Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.237 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:40
MikeyMan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
En voor degenen waar deze bescherming niet meer afdoende is kun je je afvragen of dit het wel gaat doen.
Daar lijkt het wel op: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Eerder was er ook al een onderzoek voor mensen die een mindere afweer hadden waarbij een 3e prik flink leek te helpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
BlackMonkey schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:26:
[...]
DE heeft flink meer capaciteit maar het is niet alsof ze daar geen last meer hebben van corona.
Een aspect is dat een grotere capaciteit nooit tegen exponentiële groei op kan. Maar een andere is minstens zo relevant: Nederland stuurt op IC capaciteit. Nu nog steeds,

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de besmettingen uit zichzelf gaan dalen (vakantie-effect komt er misschien wel aan), dus volgen daaruit meer opnames. Zo simpel is het.

Paradoxaal leidt een grotere IC capaciteit dus tot meer zorgdruk, ziektelast en sterfte. Het gaat maar door en door totdat niet X maar Y bedden bezet zijn. Zie ook p. 4 en p. 20 van het KPMG rapport.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
BlackMonkey schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:26:
Ik denk dat heel NL het liefste vrijheid blijheid doet, maar heel realistisch gezien snappen we toch wel dat die vlieger hier niet opgaat. Zoals je zelf nu ook aangeeft, we moeten sowieso iets. Overigens vind ik 63% vermindering in verspreiding toch best flink samen met mildere infecties. Als jij andere cijfers hebt, deel ze. Verder, nogmaals, geen ziekenhuis is niet meteen niet ziek. Anders zitten de revalidatie afdelingen straks weer vol met mild zieken. Waarom je dat risico zou willen lopen als maatschappij zou ik i.i.g. niet weten.
Ik weet niet of er nou zo enorm veel mensen met long covid zijn als soms wordt beweerd. Er lopen nu wat mooie onderzoeken in Nederland en ben zeer benieuwd naar de uitkomsten. Die hele long covid discussie die in het voorjaar werd gevoerd was voornamelijk gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken met vragenlijsten.
Ik heb ACC er even uitgepikt omdat ik het niet netjes vond rechtstreeks naar je twitter te linken en iedereen die wel herkent. Maar bijvoorbeeld je opmerking over cola i.c.m. tests past er ook mooi in. Of de vele opinie stukken, over nuance gesproken. Het komt tenminste aardig als een bubbel over.
Die cola is wel van heel lang geleden en daar heb ik hier ook al een keer iets over gezegd. Beetje flauw om die erbij te pakken. En ja ik zit ongetwijfeld in een bubbel, daarom wees blij dat ik hier kom zodat ik nog eens buiten mn comfortzone kom :*).
Serieus? Een gezonde hoeveelheid wantrouwen is prima, maar dit is gewoon ongezond. Wat heeft een overheid ermee te behalen de gehele bevolking te vergiftigen? Ben je tevens voor het gemak de acute prikstops vergeten om eerst meer feiten te verzamelen? Ze hebben hem in jou voorbeelden zelfs bijgesteld en het beleid aangepast.
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg niet dat ze bewust de gehele bevolking willen vergiftigen maar wel dat ze onzorgvuldig zijn.

11 maart ochtend: https://www.parool.nl/wer...-tijdelijk-stil~b7e2dec4/

11 maart middag: https://www.ad.nl/politie...ikken-gaat-door~a19ef05a/

15 maart: https://www.rtlnieuws.nl/...en-astrazeneca-kamerbrief
Heb je reden om nu aan te nemen dat hij nog negatief is? Dit is echt absolute onzin en voor een dergelijke claim mag je zeker een bron aandragen i.p.v. je onderbuik. Net als bij de rest van je claims. "Ik denk" is geen feit.
Voor AstraZeneca bij jongeren bedoelde ik. Schreef ik iets anders?
Maar je bent ook tegen dwang en vind dat het eigenlijk vrijwillig moet. Daar zit het probleem. Je bent echter wel verbaasd dat de communicatie van de overheid wat dringender wordt. Of dat een aantal gevaccineerden er wel een beetje klaar mee zijn. Dat is ook een beetje selectief oordelen dan. Waarbij iedereen nog flinke vrijheden heeft in NL.

Overigens, hoe denk je dat je die 70+'ers meekrijgt? Door hard op de weerstand tour te gaan? Dat is namelijk hoe jou huidige aanpak overkomt.
Ik snap heel goed dat mensen er klaar mee zijn, dat ben ik ook :+.

En hoe ik denk dat ik ze meekrijg? Door open communicatie. Door toe te geven dat dingen niet handig zijn aangepakt. Door uit te spreken dat we met de best mogelijke kennis beslissingen nemen. Door in een OMT ook mensen op te nemen die kritischer zijn ten aanzien van het beleid. Niet om daarmee de beslissingen anders uit te laten vallen, maar om ook te kunnen begrijpen waarom sommige mensen weerstand hebben. Door (echt) te luisteren naar de bezwaren van mensen en niet ze proberen verbaal omver te werpen en een monoloog te houden zoals ik vind dat Hugo doet. Door de WOB-verzoeken tijdig te beantwoorden zodat iedereen gewoon kan zien welke discussies worden gevoerd. Misschien zou ik wel gewoon camera's toelaten bij het Catshuis-overleg. Wat is er mis met transparantie? Als je een goed verhaal hebt moet je dat kunnen onderbouwen.
Niets gedaan is wel heel flauw. Je uit weerstand op wat ze doen (drang op vaccinatie, maatregelen, etc), maar ze doen niks. Prachtige drogreden. Maar er is wel gesleuteld aan de IC-capaciteit, er zijn alleen niet magisch meer middelen om dat te bewerkstelligen. De uitbereiding van IC-capaciteit kan alleen met het personeel van andere afdelingen die dat nu weer zelf weer nodig hebben. Tel daarbij op de uitstroom van personeel en ondanks nieuwe instroom is er nog steeds minder capaciteit in. Over nuances gesproken. Dat van Gommers ging trouwens voornamelijk (meen ik) om IC-capaciteit, die op dat moment beter op een andere manier inzetbaar was. Context.
Ik bedoel niets gedaan met het aantal IC-bedden inderdaad :).
Onze zorg is best efficient. Helemaal in vergelijking met andere landen. Daardoor hebben we ook ingeleverd op capaciteit (anders kon dat immers ook niet). Maar capaciteit stelt voornamelijk je breekpunt uit. DE heeft flink meer capaciteit maar het is niet alsof ze daar geen last meer hebben van corona.
Dit klopt wat je zegt. Maar misschien moeten we daar als maatschappij eens het debat over voeren. Hoeveel efficiëntie willen we? En Corona valt dan nog relatief mee hè... het had veel erger kunnen zijn (als de voorspellingen van aan het begin klopten nou... dan hadden we heel andere uitdagingen nu).

Zag vandaag iemand op Twitter die vroeg hoeveel verhoging van je zorgverzekering je acceptabel vindt om zorgmedewerkers 500€ netto per maand meer te laten verdienen. Dat lijkt me nou een leuk startpunt voor een gesprek want dáár zit het echte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
BlackMonkey schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:35:
Daar lijkt het wel op: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"
Eerder was er ook al een onderzoek voor mensen die een mindere afweer hadden waarbij een 3e prik flink leek te helpen.
Om hier even op in te haken: hier ben ik dus kritisch op. Alle onderzoeken waarbij de fabrikant zelf zijn conclusies trekt vertrouw ik in beginsel niet. De werking van de vaccins is ook minder goed dan de fabrikanten in eerste instantie aangaven en ze hebben een enorm financieel belang om de werking van boosters beter voor te stellen dan ze zijn. Punt van @MikeyMan is gewoon terecht. Waarom zou exact hetzelfde vaccin (want dat is de booster feitelijk) nu opeens beter presteren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:51:
Zag vandaag iemand op Twitter die vroeg hoeveel verhoging van je zorgverzekering je acceptabel vindt om zorgmedewerkers 500€ netto per maand meer te laten verdienen. Dat lijkt me nou een leuk startpunt voor een gesprek want dáár zit het echte probleem.
Lees het topic eens goed terug over vergroten van IC-capaciteit. Er is door LZ86 al eerder gezegd dat als hij meer betaald zou krijgen, hij minder zou gaan werken omdat het geld dan die tijd compenseert. Iemand meer geld geven betekent simpelweg niet perse dat er evenveel (of meer) gewerkt zal worden. Ik blijf me verbazen over mensen die het even vanaf achter een beeldscherm beter denken te weten dan de mensen die er 40+ uur in de week als werk mee bezig zijn...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennis schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:53:
[...]

Om hier even op in te haken: hier ben ik dus kritisch op. Alle onderzoeken waarbij de fabrikant zelf zijn conclusies trekt vertrouw ik in beginsel niet. De werking van de vaccins is ook minder goed dan de fabrikanten in eerste instantie aangaven en ze hebben een enorm financieel belang om de werking van boosters beter voor te stellen dan ze zijn. Punt van @MikeyMan is gewoon terecht. Waarom zou exact hetzelfde vaccin (want dat is de booster feitelijk) nu opeens beter presteren?
Verdiep je eerst eens in hoe de wereld van het klinisch geneesmiddelenonderzoek uberhaubt werkt voordat je "kritisch" gaat zijn. Zo werkt het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Ik weet niet of er nou zo enorm veel mensen met long covid zijn als soms wordt beweerd. (…)
Dan zijn er dus twee mogelijkheden:
- het klopt wel
- het klopt niet

Waarom zou het tweede waarschijnlijker zijn dan het eerste?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Cartman! schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Lees het topic eens goed terug over vergroten van IC-capaciteit. Er is door LZ86 al eerder gezegd dat als hij meer betaald zou krijgen, hij minder zou gaan werken omdat het geld dan die tijd compenseert. Iemand meer geld geven betekent simpelweg niet perse dat er evenveel (of meer) gewerkt zal worden. Ik blijf me verbazen over mensen die het even vanaf achter een beeldscherm beter denken te weten dan de mensen die er 40+ uur in de week als werk mee bezig zijn...
Ik ben geen IC verpleegkundige, ik ben gewoon vpk. Maar ook voor mij geldt bovenstaande. En het wordt steeds niet geloofd door niet werkenden in de zorg hier.

En ik weet gewoon uit eigen team, het geldt voor het overgrootte gedeelte van mijn team

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:11:
Ik ben geen IC verpleegkundige, ik ben gewoon vpk. Maar ook voor mij geldt bovenstaande. En het wordt steeds niet geloofd door niet werkenden in de zorg hier.

En ik weet gewoon uit eigen team, het geldt voor het overgrootte gedeelte van mijn team
Ik doe compleet iets anders dan werken in de zorg maar als ik morgen 20% verhoging krijg zou ik waarschijnlijk ook voortaan 4 dagen werken ipv 5 dagen, top toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Cartman! schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:12:
[...]

Ik doe compleet iets anders dan werken in de zorg maar als ik morgen 20% verhoging krijg zou ik waarschijnlijk ook voortaan 4 dagen werken ipv 5 dagen, top toch?
Dat dus. Ik leef niet om te werken. Mijn werk betaald mijn leven en ik kan goed rondkomen van wat ik nu heb. Geef me meer en ik werk minder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 15:40
[...]

Ik weet niet of er nou zo enorm veel mensen met long covid zijn als soms wordt beweerd. Er lopen nu wat mooie onderzoeken in Nederland en ben zeer benieuwd naar de uitkomsten. Die hele long covid discussie die in het voorjaar werd gevoerd was voornamelijk gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken met vragenlijsten.
Maar bij twijfel kan je er niet maar vanuit gaan dat het zal meevallen. Dan kan je beter pro-actief handelen. Misschien zijn de gevolgen wel te overzien, maar de kans bij covid op bijwerkingen is hoger dan bij vaccinatie. Dus dan zou ik mij eerder daar druk om maken. Overigens doelde ik vooral op het verplaatsen van het probleem, maar goed.
[...]

Die cola is wel van heel lang geleden en daar heb ik hier ook al een keer iets over gezegd. Beetje flauw om die erbij te pakken. En ja ik zit ongetwijfeld in een bubbel, daarom wees blij dat ik hier kom zodat ik nog eens buiten mn comfortzone kom :*).
Ik vond 30 sep nog niet zo oud en heb niet je hele timeline uitgebreid bekeken. Deze kwam via media snel boven ;). Maar fijn dat je tenminste ook soms buiten je bubbel kijkt. Blijf inderdaad ook vooral de dialoog opzoeken.
[...]

Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg niet dat ze bewust de gehele bevolking willen vergiftigen maar wel dat ze onzorgvuldig zijn.

11 maart ochtend: https://www.parool.nl/wer...-tijdelijk-stil~b7e2dec4/

11 maart middag: https://www.ad.nl/politie...ikken-gaat-door~a19ef05a/

15 maart: https://www.rtlnieuws.nl/...en-astrazeneca-kamerbrief

[...]
Nou je had het over niet toegeven dat deze risk-benefit negatief zou zijn. Dat is iets anders dan onzorgvuldig. Al is dat voorbeeld een klein beetje uit verband getrokken omdat hij zelfs ten tijden van die berichtgeving nog positief was. Zonder mRNA waren we zielsgelukkig geweest met AZ. Tevens vond je het probleem met AZ alleen maar bij genoeg prikken, dus echt een andere optie was er ook niet dan gewoon te prikken.
Voor AstraZeneca bij jongeren bedoelde ik. Schreef ik iets anders?
Ik had het over stops en had daar ook Janssen bij in gedachten. Maar in beiden gevallen is hij nog positief, waarbij AZ alleen uit luxe uit de campagne is gehaald.
[...]

Ik snap heel goed dat mensen er klaar mee zijn, dat ben ik ook :+.

En hoe ik denk dat ik ze meekrijg? Door open communicatie. Door toe te geven dat dingen niet handig zijn aangepakt. Door uit te spreken dat we met de best mogelijke kennis beslissingen nemen. Door in een OMT ook mensen op te nemen die kritischer zijn ten aanzien van het beleid. Niet om daarmee de beslissingen anders uit te laten vallen, maar om ook te kunnen begrijpen waarom sommige mensen weerstand hebben. Door (echt) te luisteren naar de bezwaren van mensen en niet ze proberen verbaal omver te werpen en een monoloog te houden zoals ik vind dat Hugo doet. Door de WOB-verzoeken tijdig te beantwoorden zodat iedereen gewoon kan zien welke discussies worden gevoerd. Misschien zou ik wel gewoon camera's toelaten bij het Catshuis-overleg. Wat is er mis met transparantie? Als je een goed verhaal hebt moet je dat kunnen onderbouwen.
- Dus jij bent mee te krijgen door open communicatie? Terwijl op tweakers met 1 post eigenlijk alle communicatie die je zou willen wordt aangereikt. Ik ben benieuwd hoe die er dan uit zou moeten zien.

- Er zijn juist OMT leden steeds kritisch op het negeren van de adviezen door het kabinet? Misschien niet kritisch op alles dat in jou straatje past, maar dan kan je er beter zelf gaan zitten natuurlijk.

- Welke echte bezwaren worden genegeerd? "Ik vertrouw de boel niet" gaat Hugo zelf niet kunnen ontkrachten, ze vertrouwen hem immers niet, maar is ook niet een echt bezwaar te noemen.

- Afhandeling WOB-verzoeken is legaal verklaard door de huidige situatie. De discussies zelf lekken vaak toch al uit :+ Geef gewoon aan welke info je zogenaamd mist. i.p.v. de andere kant te verwijten iets niet goed te doen. Je had het eerder over risico's maar hebt daar ook duidelijk een verkeerde interpretatie van.
[...]

Ik bedoel niets gedaan met het aantal IC-bedden inderdaad :).
Wat dus te kort door de bocht is. Zoals @Number10 ook al aanhaalt.
[...]

Dit klopt wat je zegt. Maar misschien moeten we daar als maatschappij eens het debat over voeren. Hoeveel efficiëntie willen we?
Efficiëntie kan ook betere zorg betekenen. Daar is zelfs nog veel te behalen. Maar dat is meer voer voor een ander topic en is zonder achtergrond bijna niet te beoordelen. Zelfs niet door betrokken medici.
En Corona valt dan nog relatief mee hè... het had veel erger kunnen zijn (als de voorspellingen van aan het begin klopten nou... dan hadden we heel andere uitdagingen nu).
Vandaar dat de italianen ook al wat minder open in de discussie staan dan vrijheid blijheid.
Daar los je niet magisch de problemen in de zorg mee op zoals anderen hier al benoemen.
[...]

Tot dusver je open blik. Ze leveren de ruwe data en de conclusies worden gecontroleerd. Het is dus niet helemaal wij van wc-eend.... Maar daar is in het vaccin topic al meer dan genoeg aan gewijd. Om je vraag te beantwoorden, zoek is op waarom we sowieso 2 dosissen doen en hoe ze dat bepaald hebben. Zoals ik al eerder zei, die info is gewoon beschikbaar. Jij verwacht blijkbaar alleen dat VWS haast een soort nieuwsbrief elke dag gaat bijhouden om te raden wat jij mist en het voorkauwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ander land dan Nederland of België, maar gezien de gelijkenis met Nederland toch maar hier.

Deze hoogleraar sociale psychologie uit Schotland benoemt in een serie tweets dat de vraag over het draagvlak voor eventueel handelen door de overheid volgens hem vaak verkeerd wordt gesteld:
https://threadreaderapp.com/user/ReicherStephen

De vraag - mijn vertaling uit de tweets - 'is er draagvlak binnen de maatschappij voor nieuwe maatregelen?', suggereert dat maatregelen op zich een beperking moeten zijn. Maar wat mensen vooral nodig hebben zijn handelingen door de overheid om ze te beschermen, zoals de keuze om thuis te werken of de ondersteuning van quarantaine.

Ten tweede wordt met dergelijke vragen verondersteld dat 'draagvlak binnen de maatschappij' een probleem is en de overheid de oplossing daarvoor heeft. Maar het is (ook in het VK) vaak andersom. Binnen de maatschappij is vermoedelijk wel draagvlak, maar de overheid vormt regelmatig het probleem door laat te handelen (we gaan dus wachten tot,november?) of juist te vroeg (waarom op 25 september versoepelen?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Om hier even op in te haken: hier ben ik dus kritisch op. Alle onderzoeken waarbij de fabrikant zelf zijn conclusies trekt vertrouw ik in beginsel niet. De werking van de vaccins is ook minder goed dan de fabrikanten in eerste instantie aangaven
Dat komt door de nieuwere varianten, Delta is anders dan het originele Wuhan virus en dat kunnen we hen niet verwijten. Alsnog zijn de vaccins gelukkig enorm effectief tegen ernstige ziekte.

Onderschat niet hoe snel en hard Delta kan toeslaan. Dat zagen we hier in juli en ook nu weer. Zonder vaccinatie zaten we nu zeker weten in een lockdown. De VS is hard getroffen in staten met een lagere vaccinatiegraad, Rusland nu ook met meer dan 1000 doden per dag, Oost-Europa idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Vanochtend dit pareltje in het AD:
https://www.ad.nl/gezond/...-kan-nodig-zijn~a6c3e559/

Enkele passages:
Volgens de LNAZ-voorman zijn er ‘in Nederland genoeg onbeschermden over om ook hier tot hoge besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames te komen’.
Lid van het Outbreak Management Team (OMT) Menno de Jong valt hem bij: ,,Er kan een moment komen waarop de ziekenhuiscapaciteit weer overvraagd dreigt te worden en aanvullende maatregelen nodig zijn.’’
Woensdag zei OMT-voorzitter Jaap van Dissel in een interview met deze site nog dat restricties als school- en winkelsluiting of avondklok waarschijnlijk niet nodig zijn. ,,We zitten in een principieel andere situatie dan vorig jaar”, aldus Van Dissel. ,,Toen hadden we geen vaccins. Dus in alle realiteit zie ik geen aanleiding om zulke ingrijpende maatregelen te adviseren.”
De Jong stelt dat ‘weinigen nog proberen wat afstand te houden en de files aantonen dat bijna niemand zich aan ‘werk thuis waar kan’ houdt’. Mensen hebben volgens hem grotendeels zelf in de hand of er toch weer maatregelen komen.
Hier word wel weer een interessant spel gespeeld. De ziekenhuizen geven kennelijk aan dat er misschien toch op lokaal niveau lockdowns nodig kunnen zijn op een bepaald moment. Een OMT-Lid is het daar mee eens. Van Dissel heeft eerder gezegd dat hij zoiets niet ziet gebeuren en de Jong legt de schuld volledig bij de burger. Als je dit heel erg plat slaat haal ik er uit: als we straks toch weer maatregelen/lockdown krijgen, dan ligt het aan ongevaccineerden (nu ja, "onbeschermden" genoemd in dit artikel, maar we weten allemaal op welke groep onbeschermden wordt gewezen).

Ik vraag me af hoeveel mensen een lokale lockdown of nieuwe maatregelen zomaar gaan volgen. Mijn inschatting is dat er weinig draagvlak voor is. Helaas stimuleert dit ook de verdere polarisatie want anti-vaxxers zullen zich niet opeens wel laten vaccineren en pro-vaxxers zullen alleen maar harder roepen dat het wel nodig is. Iedereen die er tussen zit wordt gegijzeld (of zal uiteindelijk ook in 1 van de kampen terecht komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ik heb het ook gelezen inderdaad. Lokale maatregelen hebben we nog niet gezien, en ik denk ook niet dat die effectief zullen zijn tegen het indammen van besmettingen. Het is hoogstens een pesterij om mensen tot vaccineren te krijgen. Zie je het al gebeuren? Heel de horeca plat in de biblebelt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Lekker zou dat zijn. Dan ben je wel volledig gevaccineerd, mag je vervolgens in lockdown omdat veel anderen zich niet gevaccineerd zijn en je net in de verkeerde gemeente woont. Compleet idiote stelling van Kuipers dan ook wat mij betreft. Ik denk dat de tijd van lockdowns in Nederland gepasseerd is en maar goed ook. Er wordt nu net wat te makkelijk mee geschermd, terwijl zo iets nooit normaal hoort te zijn.

En als ze besluiten de boel in Staphorst te sluiten, dan gaat men in het weekend gewoon naar Zwolle om draar uit te gaan. Totaal onnuttig dus ook, die lokale maatregelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Soccer98 op 23-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Werkgevers kunnen ook wel wat meer nadenken hoor. Ik kan prima thuis werken en dat is ook gebleken. Nu moet ik 2 dagen naar kantoor komen in het drukke OV , zo druk heb ik het nog niet eens meegemaakt.

Ik werk uit gevoel liever gewoon nog thuis. Maar mijn werkgever wil me op kantoor zien want iedereen is volledig gevaccineerd. Ondanks m’n vaccinatie voel ik me in treinen nog steeds niet even op me gemak soms.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:29:
Ik heb het ook gelezen inderdaad. Lokale maatregelen hebben we nog niet gezien, en ik denk ook niet dat die effectief zullen zijn tegen het indammen van besmettingen. Het is hoogstens een pesterij om mensen tot vaccineren te krijgen. Zie je het al gebeuren? Heel de horeca plat in de biblebelt?
Meer effectief is dan heel de horeca plat in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam als je kijkt naar de aantallen O-)

En dan is het nog de vraag of ze het niet oplopen in te kleine huisjes, kerk/moskee of in de buurtcentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Meer effectief is dan heel de horeca plat in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam als je kijkt naar de aantallen O-)

En dan is het nog de vraag of ze het niet oplopen in te kleine huisjes, kerk/moskee of in de buurtcentra.
Ook goed, zit half rotterdam in breda dat weekend :p maatregelen op huisniveau, kerken of buurtcentra zijn helemaal not done. Buurtcentra zijn wel even dicht geweest, maar mochten na verloop van tijd toch als uitzondering weer open. (Ergens tijdens een eerdere golf, ben het even kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Agent47 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:37:
Ondanks m’n vaccinatie voel ik me in treinen nog steeds niet even op me gemak soms.
Waar zit hem dat dan in? Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dennis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Waar zit hem dat dan in? Hoe komt dat?
Heb je wel eens in een volle intercity gezeten in de herfst? En vervolgens geprobeerd om frisse lucht in te ademen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:22
Werkgevers kunnen ook wel wat meer nadenken hoor. Ik kan prima thuis werken en dat is ook gebleken. Nu moet ik 2 dagen naar kantoor komen in het drukke OV , zo druk heb ik het nog niet eens meegemaakt.

Ik werk uit gevoel liever gewoon nog thuis. Maar mijn werkgever wil me op kantoor zien want iedereen is volledig gevaccineerd. Ondanks m’n vaccinatie voel ik me in treinen nog steeds niet even op me gemak soms.
Dat je met het te drukke ov naar je werk gaat is een eigen keuze. Je kunt ook een auto kopen. Dan hoef je ook niet in zo'n vieze trein of bus te zitten.

Verder is het advies vanuit de overheid om nog steeds thuis te werken wanneer het kan en alleen op werk te komen wanneer dat noodzakelijk is. Je zou eens kunnen vragen waarom zij tegen dat advies ingaan.

Overigens genoeg werkgelegenheid in de IT trouwens. Je kan ook altijd nog een andere baan zoeken. Misschien tref je iets dat je veel beter past. Dan heeft gewoon zo moeten zijn.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:25
Cartman! schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:12:
[...]

Vast best en ik denk de meeste. Maar als je naar de kinderopvang gaat kijken willen ze HBO gescholde pedagogisch medewerkers hebben(in de toekomst). Maar niet extra voor betalen. Dan denk ik dat er weinig HBO mensen zijn die denken ik kies is branche waar de werkdruk hoog is en het salaris laag. Dan zullen er weinig mensen met HBO niveau nog naar de kinderopvang gaan en kiezen ze een andere branche. Meer geld is ook meer een middel om nieuwe mensen te werven. Wil je direct effect voor je huidige mensen zonder dat Ze minder werken. Dan zal je verlichting van de werkdruk moeten realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gewoon doen wat ze in Oostenrijk ook dreigen te gaan doen bij een X aantal IC opnames:

https://www.telegraaf.nl/...lockdown-ongevaccineerden

Lokale lockdowns gaan hier toch HELEMAAL niet werken joh. Of wil je het leger gaan inzetten? Roadblocks rond Staphorst? Urk afsluiten van de buitenwereld?

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 23-10-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:34:
Lekker zou dat zijn. Dan ben je wel volledig gevaccineerd, mag je vervolgens in lockdown omdat veel anderen zich niet gevaccineerd zijn
En dan vragen ze zich ook nog af waarom er spanningen zijn tussen gevaccineerden en degene die niet gevaccineerd willen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MainframeX schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Dat je met het te drukke ov naar je werk gaat is een eigen keuze. Je kunt ook een auto kopen. Dan hoef je ook niet in zo'n vieze trein of bus te zitten. (…)
Misschien moet je die opmerking eens in dit forumonderdeel als vraag stellen:
Armoede, schulden en dakloos zijn in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:22
@Number10 Daarmee ga je er van uit dat het OV veel goedkoper is. Dat was heel vroeger zo, maar nu echt niet meer. Het scheelt je op een klein autootje een paar tientjes per maand. Dat is echt geen aanslag op een IT salaris.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MainframeX schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:39:
Dat is echt geen aanslag op een IT salaris.
Het gaat niet om een individueel IT salaris maar om een maatschappelijk probleem, waarbij sommige mensen verplicht zijn het OV te gebruiken omdat een voorfinanciering van een auto bijvoorbeeld niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Triest dat het zo moet, maar als het een oplossing is dan moet het maar. De huisarts in het donker via de achterdeur binnen laten sluipen.....

https://www.nu.nl/coronav...-thuis-vanwege-taboe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48

The Legend

*Plop*

DutchOwnage schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:21:
Gewoon doen wat ze in Oostenrijk ook dreigen te gaan doen bij een X aantal IC opnames:

https://www.telegraaf.nl/...lockdown-ongevaccineerden

Lokale lockdowns gaan hier toch HELEMAAL niet werken joh. Of wil je het leger gaan inzetten? Roadblocks rond Staphorst? Urk afsluiten van de buitenwereld?
Een lokale lockdown voor iedereen gaat niet werken volgens jou, maar een landelijke lockdown voor alleen ongevaccineerden wel? Hoe zie je dat voor je qua handhaving dan? Ongevaccineerden hebben geen oplichtende gevarendriehoek boven hun hoofd zweven zodra ze de deur uitgaan.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MainframeX schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:39:
@Number10 Daarmee ga je er van uit dat het OV veel goedkoper is. Dat was heel vroeger zo, maar nu echt niet meer. Het scheelt je op een klein autootje een paar tientjes per maand. Dat is echt geen aanslag op een IT salaris.
Compleet offtopic maar ook een vreemde conclusie... "een klein autootje" heeft gewoon vol onderhoud nodig en kost elke maand verzekering. Het OV is zo gek nog niet. En iets als "een IT salaris" bestaat natuurlijk ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
The Legend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Een lokale lockdown voor iedereen gaat niet werken volgens jou, maar een landelijke lockdown voor alleen ongevaccineerden wel? Hoe zie je dat voor je qua handhaving dan? Ongevaccineerden hebben geen oplichtende gevarendriehoek boven hun hoofd zweven zodra ze de deur uitgaan.
We hebben al een aardig instrument. De coronapas naar 2g en verplicht maken voor alles behalve de essentiele winkels en je bent al een eind op weg. Ohja, wel handhaven natuurlijk.... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

Je zou als eerste stap kunnen beginnen met het verplichten van werknemers om aan te tonen dat ze gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Wat mij betreft niet, want sommige mensen die niet anders kunnen moeten op sommige trajecten als haring in een ton reizen en lopen bij het reizen dus meer risico dan iemand die alleen in een auto zit.

Dat kan allerlei redenen hebben, maar één daarvan is geld. Het is dus niet offtopic, want dit soort crises raakt mensen met een lager inkomen disproportioneel veel zwaarder
(…) Het OV is zo gek nog niet.
Ook dat, maar het hangt waarschijnlijk ook af waar en wanneer je reist of mensen dat met je eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
Een aantal interessante artikelen over vaccineren & gewetensbezwaarden. Mooi om een beeld te krijgen van de gewetenstrijd die deze groep ervaart. Deze mensen geloven duidelijk niet in nieuwe theorieën, maar houden gewoon vast aan dat waar ze al jaren in geloofd hebben. Tegelijkertijd laten ze iedereen in waarde die een andere keuze maakt.
stylezzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:44:
Triest dat het zo moet, maar als het een oplossing is dan moet het maar. De huisarts in het donker via de achterdeur binnen laten sluipen.....
@stylezzz Dat vindt deze groep zelf ook triest. Ik kwam laatst dit artikel van een (Amerikaanse) dominee tegen die ingaat op de vrijheid die christenen ervaren om zich te laten vaccineren. https://www.desiringgod.o...-to-be-vaccinated-freedom Het geeft denk ik een goed beeld van de afweging die soms gemaakt moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jansen-nl op 23-10-2021 10:54 ]

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Je zou als eerste stap kunnen beginnen met het verplichten van werknemers om aan te tonen dat ze gevaccineerd zijn.
Wat als de werkgever niet gevaccineerd is en wil worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
zacht schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Wat als de werkgever niet gevaccineerd is en wil worden?
Waarschuwing, nog eentje, uiteindelijk volgen er boetes.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 23-10-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ondanks m’n vaccinatie voel ik me in treinen nog steeds niet even op me gemak soms.
Het is niet voor niets dat veel mensen het OV voor de eigen auto hebben ingeruild.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

DutchOwnage schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Ja, dat zou kunnen. Alleen is dat heel wat anders dan ze in Oostenrijk willen doen, waarvan je net zei dat dat een goed idee was :+

Uit de RIVM cijfers blijkt dat gevaccineerden inmiddels 42% van de vastgestelde besmettingen voor hun rekening nemen. Het alleen richten van maatregelen op ongevaccineerden lijkt me dus niet heel zinvol, omdat de groepen niet strikt gescheiden door de samenleving bewegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
The Legend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Uit de RIVM cijfers blijkt dat gevaccineerden inmiddels 42% van de vastgestelde besmettingen voor hun rekening nemen. Het alleen richten van maatregelen op ongevaccineerden lijkt me dus niet heel zinvol, omdat de groepen niet strikt gescheiden door de samenleving bewegen.
En dat is nou net geen probleem wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn. De hele reden van vaccinatie is hiermee duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Number10 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Wat mij betreft niet, want sommige mensen die niet anders kunnen moeten op sommige trajecten als haring in een ton reizen en lopen bij het reizen dus meer risico dan iemand die alleen in een auto zit.

Dat kan allerlei redenen hebben, maar één daarvan is geld. Het is dus niet offtopic, want dit soort crises raakt mensen met een lager inkomen disproportioneel veel zwaarder

[...]

Ook dat, maar het hangt waarschijnlijk ook af waar en wanneer je reist of mensen dat met je eens zijn.
Het OV is vaak dramatisch naar plekken met de minder betaalde banen. (Industrieterreinen e.d) verder buiten de randstad een zeer sterk gevalletje ik moet ergens instappen waar ik niet ben, en eruit waar ik niet moet zijn, en veelal een reistijd die 2x zo lang is of meer.
En ja, een goedkoop autootje kost 30€ verzekering, 25€ belasting, onderhoud ~40 per . Laten we zeggen €100 per maand vaste lasten.
Een 3 sterren abonnement van Qbuzz is al duurder, terwijl ik daarmee nog niet in de stad Groningen zou kunnen komen vanuit mijn oude woonplaats (20km verderop)..
Met de auto kun je bovendien nog naar familie elders etc. Ik snap in dergelijke gevallen een klein autootje heel goed + eigen gezondheid

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
tlpeter schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

En dat is nou net geen probleem wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn. De hele reden van vaccinatie is hiermee duidelijk.
Iedereen gevaccineerd is onmogelijk.

En dan? Is het dan geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

tlpeter schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Maar dat is net zo’n hypothetische situatie als dat we ook geen probleem zouden hebben als er een goedkoop snelwerkend medicijn zou zijn. Een vaccinatieplicht gaat er niet komen en veel hoger dan we nu zitten (ca. 85%) gaan we niet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Ja, dat zou kunnen. Alleen is dat heel wat anders dan ze in Oostenrijk willen doen, waarvan je net zei dat dat een goed idee was :+

Besmettingen zijn steeds minder interessant. Het gaat erom wat er in de ziekenhuizen gebeurd.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

stylezzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Besmettingen zijn steeds minder interessant. Het gaat erom wat er in de ziekenhuizen gebeurd.....
Ja dat klopt wel, maar je ziet het nu toch weer misgaan met meer dan 100 opnames per dag? Meer besmettingen is altijd meer ziekenhuisopnames. Hoeveel meer wordt flink beïnvloed door vaccinaties, dat klopt, maar dat zie je altijd pas achteraf. Nu gaan we eerst nog ff wachten, omdat we vinden dat besmettingen niet meer zo relevant zijn. Maar dan is het dus al uit de klauwen gelopen op het moment dat je toch moet ingrijpen. Als we straks weer op 8000 besmettingen per dag zitten, met 40 IC opnames per dag, dan krijg je dat niet meer zo snel naar beneden met alleen een mondkapje in de supermarkt. Dan zul je weer aan de 1,5 meter moeten, horeca sluiten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:25
[...]

*knip*
Dit voegt niks toe.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 23-10-2021 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
[...]

Daarom is het juist wél heel zinvol.
We zitten op moment met een R van 1.24. Dat wil dus zeggen dat als we het aantal besmettingen met 20% terugdringen, we van het hele probleem af zijn omdat de R dan <1 is.
Er is een groep van 25% van de Nederlanders die samen verantwoordelijk zijn voor 58% van de besmettingen. Die veroorzaken dus ruweg twee maal zoveel besmettingen dan dat ze zouden "mogen" veroorzaken.
Als je dat terugbrengt naar hun "fair share" van de besmettingen scheelt dat 33% op het totaal. Ruim voldoende om de R onder de 1 te brengen.

Zelfs als je er rekening mee houdt dat de helft kinderen <12 jaar is die niet gevaccineerd mogen worden, dan nog zou je met vaccinatie van diegenen die wel kunnen (bijna) op R<1 kunnen uitkomen. En bovendien zijn jonge kinderen sowieso minder besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
The Legend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Ja dat klopt wel, maar je ziet het nu toch weer misgaan met meer dan 100 opnames per dag? Meer besmettingen is altijd meer ziekenhuisopnames. Hoeveel meer wordt flink beïnvloed door vaccinaties, dat klopt, maar dat zie je altijd pas achteraf. Nu gaan we eerst nog ff wachten, omdat we vinden dat besmettingen niet meer zo relevant zijn. Maar dan is het dus al uit de klauwen gelopen op het moment dat je toch moet ingrijpen. Als we straks weer op 8000 besmettingen per dag zitten, met 40 IC opnames per dag, dan krijg je dat niet meer zo snel naar beneden met alleen een mondkapje in de supermarkt. Dan zul je weer aan de 1,5 meter moeten, horeca sluiten, etc.
Daar heb je helemaal gelijk in, liever vanaf as maandag weer 1.5m en thuiswerken als dat we een paar maanden zonder horeca en evenementen moeten zou ik zeggen.

Toch voelt het weer als een stap terug in het beleid, om te gaan sturen in het aantal besmettingen. Dit terwijl we uiteindelijk naar een situatie moeten waarin het aantal besmettingen niet meer relevant is omdat er weinig druk meer op de zorg word uitgeoefend. Die verdomde vaccinatiegraad ook..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:30
hoevenpe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Het is niet voor niets dat veel mensen het OV voor de eigen auto hebben ingeruild.
En het scheelt nog een hoop tijd ook. Denk dat ik een half uur winst heb op een stuk van +-25km.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
dr.lowtune schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:18:
Heb je wel eens in een volle intercity gezeten in de herfst? En vervolgens geprobeerd om frisse lucht in te ademen? :P
Ja tuurlijk, maar daar doelde ik niet op. Als je gevaccineerd bent is de kans om ziek te worden toch minimaal? Waarom dan zo bang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
stylezzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, liever vanaf as maandag weer 1.5m en thuiswerken als dat we een paar maanden zonder horeca en evenementen moeten zou ik zeggen.

Toch voelt het weer als een stap terug in het beleid, om te gaan sturen in het aantal besmettingen. Dit terwijl we uiteindelijk naar een situatie moeten waarin het aantal besmettingen niet meer relevant is omdat er weinig druk meer op de zorg word uitgeoefend. Die verdomde vaccinatiegraad ook..... :/
Maar is anderhalve meter invoeren niet compleet naiëf? Ik neem aan dat je niet gelooft dat het gros van de mensen, familie, vrienden, onderling weer afstand gaan houden omdat Rutte en De Jonge dat zeggen? Dat gebeurde al amper in de laatste maanden van die maatregel. Het is lekker op straat om afstand te houden van wildvreemden, maar ja, het aantal mensen dat door een wildvreemde in de rij bij de viskraam is aangestoken, is ook op een figuurlijke hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Dennis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

Ja tuurlijk, maar daar doelde ik niet op. Als je gevaccineerd bent is de kans om ziek te worden toch minimaal? Waarom dan zo bang?
Ik kan wel een poging doen tot antwoorden. Het afgelopen anderhalf jaar zijn we zo bezig geweest met corona, dat rationaliteit wel eens verliest van gevoel. Geen verwijt, eerste keer dat ik in een volle bus zat voelde ook niet als vanouds, maar ik denk wel dat het zo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Dat klopt niet. Volgens het OMT ontwikkelt 2-10% na een besmetting langdurige klachten en ziekenhuisopname is niet noodzakelijk daarvoor.
(…) Als we straks weer op 8000 besmettingen per dag zitten, met 40 IC opnames per dag, dan krijg je dat niet meer zo snel naar beneden met alleen een mondkapje in de supermarkt. Dan zul je weer aan de 1,5 meter moeten, horeca sluiten, etc.
Exact. De 'voorstanders' van sturen op zorg zijn onbedoeld al 1,5 jaar 'voorstanders' van lockdowns als die nodig zijn om de zorg niet te laten overbelasten. Het patroon is identiek aan allerlei andere dossiers waar uitstel van vroegtijdig ingrijpen leidt tot meer moeilijk te herstellen problemen of onherstelbare schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Het hangt er wellicht ook vanaf over welke ziekte je het hebt en bij wie.

Wat is de kans op sterfte?
Wat is de kans op ernstige ziekte?
Wat is de kans op ziekte?
Wat is de kans op langdurige ziekte?
Wat is de kans op een besmetting?
Wat is de kans om die besmetting op iemand over te dragen aan iemand anders die bovenstaande afweegt?

Dat zijn allemaal vragen die schuil gaan in de opmerking 'de kans (...) is (...) minimaal' en die ook niet altijd minimaal is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Soccer98 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Maar is anderhalve meter invoeren niet compleet naiëf? Ik neem aan dat je niet gelooft dat het gros van de mensen, familie, vrienden, onderling weer afstand gaan houden omdat Rutte en De Jonge dat zeggen? Dat gebeurde al amper in de laatste maanden van die maatregel. Het is lekker op straat om afstand te houden van wildvreemden, maar ja, het aantal mensen dat door een wildvreemde in de rij bij de viskraam is aangestoken, is ook op een figuurlijke hand te tellen.
Het ging mij meer om aan te geven dat we wellicht nu met wat 'lichte' maatregelen kunnen voorkomen dat we over een paar weken weer een aantal recreatieve sectoren moeten platleggen. Dat die 1.5m niet of nauwelijks in acht werd genomen weet ik ook wel, deze zomer was er na het debacle van begin juli ook weinig meer aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
The Legend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Een vaccinatieplicht gaat er niet komen en veel hoger dan we nu zitten (ca. 85%) gaan we niet halen.
Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
en veel hoger dan we nu zitten (ca. 85%) gaan we niet halen.
We zitten niet op 85% en het kan wel hoger zoals Denemarken bewijst:
https://joop.bnnvara.nl/n...rouwen-in-regeringsbeleid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij een vaccinatiegraad is het wel handig om te vermelden over welk gedeelte van de bevolking het percentage geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Hele andere discussie waar ik verder niet op in ga maar ik ben voor verplichte vaccinatie.
Die halve oplossingen nu laat precies zien hoe goed we het hebben hier in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

BOA's met QR code scanner...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Een vaccinatieplicht gaat er niet komen en veel hoger dan we nu zitten (ca. 85%) gaan we niet halen.
Als je naar de VS en Italië kijkt, dan komt het toch behoorlijk in de buurt van een algehele vaccinatieplicht. Dat kan hier ook komen. Met een beetje pech vanaf 5 jaar ook nog.

Ik ben zelf gevaccineerd, maar heb wel het gevoel dat dit de verkeerde kant opgaat en we een beetje doorschieten. Straks is prik 3 ook verplicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 23-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Number10 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

We zitten niet op 85% en het kan wel hoger zoals Denemarken bewijst:
https://joop.bnnvara.nl/n...rouwen-in-regeringsbeleid
Het kan ook minder zoals Rusland bewijst ;) Ik bedoel natuurlijk dat ik niet verwacht dat in Nederland de vaccinatiegraad nog echt substantieel zal groeien, omdat ik het bange vermoeden heb dat er een groep van 10-20% van de bevolking is dat zich rekent tot ‘kritisch denker’ en op Facebook heeft gelezen dat De Jonge 5G chips implanteert met een Pfizer-shot. Die mensen heb je tot nu toe niet bereikt, en die ga je ook echt niet meer bereiken in mijn overtuiging.

Een vaccinatieplicht gaat er in het huidige politieke landschap naar mijn idee ook niet komen, daar is gewoon geen politiek draagvlak voor.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 23-10-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Dat is zeker wel een probleem. In België zijn meer dan de helft van de covid patiënten gevaccineerd:
Meer dan de helft van de patiënten die met covid-19 in het ziekenhuis belanden, is gevaccineerd. ‘Dat betekent niet dat de vaccins falen. Wel dat ­vaccinatie geen wondermiddel is.’

Coronacommissaris Pedro Facon maakte vrijdag voor het eerst cijfers bekend over het aantal gevaccineerden die, ondanks hun prik, toch met covid-19 in het ziekenhuis belanden. Die cijfers stellen het beeld bij dat de vierde golf alleen degenen treft die de vaccins weigeren.
Deze pandemie is nog lang niet voorbij.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

We zijn geconditioneerd :)

Nu was ik nooit een fan van het OV... maar een persoonlijk voorbeeld is dat ik tegenwoordig weer bij de kinderopvang naar binnen mag ipv dat ik buiten bij de deur moet wachten als ik mijn dochter ophaal.

Ze moeten me praktisch naar binnen sleuren _O-

"Je mag weer naar binnen hoor"

I'm institutionalized ;) (Shawshank Redemption)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Lethalis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Als je naar de VS en Italië kijkt, dan komt het toch behoorlijk in de buurt van een algehele vaccinatieplicht. Dat kan hier ook komen. Met een beetje pech vanaf 5 jaar ook nog.

Ik ben zelf gevaccineerd, maar heb wel het gevoel dat dit de verkeerde kant opgaat en we een beetje doorschieten. Straks is prik 3 ook verplicht.
Prik 3 kan je pas verplichten als 1 en 2 dat ook zijn.

Zag net weer een post van een oud collega, op Facebook, fervent anti vaxxer en conspiracy gelover. Ik word boos bij de gedachte dat ik vrijheden moet inleveren voor dat soort totaal losgeslagen idioten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
Number10 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Exact. De 'voorstanders' van sturen op zorg zijn onbedoeld al 1,5 jaar 'voorstanders' van lockdowns als die nodig zijn om de zorg niet te laten overbelasten. Het patroon is identiek aan allerlei andere dossiers waar uitstel van vroegtijdig ingrijpen leidt tot meer moeilijk te herstellen problemen of onherstelbare schade.
Wat we nu aan het doen zijn is al lang geen "sturen" meer. Sturen impliceert dat je een plan hebt. Een "doel"-ziekenhuisbezetting en een idee van hoe je er voor gaat zorgen dat we die bezetting "halen".
Op welk aantal IC-bedden sturen we? 200? 400? 800?
De situatie die we nu hebben (R=1,24, IC-bezetting van 174) is niet houdbaar. De belasting van de ziekenhuizen stijgt met enige vertraging altijd mee met de besmettingen. In dit tempo zijn de IC's binnen één maand overvol.
Laten we stellen dat de "strategie" is de boel gedurende het winterseizoen (met het negatieve seizoenseffect) onder controle te houden zodat we over 3 maanden een IC-bezetting hebben van 800. En dan gokken we er op dat na de winter het seizoenseffect onze problemen spontaan oplost en accepteren we alle uitgestelde zorg. Dan moet je mikken op een R van maximaal 1,07. Daar zitten we al een maand ruim boven.

Wat is de strategie? Hopen dat de R binnen twee weken spontaan weer inzakt en alles goed komt?

Er wordt hier niet gestuurd. Het schip ligt op ramkoers met de rotsen en pas als we de boeg over de bodem horen schrapen gaan we het roer 180 graden omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Dat is zeker wel een probleem. In België zijn meer dan de helft van de covid patiënten gevaccineerd:

[...]

Deze pandemie is nog lang niet voorbij.
Daar gaat het helemaal hard, in 6 dagen tijd 614 opnames waarvan 55% volledig gevaccineerd. Apart dat de cijfers hier met 25% gevaccineerden in de ziekenhuizen dan zoveel afwijken maar goed.

Denk dat je gelijk hebt dat dit gejojo nog wel even gaat duren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:19:
[...]
Wat is de strategie? Hopen dat de R binnen twee weken spontaan weer inzakt en alles goed komt? (…)
Mag ik deze vraag verplaatsen naar het politieke topic later vandaag of morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Prik 3 kan je pas verplichten als 1 en 2 dat ook zijn.

Zag net weer een post van een oud collega, op Facebook, fervent anti vaxxer en conspiracy gelover. Ik word boos bij de gedachte dat ik vrijheden moet inleveren voor dat soort totaal losgeslagen idioten.
Die verplichting is een kwestie van tijd. Hoe langer deze crisis duurt, hoe dwingender de maatregelen zullen zijn (voor de mensen die niet meewerken).

We zitten simpelweg met een probleem qua zorgcapaciteit. En daar zullen keuzes gemaakt moeten worden.

Dat kun je aan de voorkant doen, met beperkende maatregelen en vaccinatieplicht of -dwang. Of aan de achterkant, door niet iedereen meer te helpen die ziek is :X

Ik ben er nog niet over uit wat ik nou "beter" vind. Dwing je mensen in een bepaald stramien, of laat je ze zelf hun keuzes maken en de consequenties ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Lethalis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Ik ben er nog niet over uit wat ik nou "beter" vind. Dwing je mensen in een bepaald stramien, of laat je ze zelf hun keuzes maken en de consequenties ervaren?
Voor mij altijd het laatste. dat is de enige manier waarop mensen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

maartend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:28:
[...]

Maar welke consequenties zijn er nu werkelijk voor die groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dr.lowtune schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Maar welke consequenties zijn er nu werkelijk voor die groep?
Consequenties of straf?

Maar wat ze nu moeten is meer inspanning leveren.
In Wallonie zie je de vaccinatioebereidheid oplopen door invoering QR-code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Lethalis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:26:
[...]
Dat kun je aan de voorkant doen, met beperkende maatregelen en vaccinatieplicht of -dwang. Of aan de achterkant, door niet iedereen meer te helpen die ziek is :X
Toevoeging: het duurt enkele weken voordat je van vaccinatie een effect kan verwachten en triage lijkt mij erg moeilijk uitvoerbaar in de praktijk.

Je houdt dus maar één ding over wat realistisch meteen is uit te voeren en dat zijn stappen zoals de herinvoering van mondneusmaskers. Maar dan wel beter dan de vorige keer. En dat vereist m.i. dat de overheid toegeeft dat ze eerder deels een flauwekulverhaal hebben opgehangen over de werkzaamheid. Ze zitten dus gevangen in hun eigen spinsels volgens mij.

Overigens heeft het EHRM dwangvaccinatie in een heel andere setting niet bij voorbaat als onrechtmatig beoordeeld, maar ik betwijfel evenals @The Legend of er politiek draagvlak voor bestaat als je het al zou willen uitvoeren. @Tom-Z heeft dat arrest ooit eens samengevat ergens in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als je vaccineren verplicht gaat stellen zit je dus voor eeuwig vast aan QR codes, tenzij de verplichting ooit weer vervalt.

En met 50% bescherming tegen het oplopen van het virus na vijf maanden denk ik niet dat die verplichting kan vervallen, je zal moeten blijven prikken om het een beetje op peil te houden als dat uberhaupt mogelijk is *O*

Wat @XWB zegt dus, dit gaat nog wel even duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

maartend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Consequenties of straf?

Maar wat ze nu moeten is meer inspanning leveren.
In Wallonie zie je de vaccinatioebereidheid oplopen door invoering QR-code
Als we door niet gevaccineerden straks weer in een lockdown zitten, dan is dat een consequentie van hun keuze, maar een straf voor alle gevaccineerden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:24

ericplan

5180 Wp PV

maartend schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:28:
[...]
Wat doet je reisverzekering als je zegt dat je op wintersport gaat?
Wat doet je opstalverzekering als je huis in een overstromingsgebied staat?
Wat doet je autoverzekering als je regelmatig brokken maakt?

Verplichten hoeft niet, maar consequenties verbinden aan het niet vaccineren mag best, wat mij betreft.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Veel uitstroom ook zeg. Afgelopen tijd niet zoveel uitstroom gehad ook

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
ericplan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Wat doet je reisverzekering als je zegt dat je op wintersport gaat?
Wat doet je opstalverzekering als je huis in een overstromingsgebied staat?
Wat doet je autoverzekering als je regelmatig brokken maakt?

Verplichten hoeft niet, maar consequenties verbinden aan het niet vaccineren mag best, wat mij betreft.
Ja. dus keuze en laten ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tom-Z schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:19:
[...]
Er wordt hier niet gestuurd. Het schip ligt op ramkoers met de rotsen en pas als we de boeg over de bodem horen schrapen gaan we het roer 180 graden omgooien.
Er wordt pas gestuurd zodra er ‘maatschappelijk draagvlak’ is, ergo elke keer als het kalf net verdronken is want dan is er weer een groepje overtuigd van de noodzaak.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:
Als je vaccineren verplicht gaat stellen zit je dus voor eeuwig vast aan QR codes, tenzij de verplichting ooit weer vervalt.

En met 50% bescherming tegen het oplopen van het virus na vijf maanden denk ik niet dat die verplichting kan vervallen, je zal moeten blijven prikken om het een beetje op peil te houden als dat uberhaupt mogelijk is *O*

Met nog steeds 95% bescherming tegen ziekenhuis opname maakt die daling naar 50% tegen besmetting voor die personen zelf niet heel veel uit.

Je blijheid over de mogelijke extra prikken kan ik niet echt plaatsen :?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2021 14:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Met nog steeds 95% bescherming tegen ziekenhuis opname maakt die daling naar 50% tegen besmetting voor die personen zelf niet heel veel uit.

Je blijheid over de mogelijke extra prikken kan ik niet echt plaatsen :?
Meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames, het maakt dan toch wel uit? Misschien niet voor die ene besmette, maar wel voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames, het maakt dan toch wel uit? Misschien niet voor die ene besmette, maar wel voor iedereen.
Nee want daar komt 95% niet ook al raken ze besmet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
YakuzA schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Er wordt pas gestuurd zodra er ‘maatschappelijk draagvlak’ is, ergo elke keer als het kalf net verdronken is want dan is er weer een groepje overtuigd van de noodzaak.
Ongeacht wat ze doen, mijn draagvlak zijn ze echt kwijt. En dat heeft veel te maken met de totale onkunde die ze hebben laten zien sinds het begin van deze crisis.

Fout op fout op fout en nog veel meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maartend
Segafreak83 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Ongeacht wat ze doen, mijn draagvlak zijn ze echt kwijt. En dat heeft veel te maken met de totale onkunde die ze hebben laten zien sinds het begin van deze crisis.

Fout op fout op fout en nog veel meer.
Tja, dat kan gebeuren met volslagen iets nieuws en onbekends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Nee want daar komt 95% niet ook al raken ze besmet.
Sowieso leidt het tot meer ziekenhuisopnames, ook al is het 99%. Maar die 95% die je noemt wordt al niet meer gehaald in Belgie, denk je dat dat hier anders zal liggen?
Met de cijfers van de corona­commissaris kan de winst door ­vaccinatie worden becijferd. Gevaccineerde 18- tot 64-jarigen in Vlaanderen genieten een bescherming van 91 procent tegen hospitalisatie.
De gegevens tonen dat 65-plussers slechter af zijn. In die leeftijdscategorie bedraagt de beschermingsgraad tegen hospitalisatie met ­covid-19 in Vlaanderen ‘slechts’ 65 procent.
Diezelfde verschillen stellen ze ook elders vast. In Engeland blijkt eveneens dat de bescherming die vaccins bieden met de leeftijd daalt. Bij gevaccineerde tachtigers is dat nog maar 50 procent. Eerder bleek ook al dat de bescherming afneemt naarmate het langer geleden is dat iemand geprikt werd (DS 25 september). Laat het nu net de ouderen zijn bij wie de vaccinatie het langst geleden is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:34
Ben benieuwd wanneer we weer een lockdown gaan krijgen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Laten we dan wel deze versie doen:

https://nos.nl/artikel/24...rden-dreigt-in-oostenrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
*knip* Graag niet dit soort vergelijkingen maken.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 23-10-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip* ivm hierboven.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 23-10-2021 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
niet op de man

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 23-10-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
doe eens niet.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 23-10-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het artikel is het nog vaag over hoe dit uitgewerkt zou worden , dus of je deze versie inderdaad ok, te slap of te streng vindt valt nog te bezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

In het artikel is het nog vaag over hoe dit uitgewerkt zou worden , dus of je deze versie inderdaad ok, te slap of te streng vindt valt nog te bezien.
Ja, veel hangt af van de precieze invulling.

Ik bedoel vooral dat ik hoop dat het probleem wordt neer gelegd waar het ligt.

*knip* Commentaar op de moderatie graag via DM en niet hier.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 23-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wolly schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:

Uit interesse. Je posts zijn eigenlijk vrijwel altijd negatief mbt vaccinaties, overheid, maatregelen etc (Of zo komt het in ieder geval over). Wat stel jij voor dat we nu doen waardoor we er blijkbaar zo weinig mogelijk last van hebben als maatschappij/samenleving/wereldbevolking? Wat is dé oplossing die Mark/Hugo (en de rest van de wereld) moeten doorvoeren. Want dat is blijkbaar niet zoals het nu gaat als ik je goed begrijp. Ik ben erg benieuwd wat het alternatief is waar blijkbaar dus vrij weinig/geen enkele overheid/gezondheidsorganisatie aan gedacht heeft en dat beter werkt.
Maar wellicht heb ik je posts niet goed begrepen :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

In Canada mag je vanaf volgende week zaterdag geen trein, bus, vliegtuig, restaurant, sportschool etc. meer in. Er zijn geen uitzonderingen voor herstelde mensen. Wel zijn er zeer beperkte uitzonderingen zoals voor mensen met contra-indicaties voor vaccinatie, en voor streng gelovigen, maar bijna niemand valt in die groep.

Er wordt tegen de maatregelen gedemonstreerd bij ziekenhuizen 8)7 8)7

Intussen kun je je toch beter afvragen of je het als land dan niet gewoon helemaal kunt verplichten?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
thewizard2006 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:06:
[...]
Wat stel jij voor dat we nu doen (…)
Ten eerste lijkt me dat niet een vraag aan @Wolly, want het is iemand anders die beslist per se opnieuw een kabinet wil formeren toch? In deze column wordt het mooi samengevat:
https://www.bnnvara.nl/va...udia-de-breij-leiderschap
(…) Ik ben erg benieuwd wat het alternatief is waar blijkbaar dus vrij weinig/geen enkele overheid/gezondheidsorganisatie aan gedacht heeft en dat beter werkt.
Wat dacht je ervan dat de Nederlandse overheid bijvoorbeeld eindelijk eens serieus de adviezen van de WHO gaat opvolgen? Maar dan echt en zonder zingende ministers of andere flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gustaveau schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:18:
Ben benieuwd wanneer we weer een lockdown gaan krijgen
Ik vermoed dat een nieuwe lockdown een stuk minder draagvlak zal hebben dan eerder.

Ik denk dat veel mensen het gevoel zullen hebben van "moet ik weer in lockdown, omdat een stel aso's liever naar tante Truus op Facebook luisteren dan naar medici" en "het is hun eigen keuze om in het ziekenhuis te komen".
Nu is dat kort door de bocht en is het grote probleem dat ook andere zorg verdrongen wordt door antivaxxers, maar ik kan me voorstellen dat het merendeel wel bovenstaande gevoelens heeft en daardoor niet bijzonder geneigd is om in lockdown te willen gaan.

Ik denk dat er beduidend meer te halen valt in het beter naleven van de QR-check, dat is nu een nutteloze wassen neus.
En eventueel ook de QR-check wat verder uitbreiden (bijv ook winkels, supermarkten, OV, scholen/universiteiten, etc).

Op die manier heeft bijna niemand er last van en wordt het probleem neergelegd bij degenen die het probleem veroorzaken.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-10-2021 18:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 45 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.