Heb de Pure aan het draaien.
Waarom ik totaal geen flow kreeg na 2-3 keer ontluchtingsprogramma is me ook duidelijk.
De afgedopte leidingen voor SWW zitten zo vol lucht en gaan naar beneden zodat de 3 wegklep blokkeert met lucht. De stoppen aan de onderzijde rustig iets losdraaien en daar kwam heel veel lucht uit en ineens was er flow.
Al met al moeilijk aansluiten, je hebt niks aan de hele handleiding die er bij zit.
De aansturing van de ketel gaat nu via een buskoppelaar aan een Ecofit Pro.
Warmwater nog via de CV ketel, maar hier kan probleemloos een tank aan en dan is deze All-electric.
Het vermogen is volgens de tabellen ook goed voor FE, deze 85/7.2 is nom 8kw en doet dat bij -7C ook nagenoeg.
Al met al ben ik niet ontevreden, het buitendeel is mooi rustig, niet Aerotherm plus stil maar behoorlijk stil.
Een 2e keer zal ik de helft vd tijd nodig hebben, voor de e-aansluitingen.
Buitenvoeler is ook echt nodig en moet je gelijk erin trekken (al staat daar nikas over in de handleiding, de T vd buitenunit leest deze niet in)
Geluidsopname warmtepomp
https://i.imgur.com/m2CWqCE.mp4
Binnenunit met cv ketel
:strip_exif()/f/image/4cgiRUgpTbRqPzdeKK5C6cqN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik hier een open verdeler van Intergas, als een booster, de WP draait altijd bij warmtevraag, de cv ketel kan de temp verhogen (niet overnemen), zodoende ben je geen 2e pomp nodig.
Die verdeler is wel scheef hardgesoldeerd dus zit er wat schuin onder, de aansluitingen van de hydrodeel zijn aan de binnenkant rubbers dus die hangen er flexibel bij.
Buitenunit
Als je bedenkt dat ding hetzelfde kost als een Intergas Xtend die 3KW doet bij -7C en de Vaillant voorzien is van alle benodigdheden voor FE (BUH, 3 wegklep, magn filter, overstort, regeling) dan heb je pas door hoeveel je krijgt.
Maar deze is nu ook 30-40% goedkoper dan normaal omdat Vaillant ze op de markt wil zetten.
[
Voor 27% gewijzigd door
Technician- op 29-08-2024 17:26
]