Inderdaad extreem dom en als HAM hierdoor DSQ ontloopt kan Max hiermee zijn WK hebben weggegooid gezien hoe sterk Mercedes is op deze 'Red Bull baan' waar Max flink moest uitlopen ipv verwachte Mercedes-dominante resterende circuits.simons schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:41:
En toch snap ik Max/RB dan niet. Bij vermoeden illegaliteit etc. je weet toch wat de regels zijn Parc Ferme? Waarom (ook al raak je het niet aan) ga je richting die auto/vleugel? Ik zou sowieso met de wetenschap mogelijke illegale constructie never met mijn hand richting die auto....
Al ooit gekeken naar hoe de monteurs een auto de pits in duwen/trekken?
Dan hangen ze met meerderen aan die achtervleugel te trekken. Maar een aaitje van Max verandert de DRS?
Ja, natuurlijk. Zeker.
Dan hangen ze met meerderen aan die achtervleugel te trekken. Maar een aaitje van Max verandert de DRS?
Ja, natuurlijk. Zeker.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik denk dat ze de tijd nemen door het gewicht van de beslissing. Zal een nekslag zijn voor lewis.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:43:
[...]
Waarom hebben ze dan niet gisteren al de DQ doorgevoerd? Bij alle andere teams zijn ze heel snel. Maar bij Mercedes is een harde meting ineens lastig (en er heerst toch al het idee dat Mercedes door FIA wordt voorgetrokken, niet alleen hier maar ook mensen zoals Alonso maken duidelijk dat dit gevoel breder leeft).
Ja, heb ik vaker gezien, woord en actie staan haaks op elkaar. Dat maakt het vooral makkelijk om in elke discussie de kant te kiezen die op dat moment het makkelijkst voor je uitpakt. Je pessimistische houding geeft mij het idee dat je dit misschien zelf nog wel je woord probeert te geloven terwijl je direct alles aan lijkt te grijpen wat je actie verantwoordt.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:37:
[...]
Dan lees je niet goed, want ik heb juist erg duidelijk gemaakt dat ik wil dat Verstappen WK wordt. Die bets zijn meer ter verzachting mocht het toch misgaan.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen, van die posts die bij de eerste de beste "tegenslag" (die de huidige situatie niet eens zou veranderen) direct heel het WDC als verloren beschouwen terwijl er nog 107 punten te verdelen zijn. Als er geen penalty komt is de situatie hetzelfde als direct na de quali, toen er nog geen sprake was van onregelmatigheden.En Max heeft hun die opening gegeven en mogelijk dus daarmee een schot op open doel in de 90e minuut verpest. Wat dacht Max nu te bereiken met zijn actie?
Waar ik mijn reactie op doelde is dat de actie van Max de illegaliteit van de achtervleugel van Lewis niet kan ontkrachten. Of Max een straf krijgt voor het aanraken van de auto is dus een ander onderzoek dan de illegaliteit van de achtervleugel van Lewis.randomice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:44:
[...]
Klopt maar de regel zegt aanraking dus ook al lik je eraan zit je fout. Als we over kracht gaan praten dan kom je hetzelfde als bij voetbal met elleboogstoten. Hoe hard moet ie zijn om een rode kaart te krijgen
Sorry, wist niet dat je boos zou worden.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:44:
[...]
Zou je toch willen adviseren om het topic even door te lezen voordat je (voor de 2e keer al) informatie post die al lang en breed gepost is. Zorgt er ook voor dat dit topic minder hard gaat en beter leesbaar blijft.
@DaniëlWW2 kun je mn post verwijderen?
Er is dan ook niemand die serieus beweert dat Max die vleugel heeft aangepastZorro schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:44:
Al ooit gekeken naar hoe de monteurs een auto de pits in duwen/trekken?
Ja, natuurlijk. Zeker.
I served in a company of heroes.
Conclusie: Max heeft de hele vleugel vervangen. Hij pakte eerst uit zijn RedBull kofferbak een lookalike vleugel van Mercedes en in een oogwenk omgewisseld. Max disqualified en Lewis no further action.
Wat een vertoning is dit weer.
Google even wat hedgen is.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:45:
[...]
Ja, heb ik vaker gezien, woord en actie staan haaks op elkaar. Dat maakt het vooral makkelijk om in elke discussie de kant te kiezen die op dat moment het makkelijkst voor je uitpakt. Je pessimistische houding geeft mij het idee dat je dit misschien zelf nog wel je woord probeert te geloven terwijl je direct alles aan lijkt te grijpen wat je actie verantwoordt.
[...]
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen, van die posts die bij de eerste de beste "tegenslag" (die de huidige situatie niet eens zou veranderen) direct heel het WDC als verloren beschouwen terwijl er nog 107 punten te verdelen zijn. Als er geen penalty komt is de situatie hetzelfde als direct na de quali, toen er nog geen sprake was van onregelmatigheden.
Afhankelijk van Max' handgrootte (vuist is hier rond de 85-90mm) heeft Max 't misschien wel getest nadat een Newey oid zich afvroeg of die vleugel niet te ver openstond, wie zal het zeggenBasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:09:
[...]
Als je daar meer dan 1 seconden over nadenkt: Wanneer word er een kracht uitgeoefend op de achterkant van een DRS vleugel op 3 verschillende plekken (VER maakt op 3 plekken de beweging). Dat gebeurt normaal maar op 1 plek, daar waar de beugel zit die hem moet openen en sluiten.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik verhit?Vuvuzela schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:
[...]
Waar en door wie? Geen enkel serieus media kanaal heeft dat bericht. Je reageert (verhit) op grappen die gemaakt worden. Het enige dat is gezegd is dat Max langs de stewards moet omdat hij misschien de auto heeft aangeraakt en daarmee parc ferme regels mogelijk heeft overtreden.
De Britse media naaide vannacht de boel al op;
There's a video going round of Verstappen checking the rear wings in parc ferme. And the longer this goes on and doesn't appear so clear cut, I genuinely think if you're Mercedes you're going to be asking if he touched the wing that could have changed anything... #F1 #BrazilGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 13 november 2021
Mijn boefje is liev!
Ondertussen had ik artikel 34.8 (a) van de SR al een paar keer gequote in dit topic maar nog niet in de context van Verstappen bekeken. Zoals iemand op f1technical duidelijk maakte, staat daarin:
Dus dit alleen al zou Max vrijpleiten van het doen van aanpassingen aan de vleugel, of de vleugel is alsnog illegaal op grond van dat Max hem heeft kunnen aanpassen. Rest alleen maximaal een reprimande voor het aanraken van de auto, en dus hoe dan ook DSQ voor Hamilton.In order that the scrutineers may be completely satisfied that no alterations have been made to
the suspension systems or aerodynamic configuration of the car (with the exception of the front
wing) whilst in pre-race parc fermé, it must be clear from physical inspection that changes
cannot be made without the use of tools
Nou, bij Mercedes wel.Vuvuzela schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:46:
[...]
Er is dan ook niemand die serieus beweert dat Max die vleugel heeft aangepast![]()
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Tuurlijk gelooft niemand dat bewust, maar in juridische contexten zijn ze heel strikt qua keten van bewijsmateriaal. Kijk maar eens hoe overduidelijk schuldige mensen met de meest lullige vormfouten vrij komen.Ingelogd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:46:
Conclusie: Max heeft de hele vleugel vervangen. Hij pakte eerst uit zijn RedBull kofferbak een lookalike vleugel van Mercedes en in een oogwenk omgewisseld. Max disqualifieden en Lewis no further action.
Zoals ie dat in 2019 ook deed toen ie zijn pole daardoor verloor in Mexico? Nee, Verstappen kennende zal ie het niet ontkennen, deze keer; "didn't look that I didn't, was it?"alexbl69 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:24:
[...]
Ik neem aan dat hij zo slim was om er af te blijven te verklaren dat hij er niet aan heeft gezeten, maar we zullen zien...
Testing, one, two ...
Maar RB en veel andere teams hebben overal op de baan fotografen staan. Zou toch zeggen dat je met een goede foto en de onboard beelden een betere meting kan doen dat met een vuist of een paar vingers?matthijst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:47:
[...]
Afhankelijk van Max' handgrootte (vuist is hier rond de 85-90mm) heeft Max 't misschien wel getest nadat een Newey oid zich afvroeg of die vleugel niet te ver openstond, wie zal het zeggen
Zou me niks verbazen (speculatie) dat Max dit met opzet heeft gedaan om Lewis/Merc te laten zien dat ze het door hebben.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En dat alleen toont al de bias van de FIA aan. Die zelf in Silverstone zei dat gevolgen voor WK geen onderdeel van de beslissing vormen om hun fopstrafje van Hamilton te verdedigen.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat ze de tijd nemen door het gewicht van de beslissing. Zal een nekslag zijn voor lewis.
Dit bedacht ik me net inderdaad ook. Als het argument van Mercedes; "Max heeft eraan gezeten en daardoor illegaal" wordt gebruikt om Mercedes geen straf te geven dan mag er wel onderzoek gedaan worden naar die vleugel want dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Maar langetermijnvisie kennen we niet echt van FIA met dit soort dingen. Inconsistentie hoort er blijkbaar bij.DataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:47:
Ondertussen had ik artikel 34.8 (a) van de SR al een paar keer gequote in dit topic maar nog niet in de context van Verstappen bekeken. Zoals iemand op f1technical duidelijk maakte, staat daarin:
[...]
Dus dit alleen al zou Max vrijpleiten van het doen van aanpassingen aan de vleugel, of de vleugel is alsnog illegaal op grond van dat Max hem heeft kunnen aanpassen. Rest alleen maximaal een reprimande voor het aanraken van de auto, en dus hoe dan ook DSQ voor Hamilton.
Omdat Max op aangeven van RB die afwijkingen zagen in de data de achtervleugel van Ham inspecteerde (wat officieel niet mag) moest de FIA dat daarna dus ook wel doen... Anders was het überhaupt niet onderzocht denk ik.
Hoe dan ook, wat de uitspraak ook is: the shit hits the fan 
Ergens zijn miljoenen fans verontwaardigd, vanavond is er minimaal één coureur met we. Heel groot mes tussen de tanden op de baan.
*pakt popcorn en cola
Ergens zijn miljoenen fans verontwaardigd, vanavond is er minimaal één coureur met we. Heel groot mes tussen de tanden op de baan.
*pakt popcorn en cola
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Haha... ze zijn aan het wachten tot alle fans de regels hebben uitgeplozen en dan kunnen ze een uitspraak doen. Zitten nu rustig aan de koffie en alle reacties aan het lezenDataGhost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:47:
[...]
Dus dit alleen al zou Max vrijpleiten van het doen van aanpassingen aan de vleugel, of de vleugel is alsnog illegaal op grond van dat Max hem heeft kunnen aanpassen. Rest alleen maximaal een reprimande voor het aanraken van de auto, en dus hoe dan ook DSQ voor Hamilton.
Dit lijkt me redelijk duidelijk toch? HAM pitlane start en VER een reprimande. Ieder ander oordeel zou de FIA belachelijk maken.
Volgens mij ken je de FIA dan nog niet zo goedSpollie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:53:
Dit lijkt me redelijk duidelijk toch? HAM pitlane start en VER een reprimande. Ieder ander oordeel zou de FIA belachelijk maken.
Volgens mij ben ik echt de enige die hoopt dat er helemaal geen straffen worden gegeven.
Dan is de spanning van het hele seizoen in een klap verdwenen..
Precies, Max is waarschijnlijk voor de race verteld dat DRS-open van Lewis groter is dan 85 mm; hij pakt vervolgens zelf een rolmaatje en meet z'n eigen vuist op om te zien wat ongeveer 85mm is. Als Lewis niet met zon groot verschil had gewonnen had Max dit waarschijnlijk ook niet gedaan.wowly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:
Hmmm, als ik de beelden kijk zie ik Max een vuist maken om een referentie te maken voor de grote van de opening tussen het bovenste en onderste deel van de vleugel. Hij houd deze in de buurt om te zien hoe groot eea is. Ook bij de Mercedes van Hamilton.
Ik ben ervan overtuigd dat hij geen van beide wagens heeft aangeraakt zelfs, ook niet zijn eigenste. We zullen dat gaan zien op de rearfacing hoodcamera.
Wel slim van merc of dit gebeuren aan te grijpen als je een fuckup hebt gemaakt. Kan me overigens niet voortellen dat dit express is gebeurd gezien de verhalen eerder dit seizoen. Een monteur heeft een foutje gemaakt (kunnen zij dat? Die lui zijn echt serieuze masters)
EDIT: na andere beelden te zien meet hij idd met zijn duim, niet met zijn vuist
Kan me wel voorstellen dat zoiets terloops wordt besproken, alleen door dit grote snelheidsverschil is het pas echt opgevallen en zijn we waar we nu zijn.
Dus je hoopt dat valsspelen wordt toegestaan, omwille van de spanning in het toernooi?FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Volgens mij ben ik echt de enige die hoopt dat er helemaal geen straffen worden gegeven.
Geen straf geven als een technische regel is overtreden om het seizoen spannend te houden is echt het aller slechtste wat er kan gebeurenFabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Het is wel weer eens tijd voor een weekend waarin de FIA zichzelf weer eens compleet belachelijk kan maken.
PSN: xMaurice93
Ik ben gedeeltelijk eens omdat Ham 5 plekken gridstraf. Als hij dat niet had heeft ie erg veel voordeel gehadFabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Juist niet, Hamilton, door sommigen als GOAT omschreven puur op rijkunst en niet door een jarenlang dominante auto kan dat gewoon goedmakenFabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Inderdaad, als wij de tekst op het blaadje van Ollingren kunnen lezen, kunnen we ook eenvoudig van alle auto’s en vorige races de DRS openingsgrootte bepalen van de achtervleugel.AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:49:
[...]
Maar RB en veel andere teams hebben overal op de baan fotografen staan. Zou toch zeggen dat je met een goede foto en de onboard beelden een betere meting kan doen dat met een vuist of een paar vingers
Hoezo?FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Hamilton rijdt in die sprint vast wel naar P8/9, dan start hij morgen op P13/14, dan kan hij gewoon nog makkelijk het podium halen in de race. Bottas gaat Hamilton sowieso voorlaten en Perez kan Hamilton denk ik niet achter zich houden.
Max moet ook nog maar 1e zien te worden morgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jackson6 op 13-11-2021 12:57 ]
Ik denk dat de beste verdediging van Red Bull gaat zijn.
Kwestie straf Max
-Max die zegt dat in zijn herinnering (de Rutte-tactiek) hij de auto niet heeft aangeraakt maar zijn hand ervoor hield als grove meting.
-Jurisprudentie Seb
Kwestie illegale achtervleugel Mercedes
-Dat de gemeten afwijking moet worden gehandhaafd. In andere gevallen kregen teams ook niet de volgende ochtend een nieuwe kans. Temperatuurinvloed etc.
-Dat in lijn met 34.8 het niet eens zou moeten kunnen dat Max invloed heeft op de DRS
-Dat gezien de krachten die er spelen op de baan het totaal lachwekkend is te veronderstellen dat iemand uberhaupt met een aanraking iets kan veroorzaken. Hierbij als ondersteunend bewijs hoe monteurs aan de achtervleugel trekken, de video van Mercedes in 2012 met Schumacher in Canada waar 4 monteurs er met hun volle kracht op drukken maar geen beweging in krijgen. Ook de DRS failure van Alonso in Bahrein toen hij bij Ferrari reed die ze met een groep monteurs niet konden bewegen.
-Dat eventueel drukken op de DRS (als je SuperMan zou zijn) alleen de opening zou triggeren. Het zou niet de ontworpen maximum en minimum aanpassen.
Mercedes kan echter nog wijzen op de flapperende achtervleugel van Max en dat ook Mercedes een failure hebben gehad waardoor hij voorbij maximum is gegaan. Maar je vraagt je dan af waarom je uberhaupt zo'n ontwerp zou maken dat indien het faalt dit gebeurt.
Kwestie straf Max
-Max die zegt dat in zijn herinnering (de Rutte-tactiek) hij de auto niet heeft aangeraakt maar zijn hand ervoor hield als grove meting.
-Jurisprudentie Seb
Kwestie illegale achtervleugel Mercedes
-Dat de gemeten afwijking moet worden gehandhaafd. In andere gevallen kregen teams ook niet de volgende ochtend een nieuwe kans. Temperatuurinvloed etc.
-Dat in lijn met 34.8 het niet eens zou moeten kunnen dat Max invloed heeft op de DRS
-Dat gezien de krachten die er spelen op de baan het totaal lachwekkend is te veronderstellen dat iemand uberhaupt met een aanraking iets kan veroorzaken. Hierbij als ondersteunend bewijs hoe monteurs aan de achtervleugel trekken, de video van Mercedes in 2012 met Schumacher in Canada waar 4 monteurs er met hun volle kracht op drukken maar geen beweging in krijgen. Ook de DRS failure van Alonso in Bahrein toen hij bij Ferrari reed die ze met een groep monteurs niet konden bewegen.
-Dat eventueel drukken op de DRS (als je SuperMan zou zijn) alleen de opening zou triggeren. Het zou niet de ontworpen maximum en minimum aanpassen.
Mercedes kan echter nog wijzen op de flapperende achtervleugel van Max en dat ook Mercedes een failure hebben gehad waardoor hij voorbij maximum is gegaan. Maar je vraagt je dan af waarom je uberhaupt zo'n ontwerp zou maken dat indien het faalt dit gebeurt.
Let wel dat de DRS op dat moment dicht was en het over DRS in open stand gaat, maar aangezien Max best technisch aangelegd is had hij het vast met eigen ogen willen zien (en voelenwerphengel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:55:
[...]
Precies, Max is waarschijnlijk voor de race verteld dat DRS-open van Lewis groter is dan 85 mm; hij pakt vervolgens zelf een rolmaatje en meet z'n eigen vuist op om te zien wat ongeveer 85mm is. Als Lewis niet met zon groot verschil had gewonnen had Max dit waarschijnlijk ook niet gedaan.
Nog 3 uurtjes voor Fp2, tijd om weer wat rijdende wagens in het topic te zien/lezen.
15 voor mij.
Dus 60 voor jou, en 120 voor iemand anders.
Overigens, mocht Max straf krijgen, dan hoop ik dat iemand Inspector Vettel inschakelt.
Alleen van dit jaar al.Spollie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:53:
- MB klagen over (te) snelle pitstops om vervolgens Bottas te laten spinnen in pitstraat, niets mee gedaan.
- Flexibele achtervleugel van Red bull, maar zelf een flexibele voorvleugel hebben, niets mee gedaan.
En mooist van afgelopen jaren.
- De deal met Ferrari over foppen van brandstofsensor
FIA is al jaren belachelijk.
Boel moet gewoon eerlijk gaan?FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Ik lees ook veel dat ze nu de schuld bij Hamilton geven aan die 5e motor.. maar ze hebben gewoon met teveel vermogen gereden en nu ook met een illegale wagen.
Volgens toto waren er al heeeel lang geen updates meer dus dan zou de wagen iedere keer met deze vleugel illegaal zijn geweest?
Het is in brazillie nog wat vroeger dan hier hepilskes schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:58:
Wel of geen straf, neem in hemelsnaam een beslissing!!!
Pfft, je wordt ook meteen weer gelyncht zodra je ook maar een iets andere mening hebt dan de oranje brillen.
Kennelijk mag je geen eigen mening meer geven.
Dat hoop ik ook. Maar ik ben toch bang dat van niet, anders hadden ze die straf allang kunnen uitdelen. Als dit zeg maar een Haas was geweest was het al direct beklonken.AlxRoelofs schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:45:
[...]
Waar ik mijn reactie op doelde is dat de actie van Max de illegaliteit van de achtervleugel van Lewis niet kan ontkrachten. Of Max een straf krijgt voor het aanraken van de auto is dus een ander onderzoek dan de illegaliteit van de achtervleugel van Lewis.
Eens, kleine opmerking: Bottas kreeg juist wel straf voor spinnen in pits.Kadett schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:58:
[...]
Alleen van dit jaar al.
- MB klagen over (te) snelle pitstops om vervolgens Bottas te laten spinnen in pitstraat, niets mee gedaan.
- Flexibele achtervleugel van Red bull, maar zelf een flexibele voorvleugel hebben, niets mee gedaan.
Over een half uur mag Max uitleggen waarom hij aan de vleugel van Lewis zat en dan zal de FIA nog wel even hard moeten nadenken/andere getuigen spreken. Dan komt er witte rook en worden we verlost. Voor FP2 hopelijk.pilskes schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:58:
Wel of geen straf, neem in hemelsnaam een beslissing!!!
Zeg eens eerlijk, wie hoop je dat WK wordt?FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
Pfft, je wordt ook meteen weer gelyncht zodra je ook maar een iets andere mening hebt dan de oranje brillen.
Norris, maar dat gaat hem niet meer worden helaas...LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:01:
[...]
Zeg eens eerlijk, wie hoop je dat WK wordt?
Niets zo eenvoudig als een oldschool vuistje tussen de vleugelmv_ak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:56:
[...]
Inderdaad, als wij de tekst op het blaadje van Ollingren kunnen lezen, kunnen we ook eenvoudig van alle auto’s en vorige races de DRS openingsgrootte bepalen van de achtervleugel.
Een foto van een tekst is ook wat makkelijker dan het berekenen van een afstand op basis een foto van andermans auto.
Waarom meet de FIA anders met een cirkeltje op een stokje.
[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 13-11-2021 13:12 ]
Exact, terwijl diezelfde FIA bij monde van Masi in Silverstone en Hongarije (bowlingball Bottas) aangaf dat invloed op WK niet wordt meegenomen.d0s schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[...]
Dat hoop ik ook. Maar ik ben toch bang dat van niet, anders hadden ze die straf allang kunnen uitdelen. Als dit zeg maar een Haas was geweest was het al direct beklonken.
Geloven we oprecht dat als dit Haas was geweest dat het dan nog niet beklonken was?
Samen met de andere voorbeelden die mensen al hebben genoemd toont dit mijn inziens aan dat de FIA duidelijk op de hand is van Mercedes/Hamilton in soortgelijke variant als Senna (Max in dit voorbeeld) moest vechten tegen Prost (Hamilton in dit voorbeeld) zowel op als naast de baan (Balestre, FIA baas).
Zeker wel, maar als Hamilton echt zo goed is, dan werkt hij om een straf heen, net zoals dat Verstappen om zijn (door Hamilton veroorzaakte) DNF heen werkte. Ik zie het dus vooral als een mooie test, een tegenvaller met de druk er vol op, kan Hamilton laten zien wat hij echt waard is.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
Dat klopt. Omdat als je de technische regelementen toepast het gewoon een straf is. Geen straf is het hek van de dam.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Max zou dan gewoon lekker op vakantie moeten gaan.
Wat dacht je dat Merc een Pirelli band mee mocht nemen die nog aan Bottas ze'n auto vast zat.... Dat vond ik ook een bizarre actie van de FIAKadett schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:58:
[...]
Alleen van dit jaar al.
at your service
Excuus je hebt gelijk, had ik geen actieve herinnering meer aanLewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[...]
Eens, kleine opmerking: Bottas kreeg juist wel straf voor spinnen in pits.
Nou, Ferrari is weldegelijk heel hard gestraft voor wat het dan ook was. Heel seizoen 2020 moesten ze zich aan een andere limiet houden. Dus de 100 liter per uur waar alle teams aan moeten voldoen was voor hun 95 of 90. Paul di Resta verklapte dat een keer.Kadett schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:58:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat zou wel moeten de auto van HAM staat nog bij de FIA nl hahasoulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[...]
Over een half uur mag Max uitleggen waarom hij aan de vleugel van Lewis zat en dan zal de FIA nog wel even hard moeten nadenken/andere getuigen spreken. Dan komt er witte rook en worden we verlost. Voor FP2 hopelijk.
Alleen de achtervleugelWognummer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:04:
[...]
Dat zou wel moeten de auto van HAM staat nog bij de FIA nl haha
jij geeft jou mening niet, je hoopt op geen straffen.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
als een auto illigaal blijkt te zijn (los van van wie de auto is)
moet dit dan bestraft worden? ook als dat voor het kampioenschap een klote situatie is?
of mag dat niet, wat eigenlijk betekend is dat alles mag?
ik ben zwart wit, auto is of legaal of niet legaal of dat max of lewis, of mazepins auto is
[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 13-11-2021 13:06 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Haha geen straffen??? dus met illegale auto racen....wie weet hoelang Mercedes die achtervleugel gebruikt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Klopt je kon ook zien dat de prestaties van Ferrari/AR dramatische was. Wat ik ermee doelde te zeggen dat er afgezien van wat Paul di Resta per ongeluk zei, er totaal geen openheid gegeven is.asing schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:04:
[...]
Nou, Ferrari is weldegelijk heel hard gestraft voor wat het dan ook was. Heel seizoen 2020 moesten ze zich aan een andere limiet houden. Dus de 100 liter per uur waar alle teams aan moeten voldoen was voor hun 95 of 90. Paul di Resta verklapte dat een keer.
Dat GP titels, punten (en dus ook FIA) geld niet terug gegeven hoefde te worden. Alles in achterkamertjes besproken en beklonken.
soulcrusher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[...]
Over een half uur mag Max uitleggen waarom hij aan de vleugel van Lewis zat en dan zal de FIA nog wel even hard moeten nadenken/andere getuigen spreken. Dan komt er witte rook en worden we verlost. Voor FP2 hopelijk.
Dit gaat niet om een oranje bril. Dit gaat om het feit dat je het eigenlijk jammer vind dat er een kans is dat een rijder een straf krijgt omdat zijn auto niet door de technische keurig komt. En dat daardoor het kampioenschap als een kaars uitgaat. Dat heeft niks met Max te maken manFabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ah ja dat had ik even gemist ze hebben idd alleen de achtervleugel nu nog achtergehouden
DRS was dicht? Dus die vuist dikte van max maakt niet uit..matthijst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:47:
[...]
Afhankelijk van Max' handgrootte (vuist is hier rond de 85-90mm) heeft Max 't misschien wel getest nadat een Newey oid zich afvroeg of die vleugel niet te ver openstond, wie zal het zeggen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En @Major_ton. Ik bedoelde ook niet letterlijk tampering with evidence. Het is meer "contaminated". Niemand kan nog garanderen dat Verstappen niks gedaan heeft en de vleugel nog staat zoals die op de baan stond. Is het waarschijnlijk dat Verstappen zijn "actie" enige invloed heeft op de DRS? Zeer zeker niet. Maar je kunt hetgeen dat hij er aan heeft gezeten, of in ieder geval de schijn heeft dat hij er aan heeft gezeten, niet negeren. De vraag is vervolgens wie de voor of tegen mag bewijzen. Moet Mercedes van de FIA bewijzen dat hetgeen gemeten is niet matcht met wat het daadwerkelijk onder het rijden (/"voor Verstappen er aan had gezeten") was, of moet de FIA bewijzen dat de auto onder het rijden illegaal was?BasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:56:
[...]
Ik vind Tempering with evidince wel ver gezocht. Ze hangen ook 20 blazers aan die auto, zetten hem op wieltjes, krikken hem op bij de voorvleugel etc. etc. etc.
Dus toch een oranje brilFabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:01:
[...]
Norris, maar dat gaat hem niet meer worden helaas...
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Niet straffen is onbestaanbaar. Anders gaat RBR en elk ander ook een oopsie met de DRS opening doen, volgende week. Dat ging echt per ongeluk! ;-)Amaze86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:06:
Haha geen straffen??? dus met illegale auto racen....wie weet hoelang Mercedes die achtervleugel gebruikt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mwah, ik hoop dat er geen straffen gegeven hoeven te worden. Maar als een team valsspeelt, straf. Dus ik hoop dat er niet wordt valsgespeeld, dan is de spanning van het hele seizoen in een klap verdwenen.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Lynchen en het niet eens zijn met iemand zijn twee verschillende dingen.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 13-11-2021 13:11 ]
Die heb ik ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Hoger dan de huidge nummer 1 en 2 in het WDC in ieder geval. Helaas heeft hij na Monza en Sochi toch een knoei gehad in zijn zelfvertrouwen lijkt het wel. Na Monza ging hij een stuk minder agressief rijden en ging imho in sommige gevallen te makkelijk aan de kant. Sochi was dan wel weer een top race natuurlijk maar die foute call op het einde heeft hem ook geen goed gedaan. Ook heeft die overval toen bij een voetbal wedstrijd hem ook geen goed gedaan. Het is nog een erg jonge kerel natuurlijk.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:01:
[...]
Norris, maar dat gaat hem niet meer worden helaas...
Ricciardo daarentegen is na Monza juist een stuk agressiever en assertiever gaan rijden. Zo zie je maar dat zelfvertrouwen heel erg belangrijk is in de racerij.
Zijn er meer filmpjes in omloop dan dat ene op twitter? Want ik kan daar toch echt niet zien dat Verstappen de auto echt raakt.
Valt wel mee hoor tegenwoordig. Gaat veelal over wat aannemelijk is. De stelling dat je met een vinger de afstelling van zo’n vleugel kan veranderen is belachelijk en zou in de rechtszaal met de grond gelijk gemaakt worden.LewisVries schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:48:
[...]
Tuurlijk gelooft niemand dat bewust, maar in juridische contexten zijn ze heel strikt qua keten van bewijsmateriaal. Kijk maar eens hoe overduidelijk schuldige mensen met de meest lullige vormfouten vrij komen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik dacht hetzelfde. Die paar pixels als je het uitzoomt kan je niet zien of er daadwerkelijk fysiek contact is. Enige camera die daar uitsluitsel over kan geven is de rear view cam van Lewis zijn auto zelf.D-e-n schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:09:
Zijn er meer filmpjes in omloop dan dat ene op twitter? Want ik kan daar toch echt niet zien dat Verstappen de auto echt raakt.
PartypooperBasvanS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:07:
[...]
DRS was dicht? Dus die vuist dikte van max maakt niet uit..
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Logica. 
For those asking if Max could have manipulated the wing, let’s all be clear that the wings are designed to sustain hundreds of kilos of load without breaking.
— Karun Chandhok (@karunchandhok) 13 november 2021
Andre the giant could sit on it! As fit and strong as Max is, I doubt he managed to bend the wing….
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar blijft de uitkomst van de FIA….
Ik denk dat de bewoners van het f1technical forum een heel andere mening hebben :-)Vuvuzela schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:46:
[...]
Er is dan ook niemand die serieus beweert dat Max die vleugel heeft aangepast![]()
En voor het enige echte betrouwbare nieuws over deze kwesties: hier F5-en
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
13:30 is max pas naar de FIA het is daar net 9 uur geweestDe_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:11:
Waar blijft de uitkomst van de FIA….
Ik weet niet wie het spannender vind, mn kinderen die Sinterklaas gaan zien of ik die wacht op het oordeel van deze zeer betrouwbare partij.
Alsof we dat niet aan het doen zijn ...noo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:11:
[...]
Ik denk dat de bewoners van het f1technical forum een heel andere mening hebben :-)
En voor het enige echte betrouwbare nieuws over deze kwesties: hier F5-en
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14
Het is toch gewoon vastgesteld dat de afstand te groot was.The uppermost rear wing element adjustable positions were checked on car number 44 for
compliance with Article 3.6.3 of the 2021 Formula One Technical Regulations. The requirement for
the minimum distance was fulfilled. But the requirement for the maximum of 85mm, when the DRS
system is deployed and tested in accordance with TD/011-19, were not fulfilled.
Het is alleen aan de stewards of ze er iets mee gaan doen of niet.
Maar dan rijdt dadelijk iedereen rond met een DRS van 1 meter.
Dan nog zou dat los moeten staan van HAM?Wognummer schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:11:
[...]
13:30 is max pas naar de FIA het is daar net 9 uur geweest
Wing illegal (bevestigd, want niet door keuring)
Flex klopt niet (status?)
Focus ligt nu volle bak op Max zijn meldplicht 9:30.
Mijn boefje is liev!
Maar ze laten de beslissing van Lewis toch niet van Max afhangen?
Dat ding van Mercedes buigt sowieso te ver door.
Ik heb nog twee andere filmpjes ervan gezien, een onboard van Alonso's auto en eentje van de tribune vanuit een ietsjes andere hoek dan de eerste. Beide komen niet veel verder dan drie wazige Max-vormige pixels in de buurt van wat W12-vormige pixels, dus ik ga ze niet meer terugzoeken.D-e-n schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:09:
Buigen kan best, alles heeft een beetje flex maar blijvend vervormen of ff met de hand aanpassen gaat je echt niet lukken.
Anders zou een vleugel er na een race compleet anders uitzien dan ervoor, grote BS dat VER ook maar enige verandering aan die vleugel kan veroorzaken met een onzichtbaar duwtje.
meenkdrie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:12:
Ik weet niet wie het spannender vind, mn kinderen die Sinterklaas gaan zien of ik die wacht op het oordeel van deze zeer betrouwbare partij.
offtopic:
Ik heb van mijn vrouw en kinderen de vrije hand gekregen om helemaal zelf te bepalen wat ik ga doen vandaag. Dus ik had Forza Horizon 5 al klaar staan op mijn beestachtige gaming rig. Maar hier zit ik dus op GoT steeds op dat groene balkje te klikken.

Ik heb van mijn vrouw en kinderen de vrije hand gekregen om helemaal zelf te bepalen wat ik ga doen vandaag. Dus ik had Forza Horizon 5 al klaar staan op mijn beestachtige gaming rig. Maar hier zit ik dus op GoT steeds op dat groene balkje te klikken.
Jjj had verwacht bijval te krijgen op je post ipv de shit storm die het werd? Als Hamilton nou ziek was geworden en daardoor niet kan racen, dan was ik het helemaal met je eens geweest, maar nu klopt de auto gewoon niet. Dat toestaan zou precies dezelfde opmerking moeten opleveren, want dat is óók vervalsing van de spannende competitie. Dat was de actie op Silverstone overigens ook.FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
Voor mij is het heel simpel; zolang het eerlijk verloopt gun ik iedereen de titel (ook Hamilton), ook al ben ik supporter van Max. Eerlijk winnen is eerlijk winnen en daar heb ik respect voor, wie de winnaar ook moge zijn. Echter binnen de F1 wordt op alle fronten de limiet opgezocht (en overschreden), ook bij de regels. Soms pakt dat goed uit en soms moet je op de blaren zitten. Dat is óók onderdeel van de competitie en maakt het spannend. En nu is Mercedes mogelijk de klos en eerlijk is eerlijk, het is behoorlijk spannend wat er gaat gebeuren! Daar komt geen enkele oranje bril bij kijken...
Some infinities are bigger than others.
Komende half uur komt er toch geen relevant nieuwsAtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:16:
[...]
offtopic:
Ik heb van mijn vrouw en kinderen de vrije hand gekregen om helemaal zelf te bepalen wat ik ga doen vandaag. Dus ik had Forza Horizon 5 al klaar staan op mijn beestachtige gaming rig. Maar hier zit ik dus op GoT steeds op dat groene balkje te klikken.![]()
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daarop zal je het niet kunnen zien omdat de achtervleugel het zicht blokkeert tussen Verstappen en de camera.Kadett schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:10:
[...]
Ik dacht hetzelfde. Die paar pixels als je het uitzoomt kan je niet zien of er daadwerkelijk fysiek contact is. Enige camera die daar uitsluitsel over kan geven is de rear view cam van Lewis zijn auto zelf.
Denk eerder aan beveiligingscamera's
Als de achtervleugel inderdaad (al het hele seizoen) illegaal is, waar haalt Merc dan zo snel een wel goedgekeurde achtervleugel vandaan? Voor de race van vanavond en morgen.
Heeft tijdje geduurd, maar ze zullen max hier ook wel op voorbereid hebben wat hij vooral niet moet zeggen. En wat hij eventueel wel moet zeggen.JB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:14:
[...]
Dan nog zou dat los moeten staan van HAM?
Wing illegal (bevestigd, want niet door keuring)
Flex klopt niet (status?)
Focus ligt nu volle bak op Max zijn meldplicht 9:30.
True, aan de andere kant begint mercedes wel duidelijk de grenzen op te zoeken. Motoren worden bijna wegwerp torretjes, als ze maar 1 race volhouden dan is het goed.... DRS systemen die wat te ver open gaan. Wil je op die manier winnen?FabianGTI schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:54:
Spollie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:53:
Tijd voor een siesta, ik lees straks wel weer een beetje bij, als dit topic dan gesloten is weet ik genoeg ...YakuzA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:17:
[...]
Komende half uur komt er toch geen relevant nieuws
Waar haal je dat vandaan?mv_ak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:18:
Als de achtervleugel inderdaad (al het hele seizoen) illegaal is, waar haalt Merc dan zo snel een wel goedgekeurde achtervleugel vandaan? Voor de race van vanavond en morgen.
Vleugel van Bottas is gewoon okay dus zal er vast een andere vleugel of afstelling mogelijk zijn.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zo bedoelde ik het ook nietDe_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:15:
Maar ze laten de beslissing van Lewis toch niet van Max afhangen?
Maak er een uur van. Over 10 minuten zit Max bij de stewards om uitleg te geven. Voordat ze met Max klaar zijn is het zo een half uur later.YakuzA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:17:
[...]
Komende half uur komt er toch geen relevant nieuws
Waarschijnlijk is het zo simpel als de hoek van de vleugel-elementen veranderen zoals normaal toch al gebeurt tijdens FP's, dus dat kunnen ze gewoon doen met de vleugel die nu in beslag is genomen. Alleen omdat het parc fermé is, betekent dat een ongeoorloofde setup-wijziging.mv_ak schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:18:
The Mercedes hearing will continue at 1030 local time - that’s when the team has been summoned this morning. So an hour after Verstappen #F1 #BrazilGP
These are two separate incidents/investigations by the way as it stands. The stewards might intertwine them but every chance they come to separate decisions, so both could be penalised #F1 #BrazilGP
[ Voor 33% gewijzigd door Qu3st op 13-11-2021 13:25 ]
Denk dat het niet zo zeer gaat of dat dit wat veroorzaakt zou kunnen hebben. Denk dat dit bij de FIA ook wel duidelijk is dat dit erg onwaarschijnlijk is.
Maar Max actie raakt, denk ik, een fundementeel punt. Aan de auto van de concurent zitten onder parc ferme. En ook al hebben andere dat ook eerder gedaan, het is verre van handig om het wel te doen. Als de stewards slecht hebben geslapen of een steentje in hun schoen hebben zitten kunnen ze hem daar nog wel een duw voor geven.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |