Ik voorspel een redelijk gemixte kwali uitslag qua teams
Dat mag, maar je hoeft hem niet te geven want het voegt niks toe aan een gezellige sfeer op het forum. Het leven is soms al zuur genoeg.JoteW schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:38:
[...]
Mag ik een eigen mening hebben en de wave vreselijk vinden? Zoals jij je mening geeft, heb ik evengoed dat recht.
Nu weer naar FP3, Max gaat lekker, zelfs op de mediums.
"When you grow up your heart dies"
Tof dat Alonso er goed bijzit!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Welke experts dan? Het sloeg nergens op namelijk. Wat ik vooral zie gebeuren momenteel, en vooral in Nederland, is dat Zandvoort vol in the picture is. Veel hype en mooie praatjes. Zandvoort stond echter 36 jaar niet op de kalender. Enige wat opvalt is dat er stevige kombochten zijn.Ypuh schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:31:
[...]
Joh, het zijn niet mijn woorden, maar die van de experts. Prima als jij het beter weet hoor.
[YouTube: Zandvoort's Banked Corners | F1 TV Tech Talk | Crypto.com]
Als voorbeeld: vrijwel elk circuit heeft meerdere momenten met 4 tot 5 g voor een F1 auto. Dat is op Zandvoort niet anders, het is niet echt zwaarder of lichter dan veel andere circuits.
Sector x weer in beeld bij ALO
I have no special talent. I am only passionately curious.
Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen
Misschien dat gezeur of een wave, oranje rook en supporters hier verder kan
Nette tijd van Max overigens. Gisteren al de long run set-up op orde. Vandaag ook de short run!
Misschien dat gezeur of een wave, oranje rook en supporters hier verder kan
Nette tijd van Max overigens. Gisteren al de long run set-up op orde. Vandaag ook de short run!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Snap nu wel waarom Max de sim oversloeg. Hij kent de baan al genoeg van al die jumbo / gamma racing dagen. On track experience doet meer dan in de sim lijkt me.
Alonso is het niet verleerd als ouwe rot in het vak.
Alonso is het niet verleerd als ouwe rot in het vak.
Ik ga er vanuit dat het hele circuit naar hem vernoemd gaat worden als hij kampioen wordtJoosie200 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:38:
Zouden ze de bocht zonder naam niet kunnen vernoemen naar Max? De full send it bocht
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Tips van Coronel hebben Alonso geholpen?
Dat mag. Maar de azijnpissers hebben we gisteren al gehad dacht ik.... het voegt gewoonweg niks toe?JoteW schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:38:
[...]
Mag ik een eigen mening hebben en de wave vreselijk vinden? Zoals jij je mening geeft, heb ik evengoed dat recht.
Blijven de zure F1 'snobs' tenminste thuisMikeyMan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:37:
[...]
Vervelende is dat je daar haast niet aan ontkomt... Stikt overal van de Nederlanders
Geweldige sfeer man
Vaak bu'j te bang!
Het is nu toch MC circuit oid? Doe dan maar Max Champion circuit tegen die tijd.SnowDude schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:40:
[...]
Ik ga er vanuit dat het hele circuit naar hem vernoemd gaat worden als hij kampioen wordt
Ja uiteraard. Maar het zou wel leuk zijn om eens naar een race te gaan zonder in een apenkooi met hossende malloten te gaan.Plenkske schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:38:
[...]
Dan blijf je toch thuis, je bent niks verplicht.
Baku staat op de shortlist
@-tom-562 sfeer is relatief blijkt maar weer.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 04-09-2021 12:43 ]
CM.com Circuitpark Zandvoort zelfs geloof ik.Joosie200 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:41:
[...]
Het is nu toch MC circuit oid? Doe dan maar Max Champion circuit tegen die tijd.
CM hmm Champion Max mag ook. Hoeven ze niks aan te passen. Alleen de handels/domeinnaam overkopensjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:42:
[...]
CM.com Circuitpark Zandvoort zelfs geloof ik.

Zeker hoor maar dat gezeik over ‘de oranje supporters’ begint een beetje een saai te worden. Zonder dat publiek geen F1 in NL… Door dat oranje publiek praat heel de pit óver het publiek ipv alleen HamiltonJoteW schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:38:
[...]
Weer lekker schepje grind op de baan... Goede strategie dalijk in Q3. Als je op P1 staat ff de baan vol grind hozen.
Gebruikt het Engelse commentaar eigenlijk de Nederlandse bochtennamen? Ben benieuwd hoe ze de uitspraak vernaggelen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Toen ik gister de f3 zat te kijken wel. Best grappigMaarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
Gebruikt het Engelse commentaar eigenlijk de Nederlandse bochtennamen? Ben benieuwd hoe ze de uitspraak vernaggelen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tijdens FP2 werd aangegeven dat ze enkel de Tarzanbocht en Scheivlak zouden benoemen, omdat veel buitenlanders niet bekend zijn met de namen. Ze gebruiken dus veelal de bochtnummers.Maarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
Op sky alleen Tarzan en Scheivlak (wat totaal niet klinktMaarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
It’s Max Versteppe in the Airy Loijendyk corner!Maarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
Mijn boefje is liev!
Ligt het aan mij of geldt dit voor alle F1 gerelateerde sites? Als de eerste reactie geen zure is, dan de 2e wel. Of het nou kenners zijn die hun superieure kennis tentoon moeten stellen of het simpele [insert coureur naam] bashen.-tom-562 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:41:
[...]
Blijven de zure F1 'snobs' tenminste thuis![]()
Geweldige sfeer man
Ik zie vooral fans die mooi weer en een leuke dag hebben en auto's die het publiek proberen te vermaken en winnen door sneller te rijden dan hun concurrent.
Zal vast niet erger zijn dan het steenkolen Engels van de gemiddelde NederlanderMaarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
Waaai ar joe insultink maaai Inglis?! Maaai Inglis is ferry goed!warp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:46:
[...]
Zal vast niet erger zijn dan het steenkolen Engels van de gemiddelde Nederlander
Dat denk ik wel.warp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:46:
[...]
Zal vast niet erger zijn dan het steenkolen Engels van de gemiddelde Nederlander
Max zit weer klaar zijn tweede run, nu op softs.
En on track.
En on track.
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 04-09-2021 12:47 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Daar komen de Bulls. Max al op soft en Perez komt zo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Moet zeggen, dit ziet er echt wel gaaf uit zo. Alleen jammer dat die auto's zo groot zijn. Die F3 wagens passen wat beter.
Scheivlak wordt iets van Skyflak o.i.d. Hochennogwat en de Arie bocht durf ik geeneens uit te typen.warp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:46:
[...]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb inderdaad ook wel eens aan een wave meegedaan..Viswinkel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:34:
[...]
Weet je niet dat je maar op 1 manier plezier mag hebben, alleen zoals D-Ed dat doet?

Die Hugenholzbocht is toch wel de vreemdste op de F1 kalender volgens mij. Ik moet zelf die ‘V-lijn’ in de sim ook eens proberen…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Laat de eerste 1:09 maar komen
Wat glijdt die kont van Bottas.....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Max begint met paars in S1.
En Max paars in S2.
Geloof dat de kwali pace is geregeld.
Fraai om te zien, zat flink te vechten op exit uit sommige bochten.AvK schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:49:
Wat glijdt die kont van Bottas.....
1.09.6 voor Max, bam!
De laatste wordt ook paars... En 1:09:623
Wat een tijd!
en gelijk slipstream geoefend, mooi voor met de Q zo
en gelijk slipstream geoefend, mooi voor met de Q zo
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Max kreeg een flinke tow van Perez.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Et voilaricardo246 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:48:
Laat de eerste 1:09 maar komen
Met buddy stream van Perez, netjes getimed
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo moeten ze dat in Q3 zo dadelijk ook even doen… lekkere slipstream van PER voor Max!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die timing was perfect zeg. Hopelijk doen ze dat in Q3 ook weer.
Lol @ de opmerking van Max over de tow...
Wel, als Mercedes weer eens aan het sandbaggen zijn (zoals gewoonlijk), verwacht ik straks een 1.07 van HAM.
Wat een machtige tow!!!! Hoop dat dit serieus gepland is, en in Q3 nog een keer gaat gebeuren!
Zo zie je maar, Max heeft aan 6 rondjes genoeg....
Dus Perez kan wel een tow geven.
Doe dit herhalen in Q3 asap. Max zegt ook: sector 3 gaat niet veel beter worden dan dit.
Doe dit herhalen in Q3 asap. Max zegt ook: sector 3 gaat niet veel beter worden dan dit.
Dit krijg je niet voor elkaar. Vaak genoeg geprobeerd, mislukt bijna altijdVerwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:51:
Slipstream in de kwalificatie ook zo opzetten, lijkt me
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zou bijzonder zijn met zo weinig track time.Amphiebietje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:51:
Wel, als Mercedes weer eens aan het sandbaggen zijn (zoals gewoonlijk), verwacht ik straks een 1.07 van HAM.
Mijn boefje is liev!
Dit ga je met drukte op de baan echt nooit kunnen plannen.Rene schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:51:
Wat een machtige tow!!!! Hoop dat dit serieus gepland is, en in Q3 nog een keer gaat gebeuren!
PSN: xMaurice93
Aan de reactie van Max te horen niet. Is ook niet te doen.Rene schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:51:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Gezien de eerste twee sectoren lijkt het (op dit moment) niet eens nodig te zijnchevsticks schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:50:
[...]
Die timing was perfect zeg. Hopelijk doen ze dat in Q3 ook weer.
Net even Perez terug gekeken, het was dus geen opdracht, het was gewoon het gaatje waarin ze konden rijden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ferrari heeft duidelijk een mindere dag tot nu toe… hopelijk zijn ze er straks wel bij tijdens de kwalificatie.
Over weinig tracktime gesproken, KUB is nog steeds sneller dan wat anderen ondanks dat het 1) KUB is
KUB P18, netjes hoor!
Eerst maar eens Perez in Q3 krijgenMaurice079 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:52:
[...]
Dit ga je met drukte op de baan echt nooit kunnen plannen.
Overigens wel met je eens hoor. Dit was meer geluk dan wijsheid!
- DaniëlWW2
- Niet online
Uh, P19 en P20 zijn Haas.
Tsunoda kunnen ze alvast richting Monza sturen. Op zijn tempo is die er volgende week wel
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De rechterspiegel van Schumacher zit een beetje los
MSC vierkante bandjes
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mick gooi nog wat extra grind op de baan…
Hij heeft nog nooit op Zandvoort gereden dus dat duurt wel even voor hij er goed bij zit.wontcachme schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:54:
Tsunoda kunnen ze alvast richting Monza sturen. Op zijn tempo is die er volgende week wel
Dan nog.. Opeens in de auto moeten stappen op een circuit waar hij ook nog nooit heeft gereden.
Misschien voor mijn modelspoorbaanJoosie200 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:55:
Had iemand nog grind nodig op de baan?
Wel meer die niet eerder hier hebben gereden, maar die zitten er ruim een seconde voor....sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:55:
[...]
Hij heeft nog nooit op Zandvoort gereden dus dat duurt wel even voor hij er goed bij zit.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Het is imho niet iets van deze race. Maar met een AT moet je gewoon harder kunnen, ongeacht of je de baan al kent. Dat duurt voor deze rijders een paar ronden.sjaool schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:55:
[...]
Hij heeft nog nooit op Zandvoort gereden dus dat duurt wel even voor hij er goed bij zit.
Xbox
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij staat laatste van de serieuze concurrentie. Het is niet slecht, maar ook niet noemenswaardig goed. Ik verwacht ook gewoon Q1 eruit met Haas en waarschijnlijk ook Tsunoda.Maarten_E schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:55:
[...]
Dan nog.. Opeens in de auto moeten stappen op een circuit waar hij ook nog nooit heeft gereden.
Daar zullen het rotsen lijken
- DaniëlWW2
- Niet online
Max deed trouwens stiekem nog een ronde die hij afbrak. Hier en daar nog snellere subsectortijden op al een gebruikt setje softs. Zit dus nog meer in.
Max weer on track.
Dus volgens de statistieken een easy pole voor Max. Hoop het.
HAM zit er het hele weekend niet goed bij. Toch benieuwd waar dat door komt.
Als ze hem goed timen dan moet het mogelijk zijn. Maar vlak BOT en HAM niet uit...hansvk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:59:
Ach training is alleen indicatie. Zandzakken gaan eruit bij kwalificatie bij MERC.ricardo246 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:59:
HAM zit er het hele weekend niet goed bij. Toch benieuwd waar dat door komt.
Ik voorspel chaos tijdens de quali, door crashende auto's, waardoor de uitslag beïnvloed gaat om worden, als is het maar door Hot lap mogelijkhedenhansvk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:59:
Vraag me af of 'ie straks wel normaal kan kwalificeren.

Max doet een proefstart met een peleton mobiels op hem gericht. Kijken hoe veel we die beelden op YouTube terug zien.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |