[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
kevlar01 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
[...]

Die DSQ is dan voor de kwalificatie. Sprintrace achteraan.
ALS hij mag starten van de stewards :+ :+ :+

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12 17:24
Mach schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
Ik heb de hele soap niet echt kunnen volgen maar als ham een dsq krijgt, geldt dat alleen voor de sprintrace of ook voor de echte race ?
Sprint race, de kwalificatie was voor de sprintrace. Hij heeft al 5 plaatsen penalty voor het verwisselen van zijn verbrandingsmotor (geldt voor de hoofd race).

Bensimpel

Positieve meneer

Ik vind het nogal apart dat dit schijnbaar weer een verstappen regel is. Gaat al jaren prima (okè officieel mocht het blijkbaar dus niet). Nu doet Max het eens en bam, meteen actie. Vreemd hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
[...]

Ja, net zoals bewegen in de remzone dus. :P
haha ja, toevallig dit nog vandaag aan het gezin uitgelegd omdat ik zat te razen over inconsequente straffen van de FIA.

Sowieso schrijf je zo!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:44:

Overigens hebben we nu wel, alweer een "Verstappen regel". :z
Wou ik net zeggen. Max gaat sowieso de geschiedenisboeken in als de coureur die een aantal reglementen scherper heeft gemaakt :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:47:
Ik vind het nogal apart dat dit schijnbaar weer een verstappen regel is. Gaat al jaren prima (okè officieel mocht het blijkbaar dus niet). Nu doet Max het eens en bam, meteen actie. Vreemd hoor.
Er zal in al die jaren nooit over zijn geklaagd.

Steam/Epic: Deurstopper

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

Flabergasted

Prepare to die !

Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:47:
[Afbeelding]

Hopen dat dit de boel droog houdt tot zondagavond laat
Schijnt de zon nog bij jullie ?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
50k daar ligt ie nog geen 50s van wakker..

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

Damian

Insane Obtrusion

kevlar01 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
[...]

Die DSQ is dan voor de kwalificatie. Sprintrace achteraan.
Moeten ze nog wel even een legale achtervleugel hosselen voor de sprint en race op zondag anders is het ook DSQ.

Of zouden ze de DRS dicht gelijmd hebben dat ie dan wel mag racen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Zou leuk zijn als er een overactieve handhaver jouw hiervoor een boete geeft.
Dan ben je Verstapenend!

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Flabergasted schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:48:
[...]

Schijnt de zon nog bij jullie ?
Haha hij staat onder een lantaarnpaal

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HaterFrame schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
[...]

Voorbeeld stellen is prima, ze hadden 'm ook voorwaardelijk op kunnen leggen. Dit is wel weer heel erg typisch.
Zo'n boete lachen ze om. Ik vind het dus prima proportioneel.

• Flabergasted
  • Laatst online: 22:01

Flabergasted

Prepare to die !

Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
[...]

Haha hij staat onder een lantaarnpaal
Ach so.... :D

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:55
Hele duidelijke uitleg waarin elke vorm van invloed van Verstappen op de achtervleugel is uitgesloten. Dat is ongetwijfeld de voornaamste reden van dit document en de daarbij behorende boete. Even los van het bedrag en de verhouding tov andere boetes...

Het zal mij benieuwen voor Hamilton, maar - wishful thinking - ik lees in deze verklaring bij Verstappen al een opzet om Hamilton te gaan straffen. En laten we wel zijn, als je niet voldoet aan het technisch reglement, dan is de enige passende straf een DSQ. Ongeacht of het 0,1mm is, 1mm of 10mm. Mercedes mag dan blij zijn als FIA het laat bij deze race en niet verder terugkijkt of deze specificatie vaker is gebruikt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

De regel bestond natuurlijk al. Het kan natuurlijk ook een regel zijn die pas gehandhaafd wordt als er geklaagd wordt, en dit is de eerste keer. De waarschuwing erbij om de situatie niet voor te laten komen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dit actief gaan handhaven zolang de teams zelf niet klagen. Het zal lastig worden als fans het ooit zien gebeuren en een rel starten maar ik kan me prima voorstellen dat ze er dan ook weinig aandacht aan zullen schenken.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 19:47
RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
[...]

ligt er aan als ham uit eindelijk toch nog steeds weg loopt zonder straff dan niet

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 11:37
Duidelijk waarom toch? Het werd gewoon altijd gedoogt omdat er niemand over klaagde, nu heeft Mercedes aangedragen dat het door Verstappen zou komen en dat dat opzicht al een inbreuk op de regels is.

De FIA kan hier dan ook niet anders doen dan een vorm van straf geven met de opmerking dat ze wel gaan handhaven omdat er anders een officieel precedent gezet word dat het dus wel mag.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Damian schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
[...]

Moeten ze nog wel even een legale achtervleugel hosselen voor de sprint en race op zondag anders is het ook DSQ.

Misschien is voor hem dan de hele race de DRS disabled door race control(kan dat uberhaupt voor 1 auto?)Maakt het door het veld komen nog we wat lastiger dan normaal.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat komt omdat hij net aan iets zit waar een officieel onderzoek naar komt. Was er geen onderzoek naar die vleugel geweest dan waarschijnlijk ook niet naar Verstappen. Hij heeft door zijn actie het officiële onderzoek bemoeilijkt. Ze moesten nu uitzoeken of Max het probleem verergert of zelfs gecreëerd had. En ze willen ook dat dit nooit weer gebeurd.

Ik kan me prima in deze straf vinden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• sofort
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-12-2021
De FIA zegt heel duidelijk dat het aanraken een gewoonte is geworden en dat ze een grens willen zetten.

Als je het een zorgelijke ontwikkeling vindt dan moet je gaan handhaven en dan zal er iemand zijn die wel als eerste wordt gestraft.

Was het HAM geweest dan had Engeland staan steigeren, ik zie het als pech.

• sjaool
  • Laatst online: 22:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Max wordt weer als voorbeeldfunctie gebruikt om de regels onder parc fermé nog een keertje aan te scherpen. Zo zie ik het maar weer.

Vooral hier dus om:
It is clear to the Stewards that it has become a habit of the drivers to touch cars after
qualifying and the races. This was also the explanation of Verstappen, that it was
simply habit to touch this area of the car which has been a point of speculation in
recent races between both teams. This general tendency has been seen as mostly
harmless and so has not been uniformly policed. Nevertheless, it is a breach of the
parc fermé regulation and has significant potential to cause harm.

The Stewards further note that it is intended that all teams and drivers take
notice that future breaches may incur different penalties from the Stewards of those
events.

[ Voor 77% gewijzigd door sjaool op 13-11-2021 17:53 ]

"When you grow up your heart dies"

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Damian schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb het gevoel dat ze dan niet aan de minimale opening voldoen :+

• RoD
  • Niet online

RoD

Exposure. Mercedes heeft een schijnbaar illegale vleugel en VER zat er aan. En Mercedes klaagt er over. En het is nou eenmaal de regel dat je niet aan andermans auto komt, begrijpelijkerwijs. Dus ze moesten er wel een uitspraak over doen.

Dus dat ze met het circus eromheen nu besluiten om de regel te handhaven, dat kan ik me best voorstellen. Een boete is dan niet meer dan een tik op de vingers en daar kan ik me dan wel in vinden.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:27
sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:51:
Max wordt weer als voorbeeldfunctie gebruikt om de regels onder parc fermé nog een keertje aan te scherpen. Zo zie ik het maar weer.
Maakt hem op een bepaalde manier natuurlijk wel onsterfelijk. Hoeveel Verstappen-regels zijn er nou?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 00:58
Als de achtervleugel van Lewis niet was afgekeurd was er waarschijnlijk niks aan de hand met het feit dat Max eraan gezeten heeft.

iRacing Profiel

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 12:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
[...]

Daar gaat 't niet om, tientallen keren is het vaker voor gekomen zonder enig gevolg... Als je strakker gaat handhaven volgt er normaal gesproken eerst een waarachuwing/aankondiging.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze hier elke discussie voorkomen over het aanraken van het illegale onderdeel.

I am the great Cornholio!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:51:

Vooral hier dus om:

[...]
Laat ze dat bij Lewis zo ook maar doen dan.

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
[Afbeelding]

Ik duim voor ons achterbuurman!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48
De tekst maakt mij vooral duidelijk dat Max niet de vleugel van Ham heeft veranderd/beschadigd. Ze geven hier mee aan dat het verweer van Mercedes dus niet akkoord is bevonden.

lear, high definition video from the rear facing roll-hoop camera on car 44 shows that there is absolutely no movement of any of the wing elements on car 44 when Verstappen touches the back of the wing and the Stewards are satisfied, from watching all the videos, his body position and the video of the wing, that there was insignificant force when Verstappen touched the wing.

[ Voor 51% gewijzigd door Tito129 op 13-11-2021 17:55 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Arjan90 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:49:
enige passende straf een DSQ. Ongeacht of het 0,1mm is, 1mm of 10mm.
Inderdaad. Gasly was in 2019 gediskwalificeerd voor 0.02g/u over de flow-limiet van 100kg/u :+ De grenzen staan duidelijk in de regels.

Bensimpel

Positieve meneer

RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:52:
[...]

Exposure. Mercedes heeft een schijnbaar illegale vleugel en VER zat er aan. En Mercedes klaagt er over. En het is nou eenmaal de regel dat je niet aan andermans auto komt, begrijpelijkerwijs. Dus ze moesten er wel een uitspraak over doen.

Dus dat ze met het circus eromheen nu besluiten om de regel te handhaven, dat kan ik me best voorstellen. Een boete is dan niet meer dan een tik op de vingers en daar kan ik me dan wel in vinden.
Prima, maar dan moeten ze het ook blijven handhaven. 50k boete prima, Max zal dit niet nog een keer doen.

Duidelijk dat Ham wel een zwaardere straf boven het hoofd hangt nu. Nu kan Mercedes er ook niet omheen dat die vleugel niet door de keuring kwam.

😆 - Denk ook eens om ;)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben ik de enige die de tekst in het document over Verstappen leest als een grote middelvinger naar Mercedes?

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
Prima heldere uitleg van een boete. Mag ook gezegd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICURYAeeBjhiSOWmoXLq-t7S8jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMYxm6sxuK7jUhBzx1zZkcjT.jpg?f=fotoalbum_large

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:44
Wel leuk dat de sentry mode van HAM zijn auto Max vrijpleit :+

• RoD
  • Niet online

RoD

HaterFrame schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:53:
[...]

Daar gaat 't niet om, tientallen keren is het vaker voor gekomen zonder enig gevolg... Als je strakker gaat handhaven volgt er normaal gesproken eerst een waarachuwing/aankondiging.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze hier elke discussie voorkomen over het aanraken van het illegale onderdeel.
Nouja, je geeft het eigenlijk zelf al aan. Het was al een regel en door alle circus eromheen, moesten ze er wat mee doen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
toolkist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:54:
Ben ik de enige die de tekst in het document over Verstappen leest als een grote middelvinger naar Mercedes?
Nee, daar komt het wel op neer vind ik!

• aschja
Gewoon een eenopstapeling van feiten. Staat niks geks in. Het gerucht dat Max dat ding verneukt heeft kan iig de prullenbak in.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dus VER heeft met moeite een vingerafdruk achtergelaten en krijgt een boete waar een modaal persoon anderhalf jaar voor moet werken terwijl vergelijkbare overtredingen in het verleden volledig onbestraft zijn gelaten.

Een reprimande of in ergste geval bijv. E5k boete en waarschuwing dat bij toekomstige overtredingen op zijn minst een veelvoud zal worden gerekend zou prima volstaan hebben.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• ATS
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:44:
Opzich wel een heldere uitleg van de FIA, dus dat moet ik hen wel nageven.
Eh, nee. Volstrekt onhelder waarom er nu ineens een dikke boete gegeven wordt en er eerder nooit naar omgekeken werd (zoals in de uitleg zelfs ook staat). Dan zou een reprimande nu en een waarschuwing aan iedereen voor de toekomst logisch zijn. Niet een boete die 10x zo hoog is als speeding in pitlane (gevaarlijk).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is afwachten op het oordeel, maar het lijkt op voorsorteren op een dsq. Vraag me dan alleen af waarom dat nu nog steeds zolang duurt.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
Omdat Mercedes heeft aangegeven dat Max gezor heeft voor de illegale achtervleugel door hem aan te raken moesten ze wel een standpunt innemen, waardoor er in het vervolg dus niet meer zo'n argument door een team kan worden gemaakt.

De regel bestond al, maar niemand die er ooit een probleem van heeft gemaakt.

Ze moesten nu dus eerst bewijzen dat Max niets heeft 'gesaboteerd' aan de achtervleugel. Om dit in het vervolg te voorkomen, nu dus een boete en waarschuwing voor dit soort acties in het vervolg niet meer te doen.

Nu nog een goede uitspraak over de illegale vleugel (DSQ) en dan heeft de FIA het wat mij betreft goed gedaan. Beetje lang, maar ja.

• aschja
BlackMonkey schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:55:
Wel leuk dat de sentry mode van HAM zijn auto Max vrijpleit :+
Dat maken dat gerucht nog erger. Als Merdeces echt Verstappen de schuld heeft gegeven dan hebben ze wat de verbergen. Want die wisten ook dat er genoeg beelden zijn.

Bensimpel

Positieve meneer

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:56:
Dus VER heeft met moeite een vingerafdruk achtergelaten en krijgt een boete waar een modaal persoon anderhalf jaar voor moet werken terwijl vergelijkbare overtredingen in het verleden volledig onbestraft zijn gelaten.

Een reprimande of in ergste geval bijv. E5k boete en waarschuwing dat bij toekomstige overtredingen op zijn minst een veelvoud zal worden gerekend zou prima volstaan hebben.
Ver verdiend natuurlijk allerminst modaal natuurlijk he. En als hij het zelf moet betalen, kan het bonnetje gewoon naar Redbull.

😆 - Denk ook eens om ;)

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
edit:
Dan ga ik daar ook niet op reageren

[ Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 13-11-2021 17:58 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik ben benieuwd hoeveel pagina's er bij komen als Hamilton geen straf krijgt :+

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 18:38
Als Lewis een DSQ krijgt voor de race, mag Mercedes dan een verzoek indienen om toch te starten?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 13:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Jimster schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:59:
Ik denk dat je dat niet wilt weten :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12 12:12
Niks. Dan wordt het topic even dichtgegooid :>

PSN: xMaurice93

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

0 denk ik.
Dan gaat het topic vrij snel op slot ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12 10:35
Ik gok 44.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Die boete kan ook een soort compensatie zijn voor een eventuele DSQ van Hamilton straks. Dan zijn beide heren gestraft, en is het voor het kampioenschap ‘eerlijker’. Net alsof de scheids na een rode kaart bij de ene partij daarna een penalty geeft als goedmakertje.

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:50:
[...]

De regel bestond natuurlijk al. Het kan natuurlijk ook een regel zijn die pas gehandhaafd wordt als er geklaagd wordt, en dit is de eerste keer. De waarschuwing erbij om de situatie niet voor te laten komen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dit actief gaan handhaven zolang de teams zelf niet klagen. Het zal lastig worden als fans het ooit zien gebeuren en een rel starten maar ik kan me prima voorstellen dat ze er dan ook weinig aandacht aan zullen schenken.
Enige is dat Vettel de eerste was, een reprimande is ook gewoon een tik op de vingers.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:01
Zoveel dat het hele serverpark van Tweakers het begeeft :+

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:55

Zalmanman

So long,

Maurice079 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:59:
[...]

Niks. Dan wordt het topic even dichtgegooid :>
Tweakers kennende komt er dan wel een nieuw topic voor }:O

and thanks for all the fish.

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:05
Het zou de FIA sieren om die 50k aan een goed Braziliaans doel te geven. Als RBR dan echt helden zijn verdubbelen ze gewoon het bedrag.

PSN: IS_DJ

• Arjan90
R = 1 denk ik _O- Dan mogen de mods het topic op slot zetten en ik baal er van dat ik dat moet zeggen. Er is al genoeg geinsinueerd over een partijdige FIA, omkopen, etc.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• PalingDrone
  • Niet online
Nou, geen straf... er is ook nog een mogelijkheid van heel weinig straf of te weinig straf.

• toolkist
  • Niet online
aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:55:
[...]

Gewoon een eenopstapeling van feiten. Staat niks geks in. Het gerucht dat Max dat ding verneukt heeft kan iig de prullenbak in.
Ze kunnen dat natuurlijk niet in dat document zetten, maar ze zetten het voor mij zo neer dat wel duidelijk was dat Mercedes dit zelf ook had kunnen/moeten zien. Beelden vanaf hun eigen wagen nota bene...

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 08:15
Denk dat Mercedes zichzelf in de vinger heeft gesneden door Max de schuld te geven. In plaats van een defect veroorzaakt tijdens het rijden.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-12 08:07
PalingDrone schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:00:
[...]

Nou, geen straf... er is ook nog een mogelijkheid van heel weinig straf of te weinig straf.
Of teveel straf? Hamilton krijgt 100 punten aftrek ;)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
D-e-n schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:02:
[...]

Beter voor dit topic idd :P

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
[...]

Het zou best een verklaring zijn waarom het zo lang duurt, misschien is er discussie binnen de FIA of deze spec al meerdere races onterecht voordeel zou kunnen hebben gegeven en worstelen ze met wat je dan als straf moet geven.

• Arjan90
talkatoo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:01:
Denk dat Mercedes zichzelf in de vinger heeft gesneden door Max de schuld te geven. In plaats van een defect veroorzaakt tijdens het rijden.
Het zijn echt geen oelewappers bij Mercedes. Ik geloof niet dat hebben gezegd dat Verstappen de boel gesloopt heeft. Die hebben gevraagd of de technische staf van FIA kan uitsluiten dat er door de actie van Verstappen een overtreding bij hun is ontstaan en als dat niet zo is, dat ze nooit gestraft kunnen worden. Een rookgordijn dus.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 08:54

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Nou FIA … eerst was t voor FP2 en nu duurt t allemaal wel weer erg lang. Again.

Blijft de FIA. Afwachten

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
Is het eigenlijk wel eens zo dat ze dat primair gesteld hebben? Geruchten heb je natuurlijk altijd, maar is het ook ergens officieel bevestigd dat dit Mercedes hun (enige) standpunt is?

Ik zou het namelijk vrij vreemd vinden, Mercedes zal toch ook wel weten dat overal beelden van zijn, die dat vrij makkelijk zullen ontkrachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 13-11-2021 18:05 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 11:37
pietr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:59:
Als Lewis een DSQ krijgt voor de race, mag Mercedes dan een verzoek indienen om toch te starten?
Waarom zou die een dsq krijgen voor de race? Als hij een dsq krijgt is die voor de quali, wat er voor zorgt dat hij in de sprint quali achteraan/in de pits moet starten.

In de race krijgt hij dan nog 5 plekken straf voor de ice swap

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze alleen punten aftrek voor de constructeurs titel doen

System | Racing is in my Blood

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Straalt sowieso al een beetje negatief af op Mercedes dat ze dit proberen erdoor te laten glippen...
Dit is geen innovatie a la DAS of een of ander slimmigheidje binnen de regels, non conformiteit is gewoon valsspelen.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

AvK

Ready Set Go

Als ik Verstappen zou zijn....... dan ging ik bij de volgende gelegenheid heeeel opzichtig naast de auto van HAM staan en dan 10x heeeel opzichtig met mijn vinger tik tik tik tik doen en 500.000 schenken aan een goed doel.

>:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 22:53
Als je zo gemakkelijk de achtervleugel setup van Hamilton kan veranderen, worden ze voor het gehele seizoen gediskwalificeerd. Want dan kan Mercedes dat stiekem na iedere race hebben gedaan, en dus een heel 2021 een illigale auto hebben gehad. De regels zeggen overduidelijk dat het alleen verstelbaar mag zijn met speciaal gereedschap. En Mercedes zegt nu dat het met een vingeraanraking kan?

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:55

Zalmanman

So long,

❗️Lewis Hamilton gediskwalificeerd.
https://twitter.com/ErikvHaren/status/1459567984696045580

and thanks for all the fish.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Barfman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:04:
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze alleen punten aftrek voor de constructeurs titel doen
Is daar een precedent voor dan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33
Uitslag is inmiddels te vinden op de welbekende link.

💣

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Dus pitlane start in de sprintrace?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:13
hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:06:
Nee, achteraan

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:49

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heeft Mercedes deze verdediging daadwerkelijk aangedragen?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:11
Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:58:
[...]

Ver verdiend natuurlijk allerminst modaal natuurlijk he. En als hij het zelf moet betalen, kan het bonnetje gewoon naar Redbull.

                           

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Iemand hier die goed kan uitleggen wat de consequenties precies zijn? Voor HAM en de eventuele punten?

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 13-11-2021 18:08 ]

Cloud ☁️

• jack zomer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzh9dwvJDMTX7ElrzWbbgcluMRk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tzk0nxmr1lQAOwW5G8YnyyfX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3J8h4xNTxqcwRO7eT3tqBUKCXbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VuxAlP0TF3Kkpkvdt6kli8QL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9EhIC9FA20FTszCdtrrwn9K9ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OM3cFGLvo6DWGATsd8mmCdYW.png?f=fotoalbum_large

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• toolkist
  • Niet online
AvK schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:05:
Als ik Verstappen zou zijn....... dan ging ik bij de volgende gelegenheid heeeel opzichtig naast de auto van HAM staan en dan 10x heeeel opzichtig met mijn vinger tik tik tik tik doen en 500.000 schenken aan een goed doel.

>:)
Ze hebben in het document staan dat een volgende keer anders bestraft kan worden 😝

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12 12:28

epic_gram

undercover moderator

ja, en dan bij de hoofdrace 5 plekken voor de engineswap.

btw, 50k voor max is echt een idioot bedrag hoor :')

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat kampioenschap is nu wel heel dicht in zicht.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Lol De stewards hebben dus serieus naar de claim geken of Verstappen het heeft kunnen veroorzaken. 8)7 8)7

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op geel neem ik aan...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:37
Heerlijk, fuck Mercedes en Hamilton. Payback time.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
Mr Pingu schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:07:
[...]

Heeft Mercedes deze verdediging daadwerkelijk aangedragen?
Nee. Ze hebben aangegeven dat het unlikely was dat het door Max zou komen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• PalingDrone
  • Niet online
En inhalen is hier best tricky, ook als je LH heet en zonder blauwe vlaggen.
Nu moeten ze bij Mercedes die arme BOT weer een sc herstart laten veroorzaken, arme arme BOT.

• dutchgio
  • Niet online
epic_gram schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:07:
[...]

Compenseren voor de straf van Hamilton.
Wel mooi dat hij die nu ook gewoon krijgt, iets te vaak mazzel gehad.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ze hebben dus echt aangedragen dat Max het veroorzaakt heeft. Wat een fucking armoe

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
Dus Max op P1 in de sprintrace. Met een beetje geluk is die na de start weg. 3 punten. Morgen ook P1 en overwinning moet te doen zijn. Lekker man

Sowieso schrijf je zo!

• Ingelogd
  • Laatst online: 23:20
Arjan90 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:04:
[...]

Het zijn echt geen oelewappers bij Mercedes. Ik geloof niet dat hebben gezegd dat Verstappen de boel gesloopt heeft. Die hebben gevraagd of de technische staf van FIA kan uitsluiten dat er door de actie van Verstappen een overtreding bij hun is ontstaan en als dat niet zo is, dat ze nooit gestraft kunnen worden. Een rookgordijn dus.
Mercedes heeft dus wel geclaimd dat Verstappen de achtervleugel heeft beschadigd.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

shoombak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:08:
Ze hebben dus echt aangedragen dat Max het veroorzaakt heeft. Wat een fucking armoe
Maar gaven zelf toe dat die kans klein was.

• NeverSettle
  • Laatst online: 01-12 17:24
Marko zat dus weer eens te liegen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjEtT_XOzde7Uk1jT3tQaaUcxQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwfknCKM49r6XzYipKuUlNhU.jpg?f=fotoalbum_large

• PalingDrone
  • Niet online
50k voor een DSQ van HAM, da's een koopje :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

epic_gram schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:07:
[...]

Idioot laag idd voor F1.

Reprimand zou vervelender zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dutchgio
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:07:
Dat kampioenschap is nu wel heel dicht in zicht.
It ain't over till the fat lady sings, om er maar een Engels gezegde bij te halen. :+
Wel erg mooi voor een potentiële voorsprong... ;)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 13:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Duzz, een 29 punten weekend als het meezit, dat kan minder...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
Ingelogd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:09:
[...]

Mercedes heeft dus wel geclaimd dat Verstappen de achtervleugel heeft beschadigd.
Ze vroegen of het uitgesloten kon worden. Dat is net iets subtieler :)

• epic_gram
  • Laatst online: 02-12 12:28

epic_gram

undercover moderator

MikeyMan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:09:
[...]

Maar gaven zelf toe dat die kans klein was.
ja, maar het gaat erom dat ze het wel zeggen. 8)7

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord