlegd? De party mode, DAS, doorzakkende rake, nu de DRS, wil je dat echt zien? Even buiten de incidenten met de relateerde penalties, want FIA, maar ik zie graag 'gelijk materiaal' (ja dat weet ik, ik doel op eerlijke autos)
Maar dit is toch gewoon het concept van F1? Het is een constructeurs kampioenschap dus ja ik vind innovaties die iemand een voordeel geven erbij horen. Mits ze binnen de regels passen. En af en toe de grens opzoeken wat wel of niet mag heeft ook wel wat.
Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord