[F1 2021] Race 19 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 60 Laatste
Acties:
  • 216.757 views

• cme2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-12 11:44
De FIA en zijn regels Will be like:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AJvBHLRVVY5T8yYSUCE7i9VOz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COfy1QF9dnfC9auj4kftt5Y3.jpg?f=fotoalbum_large

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-12 12:56
Ted's notebook is ook nu leuk om te bekijken (als die 0.4 sec echt door de illegale vleugel kwam- heb ik nog vraagtekens bij).

[YouTube: F1 TEDS NOTEBOOK BRAZIL QUALIFYING SPRINT 2021]

at your service

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:48
Volgens mij een storm in een glas water dit hoor :P
  • HAM reed met te wijde DRS en krijgt daarvoor straf.
  • RBR heeft twijfels bij het flexen van de achtervleugel. Dat wordt nu getest. Pas daarna maakt FIA in 1x duidelijk wat er met de vleugel allemaal is en maakt bekend welke straf daarbij gaat horen. Daarom duurt het zo lang, niet omdat de FIA het geld van Mercedes aanneemt. Eigenlijk nog voordelig voor HAM ook dat het nu allemaal in 1 weekend gebeurt.
  • VER krijgt een waarschuwing.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 11:25
The_Butler schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:31:
Ted's notebook is ook nu leuk om te bekijken (als die 0.4 sec echt door de illegale vleugel kwam- heb ik nog vraagtekens bij).

[YouTube: F1 TEDS NOTEBOOK BRAZIL QUALIFYING SPRINT 2021]
Ze hebben met meer downforce kunnen rijden terwijl ze op het rechte stuk minimaal verloren

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

ralpje

Deugpopje

Richh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:34:
  • RBR heeft twijfels bij het flexen van de achtervleugel. Dat wordt nu getest. Pas daarna maakt FIA in 1x duidelijk wat er met de vleugel allemaal is en maakt bekend welke straf daarbij gaat horen. Daarom duurt het zo lang, niet omdat de FIA het geld van Mercedes aanneemt. Eigenlijk nog voordelig voor HAM ook dat het nu allemaal in 1 weekend gebeurt.
En toch.... Merc gaat aanvoeren dat de FIA niet kan aantonen dat ze tijdens de quali met een te wijde vleugel hebben gereden, want VER heeft aan die vleugel gezeten voor de meting plaatsvond, dus die vleugel kan gemanipuleerd zijn.

Ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:26
ralpje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:36:
[...]

En toch.... Merc gaat aanvoeren dat de FIA niet kan aantonen dat ze tijdens de quali met een te wijde vleugel hebben gereden, want VER heeft aan die vleugel gezeten voor de meting plaatsvond, dus die vleugel kan gemanipuleerd zijn.

Ik ga heel stiekem wel even in dit topic gluren die dan helemaal los gaat als:

- Fia besluit Hamilton niet te straffen, want kan niet meer aantonen, aldus de FIA, dat de vleugel niet aan de regelementen voldeed omdat Verstappen er aan heeft gezeten
- Fia besluit Verstappen te straffen voor het aanraken van de achtervleugel van Hamilton

:+

Ik ben benieuwd.

• Richh
  • Laatst online: 07:48
[...]

Dat kunnen ze proberen, maar een vleugel die bij 260km/u moet blijven zitten buig je niet met je blote handen. De FIA is soms wellicht partijdig :+ maar dit zou echt te ver gaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Dus dan moet Mercedes bewijzen dat je met 1 hand de DRS opening groter kunt maken dan 85mm.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 16:47

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Idd . Zij hadden voor Lewis zijn vleugel al meteen een straf kunnen geven. Let maar op, allebei een straf. Beide achteraan starten

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 16:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Nog twee uurtjes

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02:16

psy

Die eerste foto is gewoon briljant. Echt zo goed in deze situatie _O-

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max kan zich dan (lijkt me) beroepen op het feit dat het nooit eerder bestraft is, dus waarom nu wel handhaven.
Zou nooit meer dan een reprimande mogen worden imo.

Tegelijkertijd...
Als Mercedes hier een draai aan weet te geven en wegkomt met een 'foute' achtervleugel, dan herleven oude 'FIA onder Balestre' tijden. Of misschien zijn die tijden nooit weggeweest.

Wel een ultiem circus zo. Ik vind het mooi en lelijk tegelijk.

Te koop....

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De regelgeving is echt de grootste faal van deze hele sport :'). Hoe kan het nou dat er keer op keer geen adequate beslissingen genomen worden bij incidenten. Waarom duurt het ruim 12 uur waarin fans moeten wachten op de uitslag? Waarom is het überhaupt mogelijk dat regelgeving gedurende een actief seizoen aangepast kan worden?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

Player1S

Probably out in the dark

shoombak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:42:
De regelgeving is echt de grootste faal van deze hele sport :'). Hoe kan het nou dat er keer op keer geen adequate beslissingen genomen worden bij incidenten. Waarom duurt het ruim 12 uur waarin fans moeten wachten op de uitslag? Waarom is het überhaupt mogelijk dat regelgeving gedurende een actief seizoen aangepast kan worden?
En geregeld ook niet consequent. En ondertussen verbaasd zijn dat de fans weinig vertrouwen in ze hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:53
Richh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:38:
[...]

Dat kunnen ze proberen, maar een vleugel die bij 260km/u moet blijven zitten buig je niet met je blote handen. De FIA is soms wellicht partijdig :+ maar dit zou echt te ver gaan.
Heel makkelijk. Er was dit seizoen een team dat vond dat de achtervleugel bij andere teams te ver deed doorbuigen op hoge snelheid. De FIA was het daar mee eens en heeft de regels aangescherpt en extra tests toegevoegd. Een van die dingen is dat er nu wat stipjes op de achtervleugel moeten zitten. Met de camera op de achterkant van de auto gericht zouden ze dus moeten kunnen zien hoeveel die stipjes bewegen en of dat binnen de tolerantie valt. Kunnen ze dat niet, dan faalt de FIA weer gigantisch door een test in te voeren die niet werkt.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:31

Qu3st

albino71 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:42:
Max kan zich dan (lijkt me) beroepen op het feit dat het nooit eerder bestraft is, dus waarom nu wel handhaven.

Tegelijkertijd...
Als Mercedes hier een draai aan weet te geven en wegkomt met een 'foute' achtervleugel, dan herleven oude 'FIA onder Balestre' tijden. Of misschien zijn die tijden nooit weggeweest.

Omdat toen Vettel aan Hamilton zijn auto zat, werd deze niet afgekeurd voor iets, er is dus nooit echt reden geweest om dat aan te 'pakken'.

En ja het is mooi en lelijk tegelijk, de 2 uur op zondagavond zullen wel heel erg saai zijn t.o.v. deze spanning en sensatie.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Richh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:34:
Zo sta ik er momenteel ook in. Ben nog lang niet in de paniek stand

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Qu3st schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:45:
[...]

Omdat toen Vettel aan Hamilton zijn auto zat, werd deze niet afgekeurd voor iets, er is dus nooit echt reden geweest om dat aan te 'pakken'.
Dat maakt toch niet uit? De regels gelden toch niet alleen bij een afkeuring?

Te koop....

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:17
één ding is zeker, 14 pagina's voor FP2 halen we niet vaak!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

lolgast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:00:
Ik krijg bij dit topic een hoop ‘enthousiaste vaders langs de zijlijn’-gedachten zeg. Alles is al ingevuld, iedereen wordt voorgetrokken.
Er wordt gewoon naar twee verhalen (en twee kanten van een verhaal) gekeken. Wees blij dat ze goed nadenken voor ze een straf uitdelen ipv vanuit emotie te handelen. Dát zou pas erg zijn.
Dat heet nou (emotieneel) betrokken zijn bij de sport. Wees blij dat mensen speculeren, een voorkeur hebben en vooral een eigen mening hebben. Wat moeten we dan? Als makke lammetjes ons nergens mee bemoeien en afwachten? Kom op zeg... Zou een saai topic worden ook.

Some infinities are bigger than others.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:31

Qu3st

albino71 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:46:
[...]

Nee, maar niemand heeft ook echt een reden gehad om te gaan klagen bij de FIA toch? Als de auto was afgekeurd, had Mercedes dan gelijk hetzelfde argument als nu aangedragen.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
albino71 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:42:

Tegelijkertijd...

Balestre.. Was dat niet die Fransman die overduidelijk Prost aan het voortrekken was?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02:16

psy

Ik vind het wel een leuk topic zo hoor. Zo lang we maar kunnen lachen en niemand beledigen vind ik het prima zo :w

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• BasvanS
psy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:50:
Ik vind het wel een leuk topic zo hoor. Zo lang we maar kunnen lachen en niemand beledigen vind ik het prima zo :w
Precies, lekker speculeren over de gedachten kronkels van de FIA.

Maar laten we het wel bij speculeren houden en niemand (bijvoorbaat) beschuldigen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben..

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 01:51
Wanneer komt het grote nieuw naar buiten dan?

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

djmelvee schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:52:
Na 13:30 uur. Hold on tight.

• RobertMe
  • Laatst online: 07:53
albino71 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:46:
[...]

Het ding is natuurlijk dat je enerzijds Verstappen niet kunt straffen op basis van eerdere precedenten waarbij er ook niet gestraft is. Maar andersom zou je het wel kunnen zien als "tampering with evidence". Wellicht had de FIA de uitspraak al lang klaar liggen voor Mercedes en kwam Mercedes last minute binnen rennen met deze beelden dat Verstappen aan de auto heeft gezeten. Dat verandert natuurlijk de hele zaak en zal ook daar naar gekeken moeten worden.

Het zou mij dan ook niks verbazen als er "vanaf nu" wel veel strenger opgetreden gaat worden op het zitten aan de auto. Want het is in zoverre natuurlijk ook tricky. Zolang de auto niet gecontroleerd is weet je ook niet of die wel of niet legaal is. Maar tussen "auto parkeren" en daadwerkelijk testen zit weer tijd waarin verschillende personen aan de auto (kunnen) zitten. En de smoking gun die de FIA nu wellicht heeft is door Verstappen uit geblazen doordat hij er aan heeft gezeten. Enerzijds kun je zeggen dat het aan Mercedes is om te bewijzen dat de vleugel wel legaal was (en niet meer doordat Verstappen er aan heeft gezeten). Andersom kun je ook stellen dat het aan dd FIA is om daadwerkelijk te bewijzen dat de DRS illegaal was zoals die op de baan reed. Dat net nu er iets aan de haak is de concurrent er "onterecht" aan heeft gezeten maakt het gewoon lastig om te zeggen dat er wel of niet met het bewijs is geknoeid.

• BasvanS
Max moet om 13:30 onze tijd (9:30 lokaal) zich melden. Er vanuit gaande dat zijn ondervraging betrekking heeft op het besluit, ergens het uur daarna?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02

JB

Cédric roelt!

backupdevice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:38:
[...]

Idd . Zij hadden voor Lewis zijn vleugel al meteen een straf kunnen geven. Let maar op, allebei een straf. Beide achteraan starten
8)7

Dat is toch helemaal niet in verhouding? MER is illegaal bezig. Max “raakt” vleugel aan.

Mijn boefje is liev!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 20:34
Het is nu 8 uur in de ochtend in Brazilië. FP2 begint over 4 uur, en #44 is (zoals op eerdere foto's te zien is) geconfisqueerd door de FIA. Om deel te kunnen nemen aanF FP2 moet de auto terug naar Mercedes en daarvoor zal er eerst een uitspraak moeten zijn.

Dus ik verwacht met een uurtje of 2 wel iets.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• BasvanS
RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:53:
[...]

Het ding is natuurlijk dat je enerzijds Verstappen niet kunt straffen op basis van eerdere precedenten waarbij er ook niet gestraft is. Maar andersom zou je het wel kunnen zien als "tampering with evidence". Wellicht had de FIA de uitspraak al lang klaar liggen voor Mercedes en kwam Mercedes last minute binnen rennen met deze beelden dat Verstappen aan de auto heeft gezeten. Dat verandert natuurlijk de hele zaak en zal ook daar naar gekeken moeten worden.

Het zou mij dan ook niks verbazen als er "vanaf nu" wel veel strenger opgetreden gaat worden op het zitten aan de auto. Want het is in zoverre natuurlijk ook tricky. Zolang de auto niet gecontroleerd is weet je ook niet of die wel of niet legaal is. Maar tussen "auto parkeren" en daadwerkelijk testen zit weer tijd waarin verschillende personen aan de auto (kunnen) zitten. En de smoking gun die de FIA nu wellicht heeft is door Verstappen uit geblazen doordat hij er aan heeft gezeten. Enerzijds kun je zeggen dat het aan Mercedes is om te bewijzen dat de vleugel wel legaal was (en niet meer doordat Verstappen er aan heeft gezeten). Andersom kun je ook stellen dat het aan dd FIA is om daadwerkelijk te bewijzen dat de DRS illegaal was zoals die op de baan reed. Dat net nu er iets aan de haak is de concurrent er "onterecht" aan heeft gezeten maakt het gewoon lastig om te zeggen dat er wel of niet met het bewijs is geknoeid.
Ik vind Tempering with evidince wel ver gezocht. Ze hangen ook 20 blazers aan die auto, zetten hem op wieltjes, krikken hem op bij de voorvleugel etc. etc. etc.

Wat max gedaan heeft bestraffen conform de regels die hij overtreden zou hebben lijkt me niet in de geest van die regels. Dan zou je elk team kunnen bestraffen voor het aanraken van vleugels voor de FIA tests.

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

RobertMe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:53:
[...]

Misschien heb in het gemist hoor, maar zijn er beelden/foto's waarop te zien is dat hij de vleugel ook daadwerkelijk aanraakt en niet alleen zijn hand en vingers (heel dicht) in de buurt houdt?

• asing
backupdevice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:38:
[...]

Dat kan dus niet. Er zijn 2 reglementen. Mercedes ging nat op het technische deel en Max ging fout op het sportieve.

Dat laatste levert een reprimande, een gridstraf (3 of 5 plaatsen), een tijdstraf (5 of 10 sec), een drive through of DSQ op. Dat laatste alleen in héél ernstige gevallen en dan achter de groene tafel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• soulcrusher
  • Laatst online: 02-12 00:58
JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:54:
[...]

8)7

Dat is toch helemaal niet in verhouding? MER is illegaal bezig. Max “raakt” vleugel aan.
Maar wat als: Max raakt vleugel aan waardoor die vervolgens illegaal blijkt. Hoe kun je garanderen dat Max niks gedaan heeft en die vleugel al illegaal was?

Uiteraard lijkt het me bijzonder sterk dat door zijn toedoen de vleugel opeens niet meer legaal is, tenzij de vleugel van papier maché is, maar het is wel een lastige vind ik. Je kan nooit met zekerheid zeggen dat wat Max deed ervoor gezorgd heeft dat de vleugel opeens wel/niet legaal is.

Lucky Lewis kennende zal het wel geen straf worden maar wel een reprimande voor Max :+

iRacing Profiel

• AtlAntA
Major_ton schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:56:
[...]

Misschien heb in het gemist hoor, maar zijn er beelden/foto's waarop te zien is dat hij de vleugel ook daadwerkelijk aanraakt en niet alleen zijn hand en vingers (heel dicht) in de buurt houdt?
Ben al een tijdje aan het zoeken en buiten de streamable die hier wat rondzweeft kan ik niks duidelijkers vinden.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:35
soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:59:
[...]

Maar wat als: Max raakt vleugel aan waardoor die vervolgens illegaal blijkt. Hoe kun je garanderen dat Max niks gedaan heeft en die vleugel al illegaal was?

Uiteraard lijkt het me bijzonder sterk dat door zijn toedoen de vleugel opeens niet meer legaal is, tenzij de vleugel van papier maché is, maar het is wel een lastige vind ik. Je kan nooit met zekerheid zeggen dat wat Max deed ervoor gezorgd heeft dat de vleugel opeens wel/niet legaal is.

Lucky Lewis kennende zal het wel geen straf worden maar wel een reprimande voor Max :+
Denk dat de wind tijdens het rijden meer invloed heeft dan dat Max hem aanraakt met een vinger.....

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:59:
[
Ben al een tijdje aan het zoeken en buiten de streamable die hier wat rondzweeft kan ik niks duidelijkers vinden.
De FIA geeft na afloop vast de rear facing camera van Hamilton vrij. Kunnen we er daarna nog meer op los speculeren :p

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:50:
Niemand kan zeggen dat het geen spraakmakend seizoen is. En stiekem verdenk ik de FIA & FOM er wel van dat ze dit soort dingen wel een beetje rekken voor het drama. Het Amerikaanse sausje zeg maar :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• djmelvee
  • Laatst online: 16-11 01:51
BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:53:
[...]

Max moet om 13:30 onze tijd (9:30 lokaal) zich melden. Er vanuit gaande dat zijn ondervraging betrekking heeft op het besluit, ergens het uur daarna?
Dit inderdaad, maar vooral Hamilton zijn illegale achtervleugel :)

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:54
Wel leuk dat we ook in spanning mogen zitten, net als de kinderen voor de intocht :+

• soulcrusher
DeBaroN schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:02:
[...]

Denk dat de wind tijdens het rijden meer invloed heeft dan dat Max hem aanraakt met een vinger.....
Uiteraard, vandaar het papier maché argument, wat dus niet opgaat. Maar je kan het niet garanderen. Wie weet zit er een stelschroef die instelt hoe ver de DRS open gaat?

iRacing Profiel

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18
Man man man, 5 jaar lang nooit ergens met zijn handen aangezeten, maar op de dag dat er iets met de vleugel van Hamilton aan de hand is (waar hij dus waarschijnlijk al iets van wist) zit hij er met zijn domme handen aan. Wordt het weer onnodig controversieel of misschien zelfs verzachtend voor Mercedes…

• BasvanS
DeBaroN schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:02:
[...]

Als je daar meer dan 1 seconden over nadenkt: Wanneer word er een kracht uitgeoefend op de achterkant van een DRS vleugel op 3 verschillende plekken (VER maakt op 3 plekken de beweging). Dat gebeurt normaal maar op 1 plek, daar waar de beugel zit die hem moet openen en sluiten.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:06:
[...]

Uiteraard, vandaar het papier maché argument, wat dus niet opgaat. Maar je kan het niet garanderen. Wie weet zit er een stelschroef die instelt hoe ver de DRS open gaat?
Laat Mercedes dat dan maar aantonen...

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:52
BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:09:
[...]

Als je daar meer dan 1 seconden over nadenkt: Wanneer word er een kracht uitgeoefend op de achterkant van een DRS vleugel op 3 verschillende plekken (VER maakt op 3 plekken de beweging). Dat gebeurt normaal maar op 1 plek, daar waar de beugel zit die hem moet openen en sluiten.
Hij steekt gewoon zijn hand ertussen om te passen, zo lijkt. Daar vernaggel je echt geen vleugel mee.

Als dat ding zo fragiel is dan spat ie bij het minste stukje rubber wat er tijdens het rijden op komt in meer dan 1000 stukken uit elkaar.

• asing
Divak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:
(waar hij dus waarschijnlijk al iets van wist)
Later die avond was het Formule 1 cafe. Tijdens de uitzending kwam het FIA document over de achtervleugel en erna het interview met Max en Olav. Ik neem aan dat dat ervoor is opgenomen. Er was geen woord over een illegale achtervleugel.

Bensimpel

Positieve meneer

soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:59:
[...]

Waarom zou max dan ook iets verdachts vinden? Normaal kijkt die nooit naar de achtervleugels. Hij had dus duidelijk het idee dat er iets niet klopte en wilde dit dus van dichtbij bekijken. Dus het idee dat max ervoor zou zorgen dat de vleugel illegaal zou zijn snap ik dan ook niet.

Is ook niet typisch Max, iedereen weet dat die het op de baan wilt winnen.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bensimpel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:13:
[...]

Waarom zou max dan ook iets verdachts vinden? Normaal kijkt die nooit naar de achtervleugels. Hij had dus duidelijk het idee dat er iets niet klopte en wilde dit dus van dichtbij bekijken. Dus het idee dat max ervoor zou zorgen dat de vleugel illegaal zou zijn snap ik dan ook niet.
Max keek allereerst naar zijn eigen achtervleugel. Vorige race was er gezeik met scheuren en noodreparaties, deze Q had hij een flapperende DRS. Hierna keek hij naar de Mercedes variant, om te zien wat ze beter doen. Simple as that.

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 19:11
Frappuccino schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:12:
[...]

Hij steekt gewoon zijn hand ertussen om te passen, zo lijkt. Daar vernaggel je echt geen vleugel mee.

Als dat ding zo fragiel is dan spat ie bij het minste stukje rubber wat er tijdens het rijden op komt in meer dan 1000 stukken uit elkaar.
Helaas is er op de onboard van de sessie nét niet te zien wat Max er doet. Dat zijn officiële beelden en ik hoop dat de footage van alle onboards bij Lewis wel opgeslagen zijn, zodat er geen random bewijslast aangedragen kan worden. De clips die nu online overal te zien zijn, kunnen ook aangepast of bewerkt zijn.

                           

Bensimpel

Positieve meneer

asing schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:13:
[...]

Later die avond was het Formule 1 cafe. Tijdens de uitzending kwam het FIA document over de achtervleugel en erna het interview met Max en Olav. Ik neem aan dat dat ervoor is opgenomen. Er was geen woord over een illegale achtervleugel.
Max verteld ook niet alles he. Vooral als iets nog niet zeker is. Max is niet het type persoon dat meteen iemand voor valsspeler zou uitmaken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Divak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:
Man man man, 5 jaar lang nooit ergens met zijn handen aangezeten, maar op de dag dat er iets met de vleugel van Hamilton aan de hand is (waar hij dus waarschijnlijk al iets van wist) zit hij er met zijn domme handen aan. Wordt het weer onnodig controversieel of misschien zelfs verzachtend voor Mercedes…
Gewoon dom van z'n team. Had m dat pas vertelt terug in de pitbox.

Nu zal je zien dat HAM niet bestraft wordt omdat het hierdoor niet meer aan te tonen is en VER voor het aanraken wel.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-12 16:33

Zorro

Z

asing schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:13:
[...]

Ze brachten het alsof het live was, want eerder in de uitzending zei Mol dat Max nog niet kon komen omdat hij naar de dopingcontrole moest en dat hij niet wist of het nog ging lukken.
Dus of ze liegen dat het barst over dat live (wat me niks zou verbazen) of hij heeft zijn werk slecht gedaan door niet over die DRS te beginnen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58

tomic

Smexylittlebabe!

Korte vraag voor de F1TV gebruikers: als je een abonnement neemt voor een jaar, dan geldt hij toch echt voor een jaar? Dus niet einde v dit seizoen?

Toch maar een weblog?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46

Vuvuzela

My spire is forming

tomic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:18:
Korte vraag voor de F1TV gebruikers: als je een abonnement neemt voor een jaar, dan geldt hij toch echt voor een jaar? Dus niet einde v dit seizoen?
ja

I served in a company of heroes.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:52
jeehaa schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:15:
[...]

Helaas is er op de onboard van de sessie nét niet te zien wat Max er doet. Dat zijn officiële beelden en ik hoop dat de footage van alle onboards bij Lewis wel opgeslagen zijn, zodat er geen random bewijslast aangedragen kan worden. De clips die nu online overal te zien zijn, kunnen ook aangepast of bewerkt zijn.
Zelfs dan, met de handbeweging die ie maakt kan ie amper genoeg kracht zetten om een vlieg dood te slaan laat staan een vleugel van een F1 auto slopen/ontzetten.

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:59:
[...]

En op die ene streamable zie je in ieder geval duidelijk dat er nooit kracht uitgeoefend kan worden door Max om ook maar iets te verbuigen aan die vleugel. Alleen zou dat natuurlijk irrelevant zijn als de regels zeggen dat aanraken niet mag. Aanraken is aanrakan, punt. Maar goed, dat aanraken moet eerst nog maar eens bewezen worden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zodra in Bra de werkdag weer begint gaan ze door met beraden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jeehaa schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:15:
[...]

Wordt max wel iets verteld over die vleugel?

• soulcrusher
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:11:
[...]

Laat Mercedes dat dan maar aantonen...
Hoe dan? En waarom moeten zij dat verantwoorden? Max heeft eraan gezeten dus lijkt me vooral dat hij moet verantwoorden waarom en wellicht ook aantonen waarom door zijn toedoen niks veranderd is aan de vleugel.

Nogmaals, het lijkt me vrijwel onmogelijk om zo even de vleugel te slopenaanpassen, maar dat hoeft niet per se het punt te zijn.

Want: Auto gekeurd -> kwalificatie gereden -> max heeft vleugel aangeraakt -> auto gekeurd en vleugel blijkt niet legaal. Ergens moet dus iets gebeurt zijn, of de keuring voor de kwalificatie was niet goed uitgevoerd.

Als ik Mercedes was zou ik me ook verhalen op Max, hij had er ook gewoon niet aan moeten zitten. Als het andersom was had iedereen hier waarschijnlijk ook geroepen dat hamilton de vleugel van Max gesaboteerd heeft :+

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat een soap.. Op de UK forums zijn ze al helemaal wild en vinden dat Max een raceban moet krijgen, Sir Lewis kan hier natuurlijk niks aan doen :)
Mij maakt het niet uit waar Max zijn punten haalt, goed voor de sport om een keer een andere WK te hebben dan alsmaar Lewis + Mercedes en altijd fijn voor mijn oranje bril.

Ik denk wel als zowel Max als Lewis achterin moeten starten een crash onvermijdelijk is... Een getergde Max is een Max die 0 ruimte geeft.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Halen we pagina 30 voor 13.30 uur? :+

• mv_ak
  • Laatst online: 23:03
Wat als Merc toegeeft dat de DRS achtervleugel verkeert ingesteld is maar dit wijt aan de korte voorbereidingstijd vanwege vervoersvertragingen na Mexico? Oftewel was overmacht.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je post dit op pagina 30 :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:29
Linkje? >:)

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07:49
Ik zit al op 59 :+

• asing
mv_ak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:22:
Wat als Merc toegeeft dat de DRS achtervleugel verkeert ingesteld is maar dit wijt aan de korte voorbereidingstijd vanwege vervoersvertragingen na Mexico? Oftewel was overmacht.
FP1 zat er nog voor he? Dus er was tijd genoeg.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand een engels forum? Ben benieuwd wat de lewis fans daar zeggen…

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:21:
[...]
Hoe dan? En waarom moeten zij dat verantwoorden? Max heeft eraan gezeten dus lijkt me vooral dat hij moet verantwoorden waarom en wellicht ook aantonen waarom door zijn toedoen niks veranderd is aan de vleugel.
Het gaat mij om "wie eist, bewijst". Max hoeft helemaal niet te laten zien dat zijn aanraking niets aan de vleugel veranderd heeft. Hij zou dat ook nooit kunnen bewijzen.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:37:
[...]
Kom je nooit uit. Gisteren al meteen berichten dat Max de auto van HAM aangepast zou hebben.
Waar en door wie? Geen enkel serieus media kanaal heeft dat bericht. Je reageert (verhit) op grappen die gemaakt worden. Het enige dat is gezegd is dat Max langs de stewards moet omdat hij misschien de auto heeft aangeraakt en daarmee parc ferme regels mogelijk heeft overtreden.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Major_ton schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:19:
[...]

En op die ene streamable zie je in ieder geval duidelijk dat er nooit kracht uitgeoefend kan worden door Max om ook maar iets te verbuigen aan die vleugel. Alleen zou dat natuurlijk irrelevant zijn als de regels zeggen dat aanraken niet mag. Aanraken is aanrakan, punt. Maar goed, dat aanraken moet eerst nog maar eens bewezen worden.
Tja als Max de auto van Lewis heeft aangeraakt, hoe gaat dan het proces?

1. Merc schuldig, ondanks actie Max. Straf Merc.
2. Merc schuldig maar door actie Max is bewijs onzeker. Geen straf.
3. Merc onschuldig door actie Max. Geen straf.
4. Merc schuldig, Max schuldig. Straf voor beiden of straf Merc, reprimand/boete Max.
5. Merc schuldig maar dóór actie Max, geen straf voor Merc, wel voor Max.
6. Moeilijke omstandigheden, niemand straf.

Wat mij betreft mag Merc bewijzen dat het mogelijke aanraken van Max de DRS verder open heeft kunnen zetten. Ik zie namelijk niet zo goed hoe dat moet kunnen.

Verwijderd

Ik raad het je niet aan, F1Technical en dan het Sao Paulo topic.. In de andere topics is best leuke technische informatie te halen, maar het race topic is het UK domain..

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 19:11
MikeyMan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:21:
[...]

Wordt max wel iets verteld over die vleugel?
Geen woord voor zover ik kan hore, tenzij het codetaal is

                           

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:22:
Wat een soap.. Op de UK forums zijn ze al helemaal wild en vinden dat Max een raceban moet krijgen, Sir Lewis kan hier natuurlijk niks aan doen :)
Mij maakt het niet uit waar Max zijn punten haalt, goed voor de sport om een keer een andere WK te hebben dan alsmaar Lewis + Mercedes en altijd fijn voor mijn oranje bril.

Ik denk wel als zowel Max als Lewis achterin moeten starten een crash onvermijdelijk is... Een getergde Max is een Max die 0 ruimte geeft.
Daar zit waarschijnlijk ook iemand op het forum te roepen dat het een soap is. Die hollanders denken dat Max niks fout kan doen. Zelfs niet als hij na een teleurstellende kwalli even de vleugel aanraakt en Lewis er daarna niet mee door de controle komt ;)

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Tk55 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:26:
[...]
Tja als Max de auto van Lewis heeft aangeraakt, hoe gaat dan het proces?

1. Merc schuldig, ondanks actie Max. Straf Merc.
2. Merc schuldig maar door actie Max is bewijs onzeker. Geen straf.
3. Merc onschuldig door actie Max. Geen straf.
4. Merc schuldig, Max schuldig. Straf voor beiden of straf Merc, reprimand/boete Max.
5. Merc schuldig maar dóór actie Max, geen straf voor Merc, wel voor Max.
6. Moeilijke omstandigheden, niemand straf.

Wat mij betreft mag Merc bewijzen dat het mogelijke aanraken van Max de DRS verder open heeft kunnen zetten. Ik zie namelijk niet zo goed hoe dat moet kunnen.
Ham een DSQ en Max een foei niet meer doen. Beide terecht, er wordt alleen nu al gedaan alsof FIA een verband tussen die 2 ziet en dat is (nog) onterecht.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het hele verhaal is gewoon vreemd. RB die voor de kwalificatie naar de stewards gaan met een stapel papieren, Verstappen die na de kwalificatie aan z’n eigen vleugel en die van Hamilton zit en vervolgens de FIA die constateert dat de vleugel van Hamilton niet in orde is.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 19:54

DataGhost

iPL dev

soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:21:
[...]

Nogmaals, het lijkt me vrijwel onmogelijk om zo even de vleugel te slopenaanpassen, maar dat hoeft niet per se het punt te zijn.
Omdat de concensus (ook bij jou) is dat een lichte aanraking geen verschil in afstelling kan veroorzaken omdat dat in de race ook behoorlijk nadelige (of juist voordelige) consequenties zou kunnen hebben. Mij lijkt dat er dan minimaal enige beweging waar te nemen moet zijn op de achteruit-camera. Bij controle van de wagen wordt deze ook door een official aangeraakt met een meet-schijf, dan zou dat ook een verschil moeten kunnen veroorzaken. Met dit uitgangspunt is het niet meer dan logisch dat Mercedes aannemelijk moet maken dat het wel mogelijk is om met ongeveer de bewegingen die Max deed de afstelling te veranderen. Als ze dat niet kunnen is er geen zaak lijkt me, tenminste, geen verzachtende omstandigheden voor Merc dus.
Want: Auto gekeurd -> kwalificatie gereden -> max heeft vleugel aangeraakt -> auto gekeurd en vleugel blijkt niet legaal. Ergens moet dus iets gebeurt zijn, of de keuring voor de kwalificatie was niet goed uitgevoerd.
De auto wordt voor de kwalificatie door de teams zelf gekeurd en goed bevonden. Achteraf wordt pas door Jo Bauer gekeken hoe en wat. Dus heel veel waarde moet je niet aan de initial scrutineering hechten.

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:27:
[...]

Ik raad het je niet aan, F1Technical en dan het Sao Paulo topic.. In de andere topics is best leuke technische informatie te halen, maar het race topic is het UK domain..
Ajjj, is dat een PHPBB forum? Hallo 2002.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik zou het niet durven zeggen :P Maar ik kan THE driver of A stopped car alleen maar lezen als dat het om de driver van zijn eigen car gaat. En dus niet andermans car.
Dan zitten er zelfs 2 loopholes in :P

System | Racing is in my Blood

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet niet of ie al gepost is. Gaat te hard hier….

[Twitter: https://twitter.com/ada06mese/status/1459312043513761801?s=21]

• soulcrusher
Spotmatic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:
[...]Max hoeft helemaal niet te laten zien dat zijn aanraking niets aan de vleugel veranderd heeft. Hij zou dat ook nooit kunnen bewijzen.
Dat laatste is dus ook precies het probleem. En ik denk dat dat juist voordeel is voor Mercedes. FIA kan niet aantonen dat de vleugel illegaal was al voor Max eraan zat, Mercedes kan niet aantonen dat Max met de vleugel geknoeid heeft waardoor deze illegaal was en Max kan niet aantonen dat hij niet geknoeid heeft.

iRacing Profiel

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 12:24
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de actie van Max het bewijs over een valse vleugel van Lewis zou kunnen ontkrachten dan wel onzeker kan maken.

Via deze video is te zien dat hij met een duim tegen de onderkant van het DRS stuk 'drukt' (als je het überhaupt drukken mag noemen als je het met je duim doet). Deze beweging is echter niet vreemd voor een DRS, want dat doet dat ding constant aangezien hij daar voor gemaakt is.

Je ziet hem hier nergens de vleugel omhoog of omlaag trekken. Alleen een drukkende kracht naar onder of boven zou de opening van het DRS stuk kunnen aantasten.
[YouTube: Max Verstappen illegally touching/tinkering with Hamilton's rear wing Brazilian GP]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:33:
[...]

Dat laatste is dus ook precies het probleem. En ik denk dat dat juist voordeel is voor Mercedes. FIA kan niet aantonen dat de vleugel illegaal was al voor Max eraan zat, Mercedes kan niet aantonen dat Max met de vleugel geknoeid heeft waardoor deze illegaal was en Max kan niet aantonen dat hij niet geknoeid heeft.
Natuurlijk wel. De handelingen om een vleugel aaan te passen zijn heus bekend. En denken jullie nu echt dat max zo ongelooflijk dom zou zijn om in parc ferme met honderduizenden mischien wel miljoenen ogen erop zou frauderen?

Ik hoop dat de fia gezond verstand genoeg heeft.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:58
Hmmm, als ik de beelden kijk zie ik Max een vuist maken om een referentie te maken voor de grote van de opening tussen het bovenste en onderste deel van de vleugel. Hij houd deze in de buurt om te zien hoe groot eea is. Ook bij de Mercedes van Hamilton.

Ik ben ervan overtuigd dat hij geen van beide wagens heeft aangeraakt zelfs, ook niet zijn eigenste. We zullen dat gaan zien op de rearfacing hoodcamera.

Wel slim van merc of dit gebeuren aan te grijpen als je een fuckup hebt gemaakt. Kan me overigens niet voortellen dat dit express is gebeurd gezien de verhalen eerder dit seizoen. Een monteur heeft een foutje gemaakt (kunnen zij dat? Die lui zijn echt serieuze masters)

EDIT: na andere beelden te zien meet hij idd met zijn duim, niet met zijn vuist

[ Voor 5% gewijzigd door wowly op 13-11-2021 12:38 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Verwijderd

Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:28:
[...]

Daar zit waarschijnlijk ook iemand op het forum te roepen dat het een soap is. Die hollanders denken dat Max niks fout kan doen. Zelfs niet als hij na een teleurstellende kwalli even de vleugel aanraakt en Lewis er daarna niet mee door de controle komt ;)
Gaat daar echt wat stappen verder omdat er zo goed als geen moderatie is :)

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 18:42
AlxRoelofs schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:34:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de actie van Max het bewijs over een valse vleugel van Lewis zou kunnen ontkrachten dan wel onzeker kan maken.

Via deze video is te zien dat hij met een duim tegen de onderkant van het DRS stuk 'drukt' (als je het überhaupt drukken mag noemen als je het met je duim doet). Deze beweging is echter niet vreemd voor een DRS, want dat doet dat ding constant aangezien hij daar voor gemaakt is.

Je ziet hem hier nergens de vleugel omhoog of omlaag trekken. Alleen een drukkende kracht naar onder of boven zou de opening van het DRS stuk kunnen aantasten.
[YouTube: Max Verstappen illegally touching/tinkering with Hamilton's rear wing Brazilian GP]
Lijkt mij alsof hij met ze duim meet. Totaal niet te zien of de auto aanraakt. Moeten echt betere beelden zijn dan dit 🤷

Diablo 3 Profiel

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:03:
[...]

Jouw posts lezen een beetje als een soort sunk cost fallacy. Hoeveel geld heb je ondertussen op Hamilton ingezet? Ik denk dat je beter kan rusten in het feit dat je waarschijnlijk geen kansspelbelasting hoeft af te tikken dit jaar.

Anyway, het gaat wel heel erg snel in je conclusie. Je zet Verstappen nog steeds op punten uitloop deze race maar tegelijk heeft hij zijn WK verspeeld? Hoe dan? Ook voor heel dit DRS-debacle zag het er nog steeds het gunstigst uit voor Verstappen. Op race-pace zijn die Mercedessen waarschijnlijk nergens omdat hun plenumkoeling niet zo lang werkt, bovendien heeft Hamilton dus zijn gridstraf. Als Verstappen deze race gewoon wint heeft hij ongeveer een volledige race win voorsprong op Hamilton. Het enige wat een DSQ doet is de uitloop van Verstappen groter maken. Mocht er geen DSQ zijn verandert er in principe niks aan de goede kansen die er voor deze race en dit seizoen al waren voor Verstappen. En Hamilton moet de rest van het weekend natuurlijk wel met een legale vleugel rijden, ook al zou hij daar op wat voor manier dan ook zijn straf voor ontlopen. Dan is hij die snelheidswinst ook kwijt natuurlijk.
Dan lees je niet goed, want ik heb juist erg duidelijk gemaakt dat ik wil dat Verstappen WK wordt. Die bets zijn meer ter verzachting mocht het toch misgaan.

Staat helemaal los van dat dit niet handig was van Max, en het feit dat ze niet direct HAM hebben gediskwalificeerd (met de standaard appeal-optie) mijn inziens aantoont dat de stewards zoeken naar een manier om HAM niet te straffen. En Max heeft hun die opening gegeven en mogelijk dus daarmee een schot op open doel in de 90e minuut verpest. Wat dacht Max nu te bereiken met zijn actie?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
asing schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:54:
[...]

Had dus moeten zijn :

[...]

Zwart-wit gezien mocht het gewoon.
Tegenwoordig: his/it's stopped car :+
#woke

Haters everywhere but I don’t really care

• soulcrusher
Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:
[...]

Natuurlijk wel. De handelingen om een vleugel aaan te passen zijn heus bekend. En denken jullie nu echt dat max zo ongelooflijk dom zou zijn om in parc ferme met honderduizenden mischien wel miljoenen ogen erop zou frauderen?

Uiteraard geloof ik totaal niet dat Max ook maar iets gedaan heeft aan de vleugel, maar dat is geen argument. Feit blijft dat hij eraan gezeten heeft en het daarna illegaal bleek. Hij had er gewoon niet aan moeten zitten.

iRacing Profiel

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 12:24
randomice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:36:
[...]

Lijkt mij alsof hij met ze duim meet. Totaal niet te zien of de auto aanraakt. Moeten echt betere beelden zijn dan dit 🤷
Ook dat, maar je kan uit deze beelden opmaken dat hij niet met z'n hele hand drukt. Met een duim kan je nooit zo veel kracht zetten dat de opening van zo'n achtervleugel groter word. Helemaal niet als je naar achteren drukt in plaats van naar boven of onderen.

Als dat namelijk zou lukken met een duim, dan zou deze bij de snelheden die deze auto's halen dusdanig ver buigen dat deze volledig naar de kloten is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 16:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:
[...]

Maar Merc kan daarin een goed genoeg loophole vinden in de regels dat deze metingen dus nu 'invalid' zijn omdat er iemand aan heeft gezeten, maakt niet uit wat ze doen, aaien, meten, duwen, kusje geven, als zij hard kunnen maken dat de meting ongeldig is omdat iemand er aan heeft gezeten, zijn ze binnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:04
matthijst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:37:
[...]

Tegenwoordig: his/it's stopped car :+
#woke
Vergeet dan ook niet hers ;)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik zou het niet durven zeggen :P Maar ik kan THE driver of A stopped car alleen maar lezen als dat het om de driver van zijn eigen car gaat. En dus niet andermans car.
Dan is dit wel raar: "the Competitors team’s designated garage".
Dan zou Max in Lewis garage even z'n achtervleugel kunnen betasten :?

Haters everywhere but I don’t really care

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:37
SinergyX schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:39:
[...]

Maar Merc kan daarin een goed genoeg loophole vinden in de regels dat deze metingen dus nu 'invalid' zijn omdat er iemand aan heeft gezeten, maakt niet uit wat ze doen, aaien, meten, duwen, kusje geven, als zij hard kunnen maken dat de meting ongeldig is omdat iemand er aan heeft gezeten, zijn ze binnen.
Dat kan natuurlijk niet. Je moet die vleugel aan 2 kanten afstellen en dat is niet even te doen met je hand aan 1 kant. Dit gaat voor max helemaal niets doen en Lewis krijgt gewoon de straf.

• LewisVries
Wat mensen ook vergeten is dat het nu al uren gaat vooral over Max zijn actie ipv de illegale achtervleugel van Mercedes. Dat komt de reputatieafdeling van Mercedes goed uit, want nu hebben zij ook in Stuttgart ook een loophole om hun eigen 'if found cheating immidiate withdrawal from activity' regel te handhaven die er is gekomen na (correct me if I am wrong) de diverse sjoemelschandalen met Duitse auto's. Dan waren we helemaal van Mercedes en Toto af geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door LewisVries op 13-11-2021 12:45 ]

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

En toch snap ik Max/RB dan niet. Bij vermoeden illegaliteit etc. je weet toch wat de regels zijn Parc Ferme? Waarom (ook al raak je het niet aan) ga je richting die auto/vleugel? Ik zou sowieso met de wetenschap mogelijke illegale constructie never met mijn hand richting die auto....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• soulcrusher
DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:29:
[...]

Omdat de concensus (ook bij jou) is dat een lichte aanraking geen verschil in afstelling kan veroorzaken omdat dat in de race ook behoorlijk nadelige (of juist voordelige) consequenties zou kunnen hebben. Mij lijkt dat er dan minimaal enige beweging waar te nemen moet zijn op de achteruit-camera. Bij controle van de wagen wordt deze ook door een official aangeraakt met een meet-schijf, dan zou dat ook een verschil moeten kunnen veroorzaken. Met dit uitgangspunt is het niet meer dan logisch dat Mercedes aannemelijk moet maken dat het wel mogelijk is om met ongeveer de bewegingen die Max deed de afstelling te veranderen. Als ze dat niet kunnen is er geen zaak lijkt me, tenminste, geen verzachtende omstandigheden voor Merc
Heel valide argument, maar voor beide valt wat te zeggen vind ik. Dat maakt deze situatie juist zo lastig. Het is in ieder geval geen open en shut case :+

iRacing Profiel

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
.

[ Voor 137% gewijzigd door Kenny_026 op 13-11-2021 12:46 ]

• LewisVries
AMARONE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:40:
[...]

Dat kan natuurlijk niet. Je moet die vleugel aan 2 kanten afstellen en dat is niet even te doen met je hand aan 1 kant. Dit gaat voor max helemaal niets doen en Lewis krijgt gewoon de straf.
Waarom hebben ze dan niet gisteren al de DQ doorgevoerd? Bij alle andere teams zijn ze heel snel. Maar bij Mercedes is een harde meting ineens lastig (en er heerst toch al het idee dat Mercedes door FIA wordt voorgetrokken, niet alleen hier maar ook mensen zoals Alonso maken duidelijk dat dit gevoel breder leeft).

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 18:42
AlxRoelofs schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:39:
[...]

Ook dat, maar je kan uit deze beelden opmaken dat hij niet met z'n hele hand drukt. Met een duim kan je nooit zo veel kracht zetten dat de opening van zo'n achtervleugel groter word. Helemaal niet als je naar achteren drukt in plaats van naar boven of onderen.

Als dat namelijk zou lukken met een duim, dan zou deze bij de snelheden die deze auto's halen dusdanig ver buigen dat deze volledig naar de kloten is.
Klopt maar de regel zegt aanraking dus ook al lik je eraan zit je fout. Als we over kracht gaan praten dan kom je hetzelfde als bij voetbal met elleboogstoten. Hoe hard moet ie zijn om een rode kaart te krijgen 8)7

Diablo 3 Profiel

• AtlAntA
Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:41:
[Twitter]

Volgens mij wordt er overheen gelezen 👆🏻👆🏻👆🏻
Zou je toch willen adviseren om het topic even door te lezen voordat je (voor de 2e keer al) informatie post die al lang en breed gepost is. Zorgt er ook voor dat dit topic minder hard gaat en beter leesbaar blijft.

Pagina: 1 ... 15 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord