Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• Rzarect0r
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:22
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Omdat het blijkbaar niet genoeg is? De ziekenhuizen stromen weer helemaal vol. Wat voor bewijs wil je nog meer? 8)7
Stromen vol met ouderen met overgewicht en diabetes, tja.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

@Wolly Wel zo eerlijk om dan de (volledige) vaccinatiegraad en testbereidheid hierin mee te nemen. Deze ligt bij gevaccineerden aanzienlijk hoger schijnbaar. Tot mijn eigen verbazing.
Correct, dat is een factor maar onbekend hoe groot?

De gedragsunit van het RIVM zou hier misschien een correctiefactor voor kunnen maken.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Dus dat is niet erg? Het zal je vader, moeder, opa of weetikveel wie maar zijn. Dan piep je wel anders als ze die mensen straks moeten gaan weigeren.

• Rzarect0r
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Dus dat is niet erg? Het zal je vader, moeder, opa of weetikveel wie maar zijn. Dan piep je wel anders als ze die mensen straks moeten gaan weigeren.
Eigen keus toch? Net zoals de ongevaccineerde mensen. Niemand heeft ze gedwongen om dagelijks 4000kcal naar binnen te werken.

Overigens hebben zowel mijn ouders als grootouders corona gehad.

[Voor 7% gewijzigd door Rzarect0r op 28-10-2021 10:59]

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Toch wel mooi om ongevaccineerden als de duivel weg te zetten, maar al die volgevreten papzakken die nooit trainen en zich kapot roken die ondertussen de ziekenhuizen bezetten moet maar gewoon kunnen. Even los van de mensen die echt een ziekte hebben waar ze niets aan kunnen doen. Kijk eens hoe ontzettend ongezond veel mensen leven.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Eigen keus toch? Net zoals de ongevaccineerde mensen. Niemand heeft ze gedwongen om dagelijks 4000kcal naar binnen te werken.
Ik zie een vrijwilliger hier om met een weegschaal mensen weg te sturen van de ziekenhuis ingang.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Geloof mij, ik zou niks liever willen dan triage op basis van vaccinatiegelegenheid en status, maar zo ver zijn we nog niet. We willen de zorg behapbaar houden, dat betekent dat we opnames moeten verkleinen. Dat betekent dat we besmettingen moeten beperken. En dat betekent weer dat we moeten voorkomen dat mensen het kunnen verspreiden, waarvoor we een veilig en bewezen vaccin hebben. Bijkomstigheid is dan ook nog eens dat het ziektebeeld van een besmette gevaccineerde veel minder ernstig is.

Wat is hier niet aan te snappen?

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:32
[...]

En jij noemt de gevaccineerden asociaal.

Vind je dat de kankerpatienten die geen IC bed kunnen krijgen ook een eigen keuze hebben?
Wat een onzin kraam je uit zeg.

[Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 28-10-2021 11:02]

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Nu online

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

[...]

Je hebt ook mensen met een te snelle of trage schildklier he...
Niet iedereen is dik door te veel te eten...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rzarect0r
SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

En jij noemt de gevaccineerden asociaal.
Wat is het verschil tussen iemand die zich volvreet en de zorg misbruikt of een ongevacineerde? Of iemand die rookt of te veel drinkt? Waarom krijgen mensen daar wel gewoon de vrijheid in om tot last te zijn voor de maatschappij?

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Toch wel mooi om ongevaccineerden als de duivel weg te zetten, maar al die volgevreten papzakken die nooit trainen en zich kapot roken die ondertussen de ziekenhuizen bezetten moet maar gewoon kunnen. Even los van de mensen die echt een ziekte hebben waar ze niets aan kunnen doen. Kijk eens hoe ontzettend ongezond veel mensen leven.
Hetzelfde argument was al eerder gemaakt dus ik refereer gewoon naar mijn post van toen: nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

@ZieMaar! @tweakduke ik weet dat er op linkdroppen wordt neergekeken, maar wat doen we met al die terugkerende identieke drogredenen? Ik ben voor debat, maar als ik steeds dezelfde antwoorden moet aanhalen vraag ik me oprecht af of dat niet efficienter kan. Ben ik hier de enige in?

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• DennusB
  • Niet online
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Wat is het verschil tussen iemand die zich volvreet en de zorg misbruikt of een ongevacineerde? Of iemand die rookt of te veel drinkt? Waarom krijgen mensen daar wel gewoon de vrijheid in om tot last te zijn voor de maatschappij?
Iedereen die hier niet gevaccineerd is loopt te janken dat we een dictatuur worden omdat je een fucking prikje moet halen, maar je roept nu dat de overheid zich moet gaan bemoeien met hoeveel mensen eten, sporten of roken? Echt .... ik ben hier zo weg, want ik trek dit soort volk superslecht.

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:15
benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Dit. Ik denk namelijk dat het enkel een stok om mee te slaan is om te gaan wijzen naar 10% die zich niet vaccineert. Hoeveel van die mensen zijn bijv gezond? Ik vind het totaal oninteressant om te kijken naar gezonde tieners en twintigers die zich niet hebben laten vaccineren. Obese 65+'ers met suikerziekte daarentegen is een hele andere kwestie. Maar dan nog, stel dat idd 100% vaccinatie zou worden bereikt, wat dan? Ik betwijfel namelijk dat men in NL zonder maatregelen weer als vanouds kan leven.

Het grootste probleem is duidelijk dat de zorg niet is ingericht op dit soort pandemieën, en dan is dit nog maar een peulenschilletje eigenlijk. De Nederlandse overheid wil zijn eigen wanbeleid niet inzien en loopt nu alsmaar naar ongevaccineerden te wijzen als het grote kwaad, puur als afleidingsmanoeuvre. De zorg wordt alsmaar minder betaalbaar en dat gaat nog voor veel grotere problemen zorgen in de toekomst. Alsmaar afschalen terwijl de populatie groeit, en dan met het vingertje naar de burgers wijzen. Ben vooral tijdens deze pandemie blij dat ik in Noorwegen woon en niet meer in NL.
De politiek stuurt gewoon op hoeveel de zorg aan kan. Dus als er 2000 bedden zijn, dan laten ze die hier vollopen voordat we maatregelen nemen.

Het stappenplan is telkens hetzelfde:
1. Politiek versoepelt verder dan aanbevolen.
2. Zorg loopt vol
3. Cijfers stijgen sneller dan verwacht
4. Zwakke maatregelen invoeren
5. Nog een paar weken wachten tot cijfers dalen, maar cijfers blijven stijgen
6. Zwaardere maatregelen

Ondertussen kijken naar welke groep er in het ziekenhuis komt of waar veel besmettingen zijn en die de schuld geven, ondanks dat het is ontstaan door de versoepelingen. Op Tweakers praat iedereen dat toch wel na.

• benchMarc
  • Nu online
LuckyLuke schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ach schei toch uit met dat eeuwige "schildklier"-gedoe. 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Het percentage daarvan dat gerelateerd is aan schildklierproblemen is minimaal. Als 80% van de covid-pantienten overgewicht heeft vind ik dit net zo goed een valide discussiepunt als dat hele wel of niet vaccineren.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:08

Indoubt

Always be indoubt until sure

benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Eens, alleen gezonde mensen hebben recht van leven. Al die ongezonde mensen belasten slechts de zorg. Ik maak daarbij ook geen onderscheidt. Als je zorg nodig hebt ben je ongezond. Gewoon opdoeken al die ziekenhuizen.

• Rzarect0r
LuckyLuke schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

ah ja...
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Iedereen die hier niet gevaccineerd is loopt te janken dat we een dictatuur worden omdat je een fucking prikje moet halen, maar je roept nu dat de overheid zich moet gaan bemoeien met hoeveel mensen eten, sporten of roken? Echt .... ik ben hier zo weg, want ik trek dit soort volk superslecht.
Ik ben dan ook niet serieus, ik vind dat de overheid nergens mee moet bemoeien maar wanneer je mensen dwingt te vaccineren, moet je niet raar opkijken wat ze je nog meer gaan verplichten.

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Op Tweakers praat iedereen dat toch wel na.
Maar o wee als je ongevaccineerde mensen generaliseert.

En om de eerder gestelde vraag te herhalen: wat heb jij eraan gedaan? Zou best lekker zijn als dit een normale gang van zaken was. Leidinggevende komt met een plan waar ik het niet mee eens ben -> armen over elkaar wat het management is kut.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik kan wel in herhaling vallen:
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt is niet besmettelijk
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt ligt geen 15 dagen op de IC
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt is verslaafd, wat helaas niet met een prikje of twee op te lossen is
- Degenen die zich volvreten, drinken of roken waren er voor corona ook al. Toen hadden we niet zo'n probleem.
- Die dikkerd die op de IC terecht komt had wél de mogelijkheid om gratis en voor niets in 2x 15 minuten de corona te voorkomen, wat minder om z'n overgewicht kwijt te raken.
Dat is vanuit de pandemie gezien dus een totale drogredenering.

Dat het op lange termijn een gezondere bezigheid is om niet te roken, niet te drinken en niet te dik te zijn zal iedereen het mee eens zijn. Dat het een hoop geld kost ook. Maar dat het in dit geval iets had uitgemaakt valt lastig vol te houden.

[Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 11:11]

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Nu online

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Ach schei toch uit met dat eeuwige "schildklier"-gedoe. 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Het percentage daarvan dat gerelateerd is aan schildklierproblemen is minimaal. Als 80% van de covid-pantienten overgewicht heeft vind ik dit net zo goed een valide discussiepunt als dat hele wel of niet vaccineren.
Ik ben het met je eens hoor omtrent het overgewicht. Ik ben dan ook van mening dat er meer ingezet moet worden op gezond leven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• SemperFidelis
[...]

Dus jij neemt pas een prikje als:

- roken wordt verboden
- alcohol wordt verboden
- dik zijn wordt verboden

Klinkt echt als een leuke maatschappij waar ik zou willen wonen. Mensen zijn nou eenmaal dik en ongezond, en dat is niet met 2 prikjes op te lossen.

Daarnaast heb je al aangetoond dat je weinig besef hebt hoe een virus rondwaart in een samenleving, wat de maatschappelijke gevolgen zijn van corona. Het komt er eigenlijk vooral op neer dat anderen maar moeten worden verplicht tot iets zodat jij het niet hoeft. Dat soort fantastische empathie maakt wat onze maatschappij verhard.

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Dus jij neemt pas een prikje als:

- roken wordt verboden
- alcohol wordt verboden
- dik zijn wordt verboden

Klinkt echt als een leuke maatschappij waar ik zou willen wonen.
Maar het is pas een dictatuur als je niet ongevaccineerd tussen kwetsbare mensen mag begeven. Snap dat nou eens.

• benchMarc
  • Nu online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Hetzelfde argument was al eerder gemaakt dus ik refereer gewoon naar mijn post van toen: nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Kort samengevat: veel mensen hebben heeft geen greintje zelfdiscipline in hun flikker, arme mensen. Sorry, maar als iemand die al 18 jaar traint, gezond leeft en niet rookt heb noch medelijden noch begrip voor zulk volk.

• benchMarc
  • Nu online
Indoubt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Eens, alleen gezonde mensen hebben recht van leven. Al die ongezonde mensen belasten slechts de zorg. Ik maak daarbij ook geen onderscheidt. Als je zorg nodig hebt ben je ongezond. Gewoon opdoeken al die ziekenhuizen.
Ik moest toch wel even lachen :+ Ja weet je wat? Bent u obees, dan moet u deze, deze en deze pillen verplicht nemen, anders geen zorg. Andere gezondheidsproblemen? Verplicht deze spuit en per dag 15 andere medcijnen, anders geen zorg.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Snap overigens je zorg m.b.t. terug naar het oude normaal wel. Ik zie dat ook steeds somberder in eerlijk gezegd.
Dat was uiteraard het punt van mijn (retorische) vraag. Het zou m.i. ook en-en moeten zijn: en zoveel mogelijk vaccineren, en maatregelen.

Ik zie het ook somber in op kortere termijn. Uiteindelijk zal iedereen, ook als die gevaccineerd is, een keer besmet moeten raken. Zonder besmetting weet je nl. niet of je in het ziekenhuis belandt of niet, ook niet als je gevaccineerd bent. Uiteraard is dan de kans fors kleiner, maar niet nul. Als iedere gevaccineerde vandaag besmet zou raken, dan ligt over een paar dagen de zorg plat, want dan praat je over een pool van ettelijke miljoenen mensen, en dan levert een hele kleine kans nog altijd een groot aantal patiënten op. Je zou tot in lengte van dagen kunnen voorkomen dat die besmet raken door middel van maatregelen, of je zou die maatregelen kunnen fine-tunen tot je op een stabiele (en behapbare) instroom zit.

Op de langere termijn is er in principe geen probleem, uiteindelijk zijn alle potentiele ziekenhuisklanten op. Al ligt het gevaar op de langere termijn meer in engere varianten.

De makkelijkste oplossing is COVID-patiënten niet meer op te nemen. Dan kun je alle regels loslaten, en doet iedereen mee aan de tombola. Gevaar voor een Nederlandse variant is dan behoorlijk groot natuurlijk. En een realistische oplossing is het ook niet :).

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Kort samengevat: veel mensen hebben heeft geen greintje zelfdiscipline in hun flikker, arme mensen. Sorry, maar als iemand die al 18 jaar traint, gezond leeft en niet rookt heb noch medelijden noch begrip voor zulk volk.
Leuk voor je, maar lees het nog eens en als je op het stukje over 'afvallen' en 'hulp zoeken' aan komt moet je even je leesbril opzetten.

Oh, en knappe athleet die ff leukemie wegsport, want die hebben ook last van de huidige bezetting en degene die al in behandeling zijn kunnen veelal geen vaccin hebben.

Ik meen het echt trouwens, nu je dit post:
benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Ja weet je wat? Bent u obees, dan moet u deze, deze en deze pillen verplicht nemen, anders geen zorg. Andere gezondheidsproblemen? Verplicht deze spuit en per dag 15 andere medcijnen, anders geen zorg.
weet ik zeker dat je er niet inhoudelijk naar hebt gekeken.

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:29
[...]

Een IC-bed bezet is een IC-bed bezet... ongeacht wie er in ligt, dat bed is dan dus niet meer beschikbaar voor anderen die het ook nodig hebben.

Het is dus in ieders belang om te proberen de bedbezetting zo laag mogelijk te houden. Ook al vind je het kennelijk geen probleem dat ouderen met overgewicht en diabetes op de IC belanden, dat is dus wel degelijk een probleem en kan ook voor jouzelf een probleem zijn.

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:15
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Maar o wee als je ongevaccineerde mensen generaliseert.

En om de eerder gestelde vraag te herhalen: wat heb jij eraan gedaan? Zou best lekker zijn als dit een normale gang van zaken was. Leidinggevende komt met een plan waar ik het niet mee eens ben -> armen over elkaar wat het management is kut.
Wat heeft dat te maken met prutsbeleid?

We hebben een hogere vaccinatiegraad dan tig landen en nog steeds gaat het harder los. We mogen blij zijn hoeveel jongeren een prik hebben gehaald uit solidariteit naar ouderen terwijl dat omgekeerd zelden het geval is.

Bijna 90% van het volk heeft dat prikkie gehaald en nog wordt het verprutst door slecht beleid.

Als 90% van het bedrijf doet wat het moet doen en het bedrijf nog steeds waardeloos presteert dan heb je inderdaad kans dat het door het management komt. Mag jij helemaal wild worden om de schoonmaker die een peukje rookt, maar ik denk dat je het punt mist.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!
En nog steeds is 80% niet gevaccineerd op de Nederlandse IC.
Dat er meer ouderen liggen veranderd niet ineens het vaccinatie percentage :?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• benchMarc
  • Nu online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Leuk voor je, maar lees het nog eens en als je op het stukje over 'afvallen' en 'hulp zoeken' aan komt moet je even je leesbril opzetten.

Oh, en knappe athleet die ff leukemie wegsport, want die hebben ook last van de huidige bezetting en degene die al in behandeling zijn kunnen veelal geen vaccin hebben.

Ik meen het echt trouwens, nu je dit post:

[...]

weet ik zeker dat je er niet inhoudelijk naar hebt gekeken.
Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door. Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt. Datzelfde geldt voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Jij, ik, wie dan ook kunnen daarvan vinden dat het raar is omdat het geen moeite kost, maar iedereen heeft zijn eigen redenen. Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.

Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie. Het is een hulpmiddel, maar geen silver bullet. Er was een artikel op nature.com waarin dat al een jaar geleden stond beschreven in een enquete onder 101 immunologen. Ik denk dat dat steeds duidelijker word nu.

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

En nog steeds is 80% niet gevaccineerd op de Nederlandse IC.
Dat er meer ouderen liggen veranderd niet ineens het vaccinatie percentage :?
Klopt, maar van de groep +70-jarigen is verreweg het grootste deel in ieder geval gevaccineerd. Ik heb helaas nog geen cijfers kunnen vinden van de vaccinatiegraad van de 70-plussers op de IC.

• Murmandamus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:05

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Nee, er wordt geadviseerd dat als je vermoed dat je besmet bent, je thuis moet blijven.
Wat is dit voor raar gekronkel om gevaccineerden opeens asociaal te noemen? De kans dat je als gevaccineerden iemand besmet is al significant lager. Daarnaast, mocht je daar besmet worden als gevaccineerde heb je alsnog weinig te vrezen van het virus, dankzij het vaccin...
Het RIVM heeft onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van het vaccin tegen overdracht (transmissie) van gevaccineerden en ongevaccineerden. Het resultaat uit dit onderzoek was dat de effectitiviteit van het vaccin 6 procent punten hoger lift (71% t.o.v. 65%). Dat noem ik nu niet direct significant lager. https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19

After all is said and done, there is more said than done

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door. Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt. Datzelfde geldt voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Jij, ik, wie dan ook kunnen daarvan vinden dat het raar is omdat het geen moeite kost, maar iedereen heeft zijn eigen redenen. Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.

Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie. Het is een hulpmiddel, maar geen silver bullet. Er was een artikel op nature.com waarin dat al een jaar geleden stond beschreven in een enquete onder 101 immunologen. Ik denk dat dat steeds duidelijker word nu.
Ik vind dat je vergelijking niet opgaat. Iemand die niet van de snoepjes af kan blijven is niet besmettelijk, dat maakt de situatie daarom totaal anders. Deze persoon is daarmee uiteindelijk alleen een gevaar voor zichzelf (even los gezien van de kans om op de IC te komen). Dat is bij een besmettelijke ziekte als corona niet het geval en daarom vind ik het best acceptabel dat we iets kritischer kijken naar mensen die ervoor kiezen om zich niet te vaccineren, omdat daarmee die besmettelijkheid tegen wordt gegaan.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:17
Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!
nieuwsbericht van vanochtend 28-10, dus vrij recente informatie (mag ik aannemen)

https://www.rtvoost.nl/ni...ooral-niet-gevaccineerden
Tachtig tot negentig procent van de coronapatiënten in de Overijsselse ziekenhuizen is niet gevaccineerd, aldus ZGT (Almelo), MST (Enschede), Isala (Zwolle) en Deventer Ziekenhuis. Het ziekenhuis in Hardenberg zegt 'geen uitspraken te doen over de vaccinatiestatus'.

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:28
[...]

Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie.
Wat is dan wel de weg uit?

SPECS

• DennusB
  • Niet online
Ja goede vraag wel

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Simpel toch... Iedereen een BMI van 20, allemaal stoppen met roken en drinken, elke dag een uur sporten, alleen nog maar gezond eten, auto's met verbrandingsmotor laten staan...

Dan zijn we er morgen vanaf. Het is echt geen rocket science.

[Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 11:35]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Klopt, maar van de groep +70-jarigen is verreweg het grootste deel in ieder geval gevaccineerd. Ik heb helaas nog geen cijfers kunnen vinden van de vaccinatiegraad van de 70-plussers op de IC.
Ik weet niet welk punt je probeert te maken?

Als je een link probeert te maken met vaccin effectiviteit verwijs ik je alvast naar deze post:
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
dan hoef ik het niet nog een keer voor te rekenen ;)

[Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 28-10-2021 11:36]

PSN

• DennusB
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Simpel toch... Iedereen een BMI van 20, allemaal stoppen met roken en drinken, elke dag een uur sporten, alleen nog maar gezond eten, auto's met verbrandingsmotor laten staan...

En iedereen die daar niet aan voldoet weigeren we zorg en laten we lekker dood gaan zeker ? 8)7

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

En iedereen die daar niet aan voldoet weigeren we zorg en laten we lekker dood gaan zeker ? 8)7
Ik zeg toch iedereen... :?

• Wolly
  • Niet online
Er is denk ik niet één weg, hoe graag mensen dat ook willen. Je moet inzetten op meerdere zaken en hopen dat die gecombineerd leiden tot een aanvaardbaar leven voor iedereen.

Dat het anders zal zijn als voorheen is een gegeven.

• DennusB
  • Niet online
Ja iedereen MAG ook maar 130 km/u tussen 19:00 en 07:00, maar dan luistert ook niet iedereen.

• benchMarc
  • Nu online
Dat is een vraagstuk wat over diverse parameters gaat: hoeveel doden is acceptabel, hoeveel mag de zorg kosten en hoeveel en hoe lang willen we ons beperkingen laten opleggen. Uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste als mensen corona doormaken, ivm betere immuniteit dan het vaccin. Maar als dit jaren gaat duren en muterende varianten blijven komen dan wordt het een verhaal zonder eind. Dit zo doorzetten is ook niet leefbaar. Hier in Noorwegen is sinds een maand de boel weer volledig open, en sindsdien ben ik veel uit geweest en merk nu pas wat een zware wissel al die lockdowns en maatregelen op mij getrokken hebben. Gelukkig ben ik mentaal sterk en heb nooit in een depressie gezeten, maar dit had niet veel langer zo moeten doorgaan.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Ja iedereen MAG ook maar 130 km/u tussen 19:00 en 07:00, maar dan luistert ook niet iedereen.
Genoeg mensen die dan 100 blijven rijden idd ;)

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Ja helaas, iedereen moet hieraan voldoen.
We willen tenslotte geen vaccinatiedrang of dwang.

• DennusB
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Ja helaas, iedereen moet hieraan voldoen.
We willen tenslotte geen vaccinatiedrang of dwang.
Oh jawel hoor, ben ik ondertussen prima voorstander man :)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Uit de cijfers van ongevaccineerden die in de laatste media berichten opkwam (waar gesteld werd dat 80% van de IC corona patienten ongevaccineerd zijn) bleek juist dat het voornamelijk 75+ zijn. De vaccinatiegraad bij 70+ ligt op >= 90%. Alleen mensen geboren voor 1931 hebben een lagere vaccinatiegraad (bron RIVM)

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door.
Dus de cultuur in jouw omgeving is representatief voor Nederland, duidelijk.
[...]

Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt.
Dat is makkelijk te zeggen als die keuzes geen gevolgen hebben voor anderen. Niemand wordt dik, alcoholist of kettingroker omdat iemand die dat wel is een keer in de buurt is geweest.
[...]

Datzelfde geldt voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Jij, ik, wie dan ook kunnen daarvan vinden dat het raar is omdat het geen moeite kost, maar iedereen heeft zijn eigen redenen.
Moest er nog eens bij komen dat ze geen reden hadden om het te doen, maar je vergelijking loopt natuurlijk gewoon mank zolang jouw voorbeelden is de verste verte niet vergelijkbaar zijn met corona.
[...]

Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.
Je moest eens weten hoe ver je er naast zit, ik heb 10 jaar intensief gesport en 4 jaar voor de klas gestaan om klassen van militairen tot en met blijf-van-mijn-lijf-huis vrouwen verschillende vormen van vechtsport en zelfverdediging te leren. Ik weet best wel hoe je fysiek goed voor de dag kan komen. Juist daarom pleit ik voor toenemende mate van vaccinatiedrang: mensen die met een goede reden de prik niet halen zijn afhankelijk van de mensen die 'm wel halen. Iedereen die niet allergisch is heeft 'm gewoon te nemen als we onze overige rechten willen beschermen.
[...]

Het is letterlijk de reden dat het getwijfel van de regering niet tot Braziliaanse/Indiase taferelen heeft geleid met stapels doden in de straten. Laten we daar nog eventjes op voortborduren totdat er een redelijk lang termijn plan is (die overigens in nog niet één land bekend is).

• SemperFidelis
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Het RIVM heeft onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van het vaccin tegen overdracht (transmissie) van gevaccineerden en ongevaccineerden. Het resultaat uit dit onderzoek was dat de effectitiviteit van het vaccin 6 procent punten hoger lift (71% t.o.v. 65%). Dat noem ik nu niet direct significant lager. https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19
Je link doet het niet, dus kan het onderzoek niet lezen.
Is dit incl de kans op besmetting zelf? Of de overdracht van een besmette gevaccineerde vs een besmette ongevaccineerde? ;)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

overdracht

En onderzoek nu via andere weg:
https://www.eurosurveilla...917.ES.2021.26.31.2100640

[Voor 165% gewijzigd door Murmandamus op 28-10-2021 11:44]

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Een maand is in een pandemie tijd een eeuwigheid, het zal je vast opgevallen zijn hoe snel een situatie kan veranderen in een paar weken tijd.

En een bron eisen voor een ongefundeerde uitspraak is geen mierenneuken maar het voorkomen van stemmingmakerij.
Prima dat jij de experts en ziekenhuizen beschuldigd van stemmingsmakerij. Zegt wat over hoe jij denkt.
Zelf denk ik dat deze mensen wel een andere prio hebben...

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Nu online
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Hij heeft wel een punt, de ongevaccineerden hebben het constant gedaan, terwijl over het algeheel gezien mensen met Obesitas op de IC geraken.
Is het dan niet een beetje factor beide ipv alleen de ongevaccinneerden?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Hij heeft wel een punt, de ongevaccineerden hebben het constant gedaan, terwijl over het algeheel gezien mensen met Obesitas op de IC geraken.
Om mezelf nog eens te herhalen: En wat heb je er zelf aan gedaan om hier iets aan te doen?

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

[...]

Inderdaad ik vind het polariserend om een groep te benoemen als de schuldige en maar te blijven hameren op hun "foute" keuze. Dat mag best wel breder getrokken worden. Want feit blijft dat de jongeren die ongevaccineerd zijn niet of nauwelijks op de IC belanden maar toevallig wel de grootste groep ongevaccinneerden vertegenwoordigen.

• Brunniepoo
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 12:27
[...]

Ja, zo werkt het dus niet hè.

Mensen met Obesitas belanden niet dóór obesitas op de IC*, mensen met Corona belanden eerder op de IC als ze obesitas hebben. Corona is het urgente probleem, en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.

* even als disclaimer: het zal vast wel gebeuren, maar daar heb ik verder totaal geen inzicht in

[Voor 9% gewijzigd door Brunniepoo op 28-10-2021 11:51]

• Wolly
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Prima dat jij de experts en ziekenhuizen beschuldigd van stemmingsmakerij. Zegt wat over hoe jij denkt.
Zelf denk ik dat deze mensen wel een andere prio hebben...
Nu ben ik er echt uit, de basisscholen hebben lezen niet meer in het pakket zitten.

Waar beschuldig ik experts en ziekenhuizen van stemmingsmakerij? Wijs het aub even precies aan wil je?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Inderdaad ik vind het polariserend om een groep te benoemen als de schuldige en maar te blijven hameren op hun "foute" keuze. Dat mag best wel breder getrokken worden. Want feit blijft dat de jongeren die ongevaccineerd zijn niet of nauwelijks op de IC belanden maar toevallig wel de grootste groep ongevaccinneerden vertegenwoordigen.
Nee, dit is gewoon whataboutism. Vaccineren helpt, en kost nauwelijks moeite, punt. Ja, we moeten ook wat aan obesitas doen, maar dat doet helemaal niets af aan het vaccineren.

Het wijzen naar andere dingen leidt af van wat nodig is, is onconstructief, en verstoort.

• SemperFidelis
[...]

Is dit al compleet onderzocht?
Wat is de verdeling van BMI? Ik heb enkel gemiddelden gezien.

Wat ik wel weet is dat 85% gevaccineerd is en 4/5 op de IC's ongevaccineerd (weet niet exacte cijfers)
Dus 15% van de maatschappij levert 80% van de patienten.

Hoeveel % van de IC is obese? En hoeveel % van de samenleving?
I.e. wat is de kans dat een gevaccineerde obesitas patient op de IC komt... Als die laag is, kun je wel degelijk zeggen dat vaccinaties het grote onderscheid bepalen op de IC.

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Brunniepoo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.
Waaruit blijkt jou stelling? Onderbouw dit eens?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Nu ben ik er echt uit, de basisscholen hebben lezen niet meer in het pakket zitten.

Waar beschuldig ik experts en ziekenhuizen van stemmingsmakerij? Wijs het aub even precies aan wil je?
Volgens jou zijn alleen onderzoeken zaligmakend en zegt de rest niks en is stemmingsmakerij. Jij bvijft maar twijfelen aan uitspraken die toch écht dagelijks worden gedaan door mensen in het veld. JA ongevaccineerden zijn écht in de grote meerderheid op de ic's..
Zijn we nu klaar ?

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:50
Brunniepoo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Ja, zo werkt het dus niet hè.

Mensen met Obesitas belanden niet op de IC, mensen met Corona belanden eerder op de IC als ze obesitas hebben. Corona is het urgente probleem, en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.
Dat dus.
Bovendien is het,voor iedereen die zich ook maar enigszins in de obesitasproblematiek verdiept, overduidelijk dat van obesitas afkomen véél moeilijker is dan twee prikjes halen. Wie nog steeds denkt in termen als 'gewoon minder eten en meer bewegen' en 'gebrek aan discipline', begrijpt niet hoe ingewikkeld de ziekte obesitas zowel lichamelijk als psychologisch is. Als daar een makkelijke oplossing voor was, dan bestond obesitas niet meer. Voor corona hebben we wél zo'n makkelijke oplossing, dus waarom steeds het "ja maar dikke mensen" argument weer naar boven wordt gehaald, snap ik echt niet.

• Brunniepoo
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 12:27
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Waaruit blijkt jou stelling? Onderbouw dit eens?
zie de afgelopen honderden pagina's in dit topic, documenten vanuit elke wetenschappelijke organisatie, etc.

;w

• Jorizzz
*knip* dit helpt niet.

[Voor 85% gewijzigd door RoD op 28-10-2021 11:53]

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:28
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Al die rookgordijnen van de afgelopen dagen maken het voor mij ook wat wazig af en toe. ;)

SPECS

• Mark31
  • Nu online
SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Is dit al compleet onderzocht?
Wat is de verdeling van BMI? Ik heb enkel gemiddelden gezien.

Wat ik wel weet is dat 85% gevaccineerd is en 4/5 op de IC's ongevaccineerd (weet niet exacte cijfers)
Dus 15% van de maatschappij levert 80% van de patienten.

Hoeveel % van de IC is obese? En hoeveel % van de samenleving?
I.e. wat is de kans dat een gevaccineerde obesitas patient op de IC komt... Als die laag is, kun je wel degelijk zeggen dat vaccinaties het grote onderscheid bepalen op de IC.
De gemiddelde BMI ligt op dit moment op 30,5 ( degenen die op de IC liggen)
Ik ben 1 meter 79 dat zou voor mij op neerkomen dat ik 95-100 kg zou wegen, dat is echt extreem vind ik.
Ik vind mezelf al aan de zware kant met 78 kilo , maar mijn BMI zit ruim in het groen met 24,3.

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Maar daar zijn al genoeg initiatieven voor op touw gezet, en als obesitas voor complicaties zorgt krijg je daar pas hulp voor als - na psychische keuring - een verandering van levensstijl erin zit zodat het een duurzame oplossing is. Hetzelfde geldt voor ingrepen bij rokers. Ik vind daarom dat hetzelfde mag gelden voor corona, geen vaccin is geen hulp.

Daar komt tevens bij dat de geleverde inspanningen bij die initatieven een aantal factoren hoger liggen dan 2 prikjes halen, dus die vergelijking gaat sowieso enorm scheef.

En nu klaar met die bliksemafleiders.

[Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 28-10-2021 11:56]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij mag de regering zich nu écht eens wat meer gaan focussen op andere groepen. (vond al die aandacht voor Staphorst al overdreven, is maar een kleine plaats, dus wat is de impact nu landelijk..)
https://www.telegraaf.nl/...staat-preventie-in-de-weg

[Voor 0% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-10-2021 11:54. Reden: typo's]

• SemperFidelis
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

De gemiddelde BMI ligt op dit moment op 30,5 ( degenen die op de IC liggen)
Ik ben 1 meter 79 dat zou voor mij op neerkomen dat ik 95-100 kg zou wegen, dat is echt extreem vind ik.
Ik vind mezelf al aan de zware kant met 78 kilo , maar mijn BMI zit ruim in het groen met 24,3.
Het gemiddelde zegt weinig. Wat als er 10 dikkerds liggen met BMI van 40 (ik zeg maar wat).

• RoD
  • Niet online

RoD

SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Het gemiddelde zegt weinig. Wat als er 10 dikkerds liggen met BMI van 40 (ik zeg maar wat).
Het gemiddelde zegt ook weinig omdat het verband tussen BMI en risico non-lineair is: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e4.htm

• Wolly
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Volgens jou zijn alleen onderzoeken zaligmakend en zegt de rest niks en is stemmingsmakerij. Jij bvijft maar twijfelen aan uitspraken die toch écht dagelijks worden gedaan door mensen in het veld. JA ongevaccineerden zijn écht in de grote meerderheid op de ic's..
Zijn we nu klaar ?
Het verdraaien van woorden gaat je goed af (y) Ik zeg zelf trouwens niet dat ongevaccineerden niet in meerderheid op de IC liggen, dat weet je zelf ook dondersgoed.

En ja, onderzoeken zijn goed en broodnodig. Actuele cijfers ook. En ik twijfel aan geen enkele uitspraak van een ziekenhuis, alleen zeg ik dat je daaruit geen geen compleet beeld kan destilleren en dat je daarmee dus geen uitspraak kan doen over 'de IC's'.

Je hebt immers ook ziekenhuizen (Maastricht bijvoorbeeld) die weer geheel andere geluiden laten horen. Het beeld is dus op zijn best divers te noemen.

• Mark31
  • Nu online
RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Het gemiddelde zegt ook weinig omdat het verband tussen BMI en risico non-lineair is: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e4.htm
Het heeft wel deels met elkaarverband natuurlijk.
Mensen die met alle respect te zwaar zijn,zijn van zichzelf al kortademig.
Als daar corona bovenop komt hebben ze het dus zwaarder.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Het heeft wel deels met elkaarverband natuurlijk.
Mensen die met alle respect te zwaar zijn,zijn van zichzelf al kortademig.
Als daar corona bovenop komt hebben ze het dus zwaarder.
Lees het artikel even want je hebt niet begrepen wat ik zeg. Ik zeg dat het verband non-lineair is, ik zeg niet dat er geen verband is.

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Maar daar zijn al genoeg initiatieven voor op touw gezet, en als obesitas voor complicaties zorgt krijg je daar pas hulp voor als - na psychische keuring - een verandering van levensstijl erin zit zodat het een duurzame oplossing is. Hetzelfde geldt voor ingrepen bij rokers. Ik vind daarom dat hetzelfde mag gelden voor corona, geen vaccin is geen hulp.

Daar komt tevens bij dat de geleverde inspanningen bij die initatieven een aantal factoren hoger liggen dan 2 prikjes halen, dus die vergelijking gaat sowieso enorm scheef.

En nu klaar met die bliksemafleiders.
Ik zou dat op zich helemaal geen verkeerde gedachte vinden.
Geen vaccin, geen hulp. Klaar met de hele discussie en land kan weer open.

Waarom doen we dat dan niet ipv die geldverslindende maatregelen met BOA's, teststraten etc?

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Nee, dit is gewoon whataboutism. Vaccineren helpt, en kost nauwelijks moeite, punt. Ja, we moeten ook wat aan obesitas doen, maar dat doet helemaal niets af aan het vaccineren.

Het wijzen naar andere dingen leidt af van wat nodig is, is onconstructief, en verstoort.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt als ik de beleving heb gewekt dat het om obesitas gaat. Mijn punt ging meer over het polariseren en het idee dat ongevaccinneerden nu de schuld van alles lijken te krijgen. Vind ik fout.

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Ik zou dat op zich helemaal geen verkeerde gedachte vinden.
Geen vaccin, geen hulp. Klaar met de hele discussie en land kan weer open.

Waarom doen we dat dan niet ipv die geldverslindende maatregelen met BOA's, teststraten etc?
Omdat mensen over het algemeen vergelijkingen blijven trekken met alcoholisten, rokers en obesitas, en dan denken dat ze een punt maken. Het sentiment is tot voor kort nog steeds geweest dat we de minderheid vooral geen strobreed in de weg moeten liggen. Dinsdag gaan we horen of dat blijft aanhouden, want rechten en vrijheden zijn allemaal leuk en aardig, de realiteit van een pandemie dient zich inmiddels weer aan.

Daarom blijf ik dit ook zeggen:
nst6ldr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Rechten zijn dingen die je verwerft met een functionerende maatschappij, die hebben we nu niet. Om het in praktische termen te zeggen: het recht op zorg is niets meer dan een papieren garantie zolang er niet voldoende mensen zijn om die zorg te verlenen.

En dan moeten er keuzes gemaakt worden.

• SemperFidelis
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb me verkeerd uitgedrukt als ik de beleving heb gewekt dat het om obesitas gaat. Mijn punt ging meer over het polariseren en het idee dat ongevaccinneerden nu de schuld van alles lijken te krijgen. Vind ik fout.
Wat is de kans dat een obese persoon met vaccin op de IC belandt?
Ik ben dan wel benieuwd of je je gevoel ergens mee kunt onderbouwen.

• nst6ldr
  • Nu online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Het ziekteverloop van beide obese en niet-obese mensen is gelijkwaardig. Dus wetende dat ze allebei evenveel druk uitoefenen op de zorg, rest alleen nog maatregelen waarmee ze ziekenhuisopname kunnen verkleinen. De een behoeft veel tijd, psychologische keuring en vaak medisch ingrijpen (waar nu geen ruimte en tijd voor is), de ander 2 injecties die je gratis kan ophalen.

Het is echt niet heel gek dat ongevaccineerde mensen scheef worden aangekeken.

• Jorizzz
RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Kijk ook even naar onderstaand figuur uit deze paper:

Over het geheel genomen zie je dus dat je zowel voor ziekenhuisopname, IC-opname, IMV (invasive mechanical ventilation) en dood een verhoogd risico hebt bij een te hoge (en soms ook bij een te lage!) BMI. Echter beperkt dit extra risico zich tot maximaal een factor 2. Dat het ziekenhuis volligt met alleen maar dikke mensen is dus ook onzin. Ja, het gemiddelde BMI ligt te hoog, maar bij een factor 2 (max) liggen er per definitie ook dus gewoon een hoop mensen met een gezond BMI.

• Rzarect0r
https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust

Is dit een wappie ziekenhuis ofzo? Hoe kan het zo zijn dat daar voornamelijk volledig gevaccineerden liggen :S

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:31:

Is dit een wappie ziekenhuis ofzo? Hoe kan het zo zijn dat daar voornamelijk volledig gevaccineerden liggen :S
Hoge leeftijd + verminderde werking van de vaccins. En er staat in het artikel dat daar de situatie anders is dan in de rest van het land.

En het MUMC+ is geen wappieziekenhuis. Het neemt patiënten over van andere ziekenhuizen. Het is een belangrijke spil in de strijd tegen het corona virus.

[Voor 7% gewijzigd door William op 28-10-2021 12:36]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:23

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Number10 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Nog even hierop terugkomend: je kunt je ook afvragen waarom er niet een hele serie aan pre-adviezen klaarliggen die van de plank getrokken konden worden.

Waarom moeten we nu weer gaan zitten wachten op een inschatting van de situatie? Dat had toch ook in het vooruit kunnen gebeuren? Je kunt de groei al vanaf 25 september zien ontwikkelen.

De uitbraken lijken niet te worden gezien als ramp, maar als akkefietje wat ook nog moet worden afgehandeld.
We hebben een routekaart, we zijn één stap te ver gegaan. Dus één stap terug lijkt het meest logische. Maar ja, dan zou die QR-pas er weer af moeten en die gaat nog wel even blijven. Dus we gaan nu weer weken bakkeleien over nieuwe (andere) maatregelen terwijl je bij het oplopende weekgemiddelde al aan had kunnen kondigen dat de vorige ruleset weer in werking zou gaan treden.
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Een half uur, op 24 uur. Man man, als je dat al teveel vind om je collega's/vrienden/familie te beschermen ....
Je weet hoe mensen op de prikklok werken? En werkgevers daar ook naar betalen? ;) 2,5 uur extra bij een voltijd dienstverband is meer dan 5% van de werkuren. Dat kan je redelijk als dwang zien voor een zeer beperkt effect. Want die geteste is niet gevrijwaard van zieke collega's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das pas 37 keer langs gekomen op de laatste 20 pagina's.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:23

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Er was een seniorenuitje misgegaan begreep ik uit een eerder stuk over dit ziekenhuis.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Er was een seniorenuitje misgegaan begreep ik uit een eerder stuk over dit ziekenhuis.
Wat moet ik me voorstellen bij een seniorenuitje wat is 'misgegaan' ? _O- :D

Al die oudjes die al hijgend achter elkaar de polonaise deden? :+

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Met 60 man in een gesloten rondvaart boot volgens mij.

https://www.ad.nl/alphen/...ar-weer-te-zien~a27bdae9/

[Voor 16% gewijzigd door DennusB op 28-10-2021 12:41]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Denk je dat het hier om gaat? Zijn al die senioren uit Rijsaterwoude (moest het even opzoeken maar dat is dus zuid-holland) naar limburg verplaatst? volgens mij is het op de IC nog niet zo erg dat dat nu al nodig is

[Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2021 12:43]

• Wolly
  • Niet online
Zozo, de ziekenhuizen liggen echt vol als ze patienten uit Rijsaterwoude nu al verplaatsen naar Maastricht :D

En ze waren niet eens heel erg ziek.
,,Wel weten we dat de klachten variëren van helemaal géén klachten tot wel ziek, maar gelukkig niet heel erg ziek.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste als mensen corona doormaken, ivm betere immuniteit dan het vaccin.
Nee. Ten eerste niet per se waar, maar ten tweede is het het beste als iedereen corona doormaakt na vaccinatie, omdat dan de kans een stuk kleiner is dat ze in het ziekenhuis terechtkomen (of erger).

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:17
[...]

nee... of genuanceerder: net per definitie. Er ontbreekt (openbare) data om dit te staven.

Wat de de verdeling van BMI in Nederland, wat is de verdeling van comorbiditeiten per BMI-groep in NL.
Wat de de verdeling van BMI en Comorbiditeiten (gecombineerd) bij IC-opnames.

*voorbeeld*
Grootste groep IC-opnames heeft BMI 25-30 (bron: Nice, pagina 14) : ongeveer 35%.
Maar als ik hier kijk, valt 35% van de NL bevolking in de categorie BMI 25-30. Dus dan is het juist keurig verdeeld...

TL;DR: van data naar informatie komen is niet altijd zo makkelijk als je zou denken.

• -Lars-
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
En andere Limburgse gezelligheid: https://www.1limburg.nl/c...stmiddag-met-180-senioren . Ik weet niet of dit voorval specifiek tot ziekenhuisopnames leidde trouwens.
Zeker tien bewoners van zorgcentrum Beukeloord in Meerssen zijn besmet geraakt met corona na een feestmiddag met meer dan 180 senioren in het plaatselijke gemeenschapshuis. Eén bewoner is aan het virus overleden.
Ik denk dat het wel toont dat afstand houden wel een belangrijke peiler blijft voor bestrijding van respiratoire virussen, naast vaccinatie. (voor risicogroepen, bij de huidige prevalentie)

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:29
RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

offtopic:
Ik ken wel "girls gone wild" maar niet "elderly gong wrong" :+

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

migchiell schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

offtopic:
Wellicht is Benidorm Bastards iets voor je dan ;)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:06
[...]

offtopic:
Dankje! Ik ben een beelddenker! :X

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

[...]

offtopic:
offtopic:
Dat noemen ze een lemon party :X

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Hoe hard het ook klinkt, in zekere zin is dat het ook: iedere burger heeft de gelegenheid gehad zichzelf op een eenvoudige manier te beschermen, het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd en heeft een bewuste keus gemaakt om dit risico te lopen. (…)
Ik schreef dat het lijkt alsof de overheid het qua timing beschouwt als akkefietje en daar heeft bovenstaande gezien de daarop volgende paragraaf dus niks mee van doen.
(…) Hoe de zorg overeind te houden is de essentiële vraag, hoe zorgen we ervoor dat niet teveel andere behandelingen uitgesteld hoeven te worden, dat er ruimte op de IC blijft voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en/of wel gevaccineerd zijn maar voor wie het vaccin niet werkt. (…)
Dat is dus geen akkefietje. Hoe langer de overheid wacht, hoe exponentieel groter dat probleem wordt.
(…) Er is geen magisch plan met groot draagvlak in de samenleving, dit draadje is daar een voorbeeld van. Het is te makkelijk om dat alleen bij de overheid neer te leggen, als een groot deel van de bevolking er geen zin (meer) in heeft staan ook zij machteloos.
Er zijn veel meer omstandigheden te bedenken waar er in de samenleving vrijwillig geen 'draagvlak' voor zou bestaan, maar dat ontslaat een overheid niet van haar wettelijke taak om de verspreiding van een A-ziekte zoveel mogelijk te bestrijden. Aankondigen dat je gaat nadenken, advies vragen etc. is geen daadkrachtig ingrijpen maar wederom dezelfde trage aanpak waarvan bekend is dat het leidt tot o.a. meer van de door jezelf genoemde problemen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online

Mijnbouw gebied met veel armoede door het wegvallen van de mijnbouw jaren geleden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorizzz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Kijk ook even naar onderstaand figuur uit deze paper:

[Afbeelding]

Over het geheel genomen zie je dus dat je zowel voor ziekenhuisopname, IC-opname, IMV (invasive mechanical ventilation) en dood een verhoogd risico hebt bij een te hoge (en soms ook bij een te lage!) BMI. Echter beperkt dit extra risico zich tot maximaal een factor 2. Dat het ziekenhuis volligt met alleen maar dikke mensen is dus ook onzin. Ja, het gemiddelde BMI ligt te hoog, maar bij een factor 2 (max) liggen er per definitie ook dus gewoon een hoop mensen met een gezond BMI.
Die forest plots laten heel mooi zien dat het verband non-linear is :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Mijnbouw gebied met veel armoede door het wegvallen van de mijnbouw jaren geleden.
En wellicht daardoor ook specifieke long-gerelateerde problemen onder de oudere ex-mijnwerkers?

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

En wellicht daardoor ook specifieke long-gerelateerde problemen onder de oudere ex-mijnwerkers?
Geen idee, maar het zou kunnen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Sterk vergrijzende regio, relatief dus veel ouderen bij wie het vaccin minder effect heeft en al lang op hun tweede prik teren.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Let op:
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee