Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.248 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:32
Señor Sjon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat dit eerder een pandemiekwaal is dan een coronakwaal? Zeker bij landen met strikt beleid rondom lockdowns e.d.?
Ik denk het eerlijk gezegd niet/nauwelijks. Hier staat het onderzoek en bijvoorbeeld bij het abstract en de bijgevoegde plaatjes is o.a. een vergelijking getrokken met Influenza. Ook bij Influenza zie je, in (aanzienlijk) mindere mate bepaalde klachten voorbij komen. Aangezien Influenza niet als pandemie beschouwd wordt zie je zelfs daar redelijke percentages met mensen die angsten/depressie overhouden als klachten. Lijkt mij bij long-Covid ook niet heel gek, aangezien ademnood en pijn op de borst andere langdurige klachten zijn, klachten die volgens mij heel goed tot paniekaanvallen kunnen leiden.

Heb het onderzoek nog niet helemaal doorgespit (geen tijd voor, ben aan het werk), wellicht dat in het volledige verhaal wat meer duiding wordt gegeven. Moge alleen duidelijk zijn dat long-Covid steeds beter in kaart komt en het weldegelijk een behoorlijk probleem is en/of wordt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Ik denk dat dit eerder een pandemiekwaal is dan een coronakwaal? Zeker bij landen met strikt beleid rondom lockdowns e.d.?
Dat zegt niets, ik heb 6 jaar geleden een bacteriële infectie gehad in mijn hersenvlies, de eerste klachten waren precies dat: angst en depressie. Het duurde vrij lang voordat er duidelijk was dat er echt iets mis was (bleek dus een zeldzame bacterie te zijn). Na antibiotica duurde het nog enige tijd voor die klachten helemaal verdwenen. Ook van Covid is inmiddels bekend dat het op een of andere manier neurologische klachten kan geven. Het mechanisme is nog duidelijk, maar het hoeven niet per se externe oorzaken te zijn. Kunnen wel meespelen natuurlijk.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dan nog zou ik niet zo'n grote groep daar verwachten. :) Zou dat dan meer 20-30 zijn of liggen er jongere mensen in het ziekenhuis? En wat is dan de oorzaak?
Het zal ongetwijfeld zijn omdat de vaccinatie graad onder de 30 heel laag is in verhouding, omdat je daar de complete groep <12 hebt waar 0 gevaccineerd is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
YakuzA schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:15:
[...]

Het zal ongetwijfeld zijn omdat de vaccinatie graad onder de 30 heel laag is in verhouding, omdat je daar de complete groep <12 hebt waar 0 gevaccineerd is.
Ook weer niet zoveel lager dan 30-40. Die 10% gaat het verschil niet maken.

Dit is minimaal 1 prik, wat je in de regel al uit het ziekenhuis houdt (meen ik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2YEB1yyBtTle_-UU8ReIyBcOAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o6Tyz5cfUwDk4GYTYN8x4uSN.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:25:
[...]

Ook weer niet zoveel lager dan 30-40. Die 10% gaat het verschil niet maken.

Dit is minimaal 1 prik, wat je in de regel al uit het ziekenhuis houdt (meen ik)
[Afbeelding]
En geb jaar 2009-2021 staat op 0%.
Gemiddeld zal het dus een 30% zijn onder de 30 oid.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:10

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat was dus de laatste update van Ollie ;w

• Stinger_Ventura
user109731 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:04:
[...]

Dat was dus de laatste update van Ollie ;w
Wacht! What did we miss??

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stinger_Ventura

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:24

Agent47

I always close my contracts.

In oktober gaat zijn volledige leven ook weer verder. Hij kan het niet meer bijhouden dan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
*knip* desinformatie verwijderd.

[ Voor 110% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:07 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
*knip*

Welnee, voor tot nu toe elke leeftijdsgroep die onderzocht is, is het risico op ernstige ziekte/sterfte door Covid-19, (veel) groter dan het risico op ernstige bijwerkingen (incl. sterfte) van het vaccin. Niet moeilijker maken dan het is.

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:07 ]

• Agent47

Agent47

*knip* reactie weggehaald ivm verwijderen originele reactie.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 16:56
*knip*
Wikipedia: Vaccine Adverse Event Reporting System
Gelukkig is Vaers geen open lijst die iedereen zelf kan invullen... /s 8)7 Niet de meest duidelijke/eerlijke lijst

Ik zou eerder naar Lareb kijken voor bijwerkingen, daar is meer controle op echtheid van de melding! De (roulette) kans op bijwerkingen van Corona vs Vaccin vallen toch echt gunstiger uit naar vaccin-->minder bijwerkingen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:08 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
*knip*

Goeie leeftijden daar zeg! Ik zou blij zijn als 89, 93, 87 etc zou worden! Die mensen kunnen op elk moment omvallen trouwens.

Sowieso staat er bovenin vaak unknown, maar in de tekst een leeftijd.
De jongste op de pagina die jij deelt was 82 _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:08 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

GAIAjohan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:44:
[...]

Goeie leeftijden daar zeg! Ik zou blij zijn als 89, 93, 87 etc zou worden! Die mensen kunnen op elk moment omvallen trouwens.

Wilde ook al zeggen. Ik scroll drie keer en zag alleen maar leeftijden welke al van een keer goed struikelen komen te overlijden :')

Default blanke hetero

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

GAIAjohan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:44:
[...]

De jongste op de pagina die jij deelt was 82 _/-\o_
De gemiddelde leeftijd van overlijden aan corona is 83, dus wat is precies je punt?
De vaccins zouden toch juist hen moeten beschermen :F

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:37:
[...]

Russisch roulette is wel heel erg overdreven, vind je zelf ook niet?

Die kameraad van mij is los van zijn roken --> Andere discussie, maargoed, gezond. Goede BMI. Is bijna nooit ziek.

Hij heeft gewoon de pech gehad dat hij zijn eerste prik er op vrijdag in had zitten en maandag op kantoor besmet werd met de delta variant. Hij heeft dus niet de volledige vaccinatie gehad. Zijn vriendin daarentegen heeft ondanks samen wonen, geen corona gekregen. Ondanks samen slapen en samen op de bank etc. Allicht dat ze het eerder heeft gehad. Dat noem ik eerder Russisch roulette.
Ik wil wel eerst longfoto's zien voordat we die kameraad van jou serieus gezond gaan verklaren. Is het pech, of is het gewoon een ongezonde levensstijl?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
*knip*
Mensen met gezondheidsklachten ervaren ook gezondheidsklachten na vaccin. Shocking?

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 30-09-2021 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
ComputerHoed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:53:
[...]

De gemiddelde leeftijd van overlijden aan corona is 83, dus wat is precies je punt?
Je begrijpt dat het vaccin niet beschermt tegen sterfte ongeacht de doodsoorzaak?

• user109731
  • Niet online
ComputerHoed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:53:
Het punt is dat er veel 80+ mensen overlijden. Dat is ook een groep met een hoge vaccinatiegraad. Gegarandeerd dat er dus behoorlijk wat mensen overlijden korte tijd na hun vaccinatie. Dan is het van de nabestaanden ergens begrijpelijk dat ze een verband zien en dit melden, maar het hoeft geen gevolg te zijn van.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 30-09-2021 16:08 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
user109731 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:59:
[...]

Het punt is dat er veel 80+ mensen overlijden. Dat is ook een groep met een hoge vaccinatiegraad. Gegarandeerd dat er dus behoorlijk wat mensen overlijden korte tijd na hun vaccinatie. Dan is het voor de nabestaanden ergens logisch om een verband te zien, maar het hoeft geen gevolg te zijn van.
Dit dus. Bewijs maar eens dat het aan het vaccin zou liggen.
Stel iemand neemt een vaccin, valt een dag later van de trap. Of krijgt een verkoudheidje en sterft.
Doodsoorzaak volgens antivaxxers: het vaccin. Waarschijnlijker is het gewoon ouderdom met alles wat erbij komt kijken.

Tevens kan ook met vaccin de afweerreactie van 80+‘ets onvoldoende zijn om het virus de baas te zijn, of al te ver verzwakt.

Met of zonder vaccin is er één zekerheid in het leven: we gaan ooit dood

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-09-2021 16:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
N3oC schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:41:
*knip*
Gelukkig is Vaers geen open lijst die iedereen zelf kan invullen... /s 8)7 Niet de meest duidelijke/eerlijke lijst

Ik zou eerder naar Lareb kijken voor bijwerkingen, daar is meer controle op echtheid van de melding! De (roulette) kans op bijwerkingen van Corona vs Vaccin vallen toch echt gunstiger uit naar vaccin-->minder bijwerkingen ;)
LAREB doet wel controle, maar het blijft een voornamelijk self-reporting tool. Net als VAERS wordt het gebruikt voor signaaldetectie, maar daar begint het speurwerk pas.

• tweakmember
user109731 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:59:
[...]

Het punt is dat er veel 80+ mensen overlijden. Dat is ook een groep met een hoge vaccinatiegraad. Gegarandeerd dat er dus behoorlijk wat mensen overlijden korte tijd na hun vaccinatie. Dan is het van de nabestaanden ergens begrijpelijk dat ze een verband zien en dit melden, maar het hoeft geen gevolg te zijn van.
serieus? dus als jou oma een week of eerder na vaccinatie zou jij geen verband zien?
Ook niet nadat VEARS vol van zulke meldingen staat? Dan wil je het ook gewoon niet zien.

*knip* zie hieronder

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 30-09-2021 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ramon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:54:
[...]
Ik wil wel eerst longfoto's zien voordat we die kameraad van jou serieus gezond gaan verklaren. Is het pech, of is het gewoon een ongezonde levensstijl?
Dan kan je bij heel veel meer mensen dan long covid verwachten op dit leeftijd. Is dat het geval? Nee. Pure pech lijkt het. Natuurlijk zou het roken ermee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:We verwachten hier dat je fatsoenlijke, wetenschappelijk onderbrouwde bronnen aanlevert voor stellingen mbt medische informatie. Berichten in de media en YouTube-filmpjes zijn dat niet. Daarnaast verwachten we dat je het verschil tussen correlatie en causaliteit begrijpt, anders heeft discussie weinig zin.

Op deze manier gaan we dus niet verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik vroeg me af waarom het aantal gelijk was aan gisteren. Lijkt een fout te zijn geweest, die tweet is nu verwijderd en ik zie:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcoC
tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:15:
[...]

serieus? dus als jou oma een week of eerder na vaccinatie zou jij geen verband zien?
Ook niet nadat VEARS vol van zulke meldingen staat? Dan wil je het ook gewoon niet zien.
Ik zou geen verband zien omdat ik kan rekenen en kennis heb van statistiek.
  • Er zijn 4 miljoen 65+-ers die in pakweg 3 maanden (12 weken) zijn gevaccineerd. Dat zijn er 333.000 per week (1/12e van de populatie).
  • Er sterven 3000 mensen per maand in Nederland. Laten we even aannemen dat 2.750 hiervan 65+ zijn (0,06875% van de populatie).
  • De kans dat een 65+-er binnen week na vaccinatie sterft is dan 0.06875/12 = 0,0057%.
Dat lijkt heel klein, maar vermenigvuldigd met de populatie betekent dat dat je kunt verwachten dat er sowieso 4.000.000 * 0,0057% = 229 mensen overlijden in dezelfde als week vaccinatie. En dan kijk ik enkel naar de groep 65+, als ik de groep 80+ zou pakken zou de kans om binnen een week na vaccinatie te sterven nog groter zijn. Een andere reden waarom de kans in werkelijkheid groter is, is dat de zwakkeren met hoogste kans op overlijden als eerste gevaccineerd zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 30-09-2021 16:31 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:29:
[...]

Ik zou geen verband zien omdat ik kan rekenen en kennis heb van statistiek.
  • Er zijn 4 miljoen 65+-ers die in pakweg 3 maanden (12 weken) zijn gevaccineerd. Dat zijn er 333.000 per week (1/12e van de populatie).
  • Er sterven 3000 mensen per maand in Nederland. Laten we even aannemen dat 2.750 hiervan 65+ zijn (0,06875% van de populatie).
  • De kans dat een 65+-er binnen week na vaccinatie sterft is dan 0.06875/12 = 0,0057%.
Dat lijkt heel klein, maar vermenigvuldigd met de populatie betekent dat dat je kunt verwachten dat er sowieso 4.000.000 * 0,0057% = 229 mensen overlijden in dezelfde als week vaccinatie. En dan kijk ik enkel naar de groep 65+, als ik de groep 80+ zou pakken zou de kans om binnen een week na vaccinatie te sterven nog groter zijn. Een andere reden waarom de kans in werkelijkheid groter is, is dat de zwakkeren met hoogste kans op overlijden als eerste gevaccineerd zijn.
Het is natuurlijk niet heel verwonderlijk als oude fragiele mensen sterven na vaccinatie, het kan net het zetje geven waardoor het immuunsysteem omvalt.

Die mensen waren waarschijnlijk bij een griepprik of griepinfectie ook het haasje geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
Wolly schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:36:
[...]

Het is natuurlijk niet heel verwonderlijk als oude fragiele mensen sterven na vaccinatie, het kan net het zetje geven waardoor het immuunsysteem omvalt.

Die mensen waren waarschijnlijk bij een griepprik of griepinfectie ook het haasje geweest.
Dat zou de cijfers nog hoger maken natuurlijk, maar ik betoog juist dat zonder causaal verband er al meer dan 200 mensen zullen sterven na vaccinatie, simpelweg omdat mensen nou eenmaal doodgaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:15:
[...]

Oh ik zie meerdere verbanden. Veel mensen die overlijden in de leeftijdsgroep 80+ eten aardappelen. Dus aardappelen in combinatie met hoge leeftijd geeft een hoog risico op overlijden. Keihard verband, bewijs maar dat het niet klopt.

Jij wil perse een conclusie trekken uit een onbetrouwbare database waar een willekeurige persoon kan melden dat hij of zij jeuk aan zn kleine teen kreeg na een vaccin, en dat deze persoon die toch al in een leeftijdsgroep zat waar overlijden een aannemelijke situatie is, los van of ze uberhaupt een vaccin hebben gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 30-09-2021 17:34 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Wolly
  • Niet online
Het RIVM bereidt zich achter de schermen voor op een derde vaccinatiecampagne in de winter. Dat bevestigde het instituut donderdagmiddag op een bijeenkomst met de pers.
Maar intussen heeft het RIVM ook opdracht gekregen om ‘qua proces voorbereid te zijn’ op een massale bijprikcampagne, in woorden van vaccincoördinator Marcel van Raay. Op een ruwe schets staat die campagne, met vraagtekens omgeven, ingetekend tussen ongeveer december en maart.
Bij zo’n terugkomcampagne zouden 60-plussers als eerste in aanmerking komen. Maar het is ook denkbaar dat bijvoorbeeld alleen personen die zijn ingeënt met het vaccin van Janssen of AstraZeneca worden opgeroepen, vaccins die op papier iets minder goed beschermen. ‘De campagnevoorbereiding is breed, dus we houden rekening met alle scenario’s’, aldus hoofdepidemioloog Susan van den Hof.
Massale bijprikcampagne in de winter in voorbereiding

Het zal mij benieuwen of de QR code zijn geldigheid verliest op het moment dat je weer wordt opgeroepen voor een prik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En Waku Waku heeft de zaak verloren, zoals t hoort wat mij betreft.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Niet heel verassend inderdaad. Jammer dat dit dagenlang het nieuws wist te halen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:58:
Niet heel verassend inderdaad. Jammer dat dit dagenlang het nieuws wist te halen....
Ach, ik was blij de naam van Rob Fruithof weer eens te lezen op Twitter. :P

En ik denk stiekem dat het wel goed was, er is nu landelijk duidelijkheid en jurisprudentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
zacht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:08:
[...]

Ach, ik was blij de naam van Rob Fruithof weer eens te lezen op Twitter. :P

En ik denk stiekem dat het wel goed was, er is nu landelijk duidelijkheid en jurisprudentie.
Dat is inderdaad waar. Al dat geraaskal over discriminatie kan nu achterwege blijven. Al ben ik bang dat er de komende dagen nog wel wat gerommel in utrecht te horen zal blijven.... ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ramon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:54:
[...]
Dan neem je mijn voorbeeld maar:

Goede vrienden:
Man en vrouw, 40 jaar. Allebei straight-Edge , geen alcohol of sigaretten. Erg bezig met goede voeding, veel fruit en groente en ook uitgebalanceerd. Hij marathonloper, zij zeer sportief. Eten uit eigen moestuin, nooit ziek, BMI perfect.

Oktober 2020 Corona.

Nu? Dikke case van Long-Covid. Hij werkt inmiddels 20 uur per week en zij zit nog in de ziektewet.

Dit zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar geef mij dat vaccin maar, ik wil niet zo’n uitzondering zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 30-09-2021 18:49 ]

• tweakmember
Ben benieuwd of het nieuwe orale medicijn Molnupiravir ook in Nederland gaat komen as november nu de overheid zo'n grote hoeveelheid vaccins heeft gekocht voor volgend jaar.

‘Half november is er een medicijn tegen corona beschikbaar’
Merck says research shows its COVID-19 pill works against variants

[ Voor 18% gewijzigd door tweakmember op 30-09-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:39:
Ben benieuwd of het nieuwe orale medicijn Molnupiravir ook in Nederland gaat komen as november nu de overheid zo'n grote hoeveelheid vaccins heeft gekocht voor volgend jaar.

Waarom niet? Het is vooral bedoeld voor niet-gevaccineerden. Na besmetting zo snel mogelijk beginnen met een kuur van 5 dagen lees ik. Pfizer e.a. zijn overigens ook bezig met medicatie. Ik vraag me alleen af of mensen die niet gevaccineerd zijn dit wel willen nemen, aangezien hier ook risico's hangen. Zo lees ik dat mannen in de proefperiode geen sex mogen hebben, of een condoom moeten gebruiken, aangezien het nog onduidelijk is wat het met je sperma doet.
Maar het kan een mooie stap zijn richting het nieuwe normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die twee dingen die je noemt hebben niets met elkaar te maken. Daarnaast stelt Merck dat de fase 3-studie pas in november klaar is, dus dan gaat het medicijn zeker nog niet beschikbaar zijn. Dat wordt op zijn vroegst volgend jaar.

• tweakmember
RoD schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:39:
[...]

Die twee dingen die je noemt hebben niets met elkaar te maken.
want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie werkelijk waar niet in wat de timing van de goedkeuring van een willekeurig medicijn tegen corona door de Europese medicijnwaakhond te maken heeft met het al dan niet aankopen van vaccins door een bepaalde overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zacht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:36:
[...]

Waarom niet? Het is vooral bedoeld voor niet-gevaccineerden. Na besmetting zo snel mogelijk beginnen met een kuur van 5 dagen lees ik. Pfizer e.a. zijn overigens ook bezig met medicatie. Ik vraag me alleen af of mensen die niet gevaccineerd zijn dit wel willen nemen, aangezien hier ook risico's hangen. Zo lees ik dat mannen in de proefperiode geen sex mogen hebben, of een condoom moeten gebruiken, aangezien het nog onduidelijk is wat het met je sperma doet.
Maar het kan een mooie stap zijn richting het nieuwe normaal.
Dit is standaard in klinisch onderzoek :) Seks mag wel, maar vaak wordt condoom + vrouwelijke contraceptie vereist. Mocht een participant toch zwanger worden ,dan wordt de zwangerschap (of die van de "pregnant partner") en de uitkomst daarvan opgevolgd, mits de deelnemer toestemming geeft daarvoor. Na markttoegang wordt het dan doorgaans vrijgegeven, tenzij er in de reprotox-studies ongunstige resultaten worden gezien.

• tweakmember
RoD schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:56:
[...]

Ik zie werkelijk waar niet in wat de timing van de goedkeuring van een willekeurig medicijn tegen corona door de Europese medicijnwaakhond te maken heeft met het al dan niet aankopen van vaccins door een bepaalde overheid.
oh zo, ik dacht dat je je bedoelde dat de 2 linken niks met elkaar te maken hadden

maar goed, voor zover ik begrijp zorgt Molnupiravir ervoor dat de genetische code van het virus word "gesloopt" en hierdoor het virus niet meer kan vermenigvuldigen en dus uiteindelijk sterft (?).
Dus het medicijn lijkt echt het virus te killen?

Maar waarom dan weer word gezegd dat het vaccin het beste middel is om het virus te bestrijden snap ik dan weer niet. Want het vaccin bestrijd niks, het boost alleen maar je immuunsysteem.
.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakmember op 30-09-2021 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zonder twijfel zal dat als medicijn ook in NL gebruikt gaan worden als het bewezen werkt.

Voorlopig zal het dan waarschijnlijk gewoon complementair worden ingezet voor mensen die ondanks vaccineren toch nog ziek worden zodra het beschikbaar is.

PSN

• 42erik
  • Niet online
tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:14:
[...]

oh zo, ik dacht dat je je bedoelde dat de 2 linken niks met elkaar te maken hadden

maar goed, voor zover ik begrijp zorgt Molnupiravir ervoor dat de genetische code van het virus word "gesloopt" en hierdoor het virus niet meer kan vermenigvuldigen en dus uiteindelijk sterft (?).

Maar waarom dan weer word gezegd dat het vaccin het beste middel is om het virus te bestrijden snap ik dan weer niet. Want het vaccin bestrijd niks, het boost alleen maar je immuunsysteem.
.
Omdat een vaccin ook al de verspreiding stopt, naast de ziekte te dempen. Een medicijn dempt alleen de ziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MikeyMan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:08:
[...]

Is dit een verwijt? Lijkt me een goed voorzorgsprincipe toch?
Volgens mij zie je spoken ;) Het was niets meer dan een mededeling van een nieuwsbericht.

Het zal mij vooral benieuwen wie een derde prik moet krijgen, want de effectiviteit tegen ziekenhuisopname is nog steeds heel hoog bij Pfizer en Moderna. Ik vraag mij af of het niet beter is om een aangepaste versie van het vaccin te maken, wat relatief eenvoudig schijnt te zijn en nog beter kan beschermen tegen de deltavariant.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

.
Een medicijn krijg je doorgaans als je al klachten hebt, dat is dus achteraf en stopt de verspreiding niet. Voor corona kan een medicijn vooral interessant zijn om mensen die na een besmetting ziek worden niet op de IC te laten belanden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
.
Het aloude gezegde: “Voorkomen is beter dan genezen” is je niet bekend?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:48:
[...]

Dan neem je mijn voorbeeld maar:

Goede vrienden:
Man en vrouw, 40 jaar. Allebei straight-Edge , geen alcohol of sigaretten. Erg bezig met goede voeding, veel fruit en groente en ook uitgebalanceerd. Hij marathonloper, zij zeer sportief. Eten uit eigen moestuin, nooit ziek, BMI perfect.

Oktober 2020 Corona.

Nu? Dikke case van Long-Covid. Hij werkt inmiddels 20 uur per week en zij zit nog in de ziektewet.

Dit zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar geef mij dat vaccin maar, ik wil niet zo’n uitzondering zijn.
Dat is kut natuurlijk.

Ik ben ook gevaccineerd hoor, maar dat neemt niet weg dat ik gezonder ben gaan leven dan ik eigenlijk al deed. En nog ben ik van mening dat mensen die roken er zelf om vragen. Ik meen vorig jaar ook een link gezien te hebben tussen luchtvervuiling en covid-zieken in Italië, maar daar zal ongetwijfeld meer onderzoek naar gedaan moeten worden om dat onomstotelijk vast te stellen.

Oh, wacht, omdat dit topic over Nederland en Belgie gaat hier een interessant onderzoek waarbij men blijkbaar in Nederland de link heeft kunnen aantonen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7399597/
In light of the existing preliminary evidence of a link between Covid-19 and poor air quality, which is largely based upon correlations, we estimate the relationship between long term air pollution exposure and Covid-19 in 355 municipalities in the Netherlands. Using detailed data we find compelling evidence of a positive relationship between air pollution, and particularly PM2.5 concentrations, and Covid-19 cases, hospital admissions and deaths. This relationship persists even after controlling for a wide range of explanatory variables. Our results indicate that, other things being equal, a municipality with 1 μg/m3 more PM2.5 concentrations will have 9.4 more Covid-19 cases, 3.0 more hospital admissions, and 2.3 more deaths. This relationship between Covid-19 and air pollution withstands a number of sensitivity and robustness exercises including instrumenting pollution to mitigate potential endogeneity in the measurement of pollution and modelling spatial spillovers using spatial econometric techniques.

[ Voor 36% gewijzigd door Ramon op 01-10-2021 08:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:35:
[...]

Volgens mij zie je spoken ;) Het was niets meer dan een mededeling van een nieuwsbericht.
Ja inmiddels wel denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Ramon Weinig over gehoord verder, alles in 2020 en wettenschappelijk niet bewezen, wel een mogelijk verband kunnen leggen, maar goed, pak het plaatje erbij en dan kan je ook zeggen dat mensen dichtbij een rivier meer kans hebben op COVID.

https://www.ad.nl/binnenl...ucht-belangrijk~a9e4d482/

https://magazines.rivm.nl...ziekten-zoeken-samen-naar

https://www.bnr.nl/nieuws...ijten-aan-luchtvervuiling

https://dvhn.nl/groningen...g-en-corona-25853691.html

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik kan niets vinden uit 2021, dat is dan wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:27:
@Ramon Weinig over gehoord verder, alles in 2020 en wettenschappelijk niet bewezen, wel een mogelijk verband kunnen leggen, maar goed, pak het plaatje erbij en dan kan je ook zeggen dat mensen dichtbij een rivier meer kans hebben op COVID.

https://www.ad.nl/binnenl...ucht-belangrijk~a9e4d482/

https://magazines.rivm.nl...ziekten-zoeken-samen-naar

https://www.bnr.nl/nieuws...ijten-aan-luchtvervuiling

https://dvhn.nl/groningen...g-en-corona-25853691.html

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik kan niets vinden uit 2021, dat is dan wel jammer.
Ik weet niet wat voor bewijs ze willen. Maar elke idioot zag dit. Als je keek naar de grootste haarden in Europa bv zag je ook dat daar de smerigste lucht was.

Zelfs na een flinke eerste golf werd bv Brabant niet gespaart bij de andere golven. Ook dat zag je in andere landen.

Voor sommige effecten waren en zijn veel onderzoeker duidelijk blind, en kunnen ze misschien sommige dingen niet direct aantonen in een lab. Maar het bewijs met statestiek is wel zo overtuigend dat ik niet snap dat er aan gewtijfeld wordt.

In mijn ogen als je geen bewijs hiervoor vind moet je wel met een hele goede verklaring komen en niet iets van "andere familiestructuur" ofzo.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
De_Bastaard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb me dit jaar laten vaccineren, maar weet nog niet of ik het hierna nog eens ga doen.

Mijn vrouw had bijvoorbeeld eindelijk haar hele (heftige) menstruatie en hormoon onbalans onder controle, en toen kwamen de twee Pfizer vaccins. Back to square one, heel de dag PMS'en. Als je zo leest op Reddit hebben er toch wel flink wat vrouwen last van. En nee dan niet in de zin van "ik bloed meer als normaal" maar dat ze zich ook daadwerkelijk ziek moeten melden vanwege de symptomen.
Ik raad je aan om even het interview met de directeur van Lareb te luisteren, begint op 01:00.

Ze hebben 10.000 meldingen gekregen en gaan het onderzoeken, maar mocht het al iets zijn wat gelinkt kan worden aan de vaccinatie dan is het een milde bijwerking. Van de griep of corona kan je ook menstruatieklachten krijgen dus het is niet echt een reden om de vaccinatie niet te nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

Ik weet niet wat voor bewijs ze willen. Maar elke idioot zag dit. Als je keek naar de grootste haarden in Europa bv zag je ook dat daar de smerigste lucht was.

Zelfs na een flinke eerste golf werd bv Brabant niet gespaart bij de andere golven. Ook dat zag je in andere landen.

Voor sommige effecten waren en zijn veel onderzoeker duidelijk blind, en kunnen ze misschien sommige dingen niet direct aantonen in een lab. Maar het bewijs met statestiek is wel zo overtuigend dat ik niet snap dat er aan gewtijfeld wordt.

In mijn ogen als je geen bewijs hiervoor vind moet je wel met een hele goede verklaring komen en niet iets van "andere familiestructuur" ofzo.
Probleem is dat correlatie niet perse causatie betekent.
Waarschijnlijk wonen in die gebieden sowieso armere mensen, met een slechtere basisgezondheid. En slechtere woningen met minder ventilatie. Die meer roken en drinken en minder groente eten.

Geen flauw idee, maar de aanname doen dat dit zonder meer causaliteit toont is op zijn minst onwetenschappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02
Wolly schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Ik raad je aan om even het interview met de directeur van Lareb te luisteren, begint op 01:00.

Ze hebben 10.000 meldingen gekregen en gaan het onderzoeken, maar mocht het al iets zijn wat gelinkt kan worden aan de vaccinatie dan is het een milde bijwerking. Van de griep of corona kan je ook menstruatieklachten krijgen dus het is niet echt een reden om de vaccinatie niet te nemen.
Nice, thanks. Ik ga hem luisteren!

Haha wist niet dat Agnes kant daar terecht was gekomen :o

[ Voor 4% gewijzigd door De_Bastaard op 01-10-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De rechtbank heeft het maar druk met al die aanvragen voor voorlopige voorzieningen.

Dit keer over de locatie voor demonstraties:
https://www.rechtspraak.n...monstratie-Waku-Waku.aspx

Ook weer live te volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Number10 op 01-10-2021 10:00 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:14:
https://www.nu.nl/coronav...r-dan-verdrievoudigd.html

[...]

Nou, wat zei ik, 100.000+ tests op zaterdag.

Met de normale TvT test cijfers van de laatste weken (0,2-0,3% positief) zijn dat toch ruim 400 man die op voorhand uitgeselecteerd zijn voor dit weekend.
Dit artikel noemt hele andere cijfers, er zijn bij TvT 200 positief getest, de week ervoor (toen de QR nog niet verplicht was) waren het er 100.
Sinds de invoering van de CoronaCheck-app voor de horeca laten steeds meer mensen zich testen op het coronavirus. Het aantal testen is in een week tijd verdrievoudigd. Vorige week lieten bijna 187.000 mensen zich testen, tegen bijna 65.000 in de week ervoor en iets meer dan 59.000 nog een week eerder.
De vele tests brachten niet veel meer besmettingen aan het licht. Van de 186.589 mensen die vorige week werden getest, hadden 200 het coronavirus onder de leden. Dat is 0,1 procent van het totaal. De week ervoor waren 104 van de 64.812 geteste mensen positief, wat neerkomt op 0,16 procent. Nog een week eerder werd het coronavirus vastgesteld bij 164 van de 59.042 geteste mensen (0,28 procent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Dit artikel noemt hele andere cijfers, er zijn bij TvT 200 positief getest, de week ervoor (toen de QR nog niet verplicht was) waren het er 100.

[...]

[...]
Denk dat dit uit de week cijfers gedestilleerd is. Zal in de volgende week cijfers nog wel wat bijgeplust worden in de aantallen.

Maar inderdaad; verbazingwekkend laag %.

Zeker gezien het testen voor reizen resp. 0,9 en 0,4% haalt. Apart dat hier zoveel verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MikeyMan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Probleem is dat correlatie niet perse causatie betekent.
Waarschijnlijk wonen in die gebieden sowieso armere mensen, met een slechtere basisgezondheid. En slechtere woningen met minder ventilatie. Die meer roken en drinken en minder groente eten.

Geen flauw idee, maar de aanname doen dat dit zonder meer causaliteit toont is op zijn minst onwetenschappelijk.
ik ben het met het stukje onwetenschappelijk eens (dat staat er ook). Maar nu is het grotendeels genegeerd.

Daarnaast is Nederland juist een mooi land waar weinig tot geen grote gebieden met armoede zijn en het land over het algemeen redelijk gelijk is. redelijk gelijk gestemt is en daarmee veel verbanden uitsluit.

Daarnaast zijn de gebieden waarin dit gebeurd is zo groot dat het toch lastig te ontkennen is dat het er iets mee te maken heeft.

overigens iets wat het nieuws nauwelijks heeft gehaald is dat er nog een kort geding is geweest tegen de coronapas:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3964798/coronanieuws-uiterlijk-6-oktober-uitspraak-in-kort-geding-over-coronapas

(zodra die (idiote) dansleraar iets doet is het groot nieuws. Maar dit heeft niet eens een artikeltje opgeleverd op bv de NOS site).

Gisteren eigenlijk wel een interessante situatie gezien. In de kantine van de sporthal moest je de pas laten zien, prima netjes geregeld. Maar wat als ze dat niet zouden doen. Als ze een boete zouden uitschrijven zou dat voor de gemeente zelf zijn. Immers krijgt de persoon die de pas niet laat zien geen boete.

[ Voor 26% gewijzigd door Kevinp op 01-10-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kevinp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

ik ben het met het stukje onwetenschappelijk eens (dat staat er ook). Maar nu is het grotendeels genegeerd.

Daarnaast is Nederland juist een mooi land waar weinig tot geen grote gebieden met armoede zijn en het land over het algemeen redelijk gelijk is. redelijk gelijk gestemt is en daarmee veel verbanden uitsluit.

Daarnaast zijn de gebieden waarin dit gebeurd is zo groot dat het toch lastig te ontkennen is dat het er iets mee te maken heeft.

overigens iets wat het nieuws nauwelijks heeft gehaald is dat er nog een kort geding is geweest tegen de coronapas:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3964798/coronanieuws-uiterlijk-6-oktober-uitspraak-in-kort-geding-over-coronapas

(zodra die (
idiote
dansleraar iets doet is het groot nieuws. Maar dit heeft niet eens een artikeltje opgeleverd op bv de NOS site).

Gisteren eigenlijk wel een interessante situatie gezien. In de kantine van de sporthal moest je de pas laten zien, prima netjes geregeld. Maar wat als ze dat niet zouden doen. Als ze een boete zouden uitschrijven zou dat voor de gemeente zelf zijn. Immers krijgt de persoon die de pas niet laat zien geen boete.
@MikeyMan blijft gelijk houden, je kan net zo goed zeggen dat er generaties lang tussen de families getrouwd wordt en er genetische gelijkheid in die regio's is. Zolang ze zulke zaken niet wettenschappelijk / medische onderzoeken blijft alles een observatie.

Daarnaast:
https://www.nu.nl/breda/6...-aan-tegen-coronapas.html

7-dagen geleden.

Dat jij iets niet ziet wil niet zeggen dat de media er geen berichten over uitstuurt.

https://nos.nl/liveblog/2...ng-om-invoering-coronapas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWMXIMieCr3f3Db5feVt0filLCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/osjcmS6zR2DdRbBduDeM5e5W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Vorkie Dat bericht is hier ook al meerdere keren langs geweest. BPOC gekkies, dus uiteindelijk hetzelfde kringetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vanmiddag 17:30 uitspraak of de locatie van demonstratie in Utrecht rechtmatig mocht worden beperkt tot een andere locatie dan bij het restaurant. Ook te volgen via een livestream.

https://www.rechtspraak.n...monstratie-Waku-Waku.aspx

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

@MikeyMan blijft gelijk houden, je kan net zo goed zeggen dat er generaties lang tussen de families getrouwd wordt en er genetische gelijkheid in die regio's is. Zolang ze zulke zaken niet wettenschappelijk / medische onderzoeken blijft alles een observatie.

Daarnaast:
https://www.nu.nl/breda/6...-aan-tegen-coronapas.html

7-dagen geleden.

Dat jij iets niet ziet wil niet zeggen dat de media er geen berichten over uitstuurt.

https://nos.nl/liveblog/2...ng-om-invoering-coronapas

[Afbeelding]
sorry niet lekker geindexeerd door google. Ik moet zeggen dat ik het ook niet perse alleen in de live blog had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
AzG roept EU op verzet tegen vrijgeven patenten te staken
ik zou wel eens de interne documenten willen zien waarom er niet mee acoord wordt gegaan. Als het echt over mensenlevens gaat dan is zoiets toch geen enkel probleem.

Zelfs de VS heeft er mee ingestemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De rechtbanken zijn maar druk tegenwoordig.

https://www.nu.nl/muziek/...nieuwste-maatregelen.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ondertussen worden de rechtbanken benaderd zoals de politiek.

Past de uitspraak niet in je straatje > corruptie en grote muren
Past de uitspraak wel in het straatje > geprezen vrije rechters die vooral niet van D66 zijn en durven op te komen voor de rechten.

rare tijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:

Past de uitspraak wel in het straatje > geprezen vrije rechters die vooral niet van D66 zijn en durven op te komen voor de rechten.

rare tijden.
En de toch al onder druk staande rechtspraak wordt verder door de mangel gehaald door een stel malloten. Met zaken waarvan je op voorhand al weet dat het kansloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:

rare tijden.
Dat komt omdat we volgens mij bijna alles met een kort geding doen. Waar eigenlijk wordt geoordeeld of de juiste procedure is gevolgd en er geen grote fouten gemaakt zijn.

Er wordt nauwelijks inhoudelijk gekeken, en de enige experts zijn die van het OMT.

Een rechter kan hierdoor nauwelijks anders dan de staat gelijk geven. Pas bij een inhoudelijke zitting die mogelijk zo lang duurt dat je er niks aan hebt zal er mogelijk een andere uitspraak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kevinp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Dat komt omdat we volgens mij bijna alles met een kort geding doen. Waar eigenlijk wordt geoordeeld of de juiste procedure is gevolgd en er geen grote fouten gemaakt zijn.

Er wordt nauwelijks inhoudelijk gekeken, en de enige experts zijn die van het OMT.

Een rechter kan hierdoor nauwelijks anders dan de staat gelijk geven. Pas bij een inhoudelijke zitting die mogelijk zo lang duurt dat je er niks aan hebt zal er mogelijk een andere uitspraak komen.
Wat weer gedreven word door het ongeduld van degene die de zaak start. 'oh, we moeten om middernacht dicht? rechtzaak! wil ik niet, en wil zaterdag gewoon open en snel!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 21-09 13:08
Nederland is al een land waar we ontzettend weinig eisen van de bevolking (geen verplichte inentingen, testen voor toegang is vaak al genoeg) en nog hebben we veel geklaag dat het allemaal te streng is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:38:
Nederland is al een land waar we ontzettend weinig eisen van de bevolking (geen verplichte inentingen, testen voor toegang is vaak al genoeg) en nog hebben we veel geklaag dat het allemaal te streng is....
Wat heeft het voor zin om ons hiermee te vergelijken met andere landen? Als je op een bepaalde manier leeft mag je niet meer klagen omdat het in andere gebieden erger is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Wat heeft het voor zin om ons hiermee te vergelijken met andere landen? Als je op een bepaalde manier leeft mag je niet meer klagen omdat het in andere gebieden erger is?
sowieso is er in andere landen wel degelijk protest. maar ja lekker op Nederlanders zeiken vinden sommige Nederlanders nu eenmaal leuk. Of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Kevinp schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

(zodra die (idiote) dansleraar iets doet is het groot nieuws. Maar dit heeft niet eens een artikeltje opgeleverd op bv de NOS site).
Dat kort geding is gewoon in het nieuws geweest hoor, zowel op tv als op internet. Daarnaast hebben we zelfs 2 livestreams hier in het topic gedropt en zijn er meer sites geweest die er aandacht voor gehad hebben.

Je kunt je overigens afvragen waarom, want nu is het niets meer dan een kennisgeving dat er uiterlijk 6 okt. een uitspraak volgt. :+ en hier en daar een beknopt verslag van de zitting.

De zitting op zich was overigens niet eens zo boeiend, hoop gelul in de ruimte, de Jong bashen en hier en daar misschien een goed inhoudelijk argument. Maar eigenlijk weinig zaken die we nog niet eerder gehoord hebben.

Vond wel dat die rechter en de rechter gisteren bij Waku waku zeer doortastend waren met de vragen die ze stelden aan beide partijen.
Totaal geen interessante situatie, want indien er sprake is van een overtreding wordt er gewoon opgetreden. Het gebeurd namelijk zo vaak dat het ene deel van de gemeente eigenaar/beheer/exploitant is van iets waar door de handhavende kant gewoon tegen wordt opgetreden. Dat zou hier niet anders zijn.

Overheid zou anders namelijk ook niet meer kunnen functioneren wanneer ze zichzelf wezenlijk anders zou behandelen dan de rest van de samenleving. Dat de uitwerking van de handhavingstraject misschien kan lopen is daarentegen wel mogelijk. Mede vanwege het feit dat er nog binnen de organisatie, tot aan de Politiek aan toe opgeschaald kan worden om alsnog te voldoen aan de wetgeving. Maar de uitwerking van de wetgeving blijft gewoon hetzelfde, als het niet mag dan mag het niet, en dat geldt net als voor wanneer het moet dan moet het.

Zit je handhavingstak direct binnen de organisatie waar het moet handhaven, en kan die dus niet onafhankelijk functioneren dan kan het anders lopen en zijn het vaak keuze vanuit de Politiek of van hogerhand die gevolgd worden. (bijv. het hele toeslagen debacle)

[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 01-10-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
De marine heeft Covid inmiddels op een lager pitje gezet, door niet te testen weten ze niet of mensen met symptomen daadwerkelijk besmet zijn en kunnen de werkzaamheden gewoon voortgezet worden.

Wel een verschil met dezelfde overheid die de horeca verplicht om TvT te gebruiken :S
DEN HELDER - Er is onrust onder de opvarenden van marineschip Zr. Ms. Rotterdam over het coronabeleid van de Koninklijke Marine. Hoewel tientallen bemanningsleden Covid-verschijnselen vertonen, weigert de commandant hen te laten testen.
Sinds het vertrek uit Den Helder, twee weken terug, hebben zich volgens Roelink 65 opvarenden bij de ziekenboeg gemeld met Covid-achtige verschijnselen zoals snotneuzen. De mensen krijgen van de medische dienst paracetamol en het advies zoveel mogelijk in hun hut te blijven zolang de klachten aanhouden.„In de meeste gevallen waren die na twee dagen voorbij”, aldus de zegsman.

De marine test de militairen niet structureel en weet dus niet of er een uitbraak is zoals sommige opvarenden denken. Er is aan boord geen mogelijkheid PCR-testen te doen. Wel kunnen militairen een zelftest doen. Maar omdat deze volgens de marine onvoldoende betrouwbaar is, verbindt de commandant van de Rotterdam geen gevolgen aan de uitkomsten van zulke testen.
„Het is bekend dat er mariniers zijn die dit vervelend vinden, maar dit is nu het beleid”, stelt de zegsman van de zeemacht. „De vaccinatiegraad op de Rotterdam is 89 procent. Het vaccin biedt een dusdanige bescherming dat 95 tot 100 procent van de gevaccineerden niet op de ic komt. Bij militairen die over het algemeen beter gezond zijn zal dat naar 100 procent gaan. Als je gaat testen en je hebt een positieve test, dan kom je in quarantaines die je niet kan volhouden. Als we dat doen, moeten we ophouden met trainen en oefenen en dat is ongewenst.”
https://www.telegraaf.nl/...aklachten-te-laten-testen

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 01-10-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 22:31
Wolly schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:34:
De marine heeft Covid inmiddels op een lager pitje gezet, door niet te testen weten ze niet of mensen met symptomen daadwerkelijk besmet zijn en kunnen de werkzaamheden gewoon voortgezet worden.

Wel een verschil met dezelfde overheid die de horeca verplicht om TvT te gebruiken :S
Als dat personeel gewoon gevaccineerd is (en dat is verplicht bij uitgezonden militairen), dan lijkt dit me een prima manier om met snotneuzen om te gaan.
Het vergelijk met de horeca is vergezocht omdat daar juist op het risico van niet gevaccineerden wordt gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 01-10-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
blissard schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Als dat personeel gewoon gevaccineerd is (en dat is verplicht bij uitgezonden militairen), dan lijkt dit me een prima manier om met snotneuzen om te gaan.
Het vergelijk met de horeca is vergezocht omdat daar juist op het risico van niet gevaccineerden wordt gestuurd.
De vaccinatiegraad op dat schip zit op 89%, niet zo heel ver van de vaccinatiegraad bij horecabezoekers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
nvm

[ Voor 103% gewijzigd door tweakmember op 01-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

De vaccinatiegraad op dat schip zit op 89%, niet zo heel ver van de vaccinatiegraad bij horecabezoekers toch?
89% volledig gevaccineerd klinkt erg fijn.
Halen we alleen niet.
En vergeet niet dat alle lagen van de bevolking in de horeca komt. Horeca is van de bruine kroeg tot het all you can eat concept tot 3 sterren restaurants.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
N3oC schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:41:
[mbr]*knip*[/]
wat wil je nou zeggen? dat 45000 mensen het allemaal tegelijk in hun hoofd halen om nep doden te melden bij vaers? wat een onzin.
*knip*
Lees eerst eens hoe we bronnen gebruiken en interpreteren voor je nog meer dubieuze bronnen gebruikt.
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 01-10-2021 19:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakmember schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:31:
wat wil je nou zeggen? dat 45000 mensen het allemaal tegelijk in hun hoofd halen om nep doden te melden bij vaers? wat een onzin.
https://theexpose.uk/2021...ainst-federal-government/
Ja precies. Iets met fake news. Check die bron man. Alleen maar rabiate onzin en leugens.

Of zie jij ook stapels lijken op straat liggen overal?

Kom eens uit dat konijnenhol zou ik zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 01-10-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
*knip* stuur dan even een dm'tje naar de moderator of post in het FB topic, maar niet in het topic zelf

[ Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 01-10-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
*knip* hoog van de toren blazen zonder basiskennis te hebben, wordt niet gewaardeerd. Op deze manier gaan we de discussie niet verder aan.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 01-10-2021 13:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Ja precies. Iets met fake news. Check die bron man. Alleen maar rabiate onzin en leugens.

Of zie jij ook stapels lijken op straat liggen overal?
Nee nee, de overheid haalt die constant heel snel op en verbrand ze dan om bewijs te verdoezelen.

:P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* ivm reactie verwijderd hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-10-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
tweakmember schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

In America, waar het een groot probleem is dat mensen bewust tegen auto's oplopen om geld te vangen? Yup, geen enkel probleem. Sterker nog dit is eerder een laag getal voor zoiets. Er zijn grote groepen daar die een overledene op allerlei van dit soort lijsten zetten in de hoop dat er ergens een rechtzaak wordt gewonnen en ze een paar ton kunnen vangen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

redwing schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

In America, waar het een groot probleem is dat mensen bewust tegen auto's oplopen om geld te vangen? Yup, geen enkel probleem. Sterker nog dit is eerder een laag getal voor zoiets. Er zijn grote groepen daar die een overledene op allerlei van dit soort lijsten zetten in de hoop dat er ergens een rechtzaak wordt gewonnen en ze een paar ton kunnen vangen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit is gewoon een gevalletje correlatie is geen causatie. Veel oude mensen worden gevaccineerd, veel ervan gaan kort erna dood, simpelweg omdat dat soort dingen gebeuren. Dat wordt dan gemeld. Het zegt helemaal niets als je het niet uitzet tegen een achtergrondpopulatie die gelijkwaardig is. VAERS is dan ook een database voor signaaldetectie, verder kun je er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
RoD schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit is gewoon een gevalletje correlatie is geen causatie. Veel oude mensen worden gevaccineerd, veel ervan gaan kort erna dood, simpelweg omdat dat soort dingen gebeuren. Dat wordt dan gemeld. Het zegt helemaal niets als je het niet uitzet tegen een achtergrondpopulatie die gelijkwaardig is. VAERS is dan ook een database voor signaaldetectie, verder kun je er weinig mee.
Klopt, alleen wordt het hier gepost alsof die 45k een enorm getal is. Terwijl je daar helemaal niets over kunt zeggen. Ik zeg ook niet noodzakelijk dat het vooral mensen zijn die de boel willen belazeren, maar wel dat als er in Amerika iemand overlijdt na een vaccinatie je er zeker van kunt zijn dat ze dat zo uitgebreid mogelijk melden. Je krijgt dan al heel snel hoge getallen.

En het is goed dat dit onderzocht wordt, maar gezien de leeftijden zal het inderdaad zeer waarschijnlijk alleen een correlatie zijn.

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moi_in_actie

Helaas is Ollie gestopt met het posten van de ziekenhuiscijfers, vandaar via deze bron.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Jammer dat hij de uitstroom er nooit bijzet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:17:
Nieuwe opnames verrekenen met het verschil erboven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Señor Sjon schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:17:
Ja, ik vond het format van Ollie ook prettiger leesbaar. Dit nog los van opmerkingen die Yorick er altijd bij zet, wat mijn inziens nergens voor nodig is. Maar goed, als iemand een andere bron tegenkomt die netjes dagelijks post, ik hoor het graag. Heb zelf zo snel niets anders kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:16
tweakmember schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Die site, wat een pareltje _/-\o_ . Meer donatie knoppen dan daadwerkelijke inhoud. Mochten je het dan nog vergeten geven ze je zelfs nog een pop-up zodat het doel toch echt duidelijk is :+.

Het "artikel" zelf, tja. Een en al gegoochel, de UK en US door elkaar gooien, nergens bronnen voor aandragen en zelfs al een disclaimer plaatsen dat ze zelf ook maar een aanname doen. Staat ook haaks op de donatie boodschap "wij valideren alles met betrouwbare bronnen". Maar zo ver gezocht is het melden van nep doden niet hoor. Ik kan mij deze in Nederland van afgelopen jaar nog herinneren: https://twitter.com/HET_TRIBUNAAL/status/1402996288937889794. Lost die onderrapportage uit jou artikel zichzelf zo op :9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
BlackMonkey schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Die site, wat een pareltje _/-\o_ . Meer donatie knoppen dan daadwerkelijke inhoud. Mochten je het dan nog vergeten geven ze je zelfs nog een pop-up zodat het doel toch echt duidelijk is :+.

Het "artikel" zelf, tja. Een en al gegoochel, de UK en US door elkaar gooien, nergens bronnen voor aandragen en zelfs al een disclaimer plaatsen dat ze zelf ook maar een aanname doen. Staat ook haaks op de donatie boodschap "wij valideren alles met betrouwbare bronnen". Maar zo ver gezocht is het melden van nep doden niet hoor. Ik kan mij deze in Nederland van afgelopen jaar nog herinneren: https://twitter.com/HET_TRIBUNAAL/status/1402996288937889794. Lost die onderrapportage uit jou artikel zichzelf zo op :9.
Af en toe hier kijken voor goede comedy is het wel ja :P Blijft toch ongelofelijk dat mensen erin stinken.

In ander nieuws lijkt het na de versoepelingen van de laatste tijd nog steeds buitengewoon goed te gaan qua opnames en besmettingen.

Nog een weekje of 2 aankijken en dan verder versoepelen lijkt me logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Zoon kwam met media bias site toen al de gekke sites overal op begonnen te duiken.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-expose/
Geeft een fijn idee wat je kan verwachten zonder de betreffende site direct een click te geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
Silent7 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:44:
Zoon kwam met media bias site toen al de gekke sites overal op begonnen te duiken.
https://mediabiasfactcheck.com/the-daily-expose/
Geeft een fijn idee wat je kan verwachten zonder de betreffende site direct een click te geven
Wacht maar... Nu zullen ze aankomen dat die site ook biased is _O-

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:16
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Wacht maar... Nu zullen ze aankomen dat die site ook biased is _O-
Er staat al bias in de naam!!!! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
BlackMonkey schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Er staat al bias in de naam!!!! :o
Duidelijker wordt het niet!!11!!1! :o

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Moi_in_actie

Pagina: 1 ... 19 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.