Wolly schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:48:
[...]
In tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt is dit topic bedoeld om de situatie rondom Corona. Dat is ook logisch, aangezien niemand (en zeker niet in dit topic) de oplossing heeft. Wat jij blijkbaar als "vrijwel altijd negatief" ontvangt is niet zo bedoeld, ik probeer juist de feiten te belichten die vaak onderbelicht zijn.
In tegenstelling tot sommigen zie ik het corona verhaal als een probleem van ons allemaal. De mensen die denken dat ze met twee prikjes hun deel gedaan hebben missen een groot stuk van de complexiteit, net als de mensen die ongevaccineerden het liefst niet meer behandeld zien worden of de mensen die oproepen tot gedwongen vaccinaties. Uiteindelijk moeten we allemaal met elkaar zien samen te leven en dan leidt zulke polarisatie natuurlijk nooit tot een oplossing. Nu wil ik niet claimen dat ik de gehele complexiteit overzie overigens

Ik sta hier hetzelfde in, maar ben wel veelal gestopt hier te reageren. Tweakers was nooit echt een representatie van de samenleving, maar het was hier meestal prettig vertoeven omdat hier vaak niet vanuit de onderbuik gereageerd wordt maar men meestal met een wat objectievere blik kan kijken. Nu lijkt het de andere kant op te gaan. Alleen maar wordt er gesproken over gevaccineerd vs. ongevaccineerd terwijl het allemaal veel complexer ligt. Niemand lijkt zich te beseffen dat het uitspreken tegen verworven rechten (lichamelijke integriteit) uiteindelijk het schieten is in je eigen voet. De coronapas zorgt voor polarisatie; ik zie het overal, bij mijn vrienden, familie, hier. En dat terwijl ie toch echt niet werkt! De pas is geintroduceerd maar het is juist het laten varen van de andere maatregelen welke ervoor zorgt dat het nu zo hard gaat met de besmettingen.
En kom niet alleen met de zorg; 10% van de besmettingen zorgt voor long covid in meer of mindere mate. Met elke dag 6000 besmettingen zijn er 600 mensen
iedere dag die over 12 weken nog klachten hebben. Dat zijn ook gevaccineerden (ik ben een beetje lui om het op te zoeken, maar er was onlangs een studie geweest dat de kans op long covid als je gevaccineerd bent lager is omdat het ziek worden voorkomt, maar als je onverhoopt toch ziek wordt is de kans op long covid even hoog als een ieder die een infectie krijgt).
We hebben dus allemaal baat bij de basismaatregelen. En als zij-effect daarvan zal de zorg niet vollopen. En dan heb je niet eens een pas nodig. Maar het narratief is zo vertekend, je moet wel buiten de grenzen kijken (je geeft het zelf al aan) om de effecten te zien. Daarnaast vind ik de media / TK ook niet erg handig door maar weinig het ethische aspect te bespreken, of werkelijk de breuklijnen in de samenleving te zien. Het lijkt erop dat we het moeten hebben van mensen als
Hans Teeuwen om dit aan te kaarten.
En Het topic is vaak een echoput van gelijkgestemden, ik begrijp dat het vervelend is als iemand iets posts uit bijvoorbeeld Belgie of de UK waar het soms al te positieve beeld van kan gaan wankelen. Zie dat echter niet als negatief, zie het als iets waar we nu nog op kunnen ingrijpen om te voorkomen dat eenzelfde situatie zich hier gaat voor doen!
Gelijkgestemden ja, maar waar ik me het meest zorgen over maak is het onderbuik gehalte wat hier maar vrijelijk genoemd mag worden zonder moderatie. Twee voorbeelden, alleen al van vandaag, en dit is de reden dat ik hier nog wel meelees maar weinig reageer, het topic wordt me teveel gekaapt:
Is het niet een idee een eigen bijdrage te vragen voor ongevaccineerden? Prima als ze denken niet in het ziekenhuis te belanden, doen ze het wel: 90% eigen bijdrage. Ik denk dat dat een aardige incentive is en ze behouden hun vrije keuze.
Effectief iemands leven financieel ruineren dus. En van eventuele kinderen e.d. ook.
Eigenlijk maak ik mij er 0,0 druk om als we weer een ongevaccineerde coronadode erbij krijgen.
Ik vind elke coronadode triest en kan een ramp zijn voor familie of nabestaanden, die er misschien wel anders instaan.
En zo kan ik wel even doorgaan met de onderbuikreacties. Ik heb bewust de usernames eruit gelaten van mensen die dit hebben gepost, maar op bijna elke pagina vind je wel dergelijke reacties. Wat mij betreft discussie-onwaardig.