Hoe duur is jouw stroom dan wel niet? Of haal je grote hoeveelheden warm (niet kokend) water uit je Quooker? Bij mij heeft de Quooker een eigen groep, met verbruiksmeter, en het verbruik is vrij constant rond de 20 kWh per maand. Dan heb je wel een erg hoge stroomprijs als dat 25 euro kost... Weet je zeker dat je niet ergens een reken- of meetfout hebt gemaakt?mathijshooi schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:52:
Vraagje, zou je de quooker ook op de warmtepomp kunnen aansluiten zodat de wp kan assisteren wanneer nodig (Niet voor kokend water natuurlijk). De quooker heeft namelijk een cop van 1 en kost me momenteel 25 euro aan energie per maand.
Wij gebruiken de Quooker voor de thee, en om tijd te besparen voor het kokend water wat je voor het koken van groenten, aardappels, pasta e.d. nodig hebt. Voor warm water alleen voor wat schoonmaken in de keuken.
Overigens zijn er Quookers (volgens mij de Combi+) die hun warm water ook uit je warmwaterleiding kunnen halen. Hij mengt dan eerst het koude water uit de leiding met kokend water uit zijn vat, en zodra er warm water uit je warmwatervoorziening aanwezig is wordt dat gebruikt.
Het kokend water komt altijd uit de Quooker zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 24-04-2022 12:54 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.