Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:
  • 315.929 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:26
Blauwschaap schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:35:
[...]

Maar waar het mij om gaat, is dat sommige mensen claimen dat een natuurlijke besmetting een goed alternatief is voor een vaccin, omdat ze denken dat ze daarmee 100% zeker die 5-7 keer betere bescherming opbouwen.
Ik kan het betreffende artikel helaas zo niet vinden. Toch moeten BM'en dus..... Het was iig een artikel die dit ook uitlegde.
De grootste manco hier is nl. dat een natuurlijke besmetting elke vorm kan hebben. Dus waar bij een vaccin de dosis optimaal is om weinig bijwerkingen en veel werking te krijgen, is dat bij een natuurlijke besmetting variabel. Er zullen dus mensen tussen zitten die naar die 5-7* betere bescherming gaan omdat ze een veel grotere dosis binnen hebben gekregen. Er zullen echter ook mensen tussen zitten die amper bescherming hebben opgebouwd. En ik meen me te herinneren dat de groep die na een besmetting minder bescherming had dan door het vaccin rond de 30% zat.

Hierbij moet je ook opletten dat die 5-7* meer bescherming niet daadwerkelijk betekent dat je minder risico loopt. De vaccins zijn al optimaal ingeregeld, dus alles wat 1* of hoger is zal in de praktijk dezelfde werking hebben. En als je nu naar het ziekenhuis kijkt kun je zelfs zeggen dat iemand zonder onderliggende problemen in alle gevallen van 1* en hoger tegen de 100% beschermd is (bij Jinek werd aangegeven dat zo goed als alle gevaccineerden op het IC een onderliggend probleem hadden waardoor het vaccin niet optimaal werkte)

Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit soort mensen echt op rationele gronden gaat overtuigen. Als ze 100'en artikels vinden die aangeven dat een vaccin beter is, maar toch vast houden aan een niet-wetenschappelijk artikel dat slechte een heel klein gedeelte van de werking benoemd, gaan ze niet overtuigd worden door een extra artikel bovenop die 100'en die er al zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
user109731 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:13:
Er is een pagina met iets meer informatie over de boosters op rijksoverheid.nl. Ik zie niet direct nieuwe informatie, wel wat meer concrete datums:

[...]
Nee, die data geven echt een gevoel van urgentie. |:( Gebruik gewoon de bestaande infrastructuur. How hard can it be.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De IC-instroom gaat niet lekker. Ik heb ook niet de illusie dat mondkapjes, thuiswerken en QR-codes in de sportschool/zwembad/terras die af gaan remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:14:
[...]

De Volkskrant heeft er een goede column over. Door te zondebokken is het eigendom van het probleem verplaatst naar in dit geval de ongevaccineerden, dus de rest kan verder met schijt aan alles, want toch niet hun schuld. Lekker makkelijk.
Mja, ik heb voor mezelf ook maar besloten om minder te gaan wijzen naar die groep, ook al vind ik het lastig. Doordat een deel van die groep zo gigantisch van zich laat horen word ik altijd getriggerd door hun, soms niet zo snuggere, argumentatie. Maargoed, ik ben zelf ook niet de heiligste en ben ook niet meer zo scherp op de regels, dus wie ben ik dan hè.

Op naar weer een leuke winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:20:
[...]

De IC-instroom gaat niet lekker. Ik heb ook niet de illusie dat mondkapjes, thuiswerken en QR-codes in de sportschool/zwembad/terras die af gaan remmen.
Aan de andere kant wordt een piek verwacht van 400 begin december. Ja dat is te veel en ja, dat is klote voor de zorgmedewerkers en slachtoffers van uitgestelde zorg, maar het is echt een bak minder ernstig dan vorig jaar deze tijd. Dankzij vaccinatie, ondanks Delta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

stylezzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:07:
[...]

Veel mensen zijn niet in staat om correcte conclusies aan cijfers te verbinden. Dat zie je hier ook genoeg voorbij komen.... een IC in nederland waar alleen gevaccineerden liggen en alle vaccins kunnen de prullenbak in volgens velen. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen.....
Wow, en wie bepaalt dat? Het feit is dat er geen complete cijfers worden gecomuniceerd wat dus betekent dat er conclussies worden getroken op onvolledige data, dat is net zo erg.

Hier in dit topic is men er happig op om allerlei kans berekening te plaatsen, percentages etc zonder enige context om maar de nut van vaccinatie aan te tonen terwijl je de nut van nog meer vaccineren in de huidige setting moet kunnen aantonen.Elke keer dat dat gevraagd wordt blijft het echter stil. "vaccine beschermt 75%beter! 55% minder besmetbaar!" etc etc. Absolute getallen noemen ze niet, de huidige situatie in de berekening mee nemen dat de gevaccineerde groep 9x zo groot is als de niet gevaccineerde groep doen ze niet. Natuurlijk bereik je de niet-vaxxed groep dan niet, die heeft dan ook zoiets van stik erin met je mooie getallen die allemaal zo worden neer gezet om de vaccinatie te pushen. Niet om een eerlijk beeld neer te zetten.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Empathy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:21:
[...]

Mja, ik heb voor mezelf ook maar besloten om minder te gaan wijzen naar die groep, ook al vind ik het lastig. Doordat een deel van die groep zo gigantisch van zich laat horen word ik altijd getriggerd door hun, soms niet zo snuggere, argumentatie. Maargoed, ik ben zelf ook niet de heiligste en ben ook niet meer zo scherp op de regels, dus wie ben ik dan hè.

Op naar weer een leuke winter.
Het vervelendste aan "het wijzen naar de niet gevaccineerden" is dat die hele groep over één kam geschoren wordt.
Ja, een deel zijn 'wappies' of willen vanuit geloofsovertuigingen niet.
Maar... Er is ook een deel die op basis van gegronde redenen na 1 prik zijn afgehaakt (blijvende tinitus, om maar wat te noemen) of vanwege medische redenen de vaccinatie niet eens mogen/kunnen krijgen.
En die groep wordt daarmee ook, naar mijn mening, onterecht in het verdomhoekje geplaatst.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:15:
[...]

Nee, die data geven echt een gevoel van urgentie. |:( Gebruik gewoon de bestaande infrastructuur. How hard can it be.
Tja, dat stuk snap ik ook niet. Er is voldoende capaciteit bij de GGDs om mensen een 3e prik te geven. Het is niet alsof die boosterprik echt een ander soort vaccinatie is. Ik snap dat je wat criteria moet opzetten wie wel/niet, maar meer dan een paar weken zou dat toch niet moeten duren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12
Jumpiefox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Wow, en wie bepaalt dat? Het feit is dat er geen complete cijfers worden gecomuniceerd wat dus betekent dat er conclussies worden getroken op onvolledige data, dat is net zo erg.
Zoals je merkt is er al genoeg onrust in het land, elk strohalmpje wat aanleiding kan geven om maar tegen het vaccineren te propageren word aangegrepen en kan zomaar een eigen leven gaan leiden. Overigens wil dat niet zeggen dat die cijfers niet allang bij van dissel op zijn bureau liggen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jumpiefox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Hier in dit topic is men er happig op om allerlei kans berekening te plaatsen, percentages etc zonder enige context om maar de nut van vaccinatie aan te tonen terwijl je de nut van nog meer vaccineren in de huidige setting moet kunnen aantonen.Elke keer dat dat gevraagd wordt blijft het echter stil. "vaccine beschermt 75%beter! 55% minder besmetbaar!" etc etc. Absolute getallen noemen ze niet, de huidige situatie in de berekening mee nemen dat de gevaccineerde groep 9x zo groot is als de niet gevaccineerde groep doen ze niet. Natuurlijk bereik je de niet-vaxxed groep dan niet, die heeft dan ook zoiets van stik erin met je mooie getallen die allemaal zo worden neer gezet om de vaccinatie te pushen. Niet om een eerlijk beeld neer te zetten.
Je kunt de huidige bezttingsgraad met die kansberekening precies verklaren. Dus die context is er wel degelijk en het is ook wetenschappelijk onderbouwd. Het hele punt is juist dat je niet altijd volledige data nodig hebt om alles te verklaren. Met die volledige data kun je het misschien tot de procent nauwkeurig krijgen, en met de huidige onvolledige data op een paar procent. Dat doet echter niets af aan de onderbouwing die gewoon waterdicht is.

Dat zulke getallen gebruiken niet de manier is om mensen te overtuigen ben ik het natuurlijk wel helemaal mee eens :P Want als je hier al ziet dat er veel moeite is om de getallen goed te interpreteren kun je je wel voorstellen dat dat bij de gemiddelde Nederlander nog veel lastiger is. En iets dat niet gesnapt wordt, wordt al snel als onbetrouwbaar gezien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:06:
[...]

Het is geen wanbeleid als je aanneemt dat het bewust is.

Het OMT heeft eerder geschat dat er nog 4000-5000 IC opnames komen. De Nieuwsuur reportages hebben laten zien dat het kabinet in Q1 2020 als doel heeft gesteld om veel verspreiding toe te staan binnen de grenzen van de IC capaciteit. Uit niets blijkt dat ze dat doel ooit hebben verlaten.

Bij een gemiddelde opnameduur van 14-17 dagen duurt het bij een IC bedbezetting van 400 circa 140-170 dagen om 4000 mensen opgenomen te hebben gehad. Hoe hoger de IC bezetting, hoe korter de tijd. In theorie bij R=1, maar het gaat om het oppervlak onder de curve.

Waarom is het wanbeleid als het kabinet dit nastreeft? Of anders gezegd: waaruit blijkt dar ze dat niet doen?

(Voor de helderheid: ik vind het volstrekt onethisch en abject als dit het doel is, waarbij je er ook nog rekening mee moet houden dat de geschatte 4000-5000 opnames misschien wel veel meer blijken te zijn en wat doe je dan na 5000 opnames? En inderdaad griep? Of een nieuwe variant waardoor de opnamekans toeneemt? etc.)
toon volledige bericht
Ik vind het wanbeleid om alles wat je tussen haakjes hebt gezet + druk op zorg + druk op ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Tja, dat stuk snap ik ook niet. Er is voldoende capaciteit bij de GGDs om mensen een 3e prik te geven. Het is niet alsof die boosterprik echt een ander soort vaccinatie is. Ik snap dat je wat criteria moet opzetten wie wel/niet, maar meer dan een paar weken zou dat toch niet moeten duren.
Niet alleen dat, de gezondheidsraad kwam er anderhalf maand geleden al mee. Dat had vandaag dus al kunnen beginnen. De cijfers in die doelgroep lopen al weken hard op.

Qua cijfers. Stom genoeg het totaal vandaag -2, terwijl we van +80, +90 en gisteren +100 afkomen. Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 30-05 20:29
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:14:
[...]

De Volkskrant heeft er een goede column over. Door te zondebokken is het eigendom van het probleem verplaatst naar in dit geval de ongevaccineerden, dus de rest kan verder met schijt aan alles, want toch niet hun schuld. Lekker makkelijk.
Tsja, als je blijft negeren wat er gezegd wordt om op je eigen trom te blijven staan is dat inderdaad lekker makkelijk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ijdod schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:40:
[...]

Tsja, als je blijft negeren wat er gezegd wordt om op je eigen trom te blijven staan is dat inderdaad lekker makkelijk.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:55:
Het stukje zelfreflectie/overheid ontbreekt daarin.
Je kan ook met zelfrreflectie vaststellen dat er groepen zijn die bovengemiddeld opvallen; in elk geval als burger.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 03-11-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:31:
[...]

Zoals je merkt is er al genoeg onrust in het land, elk strohalmpje wat aanleiding kan geven om maar tegen het vaccineren te propageren word aangegrepen en kan zomaar een eigen leven gaan leiden. Overigens wil dat niet zeggen dat die cijfers niet allang bij van dissel op zijn bureau liggen.... ;)
Ik hoop dat de overheid (en het RIVM) eens gaat begrijpen dat we juist keiharde actuele cijfers nodig heen.
O.a. cijfers van vaccinatiepercentages van de bevolking per leeftijdsgroep, cijfers van vaccinatiepercentages in het ziekenhuis en op de IC, gesplitst naar leeftijdsgroep. Ik ben klaar met dat vage gedoe soms. Je wordt doodgegooid met 'vaccin X beschermt Y% tegen infectie en Z% tegen ziekenhuisopname' maar simpele actuele cijfers over vaccinatiepercentages per leeftijd op de IC zijn er niet.
Vertel ons letterlijk geslacht, leeftijd, vaccinatiestatus, welk eventueel onderliggend lijden, en ja ook het BMI per IC-patient. Het zijn er 250, hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ijdod schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:42:
[...]

Je kan ook met zelfrreflectie vaststellen dat er groepen zijn die bovengemiddeld opvallen; in elk geval als burger.
Dat is een quote uit een hele andere post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:39:
[...]

Niet alleen dat, de gezondheidsraad kwam er anderhalf maand geleden al mee. Dat had vandaag dus al kunnen beginnen. De cijfers in die doelgroep lopen al weken hard op.

Qua cijfers. Stom genoeg het totaal vandaag -2, terwijl we van +80, +90 en gisteren +100 afkomen. Watskeburt?
Dame bij de technische briefing vanmorgen gaf aan dat er gemikt was op januari voor de boosters. Dat moest nu naar voren gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
[
Simpel: heel veel uitstroom. Uitstroom is volgens mij woensdag-donderdag-vrijdag altijd het hoogst. En op zondag-maandag het laagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Tja, aangekondigde maatregelen he! ;)

Maar dat gebeurt zo vaak, er hoeven ergens maar wat data wat eerder/later doorgegeven worden en je krijgt al aardige verschillen. Morgen loopt het vast wel weer op, evt. zelfs inclusief correctie.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:44:
[...]

Vertel ons letterlijk geslacht, leeftijd, vaccinatiestatus, welk eventueel onderliggend lijden, en ja ook het BMI per IC-patient. Het zijn er 250, hoe moeilijk kan het zijn?
Man, 64 jaar, niet gevaccineerd, leverproblemen, maagzweer, BMI 30. Ik denk dat dit best op privacy bezwaren kan stuiten (en terecht, het zijn er zoals je zegt maar 250, dus als je weet dat iemand in je omgeving op de IC ligt hoef je niet ver te zoeken voordat je al het onderliggende lijden weet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:50:
[...]
Dame bij de technische briefing vanmorgen gaf aan dat er gemikt was op januari voor de boosters. Dat moest nu naar voren gehaald worden.
Ja, dat was inderdaad de planning in september. Maar volgens mij zijn we toch alweer een paar maanden verder met een stijging die boven verwachting lag. Ik vraag me soms echt af waarom dit kabinet zo reactief bezig blijft.
Als ik op mijn werk zie dat bep. cijfers al een week hoger oplopen dan verwaht mag ik toch echt per direct zorgen voor een rapportje die uitlegt waardoor dat komt en vooral wat er gedaan moet worden om het weer binnen de verwachte range te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
[...]

Precies. Prikken zonder afspraak. Bied die 3e prik aan iedereen aan die >6 maanden geleden de 1e prik had en trek heeft in de booster.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Ik hoop dat de overheid (en het RIVM) eens gaat begrijpen dat we juist keiharde actuele cijfers nodig heen.
O.a. cijfers van vaccinatiepercentages van de bevolking per leeftijdsgroep, cijfers van vaccinatiepercentages in het ziekenhuis en op de IC, gesplitst naar leeftijdsgroep. Ik ben klaar met dat vage gedoe soms. Je wordt doodgegooid met 'vaccin X beschermt Y% tegen infectie en Z% tegen ziekenhuisopname' maar simpele actuele cijfers over vaccinatiepercentages per leeftijd op de IC zijn er niet.
'we' alsin de 17 miljoen coaches langs de zijlijn die vinden dat we meer cijfers moeten krijgen omdat het kritiek is voor onze eigen gemoedstoestand?

Misschien moet je eens de site van Nice openen, daar staan al lekker veel statistieken in de rapportages om over te bomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:53:
[...]

Man, 64 jaar, niet gevaccineerd, leverproblemen, maagzweer, BMI 30. Ik denk dat dit best op privacy bezwaren kan stuiten (en terecht, het zijn er zoals je zegt maar 250, dus als je weet dat iemand in je omgeving op de IC ligt hoef je niet ver te zoeken voordat je al het onderliggende lijden weet).
Eergisteren was er 1 op de IC van 0-20. Die was een dag later weer weg. Dat lijkt mij bezwaarlijker? Net als de artikelen over de (ik dacht) 2 broers die vorig jaar stierven en nog steeds de enigen in die leeftijdscategorie 15-19 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:53:
[...]

Tja, maar als je hiervan maakt : man, ongevaccineerd tussen de 60 en 70 met onderliggende problemen, zal dat al veel minder problemen geven. Zeker als je dit b.v. met alle 250 als 1 geheel rapporteert over een tijd van 2-weken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Sterker nog, je wist al een tijdje dat dit er waarschijnlijk aan zat te komen...Waarom daar niet op inspelen?
Maar goed, zoals ik in een vorige post ook al zei, proactief is niet een woord wat in de van Dale die ze in Den Haag gebruiken lijkt voor te komen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is een quote uit een hele andere post?
Ja, het was ook een reactie op een hele andere post. Dan krijg je dat.

Ik snap je '?' reactie daarboven niet. Je reactie met dat VK artikel is niet relevant op mijn punt anders dan je eigen standpunt weer te herhalen van 'zondebok aanwijzen'. Dat was mijn punt niet; Mijn initiele reactie daar was op iemand die dat richting gevaccineerden deed (YOLO, want vax). Mijn reactie daarop was dat dit uitgangspunt daar net zo makkelijk om te draaien is omdat ongevaccineerden daar (in verhouding) waarschijnlijk meer last van hebben (YOLO, punt) door de aard van een goed deel van die groep. Dat staat geheel los van zondebokken aanwijzen an sich.

Ik ben niet van mening dat 'de ongevaccineerden' volledige schuld hebben, maar ik ben het ook niet eens om dat helemaal weg te willen wuiven, dat vind ik ook te makkelijk. Want dat zeg ik als iemand die zich wel aan de regels hield, houdt, en zal houden. En wel vaststel dan dit niet universeel is. (en dat was al voor corona een issue )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:58:
[...]

Tja, maar als je hiervan maakt : man, ongevaccineerd tussen de 60 en 70 met onderliggende problemen, zal dat al veel minder problemen geven. Zeker als je dit b.v. met alle 250 als 1 geheel rapporteert over een tijd van 2-weken.
Als je het op die manier doet zitten er wat minder bezwaren aan. Maar in dat geval denk ik dat je met de huidige cijfers al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:02:
[...]

Als je het op die manier doet zitten er wat minder bezwaren aan. Maar in dat geval denk ik dat je met de huidige cijfers al een heel eind komt.
Niet dus, want we hebben geen actuele vaccinatiepercentages van de ziekenhuisopnames en de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dr.lowtune schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:02:
[...]
Heel veel cijfers zijn er inderdaad al, alleen wel wat te goed verstopt ipv in een mooi duidelijk overzichtje. Daardoor kun je er alsnog veel kanten mee op, alhoewel ik moet zeggen dat het wel steeds beter begint te worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ijdod schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:59:
[...]

Ja, het was ook een reactie op een hele andere post. Dan krijg je dat.

Ik snap je '?' reactie daarboven niet. Je reactie met dat VK artikel is niet relevant op mijn punt anders dan je eigen standpunt weer te herhalen van 'zondebok aanwijzen'. Dat was mijn punt niet; Mijn initiele reactie daar was op iemand die dat richting gevaccineerden deed (YOLO, want vax). Mijn reactie daarop was dat dit uitgangspunt daar net zo makkelijk om te draaien is omdat ongevaccineerden daar (in verhouding) waarschijnlijk meer last van hebben (YOLO, punt) door de aard van een goed deel van die groep. Dat staat geheel los van zondebokken aanwijzen an sich.

Ik ben niet van mening dat 'de ongevaccineerden' volledige schuld hebben, maar ik ben het ook niet eens om dat helemaal weg te willen wuiven, dat vind ik ook te makkelijk. Want dat zeg ik als iemand die zich wel aan de regels hield, houdt, en zal houden. En wel vaststel dan dit niet universeel is. (en dat was al voor corona een issue )
Het was in die zin relevant dat het opvolgen van regels gelieerd werd aan vaccinatiestatus. Dat lijkt mij niet dat je dat zomaar kan stellen. Wel zal die groep natuurlijk opschuiven onder druk, want zet er genoeg druk op en een deel zal alsnog een vaccin halen, maar een deel zal zich ook af gaan wenden. Maar dat kan ook resulteren in alle situaties met CTB vermijden ipv (gechargeerd) naar illegale schuurfeesten en daar in de lampen hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Ik vermoed overigens dat we in november wel een forse covid-sterfte zullen hebben: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Onder de leeftijdsgroep 90+ liggen de besmettingen nu atypisch hoog. Deze groep is iets minder vaak gevaccineerd; als ze gevaccineerd zijn was het meestal lang geleden en bovendien is de effectiviteit van een vaccin op zeer hoge leeftijd nadrukkelijk lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:17
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:47:
[...]

Apart toch? Nooit iets over sterfte in de persconferenties, geen memento mori, niks. Ook niet tijdens de technische briefing of in het OMT advies, maar misschien lees ik er steeds overheen.
Denk dat je er inderdaad overheen leest dan... ;)

Het aantal door corona overleden personen in NL staat letterlijk in een vrij groot lettertype onder het kopje "sterfte" op het coronadashboard van het RIVM.

Totaal aantal (van begin pandemie) tot vandaag: 18441
Verderop ook keurig uitgesplitst met aantallen per leeftijdsgroep.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Ook hier weer erg goed zichtbaar dat leeftijd echt serieus een factor is. Het percentage doden in de groep 0-50 is echt marginaal... wellicht niet passend dit zo te benoemen in deze context overigens, elke is er 1 teveel... Maar toch...

[ Voor 23% gewijzigd door GeeEs op 03-11-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
t_captain schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:06:
Ik vermoed overigens dat we in november wel een forse covid-sterfte zullen hebben: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Onder de leeftijdsgroep 90+ liggen de besmettingen nu atypisch hoog. Deze groep is iets minder vaak gevaccineerd; als ze gevaccineerd zijn was het meestal lang geleden en bovendien is de effectiviteit van een vaccin op zeer hoge leeftijd nadrukkelijk lager.
Er zijn wel meer berichten dat verzorgingshuizen nu uitbraken hebben, dus dat kan daardoor verklaard worden? Het is ergens binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
GeeEs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:07:
[...]
1) dat is de sterfte van bekende besmettingen
2) dat heeft niets te maken met wat ik schreef

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:13:
[...]

1) dat is de sterfte van bekende besmettingen
2) dat heeft niets te maken met wat ik schreef
Oh, ok.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht te lezen dat je je erover verbaasde dat deze cijfers nooit genoemd werden, maar die worden juist dagelijks bijgewerkt. Vandaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
De globale situatie in NL is dat we een hoge vaccinatiegraad hebben i.c.m. een virusvariant met een enorm toegenomen R0 waarde t.o.v. een jaar geleden.

Die twee factoren houden elkaar redelijk in balans in ieder geval, voordat een of andere minister zei dat het hebben van een QR belangrijker was dan 1.5 meter afstand houden en voorzichtig zijn om elkaar niet te besmetten

Ik denk dat verminderde immuniteit onder de alleroudsten inderdaad de verklaring is waarom de cijfers in die leeftijdsgroepen momenteel relatief hoog zijn. In feb-juni, toen bejaarden geprikt werden maar jongeren nog lang niet, gingen de lijnen van besmettingsrisico sterk uiteen in het voordeel van de ouderen. Nu is dat effect eigenlijk weg en mogelijk zal het zelfs een beetje omkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IiWc8vzDyEdZh1ISLueqC7gK-A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0wO1lL2aOqk0Q7foPMgLxaU.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 03-11-2021 15:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat gaat wel hard richting 10.000

Priklocatie roept op niet meer te komen vanwege drukte

Dit is dan iets positiever dat er nog wel mensen de prik willen.

[ Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 03-11-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:56
GeeEs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:07:
[...]

Denk dat je er inderdaad overheen leest dan... ;)

Het aantal door corona overleden personen in NL staat letterlijk in een vrij groot lettertype onder het kopje "sterfte" op het coronadashboard van het RIVM.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte
Werkelijke aantal doden zit boven de 30.000.

Het RIVM getal is vooral om te doen alsof het hier niet zo slecht gaat.

edit: 33 doden op een dag is ook wel weer erg fors.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 03-11-2021 15:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Sterfte onder de oudste leeftijdsgroepen is inderdaad significant. Zo is mijn prognose AOW leeftijd al met 4 maanden gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:17:
[...]

Dat gaat wel hard richting 10.000
En wat dacht je van die 33 overleden mensen? Ik weet, die cijfers zijn niet actueel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
33 overleden is ook een uitschieter volgens mij?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan ben je doktersassistent. Wat volgens mij nog een vrij gedegen opleiding is. Doe je dit:

https://www.telegraaf.nl/...-valse-vaccinatiebewijzen

Mag hopen dat die nooit meer aan een baan in de zorg komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeEs
BarôZZa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:17:
[...]

Werkelijke aantal doden zit boven de 30.000.

Het RIVM getal is vooral om te doen alsof het hier niet zo slecht gaat.
Als je nou even wat leest op die pagina, behalve alleen cijfers kijkt...

Er staat bovenaan diezelfde pagina van het RIVM dan ook dat het werkelijk aantal overleden personen aan corona waarschijnlijk hoger ligt.
Ze doen dus niet alsof, ze weten het simpelweg ook niet 100% zeker en dat is logisch als je je inleest op het dashboard en hoort hoe de cijfers tot stand komen.
Ze kunnen alleen dat opgeven wat ze "zeker" weten + kanttekening dat het waarschijnlijk hoger ligt.
Niks spannends aan.
Ook van alle coronadoden is niet eens100% zeker of het puur corona was, of dat het het laatst duwtje was. Etc...
Het is niet klip en klaar. Was het maar zo simpel

[ Voor 10% gewijzigd door GeeEs op 03-11-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:20:
[...]

En wat dacht je van die 33 overleden mensen? Ik weet, die cijfers zijn niet actueel, maar toch.
I.c.m. de hoge uitstroom denk ik dat er weer wat cijfers bijgwerkt zijn.

Enig positieve aan de besmettingscijfers is dat het de laagste week-op-week stijging (relataief) is sinds 20 oktober. Maar ja, met +25,5% nog steeds erg veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:01
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:
Dan ben je doktersassistent. Wat volgens mij nog een vrij gedegen opleiding is. Doe je dit:

Mag hopen dat die de eerstkomende paar jaar überhaupt geen baan krijgen, maar achter tralies verdwijnen. Straffen voor valsheid in geschrifte kunnen best fors zijn.

ETA: groeigetal daalt alweer voor de zesde dag op rij. Ben benieuwd of het vanaf vrijdag weer op gaat lopen (dat gebeurde nl. twee weken geleden na een daling van 7 dagen).

Reproductiegetal hangt al ruim een maand rond de 1,2 / 1,25. De versoepelingen + seizoensinvloed hebben ongeveer 0,35 er bovenop gegooid. We zijn dus lekker stabiel, maar wel 25% te hoog voor wat het kabinet lijkt te willen.

[ Voor 26% gewijzigd door autje op 03-11-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
GeeEs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:
[...]
De minister heeft in een debat medio dit jaar zelf beaamd dat het tenminste 30.000 overledenen betreft. Dat het tenminste 30.000 overledenen betreft kan er gewoon bij in die disclaimer, want is CBS data.

Voor de actuele informatie hoeft dat totaal niet op deze manier gepresenteerd te worden, dat kan ook gecorrigeerd worden.

Het lijkt mij plausibel dat het getal met geregistreerde sterfte bewust om politieke redenen zo staat genoemd.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:

waarom zou je 500 tot 1000 euro betalen voor zo'n bewijs als zo'n prik gratis is? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb een illustratie toegevoegd van wat er met de ouderen aan de hand is: t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Er staat bovenaan diezelfde pagina van het RIVM dan ook dat het werkelijk aantal overleden personen aan corona waarschijnlijk hoger ligt.
Ze doen dus niet alsof, ze weten het simpelweg ook niet 100% zeker en dat is logisch als je je inleest op het dashboard en hoort hoe de cijfers tot stand komen.
Ze kunnen alleen dat opgeven wat ze "zeker" weten + kanttekening dat het waarschijnlijk hoger ligt.
Niks spannends aan.
Ook van alle coronadoden is niet eens100% zeker of het puur corona was, of dat het het laatst duwtje was. Etc...
Het is inderdaad niet simpel. Een wellicht te simpele gedachte die ik er over heb:
De aantallen van doodsoorzaken hoeven wat mij betreft niet overeen te komen met het aantal overledenen. Iemand die leeft met een slecht immuunsysteem door ziekte X, en met Corona overlijdt op de IC mag wat mij betreft in beide hokjes gezet worden qua doodsoorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RodeStabilo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:35:
[...]

waarom zou je 500 tot 1000 euro betalen voor zo'n bewijs als zo'n prik gratis is? :+
Scheelt 8 weken wachten op een groen vinkje? Tegen de tijd dat ie groen wordt, is de horeca dan ook alweer in lockdown en moet je weer tot ergens april/mei wachten. Tegen die tijd moet je alweer een booster hebben om je groene vinkje te houden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Niks spannends aan.
*knip* dit soort n=1 en hearsay heeft niets in COR/AWM te zoeken.

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2021 17:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Omdat niet iedereen geprikt kan worden of gegronde medische redenen heeft om één of géén prik te nemen en (compleet begrijpelijk) het krankjorum vind om zich 5x per week te laten testen om te kunnen sporten of de kinderen naar het zwembad of sportveld te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Het Dunning-Krugereffect, tegenwoordig ook bekend als het Facebook-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Meerderheid Tweede Kamer steunt coronapakket van gisteren

Soms vraag ik mij oprecht af wat het nut is van het debat wat nu gaande is. VVD, D66, CDA, Volt en Groep Den Haan hebben al gezegd het kabinet te zullen steunen. Op deze manier wordt het telkens een soort nationale groepstherapie waarin we even de frustraties kwijt kunnen raken, de uitkomst zal niet anders worden erdoor.
Dit is de schaduwzijde van het gevoerde beleid. De oplopende druk van de QR code zorgt dat er een markt ontstaat en daar zullen criminelen in springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:01
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:37:
[...]

Scheelt 8 weken wachten op een groen vinkje? Tegen de tijd dat ie groen wordt, is de horeca dan ook alweer in lockdown en moet je weer tot ergens april/mei wachten. Tegen die tijd moet je alweer een booster hebben om je groene vinkje te houden. :+
Een mens zou ook kunnen gaan testen. Hoef je niet zo lang te wachten.

Ik hoop dat de klanten ook nog gestraft worden. Verplicht vaccineren bijvoorbeeld ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zullen nog wel moties komen, o.a. voor de amateursport. Die zullen in de toekomst wel hetzelfde lot als de terrassen ondergaan. Dus de volgende persco zullen ze alsnog de klos zijn aangezien de enige conclusie over 10 dagen is dat de cijfers te hoog zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Nnoitra schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:39:
[...]

Omdat niet iedereen geprikt kan worden of gegronde medische redenen heeft
Ik vraag me af hoe groot deze groep is en/of die ook echt diegene zijn die zo'n vals document halen. Denk meer dat die in een heel ander spectrum zitten, zogezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Niks spannends aan.
Heb jij wel goed gelezen, want ik ken de pagina's. Als je doorklikt zie je namelijk staan:

https://coronadashboard.r...op-basis-van-doodsoorzaak

Het cijfer volgens CBS doodsoorzaak – het meest precieze van de drie sterftecijfers – is ongeveer twee keer zo hoog als de andere twee cijfers.

Nee, daar is niks onduidelijks aan. Niks kanttekening of waarschijnlijk. RIVM heeft dit ook al eerder eens ergens klein op de site gezet(maar heeft geen nieuwsgeschiedenis). Toch wordt heel bewust vrijwel altijd het lagere getal gecommuniceerd. Als het al wordt vermeld, want bij de persco gaat het vrijwel alleen over ziekenhuizen en ondernemers. Veel mensen halen dus nog steeds het ziekenhuis niet.

Overigens kom je nu uit op meer dan 33K oversterfte sinds de pandemie. Het lagere getal wordt trouwens ook standaard gebruikt om te suggereren dat we hier gemiddeld presteren in de pandemie.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 03-11-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
RodeStabilo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:43:
[...]

Ik vraag me af hoe groot deze groep is en/of die ook echt diegene zijn die zo'n vals document halen. Denk meer dat die in een heel ander spectrum zitten, zogezegd.
Hoe groot die groep is, doet niets af aan de stelling.
Die prik kan dan wel gratis zijn, maar voor een groep is het gegrond écht geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:33
Nnoitra schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:39:
[...]

Omdat niet iedereen geprikt kan worden of gegronde medische redenen heeft om één of géén prik te nemen en (compleet begrijpelijk) het krankjorum vind om zich 5x per week te laten testen om te kunnen sporten of de kinderen naar het zwembad of sportveld te kunnen gaan.
Volgens mij zijn er echt maar héél weinig mensen die op gegronde medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, en ik vraag me ook af of die mensen dan wel naar de sportschool gaan. Ze zullen er ongetwijfeld zijn hoor, maar volgens mij is dat niet de doelgroep voor vervalste qr-codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:40:
[...]
Het Dunning-Krugereffect, tegenwoordig ook bekend als het Facebook-effect.
Het begon wellicht met een gunst voor een neef of broer en als de eerste stap over de schreef is gezet zijn de volgende makkelijker.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:32:
[...]
De minister heeft in een debat medio dit jaar zelf beaamd dat het tenminste 30.000 overledenen betreft. Dat het tenminste 30.000 overledenen betreft kan er gewoon bij in die disclaimer, want is CBS data.

Voor de actuele informatie hoeft dat totaal niet op deze manier gepresenteerd te worden, dat kan ook gecorrigeerd worden.

Het lijkt mij plausibel dat het getal met geregistreerde sterfte bewust om politieke redenen zo staat genoemd.
Maar de politiek is juist gebaat bij het sterftegetal zo hoog mogelijk te melden om vaccineren te promoten :?

Verder zal het ergens tussen de 30.000 geregistreerde en de oversterfte in liggen idd. en dat word ook duidelijk geduid in de pagina's met statistieken.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Hugo de Jonge blij met QR-check op het terras:

[Twitter: https://twitter.com/Poempieloempie1/status/1455697387779940354]

:+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 09:18
YakuzA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:50:
[...]

Maar de politiek is juist gebaat bij het sterftegetal zo hoog mogelijk te melden om vaccineren te promoten :?

Verder zal het ergens tussen de 30.000 geregistreerde en de oversterfte in liggen idd. en dat word ook duidelijk geduid in de pagina's met statistieken.
Ik denk dat het verbloemen van het eigen falen de meta is hier. ;)

Zoals ook gezien in het sturen op infecties vs sturen op ziekenhuiscapaciteit schijnen ze zich er toch wel van bewust te zijn dat het toegeven kwetsbare bevolkingsgroepen onder de bus te hebben gegooid mogelijk niet geheel zonder consequenties zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:53:

[Twitter]

Ze moeten toch wat..flut maatregelen instellen zodat je: A: Een aantal toch niet doorvoert om de mensen blij te maken met een sigaar uit eigen doos so to say..of B: Lekker onzin doorvoeren waarvan je weet dat het niet gaat werken om als stok te gebruiken om helemaal draconische maatregelen door te voeren. QR voor de supermarkt? QR Op de werkvloer. QR als je buiten uberhaupt durft te ademen etc etc

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
de priklocatie in Den Bosch heeft moeten oproepen om niet meer te komen vandaag, want, te druk.

Volgens een GGD-medewerker:
"Het is ontzettend druk in Den Bosch. Dat hebben we de afgelopen tijd ook bij andere locaties gezien, waar je zonder afspraak terecht kon. Een vergelijkbare oproep hebben we ook een keer bij de Brabanthallen in Den Bosch en het Willem II-stadion in Tilburg moeten doen. De drukte van vandaag is dus niet één op één te herleiden naar de persconferentie. Er is gewoon geen peil op te trekken, de ene dag is er bijna niemand, de andere dag heel druk."

En wat mensen in de wachtrij:
Toch stellen de meeste bezoekers van de priklocatie in Den Bosch dat ze toch hier zijn nu ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."

Ik ben benieuwd of dit een trend wordt.

artikel van omroep Brabant:
https://www.omroepbrabant...in-den-bosch-want-te-druk

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:53:

[Twitter]

De QR op het terras was de vorige keer het wisselgeld voor de oppositie. Weer lekker uit zijn verband gerukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
stylezzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:
De QR op het terras was de vorige keer het wisselgeld voor de oppositie. Weer lekker uit zijn verband gerukt :)
Zal nu ook wel weer zo zijn. Maar gek toch hè, dat mensen de overheid hierdoor niet meer vertrouwen. Ja, zo raar. :/. Doet me ook weer terugdenken aan dat D66-halfuurtje van de avondklok :F. En gingen ze er in Amsterdam ook nog positieve PR mee maken (duurde niet lang totdat het op sociale media compleet afgefakkeld werd natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Apache4u schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:
de priklocatie in Den Bosch heeft moeten oproepen om niet meer te komen vandaag, want, te druk.

"Het is ontzettend druk in Den Bosch. Dat hebben we de afgelopen tijd ook bij andere locaties gezien, waar je zonder afspraak terecht kon. Een vergelijkbare oproep hebben we ook een keer bij de Brabanthallen in Den Bosch en het Willem II-stadion in Tilburg moeten doen. De drukte van vandaag is dus niet één op één te herleiden naar de persconferentie. Er is gewoon geen peil op te trekken, de ene dag is er bijna niemand, de andere dag heel druk."

Toch stellen de meeste bezoekers van de priklocatie in Den Bosch dat ze toch hier zijn nu ongevaccineerden straks niet zomaar meer toegang krijgen tot onder meer terrassen en sportclubs. "Ik moet nu wel, anders kan ik nergens meer binnen."

toon volledige bericht
Het is dan ook de enige prikken-zonder-afspraak locatie in Den Bosch en die is er alleen op woensdagen van 10-16.
Dat de coronamaatregelen flink worden verscherpt en het QR-beleid wordt uitgebreid, is woensdagochtend overduidelijk bij de priklocatie in Den Bosch. Daar staan veel mensen die zonder afspraak en met tegenzin toch maar een prik komen halen. “Ik ben echt wel woest."
Denk niet dat daar potentiële stemmers meer zijn voor de coalitiepartijen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:17
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:24:
[...]

I.c.m. de hoge uitstroom denk ik dat er weer wat cijfers bijgwerkt zijn.

Enig positieve aan de besmettingscijfers is dat het de laagste week-op-week stijging (relataief) is sinds 20 oktober. Maar ja, met +25,5% nog steeds erg veel.
Donderdag is meestal de klapper he.... Als het morgen een beetje meevalt met een procentueel kleinere stijging dan vorige week, dan is er wat ruimte voor voorzichtige positiviteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:56
RodeStabilo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:17:
[...]
Dit is dan iets positiever dat er nog wel mensen de prik willen.
Ze willen niet. Dit is drang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:58:
[...]

Zal nu ook wel weer zo zijn. Maar gek toch hè, dat mensen de overheid hierdoor niet meer vertrouwen. Ja, zo raar. :/. Doet me ook weer terugdenken aan dat D66-halfuurtje van de avondklok :F. En gingen ze er in Amsterdam ook nog positieve PR mee maken (duurde niet lang totdat het op sociale media compleet afgefakkeld werd natuurlijk).
De oppositie moet je ook tevreden houden natuurlijk. Hoog inzetten, en vervolgens iets toegeven werkt meestal erg goed bij onderhandelingen. Al geeft het je wel te denken of wij als bevolking niet als een soort handelswaar worden gezien ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Was deze al gepost? De laatste ziekenhuiscijfers van het RIVM: https://www.rivm.nl/nieuw...-jonger-dan-gevaccineerde

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
De R-waarde is sinds een week aan het dalen. Van 1.25 naar 1.2. Dus dalend, maar nog wel ruim boven 1.

Kalender-effect is de komende 2 a 3 weken neutraal, daarna ongunstig (winkelstraten worden drukker). Weer-effect is de komende week ongunstig maar lijkt daarna neutraal tot licht gunstig te worden. Seizoenseffect is aanhoudend ongunstig. Immuniteit ontwikkelt zich neutraal tot licht gunstig, over enkele weken gunstig vanwege versnelling van prikken deze week en infecties sinds enkele weken.

Al met al denk ik dat de groei van positieve tests zal aanhouden tot eind november. Een piek van 15-16k per dag lijkt in zicht. Dat is aanzienlijk meer dan ik eerder voorzag.

Qua timing van de maatregelen: inzetten op verhoging vaccinatiegraad, daarvoor is het veel te laat. Het duurt sowieso lang (drie weken) voordat een prik die je vandaag zet doorwerkt in de besmettingscijfers. De huidige golf van het virus immuniseert in ras tempo de ongevaccineerden en levert de ouderen een 100% natuurlijke booster. Helaas dat laatste wel met enig medisch risico, dat gaan we in oplopende opnames en sterfte zien, vooral in de maanden nov en dec. Die boosters hadden al vanaf augustus moeten worden ingeregeld. Zet maar op het lijstje van inschattingsfouten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ah, gelukkig, dan is er toch geen overheids coverup van de zkh vaccinatie cijfers :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03:30
Dit nieuwsbericht met de cirkeldiagram is volgens mij naar buiten gebracht omdat Fleur Agema van de PVV en Forum erom vroegen wat de exacte percentages waren van gevaccineerde en ongevaccineerde mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Half oktober schreef trouwens RIVM ook nog ruim 4 op de 5 op voor IC. Dat is nu verschoven.
In oktober was 16% van de bevolking van 18 jaar en ouder niet of niet volledig gevaccineerd tegen COVID-19. Ruim de helft (56%) van de COVID-19 patiënten in het ziekenhuis was in die maand niet of niet volledig gevaccineerd (figuur 3). In september was dat 73%.

Op de intensive care was in oktober 70% van de COVID-19-patiënten niet (volledig) gevaccineerd (figuur 4), in september was dat 83%.
Uiteindelijk zal dit richting de vaccinatiegraden bewegen, maar in de grafieken zie je 70+ al de hele tijd stijgen en ze hebben een maand op hun handen gezeten. De crossover is zelfs nog voordat de 1,5m eraf ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEbKn5oqCXbLa1GXbuBQMTi-9L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgkTNggrmLZDBROpKUZxgH34.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 17:24

gws24

Thinking is hard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsBBkqKWauVVhcXeRircXC8_ckk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DsueVbx4pRJ8HEO4XM9xRA9K.png?f=user_large

De verhouding verschuift tussen gevaccineerd en ongevaccineerd maar het feit blijft dat het grootste deel ongevaccineerd is terwijl ze maar een zeer klein gedeelte van de bevolking uitmaken en dus een disproportionele druk op de gezondheidszorg opleveren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ben al blij dat er data los komt zo langzamerhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
BarôZZa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:45:
[...]

Heb jij wel goed gelezen, want ik ken de pagina's. Als je doorklikt zie je namelijk staan:

https://coronadashboard.r...op-basis-van-doodsoorzaak

Het cijfer volgens CBS doodsoorzaak – het meest precieze van de drie sterftecijfers – is ongeveer twee keer zo hoog als de andere twee cijfers.

Nee, daar is niks onduidelijks aan. Niks kanttekening of waarschijnlijk. RIVM heeft dit ook al eerder eens ergens klein op de site gezet(maar heeft geen nieuwsgeschiedenis). Toch wordt heel bewust vrijwel altijd het lagere getal gecommuniceerd. Als het al wordt vermeld, want bij de persco gaat het vrijwel alleen over ziekenhuizen en ondernemers. Veel mensen halen dus nog steeds het ziekenhuis niet.

Overigens kom je nu uit op meer dan 33K oversterfte sinds de pandemie. Het lagere getal wordt trouwens ook standaard gebruikt om te suggereren dat we hier gemiddeld presteren in de pandemie.
Er wordt op meerdere plekken op het dashboard aangegeven hoe je de cijfers wel/niet moet willen bekijken/interpreteren. Daar zal iedereen wat van vinden of mee doen/ideeën over hebben... Jij wantrouwt de intenties van het RIVM blijkbaar? Of wat is het?
Ik neem ze ook wel met een korrel zout, maar heel ver van de waarheid zal het allemaal niet liggen denk ik.
Uiteindelijk gaat het opvallen, je kan niet zomaar ff 15k doden wegmoffelen lijkt me. Die worden ook een keer begraven of gecremeerd. Of mis ik iets?

Er wordt overal op de RIVM site aangegeven dat het sterftegetal op het dashboard LAGER ligt dan de cijfers van het CBS. En dat de werkelijke aantallen hoger liggen. (zelfs met links en grafieken van en naar de CBS cijfers)

Verder is elke onnodige dode er wat mij betreft 1 teveel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Waarom? Zodat je de zwarte piet naar ouderen, mannen , vrouwen, obesen of wat dan ook kan schuiven? Allemaal factoren die we niet (snel) kunnen veranderen. Vaccinatiestatus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:20:
[...]
Ter vergelijk. 33 overleden op een dag in Nederland is meer dan er in Nieuw Zeeland in het afgelopen 1,5 jaar in totaal zijn geregistreerd als ik het goed optel. Maar dat is wel een eiland uiteraard.
https://ourworldindata.or...aks=false&country=NZL~NLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 17:24

gws24

Thinking is hard!

Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:42:
Ben al blij dat er data los komt zo langzamerhand.
De data van september was ook bekend (https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd). Misschien komt die niet in de frequentie die je graag zou willen zien maar zoals hier een aantal keer wordt gesuggereerd dat men het wil verbergen (heb het hier niet over jou) vanwege x reden is imo onzin.

@LZ86 Wordt vaccinatiestatus ook ingevoerd bij Nice of moet men dat handmatig door een rondbelronde oid ophalen bij alle ziekenhuizen? Als dat laatste het geval is snap ik wel dat ze het maandelijks rapporteren in plaats van wekelijks.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
redwing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:04:
[...]

Eerder andersom. Als de ongevaccineerden al bescherming hebben geeft dat alleen maar aan dat vaccinaties nog effectiever zijn.

Daarnaast zie ik uit rapportages dat die 95% voor natuurlijke besmetting niet klopt. Bij een groot gedeelte van de mensen worden er na de besmetting geen antilichamen gevonden wat betekent dat er geen/slechte bescherming is. Dat percentage zit ruim boven de 5% en is eerder 30%.
Het grootste onderzoek op dit gebied ooit gedaan (aldus de onderzoekers in kwestie) geeft een heel ander resultaat:

"Substantial immune memory is generated after COVID-19, involving all four major types of immune memory. About 95% of subjects retained immune memory at ~6 months after infection."

"This is the largest antigen-specific study to date of the four major types of immune memory for any viral infection."

"Substantial immune memory is generated after COVID-19, involving all four major types of immune memory. About 95% of subjects retained immune memory at ~6 months after infection. Circulating antibody titers were not predictive of T cell memory. Thus, simple serological tests for SARS-CoV-2 antibodies do not reflect the richness and durability of immune memory to SARS-CoV-2."

https://www.science.org/doi/10.1126/science.abf4063

Het lijkt mij vrij sterk dat andere onderzoeken iets heel anders aantonen terwijl dit het grootste onderzoek ooit is op dit gebied. Ben daarom wel benieuwd welke onderzoeken dat precies zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:58
Apache4u schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:

toon volledige bericht
Hier in Enschede was de rij bij de mobiele priklocatie ook enorm lang. Dat vaccinatiedrang lijkt goed te helpen. Stond zeker 100 man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:32:
Half oktober schreef trouwens RIVM ook nog ruim 4 op de 5 op voor IC. Dat is nu verschoven.
[...]

Uiteindelijk zal dit richting de vaccinatiegraden bewegen, maar in de grafieken zie je 70+ al de hele tijd stijgen en ze hebben een maand op hun handen gezeten. De crossover is zelfs nog voordat de 1,5m eraf ging.

[Afbeelding]
Het is zo wel duidelijk dat vaccineren enorm goed helpt bij de 50- groep.

Toch bijzonder dat dat juist de groep is waar er meer weerstand tegen vaccineren te vinden is. En waar geroepen wordt dat ze het voor de anderen moeten doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:48:
[...]

Waarom? Zodat je de zwarte piet naar ouderen, mannen , vrouwen, obesen of wat dan ook kan schuiven? Allemaal factoren die we niet (snel) kunnen veranderen. Vaccinatiestatus wel.
Oh nee, ik ben allesbehalve voor Zwarte Pieten, double pun intended. Ik blijf er ook bij dat een vaccinatie een persoonlijke keuze is. Tegelijkertijd hoop ik dat meer mensen zich laten vaccineren. Zoveel mogelijk. Als blijkt dat je als, bijvoorbeeld, ongevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 een grotere kans op een ziekenhuis/IC-opname door Corona hebt dan een gevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 dan wil ik dat graag duidelijk hebben. En hoop ik dat obese mannen van alle leeftijden zich alsnog laten vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
GeeEs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:44:
[...]

Er wordt op meerdere plekken op het dashboard aangegeven hoe je de cijfers wel/niet moet willen bekijken/interpreteren. Daar zal iedereen wat van vinden of mee doen/ideeën over hebben... Jij wantrouwt de intenties van het RIVM blijkbaar? Of wat is het?
Ik neem ze ook wel met een korrel zout, maar heel ver van de waarheid zal het allemaal niet liggen denk ik.
Uiteindelijk gaat het opvallen, je kan niet zomaar ff 15k doden wegmoffelen lijkt me. Die worden ook een keer begraven of gecremeerd. Of mis ik iets?

Er wordt overal op de RIVM site aangegeven dat het sterftegetal op het dashboard LAGER ligt dan de cijfers van het CBS. En dat de werkelijke aantallen hoger liggen. (zelfs met links en grafieken van en naar de CBS cijfers)

Verder is elke onnodige dode er wat mij betreft 1 teveel...
Ik heb het niet alleen over het dashboard. Een dashboard is om veranderingen/patronen te herkennen, daar is het toereikend voor(want dan kijk je naar relatieve toenames).

Het punt is dat continu de 18K wordt herhaald door de politiek en de media terwijl we weten dat het hoger is.

Dus dan krijg je zaken als:

https://nos.nl/artikel/24...r-werkelijke-aantal-hoger

In Nederland zijn volgens de officiële cijfers 18.850 coronadoden geteld. Dat komt neer op 108,7 doden per 100.000 inwoners. Het relatieve sterftecijfer ligt net onder dat van Duitsland (115,2) en ruim onder België (226,4), maar is hoger dan dat van Denemarken (46,7) en Noorwegen (16,8).

Met daaronder nog wel een blokje dat iets nuanceert, maar niet geheel en het hoofdartikel suggereert toch dat het beter gaat dan omringende landen(ook iets wat Rutte telkens probeert te herhalen bij de persco's). In andere media zie je die verduidelijking al helemaal niet. Dat is de doelbewuste beeldvorming die telkens wordt gebruikt zodat de gemiddelde burger denkt van: we doen het best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:00
gws24 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

De verhouding verschuift tussen gevaccineerd en ongevaccineerd maar het feit blijft dat het grootste deel ongevaccineerd is terwijl ze maar een zeer klein gedeelte van de bevolking uitmaken en dus een disproportionele druk op de gezondheidszorg opleveren.
Gezien de snel oplopende percentages zou ik verwachten dat het op dit moment al meer dan 50% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd is.

Uiteraard is meer dan 50% van de mensen gevaccineerd, maar het loopt wel echt snel op. Zorgelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44

Agent47

I always close my contracts.

Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:32:

[...]

[Afbeelding]
Lijkt me niet dat er mensen tussen de 10-29 die volledig gevaccineerd zijn niet in het ziekenhuis komen? Klopt dat wel? Dat er totaal geen enkele persoon in het ziekenhuis ligt tussen de 10-29 die volledig gevaccineerd is?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 09:18
zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:03:
[...]

Oh nee, ik ben allesbehalve voor Zwarte Pieten, double pun intended. Ik blijf er ook bij dat een vaccinatie een persoonlijke keuze is. Tegelijkertijd hoop ik dat meer mensen zich laten vaccineren. Zoveel mogelijk. Als blijkt dat je als, bijvoorbeeld, ongevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 een grotere kans op een ziekenhuis/IC-opname door Corona hebt dan een gevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 dan wil ik dat graag duidelijk hebben. En hoop ik dat obese mannen van alle leeftijden zich alsnog laten vaccineren.
Maar eigenlijk vraag je dan of algemeen bekende feiten ook door Nederlandse cijfers ondersteund kunnen worden. Dat een obees iemand een hogere kans heeft op het IC te komen was reeds duidelijk voordat er vaccins waren. Daar is toch helemaal niks aan veranderd? Het moet wel een erg bijzondere bijwerking zijn wanneer je het vaccin je als aan obesitas leidend persoon ineens minder vatbaar maakt voor covid dan een niet-obees, gevaccineerd persoon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:30
Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:04:
[...]

Het is dan ook de enige prikken-zonder-afspraak locatie in Den Bosch en die is er alleen op woensdagen van 10-16.

[...]

Denk niet dat daar potentiële stemmers meer zijn voor de coalitiepartijen. ;)
De GGD (locatie) site loopt achter want in het eerste artikel staat dat dit over een vandaag geopende nieuwe (en tweede) locatie gaat:
"Het is momenteel erg druk bij onze nieuwe vaccinatielocatie in Sociaal Cultureel Centrum De Helftheuvel. We vragen inwoners van Den Bosch en omgeving om vandaag niet meer te komen", zo stelt de GGD op Instagram. De priklocatie is woensdag voor het eerst open.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:41
Adlermann schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:50:
[...]

Hier in Enschede was de rij bij de mobiele priklocatie ook enorm lang. Dat vaccinatiedrang lijkt goed te helpen. Stond zeker 100 man!
Afgelopen weekend in Hengelo ook. Dus in onze regio gaat het best hard!
(Waar stond hij in Enschede?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat we ook niet al te negatief moeten zijn. Dit is wat het UMC+ in Maastricht zei:
De corona-besmette patiënten op de verpleegafdeling hebben vrijwel allemaal een hoge leeftijd: 90% is ouder dan 70 jaar, 60% is 80 jaar of ouder. In vrijwel alle gevallen betreft het patiënten met andere onderliggende aandoeningen of in enkele gevallen onvoldoende immuunrespons door medicatie.
Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermt vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden.
We hebben het hier vooral over de meest kwetsbare ouderen met een nog brakker immuunsysteem dan hun leeftijdsgenoten door medicatie of onderliggende aandoeningen. Dat zal helaas best een grote groep zijn op die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
user109731 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:21:
Ik denk dat we ook niet al te negatief moeten zijn. Dit is wat het UMC+ in Maastricht zei:

[...]

[...]

We hebben het hier vooral over de meest kwetsbare ouderen met een nog brakker immuunsysteem dan hun leeftijdsgenoten door medicatie of onderliggende aandoeningen. Dat zal helaas best een grote groep zijn op die leeftijd.
En ook verruit de grootste groep Nederlanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Dat was het voor nu, we gaan verder in Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 (en lees graag even goed die TS door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
(deel 10)

[ Voor 97% gewijzigd door t_captain op 03-11-2021 20:22 ]

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.