Ik ben het niet met je oneens hoor, ik pikte even (heel flauw) een punt eruit om de redenatie even om te draaien. Dat was niet bedoeld om je oorspronkelijke post te ondermijnen.nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Het inlevingsvermogen is laag omdat ik het niet kan voorstellen zelfs al zou ik je argument in acht nemen. Om te beginnen zou het instinct voor zelfbehoud prioriteit moeten hebben boven alles, inclusief emotie. Tevens is de onvrede is gericht aan de overheid, maar de vaccins zijn een product van verschillende farmaceuten. In tegenstelling tot de overheid is de farmaceutische industrie nog nooit op zo'n grote schaal onderwerp van wantrouwen geweest.
Ik heb directe familie die het niet breed heeft en bijzonder veel onrecht is aangedaan door de overheid, zowel lokaal als landelijk. Die heeft ook gewoon het vaccin opgehaald, ze kan als single moeder niet voor haar kind zorgen als ze ziek wordt, hoe klein de kans op besmetting op haar leeftijd ook is.
Veelal laagopgeleid ga ik wel in mee, maar wat betreft tegenslagen is mijn vermoeden is eigenlijk eerder dat het tegendraadse deel van de bevolking het helemaal niet zwaar te verduren heeft gehad maar dit vooral zelf vindt. Niet iedereen is complottheorist natuurlijk, we hebben ook nog een hele rits beroepsdwarsliggers (waarvan sommige zichzelf 'soeverein' burger noemt), 1e generatie immigranten die beide overheid en nieuwe ontwikkelingen wantrouwen, religieuze kringen waar vooral de oudere garde muurvast in z'n overtuigingen zit, en zo vast nog wel een paar waar ik nu overheen kijk.
En dat zijn weldegelijk mensen die zichzelf buiten de maatschappij plaatsen.
Ook eens dat niet-gevaccineerden niet in één groep te vangen zijn, maar dat je er, naar gelang welke bril je op zet, diverse groepen uit kan halen.
Wel vind ik de collectieve boosheid en het gebrek aan inlevingsvermogen vrij stuitend, maar dat is persoonlijk.
Als ik de wereldwijde statistieken bekijk, zitten we qua vaccinatiegraad toch gewoon bij de top? We zijn niet die enigen die hiermee moeten dealen. Voor maatregelen kun je daarom ook kijken hoe andere landen hiermee omgaan.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser