"When you grow up your heart dies"
die MERC is gewoon veruit de snelste auto op de griddawg schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:55:
[...]
Snap ik maar zo goed is Bottas niet vind ik en lijkt met redelijk gemak voor Max te blijven.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
HAM net zijn DRS window verloren, dat gaat NOR wel houden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:55:
En nu kijken of Lando zijn softs het houden.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Bottas heeft echt niets te verliezen en max juist alles.basvn schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:53:
[...]
Extra puntje. terwijl HAM er 0 pakt vandaag
Het zou een stuk consequenter zijn. Waarom telt fl wel in de race en niet bij een sprint.ricardo246 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:54:
[...]
Ik zal effe duidelijker zijn, want je snapte me niet; nog nooit zo’n ruk argument gehoord.
Norris blijft zijn best doen uit de drs van Lewis te blijven.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alleen hebben ze ook extreem veel last van hun Aero als ze in dirty air rijden, dat kan je nu goed zien.LZ86 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:56:
[...]
die MERC is gewoon veruit de snelste auto op de grid
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bandjes opgerookt zo te zien.
Nu al te diep in het glaasje gekeken?Justevo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:56:
Dat veelde niet scheel bij HAM..
Maar ja, zou er nog bij komen. Lewis die er af spint omdat hij wil pushen.
Een punt voor FL staat dan niet echt in verhouding? Dat is hetzelfde als p3 finishen.Joosie200 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:56:
[...]
Het zou een stuk consequenter zijn. Waarom telt fl wel in de race en niet bij een sprint.
Nja Hamilton is niet extreem speciaal. Hij heeft bizar talent en een honger, maar qua racerij is hij redelijk normaal onder de top. Hij heeft gewoon geluk qua timing in een dergelijke niet-competitieve periode in de F! en hij zit goed.g0tanks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:56:
Bottas krijgt vaak kritiek dat hij met een superieure auto niemand kan inhalen, ondanks dat hij schade heeft of in een DRS-trein rijdt. Leuk om te zien dat Hamilton er ook een keer moeite mee heeft.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
- DaniëlWW2
- Niet online
De top twee lapt iets van een 1s per ronde sneller. Dat is waarschijnlijk veel meer druk en slijtage op die banden in elke bocht.DoubleDutch schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:57:
Snap nog steeds niet waarom ze niet allemaal naar rood zijn gegaan, ze houden de 18 rondes gewoon vol.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geen podium ceremonie alleen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Omdat dat de regels zijn, en ik heb echt geen zin om iedere keer een regel opnieuw ter discussie te stellen als het voor rijder [insert naam] in zijn voordeel zou zijn.Joosie200 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:56:
[...]
Het zou een stuk consequenter zijn. Waarom telt fl wel in de race en niet bij een sprint.
Ten tweede in een race is het 1 punt voor snelste en heel veel voor de 10 eerste.
In de sprint is het 6 punten voor de top 3, dan is 1 punt voor de snelste ronde wel wat overdreven.
- DaniëlWW2
- Niet online

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Klopt, wil Ricciardo gewoon weer op het podium zien.
Die heeft hij allangSpotmatic schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:59:
Weer geen 100ste pole voor HAM...
Ik vind het een mooie toevoeging die communicatie tussen de teams en de FIA.
Want ik vraag je ook om extra toelichting op het reglement? Zeg enkel dat ik het niet consequent vind, dat is mijn mening. Kun je niet mee eens zijn regels zijn regels maar dan verandert mijn mening niet noch is een verkapte: schoffel maar onderuit.ricardo246 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:58:
[...]
Omdat dat de regels zijn, en ik heb echt geen zin om iedere keer een regel opnieuw ter discussie te stellen als het voor rijder [insert naam] in zijn voordeel zou zijn.
Ten tweede in een race is het 1 punt voor snelste en heel veel voor de 10 eerste.
In de sprint is het 6 punten voor de top 3, dan is 1 punt voor de snelste wel wat overdreven.
True, zeker, 100%. Maar ben ook wel ergens iets van dat er een duidelijke richtlijn moet komen wanneer je iemand gewoon van de weg mag drukken. Wanneer moet je ruimte laten en wanneer mag je ontwijken?RoD schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:00:
No further actionTerecht, maar Perez had daar wel wat slimmer mogen zijn. Je weet dat als je daar de bocht niet haalt, je de positie terug moet geven.
Radio verkeer tussen Red Bull en de wedstrijd leiding.
"No futher action"
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar dan zou Ham toch makkelijk langs Lando moetten rijden met geel?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:57:
[...]
De top twee lapt iets van een 1s per ronde sneller. Dat is waarschijnlijk veel meer druk en slijtage op die banden in elke bocht.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:25
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Waar kan ik tekenen voor dat podium!? Dat zou een feest wordenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:01:
Pole starten in Monza en de twee oranje raketten achter je als rugdekking.

- DaniëlWW2
- Niet online
Blijkbaar niet aangezien die softs het lang genoeg volhielden.DoubleDutch schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:02:
[...]
Maar dan zou Ham toch makkelijk langs Lando moetten rijden met geel?
Dacht dat plek 1 ook weleens leeg was bij een race?
Haters everywhere but I don’t really care
NU maar hopen dat ie niet 2 puntjes inlopen om heel veel punten morgen te verliezen ala Silverstone.tweakduke schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:02:
Nou Max op pole position morgen met de mclarens erachter dan pas Hamilton. Dat had ik niet verwacht na gisteren. Mazzeltje
De race zelf was vrij nutteloos.
Als Verstappen nu voor Norris en Ricciardo de eerste bocht induikt, en Hamilton erachter zit zou het best goed uit kunnen pakken 👍.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Nogmaals... Hij heeft er al 101Spotmatic schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:59:
Weer geen 100ste pole voor HAM...
Geweldig! Hij is ook niet degene die Max eraf wil kegelen in een bocht als het erop aankomt.
Max gaat puntjes scoren morgen
Ik denk dat een discussie over de FL in sprint race quali beter thuis hoort in het algemeen F1 topic, anders dan tijdens de sprint quali erover discussiëren.Joosie200 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:01:
[...]
Want ik vraag je ook om extra toelichting op het reglement? Zeg enkel dat ik het niet consequent vind, dat is mijn mening. Kun je niet mee eens zijn regels zijn regels maar dan verandert mijn mening niet noch is een verkapte: schoffel maar onderuit.
En in mijn tweede deel heb ik duidelijk mijn mening gegeven waarom ik een FL belonen met 1 punt niet vind passen. Er wordt niet geschoffeld
Ik denk dat hoop mensen ook niet zag aankomen.Exocet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
Wat een resultaat, die zag ik niet aankomen
Vroeg ik mij ook af.matthijst schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
Start max morgen op plek 1 of plek 2?
QFTYakuzA schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:29:
[...]
Lewis inhalen bij de 1e start en dan 70 rondes hem achter je houden
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En dan zeggen ze dat Perez slecht is, wat is hamilton dan in een betere autoLAD93 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:02:
Wat een pannenkoek is die HAM. Kan niet eens voorbij aan NOR…
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
I stand corrected.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:25
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Daarom na dat raceweekend weten we weer dat de punten morgen pas echt verdeeld wordensiggy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
[...]
NU maar hopen dat ie niet 2 puntjes inlopen om heel veel punten morgen te verliezen ala Silverstone.
- DaniëlWW2
- Niet online
Bottas, maar Max start op pole.Exocet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
Wie heeft er nu officieel pole?
BottasExocet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
BOT, hij krijgt ook de 3 puntenExocet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
[ Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 11-09-2021 17:05 ]
VER start morgen van plek 1, plek 1 blijft leeg als na het vaststellen van de definitieve grid de nr 1 niet op de grid komt (LEC in Monaco bijvoorbeeld).matthijst schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
Afaik is dat BOT. Penalties neem je pas na de quali.Exocet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
[ Voor 8% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-09-2021 17:05 ]
Bottas gaat niet naar de 2e plek racen gok ik zo, dat lukt hem wel vaker niet. Dus ik gok 2e achter Hamilton.siggy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
Dus als Max er niet afgekegeld wordt, in ergste geval 3e achter de Mercs?
Als het ivm grid straffen is, schuift iedereen door.matthijst schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
Als het is door een auto die niet klaar is, blijft die plek leeg.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Nope, Verstappen.
Wel goed resultaat voor RIC, VER en NOR.

Vorige week was natuurlijk wel spannend, maar dat kwam ook doordat het een 'thuiswedstrijd' was.
Kunnen ze niets anders doen om het wat spannender te maken met inhalen?
Tomorrow is not today!
Bij een grid straf schuift gewoon alles door. Enige manier om een lege startplek te hebben is een incident tijdens formation lap (?).matthijst schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:03:
Die McLarens zijn niet voor niets oranje...tweakduke schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:02:
Nou Max op pole position morgen met de mclarens erachter dan pas Hamilton. Dat had ik niet verwacht na gisteren. Mazzeltje
Morgen dus close racing tussen Max en Daniel... Als dat maar goed gaat...

Positie? Of die van P2?
Geen punt voor tijdens sprint.Sydney08 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:05:
Krijgt Verstappen nog een bonuspunt voor de snelste ronde? Of was iemand nog sneller in de laatste ronde?
Ik geloof niet dat RIC en NOR het Verstappen morgen heel moeilijk gaan maken. Kan ik me niet voorstellen. Ze zien ook het pace verschil vandaag.DoubleDutch schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:05:
Mooi dat Ricciardo morgen naast Max mag starten.
Dat is alleen met de race, niet met de Q.Sydney08 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:05:
Krijgt Verstappen nog een bonuspunt voor de snelste ronde? Of was iemand nog sneller in de laatste ronde?
Max moet deze makkelijk kunnen winnen lijkt me, Lewis gaat wel problemen krijgen achter ric en norris. Dan zal ric wel 3e worden. Benieuwd hoe hard de mclarens willen wheelbangen met Lewistweakduke schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:02:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zie Lewis morgen niet snel langs Norris en Ricciardo komen, tijd genoeg voor Max om afstand op te bouwen.chevsticks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:04:
Bottas gaat niet naar de 2e plek racen gok ik zo, dat lukt hem wel vaker niet. Dus ik gok 2e achter Hamilton.
Nu had hij ook 10s+ op Daniel.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Had Alonso toch gelijk...Jelte schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:06:
Hoezo inhalen is makkelijk op Monza?

Goeie strategische motorwissel voor Bottas van Mercedes.
Indien mogelijk, gooien ze wellicht alsnog een nieuwe motor achterin Hamiltons auto met een pitlane start, als het weekend toch al klote gaat?
erutangiS
- DaniëlWW2
- Niet online

Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |