Maar eigenlijk vraag je dan of algemeen bekende feiten ook door Nederlandse cijfers ondersteund kunnen worden. Dat een obees iemand een hogere kans heeft op het IC te komen was reeds duidelijk voordat er vaccins waren. Daar is toch helemaal niks aan veranderd? Het moet wel een erg bijzondere bijwerking zijn wanneer je het vaccin je als aan obesitas leidend persoon ineens minder vatbaar maakt voor covid dan een niet-obees, gevaccineerd persoon.zacht schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:03:
[...]
Oh nee, ik ben allesbehalve voor Zwarte Pieten, double pun intended. Ik blijf er ook bij dat een vaccinatie een persoonlijke keuze is. Tegelijkertijd hoop ik dat meer mensen zich laten vaccineren. Zoveel mogelijk. Als blijkt dat je als, bijvoorbeeld, ongevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 een grotere kans op een ziekenhuis/IC-opname door Corona hebt dan een gevaccineerde obese man tussen de 30 en de 40 dan wil ik dat graag duidelijk hebben. En hoop ik dat obese mannen van alle leeftijden zich alsnog laten vaccineren.
De GGD (locatie) site loopt achter want in het eerste artikel staat dat dit over een vandaag geopende nieuwe (en tweede) locatie gaat:Señor Sjon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:04:
[...]
Het is dan ook de enige prikken-zonder-afspraak locatie in Den Bosch en die is er alleen op woensdagen van 10-16.
[...]
Denk niet dat daar potentiële stemmers meer zijn voor de coalitiepartijen.
"Het is momenteel erg druk bij onze nieuwe vaccinatielocatie in Sociaal Cultureel Centrum De Helftheuvel. We vragen inwoners van Den Bosch en omgeving om vandaag niet meer te komen", zo stelt de GGD op Instagram. De priklocatie is woensdag voor het eerst open.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Afgelopen weekend in Hengelo ook. Dus in onze regio gaat het best hard!Adlermann schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:50:
[...]
Hier in Enschede was de rij bij de mobiele priklocatie ook enorm lang. Dat vaccinatiedrang lijkt goed te helpen. Stond zeker 100 man!
(Waar stond hij in Enschede?)
Ik denk dat we ook niet al te negatief moeten zijn. Dit is wat het UMC+ in Maastricht zei:
De corona-besmette patiënten op de verpleegafdeling hebben vrijwel allemaal een hoge leeftijd: 90% is ouder dan 70 jaar, 60% is 80 jaar of ouder. In vrijwel alle gevallen betreft het patiënten met andere onderliggende aandoeningen of in enkele gevallen onvoldoende immuunrespons door medicatie.
We hebben het hier vooral over de meest kwetsbare ouderen met een nog brakker immuunsysteem dan hun leeftijdsgenoten door medicatie of onderliggende aandoeningen. Dat zal helaas best een grote groep zijn op die leeftijd.Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermt vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden.
En ook verruit de grootste groep Nederlandersuser109731 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:21:
Ik denk dat we ook niet al te negatief moeten zijn. Dit is wat het UMC+ in Maastricht zei:
[...]
[...]
We hebben het hier vooral over de meest kwetsbare ouderen met een nog brakker immuunsysteem dan hun leeftijdsgenoten door medicatie of onderliggende aandoeningen. Dat zal helaas best een grote groep zijn op die leeftijd.
(deel 10)
[ Voor 97% gewijzigd door t_captain op 03-11-2021 20:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.