Ja ik bedoelde eigenlijk zo'n menggroep met elektrisch geregelde klep, dus pomp+elektronische regelklep+2 metertjes+sok voor temperatuurvoeler in een behuizing. En dan daar de lus van de vloerverwarming op (en eventuele uitbreidingen). Die kan ik dan als 2e circuit aansluiten.Adriaan71 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:21:
[...]
Verdeler met mengklep werkt alleen met een constante temperatuur zoals bij cv ketel. Omdat je de mengventiel eenmalig instelt op de juiste mengverhouding.
Warmtepomp werkt met WAR en dus verschillenden aanvoer temperaturen. Dat gaat niet goed werken met een meng verdeler.
Heb hier laatst een gesprek over gehad met Robot. Ze zijn wel bezig met een verdeler die zich aanpast aan verschillende aanvoer temperaturen. . Dat zou wel werken maar die is er nog niet.
Kosten een paar honderd euro ( Deze bijvoorbeeld ). Dus als ik het niet red met 35 a 40 graden kan ik ook kijken of ik met dat geld maatregelen kan nemen waarmee ik mijn aanvoertemperatuur kan drukken. Beste is tenslotte om de oorzaak (afgiftesysteem of isolatie) aan te pakken.
[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 29-09-2022 15:58 ]